Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Om een verbinding te krijgen met je router hoef je niet meer aan mac spoofing doen, Je hoeft alleen even je modem te rebootenDAMAGE schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:07:
is het trouwens met UPC nog steeds zo dat ze het MAC adres koppelen aan de verkregen lease? Dus als je en ip adres opvraagt, kun je alleen het internet op met het apparaat waarmee de lease is verkregen.
Bijv: laat je je pc eerst een ip adres ophalen, dan kun je later niet even makkelijke je router er tussen zetten, omdat die een ander mac adres heeft. Deze krijgt dan een foutief ip, en moet je je mac adres laten flushen door UPC.
Vroeger ergerde ik mij hier dood aan, dus vroeg me af of dit al anders is ja of nee?
Mijn pakket komt over 2 a 3 dagen, ben benieuwd hoe rap 120 mbit isZal in het begin wel veel getweak worden met kabels en toestanden.
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
--help schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:34:
Lijkt er trouwens op dat UPC wel behoorlijk minder aan het knijpen is! Download speed: 4983.41 KB/s van de 60Mbit ... Al een stuk netter zou ik zeggen
nieuws: 'Afknijpen door UPC is oneerlijke handelspraktijk'
Ik hoop dat UPC er gehoor aan geeft. Waarom neem ik anders een snel download verbinding? Niet voor het msn-en en mailen...
Een modem is een layer 2 device, een router een layer 3 device. Je moet trouwens geen modem-router combo willen:DAMAGE schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:22:
[...]
EDIT: hebben die Motorola modems tegenwoordig geen router functie? Schijnbaar niet dus
Dan mag ik ook een router aanschaffen dusof twee gigabit nics...
1) modem/router combo's hebben doorgaans minder opties dan losse routers, plus dat je 0,0 keuze hebt, dus als iets wat jij wilt er niet op zit heb je pech.
2) wil je WiFi? Bedenk dan dat de ideale locatie voor de modem (direct bij aansluitpunt, doorgaans in meterkast) nagenoeg de slechtst mogelijke locatie is voor WiFi. Omgekeerd is de beste locatie voor WiFi (doorgaans middenin huis, hoog aan een binnenmuur op begane grond) erg brak voor coaxkabelaansluiting. Met twee losse apparaten hoef je geen compromissen te sluiten en kun je modem op ideale locatie laten en access point/router ook
Ja maar...Trouwens! Even een vraag:
Ik heb een server thuis, dat is een Athlon 1GHz. Wie denkt dat deze de 120MBit verbinding goed moet kunnen routen? zou dit theoretisch kunnen of is de CPU daar te zwak voor???
1) of hij het aankan hangt af van je NICs. Met goede (Intel/3Com etc) Gb NICs gaat het prima. Met Realteks of (erger nog) Via NICs: no way.
2) ook al kan hij het aan, denk aan verbruik
webmail schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:14:
[...]
[...]
nieuws: 'Afknijpen door UPC is oneerlijke handelspraktijk'
Ik hoop dat UPC er gehoor aan geeft. Waarom neem ik anders een snel download verbinding? Niet voor het msn-en en mailen...

Mosterd na de maaltijd. Zoals al een week in dit topic (en bij de mensen op chelloo.com die de moeite nemen te troubleshooten ipv elkaar nablaten) te lezen is, is dit gedoe eindelijk voorbij en kunnen mensen onbeperkt NNTP en P2P downloaden.
Consumentenbond slaat nogal de plank mis door uitgerekend nu hiermee te komen. Een maand geleden hadden ze een sterk punt gehad...
[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 16-09-2009 16:23 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik had er ff kort voor het weekend anders nog last van... Vanavond nog maar eens proberen.dion_b schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:18:
<knipperderknipperknip>
Mosterd na de maaltijd. Zoals al een week in dit topic (en bij de mensen op chelloo.com die de moeite nemen te troubleshooten ipv elkaar nablaten) te lezen is, is dit gedoe eindelijk voorbij en kunnen mensen onbeperkt NNTP en P2P downloaden.
Consumentenbond slaat nogal de plank mis door uitgerekend nu hiermee te komen. Een maand geleden hadden ze een sterk punt gehad...
* iMars komt niet voor elk wissewasje naar dit topic, dus weet niet wat er afgelopen week heeft afgespeeld
Je had kort voor het weekend last van een tragere verbinding. Omdat UPC zoveel shit heeft uitgehaald doe je de aanname dat het daardoor komt. Wat we alleen hier en op chelloo.com zien is dat tot een week of twee geleden iedereen "toevallig" exact hetzelfde presteerde op NNTP en P2P, en dat dat op nauwgezette tijden veranderde.webmail schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:27:
[...]
Ik had er ff kort voor het weekend anders nog last van... Vanavond nog maar eens proberen.
Sindsdien scoort een flink aantal mensen bijna 24/7 volle snelheid en wat opvalt is dat ongeacht wat mensen scoren, de gemeenschappelijke factor is welke USEnet provider ze hebben. Kortom we zien nu gewoon de bottlenecks in de peering van de USEnet providers. Dat is hoogstwaarschijnlijk waar jij last van hebt.
Je kunt het trouwens haarfijn zien. Maak een grafiek van jouw snelheden over de drukkere periode van de dag (doordeweeks van ongeveer 16u-00u). Pak vervolgens de verkeersgrafiek van de AMS-IX erbij (representatief voor gemiddeld verkeer in N:). Past een evt dip in jouw grafiek naadloos op de piek van de AMS-IX, dan is het gewoon drukte ergen waar je last van hebt. Zijn er sterke dips en later weer stijgingen in jouw grafiek die je daar niet kwijt kunt, dan heb je te maken met actieve management van het verkeer.
Wil je weten waar dat actief gedaan wordt? Neem dan twee verschillende USEnet providers. Zie je op exact dezelfde momenten dezelfde dips en stijgingen, dan is het waarschijnlijk je provider die het doet. Zie je het op andere momenten, of zie je het op een van de twee grafieken helemaal niet, dan is het de USEnet provider die oorzaak is, of de peering die ze hebben.
Oslik blyat! Oslik!
Hoezo? Juist wel mag ik hopen. Dan kun je tenminste de toewijzing en routering van het verkeer regelen in je server ipv in je modem. De Motorola Surfboard 5100E zou ik in ieder geval never nooit niet als router willen laten fungeren, maar misschien dat recentere EuroDocsis3 modems wel fatsoenlijk kunnen routeren...DennusB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:00:
[...]
Krijgt mijn pc direct het externe ip? Dat mag ik niet hopen ?
Edit : Wel dus, dan maar een 2e netwerkkaartje in me server erbij
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Of ze het kunnen weet ik niet, maar mijn Motorola SBV6120E doet het niet, waardoor ik dat idd lekker zelf kan regelen.LB06 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:49:
[...]
Hoezo? Juist wel mag ik hopen. Dan kun je tenminste de toewijzing en routering van het verkeer regelen in je server ipv in je modem. De Motorola Surfboard 5100E zou ik in ieder geval never nooit niet als router willen laten fungeren, maar misschien dat recentere EuroDocsis3 modems wel fatsoenlijk kunnen routeren...
Oslik blyat! Oslik!
Je hebt helemaal gelijk man. Ik ga denk ik maar een goeie router kopen, ik had er een van Linksys op het oog. Ik weet dat Cisco en Draytek een van de beteren zijn, maar de Linksys (eigenlijk ook Cisco maar dan wat cheaper) leek mij toch wel een leuk apparaat. Er zitten 4 poortjes op, dus moet ik later nog een extra gigabit switch er bij kopen. Ik heb nu namelijk van 3com een switch, maar die is al wat ouder, max 100mbit.
Ik heb de WRT320N op het oog, zijn er hier toevallig mensen die daar ervaring mee hebben? een vriend van mij heeft dat apparaat ook en die adviseerde mij die router. Uiteraard ben ik ook zelf opzoek gegaan, en gek genoeg kwam ik met mijn eigen speur toch ook op de WRT320N uit, van wege dat hij niet te duur is, en prima kan doen wat van het apparaat verwacht mag worden.
Wel moet er dan zoals gezegd later even een extra switch bij komen.
Echter, over die kleine moederbordjes... Dat is ook nog wel leuk trouwens en ongeveer in de zelfde prijs klasse... Pfff... Moeilijk moeilijk
[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 16-09-2009 19:57 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik heb sinds 3 weken de WRT320N, en ben er tevreden over. Het ding is snel genoeg voor FP90 (wat ik heb) en heeft ook voldoende instelmogelijkheden qua portforwarding, QOS en draadloze beveiligingen e.d.DAMAGE schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:56:
@ dion_b
Je hebt helemaal gelijk man. Ik ga denk ik maar een goeie router kopen, ik had er een van Linksys op het oog. Ik weet dat Cisco en Draytek een van de beteren zijn, maar de Linksys (eigenlijk ook Cisco maar dan wat cheaper) leek mij toch wel een leuk apparaat. Er zitten 4 poortjes op, dus moet ik later nog een extra gigabit switch er bij kopen. Ik heb nu namelijk van 3com een switch, maar die is al wat ouder, max 100mbit.
Ik heb de WRT320N op het oog, zijn er hier toevallig mensen die daar ervaring mee hebben? een vriend van mij heeft dat apparaat ook en die adviseerde mij die router. Uiteraard ben ik ook zelf opzoek gegaan, en gek genoeg kwam ik met mijn eigen speur toch ook op de WRT320N uit, van wege dat hij niet te duur is, en prima kan doen wat van het apparaat verwacht mag worden.
Wel moet er dan zoals gezegd later even een extra switch bij komen.
Echter, over die kleine moederbordjes... Dat is ook nog wel leuk trouwens en ongeveer in de zelfde prijs klasse... Pfff... Moeilijk moeilijkIk heb eventueel nog wel een Dual core staan, waar ik een server van kan maken.
Je kunt zelfs per PC (macadres) de toegangstijden tot het internet beheren.
Het enige nadeel is dat je niet tegelijk de 2.4 en 5 GHZ wireless band kunt aansturen, het is of de 2.4, of de 5 GHZ band gebruiken.
Daar ben ik het niet mee eens.dion_b schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:18:
[...]
Het gemaakte punt door de consumentenbond blijft nog steeds van waarde. Ongeachte of UPC op dit moment wel of niet capped/throttled/shaped, feit is dat wanneer je dit doet, je de consument moet inlichten. De aard van verkochte dienst verandert namelijk aanzienlijk.
Zeker voor wat betreft een 120 Mbit abbonement mag de consument verwachten dat nu juist zijn downloadsnelheid constant blijft. Anders gezegd; hij betaalt voor 120 Mbit om snel DVD's/albums etc te downloaden. Wanneer er dan gethrottled wordt raakt UPC de dienst in het hart, want opeens kan de consument zijn DVD's niet meer met volle snelheid downloaden.
Kortom, toen UPC haar netwerkbeheer inschakelde (of althans, toen de p2p/usenet diensten werden gecapped) had zij de consument moeten inlichten.
Dat de Consumentenbond hier nu (nog/weer) mee komt is ook groter dan het louter verhelpen van actuele problemen bij internetverbindingen van gebruikers; het geeft een boodschap af naar ISP's:
Ga je throttelen (zeker wanneer dit aanzienlijk effect heeft op de kwaliteit van de dienst), maak dit dan kenbaar aan je abonnees.
Oslik blyat! Oslik!
Nu zou de activering 21 september plaatsvinden.
Gister alles aangesloten (internet en tv) en gekeken of ik al een signaal binnen kreeg. Maar helaas nog niets.
Is het nu zo dat er al enig signaal zou moeten plaatsvinden of klopt het
dat er ook gewoon nog totaal niets waarneembaar is voor bijvoorbeeld de tv-reciever en de modem?
Ik snap dat er nog geen internetverkeer en tv zenders te zien zijn maar de apparaten geven aan dat er helemaal geen signaal ontvangen wordt. Ik wil namelijk weten of mijn verbinding wel tot stand kan komen
omdat een aantal jaren geleden in de tuin een rioleringsbuis is vervangen. Dat bedrijf heeft toen per ongeluk de kabel doorgehakt. Als het goed is hadden ze de kabel weer laten herstellen, maar dat weet ik niet meer zeker

In ieder geval ben ik benieuwd hoe mijn UPC ervaring wordt na jarenlang bij xs4all te hebben gezeten.
Ik zit te ver van de centrale vandaar mijn beeindiging. De ruis op de lijn werdt alsmaar groter ook nadat ze mij al een paar keer hebben gedowngrade.
Heb nu fiber 90 besteld met tv en bellen.
Ik weet nog toen ik Chello had, als het internet er af lag, dan knipperde het signaal ledje de hele tijd op mijn modem. Je kon op het modem niet echt zien of er signaal binnen kwam, maar! Er gaat best wel wat stroom door zo'n koper draad van je Coax. Je kunt er een multimeter op drukken om signaal te meten. Je kan ook een flinke tets krijgen als je de coax draad beet pakt, en dan ff de verwarming oid aanraakt. Krijg je dan inderdaad een tets dan weet je het wel
Dat klopt ja, maar wellicht dat dat ook een deel van het "spelletje" is en dat het aan UPC is om duidelijk te maken dat dit verleden tijd is. Als het daarop wéér gebeurt zijn de rapen helemaal gaar.dion_b schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:36:
Daar ben ik het volledig met je eens, maar de consumentenbond eist *nu* openheid over de situatie *nu*. Daar heb je weinig aan, en geeft vooral aan dat ze zelf geen degelijk onderzoek verricht hebben. Het zou een stuk grondiger overkomen om te erkennen dat het nu sinds korte tijd beter gaat, maar dat er te allen tijde openheid gegeven zou moeten worden.
Hoe zou jij zo'n onderzoek naar het throttelen overigens inrichten dan? Zoals we uit de reacties zien liggen de beperkingen in de bandbreedte lang niet altijd bij UPC of in ieder geval niet op een specifiek protocol.
bij mij precies hetzelfde, bellen met VOIP werd steeds mindere kwaliteit en ook netjes gedowngrade doordat xs4all de snelheid niet haalde. Als ik dit topic zo als indicatie neem stappen toch veel mensen over.jojoba007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:38:In ieder geval ben ik benieuwd hoe mijn UPC ervaring wordt na jarenlang bij xs4all te hebben gezeten. Ik zit te ver van de centrale vandaar mijn beeindiging. De ruis op de lijn werdt alsmaar groter ook nadat ze mij al een paar keer hebben gedowngrade.
Heb vandaag UPC e-mail gehad dat TV basissignaal 21 september wordt geactiveerd. Nu nog even afwachten wanneer het installatiepakket er is.
Zo ingewikkeld is het niet.CommanderKeen schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:23:
[...]
Dat klopt ja, maar wellicht dat dat ook een deel van het "spelletje" is en dat het aan UPC is om duidelijk te maken dat dit verleden tijd is. Als het daarop wéér gebeurt zijn de rapen helemaal gaar.
Hoe zou jij zo'n onderzoek naar het throttelen overigens inrichten dan? Zoals we uit de reacties zien liggen de beperkingen in de bandbreedte lang niet altijd bij UPC of in ieder geval niet op een specifiek protocol.
Zorg voor een aantal snelle UPC verbindingen (evt bij mensen thuis, de consumentenbond heeft een lezerspanel voor dat soort dingen). Geef hen gestandaardiseerde, geijkte PCs (waarvan dus bekend dat er geen shit op staat dat de boel vertraagt) en hang die (zonder routers, WiFi of wat dan ook) aan de modems. Zorg dat ze een beheer-op-afstand tool draaien (ik zou gaan voor SSH, maar VNC oid is ook goed) om test te kunnen inrichten en te kunnen troubleshooten. Zorg bovendien voor een goede, geteste en geijkte installatie van de modem, dus niet lukraak modems op zolder of in de meterkast terwijl het signal in de woonkamer binnenkomt.
Als je dat hebt, zorg voor een reproduceerbare test met het gewenste protocol (NNTP is waar iedereen over zeikt, dus is dat een goede). Neem een eigen server op een snelle verbinding die goede peering met het UPC netwerk heeft. Laat vervolgens om de kwartier (of halfuur, of wat dan ook, iig genoeg dat je veel meetpunten krijgt) een bestand van pakweg 500MB ofzo downloaden. Laat de PCs het om de beurt doen, waardoor je met een server misschien wel 10-20 testclients kunt bedienen. Laat die clients in de rustige momenten zooi van een paar testaccounts bij USEnet providers binnenhalen.
Laat dat een dag of twee draaien. Dan kun je haarfijn zien wat de verbinding werkelijk kan presteren op NNTP gebied en wat de USEnet providers kunnen leveren. Als UPC zit te rommelen zie je alle providers *en* de eigen server tegelijk zakken, en dan ook nog erg abrupt. Als het aan een van de providers zelf ligt, zie je die natuurlijk solo inzakken. En als het aan een gedeelde interconnect ligt zie je meerdere USPs tegelijkertijd inzakken. In dat geval zie je trouwens de USPs met goede interconnect lekker hoog blijven. Alles wat ik lees doet vermoeden dat we met dat laatste te maken hebben, waar XSNews een goede interconnect lijkt te hebben, Hitnews een wisselvallige en Eweka eentje die het in de drukke uren gewoon niet aankan. Valt me overigens ook op dat alleen mensen met een van die drie de moeite nemen om ook maar iets hier of op chelloo.com te posten
"P2P" kun je niet als een enkele protocol beschouwen. Sommige P2P protocollen lenen zich erg goed voor vergelijkbare tests (denk aan DirectConnect), andere weer totaal niet (Bittorrent...). Dat gezegd, je zou met een private tracker en een testbestand dat alleen op de testPCs zit (die elk 6 of 10Mb/s upload hebben) kunnen gebruiken, maar dan nog, met torrents is het een stuk moeilijker om een echt goede opstelling te bedenken waarmee je eenduidig kunt bepalen hoe/wat/waar.
Hoe dan ook, mogelijkheden zat als je weet waar je mee bezig bent en je structureel te werk gaat. Helaas ontbreekt dat eerste keer op keer bij de consumentenbond als het op digitale kwesties aankomt (lees tenenkrommende reviews in de consumentengids waar ze per se die ene apple meenemen in de vergelijking, maar vervolgens niet in staat zijn iets vergelijkbaar over twee platforms te meten bijv.). Dus in plaats daarvan nemen ze gewoon een grote bult klachten die voor een deel terecht zijn maar verouderd, voor een deel niet aan UPC maar aan de USEnet providers ligt, en waarschijnlijk voor een veel groter deel gewoon van prutsers afkomstig zijn die zelf de boel niet op orde hebben (>25Mb/s loop je steeds meer tegen bottlenecks aan, lees dit topic of tig andere hier of in Netwerken er maar op na). En die bult filteren of controleren ze niet, ze presenteren het als allemaal relevante voorbeelden voor hun verhaal. Dat is gewoon amateuristisch.
Oslik blyat! Oslik!
Valt heel simpel te zien, zelfs via speedtest.net
Doe de upstream test: zie je je upload van 0 naar 3 naar 1 naar 4 naar 3 naar 6 springen (fiber60/6mbit upstream), dan is de shaper aan
Verloopt de upstream test netjes van 0 naar 6 (en blijft daar strak), dan staat hij (op dat moment) uit.
Daarnaast kan je het zien door het feit dat je via usenet niet MAX speed haalt , maar BIJNA max speed.
Deze morgen bijv haal ik 7.05MiB/s, shaper stond ook uit.
Staat de shaper aan dan haal ik max 6.80MiB/s (hoeveelheid USP/Threads maken niet uit).
Wel grappig interessant om te lezen dat sommigen de schuld geven aan de usenet providers.
Gisteren gezien dat mijn USP maar max 20mbit/s trok.
Nu is het leuke dat ik niet 1 USP gebruik maar meerdere en dus makkelijk kan testen en combineren.
Pas met !30! threads van 3 verschillende USPS haalde ik net 5.5MiB/s op dat moment.
Ik persoonlijk denk dat UPC zijn shaper zo aan het aanpassen is dat het de schuld doorschuift naar de USPs.
3 USPs die alle 3 (apart) niet boven de 20mbit/s uitkomen en zelfs samen niet boven de 45mbit/s...
Geloof er niks van
Gelukkig heeft het nu eindelijk het oog van oa. de consumentenbond.
Het UPC shape gebeuren is al JAREN ongestraft aan de gang.
Justice

[ pctje te zien hier ] - Miauw
Als er geknepen wordt op de upstream verwacht je eerder een strakke lijn op een lagere waarde, 3 Mbit ofzo. Het feit dat het zo fluctueert is eerder een teken dat er ergens tussen jouw pc en de bestemming een haperende connectie zit.GekkeR schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:54:
Doe de upstream test: zie je je upload van 0 naar 3 naar 1 naar 4 naar 3 naar 6 springen (fiber60/6mbit upstream), dan is de shaper aan
Verloopt de upstream test netjes van 0 naar 6 (en blijft daar strak), dan staat hij (op dat moment) uit.
"Max speed" zul je nooit halen, er zit altijd een beetje aan overhead bij. Zowel 7.05 als 6.8 MiB/s zijn prima waarden voor een 60/6 connectie.Daarnaast kan je het zien door het feit dat je via usenet niet MAX speed haalt , maar BIJNA max speed.
Deze morgen bijv haal ik 7.05MiB/s, shaper stond ook uit.
Staat de shaper aan dan haal ik max 6.80MiB/s (hoeveelheid USP/Threads maken niet uit).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat shaping is idd al echt van het begin. Ik had als een van de eerste mensen Kabel bij mij in de buurt, Telekabel was het toen nog... Dat ging mega mega snel en was echt verbaasd hoe snel internet was toen! Later toen het Chello werd, werdt het minder goed. Meer problemen en ook toen al werd er geknepen.
Zal mij benieuwen of ik er binnenkort last van ga hebben met mijn nieuwe abbo. Wel ben ik het er mee eens dat er genoeg mensen zijn die onwetend een netwerk aan leggen met brakke kabels en brakke aansluitingen. Het komt allemaal wel heel precies als je over de 100mbit gaat. Maar tot 100mbit moet prima te doen zijn lijkt mij! Als je binnen je eigen netwerk naar computers kan transferen met 100mbit, moet je ook zeker via je internet die zelfde 100mbit kunnen halen, lijkt mij?
Je leest verkeerd, je kan zien of de shaper aanstaat door gewoon naar speedtest.net te gaan en tijdens de upstream test te kijken of de naald verspringt ipv netjes oploopt.b]Species5618 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:28:[/b]
[...]
Als er geknepen wordt op de upstream verwacht je eerder een strakke lijn op een lagere waarde, 3 Mbit ofzo. Het feit dat het zo fluctueert is eerder een teken dat er ergens tussen jouw pc en de bestemming een haperende connectie zit.
Ik zeg niks over knijpen.
Bij beide items heb ik het over hoe je kan zien OF de shaper aanstaat.[...]
"Max speed" zul je nooit halen, er zit altijd een beetje aan overhead bij. Zowel 7.05 als 6.8 MiB/s zijn prima waarden voor een 60/6 connectie.
Niet wat de shaper ditmaal knijpt en hoeveel.
Dat 6.8 of 7.05 beide prima zijn hoor je mij ook niet ontkennen
20mbit/s is daarintegen niet prima voor Fiber60.
Je moet niet het oude (8~jaar geleden) overboekingsprobleem verwarren met het huidige (3~ jaar geleden) shapen.DAMAGE schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:47:
Nou mijn oude internet is al downop het moment dus geen internet...
Dat shaping is idd al echt van het begin. Ik had als een van de eerste mensen Kabel bij mij in de buurt, Telekabel was het toen nog... Dat ging mega mega snel en was echt verbaasd hoe snel internet was toen! Later toen het Chello werd, werdt het minder goed. Meer problemen en ook toen al werd er geknepen.
Zal mij benieuwen of ik er binnenkort last van ga hebben met mijn nieuwe abbo. Wel ben ik het er mee eens dat er genoeg mensen zijn die onwetend een netwerk aan leggen met brakke kabels en brakke aansluitingen. Het komt allemaal wel heel precies als je over de 100mbit gaat. Maar tot 100mbit moet prima te doen zijn lijkt mij! Als je binnen je eigen netwerk naar computers kan transferen met 100mbit, moet je ook zeker via je internet die zelfde 100mbit kunnen halen, lijkt mij?
Vroeger waren er hardwarematige beperkingen die ervoor zorgde dat iemand kon zien of de buurman weer eens een CD aan het downloaden was (je eigen download was bagger).
Laatste paar jaren shaped UPC specifieke traffic (Usenet/Torrent/Soulseek/DCC/Bittorrent/etc) op een bepaalde percentage van je maximum snelheid.
Toen ze aan het spelen waren met de settings en deze toepaste op IEDER lid van UPC was de maat vol.
Nu is het gevolg dat de consumentenbond zich erover gaat buigen.
Kan ook iedereen aanraden om te posten op het consumentenbond forum (Klachten internetsnelheid UPC).
Haal op het moment netjes 3,5 MB/s met 30 Mbit abbo.
Heb alleen nog een lagere snelheid gezien met oude content (Eweka usnet), maar als ik dan niewere content bovenaan de queue zet gaat het weer max.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
Aluhoedjes ahoyGekkeR schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:54:[...]
Pas met !30! threads van 3 verschillende USPS haalde ik net 5.5MiB/s op dat moment.
Ik persoonlijk denk dat UPC zijn shaper zo aan het aanpassen is dat het de schuld doorschuift naar de USPs.
3 USPs die alle 3 (apart) niet boven de 20mbit/s uitkomen en zelfs samen niet boven de 45mbit/s...
Geloof er niks van

Laat me raden, UPC doet heel selectief met oudere content van Eweka iets om het te laten lijken alsof niet niet aan UPC ligt maar aan de providerBertusB404 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:38:
Ik heb anders niets te klagen over de snelheid.
Haal op het moment netjes 3,5 MB/s met 30 Mbit abbo.
Heb alleen nog een lagere snelheid gezien met oude content (Eweka usnet), maar als ik dan niewere content bovenaan de queue zet gaat het weer max.
Oslik blyat! Oslik!
Hoe gek het ook klinkt, dat is wel een bekend probleem geweest met Eweka. Heeft nog bij hun nieuwsitems gestaandion_b schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:11:
[...]
Laat me raden, UPC doet heel selectief met oudere content van Eweka iets om het te laten lijken alsof niet niet aan UPC ligt maar aan de provider
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Shit zeg, ik zeg alleen dat het met oudere content wat inkakt. En dit heb ik altijd al zo ervaren met eweka, ongeacht de ISP. Waarom zou ik dan ineens UPC gaan beschuldigen van vreemde praktijken. Ik haal gewoon de snelheid die ik hoor te halen, dus ik ben tevreden met UPC.Laat me raden, UPC doet heel selectief met oudere content van Eweka iets om het te laten lijken alsof niet niet aan UPC ligt maar aan de provider
En met oude content bedoel ik ook echt wat bijna aan de max retentie zit, waar je toch vaker ziet dat het niet meer helemaal compleet is. Het probleem kan dus net zo goed gewoon bij mijn PC liggen die moeite krijgt met het decrypten van het maar half complete zooitje.
BTW, ik heb de max snelheid zowel met usenet als torrents gehaald, zowel sochtends als 's avonds, tot dusver ben ik dus tevreden klant.
[ Voor 26% gewijzigd door BertusB404 op 18-09-2009 17:04 ]
Geachte klant,
Mogelijk ervaart u problemen met het binnenhalen van bestanden die meer dan 100 dagen geleden zijn gepost. Het volgende kan zich voordoen:
- verminderde downloadsnelheid
- verminderde compleetheid
- hangende connecties
Eweka is momenteel bezig met een uitbreiding van haar servercapaciteit die deze problemen tegen het midden van augustus zouden moeten oplossen.
Onze excuses voor het ongemak.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Psst, ik had het tegen GekkeR waar ik jouw post aanhaalde als wel heel duidelijk voorbeeldBertusB404 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:00:
[...]
Shit zeg, ik zeg alleen dat het met oudere content wat inkakt. En dit heb ik altijd al zo ervaren met eweka, ongeacht de ISP. Waarom zou ik dan ineens UPC gaan beschuldigen van vreemde praktijken. Ik haal gewoon de snelheid die ik hoor te halen, dus ik ben tevreden met UPC.
Oslik blyat! Oslik!
En dat is precies waar de consumentenbond op in kan springen
Overigens vanavond nergens last van, go UPC
Waar het op neer komt is dat jij hier iedere dip in je verbinding gelijk als samenzwering van UPC om jou op te lichten beschouwtGekkeR schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:10:
Waar het op neer komt is dat niemand weet hoe UPC zijn shaper aan het regelen is.
En dat is precies waar de consumentenbond op in kan springen
Overigens vanavond nergens last van, go UPC
Waar UPC daadwerkelijk de boel flink verdraait is het zeer terecht dat daar wat van gezegd of indien van toepassing aan gedaan wordt, maar met overduidelijk ononderbouwde kreten ondermijn je juist de mensen die wel doelgericht proberen te werken. Dat is mijn probleem met de manier waarop de consumentenbond en jij bezig gaan. Jullie maken het juist erg makkelijk voor UPC om het af te doen als oproerkraaierij.
Het is vele malen beter om een beperkt aantal volledig dichtgetimmerde voorbeelden te hebben, dan om iedere scheet enorm publiekelijk uit te vergroten, omdat ze dan al te makkelijk kunnen roepen dat de helft van waar mensen over klagen aantoonbaar andere oorzake heeft dan UPC. Dat de andere helft dat niet heeft, wordt zo te snel ondergesneeuwd.
Oslik blyat! Oslik!
En door wie komt dat ? LOLdion_b schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:48:
[...]
Waar het op neer komt is dat jij hier iedere dip in je verbinding gelijk als samenzwering van UPC om jou op te lichten beschouwt
Overigens of het wel of niet klopt weet ook jij niet, ook al klinkt het belachelijk.
Of heb je wat op te biechten ?
Ik zeg puur wat ik zie.
Die voorbeelden zijn er allang in de vorm van 5 threads van bijna 100pagina's op chelloo.comHet is vele malen beter om een beperkt aantal volledig dichtgetimmerde voorbeelden te hebben, dan om iedere scheet enorm publiekelijk uit te vergroten, omdat ze dan al te makkelijk kunnen roepen dat de helft van waar mensen over klagen aantoonbaar andere oorzake heeft dan UPC. Dat de andere helft dat niet heeft, wordt zo te snel ondergesneeuwd.
En dat zijn alleen nog maar de threads over usenet, torrents en anderen hebben hun eigen threads.
Alles is bijgehouden met plaatjes, tijden en informatie.
Vraag is of de consumentenbond er wat mee kan/doet.
Zeker nu UPC snel zijn shaper nagenoeg heeft uitgezet en doet alsof zijn neus bloed.
UPC hoeft alleen maar te wachten tot alle ogen de andere kant zijn opgedraaid en ze gaan weer verder.
Er zijn veel schreeuwlelijkerds die posten wat ze halen, maar niet genoeg info geven om te beoordelen waar het aan ligt. Zeker als je ziet dat flink wat mensen problemen hebben met HTTP (regulier internetverkeer) is duidelijk dat ze vaak gewoon een "normaal" snelheidsprobleem hebben - en ongeacht of dat hun eigen WiFi, router of virusscanner is, danwel een gare kabel van UPC, dat heeft dus niets met het shapen van netwerkverkeer te maken.
In de categorie van mensen die weten waar ze mee bezig zijn noem ik bijv den Tsaar, die zeker geen vriend van UPC is (check z'n posthistory aldaar...), maar op 11 september al constateerde:
Afgelopen week zei Maikel6910 ook al:Volgens mij loopt dit topic een beetje leeg behalve de gebruikelijke meldingen die vaak betreffing hebben op een gebrekkige huis installatie en/of wijkkast die niet naar behoren functioneert.
Mogen we voorzichtigheidshalve concluderen dat UPC het knijpbeleid in de kelder heeft opgeborgen?
En al die mensen dan die nog slechte prestaties hebben?Upc... knijpt niet... wat dat heet anders... traffic shaping....
Op dit moment vormt het geen probleem, tenminste niet bij mij. Verbinding is af en toe wel onstabiel, maar trekt dan wel snel weer bij... (helaas 2x wel modem moeten resetten...en meteen weer volle bak).
Consumentenbond en telegraaf en de rest van de media lopen wel behoorlijk achter de zaken aan..... maar goed, dat er aandacht aan geschonken wordt, is zeker niet verkeerd.
Behoed ons misschien meer in de toekomst... en hopelijk betere communicatie vanuit upc.
Dat een medewerker van upc hier een bericht in deze topic zet, vindt ik prima.
Geeft toch aan dat onze commentaar (negatief danwel positef) toch gelezen wordt.....
Een dingen valt bovenal op:
Er zijn 1001 NNTP providers. Toch zit iedereen die klaagt bij Eweka of Hitnews, en beide lijken Openpeering te gebruiken (zie de traceroutes die in dat topic gepost worden).
Als ik ga kijken op http://www.openpeering.nl/costcontrol.shtml lees ik:
Waar kennen we dat van?Control
Control traffic cost, volume and routing. Using multiple and interchangeable upstream carriers creates a buyers market.
Combine higher and lower cost carriers for different traffic types
As enduser you have control over how you route your traffic, and which traffic you route where. So for example you can decide to buy more (lower-cost) local Dutch capacity and less (more expensive) International capacity. Or buy a higher quality (more expensive) carrier service for some traffic types or applications, and a lower cost service for other traffic types, as applicable. It is even possible to limit certain (e.g. expensive) traffic to a maximum, and give other traffic (e.g. low cost) unlimited use.
Als je mij vraagt hebben Hitnews en Eweka Openpeering gekozen uit kostenoogpunt ("Route (low-cost) Dutch traffic separately from (expensive) global traffic via open peering on an Internet Exchange: e.g. Gigabit speed at only 1/10th the price."), maar hebben ze slechts betaald voor een hoeveelheid NNTP verkeer dat overeenkwam met wat over was nadat UPC het gecapped had. Vervolgens heeft UPC de cap weggehaald en zijn ze opeens tegen de limieten van OpenPeering aangelopen, met gevolg dat specifiek Eweka en Hitnews verkeer ingestort lijkt te zijn, terwijl anderen die op andere manieren met het UPC netwerk linken wel netjes overeind blijven.
Oslik blyat! Oslik!
Uiteraard gelijk mee aan de slag gegaan en doet het echt top.
Trek net boven de 60Mbit
1 Nadeel, ik kreeg ook gelijk nieuwe mediabox(DVR) maar die konden ze niet activeren door werkzaamheden ofzo.
Kan maandag pas
Owner of DBIT Consultancy
Geloof best dat een aantal USPs de snelheid niet trekt (met name Hitnews).dion_b schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:12:
Er zijn 1001 NNTP providers. Toch zit iedereen die klaagt bij Eweka of Hitnews, en beide lijken Openpeering te gebruiken (zie de traceroutes die in dat topic gepost worden).
Waar kennen we dat van?
Als je mij vraagt hebben Hitnews en Eweka Openpeering gekozen uit kostenoogpunt ("Route (low-cost) Dutch traffic separately from (expensive) global traffic via open peering on an Internet Exchange: e.g. Gigabit speed at only 1/10th the price."), maar hebben ze slechts betaald voor een hoeveelheid NNTP verkeer dat overeenkwam met wat over was nadat UPC het gecapped had. Vervolgens heeft UPC de cap weggehaald en zijn ze opeens tegen de limieten van OpenPeering aangelopen, met gevolg dat specifiek Eweka en Hitnews verkeer ingestort lijkt te zijn, terwijl anderen die op andere manieren met het UPC netwerk linken wel netjes overeind blijven.
Draai zelf overigens hoofdzakelijk Astraweb, XSnews en Hitnews erbij als het echt niet wil vlotten.
Dat er nu (bijna?) niet geknepen word zegt alleen niks over de toekomst.
Hoop uiteraard het beste, verder heeft UPC gewoon een prima dienst.
Enige wat ik mis vergeleken met mn oude provider eigenlijk is een static ip + leuke forward/reverse DNS.
Maar kan me voorstellen dat zoiets (als dienst) lastig te regelen is voor een provider zo groot als UPC.
De tijd zal het leren.
De verbinding lijkt niet stabiel te zijn met een belkin router, een ping -t op een externe site geeft af en toe time outs, het browsen van het web lukt soms niet etc etc.
Met de router er tussen uit gaat het perfect. Diverse keren allebei de apparaten opnieuw gestart en geconfigureerd etc.
Nu komt het vreemde.. zowel een Linksys WRTGL als een belkin hebben er last van? Iemand een idee wat hier aan de hand is? Moet ik een specifieke setting ingeven op de routers om dit soort problmen op te vangen?
Of werken deze twee routers gewoon (toevallig) niet samen met UPC?
Kan even een paar dingen opnoemen die ik na zou gaan :Workaholic schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:13:
Ik heb een vreemd probleem bij een kennis, heeft iemand dit wel is mee gemaakt?
De verbinding lijkt niet stabiel te zijn met een belkin router, een ping -t op een externe site geeft af en toe time outs, het browsen van het web lukt soms niet etc etc.
Met de router er tussen uit gaat het perfect. Diverse keren allebei de apparaten opnieuw gestart en geconfigureerd etc.
Nu komt het vreemde.. zowel een Linksys WRTGL als een belkin hebben er last van? Iemand een idee wat hier aan de hand is? Moet ik een specifieke setting ingeven op de routers om dit soort problmen op te vangen?
Of werken deze twee routers gewoon (toevallig) niet samen met UPC?
1.De kabel die je ertussen stopt om de router aan te sluiten is niet goed.
2.Routers hebben een foutieve MTU size.
3.Firmware updaten/veranderen (kzie WRT , dus zal wel 3rd party FW op zitten?).
4.Routers dezelfde mac geven als de nic van de pc die je gebruikt om rechtstreeks aan te sluiten (zodat je niet opeens op een andere gateway zit etc).
5.NIC nakijken op de pc(s) door bijv via wireless te verbinden (of juist andersom).
6.Modem nakijken of de upstream niet op het randje zit kwa dBmV.
Let bij punt1 ook op dingen als lengte.
UPC doet een te lange utp kabel in de doos bij sommige installatie pakketten.
Ik had deze kabel zitten tussen mijn xbox en switch (nonstop disconnects, leuk tijdens rockband).
Vraag me af hoeveel andere mensen hierdoor problemen hebben.
Voor punt6 zal je het moeten vergelijken met deze list :
2 bits / QPSK 59.2 dBmV
3 bits / QAM-8 58.2 dBmV
4 bits / QAM-16 55.2 dBmV
5 bits / QAM-32 54.0 dBmV
6 bits / QAM-64 54.0 dBmV
7 bits / QAM-128 53.9 dBmV
Zo zat mijn lijn bijv op 53.2dBmV door de week (QAM8).
Ieder weekend vloog de lijn eruit door dipjes.
Helpdesk aantal keren erop gewezen, wijkkast probleem (maar geen oplossing).
Zelf een actieve retour versterker ertussen gezet (zo afgesteld dat de modem op 51dBmV zond).
Nu zit ik in het weekend op EXACT 58.2dBmV (QAM8), zonder downtime.
Als je upstream niet goed is merk je dat soms niet omdat de modem daar niet op reageerd.
Je merkt alleen dat internet het niet doet (je krijgt ook geen dhcp als je renewed op je router).
Maar dit error beeld is uiteraard wat anders dan wat jij zegt.
--edit
Gezien je verstand hebt van netwerken kan je ook even de autosense nakijken van de wanpoort.
Misschien moet je hem ff forcen op full/half duplex.
En anders de schuld geven aan UPC, maar dan moet je wel op je hoede zijn voor Dion_b hier (hehe
[ Voor 25% gewijzigd door GekkeR op 20-09-2009 10:11 ]
Vandaar dat ik er ook niets van begrijp.. het is alsof de upc modem weigert te werken met de router..
Maar even een andere router testen..en de duplex settings nalopen.
PC werkt perfect zonder router, verbinding tussen router en lan port van pc ook prima, kabel vervangen tussen modem en pc/router etc etc.
Ik denk dat ik ze gewoon een router van upc.nl laat bestellen
Hier thuis met UPC heb ik er een eigen freebsd/firewall tussen zitten, gaat prima
Ik vermoed dat deze twee punten met elkaar te maken hebben. Jammer dat UPC geen monteurs kan uitsturen in de avonduren of het weekend..
[ Voor 78% gewijzigd door Workaholic op 20-09-2009 10:40 ]
Ik heb een WRT54G2 i.c.m. een Arris modem van UPC en een 10mbit verbinding. Het enige wat ik heb hoeven doen is de router op Automatic Configuration - DHCP zetten en het MAC adres te clonen van m'n netwerkkaart (waar het modem eerst rechtstreeks op zat).
Als het goed is heb je die wel gehad bij je contract. Gebruikersnaam is wat er voor je email adres staat en wachtwoord is verzonnen door UPC, of je moet hem zelf gewijzigd hebben, maar die staat in de brief.Polen schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:15:
maar deze gegevens zijn niet degene die daar vereist zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 20-09-2009 12:24 ]
Dan ga ik de boel nog even flink doorspitten, ik heb namelijk nooit papieren gezien met accountgegevens, maar nou ben ik ook niet degene die hier de post behandeld. Wacht ik dat dus even af.chimo schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:23:
[...]
Als het goed is heb je die wel gehad bij je contract. Gebruikersnaam is wat er voor je email adres staat en wachtwoord is verzonnen door UPC, of je moet hem zelf gewijzigd hebben, maar die staat in de brief.
Wij hebben de brief waar het wachtwoord en dergelijke op staat ook nooit gehad.Polen schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:34:
[...]
Dan ga ik de boel nog even flink doorspitten, ik heb namelijk nooit papieren gezien met accountgegevens, maar nou ben ik ook niet degene die hier de post behandeld. Wacht ik dat dus even af.
Bij vrienden van mn ouders waar ik het zooitje geinstalleerd heb hadden ze echter wel een brief met alle nodige info erop.
Heb gebeld, en de brief zo alsnog deze kant op komen, maar ze konden me ook gelijk het wachtwoord enzo doorgeven. (beetje apart dat de medewerkers dat gewoon kunnen zien daar, maargoed)
[edit] dan maar mobiel naar UPC gebeld: blokstoring. Schijnen meer mensen in de buurt last te hebben dus (was nog niet gemeld... 100 mensen een dag zonder televisie, internet of telefonie

@dennus: mazzelaar :-P
[ Voor 65% gewijzigd door Blackbird-ce op 20-09-2009 16:50 . Reden: status-update UPC ]
Hier geen problemen gelukkigBlackbird-ce schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:07:
Meer mensen vandaag met last van uitval? (Regio Rotterdam)
Owner of DBIT Consultancy
YupGekkeR schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:32:
[...]
Kan even een paar dingen opnoemen die ik na zou gaan :
1.De kabel die je ertussen stopt om de router aan te sluiten is niet goed.
2.Routers hebben een foutieve MTU size.
3.Firmware updaten/veranderen (kzie WRT , dus zal wel 3rd party FW op zitten?).
4.Routers dezelfde mac geven als de nic van de pc die je gebruikt om rechtstreeks aan te sluiten (zodat je niet opeens op een andere gateway zit etc).
5.NIC nakijken op de pc(s) door bijv via wireless te verbinden (of juist andersom).
6.Modem nakijken of de upstream niet op het randje zit kwa dBmV.
UPC doet een kabel van meer dan 100m lengte in de doos?Let bij punt1 ook op dingen als lengte.
UPC doet een te lange utp kabel in de doos bij sommige installatie pakketten.
Ik had deze kabel zitten tussen mijn xbox en switch (nonstop disconnects, leuk tijdens rockband).
Vraag me af hoeveel andere mensen hierdoor problemen hebben.
Tot nader orde is dat namelijk max lengte Cat5/5e/6 UTP...
Eh, waar haal je dat allemaal vandaan?Voor punt6 zal je het moeten vergelijken met deze list :
2 bits / QPSK 59.2 dBmV
3 bits / QAM-8 58.2 dBmV
4 bits / QAM-16 55.2 dBmV
5 bits / QAM-32 54.0 dBmV
6 bits / QAM-64 54.0 dBmV
7 bits / QAM-128 53.9 dBmV
Zo zat mijn lijn bijv op 53.2dBmV door de week (QAM8).
Ieder weekend vloog de lijn eruit door dipjes.
Helpdesk aantal keren erop gewezen, wijkkast probleem (maar geen oplossing).
Zelf een actieve retour versterker ertussen gezet (zo afgesteld dat de modem op 51dBmV zond).
Nu zit ik in het weekend op EXACT 58.2dBmV (QAM8), zonder downtime.
Als je upstream niet goed is merk je dat soms niet omdat de modem daar niet op reageerd.
Je merkt alleen dat internet het niet doet (je krijgt ook geen dhcp als je renewed op je router).
Maar dit error beeld is uiteraard wat anders dan wat jij zegt.
Sowieso, je transmit power doet er niets toe, zolang het signaal sterk genoeg binnenkomt. Reden om er toch naar te kijken is dat als je max staat te zenden, het zeer aannemelijk is dat je signaal te zwak binnenkomt. Maar misschien dat UPC het anders doet, ik heb iig ED2.0 modems ongeacht modulatie nooit boven de 55.2dBmV gezien en ED3.0 boven de 58.2dBmV. Die twee waardes zijn dus problematisch, 53dB niet, aangezien er dan nog minimaal 2dBmV headroom is als het signaal inzakt.
Wat wel vaak een probleem is, is niet hoe sterk, maar hoe goed het signaal binnenkomt. Als er teveel upstream ruis op de lijn is, verlies je ook verbinding. Dat kun je alleen niet bij de modem meten (alleen bij de CMTS).
Zou het probleem niet mogen zijn, maarja, autosensing is idd brak. Vergeet niet dat Gb verplicht autosensing doet, dus kun je dit alleen met 10/100Mb (en dus geen 120Mb verbinding) uithalen. Sowieso, muv 120Mb is 100Mb half duplex altijd genoeg bandbreedte, dus is dat ook een veilige optie om hard in te stellen.--edit
Gezien je verstand hebt van netwerken kan je ook even de autosense nakijken van de wanpoort.
Misschien moet je hem ff forcen op full/half duplex.
Hee, als het de schuld is van UPC moet je vooral UPC de schuld geven. Maar doe dat dan onderbouwd. Als je de modem direct op eerste aansluitpunt aangesloten hebt met de door UPC geleverde kabels en hij vliegt nog offline, dan is het overduidelijk schuld UPC. Ga het alleen niet roepen voor je het zo aangesloten hebtEn anders de schuld geven aan UPC, maar dan moet je wel op je hoede zijn voor Dion_b hier (hehe)

Oslik blyat! Oslik!
Ok ok te lang was natuurlijk overdreven, overigens wel een meter of 30.dion_b schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:56:
UPC doet een kabel van meer dan 100m lengte in de doos?
Kan natuurlijk ook een maandagmorgen product zijn.
Kabel was alleen wel zeker de boosdoener (en die kwam rechtstreeks uit de doos).
Verder is er overigens een flinke storing bij UPC deze avond.
Dit is dezelfde storing die ik had toen ik lage snelheden had met 3 usps tegelijk (mystery solved).
Lees meer hier : http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=32264.50
[ Voor 4% gewijzigd door GekkeR op 20-09-2009 21:58 ]
Meeste andere sites (bv. T.net) draaien als vanouds nog gewoon prima.
Ben ik de enige die dit heeft?
Ok, ik zal die post boven mij 's lezen...

[ Voor 7% gewijzigd door BramT op 21-09-2009 00:11 ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Misschien interessant om wat traceroutes te posten en aan te geven in welk subnet je publiek IP zit. Allicht dat daar eea duidelijk uit wordt.
Als ik naar dezelfde site probeer te gaan als hier genoemd wordt (die is tenminste wel policy-proof
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Tracing route to 206.112.64.6 over a maximum of 30 hops 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 10 ms 7 ms 8 ms 10.15.212.129 3 15 ms 11 ms 9 ms p21161.net.upc.nl [212.142.21.161] 4 9 ms 11 ms 10 ms 84.116.244.81 5 10 ms 11 ms 9 ms 84.116.131.5 6 11 ms 12 ms 18 ms nl-ams02a-rm1-fe-0-0-30.aorta.net [213.46.161.73] 7 88 ms 87 ms 91 ms 84.116.130.26 8 * * * Request timed out. 9 86 ms 87 ms 89 ms xe-8-3-0.edge1.NewYork1.Level3.net [4.78.164.221] 10 * * * Request timed out. 11 84 ms 85 ms 84 ms ae-71-71.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.134.69] 12 * * * Request timed out. 13 * * * Request timed out. 14 88 ms 89 ms 89 ms mci-level3-oc48-washington1.level3.net [4.68.127.22] 15 102 ms 85 ms 86 ms 0.xe-5-0-1.XL3.NYC4.ALTER.NET [152.63.3.125] 16 102 ms 96 ms 96 ms 0.so-6-2-0.XT1.DCA6.ALTER.NET [152.63.0.170] 17 96 ms 95 ms 95 ms so-0-0-0.ur1.iad6.web.wcom.net [157.130.59.70] 18 96 ms 99 ms 98 ms 206.112.64.6 |
Bij mij gaat dit nu dus wel goed (die 98ms pings zijn vrij normaal voor een server in de US, en er is geen packetloss).
Edit:
Ook even www.steampowered.com geprobeerd - die inderdaad hier brak als wat is.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Tracing route to steampowered.com [63.228.223.100] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 10 ms 9 ms 7 ms 10.15.212.129 3 11 ms 14 ms 7 ms p21129.net.upc.nl [212.142.21.129] 4 9 ms 9 ms 11 ms 84.116.244.41 5 10 ms 12 ms 9 ms 84.116.244.38 6 9 ms 9 ms 11 ms 84.116.131.5 7 12 ms 11 ms 12 ms 213.46.161.41 8 86 ms 87 ms 90 ms 84.116.130.26 9 * * * Request timed out. 10 89 ms 87 ms 91 ms xe-8-3-0.edge1.NewYork1.Level3.net [4.78.164.221] 11 * * * Request timed out. 12 90 ms 88 ms 89 ms ae-71-71.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.134.69] 13 * * * Request timed out. 14 90 ms 89 ms 90 ms ae-1-51.edge2.Newark1.Level3.net [4.68.99.9] 15 * * * Request timed out. 16 * * * Request timed out. 17 * * * Request timed out. 18 * * * Request timed out. 19 168 ms * 170 ms steampowered.com [63.228.223.100] |
Hier gaat het tot diep in Level3 gebied goed, en is het pas ergens tussen hop 15 en 19 dat het fout gaat, met pings die twee keer te hoog zijn en packetloss. Het is opvallend dat het ook hier een peering met Level3 betreft. Dat zou toeval kunnen zijn (Level3 is geen kleine jongen...), maar het zou ook kunnen dat ofwel UPC danwel Level3 iets uitgehaald heeft waardoor een paar routers beginnen te bokken.
Post eens wat meer tracerts naar getroffen sites, dat zegt veel meer dan alleen een lijstje van de sites
Ik zit trouwens in 77.250.170.0/24
[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 21-09-2009 00:14 ]
Oslik blyat! Oslik!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| Tracing route to 206.112.64.6 over a maximum of 30 hops 1 7 ms 7 ms 5 ms 10.15.160.1 2 9 ms 7 ms 7 ms hm00cat11.brain.upc.nl [212.142.15.62] 3 19 ms 11 ms 13 ms 84.116.244.13 4 11 ms 11 ms 11 ms 84.116.244.38 5 12 ms 11 ms 11 ms 84.116.131.5 6 13 ms 12 ms 11 ms nl-ams02a-rm1-fe-0-0-30.aorta.net [213.46.161.73] 7 91 ms 91 ms 92 ms 84.116.130.26 8 98 ms 98 ms 89 ms us-nyc01b-ri1-10ge-0-1-0-0.aorta.net [213.46.190.178] 9 * * * Request timed out. 10 92 ms 90 ms 108 ms vlan79.csw2.NewYork1.Level3.net [4.68.16.126] 11 * * * Request timed out. 12 91 ms 90 ms 90 ms ae-4-4.ebr1.NewYork2.Level3.net [4.69.141.18] 13 98 ms 89 ms 89 ms ae-1-51.edge2.NewYork2.Level3.net [4.69.138.195] 14 91 ms 90 ms 89 ms 4.68.110.70 15 91 ms 92 ms 89 ms 0.xe-5-1-3.XL3.NYC4.ALTER.NET [152.63.16.182] 16 * 129 ms 122 ms 0.ge-1-2-0.XT1.DCA6.ALTER.NET [152.63.40.45] 17 * * * Request timed out. 18 * 101 ms * 206.112.64.6 19 * 102 ms * 206.112.64.6 20 100 ms 100 ms * 206.112.64.6 21 101 ms * * 206.112.64.6 22 102 ms * 100 ms 206.112.64.6 Trace complete. Tracing route to store.steampowered.com [63.228.223.104] over a maximum of 30 hops: 1 8 ms 13 ms 5 ms 10.15.160.1 2 11 ms 10 ms 9 ms hm00cat11.brain.upc.nl [212.142.15.62] 3 12 ms 11 ms 11 ms 84.116.244.13 4 12 ms 10 ms 15 ms 84.116.244.38 5 11 ms 10 ms 14 ms 84.116.131.5 6 13 ms 23 ms 11 ms 213.46.161.41 7 90 ms 89 ms 89 ms 84.116.130.26 8 91 ms 90 ms 89 ms us-nyc01b-ri1-10ge-0-1-0-0.aorta.net [213.46.190.178] 9 * * * Request timed out. 10 90 ms 103 ms 90 ms vlan89.csw3.NewYork1.Level3.net [4.68.16.190] 11 * * * Request timed out. 12 101 ms 107 ms 113 ms ae-2-2.ebr1.Newark1.Level3.net [4.69.132.98] 13 * * * Request timed out. 14 93 ms 92 ms 90 ms 4.68.111.70 15 94 ms 89 ms 89 ms ewr-core-02.inet.qwest.net [205.171.17.157] 16 * * * Request timed out. 17 * * * Request timed out. 18 175 ms 179 ms * store.steampowered.com [63.228.223.104] 19 190 ms * * store.steampowered.com [63.228.223.104] 20 175 ms * 171 ms store.steampowered.com [63.228.223.104] Trace complete. |
En traaaag dat het ging....
[ Voor 31% gewijzigd door BramT op 21-09-2009 00:39 ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Pinging store.steampowered.com [63.228.223.104] with 32 bytes of data: Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=171ms TTL=49 Request timed out. Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=172ms TTL=49 Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=171ms TTL=49 Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=169ms TTL=49 Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=171ms TTL=49 Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=169ms TTL=49 Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=172ms TTL=49 Request timed out. Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=171ms TTL=49 Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=169ms TTL=49 Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=171ms TTL=49 Request timed out. Reply from 63.228.223.104: bytes=32 time=171ms TTL=49 Request timed out. Ping statistics for 63.228.223.104: Packets: Sent = 22, Received = 11, Lost = 11 (50% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 169ms, Maximum = 172ms, Average = 170ms |
Kan hem hier wel openen maar gaat ook onwijs traag..
Een ping naar bijvoorbeeld tweakers gaat wel zonder loss, dus het ligt niet aan de verbinding hier of bij jou denk ik
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Bij mij ging het naar Steampowered fout bij Level3, bij BramT gaat het pas bij Steampowered zelf mis, en die andere gameserver bij Alter.net
Ik kan iig geen touw vastknopen aan wat hier aan de hand is

Oslik blyat! Oslik!
Overigens kan ik dat adres momenteel helemaal niet bereiken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| ASA-Firewall> traceroute 206.112.64.6 Type escape sequence to abort. Tracing the route to 206.112.64.6 1 10.15.133.129 10 msec 10 msec 10 msec 2 212.142.21.225 10 msec 10 msec 10 msec 3 84.116.244.81 10 msec 20 msec 10 msec 4 84.116.131.5 10 msec 10 msec 10 msec 5 213.46.161.157 10 msec 10 msec 0 msec 6 84.116.130.26 90 msec 90 msec 90 msec 7 213.46.190.178 90 msec 90 msec 80 msec 8 * * * 9 4.68.16.62 80 msec 80 msec 4.68.16.126 80 msec 10 * * * 11 4.69.141.18 80 msec * 80 msec 12 4.69.138.195 90 msec 90 msec 90 msec 13 4.68.110.70 90 msec 90 msec 90 msec 14 * * 152.63.3.165 100 msec 15 * 152.63.40.45 110 msec 100 msec 16 * * * 17 * * * 18 * * * 19 * * * 20 * * * 21 * * * 22 * * * 23 * * * 24 * * * 25 * * * 26 * * * 27 * * * 28 * * * 29 * * * 30 * * * |
1
2
3
4
5
| ASA-Firewall> ping 206.112.64.6 Type escape sequence to abort. Sending 5, 100-byte ICMP Echos to 206.112.64.6, timeout is 2 seconds: ????? Success rate is 0 percent (0/5) |
Overigens lukt het me vanaf een Planet verbinding wel gewoon:
1
| Reply from 206.112.64.6: bytes=32 time=103ms TTL=246 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| C:\Users\Administrator>tracert 206.112.64.6 Tracing route to 206.112.64.6 over a maximum of 30 hops 1 4 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254 2 55 ms 99 ms 99 ms 192.168.1.254 3 19 ms 18 ms 19 ms 195.190.242.9 4 18 ms 18 ms 19 ms 213.75.64.173 5 18 ms 18 ms 18 ms 213.75.64.173 6 21 ms 20 ms 21 ms 208.49.200.129 7 97 ms 98 ms 138 ms 64.208.27.134 8 98 ms 97 ms 98 ms 0.xe-5-1-3.XL3.NYC4.ALTER.NET [152.63.16.182] 9 103 ms 103 ms 104 ms 0.so-6-2-0.XT1.DCA6.ALTER.NET [152.63.0.170] 10 107 ms 107 ms 107 ms so-0-0-0.ur1.iad6.web.wcom.net [157.130.59.70] 11 106 ms 105 ms 109 ms 206.112.64.6 |
Overigens 80.57.0.0 subnet
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Brummetje schreef op maandag 21 september 2009 @ 06:40:
Hier het zelfde probleem met verschillende websites (vaak website's die niet uit nederland komen).... En dit is eigenlijks al 1 a 2 weken zo.
Niet om het een of het ander, maar nemen jullie nooit de moeite de meest recente posts in een topic te lezen voor je zelf gaat roepen (zonder ook maar iets zelf te doen)chimo schreef op maandag 21 september 2009 @ 05:54:
Problemen bij UPC, ik kom ook niet op sommige websites. Werkt http://www.mp4nation.net voor jullie?
Oslik blyat! Oslik!
Dit probleem doet zich bij mij overigens sinds begin gistermiddag voor.
Oslik blyat! Oslik!
Kan ik niet tracen omdat ik mot werken
Vanavond maar doen, tenzij het dan al is opgelost.
Kan natuurlijk wel ff de KPN tracerts plaatsen (ftto).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Tracing route to 206.112.64.6 over a maximum of 30 hops 1 2 ms 3 ms 2 ms static.kpn.net [92.65.x.x] 2 4 ms 5 ms 5 ms asd-dc2-ias-arg17.nl.kpn.net [62.12.4.8] 3 5 ms 6 ms 5 ms asd-dc2-ipc-br02.nl.kpn.net [195.190.227.139] 4 5 ms 6 ms 5 ms 195.190.232.197 5 87 ms 87 ms 88 ms 0.ge-4-0-0.BR3.NYC4.ALTER.NET [204.255.169.125] 6 83 ms 84 ms 82 ms 0.xe-5-0-0.XL3.NYC4.ALTER.NET [152.63.3.109] 7 88 ms 91 ms 113 ms 0.so-6-2-0.XT1.DCA6.ALTER.NET [152.63.0.170] 8 93 ms 94 ms 93 ms so-0-0-0.ur1.iad6.web.wcom.net [157.130.59.70] 9 92 ms 101 ms 93 ms 206.112.64.6 Trace complete. |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Tracing route to store.steampowered.com [63.228.223.104] over a maximum of 30 hops: 1 4 ms 3 ms 1 ms static.kpn.net [92.65.x.x] 2 4 ms 7 ms 7 ms asd-dc2-ias-arg17.nl.kpn.net [62.12.4.8] 3 5 ms 5 ms 5 ms asd-dc2-ipc-br01.nl.kpn.net [195.190.227.137] 4 5 ms 5 ms 5 ms 195.190.232.195 5 4 ms 5 ms 5 ms asd-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net [195.190.227.200] 6 4 ms 9 ms 5 ms 195.190.227.221 7 139 ms 94 ms 93 ms nyk-s1-rou-1001.US.eurorings.net [134.222.226.170] 8 87 ms 89 ms 88 ms nyk-s1-rou-1021.US.eurorings.net [134.222.226.2] 9 92 ms 95 ms 93 ms ahbn-s1-rou-1041.US.eurorings.net [134.222.228.10] 10 93 ms 94 ms 93 ms ahbn-s1-rou-1001.US.eurorings.net [134.222.226.53] 11 93 ms 93 ms 103 ms dcp-brdr-03.inet.qwest.net [63.146.27.149] 12 170 ms 171 ms 171 ms tuk-core-01.inet.qwest.net [67.14.4.106] 13 170 ms 172 ms 170 ms tuk-edge-12.inet.qwest.net [67.14.4.10] 14 230 ms 271 ms 312 ms store.steampowered.com [63.228.223.104] |
Probleem schijnt al opgelost te zijn.
[ Voor 85% gewijzigd door GekkeR op 21-09-2009 11:08 ]
www.steampowered.com is weer zonder packetloss te bereiken, en een paar andere NSFW sites ook
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 50739
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| traceroute to github.com (65.74.177.129), 64 hops max, 52 byte packets 1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 30.320 ms 0.829 ms 0.933 ms 2 10.15.2.129 (10.15.2.129) 8.858 ms 7.867 ms 8.099 ms 3 hv00cat12.brain.upc.nl (212.142.19.126) 12.305 ms 11.201 ms 10.184 ms 4 84.116.244.57 (84.116.244.57) 24.539 ms 17.108 ms 14.049 ms 5 84.116.244.37 (84.116.244.37) 23.852 ms 20.306 ms 17.386 ms 6 84.116.131.9 (84.116.131.9) 17.053 ms 16.681 ms 16.962 ms 7 195.69.145.200 (195.69.145.200) 18.270 ms 17.489 ms 17.189 ms 8 p5-1-0d0.rar1.amsterdam-nh.nl.xo.net (71.5.174.9) 17.896 ms 18.625 ms 16.953 ms 9 p7-0-0d0.rar2.washington-dc.us.xo.net (65.106.0.126) 105.178 ms 105.874 ms 105.775 ms 10 p0-0-0d0.rar1.washington-dc.us.xo.net (65.106.1.13) 104.129 ms 105.653 ms 105.145 ms 11 p1-0-0.rar1.sanjose-ca.us.xo.net (65.106.0.38) 183.905 ms 180.206 ms 307.666 ms 12 p0-0-0d0.mar1.roseville-ca.us.xo.net (65.106.5.202) 181.484 ms 186.561 ms 181.440 ms 13 207.88.80.74.ptr.us.xo.net (207.88.80.74) 182.588 ms 183.787 ms 179.691 ms 14 ip65-46-236-70.z236-46-65.customer.algx.net (65.46.236.70) 181.217 ms 182.675 ms 180.984 ms 15 ge1-1.vrrp-e-uds7-8-sacca.heraklesdata.net (65.74.128.14) 186.052 ms 181.302 ms 182.183 ms 16 245.157.74.65.static.heraklesdata.net (65.74.157.245) 194.655 ms 203.738 ms 182.070 ms 17 129.177.74.65.static.xc88.engineyard.com (65.74.177.129) 181.979 ms 183.405 ms 182.357 ms |
Vanaf hop nummer 4 tot en met 7 duurt het gewoon dik ander halve minuut om te tracen.
Anoniem: 31211
Modem moet gewoon op groene kabel, dus die zit goed. Als je een eengezinswoning hebt en met één router/AP de boel wilt bedekken, wil je die hoog op begane grond of laag op 1e verdieping hebben, liefst in het trappenhuis. Gebruikt UTP om de AP daar te plaatsen.
Maar sowieso is een vaste PC draadloos aansluiten nogal brak. WiFi is ontworpen als manier om netwerkverbinding op je laptop op de bank te krijgen, een aanvulling op gewone bedrade ethernet, niet een vervanging ervan. Er gaat vooralsnog binnehuis niets boven de betrouwbaarheid van een goede stijve UTP kabel.
Oslik blyat! Oslik!
Relatief lang... ik kreeg de welkomst-brief met aankondiging dat er 1, 2 of zelfs 3 pakketjes verstuurd zouden worden pas nádat ik de pakketjes al een paar dagen had uitgepakt.drpeer_holland schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:25:
Na 2 jaar bij Tele2 (TV-Intenet-Bellen) een abbo te hebben gehad eindelijk vorige week vrijdag 11 september een 3-1 pakket (60 MBIT Fiber Power) besteld, netjes een mailtje gehad met de bestelling. Helaas hierna niets meer vernomen. Weet iemand hoeveel tijd het kost voordat ik een schriftelijke bevestiging krijg van UPC?
Overigens kreeg ik alles al na een week, en de brief grofweg een week later.
Liege, liege, liegebeest!
Ik heb het overigens nog niet ontvangen. Hopelijk komt het vandaag binnen. Het zou volgens de vrouw aan de telefoon nog 2 a 3 dagen duren. En dat was vorige week Woensdag dus
[ Voor 32% gewijzigd door DAMAGE op 22-09-2009 10:29 ]
Bedankt ik zal eens gaan bellen om naar de status te vragen. Ik heb het via internet besteld.DAMAGE schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:06:
Besteld via het internet of via de telefoon? Ik had het eerst via het internet besteld. Maar toen de dag erna gebelt. Die vrouw zei dat het via het internet wel wat langer kon duren, en dat het via de telefoon sneller ging ofzo???
Ik heb het overigens nog niet ontvangen. Hopelijk komt het vandaag binnen. Het zou volgens de vrouw aan de telefoon nog 2 a 3 dagen duren. En dat was vorige week Woensdag dus(Dinsdag besteld, woensdag even gebelt).
Laat maar even weten hoe en wat
* Pannenkoekkie had de ijdele hoop dat die bende bij UPC inmiddels beter geregeld zou zijn...
Vorige maand de stoute schoenen aangetrokken en de full deal (TV-Tel-Internet 90mbit) besteld
UPC: "Binnen 10 werkdagen zal het pakket bezorgd worden"...
14 dagen later -> Geen pakket wéér bellen:
"U heeft dit pakket aan de deur geweigerd" -> Echt niet men is niet eens langs geweest
"Ik ga het voor u in orde maken, en zal persoonlijk toezien dat het dit keer goedkomt (binnen 10 werkdagen)"
Ik bel vorige week voor alle zekerheid toch maar eens op: "Het pakket is tot 2 keer toe aan de deur geweigerd, en wel op [Datum eerste gesprek] en [Datum 2e gesprek]".
Dan komt het intelect van een verkoopmedewerker om de hoek kijken als ze NIET blijken te snappen dat de TPG blijkbaar telepatisch weet dat ik een UPC pakket wil hebben, en het dus maar op de dag dat ik het telefonisch bestel, bij me langs komen (ik notabene de telefoon waarmee ik UPC bel, nog in mijn hand heb) en ik hier zo hard van schrik dat ik het pakket maar spontaan weiger

Het blijft voor mij (specifieke wijk in Eindhoven) afwachten wanneer volgend jaar Glasvezel aangelegd word. In de tussentijd heb ik mijn Digitale TV gedowngrade zodat die eikels maar zo min mogelijk geld van me krijgen. Voor de upgrade zou ik niet naar het UPC center kunnen, voor een downgrade wel... (Commercieel ook een erg interessante stelling trouwens...)
Kortom: Nee, ik ben niet te spreken over die Toko, en ik wil het NIEMAND aanraden om dáár je Internet te bestellen al zijn ze (voorlopig) de snelste hier.
Ben benieuwd! Heb ook een nieuwe videokaart binnen dus mijn pret kan niet op dit weekend
Het online lampje gaat jammer genoeg nog niet branden. Ik heb hem direct aan mijn router gehangen op de WAN poort. Ik heb een Linksys WRT320 router.
Bij het DHCP verkrijgen, voor internet, krijg ik een 192.168.100.20 ip adres toegewezen. Ik hoef toch verder geen account instellingen in de router te zetten? Het lijkt er op dat de lijn nog niet actief is, ondanks dat wij vanavond de lijn wel actief gemaakt hebben, via een mede werker van UPC. Hij zei: Als je je pc aan doet heb je internet.
Er gaat nog iets fout, maar ik weet helaas niet wat. Ik heb mijn laptop ook al direct op het modem gehangen, en dan kan ik zeg maar in het modem komen. Ik krijg dan een IP adres toegewezen via het modem, via DHCP. Het is een lokaal adres. Door dan vervolgens naar 192.168.100.20 te gaan, zit ik in het modem. Ik moet het morgen even uit zoeken, maar het modem heeft een DHCP service? Lijkt het wel op.
Als iemand mij hier op weg kan helpen zou dat fijn zijn. Anders moet ik morgen nog even gaan proberen. Mijn gedachte op dit moment is, het online lampje op het modem blijft knipperen, dus de reden dat ik op dit moment nog geen internet heb, is omdat waarschijnlijk de lijn toch nog niet enabled is? kan ik dit checken met een multi meter eventueel? Of je signaal hebt?
Gewoon MAC adres clonen in de router (MAC adres van je laptop dus).DAMAGE schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 04:28:
Moet daar nog wat aangepast worden?
[ Voor 7% gewijzigd door paella op 26-09-2009 12:13 ]
No production networks were harmed during this posting
Geen idee maar die storingsmeldingspagina op de UPC site is best een lachertje, laatst lag de TV er bij m'n pa ook 2 dagen uit, niets niente op de UPC internet storingspagina.Zenix schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:59:
Sinds gisteravond werkt de TV niet meer bij mij bij de buren ook, Internet en Telefonie werken wel gewoon, regio Dronten. Iemand anders ook problemen met UPC tv? Staan geen storingen op UPC website.
De achterliggende gedachte van UPC zal wel zijn: dat is alleen maar slechte reclame voor ons, dus in plaats van gewoon netjes aan te geven in welke postcode gebieden storingen zijn zeggen we gewoon niets. Qua informatievoorziening bij storingen is UPC gewoon heel matig.
(Detail: ik heb een tijdje geleden internet storing gehad, belde daarover met UPC en men vertelde mij dat het niet mogelijk was een monteur te sturen omdat er een algemene storing was in mijn postcode gebied. Ja als ze op hun site hadden gemeld dat er een storing was in mijn postcode gebied, dan had ik geen kwartier aan de lijn hoeven te hangen om dat te weten te komen...aaargh

Het is allemaal op dezelfde kabel..
Bleek dat dus heel Dronten vanaf gisteren avond 11 uur tot vanmorgen 12 uur zonder kabel tv heeft gezeten. Lekker dat het niet wordt gemeld op storing pagina.
Yup, heb ik ook al gemerkt. Vorige week ook toen internet bij ons hele buurt uitlag. Niks op storing pagina hetzelfde verhaal.prOnorama2 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:24:
[...]
Geen idee maar die storingsmeldingspagina op de UPC site is best een lachertje, laatst lag de TV er bij m'n pa ook 2 dagen uit, niets niente op de UPC internet storingspagina.
De achterliggende gedachte van UPC zal wel zijn: dat is alleen maar slechte reclame voor ons, dus in plaats van gewoon netjes aan te geven in welke postcode gebieden storingen zijn zeggen we gewoon niets. Qua informatievoorziening bij storingen is UPC gewoon heel matig.
(Detail: ik heb een tijdje geleden internet storing gehad, belde daarover met UPC en men vertelde mij dat het niet mogelijk was een monteur te sturen omdat er een algemene storing was in mijn postcode gebied. Ja als ze op hun site hadden gemeld dat er een storing was in mijn postcode gebied, dan had ik geen kwartier aan de lijn hoeven te hangen om dat te weten te komen...aaargh)
[ Voor 60% gewijzigd door Zenix op 26-09-2009 14:32 ]
Uhm.. Dat hoeft al jaren niet meer hoor. Zodra je internet hebt (pc op je modem) dan kun je gewoon je router ertussen zetten en je modem rebooten. Die neemt dan automatisch het Mac adres over van je router. Hij wordt bij UPC niet meer aan je PC gekoppeld zoals dat vroeger bij Chello gebeurde.chimo schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 07:42:
[...]
Gewoon MAC adres clonen in de router (MAC adres van je laptop dus).
Er valt weinig te activeren. Ik heb het wel geprobeerd, maar het DS lampje blijft maar knipperen. Als ik in het modem kijk, zie ik dat er ook geen Receive power level is en ook geen transmit powerlevel.Executor16 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 03:07:
Eerst activeren door je PC gelijk aan je modem te hangen. Als alles werkt kun je je (Wireless) Router er weer tussen gooien.
Daaruit kan ik concluderen dat we nog geen signaal binnen krijgen? Terwijl de medewerker van UPC zei dat hij het had geactiveerd... vreemd.
Al geprobeert om hem direct op de groene kabel tehangen? en kijken wat het dan doet.DAMAGE schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:06:
[...]
Er valt weinig te activeren. Ik heb het wel geprobeerd, maar het DS lampje blijft maar knipperen. Als ik in het modem kijk, zie ik dat er ook geen Receive power level is en ook geen transmit powerlevel.
Daaruit kan ik concluderen dat we nog geen signaal binnen krijgen? Terwijl de medewerker van UPC zei dat hij het had geactiveerd... vreemd.
Oh? Bij mij werkte het pas toen ik het MAC adres van m'n PC gekloond had in de router, toen kreeg de router pas een extern IP adres, daarvoor kreeg ik het extern IP adres direct op m'n netwerkkaart.Executor16 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:43:
[...]
Uhm.. Dat hoeft al jaren niet meer hoor. Zodra je internet hebt (pc op je modem) dan kun je gewoon je router ertussen zetten en je modem rebooten. Die neemt dan automatisch het Mac adres over van je router. Hij wordt bij UPC niet meer aan je PC gekoppeld zoals dat vroeger bij Chello gebeurde.
Misschien bedoel je dat bij de eerste keer aansluiten, als je het modem al op de router hebt aangesloten en de router op je PC, dat ie dan het MAC adres van de router pakt? Maar dat is logisch, aangezien ie de router als eerste apparaat met een MAC adres ziet (als je hem nog nooit op je netwerkkaart hebt aangesloten).
DAMAGE schreef op zondag 27 september 2009 @ 01:53:
een poppetje
Beetje respectloos want als de boel weer werkt ben je dolblij, dankzij dit "poppetje"
[ Voor 31% gewijzigd door chim0 op 27-09-2009 07:20 ]
Het spoofen van het MAC-adres is inderdaad niet meer nodig. Gewoon het rebooten van je modem ná het aansluiten van je nieuwe router/netwerkkaart is voldoende.chimo schreef op zondag 27 september 2009 @ 07:16:
[...]
Oh? Bij mij werkte het pas toen ik het MAC adres van m'n PC gekloond had in de router, toen kreeg de router pas een extern IP adres, daarvoor kreeg ik het extern IP adres direct op m'n netwerkkaart.
Ik heb overigens alles nu direct aan de groene kabel gehangen. De draad die naar de woonkamer loopt heb ik er tussen uit gehaald, en alles aangesloten direct op de groene kabel in de meterkast. Nu staat het modem en de telefoon modem mooi in de meterkast.
Zoals ik al verwachtte werkt het nog niet, maar goed... Dat wisten we al
Vorige week een aantal keer gebeld, ze zeiden dat de order pas op 22 september was ingeboekt, terwijl ik deze op 11 september via internet had besteld. Waarschijnlijk hebben ze de order pas ingeboekt toen ik gebeld had.DAMAGE schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:38:
Ja dan moet je inderdaad even vermelden dat je het via het internet besteld hebt. Dan kan zij als het goed is de bestelling op pakken en afronden.
Laat maar even weten hoe en wat
Vandaag een email binnen met de bevestiging van de bestelling. Dus ik wacht wederom af wanneer alles binnen is.
Heb ook al eerst een rekening gehad voor analoge tv signaal. Helaas nog geen signaal op mijn kabel. Hopelijk komt nog goed. Heb geprobeerd vrijdag/zaterdag te bellen, helaas 15 minuten wachttijd. Ik wacht deze week nog maar af...BartNL schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:14:
bij mij iets anders, 13e via internet aangemeld en de 17e bevestiging per e-mail. Verder brief gehad dat er vanaf de 21e signaal op mijn kabel zou staan. Daarna heb ik gebeld en werd mij verteld dat aflevering van mijn bestelling voor de 26e (beetje vreemd op een zaterdag) staat ingepland. Ondertussen nog geen modem maar al wel de eerste factuur ontvangen m.b.t. mijn abonnement dat de 16e zou zijn ingegaan. Ik hoop nog steeds dat UPC zijn leven heeft gebeterd maar dit begin is weinig hoopgevend
Ik vind het vreemd, als je een nieuw abonnee krijgt dan zorg je er toch voor dat er direct een lijn ingeschakeld wordt of in iedergeval dat er een dag geplanned wordt dat de lijn wordt aangesloten? Nu lijkt het net of je er zelf achteraan moet.
Moet wel zeggen dat ik de gesprekjes lachwekkend vind eindigen omdat ze bij UPC blijkbaar verplicht zijn om gesprek te beginnen met de mededeling dat ze mijn vragen willen beantwoorden en dat ze dan aan eind moeten vragen of dat gelukt is. Alleen die "beleefdheid" kost mij al zeker 10 cent
Anoniem: 130770
Ik heb begrepen op een forum over Ziggo dat de op afstand bedienbare multitaps juist weer worden afgeschaft omdat de antieke manier betrouwbaarder is.DAMAGE schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:44:
Dat poppetje was niet respectloos bedoeld richting die persoon maar meer richting UPC. Ik vind het een beetje jammer dat dit nog steeds op de antieke lang durende manier moet gaan.
Verder is bezoek van een monteur aan de buitenkast gunstig om eventuele gebreken zoals corrosie te constateren en (te laten) oplossen.
Ik zit trouwens nu online via UPC. Het gaat snel, maar goed, ik ben natuurlijk weer een zeurpiet. Ik haal max 7mb per seconde. Nu heb ik alles gewoon prima aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. Dus ik zal eens op onderzoek uit gaan of er ook nog kleine tweakjes zijn om het gewenste resultaat te krijgen. Ik post later vandaag wel even wat results. Opzich vind ik het natuurlijk al snel vergeleken met mijn 20mbit adsl, maar goed, het is 120mbit dus ik wil wel in de buurt van de 120mbit zitten
Maar, na dat incident hebben wij geen last meer van uitval gehad! (klopt af)
met een 120 Mb lijn is 7MB "natuurlijk" ook te weinig.sylvesterrr schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:53:Heb je het over 7 Megabit per seconde, of 7 Megabyte per seconde?

megabit dus. Op die server was hij in eens wel een stuk sneller, zoals het hoort... Weird
EDIT:
Op die speedtest van UPC zelf haal ik maar 57.66mbps... lafjes...
EDIT 2:
De tip om je virusscanner uit te zetten is een hele goeie. Ik haalde toen op de UPC site in eens 116mbps, prima dus! Alleen mijn upstream blijft rond de 6.5mbps hangen, MAAR, net via FTP heeft een vriend van mij geprobeerd om wat van mij te downloaden, en dat ging wel richting de 10mbps. Ik mag dus niet klagen.
[ Voor 57% gewijzigd door DAMAGE op 28-09-2009 22:57 ]
Ben blij dat ik kan tetheren met m'n iPhone. Morgen maar UPC bellen. Maar iedere keer als ik bel vanaf mijn werk, krijg ik te horen dat de verbinding naar mijn modem er goed uit ziet... lekker is dat. Ze mogen het maar oplossen voor me.
Ik heb net in een paar seconden de nieuwe iso van Ubuntu gedownload... Wat heerlijk
Had ik ook paar dagen geleden. Bleek toch aan de bekabeling te liggen.. Heb de hele bekabeling vernieuwd en toen werkte het pas weer.webmail schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:01:
Ik wordt strondziek van UPC... mijn modem blijft er om de haverklap uitvliegen, vanavond al 5 keer. Alleen het powerlampje en de DS lampje brand. Verder knippert alleen het 3e ledje (US).
Ben blij dat ik kan tetheren met m'n iPhone. Morgen maar UPC bellen. Maar iedere keer als ik bel vanaf mijn werk, krijg ik te horen dat de verbinding naar mijn modem er goed uit ziet... lekker is dat. Ze mogen het maar oplossen voor me.
Hele zooi stond hier al een maand of anderhalf..Twee kabelmodems plots offline en niet meer online te krijgen

edit: wil toch even benadrukken dat ik exact hetzelfde had
[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 29-09-2009 00:43 ]
Dit topic is gesloten.