UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 46 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 15:38
Over dat uploadprobleem: er moeten gewoon eens een aantal mensen UPC schriftelijk in gebreke stellen en aanmanen de situatie te verbeteren. Doe ook eens een belletje naar Kassa/radar/opgelicht/weet ik wat. Met een beetje lopen mopperen kom je bij UPC niet ver.

Wij hadden dat ook een met onze DVB-C box. Deze viel na een paar uur TV kijken steeds uit. Hitteprobleem natuurlijk, maar zie daar UPC maar eens van te overtuigen. Na een paar keer telefonisch aandringen hebben ze een monteur langsgestuurd (maar niet zonder het voorbehoud dat we €35 voorrijkosten moesten betalen als het aan onze bekabeling lag). Hij alles doorgemeten, alles opnieuw ingesteld en ik geloof een splitter vervangen (ook al was het signaal gewoon goed, maar oke). Probleem natuurlijk niet opgelost. Dus ik weer bellen, maar ik werd afgescheept met een standaardverhaal van een keer de aansluitingen controleren, kastje rebooten en opnieuw instellen, etc. Heb zelfs nog het kabelmodem moeten rebooten. Hielp niks natuurlijk.

Aangetekende brief geschreven dat we meer dan 20 jaar klant zijn, etc en natuurlijk met een ingebreke stelling met een termijn van 20 werkdagen, waarna UPC in verzuim zou zijn. 3 dagen later kregen we een telefoontje met excuses en of we een afspraak konden maken voor het omruilen van de mediabox, omdat deze waarschijnlijk toch defect was. 2 dagen later stond er weer een monteur op de stoep die de nieuwe heeft geinstalleerd en de oude weer heeft meegenomen. Problem solved. Nooit meer uitval gehad.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
Stalker schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:04:
[...]

Heb jij een ander modem dan de thomson 870?
Heb namelijk sterk het gevoel dat het daar aan ligt.
Het rare is namelijk dat als ik vol download de upload dan ongeveer 0,8Mb is, maar ik krijg dan bijna geen bitje meer geupload.
Heb de bedrade Cisco EPC3212 :) met daarachter een Netgear WNDR3700

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23
Heb hier in Nijmegen zo ongeveer om de week wel weer een aansluiting die een private IP uitgereikt krijgt.

Nu komt het wel eens voor dat dit komt omdat UPC de verbinding afsluit vanwege niet betalen, maar dit is zeker lang niet altijd het geval.

De website van UPC laat (heel verrassend, not...) zien dat er geen storingen zijn, dus we bellen de helpdesk maar weer eens. Het is iedere keer hetzelfde verhaal: Private IP, wel betaald (dus geen administratieve afsluiting), geen storingen op de website en de helpdesk weet na een half uur in de wacht te melden dat ze er mee bezig zijn??

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb al 15 uur geen internet meer. Ondertussen na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn. Kreeg te horen dat er een landelijke storing was na een update van gisteren. Was niet bekend hoe lang het zou duren en geen compensatie voor telefoonkosten of gebrek aan internet. Ook erg fijn dat de UPC-site nog steeds volhoudt dat er geen storing is.

iPhone met gprs verbinding valt toch wat tegen als het het enige is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm....ons subnet staat weer eens op een rbl blacklist waardoor uitgaande mail niet mogelijk is, kan alleen de helpdesk niet bereiken vanuit belgie...

80.56.23.x is listed in dnsbl.sorbs.net
80.56.23.x is listed in dnsbl-2.uceprotect.net
80.56.23.x is listed in dnsbl-3.uceprotect.net
80.56.23.x is listed in blackholes.five-ten-sg.com

Schijnt om de 80.56.x.x reeks te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 20:59
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:19:
hmmm....ons subnet staat weer eens op een rbl blacklist waardoor uitgaande mail niet mogelijk is, kan alleen de helpdesk niet bereiken vanuit belgie...

80.56.23.x is listed in dnsbl.sorbs.net
80.56.23.x is listed in dnsbl-2.uceprotect.net
80.56.23.x is listed in dnsbl-3.uceprotect.net
80.56.23.x is listed in blackholes.five-ten-sg.com

Schijnt om de 80.56.x.x reeks te gaan :)
hmmm is dit een 'zakelijke' ip reeks van UPC...?
Zoniet kun je dan misschien een kleine uitleg geven hoe je je mailserver hebt geconffiged om gebruik te kunnen maken van UPC voor uitgaande mail..?
Ik heb een mailserver draaien met een ADSL verbinding. daarnaast heb ik nu sinds kort een UPC verbinding erbij..wellicht kan ik nog wat handige tips opdoen voor een "failover" mode mocht mn adsl lijn er ooit uitvliegen..

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gewoon een chello classic abbonement met semi-dynamisch IP-adres...'t kan veranderen maar dat gebeurt in de regel eigenlijk alleen als er in de wijk gesleuteld is of een langdurige storing zodat de dhcp-tabel opgeschoond wordt...

Gewoon in postfix "relayhost = mail.chello.nl" toevoegen om via chello te kunnen verzenden.

Postfix kan z'n mail prima zelf afleveren maar chello houdt daar niet zo van ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 09:34
Voor mensen in Tiel die naast Internet ook digitale TV hebben, On demand werkt nog niet, maar de centrale wordt nog van een software update voorzien zodat dit wel werkt.
De software update zal aankomende tijd plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
REDSD schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:28:
Voor mensen in Tiel die naast Internet ook digitale TV hebben, On demand werkt nog niet, maar de centrale wordt nog van een software update voorzien zodat dit wel werkt.
Heb het deze weet toch besteld dus hoop tegen die tijd dat het allemaal weer werkt, zal mij benieuwen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Laatst online: 19:53
On-demand werkt hier perfect hoor. (Passewaaij in Tiel)
Het werkte al op de dag dat upc de frequenties had aangepast in de centrale, toen ik nog gewoon "riant" dtv had.

[ Voor 12% gewijzigd door rikrik op 04-09-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Hier in Passewaaij ook.
Had een XL pakket vooraf al besteld en werd op die dag dat de frequenties omgezet werd direct standaard digitaal.
Volgende dag gebeld en 24 uur later was het royaal.

Bij mij is de upload en download prima nu.
Alleen bij meerdere connecties gaat het modem nog onderuit.
News blijft veel te langzaam.

[ Voor 0% gewijzigd door Stalker op 04-09-2010 19:10 . Reden: foutje ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ook ik maak al ruim een week met succes, en vooral ook veel plezier, gebruik van On Demand.
Werkt perfect!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Stalker schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:10:
Hier in Passewaaij ook.
Had een XL pakket vooraf al besteld en werd op die dag dat de frequenties omgezet werd direct standaard digitaal.
Volgende dag gebeld en 24 uur later was het royaal.

Bij mij is de upload en download prima nu.
Alleen bij meerdere connecties gaat het modem nog onderuit.
News blijft veel te langzaam.
Upload is bij mij nog niet in orde. Welk internet abo heb jij?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
XL pakket dus 60mbit, zoals bekend bij de 60 en 120 abo's werkt de upload perfect alleen bij de 25 en 30 abo's niet. Hopelijk maandag of dinsdag de firmware update, ze hebben het hele weekend kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
dannyreuser schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:25:
XL pakket dus 60mbit, zoals bekend bij de 60 en 120 abo's werkt de upload perfect alleen bij de 25 en 30 abo's niet. Hopelijk maandag of dinsdag de firmware update, ze hebben het hele weekend kunnen testen.
Hoop volgende week de spullen binnen te krijgen maar iets zegt me dat het nog even gaat duren. Wel fijn om te horen dat het bij deze paketten prima werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
dannyreuser schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:25:
Weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt.... :X
Heb een fiber 60 abbo, alleen mijn upload haalt niet eens de 50% ipv 100%
Downloadsnelheid is wel 100%, alleen wil de verbinding er vaak uitklappen.
Genoeg monteurs over de vloer gehad, probleem ....?
De soms oude infra van Upc.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/941399727.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/941400900.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Zoals te lezen is op het chelloo forum zijn er zat mensen die wel volle snelheid halen met 60/90/120 abo.

Alleen de thompson modem is ook erg brak en heeft echt variërende snelheden. deze laten ze dus omruilen voor het cisco modem.

Je hebt iig niet last van het 0.10mbit upload probleem, zoals de rest van de mensen met 25/30 abo

[ Voor 18% gewijzigd door koekkoek op 05-09-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Uhm okay, ik zal ondemand eens testen, misschien omdat ik het centrum zit dat het nog niet werkt, maar ik heb vorige week voor het laatst gekeken.
Mijn upload en download zijn wel zoals ze horen, ik haal met news 5 down(eweka) en met bittorrent 7 mbps
upload is max 700kbps met torrents.

Ik heb nog wel last dat tijdens starcraft 2 en bfbc2 mijn connectie er 1-2 sec even uitlicht. ik zie niet helemaal wanneer dit gebeurt, maar ik denk dat het aan de thomson ligt.
Als ik de verbinding zelf test kan ik geen packetloss zien.

Is het mogelijk om een alternatieve modem te kopen ergens en die aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Lol...ik heb ook de nieuwste cisco modem
maakt geen klap uit..geen on demand, tja... Upc

straks over op glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:45
dannyreuser schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:59:

Je hebt iig niet last van het 0.10mbit upload probleem, zoals de rest van de mensen met 25/30 abo
Ik heb een 30/3 abonnement maar ik haal gewoon 360Kb/sec up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
baasandre schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:10:
Lol...ik heb ook de nieuwste cisco modem
maakt geen klap uit..geen on demand, tja... Upc

straks over op glasvezel
bedoel je dat je internet problemen hebt met de cisco.
Ondemand staat namelijk lost van de modem, dat wordt geregeld met de decoder(dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
chim0 schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:39:
[...]

Ik heb een 30/3 abonnement maar ik haal gewoon 360Kb/sec up.
We hebben het hier over het nieuwe UPC gebiedt gemeente Tiel en Druten waar deze abo's nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik heb sinds gisteren een super trage downloadsnelheid.. Ik heb upc fiber power 25 mbit.. normaal met downloaden via nieuwsgroepen haal ik snelheden van ong 2,3 mb/s maar nu haal ik al de hele dag amper de 800 kb/s! waar kan dit aan liggen? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
UPC capt denk ik gewoon weer op server IP's van bepaalde Usenetproviders op drukke tijden, ik kom ook niet veel hoger dan 800 Kb/s nu op een 25 Mbit lijn. Zal je zien dat het 's nachts weer snel gaat. (Zal overigens wel per stad/wijk verschillen afhankelijk van netwerkdrukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

prOnorama2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:50:
UPC capt denk ik gewoon weer op server IP's van bepaalde Usenetproviders op drukke tijden, ik kom ook niet veel hoger dan 800 Kb/s nu op een 25 Mbit lijn. Zal je zien dat het 's nachts weer snel gaat. (Zal overigens wel per stad/wijk verschillen afhankelijk van netwerkdrukte).
Welke usenet provider gebruik jij dan?
Ik download via Eweka en zit in omgeving Eindhoven/Strijp. Welke usenetproviders worden niet "gecapt"door UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:09
Ik denk niet dat UPC dat nog durft na de media-aandacht van eind vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Hallo, ik heb UPC 30 internet abbo, gebruik nu een Linksys wrt120n. Als ik mijn computer rechtstreeks op de modem van UPC zet, haal ik via speedtest inderdaad bijna de 30 downloadsnelheid. Alleen met de router ertussen wordt het echt langzaam.

Op mijn laptop, vlakbij de router, haal ik ongeveer 4 - 5Mb downloadsnelheid, een computer via kabel boven haal ik 10 - 12 download. Ik heb de nieuwste firmware op de router, heb reset gedaan, van zowel UPC als Linksys router. Is dit nu echt het standaard verlies, of kan ik hier nog iets aan verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
afgelopen weekeinde met fiberpower 25 een downloadsnelheid bij eweka van max 800 kb/s terwijl dit voorheen nog ruim boven de 2900kb/s zat, lijkt toch op een cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

edebee schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:15:
afgelopen weekeinde met fiberpower 25 een downloadsnelheid bij eweka van max 800 kb/s terwijl dit voorheen nog ruim boven de 2900kb/s zat, lijkt toch op een cap
had dus precies hetzelfde :( .. welke omgeving zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58
In de 'drukke' uren knijpt UPC is inderdaad het downloaden via eweka minder snel. Hier heb ik over gelezen dat de verbinding tussen UPC en Eweka gewoon weg te krap is.

Tja, knijpen of niet in de nachtelijke uren haal ik de top uit mijn verbinding zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:15

ManiacsHouse

Scheisse!

mattrob schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:11:
Hallo, ik heb UPC 30 internet abbo, gebruik nu een Linksys wrt120n. Als ik mijn computer rechtstreeks op de modem van UPC zet, haal ik via speedtest inderdaad bijna de 30 downloadsnelheid. Alleen met de router ertussen wordt het echt langzaam.

Op mijn laptop, vlakbij de router, haal ik ongeveer 4 - 5Mb downloadsnelheid, een computer via kabel boven haal ik 10 - 12 download. Ik heb de nieuwste firmware op de router, heb reset gedaan, van zowel UPC als Linksys router. Is dit nu echt het standaard verlies, of kan ik hier nog iets aan verbeteren ?
Draadloos is meestal traag, deels afhankelijk hoe de verbinding is en welke je laptop ondersteunt/draait. Als je op het forum van http://www.chelloo.com/upc/ kijkt komt er regelmatig voorbij dat andere usenet-providers dan XSnews trager gaan. Blijkbaar heeft UPC een deal dat xsnews een dikke verbinding heeft. Of dit nou aan bijvoorbeeld Eweka ligt of UPC, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ah, dus als er file op de snelweg is (in de spits) 'knijpt' Rijkswaterstaat de verkeersdoorstroming zeker? Als die verbinding (de snelweg) niet breed genoeg is, dan ga je inderdaad file-vorming (trage verbinding) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
ManiacsHouse schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:47:
[...]
Draadloos is meestal traag, deels afhankelijk hoe de verbinding is en welke je laptop ondersteunt/draait. Als je op het forum van http://www.chelloo.com/upc/ kijkt komt er regelmatig voorbij dat andere usenet-providers dan XSnews trager gaan. Blijkbaar heeft UPC een deal dat xsnews een dikke verbinding heeft. Of dit nou aan bijvoorbeeld Eweka ligt of UPC, geen idee.
Bedankt. Het gaat me niet zo zeer om niewsgroepen, maar verbinding is zo nu en dan zo laag, dat ik niet eens normaal YouTube filmpjes kan bekijken, zonder dat die even op pauze gaat. Heel irritant. De vertraging naar draadloos is dan wel erg fors ... van 30Mbit naar 4-5Mbit door draadloze verbinding, dat vind ik nogal een afslag zeg ... Maar goed, is niet anders dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
ind0mi schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:17:
[...]

had dus precies hetzelfde :( .. welke omgeving zit je?
zit omgeving 7314 Apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
overdag weer 2900- 3000 kb/s en nu na 19.15 komt hij niet hoger dan 904kb/s volgens mij capped upc echt connecties met usenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

edebee schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:48:
overdag weer 2900- 3000 kb/s en nu na 19.15 komt hij niet hoger dan 904kb/s volgens mij capped upc echt connecties met usenet
Zucht... lees eens dit topic door en de informatie op Chelloo. UPC kapt NIET.

Ik had trouwens ook een paar anderen kunnen quoten.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 06-09-2010 20:33 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Guardian Angel schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:31:
[...]

Zucht... lees eens dit topic door en de informatie op Chelloo. UPC kapt NIET.

Ik had trouwens ook een paar anderen kunnen quoten.
oke waarom dan eerste weken van moijn abbo volle snelheid bij eweka en nu weekeinde en s'avonds echt zeer slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
OK ik heb even de proef op de som genomen en voor 2,50 euro een maand een accountje genomen bij LightningUsenet.

Met Eweka downloade ik ca. 500-700 Kb/s, met LightningUsenet 2900-3000 Kb/s (volle snelheid), gemeten: 15 minuten geleden bij download van dezelfde post, client: SABnzbd 0.5.4. Beide via SSL.

(Snelle) conclusie: er is voldoende bandbreedte aanwezig bij UPC, de connectie Eweka/UPC loopt gewoon niet lekker op drukke momenten van de dag. Wiens schuld het is is voor mij als eindgebruiker eigenlijk niet zo boeiend.

Wel luxe 2 payservers overigens: heb LightningUsenet nu als primaire server ingesteld (ook ter evaluatie!) en Eweka als backup server (retentie is bij Eweka een stuk hoger) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

edebee schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:35:
[...]
oke waarom dan eerste weken van moijn abbo volle snelheid bij eweka en nu weekeinde en s'avonds echt zeer slecht
Geen idee en het boeit mij dan ook niet omdat ik dat soort download niet gebruik. Volgens de informatie in dit topic én op Chelloo wisselt het om de haverklap welke provider het "goed" doet. De problemen liggen, zoals ik het berijp, telkens bij de provider en niet bij UPC. Live with it.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Guardian Angel schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:36:
[...]
Geen idee en het boeit mij dan ook niet omdat ik dat soort download niet gebruik.
Ik wil niet lullig wezen maar hoe kun je gefundeerde uitspraken hierover doen als je het zelf niet hebt getest? Dan blijft het hearsay naar mijn mening.

Ik heb 't nu zelf getest en daar mijn mening, gebaseerd op mijn eigen ervaring, een post hierboven over neergezet.

Overigens moet ik mijn mening iets nuanceren: naar mijn ervaring is er voldoende bandbreedte op het UPC netwerk op een druk moment van de dag voor wat betreft de USP LightningUsenet, en niet voor de USP Eweka. Voor andere USP's kan ik geen uitspraak doen, aangezien ik ze niet heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

prOnorama2 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:04:
[...]
Ik wil niet lullig wezen maar hoe kun je gefundeerde uitspraken hierover doen als je het zelf niet hebt getest? Dan blijft het hearsay naar mijn mening.
Je kunt gemakkelijk een gefundeerde uitspraak doen door te lezen wat anderen schrijven. Uiteraard zijn daar dan wel meerdere bronnen voor nodig en Tweakers (dit topic) en Chelloo lijken mij toch wel betrouwbaar genoeg.

De OPTA controleert of UPC zich aan de afspraken houdt, dwz. niet cappen. Wie ben ik dan om te twijfelen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 11:37
prOnorama2 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:27:
OK ik heb even de proef op de som genomen en voor 2,50 euro een maand een accountje genomen bij LightningUsenet.
Dankje voor de tip _/-\o_ en wiethoofd bedankt, wij zitten sinds kort ook bij upc en ik download al van af het begin met eweka en haalde op drukke momenten zoals in het weekend maar 33% van de snelheid en nu met lightningusenet kan ik weer met volle snelheid downloaden. En het is ook nog eens goedkoper. Ik test hem een maandje en dan zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zelf gerbuik ik Tweaknews als USP icm UPC als ISP en op basis van mijn ervaringen kan ik niet concluderen dat UPC capt. Vanavond nog zo, 2,75 mbit/s met mijn 25 mbit lijn. Er wordt gecapt maar dan alleen door Tweaknews vanwege het feit dat ik met het afgenomen abo een max van 20mbit downstream heb.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Guardian Angel schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:21:
[...]

Je kunt gemakkelijk een gefundeerde uitspraak doen door te lezen wat anderen schrijven. Uiteraard zijn daar dan wel meerdere bronnen voor nodig en Tweakers (dit topic) en Chelloo lijken mij toch wel betrouwbaar genoeg.

De OPTA controleert of UPC zich aan de afspraken houdt, dwz. niet cappen. Wie ben ik dan om te twijfelen?
Tsja als wilt geloven wat anderen je voorkauwen dan zijn we snel uitgepraat. Die Chelloo site vind ik niet zo'n heel betrouwbare bron overigens. Mijn punt is dat je je argumenten baseert op (verouderde) informatie uit andere bron dan eigen ervaring. En de OPTA? Tsja als je blindelings vertrouwt op informatie van de overheid of een gerelateerde stiching vind ik wat naïef.

Wat robbydw hierboven zegt vind ik weer nuttige informatie, naar zijn ervaring capt UPC niet bij TweakNews, die informatie kan men weer gebruiken en is bij de tijd.
Hearsay is information gathered by one person from another concerning some event, condition, or thing of which the first person had no direct experience.
Op internet kan iedereen snel even wat knippen en plakken en zich als "expert" voordoen. Als je zelf zegt dat je nooit Usenet gebruikt is voor mij je mening niet relevant. Ervaring en directe user feedback des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als jij anderen niet wilt geloven dan heb je op internet niets te zoeken toch? Waarom zou ik jou of een ander dan wel moeten geloven?

Jij gelooft robbydw (waarom is hij wel betrouwbaar?) en zelf nam je (dat beweer je tenminste maar is het wel waar?) ook de proef op de som. Wat blijkt daaruit? UPC capt niet en dat is toch wat ik zeg?

Mijn conclusie, de snelheid wisselt regelmatig bij de diverse providers als ik de reacties hier en op Chelloo lees. Jouw eigen ervaring is dan ook alleen een momentopname net als die van robbydw.

Morgen is alles anders............

Ik kan geen enkele gebruiker vinden die tegelijkertijd een abonnement bij ALLE providers heeft en ook dan zou ik meerdere bronnen willen.

UPC capt dus zoals ik al zei niet tenzij meerdere betrouwbare bronnen mijn ongelijk kunnen weerleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 07-09-2010 05:22 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Guardian Angel schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 05:21:
[...]
Jij gelooft robbydw (waarom is hij wel betrouwbaar?) en zelf nam je (dat beweer je tenminste maar is het wel waar?) ook de proef op de som. Wat blijkt daaruit? UPC capt niet en dat is toch wat ik zeg?
[...]
Ik ben zo betrouwbaar als wat ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Even een vraag met betrekking tot de router.

Ik ben niet zo fan van Thomson, is het mogelijk om de Thomson alleen als modem te laten werken(zonder firewall etc etc) en deze dan aan te sluiten op bijvoorbeeld een d-link router(met wan poort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hangt ervan af welke Thomson (UPC heeft er door de jaren heen nogal wat gehad...). Maar de huidige WiFi-router gevallen hebben geen optie om in bridged mode te gaan zitten oid. Je zou wel een eigen router erachter kunnen hangen door dat in het DMZ van de Thomson te zetten, maar je bent beter af met een modem zonder Wifi-routerfunctionaliteit als je dat wilt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Smarron

The bend

Guardian Angel schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 05:21:
UPC capt dus zoals ik al zei niet tenzij meerdere betrouwbare bronnen mijn ongelijk kunnen weerleggen.
Ik kan het enkel bevestigen. Ik heb nog geen moment meegemaakt dat usenet langzamer was dan mijn maximale verbinding. Of het nou 's ochtends, 's middags, 's avonds of 's nachts was.

UPC 60mbit - 7MB/s icm Supernews

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Kun je mij vertellen hoe ik aan zo een modem kan komen, gaat dit via upc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
REDSD schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:52:
Kun je mij vertellen hoe ik aan zo een modem kan komen, gaat dit via upc?
UPC laat sowieso geen eigen modems toe op het netwerk, dus ja, sowieso via UPC. Als het niet telefonisch lukt zou je naar een van de UPC winkels kunnen gaan en aangeven dat je wel hun internetverbinding, maar niet een beperkende modem met ingebouwde router wilt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Okay bedankt, ik zal een bellen met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik heb nu 3 weken UPC 30mbit en met 2 servers, XSnews en Eweka ging het gewoon op volle snelheid via het usenet, altijd.
Tot afgelopen weekend, ineens van 3,52MB/s naar ~2MB/s.
Meteen Lightningusenet geprobeerd en volia, weer 3,52MB/s.
Lijkt er dus inderdaad op dat UPC weer de bekende usenetproviders capt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
Smarron schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:52:
[...]
Ik kan het enkel bevestigen. Ik heb nog geen moment meegemaakt dat usenet langzamer was dan mijn maximale verbinding. Of het nou 's ochtends, 's middags, 's avonds of 's nachts was.

UPC 60mbit - 7MB/s icm Supernews
Idem hier, idem supernews (120Mbit)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
hier ook upc en eweka daalt met de dag, vandaag de gehele dag max 500kb/s even lightningusenet geprobeerd en daarmee de volle 2900kb/s, gaat toch de richting uit van eweka cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Hahahaha, altijd ligt de schuld bij upc....
Let eens op het forum chelloo, en kijk daar eens hoeveel mensen roepen dat er weer gecapt wordt, dan kun je het antwoord al vermoeden....(ps: ben geen fan van Upc.... integendeel)

Zoek eerder het probleem bij je usenet server zoals edebee zegt, geen garantie... maar toch

Had eerder xsnews en had ook snelheidsprobleem, anderen niet, overgestapt naar newsxs en geen probleem meer gehad. Dus het hangt vaker af van meerdere factoren (zoals eerder beschreven de drukte op het net).
Zoals een overvolle wijkkast, tja als eenieder dan driftig tekeer gaat op het internet kan er eens tijdelijk capaciteitsproblemen ontstaan ( zie het in de rust van de wk finale, heel Ned. naar de wc, of eenieder zet een koffiezetapparaat aan, kan het electranet ook niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier dus ook UPC en Eweka, ging heel goed laatste tijd.
Tot afgelopen week, drama overdag/avond 400KB/s en na 0:00 2000KB/s me maximum.

• REDSD
Ik heb nu een setup gemaakt met de Thomson router als modem en daaraan vast een d-link router.
De Thomson zit aangesloten via de WAN poort op de d-link.

Internet werkt, maar ik krijg geen ports gefoward, zelfs als ik dmz op beide routers aan heb staan.
Iemand nog een ideetje waarom dit is?

• Mawlana
Kan je de d-link router niet als switch gebruiken? Dat maakt je leven een stuk makkelijker...

Dus: DHCP uit op D-link en UTP-kabel (vanuit Thomson modem) aansluiten op een LAN-port van je D-link router.

Anders zal je ervoor moeten zorgen dat het LAN-IP van je D-link in DMZ van je Thomson staat (of de benodigde poorten op de Thomson forward naar het LAN-IP van je D-link). Vervolgens moet je de porten op de D-link router gaan forwarden.

Let op: het LAN-IP van je D-link (gezien vanuit het Thomson modem) is gelijk aan het WAN-IP van je D-link dat je ziet wanneer je inlogt op de D-link router. Verwarrend? Ja, des te meer reden om je D-link als switch te gaan gebruiken. ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

UPC capped niet specifiek usenet, de verbinding naar Eweka zit vol en wordt niet geupgrade. Als ze zouden cappen dan zouden andere providers ook niet goed werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

BigB schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:16:
Hier dus ook UPC en Eweka, ging heel goed laatste tijd.
Tot afgelopen week, drama overdag/avond 400KB/s en na 0:00 2000KB/s me maximum.
hier precies hetzelfde ook Eweka.. toch maar eens kijken naar een andere usenetdienst.
jammer genoeg zit ik nog een aantal maanden aan Eweka vast (note to myself; geen langdurige usenet abonnementen afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
sylvesterrr schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:47:
Kan je de d-link router niet als switch gebruiken? Dat maakt je leven een stuk makkelijker...

Dus: DHCP uit op D-link en UTP-kabel (vanuit Thomson modem) aansluiten op een LAN-port van je D-link router.

Anders zal je ervoor moeten zorgen dat het LAN-IP van je D-link in DMZ van je Thomson staat (of de benodigde poorten op de Thomson forward naar het LAN-IP van je D-link). Vervolgens moet je de porten op de D-link router gaan forwarden.

Let op: het LAN-IP van je D-link (gezien vanuit het Thomson modem) is gelijk aan het WAN-IP van je D-link dat je ziet wanneer je inlogt op de D-link router. Verwarrend? Ja, des te meer reden om je D-link als switch te gaan gebruiken. ;)
Ik heb een DMZ gemaakt voor het IP van mijn d-link router, en in de d-link een portfoward gedaan naar mijn PC. De reden voor deze setup is dat de thomson niet goed functioneerd wanneer ik aan het gamen ben.
Als DMZ aan staat en firewall uit dan werkt alles wel goed.

Ik heb toen bedacht dat ik de thomson alleen als modem gebruik en de d-link als router zijn werk laat doen.
Maar blijkbaar gaat het mis met de portforwarding en na wat googlen schijnt het geen uitzondering te zijn dat 2 routers op elkaar aangesloten via WAN portforwarding onklaar maken :P

Internet werkt dus wel, maar alles wat met het openzetten van poorten te maken heeft doet het van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

Het limiteren van de snelheid op usenet verkeer lijkt voorbij te zijn, ik download weer met +/-60Mbit via i-telligent usenet sinds gisternacht.

Maar misschien is het alleen bij mij want ik heb UPC hier 4x aan de lijn gehad en heb lang lopen klagen, ze vroegen constant aan me of spyware had op mijn computer en de meest vreemde dingen, maar ja, hopelijk is het nu eindelijk voorbij.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sm0k3r schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:45:
Het limiteren van de snelheid op usenet verkeer lijkt voorbij te zijn, ik download weer met +/-60Mbit via i-telligent usenet sinds gisternacht.
Usenet wordt NIET gelimiteerd door UPC. De verbinding van en naar Eweka is overvol. Eweka wil niets voor een extra verhoging aan UPC betalen. Dáár zit het probleem.

Omdat Eweka nieuwe abonnees blijft aantrekken zal het probleem met Eweka dus blijven tenzij er een hoop gebruikers massaal overstappen naar een andere provider waardoor misschien daar weer hetzelfde probleem ontstaat.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Guardian Angel schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:12:
[...]

Usenet wordt NIET gelimiteerd door UPC. De verbinding van en naar Eweka is overvol. Eweka wil niets voor een extra verhoging aan UPC betalen. Dáár zit het probleem.

Omdat Eweka nieuwe abonnees blijft aantrekken zal het probleem met Eweka dus blijven tenzij er een hoop gebruikers massaal overstappen naar een andere provider waardoor misschien daar weer hetzelfde probleem ontstaat.
UPC limiteerde wel snelheid op usenetverkeer maar niet naar 600KB, het eweka probleem is geheel iets anders als wat de andere UPC klanten hebben icm andere USP's.

Maar het probleem is al verholpen, wat er gebeurde was dat na enkele minuten de bandbreedte werd gehalveerd en nadat je klaar bent met downloaden je de volle bandbreedte weer terug hebt.

Maar ik moet het vanmiddag weer uittesten om er zeker van te zijn dat het verholpen is, je bandbreedte wordt na zo'n 4GB gecapped tot 50% van je eigenlijke bandbreedte.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Door wie? Gisteravond een leuke film gedownload van 20GB en all the way volle snelheid(!)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sm0k3r schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:08:
[...]
je bandbreedte wordt na zo'n 4GB gecapped tot 50% van je eigenlijke bandbreedte.
Als jij daar zo van overtuigd ben dan mag dat van mij. Mijn deels "inside information" zegt dat er niet wordt geknepen.

Maar goed, al bevalt mijn antwoord niet, mijn punt is duidelijk. Zelfs al zou het webcareteam van UPC hier reageren dan nog wordt het niet geloofd. Jammer. Zoals de waard is....

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Sm0k3r schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:08:
[...]

Maar ik moet het vanmiddag weer uittesten om er zeker van te zijn dat het verholpen is, je bandbreedte wordt na zo'n 4GB gecapped tot 50% van je eigenlijke bandbreedte.
Gelukkig dan plaats gebonden, heb er absoluut geen last van, zou wat zijn bij een bestand 40 gb... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Guardian Angel schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:25:
[...]

Als jij daar zo van overtuigd ben dan mag dat van mij. Mijn deels "inside information" zegt dat er niet wordt geknepen.

Maar goed, al bevalt mijn antwoord niet, mijn punt is duidelijk. Zelfs al zou het webcareteam van UPC hier reageren dan nog wordt het niet geloofd. Jammer. Zoals de waard is....
Beetje kort door de bocht, omdat jouw insider zegt dat het niet zo is en op verschillende fora mensen dit meemaken geloof je hem eerder dan tig andere mensen, de UPC medewerker die ik aan de lijn had was ontzetten vriendelijk en had hem tevens aan de lijn tijdens het downloaden en hij begreep er zelf ook niks van en nee hij was geen 1ste lijns support.

En opmerkingen zoals de waard is... kan je liever voor je houden want aannames uit je eigen belevenis wereld is grootste fout wat gemaakt kan worden, en zoals ik al zei "ik maak dit persoonlijk mee dat hoeft niet te betekenen dat jij het ook mee maakt... wellicht andere regio, misschien was het handig om eerst te vragen in welke regio ik zit.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Probeer eens een middenweg: het zou zomaar kunnen dat je niet last had van cappen maar van een gewone (of ietwat ongewone, als de niet-eerstelijnsmedewerker er niets van snapte) storing. Nooit uitgaan van kwade opzet als ouderwetse gepruts een afdoende verklaring zou zijn ;)

Mbt "regio" - dat zegt weinig. Het is nogal logisch dat iemand aan de andere kant van het land op heel andere netwerkonderdelen zit, maar dat zou iemand die een straat verderop woont ook zomaar kunnen doen. Tenzij je exact weet hoe UPC z'n netwerken in elkaar geknoopt heeft heb je dus erg weinig aan waar iemand woont, en zelfs al zou je dat weten dan zou je exacte adres moeten hebben om er wat mee te kunnen.

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 11-09-2010 10:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dion_b schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:17:
Probeer eens een middenweg: het zou zomaar kunnen dat je niet last had van cappen maar van een gewone (of ietwat ongewone, als de niet-eerstelijnsmedewerker er niets van snapte) storing. Nooit uitgaan van kwade opzet als ouderwetse gepruts een afdoende verklaring zou zijn ;)

Mbt "regio" - dat zegt weinig. Het is nogal logisch dat iemand aan de andere kant van het land op heel andere netwerkonderdelen zit, maar dat zou iemand die een straat verderop woont ook zomaar kunnen doen. Tenzij je exact weet hoe UPC z'n netwerken in elkaar geknoopt heeft heb je dus erg weinig aan waar iemand woont, en zelfs al zou je dat weten dan zou je exacte adres moeten hebben om er wat mee te kunnen.
Ik had geen eerste lijns support aan de lijn gehad, dat gaf ik juist aan, ze zijn er zelf van op de hoogte want ik ben volgens UPC zelf niet de enige met deze melding ,ik had ze gisteren weer aan de lijn en ik heb dmv een 20GB FTP download samen met hun kunnen concluderen dat het zakken qua bandbreedte alleen voorkomt tijdens het downloaden van usenet-dataverkeer.

• ind0mi

ind0mi

Downloadsnelheid UPC

Geachte klant,

Op dit moment ervaren sommige klanten van UPC een sterk verminderde downloadsnelheid. Wij hebben op dit moment geen indicatie dat dit probleem aan het Eweka platform ligt, daar andere usenetproviders dezelfde problemen ervaren. Wij nemen contact op met UPC om te informeren of zij een probleem hebben.

Zodra wij meer informatie hebben, plaatsen wij hier een update.

Met vriendelijke groeten,
Eweka Internet Services

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Bij mij is het opgelost, mijn verbinding kakt niet meer in en haal weer de volle (54-58Mbit) 60Mbit i.c.m. i-telligent usenet en astraweb.

Heb nu 6 telefoontjes gehad waarvan ik 1x heb gebeld en UPC 5x terug hebben gebeld om verschillende tests te doen, kennelijk heeft het geholpen.

Hoop dat jullie er nu ook geen last meer van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik gebruik op het moment ook eweka, waarvoor ik nog 19 dagen heb staan. Ik wil echter een andere usenet provider die wel goed werkt met UPC. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Game Error schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:26:
Ik gebruik op het moment ook eweka, waarvoor ik nog 19 dagen heb staan. Ik wil echter een andere usenet provider die wel goed werkt met UPC. Heeft iemand suggesties?
Ik ga zelf toevallig maandag over naar UPC, en had al wat vooronderzoek gedaan omdat ik ook nog eweka had. Ik ga het zelf hier proberen: http://www.chelloo.com/usenet.html en hoop dat de goede snelheden hier wel mee worden gehaald!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg om met die thomson router van UPC een pc en een laptop een lokaal fixed ip adres toe te wijzen? Wil dus dat ze altijd lokaal het zelfde adres hebben als ze op het netwerk komen ahv het mac id van de laptop en pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:15

ManiacsHouse

Scheisse!

DaannO schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:10:
Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg om met die thomson router van UPC een pc en een laptop een lokaal fixed ip adres toe te wijzen? Wil dus dat ze altijd lokaal het zelfde adres hebben als ze op het netwerk komen ahv het mac id van de laptop en pc :)
Euhm das simpel een vast ip-adres in de instellingen van je pc kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefchain
  • Laatst online: 26-06 16:24
Ik heb ook al een week heibel met ewake en upc, volgens upc ligt het aan eweka volgens eweka ligt het aan UPC, ik wacht nog een week en anders stap ik over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 15:51

Defspace

Administrator

chiefchain schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:28:
Ik heb ook al een week heibel met ewake en upc, volgens upc ligt het aan eweka volgens eweka ligt het aan UPC, ik wacht nog een week en anders stap ik over
Hier hetzelfde.. Ongeveer een week maar matige snelheden upc/eweka (300-900kbyte/s) terwijl ik daarvoor altijd max haalde...(3Mbyte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon weg bij Eweka. Eweka kan leuk UPC de schuld geven maar het feit is dat Eweka en UPC een slechte combinatie is en als klant heb je er niks aan dat de schuld bij UPC ligt. Er zijn genoeg providers die wel de snelheid kunnen halen, als klant heb je ruime keuze.
En dat UPC zou cappen na een bepaald dataverbruik? De gemiddelde snelheden in SABnzbd+ zeggen voor mij genoeg, dat doen ze bij mij zeker niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kijk eens 7 postings boven de jouwe. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 13-09-2010 17:41 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Met een beetje moeite had je dit linkje gevonden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 14:09
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door M0rph3v5 op 13-09-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
ik heb ook sinds deze week last van trage eweka verbinding via UPC. Momenteel haal ik 330 kbps terwijl ik meestal op de 2mbps zat (heb een 30mb pakket bij UPC). Wat een drama zeg.

Op de site van UPC haal ik met de download speed test nog niet eens de 8 mbps... :?

http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

[ Voor 28% gewijzigd door bones op 13-09-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Weet iemand of er een cap zit op downloaden van nieuwsgroepen? Speedtest geeft mij 20mbit, terwijl downloaden via nieuwsgroepen niet harder dan ~250kb/sec gaat in de avond.

Heb 30mb pakket van UPC..
edit: zie hierboven al dat de lijn tussen eweka en upc blijkbaar dichtgeslipt is. great...

[ Voor 18% gewijzigd door Bert2000 op 13-09-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 11:37
Geen cap ik download met Lightningusenet gewoon volle snelheid. Met eweka haalde ik niet de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik SABnzbd+ met Eweka, en wil voor Eweka een alternatief die ook met SABnzb werkt, wie kan mij helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben ook gestopt met Eweka en overgestapt naar lightningusenet.
3x zo goedkoop en eindelijk weer eens maximale snelheden in de avond met UPC, aanradertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 21:24
Ik heb de laatste tijd vaak dat internet even weg valt. Dit kan voor een half uur zijn of voor een hele dag. Op dat moment krijgt mijn router een intern ip adres op de WAN poort, namelijk 192.168.100.2

Iemand hier toevallig ook last van? Ik zit in Almere postcodegebied 1335.

Als ik nu (het internet werkt nu) in het modem kijk zie ik de volgende gegevens staan:

Downstream
Freq/Power: 322.750 MHz 5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256

Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 52 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Iemand die weet of een van deze waardes op een randje aan het balanceren is? Mijn COAX connectoren heb ik laatst -voor de zekerheid- allemaal vervangen voor hoge kwaliteit, hiervoor was het probleem er echter ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dat ziet eruit als een of andere randdebiel die zijn router via een LAN-poort op het modem heeft aangesloten, waardoor die router nu ip-adressen aan het uitdelen is aan een deel van het Chello netwerk :s. Of het is een slecht geconfigureerde router van UPC, maar dat kan ik me niet voorstellen, zeker omdat hij het soms wel doet en soms niet. Het lijkt me eerder een 'race' tussen de DHCP server van Chello en de DHCP server van die thuisrouter ergens anders op het netwerk.Bij een DHCP renewal wint soms Chello, maar soms wint ook die andere hostile router.

Probeer eens of je in de interface kunt komen?

[ Voor 41% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-09-2010 22:51 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
LB06 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:44:
Dat ziet eruit als een of andere randdebiel die zijn router via een LAN-poort op het modem heeft aangesloten, waardoor die router nu ip-adressen aan het uitdelen is aan een deel van het Chello netwerk :s. Of het is een slecht geconfigureerde router van UPC, maar dat kan ik me niet voorstellen, zeker omdat hij het soms wel doet en soms niet. Het lijkt me eerder een 'race' tussen de DHCP server van Chello en de DHCP server van die thuisrouter ergens anders op het netwerk.Bij een DHCP renewal wint soms Chello, maar soms wint ook die andere hostile router.

Het vreemde is, het is wel in de range van het UPC modem, wat ik kan bereiken via HTTP 192.168.100.2. Het leek mij dat het modem dit zelf deed als er geen link gemaakt kon worden, maar ik weet dat niet zeker. Van mijn kant hangt er in ieder geval niet nog een DHCP server in het netwerk ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Racemol op 13-09-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Racemol schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:48:
[...]

Het vreemde is, het is wel in de range van het UPC modem, wat ik kan bereiken via HTTP 192.168.100.2. Het leek mij dat het modem dit zelf deed als er geen link gemaakt kon worden, maar ik weet dat niet zeker. Van mijn kant hangt er in ieder geval niet nog een DHCP server in het netwerk ;)
Hmm dat zou inderdaad wel in de range kunnen zijn van je kabelmodem (192.168.100.1 meestal). Maar ik zie niet in waarom je op de WAN poort dan zo'n ip moet krijgen. Bovendien lijken je statements ietwat je conflicteren. Je zegt dat je modem op 192.168.100.2 bereikbaar is, maar ook dat je 192.168.100.2 krijgt toegewezen op je WAN-poort? Het lijkt me niet dat beide mogelijk is. Wat is de gateway als je zo'n ip krijgt toegewezen?

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 14-09-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:21

Osxy

Holy crap on a cracker

LB06 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:44:

Daar is het netwerk echt wel tegen beveiligd ;)

Klink eerder als een brakke DHCP server van UPC die soms bij refresh verzoeken niet snel genoeg kan reageren. Jou modem raakt in de war en probeert het na x tijd weer opnieuw.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik had de afgelopen weken last van een constant herstartende mediabox (non-hd), ook als ie lang uitstond herstarte ie zomaar en veronica gaf geen beeld meer.

na dagen bellen en van het kastje naar de muur gestuurd te worden had ik op twitter binnen een dag reactie en 3 dagen later een vervangende box in huis.

Toch wel mooi dat de social media de support van een bedrijf zodanig kan verbeteren :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
LB06 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:16:
[...]

Hmm dat zou inderdaad wel in de range kunnen zijn van je kabelmodem (192.168.100.1 meestal). Maar ik zie niet in waarom je op de WAN poort dan zo'n ip moet krijgen. Bovendien lijken je statements ietwat je conflicteren. Je zegt dat je modem op 192.168.100.2 bereikbaar is, maar ook dat je 192.168.100.2 krijgt toegewezen op je WAN-poort? Het lijkt me niet dat beide mogelijk is. Wat is de gateway als je zo'n ip krijgt toegewezen?
Excuus, mijn router krijgt dan IP 192.168.100.2 en mijn kabel modem zit op 192.168.100.1.

De gateway weet ik echter niet, daar is in de webinterface van mijn router niets over te vinden. De IP lease van dit private ipadres is echter maar voor 30 sec of iets dergelijks. Wederom, lijkt mij dit een soort debug mode van het modem.

Maar goed, ik begrijp dat ik alleen ben met dit probleem. Toch UPC maar eens bellen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wanneer het modem offline is (en er dus geen verbinding is met de UPC DHCP-server), dan zal het modem een private IP-adres uitdelen (192.168.100.0/24).

Kijk eens in de Event Log van je modem of je vreemde entries ziet op de tijden van 'uitval'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 21:29

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Gisteren hadden we hier in Arnhem totaal geen kabel meer, geen radio, TV en internet dus. Dit viel me rond het middaguur (vlak er voor volgens mij) op. Dus ik had drie kwartier later een sms-je gestuurd naar mijn vrouw dat alles hier plat lag en kreeg van haar te horen dat op de UPC-website vermeld stond dat er geen storingen waren.

Mooi, dan maar eens melden dan... Dus ik pak mijn mobiel, draai het UPC "service"-nummer en na anderhalve minuut wist het bandje me te melden dat er in mijn regio kabelstoring is, oorzaak onbekend en dat ze zo spoedig het zullen oplossen. Mooi denk je dan.

Rond half zes heb ik de dongle er maar eens bijgepakt aangezien nog niks werkte en heb ik de UPC-website even bekeken. En wat valt me daar op... Er wordt nog steeds gemeld dat er geen storingen zijn... :X

Wil UPC soms dat er meer mensen naar hun "service"-nummer belt ofzo? Verdienen ze daar extra aan? Ik heb het nog even geprobeerd om te kijken wat er nu gezegd zou worden en dat was de zelfde mededeling en dat het erg druk was met een wachttijd van meer dan 10 minuten (die paar keer dat ik bel heb ik nog niet anders meegemaakt...)

Als ik voor 13uur al te horen krijg op dat nummer dat er een storing is dan kan dat toch ook op hun storingspagina geplaatst worden? Uiteindelijk is dat rond 18uur op de storingspagina gezet. 8)7

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• NIK0
Ik heb nav m'n bericht hier: NIK0 in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."
Een call geopend bij UPC..ben tot nu toe perfect geholpen!
Er is een binnenmonteur geweest die de AOP heeft vervangen. Volgens deze monteur was het binnenkomende signaal nog steeds te sterk dus is er gisteren een buitenmonteur geweest die wat kabels in de wijkkast heeft vervangen.
Volgens de UPC Helpdesk was nu de kwaliteit van de verbinding tussen UPC en mijn modem veel stabieler sinds deze aanpassingen.
Alleen zit mij (en de helpdesk van UPC) nog het volgende dwars: ik heb een constante ping lopen richting m'n ADSL modem en m'n UPC modem (via UTP) waarbij opvalt dat de ping richting het UPC modem op willekeurige tijden timeouts geeft (gedurende +/- 20-30 seconden, alsof het modem zichzelf reset).

Dus vandaar de vraag:
Iemand hier ervaring met het Thomson 850 wireless modem en/of de voeding (die met het aan/uit schakelaartje ertussen) die spontane resets geeft..?

De volgende belafspraak staat op donderdag om te zien of de verbinding nog weggevallen is in de tussentijd..

• NIK0
Inmiddels al iets verder met dit verhaal:
Sinds dinsdagmiddag de UPC buitenmonteur geweest was, geen pingtimeouts meer gezien, gisteren de hele dag op stap geweest en niets gedownload (er is wel licht HTTP verkeer geweest). Vanochtend een download aangezet en na een paar minuutjes downloaden *BOEM*
ping richting UPC modem weg:

2010/09/16 08:22:25 : Reply[358] from 192.168.0.1: bytes=32 time=2.6 ms TTL=63
2010/09/16 08:22:27 : Reply[359] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.3 ms TTL=63
2010/09/16 08:22:29 : Reply[360] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.2 ms TTL=63
recvfrom() - A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.

2010/09/16 08:22:31 : 192.168.0.1: request timed out (4)
recvfrom() - A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.

2010/09/16 08:22:35 : 192.168.0.1: request timed out (4)

2010/09/16 08:22:39 : 192.168.0.1: request timed out (4)

2010/09/16 08:22:43 : 192.168.0.1: request timed out (4)

2010/09/16 08:22:47 : 192.168.0.1: request timed out (4)

2010/09/16 08:22:51 : 192.168.0.1: request timed out (4)

2010/09/16 08:22:55 : 192.168.0.1: request timed out (4)
2010/09/16 08:23:00 : Reply[368] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.1 ms TTL=63
2010/09/16 08:23:02 : Reply[369] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.1 ms TTL=63
2010/09/16 08:23:04 : Reply[370] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.1 ms TTL=63
2010/09/16 08:23:06 : Reply[371] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.2 ms TTL=63
2010/09/16 08:23:08 : Reply[372] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.0 ms TTL=63
2010/09/16 08:23:10 : Reply[373] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.1 ms TTL=63

2010/09/16 08:23:12 : 192.168.0.1: request timed out (4)
2010/09/16 08:23:16 : Reply[375] from 192.168.0.1: bytes=32 time=427.1 ms TTL=63
2010/09/16 08:23:18 : Reply[376] from 192.168.0.1: bytes=32 time=1.1 ms TTL=63

Begint er toch sterk op te lijken dat het modem een hekel heeft aan uhh "zwaar" werk :X
Heb later op de dag nog een dvd'tje gedownload, dit ging prima dus of het nou toeval was of niet geen idee maar ik zal vanavond bij UPC gaan vragen om een ander modem denk ik...

Pagina: 1 ... 46 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.