Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Succes met jullie creaties!
Entropy is not what it used to be
Gelukkig maarSprite_tm schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:37:
Sebastius: Geloof me, het is lang niet zo makkelijk als het lijkt: je moet alleen al om je beeld vol te kunnen plempen met 320x200 pixels je arm met een snelheid van 15MHz de i/o laten aanspreken. Dat lijkt vrij weinig, maar je hebt maar 8K aan ram, je kan dus nevernooitniet je complete VRAM daarin kwijt. De LPC2103 is een leuk chippie; verrekte snel en met veel peripherials, maar uiteindelijk heeft 'ie maar 8K aan RAM en 32K aan ROM, minder dan de leukere AVRs dus; en om grappige dingen te doen met VGA en _alleen_ die arm zal ik nog best wel een hoop truukjes moeten uitvoeren.
Nog steeds met deze hardware btw:
De display routine is dus helemaal softwarematig en werkt atm met een tilemap van tiles van 16x16 pixels Ik gebruik maar liefst 6-bit kleur
[ Voor 35% gewijzigd door Sprite_tm op 14-03-2006 16:35 ]
Verwijderd
-edit-
en hoe heb je hem werkend gekregen op je TFT.. wat was het probleem?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 16:31 ]
Was het ook de bedoeling dat hij dit beeld geeft? Dat GOT logo natuurlijk wel maar al die andere dingen, die horen er (denk ik dan) niet bij?Sprite_tm schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:41:
SchopjeToch maar es verder gegaan met de imaging kernel, en na veel gepruts kan ik u met gepaste trots beeld tonen:
[afbeelding]
Nog steeds met deze hardware btw:
[afbeelding]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Rembooo: Het plaatje is rechtstreeks van GoT gejat en is 160x96 pixels groot. En ik heb in de imaging kernel nauwelijks tijd over, maar erbuiten wel: van de 640 lijnen tekent 'ie er maar 320 waardoor ik de helft van mijn tijd overhoud om interessante berekeningen te doen. Het TFT-probleem was waarschijnlijk een snelheids- of h/vsync-lengte-probleem, na daar wat aan te prutsen besloot 'ie het ineens wel te doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Sprite_tm op 14-03-2006 16:39 ]
Kijk naar het plaatje, alles is in volle R, volle G, volle B of een combinatie. Afaik gooit Sprite_tm gewoon digitale signalen op de pinnen, en zorgt met de weerstandjes voor een fatsoenlijk signaal.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:30:
Erg cool! Is dit plaatje iets van 96x48 oid? En heb je hier nou nog veel NOPs gebruikt (maw, is er nog ruimte genoeg voor berekeningen om leuke dingen mee te doen)? En heeft die LPC2103 een ingebouwde DAC? of hoe heb je de conversie naar analoog gedaan?
Ook de 160x96 pixels, keer drie bits (een voor elke kleur), maakt het 46080 bits, ofwel ~5.6KB. Met een geheugen ruimte van 8KB kan je ook niet teveel verwachten natuurlijk.
Nu weet ik niet wat Sprite_tm van plan is als output, maar z'n maximale bitmap (als 'ie 6KB opofferd van z'n geheugen) is 128x128 op deze manier. Chop dat in stukjes, en je kan nog redelijk wat leuke dingen kwijt.
Heeft de LPC2103 een paar interne timers? If so, zou het waarschijnlijk nog wel kunnen met minder dan die 2KB, en zou je nog meer kwijt kunnen aan bitmaps. Al moet je natuurlijk wel nog de 'aansturing' ontvangen en eventueel ontcijferen (als je bitmaps/sprites wilt gaan relatief-rondschuiven).
</speculatie>
Verder zeer leuk plan, ik wil niet mee doen met deze compo (ik ben al druk zat met andere hw dingetjes) maar dit gaat zeker nog een keertje geimplementeerd worden in een projectje.
Verwijderd
In zijn post staat 6-bit kleurwacco schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:18:
[...]
Kijk naar het plaatje, alles is in volle R, volle G, volle B of een combinatie. Afaik gooit Sprite_tm gewoon digitale signalen op de pinnen, en zorgt met de weerstandjes voor een fatsoenlijk signaal.
Ook de 160x96 pixels, keer drie bits (een voor elke kleur), maakt het 46080 bits, ofwel ~5.6KB. Met een geheugen ruimte van 8KB kan je ook niet teveel verwachten natuurlijk.
Nu weet ik niet wat Sprite_tm van plan is als output, maar z'n maximale bitmap (als 'ie 6KB opofferd van z'n geheugen) is 128x128 op deze manier. Chop dat in stukjes, en je kan nog redelijk wat leuke dingen kwijt.Afaik werdt deze chip namelijk aangestuurd door iets groters/anders, en hoeft deze chip alleen maar het grafische eind verhaal (de vga aansturing) te doen. 2KB moet dan meer dan genoeg zijn om de VGA code kwijt te kunnen.
Heeft de LPC2103 een paar interne timers? If so, zou het waarschijnlijk nog wel kunnen met minder dan die 2KB, en zou je nog meer kwijt kunnen aan bitmaps. Al moet je natuurlijk wel nog de 'aansturing' ontvangen en eventueel ontcijferen (als je bitmaps/sprites wilt gaan relatief-rondschuiven).
</speculatie>
Verder zeer leuk plan, ik wil niet mee doen met deze compo (ik ben al druk zat met andere hw dingetjes) maar dit gaat zeker nog een keertje geimplementeerd worden in een projectje.
Ah, ik zie de edit nu. Had wel op refresh gedrukt maar de edit van die post was me niet opgevallenVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:27:
[...]
In zijn post staat 6-bit kleurMaar ik gok idd dat dit 2 bits per kleur is die dan met een afrotech® weerstandjesDAC aan de VGA poort hangen. Nou vraag ik me alleen af.. heeft die LPC2013 niet nog 2 pinnetjes over zodat je voor groen en rood (bijvoorbeeld) 3 bits kunt gebruiken? Ik neem aan dat je nu in je geheugen 2 bits per byte ongebruikt laat omdat het anders wel erg lastig wordt met opslaan en lezen van plaatjes in/uit het geheugen.
Ik vond de dubbele ingangen van de microcontroller naar de rgb pin zo vaag. En het verklaard ook meteen het grijs realiseer ik me nu.
Tiles is natuurlijk wel handig, kan je nog wat compressie doen op de egale vlakken.
5x6 bits = 30 bits, 32 bits interne bus naar het SRAM, dus maar 2 bits opgeofferd per 5 pixels. Daarnaast is wat bitshiften niet zo heel erg pijnlijk calculatie-wise, dus die laatste 2 bits zouden ook nog gebruikt kunnen worden.
Ik ga niet verder speculeren want ik weet natuurlijk niet hoe Sprite_tm het nou echt geimplementeerd heeft, maar d'r zijn zat mogelijkheden om dit werkend te krijgen. Ik denk alleen niet dat we te horen krijgen hoe dit nou exact werkt voordat de compo over is.
Dat moet niet kunnen heh, ik ben toch wel erg nieuwschierig naar de status van iedereens' projectjes.Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!
Tentamen weken gehad. Was een ware slachting, moet nog kijken hoe ver ik ben gekomen of dat ik flink moet aanpoten voor studiepunten. Zeker met de ontzettend strenge rekening van bepaalde professoren ben ik niet blij.
Maar dit weekend komt het er toch eindelijk van wat verder werken, maar of de hardware afkomt ben ik niet zeker van, moet ik even naar kijken. Anders ga ik toch wat simpelers bouwen op een breadboardje zodat ik iets te showen heb.
Voeding

Step-up voor 2 AAA batterijen naar 5V
Filter voor analoge voeding

Wat kleine EMI filtertjes om de analoge voeding iets rustiger te maken.
Grafische gedeelte
(klikbaar)
Het gedeelte dat de scope aan moet gaan sturen. Een 2V reference op een snelle DAC, gebufferd door een dual opamp met een kleine lowpass erbij (om de scope een beetje lijnen te laten trekken). Misschien dat de waarden daarvan nog wat aangepast moeten worden. De Z uitgang is om de trace aan en uit te zetten. edit: de DAC lijkt verkeerd aangesloten (REF als uitgang) maar zo werkt deze in voltage mode.
[ Voor 6% gewijzigd door madwizard op 10-04-2006 20:00 ]
Heb alle spullen hier, maar geen mogelijkheid om te etsen...
En smd uc's op 2000 toeren draaien en dan spinsolderen werkt echt niet
Ik heb mijn hardware wel, maar zit zwaar te twijfelen over de demo zelf: ik wil er eik wel een verhaal in bouwen, maar ik heb geen idee wat nou precies...
[ Voor 56% gewijzigd door Sprite_tm op 12-04-2006 20:50 ]
Verwijderd
Dat kon nog wel eens tegenvallen, ik ken toevallig iemand die ook een dergelijk projectje heeft gemaakt en die draait op 25 rondjes per seconde maar die opstelling moet behoorlijk nauwkeurig uitgelijnd zijn. Even niet goed uitgelijnd en dat ding vliegt uit elkaar, komt best hard aan kan ik je vertellenSprite_tm schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:42:
SA007 corrigeerde mij er per icq ook al over jahNja, 25 rondjes per seconde zou alsnog te weinig moeten zijn om met een goed gesoldeerde spin- of experimenteerprintschakeling problemen te geven imo, dat wilde ik basically zeggen.
Eigenlijk staat het meer voor revolutions per minute
Verder ontopic:
Ik heb eerder in dit topic aangegeven mee te gaan doen, maar het is er steeds maar niet van gekomen. Misschien dat er een deeltje twee gaat komen en ik dan genoeg tijd kan vinden om vanalles te verzinnen (dat was nl. het moeilijke). Helaas pindakaas. Ik wens alle andere deelnemers succes en bovenal plezier in het rotzooien met hun project.
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Op het blok bovenin komt een batterijhouder. Linksboven is de voeding, linksonder het video gedeelte, rechtsonder en boven het audio gedeelte.
Die had ik vroeger, maar met mn jonge gierige (stomme) kop verkocht voor f10,- op de vrijmarkt op Koninginnedagmadwizard schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:53:
Leuk ding, pret voor het hele gezin
[afbeelding]

Nu het solderen nog
U vraagt, wij antwoorden.

Helaas viel het licht even later weer uit, dat voedings ICtje is echt verrot klein en heeft wat soldeergeweld moeten ondergaan om weer te werken. Gelukkig doet hij het nu weer volgens mij. Ik heb ook de atmega32 + kristal en ISP connector erop gezet en dat werkt ook, nou de rest nog maar dat komt later. Had gehoopt meer te solderen maar er gingen een aantal dingen niet zoals het moest (zoals gewoonlijk).
Voor SMD vertin ik altijd eerst een pad (eerst opwarmen, dan pas tin, zodat het hars niet weg is), plaats dan de component met een pincet op de goeie plaats en warm dan dat vertinde pad op (dan zit ie vast, en kan je eventueel nog wat uitlijnen indien nodig). Dan alle andere pootjes solderen, en dan dat eerste nog eens wat tin bijgeven, zo heb ik meestal een mooier resultaat (wel met loodhoudend tin, als je loodvrij werkt heb ik niets gezegd).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Print maken op transparante sheet met een inkjet, dan op een printplaat plakken, belichten en de belichte delen worden zo weg gewassen in de estvloeistof.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:50:
Huh met een inkjet printer gedaan? ?
Mag ik je vragen hoe je dat bedoelt?
Normaliter maak je zo'n sheet met een laserprinter volgens mij.
I.v.m. scherpte en dekkingsgraad van de toner t.o.v. inkt.
Verwijderd
Dus dacht dat je misschien een andere techniek had.
Verwijderd
Print hetm dan 200% uit en laat hem dan 200% vekleind kopieren op een transparante sheet.madwizard schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:01:
Ja inderdaad op transparant sheet. Laserprinter is uiteraard fijner maar niet iedereen heeft een laserprinter. De inkt was best dekkend eigenlijk, ik had wel enigsinds problemen verwacht maar dat viel alles mee. En het is nog goedkope navulinkt ookMaar het is ook wel een goede printer.
Daarna nog de atmega325 voor het geluid erop gezet, ook die kon ik verbinden met de computer en staat nu een 4 led looplicht te draaien. Het flashgeheugen zit er ook op, voor zover ik kan zien prima gesoldeerd maar nog niet getest omdat ik dan eerst de adrescodes die nodig zijn voor het programmeren even door elkaar moet gaan haspelen vanwege de door-elkaar adreslijnen
Vraagje, waarom ga je uit vrije wil loodvrij solderen !?madwizard schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:38:
Ja heel mooi is het niet, maar het is wel loodvrij dus glanzend zal het in ieder geval niet worden.
Zeker met smdtjes wordt dat er niet makkelijker op ..
bij smd met pasta en heteluchtkanon zouden de componenten eigenlijk van zelf recht moet gaan liggen en zou de soldeer naar de pads moeten gaan. maar schijnbaar lukt dat dus niet zo mooi met loodvrij
oh ik weet niet of ik het ga halen voor 1 mei, denk het niet. print is inmiddels gefreesd, waarschijnlijk ga ik volgende week solderen. maar moet ik nog programmeren. en dat gaat ik niet redden
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Wat de deadline betreft, zijn er mensen die wel denken dat ze wat kunnen maken voor 1 mei? Want ik zie niet veel updates en ik denk dat het voor mijzelf ook lastig wordt in iets meer dan een week nog alles af te solderen en dan nog de hele software schrijven. Als iedereen nog niet zo ver is kunnen we misschien de deadline wat opschuiven?
Als laatste nog een foto (niet zo'n goede want slecht licht):
voor de industrie gebruiken ze trouwens ovens om smd te solderen. hierbij worden de printen verwarmd met een soort bouwlamp. misschien is dat zelfbouwbaar.
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Verwijderd
met welke software heb je die layout gemaakt? ze ziet er immers erg goed uit!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 01:30 ]
Gewoon met Eagle hoorVerwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:30:
@madwizard:
met welke software heb je die layout gemaakt? ze ziet er immers erg goed uit!
dinsdag ga ik testen en dan begint het programmeren voor mij
ik loop nu al voor de 2e dag hier rond met Henk op mijn shirt, maar der heeft nog niemand een opmerking gemaakt. volgens mij werken er buiten mij geen tweakers bij Catena
Eerst alle componenten erop (op CD om een idee te geven van het formaat):

Dan de batterijhouder erop, op het plexiglas monteren, voetjes eronder, stekkers erop en alle stekkers verbinden:

@Madwizard, zit er erug gelikt uit hoor mooi.
Hallo!
Bij het zien van de pootjes van die langwerpige Atmel gaan mijn nekharen overigens al rechtop staan. Zeker als ik daarna naar mijn soldeerbout kijk en besef, dat de punt opeens wel heel dik lijkt!!
Mooi werk, en ik ben zeker benieuwd naar het eindresultaat!
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Met soldeerpasta valt het wel mee, (heel) klein laagje pasta (gewoon als lijn over de pads heen), hete lucht eroverheen en alles zit eigenlijk vanzelf vast. Het lastigste is nog het IC mooi recht op de pads leggen.Emilio_TT schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:50:
Bij het zien van de pootjes van die langwerpige Atmel gaan mijn nekharen overigens al rechtop staan. Zeker als ik daarna naar mijn soldeerbout kijk en besef, dat de punt opeens wel heel dik lijkt!!)
Verder nog weinig updates vrees ik. Heb wel het geheugen getest en dat werkt prima, kan hem nu via de PC beschrijven en weer uitlezen. Een byte lezen op een adres in drie 8-bit registers kost nu 16 clockcycles (1uS), met behoud van de adresregisters dus dat is snel zat.
Ik heb de modplayer in C# wat aangepast, hij converteert nu de .mod in een eigen formaat wat eigenlijk hetzelfde is als het modformaat maar dan zonder alle overbodige data (namen etc., en patterns zijn wat compacter opgeslagen). En de modplayer zelf omgebouwd zodat hij dat formaat leest. Volgende stap modplayer omzetten naar AVR asm.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
volgende stap is zorgen dat de fall time van de optocoupler korter wordt. dit ga ik doen door de emitter weerstand die nu nog 15k is te verlagen. hierdoor zou de output sneller naar 0 moeten gaan als ik er een 0 instop
schema en plaatjes zet ik vanavond in de poost, kan niet scannen op stage
[ Voor 4% gewijzigd door virus.elektro op 09-05-2006 15:30 ]
Tot slot voor de show een filmpje van een stukje MOD met de LEDjes die per channel aangegen of er een noot gespeeld wordt. Geluid is via de computer opgenomen (via camera klinkt namelijk niet echt goed, en is mono ipv stero), maar komt dus wel echt uit het apparaat:
ModPlayerBeta.wmv (931KB)
Verwijderd
Ik vind hem super. Erg mooi en die ledjes geven er nog een extra sfeer aan ook. Super gedaan. Het ziet er niet alleen goed uit. Het werkt ook goed
Madwizzard, das echt supersweet!madwizard schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:11:
Ik heb weer een update. Verder gewerkt aan de modplayer (moet eigenlijk ook eens wat grafisch gaan doenmaarja), opnieuw geschreven met gebruik van het flashgeheugen. Lukte aardig afgezien van een lastig te vinden bug, bleek een flashgeheugen-adres niet goed geinitialiseerd te worden in sommige gevallen. Debuggen valt niet mee als je het niet kan simuleren, alles dus via 4 LEDjes en dumpen naar het EEPROM. Uiteindelijk wel gevonden en toen werkte de player met 1 channel. De andere channels toevoegen was eenvoudig (meeste werk was al gedaan), maar met een PWM rate van 62.5kHz werd het de AVR toch even te zwaar voor 4 kanalen. Het kan nog wat geoptimaliseerd maar het zou 2 keer sneller moeten (2 kanalen werkt wel). Voorlopig staat de PWM frequentie nu op de helft (31kHz) wat ook nog goed zat is. Nu speelt ie ook 4 kanalen tegelijk, en dat klinkt erg cool (geeft wel een kick als het eindelijk werkt
). Effecten worden nog genegeerd maar de effecten die ik wil maken zijn vrij eenvoudig dus daar verwacht ik niet te veel problemen mee.
Tot slot voor de show een filmpje van een stukje MOD met de LEDjes die per channel aangegen of er een noot gespeeld wordt. Geluid is via de computer opgenomen (via camera klinkt namelijk niet echt goed, en is mono ipv stero), maar komt dus wel echt uit het apparaat:
ModPlayerBeta.wmv (931KB)
Mag ik vragen wat het heeft gekost om dat ding te maken?
(zou er zelf ook wel een willen enzo...
En kan je ook vertellen wat die aansluitingen op het ding doen? Puur een stel audio uitgangen? of komt er ook nog video uit?
Btw, als ik een mod file naar je stuur, kan (en wil) je daar dan een opname van maken?
edit: en hoeveel KB aan data kan je nou in dat ding kwijt eigenlijk?
Uit m'n hoofd weet ik het zo niet maar ik kan het wel voor je opzoeken. Er is niet zo heel veel nodig voor het audio gedeelte, eigenlijk alleen een AVR, geheugen, opamp en wat klein spul (R en C's e.d.). Geluid wordt via PWM gegenereerd dus een DAC is niet nodig (misschien wel beter geluid maarja die MOD samples zijn toch niet zo hoge kwaliteit).McKaamos schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:27:
Madwiz z ard, das echt supersweet!![]()
![]()
Mag ik vragen wat het heeft gekost om dat ding te maken?
(zou er zelf ook wel een willen enzo...)
Er komt ook nog video op inderdaad, of nouja soort van vector signalen voor m'n oscilloscoop. Beetje zoals laser aansturing dus. Maar het videogedeelte is nog niks aan gebeurd, komt omdat ik voorbamelijk met die modplayer ben bezig geweest. En dat terwijl grafische output volgens mij verplicht was voor deze contestEn kan je ook vertellen wat die aansluitingen op het ding doen? Puur een stel audio uitgangen? of komt er ook nog video uit?
De 3 BNC stekkers op het ding zijn voor de video (X, Y en 'Z' (blanking)), de overige 2 zijn gewoon cinch stekkertjes voor het stereo geluid.
Jahoor prima, ik zal dan nog de effecten implementeren als ik tijd heb anders heb je grote kans dat het raar klinkt (die mod die er nu in zit is een beetje een uitzondering).Btw, als ik een mod file naar je stuur, kan (en wil) je daar dan een opname van maken?
Het flashgeheugen is 512KB (kbytes, 4Mbit dus)), dat is helemaal voor de MOD. M'n converter programma maakt de patterns nog 25% kleiner en gooit namen e.d. eruit dus er passen zelfs ietsje grotere MODs in. De software gebruikt nu 3 byte adressen, in principe kun je er dus geheugens tot 16MByte aan hangenedit: en hoeveel KB aan data kan je nou in dat ding kwijt eigenlijk?
I see red pixels.
| # | Per stuk | Totaal | ||
| Voeding | MAX1674 | 1 | € 5,09 | € 5,09 |
| Low-esr cap AVX TPS 47uF | 1 | € 1,14 | € 1,14 | |
| Low-esr cap AVX TPS 68uF | 1 | € 1,14 | € 1,14 | |
| Spoel UP1B 15uH | 1 | € 1,15 | € 1,15 | |
| Overige condensators | 2 | € 0,04 | € 0,08 | |
| Totaal: | € 8,60 | |||
| Audio | ATmega325 | 1 | € 6,93 | € 6,93 |
| AT49F040 flashgeheugen | 1 | € 1,69 | € 1,69 | |
| Opamp LMV932 | 1 | € 0,84 | € 0,84 | |
| Kristal 16MHz | 1 | € 0,49 | € 0,49 | |
| ISP DF13 connector | 1 | € 0,47 | € 0,47 | |
| Audio DC block elco's | 2 | € 0,15 | € 0,30 | |
| LEDs (uit SMD IA) | 4 | € 0,04 | € 0,16 | |
| Overige weerstanden | 10 | € 0,03 | € 0,30 | |
| Overige condensators | 9 | € 0,04 | € 0,36 | |
| Totaal: | € 11,54 | |||
| Behuizing | Printplaat | 1 | € 2,00 | € 2,00 |
| Plexiglas 10x10cm (conrad) | 1 | € 1,09 | € 1,09 | |
| BNC stekkers | 3 | € 0,35 | € 1,05 | |
| Schakelaar | 1 | € 0,60 | € 0,60 | |
| Cinch stekkers | 2 | € 0,30 | € 0,60 | |
| Voetjes, schroeven, e.d. | 1 | € 1,00 | € 1,00 | |
| Batterijhouder 2xAAA | 1 | € 0,62 | € 0,62 | |
| Totaal: | € 6,96 |
Dankjewwwhizz schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:22:
Echt een leuk dingetje! Netjes gedaan, met goede afwerking. Wat voor soldeerbout gebruik je? Het ziet er wel netjes uit zo.
Als je video niet lukt heb je daar je beeld gedeelte
Ik zal dus niets inzenden, helaas. Heb de printer al weggeknikkerd, was toch op en versleten.
op zich is het idee van de compo trouwens wel leuk. het laten zien aan andere wat jij doet met electronica spreekt me wel aan.
ik ga in iedergeval proberen het af te hebben voor 1 juli. vanaf 9 juni heb ik namelijk geen school meer. dus dan zou het moeten kunnen
Verwijderd
Ik heb nog niets in dit topic gepost, maar het wel al helemaal doorgelezen.
Ik wou ook aan dit project deelnemen, maar heb het ook niet gedaan... wegens tijdsgebrek. Ik heb een ander idee voor de contest: maak er een lopende actie van. Als een deelnemer iets instuurt kan de rest er punten op geven, en zo maken we een lopende ranking.
Want ik heb echt wel zin eens zo iets in elkaar te steken, maar heb bv geen tijd tot september... (verhuis, eindwerk, ...). Dus als we er een lopende contest van zouden maken is dat geen probleem meer.
MvG
Jan
Verwijderd
Inderdaad, deadlines werden hier ook verschoven. Ik zou zeggen, laat die deadlines vallen, en laat iedereen die iets heeft, of progress maakt zijn ding posten.madwizard schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:57:
Ik heb ook niet heel veel tijd de komende maand, helaas. Lopende actie is misschien wel leuk al mis je dan wel juist de motivatie om er weer aan te gaan werken voor een bepaalde deadline. Aan de andere kant hebben deadlines tot nu toe ook niet veel geholpen
Leuk zo ook een uitdaging zijn die gesteld wordt. Bv dat iemand een "opdracht" geeft, en die "wij" dan moeten vervullen. Bv maak een lichteffect dat reageert op geluid. Of iets in die zin....
Ik heb al een voorstel voor een opdracht, maak dit stand-alone voor TV, met gemakkelijk verkrijgbare componentenVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:10:
[...]
Inderdaad, deadlines werden hier ook verschoven. Ik zou zeggen, laat die deadlines vallen, en laat iedereen die iets heeft, of progress maakt zijn ding posten.
Leuk zo ook een uitdaging zijn die gesteld wordt. Bv dat iemand een "opdracht" geeft, en die "wij" dan moeten vervullen. Bv maak een lichteffect dat reageert op geluid. Of iets in die zin....
Maar het is wel leuk om hier lopende projectjes te zien, of dat dan met of zonder deadline is maakt niet uit. Maak er het "grote lopende projecten topic" van ofzo?
[ Voor 14% gewijzigd door naftebakje op 31-05-2006 11:33 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
On itnaftebakje schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:32:
Ik heb al een voorstel voor een opdracht, maak dit stand-alone voor TV,
Ohmet gemakkelijk verkrijgbare componenten
Op zich wil ik ook nog wel graag aan het ambilight project werken, misschien dat ik m'n demo wel gewoon zo laat voorlopig. De modspeler is iig toch zo goed als af en eerlijk gezegd vind ik die leuker dan het grafische deel
In tegenstelling tot de vaak elektronische muziek bij demo's heb ik een vrolijk salsa muziekje gekozen
Opgenomen van de AVR modplayer: salcon.mp3. Voor de liefhebber is de originele mod hier.
Verwijderd
Omdat je dat nou eenmaal doet met demo's.. meedoen in een compo (en winnen natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:02:
Waarom maken julie er een compo van, kun je niet een toppic van maken waarin idereen zijn projecten kan posten die voldoen aan de regels in de start post?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Buiten dit vind ik de democompo erg leuk alleen begrijp ook dat mensen weinig tijd hebben om echt op te schieten met een project, ikzelf schuif ook de dingen waar ik aan bezig ben aan de kant zodra er belangrijkere zaken zijn als school ed..
Madwizard, ik keek hier weer eens naar, en hoe werkt je MOD dinges nou precies? Wat ik ervan snap is dat je dus een aantal "geluiden" in je Flash giet, en een pattern dat die geluiden aanroept. En wil je de sourcecode nog vrijgeven? Ik ben er wel benieuwd naar, ik ben sinds kort wat meer bezig met uC's en PIC/AVR Assembly en ik ben wel benieuwd.
Dat klopt, je kunt de modplayer zien als een geluidsspeler die 4 geluiden tegelijk kan spelen, elk op een eigen frequentie. De geluiden worden rechtstreeks uit het flash gehaald. In het simpelste geval wordt het geluid gewoon van begin tot eind gespeeld op de juiste frequentie, maar sommige samples hebben loops, een stukje van de sample dat steeds overnieuw wordt gespeeld (tot de volgende sample/noot). Elk kanaal heeft een aantal eigenschappen: frequentie, huidige offset, volume en sample nummer.Ricvdp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:43:
Schopje.
Madwizard, ik keek hier weer eens naar, en hoe werkt je MOD dinges nou precies? Wat ik ervan snap is dat je dus een aantal "geluiden" in je Flash giet, en een pattern dat die geluiden aanroept.
Er is een ringbuffer van 512 bytes (256 bytes voor links en rechts) die via een interrupt (op iets van 30kHz) uitgelezen wordt en voor de PWM waarden gebruikt wordt. De rest van de code schrijft deze buffer zo snel mogelijk vol (met synchronisatie, als de en helft van de buffer gelezen wordt, wordt de andere helft geschreven). Deze code leest de patterns uit het flash en verwerkt alles tot samples voor de buffer.
Zeker, alleen wilde ik de code nog wat opschonen en verduidelijken (zit vrij weinig commentaar in en ook wat tijdelijke fixen). Eigenlijk wilde ik de boel ook op m'n (nog te maken) nieuwe website zetten met wat uitleg erbij, er zitten wel wat grappige trucs in. Maar je weet hoe het gaat met dit soort dingen. Misschien dat het er in de vakantie van komt. Eventueel wil ik je wel de code mailen, als je het verder nog niet verspreidt (daar wil ik liever eerst een schonere versie voor).En wil je de sourcecode nog vrijgeven? Ik ben er wel benieuwd naar, ik ben sinds kort wat meer bezig met uC's en PIC/AVR Assembly en ik ben wel benieuwd.