Ik ben blij dat ik net van UPC afben, maar *nooit* en ook echt *nooit* doe ik nog zaken met ze.
Vanaf 3 maanden dat ik in m'n nieuwe huis woonde af en toe voor langere tijd geen verbinding, waarbij ze op die momenten het modem niet eens uit konden lezen. Als dat wel lukte leek alles prima. Nadrukkelijk gevraagd of het probleem zou kunnen zijn dat mijn woonkamer op de 1e verdieping is, en ik daar het modem heb staan (3 meter extra kabel). Gezien de waardes was dat geen probleem. Áls het werkte was de verbinding ook gewoon snel. Het was alles of niets.
Op een gegeven moment toch maar een monteur laten komen - die kon eigenlijk weinig vinden, hij heeft de waardes uitgelezen en akkoord bevonden, gewoon aan het werk geweest bij het modem in de woonkamer. Geen bezwaar ertegen dat het modem niet in de meterkast zat. Ook hem weer gevraagd of dat een issue kon zijn: Nee, de waardes zien er goed uit.
Weer was het af en aan instabiel. Soms een paar maanden weinig problemen, dan weer iedere dag eruit. Dus weer een monteur laten komen, welke het modem heeft vervangen. Waardes leken goed, en ik moest maar afwachten. Helaas pindakaas...
Uiteindelijk (glasvezel leek maar niet te komen) toch maar weer een monteur laten komen. Die meet de lijn door, en zegt binnen 2 minuten dat het modem in de meterkast moet en verdwijnt weer nadat ik aangeef dat ik dat wel kan regelen. Gedaan, en leek prima (maar goed, heb maar paar weken gehad want glas kwam onverwacht snel en het heeft eerder voor een paar maanden gewerkt).
Omdat ik eerst telefonisch heb gecheckt of dat het probleem kon zijn, vervolgens 2x een monteur heb gehad die er niets over zeiden heb ik op de werkbon bezwaar aangetekend tegen eventuele kosten. Uiteindelijk mag het opgelost zijn en inderdaad in huis hebben gezeten, maar mijn paar jaar problemen met 2 dagen voor niets vrijnemen door incomptente monteurs + helpdesk is genoeg overlast geen kosten voor dit bezoek te accepteren me dunkt.
Zonder enige feedback, zie ik ineens dat een hoger bedrag is afgeschreven. Check de factuur, en jawel hoor... Gelijk gebeld: degene aan de telefoon is het met me eens gezien de historie, maar is niet bevoegd iets te doen. Ik moet maar een brief sturen of het formulier op de site gebruiken. Het is onmogelijk iemand aan de lijn te krijgen die wel bevoegd is (beproefde UPC strategie)
Formulier gebruikt, en zowaar redelijk vlot antwoord! Helaas is ook duidelijk waarom, aangezien de melding zo ongeveer *niet* gelezen is. Het is zwart-wit: probleem in huis = kosten. Blijkbaar is het niet relevant wat voor historie heeft plaatsgevonden. Daarnaast denken ze dat ik een kostenclaim wil doen vanwege een storing, wat in m'n bericht totaal niet aan de orde is. Ofwel, iemand scant in 2 seconden de mail en stuurt een standaard template terug. gewéldige afhandeling van klachten
Heb op de mail gereageerd (geen idee of dat aankomt als je reageert op service@upc.nl) dat dit niet acceptabel is, maar ik heb er geen vertrouwen in. De eerste neiging is de incasso te laten terugboeken en alleen het abonnement opnieuw te boeken, maar dat is juridisch gezien onverstandig (maar oh, wat is het verleidelijk).
On-voor-stelbaar, en oh wat ben ik blij volledig van UPC af te zijn; maar hoe dan ook, die monteurskosten wil ik terug. Die zijn zonder toestemming of melding afgeboekt, geen communicatie over mijn bezwaar op de werkbon, niets.
Het is gewoon strategie alles achter een muur van bureaucratie te zetten en mensen die dingen niet kunnen, en mensen die wél wat op kunnen lossen onbereikbaar te maken om mensen er zo moe van te laten worden dat ze het laten zitten. Not this time... Het zal me een zorg zijn als het me tijd kost, het zal UPC koste wat kost meer geld kosten dan de monteurskosten als ze weigeren mee te werken.
Oh, en voor de mensen die echt niet bij UPC wegkunnen: zeg op en meldt dat je alle diensten elders gaat afnemen. Je krijgt dan een mooie folder in de bus dat je 12 maanden lang 50% korting krijgt als je alsnog bij UPC blijft. Toch een mooie korting.
update hieronder
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 23-10-2009 14:12
]