UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 42 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.999 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn internet valt meerdere malen per dag uit. Als ik dan de coax kabel uit het modem losdraai/vastdraai + het modem restart dan werkt het weer. Herstart ik enkel het modem (dus niet de coax los/vast) dan werkt het niet.
Indien dit optreedt heb ik 2 knipperende lampjes op het momen ipv 5 of 6.

Net gebeld, zegt de helpdesk dat het aan het modem kan liggen of aan de coax kabel of aan de splitter. Er kan een monteur komen, maar als de kabel of splitter niet goed meer is dan zijn de kosten voor mij. Op mijn vraag of het aannemelijk is dat gloednieuwe, door UPC geleverde kabels/splitters, van 4 mnd oud al stuk kan zijn kon de mevrouw helaas geen antwoord geven 8)7

Wat moet je met zo'n service? Met dit risico laat toch niemand een monteur komen om naar het modem te komen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een vraagje, ik heb nu het alles in 1 pakket van UPC met een HD DVR box. Nu wil ik voor in de slaapkamer nog een standaard box bij hebben. Op de UPC website staat dit:
U krijgt gratis een ontvanger in bruikleen bij een abonnement
Is het nu zo dat als ik de extra standaard box "erbij" ga nemen, dat dat degene is die gratis wordt en dat ze dan mijn huidige HD DVR box als "extra" gaan zien en die dus dan moet betalen. Dan wordt het namelijk niet 4,- extra per maand, maar 18,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:15

ManiacsHouse

Scheisse!

Executor16 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:59:
Even een vraagje, ik heb nu het alles in 1 pakket van UPC met een HD DVR box. Nu wil ik voor in de slaapkamer nog een standaard box bij hebben. Op de UPC website staat dit:

[...]

Is het nu zo dat als ik de extra standaard box "erbij" ga nemen, dat dat degene is die gratis wordt en dat ze dan mijn huidige HD DVR box als "extra" gaan zien en die dus dan moet betalen. Dan wordt het namelijk niet 4,- extra per maand, maar 18,-
Je krijgt een extra box voor 4 euro per maand. Dat is er dan 1 zonder DVR. Echter word wel het pakket dat je hebt (inclusief HD dacht ik) overgezet op die extra box. Je moet dus niet een extra abo (die heb je al) bestellen maar een extra box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
richard-5 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:43:
Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn FritzBox 7050 aan de telefoon uitgang van de UPC modem (tel 1), hij wordt maar niet actief en blijft knipperen. Als ik een gewone telefoon hang aan de UPC modem werkt het prima. Iemand een idee?
Ik heb ongeveer dezelfde constructie, maar dan met een Fritz!Box 7140 en werkt prima met als fallback de telefoonaansluiting van het UPC modem. Mijn Fritz!Box is een internationale versie, dus met POTS, ipv ISDN.

Gebruik je het bijgeleverd y-snoertje van de Fritz!Box en staat de regionale instellingen op NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:03:
[...]

Je krijgt een extra box voor 4 euro per maand. Dat is er dan 1 zonder DVR. Echter word wel het pakket dat je hebt (inclusief HD dacht ik) overgezet op die extra box. Je moet dus niet een extra abo (die heb je al) bestellen maar een extra box.
Ja, dat snap ik, maar ik ben dus in het bezit van een HD DVR box en die goedkoopste box is dan extra 4,-

Maar stel dat ik die goedkope box in bezig had en als extra box een HD DVR box zou willen, dan zou ik 18,- extra gaan moeten betalen.

Wie zegt dat UPC niet de goedkoopste box gratis geeft (net zoals dat 3-in-1 pakket en net zoals veel winkels doen. Goedkoopste gratis). Dat ik dus die goedkope box die ik erbij bestel dan dus "gratis" krijg en dat ik de HD DVR box die ik nu heb als "extra" krijg en dus 18,- meer moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:09
Wat je gaat betalen voor je Extra Mediabox is gewoon afhankelijk welke box je als Extra Mediabox afneemt. Heb je nu een HD DVR en wil je een standaard box erbij? Dan betaal je voor de standaard box, tenzij je zelf de abonnementen laat wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 11:24
LeGato23 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:12:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde constructie, maar dan met een Fritz!Box 7140 en werkt prima met als fallback de telefoonaansluiting van het UPC modem. Mijn Fritz!Box is een internationale versie, dus met POTS, ipv ISDN.

Gebruik je het bijgeleverd y-snoertje van de Fritz!Box en staat de regionale instellingen op NL?
Nee die heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Heb nu gewoon een telefoon snoer tussen de modem en de Fritzbox lopen. De landlijn aansluiting ondersteunt pots en/of ISDN. Ik weet niet of hij op NL staat. Ik zal eens kijken wat daar staat en nog eens proberen. Dank!!!

Arris modem zegt:
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete

[ Voor 4% gewijzigd door richard-5 op 14-06-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
richard-5 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:59:
[...]
Nee die heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Heb nu gewoon een telefoon snoer tussen de modem en de Fritzbox lopen. De landlijn aansluiting ondersteunt pots en/of ISDN. Ik weet niet of hij op NL staat. Ik zal eens kijken wat daar staat en nog eens proberen. Dank!!!

Arris modem zegt:
Probeer toch ook eens even het bijgeleverd y-kabeltje. Dit is een speciaal kabeltje, omdat dit kabeltje met één zijde in je Fritz!Box RJ12 poort gaat, en anderzijds je twee aansluitmogelijkheden hebt, één voor je fall-back lijn, en één voor je adsl lijn (deze laatste gebruik je niet meer in geval van UPC). Ik heb ooit wat andere forums gelezen waarin precies beschreven werd wat de pinout van het kabeltje is, en dit schijnt nogal speciaal te zijn. De moeite waard om even te proberen, wie weet werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
richard-5 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:59:
[...]

Arris modem zegt:
Kijk eens onder het tabblad CM State.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toen ik nog bij Telfort zat kon ik in mijn ADSL-moden instellen dat anonieme bellers gelijk geblokkeerd werden door het modem. Is zoiets bij UPC ook mogelijk?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Niet in het modem, maar de helpdesk kan dat voor je regelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ws wordt dat idd in de switch geregeld voor je. Omdat het dus niet in de modem gebeurt moet het door de helpdesk gebeuren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Laatst online: 22-09 11:24
LeGato23 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:47:
[...]

Probeer toch ook eens even het bijgeleverd y-kabeltje. Dit is een speciaal kabeltje, omdat dit kabeltje met één zijde in je Fritz!Box RJ12 poort gaat, en anderzijds je twee aansluitmogelijkheden hebt, één voor je fall-back lijn, en één voor je adsl lijn (deze laatste gebruik je niet meer in geval van UPC). Ik heb ooit wat andere forums gelezen waarin precies beschreven werd wat de pinout van het kabeltje is, en dit schijnt nogal speciaal te zijn. De moeite waard om even te proberen, wie weet werkt het!
Super, bedankt het werkt nu!!! Ik kon de splitter niet meer vinden, nooit gebruikt, maar google leverde het antwoord: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=108051. De aansluiting is niet standaard en ik heb dus snel een kabeltje in elkaar gezet en nu werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
richard-5 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:21:
[...]
Super, bedankt het werkt nu!!! Ik kon de splitter niet meer vinden, nooit gebruikt, maar google leverde het antwoord: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=108051. De aansluiting is niet standaard en ik heb dus snel een kabeltje in elkaar gezet en nu werkt het perfect.
Goed om te horen dat het gelukt is! En daarom zijn Tweakers zo cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dan moet die feature wel ingeschakeld zijn voor jouw telefoonlijn. ;) Ik weet niet welk abonnement je hebt, deze optie kost volgens mij iets van € 1,15 per maand (tenzij je Freetime/Anytime/Bellen Weekend/Onbeperkt Bellen hebt); het kan zijn dat het standaard is ingeschakeld (maar niet actief) voor telefoonlijnen waarbij het kosteloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanuden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 11:43
richard-5 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:21:
[...]

Je hebt bij de FRITZ!Boxen voor analoge telefonie(fixed line) altijd de zwarte adapter nodig. Deze adapter is van RJ45 naar RJ11. Dit is wel een speciale adapter In de RJ45 worden pen 1 en pen 8 gebruikt. (de twee buitenste). Deze gaan naar de RJ11 pen 2 en 3 (midden). De FRITZ!Box Fon wlan werkt niet met een Y kabel, maar met een losse kabel (RJ45/RJ45) voor ADSL en een voor telefonie (RJ45/RJ45). De zwarte adapter gaat dus op de kabel voor telefonie als je geen ISDN hebt.
Vanaf de FRITZ!Box Fon Wlan 5124 wordt er gewerkt met de Y kabel. Het adapter principe blijft gelijk.

Voor een beschrijving van de kabel zie: http://voip.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Bekabeling

AVM GmbH

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

sylvesterrr schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:10:
[...]

Dan moet die feature wel ingeschakeld zijn voor jouw telefoonlijn. ;) Ik weet niet welk abonnement je hebt, deze optie kost volgens mij iets van € 1,15 per maand (tenzij je Freetime/Anytime/Bellen Weekend/Onbeperkt Bellen hebt); het kan zijn dat het standaard is ingeschakeld (maar niet actief) voor telefoonlijnen waarbij het kosteloos is.
het werkte inderdaad niet. heb de goedkoopste telefoon-abonnement. Maar moet ik dan betalen voor deze dienst? de stap om over te gaan naar het 'allerbeste' pakket a 100 euro p/maand wordt dan wel weer makkelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 16-06-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik krijg momenteel (zoals volgens mij een paar mensen in omgeving apeldoorn) de volgende melding in mn modem:

DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=<macadres>;CMTS-MAC=<macadres>-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Met overigens als gevolg geen internet.

[ Voor 9% gewijzigd door Mar.tin op 16-06-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
Uhh,
Apeldoorn 7313 hier, geen enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
Net even UPC geprobeerd te bellen, geven aan dat er op mijn postcode (7325) een storing is....

In het uur voor nu kreeg ik wachttijden van 10 min+

[ Voor 22% gewijzigd door Mar.tin op 16-06-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
Oh das wel heel de andere kant van Apeldoorn ja!
Nou ik hoop dat het zo voorbij is en dat het niet een reeks wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dion_b schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:26:
[...]

Raar verhaal. Die signaalwaardes zijn klote, veel teveel demping in up- en downstream. En dat verbaast me niets bij een 7 (!)-weg splitter.

Maar...
1) UPC monteur vond het goed?
2) er zou niets binnenhuis aan verbeterd kunnen worden?

De UPC modem hoort met tweewegspliter aan aop aangesloten te worden. Dat scheelt tov zevenwegsplitter 10dB. En dat maakt het verschil tussen goede verbinding en wat je nu ervaart.
Direct aan het AOP is gewoon onmogelijk, ook erkend door de UPC monteur. Ik heb de splitter daar nu vervangen door een door UPC geleverde versterker.

Waardes zijn nu als volgt (snap niet dat ie nog steeds max loopt te zenden, dat zou toch niet meer nodig zijn zou je zeggen):
code:
1
2
3
Receive Power Level -5.4 dBmV -5.1 dBmV -5.4 dBmV -5.5 dBmV 
Signal to Noise Ratio 34.2 dB 34.8 dB 34.5 dB 34.5 dB 
Transmit Power Level 58.2 dBmV

Het zal mij verder worst wezen als het nou maar eens stabiel blijft :P Om je vragen nog te beantwoorden (sorry dat het zo laat gebeurd, maar wilde eerste die versterker plaatsen, en dan komen we bij 2)).

Het enige wat ik hier nou nog kon doen was die versterker..die zit er nu. Internet voelt weer snel aan in ieder geval.

edit: Volgens mij is het ook wel logisch, want deze versterker versterkt het retourkanaal niet? Het is een Tratec FDU-44+CAB/T..staat +4 versterking voor binnenkomend en +0 voor retoursignaal op.

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 17-06-2010 15:36 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:24:
[...]

Direct aan het AOP is gewoon onmogelijk, ook erkend door de UPC monteur. Ik heb de splitter daar nu vervangen door een door UPC geleverde versterker.

Waardes zijn nu als volgt (snap niet dat ie nog steeds max loopt te zenden, dat zou toch niet meer nodig zijn zou je zeggen):
code:
1
2
3
Receive Power Level -5.4 dBmV -5.1 dBmV -5.4 dBmV -5.5 dBmV 
Signal to Noise Ratio 34.2 dB 34.8 dB 34.5 dB 34.5 dB 
Transmit Power Level 58.2 dBmV
Een versterker versterkt alleen de downstream, voor de upstream is het niet beter dan een splitter. Geen wonder dat het vervangen van splitter door versterker ook niets uitmaakt :o
Het zal mij verder worst wezen als het nou maar eens stabiel blijft :P
Prima, maar gezien je niets aan het probleem gedaan hebt betwijfel ik sterk of dat ook het geval zal zijn...
Om je vragen nog te beantwoorden (sorry dat het zo laat gebeurd, maar wilde eerste die versterker plaatsen, en dan komen we bij 2)).

Het enige wat ik hier nou nog kon doen was die versterker..die zit er nu. Internet voelt weer snel aan in ieder geval.

edit: Volgens mij is het ook wel logisch, want deze versterker versterkt het retourkanaal niet? Het is een Tratec FDU-44+CAB/T..staat +4 versterking voor binnenkomend en +0 voor retoursignaal op.
Idd.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom jij (+ monteur) niet gewoon conform instructie de boel installeert:
  • tweewegsplitter uit installatiepakket op AOP
  • modem op de ene poot, je gehele bestaande installatie (incl evt verdere splitters/versterkers) op de andere poot
Als je dan nog max staat te zenden is er iets in het netwerk mis. Nu kan niemand daar een uitspraak over doen ivm de situatie in huis.

Ik vermoed sterk dat de monteur gewoon een kabeltv-monteur was die veel ervaring heeft in downstream-signalen (die zijn prima), maar weinig verstand heeft van de upstream die nodig is (sterkte en kwaliteit) voor internet of andere zaken waar retourverkeer voor nodig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou omdat het gewoon niet kan. Dan liggen die twee modems op de grond onder de kachel :P En daarnaast staat er 10 meter na die 7 weg splitter ook nog een mediabox, die ook retourverkeer nodig heeft.

Die mediabox deed het tot een paar weken geleden overigens prima, maar sinds een bepaald moment werkt alles niet meer. Toch vreemd.

Internet doet het sinds gistermiddag (behalve rond 22:00, maar daar hadden meer mensen last van? :P) prima :) Recieve power level is wel sterk verbeterd.

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 18-06-2010 11:36 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Nou,1e keer dat ik in dit topic reageer.

Een week of 5 geleden overgestapt van kpn adsl naar upc.
Dit omdat wij analoge telefonie hadden,max 20 mbit adsl en upc hd tv,totaal ong 150 euro per maand aan kosten.
Daar dat best wel wat geld is,(maar wel altijd werkte) toch maar de overstap naar upc gemaakt omdat het voor iets meer als 70 euro veel meer kon leveren,nl 60 mbit,gratis telefonie en HD tv.

Installatie pakket gehaald in de winkel,alles aangesloten en na een week eindelijk verbinding.
Ons modem stond nog in het systeem in de winkel,dus die deed het niet.
Dat was probleem 1,binnen 10 minuten internet was er niet bij.

We zijn nu een week of 5 verder en in heb welgeteld 1x de volledige (58mbit) snelheid gehad volgens speedtesten.
In de tussentijd is er een monteur geweest,die wees mij op het gebruik van de 2 splitters,en dat was niet goed,want elke splitter scheelde 3 db.
Hij vertelde dat een antenneversterker aan te raden was.Deze afgelopen vrijdag laten halen door mijn vrouw,weer 50 euro lichter.
Aangesloten dit weekend,en ja hoor,we hebben 10 mbit!Pffff,gekmakend dit.

de aansluitsituatie is als volgt.

wijkversterker--->blokversterker--->kabel inkomend in huis--->versterker--->1 kabel rechtsreeks naar modem,1 kabel naar een spliiter--->2 kabels richting HD ontvangers.

modem via utp aangesloten op een linksys wrt160nl,wireless N router met storage link (wat niet werkt met mijn externe schijf),snelheid wireless op auto ivm een paar laptops die wireless g hebben.
De router zo ingesteld dat ie op automatisch staat,dus als er een laptop aangaat mijn snelheid van mijn wireless N op pc naar wireless g gaat.
Maar dit kan toch niet betekenen dat ik maar 10 mbit haal???
Wat doe ik fout?Ik weet het niet meer,heb van alles gedaan,en het erge is,de ene dag heb ik 20 mbit,dan weer 15 mbit,dan weer 25mbit,1 malig 58 mbit,en volgens de upc medewerken zijn alle waardes goed.

kortom,nog geen spijt van opzegging adsl,maar het begint al aardig te borrelen.In de 10 jaar dat wij adsl hebben gehad,2x een uitval gehad,voor de rest nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Eerst zo kaal mogelijk beginnen. Alles wat met het coax netwerk heeft te maken los maken en rustig opbouwen.

Dus: modem zo dicht mogelijk bij de plek waar je kabel het huis in komt... voor al het versterker gebeuren. Een te sterk signaal is namelijk ook funest voor je verbinding.

- Dus testen met een coaxkabel (hooguit 1 meter) direct uit je aop naar het modem.
- Snelheid altijd testen via utp, nooit via wireless.

Is een verbinding direct op het aop te slecht (waarden uit je modem uitlezen) dan hoort upc daar gewoon wat aan te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 20-06-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ik kom de usa east server van battle.net niet op

nu zie ik dat ik ook niet op blizzard.com kan komen

dns problemen bij upc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:15:
ik kom de usa east server van battle.net niet op

nu zie ik dat ik ook niet op blizzard.com kan komen

dns problemen bij upc ?
Meeste meuk in Amerika is op dit moment onbereikbaar ook hier over UPC. Als ik met UPC een traceroute naar Novell.com doe loop ik stuk op wat routers van Aorta.net, terwijl ik vanaf mijn Vodafone UMTS dongle geen problemen heb. CNN.com doet ook niets, en NBC.com doet bijvoorbeeld ook niets..

Traceroute UPC:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
traceroute to www.novell.com (130.57.5.25), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.10.1 (172.16.10.1)  0.867 ms  0.249 ms  0.308 ms
 2  10.15.182.1 (10.15.182.1)  8.199 ms  8.661 ms  7.794 ms
 3  p4001.net.upc.nl (212.142.4.1)  10.995 ms  10.356 ms  8.807 ms
 4  84.116.244.9 (84.116.244.9)  124.665 ms  108.009 ms  104.231 ms
 5  84-116-131-1.aorta.net (84.116.131.1)  104.257 ms  103.678 ms  106.758 ms
 6  us-was03a-rd1-xe-0-3-0.aorta.net (84.116.130.66)  108.324 ms
    us-was03a-rd1-xe-1-3-0.aorta.net (84.116.130.70)  103.932 ms  113.589 ms
 7  us-was02a-rd1-gi-9-0-0.aorta.net (84.116.130.153)  143.289 ms
    us-was02a-rd1-gi-6-0-0.aorta.net (84.116.130.157)  139.312 ms  124.848 ms
 8  us-was02a-ri1-ge-1-0-0.aorta.net (213.46.190.194)  105.185 ms  103.301 ms  103.787 ms
 9  * * *
10  * * *
11  * * *

Traceroute vodafone:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
traceroute to www.novell.com (130.57.5.25), 64 hops max, 52 byte packets
 1  * * *
 2  10.36.144.3 (10.36.144.3)  58.498 ms  89.749 ms  90.005 ms
 3  10.36.144.17 (10.36.144.17)  289.807 ms  279.495 ms  280.070 ms
 4  62.140.141.2 (62.140.141.2)  539.564 ms  519.580 ms *
 5  172.22.2.146 (172.22.2.146)  259.516 ms  199.413 ms  169.394 ms
 6  85.205.252.45 (85.205.252.45)  152.174 ms  99.768 ms  129.814 ms
 7  85.205.25.138 (85.205.25.138)  139.418 ms  229.548 ms  109.843 ms
 8  85.205.25.130 (85.205.25.130)  109.489 ms  129.446 ms  109.998 ms
 9  195.50.122.65 (195.50.122.65)  130.182 ms  637.220 ms  478.537 ms
10  ae-34-52.ebr2.london1.level3.net (4.69.139.97)  746.809 ms  99.684 ms  89.940 ms
11  ae-44-44.ebr1.newyork1.level3.net (4.69.137.78)  160.801 ms
    ae-41-41.ebr1.newyork1.level3.net (4.69.137.66)  221.300 ms  179.794 ms
12  ae-4-4.ebr1.newyork2.level3.net (4.69.141.18)  199.852 ms  339.753 ms  169.890 ms
13  ae-1-51.edge2.newyork2.level3.net (4.69.138.195)  169.932 ms  169.498 ms  170.141 ms
14  4.68.110.70 (4.68.110.70)  170.008 ms
    mci-level3-xe.newyork2.level3.net (4.68.110.106)  169.436 ms
    0.ge-2-0-0.br3.nyc4.alter.net (204.255.173.53)  169.796 ms
15  0.ae3.xl3.nyc4.alter.net (152.63.16.182)  487.729 ms
    0.ae3.xl4.nyc4.alter.net (152.63.16.186)  184.434 ms
    0.ae2.xl4.nyc4.alter.net (152.63.3.117)  283.500 ms
16  0.so-2-0-0.xt1.slt4.alter.net (152.63.88.53)  244.332 ms
    0.so-1-0-0.xt2.slt4.alter.net (152.63.89.234)  249.560 ms  239.597 ms
17  pos7-0.gw6.slt4.alter.net (152.63.92.9)  259.690 ms
    pos6-0.gw6.slt4.alter.net (152.63.92.5)  248.110 ms
    pos7-0.gw6.slt4.alter.net (152.63.92.9)  249.734 ms
18  novell-gw.customer.alter.net (157.130.170.190)  244.621 ms  257.674 ms  239.918 ms
19  192.94.118.247 (192.94.118.247)  290.046 ms  255.506 ms  259.703 ms
20  * * *

Traceroute komt bij vodafone ook niet verder, maar dat komt omdat Novell traceroutes filtert, maar iig zie je dat het netwerk van Novell bereikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Alle drie die sites werken hier gewoon goed (FP60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
job schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:55:
Eerst zo kaal mogelijk beginnen. Alles wat met het coax netwerk heeft te maken los maken en rustig opbouwen.

Dus: modem zo dicht mogelijk bij de plek waar je kabel het huis in komt... voor al het versterker gebeuren. Een te sterk signaal is namelijk ook funest voor je verbinding.

- Dus testen met een coaxkabel (hooguit 1 meter) direct uit je aop naar het modem.
- Snelheid altijd testen via utp, nooit via wireless.

Is een verbinding direct op het aop te slecht (waarden uit je modem uitlezen) dan hoort upc daar gewoon wat aan te doen.
ok,dat heb ik net gedaan,en schrik niet,ik heb een download van 7.57 en een upload van 5.24!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Corona schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:17:
[...]

ok,dat heb ik net gedaan,en schrik niet,ik heb een download van 7.57 en een upload van 5.24!
7.57 carrier pigeons? :+

Het kan geen kwaad om exacte eenheid te noteren...

Vervolgens: hoe meet je die snelheid? Wat krijg je als je ergens anders meet?

Momenteel zijn IMHO de beste speedtests:
http://www.nxs.nl/nl/top-...xs-Netwerk/Snelheidstest/ (pak de 1000MB bestand)
http://www.speedtest.net - en kies gelijk een andere server. Die van Naaldwijk heb ik de beste ervaringen mee.

In ieder geval hoef je niet naar je coaxbekabeling te kijken. Dat is een alles-of-nietsverhaal, als dat slecht is krijg je uitval of extreme packetloss maar geen 10Mb/s ipv 60Mb/s.

Verder is het erg belangrijk om te weten of je op verschillende momenten hetzelfde haalt, of juist sterk verschillende snelheden. Nu 's avonds is zo ongeveer het drukste moment. 's Ochtends voor 9u is het enorm rustig. Test dus een keer op drukste moment en op rustigste moment. Haal je verschillende waardes? Dan ligt het verschil aan het moment van de dag, en dus vrijwel zeker niet aan jouw PC(s). Haal je exact hetzelfde? Dan ligt het vrijwel zeker niet aan drukte op het netwerk, maar zit er ergens bij jou een bottleneck.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
dion_b schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:31:
[...]

7.57 carrier pigeons? :+

Het kan geen kwaad om exacte eenheid te noteren...

Vervolgens: hoe meet je die snelheid? Wat krijg je als je ergens anders meet?

Momenteel zijn IMHO de beste speedtests:
http://www.nxs.nl/nl/top-...xs-Netwerk/Snelheidstest/ (pak de 1000MB bestand)
http://www.speedtest.net - en kies gelijk een andere server. Die van Naaldwijk heb ik de beste ervaringen mee.

In ieder geval hoef je niet naar je coaxbekabeling te kijken. Dat is een alles-of-nietsverhaal, als dat slecht is krijg je uitval of extreme packetloss maar geen 10Mb/s ipv 60Mb/s.

Verder is het erg belangrijk om te weten of je op verschillende momenten hetzelfde haalt, of juist sterk verschillende snelheden. Nu 's avonds is zo ongeveer het drukste moment. 's Ochtends voor 9u is het enorm rustig. Test dus een keer op drukste moment en op rustigste moment. Haal je verschillende waardes? Dan ligt het verschil aan het moment van de dag, en dus vrijwel zeker niet aan jouw PC(s). Haal je exact hetzelfde? Dan ligt het vrijwel zeker niet aan drukte op het netwerk, maar zit er ergens bij jou een bottleneck.
Sorry sorry!!!:P

idd,je hebt gelijk,ik heb een download van ongeveer 8 mbit en een upload van 5 mbit als alles is aangesloten.
En idd,ik heb er een klein foutje in gemaakt,na een reset en rechtstreekse aansluiting kwam ik op ong 23 mbit down en 4,5 up volgens de speedtest van UPC.
Net aan de lijn gehangen met UPC,de monteur komt as vrijdag langs.
Zoals je kan zien aan mijn vorige posting,was dat een reactie op een reactie van job.
Aan mijn eerste posting kan je zien hoe erg de verbindeng schommelt,maar dan nog,een 60mbit abbo hebben en maar 8 halen,terwijl als allerlaatse meting rechtstreeks op de inkomende kabel was,ligt het niet aan mijn huissituatie.
Dat kan echt niet volgens mij,ookal heb ik er niet voor gestudeerd.
Ik kan best begrijpen dat er een enige vorm van verlies is door wireless en splitters,maar als je modem rechtstreeks is aangesloten en ook een reset heeft gehad en dan nog niet eens de helft halen van wat je zou moeten hebben,dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Daarom dat het dus belangrijk is om te weten *wanneer* de boel schommelt. Als je 's ochtends goede snelheden haalt, zit het probleem buitenhuis en moet UPC het oplossen. Als je 's ochtends ook slechte snelheden haalt, zit het probleem waarschijnlijk op je PC, en kan UPC niets doen.

Het verbaast me trouwens dat een monteur gestuurd wordt - die kan alleen de coaxkabels bij jou thuis controleren, en daar zit het probleem sowieso niet...

De speedtest van UPC is trouwens niet heilig, test zeker ook op een of twee andere plekken. Ik haal nu trouwens 57Mb/s met mijn 60Mb verbinding op UPC speedtest, dus ik denk dat die site nu iig geen probleem heeft. Wel is het een ranzig zware flash app, die zelfs een vrij modern systeem op z'n knieen kan krijgen, zeker als je ook een zware virusscanner (AVG Link Scanner :X ) draait. Dat is nog een reden om een andere speedtest te proberen. Die van NXS is goed omdat dat gewoon een doodsimpele HTTP download is. Als je daar wel goed scoort en op UPC (of Speedtest.net - zelfde engine) slecht, dan ligt het aan je PC die de app niet aankan.

Ik zou echt wat grondiger testen als ik jou was, want als die monteur komt en constateert dat het niet aan de UPC verbinding ligt, krijg jij straks een dikke rekening voor voorrijkosten :o

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 20-06-2010 21:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En een andere speedtest dan die van UPC? Want die van UPC is vrij bagger.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
dion_b schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:56:
Daarom dat het dus belangrijk is om te weten *wanneer* de boel schommelt. Als je 's ochtends goede snelheden haalt, zit het probleem buitenhuis en moet UPC het oplossen. Als je 's ochtends ook slechte snelheden haalt, zit het probleem waarschijnlijk op je PC, en kan UPC niets doen.

Het verbaast me trouwens dat een monteur gestuurd wordt - die kan alleen de coaxkabels bij jou thuis controleren, en daar zit het probleem sowieso niet...

De speedtest van UPC is trouwens niet heilig, test zeker ook op een of twee andere plekken. Ik haal nu trouwens 57Mb/s met mijn 60Mb verbinding op UPC speedtest, dus ik denk dat die site nu iig geen probleem heeft. Wel is het een ranzig zware flash app, die zelfs een vrij modern systeem op z'n knieen kan krijgen, zeker als je ook een zware virusscanner (AVG Link Scanner :X ) draait. Dat is nog een reden om een andere speedtest te proberen. Die van NXS is goed omdat dat gewoon een doodsimpele HTTP download is. Als je daar wel goed scoort en op UPC (of Speedtest.net - zelfde engine) slecht, dan ligt het aan je PC die de app niet aankan.

Ik zou echt wat grondiger testen als ik jou was, want als die monteur komt en constateert dat het niet aan de UPC verbinding ligt, krijg jij straks een dikke rekening voor voorrijkosten :o
via mijn router kan ik ook testen naar servers buiten die van de upc site,en ook dan hebben we slechte resultaten.
Gelukkig hebben we het pas 5 weken,dus is er geloof ik nog geen probleem.Er is nl al eerder een monteur geweest,en die zei toen koop een versterker,wat we hebben gedaan.hij zei toen al dat als het dan niet beter wordt het waarschijnlijk in de blokversterker of wijkcentrale zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Corona schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:52:
modem via utp aangesloten op een linksys wrt160nl,wireless N router met storage link (wat niet werkt met mijn externe schijf),snelheid wireless op auto ivm een paar laptops die wireless g hebben.
De router zo ingesteld dat ie op automatisch staat,dus als er een laptop aangaat mijn snelheid van mijn wireless N op pc naar wireless g gaat.
Maar dit kan toch niet betekenen dat ik maar 10 mbit haal???
Wat doe ik fout?Ik weet het niet meer,heb van alles gedaan,en het erge is,de ene dag heb ik 20 mbit,dan weer 15 mbit,dan weer 25mbit,1 malig 58 mbit,en volgens de upc medewerken zijn alle waardes goed.

kortom,nog geen spijt van opzegging adsl,maar het begint al aardig te borrelen.In de 10 jaar dat wij adsl hebben gehad,2x een uitval gehad,voor de rest nooit problemen.
Neem aan dat je ook met draad een test hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een post om te melden dat ik hier vanuit Almere met UPC ook niet op .com domeinen lijk te kunnen komen. Doe net 2 traceroutes naar verschillende sites en de ene strandt op aorta.net de andere op level3.net

Dan valt het voor de verandering eens niet geheel uit, kan ik half internet niet bereiken. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Corona schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:07:
[...]

via mijn router kan ik ook testen naar servers buiten die van de upc site,en ook dan hebben we slechte resultaten.
Gelukkig hebben we het pas 5 weken,dus is er geloof ik nog geen probleem.Er is nl al eerder een monteur geweest,en die zei toen koop een versterker,wat we hebben gedaan.hij zei toen al dat als het dan niet beter wordt het waarschijnlijk in de blokversterker of wijkcentrale zat.
Die monteur weet geen drol van IP en snelheid ervan, het is gewoon een televisiekabelmonteur :o

Wij weten hier wel iets meer vanaf, daarom nu voor de derde keer: test eens met je PC direct bedraad op de modem aangesloten op meerdere speedtestsites en post hier wat je haalt. Als je niet doet wat wij vragen om aan meer info te komen kunnen wij je met de beste wil in de wereld niet helpen, en heeft het ook geen zin om hier vragen te stellen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle amerikaanse meuk is hier weer bereikbaar btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
dion_b schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:14:
[...]

Die monteur weet geen drol van IP en snelheid ervan, het is gewoon een televisiekabelmonteur :o

Wij weten hier wel iets meer vanaf, daarom nu voor de derde keer: test eens met je PC direct bedraad op de modem aangesloten op meerdere speedtestsites en post hier wat je haalt. Als je niet doet wat wij vragen om aan meer info te komen kunnen wij je met de beste wil in de wereld niet helpen, en heeft het ook geen zin om hier vragen te stellen...
ok.gedaan wat gevraagd werd,modem rechtstreeks aangesloten op binnenkomende kabel,bedraad aangesloten.speedtest.net gaf een kleine verbetering,welgeteld 1 mbit meer,speedtest van upc oude verhaal,dus net geen 8 mbit.nxs was het beste,kreeg de binarie binnen met ong 950kb/s.
Kortom,de verbinding is niet hetgene wat het moet zijn.
En dan de monteur,sja,zoals je waarschijnlijk wel weet is dat het eerste wat ze sturen,als hij constateert dat het inderdaad zo is dan zullen ze andere stappen moeten ondernemen neem ik aan.
Wat kan ik verder eraan doen,er ligt al een dik dossier bij upc,weliswaar tv gerelateerd,maar toch,we weten hoe het werkt.
Laat ik het zo stellen,als ik in discussie ga met een 1e lijns medewerker van UPC kom ik geen stap verder.Daar hebben we van geleerd,men durfde nl zelfs de verbinding te verbreken.

Mijn conclusie,ik ga erin mee,laat UPC het maar uitvogelen.

Ik heb hier gereageerd omdat ik er alles aan gedaan wilde hebben,zodat wij niet de rekening krijgen.

-edit-

kleine aanvulling,de waardes uit het modem zijn als volgt:

--------------------------------------------------------------------------------

Downstream Channels
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 11.0 dBmv 39.3 dBmv
Channel 2: 10.7 dBmv 39.0 dBmv
Channel 3: 9.9 dBmv 39.0 dBmv
Channel 4: 9.2 dBmv 38.3 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 42.2 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv

[ Voor 18% gewijzigd door Corona op 21-06-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

nou, na gisteren hier in almere een rotte dns server, vliegt zonet de hele boel eruit... modem lijkt zichzelf steeds te resetten.
heb al even de stekker eruit gehaald, maar helaas. nu maar weer wachten tot de boel up is :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik vind de laatste tijd mijn UPC verbinding 's avonds erg traag. Ik haal nu zelfs onder de 1 mb/s op eweka. Normaal gesproken 1.5 's avonds en 's nachts gewoon 3 mb/s

even de OP bekeken:
1) Forward Path (Downstream) SNR: moet altijd >29dB zijn, liefst >31dB (zeker bij 256 QAM modulation). Hieronder treedt packet loss op, dus trage verbinding, in extreme gevallen helemaal geen verbinding.
2) Received Signal Strength: tussen de -6 en 6dBmV is goed, tussen -14 en 14 kan nog goed gaan... Als de waardes nog slechter zijn gaat de modem simpelweg offline.
3) Return Path (Upstream): hoort <55dBmV te zijn, daarboven geeft aan dat er teveel demping is op de lijn - wat indicatie kan zijn van signaalproblemen op het retourpad (en bovendien kan het strepen op TV-beeld geven)
Ik heb:

Downstream
Freq/Power: 338.750 MHz 3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 48 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

Ziet er dus goed uit

Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS050247B_070908_MODEL_4_5_6_EURO_SIP
Firmware Build Time: Wed Jul 9 20:24:01 EDT 2008

Firmware die 2 jaar oud is, is er misschien een nieuwe ?

zo te zien naar google > chelloo.com is dit toch de laatste firmware ;(

[ Voor 84% gewijzigd door Viper® op 21-06-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Corona schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:42:
[...]

ok.gedaan wat gevraagd werd,modem rechtstreeks aangesloten op binnenkomende kabel,bedraad aangesloten.speedtest.net gaf een kleine verbetering,welgeteld 1 mbit meer,speedtest van upc oude verhaal,dus net geen 8 mbit.nxs was het beste,kreeg de binarie binnen met ong 950kb/s.
Kortom,de verbinding is niet hetgene wat het moet zijn.
Correctie: jij haalt niet wat je zou willen halen. Mogelijk ligt dat aan de verbinding naar buiten toe, maar op basis van de info die je hier geeft durf ik dat iig nog niet te constateren.
En dan de monteur,sja,zoals je waarschijnlijk wel weet is dat het eerste wat ze sturen,als hij constateert dat het inderdaad zo is dan zullen ze andere stappen moeten ondernemen neem ik aan.
Aannames zijn dodelijk. Als die monteur komt en straks wel goede snelheden meet op de modem ben jij de pineut. En als hij slechte waardes meet weet hij niet wat te doen.
Wat kan ik verder eraan doen,er ligt al een dik dossier bij upc,weliswaar tv gerelateerd,maar toch,we weten hoe het werkt.
Laat ik het zo stellen,als ik in discussie ga met een 1e lijns medewerker van UPC kom ik geen stap verder.Daar hebben we van geleerd,men durfde nl zelfs de verbinding te verbreken.
Jij gaat dus op een niet effectieve manier in discussie. Wat ik mis in jouw posts hier is de wil om zelf meer kennis op te doen om te achterhalen waar exact je probleem zit, en de moeite om dat gestructureerd en op duidelijke manier over te brengen. Als je in discussie wilt met een helpdesker zul je dat moeten onderbouwen. Doe je dat niet, dan kom je inderdaad nergens.
Mijn conclusie,ik ga erin mee,laat UPC het maar uitvogelen.

Ik heb hier gereageerd omdat ik er alles aan gedaan wilde hebben,zodat wij niet de rekening krijgen.
Goed, laten we dus verder kijken nu :)
-edit-

kleine aanvulling,de waardes uit het modem zijn als volgt:

Downstream Channels
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 11.0 dBmv 39.3 dBmv
Channel 2: 10.7 dBmv 39.0 dBmv
Channel 3: 9.9 dBmv 39.0 dBmv
Channel 4: 9.2 dBmv 38.3 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 42.2 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv
Zoals gezegd, bij snelheidsproblemen zijn kabelwaardes niet bepaald relevant (als de boel uit zou vallen juist wel). Wat ik hier zie is een goede, lage upstream transmit power, maar een nogal hoge downstream receive power. Op zich zit alles wel binnen de grenzen, maar ik vermoed dat er volstrekt onnodig een versterker tussen hangt. Je downstreamkanalen zitten tussen de 9.2 en de 11dB. Zonder versterker zouden ze ws. tussen 2.2 en 4.1dB zitten, wat een stuk beter is :o

Maar goed, dat zegt dus niets over snelheid.

Wat wel :?

Laten we beginnen met de PC waarmee je meet uit te sluiten. Kun je daar iets over vertellen? Als het een Windows PC is, start eens op in "Veilige Modus met Netwerkondersteuning". Herhaal dan (nog steeds rechtstreeks met UTP op modem aangesloten) de speedtests. Maakt dat wat uit?

Wat gebeurt er als je een andere PC op dezelfde manier aansluit? Wat haal je dan?

Geef bovendien ook eens een keer gewoon de tijdstippen aan waarop je meet. Ik wil zien wat je 's ochtends haalt. En wees expliciet en duidelijk met je eenheden. b=bit, B=Byte, m=mili en M=Mega. Zorg dat er geen verwarring kan zijn over wat je schrijft. Schrijf in geval van twijfel voluit. Dus zoiets:
23-6 om 8u15:
• NXS: 1200 kiloByte per seconde
• UPC speedtest: 9 Megabit per seconde

23-6 om 19u:
• NXS: 900 kiloByte per seconde
• UPC speedtest: 8 Megabit per seconde
Viper® schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:45:
Ik vind de laatste tijd mijn UPC verbinding 's avonds erg traag. Ik haal nu zelfs onder de 1 mb/s op eweka. Normaal gesproken 1.5 's avonds en 's nachts gewoon 3 mb/s
3 milibit per seconde? Dat noem ik niet "gewoon". Op dat tempo ben je enkele tienduizenden jaren bezig om een mp3tje binnen te halen 8)7

Ook jij dus: expliciet en duidelijk zijn. Hoofdlettergebruik maakt echt uit.

Natuurlijk snapt iedereen wel dat je Mega en niet mili bedoelt, maar het verschil tussen bit en Byte is niet zo duidelijk. Bedoel je hier 3 MegaByte/s of 3 Megabit/s :?

Sowieso, UPC + Eweka = feest. Dat is niets nieuws.
even de OP bekeken:

[...]

Ik heb:

Downstream
Freq/Power: 338.750 MHz 3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 48 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

Ziet er dus goed uit
Nagenoeg perfect allemaal :)

Sowieso, signaalwaardes zijn niet oorzaak van 'lichte' snelheidsproblemen. Als daar iets mis mee is zak je terug naar <1Mb/s (en ja, ik bedoel hier Megabit, niet Byte) en krijg je gruwelijke packetloss. Daar is hier geen sprake van.
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS050247B_070908_MODEL_4_5_6_EURO_SIP
Firmware Build Time: Wed Jul 9 20:24:01 EDT 2008

Firmware die 2 jaar oud is, is er misschien een nieuwe ?

zo te zien naar google > chelloo.com is dit toch de laatste firmware ;(
Hoezo :'( :?

Het gaat hier om een oude modem op ED2, dat op zich al End-Of-Life is, dus niet meer doorontwikkeld wordt. Als het werkt, vooral zo laten. Wees blij dat niet voor de lol steeds nieuwe firmware uitgerold wordt. Dat is alsof je je PC BIOS elke maand flasht. Meestal gaat het goed, maar meestal != altijd :o

Wat ik hier trouwens mis is een andere maat voor je snelheid. Wat haal je op de speedtest van UPC? En die van NXS? Als dat even snel/traag is als via Eweka ligt het aan jouw verbinding en moeten we daar eens naar kijken. Als het daar veel sneller is, dan is het weer het aloude UPC - Eweka riedeltje en kun je er zelf weinig aan doen, muv een andere ISP of USP nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 22-06-2010 11:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
@dion_b

er zijn mensen die 's ochtends al om 6 uur beginnen met werken en eindigen om 1800 dus de optie van testen overdag gaat m niet worden.

Toch net weer getest,en wel op de volgende manieren.
-rechtstreeks op aop,geen versterker,utp kabel naar pc,alles wat bandbreedte weghaalt(msn ed) afgesloten.

download 25 mbit,upload 5 mbit

-via antenneversterker en bedraad met utp
download 23 mbit,upload 5 mbit

-via antenneversterker en wireless
download 6 mbit en upload 5 mbit

-via antenneversterker en wireless na reboot en naar fabrieksinstellingen router
download 16 mbit
upload 5 mbit
dit alles getest op speedtest.net

Daarna binary via nxs,gemiddeld met 1000mb file op 3,35 mb/s (heel snel,en wireless)

speedtest van upc zelf nu ook wireless

download 25 mbit,upload 5.5 mbit

Dit alles getest tussen 1800 en 1930 deze avond en met alleen maar originele upc kabels(buiten de utp)

Conclusie,wireless haalt idd wat snelheid weg,wat ik ook weet,en wat ik ook niet erg vind.Tevens was de router blijkbaar niet goed geconfigureerd,maar nu iets raars,er is in de weken niets veranderd .
Ik heb 1x 58 mbit gehaald,met dezelfde instellingen,daarna is het bergafwaarts gegaan.
Neemt niet weg dat ik nog steeds,zelfs niet bedraad de snelheid niet heb wat ik zou moeten hebben,of zie ik dat nu verkeerd?Ik begrijp best dat 60 mbit precies niet kan,en gezien de testen op chelloo forum is het gem 58 mbit.Heb ik niet,hoogste vanaaf was ong 33mbit.

Andere optie,een 2e pc,die heb ik niet,alleen een erg oude laptop,dus heeft geen nut.

Nu sprak ik net een familielid,en die heeft bijna hetzelfde pakket,alleen heeft ie 25 mbit en woont ie een km of 40 hier vandaan.Hij zat net op 14 mbit ipv 25.

Moet ik dan tevreden zijn met wat ik heb en haal qua snelheid?Let op,dit alles is geen eigenwijzigheid van mijn kant hoor,en ook geen onwil.

Zoals eerder gezegd,geen verstand van cable ed.
Alles wat ik heb gedaan was in samenspraak met hetzij de monteur(van centris) die hier was (en die tegen mij zei je moet een versterker hebben.Hij zei ook dat als het nog niet goed zou zijn dat het of in de wijkcentrale dan niet goed zou zijn of de blokversterker.) en upc helpdesk en Got(dit topic)

-edit-

Deze maand haal ik een nieuwe pc,misschien is het ook wel mijn pc,maar de specs moeten goed genoeg zijn volgens upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Corona schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:51:
@dion_b

er zijn mensen die 's ochtends al om 6 uur beginnen met werken en eindigen om 1800 dus de optie van testen overdag gaat m niet worden.
Duh. Test dan als je opstaat voor je werk. Om 4u is het ook best rustig op het internet :z

Het gaat er niet om dat je exact om 8u test, maar gewoon dat je een meting hebt op een moment wanneer het zeker erg rustig is.
Het is een beetje frustrerend hoe je overal problemen achter zoekt en redenen verzint waarom je dingen niet kunt, ipv naar oplossingen te zoeken en een beetje creatief te zijn mbt haalbare alternatieven
Toch net weer getest,en wel op de volgende manieren.
-rechtstreeks op aop,geen versterker,utp kabel naar pc,alles wat bandbreedte weghaalt(msn ed) afgesloten.

download 25 mbit,upload 5 mbit

-via antenneversterker en bedraad met utp
download 23 mbit,upload 5 mbit

-via antenneversterker en wireless
download 6 mbit en upload 5 mbit

-via antenneversterker en wireless na reboot en naar fabrieksinstellingen router
download 16 mbit
upload 5 mbit
dit alles getest op speedtest.net

Daarna binary via nxs,gemiddeld met 1000mb file op 3,35 mb/s (heel snel,en wireless)

speedtest van upc zelf nu ook wireless

download 25 mbit,upload 5.5 mbit
Alweer milibits... is het nou echt zo moeilijk :?

Megabit schrijf je Mb, niet mb. En als je dat bestand van NXS downloadt geeft je browser de snelheid aan in MB, niet mb :o
Dit alles getest tussen 1800 en 1930 deze avond en met alleen maar originele upc kabels(buiten de utp)

Conclusie,wireless haalt idd wat snelheid weg,wat ik ook weet,en wat ik ook niet erg vind.Tevens was de router blijkbaar niet goed geconfigureerd,maar nu iets raars,er is in de weken niets veranderd .
Ik heb 1x 58 mbit gehaald,met dezelfde instellingen,daarna is het bergafwaarts gegaan.
Neemt niet weg dat ik nog steeds,zelfs niet bedraad de snelheid niet heb wat ik zou moeten hebben,of zie ik dat nu verkeerd?Ik begrijp best dat 60 mbit precies niet kan,en gezien de testen op chelloo forum is het gem 58 mbit.Heb ik niet,hoogste vanaaf was ong 33mbit.

Andere optie,een 2e pc,die heb ik niet,alleen een erg oude laptop,dus heeft geen nut.
Oftewel je hebt die ene PC niet uitgesloten. Qua hardware geloof ik gelijk dat hij het aankan, maar software...

Download eens een LiveCD (Ubuntu ofzo is prima, maakt niet uit wat) en test eens daaravanaf ipv vanaf je eigen OS install. Of draai eens (zoals ik al riep en jij netjes negeert) in veilige modus met netwerkondersteuning. Daarmee sluit je al een flink deel van software uit.
[...]

Moet ik dan tevreden zijn met wat ik heb en haal qua snelheid?Let op,dit alles is geen eigenwijzigheid van mijn kant hoor,en ook geen onwil.

Zoals eerder gezegd,geen verstand van cable ed.
Kabelinternet is qua snelheid niet anders dan willekeurg welk andere netwerkverbinding. En het kan dus van veel factoren afhangen. Je moet gewoon stap voor stap die dingen uitsluiten. Het is alleen moeilijk als je dat jezelf aanpraat. Gewoon logica toepassen. Meer niet.
Alles wat ik heb gedaan was in samenspraak met hetzij de monteur(van centris) die hier was (en die tegen mij zei je moet een versterker hebben.Hij zei ook dat als het nog niet goed zou zijn dat het of in de wijkcentrale dan niet goed zou zijn of de blokversterker.) en upc helpdesk en Got(dit topic)
Die vent klinkt als een prima TV monteur. Als je slecht beeld op je TV hebt moet je eerst je kabels naar je TV onder handen nemen, dan de wandcontactdoos, en dan inderdaad eind- en groepsversterkers of zelfs hogerop in het netwerk.

Alleen heeft dat geen bal met internetsnelheid te maken en wordt vrij duidelijk dat die vent daar ook geen bal verstand van heeft. Verder: Centris :? - lijkt me dat dat ook niet klopt. Wees aub een beetje nauwkeurig.
-edit-

Deze maand haal ik een nieuwe pc,misschien is het ook wel mijn pc,maar de specs moeten goed genoeg zijn volgens upc.
Dat is alsof je een nieuwe auto haalt omdat je geen 120 haalt op de snelweg, maar dat doet voordat je je handrem gecontroleerd hebt en gekeken hebt of je wel de juiste brandstof tankt. Het is een erg "makkelijke" uitweg, maar eentje die totaal geen garanties geeft totdat je met zekerheid weet wat nu het probleem is :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 23:23

SaN

Welk modem wordt er tegenwoordig bij een Fiberpower 60 abonnement geleverd? Ik zie dat jullie het hebben over de EPC3212, maar als ik op de UPC website kijk zie ik een wit modem met één of twee antennes. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:29

Ankh

|true

Ik heb zojuist de modem ook binnen gehad en ik heb een EPC3212 gehad. Erg snel qua opstarten moet ik zeggen.

Wel een andere vraag, wanneer komt het nieuwe HD kastje (dus zonder DVR etc) uit? Er zou namelijk een nieuwe uitkomen met een standby wattage van 1 watt... Heb nu de philips HD DVR maar die verstookt mij te veel en DVR loopt momenteel nog niet goed..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:31
Ankh schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:45:

Wel een andere vraag, wanneer komt het nieuwe HD kastje (dus zonder DVR etc) uit? Er zou namelijk een nieuwe uitkomen met een standby wattage van 1 watt... Heb nu de philips HD DVR maar die verstookt mij te veel en DVR loopt momenteel nog niet goed..
In andere topic over de tv diensten van UPC staat het al. Kastje is al enige tijd te krijgen. Is een zwarte Pace 7111, stuk kleiner en vrij snel uit eigen ervaring (maandje in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ankh schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:45:
Ik heb zojuist de modem ook binnen gehad en ik heb een EPC3212 gehad. Erg snel qua opstarten moet ik zeggen.

Bedankt, ik geloof alleen niet dat de EPC3212 uitgerust is met wifi? Leveren ze er dan een router bij aan gezien ze het over een draadloos modem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Router moet je er zelf bijkopen tenzij er een of andere actie is.

Overigens is een modem met ingebouwde router erg irritant (geen bridged mode beschikbaar, en beste/verplichte plek voor modem is shit voor WiFi), je bent veel beter af met losse modem + losse router.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

"Nu met gratis draadloos modem". Staat op de website. http://www.upc.nl/totaalp...-fiber-power-internet-60/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat is waarschijnlijk dus een of ander Thomson geval, plaatje is van een TWG-870. Ik zou iig m'n best doen om *niet* de "draadloze" versie te bemachtigen. Niet dat de TWG-870 slechter is dan willekeurig welk andere modem met draadloze router ingebouwd, maar het concept is gewoon gaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Zou je "gaar" wat kunnen verduidelijken? Ik heb zelf een goede wireless router, dus in principe zou het voor mij net zo makkelijk zijn met een modem zonder draadloze functie. Maar als ik tegen de klantenservice zeg dat ik graag een EPC3212 wil hebben omdat het concept van Thomson "gaar" is weet ik al wat het antwoord zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat heeft dion_b al meerdere keren aangegeven in dit topic, maar ik zal het nog eens herhalen:
Het kabelmodem dient dichtbij de hoofdaansluiting (vaak meterkast of ergens in de woonkamer) geplaatst te worden. Is dat de ideale plek voor een wireless accesspoint? Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ok... Maar als dat de reden is zou ik alsnog mijn eigen wireless router op het draadloze modem aan kunnen sluiten, en ergens anders neer kunnen zetten. Dat is dus niet echt een argument tegen het draadloze modem. Meer een overbodige feature. Toch?

Edit: Niet lullig bedoeld, maar om mijn punt te illustreren. Dat gesprek met UPC zou best grappig zijn.

Ik: "Ik wil graag een ander modem bij mijn pakket"
UPC: "Waarom?"
Ik: "Het is voor mij niet handig om het modem als wireless accesspoint in de meterkast/woonkamer neer te zetten aangezien ik boven ook wil kunnen internetten en het bereik slechter wordt door de plaatsing."
UPC: "U wilt dus een modem zonder draadloze functie omdat u dan boven beter draadloos kunt internetten?"
Ik: :X

[ Voor 52% gewijzigd door SaN op 23-06-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
SaN schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:25:
Ok... Maar als dat de reden is zou ik alsnog mijn eigen wireless router op het draadloze modem aan kunnen sluiten, en ergens anders neer kunnen zetten. Dat is dus niet echt een argument tegen het draadloze modem. Meer een overbodige feature. Toch?
Niet als je het niet uit kunt zetten :o

Zoals ik al een paar keer geroepen heb, er zit geen bridged mode in :X

Als je een modem hebt die al NAT doet en daar nog een andere NAT router achter hangt is het feest - NAT-achter-NAT wil je echt niet.
Edit: Niet lullig bedoeld, maar dat gesprek met UPC zou best grappig zijn.

Ik: "Ik wil graag een ander modem bij mijn pakket"
UPC: Waarom?
Ik: Het is voor mij niet handig om het modem als wireless accesspoint in de meterkast/woonkamer neer te zetten aangezien ik boven ook wil kunnen internetten en het bereik slechter wordt door de plaatsing.
UPC: U wilt dus een modem zonder draadloze functie omdat u dan boven beter draadloos kunt internetten?
Ik: :X
Makkelijkste weg is gewoon slikken wat je per default door je strot geduwd krijgt. Maar als je die weg wilt bewandelen, waarom neem je dan überhaupt de moeite om van te voren navraag te doen :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

dion_b schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:36:
[...]

Niet als je het niet uit kunt zetten :o

Zoals ik al een paar keer geroepen heb, er zit geen bridged mode in :X

Als je een modem hebt die al NAT doet en daar nog een andere NAT router achter hangt is het feest - NAT-achter-NAT wil je echt niet.
Ah, geen bridged mode is inderdaad lastig. Daar had ik overheen gelezen. Ik zal eens nadenken over de gevolgen voor mij persoonlijk. Het leek me namelijk juist zo makkelijk om eens geen 2 apparaten te hebben ivbm portforwarding ed. bedankt voor de uitleg!
Makkelijkste weg is gewoon slikken wat je per default door je strot geduwd krijgt. Maar als je die weg wilt bewandelen, waarom neem je dan überhaupt de moeite om van te voren navraag te doen :?
Om uit te vinden wat nu precies het probleem is. Misschien is dit voor mij minder relevant dan voor iemand anders.

[ Voor 32% gewijzigd door SaN op 23-06-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:05:
Router moet je er zelf bijkopen tenzij er een of andere actie is.

Overigens is een modem met ingebouwde router erg irritant (geen bridged mode beschikbaar, en beste/verplichte plek voor modem is shit voor WiFi), je bent veel beter af met losse modem + losse router.
Toch zou ik persoonlijk heel graag de mogelijkheid willen om dat zelf te kunnen kiezen.
Ik heb nu namelijk 4 apparaten in de meterkast hangen + een zooi aan kabels:
-1x kabelmodem voor telefonie
-1x kabelmodem voor internet (ED3.0)
-1x router
-1x versterker die ik niet nodig had toen ik nog 1 modem had

Lijkt me echt super als ik dat allemaal kon inwisselen voor 1 kabelmodem. Er van uitgaande dat de interne router verder goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt mij eerlijk gezegd ook erg handig om gewoon te mogen kiezen, ook als je bestaande meuk hebt liggen - en zeker als je die combo met losse telefoniemodem hebt.

Heb je vaste telefonie echt nodig? Ik zou zelf als ik veel belde neigen om m'n nummer gewoon naar een andere SIP provider laten porteren en dan dmv een ATA dat over je internetverbinding te laten lopen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ben ik de enige waar UPC fiberpower nu niet werkt? Routeren geeft maar geen 'online' led lampje. Postcode gebied is 1074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

@Murderer allicht is het handig om het even UPC te volgen op twitter, dan kun je daar ook meteen bijvoorbeeld via je GSM oid vragen of er een probleem is :)

http://twitter.com/upc

is er overigens al iemand bezig met een nieuwe TS?

zoniet dan wil ik er wel voor gaan zitten? :)

[ Voor 22% gewijzigd door JoSchaap op 24-06-2010 11:55 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
JoSchaap schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:51:
@Murderer allicht is het handig om het even UPC te volgen op twitter, dan kun je daar ook meteen bijvoorbeeld via je GSM oid vragen of er een probleem is :)

http://twitter.com/upc

is er overigens al iemand bezig met een nieuwe TS?

Bedankt voor deze tip! Ik heb het gedaan dus nu hopen dat het snel kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Wie hier heeft FiberPower 30 en haalt meer dan +/- 180kbyte/s aan upload? Ik kom nooit boven deze waarde uit, waarmee ik ook probeer. Volgens mij al sinds ik het abbo heb (bijna een jaar), iig de afgelopen zoveel maanden. Lokatie: Eindhoven.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

brama met het modem direct aan je pc of een router ertussen?

want dat maakt weldegelijk verschil (afhankelijk per router uiteraard) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
JoSchaap schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:51:
Ik heb wel wat plannen (zie ook mijn UPC Digital TV topic voor een voorbeeld). Met een beetje geluk heb ik het wel binnenkort af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

brama schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:27:
Wie hier heeft FiberPower 30 en haalt meer dan +/- 180kbyte/s aan upload? Ik kom nooit boven deze waarde uit, waarmee ik ook probeer. Volgens mij al sinds ik het abbo heb (bijna een jaar), iig de afgelopen zoveel maanden. Lokatie: Eindhoven.
Het hangt er een beetje vanaf, de upload lijkt wat te variëren afhankelijk van welke site ik gebruik om te testen. Maar ik haal gemiddeld zo'n 200 KByte/sec, maar ook vaak genoeg 290 KByte/sec en af en toe ruim 300 KByte/sec. En dan test ik dit nog via m'n 54 mbit draadloze netwerk (losse router na modem dus). Daar zal de variatie ook wel wat mee te maken hebben.

Lokatie: Drachten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Pannekoek81 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:49:
[...]

In andere topic over de tv diensten van UPC staat het al. Kastje is al enige tijd te krijgen. Is een zwarte Pace 7111, stuk kleiner en vrij snel uit eigen ervaring (maandje in bezit)
maar is dit een HD kastje of een normale?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

sylvesterrr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:14:
[...]

Ik heb wel wat plannen (zie ook mijn UPC Digital TV topic voor een voorbeeld). Met een beetje geluk heb ik het wel binnenkort af.
okee! raar dat nog niemand anders erop gekomen is, de TS is gewoon nog uit 2006 en gaat over tjello abbonementen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
even klein vraagje over de lichtjes op mijn motorola SurfBoard SBV6120E. Blauw is voor supersnel (gigabit) internet en groen is gewoon internet. Nou geven receive en link blauw licht, maar send groen licht. Wat betekent dit nou precies en is goed? Ik twijfel namelijk of send normaal gesproken blauw bij mij is. Hoor het graag. Veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:31
Ankh schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:16:
[...]

maar is dit een HD kastje of een normale?
HD

Voor meer info over de mediabox: UPC digitale tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
brama schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:27:
Max Out: 291.9 kB/s (2.3%) Average Out: 240.1 kB/s (1.9%) Current Out: 286.2 kB/s (2.3%)

Van de afgelopen 24 uur. File upload stond gelimiteerd op 240kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ahh, ik had enkel de Pace normale DTV gezien en niet de HDTV tuners :) ook weer duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Murderer schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:22:
even klein vraagje over de lichtjes op mijn motorola SurfBoard SBV6120E. Blauw is voor supersnel (gigabit) internet en groen is gewoon internet. Nou geven receive en link blauw licht, maar send groen licht. Wat betekent dit nou precies en is goed? Ik twijfel namelijk of send normaal gesproken blauw bij mij is. Hoor het graag. Veel dank.
Momenteel ligt hier alles eruit (A'dam Oost), maar ik heb ook zo'n Motorola. Waar haal je dat soort vage marketingkreten als "supersnel" en "gewoon" vandaan :?

Enige dat ik weet mbt LEDs is dat Link op blauw springt als je Gb link hebt, en anders groen is. Geen idee hoe dat met de rest is, maar dat zou iig nooit moeten veranderen, wat dan ook het is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Goeie tip voor mensen die problemen hebben met UPC.
gebruik bij twitter @UPC en zet daar je contract / klant nummer erin.
Je wordt binnen 24uur terug gebeld door iemand die alles direct voor je regelt!
Als je een bepaalde type mediabox wilt hebben dan kunnen ze dat ook regelen.
Wij krijgen nu de nieuwe HD mediabox van Pace. Ook stond ons HD abonnement er niet meer in.

Ook sinds deze week 60Mbit en ik download (via xsnews) continu 7MB/s!
Niet verkeerd moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

Gaat lekker hier momenteel, ben al een uur bezig om een paar internet sites te bezoeken. Met vlagen schiet het een beetje op. Met geluk kom ik boven de 10 kB/s.
100mb.bin 2623 B/s - 541.8 kB of 100 MB, 11 hours left
Zelfs connecten naar IRC is onmogelijk.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Je kan het hier wel neerzetten, maar heb je al UPC gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

Ja ik had al gebeld (Had toen toch even niets beters te doen :P), en er was geen probleem in de regio, alles leek goed. Maar toch geen verbinding.
Net maar een tijdje de stekker uit de modem gehad en nu lijkt alles weer prima. Even in de gaten houden iig.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Het is hier geen loze klaagbaak - als je hier post, neem even de moeite om voldoende info te geven. Wat voor type modem heb je? Hoe is het signaal ervan? Wat heb je er allemaal op aangesloten? Heb je last van packetloss of hoge pingtijden?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de infrastructuur in mijn meterkast:

Wij hebben net een nieuw huis gekocht dat voorheen bewoond werd door iemand die ook UPC had. De verbinding is overigens nog niet geactiveerd ondanks dat ik het installatiepakket al lang geinstalleerd heb.

Nu zie ik in de meterkast waar de kabel het huis binnen komt de volgende schakelingen:

kabel uit de grond > frequentiefilter o.i.d (onder een UPC dekseltje, dus door monteur aangesloten?) > Y splitter (3.5 dB elk, zoals meegeleverd in installatiepakket maar was al gemonteerd) dan een 3-voudige splitter voor T.V. naar zolder en 2 aansluitingen woonkamer.

Zouden jullie dit ook zo aansluiten? Kunnen jullie mij ook vertellen wat het doel is van het kastje dat UPC heeft geplaatst? Lijkt me geen signaalversterker o.i.d. Mevrouw van de helpdesk deed wat vaag dus kon me ook niet vertellen wat het is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

raffuhl onder dat kastje zit volgens mij ook gewoon een splitter

hebben de vorige bewoners ws laten zitten.

het modem zou ik in elk geval zo dicht mogelijk bij het startpunt plaatsen (groene coaxkabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja modem staat direct naast de Y splitter in de meterkast. Maar aangezien ik lees dat hoe meer splitters er tussen zitten hoe slechter het signaal wordt, vraag ik me af of die eerste 'splitter' nodig is. Er wordt overigens niets echt 'gesplit'. Er zit maar 1 ingang en 1 uitgang op. Het filtert m.i. bepaalde frequenties o.i.d. gezien er ook een frequentiebereik op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

mjah ik woon in een appartement. Bij mij komt de groene coaxkabel via balkon binnen en daarop heb ik direct de splitter en het modem zitten. er zat eerst iets anders tussen in een plastic UPC kastje aan de muur, maar met het stuccen van de muur moest die er even af en toen bleek het dus gewoon een splitter te zijn in een veel te grote behuizing :)

Die is tijdens de verbouwing kwijtgeraakt en we hebben m ook niet meer nodig gehad alles zat in het upc pakket

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_akcw9kNLQBw/SuSisCGMpxI/AAAAAAAAAcE/vBodDXgxX_Q/s800/DSCF1399.JPG
linksonder in de hoek :+

kastje was toen al kwijt 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door JoSchaap op 29-06-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat je weg hebt gehaald is het AOP (abonnee overname punt), en daar mag je als klant eigenlijk niet aankomen. Het is eigendom van de kabelbeheerder. Mocht je een keer storing hebben en er moet een monteur langskomen dan gaan ze daar zeker over klagen.
De 'splitter' die als eerst aan de groene kabel zit is de galvanischescheiding. Die moet je er echt niet afhalen. Daarmee bescherm je je eigen apparatuur tegen storingen/overspanning op de kabel (en omgekeerd). Splitters zorgen inderdaad voor demping, maar demping van deze galvanischescheiding is minimaal dus geen enkele reden om dat weg te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Jinx op 29-06-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

aha ik zal upc eens vragen wat een nieuwe kost, want dat ding viel letterlijk uitelkaar toen we t behang van de muur afstaken
we hebben de woning geheel kaalgetrokken tot op t kale beton/hout en dan vallen er nog weleens slachtoffers :+

bedankt voor de info, in andere flats nog nooit zoiets tegengekomen daar zat het aop waarschijnlijk in de muur weggewerkt oid :)

[ Voor 91% gewijzigd door JoSchaap op 29-06-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
JoSchaap schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:56:
aha ik zal upc eens vragen wat een nieuwe kost, want dat ding viel letterlijk uitelkaar toen we t behang van de muur afstaken
we hebben de woning geheel kaalgetrokken tot op t kale beton/hout en dan vallen er nog weleens slachtoffers :+
...
Een vaak geplaatst AOP bij UPC is de TRAS-1000B. Je vindt hier ook instructies voor het plaatsen.
Je kunt natuurlijk een monteur laten komen, waarbij de kans groot is dat hier kosten aan verbonden zijn. Als je handig bent kun je zo'n AOP ook zelf plaatsen (formeel natuurlijk niet, maar het leed is toch al geschiedt). Belangrijk is dat je weet hoe je een coax-kabel netjes moet strippen. Wees er wel zeker van dat er geen AOP op een andere locatie zit, want anders is het overbodig en zonde van het signaalverlies. Meestal is de kabel voor het AOP groen en daarna wit/grijs/zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

uhm er zit netjes een originele schroefkoppelling op de groenne coax hoor, t is een kwestie van eropschroeven en klaar.
als vooropleiding voor ICT ook elektrotechniek gedaan dus dan lukt het me vast wel om een coaxkabeltje vast te schroeven :+

*edit* aangezien ik de camera binnen handbereik heb, zo heb ik t nu zitten linkerkabel - modem rechterkabel mediabox
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/716/hoofdaansluiting.jpg

kabel is helemaal naar buiten geweest om het houtwerk van t kozijn te vervangen, nu stukken netter (alleen nog even afwerken)

[ Voor 40% gewijzigd door JoSchaap op 29-06-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
JoSchaap schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:26:
uhm er zit netjes een originele schroefkoppelling op de groenne coax hoor, t is een kwestie van eropschroeven en klaar.
als vooropleiding voor ICT ook elektrotechniek gedaan dus dan lukt het me vast wel om een coaxkabeltje vast te schroeven :+
...
Dat is dus ook geen AOP maar een gewone splitter die je aan aarde kunt leggen 8)7 De schroefkoppeling is een F-connector.
Heeft ook verder weinig te maken met UPC.

[ Voor 10% gewijzigd door Flitzer op 30-06-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:55
Wanneer worden normaal gesproken de Alles-in-1 pakketten verzonden naar de afnemer van de dienst?

Vanaf 1 juli gaat namelijk een nieuw abbonement in bij UPC in een nieuwbouwhuis, maar ik heb nog niets gezien of gehoord van ze sinds de aanvraag via internet, behalve dan de digitale overeenkomst.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Flitzer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:04:
[...]

Dat is dus ook geen AOP maar een gewone splitter die je aan aarde kunt leggen 8)7 De schroefkoppeling is een F-connector.
Heeft ook verder weinig te maken met UPC.
volgens mij volg je het niet helemaal ik weet inmiddels dat ik geen OAP meer heb omdat we die met het verbouwen hebben weggegooid ik post gewoon een foto van hoe t nu aangesloten zit (puur ter illustratie) :)

Ik weet dat het een splitter is, en het staat ook op het etiket, die komt namelijk uit het UPC alles in 1 pakket ;)

@XBOXCenturion
Over het algemeen krijg je het pakket rond de opleveringsdatum toegestuurd

[ Voor 15% gewijzigd door JoSchaap op 30-06-2010 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
JoSchaap schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:16:
[...]

volgens mij volg je het niet helemaal ik weet inmiddels dat ik geen OAP meer heb omdat we die met het verbouwen hebben weggegooid ik post gewoon een foto van hoe t nu aangesloten zit (puur ter illustratie) :)

Ik weet dat het een splitter is, en het staat ook op het etiket, die komt namelijk uit het UPC alles in 1 pakket ;)

@XBOXCenturion
Over het algemeen krijg je het pakket rond de opleveringsdatum toegestuurd
Hoezo volg ik het niet meer 8)7
Zelf geef je aan"...eerst iets anders tussen in een plastic UPC kastje aan de muur, maar met het stuccen van de muur moest die er even af en toen bleek het dus gewoon een splitter te zijn in een veel te grote behuizing".
Als dat ding gewoon een splitter is, dan zat het ook niet in een UPC kastje. Mogelijk dat de vorige bewoner dit ding gewoon in een behuizing heeft gegooid van een einddoos of zo. Verder komt een officiele aansluiting van UPC ook zelden via het balkon naar binnen. De kabel is ook niet de normale (licht) groene kabel die UPC en andere kabelproviders gebruiken. Dus wat je ook weg heb gegooid, UPC zal daar geen probleem mee hebben. Ik gaf wel duidelijk anwoord op je vraag naar een AOP en het blijkt dus gewoon niet om een AOP te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
JoSchaap schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:26:

*edit* aangezien ik de camera binnen handbereik heb, zo heb ik t nu zitten linkerkabel - modem rechterkabel mediabox
[afbeelding]

kabel is helemaal naar buiten geweest om het houtwerk van t kozijn te vervangen, nu stukken netter (alleen nog even afwerken)
Juist. Ik zou hier toch echt een AOP aan (laten) hangen. Die dingen dienen drie doelen:

1) de boel galvanisch scheiden - voor de veiligheid van jouw apparatuur en die van de kabelaar.
2) een duidelijke afscheiding zijn van wanneer iets jouw verantwoordelijkheid is en wanneer die van de kabelaar. Dat kastje wat je eraf haalde + groene coax zijn namelijk ook niet jouw eigendom :o
3) radio en TV uitgang in de woonkamer voorzien.

Je bent blijkbaar die eerste twee (en belangrijkste) dingen vergeten. De tweede kan problemen geven als je ooit moet bellen over een storing, de eerste kan je TV opblazen als iemand buitenhuis (of bij de buren) afgrijselijk zit te prutsen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Flitzer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:30:
[...]
Zelf geef je aan"...eerst iets anders tussen in een plastic UPC kastje aan de muur, maar met het stuccen van de muur moest die er even af en toen bleek het dus gewoon een splitter te zijn in een veel te grote behuizing".
Als je zijn verhaal goed leest, is dat wat er nu zit NIET datgene wat JoSchaap aantrof. Wat hij aantrof is helemaal verwijderd, kastje + binnenwerk, en hij heeft zelf deze splitter opgehangen...
Als dat ding gewoon een splitter is, dan zat het ook niet in een UPC kastje.
Er zijn een aantal AOPs die er erg als splitter uitzien, alleen zit er als het goed is een mannetje en vrouwtje uitgang op, i.p.v. 2x hetzelfde.
Verder komt een officiele aansluiting van UPC ook zelden via het balkon naar binnen. De kabel is ook niet de normale (licht) groene kabel die UPC en andere kabelproviders gebruiken.
Bij veel oudere flats komt de kabel wel degelijk binnen vanaf het balkon. Alleen in mijn familie al 2 personen. Nu zie je het ook weer gebeuren bij aanleg van glasvezel, het is gewoon veel makkelijker in bestaande flats buitenom een kabelgoot te plaatsen, Ook is de kleur van de kabel exact gelijk aan veel AOP kabels die ik in mijn leven ben tegengekomen...

Overigens is het inderdaad zeer aan te bevelen een AOP te plaatsen, m.i. simpelweg vanwege de scheiding. Voor storingen zou ik me geen zorgen maken. "Dat was al zo toen ik hier kwam" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

het was inderdaad een splitter met een M/V kant, en dus heb ik met de verbouwing waarschijnlijk het OAP weggegooid. Maargoed, zal er binnenkort even een OAP op afmonteren. de wederhelft klaagt toch al dat ik de kabels nog weg moet werken :+ kan ik mooi meteen het een en ander door de muur trekken voor de slaapkamer :)

voordeel is wel dat ik nu zelf een mooi OAP kan uitkiezen, dat ding van UPC zag er niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
AOP, niet OAP :o

Dat terzijde, dat ding is niet jouw eigendom, dus het is ook niet aan jou om een nieuwe uit te kiezen. Als je dat in de wind slaat, zorg iig voor goede galvanische scheiding.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:55
Een vrij simpele vraag, die ik voor de zekerheid toch maar even stel;

Vandaag internet aangesloten van UPC via de kabel. Werkt allemaal prima. Nu wil ik natuurlijk wel meer dan 1 ethernetport hebben, en draadloos internet voor de mobiele apparaten.

Met mijn beperkte ICT kennis kom ik dan uit bij http://www.informatique.n...reless-n-home-router.html Een goede keus? Kan ik deze gebruiken icm met het modem van UPC?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Kort gezegd, wat mij betreft prima ding

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:36
XBOXCenturion schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:16:
Een vrij simpele vraag, die ik voor de zekerheid toch maar even stel;

Vandaag internet aangesloten van UPC via de kabel. Werkt allemaal prima. Nu wil ik natuurlijk wel meer dan 1 ethernetport hebben, en draadloos internet voor de mobiele apparaten.

Met mijn beperkte ICT kennis kom ik dan uit bij http://www.informatique.n...reless-n-home-router.html Een goede keus? Kan ik deze gebruiken icm met het modem van UPC?
Deze kan maximaal 80 Mbit/s routeren, dus voor FP60 of lager is hij prima.

Heb je FP90 of hoger, dan raad ik je de WRT320n aan.
Deze heb ik zelf, en werkt al 'n jaar probleemloos hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 02-07-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Het is beetje afwegen: wil je op je mobiele apparaten zo snel kunnen internet, of allleen op je bekabelde (waarschijnlijk je hoofd-desktop-pc).

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1 ... 42 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.