Canon EOS 350D - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.323 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Voor zover ik heb kunnen vinden, is er geen NL-talige versie.
Dus de Engelse is het beste wat je kunt vinden en is gratis te downloaden.

Ik heb overigens ook geen code bij mijn EOS 350d, maar ja. Heb ook geen zin om hierover te bellen.
Heb nu net een 2e 1GB kaart gekocht en ga binnenkort een Cowon iAudio X5L kopen waar je als het goed is de 350d op aan kan sluiten om de foto's er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:35:
[...]Voordat ik naar Duitsland rij nog ff een vraagje. Weet iemand toevallig of dit een aanbieding was (en tot wanneer deze loopt/liep), of de gewone prijs? Op die fantastische site van Mediamarkt is het natuurlijk niet terug te vinden .
Kan je best ff voor bellen...
Ik heb de mijne ook in de Mediamarkt in .de gehaald, dag voordat ik ging stond'ie nog mooi op hun site, de dag zelf niet meer... Toen maar ff naar de desbetreffende MediaMartkt gebeld, of ze nog voorraad hadden (da's nu al wel 3 weken geleden dus ik vrees er een beetje voor).

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:56:
[...]

Wanneer heb jij je 350 gekocht? ik in februari dus geen code :( zou dat lukken?
April, deze maand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ik ga in Augustus op vakantie naar Canada, mn vriendin en ik willen graag investeren in een goede digitale camera en ik hoor veel goede dingen over de 350D. Ik heb alleen niet super veel verstand van de hele materie (ga me ook opgeven voor een photocursus om wat meer te weten te komen) en ik weet niet goed wat voor lens ik erbij moet kopen. De lens die in de kit zit is wel leuk, maar een goede zoomlens erbij is natuurlijk wel handig. Er zijn dan nogal veel mogelijkheden, qua kosten maar ook qua opties. Wat is een goede optie in mijn geval? Ook nog een vraagje over de geheugenkaartjes, hoeveel foto's gaan er ongeveer op een 1GB kaartje als je een hoge kwaliteitsstand neemt?

/edit

net een leuk topic gevonden Het grote Canonmount-objectieven-topic
beantwoord al een hoop vragen :) Als mensen nog wat tips hebben, graag!

[ Voor 13% gewijzigd door lex op 19-04-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
fixxx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:44:
Ik ga in Augustus op vakantie naar Canada, mn vriendin en ik willen graag investeren in een goede digitale camera en ik hoor veel goede dingen over de 350D. Ik heb alleen niet super veel verstand van de hele materie (ga me ook opgeven voor een photocursus om wat meer te weten te komen) en ik weet niet goed wat voor lens ik erbij moet kopen. De lens die in de kit zit is wel leuk, maar een goede zoomlens erbij is natuurlijk wel handig. Er zijn dan nogal veel mogelijkheden, qua kosten maar ook qua opties. Wat is een goede optie in mijn geval? Ook nog een vraagje over de geheugenkaartjes, hoeveel foto's gaan er ongeveer op een 1GB kaartje als je een hoge kwaliteitsstand neemt?

/edit

net een leuk topic gevonden Het grote Canonmount-objectieven-topic
beantwoord al een hoop vragen :) Als mensen nog wat tips hebben, graag!
Hoogste kwali ne 1GB = RAW 10MB + JPG 2MB = ~80 fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hmm dat wordt dus een probleem, ik ga 3,5 week naar canada, en we waren niet van plan een laptop mee te nemen, ik heb al zitten zoeken naar een oplossing in combi met mn mp3 speler, maar de enige "usb bridge" die ik kon vinden klonk niet echt ideaal (40 minuten om 512 MB te kopieren)

[ Voor 4% gewijzigd door lex op 19-04-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zelf drie weken in Alaska en had 4GB aan kaartjes bij me. Daar kan je het prima mee redeen mits je niet alles in RAW schiet. Ik heb toen alle kiekjes in jpeg hoogste kwaliteit geschoten. Alleen bij echt bijzondere punten en moeilijke belichting 1-3 foto's in RAW schieten (3: 1 onderbelicht, 1 goed belicht en 1 overbelicht, met statief)

1GB zal je het niet mee redden vrees ik, daar is Canada te mooi voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:56
fixxx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:24:
hmm dat wordt dus een probleem, ik ga 3,5 week naar canada, en we waren niet van plan een laptop mee te nemen, ik heb al zitten zoeken naar een oplossing in combi met mn mp3 speler, maar de enige "usb bridge" die ik kon vinden klonk niet echt ideaal (40 minuten om 512 MB te kopieren)
Op 1 GB kun je op de hoogste Jpeg-stand, 240 foto's maken.. :)
(8 megapixels, beste kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik denk dat je gewoon op Jpeg moet gaan fotograferen.
De foto's zijn dan ongeveer 3MB per stuk. RAW is leuk, maar denk niet dat je uiteindelijk al die foto's wilt gaan converteren.
Ikzelf ben ook beginnend en ben gestart met Jpeg, misschien ooit nog naar RAW maar voor jou denk ik dat het niet veel uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Ik heb m'n 350D vanaf december en eerder eigenlijk nooit een camera gehad waarop RAW modus zat, maar ik schiet tegenwoordig alles in raw.
Jammer dan dat ik een stapel foto's door moet om ze te converteren, maar ben er wel achter gekomen dat de foto's er vaak toch wat beter uitkomen. Ik heb het vaak zat gehad dat het op jpeg dan net niet was en nu met raw kan ik er nog iets aan sleutellen en gezien het feit dat ik ook niet zo geweldig goed ben met photoshop o.i.d moet ik zeggen: Raw.. geweldig! Dan maar wat minder foto's op het kaartje en wat meer werk achteraf, maar het ziet er in ieder geval wel beter uit op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44
Modbreak:Ik heb wat berichten verwijderd m.b.t. op handleidingrequests. Die zijn -zoals ook in de policy beschreven- niet toegestaan. Ook het aanbieden, hoe goed bedoeld dat ook kan zijn, is niet de bedoeling :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 20-04-2006 11:16 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij topdeal in Zeist is hij nu nog maar 699, dit is de NL versie met NL garantie. Heb hem vandaag afgehaald. Heb nu alleen nog een goede undercover tas nodig (dus een fototas die er uitziet als een gewone rugtas ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:43:
Bij topdeal in Zeist is hij nu nog maar 699, dit is de NL versie met NL garantie. Heb hem vandaag afgehaald. Heb nu alleen nog een goede undercover tas nodig (dus een fototas die er uitziet als een gewone rugtas ofzo).
Er is een heel topic over foto tassen waar ook het nodige gezegt word over "undercover" fototassen.
Centraal fototas topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

Tarin

Just plain weird.

Ik hoor sinds eergistermiddag ook bij de club \o/.

Bij Dixons (Rotterdam, Lijnbaan) voor € 710 de 18-55 mkII kit gehaald. Ik krijg er zelfs over een paar weken nog wat geheugen bij van Canon.
Prijs was zo, omdat hij bij Mediamarkt € 739 was, en ze hem bij Dixons dus ook op die prijs hadden gezet, en ik vervolgens met zo'n kortingskraskaart (5%) aan kwam zetten. Een vaag verhaal over de prijs die eigenlijk in de computer stond (hoe moet ik dat als klant nou weer weten? :P) en dubbele kortingen waar ze niet aan konden beginnen later deden ze dit aanbod, en dat vond ik heel redelijk. M'n pa zal de airmiles ook wel waarderen denk ik :P.

Gisteren een geheugenkaartje gehaald (1GB Kingston Elite Pro voor €39 bij Informatique; passen meer foto's op dan ik had verwacht :)), en 's avonds op een concert wat geschoten (als ik die uitgezocht heb en er een paar leuke bij blijken te zitten zal ik wat posten).

Impressies tot nu toe:
- Heerlijke bediening. Had al wat ervaring met Canon's SLR's (heb ook een EOS 500n), maar ook het menu is ideaal (lijkt enigszins op dat van m'n Olympusje). Ik mis stiekem alleen een tweede wieltje om snel zowel sluitertijd als diafragma aan te passen. Maar: met 1 hand alle nuttige parameters instellen FTW :Y).
- Het bekijken van foto's werkt gewoon (hoewel ik wel een knop 'in een keer helemaal uitzoomen' mis). Op de Nikon D70 (heb ik een paar dagen mee rond mogen wandelen) was dit eigenlijk m'n grootste ergernis, het werkt op die cam IMO gewoon niet intuitief.
- Het DOF-previewknopje is brak gepositioneerd. Of m'n duim is te lang. Of allebei. Gelukkig zal ik daar niet constant gebruik van gaan maken, maar toch.
- De rest van de knopjes zitten op exact de goede plek.
- Het 'simpele' lcd-scherm is verlicht :D.
- Die acculader is fantastisch! Superklein, geen aparte adapter, en geschikt voor 100-240V op 50 of 60 Hz!
- De bouw valt me 100% mee. M'n 500n voelde minder solide.
- Lekker licht, maar niet te. Heb ook een keer met een 10D zitten spelen, en die vond ik stiekem toch een beetje teveel van het goede. Ik wil ook nog fatsoenlijk wandelingen kunnen maken op vakantie ;).
- Vrij klein. Ik heb vrij grote handen, dus de grip had iets groter gemogen, maar zo verschikkelijk is het uiteindelijk niet.

Waarschijnlijk geen nieuws voor jullie, maar goed, ik ben blij :). Nu ga ik de gebruiksaanwijzing uit m'n hoofd leren.
fixxx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:24:
Kijk toch ook even naar imagetanks. Vanaf €150 heb je een hele mooie..

Ik zag pas bij Mediamarkt Rotterdam (niet de goedkoopste, maar dan kan je ze tenminste even in je vingers houden) twee heel aardigen:

- Smartdisk Fotochute: 20GB, klein dingetje, was daar € 149. Heeft een USB-aansluiting, dus daar wil je wellicht een CF-cardreader bij.
- Vosonic X(S)-drive 2160: 40GB, iets groter maar nog draagbaar. Is ook wel voor rond de € 150 te vinden. Heeft verschillende kaart-aansluitingen, waaronder CF, SM, MMC, SD, enz.

Deze twee blonken IMO vooral uit in eenvoud: simpel LCD-scherm wat alleen batterij-, schijf- en kopieerstatus weergeeft, geen fancy features als foto's bekijken, MP3 luisteren enz. Beiden USB-2, volgens de gelinkte reviews ongeveer even snel (8-11 minuten voor 1 GB), en allebei met accu met een capaciteit waarmee je vaak genoeg je foto's weg kan zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Tarin op 23-04-2006 11:10 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Tarin schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:57:
- Het bekijken van foto's werkt gewoon (hoewel ik wel een knop 'in een keer helemaal uitzoomen' mis).
Als ik me niet vergis zou een druk op de play-knop dat moeten doen :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Je kunt direct uitzoemen door op 't play knopje te drukken :) brein was me voor....

[ Voor 20% gewijzigd door simon op 23-04-2006 11:02 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

breinonline schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:02:
[...]

Als ik me niet vergis zou een druk op de play-knop dat moeten doen :)
Toll!
Zie je wel, daarom ging ik dat boekje nog lezen ;).

Nog iets wat me opvalt: ik vergeet hem constant uit te zetten. Na een minuut springt-ie dan wel op standby, maar toch.. het gebrek aan lens die met veel kabaal inschuift heeft toch ook nog een nadeel.

[edit]@Simon: ik zit even door je foto's te bladeren; die foto van die Cellospeler is heel erg mooi! Lekkere kleuren ook in de foto's in die serie :).
En foei, je mag helemaal niet fotograferen tijdens de dienst :P ! (zelf ook een keer stiekem gedaan, maar het is zo jammer dat zoveel mensen niet bedenken dat flitsen voor de foto en iedereen om hen heen de sfeer vrij hard verprutst..)
Nog van plan dit jaar te gaan? Ik ga in de meivakantie en half juli

[ Voor 39% gewijzigd door Tarin op 23-04-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:13:
[...]
Nog iets wat me opvalt: ik vergeet hem constant uit te zetten. Na een minuut springt-ie dan wel op standby, maar toch.. het gebrek aan lens die met veel kabaal inschuift heeft toch ook nog een nadeel.
Had ik in begin ook moeite mee. Was gewent aan digicam, scherm is dan constant aan dus je ziet en zet hem uit maar bij dSLR is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vergeten uit te zetten is niet zo heel boeiend. Hij hoeft niet constant een lcd scherm aan te sturen en te verlichten, dus hij doet dan nog steeds vrij lang met de batterij. En zoals je al zei, na een minuutje gaat 'ie automatisch uit. Ik vergeet 't ook vaker dan dat ik 'm uitzet ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tarin schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:13:
[...]

Toll!
Zie je wel, daarom ging ik dat boekje nog lezen ;).

[edit]@Simon: ik zit even door je foto's te bladeren; die foto van die Cellospeler is heel erg mooi! Lekkere kleuren ook in de foto's in die serie :).
En foei, je mag helemaal niet fotograferen tijdens de dienst :P ! (zelf ook een keer stiekem gedaan, maar het is zo jammer dat zoveel mensen niet bedenken dat flitsen voor de foto en iedereen om hen heen de sfeer vrij hard verprutst..)
hehe, ik heb altijd toestemming. Ik werk redelijk vaak in opdracht van de kerk hier.
waarnaartoe?

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 23-04-2006 14:42 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

CyBeR schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:39:
Vergeten uit te zetten is niet zo heel boeiend. Hij hoeft niet constant een lcd scherm aan te sturen en te verlichten, dus hij doet dan nog steeds vrij lang met de batterij. En zoals je al zei, na een minuutje gaat 'ie automatisch uit. Ik vergeet 't ook vaker dan dat ik 'm uitzet ;)
Klopt inderdaad. En bovendien, ik vergat m'n 500n in het begin ook altijd uit te zetten, dat leer ik vanzelf wel weer aan.
Simon schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:41:
[...]
hehe, ik heb altijd toestemming. Ik werk redelijk vaak in opdracht van de kerk hier.
In de diensten in Taizé bedoelde ik. Niet dat iemand zich daar ook maar aan houdt, en over het algemeen zijn de fotografen die weten wat ze doen een stuk minder vervelend dan dat constante compactcam-geflits...
[...]
waarnaartoe?
Taizé. Ik zag later idd dat je meer foto's van kerkdiensten had, dus heel duidelijk was het ook niet meer ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 23-04-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Oh, dat compact cam geflits, afgrijselijk. Nee, ik ga dit jaar niet naar Taizé, al was 't me vorig jaar goed bevallen. Ik heb daar inderdaad binnen 1 snel shot gemaakt, maar toen kwam er iemand op me af die vroeg of ik 't niet zou doen. Gelukkig was shot geslaagd :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb mijn gister aangeschafte EOS vandaag gelijk meegenomen naar een beurs... moet zeggen dat 80 % van mijn foto's zijn mislukt. Ik heb echt nog veel te leren merk ik. Kitlens is denk ik zoiezo niet echt heel goed voor foto's in ruimtes met weinig licht (donkere hal, disco achtig met podium), maar het zal ook voornamelijk met mijn trillende hand en ontwetenheid van de settings te maken hebben. De auto functie leverde ook niet veel betere foto's op. Veel oefenen dus.

Overdag met daglicht worden ze wel heel mooi en scherp, ben daar erg tevreden over. Wat een verschil vergeleken met mijn oude point&shoot powershot. Weet na zo'n eerste dag als vandaag gelijk wel wat ik nog wil gaan aanschaffen in de toekomst:

1. Batterij grip + extra accu
2. Oculairverlengstuk (heb een grote neus, zit in de weg en is best lastig kijken soms)
3. omnibox of een andere flitser o.i.d. De foto's die ik nu in donkere ruimtes maak leveren veel highlights op in de gezichten, en te scherpe schaduwen.
4. Nog een 2 gig CF kaartje, heb een 1 gig gehaald maar zat na 1 dag al vol, en schoot alleen op JPG.
5. Een lens met iets meer bereik en ook geschikt voor fotografie in wat minder goed belichte ruimtes. Dacht zelf aan de Tamron SP 28-75mm F2.8 XR Di LD-IF.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
er zijn weinig lenzen handig in slecht belichte ruimtes. Ook met je tamron 2.8 komt je er niet. Koop een flitser. Die tamron is onhandig aan 't wijde eind..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:25:
Ik heb echt nog veel te leren merk ik. Kitlens is denk ik zoiezo niet echt heel goed voor foto's in ruimtes met weinig licht (donkere hal, disco achtig met podium), maar het zal ook voornamelijk met mijn trillende hand en ontwetenheid van de settings te maken hebben. De auto functie leverde ook niet veel betere foto's op. Veel oefenen dus.
Belangrijkste dingen om te leren: diadragma, sluitertijd, licht. Oftewel leren combineren. Als je dit kent kom je redelijk ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Vlaatje:
Flits vindt ik niet echt mooi kwa kleuren enzo - ik vindt dat je snel dingen "kapot" flitst. Gebruik dan zelf liever een statief (of iets om tegen te steunen) als het object zelf tenmiste niet teveel beweegt...

[ Voor 6% gewijzigd door qless op 23-04-2006 22:37 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dat is dus gewoon een kwestie van goed leren flitsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

qless schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:36:
Vlaatje:
Flits vindt ik niet echt mooi kwa kleuren enzo - ik vindt dat je snel dingen "kapot" flitst. Gebruik dan zelf liever een statief (of iets om tegen te steunen) als het object zelf tenmiste niet teveel beweegt...
Denk dat dat kapot flitsen meer aan jou ligt dan aan de flitser. Dan bedoel ik niet de interne flitser, want das een gaar ding ;)
Je moet er maar eens een van iemand lenen als je niet overtuigd bent. Het kan in vele situaties erg goed van pas komen. Ik zou zeggen, probeer het eens en post je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
qless schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:36:
Vlaatje:
Deze uitspraak heb ik vaker gehoord, zelfs van een docent aan een kunstacademie: ik volg het alleen niet. Flitsen kan subtiel en daardoor detail uitbrengen, wat je normaal gesproken met geen mogelijkheid zou hebben kunnen vangen. Daarnaast kun je in het donker dingen vastflitsen terwijl je je sluitertijden langer zet :) Tip: google eens op dragging the shutter :)

Die 550EX is één van mijn beste aankopen geweest, dat ding zit 90% van de tijd op de camera en staat 60% van de tijd aan :)

Kleuren niet mooi met flash? Hier twee voorbeelden (van duizenden op m'n hd ;) ) die ik dit weekend heb geschoten met een 300D + (17-40 / 15 fish) + 550EX:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/44/133048161_417937ae3b_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/54/133351852_7f702684c5_o.jpg
Doe eens een gok als het één van de beste aankopen is geweest 8)7 :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 24-04-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:05:
[...]
Die 550EX is één van mijn beste aankopen geweest, dat ding zit 90% van de tijd op de camera en staat 60% van de tijd aan :)
Verkopen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:05:
[...]

Deze uitspraak heb ik vaker gehoord, zelfs van een docent aan een kunstacademie: ik volg het alleen niet. Flitsen kan subtiel en daardoor detail uitbrengen, wat je normaal gesproken met geen mogelijkheid zou hebben kunnen vangen. Daarnaast kun je in het donker dingen vastflitsen terwijl je je sluitertijden langer zet :) Tip: google eens op dragging the shutter :)

Kleuren niet mooi met flash? Hier twee voorbeelden (van duizenden op m'n hd ;) ) die ik dit weekend heb geschoten met een 300D + (17-40 / 15 fish) + 550EX:

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Doe eens een gok als het één van de beste aankopen is geweest 8)7 :Y)
Damm dat ziet er inderdaad een heel stuk mooier uit dan als je in het donker flitst met de standaard flitser van de 350D. Gebruik je dan ook nog iets van een omnibox of zijn deze foto's alleen met de flitser gemaakt zonder verdere hulpmiddelen ?

En is dit uit losse hand of gebruik je een soort van statief ? Vind de foto's erg scherp en kleuren zijn super ! Bedankt voor de tip trouwens. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Uit het handje, gewoon gebounced :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna een jaar mijn eos350d, met 1 orginele accu en een imitatie. Nu heeft die imitatie het begeven lijkt het.

Als ik hem in de lader doe, is hij 10 seconden rood (bezig met opladen) en vervolgens gaat hij weer uit.

Doe ik hem in de camera, dan is de accu leeg. Er was iets met de accu om hem in de vriezer te leggen oid? Of is het gewoon verstandig om een nieuwe te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:35:
Ik heb nu bijna een jaar mijn eos350d, met 1 orginele accu en een imitatie. Nu heeft die imitatie het begeven lijkt het.

Als ik hem in de lader doe, is hij 10 seconden rood (bezig met opladen) en vervolgens gaat hij weer uit.

Doe ik hem in de camera, dan is de accu leeg. Er was iets met de accu om hem in de vriezer te leggen oid? Of is het gewoon verstandig om een nieuwe te bestellen?
Bestel voor die paar euro een nieuwe. Dingen zijn te goedkoop om daar moelijk om te gaan doen ;) De kans dat je je "oude" accu weer terug krijgt is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
eh, die dingen kosten toch geen drol. www.accuplus.nl zou ik gewoon even checken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik hem ook weg, 13,95 is niks idd :)

Dus dan moet ik om het jaar een nieuwe? :P

Besteld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:43:

Dus dan moet ik om het jaar een nieuwe? :P
Jij wel.
Mocht iemand nog met een 24-105L zitten die omgeruild moet worden bij canon. Wachttijd is onbekend en meer dan 5 weken.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

LoeiOrdinair schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:47:
[...]

Denk dat dat kapot flitsen meer aan jou ligt dan aan de flitser. Dan bedoel ik niet de interne flitser, want das een gaar ding ;)
Je moet er maar eens een van iemand lenen als je niet overtuigd bent. Het kan in vele situaties erg goed van pas komen. Ik zou zeggen, probeer het eens en post je bevindingen :)
Ik heb het idd over de interne flitser...Zou wel een externe (slave) willen hebben maar budget laat ook niet alles in 1x toe ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik behoor ondertussen ook tot de digitale eos eigenaren. Erg fijne cam!

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/eos.jpg

Fijn, en nu? We zijn natuurlijk hardstikke blij voor je, maar alleen melden voegt niet veel toe aan het topic. Zie ook de topicwaarschuwing ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Zoefff op 24-04-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor lens is dat?

@marco, wat bedoel je met jij wel :? Die imitatie heb ik hooguit 3x gebruikt...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

LoeiOrdinair schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:39:
[...]

Bestel voor die paar euro een nieuwe. Dingen zijn te goedkoop om daar moelijk om te gaan doen ;) De kans dat je je "oude" accu weer terug krijgt is vrij klein.
Ze kosten inderdaad geen drol, ik zag op ebay een aanbieding van rond de 3 euro, je kon voor 25 euro 3 van die dingen in huis krijgen. www.aq4u.nl is ook zoiets betaalbaars.

Maar ik heb net voor ruim 700 euro een camera aangeschaft, en hoewel ik niet verwacht dat de accu's piekspanningen gaan geven hoor je wel af en toe enge verhalen over ontploffende Nokia-accu's en lekkende batterijen. In hoeverre is dit mogelijk? Ik merk dat veel mensen 'neppers' gebruiken, Konijn verkoopt ze bij de vleet en zal er vast weinig problemen mee gezien hebben (maar die vermelden er tenminste wel een merkje bij).
M'n verzekering dekt volgens mij geen schade door exploderende 3rdparty-accu's..
marco899 schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:17:
[...]

Jij wel.
Mocht iemand nog met een 24-105L zitten die omgeruild moet worden bij canon. Wachttijd is onbekend en meer dan 5 weken.
Damn. Zo lastig kan dat toch niet zijn, zou je denken.. zeker met een probleem wat onderkend wordt door Canon zelf..

[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 24-04-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Sigma 17-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor...ligt dat nou aan je vaste hand of aan je settings van je cam ? Of beide ?

Nog een noob vraagje, ik zag daar allemaal pro fotografen rondlopen met een zonnekap op hun mega lens. Kan iemand mij misschien uitleggen (of wijzen op een website) wat hiervan de bedoeling is ? Het is namelijk indoor en er is erg weinig licht. Ik dacht dat een zonnekap bedoelt was tegen invallend licht (indoor heb je al zo weinig licht) en als bescherming van je lens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Je kan tijdens concertfotgrafie of in de disco ook plotseling schuin van voren ofzo een flinke lamp op je krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat een zonnekap in zo'n geval binnen ook best praktisch is.

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 24-04-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Xander2000 schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:22:
Ik behoor ondertussen ook tot de digitale eos eigenaren. Erg fijne cam!

[afbeelding]

Fijn, en nu? We zijn natuurlijk hardstikke blij voor je, maar alleen melden voegt niet veel toe aan het topic. Zie ook de topicwaarschuwing ;)
@Binne: Het is idd een Sigma DC 17-70 / f2.8 - 4.5 Macro

@Zoefff
Zoals je ziet is er toch echt iemand geinteresseerd in het type lens dat ik gebruik. Daarbij heb ik ook nog eens een foto toegevoegd van de camera met de Sigma lens. Beetje kansloze reactie vind je niet? Mocht ik iets in mn mailbox vinden schiet ik helemaal in de lach. Mocht je behoefte hebben te antwoorden, kan dit uiteraard via de mail.

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 24-04-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Tarin schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:39:

Damn. Zo lastig kan dat toch niet zijn, zou je denken.. zeker met een probleem wat onderkend wordt door Canon zelf..
Canon stuurt je door naar ETB. Daar krijg je te horen aan de telefoon dat je de lens aan de balie kan omruilen. Als je daar vervolgens 200 km voor rijd, krijg je te horen dat ze dit nooit zeggen. Ik had het gesprek opgenomen en bij mij en daar werden ze vreselijk kwaad over. Vervolgens duurde het een uur om een telefoontje naar Duitsland te plegen om daarna te horen te krijgen dat de lens daarheen wordt gestuurd en je maar moet afwachten wanneer je deze terug krijgt.

Ik heb dit dus maar niet gedaan. Dien nog wel een klacht in via Canon.

@Binne.
Ik doelde op je conclusie. Jij gaat er vanuit dat ieder immitatie accu na een jaar stuk gaat.
Xander2000 schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:39:
[...]

@Zoefff
Zoals je ziet is er toch echt iemand geinteresseerd in het type lens dat ik gebruik. Daarbij heb ik ook nog eens een foto toegevoegd van de camera met de Sigma lens. Beetje kansloze reactie vind je niet? Mocht ik iets in mn mailbox vinden schiet ik helemaal in de lach. Mocht je behoefte hebben te antwoorden, kan dit uiteraard via de mail.
Je had ook gewoon naar dit topic kunnen verwijzen:Xander2000 in "Het grote Canonmount-objectieven-topic"

[ Voor 26% gewijzigd door marco899 op 24-04-2006 12:43 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tarin schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:34:
Je kan tijdens concertfotgrafie of in de disco ook plotseling schuin van voren ofzo een flinke lamp op je krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat een zonnekap in zo'n geval binnen ook best praktisch is.
En daarnaast is het ook nog een stukje fysieke bescherming van het frontelement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
[...]

@Binne: Het is idd een Sigma DC 17-70 / f2.8 - 4.5 Macro

@Zoefff
Een camera met een lens, zonder verder bericht, ik moest me aan het bureau vasthouden :P . Zonder verdere ervaringen te posten met bijvoorbeeld de lens of de camera heeft niemand wat aan je bericht :)

Dat de service van ETB slecht is heb ik ook al aan den lijve ondervonden, de opmerkingen van de klant worden totaal niet meegenomen bij het reparatieproces. Canon reageert ook nergens op en houdt alleen het riedeltje vast. Het mooiste was nog dat ik een foto inleverde met de lenskap erop en een witte punt (hotpixel) in de foto: dat is stof. Ik viel werkelijk bijna stijl achterover, ze denken volgens mij echt dat ze de klanten van alles op de mouw kunnen spelden. Verder reageren ze nergens op: ik mag hopen dat ik ooit aan een CPS-account kan komen ofzo, want dit is werkelijk te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Voor de mensen die twijfelen over het aanschaffen van de 350D:

Morgen heeft Bol.com 'm als kit voor 649,-- in de verkoop. Toch bijna 50 euro onder de laagste pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]@Zoefff
Hoezo onbeschoft :o

Ik ga niet mijn mening hierover geven omdat ik geen zin heb in onnodige discussies die straks toch verwijderd worden (incl deze post) maar ik durf wel te wedden dat je een mailtje krijgt in je mailboxen en die zal echt niet grappig zijn :D

Edit: Je avator past goed bij je reactie ! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44
Laten we er in ieder geval niet in het topic over verdergaan!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Nog meer mensen die de verleiding van de Bol.com aanbieding (zie post van littlejoannes) niet konden weerstaan? Verzendkosten zijn slechts € 1,95. Heb de bevestigingsmail binnen, daarin staat 'Op werkdagen voor 17.00u. besteld, morgen in huis'. Dat is snel, maar niet snel genoeg... :9~
En nu op zoek naar wat leuke accessoires... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

HetBiggie schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:33:
Nog meer mensen die de verleiding van de Bol.com aanbieding (zie post van littlejoannes) niet konden weerstaan? Verzendkosten zijn slechts € 1,95. Heb de bevestigingsmail binnen, daarin staat 'Op werkdagen voor 17.00u. besteld, morgen in huis'. Dat is snel, maar niet snel genoeg... :9~
Hm grip, accus, objectieven :9 er is meer dan genoeg te koop...
Vooral objectieven kunnen goed voor bankrekening anorexia zorgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:28
Ik twijfel nog steeds erg tussen silver en black. Ik weet dat er veel hier voor black zouden gaan, maar ik kom er gewoon niet uit, helemaal niet met die aanbieding van bol.com momenteel (black). Ik ben wat dit betreft gewoon een mierenneuker en weet dat ik teleurgesteld ben met de verkeerde kleur. Voor mij geldt dus niet: 'wat maakt het uit, ze doen precies hetzelfde'.

Black:
+ professionele look
+ minder opvallend bij foto door bv. glas (man in fotowinkel vertelde mij dat (mede) hierom professionele camera's zwart zijn)
+ flitsers (en andere accesoires) zijn meestal ook zwart
+ goedkoper

Silver:
+ mooier (dit is dus wat ik vind :P)
+ opvallender

Heeft er nog iemand plus- of minpunten voor één van beiden (en 'minder mooi' bij Silver tel ik dan niet mee :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Melkbus op 25-04-2006 13:31 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Is "Opvallender" een pluspunt?
Okee, een beetje showen is leuk, ik ben ook trots op m'n cam, maar het trekt ook ongewenste individuen met minder positieve bedoelingen aan..

Verder maakt het qua objectieven, flitsers etc. vrij weinig uit welke kleur je neemt, want de helft van je camera is alsnog zwart, of glas, of LCD-scherm. Of knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Tsja, het lijkt me toch een keuze die je zelf moet maken, volgens mij heb je alle punten wel opgenoemd (alleen "minder opvallend bij foto door bv. glas" kan ik me niet zo veel bij voorstellen, kun je dat uitleggen?).

Probeer eens een zilveren cam met zwarte flits en lens, en kijk of je het dan nog zo mooi vindt? Of, nog erger ;), een zilveren cam met witte L-lens? :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Daarnaast heb je ook goed kans dat je t.z.t. een zilveren minder goed kunt verkopen, omdat ie minder populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Res-q schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:39:
[...](alleen "minder opvallend bij foto door bv. glas" kan ik me niet zo veel bij voorstellen, kun je dat uitleggen?).
Waarschijnlijk bedoelt hij de reflectie/weerspiegeling van de fotograaf+camera. Maar met een polarisatiefilter kom je dan ook een heel eind..
Probeer eens een zilveren cam met zwarte flits en lens, en kijk of je het dan nog zo mooi vindt?
Lijkt me geen enorm probleem, maar:
Of, nog erger ;), een zilveren cam met witte L-lens? :)
Auw, dat gaat vloeken. Cremewit en zilverig :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zilveren camera met L-lens:
Afbeeldingslocatie: http://www.optechusa.com/PRODUCTIMAGES/medium/medium_XEP-5pvKsS.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Tarin schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:55:
...
Auw, dat gaat vloeken. Cremewit en zilverig :p.
Vorige week vrijdag nog gezien anders:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/apenheul2006/DSC_8204.jpg

Die vrouw links onder had een 70-200 f/2.8 IS USM op een 20D, maar ook een zilveren 300D met een witte EF 300mm L erop. Geen gezicht :) Ben blij dat ik Nikon-spul heb, gewoon strak zwart alles, body's en lenzen :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:59:
Ben blij dat ik Nikon-spul heb, gewoon strak zwart alles, body's en lenzen :P
Nu je het zegt...iemand zag gister mijn 70-200 L en zijn eerste uitspraak was "Die wil ik ook !!". Mijn antwoordt was natuurlijk dat ie hem toch gewoon kan kopen ? Hij: "Nee ik heb Nikon camera" :P

Ik zou zeker voor de zwarte gaan, zilverden ziet er beetje crappy uit, lijkt net een digicam in mijn ogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hij: "Nee ik heb Nikon camera" :P
Dan kent hij de Nikon-lenzen niet goed: de 70-200 VR is er ook in het creme wit ;) Maar goed, ontopic over de 350D zelf maar weer :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:15:
[...]

Ik zou zeker voor de zwarte gaan, zilverden ziet er beetje crappy uit, lijkt net een [b]digicam[/bp in mijn ogen.
Ehhhhhhh :? :P

Ik dacht dat een 350D ook een digicam was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
@Xander2000: Je plaatste gisteren een foto van je EOS350D met objectief en neckstrap. Waar heb je die neckstrap gehaald? Ik zoek die ook, want ik vind hem echt übergaaf! Hopelijk is deze ook los te koop!

Ow ow ow, het begint nu echt te jeuken. Ik kan niet wachten tot Bol.com de 350D levert! Heb maar alvast een 2 GB Apacer PhotoSteno® Pro II besteld voor € 54,--.Dat kaartje moet snel genoeg zijn dacht ik zo (Read: 15 MB/s, Write: 13 MB/s. Oftewel 100X)... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Je krijgt standaard een neckstrap bij je cam :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:28
Ok, ik denk dat ik ben overgehaald, de zwarte dus :P Goedkoper, professioneler en passender bij lenzen ed. laat ik dan toch maar zwaarder wegen dan 'mooier'. Bedankt voor jullie argumenten iig!

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

HetBiggie schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:53:
@Xander2000: Je plaatste gisteren een foto van je EOS350D met objectief en neckstrap. Waar heb je die neckstrap gehaald? Ik zoek die ook, want ik vind hem echt übergaaf! Hopelijk is deze ook los te koop!

Ow ow ow, het begint nu echt te jeuken. Ik kan niet wachten tot Bol.com de 350D levert! Heb maar alvast een 2 GB Apacer PhotoSteno® Pro II besteld voor € 54,--.Dat kaartje moet snel genoeg zijn dacht ik zo (Read: 15 MB/s, Write: 13 MB/s. Oftewel 100X)... :9~
Hoi HetBiggie, zoals Res-q zegt wordt de halsband (:P) standaard bij de camera gelevert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 19:59
HetBiggie schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:33:
Ook maar besteld. Loop al tijden te lurken in diverse fora, keuze was al lang op deze camera gevallen en het moet er nu dan maar eens van komen nu BOL.com met deze aanbieding komt.
.
Had eigenlijk gehoopt op een acceptgiro, dan kan je 1 1/2 maand wachten met betalen voor je de tweede herinnering krijgt. Helaas was dat bij deze order niet mogelijk (bedrag te hoog waarschijnlijk) dus dan maar via iDEAL. Nu mijzelf gaan voorbereiden op het feit dat mijn vriendin straks thuis komt en nog niet weet wat ik net met het huishoudgeld gedaan heb ;)

Verder, zit er daadwerkelijk veel "merkbaar" verschil in de lees/schrijsnelheid van de kaartjes en welke snelheid heb je minimaal nodig als je wat foto's in burstmode in jpeg wegschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

tweakers.not schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:39:
[...]

Verder, zit er daadwerkelijk veel verschil in de lees/schrijsnelheid van de kaartjes en welke snelheid heb je minimaal nodig als je wat foto's in burstmode in jpeg wegschrijft?
Ik heb een test gelezen van de EOS 350d icm de Sandisk Ultra II en Extreme III. Kwa lees en schrijf snelheden zit er een verschil tussen van een derde cijfer achter de komma. Enkel bij het wegschrijven van RAW bleef het verschil beperkt tussen 0.5mb/s in het voordeel van de Extreme III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:44:
[...]

Ik heb een test gelezen op de EOS 350d tussen de Sandisk Ultra II en Extreme III. Kwa lees en schrijf snelheden zit er een verschil tussen van een derde cijfer achter de komma. Enkel bij het wegschrijven van RAW bleef het verschil beperkt tussen 0.5mb/s in het voordeel van de Extreme III
Ik heb net de Extreme III binnen gekregen. Lekker rap kaartje wel. 4 GIG, 499 shots in RAW. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Wat betreft die neckstrap: ik had begrepen dat er een handstrap bijzat, maar ik zal me dus wel gruwelijk vergissen...

Wat betreft de CF-kaarten: ik heb het even nagezocht en de Apacer PhotoSteno® ProII (100X) ligt qua lees-/schrijf-snelheid precies tussen de Sandisk UltraII en ExtremeIII in. Dus voor mensen die niet tussen die twee kunnen kiezen is de Apacer wellicht een goede keus... :P
Maar even serieus: ongeacht welke CF-kaart je kiest, wegschrijven gaat vlug genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar het scheelt wel enorm veel in geld. Die apacher is er voor 100,- (4 Gb versie), die Ultra II rond de 90,- (2 Gb versie). Ik had het wel geweten, heb alleen sinds 1.5 maand een Ultra II kaartje, dus heb er geen meer nodig. (Bevalt overigens uitstekend, ik vind de kaart alleen wat langzaam in de cardreader. Maar ik had nog geen ervaring met een cardreader, dus dat kan wel in het algemeen zo zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
*/me is beetje offtopic, sorry daarvoor*

Is de cardreader wel USB2.0? Want ik kan niet zeggen dat mijn cardreader erg traag is met een CF-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:46:
[...]
Ik heb net de Extreme III binnen gekregen. Lekker rap kaartje wel. 4 GIG, 499 shots in RAW. :P
Schiet je wel op max kwaliteit ? Ik kan met mijn Kingston 4 GB Ultimate 100x 363 fotos maken in RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Overigens wordt dat getal nog aangepast terwijl je schiet, meer ruis betekent bijvoorbeeld grotere bestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:48:
Overigens wordt dat getal nog aangepast terwijl je schiet, meer ruis betekent bijvoorbeeld grotere bestanden :)
Aha, weer wat geleert :)

Geen idee hoeveel fotos ik in jpeg kan maken. Tot nu nooit 100+ fotos gemaakt en de teller staat altijd op 999...kom ik een keer vanzelf achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:27:
[...]

Schiet je wel op max kwaliteit ? Ik kan met mijn Kingston 4 GB Ultimate 100x 363 fotos maken in RAW.
Ik schiet alles in RAW. Misschien dat die 350 D in RAW stand liegt :) Dan hoop ik wel in mijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]

[afbeelding]

Die vrouw links onder had een 70-200 f/2.8 IS USM op een 20D, maar ook een zilveren 300D met een witte EF 300mm L erop. Geen gezicht :) Ben blij dat ik Nikon-spul heb, gewoon strak zwart alles, body's en lenzen :P
Op de achtergrond zie ik een 300 f/2.8 L IS met 1,4x extender op een zwarte body. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Just-to-be-sure, voordat ik een miskoop bega: werkt CF 4GB (Kingston, Elite Pro, SLC) in de 350D?

Ik vraag dit omdat mijn huidige camera (jaja: HP C715, ouwe meuk; die Bol-aanbieding kwam op het juiste moment) moeite heeft met diverse merken geheugenkaartjes.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb hier een 1GB Kingston ElitePro kaartje, en die werkt perfect :).
Is voorlopig ook genoeg, ik ga in de meivakantie een weekje weg, maar dan maak ik wel foto's op 4 MP. Moet toch nog met het ding om leren gaan ;).
Tegen de zomervakantie haal ik er wel extra bij, of een image tank.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 25-04-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Apenheul !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
littlejoannes schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:52:
Morgen heeft Bol.com 'm als kit voor 649,-- in de verkoop. Toch bijna 50 euro onder de laagste pricewatch.
Omdat een extra body nooit weg is, ging ik ook eens bij voornoemde shop kijken: bolle body.
Meerprijs zonder objectief EUR 80,= ! Ze moeten wel heel erg van die kitobjectieven af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Toff schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:42:
[...]

Omdat een extra body nooit weg is, ging ik ook eens bij voornoemde shop kijken: bolle body.
Meerprijs zonder objectief EUR 80,= ! Ze moeten wel heel erg van die kitobjectieven af :).
Hm je krijgt dus de kit lens kado + 80 euro...handig.
Zo wordt een kitlens niks waard...en een leuke lens voor dagje strand enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
[...]

[afbeelding]

sinds wanneer heeft een 20D dan 2 lcdtjes achterop en geen functiedraaiknop links? Dat lijkt mij echt de de 350D...

en er is ook een zilveren d50...

[ Voor 4% gewijzigd door simon op 26-04-2006 07:25 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Laatst online: 07-01-2022
littlejoannes schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:52:

Is de aanbieding alleen de 25e geldig? Nu is de camera veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
1st_Ro schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:00:
[...]

Is de aanbieding alleen de 25e geldig? Nu is de camera veel duurder.
Zoals je in EOS 350D kit bij Bol.com voor € 649,- (alleen 25-4!) kunt lezen was deze aanbieding alleen gisteren geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Voor de mensen die de actie van BOL gemist hebben en morgen in de buurt van Amersfoort komen, kunnen evt bij Axxo kijken. (pdf alert)

-edit-
Oeps even weer te vlug geweest...
Het gaat idd alleen om de body.
In dat geval, is het toch weer een wat minder mooie aanbieding ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TheFruitNerd op 28-04-2006 18:34 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 15:24
Dat is alleen de body... De body kun je al krijgen voor € 609.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12:08
De canon eos 300d kwam toch begin 2004 op de markt en de canon eos 350d begin 2005?

zou er dit jaar nog een 400d komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, de 300D kwam uit op 20 augustus 2003, de 350D op 17 februari 2005. De cyclus is dus ongeveer om de 1,5 jaar. Garantie dat Canon zich daaraan blijft houden heb je natuurlijk ook niet, dus het blijft gissen. Wie weet aan het einde van dit jaar.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Die kans bestaat inderdaad, maar:
300D: gebaseerd op 10D, maar met wat beperkingen.
350D: gebaseerd op 20D, maar met wat beperkingen.
Nieuwe cam: gebaseerd op 30D? Indien ja, op welke punten zijn dan verbeteringen aan te brengen?

Ik heb het idee dat de 350D erg weinig mist, dus voorlopig zit ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ook maar besteld. Loop al tijden te lurken in diverse fora, keuze was al lang op deze camera gevallen en het moet er nu dan maar eens van komen nu BOL.com met deze aanbieding komt."

ook hier. (byebye 300v, en bye bye 50 euro ontwikkelingskosten per maand) en ondanks dat ik vlak na bestelling een mailtje kreeg dat er zoveel reacties waren dat ze nog moesten gaan bestellen, en dat ie niet voor eind volgende week verwacht werd, kreeg ik wel mooi gisteren een mailtje dat 'ie verstuurd was. alleen ernstig naar dat het nu net vandaag koninginnedag moet zijn. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat is het beste voor de bijgeleverde batterij: helemaal leegmaken voor het opladen of bij bijna leeg al opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

pven schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:34:
Wat is het beste voor de bijgeleverde batterij: helemaal leegmaken voor het opladen of bij bijna leeg al opladen?
Nooit helemaal leegmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
marco899 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:13:
[...]

Nooit helemaal leegmaken!
Lichtelijk offtopic, maar geldt dat voor een bepaald soort batterijen? Ik kan het nooit uit elkaar houden; de ene keer moet de batterij leeg, de andere keer mag hij niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

pven schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:57:
[...]

Lichtelijk offtopic, maar geldt dat voor een bepaald soort batterijen? Ik kan het nooit uit elkaar houden; de ene keer moet de batterij leeg, de andere keer mag hij niet leeg.
Li-Ion en Li-Polymer:
Opladen wanneer je de kans krijgt, ruwweg eens in de maand de batterij op proberen te gebruiken omdat anders de battery charge status onbetrouwbaar wordt (heeft verder geen invloed op de werking).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat ik mis op de 350D is dat je vanuit de cam niet RAW's en JPG's apart kunt deleten.

Als je de hele dag op RAW+L bezig bent en je hebt wat plaats nodig zou je van enkele foto's de RAW's only moeten kunnen deleten. Of omgekeerd.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
multipasser schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:59:
Wat ik mis op de 350D is dat je vanuit de cam niet RAW's en JPG's apart kunt deleten.

Als je de hele dag op RAW+L bezig bent en je hebt wat plaats nodig zou je van enkele foto's de RAW's only moeten kunnen deleten. Of omgekeerd.
Of je schakelt bijtijds over op jpg-only? Anders zal een extra geheugenkaart je ook de kop niet kosten, als je zo profi bent dat je alles in RAW wilt? Jouw "probleem" was me nog niet opgevallen iig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon alleen raw schieten, niet nog eens JPEG erbij.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik schiet raw + jpg, jpg is vaak goed zat, maar voor die enkele keren dát het voorkomt dat ik nog iets moois van een slechte foto wil maken is het toch handig om een RAW te hebben. Ik heb 2x 1gb kaartjes en een imagetank, als ik de een aan het volschieten ben, leeg ik de ander in de tank. Werkt wat mij betreft ideaal.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)