Corona schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:42:
[...]
ok.gedaan wat gevraagd werd,modem rechtstreeks aangesloten op binnenkomende kabel,bedraad aangesloten.speedtest.net gaf een kleine verbetering,welgeteld 1 mbit meer,speedtest van upc oude verhaal,dus net geen 8 mbit.nxs was het beste,kreeg de binarie binnen met ong 950kb/s.
Kortom,de verbinding is niet hetgene wat het moet zijn.
Correctie: jij haalt niet wat je zou willen halen. Mogelijk ligt dat aan de verbinding naar buiten toe, maar op basis van de info die je hier geeft durf ik dat iig nog niet te constateren.
En dan de monteur,sja,zoals je waarschijnlijk wel weet is dat het eerste wat ze sturen,als hij constateert dat het inderdaad zo is dan zullen ze andere stappen moeten ondernemen neem ik aan.
Aannames zijn dodelijk. Als die monteur komt en straks wel goede snelheden meet op de modem ben jij de pineut. En als hij slechte waardes meet weet hij niet wat te doen.
Wat kan ik verder eraan doen,er ligt al een dik dossier bij upc,weliswaar tv gerelateerd,maar toch,we weten hoe het werkt.
Laat ik het zo stellen,als ik in discussie ga met een 1e lijns medewerker van UPC kom ik geen stap verder.Daar hebben we van geleerd,men durfde nl zelfs de verbinding te verbreken.
Jij gaat dus op een niet effectieve manier in discussie. Wat ik mis in jouw posts hier is de wil om zelf meer kennis op te doen om te achterhalen waar exact je probleem zit, en de moeite om dat gestructureerd en op duidelijke manier over te brengen. Als je in discussie wilt met een helpdesker zul je dat moeten onderbouwen. Doe je dat niet, dan kom je inderdaad nergens.
Mijn conclusie,ik ga erin mee,laat UPC het maar uitvogelen.
Ik heb hier gereageerd omdat ik er alles aan gedaan wilde hebben,zodat wij niet de rekening krijgen.
Goed, laten we dus verder kijken nu

-edit-
kleine aanvulling,de waardes uit het modem zijn als volgt:
--------------------------------------------------------------------------------
Downstream Channels
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 11.0 dBmv 39.3 dBmv
Channel 2: 10.7 dBmv 39.0 dBmv
Channel 3: 9.9 dBmv 39.0 dBmv
Channel 4: 9.2 dBmv 38.3 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 42.2 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv
Zoals gezegd, bij snelheidsproblemen zijn kabelwaardes niet bepaald relevant (als de boel uit zou vallen juist wel). Wat ik hier zie is een goede, lage upstream transmit power, maar een nogal hoge downstream receive power. Op zich zit alles wel binnen de grenzen, maar ik vermoed dat er volstrekt onnodig een versterker tussen hangt. Je downstreamkanalen zitten tussen de 9.2 en de 11dB. Zonder versterker zouden ze ws. tussen 2.2 en 4.1dB zitten, wat een stuk beter is
Maar goed, dat zegt dus niets over snelheid.
Wat wel
Laten we beginnen met de PC waarmee je meet uit te sluiten. Kun je daar iets over vertellen? Als het een Windows PC is, start eens op in "Veilige Modus met Netwerkondersteuning". Herhaal dan (nog steeds rechtstreeks met UTP op modem aangesloten) de speedtests. Maakt dat wat uit?
Wat gebeurt er als je een andere PC op dezelfde manier aansluit? Wat haal je dan?
Geef bovendien ook eens een keer gewoon de tijdstippen aan waarop je meet. Ik wil zien wat je 's ochtends haalt. En wees expliciet en duidelijk met je eenheden. b=bit, B=Byte, m=mili en M=Mega. Zorg dat er geen verwarring kan zijn over wat je schrijft. Schrijf in geval van twijfel voluit. Dus zoiets:
23-6 om 8u15:
• NXS: 1200 kiloByte per seconde
• UPC speedtest: 9 Megabit per seconde
23-6 om 19u:
• NXS: 900 kiloByte per seconde
• UPC speedtest: 8 Megabit per seconde
3
mili
bit per seconde? Dat noem ik niet "gewoon". Op dat tempo ben je enkele tienduizenden jaren bezig om een mp3tje binnen te halen
Ook jij dus: expliciet en duidelijk zijn. Hoofdlettergebruik maakt echt uit.
Natuurlijk snapt iedereen wel dat je Mega en niet mili bedoelt, maar het verschil tussen bit en Byte is niet zo duidelijk. Bedoel je hier 3 MegaByte/s of 3 Megabit/s
Sowieso, UPC + Eweka = feest. Dat is niets nieuws.
even de OP bekeken:
[...]
Ik heb:
Downstream
Freq/Power: 338.750 MHz 3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 48 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8
Ziet er dus goed uit
Nagenoeg perfect allemaal
Sowieso, signaalwaardes zijn niet oorzaak van 'lichte' snelheidsproblemen. Als daar iets mis mee is zak je terug naar <1Mb/s (en ja, ik bedoel hier Megabit, niet Byte) en krijg je gruwelijke packetloss. Daar is hier geen sprake van.
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS050247B_070908_MODEL_4_5_6_EURO_SIP
Firmware Build Time: Wed Jul 9 20:24:01 EDT 2008
Firmware die 2 jaar oud is, is er misschien een nieuwe ?
zo te zien naar google > chelloo.com is dit toch de laatste firmware

Hoezo
Het gaat hier om een oude modem op ED2, dat op zich al End-Of-Life is, dus niet meer doorontwikkeld wordt. Als het werkt, vooral zo laten. Wees blij dat niet voor de lol steeds nieuwe firmware uitgerold wordt. Dat is alsof je je PC BIOS elke maand flasht. Meestal gaat het goed, maar meestal != altijd
Wat ik hier trouwens mis is een andere maat voor je snelheid. Wat haal je op de speedtest van UPC? En die van NXS? Als dat even snel/traag is als via Eweka ligt het aan jouw verbinding en moeten we daar eens naar kijken. Als het daar veel sneller is, dan is het weer het aloude UPC - Eweka riedeltje en kun je er zelf weinig aan doen, muv een andere ISP of USP nemen.
[
Voor 22% gewijzigd door
dion_b op 22-06-2010 11:47
]