[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.243 views sinds 30-01-2008

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:48
Volumius schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:34:
[...]

Wat zijn voor die 740BF een beetje gangbare instellingen dan qua contrast en helderheid?
Geen idee, ik weet alleen dat LCD's in het algemeen veel te helder zijn.
Ik zou zeggen: maak met paint iets met een zwarte achtergrond en een wit blok, en ga knutselen met de instellingen tot je tevreden bent.
En wat is beter?: 1280x1024 - 60hz of 1280x1024 - 75hz.
75Hz.
Dan heb je een snellere verversing(vloeiender beeld omdat je monitor dan maximaal 75fps weer kan geven in plaats van 60fps), en je zal geen last meer hebben van overshoot(samsung stelt overdrive meestal iets te sterk af, maar als je een hogere verversingsfrequentie neemt dan wordt de overdrive een beetje verzwakt).

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Ik heb gister een LG flatron L1718S gekocht.

Een zeer goedkoop schermpje (gebruik het dan ook als 2e monitor), maar het beeld is gewoon weg k*t. Het scherm heeft geen DVI, dat maakt niet uit want sluit em toch aan op VGA. De kleuren zijn echt waardeloos, wel hoog contrast maar heb meer et gevoel dat ik tegen 256 kleuren aan kijk dan 16 bit dat het eigenlijk zou moeten hebben. Op veel plekken komt een groen/gele waas om de letters, alleen zwarte tekst op witte echtergrond is echt goed. Maar bij zwart op grijs krijg je al witte randjes op de letters.

Nu snap ik dat et gewoon een goedkoop schem is, en dat ik et niet mag vergelijken met men 20" mva scherm. Maar ik vind dit iets te veel van et goede, nu vroeg ik me af wat een goed alternatief scherm is. Eentje die meschien iets beter de kleurtjes weer geeft, maar in iedergeval geen lijndjes op de tekst geeft. Hij mag max €225 zijn. Zat te denken aan een "Nec 17" TFT 1770NX Zwart 8ms", maar of daar men problemen mee opgelost zijn weet ik niet. Het aantal ms maakt me niet veel uit, zal der niet op gamen en film kijken zal ook wel afvallen. Alleen tekst moet goed leesbaar zijn en de inkijkhoek moet goed zijn.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik heb em nu, ging toch allemaal wat sneller dan ik dacht :P en ben der zeeeeeeer (nee men é blijft niet hangen) blij mee.

[ Voor 4% gewijzigd door kippy op 31-08-2006 17:23 ]

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:15
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm (tweedehands of nieuw, budget €150) en iemand heeft me de HP Pavilion F1723 aan, link, 1,5 jaar oud en geen enkel technisch mankement. Zijn vraagprijs: €120. Dit scherm is niet meer in productie.

Wat raden jullie me aan, deze nemen of zou ik toch beter uitkijken naar een nieuw scherm zoals de BenQ FP71GX? En wat denken jullie van de vraagprijs?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mensen, hij is vol :)

[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 5

[ Voor 71% gewijzigd door Ultraman op 16-09-2006 13:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.