Ruffian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:01:
Zaterdag nacht (01:00) sprong internet uit en heb ik vanaf die tijd geen verbinding meer met zowel Internet als telefonie. De enige lampjes die branden zijn de eerste 3 waarbij de 3e knipperd.
Nu heb ik zondag ochtend naar UPC gebeld en waarschijnlijk is het modem kapot.
Een monteur zou langs komen en de koste kunnen waarschijnlijk voor mij zijn want misschien is de bekabeling niet goed (zijn in 5 jaar tijd al 3 monteuren langs geweest en hebben daar nooit over geklaagd) aangesloten.
Na dit bijdehand verhaal melden de klantenservice mij dat ze pas vrijdag(!) een monteur kunnen langs sturen.
Dat wil dus zeggen dat ik bijna een week zonder internet zit. Mag/Kan dit zo maar? En wat kan ik het beste nu doen?
Waar ik helemaal stijl van achterover sloeg was dat die goede man mij nog een aanbieding wilde doen voor het totaal pakket....
Nog even verder op mijn boven staand verhaal.
Ik kwam vandaag van mijn werk en keek toevallig naar het modem waarbij alle lampjes weer knipperde.
Na het opstarten van mijn laptop en ik FF op wilde starten om te checken of alles werkte werd ik gebeld door UPC.
UPC: Het probleem ligt buiten meneer
Dus toch een storing?
UPC: Nee meneer er was een probleem in de kast waar u op verbonden zit.
Ja dat zeg ik een storing?
UPC: Nee meneer dit was geen storing.
O dus mijn modem was kapot?
UPC: Nee meneer er was een storing in de kast.
Ja dus toch een storing?
UPC: Excuses ik bedoelde een probleem.
Kunt u mij dan vertellen wat het verschil is tussen een storing en een probleem?
UPC: Meneer ik zal voor u het bezoek van de monteur annuleren heeft u nog verdere vragen?
Ja, wat was nu het probleem?
UPC: Dat kan ik hier niet zien meneer.
Nou bedankt dan maar voor het maken van mijn niet kapotte modem, het opnieuw aansluiten van de bekabeling en het verhelpen van de storing.
(ik hoorde hem serieus zuchten!)
UPC: Prettige avond nog meneer.
Altijd leuk om dan UPC ventjes te plagen maar toch snap ik nog niet het verhaal.
Eerst zou mijn kabels niet goed aangesloten zijn, dan is mijn modem kapot en alles behalve een storing.
Opeens werkt het weer....vreemde zaak!