ik heb mijn amd 64 3000+ @ 2500 Mhz lopen nu. loopt auto op 1,504 volt dit kan geen kwaad denk ik. temperatuur van de cpu blijft 45 graden op volle belasting en ik heb m 5 uur prime95 zonder errors laten draaien. maybe nog eens 2600 Mhz proberen
de final results van de OC op de PC van mijn huisgenoot
XP3700+ San Diego
2x256 A-Data Vitesta DDR500 @ 3-4-4-8 (wil niet harder)
Asus A8N-E deluxe
@ 250mhz fsb @ 1,5375 vcore @ 2750mhz @ 36c stressed @ boxkoeler
(hoop apetails
)
Er zit allicht meer in, maar het is belangrijker dat hij stabiel loopt omdat hij niet zo'n tweaker is. Dit is toch wel een extra stoot performance. Is superpi, pifast, counterstrike source stabiel
XP3700+ San Diego
2x256 A-Data Vitesta DDR500 @ 3-4-4-8 (wil niet harder)
Asus A8N-E deluxe
@ 250mhz fsb @ 1,5375 vcore @ 2750mhz @ 36c stressed @ boxkoeler
(hoop apetails
Er zit allicht meer in, maar het is belangrijker dat hij stabiel loopt omdat hij niet zo'n tweaker is. Dit is toch wel een extra stoot performance. Is superpi, pifast, counterstrike source stabiel
Mooie overklok, lage temp. icm boxed koeler...ik zit op 1.325 en haal al 38 graden.
Iemand ooit iets hier gekocht? http://www.brugmancomputers.com
Totaal zijn ze de goedkoopsten voor TTBT, die heb ik ook wel nodig zie ik; 44graden @ 1.4v
Totaal zijn ze de goedkoopsten voor TTBT, die heb ik ook wel nodig zie ik; 44graden @ 1.4v
[ Voor 54% gewijzigd door Saturnus op 30-01-2006 19:40 ]
Hoe hoog moet je de processor klokken om in de top 5 te komen van deze TS ?
Ik heb een 3700+ en deze haalt over de 3100mhz prime stable ...@ 1,550 volt
Ik heb een 3700+ en deze haalt over de 3100mhz prime stable ...@ 1,550 volt
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Daar is de Shopsurvey voor!Saturnus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:05:
Mooie overklok, lage temp. icm boxed koeler...ik zit op 1.325 en haal al 38 graden.
Anoniem: 81481
Sorry hoor maar als je alleen maar domme dingen kan zeggen kun je beter niet reageren.waterking schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:01:
Mijn excuses ik zit inderdaad mis.
Ik ben erg benieuwd hoe die het bij jou op prime95 doet.
Mijn ervaring is dat prime95 zwaarder is dan sp2004
Eerst beschuldig je 2 keer iemand van ge-photoshop-de screens en dan kom je met een opmerking dat Prime95 zwaarder zou zijn dan SP2004.
Ik heb nieuws voor je, SP staat namelijk voor StressPrime.
Lekker vriendelijk weer zeg. Anyway.... ik heb nooit gezegd dat ik verstand heb van overclocken. Ik doe maar gewoon wat joh en dat het dan goed uitpakt is gewoon geluk. Heb net even ruim 2 uur geprimed. Hier het screenshot... als iemand wil dat ik een andere test doe of iets lemme know.BvK P4 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:05:
[...]
als je verstand van overclocken had gehad, dan had je geweten dat je sp2004 zo moet testen. Blend testen slaat werkelijk helemaal nergens op. De load mag dan wel 100% zijn, maar er wordt lang zo effectief niet getest als bij stress ram of nog beter prime95.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Die van jou zou hetzelfde moeten halen toch? Die van de waterkoning doet ook ongeveer hetzelfde.Saturnus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:48:
Die gaat lekker hé?
Ik moet nu eerst wachten op een TTBT anders kan ik (weer) een nieuwe CPU kopen
Misschien nog even interessant welk bios we allemaal gebruiken. Ikzelf zit op de N4D702-3
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
In principe wel, maar ik gebruik dus die boxed koeler, zo gauw ik een TTBT heb zal het allemaal wat beter moeten gaan.JohnnyV27 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:16:
[...]
Die van jou zou hetzelfde moeten halen toch? Die van de waterkoning doet ook ongeveer hetzelfde.
Misschien nog even interessant welk bios we allemaal gebruiken. Ikzelf zit op de N4D702-3
Welke BIOS

[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 30-01-2006 22:05 ]
De 0547GPMW 0001Saturnus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:21:
Deze in de TS doet ut ni meer:
2 3700+ SD 3100MHz 1,504v Air 0547GMPW Ja BvK P4.
(=Onderdeel 1)

De 0547GPMW 0139

@ JohnnyV27: had misschien iets subtieler moeten reageren
[ Voor 35% gewijzigd door BvK P4 op 30-01-2006 22:59 ]
Inbranden heeft gewenst effect op 3700+ (te koop), kan nu al 2870mhz 1,31v doen terwijl ik eerst maar 2850 kon doen op dat voltage
Morgen maar eens kijken voor 3ghz prime op laagst mogelijke voltage
@Zeus
Het is bekend dat de 'echte' prime95 (versie 24.11 geloof ik) met bepaalde settings je proc/systeem zwaarder belast dan sp2004, maar dit is minimaal.
Morgen maar eens kijken voor 3ghz prime op laagst mogelijke voltage
@Zeus
Het is bekend dat de 'echte' prime95 (versie 24.11 geloof ik) met bepaalde settings je proc/systeem zwaarder belast dan sp2004, maar dit is minimaal.
[ Voor 28% gewijzigd door El Snorro op 30-01-2006 23:07 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

[ Voor 17% gewijzigd door SuX DeLuXe op 30-01-2006 23:15 ]
@ JohnnyV27 ik gebruik dfi bios 704-2BTA (nf4-ultra-D)
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
5 uur met prime95 en zonder errors, dat is vrij stabiel lijkt me als je bedenkt dat de processor 100 % belast is en het geheugen ook zowat bijna?
is 2500 MHz met een 3000+ niet zo'n beetje de maximum denken jullie? 700 MHz overclock, of zou ik nog door kunnen gaan...misschien dikke koeler erop. maar ik zit op voltage (Auto in Bios) 1.504 dus veel hoger zal wel niet goed zijn denk ik
is 2500 MHz met een 3000+ niet zo'n beetje de maximum denken jullie? 700 MHz overclock, of zou ik nog door kunnen gaan...misschien dikke koeler erop. maar ik zit op voltage (Auto in Bios) 1.504 dus veel hoger zal wel niet goed zijn denk ik
[ Voor 50% gewijzigd door SuX DeLuXe op 30-01-2006 23:59 ]
Je neemt nogal wat dingen aan. Zoals eerder gezegd: de blend test (waarmee je ook je geheugen test) is lang niet zo zwaar als de bovenste. Als je wil testen of je processor stabiel is kan je het beste die nemen. Om te testen of je geheugen stabiel is kan je het beste memtest86 draaien in dos (zodat je het minste geheugen gebruikt voor je OS en dus meer geheugen kan testen).
Verder hoeft 2500 mhz absoluut niet het maximum te zijn van een 3000+, zolang hij stabiel is en niet te warm wordt kan je gerust hoger gaan. Ik heb meerdere 3000+en gezien die boven de 3 ghz uitkomen, ik haalde zelf de 2750 mhz stabiel.
Je kan de spanning nog verder opvoeren, mits je temperaturen goed zijn. Voor dagelijks gebruik zou ik niet boven de 1,55 volt gaan, maar op hoge snelheid een screenshot te maken of superpi / pifast te doen kan je er best tot 1,7 op zetten (zolang je temperaturen maar goed blijven)
Verder hoeft 2500 mhz absoluut niet het maximum te zijn van een 3000+, zolang hij stabiel is en niet te warm wordt kan je gerust hoger gaan. Ik heb meerdere 3000+en gezien die boven de 3 ghz uitkomen, ik haalde zelf de 2750 mhz stabiel.
Je kan de spanning nog verder opvoeren, mits je temperaturen goed zijn. Voor dagelijks gebruik zou ik niet boven de 1,55 volt gaan, maar op hoge snelheid een screenshot te maken of superpi / pifast te doen kan je er best tot 1,7 op zetten (zolang je temperaturen maar goed blijven)
dfi nf4 mobo's waarvan de laatste met de expert, TT Big typhoon en thermalright xp120 koelersAnoniem: 165958 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:10:
[...]
Het is de bedoeling om ook te gaan overclocken, en ik heb er een gezien (op dit forum) die 4 GHz haalde met de FX57. Nu begrijp ik dat dat extreem is, maar ik zou tevreden zijn als ik 3,4 GHz (of meer) zou kunnen halen met goede aircooling
en was toch echt wel de max voor air, screens zeggen genoeg denk ik als antwoord op je vraag.
fx55

fx57 Z3us....

edit
ooh en viss
Geen coldbug symptomen tot nu toe....

@Desertshooter
Mijn 3700 sandy heeft ook coldbug bij -27 (cpu) onder de ls, hht boven de 312-314, 3463 is nog te doen op 1,5v zelfs, daarboven moet je hem warm houden.

x2 is next........
[ Voor 31% gewijzigd door Rol-Co op 31-01-2006 02:48 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Hoeveel koelpasta gebruik je wel niet per jaar? Pondje?
Kepi_nl
Ik heb pas nog 10 tubetjes besteld samen met iemand andersrabor schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 03:35:
[...]
Hoeveel koelpasta gebruik je wel niet per jaar? Pondje?
Zo dan:

3100 haal ik niet met dit voltage, zelfs niet met iets meer. misschien nu ie weer een nachtje heeft ingebrand. Ik heb hem nu op die torture test gezet met max heat en max power consumption
3Gig is wel stabiel, weet niet of ie nog veel hoger komt.
Merk wel dat mijn temps hoger zijn na de proc wissel. Mijn vorige werd op zijn warmst 35graden in de zomer stressed. Nu kom ik boven de 40 uit met torture test terwijl het hier op zolder niet heel warm is. De AS5 zal mss nog even moeten uitharden en beter contact maken, heb het waterblok al wat steviger aangedraaid..... mss nog eens eraf en weer erop zetten met nieuwe pasta?

3100 haal ik niet met dit voltage, zelfs niet met iets meer. misschien nu ie weer een nachtje heeft ingebrand. Ik heb hem nu op die torture test gezet met max heat en max power consumption
Merk wel dat mijn temps hoger zijn na de proc wissel. Mijn vorige werd op zijn warmst 35graden in de zomer stressed. Nu kom ik boven de 40 uit met torture test terwijl het hier op zolder niet heel warm is. De AS5 zal mss nog even moeten uitharden en beter contact maken, heb het waterblok al wat steviger aangedraaid..... mss nog eens eraf en weer erop zetten met nieuwe pasta?
Dus moet je nou op de temperaturen letten of op het voltage? Of een combinatie?m277755 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:26:
Want eerst zeg je niet boven de 1.55 komen, maar vervolgens zeg je dat 1.7 wel kan, als de temps maar goed zijn.
Dus 1.55 kan ook teveel zijn, als de temps maar goed zijn
kaasz | specs | i kick ass for the lord
Kijk die wilden we zien, das nette HTT voor die temp !!Rol-Co schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 02:04:
[...]
edit
ooh en viss
Geen coldbug symptomen tot nu toe....
[afbeelding]
[edit] welk geheugen gebruik je daar en heb je screen A64 en evt. je drive/data strength settings? Ben beetje aan het klooien....
[ Voor 18% gewijzigd door Viss op 31-01-2006 10:06 ]
Welke testen op welke snelheid heb jij nu allemal gedaan? Ben ik erg nieuwsgierig naar.JohnnyV27 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 07:33:
Zo dan:
[afbeelding]
Mijn 259 @ 1.4v loopt nog steeds, nu 5uur 10min.
Dit gaat rocken als ik een TTBT heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2006 12:45 ]
Het is altijd zo: je moeten stoppen (of een betere koeler kopen) als je temperatuur te hoog is.PringleMaster schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:34:
[...]
Dus moet je nou op de temperaturen letten of op het voltage? Of een combinatie?
Want eerst zeg je niet boven de 1.55 komen, maar vervolgens zeg je dat 1.7 wel kan, als de temps maar goed zijn.
Dus 1.55 kan ook teveel zijn, als de temps maar goed zijn
Verder zou ik voor dagelijks gebruik niet boven de 1,55 volt gaan, maar om een record te halen in superpi bijvoorbeeld kan je best een tijdje daar boven (zou niet hoger gaan dan 1,7)
Anoniem: 95757
mja... 1.8 erop kan ook zo hoor.. tis gewoon hoe ver je zelf wilt gaan. Ik zie mensen ook 2.05 op hun 90nm chip flikkeren
Ja ik probeer erachter te komen wat het effect is van langdurig hoog voltage op een processor, ondanks dat de temp niet te hoog is.
Dus of bijvoorbeeld de levensduur achteruit gaat als je 1.8 volt erop zet bij een load temp van bv. 40 c op air (om maar ff een temp te nemen).
Dus of bijvoorbeeld de levensduur achteruit gaat als je 1.8 volt erop zet bij een load temp van bv. 40 c op air (om maar ff een temp te nemen).
kaasz | specs | i kick ass for the lord
Ja...dat is een goede vraag...hoe ga je het antwoord proberen te vinden?PringleMaster schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:47:
Ja ik probeer erachter te komen wat het effect is van langdurig hoog voltage op een processor, ondanks dat de temp niet te hoog is.
Nog vv iets anders waar ik graag antwoord op wil:
Als ik binnen kort de TTBT er op gooi, moet het smeersol tussen de CPU en Heatsink eraf, heeft dit ook effect op de temp. omdat Gogar dacht dat door inbranden dat smeersol goed in de naden kruipt...en door het wegtehalen het minder goed geleid...dus zit ik nu voor niets te primen???
[ Voor 28% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2006 15:29 ]
Hey JohnnyV27 misschien moet je eens bios 704-2BTA proberen ? deze is voor mij beter dan die jij gebruikt
ik heb het gevoel dat mijn geheugen tegen werkt. (take-ms)

Heb hier nu een kwartier geprimed op 3ghz 1,4v...
Stable, nu ff een potje CSS proberen (is zeer gevoelig voor onstabiele cpu overclocks)
Stable, nu ff een potje CSS proberen (is zeer gevoelig voor onstabiele cpu overclocks)
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
@ Saturnus:
Het beste is het om de Heatspreader van AMD eraf te halen en daarna rechtstreeks het koelblok op de core te monteren maar het verwijderen van de spreader is een riskant werkje. Ik doe nu een paar stipjes Arctic Silver 5 koelpasta op verschillende plekken op de heatspreader en daarna draai ik het koelblok van mijn waterkoeling aan. Door de druk worden de stipjes verspreid over de hele spreader. Het schijnt zo te zijn dat AS5 beter warmte geleid als het een aantal uren goed warm is geweest.
Het primen wat je doet is puur om de processor op zijn donder te geven. Ik heb geen elektro gestudeerd of iets dus weet niet precies wat het effect is maar als het al effect heeft dan maakt het niet uit hoeveel koelpasta ertussen zit.
@ Waterking:
Ik heb dat bios bij de pc van mijn meissie erop gezet want die heeft mijn ouwe 3700+ maar die komt niet echt hoger met dit bios. Wellicht probeer ik hem nog als ik eenmaal goed geheugen heb. Ga nu wel even testen hoeveel volt ik nodig heb om op 3100 te kunnen draaien.
Het beste is het om de Heatspreader van AMD eraf te halen en daarna rechtstreeks het koelblok op de core te monteren maar het verwijderen van de spreader is een riskant werkje. Ik doe nu een paar stipjes Arctic Silver 5 koelpasta op verschillende plekken op de heatspreader en daarna draai ik het koelblok van mijn waterkoeling aan. Door de druk worden de stipjes verspreid over de hele spreader. Het schijnt zo te zijn dat AS5 beter warmte geleid als het een aantal uren goed warm is geweest.
Het primen wat je doet is puur om de processor op zijn donder te geven. Ik heb geen elektro gestudeerd of iets dus weet niet precies wat het effect is maar als het al effect heeft dan maakt het niet uit hoeveel koelpasta ertussen zit.
@ Waterking:
Ik heb dat bios bij de pc van mijn meissie erop gezet want die heeft mijn ouwe 3700+ maar die komt niet echt hoger met dit bios. Wellicht probeer ik hem nog als ik eenmaal goed geheugen heb. Ga nu wel even testen hoeveel volt ik nodig heb om op 3100 te kunnen draaien.
Lekker!Anoniem: 99584 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:42:
Heerlijken 24x7 setup![]()
[afbeelding]
Update nog iets strakker![]()
[afbeelding]
Ballistix?
Pas op dat je 24/7 niet teveel voltage pakt, daar sterven ze snel aan!
Anoniem: 165958
Dat ziet er wel leuk uit Rol-Co
, met een FX55 bijna dezelfde clock halen als een FX57
. Weet jij misschien ook wat over de X2, is de X2 4800 toledo wat? Is ie ook goed overclockbaar? Thx alvast.
Vergeet het maarJohnnyV27 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:29:
@ Saturnus:
Krijg je bij de TTBT ook koelpasta?
http://www.bigbruin.com/r...geview.php?file=pic13.jpg
http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=12986&PageId=1
Volgens deze tekst wel...zal wel zo zijn dan.
Ok! Ga nu bestellen!
[ Voor 19% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2006 18:44 ]
Voltage maakt niet uit... en ik spreek uit ervaring. Bij mij hebben ze het precies 3 weken volgehouden en daarna was het over. Ik had ze op slechts 2,6V lopen en zelfs nog een 92mm fan erop geplakt. Ferry, ik hoop voor je dat ze het houden maar ik ben bang dat vroeg of laat je ook aan de beurt bent. Na veel discussieren is Komplett nu zover dat ze zeggen dat ik nogmaals een RMA kan aanvragen om mijn geld terug te krijgen. Hoop dat het lukt en dan maar op zoek naar wat OCZ reepjes.El Snorro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:03:
[...]
Lekker!
Ballistix?
Pas op dat je 24/7 niet teveel voltage pakt, daar sterven ze snel aan!
Wat voor temperatuur is ongeveer normaal voor een processor die 3ghz draait ? Die van mij wordt hier 38 graden (op waterkoeling).
[ Voor 12% gewijzigd door waterking op 31-01-2006 19:24 ]
Heb mijn Opteron 170 ook langs me liggen (bezorgt op het werk)
OSA170DAA6CD
CCBWE0550UPMW
Vanavond ff inburnen. Pfff eindelijk die brakke Opteron 144 eruit, die ging maar tot 2.53GHz
OSA170DAA6CD
CCBWE0550UPMW
Vanavond ff inburnen. Pfff eindelijk die brakke Opteron 144 eruit, die ging maar tot 2.53GHz

Die-hard Brexiteer
Ik neem aan dat je stressed bedoelt?waterking schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:20:
Wat voor temperatuur is ongeveer normaal voor een processor die 3ghz draait ? Die van mij wordt hier 38 graden (op waterkoeling).
Bij mij wordt ie ook max 42 graden onder waterkoeling maar dan wel met de max heat, max power consumption test van prime95.
Op je screen zie ik dat je 1,504v nodig hebt om 3Ghz te draaien. Ik dacht dat die van jou 3,1 haalde op 1,55v. Is dat dan ook urenlang prime95 stable? ik heb net prime gedraaid op 1,55v maar na een goed half uur was er toch een fout. helaas...
3Ghz doet ie wel weer 9 uur prime op 1,488v Zou die van jou dat ook doen op dat voltage?
(trouwens... in mijn bios heb ik het voltage op 1,525 staan maar in CPU-Z e.d. geeft ie allemaal 1,488 aan. Laat hem hier voorlopig maar op draaien denk ik.
Ik kan me de tijd nog heugen dat ik een S754 ClawHammer had die ook ongeveer tot 2.53GHz max benchable ging.KingNothing schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:29:
OSA170DAA6CD
CCBWE0550UPMW
Daar was je toen wel helemaal de man mee.
Met de komst van de S939 Opteron en de gemakkelijke 3GHz zijn de normen nogal wat verlegd, een cpu die geen 3GHz op luchtkoeling haalt is slecht!!
Ik moet maar weer op zoek naar een nieuwe CPU, 3GHz met 1.408V primestabiel op waterkoeling is al bijna gemiddeld.
Iemand Opteron kopen?
lol 42 graden onder Waterkoeling?JohnnyV27 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:30:
[...]
Ik neem aan dat je stressed bedoelt?
Bij mij wordt ie ook max 42 graden onder waterkoeling maar dan wel met de max heat, max power consumption test van prime95.
Op je screen zie ik dat je 1,504v nodig hebt om 3Ghz te draaien. Ik dacht dat die van jou 3,1 haalde op 1,55v. Is dat dan ook urenlang prime95 stable? ik heb net prime gedraaid op 1,55v maar na een goed half uur was er toch een fout. helaas...![]()
3Ghz doet ie wel weer 9 uur prime op 1,488v Zou die van jou dat ook doen op dat voltage?
(trouwens... in mijn bios heb ik het voltage op 1,525 staan maar in CPU-Z e.d. geeft ie allemaal 1,488 aan. Laat hem hier voorlopig maar op draaien denk ik.
Die van mijn doet 3gig op 1,4v en wordt dan ~37 graden prime onder TTBT
Ja graag: zit hier met een brakke Winchester die niet veel meer dan 2500 doet. Heb hem niet te ver gepushed qua voltage maar met 1.48V vind ik dat hij niet lekker klokt. Hij wordt me te heet (~47 graden) en denk ook niet dat ie veel verder zal gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 31-01-2006 19:52 ]
lkkre stepping!! 2.7/2.8GHz is wel te doen prime stableKingNothing schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:29:
OSA170DAA6CD
CCBWE0550UPMW
47 graden is nog niets hoor, 55 houd ik als max loadedThe__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:52:
Ja graag: zit hier met een brakke Winchester die niet veel meer dan 2500 doet. Heb hem niet te ver gepushed qua voltage maar met 1.48V vind ik dat hij niet lekker klokt. Hij wordt me te heet (~47 graden) en denk ook niet dat ie veel verder zal gaan.
Waar gehaald?KingNothing schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:29:
OSA170DAA6CD
CCBWE0550UPMW
edit:
sorry voor dubbelpost
[ Voor 6% gewijzigd door El Snorro op 31-01-2006 20:20 ]
Anoniem: 165958
Weet iemand ook wat het verschil is tussen een opteron en een X2 van athlon
Het enige verschil wat ik zo kan ontdekken is de systeembus snelheid.
Na lange tijd zal ik ook nog maar eens posten. 
Heb vanavond alweer een nieuwe 3700+ processor gehaald, maar vond de stepping toch wel wat vreemd voor een 3700+ San Diego.
De stepping is een CCBWE 0541 XPMW 0101.
Kijk naar de foto. Heeft iemand hier al meer over gelezen of gezien ?
Heb vanavond alweer een nieuwe 3700+ processor gehaald, maar vond de stepping toch wel wat vreemd voor een 3700+ San Diego.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Ja, lijkt me ook een rare stepping voor een San Diego: Ik zie daar toch echt Toledo staan. Bijzonder! Zelfs CPU-Z weet het niet meer!Rick2001 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:29:
[afbeelding]
Op google komt de combinatie "3700+ Toledo" ook niet voor, wat heb jij daar een mega bug of een super nieuwe CPU...?
Kijk vv hier:
http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=277872
Niet echt heel bijzonder, maar meer kan ik niet vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2006 21:50 ]
Het is dus een rev. E6 3700+ processor met Toledo core waarvan 1 core uitgeschakeld is doormiddel van het CPUID. Maar eens gaan clocken dan.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
het zal wel aan mij liggen, maar is 2200 Mhz niet ontzettend laag voor een 3700+?Rick2001 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:29:
[afbeelding]
Elke 3700+ draait 2200Mhz out of the box... alleen is dit het overclock topic dus geen mens die zich daaraan houdtThrills33ka schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:15:
[...]
het zal wel aan mij liggen, maar is 2200 Mhz niet ontzettend laag voor een 3700+?
ja maar een 3700+ hoort toch gemakkelijk 500/600 Mhz hoger te kunnen.
Daar ging het nu even niet omThrills33ka schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:39:
ja maar een 3700+ hoort toch gemakkelijk 500/600 Mhz hoger te kunnen.
ik ruik een unlock van de 2e CPU
Daar zijn ze op XS al lang mee bezig, net zoals met de A64 multiplier unlock, beide lukt het nog niet.
Dit is wel een Toledo DC cpu met 1 core uitgeschakeld ja, een van de weinige die het tot nu toe retail gehaald hebben geloof ik
Post hem anders eens op XS, Stephen weet er vast wel meer over te vertellen.
Ja, daar had ik ook al gelezen over zijn 3700+ en 4000+ die hij een tijd geleden getest had.El Snorro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:59:
[...]
Daar zijn ze op XS al lang mee bezig, net zoals met de A64 multiplier unlock, beide lukt het nog niet.
Dit is wel een Toledo DC cpu met 1 core uitgeschakeld ja, een van de weinige die het tot nu toe retail gehaald hebben geloof ik(is deze cpu retail? )
De processor komt inderdaad gewoon vanuit de winkel als tray.
maja... moet je er blij mee zijn? Komt een enkele Toledo core verder dan een "echte" 3700+?El Snorro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:59:
[...]
Dit is wel een Toledo DC cpu met 1 core uitgeschakeld ja, een van de weinige die het tot nu toe retail gehaald hebben geloof ik(is deze cpu retail? )
Ik denk van niet. Als je de andere core zou kunnen unlocken zou het wel een coole bonus zijn maar tot die tijd? blijft grappig
Post m anders toch maar ff op XS, kijken wat hij erover te zeggen heeft, meteen ff vragen of er meer van dit soort cpu's aankomenRick2001 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:09:
[...]
Ja, daar had ik ook al gelezen over zijn 3700+ en 4000+ die hij een tijd geleden getest had.
De processor komt inderdaad gewoon vanuit de winkel als tray.
Bedankt alvast
edit:
Al getest hoe ie clocked?
[ Voor 5% gewijzigd door El Snorro op 31-01-2006 23:20 ]
www.overclockers.co.ukEl Snorro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:20:
[...]
Waar gehaald?
edit:
sorry voor dubbelpost
Ik heb hem zojuist in mijn systeem gepropt en gelijk geboot op 10*250MHz, voltage 1.3Volt. Ik zal hem zo eens een nachtje laten draaien.

Die-hard Brexiteer
zo, net een Prime sessie van bijna 9,5 uur afgesloten. deze CPU gaat als de brandweer
Zal vanavond proberen nog hoger te komen.
SD 3700+ KAB2E 0549 EPAW
250 x 11 @ 1.344v
cooled by Thermaltake Big Typhoon
SD 3700+ KAB2E 0549 EPAW
250 x 11 @ 1.344v
cooled by Thermaltake Big Typhoon

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Niets vreemd aan. Jij heb de E6 revisie van de 3700+. Laatst was er ook één tekoop op XS.Rick2001 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:29:
[afbeelding]
Harder dan de huidige KAB2E gaan ze niet helaas.
[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 01-02-2006 12:01 ]
Sloop de IHS eraf, ik verwacht dat het een X2 core is met gelockte (of mislukteRick2001 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:23:
[ Voor 57% gewijzigd door DesertShooter op 01-02-2006 16:35 ]
Dat ding is toch sowieso al DC?DesertShooter schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:17:
[...]
Sloop de IHS eraf, ik verwacht dat het een X2 core is met gelockte (of mislukte) 2e core
Bedoel je niet die van Rick2001?
Ik mix m'n 3700+ nu naar 2.9 @ 1.4v misschien dit weekend nog TTBT anders maandag.
[ Voor 14% gewijzigd door Saturnus op 01-02-2006 16:32 ]
Ik ben nu maar is aan het primen op 1,2 volt @ 2200mhz
aangezien ik hem helemaal niet stabiel meer kon krijgen na een bios update
memtest enzo gedraait, maar m'n geheugen was verder nog wel goed. Dus nu maar flink aan het primen op stock settings enzo

Wat voor doel heb je nu?waterking schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:40:
Ik ben nu maar is aan het primen op 1,2 volt @ 2200mhzaangezien ik hem helemaal niet stabiel meer kon krijgen na een bios update
memtest enzo gedraait, maar m'n geheugen was verder nog wel goed. Dus nu maar flink aan het primen op stock settings enzo
de boel weer onder controle krijgen. Aangezien ik nog geen uur stabiel prime meer kon draaien. Dus nu maar eens echt beginnen met opclocken. Vorige week heb ik het geloof ik een beetje verkloot. Ik heb toen niet lang genoeg getest.
Zet je die oude BIOS niet meer terug?waterking schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:45:
de boel weer onder controle krijgen. Aangezien ik nog geen uur stabiel prime meer kon draaien. Dus nu maar eens echt beginnen met opclocken. Vorige week heb ik het geloof ik een beetje verkloot. Ik heb toen niet lang genoeg getest.
Wel laag voltage trouwens.
Misschien dat wij een keer msn adressen kunnen uitwisselen ?
Ik probeer hem nu echt op zo laag mogelijk voltage hard te laten lopen. Dus ik laat hem nu een paar dagen primen. Elke dag een stukje harder.
Ik probeer hem nu echt op zo laag mogelijk voltage hard te laten lopen. Dus ik laat hem nu een paar dagen primen. Elke dag een stukje harder.
Prima idee...voeg me maar toewaterking schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:50:
Misschien dat wij een keer msn adressen kunnen uitwisselen ?
[ Voor 3% gewijzigd door Apen-nootjes op 12-05-2008 11:33 ]
Waar kopen jullie die 3700+`sjes tegewoordig ??
ik heb mijne gekocht bij www.sallandautomatisering.nl
Van Komplett ontvangen, een 3700+ KAB3E 0546FPMW volgens mij moet deze wel lekker gaan, morgen resultaten.
Ik help het je hopen maar van wat ik gezien heb is week 46 niet zo denderend.epo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:29:
Van Komplett ontvangen, een 3700+ KAB3E 0546FPMW volgens mij moet deze wel lekker gaan, morgen resultaten.
Laat het aub ff weten, ik kan namelijk aan precies dezelfde stepping komen.
Anoniem: 153515
Hier heeft iemand dezelfde stepping en komt tot de 2,8 Ghz. ( wel in het duits, maar je hebt het zo gezien. )
Anoniem: 127247
Hallo,
Ik ben mijn 3800+ x2 ant overklokken en wil dit dus testen met prime95. Nu had ik begrepen dat ik hem 2 x op moet starten en dan met affinity op de juiste core zetten. Ik start prime95 één keer op en zet deze op core 0. Daarna zet ik deze op de torture test (blend). Daarna dubbelklik ik weer op prime95 en dan kom ik gewoon bij dezelfde prime uit als ik al geopend had, waarin dus ook al de test loopt. Nu is mijn vraag hoe krijg ik twee keer prime95 opgestart???
Heb al door verschillende forums gelezen maar er staat steeds gewoon start prime95 2x op.??
Alvast bedankt en iedereen succes met het overklokken
Grtz,
Nylez
Ik ben mijn 3800+ x2 ant overklokken en wil dit dus testen met prime95. Nu had ik begrepen dat ik hem 2 x op moet starten en dan met affinity op de juiste core zetten. Ik start prime95 één keer op en zet deze op core 0. Daarna zet ik deze op de torture test (blend). Daarna dubbelklik ik weer op prime95 en dan kom ik gewoon bij dezelfde prime uit als ik al geopend had, waarin dus ook al de test loopt. Nu is mijn vraag hoe krijg ik twee keer prime95 opgestart???
Heb al door verschillende forums gelezen maar er staat steeds gewoon start prime95 2x op.??
Alvast bedankt en iedereen succes met het overklokken
Grtz,
Nylez
Hier staat hoe je 't moet doen, succes ermee.Anoniem: 127247 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:58:
Hallo,
Alvast bedankt en iedereen succes met het overklokken![]()
Grtz,
Nylez
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t16579.html
Hey bedankt voor je snelle reactie. Had al op google gezocht maar kwam er niet achter.Xiphias-Gladius schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:05:
[...]
Hier staat hoe je 't moet doen, succes ermee.
Thx.
Dat bedoel ik, niet byzonder dus.Anoniem: 153515 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:56:
Hier heeft iemand dezelfde stepping en komt tot de 2,8 Ghz. ( wel in het duits, maar je hebt het zo gezien. )
Omdat er de vorige keer niemand op reageerde nu nogmaals.
Hallo,
Ik heb sinds kort het volgende systeempje:
Antec sonata II 450W
3800+ X2 Manchester @ 2500Mhz
Asus A8N32-SLI Deluxe moederbord
250GB SATA-II schijf
2x512MB Corsair @ 250 Mhz
ASUS 7800GT 2xDVI @ 454 / 1154 Mhz
Nu was ik aan het overklokken geslaagd om mijn score in 3dmark06 nog wat hoger te krijgen. Kan mijn systeem tot max 2630Mhz overklokken met een vcore van 1,4V. Dit is dus een probleem want ik kan in mijn bios wel de vcore nog hoger instellen bijvoorbeel op 1,45V maar als ik dan in cpu-z kijk dan staat daar nog steeds 1,4V ongeacht wat ik in het bios invul. Als ik in het bios echter 1,375 o.i.d. invul dan neemt ie dat wel mee over. ik denk dat mijn cpu nog wel hoger wil als ik mijn vcore maar wat hoger krijg. Mijn eerste vraag is dus hoe krijg ik dit voor elkaar?? Het lijkt wel of hij begrenst wordt op de een of andere manier.???
Ook gaat na het overklokken mijn cpu koeler meer toeren draaien, wat natuurlijk niet gek is maar dan maakt hij ook meer herrie. Nu wou ik er misschien een andere opzetten, welke raden jullie aan?? In mijn SONATA II kast zit een luchttunnel die je voor je cpu kunt zetten zodat je cpu frisse lucht van buiten de kast aanzuigt, nu d8 ik om hier nog een extra koeler bij te zetten die dus als het ware lucht op de cpu+koeler blaast. Of ik d8 ik sloop die tunnel eruit en zet er een artic freezer 64 pro op?? wat lijkt jullie het beste?? of misschien een ThermalTake Big Typhoon??? wil het eigenlijk wel wat stiller hebben. of is er nog een mogelijkheid om een andere koeler te gebruiken maar ook nog de tunnel??
Ik haal met mijn processor op 2630Mhz en mijn geheugen draait dan op 263 Mhz ( geen probleem overigens ) 4251 3dmarks06
Edit: mijn temps zijn nu 45 Graden Idle en 49 Graden stressed. Toen ik hem in het begin kreeg was hij al 42 Graden Idle.
Edit2: Ik heb een optie in het bios gevonden waardoor ik de vcore met 200mV kan verhogen. namelijk overvoltage vcore. Misschien dat ik nu wat verder kom. Alleen wil ik dan wel eerst graag een andere koeler op mijn processor zetten.
Alvast bedankt
Hallo,
Ik heb sinds kort het volgende systeempje:
Antec sonata II 450W
3800+ X2 Manchester @ 2500Mhz
Asus A8N32-SLI Deluxe moederbord
250GB SATA-II schijf
2x512MB Corsair @ 250 Mhz
ASUS 7800GT 2xDVI @ 454 / 1154 Mhz
Nu was ik aan het overklokken geslaagd om mijn score in 3dmark06 nog wat hoger te krijgen. Kan mijn systeem tot max 2630Mhz overklokken met een vcore van 1,4V. Dit is dus een probleem want ik kan in mijn bios wel de vcore nog hoger instellen bijvoorbeel op 1,45V maar als ik dan in cpu-z kijk dan staat daar nog steeds 1,4V ongeacht wat ik in het bios invul. Als ik in het bios echter 1,375 o.i.d. invul dan neemt ie dat wel mee over. ik denk dat mijn cpu nog wel hoger wil als ik mijn vcore maar wat hoger krijg. Mijn eerste vraag is dus hoe krijg ik dit voor elkaar?? Het lijkt wel of hij begrenst wordt op de een of andere manier.???
Ook gaat na het overklokken mijn cpu koeler meer toeren draaien, wat natuurlijk niet gek is maar dan maakt hij ook meer herrie. Nu wou ik er misschien een andere opzetten, welke raden jullie aan?? In mijn SONATA II kast zit een luchttunnel die je voor je cpu kunt zetten zodat je cpu frisse lucht van buiten de kast aanzuigt, nu d8 ik om hier nog een extra koeler bij te zetten die dus als het ware lucht op de cpu+koeler blaast. Of ik d8 ik sloop die tunnel eruit en zet er een artic freezer 64 pro op?? wat lijkt jullie het beste?? of misschien een ThermalTake Big Typhoon??? wil het eigenlijk wel wat stiller hebben. of is er nog een mogelijkheid om een andere koeler te gebruiken maar ook nog de tunnel??
Ik haal met mijn processor op 2630Mhz en mijn geheugen draait dan op 263 Mhz ( geen probleem overigens ) 4251 3dmarks06
Edit: mijn temps zijn nu 45 Graden Idle en 49 Graden stressed. Toen ik hem in het begin kreeg was hij al 42 Graden Idle.
Edit2: Ik heb een optie in het bios gevonden waardoor ik de vcore met 200mV kan verhogen. namelijk overvoltage vcore. Misschien dat ik nu wat verder kom. Alleen wil ik dan wel eerst graag een andere koeler op mijn processor zetten.
Alvast bedankt
Ik ga nu richting de 3.0 op 1.45v, screenshots na de TTBT + AS5 of als er in tussen tijd iets heilige mag gebeuren.
Heb net 2 uur (ok 1:50) prime95 torture test gedaan op 3000Mhz (300*10) en kon nu iets lager voltage nemen. Hij draait dit op 1,424 (volgens CPU-Z)
Heb hem even op 1,6V gehad om te testen of 3100Mhz stabiel was maar hoewel het aanvankelijk goed leek kreeg ik na een half uur prime ineens iets van 30 warnings en da's max voor prime om te stoppen kennelijk. Nu was ik 3 verschillende dingen aan het doen dus mss kwam het daardoor?!?!
temp ging naar de 50C op water!!!
Van het weekend ga ik het blok er nog maar eens afhalen en opnieuw monteren want voorheen werd ie nooit zo warm.
Heb hem even op 1,6V gehad om te testen of 3100Mhz stabiel was maar hoewel het aanvankelijk goed leek kreeg ik na een half uur prime ineens iets van 30 warnings en da's max voor prime om te stoppen kennelijk. Nu was ik 3 verschillende dingen aan het doen dus mss kwam het daardoor?!?!
Van het weekend ga ik het blok er nog maar eens afhalen en opnieuw monteren want voorheen werd ie nooit zo warm.
Probeer 3.1GHz eens met 1.53V/1.55V. Wat voor stepping heb je?JohnnyV27 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:53:
Heb net 2 uur (ok 1:50) prime95 torture test gedaan op 3000Mhz (300*10) en kon nu iets lager voltage nemen. Hij draait dit op 1,424 (volgens CPU-Z)
Ik zag er ook een op 3 en 3.2 watercooled, maar ach we zien het morgen.. blijft een gokje..Anoniem: 81481 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:49:
[...]
Dat bedoel ik, niet byzonder dus.
Ik heb de KAB2E 0549 EPDW net als waterking en Saturnus.BvK P4 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:01:
[...]
Probeer 3.1GHz eens met 1.53V/1.55V. Wat voor stepping heb je?
3,1 heb ik al op 1,55 geprobeerd maar was een no-go. De snelste manier om te testen of je te weinig voltage hebt is om hexus pifast te draaien vind ik. Als ie daar vast loopt of een error in computation geeft moet je wat omhoog... als die goed draait dan kun je daarna prime95 testen.
Vooralsnog wil het niet zo boven de 3Ghz. Mss als ie een tijdje gelopen heeft op 3Ghz?!?! Of eens kijken met hoeveel volt ik bijv. op 3050 stabiel kan draaien.
Um... Krijg over een paar dagen een Opteron 146 en een MSI K8N Neo4 Platinum, welke dienst gaat doen als vervanger van mijn oude linux server. Als ik zie hoe makkelijk de boel overklokt, wil ik best oc'ed gaan draaien, maarrrrrrr..... Tis Linux, en alleen shell. Zijn hier ook tools voor om stabiliteit te testen?
Doe uhm tijdelijk in een gewone pc...weekje testen en dan gooi je hem terug in je server.UltraSub schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:30:
Um... Krijg over een paar dagen een Opteron 146 en een MSI K8N Neo4 Platinum, welke dienst gaat doen als vervanger van mijn oude linux server. Als ik zie hoe makkelijk de boel overklokt, wil ik best oc'ed gaan draaien, maarrrrrrr..... Tis Linux, en alleen shell. Zijn hier ook tools voor om stabiliteit te testen?
Kunnen we dit niet aan de startpost toevoegen?Xiphias-Gladius schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:05:
[...]
Hier staat hoe je 't moet doen, succes ermee.
Die-hard Brexiteer
Draai nu op een stokoude C366@550, al jaren 24/7 en retestabiel418O2 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:51:
Ik zou persoonlijk een server niet gaan overclocken, want betrouwbaarheid is toch vrij belangrijk..
Heb geen schijven vrij om even te testen... Nja, is mss wel wat te regelen.
Ik zie wel.
Is het wel goed om bij het inbranden nadat ik 268 heb berijkt op 1.45v om dan te proberen een hogere overklok te halen met 1.3v dan dat het eerder was?
Bijv. ik draaide 245 @ 1.3v
Toen 249 @ 1.35v
Toen 262 @ 1.4v
Toen 268 @ 1.45v
En nu proberen om 249 te halen op 1.3v? Of gaat het dan fout of zo met inbranden?
Bijv. ik draaide 245 @ 1.3v
Toen 249 @ 1.35v
Toen 262 @ 1.4v
Toen 268 @ 1.45v
En nu proberen om 249 te halen op 1.3v? Of gaat het dan fout of zo met inbranden?
[ Voor 36% gewijzigd door Saturnus op 02-02-2006 16:13 ]
anders zet je er eerst een windows install op en test je met de reguliere tools en knal je daarna je linux install er op. Je moet alles toch configgen in je linux install en het is een beetje zonde als je dat voorelkaar hebt en het daarop opfuckedUltraSub schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:50:
[...]
Draai nu op een stokoude C366@550, al jaren 24/7 en retestabiel
Heb geen schijven vrij om even te testen... Nja, is mss wel wat te regelen.
Ik zie wel.
Dit topic is gesloten.