E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
WauW...dat gaat goed...wat voor temp. kwam er dan uit? Gooi eens SF of SG er naast.El Snorro schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:43:
Op advies van BVK prime 24.11 en maximum heat gedaan:
3005 mhz 1,408v
[afbeelding]
Blijft toch leuk die 3700+
Verwijderd
Nou...BvK P4 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:57:
lkkr resultaat! Nu nog smartguardian erbij voor de stressed temp en je screen is 100%
Ik zie liever een screen met een lopende Prime en dan taakbeheer open om te laten zien hoe lang prime al loopt.
Dan nog een venster met de prime versie (help> about prime) een venster van Smartguardian en een CPU-Z venster.
En als kers op de taart een kladblok met daarop je Nickname plus stepping van je CPU zodat je kunt zien dat die screen niet ergens gejat is.
Zo maak je de perfecte screen.
El Snorro, lekkere CPU, wat is de max Prime van die CPU?
Als prime bij 256K is weet je dat prime al 2uur heeft gelopen..dan is taskmanager niet nodigVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:03:
[...]
Nou...
Ik zie liever een screen met een lopende Prime en dan taakbeheer open om te laten zien hoe lang prime al loopt.
Dan nog een venster met de prime versie (help> about prime) een venster van Smartguardian en een CPU-Z venster.
En als kers op de taart een kladblok met daarop je Nickname plus stepping van je CPU zodat je kunt zien dat die screen niet ergens gejat is.
Zo maak je de perfecte screen.
El Snorro, lekkere CPU, wat is de max Prime van die CPU?
[ Voor 12% gewijzigd door BvK P4 op 02-02-2006 17:06 ]
Verwijderd
En als je nou custom draait en je vult je eigen waardes in?
Toch maar liever taskmanager baas. ;-)
Verwijderd
Btw op de zaak.
Ben benieuwd of dat ding nu nog een beetje over te clocken valt. Na veel wikken en wegen ga ik toch maar voor een Asus 8N32-SLI Deluxe plankje (andere keuze was die laatste van DFI). Vind het alleen jammer dat die 3 PCI sloten achterlijk zitten. Maar ja.
Dit alles in combinatie met Corsair 3500LLPRO (2x1024MB) aan ram. Zou met die combinatie toch wel iets te behalen zijn...?
Je moet vnml veel geluk hebben, maar de Opterons doen het over het algemeen best goed. Ik heb de Opteron 170 sinds heel kort(2000MHz standaard) en die draait nu al op 2700MHz (Standaard voltage)
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Damn aardig wat nog... 700 mhz per core.
Wat voor memory gebruik jij eigenlijk?
Ach zou graag een kleine 300 mhz per core meer willen. Zou mooi zijn.
OCZ PC3200 Dual Channel Gold Series BH5 (Mond vol
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Zat te tobben tussen die OCZ XTC zooi en die Corsair. Nu toch maar voor die Corsair gekozen. Latency's vrij laag. Dus vandaar.
Die-hard Brexiteer
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
complete run duurt 3 en half uur. Dus bij bij 192 ongeveer. Als je custom draait, dan pakt ie steeds om en om en dan kun je het niet zeggen. Maar als hij aftelt zoals bij de meeste screen, dan welVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:25:
En als ie dan 3 uur heeft gelopen, waar is die dan?
En als je nou custom draait en je vult je eigen waardes in?
Toch maar liever taskmanager baas. ;-)

14 uur is denk ik wel stabiel.. Nachtje en schooldag aan laten staan.
Dit is met een Zalman CNPS 7000 AlCu koeler @ 5 volt met een kamertemp van 20 graden.
Max stabiele overklok @1.45 volt is 2520 MHz, ik kan er nog wel wat meer uitslepen, koeler harder en balkondeur open maar daar heb ik nog geen tijd voor..
Mijn temps blijven overigens altijd onder de 33 graden, dat is wel mooi. Zeker omdat ik nog 6 volt voor mijn koeler achter de hand heb.
echt vette cpu!!! Mocht je m kwijtwillen of ruilen tegen een goeie Sandy...je hebt mn mailKingNothing schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:37:
Ik denk dat dit wel stabiel te noemen is:
[afbeelding]
En hierna we gaan weer verder proberen (Zelfde snelheid, lager voltage)
Deze cpu doet de glorietijd die ik ooit had met een P3-700E herleven
[ Voor 3% gewijzigd door KingNothing op 02-02-2006 22:19 ]
Die-hard Brexiteer
wanneer ga je de 2.8GHz testen? Zou mogelijk moeten zijn met <1.45V als ik dat zo zieKingNothing schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:19:
Ik zal het in mijn achterhoofd houden![]()
Deze cpu doet de glorietijd die ik ooit had met een P3-700E herleven
24/7 inbranden op dit moment
[ Voor 9% gewijzigd door KingNothing op 02-02-2006 23:00 ]
Die-hard Brexiteer
iedereen ook over dat inbranden..wie is daar over begonnen? Want zoveel helpt dat nou ook weer nietKingNothing schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:00:
Ik denk morgen of overmorgen. Ik probeer nu eerst het voltage zo laag mogelijk te krijgen op 2.7GHz..
24/7 inbranden op dit moment
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25096304
Dit keer betere berichten:
2922@325HTT@1.71V@41 graden
3 uur prime95, lucht temp 22 graden
Niet slecht voor een 3000+ Venice, geloof ik. Al zie ik ook een zooitje mensen die daar in de buurt komen op het std voltage, maar goed je hebt altijd baas boven baas en ik ben gewoon dik te vreden(target was 2700)
Thanks iedereen die meedacht, en special thanks to Epsilon die met de gouden tip kwam. PCI-E@101 deed het hem nog niet maar 102Mhz WEL
de 2x t/m 7x multipliers zijn nog steeds HTT-locked op 220 en 268 maar 8x kon nu zonder problemen door naar 315 en 9x zelfs boven de 325, waarnaar ik eindelijk

ja ik weet het..nu heb ik het zelf ook op de verkeerde manier getest, maar dat was toen
Verwijderd
Toch leuk om te weten, dat ik net ff sneller ben met dezelfde hardware. Thanks.
Ik gebruik trouwens wel een hogere voltage, maar het maakte maar weinig uit op 1.6v kwam ik tot 318HTT, en met 1.65v 323Mhz. So the end is reached, nu maar eens lekker inbranden en dan eens kijken of het voltage weer naar beneden kan.
Niet dat het echt nodig is, de home-made waterkoeling + Dangerden TDX doen hun werk goed. Maar ik ben wel onder de indruk van de air-cooled brigade.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 00:01 ]
BvK P4 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:14:
[...]
iedereen ook over dat inbranden..wie is daar over begonnen? Want zoveel helpt dat nou ook weer nietKun je misschien nog een screen posten met smartguardian erbij? Ben wel benieuwd naar de stressed temp!

Die-hard Brexiteer
Ja, ik clear eerst wel ff een schijf ergens, en draai een win install. Als die stabiel loopt, dan hang ik de linux disks om. Ik ga die niet helemaal opnieuw inrichten, alleen een nieuwe kernel, optimized voor amd64, compilen. Mijn ervaring is dat dat perfect werkt op die manier (in tegenstelling tot Windows welke compleet opnieuw installed moet worden bij zo'n major hardware swap). Mocht het niet werken, sja, dan moet ik toch maar alsnog herinstallen.418O2 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:18:
[...]
anders zet je er eerst een windows install op en test je met de reguliere tools en knal je daarna je linux install er op. Je moet alles toch configgen in je linux install en het is een beetje zonde als je dat voorelkaar hebt en het daarop opfucked
Eerst maar eens wachten tot alle onderdelen binnen zijn, en dan wat clocken
Sjeez, lang niet meer gedaan zeg, kan niet wachten tot de shit binnen is.

[ Voor 99% gewijzigd door waterking op 03-02-2006 15:30 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Verwijderd
Mijn stand nu:
AMD 3000+ Venice 1800@2660
HTT op 3 (=888) als ik m op 4 zou zetten zou die op 1184 draaien
MP 9x 296
1.55 V
Mem @ 266, 196 mhz
Zoals je ziet gaat mijn geheugen niet echt snel en de HTT op 3, zorgt ervoor dat het mobo op 888mhz draait.
Nu zou volgens mij ideaal zijn:
MP 8 x 340 = 2720
mem @ 266, dan draait het @ 226.1mhz
HTT op 3 dan draait het mobo op 1040
Nu heb ik de volgende vragen:
Over de eerste config:
- Is het beter om de HTT op 3 te zetten en het mobo op 888 te laten draaien of om het op 4 te zetten en het mobo op 1184 te laten draaien.
- En ook over de eerste config, hoe kan ik mijn mem laten meedraaien op 333 ipv 266, als dat zou kunnen draait het mem op 246mhz, maar dat trekt ie nu net niet. Als dat zou kunnen dan zou ik met deze config ook tevreden zijn. Het enige puntje wat ik nu niet zo leuk vind ik dat het geheugen zo langzaam draait..
- Over de tweede config, hij "stokt" bij 325, dan begint ie in windows ineens programmas af te sluiten en errors te geven. Toch heb ik op de OC database gezien dat het kan met mijn mobo en proc. Hoe zou ik m naar de 340 op MP van 8 kunnen tillen?
Alvast erg bedankt!
en dan nog een vraag: ik zie overal geheugens op 300+ mhz draaien.. wat voor geheugen is dat? Mijn mem nokt ermee bij 225+?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 10:45 ]
Ik had begrepen dat de 3800 met groot gemak naar 4200 te krijgen is, zou wel fijn zijn, scheelt 80 euro (oid)
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Thanks, het is een lekkere cpu idd. Op dit moment goed voor een cpu score van 2100 punten in 3DMark '06
Vreemd genoeg kom ik echter geen stap hoger. Zelfs op 1.4Volt klapt Prime eruit op 2.8GHz..
Die-hard Brexiteer
Mijn 3800+ loopt nu op 2500MHz. ik heb hier 1.5v voor nodig. Op 1.4 haalt hij 2400Mhz.nhimf schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:13:
Kan iemand mij vertellen hoe de x2 3800 oc-ed. Ik zit namelijk te denken aan deze cpu en vraag mij dus af hoe ver hij komt zonder fratsen. De afweging is dan met name of ik wat duurder ram aanschaf zodat ik de cpu wat verder kan pushen. Dus liefst zonder al te veel verhoging van de vcore en op luchtkoeling.
Ik had begrepen dat de 3800 met groot gemak naar 4200 te krijgen is, zou wel fijn zijn, scheelt 80 euro (oid)
Kom ik op de site van Alternate de volgende tekst tegen bij een AMD Opteron:
Deze processor wordt alleen geleverd aan bedrijven met een inschrijving bij de Kamer Van Koophandel.
Deze processor moet uitsluitend voor server doeleinden gebruikt worden.
Is iemand hier mee bekend?
Voor mij is het volslagen nieuw dat je bij aanschaf van een cpu een inschrijving moet hebben van de KvK.
Denk dat ik maar eens een bevriend ondernemer lief aan ga kijken om alsnog een dergelijke cpu in handen te krijgen.
Of is het nu zo dat je echt een ict gerelateerd bedrijf moet zijn om deze in handen te krijgen?
computer voor alle werkzaamheden
Verwijderd
Mijn 3800+ X2 loopt nu al 12uur te primen op 2600Mhz met 1,44V. Heb hem eerst een dag laten primen op 2500Mhz met 1,4V, want hij is pas nieuw en dan moet t koelprut nog mooi overal tussen gaan zitten. Volgens mij is dit nu ook wel gelukt want nu ik op 2600Mhz aan het primen ben wordt hij 3 a 4 graden koeler dan toen ik net begon op 2500Mhz. Everest geeft aan dat mijn cpu nu vergelijkbaar is met een 5000+ dus dat zit wel goed. ook heb ik gewoon normaal corsair geheugen dat nu meeloopt op 260Mhz (FSB=260*10)wat zorgt voor een geheugenbandbreedte van 8,1GB/s.Eindhoven schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:25:
[...]
Mijn 3800+ loopt nu op 2500MHz. ik heb hier 1.5v voor nodig. Op 1.4 haalt hij 2400Mhz.
Sommige 3800+ X2's komen bijna of over de 3Ghz heen, alleen natuurlijk niet meer op stok koeling.
Ik heb een toledo core 3800+. Dit is een core geweest die eigenlijk 2x1MB cache aan boord heeft maar dat uitgeschakelt is omdat er vast een fout in heeft gezeten ofzo. Kan zijn dat ik daarom zo ver kom. Maar je hebt ook manchesters cores. Die gaan ook goed en worden zelfs iets minder warm als de toledo's.
Hoop je zo voldoende informatie te hebben gegeven.
Verwijderd
volgens mij is alternate echt niet de enige winkel die die dingen verkoopt. dan maar gewoon ergens anders halen want dit is echt onzin volgens mij.Edwin van Cleef schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:17:
nu ben ik even aan het kijken naar een nieuwe cpu.
Kom ik op de site van Alternate de volgende tekst tegen bij een AMD Opteron:
Deze processor wordt alleen geleverd aan bedrijven met een inschrijving bij de Kamer Van Koophandel.
Deze processor moet uitsluitend voor server doeleinden gebruikt worden.
Is iemand hier mee bekend?
Voor mij is het volslagen nieuw dat je bij aanschaf van een cpu een inschrijving moet hebben van de KvK.
Denk dat ik maar eens een bevriend ondernemer lief aan ga kijken om alsnog een dergelijke cpu in handen te krijgen.
Of is het nu zo dat je echt een ict gerelateerd bedrijf moet zijn om deze in handen te krijgen?
Wat is jouw stepping? Mijn X2 3800+ heeft ook een Toledo core..Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:24:
[...]
Ik heb een toledo core 3800+. Dit is een core geweest die eigenlijk 2x1MB cache aan boord heeft maar dat uitgeschakelt is omdat er vast een fout in heeft gezeten ofzo. Kan zijn dat ik daarom zo ver kom. Maar je hebt ook manchesters cores. Die gaan ook goed en worden zelfs iets minder warm als de toledo's.
ADA3800DAA5CD
CCBWE 0543 SPMW
Ik heb 2,8 GHz gehaald.. maar daar had ik wel heel veel voltage voor nodig.. ben 'm nu weer even aan het inbranden.. Hij loopt nu op 2,6 GHz met 1,4 V. Maar het a-relaxede is dat als ik 2,7 GHz wil dan moet ik er 1,48 V op gooien.. en voor 2,8 GHz moest ik er 1,54 opgooien.. Vond ik allemaal te veel.. dus nu lekker weekend even inbranden.. hopen dat dat gaat werken.
Verwijderd
Omdat het geheugen niet harder wil dan 400 ~ 425Mhz.
Ik draaide steeds op 450 ~ 480Mhz ..
En daar was het niet zo blij mee!
Nu kunnen we miss nog wel stabiel 2,6Ghz halen!
stel dat ik een amd64 939 cpu koop
en een asrock 939dual-sata2 mobo koop.
gaat dat werken i.c.m:
2 x 512 kinston 333mhz
400 wat voeding (geen merk),
200 gig sata,
geforce 6200 256 mb
Heeeel erg bedankt
[ Voor 33% gewijzigd door __xeno__ op 03-02-2006 18:34 ]
Verwijderd
ik zou je aanraden om het mobo te veranderen. ASROCK is niet bepaald het meest goede merk. Doe liever een ASUS of een DFI. Kost iets meer maar dan heb je ook veel meer. Ook de voeding is 400 minimaal. Liever teveel dan te weinig.__xeno__ schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:29:
lieve mensen van dit topic
stel dat ik een amd64 939 cpu koop
en een asrock 939dual-sata2 mobo koop.
gaat dat werken i.c.m:
2 x 512 kinston 333mhz
400 wat voeding (geen merk),
200 gig sata,
geforce 6200 256 mb
Heeeel erg bedankt
Hoop dat je wat eraan hebt.
het probleem is mijn budget,
ik heb een agp 6200
en de asrock 939dual is de enige die beide heeft.
Op een gegeven moment wil ik dan mijn graka vervangen voor een pci-exp.
en dan een ander mobo.
Maar zou het wel werken als ik die hardware in elkaar zou duwen?
Verwijderd
Er zit ook een airduct in mijn kast, die zorgt ervoor dat mijn processor rechtstreeks lucht van buiten de kast aanzuicht. In deze airduct kan ik ook nog fans plaatsen zoals een 92mm die nog extra op mijn cpu kan blazen en een 80mm die lager op de videokaart kan blazen. Als ik die freezer 64 pro koop dan kan ik mijn airduct niet meer gebruiken volgens mij. Kan ik dan beter iets anders kopen zodat ik de airduct nog wel kan gebruiken of zal het verschil minimaal zijn?? Kunnen jullie mij een goed advies geven hoe ik de kast het beste kan koelen.
Alvast bedankt.
Op hoeveel mhz heb je je geheugen lopen, heb zelf ook 2*1 gig modules, maar echt ver clocken doen ze natuurlijk niet, maar om een of andere reden loopt het niet lekker als ik het rond de 2750+ wil laten lopen. Heb de modules pas, dus moet het is me sig nog aanpassen. (huidige modules OCZ, OCZ4002048ELDCPE-K)Xiphias-Gladius schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:53:
[...]
Wat is jouw stepping? Mijn X2 3800+ heeft ook een Toledo core..
ADA3800DAA5CD
CCBWE 0543 SPMW
Ik heb 2,8 GHz gehaald.. maar daar had ik wel heel veel voltage voor nodig.. ben 'm nu weer even aan het inbranden.. Hij loopt nu op 2,6 GHz met 1,4 V. Maar het a-relaxede is dat als ik 2,7 GHz wil dan moet ik er 1,48 V op gooien.. en voor 2,8 GHz moest ik er 1,54 opgooien.. Vond ik allemaal te veel.. dus nu lekker weekend even inbranden.. hopen dat dat gaat werken.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Verwijderd
ja dat zou moeten werken, je moet alleen even oppassen met NForce 4 chipset en maxtor diamondmax 10 schijven. Dat had ik ook en dat werkte niet. Dan kan je beter een Seagate nemen.:)__xeno__ schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:54:
thanx,
het probleem is mijn budget,
ik heb een agp 6200
en de asrock 939dual is de enige die beide heeft.
Op een gegeven moment wil ik dan mijn graka vervangen voor een pci-exp.
en dan een ander mobo.
Maar zou het wel werken als ik die hardware in elkaar zou duwen?
heb je nog geprobeerd op hoeveel je hem max prime stable kunt krijgen? Ga morgen es een beetje sleutelen aan mijn waterkoeling om die temps wat lager te krijgen en dan ga ik weer een poging doen op 3,1.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Zijn niet veel waarbij het na een kleine tegenslag zo lekker gaat.
[ Voor 40% gewijzigd door Saturnus op 03-02-2006 20:46 ]

Geloof dat ik een nog al slechte PS hebt want in de BIOS heb ik 1.45v ingesteld.
Morgen TTBT oftewel 3.1
Verwijderd
Nu was mijn 4000 + eerst stabiel op 3000MHz @ 1.488 Volt , met de nieuwe kast en dus koudere omgevingstemperatuur is hij nu opeens stabiel op 1.440 Volt. de cpu word nu dus ook een behoorlijk stuk minder warm , zo was hij eerst load gemiddeld 58 graden , dat is nu gezakt naar 47/48 graden.
Ik ga deze week is even kijken wat er nog meer uit valt te halen , de verwachtingen zijn ieder geval erg positief
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 22:14 ]
[ Voor 49% gewijzigd door 418O2 op 03-02-2006 22:46 ]
Verwijderd
HTT x 3
CPU Speed = 2400Mhz
Vcore = 1,350V
Mem speed = 200 Mhz (400Mhz effectief)
Mem voltage = 2,7V
BF2 crasht niet meer doordat ik het geheugen wat minder snel laat draaien.
Verwijderd
Het is idd een K&*cpuVerwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:27:
[...]
Ik help het je hopen maar van wat ik gezien heb is week 46 niet zo denderend.
Laat het aub ff weten, ik kan namelijk aan precies dezelfde stepping komen.
Verwijderd
Welke stepping, en welk bios gebruik je?418O2 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:11:
Ik heb mijn cpu inmiddels weer verder, ook een week 46. Doet nu 295*10 @ 1,520 volt
Klinkt iig erg hoopvol, dus zonder al te veel moeite moet hij op 2.4, dus gelijk met de 4800+ kunnen lopen?Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:24:
[...]
Mijn 3800+ X2 loopt nu al 12uur te primen op 2600Mhz met 1,44V. Heb hem eerst een dag laten primen op 2500Mhz met 1,4V, want hij is pas nieuw en dan moet t koelprut nog mooi overal tussen gaan zitten. Volgens mij is dit nu ook wel gelukt want nu ik op 2600Mhz aan het primen ben wordt hij 3 a 4 graden koeler dan toen ik net begon op 2500Mhz. Everest geeft aan dat mijn cpu nu vergelijkbaar is met een 5000+ dus dat zit wel goed. ook heb ik gewoon normaal corsair geheugen dat nu meeloopt op 260Mhz (FSB=260*10)wat zorgt voor een geheugenbandbreedte van 8,1GB/s.
Sommige 3800+ X2's komen bijna of over de 3Ghz heen, alleen natuurlijk niet meer op stok koeling.
Dan is de vraag welke instellingen gebruik je? En ik zat te denken aan de Asus A8N-E als mobo.
Mooiste zou zijn om niet teveel te hoeven investeren in sneller (en duurder) ram, anders verlies ik het effect van de OC. (kan dan net zo goed een duurdere cpu kopen)
Ik zat te denken aan 400mhz kingston valueram of hyperX.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Verwijderd
ff een vraagje. Ik heb een nieuw systeem aangeschaft o.a. Opteron 175 en een Zalman CNPS9500 LED.
Echter, klinkt misschien vreemd, kan ik dat LEDje ook uitschakelen op die Zalman? Is dat een apart kabeltje op die connector ofzo?
De reden hiervoor (voordat ik commentaar krijg) is het volgende; mijn 5 andere koelers die ik meebesteld heb zijn met witte LEDjes. En dus gaat die blauwe van de Zalman afwijken met wat ik in mijn kast heb.
Daarnaast nog een vraagje; had ff dat stukje gelezen en het filmpje bekeken over verwijdering van de IHS. Aan de ene kant zie ik dat wel zitten, zeker wanneer het gemiddeld 10 graden verschilt. Echter krijg ik geen problemen door het plaatsen van de Zalman (gewicht en manier van plaatsen e.d.)? Wil wel graag die IHS verwijderen als me dat 10 graden gaat schelen uiteraard, maar niet ten koste van mijn core!
Bedankt voor jullie expertise alvast.
Zo en nu de dual core op de juiste manier stressen (2*SP2004 dus) en dan nog eens kijken of hij wel stabiel blijft. Want dat sc heelt toch wel heel erg veel, 1*sp2004 draaien of 2*.......
Verwijderd
Ik deed eerst ook maar 1 sp2004, maar als je er 2 doet scheelt dat veel in temp en stabiliteit, altijd testen met 2 dus.Eindhoven schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:00:
[...]
Zo en nu de dual core op de juiste manier stressen (2*SP2004 dus) en dan nog eens kijken of hij wel stabiel blijft. Want dat sc heelt toch wel heel erg veel, 1*sp2004 draaien of 2*.......
Helaas heb ik weer pech en heb 1 slechte core in mijn 3800x2, ik heb 1.57 nodig voor dual prime stable op 2600mhz en 1.4vcore voor 2500mhz prime stable
Doet het lekker!! (tijden zouden beter moeten zijn op die mhz.....)Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:41:
Heb mijn Opteron 146 eens geprobeerd in DesertShooter's systeem (VapoChill LS)
Het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heerlijk dat inbranden.
Dit is het eerste resultaat.
Stock Speed @ 1.2 volt.

Ik had geen zin om langer te primen.
Gister dan uiteindelijk ook 2200 mhz @ 1.2 volt gedaan, maar toen ik de pic wou plakken reboote mijn pc. Stond 1T in een keer aan (Asrock Dual). Daar heb ik dus ook geen pic van.
En vannacht.
2400 @ 1.2 volt

Er zit dus best veel in mijn lieverd
Hij is trouwens gekoelt door een Arctic Freezer 64 pro. Mooi temps zelfs met de ramen dicht.
Maar dit komt natuurlijk door de 1.2 volt.
Instellingen.? HTT = 240 en HTT multi = 4. en geheugen maar vast op 166 gezet.Rene85 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:26:
[...]
Wow, indrukwekkend zeg![]()
Welke instellingen heb je bij inbranden gebruikt? Op welk voltage, temp cpu?
Voltage staat in de pic zelf
En de maximale temp van cpu was iets van 27 graden.
Oh ik dacht je je cpu had ingebrand: op stock snelheden een week later stressen bij een hogere Vcore, je hebt dus gewoon (in stappen) een lagere Vcore genomen en gekeken of hij op stock speeds bootte en stabiel was. Sorry als ik een beetje vaag overkom, maar ben nog niet zo lang met overclocken bezig en krijg (hopelijk) binnenkort een opt146tiescarbo schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:28:
[...]
Instellingen.? HTT = 240 en HTT multi = 4. en geheugen maar vast op 166 gezet.
![]()
Voltage staat in de pic zelf. 1.2 volt dus.
En de maximale temp van cpu was iets van 27 graden.
Ga nu installeren en kijken hoeveel graads het scheeld
Onder waar dat malasia staat is i geloof ik aangebrand...
EDIT
Ok...alle pinnen zijn weer recht...
[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2006 14:42 ]
Leuk zo'n 0530apmw, hopenlijk is mijn prom snel terug (wachten op evap
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
had hetzelfde, in 1 ruk dat ding eruit. zat de cpu aan me koeler vast.Saturnus schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:40:
Damn...dit gaat niet goed...boxed zit er aan vast...muurvast, ik een ruk en jaahoor hangt de 3700+ onder aan de heatsink...aantal pinnen krom...kan niet vinden welke het nou zijn...en vraag me af of hij het nog doet![]()
![]()
Onder waar dat malasia staat is i geloof ik aangebrand...
EDIT
Ok...alle pinnen zijn weer recht...
Hendeltje ook niet omhoog op me moederbord :x gelukkig was alles nog recht
Ik snap iets niet, waarom is een hogere temp beter om te overclocken? Ik zat er juist aan te denken om een X2 4200 te nemen omdat die koeler zou zijn dan de Toledo core (X2 4400+), maar hieruit veronderstel ik dat het andersom is?maxTCase is een programmatje dat de maximum temperatuur van je CPU uitleest. Nu blijkt, dat de maximum temperatuur ook te maken heeft met de overclock mogelijkheden. Vaak is het zo, hoe hoger de temperatuur, hoe verder hij oc'ed. De maxTCase van mijn slechte Opteron 144 was 57c (2,65GHz prime), de goede opteron 146 van Kakaroto heeft een maxTCase van 65c (3ghz prime)
Verder nog iets waar ik wss niet voor in dit topic moet zijn.. Ik wil een Asus A8N-E kopen omdat hier 1x pci-express op zit en 3x pci en ik dat minimaal nodig heb. Elk ander bord wat ik zie heeft dat niet, of heeft een pci-express slot pal boven een pci slot, wat niet goed gaat werken met een radeon x1900xt vanwege de koelconstructie op die kaart
Weet iemand toevallig nog alternatieven hiervoor?
57696520646974206c65657374206973206e657264
Maar klote is het zeker
Ik ben ook ff begonnen met overklokken alleen ik krijg hem niet echt hoger dan 2,7ghz.. iemand suggesties?
[ Voor 17% gewijzigd door krijgnuwat op 04-02-2006 15:19 ]
IK geloof dat dat probleem nu wel opgelost is...ik zit er nu over in of ik niet teveel van die Arctic Silver 5 er tussen heb gegooid...op de site stond dat je een drupje er op moest doen en het dan uitsmeren door de heatsink er over heen te bewegen en er op te drukken...het hielp niet veel...toen zat het eindelijk over de hele cpu en toen was het weer teveel...caspergt schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:07:
[...]
had hetzelfde, in 1 ruk dat ding eruit. zat de cpu aan me koeler vast.
Hendeltje ook niet omhoog op me moederbord :x gelukkig was alles nog rechten deed hij het nog
EDIT
Ik denk dat het goed is gegaan...de temp ligt tot nu toe 3 graden lager...en stressed gaak nu vv checke
[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2006 15:28 ]
Verwijderd
HTT x3 zettenkrijgnuwat schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:17:
Ey beste tweakers..
Ik ben ook ff begonnen met overklokken alleen ik krijg hem niet echt hoger dan 2,7ghz.. iemand suggesties?
[afbeelding]
Meer Vcore
Memory Timings verhogen.
Dit zijn de 3 mogelijkheden om hem hoger te krijgen!
Tussen de case van in het windows en de TTBT zit minder dan een cm. ruimte...dit komt de koeling echt ten goede:
Boxed: 26/40
TTBT: 23/33
Nou hij doet het beter als mijn 3200+ ik kom niet over de 2650 Mhz stabielkrijgnuwat schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:17:
Ey beste tweakers..
[afbeelding]
Verwijderd
Na bijna 6 uur prime gedraaid te hebben , kreeg ik toch onverwacht opeens een errorVerwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:13:
Sinds ik mijn nieuwe kast heb ( Stacker 810 ) word alles in mijn pc een stuk minder warm , was mijn vga en cpu eerst nog z'n 38 / 39 graadjes idle, nu is het nog maar 33 a 34 graden . dus uiteraard meteen even gekeken of dit nog iets veranderde voor de overclock op me cpu![]()
Nu was mijn 4000 + eerst stabiel op 3000MHz @ 1.488 Volt , met de nieuwe kast en dus koudere omgevingstemperatuur is hij nu opeens stabiel op 1.440 Volt. de cpu word nu dus ook een behoorlijk stuk minder warm , zo was hij eerst load gemiddeld 58 graden , dat is nu gezakt naar 47/48 graden.
Ik ga deze week is even kijken wat er nog meer uit valt te halen , de verwachtingen zijn ieder geval erg positief
Gooi er dus vandaag 1.47Volt op , kijken of hij hiet wel stabiel op wil draaien.
EDIT : ben begonnen met het voltage te verhogen naar 1.456 Volt . ( gaat al een uurtje goed )
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 17:57 ]
Verwijderd
Weet iemand hoe ik mijn memory speed kan locken op een GigaByte K8N Pro-SLI?
Ik heb hem op de standaard manier geinstalleerd, helpt het als ik het op de andere manier doe waarbij je de backplate achter het Mobo moet vervangen?
Ik zou gewoon met de Backplate doen en dan van die rubbertjes tussen je schroeven. Backplate voor de veiligheid en rubbertjes voor de demping.Saturnus schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:59:
Heb nu dus die TTBT eindelijk...maar dat ding zit te trillen in de kast, niet heel erg verschrikkelijk hard, maar toch trilt hij.....hoe erg is dit?
Ik heb hem op de standaard manier geinstalleerd, helpt het als ik het op de andere manier doe waarbij je de backplate achter het Mobo moet vervangen?
OK, doe ik dat wel, lukt nu niet meteen (hele mobo eruitWillemJanJansen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:04:
[...]
Ik zou gewoon met de Backplate doen en dan van die rubbertjes tussen je schroeven. Backplate voor de veiligheid en rubbertjes voor de demping.
Nog snel even een result tussen door:

[ Voor 15% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2006 18:23 ]
Stepping:
ADA3500DEP4AS
CAA2C 0505APMW
Nu krijg ik hem niet stabiel op >2700mhz, zelfs niet met 1,75V op de cpu. Betekent dit dat ik nu op de max zit van m'n cpu? Of kan ik op een andere manier hoger komen? Mijn geheugen kan het nog makkelijk bijbenen.
Ik dacht zelf dat het misschien aan mijn moederbord kan liggen, een Asus A8V Deluxe. 't Is namelijk geen super overclocker.
Specs:
Asus A8V Deluxe Rev 2 (dus mét AGP/PCI-lock)
2x 512 MB GeIL Valueram Dual Channel
Cpu gekoeld door een Artic Freezer64 Pro
Screenie:

[ Voor 7% gewijzigd door Jckx op 04-02-2006 18:36 ]
Wel een beetje een matige tijd voor die snelheid.Saturnus schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:05:
[...]
OK, doe ik dat wel, lukt nu niet meteen (hele mobo eruit). Ik moet het nog vv kwijt: Wat een ongelooflijk KARIGE handleiding zit er bij die TTBT.
Nog snel even een result tussen door:
[afbeelding]
Maar voor de rest mooi hoor
Zeg dan meteen: Wat een damnz tijdtiescarbo schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:40:
[...]
Wel een beetje een matige tijd voor die snelheid.![]()
Maar voor de rest mooi hoor
Ja ik weet het... het draait 3-4-4-8-10-13, dat is standaard, dit is ongeveer stabiel (niet helemaal, maar wel 1M) 3-3-3-6-7-12, en nog een aantal clocks wat naarbeneden...ga nu vv try'en.
want ik wil eerst dit geheugen ff houden.
en dan pas nieuw geheugen.
Ik heb Deluxe...(vast wel het zelfde.)
[ Voor 39% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2006 18:49 ]
lijk me wel een beetje logisch als hij ddr400 aan kan, dan kan hij ook ddr333 aan__xeno__ schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:46:
heeft de a8n sli ook ddr333 ondersteuning?
want ik wil eerst dit geheugen ff houden.
en dan pas nieuw geheugen.
Eindhoven schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:00:
[...]
Uhm... Ik heb zoals je kunt zien SP2004 EN StressCPU draaien. StressCPU verwarmt de cpu nog meer dan Prime hier. Maar goed... Als je me niet geloofdVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:49:
[...]
Ik deed eerst ook maar 1 sp2004, maar als je er 2 doet scheelt dat veel in temp en stabiliteit, altijd testen met 2 dus.
Helaas heb ik weer pech en heb 1 slechte core in mijn 3800x2, ik heb 1.57 nodig voor dual prime stable op 2600mhz en 1.4vcore voor 2500mhz prime stableallemaal danzij core 1!!
[ Voor 18% gewijzigd door ChkDsk op 04-02-2006 18:59 ]
het zou kunnen dat die geheugen controller niet backwards compatible was__Deathscythe__ schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:49:
[...]
lijk me wel een beetje logisch als hij ddr400 aan kan, dan kan hij ook ddr333 aan
Wat zouden jullie doen? Doen/Laten?
Probleem is dus dat die TTBT trilt.
Snel antwoord a.u.b.
[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2006 19:40 ]
Verwijderd
Ik heb op mijn DFI de backplate eruit gehaald.
H-beugel -> zacht stukje -> mobo -> proc -> TT BT -> koelerbeugel
Ja dat kan ik doen...maar ik vraag me af of dat trillen wel ophoud...want daar gaat het om...theoretisch veranderd er niets met die opstelling...Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:03:
je kunt het toch gewoon even proberen?
Ik heb op mijn DFI de backplate eruit gehaald.
H-beugel -> zacht stukje -> mobo -> proc -> TT BT -> koelerbeugel
Die H beugel van mij wordt nu al krom getrokken...ligt het misschien daaraan?
[ Voor 17% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2006 20:11 ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 3200+.caspergt schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:07:
[...]
had hetzelfde, in 1 ruk dat ding eruit. zat de cpu aan me koeler vast.
Hendeltje ook niet omhoog op me moederbord :x gelukkig was alles nog rechten deed hij het nog
Netjes alle pinnetjes rechtgebogen mbv een pincet.
En deed het nog .. met als gevolg dat hij op ondervoltage nog sneller wou!
Gisteren is mijn server overleden .. en ging hetzelfde proberen bij deze PC.
Dit was een oude Intel P3.
Even met een schroevendraaier uit de Socket gewipt .. en waren ook een aantal kromt.
Toen ik ze recht probeerde te buigen .. braken alle pinnetjes af die ik rechtboog.
Dit is gelukkig niet gebeurd met mijn AMD .. anders dan ging ik van mijn stokkie denk ik
Dit topic is gesloten.