Canon EOS 350D - Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52
ik heb de 350d ook sinds een paar dagen. Bevalt prima, maar ik loop tegen een klein probleem aan

als ik de optie RAW + JPG selecteer krijg ik twee jpg's op de geheugenkaart. Bij het terugkijken op de camera zie ik 1 foto ipv 2. Op de computer zie ik twee jpg's. Als ik alleen RAW selecteer krijg ik wel een RAW bestand. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19025

bedoel je niet 1 "img_xx.jpg" en 1 "img_xx.cr2" heb je toevallig die raw plugin van microsoft geinstalled?
het klopt dat je op je cam 1 keer een foto zie.
kijk eens naar de eigenschappen van beide fotos op je pc

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 19025 op 30-06-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
beide foto's worden weergegeven als zijnde JPG bestand. Met een gelijke bestandsgrootte en bestandsnaam. Ik heb die MS RAW viewer net geinstalleerd, maakt geen verschil.

Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben? Of is dit een defect aan mijn camera.

Ik heb firmware versie 1.0.3

[ Voor 28% gewijzigd door dribbel op 30-06-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon PS CS2 gebruiken en een cardreader, net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
met een cardreader zou ik ineens wel een raw file krijgen ipv 2 maal jpg?

cs2 gebruik ik al, dus dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Probeer het eens, het werkt sowieso prettiger en sneller :) Kosten: een tientje :)

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 30-06-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
of de verbindingsinstellingen in de camera aanpassen.
nu staat ie waarschijnlijk op p2p, of die andere. iig effe omwisselen en dan werkt je camera gewoon als cardreader :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Hmm, net iets vaags met mijn 350d :S

Op het moment dat ik de sluiterknop indrukte gebeurde er niets, dus ik zet hem op 'off' , blijft het informatiescherm actief :? De batterij er maar een paar sec uitgehaald en weer ingedaan, en hij deed het gelukkig weer.

Ieamand dit wel eens meegemaakt? Kan het aan het weer liggen?

Vage shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Nee, als je hem op "off" zet, moet hij echt gewoon uit gaan.
Dat van "afdrukken en er gebeurt niks" is mij ook wel eens overkomen. Ik had per abuis de "selectieknop transportmodus" (zie pag.78) aangeraakt, waardoor de zelfontspanner was ingeschakeld. Dat duurt 10 (!) seconden en in die tijd had ik al weer 50 knoppen ingedrukt en het toestel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

Arjan A

Cenosillicafoob

Toff schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:31:
Nee, als je hem op "off" zet, moet hij echt gewoon uit gaan.
[..]
"Echt" uit gaat-ie niet. Dat zie je bijv. als je een geheugenkaartje erin stopt terwijl de camera uit is. Zodra je het klepje dichtdoet, knippert het leeslampje eventjes (ws om de kaart te lezen).
Batterijen eruit is volgens mijde enige optie om hem echt uit te zetten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is niet meer dan normaal, hij detecteert even en slaapt verder. Dit doet mijn 30D ook, je hoeft niet bang te zijn voor het leeglopen van je accu's, dat gaat allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, en er zit ook nog een knoopcelletje in om de datum/tijd vast te houden :), maar het display gaat "normaal" gewoon uit als je de knop op "off" zet, dus als dat niet zo is, heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag mij ook af hoe dat kan, maar hij werkt wel weer normaal iig.

Kan het aan de hitte gelegen hebben? Lijkt mij van niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112440

Vraagje van een beginner:

Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om de Canon 350D als set te kopen met de 18-55 lens, 55-200 lens en batterijpack of is het verstandiger om een losse body te kopen met een aparte lens??
Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Anoniem: 112440 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:47:
Vraagje van een beginner:

Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om de Canon 350D als set te kopen met de 18-55 lens, 55-200 lens en batterijpack of is het verstandiger om een losse body te kopen met een aparte lens??
Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_
..Wat is wijsheid? Ikzelf heb de 350D aangeschaft, met 18-55 kitlens, zoals je in vele topics hebt kunnen lezen is het geen geweldige lens, maar is hij voor de beginner goed genoeg. ook is de 55-200 USM een leuke lens, maar uiteraard zijn er betere lenzen.

Dixons verkoopt de 55-200mm ook los, en qua kwaliteit maakt het dus niet uit of je hem 'los' of als kitlens koopt.

Mijn advies is gewoon om sowieso de kitlens erbij te nemen, om feeling te krijgen met die camera, en later, als je er wat meer kaas van hebt gegeten gericht gaat zoeken naar een goede lens om de kitlens te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Anoniem: 112440 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:47:
dat hangt er vanaf welke "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" je bedoelt. Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat er weinig slechtere lenzen zijn dan dit kitlenzen van de Canon 350D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
lateef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:56:
[...]
dat hangt er vanaf welke "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" je bedoelt. Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat er weinig slechtere lenzen zijn dan dit kitlenzen van de Canon 350D.
Uiteraard, maar voor een beginner is het goed genoeg.. als je jezelf op een gegeven moment meer hebt verdiept in de fotografie; wat op dit moment het geval nog niet zal zijn, kan je veel gerichter zoeken naar een lens die voldoet aan jouw wensen.

Ik kan wel meteen zeggen dat hij de 350D met 16-35L 2.8, en 24-70L 2.8 en als we dan toch bezig zijn de 70-200L 2.8 erbij maar dat is bull.. je koopt een proffesionele/goede lens met goede redenen.

't enige wat ik hem wel aanraad is de 50mm 1.8 op de 350D, ideale portret-lens

Bekijk ook even het volgende topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0

[ Voor 7% gewijzigd door Mittnick op 03-07-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
lateef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:56:
[...]
Nonsens, het ding is op 18mm wideopen niet best aan de randen en op 55mm idem, maar het is helemaal geen hele slechte lens. Sterker nog, er zijn lenzen die onder dit niveau zitten en die heel wat prijziger zijn :) Ja hij heeft zijn beperking, maar komop, het ding kost maar een paar tientjes...

Voor de paar tientjes die je extra betaalt: gewoon erbij nemen :)

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 03-07-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
neographikal schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:06:
Voor de paar tientjes die je extra betaalt: gewoon erbij nemen :)
maar dat is iets heel anders. gezien de soort vraag die spike stelt, is de kitlens waarschijnlijk een uitstekende keus. maar het blijft wel een matige lens en er zijn vele lenzen die beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo slecht is die hele kitlens niet, serieus... Ja het ding heeft zijn tekortkomingen maar met name als je hem een stopje dichtdruk valt er prima mee te leven. En ja er is beter glas verkrijgbaar in hetzelfde bereik, je mag er alleen wel even zwaar je portefeuille voor trekken: tegenwoordig is er de Tamron 17-50 maar anders had je meteen regelrecht richting een 17-85 / 17-40 kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
neographikal schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:14:
je mag er alleen wel even zwaar je portefeuille voor trekken
maar over prijs werd niet gesproken. er werd gevraagd naar de kwaliteit van "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" tov de kitlens. en dan moet er toch gezegd worden dat er meer "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" zijn die beter zijn dan de kitlens dan slechter. dat je voor die betere lenzen je portefeuille zwaar op moet trekken, is inderdaad waar, maar daar werd niet overgesproken.

maar nogmaals, ik denk dat spike meer dan voldoende heeft aan die kitlens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 11:40

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik sluit me volledig bij neo aan hierover! Er zijn gewoon veel napraters op internet die elkaar allemaal wijsmaken dat de kitlens nog slechter is als een jampotbodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

De kitlens ben ik ook tevereden over hoor. Kijk maar voor wat plaatjes die daarmee zijn geschoten:
http://www.starbase01.com...0,0&gazpart=show&gazgal=6
(De overzichts foto's, de close up's niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 03-07-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Hallo jongens. Ik las op de canonsite dat er bij een registratie van een 350D die tot voor december '06 gekocht is gratis geheugenkaartjes werden opgestuurd. Nu wil ik dit, omdat ik vandaag trotse eigenaar ben geworden van de 350D.

Waar kan ik de serial vinden? Ik heb verschillende nummers op de doos en op mijn camera onder het mom van 'no' (van number) geprobeert, welke niet correct zijn.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 87842 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:00:
Hallo jongens. Ik las op de canonsite dat er bij een registratie van een 350D die tot voor december '06 gekocht is gratis geheugenkaartjes werden opgestuurd. Nu wil ik dit, omdat ik vandaag trotse eigenaar ben geworden van de 350D.

Waar kan ik de serial vinden? Ik heb verschillende nummers op de doos en op mijn camera onder het mom van 'no' (van number) geprobeert, welke niet correct zijn.

Iemand?
Er hoort een sticker op de doos te zitten met een speciale code.

Als die er niet opzit kun je Canon proberen te bellen. Had je wel een kortingsbonnenboekje?

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 03-07-2006 21:06 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THW Arie schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:06:
[...]

Er hoort een sticker op de doos te zitten met een speciale code.

Als die er niet opzit kun je Canon proberen te bellen. Had je wel een kortingsbonnenboekje?
Ik heb een aantal boekjes erbij zitten. Ik kijk even voor een kortingsboekje. Sticker zit er niet op, met een zogenaamde speciale code, of ik moet ineens zó slechtziend zijn.

Edit:
Geen kortingsboekje te vinden ook. Wel een blaadje over de accesoiressen, maar geen prijzen en of kortingen. Er zit wel een wit papiertje (half a4) waarop 1 streepjescode staat, met een nummer in het groot (zelfde als die op de streepjescode) erop, en onderaan een ander nummer.

Waaruit zou de serial moeten bestaan? 3 cijfers/getallen-4 cijfers/getallen-3 cijfers?
Where can I find the serial number of my camera?

You can find the serial number on the bottom of your camera. It contains 10 digits.
Er staat mooi geen serienummer op mijn 350D, van 10 digits. Wel op mijn kitlens, maar zoals je snapt, werkt dat niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 03-07-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als je het bijgeleverde programma "Digital Photo Professional" geinstalleerd hebt en je bekijkt een foto, rechter muisknop, klik op "info" en scroll naar beneden, daar staat het serienummer van je 350D.
Wellicht werkt het ook met allelei andere EXIF-lezende programma's, maar dit werk zeker en die ander proggies heb ik niet en jij misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
MartijnGizmo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:23:
Ik sluit me volledig bij neo aan hierover! Er zijn gewoon veel napraters op internet[...]
:P :D
MartijnGizmo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:23:
die elkaar allemaal wijsmaken dat de kitlens nog slechter is als een jampotbodem.
maar dat wordt hier niet gezegd. ik heb ook nauwelijks ervaring met dat ding, weet wel dat de bouwkwaliteit prut is, maar over de optische kwaliteit hoeft dat niets te zeggen.
Maar spike vraagt letterlijk: "Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?". Dan is er niets mis met een antwoord zoals ik dat gaf. Er zijn gewoon niet veel lenzen slechter dan dit kitlens. Waarmee ik de kitlens niet af doe als een prutlens, maar de meeste lenzen zijn gewoon beter dan deze lens. En ja, ook een stuk duurder, maar daar werd niet over gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties over mn vraag van de kitlens, er is me wel het een en ander duidelijk geworden.
Ik heb inmiddels de 350d aangeschaft als kit dus met lens, ben er helemaal blij mee :)
Tijd om lekker te gaan expirimenteren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lateef schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:46:
[...]
:P :D

[...]
maar dat wordt hier niet gezegd. ik heb ook nauwelijks ervaring met dat ding, weet wel dat de bouwkwaliteit prut is, maar over de optische kwaliteit hoeft dat niets te zeggen.
Maar spike vraagt letterlijk: "Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?". Dan is er niets mis met een antwoord zoals ik dat gaf. Er zijn gewoon niet veel lenzen slechter dan dit kitlens. Waarmee ik de kitlens niet af doe als een prutlens, maar de meeste lenzen zijn gewoon beter dan deze lens. En ja, ook een stuk duurder, maar daar werd niet over gevraagd.
Ik denk dat je met 1 zin klaar kan zijn in de hele kitlens-discussie, namelijk: "de prijs-kwaliteit verhouding van de kitlens is erg goed"

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Anoniem: 111246 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:54:
De kitlens ben ik ook tevereden over hoor. Kijk maar voor wat plaatjes die daarmee zijn geschoten:
http://www.starbase01.com...0,0&gazpart=show&gazgal=6
(De overzichts foto's, de close up's niet).
Zelfs foto's die out of focus zijn zien er scherp uit op zo'n formaat 8)7 En photoshoppen kunnen we allemaal. Nogmaals, de kunst is om zonder photoshop een goede foto te schieten. En inderdaad dat kan heel behoorlijk met de kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:47
Zelfs foto's die out of focus zijn zien er scherp uit op zo'n formaat 8)7
"Full View" gemist, onder de foto's? ;)

Ik heb genoeg mooie foto's gezien die met kitlens zijn geschoten, dus laten we het vooral bij Magics conclusie houden:
de prijs-kwaliteit verhouding van de kitlens is erg goed

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Anoniem: 87842 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:09:
[...]

Ik heb een aantal boekjes erbij zitten. Ik kijk even voor een kortingsboekje. Sticker zit er niet op, met een zogenaamde speciale code, of ik moet ineens zó slechtziend zijn.

Edit:
Geen kortingsboekje te vinden ook. Wel een blaadje over de accesoiressen, maar geen prijzen en of kortingen. Er zit wel een wit papiertje (half a4) waarop 1 streepjescode staat, met een nummer in het groot (zelfde als die op de streepjescode) erop, en onderaan een ander nummer.

Waaruit zou de serial moeten bestaan? 3 cijfers/getallen-4 cijfers/getallen-3 cijfers?

[...]

Er staat mooi geen serienummer op mijn 350D, van 10 digits. Wel op mijn kitlens, maar zoals je snapt, werkt dat niet.
Niet verder zoeken, heeft geen nut. Je hebt waarschijnlijk een import versie van de 350D (zit er toevallig een engelse stekker bij en is de handleiding engels?). Gewoon Canon helpdesk even bellen en die regelen het heel netjes voor je. Ze zullen wat gegevens van je noteren en je krijgt een nieuwe code die je op de site kan invullen.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik wil nogmaals onder de aandacht brengen dat men in Rotterdam met een beetje zoeken nog steeds de NL kitversie kan vinden voor 629,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4V3 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:41:
[...]

Niet verder zoeken, heeft geen nut. Je hebt waarschijnlijk een import versie van de 350D (zit er toevallig een engelse stekker bij en is de handleiding engels?). Gewoon Canon helpdesk even bellen en die regelen het heel netjes voor je. Ze zullen wat gegevens van je noteren en je krijgt een nieuwe code die je op de site kan invullen.
Bedankt voor de reactie. Ik probeer het even op de manier van een reactie hierboven (EXIF info uitlezen, en daar m'n serial vandaan halen) en anders bel ik morgen ven met Canon. Ik zit nu met 'n 128 MB kaartje te hannissen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:22:
Ik wil nogmaals onder de aandacht brengen dat men in Rotterdam met een beetje zoeken nog steeds de NL kitversie kan vinden voor 629,-
Ik heb ze gisteren bij de Media Markt gehaald voor 629, terwijl de body ernaast stond voor 649 :P. Nu nog alles uit zien te vogelen hoe het werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Anoniem: 87842 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:12:Bedankt voor de reactie. Ik probeer het even op de manier van een reactie hierboven (EXIF info uitlezen, en daar m'n serial vandaan halen) en anders bel ik morgen ven met Canon. Ik zit nu met 'n 128 MB kaartje te hannissen. 8)7
Ik zou er ook weer niet teveel moeite voor doen, 256 MB kost geen drol en zit ook zo vol (koop gewoon minstens 2x 1GB ofzo). Dat boekje met kortingsbonnen is veel interessanter, als je tenminste dit jaar nog een objectief of een flitser oid bij wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:31:
[...]
Ik zou er ook weer niet teveel moeite voor doen, 256 MB kost geen drol en zit ook zo vol (koop gewoon minstens 2x 1GB ofzo). Dat boekje met kortingsbonnen is veel interessanter, als je tenminste dit jaar nog een objectief of een flitser oid bij wil kopen.
Dat boekje heb ik er niet tussen zitten! :( Het zal blijken dat ik een import versie heb? Er kwam een engelse handleiding bij, wat daarop wijst?

Ik kon mezelf niet registreren met het nummer van mijn body wat weergegeven werd met Digital Photo Professional. Morgen maar even contact opnemen met Canon.

Ik vraag me nu af; moet ik persée bellen, of kan ik ook 'n mailtje sturen? Iemand daar goede ervaringen mee?
CONSUMENT

Helpdesk:
0900-20 22 915 (€ 0,13 p/m)

U krijgt hierbij twee opties:

1) Technische ondersteuning, productinformatie en aanmelden van storingen.
2) Opvragen van de status van reeds ter reparatie aangeboden apparaten.

Wilt u onze helpdesk per e-mail een vraag stellen, registreer u dan gratis via onze Self Service Site!
of deze?
ALGEMEEN
Canon Nederland N.V.

Hoofdkantoor:
Neptunusstraat 1
2132 JA Hoofddorp
Postadres:
Postbus 1500
2130 HA Hoofddorp
Tel: 023 - 56 70 123
Fax: 023 - 56 70 124

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 04-07-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Anoniem: 87842 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:47:
[...]
Dat boekje heb ik er niet tussen zitten! :( Het zal blijken dat ik een import versie heb? Er kwam een engelse handleiding bij, wat daarop wijst?

Ik kon mezelf niet registreren met het nummer van mijn body wat weergegeven werd met Digital Photo Professional. Morgen maar even contact opnemen met Canon.
Het ontbreken van een NL-handleiding is wel een redelijke aanwijzing dat je een parallel-import camera hebt. Als je daar bij de koop redelijkerwijze niet van op de hoogte kon zijn, is er sprake van "dwaling" en zou je de koop mogelijk kunnen ontbinden, volgens Nederlands recht. Vraag is of je dat wilt, want je hebt waarschijnlijk een goedwerkende camera voor een nette prijs? Als je een "europees" model hebt, heb je volgens mij ook een redelijke garantie (weet niet zeker). Dat CF-kaartje is echt de moeite niet waard (ong. 12 euro?) en dat boekje kan (kon) je ook hier aanvragen, waarbij uiteindelijk bij het aanvragen van de cashback alleen om aankoopbewijs van het nieuw gekochte produkt gevraagd wordt. Oftewel, heb je een voucher en een aankoopnota van een lens of ander produkt uit de actie, dan krijg je het betreffende bedrag binnen 30 dagen op je bankrekening! Dan praat je over 50 tot 150 euro, maar je moet wel net die lens/flitser/verrekijker etc. willen hebben en kunnen betalen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:26
Ik heb vandaag de 70-200L F4 gekocht en was ik voor het eerst op een "spot" plek, maar nu merk ik pas dat mijn canon het hele irritante geluid van alsof er een filmrolletje doorspoeld niet uit kan zetten...

Heb ik gewoon niet goed/gekeken/gelezen of is er een "hack" voor? (zoals bij de 300d)

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zowel bij de 300D als bij de 350D is daar echt geen hack voor nodig hoor.

edit:
o, je stoort je aan het klappen van de spiegel? :X Goh, waarom zou het toch spiegelreflex heten...

[ Voor 44% gewijzigd door Voutloos op 06-07-2006 08:31 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Justin_Time schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:25:
Ik heb vandaag de 70-200L F4 gekocht en was ik voor het eerst op een "spot" plek, maar nu merk ik pas dat mijn canon het hele irritante geluid van alsof er een filmrolletje doorspoeld niet uit kan zetten...

Heb ik gewoon niet goed/gekeken/gelezen of is er een "hack" voor? (zoals bij de 300d)
Dat is het geluid van de sluiter/spiegel en het mechaniek dat die dingen bedient.

De 300D heeft een iets stiller klikgeluid dan de 350D, er is geen 'hack' om dat te fixen :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Voutloos schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:31:
Kan je me dan misschien vertellen hoe je het uit kan zetten?

(was dat met de 300 dan om raw+small jpeg te schieten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Justin_Time schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:33:
[...]

Kan je me dan misschien vertellen hoe je het uit kan zetten?

(was dat met de 300 dan om raw+small jpeg te schieten?)
De hack voor de 300D gaf de 300D een aantal functies van de 10D, waaronder de mogelijkheid om de grootte van de jpeg-in-raw in te stellen.

Er is geen manier om het 'klikgeluid' van de 300D/350D stiller te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Kanarie op 05-07-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Bedankt voor het duidelijk antwoord. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Justin_Time schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:25:
Even kijken of je rolletje er wel goed in zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 13:23
O.D.Smolik schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:19:
[...]

Ik heb ze gisteren bij de Media Markt gehaald voor 629, terwijl de body ernaast stond voor 649 :P. Nu nog alles uit zien te vogelen hoe het werkt :P
Over welke mediamarkt hebben het over, ik moet er ook eentje hebben kan ik meteeen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:22:
De MediaMarkt in het alexandrium r'dam heeft me al eens een minolta camera als zijnde NL verkocht terwijl deze gewoon duits was (die heb ik teruggebracht), en ik had de indruk dat dat met de 350D weer zo was, tenminste, de 350d kits ik in Zoetermeer had zien liggen. Maar dat is al weer een maand terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:31:
[...]
Ik heb hier een aantal boekjes liggen, de liefhebber mag mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:56
Sofyan schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:10:
[...]

Over welke mediamarkt hebben het over, ik moet er ook eentje hebben kan ik meteeen halen.
Ik denk de nieuwe Saturn in Rotterdam. Helaas was dit alleen afgelopen weekeinde. Als Smolik hem ergens anders heeft gezien voor 629 heb ik ook interesse.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturn bood hem van de week nog steeds voor dezelfde prijs aan, maar hij is hier inmiddels uitverkocht. Voor zover ik weet wordt hij echter nog steeds verkocht op andere plaatsen in Rotterdam voor dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:16:
Saturn bood hem van de week nog steeds voor dezelfde prijs aan, maar hij is hier inmiddels uitverkocht. Voor zover ik weet wordt hij echter nog steeds verkocht op andere plaatsen in Rotterdam voor dit bedrag.
Ik stelde de vraag omdat ik niet weet waar in Rotterdam hij voor deze prijs verkocht wordt. Aangezien ik dat niet weet en ook geen tijd heb om letterlijk alle winkels in Rotterdam af te bellen op zoek naar die 'andere plaatsen' schiet ik met jou post niet zo heel veel op he? |:( 8)7

:P

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 06-07-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voutloos schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:31:

edit:
o, je stoort je aan het klappen van de spiegel? :X Goh, waarom zou het toch spiegelreflex heten...
Ja das wel erg, de 350d is erg stil vind ik, heb nu een 20D en als die gaat bursten dan lijkt het net of er een aanslag gepleegd word. een 1D(s) Mark II schijnt nog erger te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Context. Ik zeg niet dat je raar bent als je je aan het geluid van de spiegel stoort (alhoewel je in 99% van de situaties niet zo opgelaten hoeft te voelen ;) ). Ik had alleen niet verwacht dat het echt om het geluid van de spiegel ging, ik dacht aan dingen als focus bevestigingsgeluidjes.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fairy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:29:
[...]

Ja das wel erg, de 350d is erg stil vind ik, heb nu een 20D en als die gaat bursten dan lijkt het net of er een aanslag gepleegd word. een 1D(s) Mark II schijnt nog erger te zijn
Dat komt eerder doordat de 20D/1D een hogere burstsnelheid hebben. De sluiter van mijn 30D is flink wat stiller dan van mijn oude 350D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 00:26

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Juist een 70-200mm L4 gaan halen. Effe paar test shots gemaakt.
Haarscherp zoals iedereen al zei.

Nu kijken of ik de 2.8 IS zou missen! Mijn portemonee in ieder geval niet :))

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Vraagje: Als ik in de "manual mode" bezig ben (Tv, Av, M, enz). Dan werkt mijn focus alleen op het onderste focus point. In de "auto mode" werkt het wel gewoon op al m'n focus points.

Is dit normaal? Is dit een verkeerde instelling van mij? (nog niet kunnen ontdekken). Of is mijn camera stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En je hebt wel je focuspunten geprobeerd te wisselen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

neographikal schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:30:
En je hebt wel je focuspunten geprobeerd te wisselen? :P
natuurlijk. heb er al een tijdje last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

LoeiOrdinair schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:33:
[...]

natuurlijk. heb er al een tijdje last van.
Dus ook op het knopje rechts van het sterretje en dan aan het wieltje draaien?

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 06-07-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Fairy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:11:
[...]

Dus ook op het knopje rechts van het sterretje en dan aan het wieltje draaien?
8)7 Dat niet :) Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Snap je nou wat ik bedoelde met het verzetten van je focuspunt? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

neographikal schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:29:
Snap je nou wat ik bedoelde met het verzetten van je focuspunt? 8)7 :+
Yup :D

Optie kende ik gewoon nog niet. Ziet er handig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Als van nog meer knopjes op de camera je de werking onbekend is, raad ik je toch maar aan om een keertje het boekje te lezen. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
THW Arie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:38:
[...]

De hack voor de 300D gaf de 300D een aantal functies van de 10D, waaronder de mogelijkheid om de grootte van de jpeg-in-raw in te stellen.

Er is geen manier om het 'klikgeluid' van de 300D/350D stiller te maken.
misschien een beetje offtopic, maar misschien weet iemand hier waarom de 300d/350d een "klik-tsiiiii" geluid hebben, en de *0d een "Klak" geluid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
Magic schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:16:
[...]

misschien een beetje offtopic, maar misschien weet iemand hier waarom de 300d/350d een "klik-tsiiiii" geluid hebben, en de *0d een "Klak" geluid heeft?
Andere sluiter die langer mee moet gaan, daarnaast hebben die ook hogere FPS :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Simon schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:20:
[...]

Andere sluiter die langer mee moet gaan, daarnaast hebben die ook hogere FPS :)
Klopt en dat is ook best wel te merken als je niet burst maar gewoon meteen je volgende shot wilt pakken, lekker door blijven rammen op de sluiter gaat pri-ma :) Maar goed, alles aan de 30D lijkt wel sneller tov m'n 300, ook de belichtingsmeter e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is mijn 256 MB kaartje onderweg. Ben nog steeds ontzettend blij met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

OMG :D

Sorry maar ik dacht echt dat ik iets voorstelde dat je zou zeggen, DoH :D

O ps je kunt ook je pijltjes gebruiken om de focus te selecten ipv wieltje evt. op 20D enzo kun je ook de joystick gebruiken, vind ik zelf altijd wel handig voor middenpunt kiezen.

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 06-07-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
FragDaddy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:25:
[...]

Ik stelde de vraag omdat ik niet weet waar in Rotterdam hij voor deze prijs verkocht wordt. Aangezien ik dat niet weet en ook geen tijd heb om letterlijk alle winkels in Rotterdam af te bellen op zoek naar die 'andere plaatsen' schiet ik met jou post niet zo heel veel op he? |:( 8)7

:P
Ja als iemand het weet mag mag hij/zij me mailen. Ik ga de 17de van deze maand weg voor 6 weken en ik wil me mijzelf op een camera trakteren voor de goedkoopst mogelijk prijs. Op schiphol was ie 800 euro!!!!! waarom zo duur ik weet het nie. Alvast THNXXXXXXXXXXXXxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:59
Fairy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:30:
[...]

OMG :D

Sorry maar ik dacht echt dat ik iets voorstelde dat je zou zeggen, DoH :D

O ps je kunt ook je pijltjes gebruiken om de focus te selecten ipv wieltje evt. op 20D enzo kun je ook de joystick gebruiken, vind ik zelf altijd wel handig voor middenpunt kiezen.
Je kunt mbv de custom functions je 350D ook zodanig instellen dat je niet meer op dat knopje rechtsboven hoeft te drukken om het focuspoint te selecteren: je selecteert dan met de pijltjes-knoppen het juiste focuspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sofyan schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:47:
[...]

Ja als iemand het weet mag mag hij/zij me mailen. Ik ga de 17de van deze maand weg voor 6 weken en ik wil me mijzelf op een camera trakteren voor de goedkoopst mogelijk prijs. Op schiphol was ie 800 euro!!!!! waarom zo duur ik weet het nie. Alvast THNXXXXXXXXXXXXxx
Gezien je profiel denk ik dat je weinig reacties kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Magic schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:16:
[...]

De 300D heeft ook een 'Klak' geluid, dus de theorie van Simon/neo gaat denk ik niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:53:
[...]

En ik kan ook geen reactie verwachten?

Van wie heb je gehoord dat de camera nogsteeds wordt aangeboden voor 629 in Rotterdam? Want dan vraag ik die tweaker wel even..

Geef alsjeblieft even een zinvolle hint. Ik betaal niet graag >50 euro teveel.. :|

[ Voor 33% gewijzigd door FragDaddy op 06-07-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van: Mig29 <t> Verzonden door: gmail.com
Aan: fragdaddy at isd punkt nu
Datum: 6-jul-2006 23:04
Onderwerp: Canon Eos 350D
:X

Ik gooi nu wel een beetje mijn eigen glazen in, want ik eindigde met:
Gaarne geen vermelding van deze e-mail op GoT ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 07-07-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:53:
[...]

Lol :+ 8)7 hahaha sorry ik dacht dat ik die ooit had ingevuld. Kzal h em ff updaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:59:
[...]

[...]
Ik zou dit weghalen, tenzij je wilt dat je adres geharvest wordt. In plain tekst je mailadres achterlaten op het net is nooit verstandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
THW Arie schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:59:
[...]

De 300D heeft ook een 'Klak' geluid, dus de theorie van Simon/neo gaat denk ik niet helemaal op.
Er zit echter wel degelijk een verschil tussen de klaks van de verschillende camera's, maar hell, waar hebben we het over 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Kunnen zo aan de slag als programmeur voor Gran Tourismo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik las dat de camera bij Mediamarkt rotterdam voor iets meer dan 600 euro te krijgen was. Ik zelf woon in A'dam en ben vanavond naar Mediamarkt A'dam Arena geweest. Als je zegt dat in Rotterdam dezelfde camera voor minder te krijgen is dan passen ze de prijs aan.

Heeft mij 120 euro opgeleverd in ieder geval! Van 750 voor 629!

[ Voor 42% gewijzigd door J3roen op 07-07-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
CRiSiS schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:11:
Ik las dat de camera bij Mediamarkt rotterdam voor iets meer dan 600 euro te krijgen was. Ik zelf woon in A'dam en ben vanavond naar Mediamarkt A'dam Arena geweest. Als je zegt dat in Rotterdam dezelfde camera voor minder te krijgen is dan passen ze de prijs aan.

Heeft mij 120 euro opgeleverd in ieder geval! Van 750 voor 629!
Hee goeie tip dat ga ik ook doen ik zit namelijk dichtbij MM AA op school thnx,

Ik ga het straks proberen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:59:
[...]

[...]
tnx Mig. Ik had mijn mail nog niet gechecked :o (neptweaker ben ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: aanschaf van geheugen.

2 x 1gb CF extreme card of 1 x 2gb CF extreme card, Kortom meerdere kleine of 1 grote.
wat zijn jullie ervaringen??

Bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 112440 op 07-07-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-06 11:57
We zitten over de 1000, gaat Zoefff een deel 6 openen?

Overigens mag dan in de waarschuwing dan ook komen te staan dat meeste gebruikerservaring (zoals hierboven) en koopgedrag niet in dit topic gewenst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 112440 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:15:
Vraagje: aanschaf van geheugen.

2 x 1gb CF extreme card of 1 x 2gb CF extreme card, Kortom meerdere kleine of 1 grote.
wat zijn jullie ervaringen??

Bedankt
Kijk hier eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:03
Het maakt weinig uit, alleen kun je doorschieten met de ene kaart terwijl je de andere leegpompt,
als je dus 2 kaartjes gebruikt van 1 gb.
Daarnaast heb je met 2 kaartjes een 'backup', als er eentje het begeeft,
gebruik je dan één kaartje, dan ben je de zak natuurlijk ;)
Maar de kans dat zoiets voorkomt is zo klein, dat het - dus - eigenlijk weinig uit maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe doen jullie de belichting op een zonnige als deze? :)

Ik schiet meestal in AV mode, maar ik merk dat de belichtingssensor van de 350d moeite heeft met de harde zon. Als ik naar het histogram kijk zit er meestal een hoge piek in de lage- of hogetonen gebieden. Heb een beetje lopen klooien met de M stand en krijg dan na wat probeersels betere resultaten.

Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen? Best lastig om steeds te moeten gaan uitvogelen welke Shutter met welke Apperture ik moet gebruiken 8)7 Schiet je een kaartje van 2gb zo vol...

Die grip is trouwens meesterlijk 8) Beste accesoire.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 08-07-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik kijk gewoon wat ie automatisch doet, ik kijk wat er niet bevalt (te licht, te donker) en dan pas ik de exposure compensation erop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:18:
Hoe doen jullie de belichting op een zonnige als deze? :)

Ik schiet meestal in AV mode, maar ik merk dat de belichtingssensor van de 350d moeite heeft met de harde zon. Als ik naar het histogram kijk zit er meestal een hoge piek in de lage- of hogetonen gebieden. Heb een beetje lopen klooien met de M stand en krijg dan na wat probeersels betere resultaten.

Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen? Best lastig om steeds te moeten gaan uitvogelen welke Shutter met welke Apperture ik moet gebruiken 8)7 Schiet je een kaartje van 2gb zo vol...

Die grip is trouwens meesterlijk 8) Beste accesoire.
Kijk anders eens naar de manier waarop die de belichting meet. Hier heb je verschillende mogelijkheden in. Onder andere via een totaal gemiddelde of via evaluative metering, dus objecti in het midden weegt zwaarder dan de omgeving e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Heb een beetje lopen klooien met de M stand en krijg dan na wat probeersels betere resultaten.

Kies een diafragmawaarde en sluitertijd die jou redelijk lijken, neem een meting en kijk wat de camera daar van vindt (staat aangegeven op de exposure compensation schaal in de viewfinder). Pas of je sluitertijd of je diafragma of je iso aan richting de 0 compensatie met uiteraard in je achterhoofd dat jij slimmer bent dan de belichtingsmeter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door djengizz op 08-07-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Ik doe als Magic in deze: Ik schiet op Av, kies een diafragma, en schat een expose compensation in, dan bepaalt de camera een passende sluitertijd. Als die me niet bevalt pas ik eventueel nog het diafragma een beetje aan tot dat het me wel bevalt.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik merk dat ik 'm bij zonnig weer standaard op -2/3 of -1 heb staan, anders komen er erg fletse platen uit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Goed. Ik ben sinds vanmiddag de gelukkige bezitter van een EOS-350D. Ik heb er een klein tasje en een 2Gb Sandisk Ultra 2 kaart bij gekocht.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat bescherming voor dat toch wel ver naar achter uitstekende scherm. Ik heb die Display beschermings dingetjes voor de 10D etc wel gezien, maar nog niet voor de 350D. Kan iemand me in de juiste richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb een oculairvergroter op mijn 350D zitten, waardoor het schermpje niet het meest uitstekende deel is (en je hoeft je neus wat minder plat tegen de body te drukken). Aangezien ik toch nooit foto's terugkijk op het schermpje, zit ik niet zo met eventuele krasjes, maar ik zie ze na +6000 foto's nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Toevallig kwam die discussie laatst ook voorbij:

neographikal in "Het grote Canonmount-objectieven-topic V..."

Ik heb in ieder geval nergens last van, ondanks het gebruik van mijn camera :) Daarbij kom ik niet in de meest schone / zachte omgevingen, dus ach, het zal allemaal wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ik heb een oculairvergroter op mijn 350D zitten
Dat lijkt me ook wel praktisch ja.
neographikal schreef op zondag 09 juli 2006 @ 01:12:
Toevallig kwam die discussie laatst ook voorbij:

neographikal in "Het grote Canonmount-objectieven-topic V..."

Ik heb in ieder geval nergens last van, ondanks het gebruik van mijn camera :) Daarbij kom ik niet in de meest schone / zachte omgevingen, dus ach, het zal allemaal wel meevallen :)
Ik wil helemaal geen discussie starten. Ik wil gewoon zo'n screenprotector hebben :P

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 09-07-2006 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als je met alle geweld je schermpje wilt beschermen (in de praktijk blijkt het gewoon redelijk krasvast te zijn) kan je eventueel eens googelen op het merk "Brando". Die produceren anti-kras-folies voor PDA's. Ik gebruik er een op mijn PDA, omdat ik daar regelmatig met mijn nagels op zit te duwen... Plakt "zonder plak" (statisch?), is wasbaar (zegt men) en zou ook nog reflecties verminderen, maar ik vind zelf dat de leesbaarheid er iets op achteruitgaat. Kost een euro of 15, wat erg veel geld is voor een simpel velletje folie, maar ik heb nog niks beters kunnen frotten voor minder geld. Ik blijf het overbodig vinden op een 350D, maar als jij er blij mee bent, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Toff schreef op zondag 09 juli 2006 @ 02:21:
Als je met alle geweld je schermpje wilt beschermen (in de praktijk blijkt het gewoon redelijk krasvast te zijn) kan je eventueel eens googelen op het merk "Brando". Die produceren anti-kras-folies voor PDA's. Ik gebruik er een op mijn PDA, omdat ik daar regelmatig met mijn nagels op zit te duwen... Plakt "zonder plak" (statisch?), is wasbaar (zegt men) en zou ook nog reflecties verminderen, maar ik vind zelf dat de leesbaarheid er iets op achteruitgaat. Kost een euro of 15, wat erg veel geld is voor een simpel velletje folie, maar ik heb nog niks beters kunnen frotten voor minder geld. Ik blijf het overbodig vinden op een 350D, maar als jij er blij mee bent, waarom niet?
Bedankt voor je reply. Ik ga er even achteraan.

15 euro uitgeven om een body van >700 te beschermen.. Noem het maar overbodig.
Waarom gebruikt bijna iedereen een UV-filter op zijn lenzen? Zelfs op kit-lenzen van 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb mijn screenprotector hier vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 22:40

Tarin

Just plain weird.

Ik heb ook een Brando screenprotector, gekocht via een reseller in Engeland (via eBay). Kostte me iets meer dan een tientje, en ik ben er blij mee. Voor m'n gevoel hoef ik gewoon net iets minder voorzichtig te zijn waar ik m'n cam neerleg.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13-06 13:18
Tijd voor een nieuw deel :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)