Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Met photoshop (en andere programma's) kun je in een handomdraai JPEG laten maken van een selectie raw-files. Scheelt je bij het fotograferen opslagruimte en tijd (er hoeft immers minder weggeschreven te worden) en op je pc natuurlijk ook opslagruimte.Magic schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:11:
Ik schiet raw + jpg, jpg is vaak goed zat,
Ik zie nog steeds het voordeel niet om van alles een JPEG te hebben als ik zo een JPEG kan krijgen van elke foto die ik wil. Een kwestie van smaak misschien?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Op een of andere manier kan photoshop niet zulke mooie jpegs produceren als mijn camera dat kan. Goed mogelijk dat ik iets fout doe hoor, ik heb er nooit zo goed naar gekeken. maar qua tijd doet het me niks, de burst-modus is bij mij zo goed als onaangeraaktGizz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:14:
[...]
Met photoshop (en andere programma's) kun je in een handomdraai JPEG laten maken van een selectie raw-files. Scheelt je bij het fotograferen opslagruimte en tijd (er hoeft immers minder weggeschreven te worden) en op je pc natuurlijk ook opslagruimte.
Ik zie nog steeds het voordeel niet om van alles een JPEG te hebben als ik zo een JPEG kan krijgen van elke foto die ik wil. Een kwestie van smaak misschien?
Ik denk dat het inderdaad een kwestie van voorkeur is, ik snap de voordelen wel, maar voor mij doen die er niet toe
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dat is idd. zo met li-on cellen, anders kan je ze nooit meer opladen!
Maar Li-on accu's hebben hiervoor allemaal beveiligingen en electronica ingebouwd.
Dus als de camera uitvalt omdat de accu leeg is dan betekent dat dat er nog wel een veilige marge is en dat de accu niet helemaal leeg is.
(dit is teminste wat ik opgepikt heb, zelfde bij laptop accu's....)
Ik gebruik best vaak de accu's totdat de camera uitvalt en nooit problemen ermee.
En anders een nieuwe accu op e-bay voor 4,95?
Ik heb namelijk de volgende deal op het oog:
- Canon EOS 350 D Kit + 18/55mm Kitlens Nederlandse editie
- Lowepro tas Rezo 120 AW
- Extra accu van Hähnel
- Sandisk 1 GB CompactFlash Type II geheugenkaart
Bij de Mediamarkt kan ik er waarschijnlijk wel wat bij lullen praten, maar ik betwijfel of ik voor de bovenstaande prijs een gelijkwaardig pakket zou kunnen krijgen. Maar voor de zekerheid wil ik toch wel eventjes de prijs weten
Iemand een idee?
misschien is het niet de meest ideale plek om dit te vragen, maar ik wist zo ook even geen andere plek... als t fout is, sorry
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En omdat ze zo klantvriendelijk zijn geen prijsopgave te doen, ga je toch een end rijden om het daar te kopen? Veel meer dan twee tientjes gaat het waarschijnlijk toch niet schelen, koop het toestel liever bij een ander danwolkje schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:44:
Weet iemand bij toeval een redelijk actuele prijs voor een 350D Kit bij de Mediamarkt? Ik woon namelijk op dik 1,5 uur reizen van de Mediamarkt dus ff erheen rijden voor een prijscheck doe ik liever nietZoals jullie waarschijnlijk wel weten weigert Mediamarkt prijsinfo via de telefoon noch mail te geven, aangezien ze je in de winkel willen hebben. Dus dan probeer ik het eerst maar even zo

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Per vestiging verschillen de prijzen dacht ik? Vorige week was ik in MM Amsterdam, daar lag de kit voor €749.wolkje schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:44:
Weet iemand bij toeval een redelijk actuele prijs voor een 350D Kit bij de Mediamarkt? Ik woon namelijk op dik 1,5 uur reizen van de Mediamarkt dus ff erheen rijden voor een prijscheck doe ik liever nietZoals jullie waarschijnlijk wel weten weigert Mediamarkt prijsinfo via de telefoon noch mail te geven, aangezien ze je in de winkel willen hebben. Dus dan probeer ik het eerst maar even zo
misschien is het niet de meest ideale plek om dit te vragen, maar ik wist zo ook even geen andere plek... als t fout is, sorry
Er bestaat eigenlijk geen "de Media Markt". Elk filiaal heeft z'n eigen inkoop en prijsbepaling. In Eindhoven betaal je momenteel 679 voor de 350 kit.wolkje schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:44:
Ik heb namelijk de volgende deal op het oog:Dit pakket kan ik bij Redcoon kopen voor €820,32. Van alle webshops is dit zeker weten het goedkoopste. Nu weet ik dat de geleverde tas klein is (lees: 1 camera en 1 lens) dus ik wil wat extra gaan betalen voor een ietwat grotere tas. Voor een aantal euro's extra kom ik dan op ongeveer €850. Daar zit dan dus een Rezo 170 AW bij.
- Canon EOS 350 D Kit + 18/55mm Kitlens Nederlandse editie
- Lowepro tas Rezo 120 AW
- Extra accu van Hähnel
- Sandisk 1 GB CompactFlash Type II geheugenkaart
Bij de Mediamarkt kan ik er waarschijnlijk wel wat bij lullen praten, maar ik betwijfel of ik voor de bovenstaande prijs een gelijkwaardig pakket zou kunnen krijgen. Maar voor de zekerheid wil ik toch wel eventjes de prijs weten
Iemand een idee?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Deze week maar even bestellen die 350D dan!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
i am the lizardking, I can do anything
Verwijderd
In nederland heb je hem ook voor dat geld bij een aantal shops.lizardking77 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:41:
Of rij ff naar Duitsland, daar kost de 350D Kit 699 Euro. Bij Saturn of Mediamarkt.
Saturn, Mediamarkt, Makro, Real, etc etc...... Allemaal onderdeel van Metro A.G. (veel concurrentie hoef je er dus niet altijd van te verwachten, hooguit af en toe wat lokale akties)lizardking77 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:41:
Of rij ff naar Duitsland, daar kost de 350D Kit 699 Euro. Bij Saturn of Mediamarkt.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
De 80-200 4.5-5.6 mkII die ik destijds bij m'n 500n gekocht had daarentegen.. de bouwkwaliteit is brakkig, maar de scherpte enzo vallen me 100% mee. Probeerseltje:

(klikbaar voor een 100% crop - de volledige JPEG wilde niet in m'n fotoalbum terecht komen wegens te trage internetverbinding, te groot bestand, of beiden)
(let niet op het foute tekstdingetje, ik zat maar wat te prutsen en moet nog een echte maken)
[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 08-05-2006 17:30 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Destijds was een DSLR te duur en heb ik €1000,- euro neergeteld voor de Fuji.
De 350D heb ik nu al een aantal malen in mijn handen gehad en ik ben verliefd geworden op deze camera. Ik zat tegen de grens aan met mijn oude camera en hoewel je opzetlenzen kunt blijven kopen is het een keer klaar en moet je de sprong wagen. Voor mij is die tijd gekomen en over twee maanden koop ik die 350D.
Het was nog even twijfelen tussen de D70 en de 350D maar de 350D heeft het uiteindelijk gewonnen omdat die beter in mijn handen ligt, dat is voor een aantal mensen misschien een vreemde motivatie maar je wilt geen camera kopen die niet lekker in de hand ligt. Qua objectieven hoef je bij beide merken niets te vrezen dus ik ga erg blij zijn wanneer ik hem heb.
Sommigen van jullie hebben deze overstap ook moeten maken en hij valt in het begin vreemd genoeg zwaar omdat je jezelf hecht aan een fototoestel. Ik heb het met de Fuji die ik zeker niet ga verkopen want ik krijg er nog niet een fractie voor terug van wat deze heeft gekocht.
Het enige wat ik nog even moet weten is waar ik een grip vandaan moet halen, deze is onmisbaar maar zeker niet universeel (zo heb ik mij laten vertellen). Wanneer ik dit weet en deze met de 350D heb gekocht ga ik een blij man zijn die zijn hobby ineens een nieuwe dimentie kan geven.
Deze post deelt niet mee in een eventuele discussie uit dit topic maar ik wil op deze manier wel melden dat het een prettige camera is.
Je motivatie is eigenlijk heel logisch. Qua fotografische mogelijkheden ontlopen de D70 en de 350D elkaar namelijk niet zoveel.bazs2000 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:34:
...
Het was nog even twijfelen tussen de D70 en de 350D maar de 350D heeft het uiteindelijk gewonnen omdat die beter in mijn handen ligt, dat is voor een aantal mensen misschien een vreemde motivatie maar je wilt geen camera kopen die niet lekker in de hand ligt. Qua objectieven hoef je bij beide merken niets te vrezen dus ik ga erg blij zijn wanneer ik hem heb.
De grip voor de 350D kun je o.a. kopen bij Foto Konijnenberg, zie ook deze link.Het enige wat ik nog even moet weten is waar ik een grip vandaan moet halen, deze is onmisbaar maar zeker niet universeel (zo heb ik mij laten vertellen). Wanneer ik dit weet en deze met de 350D heb gekocht ga ik een blij man zijn die zijn hobby ineens een nieuwe dimentie kan geven.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
De grip kun je gewoon bij één van de winkels in de pricewatch bestellen, gewoon de originele canongrip bestellen die bij de 350D hoort en klaar ben je
Dit is de enige juiste motivatiebazs2000 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:34:
Veel plezier met je 350D!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Bedankt trouwens voor die links, ik zie nu dus dat een aantal zaken goedkoper zijn dan ik dacht wat zeker niet onbelangrijk is wanneer je veel wilt kopen.
Let erop dat er wel significante verschillen zijn op bijvoorbeeld het gebied van flitsen.bazs2000 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:34:
Het flitssysteem van Canon is gewoon slecht vergeleken met Nikon.
Een D70 kan gewoon master spelen bij het flitsen, bij Canon moet je een ST-2 halen van €200 of een extra flitsers á €200+. En je flitser van de camera halen wil je echt wel als je een beetje mooi wilt flitsen.
Verder kan je de SB-800 (SB-600 weet ik weinig van) gewoon op diafragma automaat zetten. Canon heeft alleen helemaal automatisch (E-ttl waar je weinig invloed op hebt) of volledig manual stand waarin je de kracht van je flitser kunt bepalen. Ik wil gewoon het diafragma instellen en dat de flitser dan zelf meet hoeveel licht hij moet geven, zoals alle automatische flitsers vroeger waren, maar dat kan gewoon niet.
Verder kan je bij Nikon een handige grid aanzetten om te kijken of je foto's recht worden etc.
Ben trouwens geen Nikon-fanboy hoor, heb zelf een 300D
Mijn punt: er zijn meer dingen dan objectieven en een body met een bepaalde ergonomie waar je naar moet kijken imho
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Nikon heeft een aantal pre's, met name op het gebied van het remote aansturen van de flitser door de body, maar om het hele flitssysteem van Nikon nou meteen als veruit superieur te omschrijven: ik heb er maar weinig van gemerkt eigenlijk. Ik vind de SB800 niet heel erg handig werken en soms wat raar flitsen.
Besef dat je voor een systeem kiest en dat ergonomie zéér belangrijk is, misschien wel een van de belangrijkste kenmerken wanneer je veel met je camera gaat lopen
Hoe kom je erbij dat die grip onmisbaar is? Je hebt de cam in je handen gehad zonder grip. Dat beviel goed. Wie weet bevalt die grip je helemaal niet? Ikzelf zie die grip helemaal niet zitten, maar die discussie is in deze draad al eens gevoerd. Mijn idee is, dat je die grip er altijd nog bij kan kopen, als je na enige tijd zou denken dat je hem mist.bazs2000 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:34:
(..) Het enige wat ik nog even moet weten is waar ik een grip vandaan moet halen, deze is onmisbaar maar zeker niet universeel (zo heb ik mij laten vertellen). Wanneer ik dit weet en deze met de 350D heb gekocht ga ik een blij man zijn die zijn hobby ineens een nieuwe dimentie kan geven.(...)
Heb je wel een Canon EX flitser? Volgens mij volgt zelfs je ingebouwde flitser automatisch je instellingen, inclusief + of - 2 stops flitsbelichtingscompensatie. Op de flitser zelf is veel in te stellen, zelfs 3 stops + of - flitsbelichtingscompensatie, maar nodig is dat allemaal niet, om automatisch te kunnen werken. Trough The Lens (TTL) lichtmeting is IMO toch wel behoorlijk superieur aan het ouderwetse systeem, waarbij de sensor op de flitser zit, zeker als je graag alles automatisch gebruikt, zoals je aangeeft.Gizz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:32:
[...] Canon heeft alleen helemaal automatisch (E-ttl waar je weinig invloed op hebt) of volledig manual stand waarin je de kracht van je flitser kunt bepalen. Ik wil gewoon het diafragma instellen en dat de flitser dan zelf meet hoeveel licht hij moet geven, zoals alle automatische flitsers vroeger waren, maar dat kan gewoon niet. [...]
Je maakt er meer foto's mee (accu) en wanneer je de kamera kantelt dan kun je zonder je polsen te verdraaien evengoed een foto maken en het kantelen van de camera doe ik vaak. Ik heb de camera al met grip in mijn handen gehad en weet waar ik het over heb (en wat ik wil).Toff schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:20:
[...]
Hoe kom je erbij dat die grip onmisbaar is? Je hebt de cam in je handen gehad zonder grip. Dat beviel goed. Wie weet bevalt die grip je helemaal niet? Ikzelf zie die grip helemaal niet zitten, maar die discussie is in deze draad al eens gevoerd. Mijn idee is, dat je die grip er altijd nog bij kan kopen, als je na enige tijd zou denken dat je hem mist.
Ik heb het over een model als dit:

Een flitser op diafragmastand meet zelf het licht met een sensor, zonder tussenkomst van de camera. Dat is in gevallen waar e-ttl niet wenselijk is natuurlijk heel handig.neographikal schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:09:
Wat bedoel je met de diafragma-automaat? Die volg ik even niet, dat doet hij toch automatisch op het moment dat je in de AV/TV/M stand aan het knallen gaat?
Voorbeeld: in een kerk laat je iemand zitten op een kerkbank. Op 1 meter afstand van deze persoon leg je een flitser neer. Zelf ga je op 10 meter afstand staan met een groothoeklens.
Wat doet e-ttl dan, hij probeert je hele frame goed te belichten, terwijl je geflitste oppervlak misschien 5% is van de foto. Resultaat: flitser knalt zo hard mogelijk om je hele kerk te verlichten en je persoon is gewoon 100% wit op je foto. Kun je soms ondervangen door e-ttl 2 of 3 stops onder te laten belichten, maar in dit voorbeeld zal dat ook niet werken omdat je onderwerp gewoon te klein is.
Met een flitser die het zelf uitzoekt heb je het probleem niet. De persoon die licht weerkaatst vult het grootste deel van het "frame" van de sensor in de flitser en de lichtsterkte wordt juist aangepast aan de situatie.
Heb een 550ex en 420ex. Je kunt inderdaad je e-ttl een beetje compenseren, maar zoals ik al aangaf in het bovenstaande voorbeeld gaat dat vaak niet lekker als je iets anders maakt dan een foto met het geflitste onderwerp voor het grootste deel in beeld.Toff schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:38:
[...]
Heb je wel een Canon EX flitser? Volgens mij volgt zelfs je ingebouwde flitser automatisch je instellingen, inclusief + of - 2 stops flitsbelichtingscompensatie. Op de flitser zelf is veel in te stellen, zelfs 3 stops + of - flitsbelichtingscompensatie, maar nodig is dat allemaal niet, om automatisch te kunnen werken.
Nog een idioot iets van het EX-systeem: een 420EX werkt alleen als E-ttl slave, als je een manual slave wilt moet je meteen een 550EX (of beter) kopen. Kassa voor Canon
[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 10-05-2006 19:14 ]
Er zitten ook wat nadelen aan de grip: extra gewicht (zit ik met een objectief van meer dan 700 gram echt niet op te wachten), extra omvang (ook in je tas, aan je schouder en op tafel, waardoor de combinatie met een flink objectief niet lekker stabiel ligt) en extra geld (rond de EUR 100).
Het is trouwens deze, voor de 350D:

Ik sluit me bij Gizz aan, Nikon CLS werkt stukken beter dan Canon's systeem. Bij Nikon kun je bijv. ook per flitser 2 stops over-/onderbelichten. Bij Canon kun je alleen de ratio A:B instellen, C is eigenlijk alleen voor de achtergrondverlichting.Gizz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:10:
[...]
Heb een 550ex en 420ex. Je kunt inderdaad je e-ttl een beetje compenseren, maar zoals ik al aangaf in het bovenstaande voorbeeld gaat dat vaak niet lekker als je iets anders maakt dan een foto met het geflitste onderwerp voor het grootste deel in beeld.
Nog een idioot iets van het EX-systeem: een 420EX werkt alleen als E-ttl slave, als je een manual slave wilt moet je meteen een 550EX (of beter) kopen. Kassa voor Canon
Ik weet redelijk om de gebreken (features
Als "oplossing" voor jouw proefopstelling zou ik me voor kunnen stellen dat je FEL gebruikt, als je de flitser hebt neergelegd: Je maakt op 1 meter afstand een voorflits/flitsbelichtingsvergrendeling, neemt het juiste standpunt op 10m in en maakt dan volkomen automatisch en correct belicht jouw opname. Al vraag ik me af hoe het eruitziet, als je iemand van 1m recht in het gelaat flitst -heb je foto's?
FEL wordt overigens maar 16 seconden vastgehouden, ook niet zo handig dus maar het is wel weer een manier.
Hoe het eruit ziet als je iemand van een meter afstand flitst? Gewoon alsof er een lamp op een meter afstand staat? Ook afhankelijk van of je een semi-puntbron houdt of dat je bijvoorbeeld een softbox-achtig iets gebruikt.
Als je echt een puntbron hebt maakt het natuurlijk weinig uit of je hem op 10m zet of 1m, het blijft een puntbron. Alleen moet de flitser op 10m afstand iets meer dan 3 stops meer licht geven dan de flitser op 1m. Op de foto zul je geen verschil zien in het gezicht. Wat zou er volgens jou moeten gebeuren dan?
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 10-05-2006 20:10 ]
FEL (het * in de display van mijn 350D) blijft in stand als je, voor het display uitvalt de ontspanknop weer even half indrukt. 4 of 5 keer per minuut drukken en hij houdt het uren vol.
"Hoe het eruit ziet als je iemand van een meter afstand flitst? Je mist hier het stukje "recht in het gelaat". Heeft niet echt mijn voorkeur, al kan je er soms niet omheen en is direct flitsen frontaal vaak nog net iets mooier dan van opzij, vanwege de slagschaduw. In principe (maar weer niet in jouw kathedraal) heb je van grotere afstand wel meer strooilicht wat het resultaat iets verzacht.
Wat er volgens mij moet gebeuren? Geen idee, het is toch jouw foto
Kan best zijn, maar ik weet niet waarom je daarover begint? Ik heb niks gezegd over iemand recht in zijn/haar gezicht flitsen? Het is verder ook niet relevant voor m'n verhaalToff schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:36:
"Hoe het eruit ziet als je iemand van een meter afstand flitst? Je mist hier het stukje "recht in het gelaat".
Grappig dat je die post quote, aangezien ik daar niks zeg over mijn "oude"420ex. Al had ik een 580ex, dan kon alsnog mijn Canon niet als master werken zonder extra dingen te kopen terwijl een D70 dat meteen kan en heeft een EX flitser alleen manual en e-ttl, geen diafragma automaat.Dat jouw oude Speedlite ttl niet altijd voldoet is niet voldoende reden om het hele Canon flitssysteem als slecht (in vergelijking met Nikon) af te doen imho.
Het zit bij Nikon gewoon mooier in elkaar imho. Bij het topmodel flitser krijg je bijvoorbeeld ook meteen kleurfilters om de kleurtemperatuur aan te passen en een omnibounce. Bij Canon moet je de omni zelf kopen, en voor kleurfilters moet je gaan knutselen.
Toff: voor wat betreft het gewicht: ja het kost je wat meer kracht, maar het brengt ook een stuk stabiliteit, júist met zware objectieven
Al met al moet ik écht geen cam meer zonder grip
Overigens heb ik mijn digi compactjes ook altijd met twee handen vastgehouden (maar niet bij de lensjes). De MF KB-cams van daarvoor moest je wel aan het objectief vasthouden voor het scherpstellen. Misschien heb ik daar die "rare" greep aan overgehouden
Hoewel je natuurlijk je camera+lens kan ondersteunen met alleen je linkerhand, is een dubbelhandige ondersteuning een stabielere optie. Dat heeft tal van voordelen, waaronder bijv. het behalen van langere sluitersnelheden. Laat je rechterhand dus niet 'alleen maar de knopjes bedienen', maar gebruik deze dus ook om de camera goed beet te houden. Als een grip je een betere houvast geeft om de camera beet te houden, dan zou ik het gebruik ervan zeker aanraden, want het kan een stop winst opleveren.
Zelf schiet ik voor 90% zonder grip, want ik heb een handstrap en m'n handen zijn klein genoeg om bij een 20D geen last te hebben van een pink die onder de body doorgaat. Voor foto's met de 80-400 heb ik wel gemerkt dat ik de grip er liever onder zet, omdat het middelpunt door de 1.7kilo vd lens voor mijn gevoel iets teveel naar voren schiet. Een grip biedt voor mij persoonlijk dus niet meer houvast, maar kan wel helpen als het gaat om tegengewicht te bieden bij zware lenzen.
Ja, "bijsturen" is misschien een beetje understatement... Ik vergat te melden dat ik nogal "bankschroefjes" heb.gium schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:12:[...] Laat je rechterhand dus niet 'alleen maar de knopjes bedienen', maar gebruik deze dus ook om de camera goed beet te houden.[...]
Zijn we het grotendeels eens waarschijnlijk. Mijn zwaarste objectief (70-300 DO) is 720 gram. Net iets zwaarder als de body, maar niet zwaar/lang genoeg om het geheel voorover te laten tuimelen. Met 1.7 kilo voor je body wordt het inderdaad een ander verhaal, kwa balans!Zelf schiet ik voor 90% zonder grip, want ik heb een handstrap en m'n handen zijn klein genoeg om bij een 20D geen last te hebben van een pink die onder de body doorgaat. Voor foto's met de 80-400 heb ik wel gemerkt dat ik de grip er liever onder zet, omdat het middelpunt door de 1.7kilo vd lens voor mijn gevoel iets teveel naar voren schiet. Een grip biedt voor mij persoonlijk dus niet meer houvast, maar kan wel helpen als het gaat om tegengewicht te bieden bij zware lenzen.
Verder heb ik mijn rechter pink standaard onder de 350D-body. Voor mij een natuurlijke positie die bovendien voorkomt dat de cam uit mijn hand zou kunnen glijden. Zo zie je maar weer, het is heel individueel. Gelukkig is er keuze.
De cam is 2 weken oud, dus ik ga wel even langs Dixons met de vraag wat ze daar eventueel mee doen. Iemand ervaringen (ook hoe lang ik hem eventueel kwijt ben) met hot pixels en de eventuele afhandeling van leveranciers/winkeliers? Neographikal's verhaal stemt me tot nu toe nog niet zo vreselijk positief, maar de verkoper wist mij te vertellen dat hot pixels onder garantie en verzekering vielen. Niet dat ik een enorm hoge pet op heb van de gemiddelde Dixons-verkoper, maar deze wist ook daadwerkelijk redelijk goed waar hij het over had.
In other news, ik heb dit beestje gehaald (vakantiegeld binnen

En da's inderderdaad een erg leuk ding. De AF is behoorlijk luidruchtig, maar de prestaties zijn erg leuk. Heerlijk pielen met scherptediepte
Hoewel er ergens in de lens een stofje lijkt te zitten, dus ik wandel morgen ook nog even langs Foto Klein.. het zit weer mee hoor

[ Voor 69% gewijzigd door Tarin op 11-05-2006 21:11 ]
Wanneer je em laat fixen gaan ze alleen de pixel remappen. Dat betekent dat de pixel uitgeschakeld wordt, en de ontbrekende pixel wordt vervangen door een omringende softwarematig te kopieren.Tarin schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:01:
Hm, ik merk net dat m'n sensor een hot pixel heeft.. vanaf een sluitertijd van 0.6 seconden op ISO 200 zit linksboven het midden een witte pixel in m'n foto's.
De cam is 2 weken oud, dus ik ga wel even langs Dixons met de vraag wat ze daar eventueel mee doen. Iemand ervaringen (ook hoe lang ik hem eventueel kwijt ben) met hot pixels en de eventuele afhandeling van leveranciers/winkeliers?
Dus wanneer je dan een foto maakt wordt de witte pixel genegeerd, en de kleur van een buurman gebruikt om het gat op te vangen.
Je camera wordt dus een 7.999.999 pixel camera ipv 8.000.000.
Op langere sluitertijden en hogere ISO waardes zie je waarschijnlijk nog meer hot pixels, maar deze kun je met "Long exposure noise reduction" in het custom functions menu automatisch laten weghalen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Dat verwachtte ik al.. maar goed. Anders moet ik het zelf in Photoshop doen
Ongetwijfeld (hoewel ik een foto op 30 seconden heb gemaakt met een ISO-waarde van 200 ofzo, en daar zag ik geen extra hot pixels op verschijnenOp langere sluitertijden en hogere ISO waardes zie je waarschijnlijk nog meer hot pixels, maar deze kun je met "Long exposure noise reduction" in het custom functions menu automatisch laten weghalen.
Ga ik zeker doen. En ik zal even kijken wat hij op iso 100 en 1 seconde doetneographikal schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:12:
Norm bij Canon is iso100 1 seconde, de afhandeling was in mijn geval rampzalig slecht dus bereid je voor en leg alles vast (met wie heb je gesproken, wat is er beloofd, etc)
Nu is het niet eens zo vreselijk verschrikkelijk, met 98% van m'n foto's heb ik er waarschijnlijk geen last van, maar toch. Voor >700 euro wil ik een 100% werkend apparaat hebben
Erg begrijpelijk. Heb me bij m'n 300D en 350D ook geergerd aan de hot pixels in de maand dat ik ze ontdekte.Tarin schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:20:
...
Nu is het niet eens zo vreselijk verschrikkelijk, met 98% van m'n foto's heb ik er waarschijnlijk geen last van, maar toch. Voor >700 euro wil ik een 100% werkend apparaat hebben.
Daarna gewoon foto's geschoten en er nooit meer op gelet.
Bij m'n 30D heb ik vreemd genoeg geen hot pixels kunnen vinden, noise reduction aan/uit. Misschien heeft canon een foefje in de camera verstopt of het productieproces enorm verbeterd.
Maak er als medicijn eentje op 1/10 sec en vraag je af, hoe vaak je langer belicht. Ik was meteen weer uit mijn dipje iig.
Ik heb gelukkig bij ISO-400 op kamertemperatuur bij 1 sec. geen hotpixels. Als ik, net als Tarin, bij ISO-200 en 0,6 sec. een hotpixel had gevonden, had ik de cam teruggebracht, binnen een week. Twee weken is wel erg lang om nog omruil te verlangen, Dixons hanteert een termijn van 7 dagen. Ik zou hem toch wel laten remappen want, al is het een beetje nep, hij is wel weg dan!
Dimensions (WxHxD)Xander2000 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:43:
Kan iemand mij misschien vertellen wat de hoogte van de 350d grip is? Bedankt!
5 x 3.8 x 2.8"
128 x 96.4 x 70.7mm
Weight
8.1 oz (230g)
Zie ook deze foto's
[ Voor 25% gewijzigd door tweakers.not op 12-05-2006 00:01 ]
Men denkt dat de 5D een 'automatische hot pixel remap' heeft als je de sensor schoon gaat maken. (zie hier: http://forums.dpreview.co...rum=1032&message=16851724 )Tarin schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:01:
Hm, ik merk net dat m'n sensor een hot pixel heeft.. vanaf een sluitertijd van 0.6 seconden op ISO 200 zit linksboven het midden een witte pixel in m'n foto's.
Ik heb geen idee of een 350D dat ook heeft, maar het is natuurlijk het proberen waard:
- zet de camera in "sensor cleaning mode"
- wacht een paar secondes
- zet de camera uit.
- camera aan: en dan hopen dat de hot pixels weg zijn..
Ik hoop dat dit de oplossing is, maar ik denk dat de kans erg klein is dat het gaat werken. Anders wordt het inderdaad gewoon terug naar de Dixons.
Verwijderd
De afstand van onderkant camera t/m onderkant grip (hoogte) als hij bevestigt zit op de camera meet ik hier 4,5 cm.Toff schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:03:
Ik neem aan dat die hoogte inclusief het stuk wat in je accucompartiment verdwijnt is? Kan even niet bij mijn cam, maar daar moet je nog zeker 4,5 cm (acculengte, plus 0,5 cm voor het klepje?) van aftrekken om de feitelijke dikte "onder de cam" te weten.
Danke Emp-Hasis en twekaers.not!Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:03:
[...]
De afstand van onderkant camera t/m onderkant grip (hoogte) als hij bevestigt zit op de camera meet ik hier 4,5 cm.
Over de hot pixels. Ik heb als ik de sensor test doe met lens en oculairkap ook een of twee hotpixel(s) bij 1 seconden op mn sensor zitten. Ik ga me hier toch exht niet druk om maken aangezien ik ze in een foto niet kan terugvinden. Ook neit met langere belichtingstijden. (Photoshop zoeken op coordinaten)
Verwijderd
Om je foto website te showen is een apart topic gemaakt: Portfolios van FG'ersVerwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:18:
Ik heb wat foto's van mijn 350d op een website geplaatst.
Daar kan je site prima bij
Ik was al van plan om nog lenzen te kopen wat nodig is want aan die kitlens heb je niet veel want de nadelen vallen mij meer op dan ik had verwacht. Zo heb je op 18mm wel erg veel barreldistortion en op 55mm is het geheel niet echt scherp meer. Blijf je tussen de 22 en de 48mm dan is het allemaal nog best te doen.
Ik ben geloof ik nog nooit zo blij geweest na de aanschaf van een camera als nu, wat een geweldig apparaat.
Ik wil dan ook eindelijk de knoop gaan doorhakken (morgen ga ik hem halen) ik zat te denken aan de Mediamarkt (aangezien bol.com niet meer de aanbieding heeft)
Ik wil iig eerst een 350d met kit hebben ik kan dan altijd later voor een betere lens gaan... maar eerst eens de basis onder de knie krijgen.
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Ik moet morgen toch langs Den Haag dus dan is Rijswijk in de buurt! Ik ga er gelijk even langs.
Een grip+andere lens etc.. kunnen we later altijd nog halen.
Volgens je profiel woon je in D-H, anders had ik Rijswijk niet voorgesteld...Justin_Time schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:52:
[...] Ik moet morgen toch langs Den Haag dus dan is Rijswijk in de buurt! [...]
Verwijderd
Of is het handiger om lossen 1 gig's te kopen?
Ben ik niet met je eens. Ik heb maar 1 CF-kaartje, maar die is wel 4 GB en hoeft er buitenshuis nooit uit. Er gaan zo'n 1100 foto's in de hoogste jpg res op. Wat niet uit de cam hoeft raakt niet zoek en kans op beschadiging is ook minimaal.neographikal schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:58:
Minder risico op kwijtraken en / of beschadiging, dus losse kaarten hebben naar mijn mening wel de voorkeurDaarnaast is het prijstechnisch vaak ook aantrekkelijker
Wat anders is het als je zo'n kaartje toch kwijtraakt of sloopt. De schade is dan wel groter natuurlijk.
Verder kosten 4 losse 1 GB kaartjes, bijv. Sandisk ultra II bij knijn samen EUR 210, terwijl een 4GB kaartje van identieke makelij bij knijn slechts EUR 199 kost. Goed uitkijken met die dingen, want het zijn dagprijzen en ik geef maar een voorbeeld, maar meerder kleine is dus niet altijd goedkoper.
Risicospreiding is daarom voor mij misschien wat belangrijker, maar ook Binne doet aan de fotografie waarmee ik bezig ben, dus ach
Hoe groot is het risico op verlies van data eigenlijk? Ik heb het nog niet meegemaakt (gelukkig), ook niet in de vijf jaar dat ik met Sony MS heb gewerkt. Is CF gevoeliger? Zou wel een punt van overweging kunnen zijn dan, om een 4 GB erbij te kopen (2 kleintjes ipv 1 van 8 en in dat geval zijn ze nog goekoper ook
Verwijderd
Dure grap :x Kan je niet beter 2 x 1GB kaartjes (of 2 x 2 GB kaartjes) aanschaffen een een Digital Wallet (40 GB?) welke niet veel kost (150) ?Toff schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:35:
Als je voor een betaalde opdracht op pad gaat heb je toch zeker wel een extra body in gebruik? Heb je vanzelf backup voor je kaart.
Hoe groot is het risico op verlies van data eigenlijk? Ik heb het nog niet meegemaakt (gelukkig), ook niet in de vijf jaar dat ik met Sony MS heb gewerkt. Is CF gevoeliger? Zou wel een punt van overweging kunnen zijn dan, om een 4 GB erbij te kopen (2 kleintjes ipv 1 van 8 en in dat geval zijn ze nog goekoper ook.
Verwijderd
Klopt, maar een beetje imagetank (zo heten ze) kost ook €200,-. Daarbij is die dus wel aanzienlijk gevoeliger voor allerlei externe invloeden, waaronder vallen en stotenVerwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:07:
Zat ik ook net aan te denken, zo'n HD van 40GB met ingebouwde kaartlezer. Kost je een stuk minder dan al die CF kaartjes, plus dat je veeel meer opslagcapaciteit hebt.
1) Is zo'n Extension Tube, waarmee je de minimum focus distance kan verkleinen (van bijvoorbeeld 25cm naar 10cm) aan te raden?
2) Treed er geen kwaliteitsverlies op?
3) Tot hoever kan ik dan focussen (dus in plaats van oneingig iets als 50cm)?
4) Welke moet ik nemen, de 12mm versie of de 25mm versie?
Zo duur zijn ze anders niet klik (kijk bij Vosonic X-Drive VP2160), als het puur voor dataopslag is. En dat is het immers als het als vervanging van geheugenkaarten wordt gebruikt. Als je er ook nog je foto's op wilt bekijken ben je inderdaad meer kwijt.neographikal schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:11:
Klopt, maar een beetje imagetank (zo heten ze) kost ook €200,-. Daarbij is die dus wel aanzienlijk gevoeliger voor allerlei externe invloeden, waaronder vallen en stoten
[ Voor 4% gewijzigd door De_Klusjesman op 17-05-2006 18:39 ]
Je hebt geen kwaliteitsverlies maar meer last van lichtverlies. De canon variant zou ik niet nemen, maar kijk eens naar het setje van soligor. Heb ik vorige week gehaal en dan heb je 3 ringen voor €129,-.masser120 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:37:
Een paar vraagjes over macrofoto's in combinatie met een Canon Extensiontube:
1) Is zo'n Extension Tube, waarmee je de minimum focus distance kan verkleinen (van bijvoorbeeld 25cm naar 10cm) aan te raden?
2) Treed er geen kwaliteitsverlies op?
3) Tot hoever kan ik dan focussen (dus in plaats van oneingig iets als 50cm)?
4) Welke moet ik nemen, de 12mm versie of de 25mm versie?
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Deze dus: AF Extension Tube Set 12/20/36mm Canon Digital & Analogmarco899 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:44:
[...]
Je hebt geen kwaliteitsverlies maar meer last van lichtverlies. De canon variant zou ik niet nemen, maar kijk eens naar het setje van soligor. Heb ik vorige week gehaal en dan heb je 3 ringen voor €129,-.
Kan je dan ook alle drie erop zetten? Zodat je één grote tube krijgt van 68mm (waarmee je dus een minimum focus distance krijgt van 8,1cm
Bedankt! Ik zal het overwegen!
[ Voor 24% gewijzigd door masser120 op 17-05-2006 19:17 ]
dat werkt dus niet op de 350d, want die heeft een EF mount, geen AF
Ja, je kan ze alle drie koppelen. Er is genoeg te vinden over de verschillende afstanden met verschillende objectieven http://www.shutterfreaks.com/Tips/tomhicksmacros3.html, maar voor 1:1 heb je een 50mm nodig met een 50mm ext.tube.masser120 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:10:
[...]
Deze dus: AF Extension Tube Set 12/20/36mm Canon Digital & Analog
Kan je dan ook alle drie erop zetten? Zodat je één grote tube krijgt van 68mm (waarmee je dus een minimum focus distance krijgt van 8,1cmop mijn lens)?
Bedankt! Ik zal het overwegen!
Ik ga de hele rits dus gebruiken op mijn 70-200 en heb er even snel drie foto's meegemaakt uit de hand. Niet geschikt voor plaatsing dus.
[ Voor 5% gewijzigd door marco899 op 17-05-2006 21:48 ]
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Dan heb ik tot slot nog drie vraag: verlies je je autofocus? Hoeveel licht verlies je? En wat is het verschil tussen de solidor en de kenko versie?
[ Voor 41% gewijzigd door masser120 op 17-05-2006 22:05 ]
Ik moet zeggen dat ik nog aardig wat door het boekje heen moet gaan om de funties een beetje te leren. Vandaag zo'n 600 foto's geschoten wat gaat dat hard zeg... maar een geluk dat ik zo'n image tank al had.
Autofocus behoud je en de soligor heeft geen verschil met de kenko. Hoeveel licht je verliest? Geen idee. Overdag is het allemaal prima.masser120 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:00:
Bedankt voor al deze informatie!
Dan heb ik tot slot nog drie vraag: verlies je je autofocus? Hoeveel licht verlies je? En wat is het verschil tussen de solidor en de kenko versie?
Gefelicteerd, mar nu willen we natuurlijk wel weten waar en voor hoeveel!Justin_Time schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:08:
Nou ik heb vandaag dan de knoop doorgehakt en ben nu trotse eigenaar op een 350d met de standaard kit lens.
Ik moet zeggen dat ik nog aardig wat door het boekje heen moet gaan om de funties een beetje te leren. Vandaag zo'n 600 foto's geschoten wat gaat dat hard zeg... maar een geluk dat ik zo'n image tank al had.
Met die kitlens heb je gelukkig nog wat speling kwa DOF. Ik kocht de mijne met een 28-135, zonder kitlens, en ik heb twee (test)series verprutst omdat die inteligente scherpstelling voor mij niet werkt en de evaluatieve belichtingsmeting evenmin. Duurt wel even voor je de voor jou prettigste instellingen hebt gevonden, maar dat is juist het leuke eraan.
Dat wil je écht niet, zelfs met Sandisk Ultra II duurt het leegtrekken van een gigabyte een kwartier. Je kunt er dan drie gB mee leegtrekken en dan is het feest afgelopen.De_Klusjesman schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:38:
[...]
Zo duur zijn ze anders niet klik (kijk bij Vosonic X-Drive VP2160), als het puur voor dataopslag is. En dat is het immers als het als vervanging van geheugenkaarten wordt gebruikt. Als je er ook nog je foto's op wilt bekijken ben je inderdaad meer kwijt.
Trek er dan een paar centen meer voor uit
Maar goed, dit begint een beetje off-topic te raken.
Bij de Mediamarkt voor 697 euro. Aangezien ik nieuw ben in het DSLR gebeuren maakt een kit lens voor mij nog niet zoveel uit. Ben nu al druk bezig met de P/M standen en ik moet zeggen dat foto bewerking met RAW bestanden ook best wel leuk is! (Het is ook wel eens handig om te zien wat voor stand de camera kiest met vol automatisch)Toff schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:48:
[...]
Gefelicteerd, mar nu willen we natuurlijk wel weten waar en voor hoeveel!
Met die kitlens heb je gelukkig nog wat speling kwa DOF. Ik kocht de mijne met een 28-135, zonder kitlens, en ik heb twee (test)series verprutst omdat die inteligente scherpstelling voor mij niet werkt en de evaluatieve belichtingsmeting evenmin. Duurt wel even voor je de voor jou prettigste instellingen hebt gevonden, maar dat is juist het leuke eraan.
Verwijderd
Jep idem hier, 2 1GB kaartjes Ultra II, en deze wallet, prima te doen. Ook hier zekers wel 10 GB mee te kopieren voordat de accu leeg is. Kan een dergelijk apparaat enkel maar aanraden als je er gewoon maar voorzichting met het apparaat om gaat!De_Klusjesman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:55:
Het is zeker niet de snelste imagetank en de accu is redelijk snel leeg in vergelijking met andere apparaten, maar er is prima 10 gigabyte mee te kopiëren voordat de accu leeg is. Over één gigabyte doet ie 12 minuten. Ik gebruik dit model al weer een tijdje naar volle tevredenheid, lekker in de auto of hotelkamer de CF kaarten leegtrekken, heb je dan toch alle tijd voor![]()
Maar goed, dit begint een beetje off-topic te raken.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar of een imagetank wat voor je is, hangt van het gebruik af
Ik kwam een BG-E3 grip tegen (http://www.fotopatent.nl/) voor 89.00 euro, dit lijkt me toch een mooie prijs of hebben jullie betere addresjes?
Als ik op marktplaats o.i.d kijk zie ik ook overal delta grips... er wordt beweerd dat het de exact zelfde grip is zonder logo. Hebben jullie hier ervaring mee?
Hoezo, leegJustin_Time schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:59:
Blijkbaar is de pricewatch leeg voor de grips...
Ik kwam een BG-E3 grip tegen (http://www.fotopatent.nl/) voor 89.00 euro, dit lijkt me toch een mooie prijs of hebben jullie betere addresjes?
Als ik op marktplaats o.i.d kijk zie ik ook overal delta grips... er wordt beweerd dat het de exact zelfde grip is zonder logo. Hebben jullie hier ervaring mee?
Maar je blijkt dus de goedkoopste gevonden te hebben uit de pricewatch, lijkt mij dan ook een goede prijs. Met de Delta grip heb ik geen ervaring, maar als ik daar de prijzen zo van zie is een originele goedkoper.
De PD70X is dubbel de prijs van een 2160, oftewel meer dan 100 euro duurder, ik vond 't het prijsverschil niet waard. Persoonlijk heb ik ruim voldoende aan de accucapaciteit en transfersnelheid. Als je een snellere imagetank nodig hebt of vindt dat je 'm nodig hebt moet je zeker voor de PD70X gaan, anders is het IMHO zonde van het geld.neographikal schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:50:
Precies en zoveel duurder is dat ding niet, de batterijen kun je gewoon uitwisselen met je flitser als ze leeg zijn. Goedkoop is duurkoop in dit geval naar mijn mening
Maar of een imagetank wat voor je is, hangt van het gebruik af
[ Voor 79% gewijzigd door De_Klusjesman op 18-05-2006 11:30 ]
De_Klusjesman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:19:
De PD70X is dubbel de prijs van een 2160, oftewel meer dan 100 euro duurder, ik vond 't het prijsverschil niet waard. Persoonlijk heb ik ruim voldoende aan de accucapaciteit en transfersnelheid. Als je een snellere imagetank nodig hebt of vindt dat je 'm nodig hebt moet je zeker voor de PD70X gaan, anders is het IMHO zonde van het geld.
Tsja, veiligheid is me ook wel wat extra poenen waard eerlijk gezegd. De PD70X kun je filechecks laten doen (na het kopieren leest ie dan wat ie heeft geschreven en vergelijkt dat met het origineel op je CF kaart). Duurt wat langer maar dan is ie nog steeds beduidend sneller dan die Vosonics (+/- 1 8MP jpg / seconde met check, 2 zonder).
Edit: bovendien heeft de PD70X voor mij het grote voordeel dat je er gewone oplaadbare batterijen in kan doen en die er ook in kan opladen. Uitwisselbaar met je flitser dus en geen extra lader meer nodig op reis. Opladen doe je in je auto of hotelkamer en als dat echt niet kan douw je er alkalinebatterijen in ofzo. Nooit gezeik mee dus eigenlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-05-2006 11:39 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dat is een goed argument, al moet ik zeggen dat ik nog nooit corrupte foto's heb gehad.SnoeiKoei schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:36:
[...]
Tsja, veiligheid is me ook wel wat extra poenen waard eerlijk gezegd. De PD70X kun je filechecks laten doen (na het kopieren leest ie dan wat ie heeft geschreven en vergelijkt dat met het origineel op je CF kaart). Duurt wat langer maar dan is ie nog steeds beduidend sneller dan die Vosonics (+/- 1 8MP jpg / seconde met check, 2 zonder).
Maar goed, het is allemaal behoorlijk off-topic in het Canon 350D forum. Ik denk dat als iemand een imagetank wil, er genoeg reviews en fora zijn om een goede keuze te maken.
[ Voor 89% gewijzigd door De_Klusjesman op 18-05-2006 11:42 ]
Kan je ook de camera gebruiken als de batterij in de Canon leeg is en er alleen een volle batterij zit in de Grip? (Wil niet een "niet originele" batterij in de camera zelf doen.
PS: Ik heb zelf ook de PD70X en ik moet zeggen ben er erg tevreden over! Een keer gekocht via een inkoopactie op tweakers... nog geen dag spijt van gehad!
Volgens mij zitten beide accu's in de grip en wordt de grip 'bevestigd' op de plek waar nu de accu zit ...Justin_Time schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:20:
Bedankt voor het antwoord. Heb net de Grip besteld + 2 extra batterijen.
Kan je ook de camera gebruiken als de batterij in de Canon leeg is en er alleen een volle batterij zit in de Grip? (Wil niet een "niet originele" batterij in de camera zelf doen.
Het antwoord wat hierboven is gegeven is correct, maar kijk je niet even naar een plaatje van de grip voordat je deze besteld?Justin_Time schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:20:
Bedankt voor het antwoord. Heb net de Grip besteld + 2 extra batterijen.
iig het antwoord is duidelijk
Verwijderd
Kies toch denk ik voor 2 x 2GB, tis wel een risico als idd je kaartje kapot gaat, maar hoevaak gebeurd dat bij Sandisk? Nog wat reserve GP Powerbank batteries voor mijn flitser en ik kan er weer mee vooruitneographikal schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:18:
Wel €10,- verschilPrijzen zijn overduidelijk wat veranderd, maar toch, ik heb liever losse kaarten
Je wilt echt niet dat een complete shoot waarvoor je betaalt wordt op een kaart staat die naar de klote gaat.
Risicospreiding is daarom voor mij misschien wat belangrijker, maar ook Binne doet aan de fotografie waarmee ik bezig ben, dus ach
Maar inderdaad, (vooral) Sandisk staat bekend om de degelijkheid, ik kan me een verhaal herinneren.. Hoewel flashgeheigen uberhaupt redelijk wat kan hebben
[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 19-05-2006 12:49 ]
Edit: @breinonline (reactie): Bedankt!
[ Voor 24% gewijzigd door BounceMeister op 21-05-2006 21:01 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Bij langere sluitertijden krijg ik 2 'putjes' in mijn foto's. Ze zitten altijd op dezelfde plek. Is dit de chip of is het iets met de lens? Na het reinigen van de lens blijft het probleem bestaan.
Zie voorbeeld:

Da's gewoon stof op je chip.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:33:
Heb vorige week een Canon 350D gekocht bij pc snel. Nu ik er vandaag mee ben gaan experimenteren loop ik tegen een probleem aan...
Bij langere sluitertijden krijg ik 2 'putjes' in mijn foto's. Ze zitten altijd op dezelfde plek. Is dit de chip of is het iets met de lens? Na het reinigen van de lens blijft het probleem bestaan.
Zie voorbeeld:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)