UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:33:
Ik zou even mijn ervaring delen, En die is verbazing wekkend goed!
Dan doe ik toch gewoon mee. :)

Hier kwam de monteur, installeerde het nieuwe moden naast de aanwezige Arris. Belde 2 x met UPC/Centric? (het was een engelstalig gesprek) en meneer was de deur uit voor ik het wist. Moest na een uur de modem uit- en weer inschakelen. Hier duurt een uur een kwartier dus had ik al snel de 90 Mpbs down (praktijk 88,40 Mb/s) en 6 Mpbs down (praktijk rond de 5.0)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

Guardian Angel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:55:
[...]

Dan doe ik toch gewoon mee. :)

Hier kwam de monteur, installeerde het nieuwe moden naast de aanwezige Arris. Belde 2 x met UPC/Centric? (het was een engelstalig gesprek) en meneer was de deur uit voor ik het wist. Moest na een uur de modem uit- en weer inschakelen. Hier duurt een uur een kwartier dus had ik al snel de 90 Mpbs down (praktijk 88,40 Mb/s) en 6 Mpbs down (praktijk rond de 5.0)
6Mbps up bedoel je neem ik aan ;)

Hier ook alles zelf gedaan. 25Mbit abbo, haal zo'n ~3MB

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Dinsdag avond aanvraag gedaan van 16 naar 30, vanavond werkte het eindelijk. Snelheden zijn ook goed. Ben tevreden, betaal 8 euro minder en stuk sneller. Ik wou eerst 60, maar had geen zin om 3 apparaten in mijn meterkast te hebben, en daarop te wachten.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/503119539.png

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 24-06-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hier nog meer mensen met een Linksys WRT54GL + een 30mbit abbo ? wil even weten of hij bij jullie '' normaal werkt '' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zenix schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:23:
Dinsdag avond aanvraag gedaan van 16 naar 30, vanavond werkte het eindelijk.
Maak daar maar van "vanavond werkte het al!"

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Rob schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:51:
[...]

Maak daar maar van "vanavond werkte het al!"
Het was vorige week dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

torp schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:39:
Ook een voordeel van vaak bellen is dat ze blijkbaar m'n naam al kennen. Of ze het zien aan m'n telefoonnummer, of dat ze allemaal een lijstje met lastige gevallen voor hun neus hebben, geen idee. Maar het viel me wel op.
Zien ze aan je telefoonnummer. Heeft niks te maken met een lijstje met "lastige` gevallen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

KillGhost schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:27:
[...]

Zien ze aan je telefoonnummer. Heeft niks te maken met een lijstje met "lastige` gevallen.
Daarbij:
UPC Probeert het haar klanten zo makkelijk mogelijk te maken: Spreek daarom na de piep duidelijk uw postcode in
Dank u wel. Spreek nu uw huisnummer in, zonder eventuele toevoegingen
Dank u wel.
En dan keuzemenu.
Die medewerker weet dus meteen waar je huis woont en per adres houden ze een call-log bij, zodat als je vaker belt, ze weten wat er de vorige keer gezegd is. (Als de medewerkers goed hun werk doen tenminste, soms vergeten ze het wel es)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Om de toon nog wat verder naar het positieve te trekken: we maken nu 'n week actief gebruik van UPC en ik ben erg tevreden.

Het abo draait eigenlijk al meer dan een maand, maar we waren nog niet verhuisd. Echter, al in de eerste week (toen ik ff in Almere was) werkte de verbinding meteen zonder enige problemen. Modem er in, kabeltje prik-prak en meteen aan de slag.

Na de verhuizing meteen de DVR aangesloten en daar liep ik tegen een probleempje aan. De maand wachten sinds de ingang van het abo was UPC en de DVR blijkbaar te lang, dus ze moesten opnieuw m'n kaart activeren. Geen punt, en dat was ook met een uurtje geregeld..

De telefonische omschakeling van 10->30 is vriendelijk en correct verlopen, hoewel ik nog wel wacht op de activatie. Then again, zoals ik op de vorige pagina al zei kan het ook zijn dat m'n Airport Express gewoon niet sneller kan ;)

Als laatste hadden we van de week een storing, maar meneer aan de telefoon kon mij direct al vertellen dat het een storing in de wijkcentrale was en dat het max 24 uur zou duren. 8 uur later werkte alles weer. Dus geen gedraaikont om de mogelijke oorzaak heen, ze wisten het gewoon al :) Dat scheelt.

Jep, ik ben best tevreden. Er zijn drie kleine irritaties die wat "jeuken", maar die hebben allemaal met TV te maken.
* Rottige EPG.
* Geen zelf in te delen "favorieten" lijst.
* 16 euro voor het gebruik van de WCD :(

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond vooral het gemak van de instalatie erg prettig, Ik las berichten over monteur dit monteur dat. Dat maakte me huiverig (zelf als een systeembeeherder als ik) het was echt letterlijk inpluggen (moest wel ff F connector kopen voor 1 euro bij de plaatselijk doe het zelf zaak maar ach!) en gewoon half uur wachten en je kan online. Omdat we een oud huis hebben met niet al te beste kabels dacht ik nog, daar gaat de snelheid!
ik heb 2mbit verlies wat ik erg aangenaam vind!

Volgens mij heb ik ook wel geluk, sommige mensen moeten lang wachten lees ik hier!
Qwa usenet verkeer heb ik nergens last van! een strakke 10 mb download heb ik steeds. Het begint zelfs bij 17Mb, maar dat is gewoon een grabbit bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Vandaag nog maar eens de verbinding getest met de router, krijg nog steeds dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/503410496.png

Als ik ergens een test file download dan krijg ik zo'n 3MB/s wat dus weer zo'n 1 gb in 5 minuten is. op zich niet slecht, maar dat is niet de 30 waar ik voor betaal.

Wil dus even proberen zonder router, maar waarschijnlijk vergeet ik iets aangezien hij het niet plug en play niet doet als ik hem in de router stopt, eens ff zoeken.

Edit: zonder router wil het hier gewoon niet werken, snap er de ballen van...

Kijk net in modem, en krijg deze results:
Downstream
Freq/Power: 324.000 MHz 5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 49.800 MHz 40 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Volgens de topicstart zijn ze binnen de limieten zeg maar, maar volgens mij is het downstream wel naatje ? zou dat er voor kunnen zorgen dat ik m'n 30mbit niet haal ?

[ Voor 34% gewijzigd door Fatal Mind op 25-06-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Hmz wacht nu al dik een week op mn UPC pakket... Vandaag maar eens bellen waar alles blijft.

edit:

Net gebeld.. ik zit al in level 3.. woei! :S

[ Voor 26% gewijzigd door B2 op 25-06-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
@Fatal Mind

Zet je modem voor +/- 30 min uit als je de router eruit heb gehaald, daarna zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Fatal Mind schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:26:
Als ik ergens een test file download dan krijg ik zo'n 3MB/s wat dus weer zo'n 1 gb in 5 minuten is. op zich niet slecht, maar dat is niet de 30 waar ik voor betaal.
Je kent het verschil tussen een bit en een byte? Je weet wat de tcp/ip overhead is?

[ Voor 25% gewijzigd door joopv op 25-06-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Fatal Mind schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:26:
Vandaag nog maar eens de verbinding getest met de router, krijg nog steeds dit:
[afbeelding]

Wil dus even proberen zonder router, maar waarschijnlijk vergeet ik iets aangezien hij het niet plug en play niet doet als ik hem in de router stopt, eens ff zoeken.

Edit: zonder router wil het hier gewoon niet werken, snap er de ballen van...

Kijk net in modem, en krijg deze results:
Downstream
Freq/Power: 324.000 MHz 5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 49.800 MHz 40 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Volgens de topicstart zijn ze binnen de limieten zeg maar, maar volgens mij is het downstream wel naatje ? zou dat er voor kunnen zorgen dat ik m'n 30mbit niet haal ?
Afbeeldingslocatie: http://xs140.xs.to/xs140/09264/modem422.png

Ziet er dus goed uit bij jou toch? Ik haal namelijk gewoon de maximum snelheid (24 mbit ipv. 25 maar goed!).

[ Voor 4% gewijzigd door plofkip op 25-06-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest 8 dagen wachten, Maar dat geld jammer genoeg niet voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Net ff een ruim uur aan de lijn gehangen met UPC helpdesk ( gelukkig dat zij mij belde na 10 minuten :P whehe ) Even getest met m'n laptop aan de kabel direct aan het modem, en daar komt uit dat ik in principe gewoon 10mbit tekort kom op m'n abbonement. Dit hebben ze in een formulier gezet samen met een paar macadresesn van modem, pc en weet ik het allemaal, en dan zou het vanzelf moeten worden opgelost.

@ kipusoep: thx ! dan is dat idd goed, volgens upc medewerker was het signaal ook in orde.

We wachten het weer geduldig af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

B2 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:55:
Hmz wacht nu al dik een week op mn UPC pakket... Vandaag maar eens bellen waar alles blijft.

edit:
Net gebeld.. ik zit al in level 3.. woei! :S
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:14:
Ik moest 8 dagen wachten, Maar dat geld jammer genoeg niet voor iedereen!
Ze geven volgens mij aan dat het max 10 werkdagen duurt. Dus 2 weken, want de weekenden tellen niet mee.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Net ook weer even gebeld en mijn aanvraag stond nog steeds ON HOLD totdat ze de boel gekoppeld hebben aan m'n mediaboxen :(

In 5 dagen tijd is er niets veranderd ;(

Volgens mij doen ze gewoon echt helemaal niets als je niet regelmatig belt :P

edit: bij mij is het kabelmodem al geinstalleerd..men hoeft alleen maar even de verbinding te activeren... :/

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 25-06-2009 11:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
torp schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:36:
De medewerker wist te vertellen dat ik de verkeerde bootfile had gekregen waardoor ik nu zit met "de snelheid van een inbelverbinding". Hetzelfde verhaal als vanmiddag, maar dat kon hij niet terugvinden. Helaas nu geen belofte van 1 uur maar weer "binnen 24 uur".

Uiteraard alweer de excuses voor het ongemak, namens UPC. Werkelijk alles gaat dus fout daar. Waar ben ik aan begonnen?
En vanochtend is ook de snelheid aangepast. Goddank, het werkt.

Een half uur geleden kwam er trouwens een koerier met een UPC-doos... Nu heb ik er al DRIE! Ze zouden me een retourdoos sturen voor modem nummer 1, weer een "foutje" dus... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

:D :'(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er klopt trouwens geen snars van speedtest.net.

Dit haal ik zonder te download:
http://www.speedtest.net/result/503535125.png
Als ik dan leuk mijn download aan zet haal ik dit:
http://img151.imageshack.us/i/speedtestp.png/
Als ik gewoon download in me webbrowser haal ik ook makkelijk 10 mb, je moet dus bij deze ook niet altijd speedtest.net geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
torp schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:38:
[...]

Een half uur geleden kwam er trouwens een koerier met een UPC-doos... Nu heb ik er al DRIE! Ze zouden me een retourdoos sturen voor modem nummer 1, weer een "foutje" dus... 8)7
Die weiger je dan toch aan de deur?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is ongelofelijk maar m'n modem is online.. :P 2,5MB/sec down en volgens speedtest.net 2,96mbit upload.. Die download moet nog wel harder kunnen neem ik aan :)

(30 mbit abo)

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 25-06-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

OMFG. UPC had ons adres verkeerd genoteerd bij het verhuizen (aantal maanden geleden) en zodoende kregen wij geen facturen. Door alle stress rond een aantal zaken let je ook niet op welke factuur je al dan niet binnenkrijgt, je betaald gewoon wat binnenkomt.

Nu is dit vorige week recht gezet en moesten we € 50,- aanbetalen en mochten we de rest van de factuur ook in delen terugbetalen. Zijn we vandaag ineens afgesloten :{ :r

Wtf zijn dat voor manieren. Door hun fout ineens afgesloten (zij moeten zorgen dat wij facturen krijgen). Heb je een regeling getroffen, doen ze alsnog waar ze zin in hebben. :r :r

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:55:
er klopt trouwens geen snars van speedtest.net.

Dit haal ik zonder te download:
http://www.speedtest.net/result/503535125.png
Als ik dan leuk mijn download aan zet haal ik dit:
http://img151.imageshack.us/i/speedtestp.png/
Als ik gewoon download in me webbrowser haal ik ook makkelijk 10 mb, je moet dus bij deze ook niet altijd speedtest.net geloven.
Geen enkele speedtestsite is perfect. Daar komt bij dat de meeste geoptimaliseerd zijn voor snelheden <20Mbit/s (tot kort kwam je hogere snelheden niet regulier tegen) :o

Gevolg is dat de testbestanden te klein zijn in verhouding tot de verbinding als je een wat snellere hebt. Zeker bij EuroDOCSIS dat met burst transfers werkt kan dat sterke vertekening geven. Als je testbestand in een paar consecutive bursts past, dan kun je (veel) hogere snelheden meten dan je gemiddeld over tijd werkelijk kunt behalen, maar wat veel vaker voorkomt is dat je testbestand net in een spagaat komt tussen bursts en je dus een lagere snelheid meet dan je in werkelijkheid hebt.

Persoonlijk zou ik twee dingen aanraden:

1) meet altijd meerdere keren achter elkaar. Negeer de eerste meting en neem het gemiddelde van de drie eropvolgende.
2) als het resultaat daarvan verrassend en/of onbevredigend is, meet dan op een andere site. Je verbinding zal nooit trager zijn dan je hoogste meting. Verschil tussen sites is (tenzij er grove netwerkproblemen zijn ergens) puur aan de servers in kwestie te wijten.

Naast www.speedtest.net is UPC's eigen server (als het niet te druk is) goed, het is dezelfde Ookla engine als Speedtest.net, maar werkt met een groter testbestand, dus op hogere snelheden iets betrouwbaarder. Verder kun je op BBned.nl ook een 30MB bestand downloaden. Nadeel alleen is dat hun server niet 90 of 120Mb aankan, maar 60 moet lukken.

Sowieso loop je op de hoogste snelheden snel tegen problemen elders in de keten aan. IMHO kun je dan het beste meerdere gelijktijdige FTP transfers opzetten van verschillende servers (bijv even een stel Linux DVDs bij verschillende mirrors tegelijk downloaden) en dan som van FTP transfers optellen. Dat is even wat meer werk, maar geeft je veel beter beeld van wat je echt kunt halen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Dennahz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:42:
OMFG. UPC had ons adres verkeerd genoteerd bij het verhuizen (aantal maanden geleden) en zodoende kregen wij geen facturen. Door alle stress rond een aantal zaken let je ook niet op welke factuur je al dan niet binnenkrijgt, je betaald gewoon wat binnenkomt.

Nu is dit vorige week recht gezet en moesten we € 50,- aanbetalen en mochten we de rest van de factuur ook in delen terugbetalen. Zijn we vandaag ineens afgesloten :{ :r

Wtf zijn dat voor manieren. Door hun fout ineens afgesloten (zij moeten zorgen dat wij facturen krijgen). Heb je een regeling getroffen, doen ze alsnog waar ze zin in hebben. :r :r
Zou je je dan niet eens achter je oor krabben waarom je geen facturen meer krijgt?

Beetje eigen schuld, dikke bult vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
paella schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:31:
Die weiger je dan toch aan de deur?
Nou, dat leek me niet verstandig. Ik ben blij dat ik hem gisteren niet geweigerd heb want die bleek het juiste CMAC-nummer te hebben. Ik breng het spul pas weg als ik zeker weet dat ze niet weer iets gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
chimo schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:50:
[...]
Zou je je dan niet eens achter je oor krabben waarom je geen facturen meer krijgt?

Beetje eigen schuld, dikke bult vind ik..
Onzin. Het is gewoon de schuld van UPC en de acties die ze ondernemen zijn niet in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipusoep schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:27:
[...]

Onzin. Het is gewoon de schuld van UPC en de acties die ze ondernemen zijn niet in orde!
Als ik maanden achter elkaar geen factuur krijg van diensten die ik wel afneem, zou ik mezelf ook eens achter de oren gaan krabben. Een iets actievere houding kan geen kwaad. De vervolgacties van UPC zijn niet netjes, maar als Dennahz zelf wat meer actie had ondernomen was dat ook niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
In postcodegebied 7328 is even niets van UPC (internet, TV, Tel).
Iemand anders hier last van of is het zeer lokaal (buren en overburen ook)?
Soms geluk dat ik ook ADSL heb.

Typo en ADSL-aanvulling

[ Voor 20% gewijzigd door TW_RdV op 25-06-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Gelderland is er helemaal niets meer van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Ja, 6585 is ook down. staat ook op de site van UPC:

Storing in Gelderland en omgeving, postcode gebied 6500-7400.

Vanwege een storing is er een uitval op meerdere producten van UPC.

UPC stelt alles in het werk om u zo snel mogelijk weer signaal te leveren. Zodra de werkzaamheden afgerond zijn en u weer signaal kunt ontvangen, melden wij dat op deze site.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

UPC Nederland

http://www.upc.nl/klantenservice/meldingen_storingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
accountabc schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:00:
<knip>

Sorry, was kennelijk te ongeduldig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:14
accountabc schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:00:

Storing in Gelderland en omgeving, postcode gebied 6500-7400.

Vanwege een storing is er een uitval op meerdere producten van UPC.

UPC stelt alles in het werk om u zo snel mogelijk weer signaal te leveren. Zodra de werkzaamheden afgerond zijn en u weer signaal kunt ontvangen, melden wij dat op deze site.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

UPC Nederland

http://www.upc.nl/klantenservice/meldingen_storingen/
Zalk wel een }:O te hard hebben gegraast,waardoor de groene kabel tussen te grassprieten omhoog is getrokken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Hier ook UPC digiTV down, 6525, gelukkig is het mooi weer, dus lekker de tuin in!

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izard_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 09:48
Vandaag kwam de monteur langs om fiberpower 60 aan te sluiten, we kwamen van extreme (25mbit).
Helaas is het hem na 3 uur niet gelukt om de boel aan de praat te krijgen.

We hebben heel even een connect gehad van 5up, 10 down, maar dat was helaas van korte duur.

Zijn er storingen bekend in regio 3297? De site meld alleen regio Gelderland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
torp schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:53:
[...]

Nou, dat leek me niet verstandig. Ik ben blij dat ik hem gisteren niet geweigerd heb want die bleek het juiste CMAC-nummer te hebben. Ik breng het spul pas weg als ik zeker weet dat ze niet weer iets gaan veranderen.
Ik heb een half soortgelijke situatie. Alleen mijn fiberpower geupgrade. Blijkt dat ze een (niet HD) decoder mijn toezenden. UPC gebeld en zij raden aan het gewoon te weigeren. Dat doe ik dus ook. Overigens is mij abo gewoon HD, dus waar het mis ging weet ik niet, maar administratief heb ik het juiste abo nog.

[ Voor 9% gewijzigd door paella op 25-06-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:50:
[...]

Als ik maanden achter elkaar geen factuur krijg van diensten die ik wel afneem, zou ik mezelf ook eens achter de oren gaan krabben. Een iets actievere houding kan geen kwaad. De vervolgacties van UPC zijn niet netjes, maar als Dennahz zelf wat meer actie had ondernomen was dat ook niet gebeurd.
Tja, je bent niet de hele tijd bezig met die facturen he ? Ik niet i.i.g.

En dan nog, je hebt een betalingsregeling en ze sluiten je alsnog zomaar af. Wtf is dat voor manier van werken. Waardeloos. Het is dus straks ook :w UPC, want op deze manier ga je niet met trouwe klanten om. 10 jaar alles netjes op tijd betalen en dan door hun fout geen facturen meer krijgen en dan deze shit.

:r

Ja, het is misschien slordig dat er niet eerder contact is opgenomen, maar het is niet onze fout dat zij de facturen niet opsturen naar het goede adres.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennahz op 25-06-2009 22:14 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Mmm, toch iets minder tevreden nu :) Vanavond voor de tweede keer in een week storing gehad aan waarschijnlijk de wijkcentrale. Het modem bleef zichzelf maar resetten. Nu lijkt ie het weer te doen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Momenteel is idd de tv/radio storing opgelost, heb nu alleen geen internet meer :P (Zit nu op internet via m'n telefoon)
Postcode 7325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dennahz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:42:
Verdient niet de schoonheidsprijs nee, maar jij bent degene met een betalingsverplichting. Zij hebben geen "factuur verplichting". Maar een beetje vriendelijk doen kan een hoop opleveren hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Dennahz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:13:
[...]

Tja, je bent niet de hele tijd bezig met die facturen he ? Ik niet i.i.g.

En dan nog, je hebt een betalingsregeling en ze sluiten je alsnog zomaar af. Wtf is dat voor manier van werken. Waardeloos. Het is dus straks ook :w UPC, want op deze manier ga je niet met trouwe klanten om. 10 jaar alles netjes op tijd betalen en dan door hun fout geen facturen meer krijgen en dan deze shit.

:r

Ja, het is misschien slordig dat er niet eerder contact is opgenomen, maar het is niet onze fout dat zij de facturen niet opsturen naar het goede adres.
Of je hebt zelf een verkeerd adres opgegeven :D

Och, als dit het enige is, is het wel raar om dan te stoppen met UPC als je voor de rest wel tevreden bent. Beetje drastisch imho. Mede omdat het ook voor de helft wel je eigen fout is. Je had eerder aan de bel moeten trekken. Maar ja, moet je helemaal zelf weten :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:06
Zojuist mijn Fibew power 90 abbo gekregen :)

Download is perfect (85 Mbit :) ( Over giganews downloaden gaat trouwens perfect :D ik haal dan wel maximum 75 mbit )

echter blijft mijn upload haken op 2,5 Mbit :( nog andere mensen die hier last van hebben ?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/503906724.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

KillGhost schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:34:
[...]
Of je hebt zelf een verkeerd adres opgegeven :D

Och, als dit het enige is, is het wel raar om dan te stoppen met UPC als je voor de rest wel tevreden bent. Beetje drastisch imho. Mede omdat het ook voor de helft wel je eigen fout is. Je had eerder aan de bel moeten trekken. Maar ja, moet je helemaal zelf weten :D
Nee, absoluut niet. Het adres is namelijk het nieuwe adres van de vorige bewoner. Zij hebben dus een fout gemaakt.

Tja, op deze manier ga je niet met klanten om. Je hebt een regeling getroffen en ze doen alsnog hun eigen zin.
paella schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:59:
[...]

Verdient niet de schoonheidsprijs nee, maar jij bent degene met een betalingsverplichting. Zij hebben geen "factuur verplichting". Maar een beetje vriendelijk doen kan een hoop opleveren hoor!
Dat wel, maar zonder factuur weet je natuurlijk niet wat je moet betalen (telefoonrekening). Nuja, het zal wel geregeld worden. Zal hier niet meer posten in dit topic, moest gewoon ff stoom afblazen :p

Gaat overigens niet over mijn eigen aansluiting, maar over die van m'n familie in NL.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Je hebt een abo, dat weet je, dus je weet ook dat je dus moet betalen. Maar inderdaad, laten we het maar rusten en het over leuke dingen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook zelf 90, Mijn upload licht rond de strakke 6

Maar speedtest.net moet je niet altijd geloven het is een indicatie. Test het nog eens op rustige momenten, of meerdere keren.

Je kan het ook testen om even simpel weg een apache servertje te instaleren en dan op andere lokatie te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik test vaak via die FTp van TU. Verder zijn er verschillende sites waar je grote bestanden vandaan kan halen zoals 100mb 1gig of 100gig. Zo kan je je snelheid over een langere tijd meten.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
uh, me broer heeft zn 90mbit modem en abbo nu, en krijg ook die activeringspage. maar moeten ze met de telefoon wat doen? dat kan niet want ikzelf heb ADSL via de telefoon.

word dat nu een probleem?

hij gebruikt digitv en internet, zo een totaal pakket maar nooit telefoon gebruikt.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

Zouden enkele UPC gebruikers eens het volgende commando in willen tikken in een MS DOS prompt, en hier aangeven wat het resultaat is?:

- Start
- Uitvoeren
- CMD
- OK
- nslookup update.squeezenetwork.com 213.46.228.196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\Users\Administrator>nslookup update.squeezenetwork.com
Server:  ns01.upclive.nl
Address:  62.179.104.196

Non-authoritative answer:
Name:    update.squeezenetwork.com
Address:  89.202.121.131

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\Documents and Settings\Administrator>nslookup update.squeezenetwork.com 213.46.228.196
Server:  ns02.upclive.nl
Address:  213.46.228.196

Non-authoritative answer:
Name:    update.squeezenetwork.com
Address:  89.202.121.131

?

@onder: oja, hoe kom ik daar nou weer bij.. :9

[ Voor 23% gewijzigd door KoffieNT op 26-06-2009 20:19 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom zou je die laatste twee octetten weghalen? Dat is niet jouw IP adres hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

@KoffieNT & @Glashelder: Thanks! Dan heeft 't DNS probleem van de betreffende klant een andere oorzaak, want de DNS server van UPC blijkt wel gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
UPC heeft ons vanmiddag teruggebeld, was helaas niet zelf thuis, maar volgens m'n moeder zei de helpdesk persoon dat het een bekend probleem is ( dat mensen met 30mbit of hoger ) een paar mbitjes missen, er werdt ook gezegd dat ze eerlijk gezegd geen idee hadden waar het aan ligt en of we geduld willen hebben..

Lang niet slecht zo, netjes snel ( na een dag al ! ) teruggebelt, kan hier niet over klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Ter info: Vandaag een foldertje van UPC in de bus gehad. Ik heb hier zo'n 3 in 1 totaalpakket (UPC Op Maat). Upgrade van 10 -> 30 Mbps down en 3Mbps up tegen dezelfde kosten. Via een inlogpagina + persoonljke code kan je het aanvragen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Gisteren het Cisco modem ontvangen voor UPC Fiber.
Aangesloten, maar heeft natuurlijk nog geen correcte config file aan boord.
Heb dus vandaag gebeld en ik moest nog even wachten tot zij van TNT doorkrijgen dat ik het modem heb, wat waarschijnlijk morgen zal zijn, en dan kan ik bellen om hem te laten activeren :)
Heb gelukkig dus niet per sé een monteur in huis nodig :) Tenzij ik de snelheid (60 mbit) niet haal, dan bel ik ze wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

kipusoep schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:02:
Gisteren het Cisco modem ontvangen voor UPC Fiber.
Aangesloten, maar heeft natuurlijk nog geen correcte config file aan boord.
Heb dus vandaag gebeld en ik moest nog even wachten tot zij van TNT doorkrijgen dat ik het modem heb, wat waarschijnlijk morgen zal zijn, en dan kan ik bellen om hem te laten activeren :)
Heb gelukkig dus niet per sé een monteur in huis nodig :) Tenzij ik de snelheid (60 mbit) niet haal, dan bel ik ze wel even ;)
Hmz dat is goed om te horen. Krijg hopelijk morgen of dinsdag het modem (en alle andere UPC producten) ook binnen. Kan zelf prima de zooi aansluiten. Heb je gewoon het nummer wat op de doos staat gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08
Weet iemand hoe het zit met de Internet snelheid van UPC in postcodegebied 6658??

Ik ben van plan om het pakket internet fiber power 25 en bellen van UPC te nemen aangezien ik hier met adsl in theorie niet sneller kan dan 8mb, in de praktijk zal dit lager uitkomen omdat ik wat verder van de centrale zit.

Momenteel zit ik zelfs rond de 3mb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
nadroJ schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:26:
Ter info: Vandaag een foldertje van UPC in de bus gehad. Ik heb hier zo'n 3 in 1 totaalpakket (UPC Op Maat). Upgrade van 10 -> 30 Mbps down en 3Mbps up tegen dezelfde kosten. Via een inlogpagina + persoonljke code kan je het aanvragen.
Klopt maar dan krijg je nieuw jaarcontract. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 10-09 14:50
Zaterdag nacht (01:00) sprong internet uit en heb ik vanaf die tijd geen verbinding meer met zowel Internet als telefonie. De enige lampjes die branden zijn de eerste 3 waarbij de 3e knipperd.
Nu heb ik zondag ochtend naar UPC gebeld en waarschijnlijk is het modem kapot.
Een monteur zou langs komen en de koste kunnen waarschijnlijk voor mij zijn want misschien is de bekabeling niet goed (zijn in 5 jaar tijd al 3 monteuren langs geweest en hebben daar nooit over geklaagd) aangesloten.
Na dit bijdehand verhaal melden de klantenservice mij dat ze pas vrijdag(!) een monteur kunnen langs sturen.

Dat wil dus zeggen dat ik bijna een week zonder internet zit. Mag/Kan dit zo maar? En wat kan ik het beste nu doen?
Waar ik helemaal stijl van achterover sloeg was dat die goede man mij nog een aanbieding wilde doen voor het totaal pakket....

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien een erg overbodige vraag, maar je hebt je modem wel even een reset gegeven toch?

Overigens vind ik wel 'modem overleden door slechte bekabeling' wel een erg vergezochte oorzaak. Had je misschien onweer ten tijde van het 'overlijden'?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ik heb het modem enkele keren zonder stroom laten lijden ;)
Gisteren middag heb ik er zelfs de stekker uitgelaten tot vandaag 10:00 uur en nog geen verbinding.

Geen onweer gehad hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Iemand hier ervaring met een Airport Extreme (de 2009 versie met dual channel) en een Fiber Power abonnement? Zit een beetje te twijfelen tussen de D-link 655 (heeft geen dual channel), de WRT610N of de Airport Extreme..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Na dit probleem bij Alice:
TeGek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:08:
Prachtig dat Alice, :(

sinds vorige week vrijdag een klapper lijn, helpdesk bevestigde dit en maakt een 2de lijns call aan, Dus ik vandaag gebeld wanneer het opgelost wordt...
opmerking? Ergens in de week van 20 Juli ik zal dan dus langer als een maand zonder internet zitten omdat de 2lijns dan pas naar m'n klapper lijn gaat kijken... |:(
Ben ik van plan over te gaan op UPC, ik wil nu gewoon van de problemen af die ik met Alice heb maar had wel enkele vraagjes:

na het topic door te lezen ben ik er nog steeds niet uit: Wordt torrent verkeer bij UPC geknepen/gelimit? en nieuwsgroepverkeer?

Hoe zit het met een eigen mailserver draaien, Kan het? zal ik een "smart host" van UPC kunnen of moeten gebruiken?
Krijg je een dynamic static IP address? of is de lease te kort om "static" te noemen?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

TeGek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:47:
Na dit probleem bij Alice:
[...]
na het topic door te lezen ben ik er nog steeds niet uit: Wordt torrent verkeer bij UPC geknepen/gelimit? en nieuwsgroepverkeer?
[...]
Yep, maar niet constant. Alleen tijdens de avonduren. Iets van 18:00 a 19:00 t/m 23:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja torrents en nieuwsgroepenverkeer wordt soms geknepen (haal ook 's avonds wel eens gewoon 3300kB/sec).

En een mailserver is ook geen probleem. Hoewel ik wel al mijn verkeer door de UPC mailserver stuur (ik gebruik de UPC server dus als smarthost). Verder worden alleen wat NetBIOS poorten geblokkeerd. Maar dat is alleen maar een goede zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:24
TeGek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:47:
Nieuwsgroepverkeer wordt bij mij geknepen op de drukke tijdstippen (ook met SSL). Ook heb ik vaak het probleem dat ik uberhaupt geen verbinding kan maken met de newsserver (Eweka) terwijl alle andere diensten geen problemen hebben. Torrentverkeer wordt volgens mij ook geknepen maar als je SSL inschakelt gaat het over het algemeen wel goed.
Krijg je een dynamic static IP address? of is de lease te kort om "static" te noemen?
Ik wissel heel geregeld van extern IP. Iedere 3 weken zit ik toch wel op een ander IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Glashelder schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:53:
Ja torrents en nieuwsgroepenverkeer wordt soms geknepen (haal ook 's avonds wel eens gewoon 3300kB/sec).
Is dat zo? Ik haal anders altijd volle snelheid, weliswaar private tracker maar denk niet dat dat uitmaakt. Nieuwsgroepen gebruik ik niet dus ik weet niet of die geknepen worden.

Vraagje aan mensen met een upgrade van 10 > 30mbit. Hebben jullie een ARRIS modem? En moest deze vervangen worden voor de upgrade? Volgens de specs kan ie tot 50mbit aan dus lijkt me niet dat ik een ander modem moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
> Hebben jullie een ARRIS modem?

Ja.

> En moest deze vervangen worden voor de upgrade?

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

chimo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:04:
[...]

Vraagje aan mensen met een upgrade van 10 > 30mbit. Hebben jullie een ARRIS modem? En moest deze vervangen worden voor de upgrade? Volgens de specs kan ie tot 50mbit aan dus lijkt me niet dat ik een ander modem moet hebben.
Ik heb ook een Arris staan. Volgens de verkoper moest deze vervangen worden, al wist ik dat dat niet zo was. De verkoper bleef bij zijn punt, dus ik dacht het zal wel goed zijn. Maar uiteindelijk kreeg ik dus wél de snelheidsverhoging en géén nieuw modem toegestuurd ;)

Wat betreft het wisselen van ip-adres; dat gebeurt bij mij eigenlijk alleen soms bij echte netwerkveranderingen. Dus met de recente snelheidsupgrade (naar 30 mbit) kreeg ik een nieuw ip-adres, daarvoor had ik al vanaf oktober volgens mij dit ip-adres. En daarvoor nog veel langer hetzelfde. Het aantal ip-adressen wat ik bij UPC/Chello gehad heb in 4 jaar tijd is op één hand te tellen vooralsnog. Op mijn vorige woonadres, waar we het al hadden nog uit de Telekabel tijd, hebben we in eenzelfde periode nog minder verschillende ip-adressen gehad ;)

Knijpen van torrent/usenet verkeer heb ik nog steeds geen last van zolang ik SSL maar gebruik. Zelfs niet in de piekuren tot nu toe. * Cloud klopt af op hout

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 29-06-2009 14:08 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Cloud schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:07:
[...]

Ik heb ook een Arris staan. Volgens de verkoper moest deze vervangen worden, al wist ik dat dat niet zo was. De verkoper bleef bij zijn punt, dus ik dacht het zal wel goed zijn. Maar uiteindelijk kreeg ik dus wél de snelheidsverhoging en géén nieuw modem toegestuurd ;)
Oh da's wel relaxed! :P En ging die upgrade automatisch of moest je het aanvragen?

Ik had van de week gebeld en ze zijn nog bezig met upgraden geloof ik maar ik kon het meteen telefonisch aanvragen, prijs bleef zeflde alleen wel een nieuw jaarcontract dus.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
B2 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:32:
Iemand hier ervaring met een Airport Extreme (de 2009 versie met dual channel) en een Fiber Power abonnement? Zit een beetje te twijfelen tussen de D-link 655 (heeft geen dual channel), de WRT610N of de Airport Extreme..
Zit eigenlijk een beetje met hetzelfde dilemma. Ik zit sinds vandaag op 60 mbit, maar ik heb in de meterkast nog een Linksys WRT54G staan. Heb in de woonkamer wel een Airport Express aan de muur hangen die prima zijn werk doet (bridgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

chimo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:21:
[...]
Oh da's wel relaxed! :P En ging die upgrade automatisch of moest je het aanvragen?

Ik had van de week gebeld en ze zijn nog bezig met upgraden geloof ik maar ik kon het meteen telefonisch aanvragen, prijs bleef zeflde alleen wel een nieuw jaarcontract dus.. :$
In mijn geval ging de upgrade niet automatisch omdat ik naar een andere abonnementsvorm (en dus ander contract) ging om die 30 mbit te krijgen. :) Een weekje daarvoor was overigens mijn Internet Power abonnement al wel van 10 naar 16 mbit geupgrade. Dat ging wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Zit nu met het nieuwe modem online, alleen nog niet de juiste snelheid. Het systeem is momenteel bezig de upgrade uit te voeren, kan maximaal 24 uur duren...

Ik heb trouwens gewoon 0900-1580 gebeld voor het activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Cloud schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:57:
[...]
Een weekje daarvoor was overigens mijn Internet Power abonnement al wel van 10 naar 16 mbit geupgrade. Dat ging wel automatisch.
Aha, dan zullen ze dat wel bedoeld hebben. :)
kipusoep schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:03:
Ik heb trouwens gewoon 0900-1580 gebeld voor het activeren.
En kreeg je ook weer een nieuw jaarcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb een trialaccount van hitnews gehad. Hier kon ik met mijn volle snelheid downloaden. Dus zo'n 3.3 megabyte/s. Mijn zwager heeft een account bij Eweka. Ook hier haal ik goeie snelheden. Maakt niet uit op welk moment ik download met usenet. Wij delen de 8 threads. Ik 4 en hij 4. Ik haal nu zo'n 2.4mb. Dus zo'n 600 kb/s per thread. Kan het kloppen dat dit het maximum is per thread? Nog steeds ben ik daar zeer content mee. Vooral omdat ik nu dus maar de helft van eweka hoef te betalen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
chimo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:07:
[...]
En kreeg je ook weer een nieuw jaarcontract?
Niet dat ik weet. Ik heb met het bestellen gevraagd of ik nog steeds maandelijks de producten kan wijzigen en dat werd toen positief beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

Ik ben ook van 25 naar 30mbit gegaan maar er werd wel bijgezegd dat ik daardoor een nieuw jaarcontract kreeg.

en ik ben er pas net achter gekomen dat ik voor €0,50 per maand extra nu ook een 3-in-1 pakket kon nemen met DVR erbij ;(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

duderuud schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:47:
[...]
en ik ben er pas net achter gekomen dat ik voor €0,50 per maand extra nu ook een 3-in-1 pakket kon nemen met DVR erbij ;(
Waarom een negatieve smiley? Bel ze gewoon op en stap over op dat nieuwe pakket. Aangezien je meer gaat betalen (al is het maar marginaal) lijkt het me heel stug dat ze je niet aan dat 3-in-1 pakket willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

InZane schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Zit eigenlijk een beetje met hetzelfde dilemma. Ik zit sinds vandaag op 60 mbit, maar ik heb in de meterkast nog een Linksys WRT54G staan. Heb in de woonkamer wel een Airport Express aan de muur hangen die prima zijn werk doet (bridgen).
Heb ook 2x een Express, maar de express haalt geen 60Mbit throughput heb ik begrepen. Zo ie zo heb ik buiten geen bereik met de express. (En hij's geen dual channel, wat ik wel nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ik hoor de laatste tijd meer reclame over UPC Fiber Power enzo.
Nu heb ik Alice internet en ben niet echt te spreken over de snelheid. Nu zit ik er aan te denken om Fiber Power te gaan nemen.

Paar vraagjes hierbij:
- Ik heb momenteel Royaal DVR van UPC. Kan ik dit samen laten voegen tot 1 pakket en zodoende een paar euro per maand goedkoper uit zijn?
- Kan ik ergens meten / zien welke snelheid ik zou krijgen? Alice is namelijk 20mbit, maar ik krijg maar snelheden tot 250kB/s. Ik heb geen zin om dit bij UPC te krijgen.
- Hoe zit het met de uptime enzo? Vroeger hadden wij Chello en dit lag er om de haverklap uit (let wel: dit was 8 jaar geleden ofzo).

Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

aaajeetee schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:00:
Paar vraagjes hierbij:
- Ik heb momenteel Royaal DVR van UPC. Kan ik dit samen laten voegen tot 1 pakket en zodoende een paar euro per maand goedkoper uit zijn?
Check de pakketten online. Het zou gek zijn als je niet geld gaat besparen/meer waar voor je geld krijgt. :) Besef wel dat de ongeveer €16/maand voor je kabelaansluiting altijd nog bij de genoemde kosten komt, tenzij anders vermeld.
- Kan ik ergens meten / zien welke snelheid ik zou krijgen? Alice is namelijk 20mbit, maar ik krijg maar snelheden tot 250kB/s. Ik heb geen zin om dit bij UPC te krijgen.
Als je lijn goed is, krijg je UPC in principe altijd de snelheid waarvoor je betaald. Eventuele traffic shaping in de piekuren voor Torrents en Usenet daargelaten dan.
- Hoe zit het met de uptime enzo? Vroeger hadden wij Chello en dit lag er om de haverklap uit (let wel: dit was 8 jaar geleden ofzo).
De afgelopen 4 jaar heeft het er bij mij 4 keer uitgelegen, waarvan één keer vooraf aangekondigd wegens onderhoud. De drie storingen duurden niet langer dan een dagdeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 29-06-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik ben het eens met Cloud. IMHO vrij weinig storingen en snelheid is goed! Behalve in sommige avonduren wanneer ze aan trafficshaping doen. Ik zelf heb daar geen last van met usenet. Sommige mensen via chello wel.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik heb net in het modem gekeken nadat die spontaan een reboot deed, zit nu een 90 mbps config file in geladen, terwijl ik 60 mbps heb besteld :P
De snelheden zijn nog wel slecht, 13 mbps down, 3.7 mbps up... Ik geef ze nog even de tijd, systeem moet waarschijnlijk alles nog verwerken.

Edit:
Wahah idd 90 mbit: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/506292895.png

[ Voor 18% gewijzigd door plofkip op 29-06-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wanneer je je modem reboot heb je de kans dat er een andere config file word geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:18
kipusoep schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:36:
Ik heb net in het modem gekeken nadat die spontaan een reboot deed, zit nu een 90 mbps config file in geladen, terwijl ik 60 mbps heb besteld :P
De snelheden zijn nog wel slecht, 13 mbps down, 3.7 mbps up... Ik geef ze nog even de tijd, systeem moet waarschijnlijk alles nog verwerken.

Edit:
Wahah idd 90 mbit: [afbeelding]
Dan is de kans dat je volgens het administratiesysteem 90mbit hebt best hoog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En dus ook waar je voor gaat betalen. Al op mijn.upc.nl gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
paella schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:01:
En dus ook waar je voor gaat betalen. Al op mijn.upc.nl gekeken?
Ja staat nog gewoon 25mbit... Maar ik denk dat het systeem wel gewoon 60 heeft, want die dude bij de klantenservice vroeg me welk abbo ik heb. Ik heb 60 gezegd, maar hij heeft dus 90 er op gezet. Denk dat in het systeem dus wel gewoon 60 staat...
Zo niet heb ik een maandje 90 mbps voor de prijs van 60, want ik ga echt niet meer betalen door hun eigen schuld :)

Jammer dat m'n wireless 'maar' 78 mbit haalt. Heb de Sitecom 300n Extreme Gaming router met een Intel Draft-n adapter, maar op zich maakt het niet zoveel uit ;)

En weet iemand hoe het zou komen dat ik maar 4 mbps upload heb? Verbinding kan zo te zien makkelijk meer aan toch?

[ Voor 20% gewijzigd door plofkip op 29-06-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

jo kipusoep, check je mail effe :D

@onder: oh....probeer ik het nog een keer :) (mail@kipusoep.nl)

[ Voor 40% gewijzigd door KoffieNT op 29-06-2009 19:31 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
KoffieNT schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:16:
jo kipusoep, check je mail effe :D
Ik heb niks van je hoor...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat je internet helemaal down gaat na een abonnementsverhoging?

Vanmiddag deed ie al irritant, ik moest vaak een 2e keer klikken op een link zodat hij ineens doorschoot met laden, echter, sinds ik vanmiddag heb gebeld voor 30 Mbit (I.P.V. 25 Mbit en meteen HDTV erbij) blijft het modem constant booten. Hij gaat telkens de hele rits aan lampjes af en zodra hij aan de telefoon begint/even bezig is valt hij weer helemaal terug naar de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Ik heb sinds vanmiddag Fiber Power 90. Met mijn huidige router haal ik echter maar ~68mbit. Iemand een goede router die wel werkt met deze snelheden? En dan liever niet de netgear van UPC, want ik heb op dit moment de G versie en ben er niet echt over te spreken (niet werkende VPN e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
D-Link DIR-655. Ideale router voor (surrogaat) glasvezel ;)

Throughput van 260mbit

[ Voor 18% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-06-2009 21:08 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 20:30
Cloud schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:04:
Check de pakketten online. Het zou gek zijn als je niet geld gaat besparen/meer waar voor je geld krijgt. :) Besef wel dat de ongeveer €16/maand voor je kabelaansluiting altijd nog bij de genoemde kosten komt, tenzij anders vermeld.
Ik heb al TV met standaard TV/Radio, dus lijkt mij dat ik dat niet nog een keer hoef te betalen.
De afgelopen 4 jaar heeft het er bij mij 4 keer uitgelegen, waarvan één keer vooraf aangekondigd wegens onderhoud. De drie storingen duurden niet langer dan een dagdeel.
Dat is dus een stuk beter geworden, mooi zo.

Denk dat ik er maar eens naar ga kijken. Kan ik via internet bestellen en zo dus mijn pakket samenstelling wijzigen (dus TV + internet), wordt dit automatisch gedaan of zal ik daarvoor even een telefoontje moeten plegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
LB06 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:07:
D-Link DIR-655. Ideale router voor (surrogaat) glasvezel ;)

Throughput van 260mbit
Of de Sitecom 300N Extreme Gaming router. Ook een throughput van +/- 270 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/502714621.png
Via mijn Sitecom DC202 van een jaar of wat oud voor een prijs van 10 x weinig. Dacht € 25,=

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ruffian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:01:
Zaterdag nacht (01:00) sprong internet uit en heb ik vanaf die tijd geen verbinding meer met zowel Internet als telefonie. De enige lampjes die branden zijn de eerste 3 waarbij de 3e knipperd.
Nu heb ik zondag ochtend naar UPC gebeld en waarschijnlijk is het modem kapot.
Een monteur zou langs komen en de koste kunnen waarschijnlijk voor mij zijn want misschien is de bekabeling niet goed (zijn in 5 jaar tijd al 3 monteuren langs geweest en hebben daar nooit over geklaagd) aangesloten.
Na dit bijdehand verhaal melden de klantenservice mij dat ze pas vrijdag(!) een monteur kunnen langs sturen.

Dat wil dus zeggen dat ik bijna een week zonder internet zit. Mag/Kan dit zo maar? En wat kan ik het beste nu doen?
Waar ik helemaal stijl van achterover sloeg was dat die goede man mij nog een aanbieding wilde doen voor het totaal pakket....
Nog even verder op mijn boven staand verhaal.
Ik kwam vandaag van mijn werk en keek toevallig naar het modem waarbij alle lampjes weer knipperde.
Na het opstarten van mijn laptop en ik FF op wilde starten om te checken of alles werkte werd ik gebeld door UPC.
UPC: Het probleem ligt buiten meneer
Dus toch een storing?
UPC: Nee meneer er was een probleem in de kast waar u op verbonden zit.
Ja dat zeg ik een storing?
UPC: Nee meneer dit was geen storing.
O dus mijn modem was kapot?
UPC: Nee meneer er was een storing in de kast.
Ja dus toch een storing?
UPC: Excuses ik bedoelde een probleem.
Kunt u mij dan vertellen wat het verschil is tussen een storing en een probleem?
UPC: Meneer ik zal voor u het bezoek van de monteur annuleren heeft u nog verdere vragen?
Ja, wat was nu het probleem?
UPC: Dat kan ik hier niet zien meneer.
Nou bedankt dan maar voor het maken van mijn niet kapotte modem, het opnieuw aansluiten van de bekabeling en het verhelpen van de storing.
(ik hoorde hem serieus zuchten!)
UPC: Prettige avond nog meneer.

Altijd leuk om dan UPC ventjes te plagen maar toch snap ik nog niet het verhaal.
Eerst zou mijn kabels niet goed aangesloten zijn, dan is mijn modem kapot en alles behalve een storing.
Opeens werkt het weer....vreemde zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Let op met die DC202's, Sitecom heeft (zoals o.a. Linksys) de onhebbelijke neiging om radikaal verschillende hardware dezelfde naam te geven. De oudste DC202s konden met grootste moeite 4Mbit/s WAN to LAN routeren, ik weet dat er nieuwere zijn die 20Mbit aankunnen, dat er ook tussen zitten die 90Mbit/s aankan is voor mij nieuws, maar betekent dus *nog* meer mogelijkheden binnen de DC202 reeks.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft UPC nou zijn snelheden verhoogd van zijn oude abbonementen want had daar wel iets over gehoord, dat het in de zomer verhoogd zou worden.
Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.