UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 43 ... 103 Laatste
Acties:
  • 805.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te denken om een alles in één pakket aan te schaffen, maar veel reacties hier doen mij toch een beetje huiveren. Zijn hier mensen die nou echt zelden tot nooit (grote) problemen hebben met UPC internet? Het is voor mij van essentieel belang dat de telefonie altijd up is, en het internet toch ook wel zo snel mogelijk draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:07:
Ik zit erover te denken om een alles in één pakket aan te schaffen, maar veel reacties hier doen mij toch een beetje huiveren. Zijn hier mensen die nou echt zelden tot nooit (grote) problemen hebben met UPC internet? Het is voor mij van essentieel belang dat de telefonie altijd up is, en het internet toch ook wel zo snel mogelijk draait.
Ik heb nu UPC Fiber XL sinds een paar dagen en nergens problemen mee. _/-\o_
Draadloos gaat prima (14Mbps) en via LAN perfect (58Mbps). Nog geen enkele storing gehad, installatie ook appeltje eitje.

(Telefonie geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Telefonie werkt altijd als ik het nodig heb, maar ik bel niet zo heel veel. Internet is de afgelopen twee jaar wel een paar keer wat trager geweest en er is een keer een storing in de wijkcentrale geweest (toen had ik hoogst waarschijnlijk ook geen telefoon). Mijn ervaring is iig dat het een stuk stabieler is dan ADSL (ik zit daarvoor eigenlijk te ver van een centrale).

Digitale TV is wat dat betreft een stuk storingsgevoeliger al gaat dat het laatste half jaar uitstekend, daarnaast kun je bij calamiteiten altijd terugvallen op de analoge variant. Ik heb nog nooit gehad dat zowel digitaal als analoog geen beeld gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je afhankelijk bent van je telefoon ben je sowieso verkeerd af met een consumenten-abonnement.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:44:
Als je afhankelijk bent van je telefoon ben je sowieso verkeerd af met een consumenten-abonnement.
Het is niet voor mijn werk hoor, gewoon voor thuis. Maar vind het wel zo fijn om altijd bereikbaar te zijn.
Gunner schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:00:
[...]

Daar heb ik een GSM voor ;)

Zelf boeit me downtime van de telefoniedienst weinig. Mensen die me echt willen bereiken hebben m'n 06, de rest is niet belangrijk genoeg >:)
Ja, goed. Maar ik ben niet de enige die de lijn gebruikt thuis. Daarom is dat gewoon belangrijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:53:
[...]
Het is niet voor mijn werk hoor, gewoon voor thuis. Maar vind het wel zo fijn om altijd bereikbaar te zijn.
Daar heb ik een GSM voor ;)

Zelf boeit me downtime van de telefoniedienst weinig. Mensen die me echt willen bereiken hebben m'n 06, de rest is niet belangrijk genoeg >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 02-07-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Sinds dit weekend ben ik verhuisd. In mijn nieuwe huis hebben we internet + tv van UPC met een Cisco epc3213 modem. Nou werkt het modem prima, maar er zit maar 1 ethernet poort aan het modem, en het heeft ook geen wifi.

In mijn oude huis had ik ADSL, met een linksys WAG160n. Dat is een ADSL-gateway met 4 ethernet poortjes en wifi, en veel opties qua port forwarding etc. Nou wil ik graag dat ding aansluiten op mijn nieuwe kabelmodem, zodat ik weer een thuisnetwerkje kan draaien. Maar dat krijg ik absoluut niet voor elkaar.

Als ik mijn kabelmodem aansluit op poort 1 van mijn WAG160N dan functioneert hij als een soort hub en kan ik wel (draadloos) internetten. Maar mijn computer krijgt dan het IP-adres van het kabelmodem en ik kan dan niet meer inloggen op mijn WAG160N om bijv. een poort door te sturen. Erg vreemd ..

Weet iemand of ik deze twee apparaten toch op de een of andere manier kan combineren om een thuisnetwerkje te draaien? Of moet ik toch maar een wireless router kopen (bijv. WRT320)? Ben benieuwd, de huidige oplossing is waardeloos :)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet een ethernetrouter kopen, de huidige knutselpoging is waardeloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43
Als jij van je WAG160n een router kan maken waarbij één van de LAN-poorten een WAN-poort wordt, dan kan je 'em gebruiken. Anders zal je een nieuwe router moeten kopen.

Wellicht dat Linksys en/of Google je meer kunnen vertellen over de mogelijkheden betreffende je WAG160n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Nu online
sylvesterrr schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:42:
Als jij van je WAG160n een router kan maken waarbij één van de LAN-poorten een WAN-poort wordt, dan kan je 'em gebruiken. Anders zal je een nieuwe router moeten kopen.

Wellicht dat Linksys en/of Google je meer kunnen vertellen over de mogelijkheden betreffende je WAG160n.
Google en Linksys helpen niet echt :) Ik ben bang dat ik iets moet kopen met een WAN-poort i.p.v. een SDL-poortje. Die WRT dingen zijn wel goed? Of kan ik beter iets anders kopen?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

het lijkt me beter dat je jezelf eerst orienteerd door reviews te lezen :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:07:
Als het echt essentieel is dat telefonie altijd up is, zou je het beste twee verschillende lijnen kunnen nemen over verschillende infra (eentje over de kabel, eentje over koperpaar van KPN), en die dan met failover via een PBX (dmv Asterisk makkelijk zelf te bouwen) die op UPS aangesloten is draaien.

Hoe goed je provider ook is, downtime kan altijd gebeuren. Met een setup als bovenstaande dek je jezelf optimaal in voor beperkte kosten (veel goedkoper dan een zakelijke lijn met ditto dure serviceovereenkomst - en de kans op uitval is zowaar lager)

De vraag die je verder moet stellen is wat je prioriteiten zijn - per product de betrouwbaarst mogelijke oplossing (wat in totaal zeker duurder gaat zijn dan een totaalpakket bij één aanbieder), of de beste totaalpakket, of de goedkoopste totaalpakket. Hoogstwaarschijnlijk kom je in elk van deze scenario's uit bij verschillende opties.

Over de snelheid van internet kun je kort zijn: tenzij je ergens zit waar glasvezel aangeboden wordt, is UPC aanzienlijk sneller dan de alternatieven die via ADSL mogelijk zijn (laat staan wat je haalt), ook al heb je flink pech met een drukke wijk.

Mbt telefonie: dat is qua bandbreedte volstrekt triviaal (64kb/s). Omdat KPN z'n lijnen vanuit de centrale voedt, heb je dus geen modem die afhankelijk is van de stroomvoorziening in je huis. Theoretisch is analoge PSTN van KPN dus het betrouwbaarst. Dat gezegd, hoe vaak komt het voor dat alle electra eruit ligt en de KPN centrale niet ook plat is?

Dan heb je TV, dat is een uiterst subjectieve punt. Kwalitatief is HD-DTV via DVB-C (kabel) of DVB-S (satelliet) het best, de meeste mensen vinden DVB-T (Digitenne) het slechtst, al is analoge CATV ook geen pretje als je kabels niet op orde zijn en je dus op sommige zenders sneeuwerig beeld hebt (maar dat heb je voor het grootste deel zelf in de hand). Qua keuze wint satelliet overduidelijk, qua themazenders voor de NL-markt kabel, en qua prijs als losse dienst satelliet met alleen free-to-air (duh, is gratis), voor NL commerciele meuk Digitenne. Prijs in pakket moet je maar kijken, dat verschilt iedere week wel...
IPTV heeft doorgaans niet zoveel zenders, maar wel veel interactieve meuk. Belangrijk om daar te weten is dat het van je (ADSL) bandbreedte af gaat, daar heb je bij overige technieken (CATV en DVB-C, S, en T) geen last van.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, erg informatieve reply _O_.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn modem valt al een aantal weken continu uit (er blijft slechts 1 lampje branden). Het enige dat vervolgens werkt is een reset, waarbij ik de coax kabel er opnieuw in moet draaien.

Bij UPC willen ze alleen een monteur sturen, als er iets met de bekabeling mis is (5 mnd out en geleverd door UPC) dan moet ik zelf betalen 8)7 . Als het modem stuk is krijg ik een nieuwe. Nu is het probleem dat de monteurs van UPC er een handje van hebben niet mee te werken als blijkt dat het modem op het bezoek moment 'gewoon' werkt.

Nu lijkt mij weinig mis met de bekabeling dus ik wil gewoon een nieuw aansluitpakket om dat uit te proberen, maar nee er moet een monteur komen. Alsof ik zelf geen 3 draadjes aan kan sluiten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43
Voor een paar euro kan je een coax kabel incl. connectoren kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaquero
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 05:15
Ik heb ca. 3 weken terug een hele scherpe aanbieding van UPC gehad voor FBP60, telefonie onbeperkt endigitale tv royaal. Omdat ik toch al aan het rond kijken was heb ik het maar gedaan. Krijg ik de bevestiging in huis, wordt gewoon het normale bedrag berekend, scheelt toch € 25,- in de maand. Weer bellen en daar werd mij gewoon doodleuk verteld dat de aanbieding die ik heb gekregen niet mogelijk was en dat ik gewoon de volle mep moest betalen. Ik maar gelijk gevraagd of ze mij wilde doorverbinden met de afdeling opzeggingen en daar blijkt ineens dat het wel mogelijk was. Mijn hand over mijn hart gestreken en gezegd nou stuur het maar op dan. De betreffende medewerker verzekerde mij ervan dat op het moment dat ik de spullen in huis had, het gelijk zou werken.

Afgelopen zaterdag spullen ontvangen, meteen aansluiten en het werkte...... voor wel een half uur :(
Sindsdien alleen maar problemen, geen verbinding, instabiele verbinding enz.
Verschillende malen gebeld, heeft me ondertussen al dik € 50,- gekost. |:(
Gisterenmiddag nog werd mij verzekerd dat het binnen 24 uur werd opgelost, je raad het al nog steeds niets.
Gelukkig had ik Tele2 nog niet opgezegd en zit ik dus niet helemaal zonder. 8)7
Ik ga ze vanmiddag nog 1 keer bellen, als ze het voor zaterdag niet hebben opgelost ga ik gebruik maken van de 7 dagen bedenkttijd en stuur ik alles terug, maar dan hoeven ze mij ook nooit meer te benaderen. Ik ben er echt helemaal klaar mee. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

dion_b schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:42:
[...]

Juist. Ik zou hier toch echt een AOP aan (laten) hangen. Die dingen dienen drie doelen:

1) de boel galvanisch scheiden - voor de veiligheid van jouw apparatuur en die van de kabelaar.
2) een duidelijke afscheiding zijn van wanneer iets jouw verantwoordelijkheid is en wanneer die van de kabelaar. Dat kastje wat je eraf haalde + groene coax zijn namelijk ook niet jouw eigendom :o
3) radio en TV uitgang in de woonkamer voorzien.

Je bent blijkbaar die eerste twee (en belangrijkste) dingen vergeten. De tweede kan problemen geven als je ooit moet bellen over een storing, de eerste kan je TV opblazen als iemand buitenhuis (of bij de buren) afgrijselijk zit te prutsen...
even een opgegraven reactie quoten :+

UPC belt me net n.a.v. mijn vragenvuur via DM op twitter, monteur komt morgen kosteloos een AOP plaatsen :)

als ie verder maar overal afblijft, want het werkt verder prima (kan er zelf helaas niet bij zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je nou eens wat info zou geven zouden we je misschien kunnen helpen. Zo schiet dat natuurlijk niet op :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
@hmmmmmmmmmpffff:

Hier een FP 60 gebruiker. Heb zelf (voor mn ouders dan, maar internet voor mezelf natuurlijk :*) ) een alles-in-een pakket geregeld. (60Mbit/telefonie onbeperkt/HDtv royaal/etc. Na alles aangesloten te hebben na 20 minuten verbinding -> sindsdien geen problemen. (buiten de plaatselijke storing van min postcode gebied voor nederland-denemarken, gelukkig zat ik in de kroeg, echter kan UPC hier niets aan doen)

Hou altijd in je hoofd: goede berichten zal je niet lezen (vinden mensen zonde van de tijd) slechte berichten wel, want dan wordt er naar een oplossing gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--help schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:57:
@hmmmmmmmmmpffff:

Hier een FP 60 gebruiker. Heb zelf (voor mn ouders dan, maar internet voor mezelf natuurlijk :*) ) een alles-in-een pakket geregeld. (60Mbit/telefonie onbeperkt/HDtv royaal/etc. Na alles aangesloten te hebben na 20 minuten verbinding -> sindsdien geen problemen. (buiten de plaatselijke storing van min postcode gebied voor nederland-denemarken, gelukkig zat ik in de kroeg, echter kan UPC hier niets aan doen)

Hou altijd in je hoofd: goede berichten zal je niet lezen (vinden mensen zonde van de tijd) slechte berichten wel, want dan wordt er naar een oplossing gezocht.
Jep daar was ik inmiddels mij ook wel van bewust, vooral de negatieve ervaringen worden op internet beschreven. Veelal in slecht Nederlands.

Leuk dat je zelf een prima ervaring hebt, ik denk dat ik binnenkort ook ga overstappen. Als anderen nog positieve ervaringen hebben hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik ben met de kerst gaan samenwonen en heb toen het droomdealpakket met een jaar film1 erbij genomen
Snelle afhandelling aanvraag, binnen een week het pakket binnen en dezelfde dag nog online en alles werkend :)

voorlopig voldoet de FP25 en standaard digitale televisie wel :)

zodra we een HDTV Scherm of beamer hebben kijken we wel even naar een upgrade (al dan niet meteen naar het royaal pakket) :)

voorlopig zitten we nog lekker met een breedbeeldtv en een beamer die max 800*600 aan kan :+

monteur is net geweest om een AOP te plaatsen en heeft alles weer netjes werkend achter gelaten, hij had alleen geen boormachine (en wij hebben alle muren met de verwouwing gestuct) dus moet het OAP alsnog zelf aan de muur hangen (alleen maar goed, dan kan ik zelf de plek bepalen) :+

Internet/tv heeft er naar ons weten nog nooit uitgelegen en IP verwissellingen zijn om de 2 maanden oid, dus nieteens zo storend (heb op mn servers in DC2 gewoon een scriptje draaien dat mijn DynDNS alias pingt en zodra het ip anders is, de firewalls update :+ )

[ Voor 14% gewijzigd door JoSchaap op 09-07-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaquero
dion_b schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:28:
[...]

Als je nou eens wat info zou geven zouden we je misschien kunnen helpen. Zo schiet dat natuurlijk niet op :o
Upc moet mij helpen en hun afspraken nakomen, daar gaat het om !
Maar wat heel verwonderlijk was dat ongeveer een half uur na mijn dreigement om alles terug te sturen en op te zeggen het ineens allemaal wel goed funcioneert. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Vaquero schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:19:
[...]

Upc moet mij helpen en hun afspraken nakomen, daar gaat het om !
Leuk en wel, maar kunnen wij daar iets aan doen? Kun je sowieso aangeven exact waar het foutgegaan is, en ben je er zeker van dat je zelf goed geinstalleerd hebt?

Dat laatste is namelijk wel iets waar we misschien wat mee kunnen. Maar daar geef je in het geheel geen info over, die mogelijkheid komt niet in je op.

Dit is Tweakers, we gaan ervan uit dat je zelf doet wat je kunt voordat je een post doet. (Inhouds)loos ranten hoort hier niet thuis.
Maar wat heel verwonderlijk was dat ongeveer een half uur na mijn dreigement om alles terug te sturen en op te zeggen het ineens allemaal wel goed funcioneert. 8)7
Oeh, stoer...

Als je nou eens meldt wat voor signaalwaardes je in je modem ziet en evt de logs eruit, waar in huis je eerste aansluitpunt is (vaak meterkast of woonkamer, maar wil nogal eens verschillen), en hoe je de modem daarop aangesloten hebt, dan kunnen we eens zien wat het vermoedelijke probleem was, en of dat probleem voorgoed weg is, of dat het net zo hard weer terug kan komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dion_b schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:06:
[...]

Een versterker versterkt alleen de downstream, voor de upstream is het niet beter dan een splitter. Geen wonder dat het vervangen van splitter door versterker ook niets uitmaakt :o

[...]

Prima, maar gezien je niets aan het probleem gedaan hebt betwijfel ik sterk of dat ook het geval zal zijn...

[...]

Idd.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom jij (+ monteur) niet gewoon conform instructie de boel installeert:
  • tweewegsplitter uit installatiepakket op AOP
  • modem op de ene poot, je gehele bestaande installatie (incl evt verdere splitters/versterkers) op de andere poot
Als je dan nog max staat te zenden is er iets in het netwerk mis. Nu kan niemand daar een uitspraak over doen ivm de situatie in huis.

Ik vermoed sterk dat de monteur gewoon een kabeltv-monteur was die veel ervaring heeft in downstream-signalen (die zijn prima), maar weinig verstand heeft van de upstream die nodig is (sterkte en kwaliteit) voor internet of andere zaken waar retourverkeer voor nodig is.
Heb toch maar gedaan wat je voorstelde om de boel hier uit te sluiten. Ging een hele tijd goed, upstream power was ook rond de 52/53. Maar; vandaag weer geen internet!
Power Level 58.2 dBmV
:( Grr het modem ligt nu aan een splitter direct aan het AOP, onder de kachel :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

UPC problemen gaan al sinds de chello tijd per regio je kan in een regio zitten waar t super werkt, maar ook in een regio waar iedereen problemen heeft.

zo was ik gister in abcoude en daar loopt UPC als stront door een trechter, maar daar heeft zijn hele straat last van en er is al veel geprobeerd (zelfs nieuwe kabels in de grond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38
Aghanim schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:32:
Mijn modem valt al een aantal weken continu uit (er blijft slechts 1 lampje branden). Het enige dat vervolgens werkt is een reset, waarbij ik de coax kabel er opnieuw in moet draaien.

Bij UPC willen ze alleen een monteur sturen, als er iets met de bekabeling mis is (5 mnd out en geleverd door UPC) dan moet ik zelf betalen 8)7 . Als het modem stuk is krijg ik een nieuwe. Nu is het probleem dat de monteurs van UPC er een handje van hebben niet mee te werken als blijkt dat het modem op het bezoek moment 'gewoon' werkt.

Nu lijkt mij weinig mis met de bekabeling dus ik wil gewoon een nieuw aansluitpakket om dat uit te proberen, maar nee er moet een monteur komen. Alsof ik zelf geen 3 draadjes aan kan sluiten :F
Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Het gaat om leveringsgarantie.. Die monteur levert gewoon goed werk af, en daar is UPC gewoon voor verzekerd. Mocht er daarna dus iets verkeerd gaan, is het de monteurs schuld, en hoeft UPC het niet te betalen, maar het aansluit bedrijf (Cable One hiero)

UPC betaald Cable One voor het leggen van een GOED aansluitpunt, als zij dat aan jou overlaten, wat voor zekerheid hebben ze dan?

Koop gewoon zelf bij de BCC (of insert random andere winkel) een redelijk fatsoenlijke coax kabel (> 10 euro per meter) en hang die er eens tussen...
Hang je modem er aan, en hang direct een laptop aan je modem.

Aanzetten, en een uurtje laten staan, daarna eens logs rustig bekijken (en eventueel hier posten)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 09:36
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:00:
[...]
Jep daar was ik inmiddels mij ook wel van bewust, vooral de negatieve ervaringen worden op internet beschreven. Veelal in slecht Nederlands.

Leuk dat je zelf een prima ervaring hebt, ik denk dat ik binnenkort ook ga overstappen. Als anderen nog positieve ervaringen hebben hoor ik dat natuurlijk graag.
Hier nog in eerste instantie een negatieve ervaring, naar uiteindelijk een goede ervaring :P

Administratief ging het namelijk wel mis; ik had het op mijn eigen naam het 45 euro pakket besteld terwijl we al UPC hadden op mijn vriendin's naam (standaard kabel + digitale tv starter). De dag erna er achteraan gebeld om dit voor te leggen, aangezien we op deze manier 2x een UPC abbonement zouden krijgen. De telefonist zei dat dit geen probleem was, hij zou de bestelling annuleren en dan konden we zelf een nieuwe bestelling plaatsen op de site op vriendin's naam.

Zo gezegd, zo gedaan. Paar dagen later het pakket ontvangen, geïnstalleerd en werkte allemaal prima.
Een week later kregen we echter weer een UPC pakket aangeboden van de postbode. Pakket gewoon aangenomen... dit bleek later het "geannuleerde" pakket te zijn op mijn naam.

Hierover gebeld met de servicelijn, deze gaven aan dat ik het pakket beter niet had aan kunnen nemen. Tja, aan dat advies had ik toen niet zoveel meer. Vervolgens werd aangegeven dat ik het gewoon ongeopend retour moest sturen binnen 7 dagen, dan zou het onder die 7 dagen afkoelperiode vallen. Zo gezegd, zo gedaan :)

Een maand later kreeg ik echter wel vrolijk een factuur voor het afgelopen kwartaal van dit "geannuleerde" pakket van 45 euro. Oftewel een factuur van dit pakket wat ik nooit heb afgenomen, we hadden immers al een pakket op vriendin's naam. Hierover gebeld, servicelijn gaf aan dat de administratie een paar weken achter lag, en dat post op mijn naam maar genegeerd moest worden :)

In de tussentijd nog wel een paar keer betaalherinneringen ontvangen, en 2 maanden later een sms, omdat ik de factuur nog steeds niet had betaald, en ik dit beter maar wel kon doen om "grotere kosten te voorkomen". Toen heb ik maar besloten een mail te sturen naar UPC.

In deze mail bovenstaande verhaal maar even uitgelegd, en gezegd dat ik graag duidelijk wil maken dat ik geen facturen meer wens te ontvangen op mijn naam :) Deze mail gekwalificeerd als "klacht" en 3 dagen later kreeg ik antwoord. Hierin werd verontschuldigingen aangeboden en waren eindelijk deze problemen voorbij.

Het pakket wat hier in huis is bevalt technisch gezien verder wel prima. Eigenlijk nooit storing gehad het afgelopen half jaar, en de 2 jaar daarvoor dat we alleen digitale tv hadden ook nooit. Alleen usenet downloadsnelheid kakt geregeld wel in icm Eweka, vooral tijdens "piektijden" kwakkelt de snelheid. Het blijft dan hangen rond de 1 mb/sec, terwijl 3 mb/sec mogelijk is tijden daluren :P Dat was bij ADSL wel altijd constant 1,6 mb/sec.

Voor 45 euro per maand is het een interessant pakket. Als glasvezel hier beschikbaar komt ga ik echter verder kijken of dat interessant is. Maar voor nu vind ik het een goede deal.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 12:37
FireDrunk schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:10:
[...]

...

Koop gewoon zelf bij de BCC (of insert random andere winkel) een redelijk fatsoenlijke coax kabel (> 10 euro per meter) en hang die er eens tussen...
Hang je modem er aan, en hang direct een laptop aan je modem.

Aanzetten, en een uurtje laten staan, daarna eens logs rustig bekijken (en eventueel hier posten)
10+ eur/meter voor een coaxkabeltje???

Als je een goede kabel van Hirschmann koopt ben je 1eur/meter kwijt (KOKA799 is zo'n beetje DE kabel). Op rol zit je op 40-50cent/meter... Pluggen zijn 2 eur ofzo.

Hirschmann kabel is gewoon goede kwaliteit. Belangrijker: het voldoet aan de 'kabelkeur'specs van de kabelaars. Dus dan kunnen ze het ook niet op de bekabeling afschuiven. Duurdere kabels zijn niet nodig.
(kabelkeur zegt niet alles, maar het is wel een ijkpunt voor een provider. maar als het daaraan voldoet is het gewoon goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:14:
[...]

Heb toch maar gedaan wat je voorstelde om de boel hier uit te sluiten. Ging een hele tijd goed, upstream power was ook rond de 52/53. Maar; vandaag weer geen internet!

[...]

:( Grr het modem ligt nu aan een splitter direct aan het AOP, onder de kachel :(
Was dat voor of na het onweer van gisteren? Als UPC even hard getroffen is als de NS zal het op tig plekken nu een bende zijn...
JoSchaap schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:03:
UPC problemen gaan al sinds de chello tijd per regio je kan in een regio zitten waar t super werkt, maar ook in een regio waar iedereen problemen heeft.

zo was ik gister in abcoude en daar loopt UPC als stront door een trechter, maar daar heeft zijn hele straat last van en er is al veel geprobeerd (zelfs nieuwe kabels in de grond)
Het zit denk ik een stuk lokaler dan "regio". Abcoude is regio Amsterdam, en ik heb in A'dam Oost totaal geen last van wat je beschrijft :o

Met zo'n summiere beschrijving is het trouwens erg moeilijk om te zeggen wat het waarschijnlijkst is, maar als het gerelateerd is aan het signaal kan het gewoon een eind-, groeps- of wijkversterker zijn, of kabels ertussen die problemen geeft. Als het gerelateerd is aan capaciteit, dan is het waarschijnlijk het aantal modems (of beter gezegd: het totale verbruik, die twee dingen hoeven niet overeen te komen) op een CMTS blade of op een interface op zo'n blade. Dat zal dus waarschijnlijk een tot een paar wijken zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dion_b schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:16:
[...]

Was dat voor of na het onweer van gisteren? Als UPC even hard getroffen is als de NS zal het op tig plekken nu een bende zijn...
Was rond 11:00 in de ochtend.. :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ok ik heb het helemaal gehad met UPC. Heb net een nieuwbouwwoning gekocht, en sinds 2 weken heb ik mijn sleutel, lekker klussen dus. Over 2 weken ga ik er al naartoe verhuizen dus had alvast een upc totaal pakket besteld (telefonie, digitale HD tv + 30mbs internet). Pakket binnen, ik naar de meterkast, sluit de modem dmv een splitter aan (groene kabel op de splitter, en dan een kabel naar de modem). En alleen het DS lampje blijft knipperen. Geen signaal dus.

Ik bel UPC op, vertel ze wat er aan de hand is, en ik krijg de vraag of mijn tv wel een signaal heeft. Dus ik zeg de helpdesk jongen dat ik geen tv heb, en voorlopig ook niet krijg. Ik wil mijn internet gaan gebruiken, niet mijn tv. Zegt hij dat hij me niet kan helpen zolang ik niet test of ik een signaal binnen krijg op een tv. :?

Dus ik moet eerst een tv gaan kopen voordat ze mijn internet verbinding kunnen maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
bones schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:41:
Ok ik heb het helemaal gehad met UPC. Heb net een nieuwbouwwoning gekocht, en sinds 2 weken heb ik mijn sleutel, lekker klussen dus. Over 2 weken ga ik er al naartoe verhuizen dus had alvast een upc totaal pakket besteld (telefonie, digitale HD tv + 30mbs internet). Pakket binnen, ik naar de meterkast, sluit de modem dmv een splitter aan (groene kabel op de splitter, en dan een kabel naar de modem). En alleen het DS lampje blijft knipperen. Geen signaal dus.

Ik bel UPC op, vertel ze wat er aan de hand is, en ik krijg de vraag of mijn tv wel een signaal heeft. Dus ik zeg de helpdesk jongen dat ik geen tv heb, en voorlopig ook niet krijg. Ik wil mijn internet gaan gebruiken, niet mijn tv. Zegt hij dat hij me niet kan helpen zolang ik niet test of ik een signaal binnen krijg op een tv. :?

Dus ik moet eerst een tv gaan kopen voordat ze mijn internet verbinding kunnen maken. 8)7
Wat dacht je van gewoon even bij een van de buren die wel TV kijkt een TV lenen (desnoods een oud ding op zolder) en die gebruiken om te kijken of er überhaupt signaal op staat...

Beetje creatief zijn helpt vaak stukken beter bij het oplossen van problemen :z

Trouwens, WTF heb je een pakket met (HD!)TV aangevraagd als je geen TV wilt kijken? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 12-07-2010 16:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Zowieso heb je nog geen AOP als je de splitter direct op de groene kabel zet, laat daar eerst eens een monteur voor komen (kost niets)

gaat het snelst als je via twitter een afspraak regelt (zie mijn eerdere posts)

www.twitter.com/UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
dion_b schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:55:
[...]

Wat dacht je van gewoon even bij een van de buren die wel TV kijkt een TV lenen (desnoods een oud ding op zolder) en die gebruiken om te kijken of er überhaupt signaal op staat...

Beetje creatief zijn helpt vaak stukken beter bij het oplossen van problemen :z

Trouwens, WTF heb je een pakket met (HD!)TV aangevraagd als je geen TV wilt kijken? 8)7
Grappenmaker, ik vertel er bij dat het een nieuwbouwwoning is, ik heb een hoekwoning, en heb maar 1 buurman die ik dus niet ken, en die gaat mij echt geen tv meegeven om even te testen.

En ja heb een pakket met HD aangevraagd maar haal pas eind augustus een nieuwe Led LCD.

Zo vreemd is het toch niet dat ik wil kunnen internetten zonder dat ik nog een tv heb ? En vind het zoiezo belachelijk dat ze mij niet verder kunnen helpen. Ik had ook alleen internet kunnen aanvragen (en geen tv abo), hoe willen ze het dan oplossen ?
JoSchaap schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:54:
Zowieso heb je nog geen AOP als je de splitter direct op de groene kabel zet, laat daar eerst eens een monteur voor komen (kost niets)

gaat het snelst als je via twitter een afspraak regelt (zie mijn eerdere posts)

www.twitter.com/UPC
Hoezo dat , waarvoor moet ik een monteur laten komen dan ? Ik heb van hun de splitter gekregen, en in hun handleiding staat dat ik deze op de groene kabel moet aansluiten. Wat moet er nog meer gebeuren dan ?

[ Voor 21% gewijzigd door bones op 12-07-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan geen internet aanvragen zonder TV abo ;) Maar het is de enige manier voor UPC om te bepalen of jij uberhaupt signaal hebt..zonder een monteur te hoeven sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaquero
dion_b schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:52:
[...]

Leuk en wel, maar kunnen wij daar iets aan doen? Kun je sowieso aangeven exact waar het foutgegaan is, en ben je er zeker van dat je zelf goed geinstalleerd hebt?

Dat laatste is namelijk wel iets waar we misschien wat mee kunnen. Maar daar geef je in het geheel geen info over, die mogelijkheid komt niet in je op.

Dit is Tweakers, we gaan ervan uit dat je zelf doet wat je kunt voordat je een post doet. (Inhouds)loos ranten hoort hier niet thuis.

[...]

Oeh, stoer...

Als je nou eens meldt wat voor signaalwaardes je in je modem ziet en evt de logs eruit, waar in huis je eerste aansluitpunt is (vaak meterkast of woonkamer, maar wil nogal eens verschillen), en hoe je de modem daarop aangesloten hebt, dan kunnen we eens zien wat het vermoedelijke probleem was, en of dat probleem voorgoed weg is, of dat het net zo hard weer terug kan komen.
Bij mijn eerste melding gaven ze bij UPC al meteen aan dat het niet aan mijn installatie lag, maar dat er iets in het modem niet klopte. Dit kon van hun kant op afstand gefixed worden. Alleen beloven ze elke keer dat ze het binnen een bepaalde termijn oplossen wat dus vervolgens gewoon niet gebeurd. En elke keer moet je weer gaan bellen en vervolgens kun je weer 10-15 minuten wachten voor je aan de beurt bent. Ondertusssen ben ik al € 50,- aan bellen met klantenservice kwijt. En ik vond het wel heel toevallig dat op het moment dat ik alles weer wil terug sturen het wel ineens verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
bones schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:20:
[...]

Grappenmaker, ik vertel er bij dat het een nieuwbouwwoning is, ik heb een hoekwoning, en heb maar 1 buurman die ik dus niet ken, en die gaat mij echt geen tv meegeven om even te testen.
Lekkere buren heb je dan gelijk te pakken...

En je hebt ook helemaal geen vrienden, kennisen, familieleden met een oude CRT TV ergens? Ook geen TV kaart voor in je PC ergens in een verhuisdoos liggen? Of voor mijn part een radio die op de kabel aangesloten kan worden...?
En ja heb een pakket met HD aangevraagd maar haal pas eind augustus een nieuwe Led LCD.

Zo vreemd is het toch niet dat ik wil kunnen internetten zonder dat ik nog een tv heb ? En vind het zoiezo belachelijk dat ze mij niet verder kunnen helpen. Ik had ook alleen internet kunnen aanvragen (en geen tv abo), hoe willen ze het dan oplossen ?
Misschien even diep adem halen, stap terug doen, en even stilstaan bij wat je daar technisch in huis gehaald hebt. Dat is kabelinternet, een internetverbinding die - jawel - over de televisiekabel geleverd wordt. Of niet, als die kabel helemaal niet actief is.

Nu staat geheid in de administratie van UPC aangegeven dat het signaal aan zou moeten staan op jouw adres. De vraag is of dat ook echt zo is. Je zou daarvoor een dure monteur kunnen sturen met een professioneel meetapparaat. Of je zou iemand kunnen laten kijken met een simpel apparaat dat iedereen die een TV-product bestelt in huis heeft.
Als je alleen internet had besteld zou ik je nog ergens gelijk geven, maar je neemt nota bene twee televisieproducten af van dat bedrijf (analoge TV en digitale TV). Vind je het gek dat ze dan verwachten dat je - heel misschien - iets hebt waarmee je TV signalen kan opvangen?

For the record, ik heb ook geen televisie in huis, en ik kijk al jaren geen TV meer. Ik heb dan ook geen digitale TV van UPC, en enige reden voor analoge TV is dat dat automatisch aanstaat zodra het signaal aangeschakeld is, ik doe er verder geen drol mee. Maar als ik in de knoop zat en een TV nodig had om iets te testen, zou ik het geheid binnen een kwartier geregeld hebben, via buren of kennisen.
[...]

Hoezo dat , waarvoor moet ik een monteur laten komen dan ? Ik heb van hun de splitter gekregen, en in hun handleiding staat dat ik deze op de groene kabel moet aansluiten. Wat moet er nog meer gebeuren dan ?
Nou, wat dacht je van uitzoeken waar dat signaal blijft? :z

Als alles werkte was je modem online gekomen. Dat betekent dat er twee dingen mis kunnen zijn:
1) jij hebt geprutst, bijvoorbeeld door modem niet op eerste aansluitpunt aan te sluiten (klinkt onwaarschijnlijk gezien je verhaal, maar sluit het nooit uit)
2) UPC denkt het signaal aangesloten te hebben op jouw adres, maar het komt niet aan, bijvoorbeeld door gekruiste kabels (ipv jou hebben ze de buren aangesloten), of doordat de schakeling gewoon niet goed gegaan is, of omdat er een doodgewone storing ergens is.

Situatie 1 zou je over de telefoon moeten kunnen uitsluiten. Wat je dan overhoudt is een probleem dat onder verantwoordelijkheid UPC valt. Dat kunnen ze niet over de telefoon oplossen, dus moet iemand op locatie actie ondernemen. Zo iemand noemen ze doorgaans een monteur :z
Vaquero schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:36:
[...]

Ondertusssen ben ik al € 50,- aan bellen met klantenservice kwijt. En ik vond het wel heel toevallig dat op het moment dat ik alles weer wil terug sturen het wel ineens verholpen kan worden.
10 cent per minuut... jij hebt dus ruim acht uur aan de telefoon gehangen met UPC? In dat geval zou ik je aanraden om communicatie voortaan schriftelijk te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

bones schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:20:
[...]

heb je uberhaupt mijn eerdere reply's gelezen?

Zonder AOP heb je geen galvanische scheiding om je apperatuur te beschermen.

zo had ik het ook en was dus niet de bedoelling:
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/716/hoofdaansluiting.jpg

upc heeft hier kosteloos een AOP op geplaatst, dit is namelijk hun verantwoording, ze zijn verplicht een werkend AOP te plaatsen

dan kan de monteur meteen je signaal checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:50

KroeT

[...]

Ik had last van wegvallend internet, en achteraf bekeken was het probleem na zware regenval steeds een paar dagen erger. Eerst een monteur langsgehad die aangaf dat het probleem niet in mijn eigen bekabeling zat. Vanochtend een monteur langsgehad die de kabel heeft doorgemeten, er blijkt zo'n vijf meter van mijn huis een breuk in de kabel te zitten waardoor er water in de afscherming komt. Vrijdag komt er een aannemer langs om de boel open te leggen en [de hele kabel te vervangen] of [het defecte deel te vervangen]. Nu is het vervangen van de hele kabel vast een dure grap omdat ik 70 meter bij de wijkkast vandaan woon, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat ze alleen het defecte deel vervangen. Nu ligt dat defecte deel net wel of net niet in mijn tuin, mogelijk ergens onder mijn coniferenhaag. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig hoe ze dat gaan oplossen. Ik koester mijn haag namelijk :). Ook alle andere beplanting mag van mij wel gewoon overleven. Ik verwacht dat ze het netjes doen hoor. Ik laat het jullie wel even weten.

Geen vraag, wel overbodige info. Graag gedaan :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Nu online
Nee hoor, geen overbodige info.

Ik vind het wel leuk om te volgen. Ik zou zelf niet zo snel regen en slecht internet met elkaar in verband hebben gebracht, maar het kan natuurlijk inderdaad prima!

Ik ben wel bang voor je tuin :X

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
leuk dat UPC alleen.....

Soms heb ik wel het gevoel dat ze gewoon de verkeerde mensen aan nemen.
Die net een beetje pc ervaring hebben opgedaan hebben en zich dan al helpdesk medewerker gaan noemen..
want 9 van de 10 vragen die ik ze stel weten ze niet eens wat ik bedoel

bijvoorbeeld van de overgang van Windows 98 naar XP
ze gaan het 3 keer uit leggen hoe ik iets moet doen in Windows 98 , waarop ik 3 maal zeg , heb ik niet ik heb Xp ......

stil .... ja daar werken wij niet mee dus daar kunnen we je niet mee helpen ..
Beos het zelfde geval en om dan nog maar even over linux helemaal niet te hebben :)

En dat ze verhuizen een nieuw contract aan sluiten vind ik ook wel erg ver gaan ... omdat er niets veranderd aan het pakket alleen je adres.

Zo doende zat ik langer aan me verplichtingen vast bij UPC.

maar ze hebben wel humor daar bij de helpdesk ... :( not

een paar jaar geleden ben ik 2 weken bezig geweest om me modem aan de praat te krijgen ten minste werkend.

niets lukte ..
ik diverse keren gebeld en monteur laten komen ...
Niets kunnen vinden weer terug bellen want het probleem bleef.

geen verbinding kunnen krijgen
na twee weken komen ze er achter dat ze mijn modem hadden ingevuld met een 0 ipv een o
toch wel slordig om dat diverse mensen te spreken die dat soort dingen over het hoofd zien.

maar dan nog zeggen oke hij doet het weer en of ik verder nog klachten had :)
net doen of het aan mij lag ....

verder ben ik wel te spreken alleen dat ze me borg nooit meer terug betalen die ik betaald heb bij de aansluiting B@rt ... overgenomen door Chello dat kunnen ze niet meer achter halen of ik die betaald heb ...

ach zelf na brieven sturen met bewijs en dan nog terug als antwoord krijgen we kunnen maar 6 jaar terug kijken.
En dat alleen nieuwe klanten recht hebben op de kortingen die hun geven is ook wel klant onvriendelijk zelf na een her aan sluiting kan en mag je er geen gebruik van maken omdat je al klant bij hun bent
en dat na 10 jaar bij hun te zitten

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaquero
dion_b schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:50:

[...]

10 cent per minuut... jij hebt dus ruim acht uur aan de telefoon gehangen met UPC? In dat geval zou ik je aanraden om communicatie voortaan schriftelijk te doen...
Het is 10 cent per minuut plus het gebruik van je mobiele telefoon. En aangezien mijn vaste telefonie van UPC niet werkte moest ik wel mijn mobiel gebruiken. En over die schriftelijke communicatie, dat gaat dan natuurlijk helemaal lang duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 08:53
't is nou niet vooruit te branden af en toe, bij jullie ook? omgeving 3317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik zit zelf in duivendrecht 1115 en heb altijd perfecte verbinding. ook nog niet echt storingen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
JoSchaap schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:17:
ik zit zelf in duivendrecht 1115 en heb altijd perfecte verbinding. ook nog niet echt storingen gehad :)
Het is nou weer goed. Heb m'n modem aan en uit uitgezet maar ben toen weggegaan en ben nu weer thuis en nu is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Scooper schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:36:
Nee hoor, geen overbodige info.

Ik vind het wel leuk om te volgen. Ik zou zelf niet zo snel regen en slecht internet met elkaar in verband hebben gebracht, maar het kan natuurlijk inderdaad prima!

Ik ben wel bang voor je tuin :X
Ik vrees toch ook wel een beetje voor mijn tuin. Ze mogen best een paar planten opzij scheppen, als ze mijn haag maar laten staan. Dat ding is nu 2,5 meter hoog, en dan heb ik er toen ik het huis kocht nog een meter vanaf gehaald, dus je kunt je voorstellen hoe massaal die planten zijn. Maar goed, ik blijf er zelf bij dus ik kan het een beetje in de gaten houden. Ik ga vooralsnog uit van een professionele aannemer die vaker onder planten door kabels heeft getrokken :)

Nog wat extra on-topic info: er schijnt een kabel van 21 mm doorsnede te lopen van de wijkcentrale naar 'ergens in de buurt van mijn huis', alwaar de kabel dankzij een verloopstukje verder gaat als 12 mm omdat dat beter te verwerken is in de woning. Het lek zit waarschijnlijk in dat laspunt. Mijn gok (en hoop) is dan ook dat de kabel vanaf daar tot aan mijn AOP wordt vervangen. De binnenkomende kabel heeft nu namelijk een dunnere kern dan de kabels die ik zelf in huis gebruik, het voelt gewoon nogal droevig aan.

Nogmaals: vrijdag horen jullie het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:44

Zenix

BOE!

Zelfde bij mij gisterenavond, dns servers deden het niet meer goed. Na reset vanmorgen was het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBskill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Haha, ik heb wel eens gehad dat ik iemand van de UPC moest uitleggen dat er meer toetsen zijn dan F8 om in de bios te komen 8)7 . Ik zit er de laatste tijd wel aan gedacht om over te stappen naar een andere provider, sinds kort heb ik een nieuwe modem/router en het ding heeft tot nu toe alleen maar problemen gegeven :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:57

pcprutser

No message

Sinds een maand of 2 hebben bij ook het alles-in-een pakket van UPC, alleen klapt de modem er om de zoveel tijd uit (de ene keer 3 keer per dag, en soms een paar dagen gaat het goed), mijn zwager heeft er ook last van, maar waar het aan ligt, geen idee..
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

Gewoon even de helpdesk bellen :).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

dat dacht ik dus zelf ook al, maar ik dacht dat iemand hier er misschien ervaring mee zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

Ik zie het wel eens voorbij komen inderdaad, soms komt het door veel torrent-gebruik (veel connecties > hard werken voor de router en of modem) en dan kan hij er wel eens mee kappen. Behalve dat heb ik verder geen idee.
Aan de UPC-modem kun (mag) je zelf weinig doen, dus er zit niet veel anders op dan even met de helpdesk te bellen en kijken of ze een oplossing hebben, waarschijnlijk krijg je (na 2a3 keer bellen) een nieuwe of komt er een monteur langs.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
pcprutser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:20:
dat dacht ik dus zelf ook al, maar ik dacht dat iemand hier er misschien ervaring mee zou hebben..
Als de modem echt fysiek aan en uit gaat, is er iets anders aan de hand. Nog nooit meegemaakt dat een modem door zwaar internetverkeer eruit klapt en je noemt een paar keer per dag dus het is onregelmatig. Een gare router zou kunnen maar het modem lijkt me sterk, eerder een brakke verbinding of een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

heb ook gelijk bij het aansluiten van het alles-in-een pakket een nieuwe router ertussen geknoopt. en torrents gebruik ik zelden tot nooit (alleen als ik het niet op nieuwsgroepen kan vinden, heb momenteel geeneens een torrent-client geinstalleerd).
en het gebeurt zowel bij het starten van de verbinding (firefox openen), als bij het op volle snelheid donwloaden..

[ Voor 19% gewijzigd door pcprutser op 15-07-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Heeft iemand ook last van een hele langzame verbinding? Ik merk dat laatste tijd na 7 uur 's avonds dat de download snelheid zakt naar 0.40 Mb/s terwijl de upload wel gewoon normaal is. Deze pc is de enige aangesloten op het netwerk en ik ben niets aan het downloaden. Woon in Nijmegen postcode 6541.

[ Voor 5% gewijzigd door n0elite op 15-07-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 12:37
KroeT schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:46:
[...]

Nog wat extra on-topic info: er schijnt een kabel van 21 mm doorsnede te lopen van de wijkcentrale naar 'ergens in de buurt van mijn huis', alwaar de kabel dankzij een verloopstukje verder gaat als 12 mm omdat dat beter te verwerken is in de woning. Het lek zit waarschijnlijk in dat laspunt. Mijn gok (en hoop) is dan ook dat de kabel vanaf daar tot aan mijn AOP wordt vervangen. De binnenkomende kabel heeft nu namelijk een dunnere kern dan de kabels die ik zelf in huis gebruik, het voelt gewoon nogal droevig aan.

Nogmaals: vrijdag horen jullie het resultaat.
21mm is volgens mij standaardkabel die normaal gebruikt wordt tussen de groepsverdelers en de wijkkasten. Maar als jij 70m wegwoont, kan ik me voorstellen dat ze die kabel gebruiken (minder verlies) om die afstand uberhaupt fatsoenlijk te kunnen overbruggen. Maar zo'n dikke jongen kan niet in je AOP, dus vermoedelijk is het ongeveer naast je huis pas naar C12 of C6

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 15-07-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
pcprutser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:38:
heb ook gelijk bij het aansluiten van het alles-in-een pakket een nieuwe router ertussen geknoopt. en torrents gebruik ik zelden tot nooit (alleen als ik het niet op nieuwsgroepen kan vinden, heb momenteel geeneens een torrent-client geinstalleerd).
en het gebeurt zowel bij het starten van de verbinding (firefox openen), als bij het op volle snelheid donwloaden..
Maar je hebt wel gewoon verbinding dus? De router is dus juist geconfigureerd dat ie automatisch een IP adres moet ontvangen? Je hebt geen spyware of een virus die de verbinding blokkeren (kan ook nog)? Staat je modem in de meterkast? Dus geen COAX kabel van 20 meter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

let bij snelle internetverbindingen altijd op de LAN-WAN throughput van je router.
een hoop mensen doen het niet en zitten dan inderdaad met een router die moeite heeft met de snelheden

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

DJSmiley schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:11:
[...]

21mm is volgens mij standaardkabel die normaal gebruikt wordt tussen de groepsverdelers en de wijkkasten. Maar als jij 70m wegwoont, kan ik me voorstellen dat ze die kabel gebruiken (minder verlies) om die afstand uberhaupt fatsoenlijk te kunnen overbruggen. Maar zo'n dikke jongen kan niet in je AOP, dus vermoedelijk is het ongeveer naast je huis pas naar C12 of C6
Correct! Bij dezen namelijk een update en afsluiting van mijn eerdergenoemde verbindingsproblemen:

Vanochtend kwam er een aannemer in opdracht van UPC het lek in de kabel opsporen. Volgens zijn meting vijf meter van AOP en twee meter van de las onder mijn vloer (die ik zelf had aangelegd om in mijn meterkast te komen - met een uitstekend koppelstukje en goedgekeurd door de UPC-monteur die eerder is geweest). Het probleem lag dus dertig centimeter van mijn huis op nog geen halve meter onder de grond. Het laspunt waar de dikke kabel overgaat in de dunne (inderdaad ongeveer 21mm naar 10 of 12mm oid) was stuk. Destijds al een slechte lasverbinding geweest, maar ergens in het verleden bij het aanleggen van de tuin door de vorige bewoners is er wellicht wat onaardig mee omgegaan. Hoe dan ook, laspunt was stuk. Nieuw laspunt en nieuwe kabel rechtstreeks tot in mijn meterkast (dus geen koppelstukje meer), en het probleem is uit de wereld.

Het waren twee mannen waarvan één in opleiding. Allebei erg vriendelijk. Ik heb de heren van koffie en koek voorzien en even geïnteresseerd meegekeken om ze vervolgens even lekker met rust te laten. Alle steentjes zijn weer netjes teruggeplaatst en alle diensten werken weer uitstekend. Hulde dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag:
Ik heb nog een oudere 2 gats doos als AOP. Deze zit in de huiskamer zoals in de vorige eeuw vaak als zodanig geplaatst.
Er is al eens een nieuwe op gezet na blikseminslag. Het ding is dus niet uit 1977.
Alles werkt ook verder uitstekend, zowel analoge tv, digitale tv, internet en telefonie.
Nu heb ik begrepen dat de oudere AOP's niet dubbel maar enkel galvanisch gescheiden zijn. De afscherming is gewoon doorverbonden.
Vaak lees ik dat tegenwoordig dubbel galvanisch gescheiden verplicht is.
Moet ik het oudere AOP laten vervangen door een modern exemplaar of kan ik alles gewoon laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

paullus vraag het eens aan UPC

www.twitter.com/UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:13:
[...]

Maar je hebt wel gewoon verbinding dus? De router is dus juist geconfigureerd dat ie automatisch een IP adres moet ontvangen? Je hebt geen spyware of een virus die de verbinding blokkeren (kan ook nog)? Staat je modem in de meterkast? Dus geen COAX kabel van 20 meter ofzo.
Nee, de verbinding valt dan weg, en niet alleen op 1 computer, maar op alle pc's en ook de telefoon klapt er dan uit. De modem staat in de meterkast, dus lijkt me sterk dat het daaraan zou kunnen liggen.
En de router krijgt automatisch een IP-adres ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen Twitteraccount.
Voor als nog ga ik er van uit dat als UPC de AOP's wil laten voldoen aan de eisen van 2010, men een planmatige vervanging inzet en ik daar dan bericht van krijg.
Ik laat alles lekker zitten zoals het zit, want vervanging kost geld. Of ik moet UPC betalen of ik moet er vrij voor nemen.
Het ging mij zuiver om het feit of UPC daadwerkelijk een ombouwprogramma had voor de AOP's.
Dat blijkt niet het geval te zijn, waarschijnlijk onder het motto: If it is not broken, why fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
pcprutser schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:28:
[...]

Nee, de verbinding valt dan weg, en niet alleen op 1 computer, maar op alle pc's en ook de telefoon klapt er dan uit. De modem staat in de meterkast, dus lijkt me sterk dat het daaraan zou kunnen liggen.
En de router krijgt automatisch een IP-adres ed.
Welke router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

TP-Link TL-WR1043ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste maand geregeld dat bij UPC mijn DNS server verbinding wegvalt, vaak voor een paar minuten maar erg iritant, iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:18

Wvr

ik heb vorige week de 14e UPC gebeld om wat te vragen over inet meneer van UPC geeft netjes antwoord hier op,meneer van UPC geeft ook aan dat ik n 10MB heb en dat 25MB per maand 4€ duurder is.
ik vraag aan hoelang duurt het over zetten naar 25MB, duurt max 72 uur.
ik heb net een speed test gedaan bij UPC en kom niet verder dat 10MB.
ik bellen(mobile), moet 10min wachten voor dat ik geholpen wordt.

nu moetenze bij UPC het een en ander uit zoeken, ze bellen met 10 terug.

wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

zo als gewoonlijk is het nog niet verholpen, morgen avond bellen ze weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:28:
Heb de laatste maand geregeld dat bij UPC mijn DNS server verbinding wegvalt
Lekker dat je zoiets regelt.. :(

Andere DNS inkloppen in router was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Heb je de laatste firmware erop staan?

http://www.tp-link.com/su...d.asp?a=1&m=TL%2DWR1043ND

De router moet op Auto DHCP en dan het MAC adres clonen van de PC waarop het modem was aangesloten. Of als ie niet aangesloten was, het MAC adres clonen van de modem (dit staat onderop de modem). Als het goed is, moet je die optie ergens hebben in de router.

[ Voor 34% gewijzigd door chim0 op 23-07-2010 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

het werkt onder tussen valt niks tegen, als ik een test doen bij upc haal ik netje 25 Mbps en doe ik de test bij
bbnet haal ik ± 15Mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door Wvr op 23-07-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
25MB :?

Dat is 200Mb/s - tenzij jij iets weet dat wij niet weten biedt UPC niets aan boven de 120Mb/s :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dion_b schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:26:
25MB :?

Dat is 200Mb/s - tenzij jij iets weet dat wij niet weten biedt UPC niets aan boven de 120Mb/s :o
Volgens mij weet je best wat hij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

offtopic:
ochja het miereneuken over notaties gebeurd hier nog altijd :+

je zou toch bijna de dierenbescherming bellen :o arme miertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:27:
[...]

Volgens mij weet je best wat hij bedoelt.
Uhuh, deze keer wel. Maar als hij straks komt klagen dat hij "maar 3MB haalt"...

Dan weet je niet of hij bedoelt dat hij 3Mb/s haalt (wat weinig is voor een 25Mb/s abo), of dat hij echt 3MB/s (24Mb/s) haalt, prima voor een 25Mb/ verbinding, maar gewoon zelf niet snapt dat de ene app bits meldt en de andere Bytes.

Kwestie van opvoeding dus om later misverstanden te voorkomen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

omdat sommige mensen snel op hun teentjes getrapt zijn(als ze die hebben dan), zal ik het nu proberen om het goed te doen. :o

net weer een test gedaan en haal bij upc netjes 25 Mbps en dat terwijl bij BBnet een speed test doe ik maar 14.14Mbps.

als ik nu upc ga bellen met deze uitslagen gaan ze zeggen, maar meneer das goed zo.
maar is dat ook zo, mogen ze dit zo doen?(omdat ik wel 25Mbps haal bij hun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

@Wvr

UPC 60:

Ik haal bij BBned 16.62 Mbps, bij Speedtest.net Naaldwijk 49,69 en bij een 2e test bij een andere server in Amsterdam 19.61

De test is binnen 2 minuten na elkaar uitgevoerd.

M.a.w. de snelheid testen zegt niet veel en kan sterk wisselen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 11:39
@ Wvr: je moet niet UPC bellen maar BBNed en zeggen dat ze een betere verbinding met het net moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
AtRi schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:10:
@ Wvr: je moet niet UPC bellen maar BBNed en zeggen dat ze een betere verbinding met het net moeten nemen.
Inderdaad. Die speedtest is gewoon niet erg geschikt voor hogere snelheden. Je kunt trouwens erg logisch beredeneren dat de snelheid van jouw internetverbinding nooit lager zal liggen dan de hoogste waarde die je meet. Als er verschil is tussen twee speedtestsites, dan ligt dat niet aan jou, en ook niet aan de verbinding die je ISP levert.

Kanttekening: met een tragere PC kan het wel zijn dat sommige sites zo idioot veel javascript of flash gebruiken dat je CPU de bottleneck vormt, vooral bij Speedtest.net en de UPC testserver

IMHO de betere op dit moment:
- www.speedtest.net Naaldwijk server (let wel dat je meestal iets anders als default krijgt en dat er echt brakke servers tussen zitten zoals Portugaal en Capelle)
- www.upc.nl/speedtest (was een tijd lang waardeloos, lijkt momenteel weer op orde te zijn)
- www.nxs.nl (erg primitief, en gecapped op 100Mb/s, maar tot die snelheid juist door z'n primitiviteit IMHO de beste test op het net)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:36

Ankh

|true

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/890242548.png
UPC in Alkmaar met 60Mbit is zeker niet verkeerd. Die Cisco modem is toch een stuk beter als de docsis2 mode.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

bekabeld zit ik op de 24.8Mb/s - 1.58Mb/s
op de laptop wireless 24.1Mb/s - 1.21Mb/s

in Duivendrecht regio 1115 sinds begin december abbonee, tot nu toe nog geen problemen gehad, 1 keer slome DNS om 2uur 's nachts maar dat loste zichzelf op na een reboot van de WNDR3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/890249126.png

Upload is wel iets beter dan normaal. Ben erg tevreden met m'n UPC-internet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 24-07-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/890275040.png
upload heeft nog nooit volle bak bij mij gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20

Animal_X

Rodin

Zijn er toevallig meer mensen hier in de regio Almere? Ik heb sinds zeker een week of 4 erg veel signaalverlies... Dit vertaalt zich naar het regelmatig wegvallen van zowel internet als digitaal tv beeld. Binnenhuis is hier niets veranderd qua bekabeling... Erg vreemd... Meer mensen hier last van toevallig?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Animal_X schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:48:
Zijn er toevallig meer mensen hier in de regio Almere? Ik heb sinds zeker een week of 4 erg veel signaalverlies... Dit vertaalt zich naar het regelmatig wegvallen van zowel internet als digitaal tv beeld. Binnenhuis is hier niets veranderd qua bekabeling... Erg vreemd... Meer mensen hier last van toevallig?
Lelystad geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 08:49
Hoi, sinds gisteren hebben wij Fiber Power 60 met Thomson modem. Bevalt zeer goed. We zitten in A'dam. Hier is een test:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/891144385.png

Bijna precies de technische specificaties van het abonnement en dat voor 42 piek!
De tijd dat er geklaagd werd over UPC, is voorbij wat mij betreft :)

[ Voor 21% gewijzigd door Vibonacci op 25-07-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik zit prima op het goedkope FP25 pakket, (regio 1115)
speedtestje op laptop 2 kamers verder via wireless:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/891271009.png

op de PC (bekabeld gigabit) zit ik altijd op het max van de specificaties. upload zelf 2 tiende erboven soms :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier enorme problemen met nieuwsgroepen, heb 60 Mbit maar kom heel de dag al niet boven 100Kbps bij XSNews :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Almere buiten geen probleem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm..

ik heb net upc geinstalleerd en kom eigenlijk niet hoger dan 0.89 mbps
terwijl ik een 25 mbps abb. heb.

vanmorgen via mijn telfort had ik nog 5.91

komt dat doordat het modem nog moet warmlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

kan zoveel zijn. modem direct op je pc aangesloten met een kabel?
coax direct in je AOP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wordt nu al sneller

3.51...maar is nog altijd geen 25

direct aangesloten
via kabel
coax vanuit de muur (meterkast) gelijk via de upc-splitter in de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

DennusB schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:08:
Hier enorme problemen met nieuwsgroepen, heb 60 Mbit maar kom heel de dag al niet boven 100Kbps bij XSNews :(
Hetzelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:14:
Hij wordt nu al sneller

3.51...maar is nog altijd geen 25

direct aangesloten
via kabel
coax vanuit de muur (meterkast) gelijk via de upc-splitter in de modem
Dagje geduld, er moet vaak nog iets geactiveerd worden en het is weekend. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 22-09 22:03

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

DennusB schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:08:
Hier hetzelfde probleem, slaat echt nergens op.
Eerst dacht ik dat het problemen waren bij SMSUsenet, haalde gemiddeld ongeveer 40KB/s.
Vervolgens tweede newsserver geprobeerd, yabnews, hier ook 40KB/s.
Als laatste test deze twee samen laten werken, maar helaas nog steeds maar 40KB/s.

Overgins speedtest, http downloads etc. haal ik overal de goede snelheid.

Ik snap ergens wel dat UPC wil shapen, maar dit slaat nergens op.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:04
Dit staat op de site vanXS News:
Authenticatie
2010-07-23 14:00
Door een probleem met een van onze authenticatie databases, kan het voorkomen dat de performance minder is als wat u van ons gewend bent.

We werken aan een oplossing en verwachten dat het probleem aanstaande dinsdag is opgelost

Onze excuses voor het ongemak.
Team XS News

2010-07-25 19:45 Update:
Er is een nieuwe authenticatie/dbase server geplaatst. De migratie van de databases zal ongeveer 1 a 2 uur in beslag nemen. De verwachting is dat daarna de problemen definitief zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:36

Ankh

|true

Nog niet op volle snelheid, maar het werkt wel weer :-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
niet in almere, maar in nijmegen wel. Gebeurt me veel te vaak, terwijl het tot een maand geleden redelijk perfect was.

Afgelopen week zeker elke dag een keer offline geweest, zo ook op dit moment. Meer mensen in nijmegen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:49

ManiacsHouse

Scheisse!

Jelte schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:46:
[...]

niet in almere, maar in nijmegen wel. Gebeurt me veel te vaak, terwijl het tot een maand geleden redelijk perfect was.

Afgelopen week zeker elke dag een keer offline geweest, zo ook op dit moment. Meer mensen in nijmegen hier last van?
Jep hiero! Nu ook er weer uit (meesurfend met de buren nu :P ).
Sinds een week gezeik. Zeker 2-3 keer per dag. Al een keer of 6 gebeld en ze schijnen dondersgoed te weten dat er iets mis is. Maar na 5 dagen is er nog niks opgelost. Overigens ligt alles er af behalve TV downstream. Dus geen telefoon, internet en 'On demand' voor TV.

Het is hoogst irritant. Vroeg of ik nog compensatie kreeg. Nee meneer ze het wijsneusje van de helpdesk, alleen als een storing langer duurt dan 24 uur... Dit zijn de hele tijd korte storingen... Kon hem wel door de telefoon heen trekken.

Welke postcode zit jij? Ik op 6533.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:35

RvL

Op 6538 gisteravond ook ineens problemen terwijl ik eigenlijk nooit problemen heb. Modem deelde ip 192.168.100.2 uit aan de router i.p.v. een WAN adres. Modem herstart en toen deed alles het weer.

Zojuist probeer ik vanaf m'n werk m'n router te benaderen en krijg ik een timeout. Als ik vervolgens naar huis bel krijg ik 'het telefoonummer dat u probeert te bereiken, kan uitgeschakeld zijn'. Ergo: het ligt er weer uit. De website van UPC meldt geen problemen.

En ik heb niet de mazzel dat er onbeveiligde netwerken in de buurt zijn. Kennelijk weten ze hier allemaal wel hoe ze het een en ander moeten beveiligen....

[ Voor 18% gewijzigd door RvL op 26-07-2010 08:03 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1 ... 43 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.