UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste
Acties:
  • 805.000 views sinds 30-01-2008

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
dion_b schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:24:

Ik zou gewoon contact opnemen met UPC en zeggen dat hij de boel uit elkaar hangend heeft achtergelaten. Dat is half werk en hoef je niet te accepteren :o

Nieuwsgroep downloads zouden niet noemenswaardig mogen verschillen van een ander type binary download. Eweka toevallig? Lees in dat geval eens wat meer posts in dit topic.
Ga morgen ook UPC bellen erover, het is wel erg onhandig op deze manier. Maar die beste knul kon niet beter aangezien het aansluitpunt nu net achter een verwarmingsbuis zit... :|

Klopt, nieuwsgroepen mag niet zoveel schelen. Heb de posts gelezen over Eweka maar die heb ik niet. Heb ook al contact ze maar de support is een beetje }:O

[ Voor 68% gewijzigd door herda op 12-08-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32
dion_b schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:25:
[...]

Niet raar als dat het gevolg is van werkzaamheden - zo te horen is er iets op IP allocatievlak overhoop gegooid. Als je weer dezelfde kreeg was het ws gewoon een storing geweest.
Werkzaamheden kan ook zijn een kabel vervangen maar daarmee hoeft mijn IP adres nog niet te veranderen?

Het is dus duidelijk meer geweest dan een kabeltje vervangen maar helaas kan je nergens zien wat ze precies gedaan hebben en krijg je hierover ook geen bericht. Aan de ene kant begrijpelijk want "your average Joe" weet niet eens wat een IP adres is en heeft zoiets ook nog nooit gezien (plus je merkt er niks van in je verbinding) dus voor de eindconsument totaal niet interessant maar voor ons tweakers wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Twitter van UPC geeft toe dat er een structureel probleem is in mijn wijk (6533), maar geeft helaas niet aan wat eraan gedaan wordt. Maar toegeven van een probleem is een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik ga binnenkort overstappen van TweakDSL naar een UPC 25mbit aansluiting. Nu heb ik hier en daar verhalen gehoord / gelezen dat UPC usenet verkeer capped? Is dit wel mogelijk? Of hebben verschillende usenet providers problemen met UPC o.i.d?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zucht, lees het topic eens even door. UPC kapt niet en dat wordt goed in de gaten gehouden door de OPTA.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
Guardian Angel schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:29:
Zucht, lees het topic eens even door. UPC kapt niet en dat wordt goed in de gaten gehouden door de OPTA.
En je hebt ook geen last van "structureel minder downloadsnelheid"? Ik lees en hoor er veel over daarom vraag ik het hier nog maar een keer aan mensen die UPC hebben i.c.m. een usenet provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De ervaringen met de diverse providers zijn wisselend en niet aan UPC te wijten. Anders zou er sprake zijn van kappen........ toch?

Ik heb nooit gebruik gemaakt van usenet of elke andere manier om zut te downloaden, het boeit me niet, maar ik lees wel dit topic. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 13-08-2010 22:04 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
Ja ok... Er zijn dus wel degelijk problemen (geweest) met een Eweka usenet verbinding. Ik heb dan uit dit topic op kunnen maken dat ik het beste een usenet account via chelloo en xsnews af kan sluiten en dat ik op deze manier 0 problemen moet hebben. Hierbij kom ik op mijn volgende vraag aan.

Ik woon in een "studentenhuis" met 5 andere appartementen die nu allemaal voorzien zijn van analoge tv. Ik wil graag digitale tv en internet via de kabel. Is het mogelijk om zonder snelheid en/of signaal verlies ervoor te zorgen dat ik mijn internet en digitale tv heb en dat zij hun analoge tv hebben? Ik heb geen centraal aansluit punt o.i.d alleen een groene kabel voorin m'n woonkamer.

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren is de monteur van UPC geweest omdat mijn modem meerdere malen per dag ineens terugviel naar 2 lampjes en ik dan de coax kabel opnieuw moest aansluiten op het modem alvorens internet weer werkt.

Ik moet zeggen dat deze monteur (Feli) erg goed werk geleverd heeft. Hij heeft alle verbindingen nagelopen met een DB meter (signaalsterkte) en kwam tot de conclusie dat het AOP (iets van abonnee ontvangst punt) defect was, waardoor de kabel een verlies van 11 DB had vanwege het AOP. Dit AOP is vervangen en nu zou het probleem opgelost moeten zijn. Ondertussen in elk geval de avond en deze ochtend kunnen internetten zonder te hoeven resetten.

Ook on-demand deed het hierdoor niet en dat werkt nu ook! Erg relaxte monteur die veel tips gaf en zijn mobiele nummer achter liet voor als er nog vragen zouden zijn. Top service, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
DanielZ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:14:
Ik woon in een "studentenhuis" met 5 andere appartementen die nu allemaal voorzien zijn van analoge tv. Ik wil graag digitale tv en internet via de kabel. Is het mogelijk om zonder snelheid en/of signaal verlies ervoor te zorgen dat ik mijn internet en digitale tv heb en dat zij hun analoge tv hebben? Ik heb geen centraal aansluit punt o.i.d alleen een groene kabel voorin m'n woonkamer.

bedankt :)
En de groene kabel in jouw woonkamer voorziet de andere 5 van TV ?
M.a.w. hoe is het aangesloten ? :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
Jim423 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:33:
[...]

En de groene kabel in jouw woonkamer voorziet de andere 5 van TV ?
M.a.w. hoe is het aangesloten ? :)
Op de groene kabel staat meteen een splitter op waarvan 1 kabel naar mijn tv gaat en de andere kabel (met signaal versterker) naar boven. Hier komt de kabel bij appartement 2 binnen en vervolgens met een splitter bij appartement 3 en 4. (Sorry voor de typo maar het zijn 4 appartementen in totaal :) ). Kan ik de 2 weg splitter gewoon vervangen voor een 3 weg splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Volgens mij moet je dat prima aan kunnen sluiten op je HD TV en internet. Aangezien je analoog gewoon behoud. Ik weet niet precies hoe je het aan moet sluiten omdat ik zelf geen HD TV heb, volgens mij ga je vanaf de groene kabel naar een verdeler. Daar sluit je je kabelmodem, radio en mediabox op aan. Op de mediabox kun je de signaalversterker aansluiten die je al hebt hangen (analoog) voor je bovenburen + je eigen TV met HDMI (digitaal).
Zo uit mijn hoofd hoor, kan zijn dat het anders moet tegenwoordig...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 20:59
Mede Tweakers,
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een 25 MB UPC lijntje aanvragen bij de UPC shop bij ons in de buurt.
Zijn er nog specifieke modems waar ik voor moet waken dat ik die NIET aangesmeerd krijg..?

Ik draai m'n eigen firewall (virtueel) dus het beestje hoeft niet zo heel veel te kunnen, flexibiliteit en stabiliteit voorop O-)
TIA

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook 25 mbit van UPC nadat ik van Tele2 kom.

Ik heb gewoon een standaard zwart modem kastje gehad, werkt gewoon goed.

Zowel eweka als lun doen zonder problemen 3 mb/s. Wel is het zo dat af en toe 's avonds de dl naar 1.5/2 mb gaat, waarschijnlijk door de drukte oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Viper® schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:16:
Ik heb ook 25 mbit van UPC nadat ik van Tele2 kom.

Ik heb gewoon een standaard zwart modem kastje gehad, werkt gewoon goed.

Zowel eweka als lun doen zonder problemen 3 mb/s. Wel is het zo dat af en toe 's avonds de dl naar 1.5/2 mb gaat, waarschijnlijk door de drukte oid
Viper®,
Het zwarte kastje, hier bedoel je mee een: Thomson/Arris/Cisco..? Als ik de topics zo doorlees heeft UPC nogal wat spul in omloop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik voel me nou net zo'n domme digibeet. Gewoon zo'n zwart kastje :P

Zal vanavond eens kijken, is de standaard non wifi modem router iig.
Volgens mij een Thomson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Viper® schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:36:
Ik voel me nou net zo'n domme digibeet. Gewoon zo'n zwart kastje :P

Zal vanavond eens kijken, is de standaard non wifi modem router iig.
Volgens mij een Thomson.
LOL...ik geloof je bijna ;)
Alvast bedankt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hier zaterdag ook over gegaan op het alles in één pakket van €45.
Kreeg de Arris TM602B/220 mee. Mijn Fritz!Box 7270 er achter en alles werkt prima.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
De reden dat ik voor UPC ga, is het feit dat mijn huidige XS4All lijntje niet hoger kan dan 8MBit :'( (zelfs na de laatste upgrade van de infra) maar aangezien ik XS4All nodig heb voor onze eigen bedrijf (eigen mailserver etc) wil ik graag een "consumer" lijn erbij hebben voor de kids/downloads etc..

Ik ben nu aan het stoeien met een Astaro virtuele firewall welke multilink schijnt te ondersteunen (ik moet het verkeer van m'n mailserver natuurlijk wel over m'n XS4All lijntje kunnen sturen..! 8) )
wish me luck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:23

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Na vele jaren gelukkige DSL gebruiker te zijn verhuis ik nu naar een lokatie waar DSL helaas niet op de snelheid kan worden geleverd die ik graag heb (2.7km naar de dichtsbijzijnde DSLAM dus > 4MBit waarschijnlijk niet haalbaar).

Anyway, ik ga dus naar een UPC lokatie verhuizen (Helmond) en mijn enige ervaring is dus DSL en @Home/Ziggo. Bij deze laatste heb ik jaaaaaaaaaren geleden gezeten en dit werkte best redelijk.

Een paar vragen waar de UPC site mij niet zo heel veel in helpt. Ik heb gekozen voor het 25/1.5Mbit "Fiber" pakket en daarbij neem ik ook Digitale TV Royaal + DVR af. Dit laatste zal wel goedkomen en ik vermoed dat ik gewoon een DOCSIS modem krijg van UPC welke ik op mijn groene COAX grondkabel mag aansluiten.

Nou heb ik nog wat vraagjes:
- Is het IPv4 adres wat ik ga krijgen, vast, semi-vast of volledig dhcp? Met semi-vast bedoel ik dat het wel eens _kan_ veranderen, maar feitelijk niet vaak gebeurd
- Het modem wat ik ga ontvangen is niks meer dan een media convertor welke op laag 2 gaat werken? E.g., het gaat geen NAT doen?
- Zijn er inkomende poorten / protocollen welke worden geblokkeerd (SMTP bijvoorbeeld?)
- Zijn er uitgaande poorten / protocollen welke worden geblokkeerd (kan ik poort 25 naar een andere mailserver connecten? Werkt VOIP via een andere provider?)
- Klopt het dat ik initieel een macadres moet koppelen en dat dit de enige vorm van bescherming is?

Ik ben benieuwd. :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
IP semi-vast heb volgens mij nu al een jaar hetzelfde IP.

zeker weten van de poorten doe ik niet maar volgens mij wordt er geen poorten geblokt.

Nee MAC adressen hoeven niet meer gekloont te worden en ook niet meer geregistreerd.

Alleen als je een andere pc/router aansluit op het modem moet je deze even resetten (oftewel stroom er even van af halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

- Is het IPv4 adres wat ik ga krijgen, vast, semi-vast of volledig dhcp? Met semi-vast bedoel ik dat het wel eens _kan_ veranderen, maar feitelijk niet vaak gebeurd

Semi

- Het modem wat ik ga ontvangen is niks meer dan een media convertor welke op laag 2 gaat werken? E.g., het gaat geen NAT doen?

Geen NAT

- Klopt het dat ik initieel een macadres moet koppelen en dat dit de enige vorm van bescherming is?

Vroeger moest je koppelen, nu kan je elk apparaat aansluiten na een tijd gewacht te hebben

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11
• UPC heeft ook een draadloos modem in het assortiment. Dit modem doet (helaas voor tweakers) wél aan NAT (dit kan je ook niet uitschakelen). :(
• VoIP werkt ook via je een andere provider via je je internetverbinding. Je kan niet de SIP-instellingen van je modem aanpassen.
• Volgens mij blokkert UPC alleen port 139.
• Je kan gewoon een mailserver draaien, geen probleem. Houd er wel rekening mee dat je je rdns niet kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:23

WHiZZi

Museumdirecteurtje

sylvesterrr schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:50:
• UPC heeft ook een draadloos modem in het assortiment. Dit modem doet (helaas voor tweakers) wél aan NAT (dit kan je ook niet uitschakelen). :(
Hier ga ik niet voor kiezen. Ik doe mijn eigen wireless wel beheren (evenals mijn eigen NAT). Ik neem aan dat ik kan kiezen dat ik dit niet niet wil. Mijn linksys / dd-wrt doet dit uiteindelijk veel beter ;)
• VoIP werkt ook via je een andere provider via je je internetverbinding. Je kan niet de SIP-instellingen van je modem aanpassen.
Nee goed, dit begrijp ik. Als ze het inderdaad gewoon toelaten is het geen probleem. Ik kan dan fijn VOIP via mijn eigen carrier doen ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:52
WHiZZi schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

Hier ga ik niet voor kiezen. Ik doe mijn eigen wireless wel beheren (evenals mijn eigen NAT). Ik neem aan dat ik kan kiezen dat ik dit niet niet wil. Mijn linksys / dd-wrt doet dit uiteindelijk veel beter ;)
Hier kun je helaas niet voor kiezen, als je internet van 60Mb of sneller neemt krijg je die wireless modem en niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:21

Osxy

Holy crap on a cracker

rikrik schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

Hier kun je helaas niet voor kiezen, als je internet van 60Mb of sneller neemt krijg je die wireless modem en niks anders.
Je kan met wat gezeur bij de UPC twitter wel wat regelen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
Osxy schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:29:
[...]

Je kan met wat gezeur bij de UPC twitter wel wat regelen.
Ik heb via een upc medewerker bij chelloo.com wat weten te regelen, maar weet nog niet of dit 100% goed zal gaan, maar die mevrouw belde mij net nog om aan te geven dat ze het pakket morgen pas kan invoeren omdat vandaag pas alles 'beschikbaar' is (Tiel, vandaag zijn ze begonnen met alles aanbieden). En volgens haar lag het systeem nog 1 dag achter op de website dus kon ze waarschijnlijk morgen pas het pakket dat ik wou bestellen. (Het "Het allerbeste" pakket :P)

Ik had dit inderdaad net wel in mijn post kunnen zetten, geen idee waarom ik dat niet deed (Gaf dus eigenlijk alleen antwoord op het bestellen via www.upc.nl 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door rikrik op 17-08-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb hier een ingewikkeld probleem waar ik eigenlijk niet uit komt.

Momenteel heb ik het volgende:

1. KPN ISDN2 lijn met ons hoofdtelefoonnummer (het enige nummer wat we nog gebruiken).
a. Nu zit hier een 4mbit ADSL verbinding op van Concepts-ICT

2. KPN Analoge lijn met nummer die niet gebruikt wordt
b. Hierop zit een 2de ADSL abbo van KPN Basis 8mbit.

Nu heb ik zojuist KPN gebeld en de Analoge lijn + Internet KPN Basis opgezegd, hier ben ik dus over een maandje vanaf.

Nu wil ik nog van de KPN ISDN2 lijn af maar zou toch wel graag die ADSL van Concepts willen behouden.

Kan ik nu UPC aanvragen, wachten op oplevering en dan nummerbehoud aanvragen met het telefoonummer van de ISDN2 lijn. Nu zou UPC dus de KPN moeten opzeggen en mijn nummer porteren. Kan dit als het nog in gebruik is door de ADSL verbinding? en zo ja blijft de verbinding dan werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
Ik lees hier nu veel over de wireless modem's en ik ga aanstaande vrijdag mijn abonnement afsluiten. Ik was al eerder langs geweest met wat vragen en ik kreeg te horen dat ik 60 euro neer moet leggen voor een modem waarmee ik ook draadloos kan internetten...

Ik wil dan ook graag een eigen "wifi router/modem" erachter hangen maar wat heb ik dan precies nodig? Gaat dit bijvoorbeeld werken? http://www.alternate.nl/h...ls.html?articleId=368353&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je inderdaad een niet-draadloos modem ontvangt, dan zou je inderdaad de router (géén modem) die je noemt kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:39
Toevallig ook anderen in de buurt van 6542 last van uitvallend internet deze ochtend?
Ik heb meer dan anderhalf jaar UPC, nooit problemen.
De signaal waardes in het modem zijn onveranderd, alleen krijgt mijn router geen extern IP meer, maar slechts een lokaal IP van de Arris.
Na opnieuw opstarten van de Arris en mijn router, zelfde verhaal (ja in de goede volgorde).

/EDIT: ok, wat het ook was, het is alweer opgelost.
Na een paar keer release/renew in mijn router van het ip wattie krijgt van de Arris, is er nu ineens weer een extern IP.
Dus na een uurtje downtime werkt het weer.

[ Voor 22% gewijzigd door bas-r op 21-08-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bas-r schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:54:

Na een paar keer release/renew in mijn router van het ip wattie krijgt van de Arris, is er nu ineens weer een extern IP.
Ik zit nu bij m'n ouders en ik had vanochtend hetzelfde (3319). Heel traag internet, kon bijna niks bereiken. Firmware van de router geupdate (moest toch gebeuren) en na een restart kreeg ik een ander IP adres en andere hostnaam, zoals ik eerder ook bij mijzelf thuis had, en nu is het weer snel. Modem heb ik niet hoeven resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04
Gisteren eindelijk het modem van UPC gekregen (Cisco EPC3212) en alles aangesloten.
Download is ok maar upload nog niet.
Komt omdat het modem nog niet volledig geregistreerd is bij UPC vertelt de helpdesk me??
Als het binnen een week niet opgelost is moest ik maar weer eens bellen!?
Beetje vage reaktie van de hd. Sommige sites duren nu erg lang voor ze geopend worden omdat ik gewoon geen upload heb.

UPC 30mbit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/923510958.png

Ook via de nieuwsgroepen volle bak, wel met 2 servers. 3,5MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Laatst online: 13-09 08:12
Fiber 60 aangevraagd en de TWG-87 komt er aan.

En is het mogelijk met de TWG-87, om een een 2de TWG-87, of ander type in WDS te zetten?

met deze toestellen zou het wel te doen zijn

http://reviews.cnet.com/4...ml?filter=500563_9709419_

[ Voor 45% gewijzigd door berns op 22-08-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Eigenlijk wil ik ook over naar een totaalpakket bij UPC. Vind het alleen kansloos dat ik eerst geld moet aftikken voor een draadloos modem EN borg moet betalen, dan praat je meteen over 100 euro voor het afsluiten van het abo. Eigelijk toch zot. Die borg begrijp ik maar tegenwoordig nog moeten bijbetalen voor een draadloos modem is wel een beetje kansloos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
:?
Nog geen Fiber Power Internet 60, 90 of 120? Dan ontvangt u het draadloos internetmodem gratis in bruikleen, normaal € 60,- (borg € 45,-).
Die tekst krijg je ook te zien wanneer je een totaalpakket wil bestellen. Of wil je geen Fiber Power Internet 60, 90 of 120? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
sylvesterrr schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:36:
:?

[...]

Die tekst krijg je ook te zien wanneer je een totaalpakket wil bestellen. Of wil je geen Fiber Power Internet 60, 90 of 120? :)
Ik kom van adsl dus heb aan het 30 abonnement meer dan genoeg. Ik heb die extra snelheid echt niet nodig en vind het dan zonde om meer te betalen..

Ik besef overigens dat ik enigszins aan het zeuren ben, maar het irriteert gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:39
bas-r schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:54:
Mmm, deze ochtend weer geen signaal op de Arris: slechts drie lampjes branden, Power, US en DS.
Na een reset (minuut van de stroom af) werkt het weer. Voor even.
Nogmaals een reset van het modem en dan werkt het ineens wel weer voor een uur en draait nog steeds.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? ZIjn mijn kabels ineens brak? Is mijn modem aan het overlijden?
Is er iets mis in de verbinding met UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

rikrik schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:20:
Ik had mijn 120Mb zonder wireless besteld. Heb zo'n klein zwart cisco kastje gekregen met direct het externe op op mijn firewall.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Nog geen Fiber Power Internet 60, 90 of 120? Dan ontvangt u het draadloos internetmodem gratis in bruikleen, normaal € 60,- (borg € 45,-).

Weet iemand over welk "internetmodem" ze het hier hebben?

op de website prijzen ze de netgear WNR2000 en de sitecom-wl351 aan.
Is het dan zo dat je een van die twee routers erbij krijgt??

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:40

aex351

I am the one

Bij het Fiber 60 abonnement en hoger krijg je de Thomson TWG-870 en bij lagere abonnementen een modem van Cisco. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de prestaties van de Thomson. Maar ik kan er verder weinig informatie over vinden.

Heeft de TWG-870 nog nadelen in vergelijking met een normale modem met een eigen router?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

rataplan2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:21:

Weet iemand over welk "internetmodem" ze het hier hebben?

op de website prijzen ze de netgear WNR2000 en de sitecom-wl351 aan.
Is het dan zo dat je een van die twee routers erbij krijgt??
Nee, met het internetmodem bedoelt UPC simpelweg de modem. Aan deze modem moet nog een router worden gekoppeld. En tot zover ik weet krijg je er geen gratis router bij.

Overigens heb ik hier zelf een WL-351 waar ik goed over ben te spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Woensdag komt er een monteur langs. Ik krijg mijn upload niet boven de 0,1 Mbit. Alles al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
coob schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 07:17:
Woensdag komt er een monteur langs. Ik krijg mijn upload niet boven de 0,1 Mbit. Alles al geprobeerd.
Welk abonnement?

En upload in wat? Torrents? FTP? Games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Afgelopen weekend, UPC aangesloten bij m'n zusje. Ze heeft een Thomson TWG 870 U gekregen bij een alles in 1 pakket (30Mbit+tv royaal+bellen avond+weekend). (via de telefoon besteld een wireless erbij besteld waarbij men vertelde dat ze een netgear zou krijgen maar blijkbaar is de praktijk anders)

Ik zit nu zelf te dubben of ik gaan vragen om een "dom" modem of zo'n thomson incl wireless (scheelt weer een losse wireless opstelling welke ik nu heb draaien)
De reden voor de twijfel is dat het erop lijkt dat de Thomson een redelijke overeenkomst heeft qua portforwarding mogelijkheden zoals m'n xs4all fritzbox (maw DMZ host). Ik heb vanalles draaien achter die fritzbox met (DMZHost---> eigen firewall--->Eigen netwerk )zonder problemen.
(weet niet of dat dan officieel NAT over NAT is).

Iemand ervaringen hiermee...?

Wat screens van de thomson mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/14dojd4.jpg
Je kunt zo te zien de firewall "uit" zetten..maar is "uit"ook echt "uit"?
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2qs1on4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/73m8so.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door NIK0 op 23-08-2010 15:14 . Reden: verkeerde modem type opgeschreven en pdf link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
chim0 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Welk abonnement?
En upload in wat? Torrents? FTP? Games?
Bij diverse speedtests. Altijd dus eigenlijk.
Ik zag op een testsite dat mijn upload ook een vertraging heeft van 1200ms.
Het duurt bij elke upload test ook echt lang voordat ie begint.
Ik kan ook niet normaal surfen nu.
Op het Chello forum heb ik ook een topic geopend. Alle waarden van mijn router zijn verder goed (volgens hen). Modem ook al rechtstreeks op het AOP geprobeerd met een nieuwe netwerkkabel.

3 in 1 met 30Mbit internet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/923056121.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/923058776.png
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/Knipsel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/22694842.png

-edit-

Dit zijn de waarden van het modem.

About
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address:: 00:25:2e:4f:f8:47
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3212-ESIP-5-v302r12901-091216c
Firmware Name: epc3212-ESIP-5-v302r12901-091216c.bin
Firmware Build Time: Dec 16 2009 15:04:29
Cable Modem Status: Operational

--------------------------------------------------------------------------------

Downstream Channels
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 1.3 dBmv 35.4 dBmv
Channel 2: 1.4 dBmv 35.4 dBmv
Channel 3: 1.2 dBmv 35.7 dBmv
Channel 4: 0.9 dBmv 35.4 dBmv
Channel 5: 1.0 dBmv 35.1 dBmv
Channel 6: 1.0 dBmv 35.6 dBmv
Channel 7: 1.1 dBmv 35.6 dBmv
Channel 8: 1.1 dBmv 35.2 dBmv

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 43.5 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv

Wel 8 downstream channels??

[ Voor 38% gewijzigd door coob op 23-08-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:46
2 Lijnmetingen en 2 modemswaps verder, nog steeds disconnects op 1216TK met UPC fiberpower 120.

Modem leest goede waarden uit:
Downstream Channels
Channel 1: 1.6 dBmv 36.4 dBmv
Channel 2: 2.1 dBmv 36.7 dBmv
Channel 3: 1.7 dBmv 36.5 dBmv
Channel 4: 1.5 dBmv 36.5 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 53.2 dBmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nou, de monteur is net geweest maar kan het probleem niet verhelpen.
Alles nagemeten en modem vervangen maar het mag niet baten.
Volgende week dinsdag komt weer iemand van UPC een lijnmeting doen.

-edit-
Ik hoor net van een kennis dat hij precies hetzelfde probleem als ik heb, ook nauwelijks upload.
Hij woont net als ik in een nieuw UPC internet gebied. iets is er niet goed vanuit UPC hier in Druten.

[ Voor 34% gewijzigd door coob op 25-08-2010 20:14 ]

• koekkoek
Hier het zelfde in Tiel waar ze net het netwerk geschikt hebben gemaakt voor dtv/internet etc. Mijn upload komt ook niet boven de 55kb/s uit. Heb een 25/1.5 verbinding, download wordt wel gewoon gehaald (2.7mb/s).

Channel 1: 2.6 dBmv 40.6 dBmv
Channel 2: 2.6 dBmv 40.9 dBmv
Channel 3: 2.5 dBmv 40.9 dBmv
Channel 4: 2.2 dBmv 40.4 dBmv
Channel 5: 2.4 dBmv 41.2 dBmv
Channel 6: 2.4 dBmv 41.0 dBmv
Channel 7: 2.4 dBmv 41.2 dBmv
Channel 8: 2.3 dBmv 40.8 dBmv

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 44.2 dBmv

[ Voor 47% gewijzigd door koekkoek op 26-08-2010 17:12 ]

• coob
Die waardes zijn gewoon goed. Laat het upc weten zou ik zeggen. Hoe meer mensen klachten melden des te eerder maakt upc er werk van lijkt me.

• koekkoek
Heb na veel reviews/ervaringen lezen de D-Link DIR-655 router erbij gekocht. Deze moet 230mbit wan doorvoer hebben. Dus dat is voorlopig meer dan genoeg, heb op het moment 25/1.5 mbps.

Nu schommelde de verbinding een beetje en heb ik het toch maar voor de zekerheid even getest zonder router.

Download direct aan kabel modem = strak ~2950/3000 kbit/s

Download met DIR-655 er tussen = schommelend ~2200/2600 kbit/s

Heb al geprobeerd QOS uit te zetten op de Router maar dat maakt geen verschil, moet nog even verder hobby-en , maar tips stel ik zeer op prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Zelf heb ik een TP-LINK 1043 achter mijn modem en dat werkt perfect.
Als upc nu eens het upload probleem oplost is alles ok.

-edit- typo

[ Voor 12% gewijzigd door coob op 27-08-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Heb nu QoS en WAN Traffic shaping uitgezet, nu strak 3mb/s met router ertussen! _/-\o_ Nu inderdaad hopen dat UPC de upload fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 09:34
Ik zit in tiel in mijn upload werkt wel goed, maar mijn download is nog niet helemaal 60mbps

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/931122376.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dan ben je de eerste tot nu toe met een normale upload tot nu toe.
Een oom van me in druten ook 24,4/0.1 van de 25/1,5mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 15:38
coob schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:40:
Dan ben je de eerste tot nu toe met een normale upload tot nu toe.
Een oom van me in druten ook 24,4/0.1 van de 25/1,5mbit.
Ik haal altijd dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/931139595.png

30/3. Close enough.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ook ik ("trotse" inwoner van Tiel) heb problemen met browsen. Upload komt via speedtest uit op 0,15 Mbit. NIet goed dus... robbydw in "Sommige sites laden niet via UPC, via an..."

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/931278136.png

[ Voor 14% gewijzigd door robbydw op 28-08-2010 17:15 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Vreemd. Wij (mijn ouders dan) hebben al 13 jaar Chello en we hebben bijna altijd de volle up- en downloadsnelheid kunnen halen. Het was in ieder geval nooit beneden de 80%. Vroeger met de oude Terayon modems al (512/128kbit?) en tegenwoordig met de Motorola SurfBoard 5100E oid nog steeds (30/3mbit).

Upload channel eens veranderen?

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-08-2010 19:27 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/931504239.png

Duurt uberhaupt al 30sec de uploadtest voor te bereiden, download begint meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

LB06 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:26:
Vreemd. Wij (mijn ouders dan) hebben al 13 jaar Chello en we hebben bijna altijd de volle up- en downloadsnelheid kunnen halen. Het was in ieder geval nooit beneden de 80%. Vroeger met de oude Terayon modems al (512/128kbit?) en tegenwoordig met de Motorola SurfBoard 5100E oid nog steeds (30/3mbit).

Wil je mij eens vertellen hoe ik dat doe ;) ?
dannyreuser schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:29:
[afbeelding]

Duurt uberhaupt al 30sec de uploadtest voor te bereiden, download begint meteen.
Zelfde beeld hier bij mij.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
robbydw schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:31:
[...]

Wil je mij eens vertellen hoe ik dat doe ;) ?
http://192.168.100.1/

Check ook eens je SNR en de power levels (vooral je upstream power level)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

LB06 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:34:
[...]

http://192.168.100.1/

Check ook eens je SNR en de power levels (vooral je upstream power level)
Hierbij de gegevens, kun je hier iets mee? :p

odel: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address:: 0xxxxxxxxxxx
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3212-ESIP-5-v302r12901-091216c
Firmware Name: epc3212-ESIP-5-v302r12901-091216c.bin
Firmware Build Time: Dec 16 2009 15:04:29
Cable Modem Status: Operational

Downstream Channels
Channel 1: -1.2 dBmv 38.7 dBmv
Channel 2: -1.3 dBmv 39.0 dBmv
Channel 3: -1.6 dBmv 39.4 dBmv
Channel 4: -1.5 dBmv 37.9 dBmv
Channel 5: -1.3 dBmv 40.0 dBmv
Channel 6: -1.4 dBmv 39.9 dBmv
Channel 7: -1.4 dBmv 40.0 dBmv
Channel 8: -1.8 dBmv 39.9 dBmv

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 46.2 dBmv

Is er trouwens een mogelijkheid om op dat modem in te loggen of is dat afgeschermd door UPC?

[ Voor 4% gewijzigd door robbydw op 28-08-2010 19:50 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Afbeeldingslocatie: http://murdoc.slackers.dk/modem.jpg

Ik kan hier niks aanpassen alleen maar uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

dannyreuser schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:50:
[afbeelding]

Ik kan hier niks aanpassen alleen maar uitlezen
De waardes verschillen nogal dan die van mij... die van mij zijn in de min / negatief of zegt dat niet zoveel?
Damn ik moet me hier meer in verdiepen. Ik weet dat dB's volgens mij voor de hoeveelheid ruis staan volgens mij maar welke waardes nou acceptabel zijn... 8)7

Het probleem zit overigens in de upstream en daar komen onze waardes aardig in de buurt van elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door robbydw op 28-08-2010 19:54 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Heb gelezen dat de downstream waardes tussen de -2 en de +10 dBmv mogen zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door koekkoek op 28-08-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
DaMarcus schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:51:
[...]

Nee, met het internetmodem bedoelt UPC simpelweg de modem. Aan deze modem moet nog een router worden gekoppeld. En tot zover ik weet krijg je er geen gratis router bij.

Overigens heb ik hier zelf een WL-351 waar ik goed over ben te spreken :)
Het modem heeft gewoon ingebouwd wireless, je kunt er prima mee online. Heb hem bij mijn vriendin een week draaien, heb toch weer de WRT320N erachter gezet, vind ik iets prettiger werken en veiliger naar mijn gevoel. Wireless signaal van de Thomson is niet echt om over naar huis te schrijven middenin Amsterdam met nog 50 andere signalen om je heen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dubbel..

[ Voor 96% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-08-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ziet er toch allemaal goed uit volgens mij. Zelf hebben wij nog maar een docsis2 modem (30/3), dus het zou kunnen dat de waardes wat zijn veranderd, maar ik geloof dat docsis3 alleen de bundeling van meerdere channels toevoegt en dat de waardes voor individuele channels gewoon geldig blijft.

Er was ooit een pagina waarop je de gezonde waardes voor een verbinding kon zien, maar die kan ik zo niet meer terugvinden.

Ik geloof dat de SNR ongeveer 30-35dB moet zijn (more=better), het downstream power level zo dicht mogelijk bij de 0 (tussen -4 en 4 was normaal) en upstream weet ik niet zeker meer, maar 45-55dBmV zijn volgens mij redelijk gezonde waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

LB06 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:43:
Ziet er toch allemaal goed uit volgens mij. Zelf hebben wij nog maar een docsis2 modem (30/3), dus het zou kunnen dat de waardes wat zijn veranderd, maar ik geloof dat docsis3 alleen de bundeling van meerdere channels toevoegt en dat de waardes voor individuele channels gewoon geldig blijft.

Er was ooit een pagina waarop je de gezonde waardes voor een verbinding kon zien, maar die kan ik zo niet meer terugvinden.

Ik geloof dat de SNR ongeveer 30-35dB moet zijn (more=better), het downstream power level zo dicht mogelijk bij de 0 (tussen -4 en 4 was normaal) en upstream weet ik niet zeker meer, maar 45-55dBmV zijn volgens mij redelijk gezonde waardes.
Dank voor deze verheldering. Aan deze waardes kan het dus niet liggen. Dat de waardes wat fluctueren is neem ik aan normaal? Deze zijn nu namelijk iets anders maar vallen nog steeds binnen de door jou gestelde normen.

Channel 1: -1.5 dBmv 38.6 dBmv
Channel 2: -1.7 dBmv 38.9 dBmv
Channel 3: -2.0 dBmv 39.0 dBmv
Channel 4: -1.9 dBmv 37.8 dBmv
Channel 5: -1.7 dBmv 39.5 dBmv
Channel 6: -1.8 dBmv 39.6 dBmv
Channel 7: -1.8 dBmv 39.7 dBmv
Channel 8: -2.2 dBmv 39.2 dBmv

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 45.7 dBmv

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Nu wilde ik hier posten dat ik wat zaken had gevonden nadat ik was ingelogd op het Cisco modem, maar na een reboot kan ik nu blijkbaar niet meer als admin inloggen in het modem. iemand die de juiste login / pwd combi heeft?

Ik had namelijk even de beschikking over de volgende tabs:
Afbeeldingslocatie: http://www.whutever.com/privateimages/EPC3212.gif

Hier wilde ik het door LB06 geadviseerde Upload channel wijzigen maar dat lukt dus niet meer. Wat is een mogelijke alternatieve waarde?
LB06 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:26:

[ Voor 67% gewijzigd door robbydw op 28-08-2010 21:56 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Met welke gegevens heb je ingelogd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

dannyreuser schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:23:
Met welke gegevens heb je ingelogd dan?
als ik dat toch nog eens wist. Of admin / admin of beiden leeg gelaten. Beiden werkt nu echter niet meer.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Zet je modem uit, haal de coax kabel eruit en zet je modem weer aan, nu zijn die pagina's wel beschikbaar. Maar wat moet ik nu veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

dannyreuser schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:27:
Zet je modem uit, haal de coax kabel eruit en zet je modem weer aan, nu zijn die pagina's wel beschikbaar. Maar wat moet ik nu veranderen?
Goed verhaal. Vreemd dat ik de pagina's eerder vanavond wel een keer langs heb zien komen.
Maar inderdaad welke waardes zou ik kunnen aanpassen?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Je kunt inderdaad pas inloggen op het modem als de coax eruit ligt.
Deed de monteur hier ook en hij heeft de downstream freq. veranderd.
Hielp dus niks.
Het lijkt er inmiddels op dat alleen mensen in Tiel en Druten met een 25 of 30Mbit abonnement een trage upload hebben. Er zijn enkele mensen uit Tiel met een 60mbit abo en die hebben nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Stelletje pannenkoeken bij de UPC helpdesk. Begint met een 20 minuten in de wacht waarna ik te horen krijg dat het interne systeem plat ligt waardoor mijn gegevens er niet bij gepakt kunnen worden. Toch maar mijn probleem beschreven incl. wat ik al gedaan / gemeten heb. Ik weet dat die mannen en vrouwen er ook niks aan kunnen doen en hele scripts door moeten werken maar ook al geef je vooraf duidelijk aan wat je al gedaan hebt en gesignaleerd krijg je toch de standaard vragen. Uiteindelijk heeft hij wel de systemen beschikbaar om het modem uit te lezen. Hij heeft het modem uitgelezen en signaal lijkt goed. HIj adviseert de fiber power optimizer te draaien en daarna het modem te resetten. Ook al geef ik aan dat diverse mensen hier in de wijk (onlangs aangesloten 2n 25 mbit abo) dezelfde problemen hebben.

Vervolgens de vraag gesteld of er wel een optimizer is voor Mac, na weer even in de wacht gestaan te hebben komt hij terug dat dit voor Mac niet nodig is ;) en het verstandig is het modem nog eens te resetten zucht...

Verder geeft hij aan nu geen monteur te kunnen aansturen omdat het systeem dus plat ligt. En dus het verzoek morgen hiervoor nogmaals te bellen...pfff.

Kortom: niks wijzer en kan morgen nog een keer bellen om een monteur voor mijn individuele probleem aan te sturen. Het feit dat meer mensen het probleem hebben leidt dus niet tot een ander soort aanpak. Jammer.

modem waardes in orde.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
coob schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:15:
Je kunt inderdaad pas inloggen op het modem als de coax eruit ligt.
Deed de monteur hier ook en hij heeft de downstream freq. veranderd.
Hielp dus niks.
Het lijkt er inmiddels op dat alleen mensen in Tiel en Druten met een 25 of 30Mbit abonnement een trage upload hebben. Er zijn enkele mensen uit Tiel met een 60mbit abo en die hebben nergens last van.
Klopt, mijn modem was geladen met een 30Mbit abonnement, upload van 0,2Mbit, gebeld om dat om te laten zetten naar 120Mbit (wat ook besteld was) en na een reset kreeg ik 116Mbit download en 9,6Mbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

rikrik schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:08:
[...]

Klopt, mijn modem was geladen met een 30Mbit abonnement, upload van 0,2Mbit, gebeld om dat om te laten zetten naar 120Mbit (wat ook besteld was) en na een reset kreeg ik 116Mbit download en 9,6Mbit upload.
Goed verhaal. Maar zou dit issue dan ook te verhelpen zijn van op afstand? Oftewel een ander profiel issue of is er meer aan de hand?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
robbydw schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:16:
[...]

Goed verhaal. Maar zou dit issue dan ook te verhelpen zijn van op afstand? Oftewel een ander profiel issue of is er meer aan de hand?
Het lijkt mij dat het een profiel issue is, want toen mijn profiel naar 120 werd omgezet kreeg ik de volle upload en download. Dus ergens bij de profielen gaat iets mis, en ik lees alleen van mensen met 25Mb en 30Mb dat ze upload problemen hebben. (Net als ik toen de modem nog een 30Mb profiel had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

rikrik schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:22:
[...]

Het lijkt mij dat het een profiel issue is, want toen mijn profiel naar 120 werd omgezet kreeg ik de volle upload en download. Dus ergens bij de profielen gaat iets mis, en ik lees alleen van mensen met 25Mb en 30Mb dat ze upload problemen hebben. (Net als ik toen de modem nog een 30Mb profiel had)
Dan hoop ik dat we dat snel aan het verstand van UPC kunnen peuteren want hier valt echt niet mee te werken (op downloaden na dan ;) ).
Ben jij overigen de RikRik die het glasvezel project op poten heeft gezet?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
robbydw schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:49:
[...]

Dan hoop ik dat we dat snel aan het verstand van UPC kunnen peuteren want hier valt echt niet mee te werken (op downloaden na dan ;) ).
Ben jij overigen de RikRik die het glasvezel project op poten heeft gezet?
Dat ben ik ja. Helaas is het glasvezel project een stille dood gestorven, geen interresse vanuit de inwoners van Tiel, dus ben ik er maar mee opgehouden. Zeker nu upc net klaar is met hun upgrade hebben de mensen geen interresse in glasvezel. (Omdat ze dan zelf wat moeten doen) Misschien over een paar jaar ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

rikrik schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

Dat ben ik ja. Helaas is het glasvezel project een stille dood gestorven, geen interresse vanuit de inwoners van Tiel, dus ben ik er maar mee opgehouden. Zeker nu upc net klaar is met hun upgrade hebben de mensen geen interresse in glasvezel. (Omdat ze dan zelf wat moeten doen) Misschien over een paar jaar ofzo..
UPC had wat dat betreft inderdaad geen slechter moment kunnen kiezen om haar netwerk te verbouwen. Op zich natuurlijk een goed initiatief waar ook ik nu dankbaar gebruik van maak. Concurrentie kan echter geen kwaad voor de consument. 'T is wat je zegt: nu hoeft men geen moeite te doen "en de mens is lui" ;)

Laten we UPC maar eens even aankijken. Vooralsnog vooral qua televisie zeer tevreden. Downloadsnelheden ook zeker, alleen die upload en daarmee samenhangende problemen met surfen :( Mocht er weer wat opgestart worden omtrent glasvezel t.z.t. dan ben ik zeker bereid om mijn steentje bij te dragen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik hoop dat dit ook nog steeds doorgaat.
http://www.drutendigitaal.nl/default.cfm?id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zojuist wederom met UPC gesproken. Het probleem is inmiddels onderkend (trage upload).
Er was zojuist een communicatie binnen gekomen dat er een monteur is geweest op locatie in Tiel die met het probleem aan de gang is geweest. Hij kon het niet oplossen maar wel vermeld wat de oorzaak is. Kwam er op neer dat de UBS (geen idee wat het is) voorzien moet worden van een firmware upgrade. Lijkt iets te zijn als de lijn / profiel waar de 25 mbit users overheengaan / langs komen.

In de mededeling stond verder en hij las het letterlijk voor: "vraag de klant om geduld en meldt dat UPC er met man en macht mee bezig is" ;)

Een tijdsindicatie kon echter niet worden afgegeven. Belangrijkste is in ieder geval dat het issue is onderkend.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 00:24
Ik heb een vraag:

Is het mogelijk om een Modem op te halen bij een upc service center?

Ik zou jullie verhaal er achter besparen.

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Het hele kabel verhaal (altijd ADSL gebruikt) is nog een beetje nieuw voor me maar is het normaal dat de snelheden nogal, eehhh, fluctueren gedurende de dag/nacht? :?
Zie hieronder een aantal screens van downloadsnelheden incl de tijdstippen. Ik heb bij de eerste 3 tijdstippen een kennis uit een andere postcode gebeld met het verzoek de UPC snelheids test te doen waarbij we telkens +/- dezelfde waardes hadden zoals te zien zijn gedurende de (usenet)downloads. (ik een 25 MB en hij een 30 MB verbinding).
Wijst dit naar een capaciteits probleem..? Ik vind het best om elke elke maand 25 euro te betalen maar bij zulke fluctuerende snelheden, ga ik diezelfde schommelingen in m'n abbo-kosten verwachten van UPC :X

Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/uploads/trafficupc-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/uploads/trafficupc-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/uploads/trafficupc-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pichost.nl/uploads/trafficupc-04.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door NIK0 op 30-08-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Het lijkt er inderdaad op dat er capaciteitsproblemen zijn, aangezien het de drukke tijddstippen betreft. Het zou echter ook kunnen dat UPC nog steeds aan traffic shaping doet. Geen idee eigenlijk. Je zou eens moeten proberen om op die tijdstippen ergens anders iets vandaan te downloaden (testbestand van een hoster of een universiteit ofzo) en te kijken of die snelheden ook zo laag zijn.

Zelf heb ik daar eigenlijk nooit last van gehad (FP30), maar ik ben doordeweek ook zelden nog bij mijn ouders, dus wellicht dat iemand anders jou beter kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Met downloaden heb ik totaal geen last, tot nu toe altijd max (3,52MB/s) met een 30mbit abonnement.
Morgen komt er een monteur een lijnmeting doen voor het upoad probleem (Druten). Onnodig maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

coob schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:09:
Met downloaden heb ik totaal geen last, tot nu toe altijd max (3,52MB/s) met een 30mbit abonnement.
Morgen komt er een monteur een lijnmeting doen voor het upoad probleem (Druten). Onnodig maar goed..
Ach...het kan maar gedaan zijn. ;) Gelukkig zijn nagenoeg alle ISP's wat dat betreft hetzelfde. afgelopen december heb ik eenzelfde issue gehad met mijn Telfort DSL verbinding. Hele straat een klapperende verbinding maar toch in huis de boel doormeten (tot 3x toe).

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dan ken je Qfast nog niet. Die hebben geen helpdesk. Je belt ze en je hebt gewoon meteen iemand aan de lijn. Ook meteen iemand met verstand van zaken.
Het is jammer dat ik daar weg ben, maar de snelheid van ADSL hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:49:
Het lijkt er inderdaad op dat er capaciteitsproblemen zijn, aangezien het de drukke tijddstippen betreft. Het zou echter ook kunnen dat UPC nog steeds aan traffic shaping doet.
Ik haal nooit mijn maximale snelheid op drukke tijdstippen. Bovendien schommelt de snelheid dan sterk. UPC schijnt niet meer aan traffic shaping te doen. Dus heeft het waarschijnlijk te maken met capaciteitsproblemen d.w.z. in de straat zijn er te veel mensen tegelijkertijd aan het downloaden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Iemand nog iets gehoord van UPC? Ik vind het onderhand wel mooi geweest namelijk met dat upload probleem.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

Ik haal nooit mijn maximale snelheid op drukke tijdstippen. Bovendien schommelt de snelheid dan sterk. UPC schijnt niet meer aan traffic shaping te doen. Dus heeft het waarschijnlijk te maken met capaciteitsproblemen d.w.z. in de straat zijn er te veel mensen tegelijkertijd aan het downloaden. :(
Nooit, als in al heel lang? Dan zit je misschien in de drukke regio. Ik/mijn ouders hebben daar namelijk nooit last van gehad voor zover ik weet, maar ze wonen dan ook in een mini-dorpje met 2000 inwoners ofzo (er is overigens wel gewoon FP120 beschikbaar).

Als ik bij mijn ouders ben ben haal ik altijd de volle snelheid, maar dat is alleen in het weekend.

[ Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 31-08-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
robbydw schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:39:
Iemand nog iets gehoord van UPC? Ik vind het onderhand wel mooi geweest namelijk met dat upload probleem.
Volgens dit bericht zou het volgende week opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

rikrik schreef op woensdag 01 september 2010 @ 01:29:
[...]

Volgens dit bericht zou het volgende week opgelost moeten zijn.
Ik las het inderdaad ja. (struin daar ook de topics af op zoek naar lotgenoten ;) )
Maar m.i. duurt dit gewoon te lang.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:48:
[...]

Nooit, als in al heel lang? Dan zit je misschien in de drukke regio. Ik/mijn ouders hebben daar namelijk nooit last van gehad voor zover ik weet, maar ze wonen dan ook in een mini-dorpje met 2000 inwoners ofzo (er is overigens wel gewoon FP120 beschikbaar).

Als ik bij mijn ouders ben ben haal ik altijd de volle snelheid, maar dat is alleen in het weekend.
Nooit is met name 's avonds rond 20:00 uur. Door de week 's morgens haal ik wel mijn maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Zijn er mensen die in het nieuwe UPC (Tiel) gebied zitten, die wel via news servers hun maximale snelheid halen?
Ik heb er 3, Asta xsnews en hitnews en kom echt niet verder dan 40Mb :'(
Dus ook niet om 12 of 3 uur of 6 uur in de nacht.
Heb een 60Mb pakket.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Stalker schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:39:
Zijn er mensen die in het nieuwe UPC (Tiel) gebied zitten, die wel via news servers hun maximale snelheid halen?
Heb een 60Mb pakket.
Ik wel met mijn 25 Mbit verbinding bij Tweaknews maar dat is denk ik niet representatief voor jouw downloadsnelheid.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
Stalker schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:39:
Heb een 60Mb pakket.
Ik heb een proefabonnement bij XSnews van het elite pakket, 12 connecties en haal 110Mbit (13,8MB/s) met mijn 120Mb pakket _/-\o_ (Ja ik mis 10 Mbit, maar die zou ik normaal toch niet gebruiken zodat mijn ouders en broertje nog een beetje normaal kunnen internetten en gamen :P)

Als het proefabonnement is afgelopen maar even omzetten naar het chelloo pakket met 20 connecties

[ Voor 10% gewijzigd door rikrik op 01-09-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

rikrik schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:36:
[...]

Ik heb een proefabonnement bij XSnews van het elite pakket, 12 connecties en haal 110Mbit (13,8MB/s) met mijn 120Mb pakket _/-\o_ (Ja ik mis 10 Mbit, maar die zou ik normaal toch niet gebruiken zodat mijn ouders en broertje nog een beetje normaal kunnen internetten en gamen :P)

Als het proefabonnement is afgelopen maar even omzetten naar het chelloo pakket met 20 connecties
Heb jij een ander modem dan de thomson 870?
Heb namelijk sterk het gevoel dat het daar aan ligt.
Het rare is namelijk dat als ik vol download de upload dan ongeveer 0,8Mb is, maar ik krijg dan bijna geen bitje meer geupload.

Specs

Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.