UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 16 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:33:
[...]

Op individueel niveau misschien wel, maar als je het hebt over totale verkeer op de backbone niet.

Of je 100% van de mensen hebt die de max zouden kunnen halen die pakweg 33% van hun snelheid mogen halen, of 33% van de mensen die het kunnen halen maar vervolgens 100% mogen, eindresultaat is vergelijkbaar.
Ben ik het niet mee eens. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen het niet halen van de max snelheid vanwege de beperkingen van een koper draadje (ADSL) en het niet hebben van voldoende capaciteit op de backbone. (UPC) In theorie krijg je op 50 m van een wijkkastje wel je 20Mb bij telfort (o.i.d.), maar 50 m vanaf het UPC hoofdkantoor (waar hun spullen dan ook staan) krijg je dus niet je 120Mb. (tijdens de trafficshape uren). Ervan uitgaande dat een telfort o.i.d. geen traffic shaping toepast, iets waar ze nu niet van beschuldigd worden.

UPC maakt reclame met fiber power 30 tot 120, maar levert dit dus niet omdat ze simpelweg niet genoeg spullen/capaciteit hebben, terwijl een ADSL isp het wel levert, maar voor het eindresultaat afhankelijk is van derden (wijkkasten, lengte en conditie koperdraad).

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 22-06-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

dion_b schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:33:
[...]

Op individueel niveau misschien wel, maar als je het hebt over totale verkeer op de backbone niet.

Of je 100% van de mensen hebt die de max zouden kunnen halen die pakweg 33% van hun snelheid mogen halen, of 33% van de mensen die het kunnen halen maar vervolgens 100% mogen, eindresultaat is vergelijkbaar.
Klopt. Qua kostenperspectief voor de provider is het misschien wel vergelijkbaar. Echter qua marketing stinkt het wel. Veel ADSL providers geven zelfs aan hoeveel je ongeveer kan verwachten op je huisnummer. Chello verkoopt je gewoon doodleuk een hoge snelheid om deze vervolgens handmatig aan hun kant te verlagen. Je gaat toch niet betalen voor 20mbit als je minder dan 512kbit krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:41:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen het niet halen van de max snelheid vanwege de beperkingen van een koper draadje (ADSL) en het niet hebben van voldoende capaciteit op de backbone. (UPC) In theorie krijg je op 50 m van een wijkkastje wel je 20Mb bij telfort (o.i.d.), maar 50 m vanaf het UPC hoofdkantoor (waar hun spullen dan ook staan) krijg je dus niet je 120Mb. (tijdens de trafficshape uren)

UPC maakt reclame met fiber power 30 tot 120, maar levert dit dus niet omdat ze simpelweg niet genoeg spullen/capaciteit hebben, terwijl een ADSL isp het wel levert, maar voor het eindresultaat afhankelijk is van derden (wijkkasten, lengte en conditie koperdraad).
De backbone bij ADSL-aanbieders is ook niet groot genoeg om hun hele klantenbestand te voorzien van 20 mbit. Als de snelheid van ADSL niet zo afhankelijk was geweest van de afstand tot de centrale, hadden zij waarschijnlijk ook aan trafficshapen moeten doen, omdat de backbone van veel ISPs niet toereikend is voor dergelijke hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ter info:
Ik heb sinds zondag de kosteloze upgrade van 10 naar 30 mbit in gebruik.
De voorwaarden waren prima: waarschijnlijk is het enige gevolg dat ik minimaal een jaar vastzit aan UPC.

Ik heb de nieuwe verbindingssnelheid succesvol getest met Speedtest.net, en komt netjes aan de 30 mbit.

Is het misschien zinvol om een nieuw deel van deze reeks te maken, met de nieuwe abonnementen in de TS?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:43:
[...]

De backbone bij ADSL-aanbieders is ook niet groot genoeg om hun hele klantenbestand te voorzien van 20 mbit. Als de snelheid van ADSL niet zo afhankelijk was geweest van de afstand tot de centrale, hadden zij waarschijnlijk ook aan trafficshapen moeten doen, omdat de backbone van veel ISPs niet toereikend is voor dergelijke hoge snelheden.
Waarschijnlijk wel, maar waarom zou je 120Mb verkopen, wetende dat je het niet kunt leveren?

Ik zou op zijn minst verwachten dat UPC een goede schatting doet naar de hoeveelheid mensen die op een bepaald tijdstip die 120Mb gebruiken (en dus ook echt goed gebruiken, niet om een mailtje te sturen) en daar je capaciteit op instelt. Dat er dan tijdstippen zijn dat er meer dan gebruikelijk wordt gedownload, kan ik me voorstellen dat de gehele snelheid wat naar beneden gaat, maar niet elke avond/weekend op een vast tijdstip. Dat vind ik dubieus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Fly-guy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:46:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar waarom zou je 120Mb verkopen, wetende dat je het niet kunt leveren?
Het tegen argument is natuurlijk dat ADSL ook niet de max snelheid voor iedereen kan leveren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Brons schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:48:
[...]

Het tegen argument is natuurlijk dat ADSL ook niet de max snelheid voor iedereen kan leveren ;).
Precies. :) Als ADSL aanbieders werkelijk de heilige boontjes van de provider wereld zouden zijn, dan zouden ze iedereen ook echt de snelheid geven waarvoor ze betalen.

Als je dus maar 6 mbit overhoudt van je 20 mbit, dan betaal je ook voor 6 mbit. Als je een 4 mbit verbinding afneemt, geven ze je bijvoorbeeld een 16 mbit verbinding waarvan je effectief 4 mbit overhoudt. Dat zou pas eerlijk zijn. Maar nee, als je op dezelfde locatie een 4 mbit verbinding afneemt, krijg je geen 4 mbit, maar nog steeds veel minder dan waarvoor je betaalt. ;) Ik zeg het wat cryptisch, maar ik hoop dat het duidelijk is.

Natuurlijk zou dat flink veel administratief werk, en dus geld kosten, om dat zo te regelen. Maar het kán wel. UPC zou ook de backbones allemaal kunnen vertienvoudigen qua capaciteit om dat ene piekmomentje op te vangen, waarop alle Fiberpower abonnees hun NNTP-verkeer aanslingeren. Maar ook dat kost een vermogen. En uiteindelijk draait het toch allemaal om geld :)

offtopic:
Maar volgens mij dwalen we af, het gaat hier om UPC en niet om de aloude ADSL vs. Kabel discussie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

dion_b schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:31:
Trage HTTP valt gelijk op omdat je website niet gelijk tevoorschijn springt.
Dat valt ruim mee. Zelfs op 300 KB/sec kun je nog voldoende snel surfen. We zijn hier op het werk van 10 naar 80 Mbit gegaan (echte mbits zonder trafic shaping ;) ), en daar merk je in je webbrowser niks van. En dan zit je met de hele toko op die lijn, waar ook nog eens een berg videocamera's, en een flinke VPN overheen gaan.
Overigens werken de verschillende speedtestsites nagenoeg allemaal met HTTP. Als dat niet goed gaat heb je ofwel een brakke site (speedtest.nl) of je hebt gewoon een probleem met je verbinding dat zich ook in HTTP manifesteert.
Dat is dus precies wat ik bedoel... Why the *** moet je in drukke tijden volle bandbreedte beschikbaar hebben voor HTTP :? Ik wil helemaal geen HTTP, ik wil usenet doen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

voodooless schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:03:

>>knip<<

Dat is dus precies wat ik bedoel... Why the hell moet je in drukke tijden volle bandbreedte beschikbaar hebben voor HTTP :? Ik wil helemaal geen HTTP, ik wil usenet doen...
Nee, ik wil supersnel msn-en, en chatten :+

Ik vind het belachelijk dat ze 1 doelgroep knijpen. Het is toch fair use policy? Nou dit is niet fair. Ik vind het terecht dat als er heel veel downloaders zijn als Usenet, en het andere verkeer (email/msn/chat/stream/etc) komt er onder te leiden, dat er geknepen wordt. Maar knijpen uit voorzorg, en dan ALLEEN usenet vind ik werkelijk ronduit belachelijk!

Ik weet niet welke snelheden gebruikers halen die een 60/90/120Mbit abbo hebben, maar ik haal 300~600KB op een 25Mbit verbinding (9,6 ~ 19,2% van de beloofde capaciteit)

Ik zit werkelijk eraan te denken om een script te maken die tijdens deze capped-uren continu 100MB testbestanden naar binnen haalt, en dan keer op keer op keer (uiteraard daarna gelijk verwijderen ;))

Wel kinderachtig natuurlijk, maar zo denk ik ook over UPC...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik snap niet wat mensen moelijk doen over usenet. Fatsoenlijke nieuwsgroep provider heeft wel SSL. Ik haal altijd mijn volle snelheid met SSL. En ze kunnen moelijk SSL gaan blokkeren, want dan kan nieuwsgroep provider gewoon nieuwe SSL port gaan gebruiken. Sabnzb werkt prima als gratis programma met SSL.

Ik heb vorige week dinsdag 30mbit besteld. Vandaag nog niet gehad helaas, maar ik heb ook dit probleem. Vaak laden websites traag, of laden helemaal niet pas na een refresh laden ze, of soms duurd het een minuut voordat het weer werkt. Ik heb het ook als ik andere DNS server gebruik. Downloaden gaat altijd wel fullspeed en ik blijf ook altijd op irc/pidgin etc. Ik heb al contact met UPC gehad, zei zeggen dat er niks aan de hand was. En wouden een monteur sturen, van mijn kant weet ik dat er ook niks aan de hand is. Dus ik betwijfel of dat nut heeft. Heb gewoon standaard Arris modem, op Linksys WRT160. Modem is op de meegelerde UPC splitter en kabels aangesloten in de meterkast op AOP.

Modem waarden

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 466.750 MHz 5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 41 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zenix schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:22:
Ik snap niet wat mensen moelijk doen over usenet. Fatsoenlijke nieuwsgroep provider heeft wel SSL. Ik haal altijd mijn volle snelheid met SSL. En ze kunnen moelijk SSL gaan blokkeren, want dan kan nieuwsgroep provider gewoon nieuwe SSL port gaan gebruiken. Sabnzb werkt prima als gratis programma met SSL.
Ook de eweka ssl server wordt gewoon geknepen. Zelf al laat ik het verkeer via een andere server en poort lopen: in piekuren blijft het gewoon dramatisch traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

voodooless schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Ook de eweka ssl server wordt gewoon geknepen. Zelf al laat ik het verkeer via een andere server en poort lopen: in piekuren blijft het gewoon dramatisch traag.
Dat moet dan regionaal en dus niet landelijk/structureel gedaan worden, want ik heb daar nooit last van op Eweka met SSL. Ook in de piekuren haal ik altijd het maximale (tegenwoordig 1,8 megabyte/sec).

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 22-06-2009 16:28 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik heb vorige week dinsdag 30mbit besteld. Vandaag nog niet gehad helaas, maar ik heb ook dit probleem. Vaak laden websites traag, of laden helemaal niet pas na een refresh laden ze, of soms duurd het een minuut voordat het weer werkt. Ik heb het ook als ik andere DNS server gebruik. Downloaden gaat altijd wel fullspeed en ik blijf ook altijd op irc/pidgin etc. Ik heb al contact met UPC gehad, zei zeggen dat er niks aan de hand was. En wouden een monteur sturen, van mijn kant weet ik dat er ook niks aan de hand is. Dus ik betwijfel of dat nut heeft. Heb gewoon standaard Arris modem, op Linksys WRT160. Modem is op de meegelerde UPC splitter en kabels aangesloten in de meterkast op AOP.

Modem waarden

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 466.750 MHz 5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 41 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
Ik gebruik alleen maar SSL (hitnews), en haal in piek uren nooit de snelheden die ik zou moeten halen. Al haal ik ~50%... maar ik zit vaak op 9~19% van de max ... en dat vind ik associaal laag, als je tijdens een speedtest op hetzelfde moment gewoon ~24Mbit haalt v/d 25.

As we speak, nu haal ik weer wel acceptabele snelheden:
[Total] 2882.0KB/s, 7709 MB queued, ETA: 00:45:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Cloud schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:28:
Dat moet dan regionaal en dus niet landelijk/structureel gedaan worden, want ik heb daar nooit last van op Eweka met SSL. Ook in de piekuren haal ik altijd het maximale (tegenwoordig 1,8 megabyte/sec).
In dat geval ga ik vanavond support bellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Is het niet gewoon het principe? Straks gaan ze youtube cappen omdat het zoveel verkeer kost. Het is gewoon bullshit dat ze dikke broadband verbindingen verkopen maar de manieren om deze snelheid te gebruiken tegenhouden.
Cloud schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:58:
[...]

Precies. :) Als ADSL aanbieders werkelijk de heilige boontjes van de provider wereld zouden zijn, dan zouden ze iedereen ook echt de snelheid geven waarvoor ze betalen.
Ik ben het er mee eens dat ADSL providers ook bastards zijn. Dat maakt het gedrag van UPC nog niet goed. Zeker aangezien je bij UPC gewoon rond de 128kbit haalt met een 20mbit abbo. Dan heb ik liever het ADSL abbo dat maar 8mbit haalt met een 20mbit abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Brons schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:55:
[...]

Is het niet gewoon het principe? Straks gaan ze youtube cappen omdat het zoveel verkeer kost. Het is gewoon bullshit dat ze dikke broadband verbindingen verkopen maar de manieren om deze snelheid te gebruiken tegenhouden.
Tuurlijk.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar als ze meer dingen gaan cappen. Dan krijgen ze problemen met veel ontevreden klanten. Ik denk niet dat ze dat willen. Als iemand ervaring heeft met ontevreden klanten is UPC het wel. Ik moet ook wel kabel nemen wil ik normale snelheid halen, haal met adsl maar 4mbit hier.
webmail schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:32:
[...]

Ik gebruik alleen maar SSL (hitnews), en haal in piek uren nooit de snelheden die ik zou moeten halen. Al haal ik ~50%... maar ik zit vaak op 9~19% van de max ... en dat vind ik associaal laag, als je tijdens een speedtest op hetzelfde moment gewoon ~24Mbit haalt v/d 25.

As we speak, nu haal ik weer wel acceptabele snelheden:
[Total] 2882.0KB/s, 7709 MB queued, ETA: 00:45:39
Ik heb ook hitnews en SSL daar, maar nooit last van cap gehad? Ze hebben ook 2 SSL poorten, misschien lost andere port gebruiken het op. Of het is regionaal zoals Cloud ook al aangeeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 22-06-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
voodooless schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Dan doe je iets verkeerd of je verbinding of die van je server kan het gewoon technisch gezien niet aan. Heb je mijn methode al geprobeerd?

Of UPC capt net als sommige Canadese providers gewoon al het verkeer wat ie niet snapt. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik heb er in ieder geval geen last van. SSH verkeer gaat bij mij te alle tijde 95%. Je ISP kan ook helemaal niet weten dat die encrypted datastroom van usenet afkomt. Tenzij ze iets van Stateful Packet Inspection ofzo doen en de encrypted datastromen proberen te matchen met DNS requests.

[ Voor 37% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2009 17:18 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik merk dat ik qua Usenet dus wel mazzel heb, ik gebruik namelijk SSL XSnews en wordt nooit gecapped, haal gewoon netjes de max die ik kan halen bij ze. (Ruim 2MB/sec, de hele dag.)
Alleen m'n torrents willen nog wel eens fluctueren, maar dit weekend ging het ook gewoon de hele tijd goed. (3mbit upload is echt :9~ met torrents.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:58:
[...]

Als je dus maar 6 mbit overhoudt van je 20 mbit, dan betaal je ook voor 6 mbit. Als je een 4 mbit verbinding afneemt, geven ze je bijvoorbeeld een 16 mbit verbinding waarvan je effectief 4 mbit overhoudt. Dat zou pas eerlijk zijn. Maar nee, als je op dezelfde locatie een 4 mbit verbinding afneemt, krijg je geen 4 mbit, maar nog steeds veel minder dan waarvoor je betaalt. ;) Ik zeg het wat cryptisch, maar ik hoop dat het duidelijk is.

Natuurlijk zou dat flink veel administratief werk, en dus geld kosten, om dat zo te regelen. Maar het kán wel. UPC zou ook de backbones allemaal kunnen vertienvoudigen qua capaciteit om dat ene piekmomentje op te vangen, waarop alle Fiberpower abonnees hun NNTP-verkeer aanslingeren. Maar ook dat kost een vermogen. En uiteindelijk draait het toch allemaal om geld :)

offtopic:
Maar volgens mij dwalen we af, het gaat hier om UPC en niet om de aloude ADSL vs. Kabel discussie.
Wederom ben ik het daar niet mee eens. De reden waarom ik bij telfort geen 20Mb haal, ligt nu niet bij telfort, maar bij een derde partij (de eigenaar van de wijkkastjes en koperdraad), plus het simpele feit dat hoe langer de afstand, hoe lager de snelheid. Daar kan telfort niets aan doen.
De beperking bij UPC ligt 100% bij UPC. Als zij meer capaciteit neerleggen/inhuren/regelen, kan ik 24/7 met 100% downloaden. Maar op het moment krijg je simpelweg niet waarvoor je betaalt. Niet vanwege techische beperkingen, derde partijen of onvoorziene omstandigheden, maar een van te voren bekend en oplosbaar probleem.

Maar goed, dat is een discussie die enerzijds weinig toevoegt aan dit topic en anderszijds nog wel even door kan gaan, dus ik hou het maar even voor gezien en wacht tot mijn verbinding opgeleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

LB06 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:10:
[...]

Dan doe je iets verkeerd of je verbinding of die van je server kan het gewoon technisch gezien niet aan. Heb je mijn methode al geprobeerd?

Of UPC capt net als sommige providers gewoon al het verkeer wat ie niet snapt, net als sommige Canadese ISPs dat doen. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik heb er in ieder geval geen last van. SSH verkeer gaat bij mij te alle tijde 95%. Je ISP kan ook helemaal niet weten dat die encrypted datastroom van usenet afkomt. Tenzij ze iets van Stateful Packet Inspection ofzo doen en de encrypted datastromen proberen te matchen met DNS requests.
Doen ze.
Ze kunnen alleen de nieuwe newsleecher (4.0beta3) niet goed zien.
Onduidelijk is nog waarom, getest door meerdere mensen (zie chelloo forum).
Ik zou ook wel eens willen weten welke hardware ze hiervoor gebruiken.

Grappig is dat de hardware hiervoor letterlijk tonnen kost (als het niet meer is).

lees ook :
http://arstechnica.com/ha...-meets-net-neutrality.ars

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Maar providers die zelf de wijkcentrales in beheer hebben kunnen wel meer centrales plaatsen. Ik vind dat dus een wat mager argument.

Ik vind het echter wel bullshit dat UPC actief de snelheid capped. Dat is dus niet een technisch probleem maar gewoon een instelling/hardware/software die ze hebben draaien om de snelheid te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Fly-guy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:20:
[...]

Wederom ben ik het daar niet mee eens. De reden waarom ik bij telfort geen 20Mb haal, ligt nu niet bij telfort, maar bij een derde partij (de eigenaar van de wijkkastjes en koperdraad), plus het simpele feit dat hoe langer de afstand, hoe lager de snelheid. Daar kan telfort niets aan doen.
Zo maak je je er wel heel gemakkelijk vanaf. Die lijntjes en kastjes worden ook beheert, en volgens mij is KPN vaak daar verantwoordelijk voor. Telfort neemt die lijnen en kasten als dienst af van KPN; kortom zij betalen daarvoor. Als Telfort dus vindt dat het niet goed genoeg is voor hun klanten, dan kunnen ze daar écht wel wat aan doen. Het lijkt mij stug, dat als Telfort KPN 10 miljoen euro geeft om hun netwerkdekking (qua kasten en lijnen) te verbeteren, KPN dit niet wil doen.

Van 'niet kunnen' is absoluut geen sprake, het is meer 'niet willen omdat te duur'. Net als UPC blijkbaar weigert te investeren in apparatuur die 90% van de dag niet benut zal worden. Ik zeg niet dat ik het fijn vind, maar ik kan het wel begrijpen. :) Voor de ISP is het puur een kosten-baten afweging.

Overigens heb ik nu met mijn 16mbit dus geen last van snelheidsbeperkingen, ik ben benieuwd hoe dat is als mijn 30mbit lijn opgeleverd wordt (wacht nog op nieuw modem).
Brons schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:23:
Maar providers die zelf de wijkcentrales in beheer hebben kunnen wel meer centrales plaatsen. Ik vind dat dus een wat mager argument.

Ik vind het echter wel bullshit dat UPC actief de snelheid capped. Dat is dus niet een technisch probleem maar gewoon een instelling/hardware/software die ze hebben draaien om de snelheid te verlagen.
Het lijkt erop dat die software wel wat intelligenter is dan vaak gesteld wordt. Sommige mensen zeggen hier dat NNTP verkeer per definitie tussen bepaalde uren echt gecapped wordt, maar dat klopt gewoon niet. Dat verschilt blijkbaar nogal per regio. Het zou dus ook een vorm van prioriteit geven kunnen zijn op momenten dat het écht druk wordt (gekeken naar de daadwerkelijke belasting en niet letterlijk van 20h tot 22h).

[ Voor 24% gewijzigd door Cloud op 22-06-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
GekkeR schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:23:
[...]

Doen ze.
Ze kunnen alleen de nieuwe newsleecher (4.0beta3) niet goed zien.
Onduidelijk is nog waarom, getest door meerdere mensen (zie chelloo forum).
Ik zou ook wel eens willen weten welke hardware ze hiervoor gebruiken.

Grappig is dat de hardware hiervoor letterlijk tonnen kost (als het niet meer is).

lees ook :
http://arstechnica.com/ha...-meets-net-neutrality.ars
Tsja, bij mij gaat SSH toch altijd volle bak (voor zover je met 1,2MB/s van 'volle bak' kunt spreken :)). Ik kan me ook niet voorstellen dat ze al het encrypted traffic cappen, want dan zouden ze dus ook https cappen. Of het moet zijn dat ze onderscheid kunnen maken tussen HTTP/SSL (https) en het overige SSL.

Ik wil voodooless ofzo best een keer een SSH account geven zodat hij eens kan testen of de SSH methode bij hem ook wordt gecapped. Nu wil ik weten hoe ze het doen ook, gewoon uit pure nieuwsgierigheid :)

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2009 17:34 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Het probleem is dat een kleine groep van de gebruikers (de downloaders zeg maar) voor verreweg het meeste verkeer zorgen. Ik heb van een HD medewerker van UPC begrepen dat het voornamelijk ook de veeldownloaders zijn die geknepen worden. Ik kreeg iig het idee dat de veelgebruikers ook meer geknepen worden dan de niet veelgebruikers.

Verder ben ik wel voor trafficshapen. En dan duurd je download wat langer. Big deal :) Zet gewoon die shit s'nachts aan en je kunt onbeperkt downloaden.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Cloud schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:28:
Het lijkt erop dat die software wel wat intelligenter is dan vaak gesteld wordt. Sommige mensen zeggen hier dat NNTP verkeer per definitie tussen bepaalde uren echt gecapped wordt, maar dat klopt gewoon niet. Dat verschilt blijkbaar nogal per regio. Het zou dus ook een vorm van prioriteit geven kunnen zijn op momenten dat het écht druk wordt (gekeken naar de daadwerkelijke belasting en niet letterlijk van 20h tot 22h).
Dat zou natuurlijk kunnen, en dat geloof ik ook graag. Ze verlagen echter de snelheid wel actief en bewust. Wat naar mijn mening gewoon niet zou moeten kunnen.
KillGhost schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:34:
Het probleem is dat een kleine groep van de gebruikers (de downloaders zeg maar) voor verreweg het meeste verkeer zorgen. Ik heb van een HD medewerker van UPC begrepen dat het voornamelijk ook de veeldownloaders zijn die geknepen worden.
Dit is dus niet waar. Ik ben bij mijn vriendin in gaan wonen en ik heb de hele dag eigenlijk een cap. Ze heeft in het verleden nooit veel gedownload.
Verder ben ik wel voor trafficshapen. En dan duurd je download wat langer. Big deal :) Zet gewoon die shit s'nachts aan en je kunt onbeperkt downloaden.
Overdag ben ik aan het werk op mijn PC. Dan kan ik dus gewoon downloads aan hebben. 's Nachts staat de PC uit om stroom te besparen. Big deal dus inderdaad. En de downloads duren niet 'wat' langer aangezien ik maar ongeveer 10kB/s haal. Dat is echt uren of dagen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Het probleem is dat een kleine groep van de gebruikers (de downloaders zeg maar) voor verreweg het meeste verkeer zorgen. Ik heb van een HD medewerker van UPC begrepen dat het voornamelijk ook de veeldownloaders zijn die geknepen worden. Ik kreeg iig het idee dat de veelgebruikers ook meer geknepen worden dan de niet veelgebruikers.

Het mooie van zo'n snelle internetverbinding is juist dat je eigenlijk nooit lang hoeft te wachten. Als je om 21:00 beslist dat je een film wilt zien, kun je diezelfde film in 1080p binnen een kwartier zien. Het is dat torrents nooit sequentieel downloaden en dat alles op usenet is gerarred, maar anders zou je hem ook gewoon instantly kunnen streamen.

En er zijn ook genoeg partijen die geen moeite lijken te hebben met ondercapaciteit. Ik vermoed bijvoorbeeld sterk dat Surfnet en ook de meeste universiteit nogal vies zijn van cappen. Niet van QoS, maar wel van cappen. M.a.w. de latency QoS'en ze wel, maar de bandbreedte nooit. En volgens mij hebben clubs als OnsBrabantNet en OnsNet ook geen last van veeldownloaders.

Dat ligt aan de techniek, zul je dan zeggen. Dat kan, maar dan moet Coax NL/UPC ook haar woorden inslikken dat coax niet inferieur zou zijn aan glasvezel imho.

En ook al ben je wel aan het cappen dan is 10% simpelweg veel te laag. 50% is al erg laag maar dat kan ik me dan nog voorstellen. Het kan bijna niet zo zijn dat UPC -als ze iedereen cappen op 50%- nog last heeft van ondercapaciteit. Dat zou namelijk betekenen dat de normale overboeking van 1:30 ofzo een overboeking van 1:15 wordt en dat is in principe laag genoeg dunkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Brons schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:40:

Overdag ben ik aan het werk op mijn PC. Dan kan ik dus gewoon downloads aan hebben. 's Nachts staat de PC uit om stroom te besparen. Big deal dus inderdaad. En de downloads duren niet 'wat' langer aangezien ik maar ongeveer 10kB/s haal. Dat is echt uren of dagen langer.
Hmm, 10 kB/s kan haast geen knijpen zijn. Als ze knijpen moet je toch nog een 300 kb/s overhouden. wat download je dan? Torrents? Usenet? Vaak knijpen ze dan ook nog in de avonduren en zou je overdag redelijke normale snelheden moet halen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Torrents en Usenet. Als ik echter in uTorrent encryption aan zet schiet de snelheid na een paar minuten omhoog. Dat moet toch haast wel knijpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

LB06 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:09:
[...]

Het mooie van zo'n snelle internetverbinding is juist dat je eigenlijk nooit lang hoeft te wachten. Als je om 21:00 beslist dat je een film wilt zien, kun je diezelfde film in 1080p binnen een kwartier zien. Het is dat torrents nooit sequentieel downloaden en dat alles op usenet is gerarred, maar anders zou je hem ook gewoon instantly kunnen streamen.
Dat klopt. Maar ik zie dat anders. Ik zelf heb een voorraad met films en series die ik nog wil zien. Zodra ik besluit een film te kijken doe ik er daar een van. Dan maakt het voor mij niet uit of ik er in de avond wat langer overdoe. Ik denk dat mensen gewoon teveel verwachten en teveel willen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Eerlijk...????

Slager mag ik 20 kipfiletjes uit de week aanbieding.
Ja hoor da's dan 20 Euro mevrouw
Alstublieft 20 Euro...Euhhmmmm slager.... u geeft er me maar 2.
Tja sorry, de hele buurt maakt gebruik van de aanbieding en ik heb er niet genoeg dus heb ik besloten aan traffic shaping te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 22-06-2009 21:28 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

@Cloud:
Overigens heb ik nu met mijn 16mbit dus geen last van snelheidsbeperkingen, ik ben benieuwd hoe dat is als mijn 30mbit lijn opgeleverd wordt (wacht nog op nieuw modem).
Ik heb dezelfde switch gemaakt, was in 2 dagen gerealiseerd, modem effe aan en uit en hij stond op de nieuwe snelheid ... Dus wat voor vage modem heb je nu dan, dat ze je een andere geven? Ik heb de Arris 502B als ik me nie vergis, en die haalt gewoon de max. Overigens had ik ook meteen met de nieuwe snelheid "ineens" caps op usenet ... maar daar ben ik inmiddels onderuit door de nieuwe NewsLeecher te gebruiken met SSL.
KillGhost schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:01:
Ik denk dat mensen gewoon teveel verwachten en teveel willen.
:Y :Y Wijze woorden.

@LessRam: Lees jij nog maar es de algemene voorwaarden van UPC ... Dan zul je zien dat ze volledig in hun recht staan. Civiele procedures vallen hier niet op te halen iig. Met jouw slager voorbeeld natuurlijk wel. Overigens is dat gewoon BS, want die slager zet waarschijnlijk simpelweg "Zo lang de voorraad strekt" onder de aanbieding, simpel.

[ Voor 31% gewijzigd door Ulysses op 22-06-2009 21:59 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:28:
[...]

waarom zou je een nieuw modem moeten krijgen dan? t/m 30 mbit hou je gewoon je oude docsis2 modem.
dat is wat er tegen mij is verteld in elk geval, ik ging van 10 naar 30 (sinds dit weekend)

brief thuisgekregen dat er een lvertijd van 3 weken opzit, ik log gisteren op mijn UPC in en ik zie dat ik fibrepower 30 heb, geef m'n modem een reset en tadaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Hier nu in één keer volle bak met downen (25 Mbps) met Grabit en ook met Newsbinpro :) Hopelijk blijft dat zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klopt, voor 30mbit behoud je je huidige modem.

Maar misschien heeft Cloud nog wel ouder modem als dat wij hebben ? je weet het niet tenslotte. ( hier een arris nog iets )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag het fiber power 60mbit internet. Maar krijg niet de volledige snelheden.
Wanneer de pc direct is aangesloten op het modem, bereik ik wel de 60mbit download, en ong 4/5 mbit upload.
Echter wanneer de router ertussen komt (de Linksys WRT150N, met DD-WRT), is de max snelheid 47mbits, de upload lijkt wel goed te zijn. (volgens upc speedtest)
Een ander probleem is dat ik nergens hoger kom dan 800kb per sec (gamershell servers).
Op sommige haal ik dan weer max 3,49mb per sec.

Mijn vraag nu is, of die WRT150N gewoon deze snelheden niet aankan via de wan poort?
Zou een Apple Airport Extreme dit wel netjes doen?

De guidon montuer heeft btw het signaal enzo gechecked, en dat was allemaal goed, hij verdacht ook de router. Ikzelf dacht dat deze router gewoon 100mb over de wan poort zou moeten doen, en zeker 60mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
LB06 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:09:
[...]en dat alles op usenet is gerarred, maar anders zou je hem ook gewoon instantly kunnen streamen.
Een easynews account nemen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:12:
Mijn vraag nu is, of die WRT150N gewoon deze snelheden niet aankan via de wan poort?
Ik kan van de WRT150N niet vinden of die dat aan kan, WAN -> LAN
Staan van die mooie metingen op hardware.info, maar niet van deze router...

[ Voor 10% gewijzigd door plofkip op 22-06-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zie hier: http://www.smallnetbuilde..._roundup_table_router.htm
en hier:
http://www.smallnetbuilde...art/Itemid,189/chart,119/

[ Voor 36% gewijzigd door PcDealer op 22-06-2009 23:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die WRT150N zou het moeten doen, maar wanneer ik op de modem direct zit, en dan de speedtest doe, haal ik wel de 60mbit, dus zou het de router wel moeten zijn?
Heb ook firewall enzo uitgehad, ook geen verschil. Upload doet ie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Upload is dan ook maar 6Mbit/s, dat is een stuk makkelijker te routeren dan 60Mbit/s.

Als je met je PC rechtstreeks op modem wel de 60Mbit/s haalt maar met de router niet is het vrij duidelijk waar het aan ligt. Enige vraag wat rest is of je draadloos of bedraad op de router connect. Bedraad zou hij het namelijk wel aan moeten kunnen, maar draadloos is een ander verhaal, daar kan niemand snelheid garanderen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedraad, maark zal maar es een nieuwe router aanschaffen dan, is de Apple Airport Extreme een goede router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat is er teveel gevraagd om op smallnetbuilder.com uit te zoeken of het wel een / geen goede router is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
KillGhost schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:01:
[...]

Dat klopt. Maar ik zie dat anders. Ik zelf heb een voorraad met films en series die ik nog wil zien. Zodra ik besluit een film te kijken doe ik er daar een van. Dan maakt het voor mij niet uit of ik er in de avond wat langer overdoe. Ik denk dat mensen gewoon teveel verwachten en teveel willen.
Het is maar hoe je het bekijkt en wat je gewend bent. Vroeger vond ik het ook prima om Kazaa of Shareaza of weet ik wat een nachtje of wat door te laten trekken om een xvid-lol avi van 600M binnen te trekken. Als de omstandigheden niet waren veranderd was ik daar waarschijnlijk ook nu nog tevreden mee geweest.

De omstandigheden zijn echter op dusdanige wijze veranderd dat ik eigenlijk niet meer terug kan daar naar toe, omdat ik gewend ben aan beter. Ik ben een van de gelukkigen die beschikt over een 100/100mbit verbinding, waarmee ik binnen 15 minuten een film op 1080p heb binnengetrokken. Als je dat eenmaal gewend bent houd je daar als het ware rekening mee. Dus vroeger accepteerde je dat je met je vrienden die avond even niet die film kon kijken die je eigenlijk wilde zien, maar dan slingerde je Shareaza aan en de volgende keer dat je weer bij elkaar kwam om een biertje of wat te drinken kon je de film wel zien. Nu zou dat buitengewoon vervelend zijn, simpelweg omdat je weet dat het beter kan.

Vroeger woonde men in houten hutten of in grotten zonder schoon water en elektriciteit. Dat kunnen we ook wel weer gaan doen, maar ons referentiekader is dusdanig veranderd dat dat niet meer acceptabel vinden. Nu is dit laatste voorbeeld nogal gechargeerd natuurlijk, maar hopelijk snap je mijn punt.

Dat mensen daarbij soms teveel (tot in het onredelijke) gaan verwachten is onvermijdelijk. Dat is vaak ook een belangrijke drijfveer binnen de wetenschap, de vrijemarkteconomie en de politiek, dus het is ook helemaal niet zo erg. 'Reaching for the stars', zoals ze dat dan zo mooi zeggen. En het mooie is dat datgene wat men eerst overdreven vond, later doorgaans de normaalste zaak van de wereld is geworden. Zo had men vroeger -halverwege de vorige eeuw ofzo- nog geen douches en TV's. En als je wel een TV had dan kwam de hele straat regelmatig TV kijken. Tegenwoordig word je raar aangekeken als je meldt dat je geen TV hebt.

En zo is dat ook met digitale communicatie. Het begint altijd met early adopters, power users of gewoon welgestelde mensen die iets hips en nieuws willen en het eindigt in de goot waar alleen mensen om nostalgische redenen nog naar om kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
DaMarcus schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:32:
Wat is er teveel gevraagd om op smallnetbuilder.com uit te zoeken of het wel een / geen goede router is?
Dat sowieso inderdaad...
Ik heb net een nieuwe router gekocht vanwege de upgrade naar Fiber power 60 en ik heb gekozen voor de Sitecom WL308 Wireless 300N Gaming Router: pricewatch: Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router
Deze heeft een WAN > LAN throughput van 252mbit/s... Dat moet dus goed gaan, hij is alleen wel €124,50, maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:30:
Bedraad, maark zal maar es een nieuwe router aanschaffen dan, is de Apple Airport Extreme een goede router?
De D-Link DIR-655 kan 260mbit routeren (up & down), heeft veel functies en is stabiel. Bovendien is hij relatief goedkoop (€85).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej bedankt, dan ga ik voor die router, die WRT150N was toch al niet zo'n goede heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:30:
[...], is de Apple Airport Extreme een goede router?
FFS, ik geef de link in mijn vorige post...

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 23-06-2009 07:23 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

shameete schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:59:
[...]
waarom zou je een nieuw modem moeten krijgen dan? t/m 30 mbit hou je gewoon je oude docsis2 modem.
dat is wat er tegen mij is verteld in elk geval, ik ging van 10 naar 30 (sinds dit weekend)
Ik vond het ook vreemd, maar zelfs na dubbelchecken met de verkoper, bleef hij erbij dat ik een nieuw modem zou krijgen. Al heb ik dus ook al zo'n Arris apparaat staan. Vond het zelf ook vreemd :)
brief thuisgekregen dat er een lvertijd van 3 weken opzit, ik log gisteren op mijn UPC in en ik zie dat ik fibrepower 30 heb, geef m'n modem een reset en tadaa :)
Dat ga ik dan ook maar eens proberen ;) In Mijn UPC staat inderdaad ook dat ik FP30 heb, al heb ik nog geen levertijd brief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05
Ik heb het ook aangevraagd afgelopen zondag en gisteren zag ik dat ik al op de 30Mbit zat. Toch wel zeer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Ik heb een ARRIS modem maar moet ik hem opnieuw opstarten of echt resetten met de reset knop? Want ik heb hem al een paar keer opnieuw opgestart maar nog steeds oude snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Brons schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:40:
[...]

Dat zou natuurlijk kunnen, en dat geloof ik ook graag. Ze verlagen echter de snelheid wel actief en bewust. Wat naar mijn mening gewoon niet zou moeten kunnen.

[...]
Dit is dus niet waar. Ik ben bij mijn vriendin in gaan wonen en ik heb de hele dag eigenlijk een cap. Ze heeft in het verleden nooit veel gedownload.
En ik na een paar dagen nieuw lid, hooguit 2 films gedownd en al gecapped..
[...]
Dat doe je in mijn ogen verkeerd, 's nachts is energie goedkoper (nachttarief). Als je dat omdraait heb je een win-win situatie: en snel downen, en energie besparen :)

@KillGhost: Ook al ben ik het grotendeels met je eens, vind ik het toch belachelijk. Ze bieden iets aan, een xxMbit, maar tijdens piek uren, wanneer je er gebruik van wilt maken, wordt je geknepen, omdat anderen anders hinder hebben? Bied het dan niet aan, als je niet voldoende capaciteit hebt. Of vermeld het in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Heb sinds vandaag het fiber power 60mbit internet. Maar krijg niet de volledige snelheden.
Wanneer de pc direct is aangesloten op het modem, bereik ik wel de 60mbit download, en ong 4/5 mbit upload.
Echter wanneer de router ertussen komt (de Linksys WRT150N, met DD-WRT), is de max snelheid 47mbits, de upload lijkt wel goed te zijn. (volgens upc speedtest)
Een ander probleem is dat ik nergens hoger kom dan 800kb per sec (gamershell servers).
Op sommige haal ik dan weer max 3,49mb per sec.

De guidon montuer heeft btw het signaal enzo gechecked, en dat was allemaal goed, hij verdacht ook de router. Ikzelf dacht dat deze router gewoon 100mb over de wan poort zou moeten doen, en zeker 60mb?
gamershell zuigt dan ook enorm.. ik haal daar ook maar 3Mb/s van de 100mbit
je kan beter ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ daar downloaden, dan haal ik wel volle snelheid

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
webmail schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:16:

[...]

Dat doe je in mijn ogen verkeerd, 's nachts is energie goedkoper (nachttarief). Als je dat omdraait heb je een win-win situatie: en snel downen, en energie besparen :)
Vreemde manier van redeneren. Zijn PC staat overdag toch wel aan. Misschien moet z'n router en netwerkkaart net wat harder werken als je aan het downloaden bent, maar daar blijft het dan ook bij. Nu heeft hij 's nachts zijn PC uit staan, dus als hij hem dan aan zou zetten, zou dit volgens jou een energiebesparing opleveren? Niet dus.

Overigens bespaar je sowieso geen energie door 's nachts dingen te doen ipv overdag. Hooguit kost de energie wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

LB06 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:47:
[...]

Vreemde manier van redeneren. Zijn PC staat overdag toch wel aan. Misschien moet z'n router en netwerkkaart net wat harder werken als je aan het downloaden bent, maar daar blijft het dan ook bij. Nu heeft hij 's nachts zijn PC uit staan, dus als hij hem dan aan zou zetten, zou dit volgens jou een energiebesparing opleveren? Niet dus.

Overigens bespaar je sowieso geen energie door 's nachts dingen te doen ipv overdag. Hooguit kost de energie wat minder.
Tja wat is een vreemde manier van redeneren? Ik werk overdag en daarvoor staat mijn Mac uit. Niet wetende dat hij overdag thuis is en zijn PC aan staat ;)

Mijn aanname was dat hij de PC aan liet staan om alleen maar te downloaden. In die situatie klopt mijn redenering wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05
En dat energie wat minder kost ligt er toch echt aan of je dag/nacht stroom hebt (dubbele meter) of gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Arunia schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:18:
En dat energie wat minder kost ligt er toch echt aan of je dag/nacht stroom hebt (dubbele meter) of gewoon standaard.
Je bespaart er geen energie mee. Alleen energiekosten.

En als je 's nachts je PC aan laat staan ipv uit laat staan zelfs dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

webmail schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:16:

@KillGhost: Ook al ben ik het grotendeels met je eens, vind ik het toch belachelijk. Ze bieden iets aan, een xxMbit, maar tijdens piek uren, wanneer je er gebruik van wilt maken, wordt je geknepen, omdat anderen anders hinder hebben? Bied het dan niet aan, als je niet voldoende capaciteit hebt. Of vermeld het in de voorwaarden.
Ik zelf heb het liever ook anders. Ik weet niet hoe er nu geknepen word. Volgens mij is het voor iedereen dezelfde max speed. Ik zou liever een bepaald % hebben wat je minder krijgt qua snelheid in de piekuren. Bijvoorbeeld een decrease van 50%. I.e. iemand met 120mbit krijgt dan tijdelijk 60mbit op usenet etc en iemand met 10 mbit maar 5. DIe van 120 mbit moet wel meer snelheid kunnen krijgen op de piekuren dan iemand van 5mbit simpelweg omdat die veel meer betaald.
LB06 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:53:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt en wat je gewend bent. Vroeger vond ik het ook prima om Kazaa of Shareaza of weet ik wat een nachtje of wat door te laten trekken om een xvid-lol avi van 600M binnen te trekken. Als de omstandigheden niet waren veranderd was ik daar waarschijnlijk ook nu nog tevreden mee geweest.
Ikzelf ben nog steeds tevreden met een nachtje trekken. Ik kan nu iig meer dingen tegelijk downloaden door de grotere bandbreedte. Ik snap je punt op zich wel, en ik denk dat UPC wel iets minder mag knijpen, maar dat er geknepen word is op zich niet een erg verkeerd iets.

De meeste mensen die klagen zijn over het algemeen wel de veelgebruikers van "illegale" content. Ik zeg illegaal tussen aanhalingstekens omdat volgens de wet hier in Nederland niet illegaal is, maar iedereen eigenlijk wel weet dat het moreel niet juist is.

Maar ja, dat weet UPC ook wel. Zij hebben ook wel door je voor surfen en e-mailen geen 120mbit neemt :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvoorhout schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:23:
[...]

gamershell zuigt dan ook enorm.. ik haal daar ook maar 3Mb/s van de 100mbit
je kan beter ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ daar downloaden, dan haal ik wel volle snelheid
Met die downloads heb ik gemiddeld 3mb per sec, dus die router laat gewoon niet genoeg door.
Heb inmiddels de D-link 655 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
torp schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:12:
Ook ik heb zojuist gebeld, en de medewerker zei dat ik nu binnen 24 uur online zou zijn. Blijkbaar kon hij nu zien dat ik op een lijst stond van aan te sluiten adressen. Het zal me benieuwen.

Mijn indruk is dat ik vorige week dus nog niet aan de beurt was. Zeg dat dan gewoon en beloof niet iets wat je niet kunt waarmaken.

We wachten het weer af...
En we zijn weer 24 uur verder, en het werkt nog steeds niet dus ik heb weer even gebeld. Eerst kreeg ik het automatische verzoek of ik naderhand aan het klanttevredenheidsonderzoek wilde meewerken. Blij met deze mogelijkheid toetste ik 1 voor ja, en vervolgens kreeg ik opvallend snel iemand aan de lijn (aanrader!)

Ook deze medewerker begon met de standaardzin "Excuses voor het ongemak", toonde veel begrip voor mijn vragen en verder wist hij me te vertellen dat ik nu in de laatste fase zat waarbij het serienummer van het modem wordt aangemeld zodat ik nu binnen 24 uur online zou zijn. Op mijn vraag wat er dan gisteren was gebeurd (toen dat ook al beloofd was) zei hij dat ik toen op de fakturatie-afdeling was aangemeld. Na verder navragen wist hij te melden dat 24 uur (zoals in de UPC-winkel beloofd, en vervolgens door verschillende helpdesk-medewerkers bevestigd) alleen kan voor bestaande klanten, en nieuwe klanten duurt altijd een week (5 werkdagen).

8)7

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 23-06-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22

d0s

sssst

Volgens mij is het echt compleet variabel, bij mij was het binnen 24 uur omgezet (fasegewijs, eerst 25 daarna 30). Bij mijn buurman precies hetzelfde pakket duurde het precies 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al fijn 9 dagen te wachten op de modem, hoop dat hij snel binnen komt, iemand ervaring omgeving zutphen? Las paar posten hiervoor dat het in apeldoorn 3 weken duurde!! dat is wel erg lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:00:
Ik zit nu al fijn 9 dagen te wachten op de modem, hoop dat hij snel binnen komt, iemand ervaring omgeving zutphen? Las paar posten hiervoor dat het in apeldoorn 3 weken duurde!! dat is wel erg lang!
Dat hoop ik toch niet, ik woon in Apeldoorn en zou binnen 10 dagen het nieuwe modem ontvangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

kipusoep schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:40:
[...]

Dat hoop ik toch niet, ik woon in Apeldoorn en zou binnen 10 dagen het nieuwe modem ontvangen :/
10 werkdagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zijdelings aan UPC internet gerelateerd vraagje: ik heb sinds kort mijn 30 mbit-verbinding (waar ik nu opeens wél netjes 29,8/3 mbit haal :)), en ik merk dat mijn cpu behoorlijk belast wordt als ik op 30 mbit download. :( Mijn netwerkkaart is een waardeloze Realtek onboard NIC, dus die wil ik gaan vervangen. Maar: waardoor? Kan ik ervan uit gaan dat elke andere netwerkkaart beter is dan zo'n onboard Realtek geval, of zal ik diep in de buidel moeten gaan tasten om een beter alternatief te kopen?

Een aantal alternatieven die ik op het oog heb:
D-link netwerkkaartje, 100 mbit, 10 euro
Intel Pro 1000 -> 25 euro, 1 gbit
Kortom: kan ik beter de Intel kopen om m'n cpu te ontzien, of voldoet zo'n D-link kaartje ook al? Of is het allebei niet veel beter dan een onboard Realtek NIC en zal ik beter spul moeten aanschaffen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ach, zolang het geen sweex etc is zal het er niet erger op worden gok ik zo, die dlink is prima naar mijn idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:05:
Een zijdelings aan UPC internet gerelateerd vraagje: ik heb sinds kort mijn 30 mbit-verbinding (waar ik nu opeens wél netjes 29,8/3 mbit haal :)), en ik merk dat mijn cpu behoorlijk belast wordt als ik op 30 mbit download. :( Mijn netwerkkaart is een waardeloze Realtek onboard NIC, dus die wil ik gaan vervangen. Maar: waardoor? Kan ik ervan uit gaan dat elke andere netwerkkaart beter is dan zo'n onboard Realtek geval, of zal ik diep in de buidel moeten gaan tasten om een beter alternatief te kopen?

Een aantal alternatieven die ik op het oog heb:
D-link netwerkkaartje, 100 mbit, 10 euro
Intel Pro 1000 -> 25 euro, 1 gbit
Kortom: kan ik beter de Intel kopen om m'n cpu te ontzien, of voldoet zo'n D-link kaartje ook al? Of is het allebei niet veel beter dan een onboard Realtek NIC en zal ik beter spul moeten aanschaffen? :?
Voor die 15 euro zou ik niet zeuren, koop de Intel.
Heeft een eigen processor en is 1Gbit ipv 100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cloud schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:57:
[...]

Ik vond het ook vreemd, maar zelfs na dubbelchecken met de verkoper, bleef hij erbij dat ik een nieuw modem zou krijgen. Al heb ik dus ook al zo'n Arris apparaat staan. Vond het zelf ook vreemd :)

[...]

Dat ga ik dan ook maar eens proberen ;) In Mijn UPC staat inderdaad ook dat ik FP30 heb, al heb ik nog geen levertijd brief ontvangen.
Bij thuiskomst toch even mijn modem 10 minuten van de stroom gehad, en warempel ik heb nu een 30 mbit/3 mbit verbinding! Blijkbaar zat de verkoper er toch gewoon naast en heb ik niet een nieuw modem + monteur daarvoor nodig. Ergens vind ik het wel jammer want een nieuwer modem plus een gratis lijncheck door een monteur is nooit weg natuurlijk. Maar het is niet anders :)

Ik trek nu stabiel 3,3 megabyte/sec van Eweka af, dus met de lijn zit het eigenlijk wel goed. Ik zal ook even testen in de echte piekuurtjes, om te zien of ik nog steeds niet gecapped wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ulysses schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:05:
[...]

Nou hiervoor gebruikte ik de final versie van NewsLeecher 3.9 ... En dan was het met SSL nog harder gecapped dan zonder d.w.z. SSL werd daar in 24/7 op 640kB/s gehouden, zonder SSL haalde ik de halve dagen (dalmomenten) gewoon de max van mijn XSNews account. Nu met die nieuwe beta, haal ik met SSL de hele dag gewoon de max snelheid ... wissel ik weer terug naar 3.9, acuut weer cap. Ik snap gewoon niet dat het door de client bepaald kan worden of ik gecapped wordt ... da's toch achterlijk? Of gebruikt NewsLeecher 4 ineens een andere manier ofzo die niet gedetecteerd wordt door de trafficshaping filters?
Verrek, ik heb inderdaad precies hetzelfde!
3.9: 400 KB/s
4.0 beta 3: 2,8 MB/s :? 8)7

Nu ben ik echt heel erg benieuwd hoe hier verschil in kan zitten

Edit: kzie nu net dat daar al een hele discussie over is :P Ben benieuwd hoe het kan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door plofkip op 23-06-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben wel geinteresseerd in een 60Mbit lijntje van upc, nu heb ik kpn adsl 20mbit (@11mbit wegens afstand :( ). Maar ik gebruik veel nieuwsgroepen en nu werkt dat super stabiel @1150KBps en ik wil daar niet op achteruit gaan. Heeft iemand al gebelt om te vragen wat upc er zelf van zegt? anders ga ik dat binnenkort wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:18
Donderdag komt een monteur langs.

Verleden week maandag aangegeven dat ik overstap van 6 mbit naar 25 mbit. En sindsdien is m'n internetverbinding heel vaag. (snelheid werd pas deze week ingevoerd door drukte kwam 't niet door)

Lijn klapt er gewoon uit, router krijgt een 192.168.100.2 ip. Modem reset zich en komt dan weer opgang. Dit lijkt aangewakkerd te worden door, let op: youtube streams :o. (misschien is 't m'n verbeelding.

Wanneer ik een youtube filmpje kijk streamt 't erg traag met 100 kb/s dan minder tot 5 kb/s tot de modem zich weer reset. Usenet daarin tegen kan ik gewoon uren aan download op full 20 mbit (max usenet abbo).

Vreemd...

EDIT:
voorbeeld, zie screenshot. De piek is usenet en dat lage is youtube stream.
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/1592/youtubeg.jpg

edit2: getest op gametrailers
Op gametrailers krijg ik duidelijk een hogere snelheid, maar zoals je ziet verbreekt de internetverbinding.
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/3003/gametrailers.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Cabo op 23-06-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Cloud schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:13:
[...]

Bij thuiskomst toch even mijn modem 10 minuten van de stroom gehad, en warempel ik heb nu een 30 mbit/3 mbit verbinding! Blijkbaar zat de verkoper er toch gewoon naast en heb ik niet een nieuw modem + monteur daarvoor nodig. Ergens vind ik het wel jammer want een nieuwer modem plus een gratis lijncheck door een monteur is nooit weg natuurlijk. Maar het is niet anders :)
Same here, ook gewoon 30/3 met m'n huidige modem terwijl anders verteld werd. Ben er wel blij om :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Jullie zitten me hier allemaal lekker te maken terwijl mijn nieuwe verbinding nog steeds niet is opgeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:33:
[...]

Same here, ook gewoon 30/3 met m'n huidige modem terwijl anders verteld werd. Ben er wel blij om :)
Voor een 30mbit verbinding heb je geen nieuw modem nodig, 30mbit werkt nog gewoon via eurodocsis 2. De meeste oude modems van UPC zijn hiervoor geschikt.

Voor alles boven de 30mbit heb je een nieuw eurodocsis 3 modem nodig.
chimo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:09:
Ik heb een ARRIS modem maar moet ik hem opnieuw opstarten of echt resetten met de reset knop? Want ik heb hem al een paar keer opnieuw opgestart maar nog steeds oude snelheid.
Om een reset uit te voeren haal je de stroom stekker eruit voor ongeveer 15 seconden

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:58:
Voor een 30mbit verbinding heb je geen nieuw modem nodig, 30mbit werkt nog gewoon via eurodocsis 2. De meeste oude modems van UPC zijn hiervoor geschikt.

Voor alles boven de 30mbit heb je een nieuw eurodocsis 3 modem nodig.
Dat weet ik, dat weet TommyGun, maar in beide onze gevallen beweerde de verkoper van UPC dat we wél een nieuw modem zouden krijgen ;) Wat dus uiteindelijk niet zo bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TommyGun schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:33:
[...]

Welk modem heb je?

Grr, ben echt jaloers. Ik heb een ARRIS modem en nog steeds 10mbit. Die verhoging is toch gratis voor alle klanten?

Ik heb alleen niet 10 minuten lang m'n modem uitgezet, zal het zo eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
chimo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:24:
[...]
Welk modem heb je?

Grr, ben echt jaloers. Ik heb een ARRIS modem en nog steeds 10mbit. Die verhoging is toch gratis voor alle klanten?

Ik heb alleen niet 10 minuten lang m'n modem uitgezet, zal het zo eens proberen.
Je moet hem wel aanvragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:42
Gisteren korte storing in Almere, waarna ik nog maar eens getest heb of de 30/3 al binnen is. De upload zit nu wel op 3, maar down gaat het niet harder dan 18Mbit... Vanmiddag toch maar eens met de kabel direct in het modem proberen, want volgens mij werkt m'n Aiportje sub-optimaal.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

chimo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:24:
[...]
Welk modem heb je?

Je moet het wel zelf aanvragen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
LB06 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:27:
[...]

Je moet hem wel aanvragen natuurlijk.
KillGhost schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:06:
[...]

Je moet het wel zelf aanvragen.
Bedankt, ik ga ff bellen.

BTW Ik wil alleen snelheidsverhoging, geen nieuw contract. Als dat zo is, laat dan maar zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
chimo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:12:
[...]

[...]

BTW Ik wil alleen snelheidsverhoging, geen nieuw contract. Als dat zo is, laat dan maar zitten..
Laat maar zitten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

chimo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:12:
[...]

[...]

Helaas pindakaas. Op het moment dat je de snelheidsverhoging wilt, krijg je een nieuw jaarcontract. Als je dus binnen een jaar van plan bent weg te gaan, is dat dus niet handig. Als je dat niet bent, zie ik zelf geen reden om niet een nieuw jaarcontact aan te gaan.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ho dat klopt niet helemaal. Mijn 10 mbit verbinding die ik had (Internet Power) was al geupgrade naar 16mbit. Daar heb ik niets voor hoeven doen, geen telefoontje, niets. Maar omdat ik zelf naar 30 mbit wilde heb ik UPC opgebeld, want dát gaat niet automatisch. Je komt in een ander pakket dus krijgt een nieuw contract.

Als chimo dus de 10 -> 16 mbit verhoging bedoelt, dan had hij die gewoon automatisch moeten krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Cloud schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:40:
Ho dat klopt niet helemaal. Mijn 10 mbit verbinding die ik had (Internet Power) was al geupgrade naar 16mbit. Daar heb ik niets voor hoeven doen, geen telefoontje, niets. Maar omdat ik zelf naar 30 mbit wilde heb ik UPC opgebeld, want dát gaat niet automatisch. Je komt in een ander pakket dus krijgt een nieuw contract.

Als chimo dus de 10 -> 16 mbit verhoging bedoelt, dan had hij die gewoon automatisch moeten krijgen. :)
Das is waar. Die verhoging was ik vergeten. Maar dan alleen de 10mbit van Internet Power. Die van Triple Play gaat niet automatisch naar 16 afaik. Ik heb aangenomen dat hij de 10 > 30 verhoging bedoelde.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zou kunnen, al dacht ik dat die van Triple Play automatisch naar 25 mbit zou gaan, maar daar ben ik niet zeker van :)

Het hangt er dus even vanaf wat chimo nu heeft, en wat hij bedoelt met 'de verhoging'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Cloud schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:40:

Ja, die bedoel ik ook! Of 16 of 20mbit ofzo was het idd.

Zoals ik zei, ik ben een paar maanden terug gebeld door een UPC medewerker, een mevrouw, en die zei dat iedereen werd verhoogd zonder er iets voor hoeven doen. Nieuwe klanten krijgen automatisch die snelheid en bestaande wroden verhoogd. Ik vroeg nog, moet ik iets doen met m'n modem ofzo? Nee, gaat allemaal automatisch!

Naja, ik bel ze gewoon op om te vragen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Cloud schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:47:
Het hangt er dus even vanaf wat chimo nu heeft, en wat hij bedoelt met 'de verhoging'.
Ik heb nu dit (gekopieerd van Mijn UPC)

Producten / Diensten:

Abonnement Standaard Radio & TV
Abonnement UPC Internet 10 Mbps
Abonnement UPC Telefonie Standaard
Doorschakelen
Nummerherhaling
Abonnement UPC Digitale TV - Royaal HD met DVR
Wekservice
Voicemail
Verkort Kiezen

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 24-06-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In dat geval zou ik een keer proberen om voor langere tijd de stroom van je modem te halen om te zien of dat helpt. Sowieso werd de snelheidsverhoging volgens mij gefaseerd ingevoerd, ik had mijn verhoging bijvoorbeeld een aantal dagen eerder dan vrienden van mij in dezelfde stad. :) Daarnaast werd als termijn voor de verhoging 'voor 1 juli' genoemd, dus er is nog tijd. En anders zou ik inderdaad gewoon even bellen met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb gisteren lopen stoeien met Usenet. Ik heb een trial gekregen bij Hitnews. Het was ook voor de eerste keer ooit dat ik nieuwsgroepen gebruik. Was eerst nog wel ff stoeien omdat de handleiding die ik vond nog uitging van de oude versie van FTD en ik geen idee had hoe het zat met die NZB bestanden. Na veel knoeien toch het werkende gekregen. Meteen natuurlijk de snelheid getest. 3.3 megabyte/s om 9 uur 's avonds. W00t :D Misschien toch maar eens een betaald accountje nemen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Cloud schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:57:
In dat geval zou ik een keer proberen om voor langere tijd de stroom van je modem te halen om te zien of dat helpt. Sowieso werd de snelheidsverhoging volgens mij gefaseerd ingevoerd, ik had mijn verhoging bijvoorbeeld een aantal dagen eerder dan vrienden van mij in dezelfde stad. :) Daarnaast werd als termijn voor de verhoging 'voor 1 juli' genoemd, dus er is nog tijd. En anders zou ik inderdaad gewoon even bellen met UPC.
Ik zou inderdaad voor de zekerheid ook bellen. Maar weet je zeker dat je geen 3=2 pakket hebt?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
KillGhost schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:02:
[...]

Ik zou inderdaad voor de zekerheid ook bellen. Maar weet je zeker dat je geen 3=2 pakket hebt?
Nee, we hebben alles genomen. TV, Bellen en Internet. Daarna alleen de TV geupgrade naar Royaal HD met DVR.

Ik ga ff wat suggesties opvolgen, bedankt!

PS: 10 minuten modem uit??? Dat is een nachtmerrie! Wat moet ik doen in de tussentijd? :D ;) j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Fatal Mind schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:44:
Jullie zitten me hier allemaal lekker te maken terwijl mijn nieuwe verbinding nog steeds niet is opgeleverd :(
Nou, je staat niet alleen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nou, modem minimaal 20 minuten uit gehad maar nog steeds 1,15Mb/sec down en 180Kb/sec up.

Ik heb trouwens dit modem, Arris Touchstone® Telephony Modem TM602B, en die kan tot 51mbps downstream volgens de specs dus daar ligt het niet aan.

http://www.arrisi.com/pro.../listers/index.asp?id=420

Toch maar ff bellen..

EDIT: OK, gebeld en ik kan idd gratis over naar 30mbit maar wel met een nieuw jaarcontract. Het abonnement staat niet op mijn naam dus ik ga het niet aanvragen. Da's wel jammer dat ze het zo gedaan hebben. Als je dus alles op wilt zeggen, zit je nog met die internetverbinding..

Naja, ik ga wel overleggen aangezien ze hier glasvezel hebben aangelegd van Glashart. Misschien dat m'n pa hierna over wil op glasvezel, als dit contract met UPC is afgelopen.

[ Voor 40% gewijzigd door chim0 op 24-06-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
Vorige week dinsdag opgebeld een 90Mbit aangevraagd. Zaterdag kwam modem (mooi, was gelukkig niet aan het werk) en meteen afspraak kunnen maken voor gisteren. Nu werkt alles prima en haal op de speedtests nette waardes. Had wel een klein administratief issuetje: er wordt een nieuwe digitale decoder opgestuurd, zonder HDTV terwijl ik gewoon HD abo heb. De decoder weiger ik dus aan de deur. :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
En we zijn ruim 24 uur verder en sinds vanmiddag ben ik dan eindelijk online.

Toen ik vandaag moedeloos belde mocht ik tot mijn verbazing het CMAC-nummer van mijn modem doorgeven. De telefoniste, verbaasd: "Weet u zeker dat dit het juiste nummer is?". Toen bleek dat vanochtend ook een UPC-doos was bezorgd (!) kwam de aap uit de mouw: bij UPC was alleen het nummer van dit tweede modem bekend waardoor het eerste modem niet werkte. Na aansluiten van het nieuwe modem werkte de verbinding.

Toch was er opnieuw "iets fout gegaan in het systeem"... volgens de speedtest van UPC had ik met mijn Fiber Power 25 een upload van slechts 0.35Mbps en een upload van 0.06Mbps. Dit zou echter snel opgelost zijn verzekerde de helpdesk mij, binnen een uur zou ik de juiste snelheid hebben. Inmiddels 5 uur later, sta ik weer in de wacht voor de helpdesk...

edit: De medewerker wist te vertellen dat ik de verkeerde bootfile had gekregen waardoor ik nu zit met "de snelheid van een inbelverbinding". Hetzelfde verhaal als vanmiddag, maar dat kon hij niet terugvinden. Helaas nu geen belofte van 1 uur maar weer "binnen 24 uur".

Uiteraard alweer de excuses voor het ongemak, namens UPC. Werkelijk alles gaat dus fout daar. Waar ben ik aan begonnen?

[ Voor 18% gewijzigd door torp op 24-06-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
Modem een keer uit- en aangezet?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Reken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb de helpdesk tot nu toe nog maar een keer gebeld maar ga dat denk ik maar vaker doen als ik jouw vooruitgang zie. Mijn abo staat nog niet eens in het systeem!

Vaak bellen helpt blijkbaar toch een beetje.

Echt een lachertje..24 uur m'n reet..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even mijn ervaring delen, En die is verbazing wekkend goed!

Ik heb de modem vanmiddag binnen gehad, gelijk gebeld met upc om de modem in werking te zetten. Half uur later!! Kon ik online!

Volle 11 mb downloaden met 90MBIT, zonder enige iets te veranderen! ik heb het zelf allemaal aangesloten!
maar zoals ik hier boven lees, dat geld niet voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ook een voordeel van vaak bellen is dat ze blijkbaar m'n naam al kennen. Of ze het zien aan m'n telefoonnummer, of dat ze allemaal een lijstje met lastige gevallen voor hun neus hebben, geen idee. Maar het viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
'k ga einde van de week weer bellen mocht m'n 30mbit nog steeds niet werken... dan zorgen ze maar dat er wat gaat gebeuren, w8 ondertussen al 2 weken dan ( vrijdag ) en krijg iedere keer andere dingen te horen... wordt er tikkie zou van, wil me nieuwe speedsss....

Edit: zet net een paar downloads aan... en ja hoor... zit nou op dit tijdstip met 1.75MB/s te downloaden, oftewel geen 30mbit maar 't zijn nog de knijpuren,

Ik laat van mij weten :P wehehe yay

Edit:
Dat dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/503111133.png

Hmm, even morgen afwachten tot morgen of het nog hoger wordt, anders ff m'n router er tussen uit slopen om die uit te sluiten ( Linksys WRT54GL ) Hmm, volgens smallnetbuild.net zou de router het moeten aankunnen, toch even proberen morgen mocht het niet verbeteren.

[ Voor 56% gewijzigd door Fatal Mind op 24-06-2009 22:20 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.