zie pc card...Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:03:
Okay.. WAAR is de pcmcia poort heen?
*zucht* zit er OOK al niet meer op
Verwijderd
Mijn 9400 is in bestelling en ik kan probleemloos de status opvragen (NL).Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:46:
Kan iemand me vertellen of hij ook problemen heeft met opvragen van de status van zijn order?
Of ben ik de enigste die nog een 9400 in bestelling heeft?
Orderdatum: 28-1, Geschatte leverdatum: 27-2, Werkelijke verzenddatum: 3-2.
Volgens UPS is Cologne de huidige verblijfplaats. Dus in de loop van de week verwacht ik de 9400.
Hopelijk zonder melkglasplaat...
In de 9400 zit een ExpressCard. Dit is de opvolger van de PCMCIA poort.
Bij het lezen van de specs was ik hier al achter gekomen en vind dit eerlijk gezegd niet zo probleem, ware het niet dar hier nog amper producten voor te krijgen zijn.
Gebruik zelf de pcmcia poort voor het uitlezen van CF kaartjes.
Nu ben ik op zoek naar een vervanger in de vorm van een ExpressCard, maar helaas: niet gevonden en niemand die me tot nu toe heeft kunnen helpen: ExpressCard: card readers beschikbaar?
Verwijderd
Heb net met Dell gebeld over mijn scherm. Ze lieten me het plastic kapje optillen en de stekker een keer lostrekken en vast duwen, dat zou volgens hun het probleem oplossen.Je raad het al, niet dus...
Na wat heen en weer gezwets komt morgen een monteur bij mij thuis het scherm vervangen.
Hopelijk is daarmee het probleem opgelost. Ik hou jullie op de hoogte...
Na wat heen en weer gezwets komt morgen een monteur bij mij thuis het scherm vervangen.
Hopelijk is daarmee het probleem opgelost. Ik hou jullie op de hoogte...
Verwijderd
Waarom vraag je niet gewoon je geld terug? kan toch binnen 8 dagen of niet?Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:42:
Na hem een paar daagjes in bezit te hebben gehad (sinds afgelopen donderdag), ben ik erachter gekomen dat ik toch liever gewoon een desktop computer wil dan een laptop
(en nog wat..)
ik heb ook net mijn 9400 besteld. kan iemand mij misschien vertellen hoelang de laptop het volhoudt met die 9pack accu? ik kon dit niet vinden in de specs helaas
En moet het pakketje dan naar Ierland of zo?Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:24:
Je hebt geen keus, moet met UPS.
En UPS is helaas 4x zo duur als TPG Post...
Verzenden binnen Nederland kost je ongeveer 10 a 15 euro.
Verwijderd
Klopt. Ja ik weet het. TPG is vergeleken met de rest goedkoop. Nah jah, de rest hanteert gewoon belachelijke tarieven... EEn laptop terugsturen kost zelfs EUR 184,45!wezep schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:34:
[...]
En moet het pakketje dan naar Ierland of zo?
Verzenden binnen Nederland kost je ongeveer 10 a 15 euro.
Om een lang verhaal kort te maken, zie: http://www1.euro.dell.com...dhsc&l=nl&s=dhs&~lt=popup
Tarieven bij retourzending bij 'Bedenktijd' voor Consumenten
Uw kosten bij het retourneren zijn:
Verzendkosten van Dell naar uw adres (zoals op uw factuur aangegeven)
+
Transportkosten van uw adres naar Dell
+
10 euro administratiekosten (standaard, voor alle producten)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
= Totaal door u te betalen kosten
Product Type Door U te betalen kosten( incl. BTW )
Cartridge of toner 11.90 euro
Onderdelen 47.60 euro
Speakers 65.45 euro
Axims 65.45 euro
Printer 65.45 euro
Monitor 65.45 euro
Router 65.45 euro
Beamer 65.45 euro
TV 65.45 euro
1 Laptop 184.45 euro
2 Laptops 238 euro
3 Laptops 297.5 euro
1 Desktop System (met of zonder monitor / peripherals) 184.45 euro
2 Desktop Systems (met of zonder monitor / peripherals) 238 euro
3 Desktop Systems (met of zonder monitor / peripherals) 297.5 euro
Verwijderd
ehm.. sorry maar de verzendkosten van dell naar u adres.... die HEB je al betaald..
wat ze willen zeggen is dat je die niet terug krijgt van hun.
maargoed, dat is logisch.. je krijgt het bedrag terug dat de LAPTOP kost..
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 00:43 ]
Verwijderd
Maar goed, 2 vragen:
1). ik zie in de bios dat er voor video (ingebouwde Intel) slechts 8 mb gereserveerd is, maar ik kan dit nergens verhogen naar zeg 64 of 128mb?
2). alt+130 gaat lastig zonder nummeric pad, hoe doe je de alt-codes voor letters met een tekentje?
1). ik zie in de bios dat er voor video (ingebouwde Intel) slechts 8 mb gereserveerd is, maar ik kan dit nergens verhogen naar zeg 64 of 128mb?
2). alt+130 gaat lastig zonder nummeric pad, hoe doe je de alt-codes voor letters met een tekentje?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 15:07 ]
Verwijderd
wie hebben er allmeaal STANDAARD bleutooth op hun inspiron 9400?
Ik wilde het vandaag aanzetten en kwam er achter dat het hele bleutooth geval niet in mijn laptop zit.
Dell claimt nu dat ze het niet standaard leveren en dat ik er naar had moeten vragen....
Ik heb nu drie dagen een dell, en al meer gezeik gehad met de laptop dan met alle drie de vorige laptops bij elkaar
Ik wilde het vandaag aanzetten en kwam er achter dat het hele bleutooth geval niet in mijn laptop zit.
Dell claimt nu dat ze het niet standaard leveren en dat ik er naar had moeten vragen....
Ik heb nu drie dagen een dell, en al meer gezeik gehad met de laptop dan met alle drie de vorige laptops bij elkaar
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 00:46 ]
Verwijderd
Ah okee, dus dat scheelt weer. Nah jah, ik heb er nu al een engelse MCE op gezet. Als niemand zich meldt hou ik hem wel gewoon. Ik heb er in elk geval geen zin in om hem terug te moeten gaan sturen en dan 30 dagen -minstens- op mijn geld te moeten gaan wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:41:
ehm.. sorry maar de verzendkosten van dell naar u adres.... die HEB je al betaald..
Verwijderd
Ik had het erop zitten, ook al zie ik het nu niet meer terug onder MCE. Maar even een driver zoeken. Anyway, ik herinnerde dat bluetooth tijdens de bestellijst aan stond met een radio butten. Er was er eentje geselecteerd en omdat ik de Duo T2300 processor koos, kreeg ik nog een alert dat ik dan ook de bluetooth voor Duo Core moest kiezen. Anders kon er simpelweg niet besteld worden. Ik denk dat het gewoon ook op je bestellijst staat vermeld erbij?Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:44:
wie hebben er allmeaal STANDAARD bleutooth op hun inspiron 9400?
Verwijderd
Ik had mijn hele map "drivers" van Dell gekopieerd op een CD. Na mijn herinstallatie met MCE zie ik nu nog 1 PCI device in "device manager" waarvan de drivers niet zijn geinstalleerd. Dat zal wel dat Blue Tooth ding zijn. Maarja, nu heb ik de driver niet (meer) want hij stond voor zover ik kan zien niet in de map met alle drivers...
Die Bluetooth module hoort er standaard in te zitten in Nederland, stond in elk geval default aangeklikt zonder meerkosten op de website. In de US is het volgens mij wel een optie, maar het zou op je orderformulier of pakbon moeten staan. Hoe het gaat bij telefonische bestelling weet ik niet...
Die verschillende opties voor Solo of Duo processor was bij de Intel Wireless setup, blijkbaar zit daar bij Dell een (waarschijnlijk puur administratief) verschil in tussen die twee.
De Bluetooth driver wordt apart geïnstalleerd als je het voor de eerste keer opstart, volgens mij werkte het bij mij wel (het blauwe lampje bovenop ging branden), maar ik heb nog niet daadwerkelijk data uitgewisseld tussen mijn telefoon en 9400.
Ik denk dat die driver gewoon op de Dell site moet staan om te downloaden. Anders kan ik ook wel even op mijn 9400 kijken of op de Drivers CD (die ik veiligheidshalve maar meteen meebesteld heb voor die paar Euro).
Die verschillende opties voor Solo of Duo processor was bij de Intel Wireless setup, blijkbaar zit daar bij Dell een (waarschijnlijk puur administratief) verschil in tussen die twee.
De Bluetooth driver wordt apart geïnstalleerd als je het voor de eerste keer opstart, volgens mij werkte het bij mij wel (het blauwe lampje bovenop ging branden), maar ik heb nog niet daadwerkelijk data uitgewisseld tussen mijn telefoon en 9400.
Ik denk dat die driver gewoon op de Dell site moet staan om te downloaden. Anders kan ik ook wel even op mijn 9400 kijken of op de Drivers CD (die ik veiligheidshalve maar meteen meebesteld heb voor die paar Euro).
Opel Ampera-e (2020)
Verwijderd
De Bluetooth driver heb ik gevonden. Die zit in de "Chipset Intel Mobie" die je ook van Dell kunt downloaden.Wesco schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:54:
...
Anders kan ik ook wel even op mijn 9400 kijken of op de Drivers CD (die ik veiligheidshalve maar meteen meebesteld heb voor die paar Euro).
Alleen het programmaatje dat de inhoud van je batterij laat zien rechts onder, die ben ik wel kwijt na mijn eigen clean install. Dus als iemand weet waar die te vinden is dan hoor ik dat graag. Hij zit niet in de Dell Quickset en ook niet in de Dell System Software...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 13:02 ]
Verwijderd
Driexl, probeer deze es:
Driver Wireless Bluetooth 350
Inhoud van je battery daar zorgt je power management voor. Even naar je control panal en daar bij power management die optie ergens aanvinken (weet zo niet uit me hoofd waar).
Inhoud van je battery daar zorgt je power management voor. Even naar je control panal en daar bij power management die optie ergens aanvinken (weet zo niet uit me hoofd waar).
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 13:02 ]
Verwijderd
Thanks. Alleen had ik hem net al gevonden in de chipset intel mobileVerwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:01:
Driexl, probeer deze es:
Werkt het bij jou al (weer)?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 15:08 ]
Verwijderd
neuh.. BT zit er bij mijn laptop niet in. Da's niet standaard volgens dell....
Volgens mij zijn ze die gewoon vergeten en hebben ze geen zin er wat aan te doen ofzo.
Maargoed als consument kun je moeilijk roepen dat het er standaard in hoort als zij roepen van niet.
Dat je vervolgens als consument nergens de mogelijkheid hebt om BT apart bij te bestellen is geen argument volgens hun. Als het niet op je pakbon stond dan heb je er geen recht op.
Zijn er mensen met BT hier die het niet specifiek op hun pakbon hebben staan?
Ben ik wel benieuwd naar.
Tussen 3 en 5 komt de monteur me scherm omruilen, dan weet ik meer.
Ik hoop dat me scherm dan iig beter is.
Ik heb geprobeerd foto's te maken, maar dat barrel van een digitale cam hier maakt zulke slechte foto's dat je niet ziet wat ik bedoel *zucht*
Volgens mij zijn ze die gewoon vergeten en hebben ze geen zin er wat aan te doen ofzo.
Maargoed als consument kun je moeilijk roepen dat het er standaard in hoort als zij roepen van niet.
Dat je vervolgens als consument nergens de mogelijkheid hebt om BT apart bij te bestellen is geen argument volgens hun. Als het niet op je pakbon stond dan heb je er geen recht op.
Zijn er mensen met BT hier die het niet specifiek op hun pakbon hebben staan?
Ben ik wel benieuwd naar.
Tussen 3 en 5 komt de monteur me scherm omruilen, dan weet ik meer.
Ik hoop dat me scherm dan iig beter is.
Ik heb geprobeerd foto's te maken, maar dat barrel van een digitale cam hier maakt zulke slechte foto's dat je niet ziet wat ik bedoel *zucht*
Verwijderd
Heb je geen offerte en/of orderbevestiging gehad van Dell? Ik bestel regelmatig zakelijk spullen daar en alle standaard en extra opties staan op de offerte en orderbevestiging vermeld.
Verwijderd
Dat is flauwekul. Die optie zit er standaard in en kan je niet eens uitschakelen in je bestelling.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:24:
neuh.. BT zit er bij mijn laptop niet in. Da's niet standaard volgens dell....
Kijk maar op www.dell.nl als je gaat configureren, die optie is ghosted en staat altijd aangevinkt...
Na boel gezeik over de betaling is die zojuist geaccepteerd (vorige week woensdag betaald
)...hij is nu dus in preproductie..levering vrijdag, gaat ie dat nog redden? Denk het niet he...
En windows cd key, staat die toevallig ergens op de laptop of word die meegeleverd? Dan kan ik hem gelijk herinstalleren
En windows cd key, staat die toevallig ergens op de laptop of word die meegeleverd? Dan kan ik hem gelijk herinstalleren
[ Voor 6% gewijzigd door Koetjeboe op 07-02-2006 16:33 ]
Verwijderd
Sjongejonge wat een prutsers bij dell...
De monteur bouwt het door dell aangeleverde replacement scherm in, zet de laptop aan, en wat blijkt.. de lampen in het nieuwe scherm zijn D.O.A.
De monteur vroeg of hij het oude scherm weer moest inbouwen, maar omdat hij morgen (of overmorgen, wist ie nog niet zeker, hing ervanaf wanneer dell een ander scherm kon leveren) een ander scherm moet inbouwen heb ik maar nee gezegd.
*zucht maar weer es*
De monteur bouwt het door dell aangeleverde replacement scherm in, zet de laptop aan, en wat blijkt.. de lampen in het nieuwe scherm zijn D.O.A.
De monteur vroeg of hij het oude scherm weer moest inbouwen, maar omdat hij morgen (of overmorgen, wist ie nog niet zeker, hing ervanaf wanneer dell een ander scherm kon leveren) een ander scherm moet inbouwen heb ik maar nee gezegd.
*zucht maar weer es*
Verwijderd
Oef, mijn order is weer gaande. Bleek dat er iets mis zat in hun systeem voor mijn i9400 configuratie. De talen kwamen niet overeen, en iets met toetsenbord. Vervelend dat het systeem bij Dell het order op hold zet en je de status dus niet meer kunt opvragen. Je krijgt alleen een boodschap dat het order gekend is en dat je customer care moet bellen.
Dit is een automatisch systeem bij Dell. Vervelend want je hebt juist goed geld gestort en enkele dagen later is er iets mis met je order. Terug bellen naar je verkoper is de boodschap.
En ook al zijn ze soms moeilijk bereikbaar, hij heeft het toch snel kunnen regelen. Hij ging tevens de hoogste prioriteit zetten op mijn order. Ik ben eens benieuwd.
En nu maar wachten ...
Greetz
Lemke
Dit is een automatisch systeem bij Dell. Vervelend want je hebt juist goed geld gestort en enkele dagen later is er iets mis met je order. Terug bellen naar je verkoper is de boodschap.
En ook al zijn ze soms moeilijk bereikbaar, hij heeft het toch snel kunnen regelen. Hij ging tevens de hoogste prioriteit zetten op mijn order. Ik ben eens benieuwd.
En nu maar wachten ...
Greetz
Lemke
Niemand een antwoord op deze vraag?wezep schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:21:
Wat kun je beter kiezen qua memory:
1 x 1024mb of
2 x 512mb?
Werkt deze laptop (chipset) met dual channel of niet?
Verwijderd
Als je bij 1 Gig wil blijven dan is 2x512 beter.
Als je van plan bent je laptop na ontvangst te verblijden met een extr reepje van 1 gig dat je uit de winkel hebt gehaald voor 2/3 van de prijs van dell, dan zou ik voor 1 Gig kiezen
Heb je je laptop in gebruik, dan is het hebben van 2 reepjes beter bij dual channel geheugen. Met name in duo core processor setups performt 2 reepjes beter dan 1 vanwegen het paralell aan kunnen spreken van je geheugen. Bij 1 reepje worden aanvragen serieeel verwerkt en dat gaat per definitie trager (denk aan de rijen bij het postkantoor, bij 1 balie gaat het trager dan bij 2).
Hopelijk heb je hier wat aan
Als je van plan bent je laptop na ontvangst te verblijden met een extr reepje van 1 gig dat je uit de winkel hebt gehaald voor 2/3 van de prijs van dell, dan zou ik voor 1 Gig kiezen
Heb je je laptop in gebruik, dan is het hebben van 2 reepjes beter bij dual channel geheugen. Met name in duo core processor setups performt 2 reepjes beter dan 1 vanwegen het paralell aan kunnen spreken van je geheugen. Bij 1 reepje worden aanvragen serieeel verwerkt en dat gaat per definitie trager (denk aan de rijen bij het postkantoor, bij 1 balie gaat het trager dan bij 2).
Hopelijk heb je hier wat aan
Er zijn mensen waarbij de 9400 op één dag gebouwd is en verzonden, en de volgende dag al afgeleverd. Dus er is nog hoop, maar soms duurt het wat langer, bij mij bijvoorbeeld omdat ik een tas had meebesteld die uit een ander magazijn geleverd moest worden (UPS moest de twee dozen samen leveren).Koetjeboe schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:32:
Na boel gezeik over de betaling is die zojuist geaccepteerd (vorige week woensdag betaald)...hij is nu dus in preproductie..levering vrijdag, gaat ie dat nog redden? Denk het niet he...
Die Windows key staat op het stickertje onderop de notebook...
Opel Ampera-e (2020)
kan iemand mij vertellen hoelang de i9400 het uithoudt met die 9 cell accu en een geforce 7800?
Dacht rond de 2,5 uur, maar uiteraard afhankelijk wat je doet: als je lekker aan het gamen bent zal de accu sneller leeg zijn dan wanneer je aan het internetten bent.Dodgy_Bob schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:46:
kan iemand mij vertellen hoelang de i9400 het uithoudt met die 9 cell accu en een geforce 7800?
Ok, thanksWesco schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:14:
[...]
Er zijn mensen waarbij de 9400 op één dag gebouwd is en verzonden, en de volgende dag al afgeleverd. Dus er is nog hoop, maar soms duurt het wat langer, bij mij bijvoorbeeld omdat ik een tas had meebesteld die uit een ander magazijn geleverd moest worden (UPS moest de twee dozen samen leveren).
Die Windows key staat op het stickertje onderop de notebook...
Status is nu idd heel snel van voorbereiding productie -> productie -> voorbereiding levering gegaan, gaat echt in een goed tempo...
Edit: en zojuist verzonden
[ Voor 4% gewijzigd door Koetjeboe op 08-02-2006 15:30 ]
Verwijderd
Yep, en dan heb je lekker rap je laptop inhuis, en ben je vervolgens een week bezig voor hij het doet.
Mijn scherm komt bijvoorbeeld VANDAAG pas weer. En hopelijk is het nu wel goed.. afwachten maar weer. Met een beetje pech lekt deze net zo erg als de eerste..
Mijn scherm komt bijvoorbeeld VANDAAG pas weer. En hopelijk is het nu wel goed.. afwachten maar weer. Met een beetje pech lekt deze net zo erg als de eerste..
Verwijderd
Probleem is NIET gerepareerd, dell claimt dat de pc niet kan worden geswapt vanwegen een eerdere reparatie en enkel een escalatie is mogelijk. Helaas is de helpdesk al dicht. dat wordt dus weer morgen.
Scherm is stuk, en blijft stuk. Dell weigert het probleem op te lossen. De hufters..
Het enige waar ik met deze dell tot nu toe WEL tevreden over ben is de monteur....
Scherm is stuk, en blijft stuk. Dell weigert het probleem op te lossen. De hufters..
Het enige waar ik met deze dell tot nu toe WEL tevreden over ben is de monteur....
Verwijderd
LET OP! Denk na voor je een DELL koopt!!!
Afgelopen vrijdag heb ik een dell inspiron 9400 laptop geleverd gekregen van Dell. Bij aankomst was het scherm niet in orde en lekte licht. Hier is vrijdag meteen melding van gemaakt. Dinsdag wkwam een monteur het scherm omruilen, dit bleek ook defect. Woensdag kwam dezelfde monteur terug om wederom het scherm om te ruilen en wederom was het scherm niet in orde.
Dell weigert nu de klacht als D.O.A in behandeling te nemen zodat ik mijn geld terug kan krijgen als zijnde een DOA. Volgens hun kan ik wel gebruik maken van de "bedenk" termijn, maar dan moet ik het absurde bedrag van 184 euro betalen om de laptop op te laten halen + de originele verzendkosten. Dit gehele bedrag wordt dan in mindering gebracht op het origineel betaalde bedrag.
Zij beroepen zich voor de kosten op deze voorwaarden: http://www1.euro.dell.com...dhsc&l=nl&s=dhs&~lt=popup
maar als ik een product dat vanaf het begin niet gewerkt heeft als DOA wil aanmelden dan gelden diezelfde voorwaarden volgens hun niet.
Ik heb iig spijt van mijn aankoop, en vind het jammer dat ik nu 270 euro mag gaan betalen omdat DELL een defect apparaat aflevert.. het is een schande.
Afgelopen vrijdag heb ik een dell inspiron 9400 laptop geleverd gekregen van Dell. Bij aankomst was het scherm niet in orde en lekte licht. Hier is vrijdag meteen melding van gemaakt. Dinsdag wkwam een monteur het scherm omruilen, dit bleek ook defect. Woensdag kwam dezelfde monteur terug om wederom het scherm om te ruilen en wederom was het scherm niet in orde.
Dell weigert nu de klacht als D.O.A in behandeling te nemen zodat ik mijn geld terug kan krijgen als zijnde een DOA. Volgens hun kan ik wel gebruik maken van de "bedenk" termijn, maar dan moet ik het absurde bedrag van 184 euro betalen om de laptop op te laten halen + de originele verzendkosten. Dit gehele bedrag wordt dan in mindering gebracht op het origineel betaalde bedrag.
Zij beroepen zich voor de kosten op deze voorwaarden: http://www1.euro.dell.com...dhsc&l=nl&s=dhs&~lt=popup
maar als ik een product dat vanaf het begin niet gewerkt heeft als DOA wil aanmelden dan gelden diezelfde voorwaarden volgens hun niet.
Ik heb iig spijt van mijn aankoop, en vind het jammer dat ik nu 270 euro mag gaan betalen omdat DELL een defect apparaat aflevert.. het is een schande.
Verwijderd
Dus de origenele portokosten zitten niet eens in die 184 euro? Djeez, en dan staat er nog op hun site dat ze hun post/pakketten laten bezorgen door bedrijven met zeer concurrerende tarieven 
Ze zouden denk ik 20x zo veel verkopen als ze het voor elkaar kregen om tegen TPG Post tarieven te versturen.
Er staat trouwens ook dat de bedenktijd alleen geldt als het product niet gebruikt is. Dus als je hem aan hebt gezet (hoe kan je anders het scherm bekijken) dan geldt die week bedenktijd ook niet meer.
Maarja, je hebt een jaar garantie gelukkig dus ik zou gewoon nog wat geduld hebben, dan kost het je niets...

Ze zouden denk ik 20x zo veel verkopen als ze het voor elkaar kregen om tegen TPG Post tarieven te versturen.
Er staat trouwens ook dat de bedenktijd alleen geldt als het product niet gebruikt is. Dus als je hem aan hebt gezet (hoe kan je anders het scherm bekijken) dan geldt die week bedenktijd ook niet meer.
Maarja, je hebt een jaar garantie gelukkig dus ik zou gewoon nog wat geduld hebben, dan kost het je niets...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 17:54 ]
Verwijderd
Nou.. wat ik begreep was dat dell niks meer doet aan mijn laptop.
Ik kreeg de keuze escaleren of accepteren. Ik wilde een swap of me geld terug.
Gezien het feit dat de levering al niet compleet was, en ook nog eens defect, vond ik dat ik daar op zijn minst recht op had.
Dat vond de gast aan de lijn bij Dell niet en toen hing de gozer, waar ik alleen de voornaam Bas van ken, op met de woorden dat hij het ticket zou sluiten en was de technische dienst gesloten..
Zo gaat dell dus om met haar klanten. Chapeau!
De totale waarde van mijn laptop met defect scherm is nu dus nihil. De enige manier om nog iets terug te krijgen voor die broodplank is de bedenk termijn. Ik vind het een grove schande.
Ik voel me gewoon plat en bot opgelicht. Je verkoopt iemand iets voor veel geld, levert zgn het product, maar wel defect. Vervolgens breng je ruim 500 ouderwetse guldens vervoers kosten in rekening als de klant zich meldt. Boeven zijn het!
Gezien het feit dat de levering al niet compleet was, en ook nog eens defect, vond ik dat ik daar op zijn minst recht op had.
Dat vond de gast aan de lijn bij Dell niet en toen hing de gozer, waar ik alleen de voornaam Bas van ken, op met de woorden dat hij het ticket zou sluiten en was de technische dienst gesloten..
De totale waarde van mijn laptop met defect scherm is nu dus nihil. De enige manier om nog iets terug te krijgen voor die broodplank is de bedenk termijn. Ik vind het een grove schande.
Ik voel me gewoon plat en bot opgelicht. Je verkoopt iemand iets voor veel geld, levert zgn het product, maar wel defect. Vervolgens breng je ruim 500 ouderwetse guldens vervoers kosten in rekening als de klant zich meldt. Boeven zijn het!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 18:11 ]
Heb je al contact gehad met je accountmanager, die je de laptop verkocht heeft?Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:08:
Nou.. wat ik begreep was dat dell niks meer doet aan mijn laptop.
Heb vandaag nog even gesproken met een Dell verkoper (die uiteraard niets met de prijs kon doen) en zijn mening was dat het kopen van een artikel via een verkoper (ipv Internet) een aantal voordelen heeft. Oa dat zij een ingangspunt zijn bij eventuele problemen.
Bel gewoon je accountmanager op en leg het probleem aan hem voor.
Verwijderd
Dus de laatste keer dat de monteur bij je was vond jij het scherm niet in orde maar de monteur wel?
Dat Dell daarom zegt "je hebt het maar te accepteren?"
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 00:01 ]
Verwijderd
Nee de monteur is het met me eens dat de backlight van het lcd scherm niet werkt.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:01:
Dus de laatste keer dat de monteur bij je was vond jij het scherm niet in orde maar de monteur wel?
Ik heb wel beeld, maar geen backlight, waardoor het aarde donker is en niet bijgeregeld kan worden, dat is dus gewoon een duidelijk defect, dat ze hadden moeten oplossen nadat ze het eerste scherm hebben verwisseld. Maar Dell trekt nu overal zijn handen vanaf en zegt dat het mijn probleem is.
Om 8 uur gaat hun TD weer open, dan hang ik gewoon weer aan de lijn. Dit is toch van de zotte dat ze dit niet oplossen...
hhhmm van dit soort berichten wordt je ook niet vrolijk
en de mijn bestelde 9400 moet nog komen
in ieder geval veel succes Brijner. Hou ons op de hoogte.
in ieder geval veel succes Brijner. Hou ons op de hoogte.
Verwijderd
Ik word toch niet vrolijk van de werkwijze die Dell hanteert.
Er zullen best wel tevreden klanten bestaand, maar wat ik hier allemaal lees...
Zelf heb ik lange tijd getwijfeld of ik een Dell zou kopen, maar ben toch maar voor een vertrouwde Sony 17" gegaan.
Een zakenpartner van mij heeft de 9300, en normaliter werkt alles perfect maar zo nu en dan blijkt dat de machine plots gaat hibernaten.... en Dell heeft er ook geen oplossing voor.
Waar ligt het toch aan dat Dell problemen heeft met de schermen? Ze hebben ook niet echt een supportsite waar info staat over diverse issues die er zijn...
Er zullen best wel tevreden klanten bestaand, maar wat ik hier allemaal lees...
Zelf heb ik lange tijd getwijfeld of ik een Dell zou kopen, maar ben toch maar voor een vertrouwde Sony 17" gegaan.
Een zakenpartner van mij heeft de 9300, en normaliter werkt alles perfect maar zo nu en dan blijkt dat de machine plots gaat hibernaten.... en Dell heeft er ook geen oplossing voor.
Waar ligt het toch aan dat Dell problemen heeft met de schermen? Ze hebben ook niet echt een supportsite waar info staat over diverse issues die er zijn...
Verwijderd
Ik heb een dell 9400 via een accountmanager telefonisch besteld.
Echter nu probeer ik de status van mijn bestelling op te vragen, slikt het systeem mijn klantnummer niet. Wordt dus weer heen en weer mailen met dell m.b.t. het klantnummer.
Echter nu probeer ik de status van mijn bestelling op te vragen, slikt het systeem mijn klantnummer niet. Wordt dus weer heen en weer mailen met dell m.b.t. het klantnummer.
Net laptop ontvangen dus, jezus, hij is best snel
En groot...
Eerst even bezig geweest de McAffee rotzooi eraf te halen en andere meuk, nu even wat spellen proberen...
Verder geen enkel technisch probleem voor zover ik zie, scherm is prima, alles reageert lekker...
Zit trouwens ook bluetooth in en ik heb dat iig niet extra geselecteerd dus zal wel standaard geweest zijn (wel via small business kant besteld)
Eerst even bezig geweest de McAffee rotzooi eraf te halen en andere meuk, nu even wat spellen proberen...
Verder geen enkel technisch probleem voor zover ik zie, scherm is prima, alles reageert lekker...
Zit trouwens ook bluetooth in en ik heb dat iig niet extra geselecteerd dus zal wel standaard geweest zijn (wel via small business kant besteld)
Verwijderd
Vandaag een keer of vier met dell aan de lijn gehangen.
Vanmorgen wist een medewerker mijn systeem niet te vinden adhv de servicetag. mijn systeem bestond volgens hem niet. na een half uur welles nietes, maar opgehangen van ellende
Daarna terug gebeld, en opeens konden ze mijn systeem wel vinden, zagen ze er twee problems op aangemeld, en was het bleutooth problem van mijn systeem inbehandeling volgens hun. Toen ik uit had gelegd dat ik daar niet voor bel, maar voor de zwarte broodplank boven mijn toetsenbord, wisten ze niet waar ik het over had. de andere call was iig solved volgens hun. weer welles nietes, en weer maar opgehangen.
Ik werd terug gebeld ivm de bleutooth problemen, aan die meneer uitleg gegeven waar die dongle naartoe kan, en de tip gegeven een emmertje vriendenvet te lenen. Ik heb een probleem met me scherm dat ik veel belangrijkervind dan die domme BT dongle. Hij verontschuldigde zich en hing op.
zojuist hang ik een dame van sales op, die dan eindelijk begrijpt WAT het probleem is. Vooralsnog is mij nu beloofd dat ze een nieuwe laptop gaan sturen. Mijn defecte broodplank mag ik dan laten ophalen als de nieuwe in orde is. Ik wacht de nieuwe maar weer af dan...Op dit moment krijg ik daar nog een schriftelijke bevestiging van.
tot zover de soap rond de inspiron 9400...
Vanmorgen wist een medewerker mijn systeem niet te vinden adhv de servicetag. mijn systeem bestond volgens hem niet. na een half uur welles nietes, maar opgehangen van ellende
Daarna terug gebeld, en opeens konden ze mijn systeem wel vinden, zagen ze er twee problems op aangemeld, en was het bleutooth problem van mijn systeem inbehandeling volgens hun. Toen ik uit had gelegd dat ik daar niet voor bel, maar voor de zwarte broodplank boven mijn toetsenbord, wisten ze niet waar ik het over had. de andere call was iig solved volgens hun. weer welles nietes, en weer maar opgehangen.
Ik werd terug gebeld ivm de bleutooth problemen, aan die meneer uitleg gegeven waar die dongle naartoe kan, en de tip gegeven een emmertje vriendenvet te lenen. Ik heb een probleem met me scherm dat ik veel belangrijkervind dan die domme BT dongle. Hij verontschuldigde zich en hing op.
zojuist hang ik een dame van sales op, die dan eindelijk begrijpt WAT het probleem is. Vooralsnog is mij nu beloofd dat ze een nieuwe laptop gaan sturen. Mijn defecte broodplank mag ik dan laten ophalen als de nieuwe in orde is. Ik wacht de nieuwe maar weer af dan...Op dit moment krijg ik daar nog een schriftelijke bevestiging van.
tot zover de soap rond de inspiron 9400...
Verwijderd
Laptop is in preproductie...hopelijk gaat het nu een beetje snel.
Geven die gasten van UTS ook een richttijd aan bij de levering. Of moet ik een hele dag gaan thuis zitten?
Geven die gasten van UTS ook een richttijd aan bij de levering. Of moet ik een hele dag gaan thuis zitten?
Zodra hij geproduceerd en verzonden is kan hij de volgende dag bezorgd worden (niet altijd overigens).
Er wordt geen richttijd voor de bezorging afgegeven door UPS maar volgens mij bezorgen ze 's ochtends eerst bij bedrijven en duiken dan 's middags de woonwijken in...
Er wordt geen richttijd voor de bezorging afgegeven door UPS maar volgens mij bezorgen ze 's ochtends eerst bij bedrijven en duiken dan 's middags de woonwijken in...
Opel Ampera-e (2020)
Ik had je topic gelezen. Een opmerking, je vindt dat de laptop kaal is afgeleverd. Er zat niet eens een cd bij. Ik wil je vragen om eens goed te kijken wat je besteld hebt. Je kan namelijk tijdens de bestelling opgeven of je er een cd bij wou. Dat kost je dan een paar euro meer.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:43:
Ben blij met mijn nieuwe laptop zie ook ( aankoop dell 9400 )
Voor de prijs heb je een keurige laptop gekocht. Hoe meer software erbij hoe duurder hij wordt. Vaak is het dan net niet de software die je wilt. Dus dan wordt de opmerking.....goh, leuk maar er zit veel onzinigge software bij. De oplossing die gekozen is vind ik derhalve een perfecte keuze.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Verwijderd
Hebben jullie ook gezien op de dell site dat je bij het configureren veel minder keus hebt. 667 mhz geheugen kan niet meer gekozen worden, een core solo upgraden naar duo levert geen gratis verdubbeling van het geheugen op etc. etc.
Ik kan ook nergens vinden of het mogelijk is om de 950 grafische set (onboard) omgezet kan worden naar de geforce 7800 go 256 mb (of misschien wel iets er tussenin) Kan je dat na aankoop upgraden.
Weten jullie hier antwoorden op?
Ik kan ook nergens vinden of het mogelijk is om de 950 grafische set (onboard) omgezet kan worden naar de geforce 7800 go 256 mb (of misschien wel iets er tussenin) Kan je dat na aankoop upgraden.
Weten jullie hier antwoorden op?
Verwijderd
Over welke laptop/PC heb je het, of is dit bij allemaal (hoewel niet alle PC/s/laptops een onboard ding hebben
)?
Verwijderd
Sorry,
Dit bericht hoort eigenlijk in het dell 9400 topic, weet alleen niet hoe deze verplaatst moet worden.
Deze wordt geleverd met of een onboard 950 serie intel graphics, of met een geforce 7800 go (al dan niet onboard maar dat laatste lijkt me stug)
Dit bericht hoort eigenlijk in het dell 9400 topic, weet alleen niet hoe deze verplaatst moet worden.
Deze wordt geleverd met of een onboard 950 serie intel graphics, of met een geforce 7800 go (al dan niet onboard maar dat laatste lijkt me stug)
Heb je topic met deze topic gemerged. Volgende keer even beter kijken voordat je een topic begint
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Edit
[ Voor 99% gewijzigd door --Christiaan-- op 10-02-2006 21:32 . Reden: Sorry, niet goed gelezen. ]
Verwijderd
Sinds een paar dagen ook in bezit van 9400. BT software verwijderd en opnieuw geinstalleerd; werkt nu goed. Wel 1 probleem met Intel proset wireless (3945ABG) i.c.m. Experia (router Internetplusbellen); Internet verbinding valt na ongeveer 20 minuten weg tijdens downloaden. Energie instellingen op 'alles aan' en laptop aan de netspanning en Wireless Zero Configuration-service (voor auto config van wifi adapters) is gestart. Boven heb ik een Dimension staan die draadloos middels een usb adapter babbelt met de router; downloaden word hier nooit onderbroken.Met de Dell servicedesk kom ik niet echt verder. Hier iemand een suggestie?
Verwijderd
Check this site also out for problems. www.notebookforums.com
Oh, en mijn order werd voor de 2de keer gecancelled door een verkeerde configuratie. Keuze van de taal was nog altijd het probleem. Maar mijn sales guy bij Dell heeft het gecorrigeerd en deed er zelfs gratis een 540 fotoprinter bovenop ter compensatie.
Wow, nice. Hopelijk is alles nu in orde ... alhoewel, nog 3 cancels en ik heb een vette color laser.
Hmmm, alhoewe, nee dank u. Hoop dat het nu in orde. Dit is een prachtig systeem hoop ik. Wachten en geduldig zijn is de boodschap. Dus zorg dat je een sales guy aan de lijn krijgt. Beste deals en kunnen iets regelen als er een probleem is.
En mijn keuze uiteindelijk voor Dell na mijn lange zoektocht. Aangeboden HW en technology, prijs, onderhoud voor 3 jaar ... en de meeste info en mods en weet ik niet allemaal wat voor te vinden.
Greetz
Lemke
Oh, en mijn order werd voor de 2de keer gecancelled door een verkeerde configuratie. Keuze van de taal was nog altijd het probleem. Maar mijn sales guy bij Dell heeft het gecorrigeerd en deed er zelfs gratis een 540 fotoprinter bovenop ter compensatie.
Wow, nice. Hopelijk is alles nu in orde ... alhoewel, nog 3 cancels en ik heb een vette color laser.
Hmmm, alhoewe, nee dank u. Hoop dat het nu in orde. Dit is een prachtig systeem hoop ik. Wachten en geduldig zijn is de boodschap. Dus zorg dat je een sales guy aan de lijn krijgt. Beste deals en kunnen iets regelen als er een probleem is.
En mijn keuze uiteindelijk voor Dell na mijn lange zoektocht. Aangeboden HW en technology, prijs, onderhoud voor 3 jaar ... en de meeste info en mods en weet ik niet allemaal wat voor te vinden.
Greetz
Lemke
Verwijderd
Mijn laptop staat nog in preproductie. Als ik de laptop heb zal ik mijn ervaringen posten aangezien ik de zelfde experia router heb. Ben benieuwdVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 09:07:
Sinds een paar dagen ook in bezit van 9400. BT software verwijderd en opnieuw geinstalleerd; werkt nu goed. Wel 1 probleem met Intel proset wireless (3945ABG) i.c.m. Experia (router Internetplusbellen); Internet verbinding valt na ongeveer 20 minuten weg tijdens downloaden. Energie instellingen op 'alles aan' en laptop aan de netspanning en Wireless Zero Configuration-service (voor auto config van wifi adapters) is gestart. Boven heb ik een Dimension staan die draadloos middels een usb adapter babbelt met de router; downloaden word hier nooit onderbroken.Met de Dell servicedesk kom ik niet echt verder. Hier iemand een suggestie?
Verwijderd
Ik was ook van plan om een Dell 9400 te nemen, maar zat toch ook een beetje te kijken naar de XPS, alleen deze heeft Dual Core. Hij zal vooral worden gebruikt voor zware games zoals Battlefield 2 en voor te Photoshoppen etc.. Mijn vraag is dus, zal ik veel verschil merken tussen den 7800 Go GTX of de 7800 Go ? Ik moet er nl. wel een paar jaar mee vooruit kunnen..
Verwijderd
Zou iemand mij de origele dell wallpaper 1440x900 kunnen mailen of ergens online zetten (als dat mag tenminste)?
Ik heb namelijk een clean install gedaan maar kan die wallpaper nergens meer vandaan toveren.
//update//
Thanks, hij is gemaild zojuist...
Ik heb namelijk een clean install gedaan maar kan die wallpaper nergens meer vandaan toveren.
//update//
Thanks, hij is gemaild zojuist...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 18:39 ]
In Battlefield 2 niet, hier draait dat helemaal maxxed prima....maar los daarvan schijnt de GTX wel een stukje beter te zijn ja (24 ipv 16 pipes, wat hogere speeds volgens mij...alleen in de erg zware games die binnenkort uit gaan komen ga je dat verschil merken denk ik (Oblivion etc))Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:35:
Ik was ook van plan om een Dell 9400 te nemen, maar zat toch ook een beetje te kijken naar de XPS, alleen deze heeft Dual Core. Hij zal vooral worden gebruikt voor zware games zoals Battlefield 2 en voor te Photoshoppen etc.. Mijn vraag is dus, zal ik veel verschil merken tussen den 7800 Go GTX of de 7800 Go ? Ik moet er nl. wel een paar jaar mee vooruit kunnen..
Verwijderd
Ga ik dan een groot verschil merken ? Ik speel ook veel Call of Duty 2 en ben pas 11, maar zit nu op een GeForce 2 .. dus jah
Verwijderd
Deze kan nog wel effe mee tot je oud genoeg bent om er zelf eente betalen denk ik danVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:50:
Ga ik dan een groot verschil merken ? Ik speel ook veel Call of Duty 2 en ben pas 11, maar zit nu op een GeForce 2 .. dus jah
Verwijderd
Ik betaal hem wel zelf
Maar.. zou ik veel verschil merken met 1.66 GHz dual core of 2.16 ? Betekent dat hij bijvoorbeeld 2 progjes de volle 1.66 kan geven of kan hij bijv. ook een game 2 x 1.66 geven of wat ?
Driexl,Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:54:
Zou iemand mij de origele dell wallpaper 1440x900 kunnen mailen of ergens online zetten (als dat mag tenminste)?
Mijn e-mailadres: surfaap (@) versatel (.) nl
Thanks
hij zit in je mailbox, overigens is het een 1024 x 768 bitmap die gestretched word weergegeven.
Echt mooi vind ik hem overigens niet, weet iemand een goede site met mooie wallpapers of foto's (min 1440 x 900 pixels) ?
Opel Ampera-e (2020)
Verwijderd
Thanks!Wesco schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:37:
[...]
Driexl,
hij zit in je mailbox, overigens is het een 1024 x 768 bitmap die gestretched word weergegeven.
Echt mooi vind ik hem overigens niet, weet iemand een goede site met mooie wallpapers of foto's (min 1440 x 900 pixels) ?
Ik dacht dat ie 1440 x 900 zou zijn, jammer dat ie gestretched is ja. Op www.deviantart.com kan je een en ander downloaden maar de meeste zijn niet mooi. Raar dat Dell zelf niet een mooi highr-res plaatje heeft. Of is er toevallig ook een 1920x1200 wallpaper? Die kan dan wel mooi kleiner gemaakt worden voor mensen met 1440x900.
Verwijderd
recente Intel driver geinstalleerd en..... tada.... Probleem opgelost. Hij kan nu gewoon uren achter elkaar binaries pompen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:49:
[...]
Mijn laptop staat nog in preproductie. Als ik de laptop heb zal ik mijn ervaringen posten aangezien ik de zelfde experia router heb. Ben benieuwd
Niveau Dell servicedesk vind ik twijfelachtig. En dat baseer ik zeker niet alleen op dit voorval.
Verwijderd
Heb je toevallig een linkje of heb je ze van de dell supportsite gedownload?Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:35:
[...]
recente Intel driver geinstalleerd en..... tada.... Probleem opgelost. Hij kan nu gewoon uren achter elkaar binaries pompen.
Niveau Dell servicedesk vind ik twijfelachtig. En dat baseer ik zeker niet alleen op dit voorval.
Verwijderd
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/confirm.aspx?ftpDown=ftp://aiedownload.intel.com/df-support/9720/eng/WLAN_Generic_SW_2200BG_2915ABG_3945ABG_V10.1.0.3_TIC_107948.zip&agr=N&ProductID=2259&DwnldId=9720&strOSs=All&OSFullName=All%20Operating%20
Bij Dell heb ik vooralsnog niets gevonden.
Bij Dell heb ik vooralsnog niets gevonden.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 06:54 ]
WTF!Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:00:
Ik betaal hem wel zelfMaar.. zou ik veel verschil merken met 1.66 GHz dual core of 2.16 ? Betekent dat hij bijvoorbeeld 2 progjes de volle 1.66 kan geven of kan hij bijv. ook een game 2 x 1.66 geven of wat ?

Het verschil is er wel. Maar de meerprijs ook!! Ik zou een 1.8Ghz nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:00:
Ik betaal hem wel zelfMaar.. zou ik veel verschil merken met 1.66 GHz dual core of 2.16 ? Betekent dat hij bijvoorbeeld 2 progjes de volle 1.66 kan geven of kan hij bijv. ook een game 2 x 1.66 geven of wat ?
Verwijderd
Ik was ook 11 toen ik mijn eerste laptop had. (wel gekregen via een afgesloten werk) En toen kon ik er 1 heel goedkoop toen krijgen. Was een IBM 386 lappieReef_91 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:00:
[...]
WTF!Is je pa rijk ofzo??
11 jaar en al een inspiron 9400/XPS.... Ben ik de enige die dat raar vind?
Verwijderd
Ik KRIJG hem niet hé.. ons mam betaalt hem en ik betal hem na zoveel tijd terug enzo.. anders moet ik nog 'n paar jaar sparen
Maar zou ik anders niet voor een XPS gaan met 2.16 GHz.. volgens mij heb ik toch meer aan een 9400 met een Dual Core ?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 14:44 ]
Zijn er meer die een hoge piep (fluit) toon horen als de accu opgeladen word?
Deze toon is hoorbaar als de accu geladen word als de laptop aan staat,
maar ook als de laptop uit staat en alleen de accu geladen word.
Als ik werk op accu of op stroom is er niks aan de hand, word de accu
echter opgeladen dan hoor ik een hoge piep (fluit) toon... Accu word
netjes opgeladen dus das het probleem niet...
//EDIT//
Voor de Bluetooth module is er een nieuwe driver / firmware beschikbaar.
http://support.dell.com/s...formatcnt=1&fileid=152592
//EDIT//
Voor de Bluetooth module is er een nieuwe driver / firmware beschikbaar.
http://support.dell.com/s...formatcnt=1&fileid=152592
[ Voor 46% gewijzigd door 4Reload op 12-02-2006 14:58 ]
Heeft er iemand al ervaring met Linux op deze laptop? Ik kan met Google weinig vinden. Sommige mensen zeggen dat ze qua hardware gelijk zijn aan de 9300, maar in de 9300 zit een Ati kaart volgens diezelfde mensen. Hier zit Nvidia in, dus da's toch een groot verschil ... Ati en Linux heb ik toch vaak ruzie mee (alhoewel ik eigenlijk Ati fan ben).
Wat ruist er door het struikgewas
Die fluittoon had ik gisteren ook, maar later niet meer. Mogelijk inderdaad alleen als de accu opgeladen wordt. Ik zal het eens even in de gaten houden want het was wel een irritant fluittoontje. Overigens heb ik de 9 cell 80 Whr accu, ik weet niet of dat nog verschil maakt.4Reload schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:47:
Zijn er meer die een hoge piep (fluit) toon horen als de accu opgeladen word?
Opel Ampera-e (2020)
Cybje, kijk even in dit forum: Dell Inspiron 9400 goes LinuxCybje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:13:
Heeft er iemand al ervaring met Linux op deze laptop? Ik kan met Google weinig vinden. Sommige mensen zeggen dat ze qua hardware gelijk zijn aan de 9300, maar in de 9300 zit een Ati kaart volgens diezelfde mensen. Hier zit Nvidia in, dus da's toch een groot verschil ... Ati en Linux heb ik toch vaak ruzie mee (alhoewel ik eigenlijk Ati fan ben).
Heb zelf ook wel plannen in die richting met Ubuntu, maar ik wacht nog even op de Intel wireless driver...
Opel Ampera-e (2020)
Verwijderd
Nou word ik ook wel heel benieuwdVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:41:
Ik KRIJG hem niet hé.. ons mam betaalt hem en ik betal hem na zoveel tijd terug enzo.. anders moet ik nog 'n paar jaar sparenMaar zou ik anders niet voor een XPS gaan met 2.16 GHz.. volgens mij heb ik toch meer aan een 9400 met een Dual Core ?
Want dan moet je toch aardig wat kranten lopen... als je 11 jaar bent, mag dat eigenlijk dan al? of gewoon van je zakgeld?
Ik zou gewoon die Inspiron 9400 T2300 Duo Core nemen. Mooi ding man, met alles erop en eraan voor een goeie prijs.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 17:36 ]
Ik heb ook de 9 cell 80 Whr accu.Wesco schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:26:
[...]
Die fluittoon had ik gisteren ook, maar later niet meer. Mogelijk inderdaad alleen als de accu opgeladen wordt. Ik zal het eens even in de gaten houden want het was wel een irritant fluittoontje. Overigens heb ik de 9 cell 80 Whr accu, ik weet niet of dat nog verschil maakt.
ThanksWesco schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:28:
[...]
Cybje, kijk even in dit forum: Dell Inspiron 9400 goes Linux
Heb zelf ook wel plannen in die richting met Ubuntu, maar ik wacht nog even op de Intel wireless driver...
Heb nu een Asus M6000N, maar die begint vrij sloom te worden (512 MB RAM, Pentium M 1.4 GHz) en die crasht soms als je switched tussen resoluties of tussen X/console dankzij brakke Ati drivers. Me vriendin had dat probleem ook, maar sinds ze een Nvidia kaart heeft is dat probleem ineens opgelost.
Enige nadeel wat ik nu nog zie is dat het DDR2 geheugen dus 533 MHz is ipv 667. Ik weet vrij weinig van DDR2 (behalve dat AMD er voorheen niet dol op was), maar zou dat verschil echt erg merkbaar zijn? Intel heeft normaal gesproken toch weinig last van het feit dat die bussnelheden niet synchroon zijn?
@Caazje
Voor 133 EURO meer heb je dus een verdubbeling van het aantal CPU cores, verdubbeling van RAM en 20GB meer aan harddisk ruimte. Als je toch zoveel geld tot je beschikking hebt zou ik dus voor de duo core gaan. Gewoon meer waar voor je geld.
Je zou nog kunnen kiezen voor de Intel Core Duo T2400 1.83GHz, dat kost je nog eens 154,70 EURO extra. De Intel Core Duo T2600 2,16 GHz kost 690,20 EURO extra. Voor dat geld kun je er beter een snelle desktop naast zetten lijkt mij.
Ik begrijp uit je verhaal dat je moeder je geld leent en dat jij dat dan aan haar de komende maanden gaat terug betalen. Niks mis mee, die fout heb ik vroeger ook gemaakt toen ik een stereo set wilde kopen
Het koste me toen maanden voordat ik hem helemaal had af betaald. Ik zou je dus adviseren om niet meer geld uit te geven dan dat je in een jaar bij elkaar kunt sparen. Als je er langer dan een jaar over doet om hem terug te betalen dan begint het echt vervelend te worden. Je vriendjes hebben dan allang een quad (4) core terwijl jij dan nog je ouwe trage duo core aan het af betalen bent 
Ik heb er in iedergeval van geleerd dat ik eerst zorg dat ik voldoende geld heb en daarna pas ga shoppen (afgezien van het kopen van ons huis natuurlijk). Voordeel is dat je vriendjes dan nog bezig zijn met het af betalen van hun duo core terwijl jij dan kunt patsen met je splinternieuwe volledig afbetaalde quad core
Anyway, succes met je keuze. Let er bij het bestellen op dat je op de website even alle drie de basis configuraties aanpast naar de configuratie die jij wilt hebben. Alle drie geven ze namelijk een verschillende prijs voor precies dezelfde laptop configuratie.
Inspirion 9400 256 MB nVidia T Geforce 7800 Intel Core Solo 1.66GHz 512MB RAM 60 GB HD 1466,- EURO | Inspirion 9400 256 MB nVidia T Geforce 7800 Intel Core Duo 1.66GHz 1024 MB RAM (gratis verdubbeling geldig t/m 21-2-2006) 80 GB HD 1599,- EURO |
Voor 133 EURO meer heb je dus een verdubbeling van het aantal CPU cores, verdubbeling van RAM en 20GB meer aan harddisk ruimte. Als je toch zoveel geld tot je beschikking hebt zou ik dus voor de duo core gaan. Gewoon meer waar voor je geld.
Je zou nog kunnen kiezen voor de Intel Core Duo T2400 1.83GHz, dat kost je nog eens 154,70 EURO extra. De Intel Core Duo T2600 2,16 GHz kost 690,20 EURO extra. Voor dat geld kun je er beter een snelle desktop naast zetten lijkt mij.
Ik begrijp uit je verhaal dat je moeder je geld leent en dat jij dat dan aan haar de komende maanden gaat terug betalen. Niks mis mee, die fout heb ik vroeger ook gemaakt toen ik een stereo set wilde kopen
Ik heb er in iedergeval van geleerd dat ik eerst zorg dat ik voldoende geld heb en daarna pas ga shoppen (afgezien van het kopen van ons huis natuurlijk). Voordeel is dat je vriendjes dan nog bezig zijn met het af betalen van hun duo core terwijl jij dan kunt patsen met je splinternieuwe volledig afbetaalde quad core
Anyway, succes met je keuze. Let er bij het bestellen op dat je op de website even alle drie de basis configuraties aanpast naar de configuratie die jij wilt hebben. Alle drie geven ze namelijk een verschillende prijs voor precies dezelfde laptop configuratie.
What the .... ik zit nu bij Dell te configureren. En praktisch dezelfde laptop is als ik 'm zakelijk bestel een paar tientjes goedkoper. Nou bestel ik 'm op m'n bedrijf (als ik 'm uberhaupt nog koop, want ik begin Dell met het uur vreemder te vinden) ... maar consumenten worden zo toch genaaid? Of krijgen die er gewoon nog meer software bij die ze totaal niet willen?
Ik vind het ook een beetje vaag dat je bij de consumenten meer basisconfiguraties hebt ... en dat die prijzen dan uiteindelijk gaan verschillen. En zo snel kun je daar al niet prijsvergelijken op die Dell site (je moet eerst die hele config tool door), dus volgens mij proberen ze je gewoon te naaien?
Ik vind het ook een beetje vaag dat je bij de consumenten meer basisconfiguraties hebt ... en dat die prijzen dan uiteindelijk gaan verschillen. En zo snel kun je daar al niet prijsvergelijken op die Dell site (je moet eerst die hele config tool door), dus volgens mij proberen ze je gewoon te naaien?
Verwijderd
Ja.. dat gevoel ken ik...Cybje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:07:
dus volgens mij proberen ze je gewoon te naaien?
Ik ben nog steeds aan het wachten op een bevestiging van de belofte dat mijn laptop omgeruild zou worden. Belofte is Donderdag middag gedaan..maar dell heeft alle tijd blijkbaar.
Maandag maar weer de helpdesk gaan lastigvallen...
Uitgaande van de basisconfiguratie is het verschil dat de consumentenversie Windows XP MCE krijgt en de zakelijke versie Windows XP Home. Tijdelijk krijgen consumenten er ook een fotoprinter bij, dus genaaid worden ze naar mijn mening niet.Cybje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:07:
dus volgens mij proberen ze je gewoon te naaien?
Hoewel dat overmorgen weer anders kan liggen, want op Dell is geen pijl te trekken qua prijzen en acties.
De commerciële aanpak van Dell is nogal afwijkend van wat we hier in Nederland gewend zijn. Ze richten zich met aparte aanbiedingen en basismodellen op verschillende markten/doelgroepen, en ze gebruiken de prijs ook als middel om hun voorraadbeheer te stroomlijnen. Dus als ze een tekort van een bepaalde component voorzien (bv. een bepaalde CPU uitvoering) gooien ze de prijs ervan omhoog, hebben ze een overschot dan wordt de prijs verlaagd.
Verder wordt je min of meer gek gemaakt met de soms dagelijks wisselende aanbiedingen: gratis dubbel geheugen, gratis verzending, gratis printer, gratis tas, 5% korting, een bedrag aan korting en zo zijn er nog wel wat op te noemen die in regelmatig wisselende samenstelling en combinaties gehanteerd worden.
Verder worden vaak de basismodellen die je kunt selecteren aantrekkelijk geprijsd, maar zodra je iets gaat upgraden tikt het hard aan en soms kun je dan beter een duurder model als uitgangspunt kiezen.
Soms is het handig om telefonisch te gaan bestellen, vooral als je wat (dure) toeters en bellen wilt valt er dan nog wel eens een betere prijs te regelen dan via de website, maar dan moet je ook een handig praatje houden met de verkoper en het een beetje treffen (of opnieuw proberen bij een volgende...).
Oftewel, je moet heel goed weten wat je wilt, en dan dagelijks in de gaten houden wat de acties zijn, en ook vergelijken tussen consumenten en kleinzakelijk (met aparte aanbiedingen). Zodra er een beetje een goede aanbieding is moet je dan toeslaan, bv. als ze gratis dubbel geheugen en gratis verzending aanbieden met nog een leuke korting.
Zo heb ik mijn Inspiron 9400 met gratis verzending, 70 Euro korting en gratis dubbel geheugen besteld (hoewel ik vermoed dat dat gratis dubbel geheugen eigenlijk niet de bedoeling was, want het stond niet als aanbieding genoemd maar alleen in de configurator).
Soms kloppen de aanbiedingen die ze noemen niet met de specificaties in de configurator en andersom, en soms moet je ook even de juiste route door de website vinden om meer of interessantere basisconfiguraties te vinden.
En af en toe klopt de site gewoon niet, zo heb ik ooit een Precision notebook besteld voor minder dan 1000 Euro doordat ze een grotere harddisk aanboden met een minderprijs van 700 Euro ofzoiets. Helaas werd deze bestelling door Dell gecancelled...
Als ze een gratis printertje aanbieden en 30% korting op extra garantie en services, dan kun je beter even wachten tot de volgende aanbiedingen voorbij komen, je wilt niet weten hoeveel van die printertjes er op Marktplaats en V&A worden aangeboden...
En je moet er niet wakker van liggen als je denkt een goede deal gemaakt te hebben en je ziet de volgende dag dat er nog eens gratis verzending ("alleen vandaag!") overheen gegooid wordt omdat ze een kwartaal target moeten halen. Een enkele keer valt er dan nog te cancellen en opnieuw te bestellen, maar soms heb je gewoon botte pech...
Verder wordt je min of meer gek gemaakt met de soms dagelijks wisselende aanbiedingen: gratis dubbel geheugen, gratis verzending, gratis printer, gratis tas, 5% korting, een bedrag aan korting en zo zijn er nog wel wat op te noemen die in regelmatig wisselende samenstelling en combinaties gehanteerd worden.
Verder worden vaak de basismodellen die je kunt selecteren aantrekkelijk geprijsd, maar zodra je iets gaat upgraden tikt het hard aan en soms kun je dan beter een duurder model als uitgangspunt kiezen.
Soms is het handig om telefonisch te gaan bestellen, vooral als je wat (dure) toeters en bellen wilt valt er dan nog wel eens een betere prijs te regelen dan via de website, maar dan moet je ook een handig praatje houden met de verkoper en het een beetje treffen (of opnieuw proberen bij een volgende...).
Oftewel, je moet heel goed weten wat je wilt, en dan dagelijks in de gaten houden wat de acties zijn, en ook vergelijken tussen consumenten en kleinzakelijk (met aparte aanbiedingen). Zodra er een beetje een goede aanbieding is moet je dan toeslaan, bv. als ze gratis dubbel geheugen en gratis verzending aanbieden met nog een leuke korting.
Zo heb ik mijn Inspiron 9400 met gratis verzending, 70 Euro korting en gratis dubbel geheugen besteld (hoewel ik vermoed dat dat gratis dubbel geheugen eigenlijk niet de bedoeling was, want het stond niet als aanbieding genoemd maar alleen in de configurator).
Soms kloppen de aanbiedingen die ze noemen niet met de specificaties in de configurator en andersom, en soms moet je ook even de juiste route door de website vinden om meer of interessantere basisconfiguraties te vinden.
En af en toe klopt de site gewoon niet, zo heb ik ooit een Precision notebook besteld voor minder dan 1000 Euro doordat ze een grotere harddisk aanboden met een minderprijs van 700 Euro ofzoiets. Helaas werd deze bestelling door Dell gecancelled...
Als ze een gratis printertje aanbieden en 30% korting op extra garantie en services, dan kun je beter even wachten tot de volgende aanbiedingen voorbij komen, je wilt niet weten hoeveel van die printertjes er op Marktplaats en V&A worden aangeboden...
En je moet er niet wakker van liggen als je denkt een goede deal gemaakt te hebben en je ziet de volgende dag dat er nog eens gratis verzending ("alleen vandaag!") overheen gegooid wordt omdat ze een kwartaal target moeten halen. Een enkele keer valt er dan nog te cancellen en opnieuw te bestellen, maar soms heb je gewoon botte pech...
[ Voor 10% gewijzigd door Wesco op 13-02-2006 00:46 ]
Opel Ampera-e (2020)
Verwijderd
Hoi Lemke,Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:15:
Ik afgelopen week ook een i9400 besteld, met de volgende specs:
Inspiron 9400 Duo Processor T2400 (1,83 Ghz)Voor 2000 Euro incl. Transport.
- 17" Ultra sharp WUXGA (1920x1200) Truelife
- Carbon Fiber Snap-on LCD cover
- 1024Mb 667Mhz DDR2 SDRAM
- 80Gb 7200rpm SATA
- 8x DVD+/- RW drive
- 9cell Battery
- 256Mb Geforce 7800 Go Graphic Card
- Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11 a/b/g 54Mbps) for Duo processor
- TrueMobile 350 Internal bluetooth module
- Carryingcase
- 3 year At home service NBD
- MS MCE, Works, DVD Cyberlink, Record Now, Mcfee suite subscription 1,5 year
- Voor de rest nog een DVI, 5in1 Card lezer, firewire, USB2 poorten, ... the usual stuff.
Ze belde me vrijdag enkel nog op of 553Mhz geheugen ook goed was. 667 was minimaal 2 weken levertermijn op. Prijs kwam dan op 1950 Euro
Zou je dit merken in performance?
Oh, en een ander goed forum voor notebooks is: www.notebookforums.com
Greetz
Lemke
Ik zat te kijken of jij een emailadres had in je profiel maar helaas. Ik ben aan het onderhandelen met een Dell mannetje over ongeveer dezelfde config als jij maar hij wil niet naar mijn prijs toe (jouw 2000 incl). Zou jij mij kunnen mailen met de gegevens over jouw mannetje bij Dell en de config enzo?
Mail to: andre.dewaal @tiscali.nl please!
Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan met de config van Brijner: niet elke verkoper doet dit.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:32:
[...]
Hoi Lemke,
Ik zat te kijken of jij een emailadres had in je profiel maar helaas. Ik ben aan het onderhandelen met een Dell mannetje over ongeveer dezelfde config als jij maar hij wil niet naar mijn prijs toe (jouw 2000 incl). Zou jij mij kunnen mailen met de gegevens over jouw mannetje bij Dell en de config enzo?
Mail to: andre.dewaal @tiscali.nl please!
De mijne hield zich vast aan de prijzen die ook op het Internet staan.
Ik laat Dell nu even wat voor wat het is en kijk later nog wel een keer (en hoop dat een andere verkoper te spreken).
Ook hoop ik dan dat de nieuwe Dell XPS Mobile M2010 uit is: is echt prachtig voor een desktopvervanger.
Ik zie op de site van DELL bij de technische specificaties dat de USB-poorten van de 9400 niet van stroom zijn voorzien.
Is het dan wel mogelijk om iets aan te sluiten dat geen eigen voeding heeft (b.v. een AV-grabber)?
Is het dan wel mogelijk om iets aan te sluiten dat geen eigen voeding heeft (b.v. een AV-grabber)?
Geen stroom op de USB? Dus een optisch muisje aansluiten zou ook niet kunnen?
Ja wel, kan wel. Er komt gewoon 5 volt uit. Maar je kan wel problemen krijgen met een adsl modem, printer en muis tegelijk. Dan trekt de poort het niet en krijg je foutmeldingen van de usb poort en vallen de apparaten af en toe uit.
Er is geen extra stroomtoevoer voor zware apparaten.
Kijk maar eens naar USB 2 hubs, sommige zijn powered, sommige niet. (Sommige hebben een adapter, andere niet.)
Er is geen extra stroomtoevoer voor zware apparaten.
Kijk maar eens naar USB 2 hubs, sommige zijn powered, sommige niet. (Sommige hebben een adapter, andere niet.)
Brijner is alles nou nog een beetje goed gekomen met je 9400? ik hoop het wel voor je in ieder geval, het zit je niet echt mee tot zover 
Mijn 9400 wordt verwacht op 23-02 maar ik hou mijn hart vast

Mijn 9400 wordt verwacht op 23-02 maar ik hou mijn hart vast
Verwijderd
Ik had gehoopt mijn 9400 snel te ontvangen, maar hij staat al sinds donderdag in preproductie 
volgens mij zijn ze out-of-processors.
volgens mij zijn ze out-of-processors.
Windows Proffesional vereist bij DuoCore
Ik lees net op http://www.microsoft.com/...cten/windows/versies.aspx hevolgende:
"Ook wanneer uw werkstation specifieke hardware-eigenschappen heeft zoals een dubbelprocessor moederbord, of een videokaart voor twee monitoren, dan is Windows XP Professional vereist.
SMP
Windows XP Professional Edition ondersteunt symmetrische multiprocessor ontwerpen (SMP) voor maximaal twee processoren. De Home Edition zal de tweede processor gewoonweg niet herkennen omdat de benodigde techniek (SMP) daarvoor ontbreekt."
Iedereen die dus een DuoCore heeft uitgezocht, kan maar beter ook Win. Prof. bestellen !
Ik lees net op http://www.microsoft.com/...cten/windows/versies.aspx hevolgende:
"Ook wanneer uw werkstation specifieke hardware-eigenschappen heeft zoals een dubbelprocessor moederbord, of een videokaart voor twee monitoren, dan is Windows XP Professional vereist.
SMP
Windows XP Professional Edition ondersteunt symmetrische multiprocessor ontwerpen (SMP) voor maximaal twee processoren. De Home Edition zal de tweede processor gewoonweg niet herkennen omdat de benodigde techniek (SMP) daarvoor ontbreekt."
Iedereen die dus een DuoCore heeft uitgezocht, kan maar beter ook Win. Prof. bestellen !
Verwijderd
Gericht aan de kopers van een 9400:
Enkele weken geleden heb ik voor mijn ouders een 9400 besteld. De laptop is netjes een dag of 8 later afgeleverd door Dell. Niks aan de hand. Naar aanleiding van de posts van Breiner over zijn scherm heb ik ook het scherm van onze laptop tegen de loep gehouden en kwam tot de conclusie dat het 'leakage'-verhaal ook hier opging. Voor de duidelijkheid, deze laptop beschikt over het wuxga scherm. Na telefoneren met dell werd besloten het scherm te vervangen. Vier dagen na dit gesprek is een monteur het scherm volgens afspraak komen vervangen. Het resultaat is een zeer grote verbetering! Het nieuwe scherm lekt enkel helemaal onderaan wat licht maar de witte waas is compleet verdwenen. Maw, het licht-probleem is mijns inziens exemplarisch en NIET 'works as designed'. Neem geen genoegen met een gemankeerd product zou ik zeggen en laat Dell dit oplossen.
Just my 2 cents.
Enkele weken geleden heb ik voor mijn ouders een 9400 besteld. De laptop is netjes een dag of 8 later afgeleverd door Dell. Niks aan de hand. Naar aanleiding van de posts van Breiner over zijn scherm heb ik ook het scherm van onze laptop tegen de loep gehouden en kwam tot de conclusie dat het 'leakage'-verhaal ook hier opging. Voor de duidelijkheid, deze laptop beschikt over het wuxga scherm. Na telefoneren met dell werd besloten het scherm te vervangen. Vier dagen na dit gesprek is een monteur het scherm volgens afspraak komen vervangen. Het resultaat is een zeer grote verbetering! Het nieuwe scherm lekt enkel helemaal onderaan wat licht maar de witte waas is compleet verdwenen. Maw, het licht-probleem is mijns inziens exemplarisch en NIET 'works as designed'. Neem geen genoegen met een gemankeerd product zou ik zeggen en laat Dell dit oplossen.
Just my 2 cents.
Nu worden de meeste 9300 en 9400's geleverd met MCE: hoe zit het daarmee?eduard61 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:44:
SMP
Mijn Windows XP Home heeft er geen enkele moeite mee hoor, apparaat beheer laat mooi 2 procs zien en ook via de task manager krijg ik 2 aparte grafiekjes...misschien omdat het 2 core's op 1 ding zijn ipv 2 losse? Of misschien is die info achterhaalteduard61 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:44:
SMP
XP Home doet as far as I know wel gewoon SMP. Hyper-Threading is bijna hetzelfde (nou ja, gezien vanuit het OS dan) en wordt toch ook door Home ondersteund?
Maar goed, ik heb inmiddels een Inspiron 9400 met Home besteld. Ik installeer er toch meteen Linux op, dus meer geld uitgeven aan Windows is sowieso niet nuttig voor mij.
Maar goed, ik heb inmiddels een Inspiron 9400 met Home besteld. Ik installeer er toch meteen Linux op, dus meer geld uitgeven aan Windows is sowieso niet nuttig voor mij.
Dit topic is gesloten.