UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 44 ... 103 Laatste
Acties:
  • 805.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:03

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

ManiacsHouse schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:14:
[...]

Jep hiero! Nu ook er weer uit (meesurfend met de buren nu :P ).
Sinds een week gezeik. Zeker 2-3 keer per dag. Al een keer of 6 gebeld en ze schijnen dondersgoed te weten dat er iets mis is. Maar na 5 dagen is er nog niks opgelost. Overigens ligt alles er af behalve TV downstream. Dus geen telefoon, internet en 'On demand' voor TV.

Het is hoogst irritant. Vroeg of ik nog compensatie kreeg. Nee meneer ze het wijsneusje van de helpdesk, alleen als een storing langer duurt dan 24 uur... Dit zijn de hele tijd korte storingen... Kon hem wel door de telefoon heen trekken.

Welke postcode zit jij? Ik op 6533.
Ik zat in gebied 6541, ook erg slecht, net verhuisd naar een dorp vlakbij Nijmegen, maar gisteren ook een aantal korte storingen :S

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:57

ManiacsHouse

Scheisse!

RvL schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:02:
Op 6538 gisteravond ook ineens problemen terwijl ik eigenlijk nooit problemen heb. Modem deelde ip 192.168.100.2 uit aan de router i.p.v. een WAN adres. Modem herstart en toen deed alles het weer.

Zojuist probeer ik vanaf m'n werk m'n router te benaderen en krijg ik een timeout. Als ik vervolgens naar huis bel krijg ik 'het telefoonummer dat u probeert te bereiken, kan uitgeschakeld zijn'. Ergo: het ligt er weer uit. De website van UPC meldt geen problemen.

En ik heb niet de mazzel dat er onbeveiligde netwerken in de buurt zijn. Kennelijk weten ze hier allemaal wel hoe ze het een en ander moeten beveiligen....
Mmm 6538, das over het water toch? Dan is het niet alleen de wijk hier maar een veel groter gebied.

Hier is het helemaal vreemd. Alles staat weer online maar na zo'n korte storing is elke keer mijn router over de zeik. Moet hem dan volledig van de stroom afhalen. Geen idee wat het modem met mijn router uitspookt tenzij de router defect is. Maar dit probleem doet zich pas voor sinds de storingen van de afgelopen week.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 26-07-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:35

RvL

Dat is inderdaad aan de andere kant van 't kanaal.

Ik moet zeggen dat ik tot op heden totaal geen problemen heb ondervonden. Gisteravond/nacht viel het me op dat ik geen internet had en WAN poort van de router had 192.168.100.2 als IP. Toen was het na een modem reset weer in orde.

Vanmorgen niet gekeken meer naar om gekeken maar op m'n werk probeerde ik toch de router maar eens te bereiken, wat dus niet lukte.

Vanavond nog maar eens kijken. Signaalwaardes waren goed toen er weer verbinding was (53 dBmV up, 0 dBmV down, SNR weet ik zo uit m'n hoofd niet meer)

Laatste update, vers van de pers:
Zojuist nog eens geprobeerd en nu is het zaakje weer in de lucht. Connection Up Time is nu (09:38) zo'n 10 minuten. Ook telefonie doet het weer.

[ Voor 13% gewijzigd door RvL op 26-07-2010 09:39 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Als ik zo naar de postcodes kijk (zit zelf ook op 6533) is dit het gebied dat twee weken terug een tijd zonder stroom zat na het uitvallen van een verdeelhuisje aan de St. Annastraat. Toen lag het internet ook nog ruim nadat de stroom was hersteld eruit.

Hopelijk kunnen ze het fatsoenlijk oplossen en snel. Anders lijkt het een goed idee als we samen een brief/mail gaan sturen. Dus als meer mensen er last van hebben, laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

6538 had (wederom) mazzel toen. Net als vorig jaar, toen ze op de Tarweweg een ijzeren paal op het verdeelstation hadden gegooid, bleven 'we' op 6538 nu ook weer vrij van stroomstoringen. Het kanaal zal hier wel als scheiding tussen stroomgebieden fungeren.

Ben momenteel overigens al weer een uur up.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

RvL schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:48:
6538 had (wederom) mazzel toen. Net als vorig jaar, toen ze op de Tarweweg een ijzeren paal op het verdeelstation hadden gegooid, bleven 'we' op 6538 nu ook weer vrij van stroomstoringen. Het kanaal zal hier wel als scheiding tussen stroomgebieden fungeren.

Ben momenteel overigens al weer een uur up.
We zullen vanavond wel zien, meestal vliegt het er sowieso 's avonds uit. Maar het is weer maandag en dan zijn de monteurs weer aan het werk. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil,als het is toegestaan, tussen alle hektiek even melden dat ik nu ongeveer
10 jaar bij UPC zit met zowel digitale tv en internet en gemiddeld genomen zeer
tevreden ben over hun aangeboden diensten en achteraf service bij problemen.

Tuurlijk klopt er weleens iets niet met hun facturen,of valt hun netwerk uit,maar
meestal wordt het na een melding allemaal recht getrokken zolang je maar met
feiten aankomt om je klacht kracht bij te zetten.

Dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:46
Op 1216 vanaf ca.13 tot 15u problemen met de beide kabelmodems. Heb hier een Cisco voor Fiberpower en een Arris voor Telefonie. Beide gaven knipperende US lampjes. TV zowel analoog als digitaal niets mee aan de hand. UPC gebeld, bleken geen problemen met hun netwerk te zijn. Maar ze sturen een monteur langs volgende week dinsdag... Pffff. Intussen werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:17:
Ik wil,als het is toegestaan, tussen alle hektiek even melden dat ik nu ongeveer
10 jaar bij UPC zit met zowel digitale tv en internet en gemiddeld genomen zeer
tevreden ben over hun aangeboden diensten en achteraf service bij problemen.

Tuurlijk klopt er weleens iets niet met hun facturen,of valt hun netwerk uit,maar
meestal wordt het na een melding allemaal recht getrokken zolang je maar met
feiten aankomt om je klacht kracht bij te zetten.

Dat was het.
Op zich is het natuurlijk heel mooi dat je dat even meld. Maar dit is een vragen en problemen topic.
Bij mij liep het ook prima 1,5 jaar. Totdat ik HD tv nam. Alles wat mij beloofd was werd niet nagekomen. Tot 3 keer toe werd er gezegd voor een X bedrag dat en dat. Na ruim 4 weken was het allemaal geregeld. En toen kreeg ik mijn nieuwe rekening... Juist het klopte dus weer niet...

Nu dan die storingen. Volgens de helpdesk ligt het niet bij mij thuis en moet er wel buitenshuis iets mis zijn. Echter een week later is er nog niks veranderd, als je belt weer hetzelfde lulverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Bij mij is het probleem niet meer opgetreden (up-time momenteel 22 uur), dus ik weet niet of mijn problemen van zondag echt gerelateerd kunnen worden aan jou problemen.

Ik houd het wel in de gaten voorlopig.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen weekend toch maar de gok gewaagd naar UPC
(rondom mij heen hoorde ik veel klachten, maar qua kosten was het wel interessant)

Alles loopt eigenlijk goed..en de 25mb is 4x zo snel als die van telfort

Alleen valt mijn UPC modem af en toe uit, voornamelijk wanneer ik het een paar uur niet gebruikt heb.
(eerste 4 lampjes aan is goed, bij uitvallen zijn het er nog maar 1 of 2)

Weet iemand misschien waaraan dat ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja, de modem verliest verbinding met de CMTS :z

Waar *dat* dan weer door komt kunnen we natuurlijk met zo weinig info niet raden...

Paar dingen op uit te sluiten:
- zit de modem wel dichtbij het eerste aansluitpunt van de coax (meestal in woonkamer of meterkast)?
- wat hangt er tussen modem en eerste aansluitpunt? als het goed is alleen de meegeleverde splitter. Zit er meer tussen? Haal dat er tussenuit...
- dan nog niet goed? Goede kans dat je gewoon een signaalprobleem hebt buitenhuis, dus UPC even bellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks dion_b

in de meterkast, als allereerste, niet verder dan 60cm

yep alleen de splitter, vanaf de splitter naar modem en vanaf moden naar time capsule..draadloos router incl hd
(de andere aftakking gaat weer naar een splitter die de tv's split

dus zal het bellen worden....voor de rest draait het super...alleen als ik na een dag werk thuis komt, moet ik eerst het modem resetten...ga vanavond maar eens een filmpje downloaden,,,kijken of hij dan ook stopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:56:
thanks dion_b

in de meterkast, als allereerste, niet verder dan 60cm

yep alleen de splitter, vanaf de splitter naar modem en vanaf moden naar time capsule..draadloos router incl hd
(de andere aftakking gaat weer naar een splitter die de tv's split

dus zal het bellen worden....voor de rest draait het super...alleen als ik na een dag werk thuis komt, moet ik eerst het modem resetten...ga vanavond maar eens een filmpje downloaden,,,kijken of hij dan ook stopt..
Wij hebben aan het begin van onze aansluiting (half jaartje geleden) ook continu problemen gehad qua wegvallende verbinding etc. Ze hebben toen tot drie keer toe de modem vervangen maar nu werkt alles als een half jaar lang perfect en snel. Heel apart lijkt er dus toch op dat we twee kapotte hebben gehad :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Op 1216 sinds 15:30u gisteren weer problemen. Cisco modem komt niet verder dan DS lampje. Arris Modem komt soms online maar niet voor lang. UPC weet van geen onderhoud of storing. Lijkt me sterk dat beide modems ineens "stuk" zijn. Tot afgelopen maandag al een jaar stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:29
Even over Nijmegen, ik zit in gebied 6542, en heb eigenlijk nooit last van storingen. Snelheid is altijd goed, tv en telefoon werkt ook altijd, en met usenet haal ik ook bijna altijd de volle snelheid. Kwestie van een impopulaire provider uitkiezen (nee, ik zeg niet welke ik gebruik ;-)

In de anderhalf jaar dat ik nu bij UPC zit heb ik 1 keer gemerkt dat mijn internet eruit lag omdat ik mijn server niet kon bereiken. Geen idee hoe lang dat was, want ik was toen niet in Nijmegen, de volgende dag kon ik wel weer bij mijn server.

Er zijn dus geen algemene problemen in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29
Ik zit te denken om over te stappen naar een alles-in-1 pakket van UPC. Vooral deels door de beloofde internet snelheid.

Vroeger, toen ik nog in Doesburg woonde waren wij 1 van de eerste met kabel internet, echter, dit was toen super belabberd.. Sinds dien nooit meer kabel internet gehad.

Nu de vraag, heeft iemand in Westervoort of omstreken ervaring met UPC internet? Is het stabiel, wordt de beloofde snelheid enigszins benaderd? Hoe staat het verder met de telefoon?

Wij hebben nu in ieder geval al wel digitale tv van UPC en dat heeft er maar 1 of 2 keer uitgelegen in de 2 jaar dat wij het hier nu hebben, dus dat lijkt me wel een goed voorteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 weken 60Mbps fiberpower. Snelheid via speedtest.net is vrijwel altijd rond de 7300kB/s. Prima dus.
Downloaden via usenet ging de eerste 2 weken super. Snelheid stabiel rond 7MB/s. Zowel overdag als 's avonds. De laatste week is de download snelheid echter erg instabiel en schommelt (met name in de avonduren) sterk. Gemiddeld kom ik nu rond de 5MB/s uit. Dus ongeveer 70% van de maximale capaciteit.

Ik werk met Astraweb en Xsnews. Is dit normaal? Is UPC weer aan het knijpen? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

bas-r schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:59:
Even over Nijmegen, ik zit in gebied 6542, en heb eigenlijk nooit last van storingen. Snelheid is altijd goed, tv en telefoon werkt ook altijd, en met usenet haal ik ook bijna altijd de volle snelheid. Kwestie van een impopulaire provider uitkiezen (nee, ik zeg niet welke ik gebruik ;-)

In de anderhalf jaar dat ik nu bij UPC zit heb ik 1 keer gemerkt dat mijn internet eruit lag omdat ik mijn server niet kon bereiken. Geen idee hoe lang dat was, want ik was toen niet in Nijmegen, de volgende dag kon ik wel weer bij mijn server.

Er zijn dus geen algemene problemen in Nijmegen.
Ik heb ook nooit echte problemen. Begin deze week was eigenlijk de eerste keer dat er iets niet werkte, en dan nog was het een verstoring van slechts een half uur of zo.

Ik ben nu al weer twee dagen up zonder problemen. Snelheid is goed, haal zelfs draadloos (802.11n) 24Mbit. Telefonie werkt ook goed.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:05:
[...]

Ik werk met Astraweb en Xsnews. Is dit normaal? Is UPC weer aan het knijpen? Hebben meer mensen hier last van?
Doe anders eens de moeite om even zo'n 10 berichten terug te lezen :O

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Doe anders eens de moeite om even zo'n 10 berichten terug te lezen :O
Ik lees o.a. dit:
"Verder is het erg belangrijk om te weten of je op verschillende momenten hetzelfde haalt, of juist sterk verschillende snelheden. Nu 's avonds is zo ongeveer het drukste moment. 's Ochtends voor 9u is het enorm rustig. Test dus een keer op drukste moment en op rustigste moment. Haal je verschillende waardes? Dan ligt het verschil aan het moment van de dag, en dus vrijwel zeker niet aan jouw PC(s)".

Bij mij is het inderdaad zo dat ik 's morgens vroeg mijn maximale snelheid haal.
Betekent dit dan ook dat het "normaal" is dat je 's avonds maar 70% van de maximale capaciteit hebt en dat je dit moet accepteren als een vaststaand feit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53

KroeT

[...]

Dat hangt een beetje af van waarvandaan je download. Ik haal 's avonds zo'n 50% van de normale downloadsnelheid als ik iets van usenet pluk via Usenetserver.com. Daar staat tegenover dat ik bij sommige andere usenetproviders (bv Lightning Usenet) heel constant ('s ochtends en 's avonds) 80% van mijn 60 mbit voltrek. Als ik het combineer (dus downloaden vanaf twee verschillende providers) trek ik ook 's avonds 100% binnen.

Het ligt dan dus niet zozeer aan mijn verbinding naar UPC maar aan de verbinding van UPC naar de aanbieder van het te downloaden bestand.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Ik lees o.a. dit:
"Verder is het erg belangrijk om te weten of je op verschillende momenten hetzelfde haalt, of juist sterk verschillende snelheden. Nu 's avonds is zo ongeveer het drukste moment. 's Ochtends voor 9u is het enorm rustig. Test dus een keer op drukste moment en op rustigste moment. Haal je verschillende waardes? Dan ligt het verschil aan het moment van de dag, en dus vrijwel zeker niet aan jouw PC(s)".

Bij mij is het inderdaad zo dat ik 's morgens vroeg mijn maximale snelheid haal.
Betekent dit dan ook dat het "normaal" is dat je 's avonds maar 70% van de maximale capaciteit hebt en dat je dit moet accepteren als een vaststaand feit?
Wat dacht je van:

Andre61 in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."
Dit staat op de site vanXS News:
Authenticatie
2010-07-23 14:00
Door een probleem met een van onze authenticatie databases, kan het voorkomen dat de performance minder is als wat u van ons gewend bent.

We werken aan een oplossing en verwachten dat het probleem aanstaande dinsdag is opgelost

Onze excuses voor het ongemak.
Team XS News

2010-07-25 19:45 Update:
Er is een nieuwe authenticatie/dbase server geplaatst. De migratie van de databases zal ongeveer 1 a 2 uur in beslag nemen. De verwachting is dat daarna de problemen definitief zijn opgelost.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:29:

Het ligt dan dus niet zozeer aan mijn verbinding naar UPC maar aan de verbinding van UPC naar de aanbieder van het te downloaden bestand.
Om die reden heb ik er ook twee genomen Xsnews en Astraweb. Je zou zeggen 2 usenetproviders zou genoeg moeten zijn om 100% te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel heb ik ook gelezen maar ik ga er vanuit dat als er een probleem is bij Xsnews dat wel opgevangen wordt door Astraweb met een servers in Amsterdam en de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:52:
[...]

Jawel heb ik ook gelezen maar ik ga er vanuit dat als er een probleem is bij Xsnews dat wel opgevangen wordt door Astraweb met een servers in Amsterdam en de USA.
Aannames zijn nogal gevaarlijk in de IT-wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 22:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Kan iemand mij helpen met het volgende?

Wij zijn op zoek naar een nieuwe provider, 1 van de belangrijkste eisen is dat het toegestaan is een eigen server te draaien (web en inkomende mail, uitgaand doen we via andere smtp servers). Op het internet (google, eigen server UPC etc) vind ik tegenstrijdige berichten.

[ Voor 14% gewijzigd door Osxy op 29-07-2010 18:30 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 22:50
Het mocht niet. Maar nu is er niks meer te vinden over op de site.
Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar, vroeger viel het onder de noemer: Zakelijk gebruik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het zal ongetijfeld ergens in de voorwaarden staan. ook niet
Echter heb ik nog nooit gehoord dat UPC actief zoekt naar servers onder haar abonnee's ofzo.
Zolang je niet extreem veel dataverkeer verstookt lijkt het me dan ook geen enkel probleem.
Nadeel is natuurlijk wel het dynamische ip adres.

Wil je het zakelijk gebruiken dan zou ik wel een zakelijk abonnement afsluiten. Krijg je ook meteen een vast ip nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Is niet zakelijk, puur voor persoonlijk gespeel je kent het wel.

Dynamisch IP adres zal niet zo'n probleem zijn, in de praktijk is het een redelijk vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:36

Ankh

|true

Osxy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:42:
Is niet zakelijk, puur voor persoonlijk gespeel je kent het wel.

Dynamisch IP adres zal niet zo'n probleem zijn, in de praktijk is het een redelijk vast IP.
Totdat de stroom uitvalt of UPC gaat de IP blocken opnieuw indelen.
Om alle problemen qua instellingen te besparen zou ik echt kijken voor een Zakelijke internet lijn.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Ach is een hobby machine, dus maak me er geen zorgen om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

-- dubbel--

[ Voor 88% gewijzigd door Osxy op 29-07-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Hoe vaak gebeurt het dat je een nieuw ip krijgt? Wil graag mijn NAS ook beschikbaar maken om vanaf buitenaf er dingen mee te doen maar als de IP's steeds wisselen.. (overstappende naar UPC)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Bananenspin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:59:
Hoe vaak gebeurt het dat je een nieuw ip krijgt? Wil graag mijn NAS ook beschikbaar maken om vanaf buitenaf er dingen mee te doen maar als de IP's steeds wisselen.. (overstappende naar UPC)
gewoon een ddns account nemen, dan update je nas altijd het ip adres.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Osxy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:19:
Kan iemand mij helpen met het volgende?

Wij zijn op zoek naar een nieuwe provider, 1 van de belangrijkste eisen is dat het toegestaan is een eigen server te draaien (web en inkomende mail, uitgaand doen we via andere smtp servers). Op het internet (google, eigen server UPC etc) vind ik tegenstrijdige berichten.
Ik draai al 5 jaar in een of andere vorm een eigen server. Ding gebruik ik vooral voor sshfs fileserver taken en zo nog een paar dingen. Nooit problemen mee gehad. Zoals MrJinx aangeeft, de clausule dat het niet toegestaan zou zijn is al een tijdje uit voorwaarden geschrapt.

dDNS is een oplossing als je geen vast IP wilt betalen. Er is geen lijn te trekken in hoe lang je IP behouden blijft, vaak jarenlang hetzelfde, maar dan bij werkzaamheden soms drie verschillende in een week.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:36
Mooi, ik draai namelijk al 'n jaar een servertje hier. Ben ik toch niet ali-illegali bezig. ;) :+

En zolang mensen er voor zorgen dat hun servers (en ook hun PC's, btw) goed beveiligd zijn is er ook niets mis mee.

Maar daar ontbreekt het nog wel 'ns aan, helaas... :/
Bananenspin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:59:
Voor mij werkt een gratis no-ip adres prima. Kan ik je zo aanraden.

[ Voor 42% gewijzigd door Richub op 30-07-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zojuist weer even alle verbinding kwijt, wordt wel irritant. Eens kijken of dat twitter account wat voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 22:19

Adze

CCNP !

Heb gisteren 60Mbps besteld... Kijken of dit een beetje vloeiend gaat, aangezien de ervaringen van gebruikers nogal verschillen.

Kan iemand me vertellen welk merk/type modem je nu bij nieuwe aansluiting kunt verwachten?
En krijg je een public of private ip adres op je pc als je die direct op het modem aansluit (oftewel bridged het modem of routeert/NAT het modem)?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hangt af of je de draadloze meuk besteld hebt of niet. Draadloos krijg je een Thomson TWG-870, die met NAT werkt. Zonder draadloze meuk kreeg een kennis van de week een Cisco EPC3212, die bridged werkt.

IMHO veel beter om een goede losse bridgende modem te nemen met eigen router erachter, ook omdat je dan modem op ideale plek (direct bij eerste coaxaansluiting) kunt hangen en router op ideale plek daarvoor (signaaltechnisch optimaal is meestal ergens bovenin de woonkamer)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adze15021979 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:25:
Heb gisteren 60Mbps besteld... Kijken of dit een beetje vloeiend gaat, aangezien de ervaringen van gebruikers nogal verschillen.

Kan iemand me vertellen welk merk/type modem je nu bij nieuwe aansluiting kunt verwachten?
En krijg je een public of private ip adres op je pc als je die direct op het modem aansluit (oftewel bridged het modem of routeert/NAT het modem)?

Alvast bedankt !
Als je de aktie aanbieding hebt met gratis draadloos modem dan krijg je de Thompson. Die is staandaard verpakt in de doos voor 60Mbps. Zo was het 4 weken geleden bij mij en zo zal het nog steeds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:12:
[...]

Als je de aktie aanbieding hebt met gratis draadloos modem dan krijg je de Thompson. Die is staandaard verpakt in de doos voor 60Mbps. Zo was het 4 weken geleden bij mij en zo zal het nog steeds zijn.
Helaas wel, wij gaan ook 60Mbps pakket bestellen. Wou dat je kon aangeven geen Wifi te willen maar dat kan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:52
Osxy schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

Helaas wel, wij gaan ook 60Mbps pakket bestellen. Wou dat je kon aangeven geen Wifi te willen maar dat kan weer niet.
Als je telefonisch besteld schijn je te kunnen aangeven een bedraad modem te willen ipv een draadloos modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikrik schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:36:
[...]

Als je telefonisch besteld schijn je te kunnen aangeven een bedraad modem te willen ipv een draadloos modem
Heb ik geprobeerd. Is niet gelukt. Zo werkt het niet bij Upc. Als je 60 Mbps bestelt pakken ze een doos van de stapel en die wordt opgestuurd. In die doos zit standaard het Thompson modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:35
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Heb ik geprobeerd. Is niet gelukt. Zo werkt het niet bij Upc. Als je 60 Mbps bestelt pakken ze een doos van de stapel en die wordt opgestuurd. In die doos zit standaard het Thompson modem.
Dan schakel je het draadloos van het modem toch uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

apollo432 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:06:
[...]

Dan schakel je het draadloos van het modem toch uit. :+
Blijft altijd een beetje jammer ;) NAT achter NAT, maar goed niets wat rampzalig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik heb gisteravond weer veel problemen gehad, terwijl het toch (precies) een week goed gegaan is. Rond 20.30 is de verbinding weggevallen, soms weer even opgekomen om vervolgens weer weg te vallen. Vannacht rond 3.00 is de verbinding toch weer up gekomen, maar vanmorgen weer een paar keer weggevallen. Ook nu b.v. heb ik geen verbinding.

Het lijkt er op dat het modem op het moment dat er geen verbinding is grote moeite heeft met de upstream te bepalen. In het modem zag ik b.v. een soort van scangedrag bij de uplink: verschillende frequenties bij verschillende transmissiepowers (van 9dB naar 19dB naar 29dB naar 39dB naar 55dB).

Als er wel een verbinding is, is dat meestal op zo'n 53dB.

Veel voorkomende meldingen in de Event log waren:
code:
1
2
3
4
5
No ranging response received - T3 time-out
UCD invalid or channel unusable
SYNC Timing Synchronization failure - failed to receive MAC Sync frame within time-out period
SYNC Timeing Synchronization failure - failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
DHCP failed - discover sent, no offer received

Nu vermoed ik haast dat het probleem aan UPC zijde ligt, maar gewoon voor de zekerheid vraag ik toch even of dit probleem in mijn installatie kan zitten?

Momenteel zit het als volgt aangesloten:
AOP met 3 uitgangen: DATA, TV, RADIO

Modem zit direct op DATA, met de door UPC in het installatiepakket geleverde coax. Op TV zit de door UPC geleverde splitter: 1 uitgang gaat naar UPC mediabox, 1 naar analoge TV. Radio gaat, hoe kan het ook anders naar de radio.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als modem direct op DATA zit, en dat ook echt je AOP is, dan heb jij alles goed aangesloten. Diagnose van probleem in upstream lijkt me aannemelijk, die T3 timeout is kenmerkend voor US ruis of signaalniveauproblemen

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Het is echt mijn AOP, dus dan zit het inderdaad aan de kant van UPC. Maar eens achteraan gaan. Dank voorje antwoord.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Op 1216TK ook problemen: Korte onderbrekingen met internet. Had daarvoor ook al problemen, maar die lagen aan het signaal. Op vrijdag een modemswap gekregen (nieuw Cisco modem met voip) en maandag een lijnmeting gehad. Signaal is nu opgedraaid tot 72dB (was 59 dB) Dus daar zou 't allemaal niet meer aan mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Downstream signaalniveau is één ding, maar het zegt bijzonder weinig over je upstream. Leuk en wel dat je signaal nu naar 72dBuV (=12dBmV, en daarom juist aan de hoge kant) opgeschroefd is, maar dat heeft ws niet veel gedaan met je probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 08:29
Voor mensen in Nijmegen/Beuningen, in tegenstelling tot wat er op de site staat zijn er _wel_ bekende problemen, namelijk Nijmegen/Beuningen heeft een netwerkprobleem waar de monteurs mee bezig zijn :z

Waarom lukt het ze wel om op basis van mijn postcode aan de telefoon te vertellen dat er een probleem is, maar is het te moeilijk om dat online even te vermelden :(

:w 60 ct :P (nog afgezien van de frustratie van zelf van alles testen, laptop MAC aanpassen naar dat van de router etc etc, en de klant die 90 euro uurloon verder is...)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Kun je ook vertellen op welke termijn ze denken het weer opgelost te hebben?

Ik bedoel, het is best 'leuk' om een tooltje te bouwen wat eens in de paar minuten de web-interface van de router opvraagt om te kijken of er een http 200 OK geretourneerd wordt, maar het is toch van de zotten dat ik m'n verbinding op een dergelijke manier moet monitoren (in het kader van bewijsvorming).

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Animal_X

Rodin

Ik wordt echt schijtziek van die niet bestaande klantenservice van UPC... buren en ik hebben nu al weken verbindingsproblemen. Inmiddels zeker 6 a 7 maal 0900-1580 gedraaid en nog nooit iemand te pakken gekregen i.v.m. de drukte... Verschillende tijden geprobeerd te bellen... Dat is toch niet normaal? En nee ik blijf geen 20+ minuten wachten a 10cent/min...

[ Voor 9% gewijzigd door Animal_X op 03-08-2010 18:58 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Heb je het al eens via Twitter @UPC geprobeerd? Die bellen netjes terug, ik heb sowieso 0,0 problemen gehad met de UPC klantenservice, komt misschien dat ik in een andere regio zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
De meeste callcenters hebben aan het begin van de middag beste beschikbaarheid (rond 14u), aangezien dan ochtend- en avondploeg aan het afwisselen zijn. Probeer anders dan eens, ipv rond 18u30, wanneer de meeste mensen aan het bellen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:04:
Heb je het al eens via Twitter @UPC geprobeerd? Die bellen netjes terug, ik heb sowieso 0,0 problemen gehad met de UPC klantenservice, komt misschien dat ik in een andere regio zit.
Ik heb nu twee keer iets naar dat account getwitterd, maar geen reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
dion_b schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:43:
Downstream signaalniveau is één ding, maar het zegt bijzonder weinig over je upstream. Leuk en wel dat je signaal nu naar 72dBuV (=12dBmV, en daarom juist aan de hoge kant) opgeschroefd is, maar dat heeft ws niet veel gedaan met je probleem.
die 72dB heb ik op het AOP. Na de spitter ben je weer 3dB kwijt. Nog steeds korte onderbrekingen, variërend van 5 tot 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Idealiter wil je een ontvangstniveau op de modem van 0dBmV=60dBuV hebben. Hier heb je +8dBmV (splitter is 3.5dB, en kabels/connectoren nemen ook een halve eraf). Dat is op zich niet slecht, maar het is daadwerkelijk verder van die ideale waarde af dan wat je had - bij 59dBuV (-1dBmV) zou je op de modem -5dBmV hebben gehad namelijk.

Zoals ik al aangaf, het opschroeven van downstreamsignaal gaat niet helpen bij een upstreamprobleem, en helaas lijkt dat de modem mij gelijk geeft :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Weet iemand hoe ik het afknijpen van usenet door upc kan omzeilen?
Ik zit bij Eweka maar ik haal maar 50% van mij DL snelheid.
Hier en daar lees ik dat een ssl connectie in het verleden werkte maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zuuuucht.... :O

UPC doet zelf al bijna een jaar niets meer met USEnetverkeer. Reden dat Eweka zo traag is bij UPC is dat de pijp ertussen te weinig capaciteit heeft voor alle verkeer erover. UPC en Eweka liggen exact even lang als dat UPC de boel niet meer beperkt in de clinch over het uitbreiden ervan. En dat is hier hooguit zo'n 100x gezegd (zonder overdrijving :o )

Oplossing is andere ISP of andere USP of gewoon accepteren wat je nu hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Aha duidelijk, ik heb hier en daar wat gegoogled maar kwam helaas niet tot dit antwoord.
Veel te veel troep uit voor 2010 kwam naar boven. TY! :D

Maarre weet je toevallig ook welke USP is het beste in combinatie met UPC?
Ik doe wel aan account sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Veel mensen hebben goede ervaringen met XSNews, maar hun speciale UPC-deal staat geen account sharing toe (niet alleen voorwaarden, het werkt ook echt niet). Dan kom je terecht bij zaken als Giganews enzo. Maar goed, ik ben een torrenter, geen newsleecher (en daarbij zit ik echt niet continu de snelheid in de gaten te houden), dus allicht dat iemand anders die wel dat doet beter antwoord kan geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Ik heb net XSnews via de chelloo website genomen en dat gaat me toch een partij snel.
Ik haal nu ongeveer 65/70mbit terwijl ik een fiber power 60mbit abbo heb.

Ervaringen tot nu toe helemaal geweldig dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:36
Ik heb ook sinds augustus '09 Xsnews via Chelloo, met een onderbreking in oktober-november vanwege de bandbreedte problemen toendertijd bij Xsnews.

Bij mij gaat het altijd volle bak, behalve op echte piektijden, dan haal ik 40-45 Mbit ipv. de volle 60.

Een tevreden klant, dus. :)
En ik kan het chelloo-abbo dan ook gerust aanbevelen, mits je geen accountsharing nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Tjah dat is inderdaad het enige nadeel dat account sharing geen optie is.
Maar voor die 7,95 p/m vind ik dat er ook weinig te zeuren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Richub schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:19:
Ik heb ook sinds augustus '09 Xsnews via Chelloo, met een onderbreking in oktober-november vanwege de bandbreedte problemen toendertijd bij Xsnews.

Bij mij gaat het altijd volle bak, behalve op echte piektijden, dan haal ik 40-45 Mbit ipv. de volle 60.

Een tevreden klant, dus. :)
En ik kan het chelloo-abbo dan ook gerust aanbevelen, mits je geen accountsharing nodig hebt.
Met ^^
(overigens ook sinds augustus 09 en met een FP60 abo, zelfde verlaging in de echte piekuren)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier ook een tevreden Xsnews gebruiker (sinds september/oktober '09) met de speciale Chelloo-deal. Heb FP30 en haal eigenlijk altijd ook de max. Soms op de piekuren een kleine verlaging maar dan nog meestal zo'n 20-25 Mbit. Ik ben dus ook overgestapt vanaf Eweka, want nadat UPC stopte met shaping op het Usenet verkeer was die verbinding nog steeds niet vooruit te branden.

Kortom: Eweka + UPC, is nie handig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Iemand toevallig ervaring met lightningusenet? (http://www.lightningusenet.com/)
2,50 per maand, 317 dagen retentie, 8 draadjes en download snelheid tot 50 Mbit/s?
Lijkt me wel goed, ben bang voor hetzelfde probleem hebt als Eweka. Vandaar de ervaringsvraag.
Aan de andere kant 2,50 is ook niet veel, maar toch het is kredietcrisis tijd :)

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Heb een bericht gestuurd naar een upc medewerker op het chelloo.com forum of hij dat kon regelen, en hij kan de bestelling wel doorvoeren met bedrade modem ipv de draadloze modem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikrik schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Heb een bericht gestuurd naar een upc medewerker op het chelloo.com forum of hij dat kon regelen, en hij kan de bestelling wel doorvoeren met bedrade modem ipv de draadloze modem :D
Ik geloof er niks van. Ik had telefonisch ook de toezegging dat ik een bedraad cisco modem zou krijgen. Toen de doos kwam wist ik genoeg. Gewoon een standaard Thomson gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

Op de een of andere manier ligt de UPC emailpagina eruit, en via de tel. helpdesk kom ik er niet door heen. Misschien weten jullie een antwoord op onderstaande vraag:

Sinds afgelopen maandag kan ik niet meer beschikken over internet. Op het modem, waar normaal alle 4 lampjes moeten branden, branden helaas maar 2 of 3 lampjes (het lampje bij link doet het dus niet).
Ik zie geen bekende storingen op jullie site staan. Wat kan de problemen veroorzaken? En natuurlijk nog belangrijker, hoe kan ik ze oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
ik heb geen idee wat je probleem veroorzaakt maar ik zou zeggen begin bij de standaard dingen zoals:

- modem reset gaatje met een paperclip indrukken.
- bekabeling uitsluiten (vervangen dus)
- eventuele versterker/splitter ertussenuit halen.
- Ander modem testen (als mogelijk)

Overigens is het handig om te vermelden om wat voor modem het gaat en welk lampje precies niet brand. (er staat meestal een tekentje of tekst onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:52
dion_b schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:27:
Zuuuucht.... :O

UPC doet zelf al bijna een jaar niets meer met USEnetverkeer. Reden dat Eweka zo traag is bij UPC is dat de pijp ertussen te weinig capaciteit heeft voor alle verkeer erover. UPC en Eweka liggen exact even lang als dat UPC de boel niet meer beperkt in de clinch over het uitbreiden ervan. En dat is hier hooguit zo'n 100x gezegd (zonder overdrijving :o )

Oplossing is andere ISP of andere USP of gewoon accepteren wat je nu hebt.
Volgens Eweka is dat inmiddels niet meer het geval. Dat was idd wel zo. Ik heb echter zelf ook nog altijd brakke snelheden naar Eweka.

Punica- in "Newsservers met binaries [deel 9]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, ik weet ook niet het fijne ervan op dit moment, Punica geeft daar ook al aan dat het waarschijnlijk niet aan UPC zelf ligt, maar duidelijk is dat die combo gewoon geen goede is. Als het je zoveel uitmaakt, een van de twee veranderen dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Laatst online: 21-05-2024
greatgonzo schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:02:
Sinds afgelopen maandag kan ik niet meer beschikken over internet. Op het modem, waar normaal alle 4 lampjes moeten branden, branden helaas maar 2 of 3 lampjes (het lampje bij link doet het dus niet).
Ik zie geen bekende storingen op jullie site staan. Wat kan de problemen veroorzaken? En natuurlijk nog belangrijker, hoe kan ik ze oplossen?
als link lampje niet brandt dat ligt het volgens mij tussen de modem en router/pc.

misschien defecte UTP kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 07:26:
[...]

Ik heb nu twee keer iets naar dat account getwitterd, maar geen reactie :(
Reactie van UPC via twitter:
Er waren problemen in de wijk. Sinds 4 augustus zie ik die niet meer. Kun je laten weten of het nu beter gaat? ^HB
En ik heb gister avond inderdaad niets gemerkt van een storing, maar ik hou nog even een slag om de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 08:53
Zo, de hele dag storing gehad. Net weer online gekomen maar het gaat nog niet echt snel. Eerst dacht ik dat het aan mij lag dus modem al tien keer aan en uit gezet en uiteindelijk maar de klantenservice gebeld maar die had een wachttijd van meer dan 10 minuten, dan weet je wel hoe laat het is. Bij jullie ook de hele dag storing?

Postcode 3317 trouwens.

Edit: Jezus, compleet ander IP adres en hostnaam ook nog. Het is nu iets met upc-i.chello.nl :X

[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 09-08-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Klinkt dan meer als werkzaamheden dan storing...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Vanaf zaterdag gebeurt het steeds weer dat tussen het middaguur ineens internet er af vliegt. Gebeurde zaterdag, zondag en maandag en dan internet kwijt dat savonds of middernacht en dan sochtends weer internet tot weer rond een uur of 12 en dan helemaal niks meer. Op de modem is het lichtje van "online" ook uit.

Kabelmaatschappij gebeld, daar ligt geen fout. Aan mn bekabeling is niks mis of router. Lijkt me ook vaag dat het steeds rond hetzelfde moment eraf vliegt en dan ineens snachts weer internet er is.

Dus vandaag komt een monteur van UPC. Alleen nu heb ik nog steeds internet 8)7 Komt ie zo is er niks aan de hand, gaat ie misschien net weg en vliegt mn internet er weer af, maar kan ik wel even 65 euro voorrij kosten betalen zeker omdat er op dat moment nog niks aan de hand was.

Zijn ze bij UPC soms ergens mee aan het kloten met instellingen ofzo? Ik snap niet hoe het kan dat de laatste 3 dagen steeds het nternet rond het zelfde moment eraf vliegt. Erg irritant aangezien ik gister in een belangrijke mail zat die haast had en je ineens geen internet meer hebt tijdens het versturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Vanaf gisteravond ligt mijn internet er ook al af. Ook de stroom van de modem afgehaald en vanochtend de klantenservice proberen te bellen (8 minuten wachttijd).

Postcode 3772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Graag jullie mening over mijn nieuwe verbinding met UPC. Morgen komt n.l. al een monteur langs voor verbindings problemen buiten ons huis i.c.m. de mediabox. Kan hij mooi ook naar het internet kijken.
Het probleem is als volgt: sinds deze week hebben fibrepower 60 met de Thomson TWG-870U. Thomson is direct aangesloten op het aansluitpunt (in de woonkamer) zonder een splitter. De snelheid is momenteel het grote probleem. Als ik een test doe met een 100 of 1000 mb binary bestand begint de download met 7 MB/sec en zakt daarna direct in naar de 3-3,5 MB/sec. Af en toe zie je als de download start heel kort een waarde van soms 100 MB/sec.
Als ik een test doe op http://www.speedtest.net/ of van UPC zelf is de upload zoals het hoort zo rond de 6 Mb/sec. De download is het aparte die geeft op iedere test waardes rond 200-250 Mb/sec :F
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/910113404.png

Vanuit de Thomson krijg ik bij Downstream channel: -13.9 dBmV en upstream: 61.2 dBmV
Heb zelf daar geen kaas van gegeten maar als ik zo lees, kloppen deze waardes niet.

Suggesties waarmee ik een beetje beslagen te ijs kan komen morgen bij die monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Iets klopt er niet aan je verhaal...

Als de Thomson TWG-870 zonder splitter op het eerste aansluitpunt aangesloten is, kun je natuurlijk niet tegelijkertijd een Mediabox aangesloten hebben. Als je wel een Mediabox aangesloten hebt, betekent het dat het signaal toch ergens gesplit wordt, en dat je wandcontactdoos in de woonkamer per definitie niet het eerste aansluitpunt is. Je modem staat in dat geval op de verkeerde plek.

Die signaalwaardes zijn niet goed, hij staat te hard te zenden (61.2dBmV is veel te hoog, zou max 55dB moeten zijn) en hij ontvangt te zwak (-13.9dBmV is genoeg om online te blijven, maar netjes is anders, zou idealiter tussen +6 en -6dBmV moeten zitten). Dat wijst erop dat er teveel demping is tussen het netwerk en de modem. Zeker dat je niet gewoon eerste aansluitpunt in de meterkast hebt, met dikke splitter(s) tussen daar en woonkamer?

Dat gezegd, dat verklaart je snelheidsproblemen niet - zowel de idioot hoge waardes van 100MB/s (12x je theoretische max) en 224.5Mb/s (4x je theoretische max) als de lagere van 3-3.5MB (24-28Mb/s) zou je niet halen als het signaal op de kabel *te* slecht was. Je zou dan packetloss krijgen, waarschijnlijk ook wegvallende verbinding, en als je al een speedtest kon doen zou je niet boven de 1Mb/s uitkomen.

Wat dan wel? Gezien de krankzinnig hoge waardes gok ik dat je wat software hebt dat raar zit te doen. Toevallig AVG's Linkscanner aan staan? Of firewalls hier en daar? Tip: download en draai een LiveCD en kijk wat er dan gebeurt. Als dat normale waardes oplevert zit het zeker in je software. Als dat dezelfde rare waardes geeft zou ik eens goed kijken naar de router config in de TWG-870

In ieder geval kan de monteur niks voor je doen mbt je snelheidsproblemen. Hij zou wel kunnen kijken naar die slechte signaalwaardes, maar dat gaat hooguit de stabiliteit op langere termijn van je verbinding ten goede komen, niet de snelheid nu :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 08:53
dion_b schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:07:
Klinkt dan meer als werkzaamheden dan storing...
Moet haast wel, al 2 dagen plat. Nu doet ie het gelukkig weer maar wel raar dat ik een ander IP adres en hostnaam krijg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Bedankt voor je snelle reactie dion_b.
Ik doelde dus op extra splitters. In de woonkamer zit de hoofdaansluiting, daarop zit die splitter van UPC (Internet, Radio, TV). In die splitter zit dus netjes de Thomson.. althans als het officieel een splitter heet.
Heb dit op twee computers getest en een schoon/kaal geïnstalleerde laptop en allemaal komen deze "rare" waardes naar voren. Tevens staan de firewalls uit op de computers en de computer direct aangesloten op de Thomson met draadje. Mocht het software zijn dan zou ik deze rare waardes toch ook hebben gehad bij de oude provider. (lijkt mij)
Wat zou ik specifiek kunnen nakijken in de config van de Thomson die dit zou kunnen verklaren? Heb trouwens nog niks aangepast in de Thomson, dus gewoon zo uit de doos aan de kabel.
Weet zeker dat de modem op het eerst aansluitpunt zit. In de woonkamer gaat er een mooi dikke groen kabel de buitenmuur in. Aan de buitenkant van die muur zit zo'n kleine plaatje waar je net kabel op kan lezen (vrij oud huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chim0 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:32:
[...]

Moet haast wel, al 2 dagen plat. Nu doet ie het gelukkig weer maar wel raar dat ik een ander IP adres en hostnaam krijg. :/
Niet raar als dat het gevolg is van werkzaamheden - zo te horen is er iets op IP allocatievlak overhoop gegooid. Als je weer dezelfde kreeg was het ws gewoon een storing geweest.
herda schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:37:
Bedankt voor je snelle reactie dion_b.
Ik doelde dus op extra splitters. In de woonkamer zit de hoofdaansluiting, daarop zit die splitter van UPC (Internet, Radio, TV). In die splitter zit dus netjes de Thomson.. althans als het officieel een splitter heet.
Nou, het zal een splitter of een versterker zijn. Als het een voedingsdraadje heeft is het een versterker, anders een splitter :z

Iig duidelijk :)
Heb dit op twee computers getest en een schoon/kaal geïnstalleerde laptop en allemaal komen deze "rare" waardes naar voren. Tevens staan de firewalls uit op de computers en de computer direct aangesloten op de Thomson met draadje. Mocht het software zijn dan zou ik deze rare waardes toch ook hebben gehad bij de oude provider. (lijkt mij)
Dat laatste is niet noodzakelijkerwijs het geval - je oude provider zal waarschijnlijk iets minder snel geweest zijn, waardoor dit niet optrad. Maar bij meerdere computers exact dezelfde vage fout is niet echt waarschijnlijk dat het aan software ligt (of je hebt exact dezelfde software op alles geinstalleerd en daar komt het door...)
Wat zou ik specifiek kunnen nakijken in de config van de Thomson die dit zou kunnen verklaren? Heb trouwens nog niks aangepast in de Thomson, dus gewoon zo uit de doos aan de kabel.
Hum... ga eens in de firewall settings ervan kijken. Om te testen zou je alles uit kunnen gooien. Vooral als er iets van IP flood detection in zit zou het rare gedrag bij speedtests (en trouwens pagina's met veel gedeeplinkte pics) kunnen veroorzaken.
Weet zeker dat de modem op het eerst aansluitpunt zit. In de woonkamer gaat er een mooi dikke groen kabel de buitenmuur in. Aan de buitenkant van die muur zit zo'n kleine plaatje waar je net kabel op kan lezen (vrij oud huis)
Dat klinkt vrij overtuigend ja :)

Dat wijst er trouwens op dat het signaal naar je huis toe gewoon niet goed is, dus die monteur komt zeker niet voor niets - maar wederom, dat gaat je snelheidsafwijkingen niet oplossen. Ik zou hen daar ook niet echt mee lastigvallen, die kabelmonteurs zijn exact dat: competente kabelmonteurs. Van IP weten ze zo goed als niets, waardoor ze in het beste geval als goedbedoelde leek op kunnen treden bij dit soort dingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Laatst online: 22-09 15:46
Ik heb ook al een paar dagen storingen,

heb hier een pfsense router bak hangen, en heb even in de stats gekeken, ben erachter gekomen dat elke nacht rond 2-3 uur mn modem eruit klapt (internet + telefonie)

na een handmatige reboot van de modem komt alles weer up..
heb upc gebeld en volgende week komt er een monteur, maar heb er een hard hoofd in of dat wel nodig is.

Bijkomend probleem is, elke keer als de modem eruit klapt, is mn hele net werk van slag, dns bestanden op mn router waren gewoon compleet corrupt geraakt, wireless routers die vastlopen, servers die niet weten wat ze er mee aanmoeten. dus hopelijk is het snel gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leex70
  • Laatst online: 11-11-2023
Na dagen zoeken en lezen niet echt iets gevonden. Wellicht kan een van de meelezende technische mannen/vrouwen een tweetal antwoorden geven op de volgende vragen:

Installatie: UPC standaard internet met digitale TV en telefonie
probleem: Wegvallend internet en telefoon (komt er daarna ook niet meer in)
Oplossing tot nu toe: uitdraaien van de kabel die naar de mediabox/radio gaat (internet en telefonie komen vervolgens weer op.

situatie http://lh6.ggpht.com/_XnI...-facleg0/s400/tek%201.jpg

Vragen:
1: Mag ik op de aangegeven plaats een radio/tv splitter gebruiken? (of kan dit de oorzaak zijn?)
2: Wat is dit voor ding http://lh5.ggpht.com/_XnI...u727uO0/s400/eindstuk.JPG en kan ik deze niet beter vervangen voor een upc AOP, of is dit een AOP, maar dan een oud type of zo? (huis is van 1975)

_/-\o_ antwoorden zijn meer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik zie daar een multitap (je verdeler). Volgens mij zorgt dat ding voor een gigantische demping (mogelijk ook nog eens verschillend per tap).

Op die verdeler zal wel staan wat de demping is (uitgedrukt in dB); kan je dat eens controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leex70
sylvesterrr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:58:
[...]

Ik zie daar een multitap (je verdeler). Volgens mij zorgt dat ding voor een gigantische demping (mogelijk ook nog eens verschillend per tap).

Op die verdeler zal wel staan wat de demping is (uitgedrukt in dB); kan je dat eens controleren?
Daar staat 12,5 db per uitgang op, maar ik heb daar ook wel eens twee splitters voor in de plaats gehad, waarbij ik op dezelfde manier weer mn internet terugkreeg. (viel dus ook weg.) Het gekke is dat ik dus de kabel die naar de mediabox/radio loopt eruit moet trekken om de boel weer op gang te krijgen. Daarom denk ik dat het probleem daar zit...
De waardes in mn router zijn als volgt (en naar wat ik begrijp is dit meer dan voldoende (ook inclusief de multitap) : http://lh5.ggpht.com/_XnI...0radio%20kabel%20erin.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
De monteur is geweest, grappige gozer. Het was inderdaad mis met de aansluiting uit de muur. Hij zei al dat het signaal net aan genoeg was voor TV en Internet. Hij heeft zijn ding gedaan en voila mediabox draait perfect.
Alleen jammer dat nu de doos die op het aansluitpunt hoort (hoe heet zoiets) er niet meer opzit. De kabel is nu te kort om netjes weg te werken. Aan de muur hangt nu dus eigenlijk het zilveren binnenwerk.. maar eens kijken of dat beter kunnen wegwerken. De waardes in de modem zien er goed uit: Down: -1.0 dBmV en up: 46.0 dBmV
Als ik een speedtest draai kloppen de waardes die je ziet nog steeds niet. Alleen als ik nu een binary download van 100mb en 1000mb loopt de download redelijk stabiel rond de 7 MB/sec. Ook nieuwgroep downloaden gaat stukken beter, was 1 MB/s en is nu zo 2.5-3 MB/s. Zou beter moeten maar er zijn altijd variabele die een snelheid kunnen drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
leex70 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

Daar staat 12,5 db per uitgang op, maar ik heb daar ook wel eens twee splitters voor in de plaats gehad, waarbij ik op dezelfde manier weer mn internet terugkreeg. (viel dus ook weg.) Het gekke is dat ik dus de kabel die naar de mediabox/radio loopt eruit moet trekken om de boel weer op gang te krijgen. Daarom denk ik dat het probleem daar zit...
De waardes in mn router zijn als volgt (en naar wat ik begrijp is dit meer dan voldoende (ook inclusief de multitap) : http://lh5.ggpht.com/_XnI...0radio%20kabel%20erin.JPG
12,5dB per uitgang, dat is enorm (3dB demping = halvering)... :X

Het signaal dat je modem ontvangt (en terugstuurd) is echt niet voldoende. :/ Ik weet niet hoe jij erop komt dat wel "meer dan voldoende is".

Jij moet duidelijk niet met een verdeler of splitters werken (ivm het aantal apparaten dat je wenst aan te sluiten). Koop een fatsoenlijke versterker. Neem daarnaast ook even contact op met UPC voor een AOP zou ik zeggen, want dat heb je nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leex70
sylvesterrr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:24:
[...]

12,5dB per uitgang, dat is enorm (3dB demping = halvering)... :X

Het signaal dat je modem ontvangt (en terugstuurd) is echt niet voldoende. :/ Ik weet niet hoe jij erop komt dat wel "meer dan voldoende is".

Jij moet duidelijk niet met een verdeler of splitters werken (ivm het aantal apparaten dat je wenst aan te sluiten). Koop een fatsoenlijke versterker. Neem daarnaast ook even contact op met UPC voor een AOP zou ik zeggen, want dat heb je nu ook niet.
En hoe moet ik zonder splitters of verdelers meerdere apparaten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
:)

Voorbeeld: http://www.digiproof.nl/e...giproof/Products/29000255

Ik heb iets beter naar je plaatje gekeken. Een drievoudige verdeler met 6,2dB zou misschien al een optie kunnen zijn. Dat scheelt ook alweer 6,3dB en enkele tientallen euro's.

[ Voor 34% gewijzigd door Mawlana op 11-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leex70
sylvesterrr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:34:
[...]

:)

Voorbeeld: http://www.digiproof.nl/e...giproof/Products/29000255

Ik heb iets beter naar je plaatje gekeken. Een drievoudige verdeler met 6,2dB zou misschien al een optie kunnen zijn. Dat scheelt ook alweer 6,3dB en enkele tientallen euro's.
Dit snap ik beiden, maar moet ik de modem dan voor, of na de versterker aansluiten, en mag ik aan het einde van het trject dan nog wel een radio/tv doos aansluiten, ik wil ook graag mn radio op de kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
herda schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:59:
De monteur is geweest, grappige gozer. Het was inderdaad mis met de aansluiting uit de muur. Hij zei al dat het signaal net aan genoeg was voor TV en Internet. Hij heeft zijn ding gedaan en voila mediabox draait perfect.
Alleen jammer dat nu de doos die op het aansluitpunt hoort (hoe heet zoiets) er niet meer opzit. De kabel is nu te kort om netjes weg te werken. Aan de muur hangt nu dus eigenlijk het zilveren binnenwerk.. maar eens kijken of dat beter kunnen wegwerken.
Ik zou gewoon contact opnemen met UPC en zeggen dat hij de boel uit elkaar hangend heeft achtergelaten. Dat is half werk en hoef je niet te accepteren :o
De waardes in de modem zien er goed uit: Down: -1.0 dBmV en up: 46.0 dBmV
Perfect :)
Als ik een speedtest draai kloppen de waardes die je ziet nog steeds niet. Alleen als ik nu een binary download van 100mb en 1000mb loopt de download redelijk stabiel rond de 7 MB/sec. Ook nieuwgroep downloaden gaat stukken beter, was 1 MB/s en is nu zo 2.5-3 MB/s. Zou beter moeten maar er zijn altijd variabele die een snelheid kunnen drukken. :)
Nieuwsgroep downloads zouden niet noemenswaardig mogen verschillen van een ander type binary download. Eweka toevallig? Lees in dat geval eens wat meer posts in dit topic.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leex70 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:03:
Na dagen zoeken en lezen niet echt iets gevonden. Wellicht kan een van de meelezende technische mannen/vrouwen een tweetal antwoorden geven op de volgende vragen:

Installatie: UPC standaard internet met digitale TV en telefonie
probleem: Wegvallend internet en telefoon (komt er daarna ook niet meer in)
Oplossing tot nu toe: uitdraaien van de kabel die naar de mediabox/radio gaat (internet en telefonie komen vervolgens weer op.
ik heb echt EXACT hetzelfde als jij! ik moest zelfs de kabel er opnieuw indraaien toen ik wilde reply-en op je bericht :) . na 4 maanden kabel in/uit draaien ben ik het beu en komt er vrijdag een monteur. Hier heb ik overigens slechte ervaringen mee maar ik hoop dat deze het modem vervangt aangezien de bekabeling (nieuw van UPC sinds 4 maanden) niet stuk kan zijn.

laat je wel weten wat het probleem is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leex70
Ik ben heel benieuwd wat de beste man bij jou gaat doen....
ik hoor het idd graag. Hoop dat je van je problemen afkomt
Aghanim schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:38:
[...]

ik heb echt EXACT hetzelfde als jij! ik moest zelfs de kabel er opnieuw indraaien toen ik wilde reply-en op je bericht :) . na 4 maanden kabel in/uit draaien ben ik het beu en komt er vrijdag een monteur. Hier heb ik overigens slechte ervaringen mee maar ik hoop dat deze het modem vervangt aangezien de bekabeling (nieuw van UPC sinds 4 maanden) niet stuk kan zijn.

laat je wel weten wat het probleem is geweest.

• Mawlana
  • Nu online
leex70 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Dit snap ik beiden, maar moet ik de modem dan voor, of na de versterker aansluiten, en mag ik aan het einde van het trject dan nog wel een radio/tv doos aansluiten, ik wil ook graag mn radio op de kabel aansluiten.
Ik zou het modem na de versterker aansluiten, anders ga je eerst het signaal dempen (met een splitter) waarna je het weer gaat versterken. Een beetje zonde hè?

Uiteraard kan je er een radio/tv doos op aansluiten als je dat wil.
Pagina: 1 ... 44 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.