UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 25 ... 103 Laatste
Acties:
  • 803.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 20:53
Ik zei eerder uncapped, maar heb een redelijk fluctuerende snelheid...
Speedtest springt gelijk naar de 59 mbit en blijft daar, upload ook 6.1 mbit en blijft zo, maar usenet (SSLv2) geeft bij mij een gemiddelde van 4,6 MB/s (36.8 mbit)... Nog niet helemaal ok dus, en het kan ook geen overbezetting zijn, anders had ik geen stabiele speedtest.

Dus net als GrandPuba eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Dit is mijn speedtest snelheid...
Mijn upload komt niet hoger als rond de 1.6Mbit download ligt tussen de 27 en 29Mbit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/549272526.png

Na het modem een keer aan en uitgezet te hebben een betere upload....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/549278885.png

[ Voor 28% gewijzigd door GrandPuba op 26-08-2009 22:57 ]

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:38
kipusoep schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:58:
Mensen, goed nieuws.
Het lijkt er op dat UPC zich heeft laten corrigeren door de COAX.
Heb namelijk op het moment, in Apeldoorn, een downloadsnelheid van 5,5 MB/s (UPC 60), 's avonds! :)
Nee hoor.. m'n newsgroup downloads worden precies gelimiteerd op 1.75Mb/s.momenteel terwijl 3MB/s zeker mogelijk is. Fijn zo'n cap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 08:30

MrDrako

nep ict'er

Hier in nijmegen heb ik nergens last van met shaping oid, snelheid is consequent hoog, met nieuwsgroepen/http downloads/streaming.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/549295841.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314490

Mensen, goed nieuws.
Heb namelijk op het moment, in Apeldoorn, een downloadsnelheid van 5,5 MB/s (UPC 60), 's avonds! :)
Bittorrent uploads/Soulseek/irc dcc worden nog steeds gecapt tot enkele KBs per seconde zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 20:53
Anoniem: 314490 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:31:
[...]

Bittorrent uploads/Soulseek/irc dcc worden nog steeds gecapt tot enkele KBs per seconde zo te zien.
Hmm mensen zeggen dat het miosschien toch weer wat met SSLv2 en v3 te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Mensen, goed nieuws.
Verdomd, mijn lijntje draait ook weer op redelijke snelheid (45 Mbit) op dit moment. Misschien heeft UPC de knijpschema's aangepast?

All that you know, is at an end

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik had er deze avond nog wel last van.. eerst 30Mbit maar knijpen is over want het is weer midden in de nacht.
Download speed: 9075.64 KB/s

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 13:58
3:00
Torrents op het moment fluctueren enorm...zowel van public als private trackers...
3MB/s down en dan 50KB/s down, upload ~350 KB/s en ~5KB/s en dan weer max en dan weer min...
TPB torrent worden compleet geblocked bij mij...
En na een kwartiertje fluctueert downloaden nog steeds maar upload blijft tussen de 5-70KB/s
Soulseek blijft 50KB/s down en uppen... op het moment... Laat hem nacht aan en bekijk het in de ochtend wel wat hij aan totalen heeft gedaan...
3:15
Torrents upload stabiel rond de 60-70KB/s, geen fluctuaties.
Internet lijn klappert er nu hele tijd uit... disconnect online game, disconnects in soulseek, torrents..
3:50
Torrents lijken nu goed te draaien... download niet max maar upload wel rond me max 300KB/s (als ik hem zo instel...)
Soulseek lijkt rond de 50KB/s down en rond de50KB/s te uploaden...
Laat de rest van de avond * kuch* ochtend soulseek aan staan en bekijk het in de ochtend...

World of Warcraft geeft nu geen lag problemen terwijl me torrents en soulseek aan het draaien zijn...
Valt me wel op dat soulseek niet verder komt dan de 50-60KB/s down en up...
4:00 Soulseek blijft op 50-60KB/s steken...
Tijd om naar bed te gaan...

EDIT:
Typos weg gehaald.. hopelijk)

[ Voor 4% gewijzigd door qwaurck op 27-08-2009 04:04 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gisteravond rond 23:00 was ik bezig met een nntp download van de europese serverfarm (A'dam) van Easynews. Grabit, geen ssl, poort 119, 10 sessies, FP60 abbo, Eindhoven.
Voor 22:59:20: 20Mb/s strakke lijn
om 22:59:20 zag ik de download oplopen naar 50Mbit/s ( hoera!? ) maar geen strakke lijn.
om 23:03 was het terug gezakt naar 30Mbit/sec strakke lijn...en dat bleef zo tot ik klaar was rond 23:07.

Het leek alsof er een mechanisme aan het werk was wat reageerde op een capaciteitsprobleem in het netwerk.

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 08:45
Ik zit bij xlned en heb een 25 Mbit verbinding.

Tot 23:00 zit ik precies op 988 Kb/sec. Bij mij loopt de DU meter mee.
Zo'n strakke lijn het is ongelofelijk.

Na 23:00 gaat het weer gewoon vol aan. Precies zoveel als mijn wifi aan kan. (2.6 Mb/sec)

Torrent : bij open trackers en privat trackers 5 á 10 Kb/sec.

Upgraden naar FP is voor mij nutteloos, denk ik......
Kan misschien nog beter een downgrade doen, als dat nog kan.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

De afgelopen paar dagen via MegaUpload dezelfde file binnengehaald als test. (omgeving Eindhoven)
Na 18:00 uur komt ie binnen met ongever 60-80Kb/s (verschillende keren getest tot een uur of 12 als ik ga slapen)
In de ochtend komt ie binnen (voordat ik naar mijn werk ga) met 700-800Kb/s
Dus 1/10 van de snelheid.....
Eens zoeken welke andere providers op mijn adres inet leveren...

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Heeft iemand trouwens geprobeerd in hoeverre het inschakelen van (geforceerde) Bittorrent Protocol Encryption effect heeft op het afknijpen van het Bittorrent verkeer?

(Met geforceerd bedoel ik de outgoing settings op forced en het niet toelaten van legacy incoming.)

[ Voor 0% gewijzigd door Soyuz op 27-08-2009 14:24 . Reden: Typo ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 19:33
WTF? Cappen ze sites als MegaUpload ook? o_O

Da's wel heel erg ballen hebben, want dat is gewoon HTTP.

@StyleWarz:
Dat is al uitvoerig getest.

[ Voor 17% gewijzigd door Liegebeest op 27-08-2009 14:54 ]

Liege, liege, liegebeest!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Nu nog steeds volle snelheid. Denk dat ze inderdaad de tijden wat aangepast hebben.

No guts, no glory!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik kon dit bericht terug vinden. Thuis draai ik eigenlijk al jaren enkel met Bittorrent Protocol Encryption aan, maar ik vraag mij af of we hier over een nieuw versie hiervan praten. In deze post wordt dit namelijk geimpliceerd, hierbij vraag ik mij dus af of wij over de (toemalige) 1.8.4 of de 2.0 beta's van utorrent praten.

Op het moment verblijf ik in het buitenland, vandaar dat ik niet zelf kan testen.

• KillGhost

KillGhost

\o/

Nu is de cap er wel op. Dus zo te zien om 16:00 erop. Iemand hetzelfde?

No guts, no glory!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:35

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik snap er niks van... Ik heb geen enkel probleem met downloaden. Nu met Newsleecher 3,21MB/s. Heb een 30-abo maar ik neem aan dat de cap op alle abo's zit?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@ KillGhost: hier hetzelfde, zit nu op de 1.18 MB/s, maar ik startte m'n download pas na vier uur, dus kan je niet vertellen hoe het ervoor was.

PS: heb 30mbit abbo

[ Voor 7% gewijzigd door Fatal Mind op 27-08-2009 16:37 ]

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-04 16:04
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/549849404.png

FP60 Abbo. Consistente snelheden gedurende de hele dag in Haarlem.

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024

• joopv
  • Niet online
eRixxje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:58:
[afbeelding]

FP60 Abbo. Consistente snelheden gedurende de hele dag in Haarlem.
Dit is nutteloos... Je moet testen met een download applicatie zoals torrent of usenet. Speedtest.net testen gaan vrijwel altijd met maximale snelheid.

Je verbinding wordt niet 'afgeknepen', maar bepaalde sites of applicaties worden afgeknepen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 14:27
ManiacsHouse schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:19:
Ik snap er niks van... Ik heb geen enkel probleem met downloaden. Nu met Newsleecher 3,21MB/s. Heb een 30-abo maar ik neem aan dat de cap op alle abo's zit?
Zit op alle abo's.. Dus ook op FP30. Dat heb ik nl. en ik dl nu met 10Mb/s...

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bas r schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:07:
[...]

Zit op alle abo's.. Dus ook op FP30. Dat heb ik nl. en ik dl nu met 10MB/s...
Nou ja dacht het dus niet... :? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/5225/upc.jpg

Deze snelheid heb ik altijd. 3,35MB is toch om en nabij de 30Mbit? Jij zit dus op 1,0MB nu?

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-08-2009 18:31 ]

• joopv
  • Niet online
bas r schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:07:
[...]Zit op alle abo's.. Dus ook op FP30. Dat heb ik nl. en ik dl nu met 10MB/s...
Kunnen we met elkaar een afspraak maken over het correct gebruik van bytes ( B ) en bits ( b ) per seconde?
MB/s = Megabyte/sec, Mb/s = Megabit/sec
kB/s = kilobyte/sec, kb/s = kilobit/sec

Geheugensteuntje: een Byte = 8 bits, en de hoofdletter B lijkt erg veel op het cijfer 8.

[ Voor 35% gewijzigd door joopv op 27-08-2009 19:06 ]

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Zo, internet lag eruit. Dus ik, natuurlijk, de HD bellen.

Guess what? Nadat ik mijn postcode en straatnummer had opgegeven, en terwijl ze mij vertelden dat er een storing in de wijk is, BAM internet staat weer te loeien.

Dat is al, geen twijfel over mogelijk, de 3e keer. Dat is gewoon teveel toeval om toeval te zijn.
Morgen een keertje doorbellen en ze toch een beetje proberen uit te horen.

• Executor16
  • Niet online
Is de cap ALTIJD 1/3 van de max snelheid?

Dus met FP120 hou je nog 40mbit over = ongeveer 4,5 tot 5mb/ps?

[ Voor 44% gewijzigd door Executor16 op 27-08-2009 21:55 ]

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Deel het door 8 en je hebt je antwoord ;)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

En wat doen die kl**tviolen 's avonds tussen 11 en 12? Gegarandeerd vliegt hier dan elke keer de verbinding eruit... Zit je net te gamen ineens Teamspeak offline. Korte tijd later MSN en dan alles weg. Als ik ga zitten wachten duurt het ruim een kwartier. Als ik zelf het modem reset een minuut of 5.

En UPC zegt het niet te weten... :(

• qwaurck
Ik heb later in de nacht van (na 02:00 tot ~04:00) dat internet er even uit ligt.
Dit duurt hooguit een paar seconden....
UPC Service Desk weet niet (denk ik), wat de beheerders aan het doen zijn... Of laten doen...
Torrents en Soulseek, IRC, zijn overdag max 15- 20 KB/s (dus 120- 160 kbit/s), heel toevallig draait alles op die max zit.. dus niet 20KB/s delen door 3 applicaties..... In de avond loopt het tot max 50 KB/s (zoals nu)...

• Executor16
  • Niet online
HotFix schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:06:
Deel het door 8 en je hebt je antwoord ;)
Dat bits en bytes verhaan snap ik wel, en die snelheid klopt ook :) maar de vraag was eigenlijk meer of ik dat ook daadwerkelijk overhou als de cap 1/3 is van je max (dus is de cap altijd 1/3 of soms ook meer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Cap is max 1/3... 160kbit is niet echt 1/3 van me 30mbit of wel.
Vandaag (mm gister) tussen 23:00 en 00:00 nul keer uitgevallen btw...

EDIT
Om 0:15 (3min terug dus) viel me internet 1 keer uit

[ Voor 54% gewijzigd door qwaurck op 28-08-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
@Joopv, volgens mij is er "iets" real time" de packets aan het inspecteren...

Zodra ik torrents activeer fluctueert me snelheid... is hij 5-10min stabiel en dropt het naar beneden en gaat het langzaam omhoog en dropt het weer etc etc... Hieronder een uitleg.

3:50
OpenSuse download gister max (3MB/s), (+200 seeders connected) nu connect ik met max 18 seeders... en download ik OpenSuse met jawel ~300KB/s...
3:57
OpenSuse heeft 20 seeders connectie en download met ~350KB/s..
4:00
Ik voeg 2 extra OpenSuse packages aan me download en al me torrents zakken naar de ~10-20KB/s down/ up en na een paar seconden vliegt download omhoog naar 3MB/s. En gelijk daarna vliegt het naar de1.1 MB/s.
OpenSuse na deze actie 10 seeders connected...
4:03
Ik stop me torrents en na een paar seconden start ik ze weer en hoppa download nu met ~300KB/s en upload met ~350KB/s..
4:10
Ik download nu met ~1.5MB/s (15mbit), ik upload nu met ~50 KB/s (400kbit) tot ~175KB/s (14mbit).. Dit gaat op en neer....
Alle 3 de torrents hebben ~500KB/s download in gebruik...
4:43
Ik download nu met 3MB/s (30mbit), deze snelheid wordt max een paar minuten volgehouden... zakt weer in en gaat weer omhoog...
Upload blijft steken op ~200KB/s. zakt ook in op het moment dat download ook naar beneden zakt...

[ Voor 6% gewijzigd door qwaurck op 28-08-2009 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 19:12

MeNTaL_TO

The future is not set

qwaurck schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 04:22:
@Joopv, volgens mij is er "iets" real time" de packets aan het inspecteren...
Ja dat is wat trafficshaping inhoud.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
qwaurck schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 04:22:
Zodra ik torrents activeer fluctueert me snelheid... is hij 5-10min stabiel en dropt het naar beneden en gaat het langzaam omhoog en dropt het weer etc etc... Hieronder een uitleg.
Torrent is een protocol met heel veel variabelen die jouw uiteindelijke download snelheid bepalen.
- aantal seeders,
- uploadsnelheid van die seeders,
- veel thuisrouters die het erg moeilijk hebben met torrents,
- sommige torrent clients leggen een (te?) grote claim op de cpu,
- bittorrent is een 'sociaal' protocol, je wordt geacht minstens net zo veel en liever nog iets meer data te uploaden als dat je download, anders werkt het systeem niet goed. En dat kan ook in de client ingebakken zijn, iedere programmeur heeft daar zijn eigen ideeen over.

En tot slot dan nog de traffic shaping van UPC zelf. Of ze binnen het UPC netwerk zitten of er buiten (een tijd geleden heb ik duidelijk geconstateerd dat een p2p torrent seeder binnen het upc netwerk veel sneller was dan er buiten.

Kortom, er zijn zoveel variabelen die het gedrag van een torrent download bepalen dat ik daar geen enkele uitspraak over zou durven doen.

Als je echt fanatiek met torrents bezig bent dan moet je je heel goed in de keuze van je thuisroutertje verdiepen. Veel consumentenrouters leggen het af vanwege:
- het grote aantal in- en uitgaande connecties dat ze moeten bijhouden,
- de steeds hoger wordende snelheden,
En dat merk je niet zomaar. Als je dit niet weet dan kan het zomaar zijn dat de traffic shaping van UPC de schuld krijgt. Een thuisrouter die goed werkt met een usenet client op een 60Mbit lijn, kan best instorten als hij 300 connecties moet bijhouden van een torrent client op diezelfde lijn.

De thomson TWG850 die UPC levert met hun abbonementen tot 30Mbit kan ik reproduceerbaar plat krijgen met een torrent client, en die testen heb ik gedaan toen ik nog een 16Mbit abbonement had. Ik heb destijds dat ding in een domme mode gezet en mijn eigen Cisco als NAT router ingezet, en dat werkte een stuk beter.

Zie mijn rapportje op http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=26906

[ Voor 41% gewijzigd door joopv op 28-08-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-04 16:04
joopv schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Dit is nutteloos... Je moet testen met een download applicatie zoals torrent of usenet. Speedtest.net testen gaan vrijwel altijd met maximale snelheid.

Je verbinding wordt niet 'afgeknepen', maar bepaalde sites of applicaties worden afgeknepen.
Zal ik het speciaal voor jou herhalen: FP60 Abbo. Consistente snelheden gedurende de hele dag in Haarlem.

Het plaatje was alleen ter info, vriendelijke vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316005

eRixxje schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

Zal ik het speciaal voor jou herhalen: FP60 Abbo. Consistente snelheden gedurende de hele dag in Haarlem.
Dat is dan erg vreemd, want ik word zeker weten geknepen, en dan heb ik er ook nog het probleem bij wat ik bij anderen zie dat de verbinding regelmatig weg is.
In Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18

Damian

Insane Obtrusion

eRixxje schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

Het plaatje was alleen ter info, vriendelijke vriend.
Laat dan in het vervolg even niet zien wat iedereen weet :/ Dat je een FP60 abbo hebt staat er dus al, hebben wij niet dat grafiekje voor nodig. Laat dan een plaatje zien van Newsleecher of een andere nieuwsgroep client.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ondertussen ligt mijn UPC internet er al uit vanaf vannacht. Ik weet niet waar ze mee bezig zijn daar, maar als ik maandag niet het product heb wat ik bij ze koop, dan zal ik via de rechtsbijstand proberen het contract te gaan ontbinden. Kan er echt niks meer van maken dan dat het oplichters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
@joopv
Kort gezegd ik heb de kennis in huis om torrents goed te laten draaien... met constante snelheden.... en met goeie connecties... En draai een goeie client op me ubuntu server...
Ik gebruik niet de Thomson UPC Router...
En ik gebruik usenet niet om te downloaden

@MeNTaL_TO.
Ja dat weet ik was een beetje overduidelijk bezig... was ochtend/ cq nacht xD
Wat ik bedoelde te zeggen is dat traffic shaper verdachte pakketjes ziet, en het lijkt erop dat ze gedropped worden... we kunnen dat niet hard maken maar me torrent vriendjes waar ik naar upload die krijgen bepaalde pakketjes niet binnen., die ik naar hun upload...
Maar ik heb nu wel een goeie verbinding met ze... wat vannacht niet stabiel was...

[ Voor 19% gewijzigd door qwaurck op 28-08-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=687922

Hmm, zou gestaakt zijn, maar merken dus veel mensen nog niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Damian schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:29:
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=687922

Hmm, zou gestaakt zijn, maar merken dus veel mensen nog niets van...
Ik heb wel stabielere snelheden... ftp gaat nog niet op max haal wel de 2.5MB/s... ik ga vanavond nog het eea testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Sterker nog, het is hier bij mij nu wel -heel- erg ruw dicht getrapt... M'n torrent haalt gemiddeld niet meer dan 50 kBps. Ouch... Nog niet eens 1% van het maximum haalbare.

EDIT:
Wacht, zou toch niet komen omdat ik'm nu naar m'n Airport-shared disk laat krassen? *test*

EDIT2:
Nee, dat was het toch niet... Het maakt wel een beetje verschil, maar ik kom toch niet boven de 300kBps uit. Meh.

[ Voor 40% gewijzigd door Liegebeest op 28-08-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cailin_coilleach schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:36:
Nee, dat was het toch niet... Het maakt wel een beetje verschil, maar ik kom toch niet boven de 300kBps uit. Meh.
Wees blij.
Ik heb net even een download testje met soulseek gedaan... 5KB ps (de 5 snelste aanbieders aanbieders getest, ik had snelheden van honderden KBs moeten krijgen)
Stichting Brein kan tevreden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 314490 op 28-08-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-05 18:38
Hier (Eindhoven) gisteren bijna de hele dag + avond geen internet gehad...
Zelfs de tv raakte van slag, want de UPC mediabox gaf tot drie keer toe aan dat het signaal afgebroken was (dit tijdens het kijken van het 8 uur journaal). Wat het vervelende gevolg heeft dat je dus tot 3 keer toe 2 a 3 minuten niks ziet....
En jawel, ook vandaag kan ik maar gewoon met 1/3 (exact 1/3!!!) van de beloofde 30Mbit downloaden via usenet. (SSL, poort 443)

Spijtig maar waar... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 03:28
Ook ik heb net een dvd in Eindhoven op 2.34 MB/s binnengehaald met FP60... Terwijl een paar berichten hoger te lezen is in een link dat UPC gestopt is met cappen.

Nouja, morgen nog maar 'ns testen, misschien moeten de verdeelpunten (soort routers?) nog gereset worden.

De laatste dagen werd hier wel pas vanaf 17.00 uur de lijn gecapped, dat is al een verandering ten goede.

Edit:
Net een stuk of 5x een modem reset gehad, terwijl mijn verbinding normaal rock stable is.

Het lijkt erop dat ze met werkzaamheden aan het netwerk bezig zijn.
Hopelijk gaat die idiote cap eraf... >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 28-08-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 15:19
Tromp.et schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:13:
Hier (Eindhoven) gisteren bijna de hele dag + avond geen internet gehad...
Zelfs de tv raakte van slag, want de UPC mediabox gaf tot drie keer toe aan dat het signaal afgebroken was (dit tijdens het kijken van het 8 uur journaal). Wat het vervelende gevolg heeft dat je dus tot 3 keer toe 2 a 3 minuten niks ziet....
En jawel, ook vandaag kan ik maar gewoon met 1/3 (exact 1/3!!!) van de beloofde 30Mbit downloaden via usenet. (SSL, poort 443)

Spijtig maar waar... ;(
Ik download sinds een paar dagen met Newsleecher 4 Beta 7. Ik heb met deze versie nog geen last van het knijpgedrag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hhoekstra schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

Ik download sinds een paar dagen met Newsleecher 4 Beta 7. Ik heb met deze versie nog geen last van het knijpgedrag gehad.
Die heb ik vandaag ook geinstalleerd om te testen. Kwam niet boven de 40 Mb uit met mn 120 Mb abbo. En het downloaden was ook van korte duur, Na een paar minuten lag de verbinding al weer plat, zoals dat vanaf afgelopen nacht al constant zo gaat.

Net weer even de kans gehad om een speedtestje te doen. Met http kwam ik wel boven de 100 Mb uit en met nntp niet boven de 40 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 22:46
Ik had van de week al gepost dat ik overdag 1/3 van de snelheid had ( 30 ipv 90 Mbit )
Sinds een paar dagen volgen daar storingen zich bij.
Zit je lekker in een msn gesprek valt msn uit. Geen webpagina laad meer.
En 30 seconden later werkt alles weer tot we 4 minuten verder zijn dan begint het weer.

Het is nu zo erg alweer dat ik zelfs via mijn mobiel maar zit te internetten.

Dit gaat werkelijk waar nergens over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Wat doen de modem lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij komen die lampjes 1 voor 1 langzaam bij waarna ze allemaal gaan knipperen en het hele circus weer opnieuw begint. Af en toe even verbinding en dan weer weg. En dat gaat de hele dag door tot na 0:00, dan kan er weer vol gebruik van het gekochte product gemaakt worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
dat knijpen gaat nog gewoon door hier in vlaardingen,vannacht een 3- 10 gb gedownload en overdag tot +_ 11,30 uur vrij snel daarna een derde vande snelheid. weliswaar door mijn langzame router gebruik nog een linksys 2,4 ghz , 3 pc,s maken gebruik van het internet . volgende week komt fmijn nieuwe router binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Laatst online: 22-05 18:34

BramT

Rule #1

Zaterdagmiddag, kwart voor 6, eindhoven: 90mbit FP abonnement draaid nu met 3,5MB/s.

Dus nog steeds waardeloze cap... Tijd voor een nieuwe provider.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Sinds vandaag ook UPC fiberpower 30 (Eindhoven). Torrent verkeer komt niet boven de 100kbyte/s uit :X Blijkbaar wordt er wel degelijk nog geknepen. Hoe belabberd.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 17:19

itarix

404 soul not found

Torrent verkeer wordt heel zwaar gecapped.
Ben nu aan het overwegen usenet te nemen.
Hoewel de trail nu al laat zien dat ergens na 13:00 de snelheid terug gaat naar 10mbit 8)7 .

Het is iniedergeval een stuk beter dan torrent in de meeste gevallen.

Toch worden we bij upc zwaar genaaid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
Blijven klagen bij UPC en evt ook Radar en Kassa, Consuwijzer, Reclamecode etc... Lid worden van COAX (www.coax.nl). Samen staan we sterk.

[ Voor 26% gewijzigd door paella op 29-08-2009 18:06 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is heel simpel. UPC heeft aan COAX belooft dat we er op zn vroegst vrijdag en op zn laatst maandag vanaf moeten zijn. Dus als het maandag nog niet opgelost is, dan kunnen ze mijn contract kosteloos gaan ontbinden.
Heb er grote spijt van dat ik 2 weken geleden ben overgestapt van ADSL naar UPC. Daar had ik tenminste de volle snelheid en zonder data limiet gezwets, en het belangrijkste: ik had tenminste verbinding. UPC knalt er steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 18:41

KoffieNT

banaan

Ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van mijn overstap. We hebben ongeveer 2 jaar Telfort 20Mbit gehad waar er voor mijn verhuizing (8 maanden geleden) 15-16Mbit van over bleef en na mijn verhuizing net geen 13. Mede met het feit dat de verhuizing alles behalve soepel is verlopen (3 weken zonder internet, niet te doen voor een ICT-er) en deze 'lage' snelheid ben ik overgestapt op UPC 25Mbit aka 3MB/s downloaden :D.
Hoewel ik dat limiteren echt een k*tstreek eerste klas vind, heb ik wel 99,9% van de tijd een erg goede verbinding waar ook meer dan prima gegamed kan worden. (lage pings ftw!)

Ik begrijp wel dat als je internet er constant uit ligt dat het anders zit. Ik heb het zelf nu zo'n 2 a 3 keer meegemaakt en dat was dan midden in de nacht en voor een paar minuten, kan ik niet over klagen dus.

btw ik heb even uitgerekent wat het limiteren nou eigenlijk kost aan ons consumenten. Voor het 90Mbit abonnement betaal je 50 euro. Als er van 12:00 tot 00:00 gelimiteerd wordt tot 1/3 van de snelheid is dan 50:2x2/3= +/- 16 euro.
Dus als ze zo zouden blijven limiteren, zou ik in principe maar 34 euro hoeven te betalen..

Fix it UPC!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 13:54
hier in AMsterdam Zuid-Oost de laatste tijd vaak last van connectie resets. Zeer irritant. (Abbo fibre60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor hoe ik mijn Linksys 160N instel. Ik heb direct wel internet, maar als ik de instelling in ipconfig /all overneem, heb ik internet totdat ik de router reset. Aldus, ik weet niet welk ip adres en default gateway ik in moet stellen !

DNS denk ik wel te hebben, die adressen zijn redelijk constant in de ipconfig /all !

Ik kom die info ook niet in deze thread tegen !

Hmmm ... net niet Static IP gebruikt, maar DHCP ... en werken ... nu kijken of het ook morgen nog werkt ... vreemd, ik dacht dat ik het op DHCP had laten staan ... wellicht vergeten die config weg te schrijven en wassie weer met static ip opgestart.

Waarom werkt handmatig instellen overigens niet? Ik heb gewoon de ipconfig /all instellingen overgenomen, of wellicht werkt kabel internet toch iets te anders dan ADSL wat ik hiervoor had.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 30-08-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Omdat je dus geen statisch IP adres krijgt. Men verwacht dat je met DHCP een nieuwe lease aanvraagt enz enz... Op die manier is het ook gemakkelijker om alle instellingen in een keer correct te krijgen (tenzij je bijvoorbeeld OpenDNS wilt gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Als jij het static instelt, krijgt een ander dat IP vrijwel zeker een keer uitgedeeld via DHCP en gaat het niet (reliable) werken. Dus statis is slecht in dit geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zijn overgestapt naar Fiber 30 en nu ineens nog maar 20 hebben.
Toen ik net FP 30 had zag ik via de Speedtest sites inderdaad de juiste snelheden. Het viel me kortgeleden op dat zelfs in de uren dat er niet geknepen werd, ik toch een mindere snelheid haalde. De Speedtest van UPC bevestigde mijn vermoeden. Als dit meer voorkomt dan zou het kunnen betekenen dat UPC gewoon probeert of je erachter komt of niet, het zogenaamde piepsysteem. En dat is toch echt niet volgens de regels van het goed zaken doen. Contractueel betaal ik ook gewoon voor Fiberpower 30, dus ik zal ze maar in gebreke gaan stellen, daar ik er niet vanuit ga dat er een technische storing aan ten grondslag ligt.
Iemand hier al mee gestoeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

regmaster schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:33:
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zijn overgestapt naar Fiber 30 en nu ineens nog maar 20 hebben.
Toen ik net FP 30 had zag ik via de Speedtest sites inderdaad de juiste snelheden.
Geen problemen met download hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/552066451.png
Zoals je ziet wel met de upload... Die is al sinds de omzetting niet hoger dan 1.56Mb/s terwijl dat 3 zou moeten zijn.
Ik heb met een upc-medewerker via Chelloo.com contact gehad en die zei het volgende...
"Het probleem met je upload is ook een collectief probleem. Hier hebben meer mensen last van die veel gebruik maken van hun upload.

Helaas is dit niet makkelijk om op te lossen. Vaak lost het probleem zich uit zich zelf op.

Ik raad je aan om 1 dag volop te uploaden. In 9 van de 10 gevallen is het probleem dan opgelost. Je zit nu namelijk op een stream waar de capaciteit wat krap is. Als je veel upload wordt je vanzelf overgezet naar een andere stream(Loadbalancing)."

Ja en waarheen moet ik dan een hele dag uploaden??? Torrents? Die worden geknepen dus zal daar nooit de hoogste snelheid halen.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-08-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 23-05 13:38
regmaster schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:33:
Toen ik net FP 30 had zag ik via de Speedtest sites inderdaad de juiste snelheden. Het viel me kortgeleden op dat zelfs in de uren dat er niet geknepen werd, ik toch een mindere snelheid haalde. De Speedtest van UPC bevestigde mijn vermoeden. Als dit meer voorkomt dan zou het kunnen betekenen dat UPC gewoon probeert of je erachter komt of niet, het zogenaamde piepsysteem. En dat is toch echt niet volgens de regels van het goed zaken doen. Contractueel betaal ik ook gewoon voor Fiberpower 30, dus ik zal ze maar in gebreke gaan stellen, daar ik er niet vanuit ga dat er een technische storing aan ten grondslag ligt.
Iemand hier al mee gestoeid?
Hier in Apeldoorn ook nog maar 20Mbit ipv 30Mbit over HTTP. Zit nu 3 weken bij UPC, maar nog weinig positiefs meegemaakt. Hopelijk gaat het nog eens weer beter worden...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
ManiacsHouse schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:51:
[...]

Geen problemen met download hier.
[afbeelding]
Zoals je ziet wel met de upload... Die is al sinds de omzetting niet hoger dan 1.56Mb/s terwijl dat 3 zou moeten zijn.
Ik heb met een upc-medewerker via Chelloo.com contact gehad en die zei het volgende...
"Het probleem met je upload is ook een collectief probleem. Hier hebben meer mensen last van die veel gebruik maken van hun upload.

Helaas is dit niet makkelijk om op te lossen. Vaak lost het probleem zich uit zich zelf op.

Ik raad je aan om 1 dag volop te uploaden. In 9 van de 10 gevallen is het probleem dan opgelost. Je zit nu namelijk op een stream waar de capaciteit wat krap is. Als je veel upload wordt je vanzelf overgezet naar een andere stream(Loadbalancing)."

Ja en waarheen moet ik dan een hele dag uploaden??? Torrents? Die worden geknepen dus zal daar nooit de hoogste snelheid halen.
Gewoon even een simpel ftp servertje opzetten met een aantal grote bestanden en laat daar een vriend even een dag van downloaden op volle snelheid :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Scooper schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:35:
[...]

Hier in Apeldoorn ook nog maar 20Mbit ipv 30Mbit over HTTP. Zit nu 3 weken bij UPC, maar nog weinig positiefs meegemaakt. Hopelijk gaat het nog eens weer beter worden...
Wat heb je zelf allemaal gedaan?

UPC is kabelinternet en geen ADSL, in beginsel zou je altijd in staat moeten zijn om met HTTP je volle snelheid te halen. Als je rond de 20Mbit/s blijft hangen zou ik allereerst WiFi verdenken (WiFi-g doet idealiter zo'n 27Mbit/s, maar vaak zat haal je dat niet) of een router die het niet aankan. Ook kun je last hebben van de software op je PC (AVG Link Scanner is een notoir geval...).

Dat zijn allemaal dingen waar UPC niets mee kan (of zou moeten) doen, dus kun je tot sint juttemus wachten als je zelf niets doet :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 23-05 13:38
Dat snap ik uiteraard. Ik test regelmatig met speedtest.net, daar haalde ik meestal wel rond de 29Mbit. Net was dat 20, maar moet zeggen dat het nu weer bijgetrokken is richting 25:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/552111743.png

Natuurlijk snap ik dat speedtest.net alleen niet een goede testmethode is, dus daarom had ik ook nog getest via http://ns0.multikabel.net/index2.html (om de één of andere reden is dit mijn standaard test site geworden :P). Ook daar haalde ik net maar ~2,4MB/s.

Ik ben overigens gewoon via wired network verbonden met de modem.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kijk om te beginnen ook even op UPC's eigen speedtestsite. Die zit op UPC's netwerk, dus heb je geen externe invloeden (drukte op interconnects e.d.). Niet dat dat altijd zoveel uitmaakt, ik haal momenteel 112Mb/s op zowel UPC als Speedtest (en dat is achter een router die niet ideaal is, en op een PC die niet bepaald geoptimaliseerd is voor snelheid - muv TCP rmem setting heb ik niets veranderd)

Los daarvan, kijk eens verder naar waarom je score laag is. Gaat het puur om bandbreedte of is er sprake van (lichte) packetloss? Als het bandbreedte is, hou task manager eens open tijdens het testen en kijk naar CPU usage. Als die naar 100% klimt (of 50% bij dualcore) heb je je probleem waarschijnlijk te pakken...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 30-08-2009 16:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
@ Scooper jij ben niet de enige met dat probleem, heb d'r ook last van, kom hier over het algemeen niet hoger als 25mbit ( 30fb abbo ). En toch soms piekjes met nieuwsgroepen van 3.2 MB/s.

Ben d'r mee bezig geweest met de helpdesk ( standaard gebeuren, router ertussen uit etc etc ) geweest tijdje geleden, toen wisten ze niet waar het aan lag, zou op de hoogte worden gehouden, is uiteraard niet gebeurd, maar ik wacht het voorlopig ff af, + d'r komt woensdag toch een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Mijn ouders willen ook weer over naar UPC, hebben nu internet van Online (20mb ADSL2).
Simpelweg omdat het goedkoper uitkomt dan de combinatie die we nu hebben.
Echter download ik vaak series via usenet, waarbij ik nu zo'n 1,3 MB/s haal, dus dat is aanzetten, eten maken en dan is het klaar om te kijken.
Uiteraard wil ik dit kunnen blijven doen, dus vraag ik me af of er al enige vooruitgang is omtrent de usnet cap?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bertus

ik zou als ik jou was wachten tot UPC de boel wat beter onder controle heeft, of in ieder geval op meer positieve reacties van klanten. Online kan je toch elke maand opzeggen sinds mei.
Ik kom ook van Online af en haalde daar constant 1,8 MB van usenet. Gruwelijke spijt dat ik ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44812

Even een andere vraag tussendoor. Ligt het aan mij of knijpt UPC usenet al jaren af? Ook met mijn oude Power abo oid, niet Fiber Power dus haalde ik zonder SSL lang niet de maximale 24mbit. Met SSL geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Tot voor kort haalde ik met miijn FP abo met SSL gewoon volle bak (meestal). Nu als er geknepen wordt, een 100% strakke lijn op zo'n 3,5MB/s. Voel me zwaar opgelicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Fatal Mind schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:31:
@ Scooper jij ben niet de enige met dat probleem, heb d'r ook last van, kom hier over het algemeen niet hoger als 25mbit ( 30fb abbo ). En toch soms piekjes met nieuwsgroepen van 3.2 MB/s.

Ben d'r mee bezig geweest met de helpdesk ( standaard gebeuren, router ertussen uit etc etc ) geweest tijdje geleden, toen wisten ze niet waar het aan lag, zou op de hoogte worden gehouden, is uiteraard niet gebeurd, maar ik wacht het voorlopig ff af, + d'r komt woensdag toch een monteur.
En wat gaat die monteur dan doen :?

Dat zijn kabelmonteurs die je coaxkabel gaan doormeten. Als daar iets mis was kreeg je last van packetloss, wat hoogstwaarschijnlijk een veel slechtere verbinding zou opleveren dan wat je hier beschrijft. Heb je geen packetloss, dan komt die monteur voor Jan-met-de-korte-achternaam, en dat kan je voorrijkosten opleveren :/

Ook hier: kijk eens naar CPU usage op moment dat je de boel meet. Het is erg voorbarig om gelijk richting ISP te stappen met je probleem voordat je het duidelijk gedefinieerd hebt (laat staan een monteur te laten komen) :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Laatst online: 12-12-2024
BertusB404 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:17:
Mijn ouders willen ook weer over naar UPC, hebben nu internet van Online (20mb ADSL2).
Simpelweg omdat het goedkoper uitkomt dan de combinatie die we nu hebben.
Echter download ik vaak series via usenet, waarbij ik nu zo'n 1,3 MB/s haal, dus dat is aanzetten, eten maken en dan is het klaar om te kijken.
Uiteraard wil ik dit kunnen blijven doen, dus vraag ik me af of er al enige vooruitgang is omtrent de usnet cap?
1,3 MB per seconde = rond de 10 mbit. Betekent dat je met nieuwsgroepen ongeveer hetzelfde gaat halen vanuit gaande dat je een 30 MB neemt, goedkoopste in 3play.
Daarbij download deze 's nachts en 'sochtends sneller, voor zover je dat gebruikt.

Dus je gaat ietsjes achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Scheelt dat ik soçhtends al thuis ben van mn werk, en niet veel naar school hoef.
En volgens de site van COAXis er al vooruitgang.
Achjah, je moet wat over hebben voor HDTV :p

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik zou gewoon overstappen. Ik ben ook van ADSL naar UPC gegaan, en ben daar zeer tevreden mee. Tijdens de knijpuren dezelfde snelheid en daarbuiten 3x zo snel.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou je aanraden nu niet over te stappen naar UPC, en eerst maar eens af te wachten wat UPC verder gaat doen mbt capping de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Anoniem: 314490 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:55:
Ik zou je aanraden nu niet over te stappen naar UPC, en eerst maar eens af te wachten wat UPC verder gaat doen mbt capping de komende weken.
Ze hebben al aangegeven het knijpgedrag nog verder te bekijken aan te passen. Mijn inziens zal het niet slechter worden, maar alleen maar beter. Waarom zou hij moeten bellen, als hij met een 30mbit nu al tijdens knijpuren zijn normale adsl snelheid krijgt en daarbuiten tot 3x zo snel?

Ik zou gewoon overstappen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillGhost schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:15:
[...]
Ze hebben al aangegeven het knijpgedrag nog verder te bekijken aan te passen. Mijn inziens zal het niet slechter worden, maar alleen maar beter. Waarom zou hij moeten bellen, als hij met een 30mbit nu al tijdens knijpuren zijn normale adsl snelheid krijgt en daarbuiten tot 3x zo snel?

Ik zou gewoon overstappen.
Dat zei UPC een aantal weken geleden ook.
Vervolgens capten ze de usenet downloadsnelheid de helft van de dag tot 1/3 van wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:55
Ik ga binnenkort verhuizen en wil FP30 gaan nemen maar weet iemand of je écht alleen via automatisch incasso kan betalen, zoals aangegeven tijdens de aanmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Anoniem: 314490 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:23:
[...]

Dat zei UPC een aantal weken geleden ook.
Vervolgens capten ze de usenet downloadsnelheid de helft van de dag tot 1/3 van wat het was.
Het is er daadwerkelijk beter op geworden. Voorheen werd iedereen bij wijze van spreken gecapped op 500kb/s oid. Inclusief de 120mbit abo's. Betaal je dus veel meer dan iemand met bij wijze van 30 mbit en krijg je dezelfde snelheid. Nu krijg je tenminste sneller internet naarmate je meer betaald. Verder lijkt het erop dat de knijpuren ook alweer wat aangepast zijn. Bij mij ging het het afgelopen week pas in om 16:00 ipv 12:00. Dat noem ik zelf toch aardige verbeteringen!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:12:
[...]

En wat gaat die monteur dan doen :?

Dat zijn kabelmonteurs die je coaxkabel gaan doormeten. Als daar iets mis was kreeg je last van packetloss, wat hoogstwaarschijnlijk een veel slechtere verbinding zou opleveren dan wat je hier beschrijft. Heb je geen packetloss, dan komt die monteur voor Jan-met-de-korte-achternaam, en dat kan je voorrijkosten opleveren :/

Ook hier: kijk eens naar CPU usage op moment dat je de boel meet. Het is erg voorbarig om gelijk richting ISP te stappen met je probleem voordat je het duidelijk gedefinieerd hebt (laat staan een monteur te laten komen) :o
Nja, de monteur komt voor de tv installatie, maar hij mag de rest gelijk ff meenemen in z'n '' ronde ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
brama schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:47:
Sinds vandaag ook UPC fiberpower 30 (Eindhoven). Torrent verkeer komt niet boven de 100kbyte/s uit :X Blijkbaar wordt er wel degelijk nog geknepen. Hoe belabberd.
Hm, nu lijkt het minder erg te zijn. Kon net met 300kbyte/s uploaden en 2Mbyte/s downloaden. Zijn de torrent caps ook tijdsgebonden?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind het toch wel vreemd dat sommigen er wel last van hebben,en anderen weer helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:12:
[...]En wat gaat die monteur dan doen :?

Als de signaalkwaliteit niet goed is kan het modem offline gaan en opnieuw gaan intrainen (of in ieder geval dat proberen) op andere kanalen, of hij gaat gewoon zoeken naar andere kanalen met minder storing op het DOCSIS signaal. Dat kan diverse van de hierboven genoemde klachten veroorzaken.
Mogelijke oorzaken: gebruik van te slechte kabel , connectoren, splitters, te lange coaxkabels, enz. Ik heb al eens door katteurine aangevreten coaxconnectoren gezien, dat werkt echt niet goed meer.
Inderdaad, verder de router en wireless verbinding uitsluiten van mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Laatst online: 22-05 18:38
En het zal wel weer niet waar zijn! Dacht ik vanmorgen, toen ik op internet probeerde te gaan. Geen verbinding! Kijk dat ze m'n usenetverkeer knijpen is nog tot daar aan toe, maar geen internet hebben vind ik toch echt minder! Nu doet ie het weer prima, maar als je net voordat je weg moet nog ffe snel een mailtje wilt sturen en dat kan niet, dan is voor mij de lol er echt wel af. Dit is nu al de tweede keer in drie dagen dat de boel niet of nauwelijks werkt....

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Regio Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik heb sinds een week FP30, en ben overgestapt van Tweakdsl ( overigens 100% stabiel ) maar qua snelheid om te huilen ivm afstand van de centrale.
Had o.a. van de winter een klapperende lijn, waar niets aan gedaan kon worden behalve overstappen naar andere lijn provider binnen tweakdsl netwerk en een nieuw abbo voor mininaal 1 jaar... ik heb dat nog even aangekeken, ipv adsl2 copperjet modem er zelf een adsl copperjet modem aangehangen en toen was het weer redelijk stabiel, want helpdesk werkte niet mee.
Helaas kon er geen garantie gegeven worden voor de snelheden als ik zou overstappen, en of ik een klaperende lijn zou houden...

Ik ga nu van 800 kb altijd naar upc met 1.3 MB altijd ( ivm knijpen ) en vaak gewoon volle bak 2.5 ( nog steeds iets genekepen want is een flatliner ) tot 3.5MB ook heel vaak.
Ik mag dus voor mijzelf spreken van een goede verbetering waar ik tevreden over ben, en ik hoop niet dat het slechter zal worden alleen nog maar beter.

Vraagje?, als ik nu zou willen overstappen naar 60Mbit of hoger, krijg je dan een ander modem? Ik heb ergens iets gelezen dat tot 30Mbit een ander modem wordt gebruikt als de snelheden daarboven ( cisco modem ) heb nu een thomson met ingebouwde router.
En hou ik dan dit modem ivm telefonie?

[ Voor 13% gewijzigd door GrandPuba op 31-08-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GrandPuba schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:53:
Vraagje?, als ik nu zou willen overstappen naar 60Mbit of hoger, krijg je dan een ander modem? Ik heb ergens iets gelezen dat tot 30Mbit een ander modem wordt gebruikt als de snelheden daarboven ( cisco modem ) heb nu een thomson met ingebouwde router.
En hou ik dan dit modem ivm telefonie?
Je krijgt in iedergeval een nieuw modem. Er zijn alleen op dit moment 2 types in omloop bij UPC die EuroDocsis 3.0 ondersteunen. Welke type je krijgt hangt er maar net vanaf wat er voorradig is.
Het Cisco EPC3000 modem heeft geen telefonie-modem ingebouwd. Als ze die uitleveren dan moet je je oude modem er naast gebruiken voor telefonie.
Het Motorola SBV6120E modem is net nieuw en heeft internet+telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Laatst online: 12-12-2024
@chimo,
is voor zover ik weet nog mogelijk voor een meerprijs van 1 euro per maand. zou het even navragen bij de helpdesk, weet je het zeker.

@grandpuba
ja en ja
cisco modem is voor 60 mbit en hoger. je houdt je thomson modem voor de telefonie. Nadeel van thomson naar fiber power is de hoeveelheid kastjes die je erbij krijgt. je had eerst 1 thomson voor internet, telefonie en wifi-router. Bij fiber hou je je thomson voor de telefoon, een cisco voor internet en een extra router als wifi.
Ik weet niet wanneer je je thomson hebt aangevraagd, maar als dat een tijdje terug is ben je ook je 60 euro aan activatiekosten van wifi kwijt (iets wat je niet had als je voor die zelfde 60 euro een router had gekocht, die was dan namelijk jou eigendom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:55
Adames schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:15:
@chimo,
is voor zover ik weet nog mogelijk voor een meerprijs van 1 euro per maand. zou het even navragen bij de helpdesk, weet je het zeker.
Duh, je hebt gelijk > http://service.upc.nl/ind...geID=1415&cid=274&aid=972

Volgende keer wat beter zoeken, chimo :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
@adames
Nee, ik heb de actie waarbij ik het modem gratis krijg, alleen 45 euro borg ofzo.... geen extra kosten.
Draadloze gedeelte is overigens niet denderend en niet meer van deze tijd

Mag toch overigens wel aannemen dat de cisco modems op een bepaald moment omgeruild worden ( mits je telefonie erbij hebt? ) voor een modem met telefonie? alles los is natuurlijk wel prima... maaar....
Ik zit namelijk niet echt te wachten op een extra modem aan de muur, mijn vriendin al helemaal niet....

Router is minder erg, want die komt toch bij de computer te staan...

Ze zullen wel kijken naar wat een klant al heeft staan, en daarop besluiten wat ze doen... zodat er niets terug gestuurd hoeft te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 03:28
Heey, ik zet net een verse download aan en: Geen knijper op de lijn! :) Strak 7 MB/s. (Eindhoven)

Dat is voor het eerst na 12.00 uur sinds 21/8 hier.
Eens kijken hoe lang ik vol gas mag vandaag. ;)

De lijn is wel rock stable hier, btw.
Laatst zag ik wel nog wat modem resets, maar binnen 'n kwartier was alles weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
joopv schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:34:
[...]
Als de signaalkwaliteit niet goed is kan het modem offline gaan en opnieuw gaan intrainen (of in ieder geval dat proberen) op andere kanalen, of hij gaat gewoon zoeken naar andere kanalen met minder storing op het DOCSIS signaal. Dat kan diverse van de hierboven genoemde klachten veroorzaken.
Lijkt me niet. De klachten waar ik op reageerde waren stabiele verbindingen met snelheden >20Mbps. Dat haal je niet als de modem staat te klapperen met in het beste geval codeword errors (packetloss) en in het slechtste geval volledige uitval en reboots.
Mogelijke oorzaken: gebruik van te slechte kabel , connectoren, splitters, te lange coaxkabels, enz. Ik heb al eens door katteurine aangevreten coaxconnectoren gezien, dat werkt echt niet goed meer.
Dat kan idd allemaal makkelijk oorzaak zijn van instabiele, klapperende verbindingen, maar dan ga je geen stabiele maar (iets) te trage verbinding houden.

Als je naar snelheidsproblemen kijkt zie je dat je naarmate de snelheid toeneemt meer bottlenecks krijgt. Denk aan:
  • Routers. Ik heb routers gezien (Draytek geval uit 1998 bijvoorbeeld :X ) die niet sneller dan 2Mbit/s gerouteeerd krijgen, maar het meeste wat je de afgelopen 5 jaar kocht kan wel 25Mb+ aan. Zodra je daar significant boven komt kom je in de problemen.
  • WiFi. G wordt geadverteerd als 54Mb of zelfs 108Mb, maar je gaat in praktijk nooit meer dan 27Mbit/s halen. draft-N is nota bene nog niet eens een standaard. Met single-band kom je niet boven de 80Mbit/s irl, dual band wil af en toe misschien zelfs 120Mbit halen, maar dat zijn maxiumumwaardes, niet gemiddelde waardes (en voor real-time is met name minimum interessanter, en die kan vies tegenvallen). WiFi wordt door de leek gezien als een alternatief voor bedraad, ook op hoge snelheden, maar het is nooit daarvoor ontwikkeld en dat merk je al te goed.
  • PC hardware. Neem een niet al te nieuwe PC en een NIC met uiterst beroerde CPU load en dat gaat ook al beperkend werken. Ik heb gezien hoe een Via Rhine II 10/100 NIC een P4-2.8 zodanig op z'n knieen kreeg dat 24Mbit/s het hoogst haalbare was. Bovendien moet je het effect hiervan optellen bij softwareproblemen - misschien dat je CPU op zich wel die load kan trekken, en op zich wel de virusscanner aankan, maar beide tegelijk? Nope...
  • PC software. Veel virusscanners hebben hun functionaliteit flink uitgebreid en doen allerlei network security. Helaas letten ze daarbij niet echt op performance (aangezien hun gemiddelde klant niet in NL zit met glasvezel, EuroDOCSIS 3 of nu ook VDSL, maar ergens in de VS woont en al blij is met een paar Mbit/s DSL).. Berucht is vooral AVG's link scanner, die tegenwoordig zelfs standaard met de gratis versie wordt meegeinstalleerd. Zelfs op een goede Core2Duo kom je dan niet boven de 45Mbit/s :X - verder heb je natuurlijk ook firewalls en spyware/malware. Noem maar op, het kan een probleem zijn.
  • De server en de route erheen. Vaak kunnen (speedtest)servers ook niet 24/7 betrouwbaar hoge snelheden meten. Daarbij komt dat alle IP hops erheen het ook aan moeten kunnen. Op 10Mbit/s geen issue. Op 100Mbit/s een hele forse. Ik ken zeker twee speedtestservers die slechts een 100Mb NIC hebben en draaien op >5j oude hardware... Dit is ook een van de redenen dat extreem snelle verbindingen doorgaans niet zoveel zin hebben. Je kunt vaak maar op een handjevol sites daadwerkelijk je snelheid halen. Ik ga zelf binnenkort van 120Mb naar 60Mb downgraden om exact die reden: ik heb geen zin om meer te betalen voor iets wat doorgaans geen meerwaarde biedt.
[...]

Inderdaad, verder de router en wireless verbinding uitsluiten van mogelijke oorzaak.
Yup. En CPU load checken. Dat laatste wordt nogal eens vergeten als je een relatief nieuwe PC hebt, maar zoals ik al aangaf, AVG Link Scanner kan zelfs een C2D plat krijgen, al helemaal als je ook een beroerde NIC hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 23-05 15:26
Rotterdam centrum, al weken zeer slechte verbinding. De verbinding ligt er thuis nu ook weer uit. Ik word er echt niet goed van :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
chimo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:27:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil FP30 gaan nemen maar weet iemand of je écht alleen via automatisch incasso kan betalen, zoals aangegeven tijdens de aanmelding?
Ik ben er wel inmiddels achter dat indien je geen aut. incasso gaat gebruiken en dus niet werkt middels mijn factuur online, je geen pakketkorting krijgt (de goedkoopste van de drie gratis). Dat was voor mij een korting van 13 euro ongeveer en wel de moeite waard om het dan maar via mijn faktuur te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ECiftci schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:48:
Rotterdam centrum, al weken zeer slechte verbinding. De verbinding ligt er thuis nu ook weer uit. Ik word er echt niet goed van :r
En wij kunnen je ook _echt_ helpen met deze uiterst gedetailleerde omschrijving van wat er aan de hand is en wat je zelf allemaal gedaan hebt... :o

Het is hier Gathering of Tweakers, niet Gathering of Ranters. Beetje eigen inzet mag ook wel. Het kan prima aan UPC liggen, maar maak dat dan bijv duidelijk door aan te geven waar je modem in huis staat + hoe aangesloten, en wat de signaalwaardes zijn die je erin uitleest.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 23-05 15:26
dion_b schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

En wij kunnen je ook _echt_ helpen met deze uiterst gedetailleerde omschrijving van wat er aan de hand is en wat je zelf allemaal gedaan hebt... :o

Het is hier Gathering of Tweakers, niet Gathering of Ranters. Beetje eigen inzet mag ook wel. Het kan prima aan UPC liggen, maar maak dat dan bijv duidelijk door aan te geven waar je modem in huis staat + hoe aangesloten, en wat de signaalwaardes zijn die je erin uitleest.
Uhm het probleem ligt aan UPC. Dat is anders wat ze me elke keer vertellen als ik de helpdesk bel. Meneer in uw regio is een storing. Alsof het dan allemaal ok is. Ik heb ook niet de illusie dat een tweaker me daarbij zou kunnen helpen. Ik ben gewoon zwaar geïrriteerd dat dit al weken aan de gang is (minimaal 3 nu). En dat terwijl ik net mijn contract heb verlengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ECiftci schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:28:
[...]
Uhm het probleem ligt aan UPC. Dat is anders wat ze me elke keer vertellen als ik de helpdesk bel. Meneer in uw regio is een storing. Alsof het dan allemaal ok is. Ik heb ook niet de illusie dat een tweaker me daarbij zou kunnen helpen. Ik ben gewoon zwaar geïrriteerd dat dit al weken aan de gang is (minimaal 3 nu). En dat terwijl ik net mijn contract heb verlengt
Als ik jou was zou ik meer waarde hechten aan de mening van je medetweakers dan die van de UPC helldesk. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 314490 op 31-08-2009 16:13 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.