Het grote Dell Inspiron 9400 topic!

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 14.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug gebeld door een mevrouw van die escalatie afdeling.
Na een vrij lang gesprek waarin we alle opties even hebben bekeken heb ik besloten om mijn laptop terug te sturen, en tot mijn vreugde krijg ik het volledige bedrag gecrediteerd.

Ik moet zeggen dat deze mevrouw wel heel aardig was, maar daar is mijn probleem in principe niet mee opgelost. Ik ga dus geen Dell meer kopen, en nu ga ik op zoek naar een vergelijkbare laptop. Deze keer ga ik wel eerst in de winkel kijken voor ik iets koop, om te voorkomen dat ik dit probleem terug ga krijgen.

Probleem is nu dus min of meer opgelost zonder het kernprobleem (een slecht scherm vervangen voor een goed scherm) echt op te lossen. maargoed ik heb strax mijn geld terug en ben wat dat aangaat dan wel tevreden.

Ik ga niemand afraden nu een dell te kopen, en ik hoop dat het met jullie laptops allemaal een stuk beter gaat dan met de mijne, maar voor mensen die overwegen er een te kopen is mijn verhaal misschien hulpvol om tot een beslissing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hehe ik heb hem zelf teruggegeven, eigenlijk wilde ik hem ritueel verbranden,

Goedzo @ Brijner

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 02-03-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je zegt dat je nu in het vervolg in de winkel kijkt naar een laptop, maar zo'n laptop kan na een paar weken toch ook problemen vertonen?
Denk maar niet dat laptops van Acer/Asus/Toshiba onfeilbaar zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Laptops zijn zoiezo onbetrouwbare dingen.

Maar als je in de winkel kan aanvoelen hoe zwaar hij is en hem dus in levende lijve meemaakt is dat wel verstandiger. Als je een desktop koopt snap ik dat een plaatje genoeg is. Laptops vind ik veel te persoonlijk om van een plaatje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:04:

Ik moet zeggen dat deze mevrouw wel heel aardig was, maar daar is mijn probleem in principe niet mee opgelost. Ik ga dus geen Dell meer kopen, en nu ga ik op zoek naar een vergelijkbare laptop. Deze keer ga ik wel eerst in de winkel kijken voor ik iets koop, om te voorkomen dat ik dit probleem terug ga krijgen.

.
Kijk eens naar de BX serie van Sony Vaio.
ben ik heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de winkel kan je een scherm bekijken, laptop eens aanzetten, luisteren hoeveel lawaai hij maakt etc.

De Dell viel me niet tegen kwa performance, hij was zeker erg snel, de video kaart was zeker een van de snelste die ik tot dan had gezien. Maar als ik de Dell met dit scherm had gezien in een opstelling in de winkel, dan was ik er aan voorbij gelopen. De lekkage van het scherm was gewoon TE erg, zeker in vergelijking met een andere laptop ernaas (mijn oude had het nauweklijks bijv, en zet je die ernaast dan viel het probleem met de Dell meteen op)

Voor ik een andere koop, kijk ik eerst naar de dingen die ik belangrijk vind. Of hij de dingen heeft die ik zoek etc. Een ander merk is zeker niet onfeilbaar, en als je even zoekt vind je voor elk merk een positieve en negatieve mening op het net. Toch is het kopen zonder eerst te kijken risicovol bij Dell, omdat zij bij afzien van de verkoop in hun voorwaarden een vrij hoge vergoeding aftrekken van het bedrag dat je terug krijgt. In een winkel ga je gewoon naar het volgende model als het ene niet bevalt, dat is bij Dell wat moeilijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:04:
Laptops zijn zoiezo onbetrouwbare dingen.

Maar als je in de winkel kan aanvoelen hoe zwaar hij is en hem dus in levende lijve meemaakt is dat wel verstandiger. Als je een desktop koopt snap ik dat een plaatje genoeg is. Laptops vind ik veel te persoonlijk om van een plaatje te halen.
Wil je daarmee zeggen dat je je laptop beter niet bij Dell moet kopen..?
Het klinkt een beetje alsof Dell je hartzeer heeft bezorgd, Pixal.....of zit ik er compleet naast..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm is heel erg belangrijk. Ik koop daarom ook nooit meer zomaar een laptop over de post (Dell).

Ik wil het voortaan echt in levende lijve zien, dus ga ik wel naar de MediaMarkt voor een Vaio ofzo.

Heb mijn Ispiron 9400 verkocht omdat het scherm bij lange na niet kon tippen aan mijn 19" Iiyama scherm. Ik weet wel dat notebookschermen niet zo heel scherp zijn, maar zo matig als dit had ik toch niet verwacht. Inkijkhoek was ook te klein, ik kon zonder mijn hoofd te draaien niet echt in 1 oogopslag het hele scherm scherp zien :) Leek ook wel of het scherm analoog werd aangestuurd ipv digitaal, ik zag overal oneffenheidjes tussen de pizels door zo leek het wel.

Vandaag wel weer een mooie MediaMarktkrant in de bus. Met voorop een laptopaanbieding met daarop de tekst "15,4" WXGA BREEDBEELD" en dan direct daaronder de tekst "4:3 formaat" hahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:38:
[...]

Wil je daarmee zeggen dat je je laptop beter niet bij Dell moet kopen..?
Het klinkt een beetje alsof Dell je hartzeer heeft bezorgd, Pixal.....of zit ik er compleet naast..? :)
Ach, je zit er niet naast hoor. Ik voelde me een beetje minnetjes om klanten dagelijks te moeten afschepen en voorliegen. Niks voor mij dat werk.

Wat klanten allemaal niet pikken zeg, alleen maar omdat Dell te groot is om iets tegen te beginnen, het enige wat klanten kunnen doen is tegen mij zeiken hoe slecht t allemaal is wat ik doe maar daar kwamen ze geen steek verder mee.

De laptops uit het hoogste segment, toen de 9300, hadden slechte schermen. En wat werd er over gebeld. Wij konden er niets aan doen hoor, works as designed. Ik moest tegen iedereen zeggen dat het wel meeviel en dat het gewoon zo hoort. :/

Wat helemaal erg is? De grootste en duurste lcd televisies die Dell toendertijds verkocht hadden hetzelfde probleem, en ik heb foto's van die schermen ontvangen van klanten. Het is ronduit schandalig hoe slecht die televisies waren. Wat is nou helemaal het doel van een TV??? BEELD. en wat kan je niet zien als je online besteld??? Wat moesten wij tegen de klanten zeggen die net 4000 euro lichter waren? "Works as designed!"

Ja, dan snap je wat voor kut bedrijf ik Dell vind, en als je zo'n systeem niet eerst in de winkel kan zien is het een beetje lullig dat er zulke klote schermen in zitten. Terugsturen kost je meestal nog even 250 euro ofzo, Brijner heeft het goed aangepakt, als hij niet was blijven zeuren was hij er niets mee opgeschoten. Dat is precies wat Dell doet, klanten ontmoedigen, de meesten laten het er bij zitten.

Ik raad mensen inderdaad af om hun laptop bij Dell te kopen, dan kan ik rijen van redenen geven. Natuurlijk zijn andere fabrikanten ook niet perfect maar Dell heeft het voor mij verpest. Op tweakers begin ik er niet echt aan (ik noem weleens een paar minpunten als ik ze ken) maar als mensen naar me toe komen op m'n werk of wat dan ook en mij vragen.. wat is een goeie laptop... dan antwoord ik niet met "Dell".

[ Voor 15% gewijzigd door Pixal op 05-03-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, de perfecte laptop moeten ze nog maken hoor.
Wat willen de mensen?
Prachtig scherm, helder en duidelijk.
Oerdegelijke bouwkwaliteit, met titanium of magnesium behuizing liefst.
Mooi design. Extra lange batterijduur.
Gigantische hoeveelheid ram geheugen, snelle en grote harde schijf, top of the line CPU.
Zware grafische kaart, EN tegelijkertijd ook geen geluid van fans, en geen hitte.
En dat allemaal voor een zo laag mogelijke prijs, zo laag mogelijk gewicht, en zo lang mogelijke garantie.
"You get what you pay for".
Ik heb een Inspiron 630m besteld voor 860 euro met totaal te gekke specs voor die prijs.
Volgens verschillende review sites heeft deze laptop één van de beste schermen die Dell momenteel te bieden heeft.
Maar verwacht ik dat deze laptop een even mooi scherm heeft dan een Sony Vaio van 1600 euro?
Of een Thinkpad van 2500 euro?
Nee hoor.
Elke product heeft wel zijn negatieve puntjes.
Koop je een Acer, en gaat er iets stuk? Reken er maar op dat je de laptop anderhalve maand kwijt bent voor reparatie, en dat hij dan alsnog opnieuw stuk gaat binnen 2 weken.
Koop je een Sony, en wil je een extra batterij ofzo kopen? Reken maar op 400 euro voor een stomme batterij.
Koop je een Lenovo/IBM? Tsja dan ben je gewoon een absurd grote hoeveelheid geld kwijt, voor matige specs.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 09:50
Wat ik me eigenlijk afvraag is, als je de TrueLife WUXGA scherm met een resolutie van 1920x1200 neemt, kan je die dan instellen op een resolutie van 1440x900? En vind er dan enige vervorming plaats? Je blijft tenslotte de aspect ratio behouden.

Ik hou namelijk niet zo van erg kleine letters. Ik gebruik op een 19" 1280x1024.

[ Voor 3% gewijzigd door fiftyfive op 05-03-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Omdat het vaste pixels zijn (1920x1200 puntjes :+) krijg je wel vervorming lijkt me... 960x600 gaat wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een TFT paneel niet op zijn native resolutie draait, krijg je zowiezo vervorming, en mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:33:
Als je een TFT paneel niet op zijn native resolutie draait, krijg je zowiezo vervorming, en mindere kwaliteit.
Ik geloof dat dat probleem met Windows Vista tot het verleden gaat behoren, omdat daarbij alles op vectoren gebaseerd schijnt te zijn. Dat verklaart ook dat het via de Mac wel op elke resoluite scherp is, omdat dat OS al op vectoren gebaseerd is dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Ik geloof dat dat probleem met Windows Vista tot het verleden gaat behoren, omdat daarbij alles op vectoren gebaseerd schijnt te zijn. Dat verklaart ook dat het via de Mac wel op elke resoluite scherp is, omdat dat OS al op vectoren gebaseerd is dacht ik.
Voor zover ik weet is dit een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:29:
[...]Ach, je zit er niet naast hoor. Ik voelde me een beetje minnetjes om klanten dagelijks te moeten afschepen en voorliegen. Niks voor mij dat werk.

Wat klanten allemaal niet pikken zeg, alleen maar omdat Dell te groot is om iets tegen te beginnen, het enige wat klanten kunnen doen is tegen mij zeiken hoe slecht t allemaal is wat ik doe maar daar kwamen ze geen steek verder mee.
Héél begrijpelijk dat dat werk niks voor je is........ik zou er zelfs ook gek van worden..!
De laptops uit het hoogste segment, toen de 9300, hadden slechte schermen. En wat werd er over gebeld. Wij konden er niets aan doen hoor, works as designed. Ik moest tegen iedereen zeggen dat het wel meeviel en dat het gewoon zo hoort. :/

Wat helemaal erg is? De grootste en duurste lcd televisies die Dell toendertijds verkocht hadden hetzelfde probleem, en ik heb foto's van die schermen ontvangen van klanten. Het is ronduit schandalig hoe slecht die televisies waren. Wat is nou helemaal het doel van een TV??? BEELD. en wat kan je niet zien als je online besteld??? Wat moesten wij tegen de klanten zeggen die net 4000 euro lichter waren? "Works as designed!"

Ja, dan snap je wat voor kut bedrijf ik Dell vind, en als je zo'n systeem niet eerst in de winkel kan zien is het een beetje lullig dat er zulke klote schermen in zitten. Terugsturen kost je meestal nog even 250 euro ofzo, Brijner heeft het goed aangepakt, als hij niet was blijven zeuren was hij er niets mee opgeschoten. Dat is precies wat Dell doet, klanten ontmoedigen, de meesten laten het er bij zitten.

Ik raad mensen inderdaad af om hun laptop bij Dell te kopen, dan kan ik rijen van redenen geven. Natuurlijk zijn andere fabrikanten ook niet perfect maar Dell heeft het voor mij verpest. Op tweakers begin ik er niet echt aan (ik noem weleens een paar minpunten als ik ze ken) maar als mensen naar me toe komen op m'n werk of wat dan ook en mij vragen.. wat is een goeie laptop... dan antwoord ik niet met "Dell".
Groot gelijk hoor, dat je weggegaan bent bij Dell.
Er lopen namelijk niet voor niets rechtzaken tegen Dell. ;)
Daaruit blijkt maar weer dat aan hun beleid eea schort. Ik hoop dat ze van die rechtzaken leren en ze zich menselijker gaan gedragen richting de consument......en uiteraard naar hun personeel..! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:50:
[...]

Voor zover ik weet is dit een hardware probleem.
Uiteraard moet je op native blijven zitten, alleen zal de gebruiker daar niets van merken. Hij/zij kan de resolutie van zijn/haar desktop vergroten en verkleinen, zonder dat van de native resolutie van de monitor wordt afgeweken. Alles zal altijd scherp blijven omdat alles op vectoren is berust. Vergroot maar eens een plaatje in Photoshop (bitmap->wordt lelijk) of datzelfde plaatje in vectoren in Illustrator (vector->blijft altijd scherp)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodgy_Bob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 19:08
Na al die post van ex-medewerkers van Dell had ik mijn 9400 waarschijnlijk niet aangeschaft. Ik heb hem echter nu al twee weken thuis en ik gebruik hem dagelijk met grote (lees: GROTE) tevredenheid. Hij is snel, stil en degelijk. Misschien heb ik geluk gehad, maar ik ga er toch wel van uit dat het overgrote deel van de Dell klanten een goed product geleverd krijgt, anders zou Dell nooit zo'n groot marktaandeel veroverd hebben. Het is zonde van die slechte service bij defecte producten. Wat brijner is overkomen wens je niemand toe :(

Wat mij betreft heeft Dell mij een goede laptop geleverd voor een goede prijs. Nu maar hopen dat ik verder nooit iets met die helpdesk te maken hoef te hebben.

my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij ook,....en ik heb hem nu alweer bijna een jaar..!.....God, wat vliegt de tijd..!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Wel goeie acties trouwens vandaag bij Dell, onder de kleine ondernemingen sectie.
10% korting, dubbele geheugen en geen verzendkosten. :9~

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart 256MB NVIDIA® GeForce™ 7800 Go graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

Dit alles voor maar 1505 euro. Ik zit alleen te twijfelen tussen de WXGA en de WUXGA.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
fiftyfive schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:45:
Wel goeie acties trouwens vandaag bij Dell, onder de kleine ondernemingen sectie.
10% korting, dubbele geheugen en geen verzendkosten. :9~

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart 256MB NVIDIA® GeForce™ 7800 Go graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

Dit alles voor maar 1505 euro. Ik zit alleen te twijfelen tussen de WXGA en de WUXGA.....
Exclusief BTW neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
wezep schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:54:
[...]

Exclusief BTW neem ik aan?
Inclusief.

Is wel de WXGA scherm niet de TrueLife.

[ Voor 13% gewijzigd door fiftyfive op 06-03-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
en dan in of excl die 300 euro garantie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Vinzzz schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:32:
en dan in of excl die 300 euro garantie??
Exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraagje.
Wat is eigenlijk het beste; de laptop gewoon gebruiken zoals hij geleverd is of meteen een cleaninstall doen?
Nu lijkt een clean install zoiezo wel het beste volgens mij, ik vroeg me alleen af of je wel alle nodige software en drivers mee krijgt geleverd. Zo nee, waar kan je die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:30

Piggen

Lekker bakkie

Een clean install is altijd aan te raden, aangezien Dell zoveel zooi voorinstalleert.

Drivers kun je meebestellen op CD of gewoon van internet (bij Dell of de fabrikant van het onderdeel) downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:33:
Ik had nog een vraagje.
Wat is eigenlijk het beste; de laptop gewoon gebruiken zoals hij geleverd is of meteen een cleaninstall doen?
Nu lijkt een clean install zoiezo wel het beste volgens mij, ik vroeg me alleen af of je wel alle nodige software en drivers mee krijgt geleverd. Zo nee, waar kan je die vinden?
http://support.dell.com/support/downloads

Als je Engels selecteert krijg je meer en soms nieuwere drivers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8) Heb net mijn orderbevestiging gekregen

specs :

1.66ghz duo processor
17" wuxga
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM
60GB (7,200 rpm) SATA HD
80w/h 9 cell batt
256MB NVIDIA GeForce 7800 Go

Nu is de leverdatum wel erg laat lijkt mij aangezien ze het op hun site over 7 - 10 dagen hebben.

Verwachte leverdatum: 24/4/2006

Maja, kan iig al niet meer wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem donderdag besteld en heb mijn orderbevestiging dinsdag binnen gehad, de verwachte leverdatum is 14/03/2006. Is nu in pre-productie.....

Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
80GB (5,400 rpm) SATA
17" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display
9 CELL Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:01:
8) Heb net mijn orderbevestiging gekregen

specs :

1.66ghz duo processor
17" wuxga
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM
60GB (7,200 rpm) SATA HD
80w/h 9 cell batt

Nu is de leverdatum wel erg laat lijkt mij aangezien ze het op hun site over 7 - 10 dagen hebben.

Verwachte leverdatum: 24/4/2006

Maja, kan iig al niet meer wachten :P
Ik denk dat het komt door je RAM. 1GB 667MHz geheugenmodules zijn nog niet echt in overvloed beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een e-mail gehad dat er een vertraging in mijn order is opgelopen.
De verwachte leverdatum is nu 26/04/2006 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:12:
Vanmorgen een e-mail gehad dat er een vertraging in mijn order is opgelopen.
De verwachte leverdatum is nu 26/04/2006 :(
Je bent niet de enige:
Estimated delivery date Mar 14 2006
Revised Delivery Date Apr 26 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn Dell al doorverkocht omdat ik hem toch iets te groot vond, het scherm (1440x900) niet echt scherp vond en ik de kijkhoek vond tegenvallen (moest echt met mijn hoofd heen en weer zwaaien om het hele scherm duidelijk te zien). Gisteren even bij de MM binnengelopen en bijna elke laptop die ik daar zag had een subliem beeldscherm vergeleken bij de Dell 9400. Zelfs de goedkope Toshiba van EUR 777,- en de Fujitsu-Siemens Pentium M van EUR 899,-. Echt veel betere schermen dan de Dell's, vooral de schermen met zo'n glansplaatje ervoor. Ik koop nooit meer een scherm/laptop zonder het in levende lijve te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Even doorgevraagd naar de vertraging....de medewerker zei eerst dat t door de duo cores kwam...maar na doorvragen bij 'de manager' kwam eruit dat de levering van de Geforce kaarten nogal moeilijk is, ongeveer 3 weken schatten ze...

helaas niets aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist telefonisch van de Dell Inspirion 9400 een offerte aangevraagd. Naast de bestaande acties zoals:
350 euro korting (t/m 14 maart)
10% korting (t/m 12 maart)

Heb ik nog de volgende kortingen gekregen:
Gratis Anti virus pakket
Dubbel geheugen (2 maal 512MB 667 Mhz)

De belangrijkste dingen van de configuratie zijn als volgt:

Duo processor T2400
1024 MB 667 Mhz geheugen (2 maal 512MB)
80 GB (7200 rpm)
WXGA + display

De prijs van deze schoonheid is 1422,05 euro ............... !!!!! Niet slecht toch? Aan 't begin van de week kwam ie nog op 1600-1700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Ik snap de frustratie van velen wel, ondervind t nu "enigszins" ook. Je besteld een laptop, op goed geluk, omdat t verschil met al die aanbiedingen wel _erg_ groot is.

Ik heb een 9400 besteld voor 1830 ofzo. Met spoed laten verzenden.
Krijg je de orderbevestiging waarin mijn naam verkeerd staat. In de orderbevestiging staat" controleer alle gegevens, vooral factuuradres etc etc en geef dit aan via blabla". Dus ik mailen dat het niet klopt.

Krijg ik terug "we kunnen t nu niet meer veranderen omdat het al in productie is, maarja, u krijgt wel uw laptop met spoed".

Vervolgens krijg je DAN pas te horen dat de grafische kaarten niet goed leverbaar zijn. Dus 6 (!) weken wachten.

En als hoogtepunt dan nog een 300 euro verschil als ik m NU had besteld, want tja, wachten moet ik toch :(

Medewerker wordt nu wel beetje gek van me, maar ja, blijven frustraties...

[ Voor 3% gewijzigd door Vinzzz243 op 10-03-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus zowel het voordeel als het nadeel van Dell...
Een tijdje geleden stond ik bijna op punt van een laptop te bestellen.
Toen had ik voor 950 euro een inspiron 630m met 400mhz FSB (Pentium-M 735A), 512mb ram, 40gb hdd, DVD/CDRW combo en 6cell batterij.
Maar ik heb nog eventjes gewacht, en twee weken later had ik plots voor 850 euro dezelfde laptop maar dan met 533mhz FSB (Pentium-M 740), 1gb ram, 60gb hdd, DVD+RW brander, 9cell batterij EN een TrueBright scherm!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmja het is zinloos Dell te bashen, maar het is een rare gang van zaken.
nu bijna anderhalve week nadat ik de toezegging heb gehad heb ik mijn geld nog niet mogen ontvangen. Wel heb ik al 3 telefoontjes gehad om het apparaat op te halen, maar ik heb gezegd dat ze het apparaat kunnen komen halen NADAT ik het geld heb, en zo hoorde het ook te werken volgens de DELL medewerker..

Ik heb ze nog eens gebeld met een status navraag en volgens hun was alles ovrgemaakt en lag het aan mijn bank (rabobank). De bank zegt niks ontvangen te hebben. Ik voel een kastje en een muur en heel veel wandeltochtjes aankomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzzz schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:30:
Even doorgevraagd naar de vertraging....de medewerker zei eerst dat t door de duo cores kwam...maar na doorvragen bij 'de manager' kwam eruit dat de levering van de Geforce kaarten nogal moeilijk is, ongeveer 3 weken schatten ze...

helaas niets aan te doen..
Hier idem. Levering stond op 15 mrt (ik kon al niet wachten) nu staat er ineens nieuwe leverdatum 26 april. Dat is toch bijna 6 weken langer.
Waar ik mee zit is wel dat prijzen van hardware snel dalen. Iets wat je nu besteld is over 6 weken qua prijs lager naar mijn idee. De bestelling bij dell is wel al vooruitbetaald. Hoe lang mogen ze uit stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ik ook aan te denken inderdaad. Ze vangen nu wel rente van onze centen.

Ik had vrijdag een mailtje over de vertraging gestuurd. Iemand een idee hoe snel dell daarop reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rente op centen nog tot daar aan toe, maar (naar mijn idee) is hardware dan ook weer iets verouderd. En een onderdeel wat nu €200,- kost over 6 weken misschien €150,-
Ik bedoel in zekere zin dat wanneer ik 6 weken zou wachten met mijn bestelling te plaatsen, dan was dezelfde configuratie wellicht €100,- goedkoper. Of gaat dat minder snel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook meer met een ;) over die rente. Alhoewel het natuurlijk wel waar is :P
Als je dit weekend besteld had was je goedkoper uitgeweest en kreeg je er ook nog een printer bij. Maarja dat is Dell.....

Mischien is er nog een compensatie voor ons, omdat we zo lang moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag het hopen. Keek zojuist en er was weer een dag bij gesnoept. Leverdatum 27/4
Toch maar eens een keertje bellen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stig
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 21:28
Heb zojuist mijn bestelde Dell Inspiron 9400 binnengekregen.

Omdat er in dit topic al meerdere keren gesproken is van backlight leakage heb ik mijn scherm (WXGA+ 1440 x 900) ook onder de loep gehouden.

Tot mijn grote teleurstelling heb ik ook backlight leakage onder in het scherm, de taakbalk van windows is ruim 10% lichter dan de rest. 15 cm vanaf de onderkant zit een donkere band van 10cm die goed zichtbaar wordt als je het scherm ook maar 1 graad bijdraait, alleen als ik er precies goed voorziet zie ik deze zwarte band minder.

Omdat ik vermoed dat Dell de woorden "works as designed" uitkraamt, wil ik weten in hoeverre het dit bij andere WXGA+ schermen het geval is.

Graag jullie reactie.

Kort leefde de kamerplant die aan een wilde orchidee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gewoon het Dell Scherm.

Daarom zei ik al, nooit meer een Dell laptop voor mij. Ik loop wel de MM binnen en dan kan ik 3 rijen laptops in levende lijve zien. En wat ik daar zag, was dat ze allemaal een haarscherp en egaal scherm hadden zonder leakage, i.t.t. het lelijke 1440x900 scherm van Dell.

Wat ik me nou ben gaan afvragen is of losse Dell schermen, wel mooi zijn, zoals de Dell UltraSharp 2005FPW (20.1", 16ms, D-sub/DVI-D). Dat staat toch vaak bovenin de pricewatch als populair, Maar als het net zo'n wazig en lekkerig scherm is als ze op de laptops gebruiken is het natuurlijk 3x niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:10:
Ik mag het hopen. Keek zojuist en er was weer een dag bij gesnoept. Leverdatum 27/4
Toch maar eens een keertje bellen denk ik. ;)
Stop maar met hopen. Deze vraag heb ik ook gesteld aan de verkoper van mn laptops. Heeft geen zin. In principe geen ramp, enige waar ik me aan erger is dat ze pas gaan navragen hoe lang het systeem op zich laat wachten, als ik (de klant) hem aangeef dat ik een revised date heb binnengekregen via de mail. DAN pas wordt een of andere manager gebeld en DAN pas wordt je doodleuk verteld dat de grafische kaarten niet goed leverbaar zijn en het dus nog 3-6 weken gaat duren.
Als hij me dat aan het begin van de aankoop had gezegd, had ik niet eens besteld...

Wat ook stom van me was, is dat ik 2 laptops tegelijk heb besteld...Maar goed, wist gelukkig (moest ik ook weer zelf initieren) de andere laptop zonder die ene grafische kaart los te laten aankomen, anders moest ik daar ook 2 maanden in totaal op wachten...

2 maanden...damn...toch wel lang he...

[ Voor 16% gewijzigd door Vinzzz243 op 13-03-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben hoor.
Het 14.1" WXGA TrueLife scherm van mijn 630m is bijvoorbeeld prachtig, er is helemaal geen light leakage op te merken, geen enkele dode of luie pixel, en enorm goed contrast en scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor mij slechts nog een lange wachttijd, helaas zijn er genoeg mensen met ergere problemen/klachten.

Even een vraagje met betrekking tot de schermen.
Zijn het enkel de WXGA schermen die zo'n licht problemen hebben? Of geldt dit ook voor de WUXGA Truelife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe zelfs mijn Dell Inspiron 9100 x-Treme doet die reso op zijn 15.4" schermpje :+
ik kon toender tijd ook een i9300 nemen maargoed ik vond 17" iets te veel van het goede qua formaat enzo :) de i9100 is idd wel wat dikker maargoed snel zat voor de dingen waarvoor ik hem nodig heb :) hier de specs van me delletje :)

YODA

Dell Inspiron 9100 X-treme'
Intel Pentium4 HT 3400Mhz Prescott LGA478 1MB L2 800Mhz FSB :)
Intel i864PE Dual Channel DDR 400 mobo + 7.1 onboard AC97's sound card, Giga Lan Bios 1.0
2x 512MB PC-3200 DDR 400 Infineon in Dual DDR mode
ATi M18 Mobillity Radeon 9800 256MB 256Bit DDRII 2.5ns
15,4" WUXGA TFT
Max Reso & Refresh: 1920 x 1200 x 32 @ 60Herz
Maxtor 2,5" 100GB ATA100 4200 rpm HDD 2Mb Cache
Logitech Cordless MouseMan Optical
Color's : Dell Black/Venice Blue and Chrome
Dell 150W External PSU
Afbeeldingslocatie: http://3dfx.ch.celsius.ch-meta.net/gallery/d/7632-2/DSC00531.jpg

Afbeeldingslocatie: http://3dfx.ch.celsius.ch-meta.net/gallery/d/7635-2/DSC00530.jpg

maar ik vraag me af ofdat er ook een i9400 komt met de ATi MRX1800 en MR X1800XT VPU dat zie ik liever hehe :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hehe, de 9100 werd altijd tosti-ijzer genoemd enzo. Als dat een laptop is heb je een sterke lap nodig. Bij de laptop werd ook een voeding geleverd ter grootte van een baksteen. Als je erop wil typen krijgen je polsen hoogtevrees.

Maarja, tis niet voor niets een desktopvervanger. Wel zielig voor de mensen die dachten een suppersnelle laptop te bestellen zonder naar de afmetingen enzo te kijken. Die kregen een pakket van 8 kilo thuis en kwamen erachter dat het een beetje zwaar is in zo'n schoudertas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 8 Kilo is wel overdreven hoor hij is maar 4.5 Kilo en over die polzen hehe daar heb ik nog nooit last van gehad als dat zo was had ik hem ook wel eerder verkocht hehe :)

ik heb hem zelf geweegt hehe en ja een beetje tillen is goed voor de spieren, dankzei de Plannet21 Back Pack gaat alles als een zonnetje :)

om daarmee op me scooter naar de lokale computer club te gaan rust de laptop op die manier op me zachte buddy seat dus geen strain :) het is een beest van a machine om eerlijk te zeggen
Flight Simulator 2004 vloeiend op 1280 x 800 x32 FSAA x4 + AF x8 op Very High details
StarWars Empire At War @ 1920 x 1200 x32 FSAA x2 + AF x8
StarWars X-Wing Alliance @ 1600 x1200 x32 Max settings FSAA x6 AF x16
FarCry 1.33 @ 1024 x 768 x32 Widescreen mode + FSAA x4 AF x8
FreeLancer @ 1600 x 1200 x32 max settings FSAA x6T3 + AF x16
QuakeIIIArena Ver 1.32 @ 1600 x 1200 x32 ook max settings FSAA x6T3 AF x16
Call Of Duty2 @ 1920 x 1200 x32 max settings DX7 mode FSAA x4 AF x8
en idd RedAlert2 om te relaxen :+

en als die dingen maar goed draaien vind ik het best en al die games op die settings doen het prima dankzei Omega 6.02 :9 ik ben ook een beetje Ati fan die M18 blijkt ook zeldzaam te zijn deze i9100 had een special offer met deze zeldzame R420 die de volgende specs heeft:
8 Pipes
8 Rops
8 Pixel Processors
4 Vertex Processors

hier nog meer specs over de M18 MR9800 vergeleken met een normale R9800
http://www.rage3d.de/graf...db.php?id=24&vergleich=15

Deze VPU was eigenlijk bestemd voor de 9100 XPS :) en werd vorigjaar tijdelijk aangeboden en ik wou een laptop met de beste ATi oplossing en de 9100 xTreme was de perfecte oplossing en tot nog toe geen spijt van gehad echt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Ter info: heb mailcontact gehad met klachtenafdeling. Zie hier de mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodgy_Bob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 19:08
oww die mailtjes wordt je niet vrolijk van :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tja, das Dell. Op het moment dat ze uitgeluld zijn verstoppen ze zich achter de algemene voorwaarden. Daar zijn ze ook voor natuurlijk.

Blijft gaar maar als ik in elk Dell topic verkondig: "Koop geen Dell want hun algemene voorwaarden zijn om te huilen." Dan kijkt iedereen me raar aan. :? :? :?

Wie leest nou algemene voorwaarden voordat ze online bestellen :?

Ze hebben gewoon gelijk, ookal is het laf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzzz schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:37:
Ter info: heb mailcontact gehad met klachtenafdeling. Zie hier de mailtjes.
Ik heb het gelezen, ziet er niet veelbelovend uit en ik zou haast denken dat ze voor iedere klacht een auto-reply klaar hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Pixal schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:43:
Tja, das Dell. Op het moment dat ze uitgeluld zijn verstoppen ze zich achter de algemene voorwaarden. Daar zijn ze ook voor natuurlijk.

Blijft gaar maar als ik in elk Dell topic verkondig: "Koop geen Dell want hun algemene voorwaarden zijn om te huilen." Dan kijkt iedereen me raar aan. :? :? :?

Wie leest nou algemene voorwaarden voordat ze online bestellen :?

Ze hebben gewoon gelijk, ookal is het laf.
het gaat me dan ook niet om die voorwaarden, want niemand kan precies zeggen hoe lang een levering duurt...gaatom de manier waarop :) waarom kan zo'n bedrijf dan niet de policy hebben om vooraf te kijken of er leveringsproblemen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Vinzzz schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:48:
[...]

het gaat me dan ook niet om die voorwaarden, want niemand kan precies zeggen hoe lang een levering duurt...gaatom de manier waarop :) waarom kan zo'n bedrijf dan niet de policy hebben om vooraf te kijken of er leveringsproblemen zijn...
Je hebt het antwoord op die vraag zelf al geschreven, omdat je anders niet had gekocht. Met zo'n policy kan Dell wel inpakken, en ze hopen dat als je hem eenmaal hebt dat je dan vergeet hoe moeilijk het ging en de volgende keer weer een Dell koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is het vanaf vandaag niet meer mogelijk (of tijdelijk) om de inspiron 9400 via de site te configureren? De derde optie (zonder Gforce 7800) wel, maar juist met die kaart erin geeft bij mij foutmeldingen. Zouden er daadwerkelijk problemen zijn met die kaarten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
JA :) (zie mijn berichten).

Mijn deelbestelling (i6000) is trouwens vandaag binnen (had mn i9400 nu ook gewild :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stig
Stig schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:18:
Heb zojuist mijn bestelde Dell Inspiron 9400 binnengekregen.

Omdat er in dit topic al meerdere keren gesproken is van backlight leakage heb ik mijn scherm (WXGA+ 1440 x 900) ook onder de loep gehouden.

Tot mijn grote teleurstelling heb ik ook backlight leakage onder in het scherm, de taakbalk van windows is ruim 10% lichter dan de rest. 15 cm vanaf de onderkant zit een donkere band van 10cm die goed zichtbaar wordt als je het scherm ook maar 1 graad bijdraait, alleen als ik er precies goed voorziet zie ik deze zwarte band minder.

Omdat ik vermoed dat Dell de woorden "works as designed" uitkraamt, wil ik weten in hoeverre het dit bij andere WXGA+ schermen het geval is.

Graag jullie reactie.
Vandaag is er een monteur van Dell langsgeweest om de klacht te beoordelen. Hij was het er mee eens dat het scherm onder de maat was, maar twijfelde vooraf al (!) of het nieuwe scherm beter zou zijn. Op verzoek heeft hij vervolgens een nieuw scherm geplaatst (Samsung TFT), jammer maar Helaas, ook met het nieuwe scherm dezelfde klacht.
De monteur gaf te kennen dat het een eigenschap van het scherm is, waar de ene gebruiker kritischer over oordeeld dan de andere. (Dat klopt, een collega van me viel het niet op)

Binnenkort wordt ik door Dell gebeld voor een oplossing van het probleem, een WUXGA scherm is mij echt te hoog qua resolutie, dus dat wordt iig niet de oplossing. Verder ben ik, in tegenstelling tot anderen alhier, zeer tevreden over de klachten afhandeling van Dell, de dag na ontvangst is de monteur langsgeweest en dat vind ik zeer netjes. Wellicht heeft het te maken met het feit dat we zakelijke klant zijn, maar ik wil het toch even genoemd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Stig schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:44:

Binnenkort wordt ik door Dell gebeld voor een oplossing van het probleem, een WUXGA scherm is mij echt te hoog qua resolutie, dus dat wordt iig niet de oplossing. Verder ben ik, in tegenstelling tot anderen alhier, zeer tevreden over de klachten afhandeling van Dell, de dag na ontvangst is de monteur langsgeweest en dat vind ik zeer netjes. Wellicht heeft het te maken met het feit dat we zakelijke klant zijn, maar ik wil het toch even genoemd hebben.
Stig, ze zijn langsgeweest met een ander scherm, daar ben je tevreden over... dat begrijp ik wel. Maar ze hebben nu geen oplossingen meer voor je. Er zijn _GEEN_ andere schermen die ze nog kunnen proberen.

Of jij werkt met dit scherm door of je stuurt hem terug, en als je hem zakelijk hebt aangekocht is er nog eens een grote kans dat Dell zegt dat ze hem niet terug nemen. Dit staat in de algemene voorwaarden, ze zijn niet verplicht terug te nemen van bedrijven. Een van de redenen om hem nooit op bedrijfsnaam aan te schaffen, daar schiet je niks mee op.

Dus ik vraag me af of je binnenkort nog steeds zo tevreden bent over de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:46:
[...]

Ik heb het gelezen, ziet er niet veelbelovend uit en ik zou haast denken dat ze voor iedere klacht een auto-reply klaar hebben. |:(
Ze kunnen zich wel verstoppen achter de Algemen betalings en leveringsvoorwaarden, echter zijn deze pas geldig als deze je ter hand zijn gesteld.....wat ik betwijfel

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
rjbenning schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:18:
[...]

Ze kunnen zich wel verstoppen achter de Algemen betalings en leveringsvoorwaarden, echter zijn deze pas geldig als deze je ter hand zijn gesteld.....wat ik betwijfel
Kun je dit es nader toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

rjbenning schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:18:
[...]

ze staan oa op de website,

ze hebben uberhaubt voor elke klacht een standaard mail ja. Gewoon een map met een heleboel tekst bestandjes. Ze moeten 50 mails per dag beantwoorden, dat lijkt weinig maar doe maar eens 50 mails in 7.5 uur. Dan is het standaardmailtje net niet van toepassing op de klacht en moet hij aangepast worden, dat soort dingen. Ik heb het hierbij trouwens over de technische helpdesk, de klachtenafhandeling is waarschijnlijk iets makkelijker te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stig:
Als je mijn reacties terug leest dan lees je dat ik ook tevreden was over de monteur, en de reactie snelheid van Dell in het sturen van die monteur, als je eenmaal de juiste persoon aan de lijn hebt gehad.

Het probleem, en ook de reden dat ik het geld heb terug gevraagd, is dat het scherm beneden de maat is. Als je deze laptop zo in de winkel achter glas in een vitrine zet, zoals bij dixons of vobis ofzo, en je zet er een sony, toshiba, hp of willekeurige andere naast, dan zie je meteen dat het gewoon kwalitatief een ondermaats scherm is.

Het probleem is dat ze , als je eenmaal een wxga+ scherm hebt besteld, geen WUXGA scherm geven, en dat de wxga+ schermen allemaal even bagger zijn. En het is best zonde, want afgezien van het scherm, presteert de laptop geweldig voor dat geld. maarja... het scherm.. daar gebeurt het.
Daar kijk je de hele tijd heen...en elke keer zie je de grootste tekortkoming van dit product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat ze , als je eenmaal een wxga+ scherm hebt besteld, geen WUXGA scherm geven, en dat de wxga+ schermen allemaal even bagger zijn.
Zijn de klachten voornamelijk over de wxga's? Of zijn er ook problemen geconstateerd bij de WUXGA. :? Ik heb namelijk een bestelling met WUXGA geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wxga+, ben benieuwd....

Nog ruim een maand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer nu maar eens een inspiron 9400 te configureren, dan krijg je de melding dat je rekening dient te houden met een levertijd van 3 tot 4 weken wanneer je een 7800 wil. Overigens kun je die niet eens selecteren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden ze er twee weken geleden ook wel bij kunnen zetten :?

Vreemd dat het 3 tot 4 weken is trouwens, aangezien ik 10 maart bericht kreeg dat de verwachte leverdatum verzet was naar 26 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:46:
Hadden ze er twee weken geleden ook wel bij kunnen zetten :?

Vreemd dat het 3 tot 4 weken is trouwens, aangezien ik 10 maart bericht kreeg dat de verwachte leverdatum verzet was naar 26 april.
In mijn telefoongesprek (zie eerder bericht) zei de medewerker ook dat het 3 weken duurde. Maar toch fijn dat ze je alvast voorbereiden op 6 weken :D das toch wel weer netjes dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
Tegenwoordig wordt de 9400 geleverd met een ATI X1400 ipv een Nvidia 7800.
Tenminste die laatste is neit meer te selecteren.
Kan iemand mij vertellen hoe deze 2 videokaarten zich verhouden tot elkaar?
Is de X1400 te vergelijken met de 6800? Of de oude X700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit is de nvidia nu echt niet meer leverbaar??
dan toch maar niet bestellen.
maar kl*te is dat.
bedankt dell
de hele week kun je de 9400 niet selecteren en nu ligt de nvidia er uit!
vorig weekend kon je ook al moeizaam configureren!
dan maar een ander merk (toshiba???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stig schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:44:
[...]

Vandaag is er een monteur van Dell langsgeweest om de klacht te beoordelen. Hij was het er mee eens dat het scherm onder de maat was, maar twijfelde vooraf al (!) of het nieuwe scherm beter zou zijn. Op verzoek heeft hij vervolgens een nieuw scherm geplaatst (Samsung TFT), jammer maar Helaas, ook met het nieuwe scherm dezelfde klacht.
De monteur gaf te kennen dat het een eigenschap van het scherm is, waar de ene gebruiker kritischer over oordeeld dan de andere. (Dat klopt, een collega van me viel het niet op)

ik zei toch al dat dat gewoon dat scherm was...

Niet boos worden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:43:
shit is de nvidia nu echt niet meer leverbaar??
dan toch maar niet bestellen.
maar kl*te is dat.
bedankt dell
de hele week kun je de 9400 niet selecteren en nu ligt de nvidia er uit!
vorig weekend kon je ook al moeizaam configureren!
dan maar een ander merk (toshiba???)
Misschien dat je over 3 weken wel weer de nvidia kaart kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell biedt nu in een mail aan te upgraden naar een 100 gig schijf en 2048MB geheugen wanneer je kiest voor de radeon X1400 ipv de Gforce 7800 Go.
Weet iemand eigenlijk hoe groot het verschil is tussen deze twee kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mail heb ik ook gehad ja. Met nog een paar andere opties erbij ook;

Het duurdere scherm en 2048MB ipv 1024MB.

Geld terug.

Wachten.

Weet nog niet wat ik ga doen, neig naar de andere videokaart en meer geheugen en grotere hd. Is dit verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neig naar dezelfde optie, ik ben druk aan het googlen naar een benchmark om exact het verschil te zien tussen beide kaarten. Wanneer het verschil minimaal is is de keuze niet zo moeilijk, wanneer de 7800 een ware uitblinker is, dan twijfel ik toch wel.
Anderzijds, als iedereen nu voor die radeon gaat, sta ik weer bovenaan de lijst voor een 7800 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
wanneer hebben jullie deze mail gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzzz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:01:
wanneer hebben jullie deze mail gekregen??
Subject: Inspiron 9400
Date: Tuesday 21 March 2006 14:27
From: dell.com
To:

Geachte Klant,

Hierbij willen wij u per e-mail het volgende laten weten:

Onlangs heeft u een bestelling gedaan bij Dell B.V.. U heeft de Inspiron 9400
geconfigureerd met de 256MB nVidia graphics card . Het is gebleken dat de
vraag naar deze grafische kaart bijzonder hoog is en hierdoor is de
beschikbaarheid van de kaart momenteel niet positief. De levertijd van uw
order zal met 45 dagen vertraagd worden.

Echter willen wij u als alternatief het volgende aanbieden. Er zijn drie
keuzemogelijkheden:

1. De door u gekozen grafische kaart vervangen wij door een geintegreerde
grafische kaart, echter upgraden wij kosteloos de monitor van XGA naar UXGA
en het geheugen van 1024 MB naar 2048 MB.
2. De door u gekozen grafische
kaart vervangen wij door de ATI Radeon X1400, echter wij upgraden kosteloos
het geheugen van 1024 MB naar 2048 MB en de harde schijf van 60 GB naar 100
GB.
3. U annuleert de order en Dell zal het door u betaalde totaalbedrag
restitueren (indien van toepassing), zodat u eventueel een nieuwe bestelling
kunt plaatsen.
4. Indien u geen hinder van de door ons vermelde vertraging
ondervindt, dan kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen. Uw order
zal verder in behandeling worden genomen. Dell adviseert u echter om één van
de eerste drie opties te kiezen.

Wij vernemen graag uw reactie en vragen u deze e-mail te beantwoorden met uw
ordernummer en welke keuze u heeft gemaakt. Bij voorbaat dank voor uw
medewerking en onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

Dell B.V.
------------------------------------

Hij is dinsdag vanuit m'n werk aan mij geforward, ik verneem dat ie dinsdag ook uitgezonden is.
Op zich is punt 2 een goed alternatief MITS de kaarten niet zo veel van elkaar verschillen,
maar hierover heb ik op dit moment nog geen goede vergelijkingen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
inderdaad...even zoeken naar de specs dus...echter heb ik al 2gb ram en ander scherm hoeft ik niet, ben benieuwd OF en WAT er in mijn mail staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail ook gisteren ontvangen. Zelfde mail als hier bovenstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een vrij algemeen mailtje, wellicht heeft vinzzz em niet ontvangen omdat er niks meer te upgraden valt in zijn configuratie? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:42:
Het is een vrij algemeen mailtje, wellicht heeft vinzzz em niet ontvangen omdat er niks meer te upgraden valt in zijn configuratie? :/
ik heb 80gb 5400 en niet het duurdere scherm...
dan nog had ik graag de opties gezien :) al is t maar om mn geld terug te krijgen. Ik heb de medewerker die me geholpen heeft al gemaild (maar aangezien hij al 4 werkdagen niet reageert, bel ik straks zelf even).

Edit: hadden jullie dit mailtje van de medewerker die jullie ook geholpen heeft bij aanschaf?

[ Voor 15% gewijzigd door Vinzzz243 op 22-03-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen geantwoord op die mail. Aantal vragen gesteld. Ik hoop dat ze een beetje snel zijn met reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzzz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ hadden jullie dit mailtje van de medewerker die jullie ook geholpen heeft bij aanschaf?
Neen, ik heb via de site besteld, dus geen medewerkers gesproken. (ook vooruit laten betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Ik kan jullie alvast vertellen dat de 7800 Go ver boven de ATI x1400 presteert.
Is gewoon niet vergelijkbaar, ik vind het ook een beetje raar dat Dell de prijzen van de Inspiron 9400 gelijk houd met de x1400 als GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waarschijnlijk waarom ze nu met hoge upgrades aankomen, wanneer je voor die andere kaart kiest. Ik ga er ook vanuit dat de 7800 go verre beter presteerd. Persoonlijk wacht ik liever, maar zou het wel waarderen wanneer ze een upgrade aanboden om waardedaling te compenseren. Gezien ze 6 weken later leveren en het reeds betaald is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
dus eigenlijk hebben we nog niets aan die mail (behalve als je Dell echt zat bent en er vanaf wil). Want als je toch de GF wil zul je gewoon moeten wachten en krijg je daar geen vergoeding (in welk opzicht dan ook ) voor...

[ Voor 28% gewijzigd door Vinzzz243 op 22-03-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan cancel je toch gewoonweg en bestle je binnen 6weken opnieuw? Dan heb je ineens je waardedaling compensatie...

Qua performance is de X1400 heel zwak, zelfs zwakker dan een X700... Hij haalt ongeveer 2200 in 3D Mark05 (http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2767) en de go7800 +5000 als ik het mij goed herinner. Maar dat heb ik deze thread al eens ergens gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:39:
Dan cancel je toch gewoonweg en bestle je binnen 6weken opnieuw? Dan heb je ineens je waardedaling compensatie...

Qua performance is de X1400 heel zwak, zelfs zwakker dan een X700... Hij haalt ongeveer 2200 in 3D Mark05 (http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2767) en de go7800 +5000 als ik het mij goed herinner. Maar dat heb ik deze thread al eens ergens gepost...
dan moet ik wel die optie nog krijgen :) krijg de medewerker niet te pakken. Eens kijken of mijn bestelling nog veel scheelt qua prijs (en dan is het nog maar de vraag of de kaarten over 5 weken WEL weer goed leverbaar zijn, want als ik je zo hoor over die X1400 hou ik liever mn GF)

edit:
UPDATE

Net gebeld met de medewerker. "De videokaarten zijn echt een probleem, wereldwijd probleem. Je kunt erop wachten maar ik kan je niet garanderen hoe lang dit nog gaat duren. Wat ik je kan aanbieden is de XPS M170 met een 6800".
Ik moet nog naar de specs kijken (de specs van de9400 worden ook zo overgenomen in de xps), maar goede deal denken jullie?

misschien handige link. benchmark gpu's: http://kettya.com/notebook2/gpu_ranking.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Vinzzz243 op 22-03-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk nummer kun je het beste bellen? Vanmiddag had ik een man van de klantenservice aan de telefoon hierover en die wist het verschil tussen geheugen en een harddisk niet eens.....
Hij adviseerde mij een mail te sturen en dat heb ik dan maar gedaan.

Ik heb mijn bestelling trouwens ook on-line gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik je kan aanbieden is de XPS M170 met een 6800".
Ik moet nog naar de specs kijken (de specs van de9400 worden ook zo overgenomen in de xps), maar goede deal denken jullie?
Ik heb vluchtig gekeken, vind em wel mooier (persoonlijk) maar is geen dualcore, en geen wifi? Of zie ik dat verkeerd. :?
Valt me verder wel op dat dat systeem veel duurder is, of moet je bijbetalen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:21:
[...]
Ik heb vluchtig gekeken, vind em wel mooier (persoonlijk) maar is geen dualcore, en geen wifi? Of zie ik dat verkeerd. :?
Valt me verder wel op dat dat systeem veel duurder is, of moet je bijbetalen. :X
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card[Inbegrepen in prijs]
Hm dat dual core had ik overheen gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stig
Ok, even een 'kort' verslag van mijn afhandeling met het uiterst karige WXGA+ scherm.

-Di 07 maart:
Orderdatum

-Ma 13 maart:
Ontvangst laptop, constatering van uiterst karig WXGA+ scherm

-Di 14 maart:
Dell opgebeld over het slechte scherm, zouden laptop op komen halen. Half uur later word ik teruggebeld dat er een monteur langskomt, ipv dat het opgehaald wordt. (kan gebeuren)

-Wo 15 maart:
Monteur langs geweest, scherm vervangen, probleem niet opgelost. Een niet geheel onbelangrijke opmerking hierin is dat de monteur al vooraf twijfelde of het vervangen van het scherm zou helpen. Kennelijk, en dat bewijst het feit dat het nieuwe scherm geen verbetering met zich mee heeft gebracht, wordt dit scherm dus standaard op deze laptops wordt geleverd. Het WXGA+ scherm is als je het mij vraagt een absolute afrader.

-Do 16 maart:
Dell opgebeld met de klacht dat het probleem niet opgelost is. Dell ging hier niet mee akkoord omdat de monteur de case had gesloten, wat betekend dat het probleem is opgelost, en jawel: de laptop 'Works as designed' aldus customer care. Ze wilden als laatste poging nog het moederbord vervangen, waarvan ik overtuigd was dat dit het probleem absoluut niet zou verhelpen.
Ik kreeg de mogelijkheid aangeboden om de laptop te retouneren, maar dat zou mij 30% van het aanschafbedrag kosten, buitengewoon schandalig! Uitgelegd dat ik niet van plan was welke vorm van 'boete' te betalen voor een slecht product van Dell. Dell neemt contact met mij op

-Vr 17 maart:
Telefonisch contact dell customer care, 1uur en 15 minuten aan de lijn gehangen waarin alle mogelijkheden werden besproken. Let wel: 70% van de tijd heerlijke wachtmuziek omdat er overlegd moest worden. Uiteindelijk kreeg ik de casemanager aan de lijn, naar mijn gevoel 'hare exelentie' van heel customer care. Weer gezegd dat ik niet bereid ben om te betalen, Dell belooft dezelfde dag nog met een oplossing te komen, niets van weergehoord.

-Ma 20 maart:
tot 16.00u niets gehoord van Dell, Dell opgebeld met de vraag of ze inmiddels al een oplossing aan konden bieden. Het duurde wat langer omdat 'er weer eens' (letterlijk gezegd) een verwisseling is gemaakt tussen zakelijke en niet-zakelijke klant, uiterst vreemd dat het daardoor langer moet duren. Hij zou het ook nog eens 'escaleren'. Binnen twee dagen zou dell contact opnemen

-Di 21 maart:
gewacht op reactie Dell

-Wo 22 maart:
Tot 15.00u niets gehoord van Dell, Dell opgebeld met de vraag of ze inmiddels al een oplossing aan konden bieden. Weer enorm lang wachtmuziek geluisterd, totdat hij vertelde dat hij niemand kon bereiken die hier over ging, ik moest volgende week maandag maar terugbellen. 'Beetje' boos geworden, totdat na 15min wachtmuziek, de persoon aan de lijn niet geheel overtuigend met het goede nieuws kwam dat het kostenloos geretouneerd en het bedrag gecrediteerd zou worden, bravo!

Ergo conclusio: anderhalve week druk met een relatief 'simpel' probleem, als ik naar de nb. naar de Aldi ga om na 2 jaar te vertellen dat mijn digi-cam niet goed werkt, krijg ik zonder problemen m'n geld terug, Dell doet hier 'iets' moeilijker over.
Verder wisten ze mij nog te benadrukken dat de Inspiron serie toch wel het budget model is van Dell, en dat ik wellicht mijn verwachtingen te hoog had. (toch nog even het laatse woord, die lui). Ik wil niemand afraden Dell producten te kopen, maar de service die een bedrijf levert is iets om mee te nemen in de overweging bij een aankoop, waarmee ik me aansluit bij Brijner en Pixal.

Waarvan akte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer voor je Stig, en uiterst triest dat de club van teleurgestelde Dell klanten wederom een lid rijker is...

Maar jou verhaal is eenf eest der herkenning voor mij.. bijna gelijk aan mijn ervaring :(

Wat betreft de ruil van een i9400 voor een XPS..
Stel je koopt de nieuwste BMW met alle opties, en na een week valt ie uit elkaar en voor het zelfde geld biedt de verkoper je het topmodel van 2 jaar geleden aan, met alle opties. Zo moet je dat zien.

Ja het is geen slechte machine, maar hij is al 2 jaar oud...dan mag je verwachten dat er iets van de prijs afgaat, toch? niet bij dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zo klinken alle verhalen die ik je kan vertellen.

In ieder geval is alles uiteindelijk opgelost, als je er wat minder moeite in had gestoken waren ze er met je geld vandoor gegaan.

Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog een keer:

Ontmoedigingsbeleid. Hoe langer het duurt des te groter de kans dat de klant afhaakt en zijn verlies draagt.

En ja, Inspiron zijn budget laptops en kraken aan alle kanten. Gelukkig hebben we daar de Latitude serie, die niet budget zijn maar wel gemaakt zijn van exact dezelfde materialen, sommige series gebruiken zelfs dezelfde behuizing. Bijvoorbeeld Latitude D500 / Inspiron 510m als ik mij niet vergis. Maarja, laat ze maar lekker doorbouwen, als je niet al te kritisch en je hebt de service niet nodig dan ben je vaak heel gelukkig met een Dell.

Oh en mensen die roepen dat ze de service inderdaad niet nodig hebben zijn eigenwijs. Als jij 3 of 4 jaar met je laptop wil doen is de kans redelijk groot dat je ze nog eens moet bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 23-03-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De man van de smaakpolitie zou zeggen "Hier word ik niet gelukkig van!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shoot..!.....had ik plannen om een snelle Alienware-pc aan te schaffen; lees ik dít bericht..! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 03:12:
De man van de smaakpolitie zou zeggen "Hier word ik niet gelukkig van!" :)
Hier word ik niet vrolijk van!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog naar de specs kijken (de specs van de9400 worden ook zo overgenomen in de xps),
Heb je de configuratie van de 9400 met de specs van de M170 vergeleken?
Zitten er nog wezelijke verschillen in afgezien van de duo core? (of kunnen ze daar ook dual core inzetten)

Qua uiterlijk blijft de XPS een mooi model (zwart) vergeleken met de 9400, maar qua prestaties weet ik niet wat de grote verschillen zijn. :|
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.