Gewoon met Eagle hoorAnoniem: 103563 schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:30:
@madwizard:
met welke software heb je die layout gemaakt? ze ziet er immers erg goed uit!

Gewoon met Eagle hoorAnoniem: 103563 schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:30:
@madwizard:
met welke software heb je die layout gemaakt? ze ziet er immers erg goed uit!
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Hallo!
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Met soldeerpasta valt het wel mee, (heel) klein laagje pasta (gewoon als lijn over de pads heen), hete lucht eroverheen en alles zit eigenlijk vanzelf vast. Het lastigste is nog het IC mooi recht op de pads leggen.Emilio_TT schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:50:
Bij het zien van de pootjes van die langwerpige Atmel gaan mijn nekharen overigens al rechtop staan. Zeker als ik daarna naar mijn soldeerbout kijk en besef, dat de punt opeens wel heel dik lijkt!!)
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
[Voor 4% gewijzigd door virus.elektro op 09-05-2006 15:30]
Anoniem: 54248
Madwizzard, das echt supersweet!madwizard schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:11:
Ik heb weer een update. Verder gewerkt aan de modplayer (moet eigenlijk ook eens wat grafisch gaan doenmaarja), opnieuw geschreven met gebruik van het flashgeheugen. Lukte aardig afgezien van een lastig te vinden bug, bleek een flashgeheugen-adres niet goed geinitialiseerd te worden in sommige gevallen. Debuggen valt niet mee als je het niet kan simuleren, alles dus via 4 LEDjes en dumpen naar het EEPROM. Uiteindelijk wel gevonden en toen werkte de player met 1 channel. De andere channels toevoegen was eenvoudig (meeste werk was al gedaan), maar met een PWM rate van 62.5kHz werd het de AVR toch even te zwaar voor 4 kanalen. Het kan nog wat geoptimaliseerd maar het zou 2 keer sneller moeten (2 kanalen werkt wel). Voorlopig staat de PWM frequentie nu op de helft (31kHz) wat ook nog goed zat is. Nu speelt ie ook 4 kanalen tegelijk, en dat klinkt erg cool (geeft wel een kick als het eindelijk werkt
). Effecten worden nog genegeerd maar de effecten die ik wil maken zijn vrij eenvoudig dus daar verwacht ik niet te veel problemen mee.
Tot slot voor de show een filmpje van een stukje MOD met de LEDjes die per channel aangegen of er een noot gespeeld wordt. Geluid is via de computer opgenomen (via camera klinkt namelijk niet echt goed, en is mono ipv stero), maar komt dus wel echt uit het apparaat:
ModPlayerBeta.wmv (931KB)
Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85
Uit m'n hoofd weet ik het zo niet maar ik kan het wel voor je opzoeken. Er is niet zo heel veel nodig voor het audio gedeelte, eigenlijk alleen een AVR, geheugen, opamp en wat klein spul (R en C's e.d.). Geluid wordt via PWM gegenereerd dus een DAC is niet nodig (misschien wel beter geluid maarja die MOD samples zijn toch niet zo hoge kwaliteit).McKaamos schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:27:
Madwiz z ard, das echt supersweet!![]()
![]()
Mag ik vragen wat het heeft gekost om dat ding te maken?
(zou er zelf ook wel een willen enzo...)
Er komt ook nog video op inderdaad, of nouja soort van vector signalen voor m'n oscilloscoop. Beetje zoals laser aansturing dus. Maar het videogedeelte is nog niks aan gebeurd, komt omdat ik voorbamelijk met die modplayer ben bezig geweest. En dat terwijl grafische output volgens mij verplicht was voor deze contestEn kan je ook vertellen wat die aansluitingen op het ding doen? Puur een stel audio uitgangen? of komt er ook nog video uit?
Jahoor prima, ik zal dan nog de effecten implementeren als ik tijd heb anders heb je grote kans dat het raar klinkt (die mod die er nu in zit is een beetje een uitzondering).Btw, als ik een mod file naar je stuur, kan (en wil) je daar dan een opname van maken?
Het flashgeheugen is 512KB (kbytes, 4Mbit dus)), dat is helemaal voor de MOD. M'n converter programma maakt de patterns nog 25% kleiner en gooit namen e.d. eruit dus er passen zelfs ietsje grotere MODs in. De software gebruikt nu 3 byte adressen, in principe kun je er dus geheugens tot 16MByte aan hangenedit: en hoeveel KB aan data kan je nou in dat ding kwijt eigenlijk?
I see red pixels.
# | Per stuk | Totaal | ||
Voeding | MAX1674 | 1 | € 5,09 | € 5,09 |
Low-esr cap AVX TPS 47uF | 1 | € 1,14 | € 1,14 | |
Low-esr cap AVX TPS 68uF | 1 | € 1,14 | € 1,14 | |
Spoel UP1B 15uH | 1 | € 1,15 | € 1,15 | |
Overige condensators | 2 | € 0,04 | € 0,08 | |
Totaal: | € 8,60 | |||
Audio | ATmega325 | 1 | € 6,93 | € 6,93 |
AT49F040 flashgeheugen | 1 | € 1,69 | € 1,69 | |
Opamp LMV932 | 1 | € 0,84 | € 0,84 | |
Kristal 16MHz | 1 | € 0,49 | € 0,49 | |
ISP DF13 connector | 1 | € 0,47 | € 0,47 | |
Audio DC block elco's | 2 | € 0,15 | € 0,30 | |
LEDs (uit SMD IA) | 4 | € 0,04 | € 0,16 | |
Overige weerstanden | 10 | € 0,03 | € 0,30 | |
Overige condensators | 9 | € 0,04 | € 0,36 | |
Totaal: | € 11,54 | |||
Behuizing | Printplaat | 1 | € 2,00 | € 2,00 |
Plexiglas 10x10cm (conrad) | 1 | € 1,09 | € 1,09 | |
BNC stekkers | 3 | € 0,35 | € 1,05 | |
Schakelaar | 1 | € 0,60 | € 0,60 | |
Cinch stekkers | 2 | € 0,30 | € 0,60 | |
Voetjes, schroeven, e.d. | 1 | € 1,00 | € 1,00 | |
Batterijhouder 2xAAA | 1 | € 0,62 | € 0,62 | |
Totaal: | € 6,96 |
Dankjewwwhizz schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:22:
Echt een leuk dingetje! Netjes gedaan, met goede afwerking. Wat voor soldeerbout gebruik je? Het ziet er wel netjes uit zo.
Klok is stuk :(
Entropy is not what it used to be
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Anoniem: 156715
Anoniem: 156715
Inderdaad, deadlines werden hier ook verschoven. Ik zou zeggen, laat die deadlines vallen, en laat iedereen die iets heeft, of progress maakt zijn ding posten.madwizard schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:57:
Ik heb ook niet heel veel tijd de komende maand, helaas. Lopende actie is misschien wel leuk al mis je dan wel juist de motivatie om er weer aan te gaan werken voor een bepaalde deadline. Aan de andere kant hebben deadlines tot nu toe ook niet veel geholpen
Ik heb al een voorstel voor een opdracht, maak dit stand-alone voor TV, met gemakkelijk verkrijgbare componentenAnoniem: 156715 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:10:
[...]
Inderdaad, deadlines werden hier ook verschoven. Ik zou zeggen, laat die deadlines vallen, en laat iedereen die iets heeft, of progress maakt zijn ding posten.
Leuk zo ook een uitdaging zijn die gesteld wordt. Bv dat iemand een "opdracht" geeft, en die "wij" dan moeten vervullen. Bv maak een lichteffect dat reageert op geluid. Of iets in die zin....
[Voor 14% gewijzigd door naftebakje op 31-05-2006 11:33]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
On itnaftebakje schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:32:
Ik heb al een voorstel voor een opdracht, maak dit stand-alone voor TV,
Ohmet gemakkelijk verkrijgbare componenten
Anoniem: 167155
Omdat je dat nou eenmaal doet met demo's.. meedoen in een compo (en winnen natuurlijkAnoniem: 167155 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:02:
Waarom maken julie er een compo van, kun je niet een toppic van maken waarin idereen zijn projecten kan posten die voldoen aan de regels in de start post?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Dat klopt, je kunt de modplayer zien als een geluidsspeler die 4 geluiden tegelijk kan spelen, elk op een eigen frequentie. De geluiden worden rechtstreeks uit het flash gehaald. In het simpelste geval wordt het geluid gewoon van begin tot eind gespeeld op de juiste frequentie, maar sommige samples hebben loops, een stukje van de sample dat steeds overnieuw wordt gespeeld (tot de volgende sample/noot). Elk kanaal heeft een aantal eigenschappen: frequentie, huidige offset, volume en sample nummer.Ricvdp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:43:
Schopje.
Madwizard, ik keek hier weer eens naar, en hoe werkt je MOD dinges nou precies? Wat ik ervan snap is dat je dus een aantal "geluiden" in je Flash giet, en een pattern dat die geluiden aanroept.
Zeker, alleen wilde ik de code nog wat opschonen en verduidelijken (zit vrij weinig commentaar in en ook wat tijdelijke fixen). Eigenlijk wilde ik de boel ook op m'n (nog te maken) nieuwe website zetten met wat uitleg erbij, er zitten wel wat grappige trucs in. Maar je weet hoe het gaat met dit soort dingen. Misschien dat het er in de vakantie van komt. Eventueel wil ik je wel de code mailen, als je het verder nog niet verspreidt (daar wil ik liever eerst een schonere versie voor).En wil je de sourcecode nog vrijgeven? Ik ben er wel benieuwd naar, ik ben sinds kort wat meer bezig met uC's en PIC/AVR Assembly en ik ben wel benieuwd.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details