Het grote Dell Inspiron 9400 topic!

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 14.553 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:12
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~wdehaas/DellInspiron9400.jpg

Sinds enkele weken heeft Dell een upgrade van de Inspiron 9300 geïntroduceerd: de Inspiron 9400. Belangrijkste verschil is de processor, dit is nu een nieuwe Intel Core Solo of Duo met bijbehorende Centrino chipset.

Inmiddels is er een scala aan processoren te kiezen van een Core Solo T1300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) tot een Core Duo T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB).

Voor wat betreft de grafische kaart is er sinds deze week de keuze uit de Intel Media Accelerator 950 Graphics (tot 128MB shared system memory) en de 256MB NVIDIA GeForce 7800 Go graphics card (PCI-Express x16). De eerste is de goedkopere optie waarmee al een Inspiron 9400 voor minder dan 1000 Euro kan worden besteld, maar voor gamers is de GeForce 7800 Go natuurlijk de verplichte keuze. Hiervoor moet dan wel ruim 400 Euro extra worden neergeteld.

Momenteel heeft Dell aantrekkelijke kortingen lopen (vanaf 70 Euro korting, gratis dubbel geheugen van 512 naar 1024 Mb) en vandaag ook nog (wegens succes verlengd) geen bezorgkosten.

Ik heb zelf vandaag een Inspiron 9400 besteld met de volgende specs:
- Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
- 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
- 80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
- 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
- Intel® Media Accelerator 950 Graphics
- Primaire 9 Cell 80 WHr batterij

Dit is een upgrade van de goedkoopste uitvoering. De upgrade naar een Core Duo is met 59,50 Euro schappelijk geprijst. Echter Dell levert standaard 533 Mhz geheugen, voor de 667 uitvoering (die dus past bij de FSB van de processor) betaal je nog eens 59,50 extra. Gelukkig is er wel de gratis verdubbeling van het geheugen. De standaard harddisk is 60 Gb, hier zijn nog verschillende upgrades mogelijk (zowel qua Gb's als de rpm snelheid), waarbij die naar 80 Gb nog wel te doen is met 59,50.

Ik heb gekozen voor het standaard scherm en de standaard grafische kaart die deel uitmaakt van de chipset. Ik ben namelijk niet van plan veel te gaan gamen, zodat de Geforce 7800 Go nogal overkill zou zijn. Ik ben wel benieuwd naar de prestaties van de Intel GMA 950.

Deze configuratie kost mij met een bijpassende laptoptas iets meer dan 1200 Euro, terwijl andere Dual Core laptops van Asus en Sony bij de Mycom resp. 1500 en 1700 Euro kosten. En dan heb je een 15,4 inch scherm, maar wel een aparte grafische kaart (resp. Ati X1600 en NVidia Geforce Go 7400 Turbo Cache). Dus Dell heeft hier een goede aanbieding, en ik zal zodra ik mijn 9400 binnen heb mijn ervaringen hier posten. Volgens de Dell site is de levertijd nu 10 dagen, in de ontvangstbevestiging stond echter geplande levering op 22 februari (dat is bijna vier weken).

Verder zal ik deze topic start nog gaan uitbreiden met links naar reviews op andere sites etc. en ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wesco op 27-01-2006 01:14 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gaaf een Inspiron 9400 topic. Ik heb de Inspiron 9400 gisteren besteld met precies bijna dezelfde configuratie. Alleen de HD is bij mij 60GB. Ben erg benieuwd naar het beestje. Qua prijs is het een super mooi ding.

En aangezien ik al ervaring heb met een Inspiron 6000 durfde ik wel de 9400 aan. Nu alleen wachten tot 15 februari op de levering.

Ben alleen wel op zoek naar een sleeve voor de laptop, maar dat valt nogal tegen. De maten van de laptop werken een beetje tegen in het zoeken naar een geschikte sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik feliciteer jullie beiden met de bestelling met deze laptop.

Alleen waarom zou je deze laptop nemen als je niet voor gamen gaat?

Als hij alleen voor office gebruik is zijn er lichtere, kleinere en zuinigere laptops. No offence intended, maar dit ding is een bakbeest. 17", 4.2 cm dik en 3.6 kg. Hij is niet echt draagbaar.

En is DualCore nou echt zo interessant voor office gebruik? Veel applicaties ondersteunen het (nog) niet.

De laptop markt is ontzettend vol, dus ik vroeg mij af wat de afwegingen waren voor jullie om deze Dell te nemen?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 10:47 . Reden: Type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:46:

Als hij alleen voor office gebruik is zijn er lichtere, kleinere en zuinigere laptops. No offence intended, maar dit ding is een bakbeest. 17", 4.2 cm dik en 3.6 kg. Hij is niet echt draagbaar.

En is DualCore nou echt zo interessant voor office gebruik? Veel applicaties ondersteunen het (nog) niet.

De laptop markt is ontzettend vol, dus ik vroeg mij af wat de afwegingen waren voor jullie om deze Dell te nemen?
De mijne gaat niet alleen voor office gebruikt worden. De laptop gaat ingezet worden in de makelaardij opleiding, en hierion komt ook autocad en andere licht grafische pakketten waar toch wel rekenkracht voor nodig is. Tevens vanwege het scherm maakt dit wat prettiger om tekeningen te bekijken.

Vandaar de 17" Inch en deze processor. Als het alleen voor Office en Internet, Mail was dan was er heus wel naar een kleinere gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in het inspiron 9300 topic deze vraag al gesteld maar hier past hij beter....

"Weet er iemand hoeveel performance verschil er zitten tussen een Geforce Go 7800 en een Geforce Go 7800 GTX?

Kan iemand die de 9400 heeft eens wat benchmarks doen om hier meer zicht op te krijgen?"

Reviews zijn er enkel van de GTX hier en op nvidia site vindt je ze hier terug.

De go GTX verliest een 10% ofzo op de gewone GTX maar als we GTX weglaten hoeveel zijn we dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:46:

Ik ga deze laptop naast het gebruikelijke mail, internet en office werk gebruiken voor fotowerk en videobewerken. En dan is een 17 inch scherm wel erg handig. Die 15,4 schermen met hoge resolutie hebben wat mij betreft te kleine pixels.

Voor videobewerken heb je een snelle processor, veel RAM en een snelle harddisk nodig, en is de videokaart niet zo belangrijk. Een dedicated kaart met eigen geheugen is natuurlijk wel sneller, maar je hebt geen 3D performance nodig dus ik hoop dat de GMA950 hiervoor voldoet (in combinatie met Dual Core en snelle FSB).

Ik zal hem vooral als desktop replacement in de woonkamer gebruiken, omdat ik niet altijd ongezellig op de studeerkamer wil zitten. Dan is omvang en gewicht minder een bezwaar, tenminste aan de eettafel, niet op de bank dus ;) .

En het voordeel van Dual Core kun je ook benutten door meerdere applicaties tegelijk te draaien, bijvoorbeeld video encoden en browsen.

Ik moet zeggen dat ik ook heb overwogen om te wachten op de Dual core uitvoering van de Inspiron 6000 maar aangezien nog onbekend is wanneer die komt (en met welk prijskaartje), heb ik besloten niet langer te wachten en deze aantrekkelijke aanbieding te pakken.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Dit zou ook een perfecte laptop voor me zijn alleen vind ik die 7800Go overkill en geïntegreerde graka véél te flauw. Snap eigenlijk niet waarom je geen mid-end graka kunt selecteren. Zoals een X700 of ziets in die richting. Moest je dit kunnen zou die 9400 helemaal iets voor mij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieter87 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:19:
Dit zou ook een perfecte laptop voor me zijn alleen vind ik die 7800Go overkill en geïntegreerde graka véél te flauw. Snap eigenlijk niet waarom je geen mid-end graka kunt selecteren. Zoals een X700 of ziets in die richting. Moest je dit kunnen zou die 9400 helemaal iets voor mij zijn!
Intel Media Accelerator 950 Graphics is ook mogelijk; lees de eerste post maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:03:
[...]

Intel Media Accelerator 950 Graphics is ook mogelijk; lees de eerste post maar.
Jah dat is juist die geintegreerde chipset die hij bedoelt... Er is geen echte mogelijkheid voor een budget 3D kaartje waar je ook wat op kunt gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:40
Had ik dat 4 maanden geleden geweten... :(
Deze Inspiron 9400 is goedkoper dan mijn Dimension 9150 met 19" TFT. |:(
Bovendien is hij sneller en verbruikt stukken minder energie. :'(

Het enige (verwaarloosbare) minpunt is dat de 9400 geen 64 bit ondersteunt, mijn Dimension wel.

Snap ook niet hoe het komt dat een Acer Travelmate 4202 WLMi 1290 euro moet kosten. Is natuurlijk wel mobieler dan een Inspiron 9400, wat te verklaren is door het kleinere scherm en door een kleinere batterij. Daardoor heeft de 4202 WLMi slechts een batterijduur van 3 uur, en dit ondanks integrated graphics, terwijl de 4102 WLMi (voorganger) een aparte grafische kaart heeft en 4 uur op batterijen loopt. :?
Bovendien beschikt de 4202 WLMi slechts over 512 MB geheugen, de helft van de Inspiron 9400.

Dus volgens mij heeft Dell een geweldige aanbieding...
Begrijp alleen niet hoe ze nu een laptop kunnen verkopen die beter is dan een desktop die ze 4 maanden geleden verkochten, voor minder geld. 8)7 Laptops deden vroeger altijd onder voor desktops, nu duidelijk niet meer. Bovendien zegt men nog steeds (vroeger nog meer) dat laptops duurder zijn dan een vergelijkbare desktop. Met deze aanbieding klopt dat ook niet meer...

edit:
Op dit moment is de Dimension 9150 nog geen 30 euro goedkoper dan de Inspiron 9400, dus als ik iemand advies kan geven, koop geen Dell Dimension, ga voor de Inspiron 9400.

[ Voor 8% gewijzigd door LievenD op 28-01-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m nu 3 dagen en t is werkelijk een genot.

het beeldscherm is zo scherp, dat mijn benq TFT zwaar waardeloos is vindt ik.
wat ook zo super is, is dat je nu meer schermen naast elkaar kan zetten met die 1920*1200 resolutie.
dvd's en foto's zien er mooier uit als mijn standaard monitor, de benq fp767-12, wat toch ook geen slecht beeld geeft zegt men.
hij is ook bloedjesnel met de 7800Go
wordt ook niet echt warm ofzo, dus ben helemaal blij.

Mijn config:
CPU 1,83Ghz
RAM 1024-667Mhz
Geforce7800Go
HD 100Gb 7200RPM
scherm, UWXGA 1920*1200 17"
9 cells battery
3 jaar Basic at Home pakket, tevens 3 jaar garantie op defecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die 9 cells batterij ook groter dan de standaard versie?
En hoelang houdt ie t vol op die batterij?
En de laatste vraag, hoeveel weegt jouw uitvoering?
Overweeg om er ook 1 te kopen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:16:

wat ook zo super is, is dat je nu meer schermen naast elkaar kan zetten met die 1920*1200 resolutie.
dvd's en foto's zien er mooier uit als mijn standaard monitor, de benq fp767-12, wat toch ook geen slecht beeld geeft zegt men.

Mijn config:
CPU 1,83Ghz
RAM 1024-667Mhz
Geforce7800Go
HD 100Gb 7200RPM
9 cells battery
Dit is ongeveer de config waar ik ook geinteresseerd in ben, kun je eens een 3d mark05 en/of 06 draaien om wat te kunnen vergelijken? Dat zou heel fijn zijn!

En inderdaad die 9cell hoe lang houdt ie het? Lijkt me wel zijn 12 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:16:

Mijn config:
CPU 1,83Ghz
RAM 1024-667Mhz
Geforce7800Go
HD 100Gb 7200RPM
9 cells battery
Je vergeet het belangrijkste:

Duo Core?
Prijs?
Garantie (exact)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze Dell ook besteld met de onderstaande config:

Processor: T2600 2.16 Ghz Dual Core
Geheugen: 2048 MB 667MHz DDR2 SDRAM
Display: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200)
Graphics: 256MB NVIDIA GeForce7800 Go
Harddisk: 100GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

Eigenlijk alle hoogste hardwarematige opties, verwachte leverdatum 15 februari en ik kan niet wachten uiteraard. Dient ter vervanging van een desktop computer met 3Gigaherz Proc/2GB geheugen/10,000rpm harddisk. Wat ik me wel afvraag is of ik dat verschil in rpm vna de harddisk ga merken. Ik gebruik deze computer voor programmeren(.Net C#)/webdesign/dtp e.d. en heb daarom vaak programma's als photoshop, illustrator en visual studio .Net 2005 tegelijkertijd openstaan, die 2GB geheugen is dus geen luxe, ik zit nu al af en toe op 1,6 GB gebruikt geheugen in de windows task manager.

De laptop gaat dus in plaats van de computer, reden is de mobiliteit, voor mobiliteit koop je normaalgesproken dus een klein laptopje maarja omdat ik erop moet kunnen werken moest het iets als dit worden. Ik ga binnenkort enige jaren naar het buitenland terwijl ik blijf werken voor een nederlands internetbedrijf. Ik ben benieuwd of het gaat volstaan maar ik heb er eigenlijk geen twijfels over. Ik post wel ervaringen nadat ik het ding in gebruik heb, dan hebben jullie ook nog wat aan me behalve dat ik hier een beetje loop te patsen met mijn config..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:07:
[...]

Je vergeet het belangrijkste:

Duo Core?
Prijs?
Garantie (exact)?
idd Duo Core
prijs euro 1403.-(net voor de aktie :( )
Basic at Home 3 years=houdt in als er hardware kapot gaat dat er gedurende 3 jaar een techneut bij je thuis langs de boel komt repareren, onder garantie, wat ik dus het meest belangrijke vond.
de rest van die Services kan me niet veel boeien.

heb ook meteen met Partition Magic de boel gepartitioneerd, wel voor booten F12 ingedrukt en met ghost backups gemaakt van Restore, Utility en besturingssysteem. voordeel is dat je nog voor registratie etc scherm, de originele zooi allemaal nog hebt.
Nu werk ik met XP, Suse en 2 backup schijven voor software en ghost images op fat32.

Daarna wireless LAN gemaakt met Draytek Vigor 2800G, superverbinding!!
WPA2 en MAC speciefiek beveiligd.

erg, erg leuk deze laptop nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:20:
[...]

idd Duo Core
prijs euro 1403.-(net voor de aktie :( )
Jij hebt voor deze laptop 1403 euro betaald????
CPU 1,83Ghz
RAM 1024-667Mhz
Geforce7800Go
HD 100Gb 7200RPM
9 cells battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook wel gecharmeerd van deze machine, maar ben toch maar voor een Sony Vaio BX197 gegaan.

Paar vrienden hebben Dell en meermaals problemen gehad. Ik had al een paar sony's en had nimmer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op andere fora heb ik onderhande wat benches gevonden van de geforce go 7800 in de i9400...
Hij zit rond de +5500 in 3d Mark 05, dat is net iets beter dan de go 6800 ultra (die qua technologie wel vergelijkbare specs heeft), die haalt rond de +5200 en toch stukje minder dan de go 7800 gtx die rond de 6500 zit geloof ik...
En is dus zeker een stuk beter dan de Mobile X1600 (steek in vele andere laptops met Core Duo), die haalt slechts een 3800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik afgelopen week ook een i9400 besteld, met de volgende specs:

Inspiron 9400 Duo Processor T2400 (1,83 Ghz)
  • 17" Ultra sharp WUXGA (1920x1200) Truelife
  • Carbon Fiber Snap-on LCD cover
  • 1024Mb 667Mhz DDR2 SDRAM
  • 80Gb 7200rpm SATA
  • 8x DVD+/- RW drive
  • 9cell Battery
  • 256Mb Geforce 7800 Go Graphic Card
  • Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11 a/b/g 54Mbps) for Duo processor
  • TrueMobile 350 Internal bluetooth module
  • Carryingcase
  • 3 year At home service NBD
  • MS MCE, Works, DVD Cyberlink, Record Now, Mcfee suite subscription 1,5 year
  • Voor de rest nog een DVI, 5in1 Card lezer, firewire, USB2 poorten, ... the usual stuff.
Voor 2000 Euro incl. Transport.

Ze belde me vrijdag enkel nog op of 553Mhz geheugen ook goed was. 667 was minimaal 2 weken levertermijn op. Prijs kwam dan op 1950 Euro
Zou je dit merken in performance?

Oh, en een ander goed forum voor notebooks is: www.notebookforums.com

Greetz
Lemke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb voor 1709 euro deze besteld:

i9400
T2400 (1,83 DUO CORE)
2 GB Mem op 667 Mhz
60 GB 7200 rpm (Als applicate en OS/werk disk, Ik heb nl nog een externe 80 gig 2,5" voor storage)
17" WXGA+ (1440x900) (Ik kan niet wennen aan die spiegel schermen en deze zou wel mat zijn)
256 Mb Nvidia Geforce go 7800
9 cell battery
Recovery disk
windows XP pro ipv MCE
draag tas voor de laptop
1 jaar garantie

Ik denk dat ik voor deze prijs geen andere laptop kan vinden met dezelfde specs, en dell heeft een goede naam kwa kwaliteit. Ik heb het mailtje nog niet van de dell fabriek, dus ik weet nog niet wanneer hij precies zal wordengeleverd. zal wel ergens halverwege februari zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het toch niet laten om in dit topic even de nieuwe acer aan te snijden:

Acer Travelmate 8204WLMib:

Specs:
Intel® Centrino® Duo mobile technology -- Intel® Core™ Duo processor,
Intel® 945PM Express chipset,
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network solution,
Microsoft® Windows® XP Professional Edition SP2,
15.4TFT WSXGA+ high brightness,
2048MB DDR RAM (2x 1024MB),
120GB (5400rpm) SATA HDD,
Super Multi Double Layer DVD-RW,
LiIon,
56K modem,
Wired Gigabit LAN,
Wireless 802.11a/b/g,
ATI Mobility® Radeon X1600 512 MB HyperMemory (256 MB dedicated GDDR3 VRAM),
Bluetooth

Verwacht 30 januari.

Acer Site
Computer Pirates
Review @ PC Magazine

Deze is voor mij interessanter dan de Dell omdat hij kleiner en lichter is. Alleen nog erg duur. En de batterijduur is met 3:45 niet extreem goed, maar wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:28:
Ik kon het toch niet laten om in dit topic even de nieuwe acer aan te snijden:

Acer Travelmate 8204WLMib:

Specs:
Intel® Centrino® Duo mobile technology -- Intel® Core™ Duo processor,
Intel® 945PM Express chipset,
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network solution,
Microsoft® Windows® XP Professional Edition SP2,
15.4TFT WSXGA+ high brightness,
2048MB DDR RAM (2x 1024MB),
120GB (5400rpm) SATA HDD,
Super Multi Double Layer DVD-RW,
LiIon,
56K modem,
Wired Gigabit LAN,
Wireless 802.11a/b/g,
ATI Mobility® Radeon X1600 512 MB HyperMemory (256 MB dedicated GDDR3 VRAM),
Bluetooth

Verwacht 30 januari.

Acer Site
Computer Pirates
Review @ PC Magazine

Deze is voor mij interessanter dan de Dell omdat hij kleiner en lichter is. Alleen nog erg duur. En de batterijduur is met 3:45 niet extreem goed, maar wel netjes.
Beetje overbodige post: we praten hier over een desktopvervanger met een 17"scherm.
Als je daarvoor een alternatief hebt, prima. Maar kom niet met een Acer met 15,4" aan.
En wat is duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:23:
ik heb voor 1709 euro deze besteld:

i9400
T2400 (1,83 DUO CORE)
2 GB Mem op 667 Mhz
60 GB 7200 rpm (Als applicate en OS/werk disk, Ik heb nl nog een externe 80 gig 2,5" voor storage)
17" WXGA+ (1440x900) (Ik kan niet wennen aan die spiegel schermen en deze zou wel mat zijn)
256 Mb Nvidia Geforce go 7800
9 cell battery
Recovery disk
windows XP pro ipv MCE
draag tas voor de laptop
1 jaar garantie

Ik denk dat ik voor deze prijs geen andere laptop kan vinden met dezelfde specs, en dell heeft een goede naam kwa kwaliteit. Ik heb het mailtje nog niet van de dell fabriek, dus ik weet nog niet wanneer hij precies zal wordengeleverd. zal wel ergens halverwege februari zijn.
Nette prijs. Via de website (lukt mij namelijk niet) of via de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:50:
[...]

Beetje overbodige post: we praten hier over een desktopvervanger met een 17"scherm.
Als je daarvoor een alternatief hebt, prima. Maar kom niet met een Acer met 15,4" aan.
En wat is duur?
Allerminst een overbodige post immers de specs komen aardig overeen op het scherm na. Niet iedereen die dit topic leest is op zoek naar een desktop vervanger. En ik zou niet weten waarom dit niet als dekstop vervanger kan doorgaan, 15" is een normaal formaat zeker met de resolutie van 1680 x 1050. Dat iets als desktop replacement doorgaat impliceert niet meteen dat hij groot en log moet zijn.

En duur is 2200, en dat had je ook kunnen ontdekken als je het Computer Pirates linkje had gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:05:
[...]
Allerminst een overbodige post immers de specs komen aardig overeen op het scherm na. Niet iedereen die dit topic leest is op zoek naar een desktop vervanger. En ik zou niet weten waarom dit niet als dekstop vervanger kan doorgaan, 15" is een normaal formaat zeker met de resolutie van 1680 x 1050. Dat iets als desktop replacement doorgaat impliceert niet meteen dat hij groot en log moet zijn.

En duur is 2200, en dat had je ook kunnen ontdekken als je het Computer Pirates linkje had gevolgd.
Het linkje naar Computer Pirates verwijst naar de Sony Vaio FE11M (vanwege de frames)...

De juiste link voor de Acer Travelmate 8204WLMib: http://www.computerpirates.com/itemlx.tax06.013.html

En die 2199 Euro is dan nog excl. BTW ook ...

[ Voor 5% gewijzigd door Wesco op 30-01-2006 00:01 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
wezep schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:20:
[...]

Jij hebt voor deze laptop 1403 euro betaald????
CPU 1,83Ghz
RAM 1024-667Mhz
Geforce7800Go
HD 100Gb 7200RPM
9 cells battery
Lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk, ik denk dat visch een typfoutje heeft gemaakt. Ik kom op de zakelijke site al op 1917 Euro voor deze config, excl. BTW en verzending en 2370 Euro incl. BTW en verzending...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ojee klopt ik heb idd euro 2403,- betaald en ik had euro 100 kunnen besparen ,maar ja ik was te snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:53:
[...]

Nette prijs. Via de website (lukt mij namelijk niet) of via de telefoon?
Via de telefoon, en dat kan ik iedereen aanraden.
Eerst een offerte laten maken door medewerker x.(scheelde al 200 eu tov de site!)
Toen terug gebeld en medewerker y aangeboden dat hij het systeem uit die offerte mocht doorzetten als hij me een leuke korting kon leveren. (dan krijgt hij namelijk de bonus en dan willen ze nog wel es wat extra voor je doen ;) )

Als je de laptop via de website zou samenstellen kom je rond de 2200 euro uit (ex verzendkosten)
Het scheelt dus behoorlijk als je even de moeite neemt die verkopers tegen elkaar op te zetten.

Okee het is niet echt netjes, maar hey, als mijn beurs het prettig vind, dan klaag ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om achteraf bijvoorbeeld een andere videokaart te plaatsen als je kiest voor de onboard video optie. Als je de basisversie op de dell site aanpast naar een core duo met een andere videokaart dan zegt de site dat je wireless gedeelte niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:38:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om achteraf bijvoorbeeld een andere videokaart te plaatsen als je kiest voor de onboard video optie. Als je de basisversie op de dell site aanpast naar een core duo met een andere videokaart dan zegt de site dat je wireless gedeelte niet ondersteund wordt.
Dat is een bug ofzo denk ik?.. even verderop naar beneden kan je iig tegen een meerprijs van 0 euro een wireless adapter voor duocore kiezen als dit gebeurt. kweenie wrom ie dat doet, maar dit is de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allée, mijn i9400 is besteld en betaald. 2000 lappen,
maar een hell of a machine met heel wat toeters en bellen.

Levering einde febr. nu nog wat geduld hebben.

Greetz
Lemke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
wat ik niet snap van de dell site. Als ik dat beestje wil configureren dan kan je uit 1700 euro en 1500 kiezen. Ik voor die 2e gaan en dan springt hij automatsich op 1700?! Btje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon lezen wat er staat. Basis configuratie die wordt getoond is altijd met 1 jaar collect en return. Als je uiteindelijk gaat configureren, dan wordt 3 jaar at home service standaard aangevinkt. Die zit meestal tussen de 250 en 230 Euro.

Mijn toestel zou via de site 2497 Euro moeten kosten, maar als je belt en onderhandelt kom je aan een heel goede prijs. Uiteindelijk moest is maar 2000 Euro betalen. Dus een hele korting voor wat ik hoop een geweldig machien.

Lemke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dell site is een totale tombola

Zelfde 9400 configuratie, met afgeronde bedragen
vrijdag 27e Euro 1232 (verzendkosten + dubbel geheugen gratis)
zaterdag 28e Euro 1249 (5% korting + dubbelgeheugen gratis)
zondag 29e Euro 1311 (dubbelgeheugen gratis)
maandag 30e Euro 1379
dinsdag 31e Euro 1336 (transportkosten gratis)

Dat is dus 147 euris duurder in 4 dagen en vandaag, dinsdag, weer 43 euro goedkoper. Maar nog altijd een dikke 100 euro duurder dan een paar dagen geleden. Ik zou willen dat Dell een doorzichter prijsbeleid voert, want met dit soort... gedoe bestel ik in elk geval niks. Want als ik overmorgen kijk is het wellicht weer 100 euro goedkoper of duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 02:09:
De Dell site is een totale tombola

Zelfde 9400 configuratie, met afgeronde bedragen
vrijdag 27e Euro 1232 (verzendkosten + dubbel geheugen gratis)
zaterdag 28e Euro 1249 (5% korting + dubbelgeheugen gratis)
zondag 29e Euro 1311 (dubbelgeheugen gratis)
maandag 30e Euro 1379
dinsdag 31e Euro 1336 (transportkosten gratis)

Dat is dus 147 euris duurder in 4 dagen en vandaag, dinsdag, weer 43 euro goedkoper. Maar nog altijd een dikke 100 euro duurder dan een paar dagen geleden. Ik zou willen dat Dell een doorzichter prijsbeleid voert, want met dit soort... gedoe bestel ik in elk geval niks. Want als ik overmorgen kijk is het wellicht weer 100 euro goedkoper of duurder.
Gewoon bellen man, dat internet bestel gedoe is inderdaad verwarrend. En dan door hun een offerte laten maken aan de telefoon. Er valt nog wel iets te spelen. Ik zelf was overigens 1109,91 kwijt inclusief dubbel geheugen, korting van 70 euro en gratis bezorgkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:43:
[...]

Gewoon bellen man, dat internet bestel gedoe is inderdaad verwarrend. En dan door hun een offerte laten maken aan de telefoon. Er valt nog wel iets te spelen. Ik zelf was overigens 1109,91 kwijt inclusief dubbel geheugen, korting van 70 euro en gratis bezorgkosten.
WickedGame,

Kan jij je configuratie eens posten?
evt. incl garantie.

Ik kom er via internet ook niet lekker uit en weet dan wat meer.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:50:
[...]

WickedGame,

Kan jij je configuratie eens posten?
evt. incl garantie.

Ik kom er via internet ook niet lekker uit en weet dan wat meer.

Alvast bedankt
Dell Inspiron 9400

Processor: Intel Duo Core Processor T2300 (1,66 Ghz, 2mb L2 cache, 677Mhz FSB)
Geheugen: 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harddisk: 60GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Scherm: 17" Wide Screen WXGA+
Videokaart: Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB shared system memory
DVD-brander: 8 x DVD+/-R/RW brander
Batterij: Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Netwerk: Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
Bluetooth: Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module

Heb geen zware game grafische kaart omdat er toch geen games opgespeeld gaan worden. Het is meer een werk laptop voor office, autocad, bouwtekeningen, en internet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail van dell binnen, de 15e februari moet ie bezorgd worden als er niks mis gaat. Hij is nu in preproductie, dus ik ben benieuwd.

Wickedgame: Ik had wel 1,5 Gb geheugen genomen als ik jou was. Met shared mem ben je zo 128 Mb kwijt en dan zit je met een rare geheugen hoeveelheid van 896 MB. snoept windows nog wat af en je zit rond de 640 Mb. Met autocad enzo is een gig of meer toch net iets lekkerder werken...
maargoed. geheugen kan je altijd nog bij prikken he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:45:
Mail van dell binnen, de 15e februari moet ie bezorgd worden als er niks mis gaat. Hij is nu in preproductie, dus ik ben benieuwd.

Wickedgame: Ik had wel 1,5 Gb geheugen genomen als ik jou was. Met shared mem ben je zo 128 Mb kwijt en dan zit je met een rare geheugen hoeveelheid van 896 MB. snoept windows nog wat af en je zit rond de 640 Mb. Met autocad enzo is een gig of meer toch net iets lekkerder werken...
Klopt is altijd nog mogelijk om bij te prikken, maar goed ik kijk wel hoe het loopt. Denk dat het wel wil lukken met wat ik voor eisen had.

Had de orderstatus check net gekeken, en de mijne staat in de status in fase 4. Dus levering word voorbereid. Wel vreemd dat de verwachte leveringsdatum op 16-02-2006 staat terwijl die nu al klaar voor levering is.

Dus verwacht hem sneller binnen dan Dell zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:45:

Los van het feit dat je bij Dell weleens gratis dubbel geheugen krijgt, zou ik nooit extra memory nemen. Kies altijd zou weinig mogelijk en koop zelf de reepjes bij een ander bedrijf. Dell rekent echt wokkerprijzen voor memory (dit geldt ook voor harde schijven BTW).

Ander vraagje: zit er geen gigabit op deze laptop? Alleen een 10/100mbit netwerkkaart?

[ Voor 7% gewijzigd door wezep op 31-01-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:08:
[...]

Los van het feit dat je bij Dell weleens gratis dubbel geheugen krijgt, zou ik nooit extra memory nemen. Kies altijd zou weinig mogelijk en koop zelf de reepjes bij een ander bedrijf. Dell rekent echt wokkerprijzen voor memory (dit geldt ook voor harde schijven BTW).

Ander vraagje: zit er geen gigabit op deze laptop? Alleen een 10/100mbit netwerkkaart?
Yup alleen 10/100mbit zoals het eruit ziet.

Hmm checkte vanochtend stond die in het productie traject. Vanmiddag om 3 uur stond die in de levering word voorbereid fase. Check ik net is die al opgehaald door UPC. En ook al ingeboekt bij UPC ("ready for transfer").

Dat is snel kan gaan okay, maar dit slaat wel alles. Binnen 7 uur tijd van assemblage tot verzending. Met een beetje mazzel en geluk is de laptop er dus waarschijnlijk vrijdag. Dat is toch wel erg netjes, als je nagaat dat de laptop afgelopen donderdag besteld is. Zeker ook omdat Dell zelf zegt dat de leverdatum 16-02-2006 is. Maar goed mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu op me werk en heb de gegevens niet bij de hand. Kan dus niet checken waar hij nu staat. Maar dat jouw (wickedgame) laptop sneller wordt verzonden dan de mijne is redelijk logisch omdat je een vrij standaard systeem hebt zonder veel extra opties.

Die trekken ze uit de rek, sticker erop, en weg met dat ding :D

Hoop stiekum dat het met de mijne ook wat sneller gaat dan ze zeggen, maar met 15 Feb ben ik ooktevreden, dan heb ik net 4 dagen vrij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:31:
Zit nu op me werk en heb de gegevens niet bij de hand. Kan dus niet checken waar hij nu staat. Maar dat jouw (wickedgame) laptop sneller wordt verzonden dan de mijne is redelijk logisch omdat je een vrij standaard systeem hebt zonder veel extra opties.

Die trekken ze uit de rek, sticker erop, en weg met dat ding :D

Hoop stiekum dat het met de mijne ook wat sneller gaat dan ze zeggen, maar met 15 Feb ben ik ooktevreden, dan heb ik net 4 dagen vrij :D
Nou ja basis, toch een andere processor en de 677Mhz reepjes. Verder is die wel standaard omdat me budget een max. had van 1100 euro. En dat is dus gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmja die zullen wel op processor gesorteerd in de rek staan. dan gaat ie naar de tafel waar ze geheugen erin droppen en dan klepje open, reepjes erin, en klaar. DAN de sticker erop en weg :D

En 1100 euro is een behoorlijk net budget hoor, ik denk dat je een goede koop hebt gedaan met een duo core system voor dat geld hoor.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne had ook een leverdatum van 15 februari, niet echt een standaardsysteem, eigenlijk alle opties (check mijn post eerder in dit topic). Hetzelfde verhaal als WickedGame, binnen 7 a 8 uurop 31 januari is 'ie van preproductie naar verzonden gegaan en hij zit nu in het traject van UPS. Dus misschien hebben ze wel een meevaller gehad ofzo, eerder dan verwacht geleverde onderelen? In ieder geval hoor je mij niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 27 januari heb ik de Inspiron 9400 Duo Core T2300 besteld met het goedkope scherm en de intel graphics. Maar er was geen gratis bezorgkosten hoor.

Nog steeds een goede prijs. Wordt 16 februari verwacht.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben thuis. heb het meteen gechecked en jawel hoor:
Doorgaans bereiken bestellingen hun bestemming binnen 2-5 werkdagen na de werkelijke verzenddatum.

Uw bestelling is verzonden sinds (dd-mm-jjjj) 31-1-2006
Zou het dan nog lukken deze week? spannennnnnnnnd.....

zag wel dit:
1 Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 619-10775
en ik heb toch echt windows XP Pro besteld...
Weet iemand wat precies het verschil is tussen de twee in de zin dat het wat uitmaakt voor je lappie?
Ik had Pro besteld omdat ik dat ken.. MCE ken ik niet..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Nog mensen met foto's van dit bakje? Heb gister order geplaats (budget van 1000 euro, maar kan exclusief btw, yum) maar ben wel benieuwd hoe groot hij echt is (afmetingen zeggen zo weinig :P Zet hem naast een blikje of iets anders standaard...)

En windows media center is eigenlijk Windows xp pro met paar niet echt nodige functies (voor de meeste mensen) eruit gehaald en paar leuke toegevoegd (nieuwe skin ;)) Denk niet dat je er veel van gaat merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm de laptop is vanochtend in geboekt in Utrecht. Dus vandaag zou het nog wel eens uitgeleverd kunnen worden. Me hope so :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Mijn 9400 is ook gisteren al geproduceerd en verzonden, maar als ik op de UPS link klik in de Order status pagina bij Dell krijg ik een "Unable to track shipment" melding van UPS.

Misschien dat Dell daarom de geschatte leverdatum nog maar even op 22-2 laat staan :?

Overigens vind ik het tot nu toe snel gaan, voor een bestelling van afgelopen donderdagavond waarbij Dell op de site aangaf dat er een langere levertijd van circa 10 dagen voor stond...

Maar goed, eerst zien, dan geloven!

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 17:06
Mooi laptopje, goeie prijs..
Jammer dat er niet echt een 15,4" alternatief is in dezelfde prijsklasse.. 17" is me echt te groot. (Ik heb max 1200 te besteden en wil een Duo core en minimaal 1gb ram.. superdeluxe videokaart hoeft niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is binnen sinds 11:30 vandaag.... druk bezig met customizen hierzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtuv schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:21:
Jammer dat er niet echt een 15,4" alternatief is in dezelfde prijsklasse.. 17" is me echt te groot. (Ik heb max 1200 te besteden en wil een Duo core en minimaal 1gb ram.. superdeluxe videokaart hoeft niet)
Sorry hoor,....maar 17" is ècht niet te groot....geloof me.! Denk maar aan de tijd dat álle CRT monitoren 15" of zelfs 14" waren; nou......ik denk dat een 17" monitor vandaag de dag ècht geen overbodige luxe is. Ik heb iig nog geen nanoseconde spijt van m'n 17" WUXGA breedbeeld scherm. :*)
Maar ja,....ieder z'n mening en voorkeur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn 17" screen tegen mijn 19" iiyama crt aangehouden... hij is even breed en ongeveer 2,5cm a 3cm lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is ook binnen, en damn wat een meuk zet dell erop zeg. Ben me een partij aan het uninstallen haha.

Alleen er is mij 1 ding niet duidelijk. Hoe zet ik de bluetooth functie aan? Want de Fn + F2 toets dropt gelijk mijn WiFi verbinding. En de handleiding op de Dell zelf meld er ook niets over. Dus als iemand me daarmee kan helpen graag.

Eerste indruk is echt WOW! Ding is lekker rap (na deinstallatie van Dell Meuk). En werkt erg prettig. Beeld is erg mooi op de standaard 17" inch scherm. En voor het doel waar ik hem voor gebruik is het een prima scherm. Het gewicht van de laptop valt me enigzins mee, had hem wat zwaarder verwacht. Hij is zowat evenzwaar als me vaders Compaq Evo N800.

Wat mij betreft een prima keus geweest deze laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Xtuv schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:21:
Dell zal binnenkort ook nieuwe versies van de Inspiron 6000 en 630m uitbrengen met de Core Solo en Duo processoren: Inspiron 6400 en 640m.
De Inspiron 6400 zal waarschijnlijk naast de Intel integrated graphics (GMA 950) ook leverbaar worden met de ATI Mobility X1400 videokaart (zie http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39038 ).

Overigens zoude Inspiron 9400 ook wel eens leverbaar kunnen worden met de ATI Mobility X1400, kijk maar eens op deze Dell pagina (de e1705 is de Amerikaanse versie van de 9400 voor home users): http://www1.us.dell.com/c...iew?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Kwam nog een waardebon nummer tegen trouwens, je moet er wel RBC supporter voor zijn ;) maar dan krijg je 5% extra korting...

NRF8MZ4?VK?LL8

Op bovenstaande website http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2750 zag ik ook leuke kortings coupons maar die zijn helaas niet voor de nederlandse shop volgens mij (wel erg nice, $650 korting bij bestelling van 1999+)

[ Voor 45% gewijzigd door Koetjeboe op 01-02-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Koetjeboe schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:14:
Kwam nog een waardebon nummer tegen trouwens, je moet er wel RBC supporter voor zijn ;) maar dan krijg je 5% extra korting...

NRF8MZ4?VK?LL8

Op bovenstaande website http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2750 zag ik ook leuke kortings coupons maar die zijn helaas niet voor de nederlandse shop volgens mij (wel erg nice, $650 korting bij bestelling van 1999+)
Ik dacht dat die waardebonnen alleen in de US en Canada gebruikt werden (de fameuze coupons), maar blijkbaar nu ook in Nederland? Voor speciale doelgroepen (RBC supporters :? ) ?

De Amerikaanse prijzen zijn overigens fors hoger en er zijn minder dingen standaard inbegrepen (zoals DVD brander, Bluetooth, etc.). Dus je moet daar wel flink wat opties kiezen voor een fatsoenlijk systeem en dan weer een flinke korting aftrekken.

[ Voor 16% gewijzigd door Wesco op 01-02-2006 14:24 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb zo'n vermoeden dat heel die bluetooth module er niet in zit. Kan nergens in het configuratiegedeelte de bluetooth module vinden namelijk. Zou iemand die hem heeft willen checken of ik anders iets fout doe.

Want mag toch aannemen als iets standaard erin hoort te zitten het ook wel degelijk ergens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Bluetooth module staat bij mij onder USB controllers in apparaatbeheer, kan hem helaas niet testen nu want de accu van me telefoon is leeg...

Als je naar start>alle programma's>bluetooth gaat en op bluetooth instellingen klikt dan wordt de Dell bluetooth stack geinstalleerd, die is dus niet standaard geinstalleerd. Waarschijnlijk omdat de meeste mensen liever de meer bekende widcomm stack installeren ? Iig nadat dat geinstalleerd is staan er gewoon bluetooth instellingen in je configuratiescherm en heb je een bluetooth icoontje in je taakbalk.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:48:
[...]
Sorry hoor,....maar 17" is ècht niet te groot....geloof me.! Denk maar aan de tijd dat álle CRT monitoren 15" of zelfs 14" waren; nou......ik denk dat een 17" monitor vandaag de dag ècht geen overbodige luxe is. Ik heb iig nog geen nanoseconde spijt van m'n 17" WUXGA breedbeeld scherm. :*)
Maar ja,....ieder z'n mening en voorkeur. ;)
Sorry hoor,.... maar ik moet 'm ook nog méénemen!
Thuis hang ik 'm toch wel aan mn 19" CRT voor fotobewerking, en op school aan de peperdure 19" EIZO TFT's. Liefst zou ik zelfs een 13,3" hebben, of zelfs een 12". Maar dan betaal je je helemaal kapot als iets met vergelijkbare specs wil hebben..

[ Voor 8% gewijzigd door Xtuv op 01-02-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat deze 17" te klein zou zijn...denk 't niet :)
de resolutie van de UWXGA is zo ontzettend scherp met dit scherm, dat je de kleinste venstertjes en lettertjes nog erg scherp ziet.
ik vindt mijn eigen tft benq 930bf echt waardeloos rotscherm nu, zo kriebelig en onscherp.
op dit scherm zie je de pixels niet of nauwelijks, bij de meeste tft's zie je de pixels zo goed dat t storend is.

het scherm is gevoelsmatig juist levensgroot, dvd's spelen er super op, games heb ik nog nooit zo scherp gezien, FEAR, Half Life, Riddick zijn supergames om te zien op dit scherm.
speel gewoon op 1900*1200 en draait soepel, maar de schepte is zo onvoorstelbaar goed, dat t net lijkt alsof je naar een hele goeie gedrukte folder kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb hem nog niet binnen hier, even afwachten dus nog.

Ik heb geen WUXGA maar een WXGA+ scherm genomen. Niet omdat ik goedkoper wilde uitzijn, maar vanwege de spiegelende plaat die voor die U schermen zit. Collega hier heeft er zo een en ik kijk me er gek op. Ja het is SUPER scherp, en het MEGA mooi. Helaas zie ik er ook ELKE lamp inhet kantoor en de lamellen van het raam naast mij in, zodat ik na 20 minuten werken op het ding tureluurs ben.

Bewust dus gekozen voor een scherm dat dan iets minder scherp is, maar niet zo reflecterend is.
Als je zelf de lichtinval kan beinvloeden, dan is zo'n U scherm geweldig, ben ik met je eens, maar in alle andere gevallen zou ik er gek van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Wesco schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:59:
Overigens zoude Inspiron 9400 ook wel eens leverbaar kunnen worden met de ATI Mobility X1400, kijk maar eens op deze Dell pagina (de e1705 is de Amerikaanse versie van de 9400 voor home users): http://www1.us.dell.com/c...iew?c=us&cs=19&l=en&s=dhs
Iemand enig idee hoe de vergelijking tussen de 7800 en X1400 zou uitvallen? Waarmee is de X1400 te vergelijken? 6600? 6800?
Als je nu een Dell 9400 gaat kopen dan moet je qua videokaart kiezen tussen een Trabant of Ferrari.
Een middenweg zou perfect uikomen voor mij.

@Brijner, heb jij een naam van een contactpersoon voor me? (desnoods via mail)
Heb een offerte laten maken en het scheelt echt niets met de site. Korting was echt geen mogelijkheid volgens de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk heb ik de naam van de verkoper die mij heeft geholpen, maar ik denk niet dat ik hem een dienst bewijs die hier op het forum te gaan noemen , als je begrijpt wat ik bedoel :D

Je moet gewoon terug bellen en de volgende verkoper duidelijk maken dat jij die dell niet gaat kopen als hij jou geen korting kan geven op een vriendelijke manier ;)

je kan verkoper x zijn offerte nemen en die opgelezen aan verkoper y, en doen alsof het de offerte van een collega is en jullie via een bedrijfs actie die laptop bestellen voor je werk. Neem een realistische korting op een systeem en doe net alsof je niet begrijpt waarom die van jou 400 euro duurder is bijv.. (heeft een collega gedaan met mijn offerte en kreeg dezelfde prijs)

het is een beetje een tombola om de juiste verkoper aan de lijn te krijgen, maar hou vol, ze zitten erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth probleempje opgelost. Driver was niet goed geinstalleerd blijkbaar. Geupdate driver in me mail gehad van service support en het draait. Wat dat betreft weer hulde voor de snelle handelingen. Vreemde wel was dat de Dell gast van de support afdeling niet vreemd stond te kijken, bleek klant nummer 4 al te zijn geweest in deze week die een slechte driver op de bluetooth module had.

Maar goed het draait en werkt super :) Geen seconde spijt van. En het standaard scherm van Dell is ook al rete scherp, dat glansscherm heb ik echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wicked, kan je die driver ergens hosten?
Zo niet wil ik hem wel op me site mikken..
Kunnen we ons onderling, en evt toekomstige 9400 eigenaren alvast die ellende besparen :D

mocht je hem niet kunnen hosten mag je hem mailen naar brijner(at)gmail(punt)com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtuv schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:20:
[...]

Sorry hoor,.... maar ik moet 'm ook nog méénemen!
Thuis hang ik 'm toch wel aan mn 19" CRT voor fotobewerking, en op school aan de peperdure 19" EIZO TFT's.
Zoals ik ook aangaf;.....ieder z'n mening en voorkeur..!
Ik moet je ook wel toegeven dat een 15" of kleiner, draagbaarder is dan een breedbeeld 17" idd....dat klopt.!
Liefst zou ik zelfs een 13,3" hebben, of zelfs een 12".Maar dan betaal je je helemaal kapot als iets met vergelijkbare specs wil hebben..
Maarre..12"..!!??...lol...da's bijna pda-formaat (grapje)..! neem dan een Latidute bijv. en geen 9400.!. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Mja, veel mensen zijn wel geinteresseerd in de specs, maar hebben liever een wat kleiner scherm ivm draagbaarheid :) Tot nu toe altijd 14" laptop gehad (15" behuizing) en dat was een prima formaat, maar ben erg benieuwd hoe deze uitvalt, gister betaald, hopelijk gaat de levering beetje snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:30:
Hey wicked, kan je die driver ergens hosten?
Zo niet wil ik hem wel op me site mikken..
Kunnen we ons onderling, en evt toekomstige 9400 eigenaren alvast die ellende besparen :D

mocht je hem niet kunnen hosten mag je hem mailen naar brijner(at)gmail(punt)com
Driver Wireless Bluetooth 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:12:
maar ben erg benieuwd hoe deze uitvalt...
Ik denk dat je wel een gelukkig mens gaat wezen..!...succes..! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Latitude X1, zeer geil.

Groot scherm op een laptop moet ik niet, enige reden om een laptop aan te schaffen is mobiliteit, zuinigheid en gemak. Ik ken genoeg types die een laptop kopen om die vervolgens een vaste plek in de huiskamer te geven, ja, dan is een groot scherm erg handig. Als jij om het half uur terug je auto in kan of even snel iets wil opzoeken zit je alleen maar te kutten. Ga je ermee op stap en moet je dikke excel sheets bekijken of gamen, ja dan neem je een groot scherm.

De X1 is hoe dan ook :9 (ik weet niet of er inmiddels al een mooie opvolger is trouwens).

Afbeeldingslocatie: http://news.softpedia.com/images/news2/Ultraportabil-de-la-Dell-Latitude-X1-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.rbc.ru/img/cnews/2005/03/31/delllatitude.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 02-02-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand zeggen of het mogelijk is om later een sterkere videokaart te plaatsen als je eerst kiest voor de integrated graphics (intel 950)
Dan kan je als het budget het toelaat later evt. wel gamen of in ieder geval heftigere grafische prestaties aan.

Iemand hier zicht op? Is het uberhaubt mogelijk om makkelijk dingen te upgraden? (Ik weet dat deze laptop pas net uit is maar het is toch handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:29:
Natuurlijk heb ik de naam van de verkoper die mij heeft geholpen, maar ik denk niet dat ik hem een dienst bewijs die hier op het forum te gaan noemen , als je begrijpt wat ik bedoel :D

Je moet gewoon terug bellen en de volgende verkoper duidelijk maken dat jij die dell niet gaat kopen als hij jou geen korting kan geven op een vriendelijke manier ;)

je kan verkoper x zijn offerte nemen en die opgelezen aan verkoper y, en doen alsof het de offerte van een collega is en jullie via een bedrijfs actie die laptop bestellen voor je werk. Neem een realistische korting op een systeem en doe net alsof je niet begrijpt waarom die van jou 400 euro duurder is bijv.. (heeft een collega gedaan met mijn offerte en kreeg dezelfde prijs)

het is een beetje een tombola om de juiste verkoper aan de lijn te krijgen, maar hou vol, ze zitten erbij :D
Ik ben al een stuk verder.
Op de offerte die ik kreeg, heb ik jou config met prijs teruggemaild en gezegd dat ik de offerte te duur vind. Vervolgens werd ik vandaag gebeld met de mededeling dat de verkoper mij dezelfde config kan leveren voor dezelfde prijs. Ga vanavond nog even een mail terugsturen met exact mijn wensen: 2Gb heb ik niet nodig en ik wil graag het hoge resolutie scherm.
De verkoper wou graag nog jou naam weten, Brijner. Ik zei tegen hem dat dat wel een keer kwam.
Hopelijk begint hij er niet meer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:38:
Op 27 januari heb ik de Inspiron 9400 Duo Core T2300 besteld met het goedkope scherm en de intel graphics. Maar er was geen gratis bezorgkosten hoor.

Nog steeds een goede prijs. Wordt 16 februari verwacht.
Hij is zojuist al bezorgd. Ik had het nog wel met overschrijven gedaan (girotel). Dat is dus een levertijd van slechts 5 werkdagen waarin mijn poen ook nog onderweg is geweest. Nu snel uitpakken :)

//edit//
Wat een enorm apparaat! Ik heb nog nooit zo'n grote laptop gezien!
Gelukkig ben ik zelf ook niet de kleinste met 1.92 en 100 kilo :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Haha, maar kan niemand eens foto's maken waarop de afmetingen goed naar voren komen? :P Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:43:
Haha, maar kan niemand eens foto's maken waarop de afmetingen goed naar voren komen? :P Ben wel benieuwd
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39256

Hier is een link naar foto's. (mag ik dit zo doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:15:
Ik afgelopen week ook een i9400 besteld, met de volgende specs:
• 17" Ultra sharp WUXGA (1920x1200) Truelife

Lemke
Ik heb thuis een 20"tft met een res van 1680 bij 1050.
Is een resolutie van 1920 bij 1200 wel werkbaar op een 17"scherm?
(dit is nl de native res van een 24" tft scherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Brijner, zou mij via mail je naam willen doorgeven als je het niet erg vindt.
Kreeg een mail van m'n accountmanager en hij wil alleen iets met de prijs doen als hij jou offerte kan zien.
Mail: hinke.vanwezep at gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Nou vandaag is dan ook mijn 9400 afgeleverd door UPS, volgens mij twee dagen vertraagd omdat de draagtas die ik erbij had besteld van een andere lokatie moest komen. Maar toch netjes, binnen acht dagen (vorige week donderdagavond besteld).

Extra bijgeleverd was een verloopstukje van de S-video uitgang naar een S-video connector, composite video en digital audio (sp/dif). Weet niet of dit er standaard bijhoort, ook wel eens gelezen dat dit verloopje apart besteld moest worden.

Ben nu even wat aan het rommelen en zal later wat meer van mijn ervaringen posten. Eerste indruk: een flinke bak, maar ook weer niet idioot groot. Voelt allemaal degelijk aan. Bluetooth en wireless zonder problemen aan de praat gekregen.

Echter wel twee keer een onduidelijke vastloper gehad, toch even in de gaten houden en misschien even een memorytest doen. Ook het afspelen van DVD's gaat nog wat schokkerig, hier moet ik ook nog even naar kijken.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tja, koop je een Dell loopt ie 2 keer vast en gaan DVD's schokkerig.

Ik zou beginnen met een eigen Windows installatie. Wat moet iemand van 70 zonder computer ervaring dan?

Nou, ik heb vandaag wel weer genoeg dell bashing gedaan. Veel plezier met alles wat wel werkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesco schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:14:
Extra bijgeleverd was een verloopstukje van de S-video uitgang naar een S-video connector, composite video en digital audio (sp/dif). Weet niet of dit er standaard bijhoort, ook wel eens gelezen dat dit verloopje apart besteld moest worden.
Zat er hier ook bij hoor :)

Flinke bak inderdaad, wel superdegelijk. McAfee onding moest ik er meteen afgooien: op updates liep ie vast. Maar ellende met McAfee was ik al gewend. Ik heb ongeveer de helft van alle software eraf gegooid en nu alleen nog de basisdingen over. Heb nu Norton Anti-virus erop staan en gewoon windows firewall. Wel nog antispyware erop zetten. Loopt heel vlot allemaal.

Intel proggy is handig om beeld te klonen naar je tv enzo. Alleen als ik klaar ben met tv-out na klonen dan is het beeld op de notebook minder scherp. Ik weet zo 123 niet hoe ik dat weer mooi terugkrijg, maar als ik hem reset dan is ie weer mooi... moet ik nog even uitvinden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dang, mijn systeem stond in pre-order vanaf gisteren.
Vandaag even checken, en al direct een probleem.

De web page kan mijn order wel vinden, maar kan de status niet meer laten zien?
Ik moet customer care contacteren zoals hieronder beschreven. Heb al een mailtje gestuurd, maar iemand dit al eens meegemaakt?

Lemke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 13:46
Ik heb nog nooit iets bij Dell besteld, maar zit de laatste twee dagen te twijfelen of ik deze laptop koop. Het is me opgevallen dat sinds vandaag de keuze voor 667MHz DDR2 ram niet meer mogelijk is. Gisteren kon je nog wel kiezen tussen 533MHz en 667MHz. Ik denk dus dat Dell problemen heeft met de aanvoer van 667MHz DDR2 ram en dat ze dit misschien in overleg met jou willen wijzigen in 533MHz DDR2 ram. Just a wild guess...

Wat ik me afvraag is of je garantie vervalt als je er zelf nieuw RAM en een grotere/snellere harddisk in zet. Weet iemand dat?

Wat ik ook raar vind is dat ik voor precies dezelfde config drie prijzen krijg voorgeschoteld: €1950, €1980 en €1995 afhankelijk van met welke van de drie configuratie opties ik begin (de middelste geeft mij de goedkoopste aanbieding).

[ Voor 33% gewijzigd door LeechGuy op 03-02-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Procyon for life schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:25:
[...]

Ik heb thuis een 20"tft met een res van 1680 bij 1050.
Is een resolutie van 1920 bij 1200 wel werkbaar op een 17"scherm?
(dit is nl de native res van een 24" tft scherm.)
Hell yes..!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen, hij werkt..
en daar is alles mee gezegd..

Ik heb een hoeveelheid licht lekkage dat wil je niet weten.. mijn scherm lijkt wel een melkglasplaat op een lichtbak. Het ziet er gewoon niet uit,...
Onderlangs is mijn scherm een factor 10% helderder dan de rest van het scherm, en als ik een witte of zwarte achtergrond heb dan heb ik van die ronde bollen waar het scherm lichter is dan de rest...

Ik baal als een stekker... ben bang dat dat een RMA-tje gaat worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:51:
Ik heb hem binnen, hij werkt..
en daar is alles mee gezegd..

Ik heb een hoeveelheid licht lekkage dat wil je niet weten.. mijn scherm lijkt wel een melkglasplaat op een lichtbak. Het ziet er gewoon niet uit,...
Onderlangs is mijn scherm een factor 10% helderder dan de rest van het scherm, en als ik een witte of zwarte achtergrond heb dan heb ik van die ronde bollen waar het scherm lichter is dan de rest...

Ik baal als een stekker... ben bang dat dat een RMA-tje gaat worden :(
Ik maakte een keer een geval mee die ditzelfde probleem had, bij een inspiron 9300. Scherm is 2 keer vervangen en toen was het nog niet opgelost, klant vertelt dat hij het echt niet mooier ging krijgen dan dit. Toen heeft ie de laptop maar weer teruggestuurd. Works as designed, net zoals een aantal Dell plasma tv's. Vette witte gloed terwijl je op je dure scherm een duistere film zit te kijken. En als je dan niet tevreden bent en het gefixt wil hebben zeggen ze "works as designed".

Gezanik, die gozer koopt nooit meer een laptop zonder hem eerst te kunnen bekijken. Gelijk heeft ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjah.. deze gaat iig terug en als ze het niet fixen dan maar zo'n ander scherm erin...
Maar mijn voorkeur heeft dat andere scherm dus niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:51:

:(
Die zaken gebeuren iets te vaak bij Dell, zie ook dat andere topic over de 9300.
Ik weet nu waarom ik voor een 17" Sony BX ben gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 02:35:
sjah.. deze gaat iig terug en als ze het niet fixen dan maar zo'n ander scherm erin...
Brijner, echt balen voor je joh. Weet iemand zo of dit voornamelijk voor het lage resolutie scherm geldt of ook voor het andere scherm?
Brijner, zou je mij via mail een keer je naam willen mailen? Gaat mij namelijk heel veel geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 02:35:
Kun je er misschien eens een fototje van maken? Dan kunnen we een idee krijgen hoe erg het wel kan zijn...
En iemand enig idee of dit komt door het verschil resolutie? Dus minder kans met een WUXGA op light leakage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die hun status niet meer kunnen opvragen?
Dit lukt niet meer via de belgische site.

Zat in stap 2 en na 1 dag is mijn status niet meer op te vragen. Order is wel gekend, maar geen status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou .. ik wordt langzaam echt kwaad hier...
na installatie van World of Warcraft hakkelt de laptop als een dolle bij gebruik van de wifi mogelijkheden. streamen van een mp3 over het netwerk is NIET meer mogelijk... Laat staan een divx ofzo...

en laat dell nou UIT hebben gezet dat je een systeem herstel kan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:27:
Nou .. ik wordt langzaam echt kwaad hier...
na installatie van World of Warcraft hakkelt de laptop als een dolle bij gebruik van de wifi mogelijkheden. streamen van een mp3 over het netwerk is NIET meer mogelijk... Laat staan een divx ofzo...

en laat dell nou UIT hebben gezet dat je een systeem herstel kan doen....
Ben ook wel geintresseerd in die 9400! Maar hoe werkt een bestellilng bij dell eigenlijk?
Zoals bij een gewone online webwinkel? (vb Alternate heb ik al gedaan) + ik zie dat je alleen maar 533Mhz geheugen kan aanvinken ipv 633Mhz! Hoe meld je dan als je 633Mhz wil hebben?
Hoe wordt die dell eigenlijk geleverd? En als je niet thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de handleiding (I know.. RTFM) stond hoe je de lap terug kon brengen in de org staat.
Dat heb ik net gedaan, maar mijn probleem met de wifi verbinding blijft.
Hij hakkelt als de ziekte bij een mp3 die ik over het netwerk wil afspelen.

Maandag dell maar eens bellen. Hij moet zowieso terug vanwegen het scherm, maar als die wifi problemen blijven dan denk ik er zelfs over om de pc maar terug te sturen en me geld terug te gaan vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de wifi lijkt opgelost.
Na wat trial en error geneuzel heb ik nu de wifi vloeiend draaien op WPA encryptie.
Goed het is veiliger dan WEP en het werkt.. probleem dus opgelost en waarschijnlijk veroorzaakt door de router. WPA loopt nu wel lekker..

Vreemd, maargoed.. opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of hij ook problemen heeft met opvragen van de status van zijn order?
Of ben ik de enigste die nog een 9400 in bestelling heeft?

Please let me know.
Thanks
Lemke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Wat kun je beter kiezen qua memory:
1 x 1024mb of
2 x 512mb?

Werkt deze laptop (chipset) met dual channel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay.. WAAR is de pcmcia poort heen?
*zucht* zit er OOK al niet meer op :(
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.