UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 26 ... 103 Laatste
Acties:
  • 803.517 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:11
Anoniem: 314490 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:12:
[...]

Als ik jou was zou ik meer waarde hechten aan de mening van je medetweakers dan die van de UPC helldesk. ;-)
Als men zegt: meneer er is een storing in uw regio en dit gebeurd vrij consistent, dan geloof ik dat. Hebben de tweakers hier dan een reden daaraan te twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:38
Henri schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

geen pakketkorting krijgt
Ik wil alleen internet, en standaard TV en radio maar dat is sowieso verplicht dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
chimo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:48:
[...]

Ik wil alleen internet, en standaard TV en radio maar dat is sowieso verplicht dan.
Dan is het geen issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:40:
[...]Lijkt me niet. De klachten waar ik op reageerde waren stabiele verbindingen met snelheden >20Mbps. Dat haal je niet als de modem staat te klapperen met in het beste geval codeword errors (packetloss) en in het slechtste geval volledige uitval en reboots.[...]
Met mijn opmerking "diverse van de hierboven genoemde klachten" bedoelde ik dus de klachten van mensen met klapperende modems, volledig uitvallende verbindingen, lampjes op het modem waaruit blijkt dat is staat te scannen en te trainen.
Inderdaad niet de klachten van mensen die wel een stabiele maar te trage (geknepen) snelheden voor bepaalde toepassingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ECiftci schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:16:
[...]

Als men zegt: meneer er is een storing in uw regio en dit gebeurd vrij consistent, dan geloof ik dat. Hebben de tweakers hier dan een reden daaraan te twijfelen?
Geen idee, post de signaalwaardes van je modem eens (en indien mogelijk ook een copy/paste van de logs ervan) en we kijken verder.

Vergeet sowieso niet dat het goed mogelijk is dat je twee problemen hebt:

1) algemene storing in de regio (waar je zelf niets aan kunt doen)
2) problemen met hoe de modem geinstalleerd is (waar je wel wat aan kunt doen)

Het oplossen van het tweede probleem zal het eerste niet weghalen, maar het kan nogal uitmaken of je de eerste bent die een algemeen probleem voelt (door individueel slecht signaal) of de laatste bent (door individueel goede installatie). Zeker bij een brakke, knipperende verbinding kan 1 of 2dB (wat je makkelijk binnenhuis kunt winnen) het verschil uitmaken tussen een verbinding die 10% van de tijd werkt en eentje die 90% van de tijd werkt :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

net even wat van usenet gehaald en gewoon weer me normale snelheid.
speedtest geeft goed result: (25Mbit abbo)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/552928240.png

dus de cap is iedergeval weer weg _/-\o_ nu maar hopen dat hij ook weg blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door Hubert op 31-08-2009 17:58 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:40
Hubert schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:57:
net even wat van usenet gehaald en gewoon weer me normale snelheid.
speedtest geeft goed result: (25Mbit abbo)
[afbeelding]

dus de cap is iedergeval weer weg nu maar hopen dat hij ook weg blijft.
Je cap is weg?? Dat is http waar je het over hebt, daar zit sowieso geen cap op.

Bij bij is de cap verandert van 10Mb naar zo'n 25Mb op dit moment (usenet). Heb FP30, dus dit is acceptabel wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03
Hier in Eindhoven haal ik nu met 4.9 MB/s strak mijn usenet downloads binnen met FP60.

Nog wel een cap op de lijn dus, maar een flink stuk beter dan vorige week. :)

Als dit een cap is om het netwerk stabiel te houden, dan kan ik daar prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

bas r schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:03:
[...]

Je cap is weg?? Dat is http waar je het over hebt, daar zit sowieso geen cap op.

Bij bij is de cap verandert van 10Mb naar zo'n 25Mb op dit moment (usenet). Heb FP30, dus dit is acceptabel wat mij betreft.
usenet zat ook op de 24Mbit. dus voor mij is de cap weg.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bij mij is er niet meer sprake van een keiharde limiet zoals eerder op 30%. Vanmorgen/vanmiddag haalde ik praktisch 100% van m'n FP30 verbinding, nu haal ik zo'n 60 tot 70% wat een beetje lijkt te variëren.

Hier kan ik dus prima mee leven, maar die twaalf tot twaalf 30% limiet van laatst werd ik niet vrolijk van. :) Limiteren naar gelang het drukker is of niet, vind ik wél gewoon fair.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44812

Cap lijkt er af hier (centrum Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44812

Richub schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:08:
Hier in Eindhoven haal ik nu met 4.9 MB/s strak mijn usenet downloads binnen met FP60.

Nog wel een cap op de lijn dus, maar een flink stuk beter dan vorige week. :)

Als dit een cap is om het netwerk stabiel te houden, dan kan ik daar prima mee leven.
Ik haal ongeveer 4MB/s op mijn FP60, maar dat is nooit hoger geweest. Zeker dat het niet aan andere omstandigheden ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Anoniem: 44812 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:17:
[...]

Ik haal ongeveer 4MB/s op mijn FP60, maar dat is nooit hoger geweest. Zeker dat het niet aan andere omstandigheden ligt?
Nop, ik haal normaal altijd strak 7 MB/s buiten de knijpuren, al vanaf dag 1 dat ik FP60 had.
Daarom voelde ik me ook zo genaaid door die cap.

Usenet downloads gaan hier nog steeds strak @ 4.9 MB/s, btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 31-08-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316005

Ik haal nu vanaf usenet de 70 Mbps met mijn 120 Mbps abbo. Het is wel een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de max 40 Mbps van afgelopen week. En grote verrassing is dat ik de hele dag een blijvende verbinding had.
Op Coax.nl staat dat UPC nog verdere verbeteringen gaat doorvoeren komende week, dus wat mij betreft is UPC op de goede weg. Nu maar hopen dat vandaag geen zoethoudertje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

Rannasha

Does not compute.

Hoe zit het met torrents? Gaat dat ook de goede kant op? Ik overweeg om over te stappen van Telfort naar UPC 25, omdat ik waar ik woon slechts 5-6 Mbps kan krijgen met ADSL. Dus zelf geknepen is UPC 25 sneller. Maar ik las dat torrents worden afgeknepen tot dialup-snelheden... En de upload, wordt die geknepen? Ik draai een klein webservertje thuis en haal ongeveer 1 Mpbs up met Telfort, ik zou daar niet graag op achteruit gaan.

Voorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom. Gelukkig kun je nu per maand opzeggen na het eerste jaar :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 13:58
Species5618 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:15:
Hoe zit het met torrents? Gaat dat ook de goede kant op? Ik overweeg om over te stappen van Telfort naar UPC 25, omdat ik waar ik woon slechts 5-6 Mbps kan krijgen met ADSL. Dus zelf geknepen is UPC 25 sneller. Maar ik las dat torrents worden afgeknepen tot dialup-snelheden... En de upload, wordt die geknepen? Ik draai een klein webservertje thuis en haal ongeveer 1 Mpbs up met Telfort, ik zou daar niet graag op achteruit gaan.

Voorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom. Gelukkig kun je nu per maand opzeggen na het eerste jaar :)
Wat ik je kan zeggen snelheden fluctueren enorm... met torrents vooral... Alles wordt ineens langzamer hier...

Klote dat ik alleen ADSL heb hier... en ADSL is eigenlijk crap tbh...
NAV van me klacht mail over het cappen heb ik van UPC het volgende ontvangen.
"Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Internetverkeer is grillig. Net als alle andere internet providers houdt UPC daarom voortdurend in de gaten hoe druk het is op haar netwerk, welke activiteiten in omvang toenemen en welke afnemen. Om alle ruim 500.000 internet-klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk om de activiteiten die real time plaatsvinden (email, MSN, chatten, browsen, streaming) op drukke momenten bij voorrang af te handelen.

Aangezien prioriteren zich beperkt tot een beperkt aantal typen dataverkeer en alleen tijdens korte piekbelastingen daadwerkelijk wordt toegepast, blijft het aantal klanten dat hier iets van merkt zeer beperkt. Zij kunnen gedurende korte perioden een lichte daling van de down- en uploadsnelheid bij het gebruik van nieuws- of p2p diensten ervaren. Van welke nieuwsserver gebruik wordt gemaakt is hierbij overigens niet van belang.
Vanzelfsprekend houdt UPC hierbij continue de vinger aan de pols. Zo volgen we nauwgezet klantbehoeften, marktontwikkelingen en nieuwe functionaliteiten.

Wij gaan er vanuit dat uw vraag naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Wij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op telefoonnummer 0900-1580 (€ 0,10 per minuut). Onze bereikbaarheid is het beste tussen 10:00 en 12:00 uur 's ochtends en 13:30 en 16:30 uur 's middags. Voor meer informatie kunt u ook terecht op http://www.upc.nl. "

Heb nu nogmaals een klacht ingediend bij ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier 60mbit.. cap is duidelijk nog actief.. en ik kom niet hoger dan 55-58mbit.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/foqeu1.jpg

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Nou nou, dat scheelt wel 2 á 5 mbit :').

Misschien is dat wel gewoon je max? (Apparatuur, andere systemen die actief zijn e.d.)

Anyhow, ik heb 'maar' 30mbit en nergens last van (totaal geen dipjes*) dus wat dat betreft ben ik zeer tevreden.

*Zowel HTTP als p2p verkeer, nieuwsgroepen doe ik niet aan (daar heb je private scene trackers voor).

[ Voor 133% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2009 08:29 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:20
Workaholic schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 07:42:

[afbeelding]
Je bedoelt de "1/3" cap die je in je grafiek nog ziet zitten op 20 Mbit, waarna je bijna je max haalt? Nee, die zit er dus niet meer op :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Workaholic schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 07:42:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/foqeu1.jpg
Interessant plaatje...
  • jouw resultaten wijken af van de meeste anderen gisteravond
  • de enige discontinuiteit (=overduidelijk iets buiten normale netwerkdrukte om) is om 21u te zien, wat voor UPC een rare tijd is. Niemand anders is daar tegenaan gelopen.
  • van 21u tot 22u30 neemt de snelheid geleidelijk aan toe. Dat doet eerder denken aan een netwerkverbinding die overvol zit en waar langzaamaan meer rek in kwam te zitten. Ook hier kloppen de tijden niet voor UPC.
Vergelijk het eens hiermee (van chelloo.com geplukt):
Afbeeldingslocatie: http://chimera.hades.bluuurgh.com/rrd/cat3524.003.png
Maandagavond strak om 18u omlaag naar 5.4MB/s, strak om 23u omhoog naar 7.4MB/s. Dat is duidelijk ook wat anderen hier omschrijven.

Jouw resultaten doen me vermoeden dat je ofwel ergens in het UPC net zit waar de netwerk het niet aankan, danwel dat je USP het verkeer niet aankan.

Waar woon je?
Welke USP gebruik je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Had 60Mbit besteld... 8) vorige week donderdag wilde ik de modem activeren, krijg ik te horen dat ik moet wachten tot mijn telefoon modem binnenkomt. (Die telefoonlijn ga ik nooit gebruiken)

Bel ik zondag nog een keer, want ik kreeg alleen nog maar een ip in de 10.* range, blijkt je oude modem je telefoon modem te worden. 8)7 . En dat mijn nieuwe modem al actief was. Ik modem aansluiten, haalde exact dezelfde snelheid als ervoor.

Gisteren kwam de monteur, omdat ik hiervoor bij 25Mbit-pakket maximaal 5Mbit down haalde... er zijn 5 monteurs over de vloer geweest de afgelopen weken die niets konden vinden, Maar hij heeft het gefixed. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 20:21
Tiemez schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:02:
Had 60Mbit besteld... 8) vorige week donderdag wilde ik de modem activeren, krijg ik te horen dat ik moet wachten tot mijn telefoon modem binnenkomt. (Die telefoonlijn ga ik nooit gebruiken)

Bel ik zondag nog een keer, want ik kreeg alleen nog maar een ip in de 10.* range, blijkt je oude modem je telefoon modem te worden. 8)7 . En dat mijn nieuwe modem al actief was. Ik modem aansluiten, haalde exact dezelfde snelheid als ervoor.

Gisteren kwam de monteur, omdat ik hiervoor bij 25Mbit-pakket maximaal 5Mbit down haalde... er zijn 5 monteurs over de vloer geweest de afgelopen weken die niets konden vinden, Maar hij heeft het gefixed. _/-\o_
Waarom zeg je telefonie dan niet op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:52:
[...]

Interessant plaatje...
  • jouw resultaten wijken af van de meeste anderen gisteravond
  • de enige discontinuiteit (=overduidelijk iets buiten normale netwerkdrukte om) is om 21u te zien, wat voor UPC een rare tijd is. Niemand anders is daar tegenaan gelopen.
  • van 21u tot 22u30 neemt de snelheid geleidelijk aan toe. Dat doet eerder denken aan een netwerkverbinding die overvol zit en waar langzaamaan meer rek in kwam te zitten. Ook hier kloppen de tijden niet voor UPC.
Vergelijk het eens hiermee (van chelloo.com geplukt):
[afbeelding]
Maandagavond strak om 18u omlaag naar 5.4MB/s, strak om 23u omhoog naar 7.4MB/s. Dat is duidelijk ook wat anderen hier omschrijven.

Jouw resultaten doen me vermoeden dat je ofwel ergens in het UPC net zit waar de netwerk het niet aankan, danwel dat je USP het verkeer niet aankan.

Waar woon je?
Welke USP gebruik je?
Vreemd.. Ik kan me ook nog voorstellen dat de USENET provider problemen had, mijn systeem was in iedere geval niet de bottleneck.

Via http kreeg ik in iedere geval 55-58mbit max via de diverse speedtest websites (ook in de geknepen uren).

Dus de enige conclusie die je hieruit kunt trekken is dat of mijn usenet provider (hitnews.eu) problemen had, het netwerk van upc het hier in apeldoorn niet trok (waarom http dan wel?) of dat de traffic shaping settings niet juist zijn hier.
Waar woon je?
Welke USP gebruik je?
Apeldoorn

USP? Unique Selling point? :P

Ik heb er een P4 Firewall router op basis van freebsd en iptables achterhangen die de 60mbit met twee vingers in de neus aan kan.

Zal vanavond een lading nutteloze series van mijn vriendin de queue gooien en kijken of het weer mis gaat.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Workaholic schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:29:
[...]

Vreemd.. Ik kan me ook nog voorstellen dat de USENET provider problemen had, mijn systeem was in iedere geval niet de bottleneck.

[...]

USP? Unique Selling point? :P
USENET Service Provider. Hitnews dus ;)

Geen idee hoe het zit met hun capaciteit enzo, zelf geen ervaring mee, en bijna iedereen die je hier zit zit bij XSNews, Eweka of Giganews. Allicht geen gek idee om even zo'n XSNews gratis trial te proberen als je denkt dat het aan Hitnews kan liggen.

Zou op zich te verwachten zijn: UPC gooit de sluizen voor de afwisseling open, goede kans dat ergens anders het de spuigaten uitloopt :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:48:
[...]

USENET Service Provider. Hitnews dus ;)

Geen idee hoe het zit met hun capaciteit enzo, zelf geen ervaring mee, en bijna iedereen die je hier zit zit bij XSNews, Eweka of Giganews. Allicht geen gek idee om even zo'n XSNews gratis trial te proberen als je denkt dat het aan Hitnews kan liggen.

Zou op zich te verwachten zijn: UPC gooit de sluizen voor de afwisseling open, goede kans dat ergens anders het de spuigaten uitloopt :z
Zal vanavond nogmaals testen en dan eventueel dezelfde usenet account even testen op mijn colo server (100mbit up/down)

PS: Beetje offtopic maar het valt me op dat het analoog signaal bar slecht is vergeleken met ziggo :( Zou betekenen dat ik voor elke tv een digitaal kastje moet kopen in huis als ik geen ruis in mijn beeld wil. MTV is hierbij overigens heel erg. Diverse splitters en kabels getest.. kun je hiervoor upc ook bellen? Of smeren ze je dan een digitaal kastje er bij aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Workaholic op 01-09-2009 18:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hmmmm... Usenet downloads (Xsnews) gaan hier nu volle bak, 7 MB/s. >:) En dat zonder ssl via exotische poorten of andere truukjes.

De cap is er idd af nu. *O* Hopelijk blijft dat in de toekomst zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Workaholic schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:59:
[...]PS: Beetje offtopic maar het valt me op dat het analoog signaal bar slecht is vergeleken met ziggo :( Zou betekenen dat ik voor elke tv een digitaal kastje moet kopen in huis als ik geen ruis in mijn beeld wil. MTV is hierbij overigens heel erg. Diverse splitters en kabels getest.. kun je hiervoor upc ook bellen? Of smeren ze je dan een digitaal kastje er bij aan.
Als je zeker weet dat er niks aan de hand is met je interne coax bekabeling / spitters / stekkers dan mag je UPC daarvoor bellen.

Blijkt het toch aan je huisbekabeling te liggen, krijg je een rekening. Dus sluit even je TV als enige direct aan op je muurdoos met een kort kabeltje en kijk hoe je beeld dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ok met een proefaccount van xsnews kom ik uit op een ~ 6500kb/sec.

Ik kon me niet voorstellen dat hitnews al een week dan zo slecht presteert, ik heb daarom hetzelfde account bij mijn colo bak gebruikt (hitnews) en hier geeft hij vrolijk 60mbit weer (heb maar een 60mbit account bij hitnews).

Kortom upc heeft dus het IP van hitnews nog steeds in de traffic shaping staan..en ik kom daarom niet op full speed uit via UPC :(

Is er geen traffic shaping meer.. staat hitnews nog vrolijk in een blacklist.. :( of zal alleen xsnews nu geen traffic shaping meer hebben (dmv whitelisting?)

Dan zou iemand anders nog een andere usenet provider moeten testen om dit uit te sluiten..wellicht is hitnews niet de enige..

Wel balen, heb een half jaar account afgenomen aangezien het via ziggo destijds lekker vlot ging via hitnews. Om nou xsnews hiernaast af te nemen is wel een beetje zonde.

edit : nog even een screenshot van mijn firewall

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1o6plx.jpg

Hitnews eerst.. en later xsnews.. 56mbit ongeveer.. 60 lijk ik niet te redden hier in apeldoorn (~6500kb/sec)

Pingtijden zijn in iedere geval erg stabiel.. bravo voor upc :)

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/fw87d2.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Workaholic op 01-09-2009 21:07 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Workaholic schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:42:
Is er geen traffic shaping meer.. staat hitnews nog vrolijk in een blacklist.. :( of zal alleen xsnews nu geen traffic shaping meer hebben (dmv whitelisting?)
Van xsnews weet ik dat ze een dedicated verbinding hebben met UPC (waarvoor ook flink voor betaald wordt).
Hoe andere usp's het doen weet ik niet, maar als daar geen maatregelen zijn genomen kan het wel eens druk zijn op de peering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Grappig. Zwengel net een Torrent aan die aan paar minuten op 2.8 MBps ging zitten (zo'n 23/24 Mbit dus) wat helemaal klopt. Daarna kakte hij meteen in naar de oude, bekende waardes tussen de 500 en 800 kBps en dus weer dik onder de cap. Kan natuurlijk aan de torrent liggen, maar er zijn volgens het overzicht bijna 1000 seeders. Mmm :)

EDIT:
Ah! Nu is ie weer even 2.nogiets MBps... Het zal dus inderdaad toch gewoon aan de torrent zelf liggen. Netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 23:51
Workaholic schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:42:
Ok met een proefaccount van xsnews kom ik uit op een ~ 6500kb/sec.

Ik kon me niet voorstellen dat hitnews al een week dan zo slecht presteert, ik heb daarom hetzelfde account bij mijn colo bak gebruikt (hitnews) en hier geeft hij vrolijk 60mbit weer (heb maar een 60mbit account bij hitnews).

Kortom upc heeft dus het IP van hitnews nog steeds in de traffic shaping staan..en ik kom daarom niet op full speed uit via UPC :(

Dan zou iemand anders nog een andere usenet provider moeten testen om dit uit te sluiten..wellicht is hitnews niet de enige..

Wel balen, heb een half jaar account afgenomen aangezien het via ziggo destijds lekker vlot ging via hitnews. Om nou xsnews hiernaast af te nemen is wel een beetje zonde.

edit : nog even een screenshot van mijn firewall

[afbeelding]

Hitnews eerst.. en later xsnews.. 56mbit ongeveer.. 60 lijk ik niet te redden hier in apeldoorn (~6500kb/sec)

Pingtijden zijn in iedere geval erg stabiel.. bravo voor upc :)

[afbeelding]
Ik zit ook bij Hitnews en word ook nog steeds gecapped op 1 MB per sec. Heb helaas geen andere toegang tot usenet providers om er idd zeker van te zijn dat het aan hitnews ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ga binnenkort een nieuwe flat betrekken, en nu zit ik toch even te twijfelen of ik mijn bestaande (XS4ALL Only) DSL aansluiting ga verhuizen, of ik nu alles via UPC ga laten lopen. Liever minder kastjes op de muur :)

Momenteel bel ik via een Siemens DECT-centrale op ISDN. Kan ik op het UPC-modem ook ISDN-toestellen aansluiten? Hoe zit het met bellen naar VOIP-nummers vanaf een UPC (VOIP)-aansluiting?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14
http://www.upc.nl/bellen/veelgestelde_vragen/

(nee, geen ISDN toestellen). En wat bedoel je met de laatste vraag?Of dat kan? Volgens mij kun je in principe iedereen bellen die je met een KPN vaste lijn ook zou moeten kunnen bellen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Zijn daar andere oplossingen voor? Mijn huidige FritzBox heeft een ISDN S0-aansluiting die gewoon als SIP-client kan werken, dus daar kan eventueel de centrale wel op, maar dan moet UPC wel andere SIP-clients buiten de standaard modem toelaten.
En wat bedoel je met de laatste vraag?Of dat kan? Volgens mij kun je in principe iedereen bellen die je met een KPN vaste lijn ook zou moeten kunnen bellen.
Ik ben meer benieuwd of VOIP-VOIP verkeer bij UPC gratis is, en of ik ook een 'normaal' 040-nummer krijg. Als dat namelijk niet zo is, ben ik denk ik beter af met mijn huidige VOIP-account bij XS4ALL.

[ Voor 0% gewijzigd door Stoney3K op 02-09-2009 15:51 . Reden: typ0ski ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
He,

Ik heb sinds kort ook UPC Fiber Power 60 en sinds vandaag heb ik de D-Link 655 binnen gekregen.
Nu heb ik alles geconfigureerd en internet werkt. Maar het probleem is, ik krijg alleen maar 10mbps download i.p.v 60mbps download. Mijn upload is wel gewoon goed.

Als ik de modem kabel rechtstreeks in de PC doe haal ik het wel, maar zodra ik met de router ga werken kom ik steeds als max 10mbps download uit bij speedtest.

Weet iemand wat het probleem is? Moet ik wat aanpassen in de router?

edit: laatste firmware zit er ook op // Hardware Version: A4 // Firmware Version : 1.21EU, 2008/11/03

[ Voor 15% gewijzigd door Motabeatz op 02-09-2009 15:58 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 14-05 17:34
NickySantoro schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:53:
He,

Ik heb sinds kort ook UPC Fiber Power 60 en sinds vandaag heb ik de D-Link 655 binnen gekregen.
Nu heb ik alles geconfigureerd en internet werkt. Maar het probleem is, ik krijg alleen maar 10mbps download i.p.v 60mbps download. Mijn upload is wel gewoon goed.

Als ik de modem kabel rechtstreeks in de PC doe haal ik het wel, maar zodra ik met de router ga werken kom ik steeds als max 10mbps download uit bij speedtest.

Weet iemand wat het probleem is? Moet ik wat aanpassen in de router?

edit: laatste firmware zit er ook op // Hardware Version: A4 // Firmware Version : 1.21EU, 2008/11/03
Kan aan veel dingen liggen. Ik haal wired ook zo'n 59 Mbps, wireless schommelt ie tussen de 10 en 35 Mbps. Er zijn hier al een aantal suggesties gegeven, zoals QoS/Traffic Shaping uitzetten, het juiste channel kiezen, de juiste versleuteling (WPA2 AES), 802.11N only en zo zijn er nog een paar. Loop anders deze post es door: wireless n-router dlink dir655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

habermas schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:22:
[...]

Kan aan veel dingen liggen. Ik haal wired ook zo'n 59 Mbps, wireless schommelt ie tussen de 10 en 35 Mbps. Er zijn hier al een aantal suggesties gegeven, zoals QoS/Traffic Shaping uitzetten, het juiste channel kiezen, de juiste versleuteling (WPA2 AES), 802.11N only en zo zijn er nog een paar. Loop anders deze post es door: wireless n-router dlink dir655
Als je het op de router kan, stel hem dan op een 802.11a (5GHz) kanaal in. Die zijn doorgaans veel minder vaak bezet en je hebt geen last van troep op de 2,4GHz band zoals UMTS-masten, Bluetooth apparaten en magnetrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
De 15e moet ik er ook aan geloven, hopelijk is de cap tegen die tijd opgeheven.
Ik lees hier en daar wel berichtes over mensen die geen gecapte usnet downloads hebben, maar toch ben ik nog wat huiverig.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Ik zit hier nu met internet, FP 25 (normaal gesproken), van 0,10Mb/s (de latency fluctueert tussen 200ms en 1300ms). ik heb geen flauw benul wat het veroorzaakt, maar ik kan er zelf niets aan doen. Heb het al sinds vanochtend, en alles laad langzaam (dat krijg je met nog geen 13KB). Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door HotFix op 02-09-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 20:18

KoffieNT

banaan

Dit vanaf de router of al vanaf de modem? Probeer effe wat dingen uit te sluiten etc, ander kabeltje enz.
Modem een keer resetten, dat soort dingen.

Waarmee meet je deze snelheid?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Ah, ik heb het gemeten met Speedtest, die geen last zou moeten hebben van het knijpen. Heb mijzelf direct aangesloten op de modem, geen resultaat. (had op dat moment geen internet, zelfs). Alle lampjes branden, dus dat is het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Probeer even de modem te resetten. Als dat nog steeds niets uitmaakt dan gewoon effe bellen met UPC (kan tot 22:00 geloof ik), dan kunnen ze een meting doen :).

Oja en kijk even of er niet toevallig een storing/werk aan de weg is in jouw straat/buurt/stad.

EN uiteraard even uitsluiten dat het niet aan jouw pc ligt ;).

[ Voor 34% gewijzigd door KoffieNT op 02-09-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49
Ik zit zelf ook al maanden met een slome internet van UPC
dacht eerst dta het door dat ik verhuist was van een laag bouw naar een flat.
maar de laatste maanden is het gewoon een ramp ..

ik heb de Fiber Power Internet 60

maar ik bemerk gewoon dat mijn DL wel een heel stuk trager lopen ook online games gaan veel meer ping geven dan een jaar of wat geleden ..

met een speedtest kom ik uit op
0.87mb met Download
1.42mb met upload
afstand is 50 mi
Dit is toch veel te traag voor mijn verbinding ..

Oja ik zit draadloos met 1 pc op de verbinding en tv (uit) en telefonie

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 02-09-2009 20:53 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@ Stoney:
802.11n, niet 802.11a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Het lag dus aan de bekabeling. We hadden beneden cat5 maar dat moest dus cat5 e zijn. Dat wordt ff klussen :( :P

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

802.11n adapters zijn verplicht om ook 802.11a te supporten ;)... als het kan, natuurlijk 802.11n kiezen, maar niet alle AP's ondersteunen nog 802.11n. Een 5GHz-only netwerk heeft wel voorkeur i.v.m. betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 14:51
NickySantoro schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:49:
Het lag dus aan de bekabeling. We hadden beneden cat5 maar dat moest dus cat5 e zijn. Dat wordt ff klussen :( :P
Cat 5 kan 10/100Mb aan. Cat 5e 10/100/1000Mb. 60Mb hoort geen probleem te zijn. Heb zelf ook nog cat5 liggen ipv 5e en heb geen problemen om de 60Mb te halen. Staat er niet iets verkeerd geconfigureerd op je D-link? Klopt de poortsnelheid en duplex mode aan beide kanten tussen de pc en de d-link? Klopt de poortsnelheid tussen de modem en de d-link? etc

[ Voor 13% gewijzigd door falconxp op 02-09-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
falconxp schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:33:
[...]

Cat 5 kan 10/100Mb aan. Cat 5e 10/100/1000Mb. 60Mb hoort geen probleem te zijn. Heb zelf ook nog cat5 liggen ipv 5e en heb geen problemen om de 60Mb te halen. Staat er niet iets verkeerd geconfigureerd op je D-link? Klopt de poortsnelheid en duplex mode aan beide kanten tussen de pc en de d-link? Klopt de poortsnelheid tussen de modem en de d-link? etc
Nou we hadden een oude cat5 kabel beneden en die werkte dus wel gelijk in de PC, maar in de d-link ging die moeilijk doen. Nu hebben we net (na wat boren en onder de grond kruipen) cat5e aangesloten en het werkt als een trein.

We hadden trouwens cat5e kabel ff snel bij de gamma gehaald, het leuke is....op de verpakking staat cat5, maar als je zelf op de kabel kijkt zie je toch echt cat5e staan |:( 8)7

motabeatz.com

• habermas
  • Laatst online: 14-05 17:34
falconxp schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:33:
[...]Klopt de poortsnelheid en duplex mode aan beide kanten tussen de pc en de d-link? Klopt de poortsnelheid tussen de modem en de d-link?
Ik begrijp dat dit redelijk off-topic begint te geraken, maar bedoel je hier dat je zowel het upc-modem, de dir-655 en je netwerkkaart op 100Mb full duplex moet instellen?

• Pheebster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Welke routers / modem kun je allemaal gebruiken met UPC FP60. Heb nu de wired UPC modem maar wil ook wireless hebben.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Die staan hier over de pagina's verdeeld :).

De Dir-655 heb ik zelf en werkt perfect met mijn FP90. De Netgear (WNR 834B) die ik had kon maximaal 60 van die 90Mbit verwerken en dat was een 100Mbit-router.
Voor FP hoger dan 60Mbit is een GigabitWANrouter aan te raden. To play safe zou ik dat al doen vanaf een Mbit of 30, ben je ook enigzins voorbereid op een eventuele upgrade :).

@onder: Yes sir dat is hem. Nope, het is alleen een router.

Mijn situatie:

Kabelaansluiting > Splitter

> Kabeltje naar kabelmodem (Arris) > Telefoons

> Kabeltje naar kabelmodem (Cisco) > D-Link router > Computers

Ik heb deze router gekocht op aanraden van een vriend en omdat hij het meest geschikt was voor mijn budget. Enige ding waar ik totaal niet op heb gelet is het Wireless gedeelte van deze router omdat ik thuis niets wireless heb.

Dir-855 werkt natuurlijk ook, is alleen een stuk duurder en voegde voor mij niets extra's toe.

[ Voor 43% gewijzigd door KoffieNT op 03-09-2009 16:33 ]

• Pheebster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
KoffieNT schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:47:
Die staan hier over de pagina's verdeeld :).

De Dir-655 heb ik zelf en werkt perfect met mijn FP90. De Netgear (WNR 834B) die ik had kon maximaal 60 van die 90Mbit verwerken en dat was een 100Mbit-router.
Voor FP hoger dan 60Mbit is een GigabitWANrouter aan te raden. To play safe zou ik dat al doen vanaf een Mbit of 30, ben je ook enigzins voorbereid op een eventuele upgrade :).
Bedoel je deze: pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router ?

Klopt het dat het een router/modem in 1 is?

Enig idee of the D-Link 855 ook werkt met de FP producten van UPC? http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

[ Voor 20% gewijzigd door Pheebster op 03-09-2009 16:30 ]

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:09
Ik had 5 augustus een triple play abonnement besteld, bevestiging via mail gehad, maar er verder nooit meer iets over gehoord. Aangezien morgen de opleveringsdatum was, dacht ik, laat ik maar eens bellen. Krijg ik te horen dat de bestellen pas 30 augustus in het systeem 'is gezet'... Nou zei de beste dame dat ze de verzending van de mediabox/modem op haar agenda zou zetten, ik zal hem zeker weten in de loop van volgende week ontvangen. Dat moet ik eerst maar eens zien.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk modem zal ik krijgen als nieuwe klant van UPC? Ik heb nu alleen maar analoge kabel via UPC en voor de rest niks. Ik wil straks een 3 in 1 totaalpakket nemen.

Ik wil mijn Airport Extreme gaan gebruiken als doorgeefluik. Gebruik hier alleen nog maar Wireless. Dus dat UPC adverteert met die Wireless dingen maakt voor mij niks uit eigenlijk.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hoeveel PC's kan je draadloos op dat modem kwijt als je het modem hebt van een totaalpakket? Ben zelf niet bekend met UPC, iig nie van tegenwoordig. Vroeger kon je 1 PC op UPC hebben, hoe is dat tegenwoordig? Modem van UPC die ook draadloos is, zonder tussenkomst van een router

[ Voor 14% gewijzigd door GGS_206 op 03-09-2009 17:14 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:18
Als je een draadloos modem ontvangt, dan kun je er meerdere pc's op aansluiten (zowel bedraad als draadloos). Dat is namelijk gewoon een router. Op een doodgewoon modem kun je maar 1 pc aansluiten; je hebt namelijk recht op slechts 1 IP-adres.

Je kunt wel een draadloze router aansluiten op je modem, en dan kun je zoveel pc's aansluiten als je wil. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 03-09-2009 17:52 ]

• Liegebeest
Of een combo draadloos + bedraad en dan kun je ook meerdere PCs van de volle snelheid laten genieten :)

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25
Even een vraagje hoe hebben jullie dat nu gedaan? Ik heb sinds vandaag ook UPC FP en ik zie dat je hier gewoon via DHCP een publiek IP adres krijgt ... :S Ik wil gewoon mijn privé netwerk houden, namelijk 172.16.10.x/172.16.13.x (/24)

Heb een server hier draaien met ESXi dus zou in principe gewoon deze VM als router kunnen laten fungeren ware het niet dat UPC dynamische IP's toepast. Dus niet echt prettig als je dan een statisch IP op een interface ... Wat is het meest aan te raden, of mis ik heir iets :) ? Had hiervoor een ADSL lijn met Zyxel 2602H modem met 4p switch en via de switch gewoon een intern netwerk ... (via PAT naar buiten)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Jij had een ASDL modem/router, van UPC heb je een kabelmodem (zonder routerfunctie). Je zit dus appels met peren te vergelijken.

Als je met een private range wilt werken moet je dus iets hebben wat NAT doet. Dat kan een losse router zijn, dat kan je server zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Mawlana
Via DHCP hoor jij inderdaad een publiek IP adres te krijgen, vóór slechts 1 netwerkapparaat. Jouw router kan in je eigen LAN gewoon private IP adressen uitdelen.

Wat jij moet doen is ervoor zorgen dat de WAN interfacen van je systeem het IP adres via DHCP toegewezen krijgt.

Ik heb zo het gevoel dat jouw Zyxel modem een modem/router is wat private IP adressen uitdeelt.

/edit: ik moet eens vaker op F5 rammen...

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 03-09-2009 22:20 ]

• --help
Ah ik heb me even ingelezen om te zien wat ik nu precies heb ... inderdaad alleen een modem. Ga me Router VM dan maar eens verbouwen ;-)

@dion_b: ik wil geen NAT, graag PAT. Anders ben ik zo beperkt.

Kermis is soms zo zwaar .... netwerk instellen gaat dan niet zo scherp. Sorry voor de vraag :>

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

cailin_coilleach schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:48:
Grappig. Zwengel net een Torrent aan die aan paar minuten op 2.8 MBps ging zitten (zo'n 23/24 Mbit dus) wat helemaal klopt. Daarna kakte hij meteen in naar de oude, bekende waardes tussen de 500 en 800 kBps en dus weer dik onder de cap. Kan natuurlijk aan de torrent liggen, maar er zijn volgens het overzicht bijna 1000 seeders. Mmm :)

EDIT:
Ah! Nu is ie weer even 2.nogiets MBps... Het zal dus inderdaad toch gewoon aan de torrent zelf liggen. Netjes hoor.
Ligt niet aan de torrent ligt aan upc.
Ik heb nu de Fiber60 variant had hiervoor 16mbit.
voordat ik het nieuwe modem had haalde ik op mijn private trackers altijd tussen 1.5mbps en 1.8mbps.
nu met het nieuwe modem icm fiber60 haal ik 800kbps. ik zag 1 minuut even een uitschieter naar 4.2mbps en dat ligt toch echt aan upc.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

citomaster schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:29:
Ik had 5 augustus een triple play abonnement besteld, bevestiging via mail gehad, maar er verder nooit meer iets over gehoord. Aangezien morgen de opleveringsdatum was, dacht ik, laat ik maar eens bellen. Krijg ik te horen dat de bestellen pas 30 augustus in het systeem 'is gezet'... Nou zei de beste dame dat ze de verzending van de mediabox/modem op haar agenda zou zetten, ik zal hem zeker weten in de loop van volgende week ontvangen. Dat moet ik eerst maar eens zien.
Ik heb eenzelfde geintje. Ik heb op 29 juli internet+bellen besteld met als gewenste opleverdatum 28 Aug. ADSL op gezegd per 29 aug.

Keurig dezelfde dag bevestiging per email ontvangen maar geen spullen ontvangen. Ik bellen, blijkt dat in het UPC systeem de order pas op 24 Aug is binnengekomen!
Ook had ik aangegeven dat mijn telefoonnummer behouden moet blijven van KPN naar UPC. Blijkt dat het helemaal geen zin heeft dit in te vullen want je moet alsnog apart een machtigingsformulier insturen en 2 weken later is dan je telefoon omgezet....waarom vul ik dit dan in op het aanvraagformulier..... :?

Ik hoop een dezer dagen mijn spullen te ontvangen want ik zit nu thuis al een week zonder internet :-(

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb juist om een 'zwart internet-gat' te voorkomen mijn XS4ALL Lite abonnement pas opgezegd nadat mijn UPC lijn werkend was opgeleverd.

Okee, ik betaalde in augustus dus wel voor 2 abonnementen (XS4ALL & UPC), maar dat had ik er wel voor over.

Misshien ook een tip voor andere overstappers: Zeg het oude abbo pas op nadat de nieuwe lijn opgeleverd is en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Jup, dit zeg ik ook altijd tegen iedereen die over gaat stappen van ADSL naar kabel of andersom. De meeste doen dit niet omdat ze dan met dubbele kosten zitten.
Ik geef liever 30 euro meer uit zodat als de overstap misgaat ik iig nog een backup heb, maar blijkbaar ben ik een van de weinigen in mijn buurt.

Wat ik ook wel eens hoor is dat je een ADSL-abonnement nog minimaal 2 maanden na opzegging moet betalen voordat je er uiteindelijk vanaf bent en dan zorgen deze overstappers ervoor dat de overstapdatum naar UPC precies op die datum uit komt. Niet bepaald slim maar goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb gisteravond bij een vage kennis UPC internet aangesloten. Zojuist werd ik door die persoon gebeld dat hij slechts met één computer tegelijkertijd verbinding kan maken met het internet. Beide machines afzonderlijk kunnen dus wel verbinding maken.

Situatie: modem UPC -> WRT54G -> PC & notebook, beide via 54G met WPA encryptie.

DHCP op de router en clients is uiteraard ingeschakeld (dit was het 1e waar ik aan dacht), voor de zekerheid heb ik even alle firewalls / antivirus uitgeschakeld. Ook WPA heb ik uitgezet, maar ik krijg het niet werkend.

Is het mogelijk dat de router defect is, of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Janssen op 04-09-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Frappant! Ik heb hier een 60mbit lijntje van UPC. Via Eweka downloade ik altijd met +/-5000kb/s als UPC een keer niet aan het knijpen was. Nou zet ik net Usenet aan en tot mijn verbazing knal ik met 6360kb/s constant alles binnen . Prima natuurlijk, maar heeft UPC iets meer open gezet of is Eweka gul aan het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

CasperBTU schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:33:
Frappant! Ik heb hier een 60mbit lijntje van UPC. Via Eweka downloade ik altijd met +/-5000kb/s als UPC een keer niet aan het knijpen was. Nou zet ik net Usenet aan en tot mijn verbazing knal ik met 6360kb/s constant alles binnen . Prima natuurlijk, maar heeft UPC iets meer open gezet of is Eweka gul aan het doen?
Het kan beide zijn. Tot voor kort was het maximum van eweka 40mbit. Dit is volgens mij nu opgeschroeft naar 50 oid. Dat verklaart ook waarom je nu sowieso hoger kan. Eweka is dus ook gul aan het doen :D

Ikzelf zal ook niet mijn oude abo opzeggen voordat de nieuwe loopt. Dan maar iets extra betalen. Een paar weken zonder internet zie ik echt niet zitten :D Je moet toch incalculeren dat er iets verkeerd kan gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door KillGhost op 04-09-2009 15:46 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 20:42

Sm0k3r

cough...cough...

Zowel de DIR-655 als de DIR-855 kunnen 240Mbit+ routeren dus beide zijn uiterst geschikt voor glasvezel (echte) en de Fibre Power van UPC.

Beide Routers zijn overkill, processor is veels te sterk voor gemiddelde gebruiker en er zit zat geheugen in om jouw straat van ip adressen te voorzien.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
heb nu net mijn sitecon gamoing router binnen van upc. ga het zo installeren, ben beniewd wat de router nu doorgeeft hopelijk de volle snelheid , afijn eerst installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Met een FP60 abbo kun je "buiten de spits" ca. 7000 kByte/sec binnentrekken (volgens Grabit, met een payserver in A'dam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Komt door Eweka. Ga maar eens de snelheden omrekenen van Mbit naar KB/s ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
nou het werkt perfect . alles op de goede snelheid en online gamen gaat prima, aleen tidje niet gedaan . alleen nog voor de laptop draadloos instellen. de pc ,s staan boven (3intotaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:37:
[...]

Komt door Eweka. Ga maar eens de snelheden omrekenen van Mbit naar KB/s ;)
Er is inderdaad wel iets aan de hand met Eweka. Ik haalde net ook zo'n 6-6MB/s, nu lange pieken naar 8-9MB/s :).

Ik las vorige week dat de limiettijden van UPC waren aangepast maar merkte er zelf nog niets van. Nu inderdaad wel en zo mag het wel blijven 8).

Hierzo een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0174/Ja.jpg

Niet echt een strakke lijn die ik eerst met de 5MB/s wel had, maar goed.

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 04-09-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Als dat de hele dag zo is vind ik dat zeer netjes van UPC.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wat is max haalbaar met 4 draden van Eweka? En wat voor modem zou ik nou krijgen als nieuwe klant van een totaal abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Zojuist weer even een screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0863/ye.jpg

KoffieNT Likes O+

Oja, ik heb het 90Mbit-abo, dus wie weet wordt ik daar nog wel wat door gelimiteerd (officieel wel 11,25MB/s max, maarja in de praktijk...). Iemand 120Mbit met een Eweka account hier?
Executor16 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:12:
Wat is max haalbaar met 4 draden van Eweka? En wat voor modem zou ik nou krijgen als nieuwe klant van een totaal abbo?
Net even gekeken, met 4 sloten haal ik zo'n 7,5-8MB/s.

[ Voor 17% gewijzigd door KoffieNT op 05-09-2009 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Dat is echt relaxed. Is de cap er ook overdag af bij jou? Ik wil denk ik eerst ook voor het totaal abbo gaan met 90Mbit. Als dat bevalt kun je toch gelijk upgraden naar de 85,- aanbieding met 120Mbit? Of kan dat niet zomaar omdat dat een aanbieding is (voor bv nieuwe klanten).

Edit: Dit staat ook leuk op de site van UPC btw: Wanneer u nu Fiber Power 60, 90 of 120 bestelt, betaalt u tijdelijk geen installatiekosten. Deze actieperiode loopt tot en met 31 juli 2009 :D

[ Voor 26% gewijzigd door Executor16 op 05-09-2009 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Apart, worden jullie dan niet geknepen via Eweka? zelfs met SSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
angelus20 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 02:15:
Bij mij is sinds deze week de cap er helemaal af, 24/7 haal ik de volle bak met mijn FP60 abbo.

Op de piekuren varieert de sneheid van de usenet downloads wel wat, maar dat is niet meer als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Executor16 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 02:03:
Dat is echt relaxed. Is de cap er ook overdag af bij jou? Ik wil denk ik eerst ook voor het totaal abbo gaan met 90Mbit. Als dat bevalt kun je toch gelijk upgraden naar de 85,- aanbieding met 120Mbit? Of kan dat niet zomaar omdat dat een aanbieding is (voor bv nieuwe klanten).

Edit: Dit staat ook leuk op de site van UPC btw: Wanneer u nu Fiber Power 60, 90 of 120 bestelt, betaalt u tijdelijk geen installatiekosten. Deze actieperiode loopt tot en met 31 juli 2009 :D
Ik denk dat 90Mbit het beste abonnement is omdat als je het 60Mbit-abo ziet, je voor een tientje meer de helft aan speed meer krijgt. Als je dan weer hoger wil moet je 20 euro bij leggen voor 1/3 snelheid meer, dat is dan weer een stapje te ver vind ik.

Ik zie op de site van Eweka dat er nog steeds 40Mbit staat, dus misschien heeft een stagiere wel op een knopje geduwd ofzo.. (been there myself :D)
We zien het wel.
angelus20 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 02:15:
Vanmiddag leek er, vergeleken met Ewekasnelheid nu, toch nog een limiet aan te zitten. Ik zal het morgen weer eens gaan testen met alle speedtests :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Ik wilde zoals te lezen is op de vorige pagina eerst een router configureren op mijn server echter lukt dit niet. Heb op me server een NIC erbij gezet (outgoing) deze krijgt in ESXi op de host een IP. Als ik deze VM-NIC aan een VM koppel krijgt deze GEEN ip adres. Klopt het dat UPC bepaalde mac adressen blokkeert ofzo? (00:56:xx:xx:xx range) Apparte is dus als je de modem restart dat hij in het begin een prive netwerk leased en hierna overgaat op publiek. de VM krijgt WEL een prive IP maar geen publiek IP heb ik gemerkt ... Iemand ervaring hiermee die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nu download ik opeens met 3MB/s via Eweka. (speedtest.net geeft wel gewoon 90Mbit aan).

Nou ja, we kijken het wel weer effe an :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
KoffieNT schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 03:31:
[...]

Ik denk dat 90Mbit het beste abonnement is omdat als je het 60Mbit-abo ziet, je voor een tientje meer de helft aan speed meer krijgt. Als je dan weer hoger wil moet je 20 euro bij leggen voor 1/3 snelheid meer, dat is dan weer een stapje te ver vind ik.
Denk het ook eigenlijk wel. 90Mbit moet wel ruim voldoende zijn, aangezien het toch niet haalbaar is met 1 account bij Eweka :D Het HDTV pakket wat je bij de 120Mbit aanbieding krijgt is volgens mij ook niet heel bijzonder. De enige die ik leuk vind zijn Discovery & National Geographic. Dus zonder het HDTV pakket betaal je voor alles in 1 bij elkaar 68,- en met het 120 abo zou dat 85,- zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 06-09-2009 19:38 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb het HDTV pakket gehad. Ben er gauw genoeg weer vanaf gestapt, het koste alleen maar extra geld en de enige HD-zender die interessant is is Discovery. En dan zijn dat gewoon herhalingen (in HD) van wat ik allaaaang gezien had op de normale Discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
--help schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:59:
Ik wilde zoals te lezen is op de vorige pagina eerst een router configureren op mijn server echter lukt dit niet. Heb op me server een NIC erbij gezet (outgoing) deze krijgt in ESXi op de host een IP. Als ik deze VM-NIC aan een VM koppel krijgt deze GEEN ip adres. Klopt het dat UPC bepaalde mac adressen blokkeert ofzo? (00:56:xx:xx:xx range) Apparte is dus als je de modem restart dat hij in het begin een prive netwerk leased en hierna overgaat op publiek. de VM krijgt WEL een prive IP maar geen publiek IP heb ik gemerkt ... Iemand ervaring hiermee die me kan helpen?
Er worden geen macadressen geblokkeerd. Wanneer je echter een andere netwerkapparaat (of hetzelfde netwerkapparaat met een ander macadres) aansluit op het modem, dan dien je het modem wel te rebooten (spanning eraf, spanning erop).

Hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon een configuratiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb nu ADSL & Telefonie van Online. Ook heb ik nog een BelBudget lijn van KPN. Nu is dat KPN telefoonnummer degene die ik wil behouden, daar bellen mensen mij namelijk nog steeds op.

Kan ik UPC nu al aanvragen met behoud van het KPN nummer. Daar heeft Online namelijk niks mee te maken. En ik zou al gelijk kunnen internetten en bellen via UPC voordat ik Online heb opgezegd aangezien UPC via de kabel zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

sylvesterrr schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:25:
[...]

Er worden geen macadressen geblokkeerd. Wanneer je echter een andere netwerkapparaat (of hetzelfde netwerkapparaat met een ander macadres) aansluit op het modem, dan dien je het modem wel te rebooten (spanning eraf, spanning erop).

Hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon een configuratiefout.
Bij mij deed 'ie het ook niet met de router, alleen op de PC zelf. Uiteindelijk maar gewoon 't MAC adres gecloned, toen deed de router het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Executor16 schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:08:
Ik heb nu ADSL & Telefonie van Online. Ook heb ik nog een BelBudget lijn van KPN. Nu is dat KPN telefoonnummer degene die ik wil behouden, daar bellen mensen mij namelijk nog steeds op.

Kan ik UPC nu al aanvragen met behoud van het KPN nummer. Daar heeft Online namelijk niks mee te maken. En ik zou al gelijk kunnen internetten en bellen via UPC voordat ik Online heb opgezegd aangezien UPC via de kabel zal gaan.
Je kunt inderdaad je eigen nummer behouden bij UPC. (ben ook overgestapt van KPN naar UPC qua telefonie)

Dit ging helaas niet helemaal lekker, ik geloof dat ik 1 of 2 weken met een ander nummer heb gezeten en daarnaast had ik gekozen voor een geheim nummer, wat wij altijd al hebben gehad, maar dit heeft ook meer dan 3 weken geduurd voordat het uiteindelijk weer geheim was.

Ik weet alleen niet of je, als je KPN/Online even wil houden met UPC daarlangs, tegelijkertijd hetzelfde (oude) nummer kunt gebruiken. Bel UPC even daar over :).

Edit: Even update over de limiet/eweka-situatie :P : Gisteren en vandaag (overdag) download ik opeens met 2-3MB/s. Speedtest.net en upc.nl/speedtest geven wel gewoon 'normale' waardes aan, dus misschien ligt het weer aan de limiettijden van UPC, ergens bij Eweka, of ergens onderweg natuurlijk :P.

Ik kijk het deze week gewoon even aan. Met 2-3MB/s downloaden is niet echt acceptabel.

Momenteel zelfs met zo'n 1800kb/s :X.

[ Voor 59% gewijzigd door KoffieNT op 06-09-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:00
Eweka hier de hele dag al met 500KB/s :'( ik heb een 30Mbit's abo. Normaal ligt mijn cap zo'n beetje op 1300 KB/s maar wat is normaal tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Iedereen heeft het over de download snelheden, maar hoe zit het eigenlijk met de upload snelheden? Wij zijn hier thuis aan het twijfelen om over te gaan op UPC, maar ik heb een klein servertje draaien.
Nu zou die 6 Mbit/s uit het Fiber60 pakket genoeg moeten zijn, maar als het netals met de upload snelheden tot 1/3 gekort wordt is het te weinig. Worden de upload snelheden ook gekort?

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Executor16 schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:08:

Dit gaat als volgt:
1 - je vraagt je UPC abbonement (met telefonie) aan.
2 - het een en ander wordt geleverd, met een tijdelijk nummer voor je UPC telefonie aansluiting. Dit werkt al, maar het tijdelijke nummer is wel een gerecycled nummer.
3 - Het zit een formulier voor nummermigratie in het pakket. Dit vul je in.
4 - UPC zorgt er voor dat je oude nummer gemigreerd wordt naar de nieuwe UPC telefoniedienst en zegt je oude telefoniedienst op.

Je bent dus steeds bereikbaar op je oude nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
joopv schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:37:
[...]

Dit gaat als volgt:
1 - je vraagt je UPC abbonement (met telefonie) aan.
2 - het een en ander wordt geleverd, met een tijdelijk nummer voor je UPC telefonie aansluiting. Dit werkt al, maar het tijdelijke nummer is wel een gerecycled nummer.
3 - Het zit een formulier voor nummermigratie in het pakket. Dit vul je in.
4 - UPC zorgt er voor dat je oude nummer gemigreerd wordt naar de nieuwe UPC telefoniedienst en zegt je oude telefoniedienst op.

Je bent dus steeds bereikbaar op je oude nummer.
Als het oude KPN nummer overgenomen wordt door UPC dan kan ik dus KPN ook helemaal opzeggen? En als dit nummer dan over is naar UPC, kan ik dat dan in de toekomst ook weer gewoon meenemen naar andere providers of weer terug naar KPN bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:16

ManiacsHouse

Scheisse!

Executor16 schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:07:
[...]

Als het oude KPN nummer overgenomen wordt door UPC dan kan ik dus KPN ook helemaal opzeggen? En als dit nummer dan over is naar UPC, kan ik dat dan in de toekomst ook weer gewoon meenemen naar andere providers of weer terug naar KPN bijvoorbeeld?
Ja en ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289438

Mijn oog was ook gevallen op de DIR-855, werkt parentcontrol goed op deze router? Ik wil namelijk tijdschema's aankunnen maken om restricties per pc in te stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 289438 op 07-09-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:38
Let op als je overstapt van KPN naar UPC telefonie met je voicemail, deze moesten we handmatig apart instellen omdat ie nog op de ouwe KPN stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Executor16 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:12:
Wat is max haalbaar met 4 draden van Eweka?
Ikzelf haal met 4 draadjes zo'n 2400 kb/s bij Eweka. Dus zo'n 600kb/s per thread. Ik heb een 30mbit lijntje.

[ Voor 5% gewijzigd door KillGhost op 07-09-2009 10:02 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Zijn er meer mensen met storing in de regio Rotterdam?

Hier valt al meer dan twee weken de telefonie en internet meerdere keren per dag weg.
Ik had het idee dat het aan de netwerk-werkzaamheden bij UPC lag.

Al twijfelde ik wel, misschien ligt het wel aan instellingen in mijn router (WRT160N) aangesloten op de Arris-modem.
Hoe dat de telefonie eruit kan klappen weet ik niet.

Vorige week gebeld tijdens een moment dat de telefonie werkte, krijg ik te horen: in uw woonplaats is een storing, het is erg druk...
Vanochtend wederom gebeld, nog/weer het zelfde.
Bevremend is dat er geen actuele storingen staan op de site van UPC zowel vandaag als vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118226

@miser

bij mij is de verbinding ook zo onstabiel als wat (postcode 3038) algelopen woensdag en zondag meld het bandje van de helpdesk al meteen dat er een storing is in rotterdam. donderdag kreeg ik wel iemand van de helpdesk aan de lijn en die dacht dat er bij het oplossen va de storing van woensdag iets mis was gegaan met mijn lijn (en hoe zat het dan met al die spontane modemresets voor dat de storing van woensdag verholpen was??) en daar heeft een monteur naar gekeken. niet dat dat geholpen heeft want om de haverklap ligt de verbinding er uit.

en inderdaad vermeld de website doodleuk dat er geen storingen bekend zijn, terwijl het bandje van de helpdesk wel weet heeft van een storing. heel merkwaardig. nou ben ik positief ingesteld, dus ik denk dat iemand in alle drukte heeft vergeten om de statussen op de website aan te passen (net als de vorige keer, en die keer daarvoor) en dat het niets te maken heeft dat upc liever niet wil dat potentiele nieuwe klanten te zien krijgen dat er zo veel storingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

WoBaDijk schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:52:
Iedereen heeft het over de download snelheden, maar hoe zit het eigenlijk met de upload snelheden? Wij zijn hier thuis aan het twijfelen om over te gaan op UPC, maar ik heb een klein servertje draaien.
Nu zou die 6 Mbit/s uit het Fiber60 pakket genoeg moeten zijn, maar als het netals met de upload snelheden tot 1/3 gekort wordt is het te weinig. Worden de upload snelheden ook gekort?
Nee :)
Pagina: 1 ... 26 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.