Het grote Dell Inspiron 9400 topic!

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 14.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Als ik Brijner mag geloven is het niet een geweldig voorstel.

verschil ligt m in 3 dingen (mijns inziens):
scherm (1920x1400 tegen 1440x900)
processor (2.16 tegen dual 1.83)
grafisch (6800 tegen 7800)

Edit:
Net gebeld met de medewerker.
Hij wist me te vertellen dat de processor van de xps zeker sneller is dan de dualcore 1.83 van de i9400, "anders hadden we wel een dual core in de xps gedaan".
Over de grafische kaart zei hij dat het verschil heel klein was, mede te danken aan de zeer goede processor. "als je de 6800 nou met een andere processor had, dan zag je t verschil inderdaad".
Ik vertelde hem dat een collega van me een Latitude D800 had met ook een wuxga 1920x1200 scherm, daarover zei hij dat het scherm van de XPS net ietsje glansender was, maar zeker niet zo dat je tl buizen in je scherm gereflecteerd ziet (zoals ik al had vernomen bij een collega die een acer had).
Heeft de medewerker (een beetje) gelijk of zit ie te ...... ?

Morgen ga ik die latitude bekijken en dan opnieuw met hem bellen.

[ Voor 75% gewijzigd door Vinzzz243 op 23-03-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:09:
[...]

Hier word ik niet vrolijk van!.
Ja klopt! Waarom ik nou "gelukkig" op heb geschreven weet ik ook niet?!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Vinzzz. Ik denk persoonlijk dat ie lult.

Was hij van Customer Care of van de Technical Support? Die van Customer Care lullen namelijk altijd om maar te verkopen. Technical Support is uitbesteed dus die lullen alleen wat ze weten want verkoopcijfers boeit ze geen hol. Het is echter wel zo dat de kennis van Technical Supporters soms ver te zoeken is.

Ik weet van glanzende beeldschermen dat je er wel van moet houden, ik niet, ik beschrijf ze als gaar.

Volgens mij is het verschil niet minimaal tussen de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lullen ze allemaal maar wat daar. De man die ik sprak moest eerst een tijd zoeken naar informatie over die mail die we hadden gehad. Toen ie eindelijk wat gevonden had stond er bij hem niet bij dat de HD geupgrade zou worden en wel een nylon tas twn € 20,- of iets dergelijks.

Welk nummer kun je het beste bellen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Pixal schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:35:
Was hij van Customer Care of van de Technical Support?
Ik denk customer care, want het is dezelfde persoon die me ook de laptop heeft verkocht (heb dus altijd maar met 1 persoon contact gehad)
Ik ben toch sterk aan het twijfelen om mn geld terug te vragen en te wachten op een serieuze vervanger voor de 7800 (want daar had de verkoper t over) en dan te bestellen.
Ik weet van glanzende beeldschermen dat je er wel van moet houden, ik niet, ik beschrijf ze als gaar.
Kun je t omschrijven? Zie ik echt dikke reflectie? (Je hebt toevallig geen idee of t scherm te vergelijken valt met een D800 1920 scherm?)
Volgens mij is het verschil niet minimaal tussen de kaarten.
Die 7800, is dat nou een GO 7800 of een 7800 GTX ? Want op mn 'oude' order staat nergens "gtx" en in het overzichtje van die link van me, komt de 6800 ultra boven de GO7800...

Als laatste: weet je iets over de melding "processor xps veel beter dan dual core, anders hadden we die er wel ingezet".

[ Voor 11% gewijzigd door Vinzzz243 op 23-03-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

256MB NVIDIA GeForce7800 Go graphics card, PCI-Express x16

Dit staat op mijn orderbevestiging.

Ik weet trouwens bijna zeker dat toentertijd bij het overzichtje van de 3 verschillende modellen de GTX stond, en als je dan ging configureren de GO. Of vergis ik me heel erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzzz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:43:
Die 7800, is dat nou een GO 7800 of een 7800 GTX ? Want op mn 'oude' order staat nergens "gtx" en in het overzichtje van die link van me, komt de 6800 ultra boven de GO7800...
Benchmark score

Ja idd, hier twijfelde ik ook. Zo zou je inderdaad het idee krijgen dat de 6800 Ultra beter is dan de 7800 Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Iemand die reactie heeft op laatste paar berichten? :) wilde vandaag knoop doorhakken, of geld terug, of xps (neig naar geld terug en wachten op nieuwe grafische kaarten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzzz, ik zat zojuist hier ook wat te lezen Link misschien haal je daar wat info uit. Mijn duits is niet zo geweldig maar hier discusieren ze ook over de M170.
Misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:33:
Vinzzz, ik zat zojuist hier ook wat te lezen Link misschien haal je daar wat info uit. Mijn duits is niet zo geweldig maar hier discusieren ze ook over de M170.
Misschien heb je er iets aan.
thx voor de link. Er is o.a. te lezen "Genau --- für die GTX Karte ist nicht genug Platz im i9400 Case"
Zou het dan toch een gewone GO betreffen in de i9400??

Maarja, ik heb zojuist op 1920x1200 gekeken en dat is me VEEL te klein...
Edit: ik heb zojuist mn geld teruggevraagd.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinzzz243 op 24-03-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

“Het grote Dell Inspiron 9400 topic!”
Goh, je komt nog eens wat tegen op het internet.
Ook ik heb een Dell Inspiron 9400 besteld, en zit zoals velen, zie ik nu, met de enorme wachttijd.

Ik heb het volgende besteld:

Dell inspiron 9400 1.83GHz dcore
Scherm WUXGA (1920x1200)
512mb 533MHz DDR2
80Gb hdd
Nvidia Geforce 256mb 7800go
9 cell battery
Windows XP pro
De rest is standaard bla bla
1 jaar garantie
GEEN verzend kosten a belachelijke 89 euro.

Voor dit moois moest ik euro 1365,- betalen (inclusief de btw) dit leek me toch een prima deal. Vervolgens lees ik over leverings problemen.

Ik heb GEEN mailtje van dell ontvangen met die 3 opties, dus heb ik onze inkoop maar eens laten bellen. Hier kwamen twee opties naar voren:

1) Order chancelen
2) de configuratie nemen met de Ati X1400 kaart en -200 euro

De laptop zou dan op 1165,- euro uitkomen.
Ik dacht dat ik al een goede deal had met 1365, maar voor 1165,- heb ik nog nergens deze configuratie gezien ook al is de X1400 niet de beste hardloper.

Mede door de mailtjes van Stig, pixal e.a. over bagger schermen en service twijfel ik toch.
Ik heb ook niets aan een laptop die goedkoop geleverd word, defect blijkt, en ik vervolgens hemel en aarde moet bewegen om het terug te sturen.

Of zeggen jullie van: “voor dat bedrag moet je niet lullen en gewoon doen” ?
Graag jullie mening.

Los hiervan, ik geloof bovendien het verhaal van de verkopers ook niet over dat er misschien gestopt gaat worden met de levering van de 7800go. Waarom zou je stoppen met iets waar de vraag zo groot naar is dat je het nauwelijks kunt leveren. Volgens mij proberen ze van de orders af te komen.

Als er gestopt gaat worden, dan alleen maar omdat ze over zullen stappen op de 7900 serie of hopelijk de Ati mobile X1800

@Vinzzz: ligt eraan wat je er voor betaald hebt.
Als het veel verschilt met anderen, bv. Met mijn order, dan kun je misschien beter wachten met de aankoop, aangezien hardware snel goedkoper word of door beter hardware vervangen word. Bovendien met Dell weet je het nooit, dan hebben ze weer een super actie en de dag erna is ie weer 300 euro duurder.
Maar persoonlijk zou ik niet voor de oudere XPS gaan.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:35:
@Vinzzz: ligt eraan wat je er voor betaald hebt.
Als het veel verschilt met anderen, bv. Met mijn order, dan kun je misschien beter wachten met de aankoop, aangezien hardware snel goedkoper word of door beter hardware vervangen word. Bovendien met Dell weet je het nooit, dan hebben ze weer een super actie en de dag erna is ie weer 300 euro duurder.
Maar persoonlijk zou ik niet voor de oudere XPS gaan.
ik heb hem dan ook gecanceled :) prijs was 1870 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand de topic titel aanpassen naar "Het grote Dell 9400 vraag je geld terug - topic"
;)

Dat zijn nu al 3 mensen die hun geld terug hebben gevraagd, als ik me niet vergis?
Ik heb het geld by the way, nog niet ontavngen overigens.. maandag maar weer es achteraan bellen...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit moois moest ik euro 1365,- betalen (inclusief de btw) dit leek me toch een prima deal. Vervolgens lees ik over leverings problemen.
Hoe krijg je zo'n aanbod? Ik had gewacht tot ze korting gaven en dan kwam ik nog op 1600 incl. btw.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:56:
[...]

Hoe krijg je zo'n aanbod? Ik had gewacht tot ze korting gaven en dan kwam ik nog op 1600 incl. btw.
:/
Op 10-3-2006 kon je via de website deze configuratie bestellen, alleen zaten er verzendkosten a 89 euro bij.

Als je op de site voor Windows XP pro koos kreeg je een foutmelding, daarom vroeg ik of de inkoop afdeling van het bedrijf waar ik voor werk hiervoor kon bellen met Dell. Zij kregen bovendien ook nog voor elkaar dat ze geen verzendkosten hoefden te betalen. Hiermee kwam de prijs op die 1365,-

Met de gedachte dat ik een goede deal had bevestigde ik de order dezelfde dag nog, dit was op een vrijdag. (10-3-2006)

Ik was dan ook verbaasd dat de volgende dag dezelfde configuratie nu ook nog eens inclusief gratis printer werd aangeboden (wel weer met die 89 euro verzendkosten).

En een hebberd als ik ben, was ik al van plan om met Dell te bellen of die printer er ook nog bij kon. Helaas was de aanbieding alleen voor het weekend. Toen ik maandag opnieuw op de site keek was de configuratie boven de 1500,- (weet niet het exacte bedrag meer) en je kreeg er een nylon tas bij.

De dagen daarop was er helemaal geen structuur meer in die aanbiedingen, dan weer goedkoper dan weer wel/geen verzendkosten etc.

Ik heb het maar zo laten zitten tot ik dus deze topic las. Na weer een belletje van onze inkoop waar de laptop bleef, kreeg ik dus het aanbod om de configuratie met Ati X1400 te nemen
minus 200 euro, dus voor 1165,-

Is dit nou een goede deal voor 1165,- met die ati x1400, of wachten op de nvidia 7800 voor het bedrag van 1365,- ? Verschillen de prestaties zo verschrikkelijk veel?

Ik ben nl. nogal klein behuisd en zoek een goede desktop vervanger om er ook nog eens games op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even gebeld of ik nog een antwoord kreeg op mijn mailtje wat ik woensdagochtend verstuurd had. Ze zouden het die dag nog doen...... Kon ook niet met die afdeling spreken die daarover ging :/

Inmiddels nog niks ontvangen, dus wordt fijn wachten tot maandag.
Het werkt allemaal maar een beetje langs elkaar heen daar bij dell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels al iets bekend bij Nvidia over de 7900? Is het een optie daar op te wachten? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:41:
Gisteren even gebeld of ik nog een antwoord kreeg op mijn mailtje wat ik woensdagochtend verstuurd had.
Ik heb ook een mail gestuurd op woensdag, ook nog geen reactie.
Zal ook eens gaan bellen. ;) Ze zullen het waarschijnlijk erg druk hebben met al die wachtende klanten. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter even bellen ja, heb ik ook gedaan. Op die mail had ik nog steeds geen antwoord gehad.

Kies meteen voor de sales anders sturen ze je alle afdelingen over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

Dus, is het nu nog aan te raden er ééntje te bestellen met een 1400 ATi kaart of niet ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk lijkt het mij beter te wachten tot de Gforce kaarten weer leverbaar zijn.
Als je hier kijkt zie je dat de 1400 een stuk lager (12e) presteert dan de 7800 go of go GTX. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

blijkbaar is de 7800GTX terug beschikbaar ?
alleen nog geen prijs :)

maar, bij de rest van de modellen is de prijs in .be 200 Euro duurder dan in .nl ?

ehm, waarom ??

[ Voor 43% gewijzigd door Gamer op 29-03-2006 13:17 ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Gamer schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:15:
blijkbaar is de 7800GTX terug beschikbaar ?
alleen nog geen prijs :)
Heb net gebeld met de medewerker die me geholpen heeft, maar was er even niet. Als ik meer hoor, horen jullie t ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzzz schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:21:
[...]

Heb net gebeld met de medewerker die me geholpen heeft, maar was er even niet. Als ik meer hoor, horen jullie t ook...
Okee dat is een zinnge post! Ik moest net een scheet laten, maar op het allerlaatse moment lukte het me niet. Maar als het wel is gelukt zal ik dat hier melden hoor. Geintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een Inspiron 9400 besteld (7 maart 2006) met de nVidia GeForce 7800 (Dual Core 1.83 GHz, 1024 Mb 667 GHz en 80 Gb). Heb geen email gekregen zoals willis en ben maandag dus eens gaan bellen:

Ik: UItleg van de situatie gedaan
Medewerker Dell: 45 dagen? Dat is wel heel lang...
Doorverbonden
Ik: Weer uitleg
Andere medewerker Dell: Dat gold volgens mij niet voor de 9400... even navragen. [tijdje stil] Ohwja, het gold wel voor de 9400... Maar als ik je naam, emailadres en ordernummer noteer wordt je vandaag nog teruggebeld door een manager.

Maandag niet gebeld, dus dinsdag weer proberen. Er werd me verzekerd dat ik dezelfde dag nog teruggebeld zou worden door de betreffende manager.

Dinsdag ook niet teruggebeld dus vanochtend weer bellen en aangezien de manager 'in bespreking' was werd mij weer verzekerd dat ik vandaag door de manager teruggebeld zou worden.

Vanmiddag werd ik ineens door de verkoopafdeling gebeld, met een aanbieding voor de X1400. Dit zou los staan van mijn gesprekken met Customer Care en op toeval berusten...
De aanbieding die me gedaan werd was:
X1400 en dan verdubbeling van geheugen en gratis tas.
Ik uitgelegd dat de aanbieding die me gedaan was door customer care veel beter was (dubbel geheugen en HD van 60 naar 100). Die aanbieding kon hij me ook doen en omdat ik al een 80 Gb besteld had zou hij er een 120 Gb van maken.

Nu maar hopen dat deze wel geleverd zal gaan worden.

Heb trouwens 1567 euro betaald, incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

de 7800 GTX wordt van de site verwijdert, zou een foutje zijn
ofwel is die medewerker natuurlijk niet op de hoogte B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het ook al zo vreemd, je kunt em aanklikken, maar doorgaan naar de configuratie zit er niet in. >:) Overigens stond er geen GTX bij.
Welke zouden er nu inkomen? de gewone go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

is al weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben ook vna plan zo'n Dell Inspiron 9400 aan te schaffen, maar wat ik nu lees zijn er lange wachttijden.
Ik vind m ook wel redelijk dik..
Wil liever een dunnertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind m ook wel redelijk dik..
Wil liever een dunnertje :)
Tjah.. je kunt ook gewoon een uitsparing in je bureau freesen waar ie precies in valt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 2e optie met de x1400. Dubbel geheugen, ik heb ook het snellere geheugen gekregen, en hd van 60GB naar 100GB. Hij kon er écht geen tas bijdoen.... :D

Kheb er wel wat moeite voor moeten doen, maar hij wordt nu maandag over een week geleverd als het goed is.

Ik kreeg vanmorgen ook nog een tevredenheidsenquete toegemaild. Of ik tevreden was hoe ik vorige week vrijdag geholpen was; niet echt...... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fugel, heb jij ook een aanbod gehad van een XPS M170 ipv de 9400?
Wat was jouw reden dat je anders de upgrade met de ati 1400 kaart koos over de XPS met een 6800 ultra kaart?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh uiteraard.. De dual core.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aanbieding niet gehad, niet via de mail en ook niet van de verkoper.

Vandaag is mijn bestelling van pre-productie naar in productie en naar levering wordt voorbereid gegaan.
Iemand een idee hoe lang het dan nog duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar wat ik begrepen heb duurt dat een week, maar dat durf ik niet hard op te zeggen.
Overigens heb ik vanmiddag gebeld, ze gingen zo spoedig mogelijk mijn mail in behandeling nemen.
Ik heb voorgesteld te upgraden naar 2048 wanneer ik gewoon op mijn 7800 kaart wacht. (ivm actuele prijzen) Eens kijken hoe ze daar op reageren.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd, denk van niet, alhoewel ik vrij makkelijk 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) ipv de bestelde 533MHz kreeg...

Bij mijn orderstatus staat nu trouwens verzonden, hebben er zin in gehad vandaag die mannen van dell... :7

Had je trouwens gebeld met Customer Care willis? Die zeiden tegen mij ook dat ze mijn mail zo snel mogelijk in behandeling gingen nemen maar daar heb ik nu nóg geen antwoord op.
Uiteindelijk ben ik door een verkoper wel goed geholpen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Wesco schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:49:
[...]
Overigens schijnt het snellere 667 Mhz geheugen maar hooguit 5% snelheidswinst op te leveren.
Ik sta ook op het punt een Inspiron 9400 met Core Duo (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) te kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen over het geheugen (2x512MB). Is het snellere 667 MHz geheugen zijn 45 euro extra waard of scheelt het inderdaad maar 5%? Waar heb je die 5% gelezen?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

ik heb toch gekozen voor die 1GB 667 modules.

als het scheelt, dan scheelt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wordt langzaam triest:

Nadat ik op toezegging heb gekeregen dat ik mijn geld terug zou krijgen en op 17 maart de laptops zijn opgehaald heb ik tot op heden, 31 maart, niks ontvangen van dell.

Dell gebeld en gevraagd wat er aan de hand is, inclusief casus nummer.
"Meneer, hier is bij ons niks vanbekend"
"Eh... ik laat niet zomaar 2 laptops ophalen.. lijkt me dat er bij jullie IEMAND iets van moet weten"
"momentje"
30 minuten wachtmuziek later
"Ik kan het ECHT niet terug vinden meneer, heeft u geen fout gemaakt?"
"Ja hoor, dat kan.. ik heb hier thuis een fout gemaakt zodat u UPS langstuurt om mijn twee laptops op teh alen zodat ikm ijn geld dan niet terug krijg..."
"Meneer met sarcasme lossen we niks op"
"..."
"bent u daar nog?"
"Ja, kunnen we dit oplossen?"
"ïk laat u terug bellen door mijn manager"

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG! Ik neem mijn woorden terug Brijner. Succes met het gedoe, hoop dat het snel goedkomt voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben sommigen van jullie ook last van lichtlekkage bij het WUXGA scherm?

t valt op zich wel mee, in windows of linux zie je dr niet zoveel van, maar wel als er een zwart scherm verschijnt, is het best erg.
dan zie ik witte waas onderin van ca 5 cm en links ook een paar witte waasvlekken.

Er valt goed mee te leven, maar zou het ook erger worden in de loop van de tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:25:
hebben sommigen van jullie ook last van lichtlekkage bij het WUXGA scherm?

t valt op zich wel mee, in windows of linux zie je dr niet zoveel van, maar wel als er een zwart scherm verschijnt, is het best erg.
dan zie ik witte waas onderin van ca 5 cm en links ook een paar witte waasvlekken.

Er valt goed mee te leven, maar zou het ook erger worden in de loop van de tijd?
Als er goed mee te leven valt is het toch goed? Erger zal het niet worden, behalve als het je steeds meer gaat storen. Als je het hele topic doorleest zie je dat iedereen er last van heeft, behalve de wat minder kritische mensen.

Hoe lang heb je hem binnen? Ik zou even zwaar over de zeik gaan daar en geld terug eisen. Ze hebben nog geen schermen waarbij het probleem opgelost is. Want het moet zo goedkoop mogelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne vanmorgen binnen gekregen :7

Ik heb aan de onderkant ook wel wat leakage, maar niet storend vind ik.
Nu opnieuw aan het installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

in Preproductie, betekent het dat ze het geld ontvangen hebben ?

Eerste bestelling bij dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gaat niet iedereen gewoon een toshiba satellite p100-109 bestellen
superieur aan deze dell en zelfde prijs
volledig toetsenbord, nvidia, 1gig ram dual core
alle nieuwe technieken aanwezig
en een goed merk.................
ik weet wel wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:09:
waarom gaat niet iedereen gewoon een toshiba satellite p100-109 bestellen
Omdat het een flutmerk is en zeker niet kan tippen aan Dell..?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaaaaaaaa
zie bovenstaande tig pagina's over dat super dell.............
shiiiiiiiiiiiiiiiiit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:26:
[...]
Omdat het een flutmerk is en zeker niet kan tippen aan Dell..?? :9
Grapjas die Elastigirl....

FF over de 9400 met Ati X1400:
Nog maar eens aandachtig gekeken naar de prestatie verschillen van de beide GPU’s en de reden waarom ik in eerste instantie deze laptop wou aanschaffen, nl. als desktop vervanger waar ik ook nog eens games op wil spelen.

De belangrijkste verschillen:
Nvidia 7800go: 256-bit memory controller, 24 pixel shader en 6 vertex pipelines
ATI X1400: 128-bit memory controller, 4 pixel shader pipelines en 2 vertex processors

Dit schijnt een wereld van verschil te maken, eigenlijk komt het op neer dat de X1400 een kaartje is die in een budget model thuishoort, en in alle opzichten inferieur is aan de 7800go. Zelf de X700 presteert duidelijk beter.

Een beetje raar dat dell vrijwel voor dezelfde prijs deze kaart voor de nieuwe bestellingen aanbied.

Om nu een Ferrarie met een suzuki motor te kopen zie ik ook niet zitten.
Het enige alternatief is eigenlijk de XPS M170. maar die prijs is wel erg fors voor alleen een videokaart. Op de Site bij XPS staat de Nvidia 6800Ultra vermeld, maar zelfs deze kaart is superieur aan zowel de X1400 en mindere mate aan de 7800go.

Zijn er nog meer mensen dan Vinzzz die dit als alternatief aangeboden kregen, of mensen die dit als alternatief geprobeerd hebben te krijgen?

De gemiddelde bestelling lijkt zo rond de 1400euro te zijn geweest met de 7800go.
Gezien het alternatief x1400 (Ferrarie met suzuki moter) is de XPS de beste alternatief voor de 9400, en als Dell even wil meewerken voor die 1400 euro een koopje lijkt mij.

De Nvidia 7800go schijnt eind mei weer volop leverbaar te zijn, maar verheug je er maar niet te veel op, de prijs zal omhoog schieten heb ik al begrepen.

Maandag maar eens proberen voor die XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan iedereen die nu nog zijn Dell laptop kan anuleren, aanraden dit te doen. Althans, dit geldt voor exemplaren met het standaard scherm, het duurdere scherm heb ik niet gezien.

Het standaard scherm is vergeleken met het scherm van alle andere laptops (heb er pas 40 bekeken bij de MediaMarkt) gewoon niet om aan te zien. Naast alle lekkage lijkt het wel of je de pixels ziet zitten, en/of er moiree in zit... Vergelijk het met zand i.p.v. een glad oppervlak. T'is lastig uitleggen, maar het lijkt wel bijna of het poreus is i.p.v. een glad scherm. In elk geval zijn de schermen echt niet acceptabel. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
mijn bestelling was 1850 zoiets, daar werd ook die xps voor gegeven. Denk niet dat ze dat ook bij 1400 euro aankopen willen doen...
Ik heb eens rondgezocht, maar echte concurrenten voor de prijs van de 9400 en de specs die ik had (7800, 2gb ram) zijn er niet in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik al zei: toshiba satellite p100-109??
splinternieuw en mininmaal dezelfde specs als de dell................dus??
en toshiba is toch wel meer hoofdletter A als je het over a-merk hebt

is beetje duurder maar wel dezelfde prijsklasse te noemen
mijne is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:53
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:11:
zoals ik al zei: toshiba satellite p100-109??
splinternieuw en mininmaal dezelfde specs als de dell................dus??
en toshiba is toch wel meer hoofdletter A als je het over a-merk hebt

is beetje duurder maar wel dezelfde prijsklasse te noemen
mijne is onderweg
Wel een paar opmerkingen over deze laptop:
-100Gb schijf: hoeveel rpm?
-17" scherm met een resolutie van 1,440 x 900 en 65,536 kleuren: beide een beetje aan de lage kant, ook geen mogelijkheid om iets anders te kiezen
-NVIDIA® GeForce™ Go 7600: hoe presteert deze ten opzichte van een X1400?
-1680 euro excl. is 2000 euro incl. hiervoor kun je een erg dikke Dell kopen

Verer kiezen veel mensen voor een Dell vanwege de uitgebreide keuzemogelijkheden: geen spelletjes, maar wel een dikke processor en grote schijf: kan allemaal.
Bij alle andere merken is dit niet of zeer moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
precies, en aangezien ik de 9400 heb laten gaan omdat ik niet de 7800 kreeg, ga ik niet voor de kaart die in de toshiba zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nvidia 7800go schijnt eind mei weer volop leverbaar te zijn, maar verheug je er maar niet te veel op, de prijs zal omhoog schieten heb ik al begrepen.

Maandag maar eens proberen voor die XPS.
Hmm.. ik hoop dat ie eind april wel enigzins leverbaar is, wat de prijs betreft is mijn config al betaald.
Staat nog 'on hold' zeg maar. Die XPS vind ik persoonlijk ook wel interresant, maar die heeft dan weer geen dual core. (voor software als 3D studio max erg handig)
Als dual core wel mogelijk was, was de keuze niet zo moeilijk.

Trouwens de M90 die ze nu hebben is ook erg mooi (helaas te duur) maar voor 3D applicaties zit er wel een vette Quadro FX kaart in. :X
Ik heb alleen geen idee hoe deze kaarten met games (als HL2) omgaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Heey, M90 :) (thx for opmerken)

Is die FX2500 goed?
Wel weer vaag dat je 1gb ram hebt of 4 gb :S
Zou het een goede vervanging kunnen zijn voor een i9400 met 7800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed voor grafische toepassingen, dat zeker, ik wil veel met 3D studio en andere CAD programma's werken en voor dat soort programma's is ie uiterst geschikt. Ik wil er wel af en toe een game op kunnen spelen, dus hoe die op dat vlak presteert, ik heb geen idee.
Overigens is de M90 wel stukken boven mijn budget. (helaas) :'(

Maar als ik verder zo de specs van M90 lees... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

ding is reeds verzonden, het gaat heerlijk snel blijkbaar.
mocht die X1400 te licht uitvallen, graden we gewoon dat ding op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 9400 besteld op 6 maart, na 2 weken veranderde de leverdatum naar een week later,
Ik ben de beroerdste niet, kan gebeuren; ik weet van de lange wachttijden enz.

Echter keek ik vorige week donderdag was mijn order ineens geannuleerd :S, dus ik bellen. Krijg ik te horen dat er een fout is ontdekt in de 7800 :?
En dat daarom alle laptops met een 7800 uit productie worden gehaald. Het verhaal leek me erg sterk, anywayz na een heel verhaal krijg ik nu een xps m170 (maar dan wel single core), dat wordt weer wachten tot de 11e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

kan men deze wel upgraden eigenlijk ?
staat op ebay een goeie aanbieding met een 7800go, die eruit slopen en in de mijne inbouwen ?

lukt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:53:
anywayz na een heel verhaal krijg ik nu een xps m170 (maar dan wel single core), dat wordt weer wachten tot de 11e.
ZHD wat was jou oorspronkelijke aankoopbedrag? Heb je moeten bijbetalen voor die XPS?
En wat zijn de specs geweest van je 9400 en de nu aangeboden XPS M170?

Ik las ook op de Duitse sites dat steeds meer mensen een XPS m170 aangeboden krijgen.
Hun aankoop bedrag ligt rond de 1480,- euro :? Stond er alleen niet bij of ze moesten bijbetalen.

Het wordt steeds gekker bij Dell, blijkbaar is er dus toch een serieus probleem en de klanten laten zich niet meer even afwimpelen. (of gaan akkoord met bijbetaling?)

Dus heb ik zelf ook ff gebeld, mijn aankoopbedrag van 1365,- was echt niet te rechtvaardigen om daarvoor de xps te leveren.

Maar als we puur naar de hardware kijken dan doet de 9400 met zijn 7800go en het duurdere scherm (wat ook weer in die prijs is inbegrepen) toch niet veel onder voor de XPS.
Ok de xps ziet er wat "cool" uit maar hardware technisch gezien rechtvaardigt het, het grote prijsverschil niet echt. 2000 euro vs 1365,- 8)7
(standaard krijg je er een combo dvd lezer/cd writer bij dus nog de dvd brander bijrekeken + wxp-pro(in mijn geval)= +/- 2000 totaal)
Het verschil zit dan alleen nog maar de de vga kaart 6800U vs 7800go ,het “coole” design en 1.83GHz dual vs 2.13GHz single core.

Of mis ik iets, en is de xps van super hoogwaardig materiaal gemaakt ofzo ?

Het wachten duurt me te lang en de prijzen zijn ook weer iets gestegen zie ik met die flutkaart x1400...

Grrr.. Nog maar eens eens gaan klagen bij ome Dell wat ik dan moet bijbetalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aankoopbedrag was ongeveer €1450, weet niet meer precies, het was iets minder. Maar ik heb niks gehoord over die andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wauw die m90 is inderdaad een kanon!
was me niet eerder opgevallen

superrrrr voor autdesk producten en verdere 3d bewerkingen
ken xp professional niet
is dat dan net zo 'kaal'als bv windows nt is?
of ziet dat er toch zo uit als win xp home?
wil er namelijk ook graag een beetje fun mee uit kunnen halen
maar ik neem aan dat dat gewoon kan?
media player en zo.

heb gebeld voor die keuze 1 gig of 4 gig ram
bellen binnen 5 minuten terug daarover............2 dagen geleden
dell..............whaaaaaaaa
alleen daarvoor zou je niet bij dell bestellen
maar de m90 ........... misschien toch wel
alhoewel je voor 3000 euro ook een qosmio hebt
wel minder kracht maar wel meer fun (hd dvd) (tv tuner) etc
man wat is dat moeilijk een laptop kopen

denk dat ik maar een goeie fiets voor dat geld koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:45:
ken xp professional niet
is dat dan net zo 'kaal'als bv windows nt is?
of ziet dat er toch zo uit als win xp home?
wil er namelijk ook graag een beetje fun mee uit kunnen halen
maar ik neem aan dat dat gewoon kan?
media player en zo.
XP Prof is gewoon "XP"

XP home is de magere versie van XP prof.

Met XP prof kan je meer dan met home, vooral op netwerk en beheerdersgebied.

(home kan bijvoorbeeld niet in een domein werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok klinkt goed
ga maar eens bellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de M90 besteld ipv de inspiron, mijn aankoop bedrag was 1400,- ex btw.
Ik heb dezelfde configuratie als de inspiron; 80 Gig schijf, groot scherm, wlan, BT, etc.
alleen heb ik em geconfigureerd met Dual 1.66 core ipv 1.83 en de Quadro FX 1500 (256mb)
Dit konden ze voor hetzelfde bedrag leveren. Overigens de levertijd hiervan was (omdat het een nieuw en gewild model was) evengoed 5 weken, maar met de 7800 go weet je helemaal niet hoelang het gaat duren. Ik denk dat ik er een goeie deal aan heb. de 512mb kaart hield in dat ik €350,- bij zou moeten betalen. Mijn idee.. over een jaar upgraden wanneer deze kaart goedkoper wordt. :)

Ik vind de M90 persoonlijk een betere keus dan de M170 XPS. Niet alleen stijlvoller, maar ook een dualcore en een erg goeie kaart (naar mijn idee) voor de toepassingen als CAD en Max die ik gebruik.
Het enige waar ik mee zit is games. Hoe Half-life 2 of iets anders erop draaien. :?
Buiten dat naar mijn idee een goed alternatief.

Er zijn nog niet veel reviews met foto's maar deze gaf naar mijn idee de meeste info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Is er nou eigenlijk een goede vervanger voor de 9400 (1440x900 (!), 7800GTX,2GB) en dan bedoel ik in de prijsklasse 1800-2000 ?

Heb net met www.xxodd.nl gemaild, maar daar is zo'n equivalent (M570A) 2300-2400 euro...

[ Voor 5% gewijzigd door Vinzzz243 op 06-04-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken heb ik ook een Dell Inspiron 9400 en wel met de volgende specs:
  • Intel ® Core™ Duo Processor T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
  • Windows XP Media Center Edition
  • 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
  • 80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
  • 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™
  • 256MB Geforce 7800 Go Graphics Card
  • 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive
  • Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
  • Second 9-cell , 80 Whr Li-Ion battery
  • Third 6-cell, 53 Whr Li-Ion battery
  • 2x AC Adapter
  • Modem Kabel en Adapter
  • Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
  • Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
Voor een prijs van netto 2389,- euro...
Netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook de m90 bestellen............lukt alleen niet
dell wil maar niet terugbellen over het ramgeheugen
1 gb vind ik te weinig
dan is er nog de keuze van 4gb voor 7.700 euro!!
dat kan natuurlijk niet kloppen
maar terugbellen doen ze niet
en dan wil ik ook korting want ook ik ben een inspiron 9400 slachtoffer

kom maar op dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar een deal gesloten met Dell voor de XPS M170

Ik moest 234 euro bijbetalen voor de XPS, wat de totaal prijs bracht op 1599,- euro incl. btw., inclusief de verzendkosten.

Hiervoor krijg ik dan:

XPS M170
- 2.13GHz, 2MB SC
- 1024Mb 533MHz DDR2 SDRAM
- 80Gb hdd, 5,400rpm
- 17" WUXGA (1920 x 1200)
- 256MB Geforce 6800Ultra
- 8X DVD+/-ReWriter
- 9 Cell batteri
- Windows XP-pro

Kreeg helaas die 2gb RAM die nu op de site staat niet voor elkaar, maar kreeg wel de dvd-rw ipv de cd-rw (toch weer 71 eurotjes)

In deze config staat de XPS voor rond de 2100,- euro op de site.
Voor de rest dezelfde toeters en bellen als de 9400.

Jammer dat ie single core is en niet de 7800GTX in NL beschikbaar is, maarja al met al toch een aardige deal toch?.

Ik moet zeggen, het was wel gekanker met Dell voor ik deze prijs kreeg, men oren gloeien nog na van die telefoon.

Voor diegene die ook voor de xps willen gaan:
In eerste instantie zeggen ze dat het onmogelijk is, Heb hiervoor gewoon meerdere keren gebeld met verschillende personen, Twee van die gasten waren ronduit onbeschoft, wil ik verder niet op ingaan. Pixal zal jullie vast er alles over kunnen vertellen.

Uiteindelijk toch nog iemand aan de tel. gehad die, ongelofelijk maar waar, redelijk denkend en zelfs vriendelijk was en deze oplossing bood.

Voor diegenen die de aanbod al geaccepteerd hebben met de Ati X1400 en toch behoefte hebben aan een snellere variant:

Kijk op ebay, speurders.nl of marktplaats.nl voor een andere VGA.
Ik was al verschillende aan het volgen (just incase) waaronder een 7800go, een 6600go en een 7800GTX.

Van die laatste heb ik begrepen dat het problemen kan geven bij het inbouwen ivm de behuizing.

de 6600go presteert stukken beter dan de x1400, en is voor rond 100-150,- te vinden.
de 7800go ligt rond de 350,- en de GTX versie is gewoon achterlijk duur met meer dan 600 euro op ebay.

Pffff.. tijd voor een bakkie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muld1529 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:47[/message]:
ik wil ook de m90 bestellen............lukt alleen niet
dell wil maar niet terugbellen over het ramgeheugen
1 gb vind ik te weinig
Persoonlijk vind ik het ook te weinig. Overigens weet ik niet of er een specifiek moederbord inzit die maar 1 gig aankan, of een duurdere voor 4 gig, ik neem aan dat het hetzelfde moederbord is, dus denk ik persoonlijk dat ik gewoon wacht tot die geheugenchips goedkoper worden en dan prik ik er later zelf wel wat hoger in.
en dan wil ik ook korting want ook ik ben een inspiron 9400 slachtoffer
Ik weet niet of ze om die reden korting zullen geven. :X
laptec schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:27[/message]:[/b]
Jammer dat ie single core is en niet de 7800GTX in NL beschikbaar is, maarja al met al toch een aardige deal toch?.
Dat is precies waarom ik toch gekozen heb voor de M90. Die is wel dualcore namelijk.
Ik moet overigens zeggen dat ik persoonlijk erg netjes behandeld ben. Tot nu toe heb ik nog geen klachten over de service, enkel alleen op de wachttijd. Ik hoop uiteraard dat dit wel zo blijft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een leuk artikeltje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar eens gebeld na 2 maal een mail gestuurd te hebben hoe het met mijn Dell Inspiron 9400 zit .........

Er is mij nu verteld dat ze gaan kijken wat voor een oplossing mij geboden gaat worden. Ze bellen vanmiddag terug!

Ik wacht met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk snel terug gebeld en het voorstel was:

De Nvidia kaart vervangen door de ATI X1400 waarbij ik 200 euro zou terug krijgen of
Wachten op de bestelde laptop

Ik heb hem aangegeven dat optie 1 geen mogelijkheid is en dat ik wil weten wat er eventueel gedaan kan worden met de M90 of een XPS
Ik wordt vandaag anders maandag terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de m90 kan men vanaf maandag/dinsdag ook 2 gb bestellen.
vandaag over teruggebeld
dan ga ik hem dinsdag toch maar bestellen
ga nog wel een poging tot korting wagen
niks te verliezen natuurlijk
het is wel een superbak die m90
daar gaat mijn 3dwerk denk ik wel f van flitsen

zal alleen wel een aantal weken duren natuurlijk voordat ie er is
maar goed.

zag wel in die test die hierboven ergens als url staat dat ook dit scherm licht verliest
lekker dan
volgens dell klopt dit niet en was het geteste model nog niet het definitieve model
ok dan
zullen zien
anders kan ik de verlichting in mijn kamer uitlaten heb ik dat ook weer verdiend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

7800 GTX besteld op ebay voor 300 euro, T2600 had ik al klaar liggen voor dat Epox mobo, maar dat wil maar niet binnen komen.
dit maakt dat er zonder de hulp van Dell een killer laptop zit aan te komen :)

resultaten volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de M90 geinteresseerden,

Op de site van Dell staat

60GB (7,200rpm) Hard Drive meerprijs € 0,00
Misschien is dit nogal aan de krappe kant voor al het video en 3D geweld waar het voor bedoeld is.

Als je voor deze laptop gaat kun je beter de standaard aangeboden 60GB (7,200rpm) nemen en niet upgraden voor 238,- euro naar de aangeboden:

-DEll 100GB (7,200rpm) Hard Drive [meerprijs € 238,00

Koop gewoon een van de onderstaande laptop hdd's zoals aangeboden in de pricewatch van tweakers.
Voordeel is dat je goedkoper bent EN je houd de Dell 60GB als reserve.

Ik weet niet of de M90 de Ata of de Sata variant bevat maar dat kun je even navragen bij de TD of sales.

Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB) € 179
Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, SATA150, 8MB) € 179

of deze:

Hitachi Travelstar 7K100, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB) € 197,-

Hetzelfde verhaal geld voor het geheugen:

Met 2X 1GB DDR2-667 Module, kun je voorlopig denk ik wel uit de voeten.
volgens Kingston, via interngeheugen.com te bestellen:

Kingston link: Kingston 667MHz Sodimm voor Dell M90

Dell Precision M90: KTD-INSP6000B/1G - 1GB DDR2-667 Module € 202,-

Ook hier weer goedkoper EN je houd de 2x 512GB DDR2-667 die er standaard in zit lekker zelf.
Als je een beetje oplet geld dit trouwens voor bijna all "UPGRADES" en "GRATIS" aanbiedingen
van Dell, dus ook voor de Inspiron 9400 e.a.

Ook maar eventjes gekeken of de "NVIDIA® Quadro® FX 2500M with 512MB" een beetje overweg kan met spelletjes.

Deze kaarten zijn geoptimaliseerd voor video bewerking, 3D shit enz. niet voor games.
Volgens de reviews kun je met dit kaartje best een spelletje spelen.

Je moet alleen niet verwachten dat het net zo presteert als een 7800go of GTX, want in games lopen die rondjes om de FX.

De FX bedient een heel ander segment.
p.s. mijn XPS m170 is reeds verzonden, begin volgende week in huis.
Ben benieuwd of het zijn eigenlijke prijs van 2100euro waard is, of alleen een hoge "pats" waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Is er eigenlijk iemand die de 9400 heeft aangeschaft met een snap-on cover?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:20:
voor de M90 geinteresseerden,

Met 2X 1GB DDR2-667 Module, kun je voorlopig denk ik wel uit de voeten.
volgens Kingston, via interngeheugen.com te bestellen:

Kingston link: Kingston 667MHz Sodimm voor Dell M90
Goeie post, thanks ;)
Ik heb de 80Gb schijf genomen met een meerprijs van 40,-
Ik lees op de site dat 2GB modules onderweg zijn. Ik wacht hier wel op, de prijzen die momenteel op de dell site staan voor 4GB zijn extreem. :|
Ik wacht wel tot ze vanzelf goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even tussendoor,
eind maart mn bestelling geannuleerd.
Nog steeds geen geld terug.

echt te gek voor woorden.

moest t ff kwijt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
You're not alone. 23 maart ook gecanceled. Tot op heden geen geld gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je hierover al contact gezocht met dell ?

ik heb ze een tijd terug gebeld namelijk, toen kreeg ik te horen :
"oh wat toevallig, het geld is vandaag overgemaakt ... "

toch lastig een nieuwe laptop te bestellen zonder geld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:42:
heb je hierover al contact gezocht met dell ?

ik heb ze een tijd terug gebeld namelijk, toen kreeg ik te horen :
"oh wat toevallig, het geld is vandaag overgemaakt ... "

toch lastig een nieuwe laptop te bestellen zonder geld |:(
heb meerdere malen gemaild, morgen eens bellen.
Snap jou post niet :) je hebt eind maart gecanceled en nog geen geld terug en nu zeg je tijd terug gebeld en toen was t die dag overgemaakt, maar je hebt t dus nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- 20e gecancelled telefonisch (meteen gevraagd wanneer het geld kwam;"meestal 5 werkdagen")

- vrijdag 27e gebeld ( 10 dagen terug) "toevallig vandaag gestort"

- dinsdag 4 april inmiddels..... no money

morgen weer bellen ... zucht SHOW ME THE MONEY !!!
vanaf februari lopen ze al rente te trekken ffs...
maargoed, lemme know als je wat meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vandaag m90 besteld met 2gb ram
hij zou eigenlijk 3100 euro kosten maar heb hem nu voor 2575 euro
toch lekkere korting dacht ik
en nog een usb diskette-station van 85 euro voor nop erbij
zou niet weten wat ik er nog mee moet maar goed haha
nu maar wachten
een maand volgens de order
lang!
maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog best aardig wat geld, ligt ook aan je budget natuurlijk.
Maar ik heb met een iets mindere kaart, iets lagere processor en 1 Gb geheugen toch een M90 voor 1400 Ex btw.
Ik upgrade deze wel wanneer de onderdelen goedkoper worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 14:29
Omdat dit ook nog steeds een technisch forum is even het volgende:

Dell heeft een serie Engelse driver update's uitgebracht, wat ik zo kan zien in
ieder geval voor de:

* Intel Mobile Chipset
* SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio
* Conexant D110,HDA,MDC,v.92,modem
* Intel 945GM Graphics Controller
* Intel Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
* Dell Wireless 350 Bluetooth Internal Module
* Dell Notebook System Software

Meer info:

http://support.dell.com/s...NT_P4_9400&os=WW1&osl=EN#

[ Voor 4% gewijzigd door 4Reload op 13-04-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Misschien handig voor sommigen:

Net gebeld met medewerker (om eindelijk mijn geld eens te krijgen en excuus was dat hij ziek was geweest, dus mijn mails niet kon beantwoorden en het vreemd vond dat de betreffende afdeling geen contact met mij had opgenomen om te vragen wat mijn rekening nummer was...HEEEEL VAAG) maar goed, dit terzijde...

Ik vroeg of er nieuws was op grafische kaart gebied...
er komt een x1900 in de XPS (2x 256mb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd ...............

De hele week al aan het mailen wanneer ik ene update zou krijgen mbt mijn laptop en vandaag zie ik tot mijn grote verbazing dat mijn bestelling gisteren is verstuurd ............... Wordt binnen 2-5 dagen afgelevert.

Ben nu echt benieuwd wat ik ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03 11:01
Heb mijn laptop gisteren toegehad en ben er zeer blij over. Buiten het feit dat ik hem opstarte de eerste keer en foutmeldingen kreeg van een pakket die hij niet kon vinden ik dus herinstalleerd en heel de meuk eraf zoals corel psp en mcafee en andere en direct mijn software erop zoals NOD32.

Mijn specs zijn:
CPU: 1,66Ghz Dual Core
1024MB RAM DDR2 533Mhz
GMA950 grafische kaart
60GB HDD, 5400RPM
17inch 1440*900
Bluetooth en een 9cell batterij

Ben hier heel te vreden over het ding is retesnel in renderen van video (met mijn Athlon3000+ met 2GB DDR400 geheugen gaat het tot twee keer trager) om te gamen gebruik ik deze laptop niet enkel video en foto om te gamen gebruik ik wel mijn siemens laptop met 9700Pro. Juist met MediaCenter ben ik nog niet zo goed weg. Ik heb gratis levering gekregen via de site en ook een gratis speakerset met subwoofer die eigenlijk best wel goed zijn van kwaliteit. Dit alles voor 1107 euro en hij is zaterdag besteld en donderdag al toegekomen dus hier hoor je mij ook niet over klagen. Chapeau Dell!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat vind je van het scherm?

Ik heb aan de onderkant wel wat leakage maar kan me niet echt storen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

scherm is hier perfect.

7800GTX aangekregen vandaag en direct geinstalleerd.

beetje de richtlijnen gevolgd van dit topic :
http://www.notebookforums...read.php?t=137450&page=10

vraagt een pak aanpaswerk aan de case en het moederbord.
nu nog opstarten en hopelijk gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccm1982
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik zit er ook aan te denken om de Dell Inspiron 9400 te kopen.
Zelf wil ik er +/- 1200 euries aan uitgeven en vooral gebruiken voor games.
Is dit dan echt de juiste notebook hiervoor of zijn er nog andere mooie notebooks op de markt die nog voor dat geld sneller zijn.

Weet iemand nog een site waar wat meer foto's en benchmarks opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Telegraaf staat een advertentie van Dell.
De Dell inspiron 9400
Gratis bezorgd en gratis een wireless muis,
voor 899,- euro
Geldig van 15 t/m 18 april 2006,

Is dat niet goedkoop dan of zit er een addertje onder het gras???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:47:
In de Telegraaf staat een advertentie van Dell.
De Dell inspiron 9400
Gratis bezorgd en gratis een wireless muis,
voor 899,- euro
Geldig van 15 t/m 18 april 2006,

Is dat niet goedkoop dan of zit er een addertje onder het gras???
Heb je zelf al gechecked wat de specicaties zijn van die laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels88 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:57:
[...]

Heb je zelf al gechecked wat de specicaties zijn van die laptop ;)
Kijk even op de site.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Ziet er toch niet slecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01-2023
mensen, mensen, heb ook erg zitten twijfelen over de dell inspiron en alle perikelen meegemaakt dat de 7800go opeens niet meer leverbaar was. De x1400 is geen serieuze concurrent voor een 6600 of 7800go. Toen kwam ik uit bij de asus a7ajc die ik dan nu ook heb sinds paar weken:

duo core t2400
802 a/b/g + Bluetooth
Windows Mediacenter
17 1440x900 kleiner hoef ik echt niet op een 17" laptop. (werk op 2x 19" 1280x1024 en is gewoon relaxt werken, kleiner gaat denk ik irriteren)
100gb 5400 rpm
1024 2x 667mhz
tvtuner
x1600 radeon super gamekaart meer dan voldoende voor bijv flight simulator op hoogste stand.

1744,- incl 2 jaar garantie.

Tot nu toe niet echt problemen mee gehad behalve dan de wireless maar dat schijnt aan de intel software te liggen.

Oh ja afgelopen week belde dell opeens of ik al wat wist...ja jammer joh al een asus gekocht! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

en de resultaten :
3D01 : 24142
3D03 : 15009
3D05 : 6901

T2600ES ligt klaar om ingebouwd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 14:29
En er is een BIOS update.... A01 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die garantie van de Dell 9400 is dat wat?
Als ik de Dell in de paas actie koop voor 899,- dan heb ik 1 jaar collect and return.
Als ik op de Dell site kijk beginnen ze meteen met een garatie van (Basic: 3 Jaar At Home service & Multimedia E-Learning ).
Maar dat verschil kost je meteen ruim 300,- euro is dus dik 30% van de aanschafprijs.

Wat is hier aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Niet vervelend bedoeld, maar aan te raden is even het hele topic te lezen, is al vaker aan bod gekomen. Check ook topic van i6400
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.