Topic is een beetje in het stof aan het raken zo te zien. Ben zelf nog niet heel veel verder, voornamelijk omdat ik eerst een berg onderdelen moet hebben

. Daarom ben ik aan het kijken wat ik precies nodig heb. Opzet van het schema gemaakt op papier:
Allereerst een step-up voeding rond een
max1674, ik wil het eigenlijk werkend op 2 AA(A) batterijen, maar alles werkt natuurlijk op 5V. Voor het grafische deel (onderaan) een nog te bepalen ATmega, in combinatie met een snelle dual 8-bit DAC (
TLC7528 van TI) en een 1V reference. Deze gaat zorgen voor de X en Y aansturing van de oscilloscoop die het grafische werk doet. Erachter een snelle dual opamp (
EL2250 van Intersil), met een lowpass configuratie. Het doel van deze lowpass is om er voor te zorgen dat de scope ook lijnen gaat tekenen als je van punt naar punt springt, doordat de uitgang vertraagd (door lowpass) tussen de punten loopt. Hoewel het niet in het schema staat komt er waarschijnlijk een FET in serie met de condensator zodat deze ook uitgeschakeld kan worden als het effect ongewenst is. Dit alles is een beetje uitgedacht maar of het echt werkt enzo moet nog getest worden. Er zit ook nog een Z uitgang via een weerstand direct aan een I/O poort van de AVR, zodat de trace op de scope ook uitgezet kan worden. Ingangsimpedantie van de Z ingang is 1k bij mijn scope, en 4V verbergt de trace helemaal. Waarschijnlijk wordt dat een pull-up zodat de uitgang standaard op 4V staat, standaard uit dus. X, Y en Z worden BNC aansluitingen zodat ze direct op de scoop kunnen.
Voor het geluidsgedeelte (bovenin schema) lijkt het op wat ik al had, met als verschil dat er een Flash memory bij komt van 4MBit (
AT49F040 (55ns) van Atmel), misschien een van 2MBit, de mod die er waarschijnlijk in komt is 256Kbyte, en een
ATmega325 (64-pins versie) ivm het groot aantal pinnen nodig voor het geheugen. Hier geen DAC als output maar 2 PWM kanalen voor stereo geluid, door een lowpass filter om het PWM signaal eruit te halen en gebufferd door nog een dual opamp (
EL5210, Intersil). Uitgangen missen nog twee 1k weerstandjes, wordt line level audio.
Voor het geval het nog niet bleek uit de gebruikte onderdelen, de boel wordt dus SMD