Ik hoor sinds eergistermiddag ook bij de club \o/.
Bij Dixons (Rotterdam, Lijnbaan) voor € 710 de 18-55 mkII kit gehaald. Ik krijg er zelfs over een paar weken nog wat geheugen bij van Canon.
Prijs was zo, omdat hij bij Mediamarkt € 739 was, en ze hem bij Dixons dus ook op die prijs hadden gezet, en ik vervolgens met zo'n kortingskraskaart (5%) aan kwam zetten. Een vaag verhaal over de prijs die eigenlijk in de computer stond (hoe moet ik dat als klant nou weer weten?

) en dubbele kortingen waar ze niet aan konden beginnen later deden ze dit aanbod, en dat vond ik heel redelijk. M'n pa zal de airmiles ook wel waarderen denk ik

.
Gisteren een geheugenkaartje gehaald (1GB Kingston Elite Pro voor €39 bij Informatique; passen meer foto's op dan ik had verwacht

), en 's avonds op een concert wat geschoten (als ik die uitgezocht heb en er een paar leuke bij blijken te zitten zal ik wat posten).
Impressies tot nu toe:
- Heerlijke bediening. Had al wat ervaring met Canon's SLR's (heb ook een EOS 500n), maar ook het menu is ideaal (lijkt enigszins op dat van m'n Olympusje). Ik mis stiekem alleen een tweede wieltje om snel zowel sluitertijd als diafragma aan te passen. Maar: met 1 hand alle nuttige parameters instellen FTW

.
- Het bekijken van foto's werkt gewoon (hoewel ik wel een knop 'in een keer helemaal uitzoomen' mis). Op de Nikon D70 (heb ik een paar dagen mee rond mogen wandelen) was dit eigenlijk m'n grootste ergernis, het werkt op die cam IMO gewoon niet intuitief.
- Het DOF-previewknopje is brak gepositioneerd. Of m'n duim is te lang. Of allebei. Gelukkig zal ik daar niet constant gebruik van gaan maken, maar toch.
- De rest van de knopjes zitten op exact de goede plek.
- Het 'simpele' lcd-scherm is verlicht

.
- Die acculader is fantastisch! Superklein, geen aparte adapter, en geschikt voor 100-240V op 50 of 60 Hz!
- De bouw valt me 100% mee. M'n 500n voelde minder solide.
- Lekker licht, maar niet te. Heb ook een keer met een 10D zitten spelen, en die vond ik stiekem toch een beetje teveel van het goede. Ik wil ook nog fatsoenlijk wandelingen kunnen maken op vakantie

.
- Vrij klein. Ik heb vrij grote handen, dus de grip had iets groter gemogen, maar zo verschikkelijk is het uiteindelijk niet.
Waarschijnlijk geen nieuws voor jullie, maar goed, ik ben blij

. Nu ga ik de gebruiksaanwijzing uit m'n hoofd leren.
fixxx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:24:
hmm dat wordt dus een probleem, ik ga 3,5 week naar canada, en we waren niet van plan een laptop mee te nemen, ik heb al zitten zoeken naar een oplossing in combi met mn mp3 speler, maar de enige "usb bridge" die ik kon vinden klonk niet echt ideaal (40 minuten om 512 MB te kopieren)
Kijk toch ook even naar imagetanks. Vanaf €150 heb je een hele mooie..
Ik zag pas bij Mediamarkt Rotterdam (niet de goedkoopste, maar dan kan je ze tenminste even in je vingers houden) twee heel aardigen:
-
Smartdisk Fotochute: 20GB, klein dingetje, was daar € 149. Heeft een USB-aansluiting, dus daar wil je wellicht een CF-cardreader bij.
-
Vosonic X(S)-drive 2160: 40GB, iets groter maar nog draagbaar. Is ook wel voor rond de € 150 te vinden. Heeft verschillende kaart-aansluitingen, waaronder CF, SM, MMC, SD, enz.
Deze twee blonken IMO vooral uit in eenvoud: simpel LCD-scherm wat alleen batterij-, schijf- en kopieerstatus weergeeft, geen fancy features als foto's bekijken, MP3 luisteren enz. Beiden USB-2, volgens de gelinkte reviews ongeveer even snel (8-11 minuten voor 1 GB), en allebei met accu met een capaciteit waarmee je vaak genoeg je foto's weg kan zetten.
[
Voor 25% gewijzigd door
Tarin op 23-04-2006 11:10
]