UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 29 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.223 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
webmail schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:01:
Ik wordt strondziek van UPC... mijn modem blijft er om de haverklap uitvliegen, vanavond al 5 keer. Alleen het powerlampje en de DS lampje brand. Verder knippert alleen het 3e ledje (US). :(

Ben blij dat ik kan tetheren met m'n iPhone. Morgen maar UPC bellen. Maar iedere keer als ik bel vanaf mijn werk, krijg ik te horen dat de verbinding naar mijn modem er goed uit ziet... lekker is dat. Ze mogen het maar oplossen voor me.
Kan goed aan UPC liggen, maar geef anders eens voor de zekerheid de signaalwaardes uit je modem, en een korte schets van hoe je alles aangesloten hebt. De draak is hoogstwaarschijnlijk aan het kloten, maar vergeet niet dat je doorgaans alleen de hobbit hoeft te ontlopen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06 15:35

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Goeie bekabeling is natuurlijk ook een must, als je ook maar 1 adertje perongeluk iets door gesneden hebt ben je al de sjaak. Daar kijk ik altijd eerst naar of alles in takt is, en daarna doe ik de connector er pas aan. Ik haal nu hele hoge snelheden intern en via internet met hele oude CAT5 kabel en sommige pc's CAT5E.

Zoals eerder beweerd in dit topic, dat CAT5 geen gigabit aan kon, dat is onzin. Het haalt het gewoon. (Heb ik getest)

Doe anders eens nieuwe stekkers overal op je UTP en check het dan nog eens? Inderdaad signaal naar je modem ook even checken. Ik heb alles direct op de groene kabel aangesloten. Daar heb ik een splitter aan gehangen. 1 kabel ging naar splitter 2 en de andere direct naar het modem. (Deze gaf ik prio 1 dus) en daarna komt het telefoon modem en de kabel voor de media box. Dat leek mij de beste setup.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:18
BartNL schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:06:
[...]

met een 120 Mb lijn is 7MB "natuurlijk" ook te weinig.
Dat klopt, maar bij het troubleshooten is het wel belangrijk om te weten of hij het heeft over 7Mb/s of 7MB/s. In geval van 7Mb/s zou het zomaar eens kunnen zijn dat bijvoorbeeld zijn NIC op 10Mb/s staat ingesteld (ja, dat heb ik al eens meegemaakt). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 10:36

iMars

Full time prutser

In de meterkast, waar UPC binnen komt, zit direct de splitter op de wandkast. Vanaf de splitter het meegeleverde kabeltje (30cm) direct naar de modem. Als het aan de bekabeling ligt, hebben ze me verrotte kabeltjes meegegeven.

Het gekke is, dat het de ene keer dagen, zo niet weken goed gaat, en de andere keer de modem gewoon heel het weekend aan het klapperen is. Wil ik UPC bellen, moet dat met mijn GSM omdat de telefoon het natuurlijk ook niet doet. Krijg ik de melding dat de wachttijd meer dan 20 minuten is, ja dag, daar heb ik echt geen zin in.

Ik ga zo weer bellen , zit nu op mijn werk, kijken wat ze me nu adviseren.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 09:55

GekkeR

key = key

Klapperen in het weekend?
Klinkt als een slechte upstream , hier hetzelfde probleem.
Ieder weekend dropt het signaal gewoon te ver waardoor alles uitvalt (modem/tel/ondemand etc).
Retour versterker kan ietsjes verhelpen, probleem ligt iig in de wijkkast.
Je kan het controleren door je upstream in de gaten te houden in de modem (met name in het weekend).

Als je een docsis 3 abbo hebt zal je door de week rond de 53.x+ dBmV zitten.
In het weekend schiet dat omhoog tot 58.x dBmV (modem heeft meer kracht nodig om te zenden) tot geen verbinding meer.

Kan natuurlijk zijn dat je probleem totaal iets anders is , maar weekend klapperen kwam zo bekend voor :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

GekkeR schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:35:
Klapperen in het weekend?
Klinkt als een slechte upstream , hier hetzelfde probleem.
Ieder weekend dropt het signaal gewoon te ver waardoor alles uitvalt (modem/tel/ondemand etc).
Retour versterker kan ietsjes verhelpen, probleem ligt iig in de wijkkast.
Je kan het controleren door je upstream in de gaten te houden in de modem (met name in het weekend).

Als je een docsis 3 abbo hebt zal je door de week rond de 53.x+ dBmV zitten.
In het weekend schiet dat omhoog tot 58.x dBmV (modem heeft meer kracht nodig om te zenden) tot geen verbinding meer.

Kan natuurlijk zijn dat je probleem totaal iets anders is , maar weekend klapperen kwam zo bekend voor :)
Het US lampje gaat inderdaad knipperen, dus dat zou wel heel logisch klinken.

Ik heb deze modem:
Afbeeldingslocatie: http://www.arrisi.com/product_catalog/_docs/_lowres/tm602b.jpg
De bovenste twee (power & DS) gaan branden, maar de US blijft knipperen.

Met klapperen bedoel ik dat de modem bijvoorbeeld voor 10 ~ 30 minuten werkt, daarna weer een 30 ~ 40 minuten niet. Wat ik dan probeer is de stekker uit de modem te trekken voor ~10 minuten en dan weer aanzetten. Meestal is er daarna weer signaal (na 10min wachten), maar daarna klapt de modem er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DAMAGE schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:50:
Goeie bekabeling is natuurlijk ook een must, als je ook maar 1 adertje perongeluk iets door gesneden hebt ben je al de sjaak. Daar kijk ik altijd eerst naar of alles in takt is, en daarna doe ik de connector er pas aan. Ik haal nu hele hoge snelheden intern en via internet met hele oude CAT5 kabel en sommige pc's CAT5E.

Zoals eerder beweerd in dit topic, dat CAT5 geen gigabit aan kon, dat is onzin. Het haalt het gewoon. (Heb ik getest)
Nee. Jij hebt met jouw Cat5 kabel gigabit snelheden zonder packetloss gehaald. Dat zegt nog niets over de standaard an sich.

Cat5 is een minimumstandaard, het kan dus prima zijn dat er Cat5 kabels zijn die aan Cat5e specs voldoen en dus Gb aankunnen, maar tegelijkertijd sluit dat niet uit dat er Cat5 kabels zijn die dat niet kunnen. standaard logica...

Reken maar dat er Cat5 kabels zijn die Gb niet halen. Daarmee zal als je geluk hebt autonegociation 100Mb detecteren en (trager) goed werken, met een effectieve max rond de 93Mb/s, of als je pech hebt gaat hij toch proberen Gb te doen en dan ranzige packetloss krijgen, met snelheden tot zo'n 4Mb/s.

Het feit dat jij daar geen last van hebt is dus absoluut geen reden om te zeggen dat alle Cat5 goed genoeg zou zijn voor Gb.
Doe anders eens nieuwe stekkers overal op je UTP en check het dan nog eens? Inderdaad signaal naar je modem ook even checken. Ik heb alles direct op de groene kabel aangesloten. Daar heb ik een splitter aan gehangen. 1 kabel ging naar splitter 2 en de andere direct naar het modem. (Deze gaf ik prio 1 dus) en daarna komt het telefoon modem en de kabel voor de media box. Dat leek mij de beste setup.
Euh, z'n modem valt uit. WTF heeft UTP bekabeling daarmee te maken? Het kan geen kwaad de UTP stekkers te vervangen, maar het gaat niets doen tegen uitvallende modem.
webmail schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:29:
In de meterkast, waar UPC binnen komt, zit direct de splitter op de wandkast. Vanaf de splitter het meegeleverde kabeltje (30cm) direct naar de modem. Als het aan de bekabeling ligt, hebben ze me verrotte kabeltjes meegegeven.

Het gekke is, dat het de ene keer dagen, zo niet weken goed gaat, en de andere keer de modem gewoon heel het weekend aan het klapperen is.
Helemaal niet zo gek. Iets zit ergens te klapperen, waarschijnlijk een rotte kabel of connector. Zo te horen heb je het goed aangesloten, dus lijkt het waarschijnlijk dat het probleem niet bij jou binnen zit. Enige wat je nog zelf kunt proberen is om alle kabels even los te draaien, evt stof/vuil weghalen en weer vastdraaien. Daar zal het ws niet aan liggen, maar voor het geval dat...
Wil ik UPC bellen, moet dat met mijn GSM omdat de telefoon het natuurlijk ook niet doet. Krijg ik de melding dat de wachttijd meer dan 20 minuten is, ja dag, daar heb ik echt geen zin in.

Ik ga zo weer bellen , zit nu op mijn werk, kijken wat ze me nu adviseren.
Tja, het is een stuk handiger om door te bijten en wel te bellen als het echt fout is. Als het probleem nu niet speelt en de modem netjes online is kunnen ze waarschijnlijk niets voor je doen. Pas als het raak is kun je zien waar het probleem zit (alleen jouw modem of meedere modems achter een bepaald netwerkonderdeel).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

dion_b schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:44:
[..knip..]

Tja, het is een stuk handiger om door te bijten en wel te bellen als het echt fout is. Als het probleem nu niet speelt en de modem netjes online is kunnen ze waarschijnlijk niets voor je doen. Pas als het raak is kun je zien waar het probleem zit (alleen jouw modem of meedere modems achter een bepaald netwerkonderdeel).
Ja ik weet dat je gelijk hebt, maar 's avonds rond 10u (om-en-nabij) stond mijn hoofd daar niet naar...
Ik ga vandaag bellen, en vragen of ze naar de UpStream kunnen kijken, en wat ik daar aan kan doen.
Anders laat ik toch maar een monteur komen, want de enige bekabeling wat er is, is de 30cm van de splitter naar de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Maybe is het modem zelf wel gewoon niet goed meer? Toevallig geen rare fluittoon uit het modem? (kapotte elco ofzo..)

Oh ja btw:

Ik zei niet dat ALLE CAT5 gigabit snelheden aankon, maar er werd beweerd dat CAT5 per definitie geen gigabit aan kon, dat is dus niet juist. CAT5 word het meest gebruikt in 100MBit netwerken als 100BASE-TX Ethernet maar IEEE 802.3ab heeft standaarden voor 1000BASE-T - Gigabit Ethernet met category 5 kabels.

CAT5E is gewoon een "enhanced" versie van CAT5, welke de goeie specificaties voor "far end crosstalk" heeft (om dit (zoveel mogelijk) te voorkomen dus). Daarom is het komen te vervallen, dat CAT5 geschikt zou zijn, omdat CAT5E gewoon beter geschikt is. Daarom is het dus niet juist om te zeggen dat CAT5 niet zou kunnen werken met gigabit, het kan gewoon. CAT5E is enkel gewoon een betere kabel voor de taak.

[ Voor 76% gewijzigd door DAMAGE op 29-09-2009 11:07 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46
BartNL schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:57:
net weer gebeld en na een minuut of 5 de telefoon op de speaker UPC aan de lijn. Mijn modem zou onderweg zijn d.w.z. het pakket is volgens UPC aan TNT post meegegeven en als dat zo is verwacht ik het modem morgen hier. Volgens UPC heeft de monteur inmiddels signaal op de coax gezet dus zouden internet en telefonie na aansluiten modem moeten werken.

Moet wel zeggen dat ik de gesprekjes lachwekkend vind eindigen omdat ze bij UPC blijkbaar verplicht zijn om gesprek te beginnen met de mededeling dat ze mijn vragen willen beantwoorden en dat ze dan aan eind moeten vragen of dat gelukt is. Alleen die "beleefdheid" kost mij al zeker 10 cent ;)
Vanmorgen is alles binnengekomen, even kijken of ik het vanavond aan de praat krijg... Ik hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

webmail schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:51:
[...]

Ja ik weet dat je gelijk hebt, maar 's avonds rond 10u (om-en-nabij) stond mijn hoofd daar niet naar...
Ik ga vandaag bellen, en vragen of ze naar de UpStream kunnen kijken, en wat ik daar aan kan doen.
Anders laat ik toch maar een monteur komen, want de enige bekabeling wat er is, is de 30cm van de splitter naar de modem.
Je kan het beste ook even je modem waarden in de gaten houden, http://192.168.100.1
Mocht je hier niet op kunnen dan kan het zijn dat je je router / pc even op hetzelfde subnet moet gooien.

(geef je routerwan/pc een ip van 192.168.100.2 bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

GekkeR schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:34:
[...]

Je kan het beste ook even je modem waarden in de gaten houden, http://192.168.100.1
Mocht je hier niet op kunnen dan kan het zijn dat je je router / pc even op hetzelfde subnet moet gooien.

(geef je routerwan/pc een ip van 192.168.100.2 bijv)
Hmmm, maar de modem geeft je computer toch een publieke adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

webmail schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:40:
[...]

Hmmm, maar de modem geeft je computer toch een publieke adres?
De arris laat dat gewoon toe (als je voip hebt dan), zonder voip zal je inderdaad je pc dus zelf een ip moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

GekkeR schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:42:
[...]

De arris laat dat gewoon toe (als je voip hebt dan), zonder voip zal je inderdaad je pc dus zelf een ip moeten geven.
Ik ga het dadelijk proberen.

Ook met UPC gesproken. Ze zeiden dat er een storing was in mijn gebied. Gek dat ik er niks van op de website kan vinden. Mocht ik er vaker last van hebben, kan ik een monteur laten komen die de boel komt doormeten...

We zien het wel, ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
drpeer_holland schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:30:[...]Vanmorgen is alles binnengekomen, even kijken of ik het vanavond aan de praat krijg... Ik hou je op de hoogte
vanavond bleek het UPC pakket gearriveerd, daarna de boel aangesloten en installatie internet werkt nu probleemloos. Telefonie heb ik nog niet geprobeerd.
Wat ik mij wel afvraag is wanneer mijn e-mail account en telefoonnummer gegevens krijg. Ik kan nu nog xs4all account gebruiken maar will zo snel mogelijk mijn nieuwe UPC account gaan gebruiken.
Had ik al een brief moeten hebben met e-mail account gegevens of is het normaal dat dat pas na aansluiten komt?

• drpeer_holland
  • Laatst online: 23:46
BartNL schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:30:
[...]

vanavond bleek het UPC pakket gearriveerd, daarna de boel aangesloten en installatie internet werkt nu probleemloos. Telefonie heb ik nog niet geprobeerd.
Wat ik mij wel afvraag is wanneer mijn e-mail account en telefoonnummer gegevens krijg. Ik kan nu nog xs4all account gebruiken maar will zo snel mogelijk mijn nieuwe UPC account gaan gebruiken.
Had ik al een brief moeten hebben met e-mail account gegevens of is het normaal dat dat pas na aansluiten komt?
Gisterenavond ook alles aangesloten, werkt allemaal prima. Ik had maandag al een email ontvangen van upc met emailadres, tijdelijk telefoonnummer. Ik heb zelf ook nog geen brief thuis gehad met nummerbehoud formulier. Dus misschien maar weer eens bellen hiervoor.

Voor de rest alles prima, verbinding is snel, tv ziet er erg goed uit (in vergelijking met tele2). Telefoon moet ik nog aansluiten.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zijn er nog mensen geweest gister in omgeving Leeuwarden die random disconnects hadden? Gister nacht rond uurtje of 12... tot later... Het lag er bij mij zo af en toe even af. Het Upstream singaal was dan ook - 1.71dB ofzo.

Als het weer even online was, deed ik even een speedtest en toen viel mijn upload snelheid hoger uit op de UPC test site. Downstream was wel lager. Nu is het weer up overigens. Het leek wel of er werkzaamheden waren ofzo? Ik zal eens de UPC site inspecteren.

[ Voor 37% gewijzigd door DAMAGE op 30-09-2009 09:14 ]

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 25-06 15:02
Mail ligt er uit hier. Ook de webmail is onbereikbaar. :( :(

Storing volgens de helpdesk. Wordt in de loop van de dag opgelost...

[ Voor 37% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-09-2009 10:13 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
In Rotterdam ook geen mail....

(En geen telefoon en storing op de TV en haperend internet...
En het is zo'n tijd goed gegaan... :( )

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 14:17
Hier ook geen mail (Amsterdam). Dus landelijk alle UPC mail eruit waarschijnlijk, en dat lossen ze dan pas in de loop van de dag op? Lekker dan....

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
Ik heb UPC vandaag opgezegt.. goedkoop abboenement 15 euro p/m. 8mbit + telefonie.

Telkens als we internet gebruikte viel het TV beeld weg. Des te meer bandwidth we gebruikte des te mijnder TV we konden zien. Splitter afgelope zondag al omgewisseld, gaf geen verbetering.

We hebben nu online aangevraagd.

[ Tesla MIG MYP ]

• iMars

iMars

Full time prutser

LB06 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:11:
Mail ligt er uit hier. Ook de webmail is onbereikbaar. :( :(

Storing volgens de helpdesk. Wordt in de loop van de dag opgelost...
Hey, ik ben gewoon bereikbaar hoor :+
jaja, ik weet, heeeel flauw ;)
PPietje schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:22:
Hier ook geen mail (Amsterdam). Dus landelijk alle UPC mail eruit waarschijnlijk, en dat lossen ze dan pas in de loop van de dag op? Lekker dan....
Gaat lekker, Vodafone heeft ook al landelijke storing...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cyw00d schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:26:
Ik heb UPC vandaag opgezegt.. goedkoop abboenement 15 euro p/m. 8mbit + telefonie.

Telkens als we internet gebruikte viel het TV beeld weg. Des te meer bandwidth we gebruikte des te mijnder TV we konden zien. Splitter afgelope zondag al omgewisseld, gaf geen verbetering.
Klinkt verdacht alsof de kabel tussen splitter en TV (je eigen kabel dus) niet goed afschermde en dus interferentie (in dit geval van de modem) binnenliet. Heb ik ook gehad bij m'n (wijlen) moeder. Drie monteurs over de vloer gehad die er geen oplossing voor konden vinden. Toen ben ik zelf gaan kijken, hing ik er een andere kabel tussen en het was gelijk opgelost...
We hebben nu online aangevraagd.
Dat helpt tegen interferentie vanaf de UPC modem, maar hou er rekening mee dat er andere vormen van interferentie zijn waar je nog steeds last van kunt hebben (Digitenne en T-DAB uitzendingen, andere apparaten binnenhuis die EMI tussen de 176 en 858MHz produceren). Het zou alsnog erg verstandig zij om die gare kabel te vervangen (ook als het door een muur loopt).

Soms is de kabel zelf wel OK, maar zijn de connectoren slecht of slecht gemonteerd. Zorg iig voor coax wat minstens 70dB (liefst 80dB) dempt, en zorg voor volledig metalen connectoren, die liefst ook niet haaks zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@ Dion_B Maybe weet jij dit:

Ik was dus gister even bezig met het verleggen van mijn coax kabels omdat ik dus dacht dat stroomkabels (230v) stoorden op de coax kabels. Er lagen stroomkabels van apparaten kris kras langs de coax kabels, dus dit moest zo ie zo beter. Alles even los gehaald dus, en beter neer gelegd.

Nu ik het beter neergelegd heb lijkt het net of de upstream beter is. Maar wat mij helemaal op viel is dat als ik de splitters beet pak, ik de spanning door mijn handen voel gaan. (tenminste als het kan geleiden, anders niet.) Dit zou toch niet mogen? Lijkt mij niet goed.

[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 30-09-2009 10:53 ]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 14:49

Twan V

...en er stralend uitzien

Wij hebben upc op het werk (nabij Eindhoven) en kunnen vandaag ook niet mailen.

Als ik deze website mag geloven, is het niet alleen NL, maar zo ongeveer heel UPC-end Europa wat er nu qua mail uitligt.

Update 11:12
Mail kan weer verzonden worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Twan V op 30-09-2009 11:23 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ook hier in Rotterdam kan er weer gemaild worden...

(Voor hoelang?)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
dion_b schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:36:
[...]

Klinkt verdacht alsof de kabel tussen splitter en TV (je eigen kabel dus) niet goed afschermde en dus interferentie (in dit geval van de modem) binnenliet. Heb ik ook gehad bij m'n (wijlen) moeder. Drie monteurs over de vloer gehad die er geen oplossing voor konden vinden. Toen ben ik zelf gaan kijken, hing ik er een andere kabel tussen en het was gelijk opgelost...
Nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen. We hebben nog een versterker erachter hangen trouwens. Die verdeelt de kabel naar de bovenverdieping etc. Zal eens 1 voor 1 kabels controleren ofdat het effect nog steeds zo is en eventueel de versterker er tussenuit halen. Bedankt iedergeval. Zowiezo stap ik over naar Online, nooit geen problemen mee gehad. :) ;)

[ Tesla MIG MYP ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DAMAGE schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:52:
@ Dion_B Maybe weet jij dit:

Ik was dus gister even bezig met het verleggen van mijn coax kabels omdat ik dus dacht dat stroomkabels (230v) stoorden op de coax kabels. Er lagen stroomkabels van apparaten kris kras langs de coax kabels, dus dit moest zo ie zo beter. Alles even los gehaald dus, en beter neer gelegd.

Nu ik het beter neergelegd heb lijkt het net of de upstream beter is. Maar wat mij helemaal op viel is dat als ik de splitters beet pak, ik de spanning door mijn handen voel gaan. (tenminste als het kan geleiden, anders niet.) Dit zou toch niet mogen? Lijkt mij niet goed.
*Of* dit zou mogen en (enigszins daarvan losstaand) of het kwaad kan hangt af van waar de spanning die je voelt vandaan komt en hoe het er terechtkomt.

Eerst en vooral is het zaak om te achterhalen of het vanuit het kabelnetwerk (buitenhuis) komt, of van een van de apparaten die er binnenhuis op aangesloten zit. Dat kun je simpelweg doen door alle binnenhuisbekabeling los te koppelen waar het het huis binnenkomt. Raak dan weer die mantel aan (en tegelijkertijd bijv een verwarmingsbuis, om jezelf te aarden). Voel je nog steeds iets? Dan komt het van binnen, voel je niets, dan komt het van buiten.

Komt het van binnen, dan is het potentieel ernstig, want de mantel van de kabel (die je aanraakt) hoort aangesloten te worden op de geaarde delen van apparaten. Er zit dus ergens spanning waar het niet hoort te zijn, en iets is dus niet goed geaard. Modems en DTV boxen zijn dubbelgeisoleerd, dus zouden niet het probleem mogen zijn, ongeaard aangesloten PCs zijn doorgaans hoofdverdachte.

Komt het van buiten, dan is er gelukkig minder aan de hand. "Nul" is op verschillende plekken anders. Jouw huis is geaard via een aardepen eronder. De coaxkabel is ergens verderop in het netwerk van UPC geaard. Wat je voelt is het verschil tussen die twee plekken. Dat voelt misschien zorgwekkend, maar kan op zich geen kwaad. Je kunt dit voorkomen door te zorgen dat het overnamepunt geaard is. In de meterkast hoort dit altijd gedaan te worden, en is er doorgaans op het kastje zelf (evt onder plastic behuizing) een plek waar je dit kunt doen. Omdat in veel huizen overige ruimtes weinig of geen aarding hebben, is er geen voorschrift dat het overnamepunt op andere plekken (bijv in de woonkamer) geaard moet zijn. Als je je eraan stoort kun je het daar alsnog proberen te aarden, maar het is vooral cosmetisch, het potentiaalverschil tussen verschillende plaatsen is veel te klein om een vonk te vormen en dus (brand)gevaarlijk te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Cyw00d schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:27:
[...]

Nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen. We hebben nog een versterker erachter hangen trouwens. Die verdeelt de kabel naar de bovenverdieping etc. Zal eens 1 voor 1 kabels controleren ofdat het effect nog steeds zo is en eventueel de versterker er tussenuit halen. Bedankt iedergeval. Zowiezo stap ik over naar Online, nooit geen problemen mee gehad. :) ;)
Hadden dit ook hier. Als je modem sterk moet zenden en je hangt hem dan aan een versterker, dan gaat de versterker het singaal van je modem ook versterken. Dit drukt het singaal van de TV weg. Modem voor de versterker gehangen en sindsdien zijn de problemen weg.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/579063789.png
met de snelheid (fiber 60) zit het wel goed *O*
nu nog een e-mail adres en telefoonnummer.....

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mijn verbinding is gister nacht na dat hij er een paar keer uit viel echt mega "traag" haal niet meer als 50mbps down op een 120MBit verbinding... Meer mensen hier die daar last van hebben?

EDIT: Ik heb NOD32 kwa internet gebeuren helemaal uit maar volgens mij houd hij nog steeds rotzooi tegen :S

[ Voor 22% gewijzigd door DAMAGE op 30-09-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
Sinds zaterdag problemen met internet - Minimaal 2-3 disconnects per uur. Ik blijf verbonden met de router maar het internet stopt er zeker voor een goede 10 seconden mee, hierna werkt alles weer perfect.

Soms disconnect ik elke 5 minuten, soms gaat het 3 kwartier goed voor ik weer disconnect.

Ik gebruik een Netgear router die verbonden is met een Aris modem. Ook gebruik ik de software van Netgear en als ik merk dat ik geen verbinding heb, zie je dat hij aan het scannen is naar netwerken, terwijl de router altijd zichtbaar blijft!

Ik heb ook geprobeerd via kabel direct met de router te verbinden. Ook dit helpt niet, als de verbinding met het internet wegvalt komt de popup rechtsonder in beeld: ''Er is geen netwerkkabel verbonden''. Na 5-10 seconden verdwijnt deze popup en werkt het internet weer.

Meer mensen met hetzelfde probleem of ligt het toch echt aan mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dat klinkt eerder als een probleem met je modem/kabels richting modem etc. Kun je het proberen met een andere kabel naar het modem? Als dat niks helpt en het blijft het zelfde, zou ik het modem de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 06:35
Ik ben redelijk nieuw met UPC maar nu ik tijdelijk in een huurwoning zit in de Zaanstreek heb ik UPC kabel internet in huis.
Er ligt hier een zwart ARRIS modem en daar heb ik mijn laptop op aangesloten.

Probleem 1: via DHCP krijg ik geen gateway van UPC. dat fix ik door het IP-adres wat ik krijg als gateway te gebruiken maar dan met .1 op het einde.

Probleem 2 / Vraag : Wie weet of ik de ATA poorten van dit modem kan gebruiken voor mijn Budgetphone SIP account ?. Ik heb nog een 030 SIP nummer die ik graag hier wil gebruiken.

Probleem 3 / Vraag : Als vraag 2 niet kan, hoe kan ik een Zyxel Telfort DSL modem als Ethernet device er tussen hangen zodat ik die als SIP device kan gebruiken ? Kan dat uberhaupt ? Dan kan die Zyxel NAT doen voor mijn laptop en is ie tevens SIP-baas :)

Ik krijg op mijn laptop hier een extern IP van UPC dus ik denk dat dat Arris modem alles bridged...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:18
1: Ik kan me haast niet voorstellen dat in de DHCP REQUEST geen default gateway staat. Heb je een eventueel pc-probleem al uitgesloten (door een andere pc/router) aan te sluiten?
2: Nee, dat kan niet.
3. Zorg ervoor dat je Zyxel Telfort DSL een van de LAN-poorten als een WAN-poort gaat zien. Hoe? I dunno, misschien dat dat in een Telfort-topic op GoT staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
In de nacht van 1 op 2 oktober had ik vanaf 1 oktober 09:00 tot 2 oktober 08:00 uur geen verbinding.
Wel had ik een DS, maar verder geen US of online.

Ze zullen wel bezig geweest zijn, waardoor er meerdere mensen hier last van hadden.

Dit was trouwens Almere-stad Verzetswijk, terwijl mijn ouders geen problemen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 23:12

Stoney3K

Flatsehats!

Gisteren mijn Thomson opgehaald en binnen 4 uur (na ophangen van meterkastversterker, modem en antenne-WCD) gingen er al 4 lampjes branden :)

Ik ben nog wel even benieuwd of mijn snelheid nog een beetje op peil komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/581634139.png

Dit is natuurlijk met een Fiber Power 25 abo te laag (upstream en ping zijn OK). Dit is uiteraard gemeten op een onbelaste lijn.

Signaalwaarden zijn verder in orde (SNR 37.0dB, DS 11.0 dBmV, US 43.2 dBmV)

EDIT: Voortaan eens niet proberen op een overbelaste WiFi band in een flatgebouw te testen 8)7...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/581645520.png

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 03-10-2009 11:24 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-06 12:48
Op het moment is naar mijn mening weer drama met de snelheden.
Ik woon ook in Zaanstad en heb thuis een 90 Mbit abo. Maar zoals op de onderstaande resultaten krijg ik maar 2/3 van mijn download.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/581986390.png

Nieuwsgroepen downloaden gaat helemaal ideaal.. Dat ging zojuist met maar liefst 700kb/s, inmiddels 1.2 mb/s maar nog steeds veelte langzaam, ondanks dat er gebruik gemaakt wordt van ssl.
Een simpele http download gaat nog sneller namelijk 2.8 mb/s ongeveer.
Nu is het natuurlijk ook niet het ideale tijdstip om te gaan testen etc. maar het natuurlijk schandalig dat dit echt zo ontzettend traag gaat.
's Avonds laat krijg ik wel weer vaak een normale snelheid maar dan heeft het weinig zin om een filmpje te downloaden die je die avond wilt kijken.

Ik ben ook heel blij met de consumentenbond dat die zich er nu ook mee aan het bemoeien is want er lijkt wel veel meer aan de hand te zijn dan drukte op de populaire uurtjes.
Vooral die download snelheid zit mij niet lekker.. Toch maar eens overwegen of ik het thuisfront kan overhalen voor de actie van de consumentenbond!
DAMAGE schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:51:
Mijn verbinding is gister nacht na dat hij er een paar keer uit viel echt mega "traag" haal niet meer als 50mbps down op een 120MBit verbinding... Meer mensen hier die daar last van hebben?

EDIT: Ik heb NOD32 kwa internet gebeuren helemaal uit maar volgens mij houd hij nog steeds rotzooi tegen :S
Damage: volgens mij heb je dezelfde bevindingen als mij. Moet je maar even in het nieuwsarchief kijken op tweakers en op de website van de consumentenbond! Kan je meer informatie vinden over de gebeurtenissen van upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waar download je? Lang niet alle servers op internet kunnen 60mbit aan, laat staan 120mbit!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 19:43
Hier mijn verhaal:

Zondag 20 September Fiber 25 + Televisie (Thomson, wireless) afgesloten bij de UPC winkel op de lijbaan in Rotterdam. Volgens de medewerker zou ik dinsdag mijn gegevens moeten hebben en zou het allemaal moeten werken.

Na alles te hebben aangesloten, kwam de modem niet verder dan een knipperend US lampje. Nadat het woensdag nog steeds niet werkte, de helpdesk maar opgebeld. De meneer zei, dat hij mijn modem zou activeren en dat het binnen enkele uren zou moeten werken. Tegen de avond nog eens gebeld, wat bleek, ze hadden de verkeerde modem geactivieerd, er werd gezegd, binnen 24 zou het moeten werken.

Donderdag na school nog steeds geen internet, ik maar naar huis gegaan, denken, misschien werkt het als ik van het weekend terug kom. Kom ik zondagavond weer op me kamer, zie ik een TNT briefje met UPC erop staan. Maandag ochtend langs het postkantoor, bleek het weer een Internet + Bellen pakket te zijn... Doos open gemaakt, en de modem (Thomson, wireless) maar aangesloten, denkend, misschien werkt deze modem. Nee....

Smiddags contact opgenomen met helpdesk, ze waren daar de weg kwijt, 2 modems? Euhhh??? Nou, 1 serie nummer genoteerd, modem zou geactiveerd moeten worden. Binnen enkele uren zou het moeten werken. Maandag avond, nogsteeds een knipperend US lampje. Weer opgebeld: toch maar monteur laten langskomen.

Vrijdag kwam de monteur langs, na de wandcontactdoos te hebben vervangen, en de testmodem aangesloten te hebben, bleek het te gaan om een retour probleem. Hij zou een afspraak maken voor een wijkmonteur.

Uur nadat de monteur is verdwenen, word ik opgebeld: "Meneer, het gaat om een algemene storing. Ik cancel de monteursafspraak, als het probleem verholpen is moet het werken".

Nadat ik had opgehangen, toch maar weer de helpdesk gebeld, want ik kan echter al 2 weken niet op internet. Ze konden nu niet zien of het een algemeen probleem was, of een specifiek probleem was voor mij alleen. Er werd gezegd: Als de storing is verholpen, en ik zie dat uw modem nog niet online is, neem ik contact met u op."

Vandaag maar weer gebeld, om te vragen of het wijkprobleem was opgelost, volgens de medewerken waar er geen problemen meer. Ik kon echter nog steeds niet online (US knipperend lampje). Ja meneer, koppel alles los, blaas overal in en sluit het dan nog eens aan. Zo gezegd zo gedaan, nog steeds niks. Ja meneer, dan moeten wij weer een monteur sturen. Dit kan volgende week vrijdag.....

In andere worden, sinds de aanschaf op 20 september werkt het tot op heden nog steeds niet... Ik word nu een beetje gek. Ik denk er aan om alles op te pakken, in de doos te gooien, en weer langs de lijbaan te gaan om het daar weer inteleveren.... 8)7 :(

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:03

KoffieNT

banaan

hehe jup, een echte UPC-situatie, net als waar ik waarschijnlijk in zit/in ga belanden. Hierzo

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 04-10-2009 00:53 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 07:26
m00n: waar zit je in Rotterdam? Ik zit zelf rond het Oostplein en heb daar de laatste tijd érg veel last van uitval van de verbinding. Vorig weekend was het volgens UPC een "blokstoring", dit weekend wéér een uur of 3 (minstens) geen verbinding gehad. Gezien de "momenteel is het érg druk, meer dan 20 minuten wachttijd" op UPC's antwoordapparaat vermoed ik dat er méér mensen met dat probleem zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 19:43
Blackbird-ce schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 01:08:
m00n: waar zit je in Rotterdam? Ik zit zelf rond het Oostplein en heb daar de laatste tijd érg veel last van uitval van de verbinding. Vorig weekend was het volgens UPC een "blokstoring", dit weekend wéér een uur of 3 (minstens) geen verbinding gehad. Gezien de "momenteel is het érg druk, meer dan 20 minuten wachttijd" op UPC's antwoordapparaat vermoed ik dat er méér mensen met dat probleem zitten...
Delfshaven, sinds de aanschaf niet werkend en word elke keer van de ene kant naar de andere gestuurd...

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 07:26
Vandaag zal er sowieso niet veel gebeuren bij UPC: kunnen hun systemen niet in... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
vreemd, ik test op speedtest.net altijd vanuit Amsterdam (woon in t centrum) en haal wireless met m'n DIR-655 eigenlijk nooit meer dan 30Mbps (meestal minder) met mn FP60 abbo, nu test ik van Alphen aan de Rijn krijg ik in een keer over de 40 Mbps :S

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/582540340.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je wireless een speedtest doet ben je hooguit je eigen draadloze verbinding aan het testen. Die kan idd bij single-band Wifi draft-N (wat de 655 doet) flink schommelen, idealiter rond de 90Mb/s, maar rond de 30-40 is bij normaal gebruik te verwachten.

Test nog eens bedraad. Als dat ook lagere scores dan verwacht geeft heb je misschien een issue voor hier, is het wel goed, dan weet je waar je "probleem" (ik noem 30Mb/s op een mobile device geen probleem... 8)7 ) zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
het ging me ook om het draadloze gedeelte inderdaad, bedraad zit ik inderdaad tussen de 57 en 59Mbps. ik had een redelijk 'stabiele' draadloze verbinding verwacht, niet de ene keer 15 en de andere 40Mbps. maar inderdaad, dit is niet een UPC 'probleem' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:16
Over twee weken krijgen we de sleutel van ons nieuwbouwhuis en zeer waaarschijnlijk ga ik een 2-in-1 pakket afsluiten: internet (25 MB) en digitale televisie + DVR (geen HD). Dit komt uit op een maandprijs van 16,70 (analoog) + 30 = 46,70 euro.

In de meterkast zet ik een servertje die gewoon lekker z'n torrentjes / newsgroepen kan downloaden. Mijn vraag is nu: in hoeverre doet UPC aan trafficshaping? Hoe snel kun je bijvoorbeeld downloaden van usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14
smeerbartje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:43:
Over twee weken krijgen we de sleutel van ons nieuwbouwhuis en zeer waaarschijnlijk ga ik een 2-in-1 pakket afsluiten: internet (25 MB) en digitale televisie + DVR (geen HD). Dit komt uit op een maandprijs van 16,70 (analoog) + 30 = 46,70 euro.

In de meterkast zet ik een servertje die gewoon lekker z'n torrentjes / newsgroepen kan downloaden. Mijn vraag is nu: in hoeverre doet UPC aan trafficshaping? Hoe snel kun je bijvoorbeeld downloaden van usenet?
Daarvoor zou ik dit topic even doorlezen. Zover ik kan zien is het gewoon weer volle bak voor vrij iedereen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Ik haal met usenet zo goed als altijd mijn max, 24/7. (Fiber 30)

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Is dat zo? Kan iedereen weer volle bak downloaden?

Ik nog steeds niet. Mn Eweka blijft zo rond de 2,5-3MB/s hangen en de grafiek in Newsleecher is alles behalve stabiel.
www.upc.nl/speedtest & www.speedtest.net geven wel netjes 80+Mbit aan.

Op Eweka stond wel iets van een storing op 03-10-09 maar die is ondertussen ook weer opgelost. En met deze snelheidsituatie zit ik nu ongeveer 2 weken.

Ik dacht toch echt dat alle trafficshaping inmiddels weg zou moeten zijn. Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Had dat niet met capaciteitsproblemen te maken bij Eweka? Via XSNews haal ik wel gewoon volle snelheid (Fiber 60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Met Eweka zou ik 5MB/s flat moeten kunnen halen. Ik ga het binnenkort als het kan snachts nog eens aankijken, dan zou er sowieso geen trafficshaping moeten zijn.

btw: Als er trafficshaping zou zijn op dit moment, dan zou ik toch eigenlijk een strakke lijn moeten hebben die dus minder dan de volle 5MB/s (40Mbit) is? (dat was een aantal weken geleden namelijk wel zo @3,6MB/s)
Dus, misschien ligt het inderdaad aan een UPC of Eweka-probleem of ergens in de verbindingen naar mijn huis/computer.

Het begint gewoon irritant te worden dat ik niet met 4-5MB/s kan downloaden..grr

[ Voor 57% gewijzigd door KoffieNT op 04-10-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Blijft opmerkelijk dat het *weer* Eweka is waar problemen vandaan gemeld worden. Ik heb met XSNews iig nagenoeg 24/7 volle snelheid (althans, als ik het een keer aanzet, ik download niet zoveel, en ben sowieso meer een torrent user).

Eweka gebruikt iig een interconnect met UPC die zelf aan shaping doet, daarnaast schijnen ze een probleem te hebben met oudere bestanden op hun eigen server (of is dat opgelost ondertussen?)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
dion_b schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:57:
Blijft opmerkelijk dat het *weer* Eweka is waar problemen vandaan gemeld worden. Ik heb met XSNews iig nagenoeg 24/7 volle snelheid (althans, als ik het een keer aanzet, ik download niet zoveel, en ben sowieso meer een torrent user).

Eweka gebruikt iig een interconnect met UPC die zelf aan shaping doet, daarnaast schijnen ze een probleem te hebben met oudere bestanden op hun eigen server (of is dat opgelost ondertussen?)
Mag ik hieruit concluderen dat torrent-verkeer gewoon op de normale snelheid werkt en niet ge-shaped wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Torrentverkeer is veel moeilijker in te schatten, je weet nooit met zekerheid wanneer je snelheid beperkt wordt door de swarm en wanneer het je eigen verbinding is. In het verleden merkte ik dat het zo'n 8x sneller ging via ADSL dan via UPC, nu merk ik dat UPC sneller is, maar of ik echt m'n volle snelheid haal durf ik niet te zeggen, het is erg zelden dat je 60Mbit/s aan upload bij al je peers bij elkaar kunt halen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
dion_b schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:37:
Torrentverkeer is veel moeilijker in te schatten, je weet nooit met zekerheid wanneer je snelheid beperkt wordt door de swarm en wanneer het je eigen verbinding is. In het verleden merkte ik dat het zo'n 8x sneller ging via ADSL dan via UPC, nu merk ik dat UPC sneller is, maar of ik echt m'n volle snelheid haal durf ik niet te zeggen, het is erg zelden dat je 60Mbit/s aan upload bij al je peers bij elkaar kunt halen...
Dat begrijp ik; echter ik wil graag bevestiging zien dat ze dit verkeerd niet actief 'shapen'. :) Verder bevalt je verbinding goed? Raad je hem aan? (ik wil voor Fiber 20 gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Ik (locatie: Almere) had het hele weekend een max snelheid van 1 MB/s voor Eweka downloads - en dat is nou niet echt plezierig met een FP60 abbo. De downloads vannacht gingen wel met 4 a 5 MB/s. Dus het is wat onduidelijk waar de bottleneck zit: bij UPC of bij Eweka. Ik ga binnenkort eens een proefaccount bij NewsXS proberen om te kijken de snelheid wel OK blijft.... Verder merk je inderdaad dat de oudere bestanden langzamer binnenkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met kabeltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/583215052.png

Via Airport Extreme:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/583215797.png

Scheelt dus toch aardig in download snelheid. Via nieuwsgroepen merk ik het goed. Bedraad haal ik 10,8 mb/s. Via wireless kom ik meestal rond de 4 tot 6 mb/s.

Vond het wel jammer, moet ik nu weer ouderwets via utp gaan zitten om m'n iMac :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 00:14
KoffieNT schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:56:

Ik nog steeds niet. Mn Eweka blijft zo rond de 2,5-3MB/s hangen en de grafiek in Newsleecher is alles behalve stabiel.

Op Eweka stond wel iets van een storing op 03-10-09 maar die is ondertussen ook weer opgelost. En met deze snelheidsituatie zit ik nu ongeveer 2 weken.

In Lelystad is het weer volle bak iig.
Zou even 2 providers naast elkaar laten lopen, bijv XSNEWS + Hitnews test acc.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 23:00
Hebben jullie er toevallig ook last van dat tv kijken via de decoder wat lijkt te haperen de afgelopen week. De framerate is heel laag zegmaar. Gelukkig hebben we nog analoog ernaast, maar het begint een beetje irritant te worden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
smeerbartje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:53:
[...]

Dat begrijp ik; echter ik wil graag bevestiging zien dat ze dit verkeerd niet actief 'shapen'. :) Verder bevalt je verbinding goed? Raad je hem aan? (ik wil voor Fiber 20 gaan)
20? 25 zul je bedoelen... (of hebben ze *weer* een nieuwe snelheid toegevoegd? ik hou het nauwelijks meer bij tegenwoordig...).

Met een dergelijke bescheiden snelheid kom je sowieso niet snel in de problemen. Wel zou ik voor torrents 30 aanraden ipv 25, qua download scheelt het niets, maar bij 30 heb je 2x zoveel upload (3Mb ipv 1.5) en dat ga je zeker merken bij torrents.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
dion_b schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

20? 25 zul je bedoelen... (of hebben ze *weer* een nieuwe snelheid toegevoegd? ik hou het nauwelijks meer bij tegenwoordig...).

Met een dergelijke bescheiden snelheid kom je sowieso niet snel in de problemen. Wel zou ik voor torrents 30 aanraden ipv 25, qua download scheelt het niets, maar bij 30 heb je 2x zoveel upload (3Mb ipv 1.5) en dat ga je zeker merken bij torrents.
Thanks voor je suggestie, echter Fiber 30 kan dan weer niet in combinatie met een 2-1 abonnement. :( Ik heb echt geen vast nummer nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Omdat ik van mijn KPN Belbudget abbonement af wil, maar wel mijn huidige telefoonnummer wil behouden ben ik eens gaan rondkijken naar de mogelijkheden.
Sinds vandaag heeft UPC een nieuwe aanbieding, die wellicht ook voor anderen interessant is.

25Mb internet, Digitale TV starter en Telefonie Standaard voor Eur 28,30. Hier komt uiteraard nog het UPC Standaard Radio/TV tarief van Eur 16,70 bij (Standaard Radio/TV tarief wijkt af voor sommige gemeenten, zie dit overzicht)

[ Voor 31% gewijzigd door LeGato23 op 05-10-2009 16:48 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:11

Ik heb een FP25 abbo. Met Eweka haal ik een vrij onstabiele 1.9MB/s met XSnews (proefabbo) haal ik een redelijk stabiele 2.8MB/s. Dit is zo rond 23:00 gemeten, op andere tijdstippen is t vaak nog erger met Eweka terwijl XSnews gewoon volle bak blijft. Beetje jammer van Eweka dus... :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/583935941.png

[ Voor 5% gewijzigd door Heintzer op 05-10-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Sinds gister haal ik weer 118Mbps down... Sinds gister avond.. Daar voor is het een hele tijd minder geweest... Max maar 50, 60 tot 70Mbps...

Bekend probleem? Erg swingy af en toe de downstream. Ik test het overigens bij verschillende servers ook in het buitenland, en Parijs is overigens vaak bijna net zo snel als nederlandse servers... Verbinding is opzich prima, en ben tot nu toe prima te spreken over UPC, alleen ik vind die swings wel wat jammer... Soms is het gewoon dagen even wat trager dan het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314532

Mijn verbinding loopt altijd tussen een uur of 17:00 - 19:00 terug naar minimaal. Nou weet ik dat dit een bekend probleem is (het afknijpen tijdens "drukke" tijden) maar is toch wel echt irritant. Kan amper wat streamen!
Wat binnenhalen via nieuwsgroepen zet ik altijd stop omdat ik maar maximaal 600 kb/s binnenhaal. Opzicht wel redelijk te doen maar alsnog, daar betaal ik niet voor. En dan zal je zien rond een uur of 22:00 springtie weer omhoog.
Ach ja niets aan te doen i guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 314532 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:30:
Mijn verbinding loopt altijd tussen een uur of 17:00 - 19:00 terug naar minimaal. Nou weet ik dat dit een bekend probleem is (het afknijpen tijdens "drukke" tijden) maar is toch wel echt irritant. Kan amper wat streamen!
Wat binnenhalen via nieuwsgroepen zet ik altijd stop omdat ik maar maximaal 600 kb/s binnenhaal. Opzicht wel redelijk te doen maar alsnog, daar betaal ik niet voor. En dan zal je zien rond een uur of 22:00 springtie weer omhoog.
Ach ja niets aan te doen i guess
Eh, volgens mij haal je hier tig dingen door elkaar :o

1) UPC heeft in het verleden downstream verkeer beperkt gedurende bepaalde tijden, maar doet dat een dikke maand niet meer.
2) streamen (vanuit je PC) is upstreamverkeer, en daar zijn vooralsnog geen tijdsgebonden problemen mee gemeld
3) lees even wat posts hierboven mbt nieuwsgroepen, de problemen die daar nog mee zijn liggen vooral aan de USPs en hun interconnects (Eweka). Dat valt niet onder waar je UPC voor betaalt. En dan nog is dit ook downstream verkeer en staat het dus los van je upstreamproblemen...

Begin eens met voor jezelf de symptomen duidelijker te krijgen, als je denkt dat het aan je UPC verbinding ligt en onze hulp wilt, wees eens exact:
- welke UPC verbinding heb je?
- in welke richting (up/down) ervaar je problemen?
- van/naar welke externe partij gaat dat?
- waarom denk je dat het aan jouw provider ligt en niet aan een van de andere schakels in de keten?
- wat heb je zelf allemaal gedaan om dat te achterhalen en om evt te troubleshooten?

Alleen maar klagen en dan "Ach ja niets aan te doen" roepen is niet bepaald des Tweakers :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tis je weer je reinste triestheid met de snelheid laatste tijd hier...

Maak gebruik van een FB30 abbo maar kom zowiezo niet hoger als 2.7 MB/s gemiddeld ( router kwestie waarschijnlijk ) maar zodra de avonduren ingaan zakt de snelheid hier naar zo'n 700 KB/s gemiddeld met de nieuwsgroepen... tis toch wel triest...

Eerst nog eens andere USP proberen, daarna maar weer klagen als dat niks oplost...... ( regio Rotterdam / Spijkenisse )

Laat maar... Andere USP lost het op, hitnews gaat hier erg binnenkort de deur uit.

Hitnews ~700 ish KB/s
XSNEWS ~ 2.2 MB/s ish

Nog niet helemaal 100% maar dat zal wel liggen aan het feit dat me pa ook bezig is

[ Voor 31% gewijzigd door Fatal Mind op 07-10-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314532

dion_b schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:25:
[...]

Eh, volgens mij haal je hier tig dingen door elkaar :o

1) UPC heeft in het verleden downstream verkeer beperkt gedurende bepaalde tijden, maar doet dat een dikke maand niet meer.
+ gebeld met hen en heb zelf een maat die daar werkt. Dat blijkt lang niet zo het geval. Je komt afentoe een medewerker tegen die dan zegt nee dat is opgeheven, maar elke werknemer daar die zegt toch weer wat anders.
2) streamen (vanuit je PC) is upstreamverkeer, en daar zijn vooralsnog geen tijdsgebonden problemen mee gemeld
3) lees even wat posts hierboven mbt nieuwsgroepen, de problemen die daar nog mee zijn liggen vooral aan de USPs en hun interconnects (Eweka). Dat valt niet onder waar je UPC voor betaalt. En dan nog is dit ook downstream verkeer en staat het dus los van je upstreamproblemen...

Begin eens met voor jezelf de symptomen duidelijker te krijgen, als je denkt dat het aan je UPC verbinding ligt en onze hulp wilt, wees eens exact:
- welke UPC verbinding heb je?
+ Totaal pakket incl tel/telefoon/tv. Verbinding loopt tot 25mbit
- in welke richting (up/down) ervaar je problemen?
+ Zowel up als down
- van/naar welke externe partij gaat dat?
Nieuwsgroepen zowel eweka als tweaknews. Tweaknews weliswaar een testacc, dat gecapped is om max 20mbit, die haal ik bij bij lange niet.
- waarom denk je dat het aan jouw provider ligt en niet aan een van de andere schakels in de keten?
+ Omdat ik hiervoor ADSL had en daar geen problemen mee had wat betreft het internetgebruik/ervaring.
- wat heb je zelf allemaal gedaan om dat te achterhalen en om evt te troubleshooten?
+ Modem rechtstreeks aangesloten op 1 laptop zelfde probleem, vanaf aansluitpunt tot aan mijn modem is het minimum aangesloten ala 30cm. Laptop is een schone installatie met geen andere dload programma's erop, betwijfel dat het daar aan ligt.

Alleen maar klagen en dan "Ach ja niets aan te doen" roepen is niet bepaald des Tweakers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:56:

KoffieNT schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:20:
Met Eweka zou ik 5MB/s flat moeten kunnen halen. Ik ga het binnenkort als het kan snachts nog eens aankijken, dan zou er sowieso geen trafficshaping moeten zijn.

btw: Als er trafficshaping zou zijn op dit moment, dan zou ik toch eigenlijk een strakke lijn moeten hebben die dus minder dan de volle 5MB/s (40Mbit) is? (dat was een aantal weken geleden namelijk wel zo @3,6MB/s)
Dus, misschien ligt het inderdaad aan een UPC of Eweka-probleem of ergens in de verbindingen naar mijn huis/computer.

Het begint gewoon irritant te worden dat ik niet met 4-5MB/s kan downloaden..grr
Lijkt er op dat het nu wel allemaal lukt. Ik heb niets veranderd aan mijn settings oid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0618/yeah.jpg

edit: 10-10-09/13:31, Nu gaat het weer met 1,5MB/s. Ik ga zsm testen met een andere News-provider want nu ben ik het zat en ik wil weten waar het probleem ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 10-10-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Erg onduidelijk gequote allemaal. Doorgaans is het handig om je eigen antwoorden niet in je quote van een ander te zetten :o

Als ik het zo lees heb je het niet meer over streaming, alleen over NNTP downloads, en dan nog via Eweka, die zoals al eerder was aangetoond voor de verbinding met UPC gebruik maakt van OpenPeering, die zelf NNTP verkeer capt.

Het zijn niet de servers van Eweka zelf die problemen geven, maar de interconnect waar ze gebruik van maken. Eweka had allicht een andere interconnect met jouw oude ADSL aansluiting. Hoe het zit met Tweaknews weet ik niet, allicht is het interessant om te kijken welk pad de data volgt tussen Tweaknews en jouw UPC aansluiting. Als dat ook via OpenPeering is, is het niet gek dat je daar hetzelfde ziet.

Zoals je hier kunt lezen zijn er mensen met andere USPs die nergens last van hebben. Dat zijn USPs die niet via OpenPeering gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
LeGato23 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:39:
Omdat ik van mijn KPN Belbudget abbonement af wil, maar wel mijn huidige telefoonnummer wil behouden ben ik eens gaan rondkijken naar de mogelijkheden.
Sinds vandaag heeft UPC een nieuwe aanbieding, die wellicht ook voor anderen interessant is.

25Mb internet, Digitale TV starter en Telefonie Standaard voor Eur 28,30. Hier komt uiteraard nog het UPC Standaard Radio/TV tarief van Eur 16,70 bij (Standaard Radio/TV tarief wijkt af voor sommige gemeenten, zie dit overzicht)
Ik zie het zo snel niet terug op de UPC website, maar geldt deze prijs de hele abonnementsduur? M.a.w. is het niet een lokkertje voor de eerste drie maanden ofzo? Ik twijfel namelijk tussen een 2-in-1 abonnement (Fiber 25 i.c.m. Starter DVR (totaalprijs: 30 + 16,95 = 46,95) en de huidige aanbieding: Fiber 25, digitale tv starter.

[edit]
Hmz, ik zie nu pas het verschil: de aanbieding heeft GEEN recorder.... toch maar voor de 2-in-1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-06 23:07
Ik heb gisteren internet van UPC aangevraagd voor mijn Opa en Oma. Deze hebben geen binnenkomende lijn maar alleen een telefoonaansluiting. Dat lijkt mij verder geen probleem voor het aansluiten?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Eldariel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:14:
Ik heb gisteren internet van UPC aangevraagd voor mijn Opa en Oma. Deze hebben geen binnenkomende lijn maar alleen een telefoonaansluiting. Dat lijkt mij verder geen probleem voor het aansluiten?
Ik hoop dan wel dat er een coax ader binnenkomt anders hebben ze er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Wat bedoel je met binnenkomende lijn?

Internet (en bellen & digitale tv) is alleen mogelijk van UPC als je opa en oma het standaard radio/tv-pakket van UPC hebben.
Als de postcode bij het aanvragen via internet of via een medewerker aan de telefoon is goedgekeurd (of iig geen opmerkingen) zal het vast goedkomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn er nog tweakers die UPC internet in de regio Alkmaar hebben?
Ik moet daar binnenkort een internetverbinding regelen, UPC heb ik toch al voor de TV dus internet erbij is wel zo handig.

Vroeger, als in een jaar of acht geleden, was het internet nogal brak.
Een maat van me raadt het mij dan nog steeds af. Hij had het eerst ook maar heeft sinds een jaar maar weer ADSL genomen, dat was stukken stabieler had hij het over.

Het probleem van meerdere abonnementen is dat het weer een hoop extra kost.
Dus hopelijk zijn nog ervaringen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Fairy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:16:
[...]

Ik hoop dan wel dat er een coax ader binnenkomt anders hebben ze er niks aan.
Zo'n eentje in de muur?
Afbeeldingslocatie: http://www.soer.nl/shop/images/9700157coax.JPG

We hebben een alles in een pakket besteld. Dus met internet,telefonie en Digitale TV. Ik hoop niet dat ik daar aan kom en dat het niet gaat lukken..
KoffieNT schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:19:
Wat bedoel je met binnenkomende lijn?

Internet (en bellen & digitale tv) is alleen mogelijk van UPC als je opa en oma het standaard radio/tv-pakket van UPC hebben.
Als de postcode bij het aanvragen via internet of via een medewerker aan de telefoon is goedgekeurd (of iig geen opmerkingen) zal het vast goedkomen :).
Ze hebben nu telefoon van de KPN en TV van de UPC. Dus ik denk dat het wel goed komt ;).
Gonadan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:20:
Zijn er nog tweakers die UPC internet in de regio Alkmaar hebben?
Ik moet daar binnenkort een internetverbinding regelen, UPC heb ik toch al voor de TV dus internet erbij is wel zo handig.

Vroeger, als in een jaar of acht geleden, was het internet nogal brak.
Een maat van me raadt het mij dan nog steeds af. Hij had het eerst ook maar heeft sinds een jaar maar weer ADSL genomen, dat was stukken stabieler had hij het over.

Het probleem van meerdere abonnementen is dat het weer een hoop extra kost.
Dus hopelijk zijn nog ervaringen?
Ik woon ook in de regio Alkmaar, maar volgens mij is daar alleen maar ADSL via het KPN netwerk beschikbaar. Of je moet naar Ziggo kijken. Heeft iemand btw enig idee waar UPC die postcode check verborgen heeft op hun site?

[ Voor 68% gewijzigd door Iekozz op 12-10-2009 10:25 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Yup, dan gaat het lukken :).

edit:
Eldariel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:21:
[...]
Ik woon ook in de regio Alkmaar, maar volgens mij is daar alleen maar ADSL via het KPN netwerk beschikbaar. Of je moet naar Ziggo kijken. Heeft iemand btw enig idee waar UPC die postcode check verborgen heeft op hun site?
Ziggo is, net als UPC, 100% kabel. ADSL (en dus KPN) heeft hier weinig mee te maken :D.

De postcodecheck kun je doen bij het bestellen van een abonnement.

Hierzo

[ Voor 185% gewijzigd door KoffieNT op 12-10-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
UPC niet beschikbaar. Op het door u opgegeven adres biedt Ziggo de volgende diensten aan:

- Alles-in-1 van Ziggo
- Televisie van Ziggo
- Internet van Ziggo
- Telefonie van Ziggo
Jammer, die 2 in 1 pakketten waren juist zo ideaal voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eldariel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:21:
Klopt ja.
Ik moet dus kiezen tussen UPC via de kabel of ADSL.
Liever heb ik kabel maar als UPC nog steeds zo ruk is kan ik het beter niet doen, vandaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Gonadan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Klopt ja.
Liever heb ik kabel maar als UPC nog steeds zo ruk is kan ik het beter niet doen, vandaar.
Ik weet niet waar je precies woont (Alkmaar zelf of in een plaats eromheen?) Maar UPC is over het algemeen niet beschikbaar. Ziggo daarintegen weer wel. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Neem in ieder geval geen KPN, die heb ik eerst 30 keer moeten bellen voordat mijn verbinding het weer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik wou ook een 3-in-1 pakket bestellen, helaas kan ik alleen ziggo doen :(
maar ik heb wel het 25mbit fiber power abbo. deze gaat rechtstreeks via Kabel Noord (dongeradeel frl)
maar als ik dan alleen wat internet wil aanvragen, zegt ie dat dat ook niet kan. terwijl ik het abbenoment wel gewoon heb. misschien is er iets mis bij upc dat hij deze straten niet herkent? (nieuwbouw) want in een ander deel van het dorp waar ik woon. kan dat wel gewoon besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Dat zou kunnen. Misschien anders even met UPC bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:00
Pas op met aanvragen van alles in 1 pakketten in Dongeradeel Frl. Ze sluiten het netjes aan maar vervolgens heb je geen tv of telefonie. Je belt er heen en krijgt dan te horen dat het er niet beschikbaar is(veel te laat ja).

Je kunt hier via kabelnoord alleen UPC fiber power bestellen in combinatie met televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eldariel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:59:
Ik weet niet waar je precies woont (Alkmaar zelf of in een plaats eromheen?) Maar UPC is over het algemeen niet beschikbaar. Ziggo daarintegen weer wel. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Neem in ieder geval geen KPN, die heb ik eerst 30 keer moeten bellen voordat mijn verbinding het weer deed.
*snik*

Alkmaar, ergo UPC is enige kabelboer.
Daarom vraag ik dus (derde keer) of het nu beter is dan jaren geleden toen het nog de chello (brrr) kwaliteit was.
Anders neem ik wel ADSL.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Klopt ja.
UPC staat al lang niet meer bij de toppers als het gaat om klachten.
Technisch hebben ze het de laatste jaren goed onder controle en ook administratief gaat het meestal wel goed.
Incidenten kunnen er natuurlijk altijd zijn, maar dat heb je bij iedere provider.
De laatste jaren zijn vooral KPN, Ziggo en Tele2 in het nieuws gekomen door technische en administratieve problemen.
En ja, ik weet wat problemen zijn want ik zat bij UPC toen hun internet nog toepasselijk Goldmine heette, dus zelfs voor het Chello tijdperk.

De grootste problemen bij UPC zijn eerder 'politiek' van aard.
Zo kwam de provider negatief in het nieuws door het bewust knijpen van P2P en Usenet verkeer, wat inmiddels sterk verbeterd is.
Verder blijf ik het persoonlijk een slechte zaak vinden dat UPC geen ondersteuning biedt voor digitale TV via CI+ modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik dacht dat er een storing was in 8926 ---- Leeuwarden... UPC bellen... Mooi niet!

Geen storing zeggen ze. Nu komt er een monteur langs... zucht. En pas de 15e dus deze week lekker geen internet.. Daar word ik dus echt niet goed van. Ik ben zelf Cisco gecertificeerd, dus heb alles zelf na gecheckt, alles zit goed hier.

Er komt gewoon geen signaal binnen om een of andere reden, want analoog tv doet het ook niet. Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat ze gewoon niet direct zo iets kunnen oplossen? Laten ze gewoon hun abonees een week in de kou staan? Stel je voor dat ik nu op dit moment geen andere tv mogelijkheden had, of telefoon... Dan was ik mooi de sjaak geweest..

Dit valt me weer erg tegen van UPC. Ik kan er gewoon niet bij waarom zo iets zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:45:
[...]
Ik zie het zo snel niet terug op de UPC website, maar geldt deze prijs de hele abonnementsduur? M.a.w. is het niet een lokkertje voor de eerste drie maanden ofzo? Ik twijfel namelijk tussen een 2-in-1 abonnement (Fiber 25 i.c.m. Starter DVR (totaalprijs: 30 + 16,95 = 46,95) en de huidige aanbieding: Fiber 25, digitale tv starter.
[edit]
Hmz, ik zie nu pas het verschil: de aanbieding heeft GEEN recorder.... toch maar voor de 2-in-1 dus.
De aanbieding van Eur 28,30 (op 5 oktober heette deze aanbieding nog gewoon 'aanbieding' maar sinds een paar dagen heet deze aanbieding ineens 'nu of nooit') heeft inderdaad geen DVR. Voor mij geen probleem want ik heb nog een Sony HDD recorder met analoge ingang, en inderdaad.. The Bold and the Beautiful en GTST ziet er dan inderdaad iets minder strak uit, maar dit is geen probleem volgens vrouwlief. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door LeGato23 op 12-10-2009 21:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Gonadan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:10:
[...]

*snik*

Alkmaar, ergo UPC is enige kabelboer.
Daarom vraag ik dus (derde keer) of het nu beter is dan jaren geleden toen het nog de chello (brrr) kwaliteit was.
Anders neem ik wel ADSL.
ik heb sinds een half jaar weer UPC, postcode 1827-Daalmeer, ben begonnen met 10Mb en ben later overgestapt op 30Mb icm telefonie en digitale tv.
Kwaliteit is prima, heb nog geen storing oid gehad, haal keurig de snelheid, is dus probleemloos.
Het kostte mij ook wat moeite om weer naar UPC te gaan, ik heb in 2002 persoonlijk het modem ingeleverd bij ze maar dat is niet meer te vergelijken met nu.
Ik kan het je met de ervaringen tot nu toe van harte aanbevelen.
.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

d-super schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:32:
ik heb sinds een half jaar weer UPC, postcode 1827-Daalmeer
"It's a bingo!" :D
, ben begonnen met 10Mb en ben later overgestapt op 30Mb icm telefonie en digitale tv.
Kwaliteit is prima, heb nog geen storing oid gehad, haal keurig de snelheid, is dus probleemloos.
Het kostte mij ook wat moeite om weer naar UPC te gaan, ik heb in 2002 persoonlijk het modem ingeleverd bij ze maar dat is niet meer te vergelijken met nu.
Ik kan het je met de ervaringen tot nu toe van harte aanbevelen.
Klinkt goed.
Een goede vriend van me raadt het flink af maar ik heb enigzins het gevoel dat hij té kritisch is.

* Gonadan wil eigenlijk wel gewoon graag UPC namelijk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik heb upc internet met een thomson draadloos modem. Hier zit een internet kabel in, volgens upc een coax, die je moet vastschroeven aan de achterzijde van het modem. Nu vermoedt ik dat er een knik in deze kabel zit, aangezien de verbinding met de modem goed is, en toch de verbinding met internet de helft van de tijd helemaal weg is. Ik ben een kabel wezen kopen, maar een gewone coax kabel past hier niet op. Waar kan ik nou zo'n kabel kopen? Ook zou ik een nieuwe splitter willen aanschaffen, indien het hier aan ligt. Waar koop ik de kabel, en wat is een goede splitter?

nog een tweede iets: Er zit een wpa2 beveiliging op het netwerk, en volgens upc is dit het enige wat mijn modem ondersteunt, alleen graag zou ik hier iets aan willen doen, aangezien ik anders niet op xbox live kan. Is de beveiliging om te zetten naar wep(1/2) of wpa1 of iets anders dat zou kunnen werken? mvg.

[ Voor 21% gewijzigd door Dekar op 13-10-2009 16:47 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 17:49
allen

ik heb zojuist een upc modem aangesloten (thomson 850 inet+voip), maar de 2e telefoonlijn werkt niet.
het lampje brand ook niet.
tel1 brand en werkt wel gewoon.
ik heb de handleiding opgezocht van dat modem, maar daar staat weinig in over voip.
ook op google vind ik niets.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296052

snake06 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:44:
allen

ik heb zojuist een upc modem aangesloten (thomson 850 inet+voip), maar de 2e telefoonlijn werkt niet.
het lampje brand ook niet.
tel1 brand en werkt wel gewoon.
ik heb de handleiding opgezocht van dat modem, maar daar staat weinig in over voip.
ook op google vind ik niets.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt.
Heb je wel 2 lijnen aangevraagd? Het lijkt er op dat UPC maar 1 lijn heeft geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dekar1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:45:
Ik heb upc internet met een thomson draadloos modem. Hier zit een internet kabel in, volgens upc een coax, die je moet vastschroeven aan de achterzijde van het modem. Nu vermoedt ik dat er een knik in deze kabel zit, aangezien de verbinding met de modem goed is, en toch de verbinding met internet de helft van de tijd helemaal weg is. Ik ben een kabel wezen kopen, maar een gewone coax kabel past hier niet op. Waar kan ik nou zo'n kabel kopen? Ook zou ik een nieuwe splitter willen aanschaffen, indien het hier aan ligt. Waar koop ik de kabel, en wat is een goede splitter?

nog een tweede iets: Er zit een wpa2 beveiliging op het netwerk, en volgens upc is dit het enige wat mijn modem ondersteunt, alleen graag zou ik hier iets aan willen doen, aangezien ik anders niet op xbox live kan. Is de beveiliging om te zetten naar wep(1/2) of wpa1 of iets anders dat zou kunnen werken? mvg.
Waar je die kabels kan kopen weet ik niet, waarschijnlijk wel bij een locale elektronica boer / tv speciaal zaak. Of anders wel in een upc shop.

Je kan gewoon inloggen op het Thomson modem en de beveiliging aanpassen. Ga naar 192.168.0.1, rechts bovenin ergens bij wireless settings kan je het aanpassen. WEP, WPA/PSK etc. is allemaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
upc zaak zit hier schijnbaar in de buurt, zal ik eens gaan kijken.
wat betreft de beveiliging, ik kan niet inloggen bij 192.168.0.1, volgens een upc medewerker moet het ww admin zijn, alleen hiermee krijg ik geen toegang tot de modem. Enig idee wat het dan kan zijn? upc UPC Admin ook geprobeert. Of is dit misschien te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dekar1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:41:
upc zaak zit hier schijnbaar in de buurt, zal ik eens gaan kijken.
wat betreft de beveiliging, ik kan niet inloggen bij 192.168.0.1, volgens een upc medewerker moet het ww admin zijn, alleen hiermee krijg ik geen toegang tot de modem. Enig idee wat het dan kan zijn? upc UPC Admin ook geprobeert. Of is dit misschien te omzeilen?
Ben je via WiFi verbonden als je inlogt? Probeer het eens via een UTP kabel. Omzeilen wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
ik ben vebonden met het draadloos netwerk, als dat betekent dat ik via wifi ben verbonden, dan ja. ik heb een Intel WiFi Link 5300. via utp kabel gaat niet lukken

[ Voor 10% gewijzigd door Dekar op 13-10-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Standaard zou je verwachten vanuit veiligheidsoogpunt dat je idd *NIET* via wifi bij beheerspagina's van een AP/router kunt. Een indringer zou zo wel heel makkelijk de boel kunnen saboteren...

gewoon eenmalig eens met je laptop bij je router gaan zitten metUTP. Dan kun je alles mooi instellen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ligt het aan mij of heeft UPC echt klote routering?
Ik heb dat 60Mbit abbo sinds een paar weken, maar site's als Youtube & Rtlgemist zijn echt tergend langzaam!
Terwijl dat met mijn vorige Online 20/1 abbo sneller was 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Pagina: 1 ... 29 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.