UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 18 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:09:
Heeft UPC nou zijn snelheden verhoogd van zijn oude abbonementen want had daar wel iets over gehoord, dat het in de zomer verhoogd zou worden.
Blijkbaar, ik ben een hele tijd terug gebeld door een medewerker over een snelheidsverhoging maar tot nu toe niks, sommigen hebben hem. Dus ja, afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb upc power en heb een mailtje op 16 juni gekregen over snelheids verhoging. Na het resetten van de modem (adapter uit, ff wachten en weer aan doen) heb ik de snelheids verhoging binnengekregen. Woonomgeving: Ede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Sinds een aantal dagen is ook UPC fiber power beschikbaar in meerdere plekken in ede (60/90/120mbits).
Eindelijk eens wat sneller dan ADSL :D.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Ruffian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:29:
[...]
UPC: Het probleem ligt buiten meneer
Dus toch een storing?
UPC: Nee meneer er was een probleem in de kast waar u op verbonden zit.
Ja dat zeg ik een storing?
UPC: Nee meneer dit was geen storing.
...
Opeens werkt het weer....vreemde zaak!
Zit jij ook in Almere? Dat hadden wij van de week namelijk ook :) Ze zouden maandag een monteur langs laten komen, maar op zondag ontdekten en repareerden ze de fout. De week er voor was er tot vier keer toe het modem er op die manier uitgeklapt (eerste twee LEDs aan, derde knippert, met een regelmatige reset).

Sindsdien doet ie het gewoon :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
cailin_coilleach schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:26:
[...]

Zit jij ook in Almere? Dat hadden wij van de week namelijk ook :) Ze zouden maandag een monteur langs laten komen, maar op zondag ontdekten en repareerden ze de fout. De week er voor was er tot vier keer toe het modem er op die manier uitgeklapt (eerste twee LEDs aan, derde knippert, met een regelmatige reset).

Sindsdien doet ie het gewoon :)
Nee zit onder de rivieren ;)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor snelheden halen jullie op usenet tijdens momenten van trafficshaping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Kreeg dit mailtje:
Geachte heer Petrov,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden. Wanneer er voor u een snelheidsverhoging komt gaan wij u daar per email van op de hoogte stellen. Wij gaan dit in fasen doen maar ik kan u nog geen datum geven wanneer dit bij u gaat veranderen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Nog ff afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:01:
Ik zit niet constant te downloaden, maar ik merk niet veel van traffic shaping eerlijk gezegd (SSL usenet)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds kort overrgegaan naar upc fiber 30mbit

snelheid in nieuwsgroepen:

rechtstreek 1pc op modem : 3mb/sec
bedraad op de router : 1.4 mb/sec
wireless op de router : 600kb/sec

mijn vraag:

licht dit aan me router dat ik zoveel snelheid in lever ?
het is wel zon standaart goedkoop dingetje namelijk van4 jaar oud ofzo.

kan je ook wireless dezelfde snelheid halen ?
en als je op de router zit met een utp kabel kan je dan ook de zelfde snelheid halen als rechtsreeks op de modem ?

wat zijn goede routers ?

mijn modem iss een thomson

tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tis heel afhankelijk hier, soms zit ik op de 700 KB/s soms zit ik op m'n max, andere dagen net op de 1.6 MB/s ofzo. Dr is geen lijn op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Ja dat ligt inderdaad aan je router. Koop een Linksys DIR-655 dan kun je in ieder geval door tot de 260mbit/s :)

Als je er nog een fatsoenlijk N kaartje bij koopt kun je volgens mij tot 110mbit/s wireless halen. Maar dan alleen onder optimale omstandigheden. 30mbit met een 802.11G wordt volgens mij lastig.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:55:
hallo,

sinds kort overrgegaan naar upc fiber 30mbit

snelheid in nieuwsgroepen:

rechtstreek 1pc op modem : 3mb/sec
bedraad op de router : 1.4 mb/sec
wireless op de router : 600kb/sec

mijn vraag:

licht dit aan me router dat ik zoveel snelheid in lever ?
het is wel zon standaart goedkoop dingetje namelijk van4 jaar oud ofzo.

kan je ook wireless dezelfde snelheid halen ?
en als je op de router zit met een utp kabel kan je dan ook de zelfde snelheid halen als rechtsreeks op de modem ?

wat zijn goede routers ?

mijn modem iss een thomson

tnx !
Jup, gewoon een nieuwe router kopen, zoals de die DLink 655 (260 mbit) of Sitecom 300N Gaming Router (250 mbit) of iets dergelijks.
Hier kun je een overzicht zien van routers en hun wan -> lan throughput: http://www.smallnetbuilde...tion,com_chart/Itemid,189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook nog its goedkopere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Of linkys varianten :P ben wel benieuwd,

@ 1boy2die4: 90 euro is niet erg duur voor goeie router heur. valt best mee.

Edit: De Linksys RVS4000 is ook een zeer reeele keuze volgens mij.

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29910/51/1/3/
The upload (LAN to WAN) throughput of 516 Mbps(!)

Of zit ik hier verkeerd te kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door Fatal Mind op 30-06-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Fatal Mind schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:43:
Of linkys varianten :P ben wel benieuwd,

@ 1boy2die4: 90 euro is niet erg duur voor goeie router heur. valt best mee.

Edit: De Linksys RVS4000 is ook een zeer reeele keuze volgens mij.

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29910/51/1/3/
The upload (LAN to WAN) throughput of 516 Mbps(!)

Of zit ik hier verkeerd te kijken.
Uuhhh..
The upload (LAN to WAN) throughput of 516 Mbps(!) is a new high for the SmallNetBuilder test bench, and was obviously obtained using gigabit connections on both WAN and LAN sides. But the 14 Mbps download (WAN to LAN) throughput.....

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:01:
Ik haal op dit moment (20:07 dus in principe tijdens traffic shape tijd) eigenlijk het maximum van m'n verbinding. Dus met mijn 30 mbit haal ik ongeveer 3,2 megabyte/sec stabiel vanaf Eweka met SSL aan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Daarom ook m'n '' of zit ik nu verkeerd te kijken '' wist het niet 100% zeker he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Fatal Mind schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:55:
[...]

Daarom ook m'n '' of zit ik nu verkeerd te kijken '' wist het niet 100% zeker he
Rustig maar het was geen persoonlijke aanval ofzo :)

OT: Heeft iemand al ooit simpelweg aan een UPC helpdeskmedewerker gevraagd wat de logica is wie en wanneer er wordt gecapped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
LB06 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:37:
[...]

Rustig maar het was geen persoonlijke aanval ofzo :)

OT: Heeft iemand al ooit simpelweg aan een UPC helpdeskmedewerker gevraagd wat de logica is wie en wanneer er wordt gecapped?
Snap ik, snap ik :P

ontopic: hmm, is wel goeie vraag, als het goed is wordt ik weer gebeld door UPC binnenkort, over het feit dat ik m'n volle speeds niet haal met speedtests etc, kijken of ik die vraag dan kan stellen ( als ik het onthoud )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Iemand enig idee wat de reden kan zijn dat ik geen connectie met SSL aan kan maken naar de Eweka server middels Newsleecher 3.9 . Was rechtstreeks op modem aangesloten toen het al niet werkte en gebruik sslreader.eweka.nl:563

ander onderwerp:
Vanmiddag trouwens ook even router er tussen gehangen omdat het toch wel makkelijk is als meerdere pc's over internet beschikken. Ik gebruik hiervoor een wrt54g (dacht v2.0) met een dd-wrt firmware en het ziet er goed uit. Haal nu tijdens de spit 2.2 MBps over 25 Mbit lijn. Van het weekend was ik nog rechtstreeks op modem aangsloten en haalde ik zo'n 2.8 MBps. Zal de komende dagen nog eens testen, doe de oude vertrouwde wrt dus nog maar niet weg :P

[ Voor 55% gewijzigd door markiew op 30-06-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Jeuj! Die 30 Mbps verbinding was dus al een tijd actief en die limiet van 18 Mbps kwam inderdaad door de 802.11g Airport Express. Ik heb vanmiddag de nieuwe AExtreme geinstalleerd en dat gaat als een tiet! Op de BG en de 1e hebben we 27.7 Mbps en op zolder alsnog een respectabele 12. * Liegebeest is happy, maar gaat toch een kabeltje trekken naar zolder.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
cailin_coilleach schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:09:
Jeuj! Die 30 Mbps verbinding was dus al een tijd actief en die limiet van 18 Mbps kwam inderdaad door de 802.11g Airport Express. Ik heb vanmiddag de nieuwe AExtreme geinstalleerd en dat gaat als een tiet! Op de BG en de 1e hebben we 27.7 Mbps en op zolder alsnog een respectabele 12. * plofkip is happy, maar gaat toch een kabeltje trekken naar zolder.
Je kunt ook een repeater gebruiken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

B2

wa' seggie?

18 juni een pakket met DigiTV Royaal, Avond & Weekend telefonie en Fiber Power 60 besteld als nieuwe klant. Komt TNT vandaag de spullen brengen, zit er alleen een Mediabox en Fiber Power modem bij.
Met de helpdesk gebeld, blijkt men mijn Telefonie vergeten te zijn in te voeren...

Kan nu dus weer 10 dagen gaan wachten op een telefoniemodem.... heel fijn.
Bedacht me trouwens dat ik ook nog geen bevestigingsbrief met gegevens (mailadres en ww enzo) heb ontvangen...

Bel ik alvast maar voor de 'verplichte' installatieafspraak, is de eerst volgende mogelijkheid pas over een maand!!!
Ik kan prima die spullen zelf aansluiten. Sommige mensen hoor ik ook dat ze het gewoon zelf hebben aangesloten en daarna de helpdesk hebben gebeld welke het vervolgens geactiveerd hebben. Maar de medewerker kon niks anders dan pas over een maand een afspraak maken..

UPC maakt zo weer een prima start bij een nieuwe klant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:31

iMars

Full time prutser

Grappig, ik zit al heel de avond te downloaden. Varierend van 800KBs tot 1400KBs (van de ~3MB die ik gemiddeld haal). En rond 23u schiet de snelheid in ene weer omhoog naar de ~3MBs. Funny, ze knijpen dus tot ongeveer 23u.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
webmail schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:06:
Grappig, ik zit al heel de avond te downloaden. Varierend van 800KBs tot 1400KBs (van de ~3MB die ik gemiddeld haal). En rond 23u schiet de snelheid in ene weer omhoog naar de ~3MBs. Funny, ze knijpen dus tot ongeveer 23u.
Klopt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Ik snap echt niet dat er niet meer mensen downloaden via usenet met SSL en via port 443.
Zo wordt het geclassificeerd als HTTPS verkeer en kunnen ze er niet op knijpen.
En ja er zijn usenet providers waarbij dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zodra ze erachter komen welke usenet providers dit doen dan zullen ze dat ook knijpen (destination adres is bekend).. Maar heb zelf bijna geen last van het knijpen dus het boeit me niet zo..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:25:
Bedacht me trouwens dat ik ook nog geen bevestigingsbrief met gegevens (mailadres en ww enzo) heb ontvangen...
[i]Ik heb voor 18 juni besteld en pas een paar dagen geleden een brief gekregen (nadat ik alle spullen binnen had...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Fly-guy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:09:
[...]
[i]Ik heb voor 18 juni besteld en pas een paar dagen geleden een brief gekregen (nadat ik alle spullen binnen had...)
Ok, dan kan ik die dus nog tegemoet zien. Maar de rest van het geklungel blijft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ye, ik had er ook last van. Het knijpen that is. Nu gebruik ik de nieuwe beta van newsleecher en heb helemaal geen probleem meer. Haal hier volle snelheid. Ook tijdens de avonduren. Dat via Eweka zonder SSL.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

tjtristan schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:07:
Ik snap echt niet dat er niet meer mensen downloaden via usenet met SSL en via port 443.
Eweka via SSL wordt gewoon geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Tuurlijk wel, ze weten de destination adressen van de usenet providers. En het is geen HTTPS verkeer, maar gewoon geencrypted usenet verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Nu net Alice opgezegt en Fiber Power 30 aangevraagd \o/ lekker die 3Mbit upload voor m'n webservert en het online gamen met vrienden.

Wel nog een paar vraagjes er over:

De levertijd is "ZSM", Hoe lang duurt het gemiddeld? in het topic vind ik verschillen van 14 dagen tot 1 maand...

Ik ga m'n eigen mailserver overzetten van de Alice lijn naar de UPC lijn, Is de UPC smarthost een beetje betrouwbaar?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:51
Wat is jullie ervaring met het alles in 1 pakket van UPC zit namelijk te twijfelen erover hoor soms wel slechte berichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
B2 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:53:
[...]

Tuurlijk wel, ze weten de destination adressen van de usenet providers. En het is geen HTTPS verkeer, maar gewoon geencrypted usenet verkeer.
Hoe zien ze het verschil als het via port 443 gaat? (HTTPS port)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

tjtristan schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:23:
[...]

Hoe zien ze het verschil als het via port 443 gaat? (HTTPS port)
De poort heeft niks met het soort verkeer te maken. Dat zit op een heel andere laag in het OSI model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik heb poort 563 momenteel, soms ook 993 maar beide porten via SSL wordt bij mij ook geknepen.
sopsop schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:41:
[...]

Eweka via SSL wordt gewoon geknepen.
Hitnews via SSL ook (ook zonder SSL op poort 80)
B2 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:35:
[...]

De poort heeft niks met het soort verkeer te maken. Dat zit op een heel andere laag in het OSI model.
Je zou denken dat ze het op IP niveau doen, maar dat klopt weer niet, want sommige hebben er weer geen last van... tenzij ze het regionaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hoeveel downloaden jullie die geknepen worden? Ik download regelmatig maar dan is het misschien eens een uurtje per dag, dan weer paar dagen niet. Net wat ik interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

paella schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:37:
Hoeveel downloaden jullie die geknepen worden? Ik download regelmatig maar dan is het misschien eens een uurtje per dag, dan weer paar dagen niet. Net wat ik interessant vind.
Net als jij, wat ik interessant/leuk vind. De ene keer is dat een paar dagen, de andere keer weer een paar dagen niet. Gisteren had ik ~30GB in de queue staan. En zo'n 4~5 dagen daarvoor weer niks gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

webmail schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:09:
[...]

Je zou denken dat ze het op IP niveau doen, maar dat klopt weer niet, want sommige hebben er weer geen last van... tenzij ze het regionaal doen.
Dit klopt, ik heb nog steeds geen shaping ondervonden op Usenet noch Torrents, zolang ik maar SSL gebruik. Het is dus niet puur op IP-basis.
Wat ik interessant vind ook. :) Ik denk gemiddeld zo'n 15 GB per maand, al begint dat toe te nemen nu ik vaker HD materiaal binnenhaal.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:27
Ik word geknepen op het downloaden van Eweka via SSL. Ik download ongeveer tussen de 120 en 150 GB in de maand. Voor het geval het regionaal zou zijn: Postcode 7103.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Gewoon Newsleecher beta gebruiken, heb je geen last van knijpen op usenet (SSL iig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

kipusoep schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:14:
Gewoon Newsleecher beta gebruiken, heb je geen last van knijpen op usenet (SSL iig) :)
Heb geen Windows... helaas,... maar ach, ik vul de queue en zet 'm 's nachts aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ok, dit is ook wel vreemd;

2 weken geleden bij UPC Fiber Power 60 aangevraagd. Krijg ik vorige week een brief dat er op mijn adres nog een openstaande rekening van 3500 euro staat :o

Aangezien het mogelijk om een vorige bewoner gaat vragen ze mij in die brief om een kopie koopbewijs van mijn woning te faxen voordat ze mijn aanvraag verder in behandeling kunnen nemen.

Afijn, dit moet ik nog steeds doen, krijg ik gisteren doodleuk het pakket met modem binnen van UPC :D
Eens kijken of ik vanavond zelf online kan komen of dat er toch een monteur langs moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste maand heb ik ruimschoots 300 gigabyte gedownload zonder ook maar een moment geknepen te zijn. Volgens mij is er geen enkele correlatie tussen hoeveel je downloadt en of je geknepen wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
kazuka schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:34:
Ok, dit is ook wel vreemd;

2 weken geleden bij UPC Fiber Power 60 aangevraagd. Krijg ik vorige week een brief dat er op mijn adres nog een openstaande rekening van 3500 euro staat :o

Aangezien het mogelijk om een vorige bewoner gaat vragen ze mij in die brief om een kopie koopbewijs van mijn woning te faxen voordat ze mijn aanvraag verder in behandeling kunnen nemen.

Afijn, dit moet ik nog steeds doen, krijg ik gisteren doodleuk het pakket met modem binnen van UPC :D
Eens kijken of ik vanavond zelf online kan komen of dat er toch een monteur langs moet komen.
Als je in dit topic zou zoeken kom je er achter dat je niet zomaar even online kunt komen, maar dat er nog extra stappen nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 10:18

GekkeR

key = key

Schijnt overigens ook zo te zijn dat xdcc ook geshaped is tegenwoordig.
Mocht je achter de shaper zitten kan je dat eventueel nog even testen :)

--edit

Weet iemand nog goedkope/snelle vpn services ?

[ Voor 17% gewijzigd door GekkeR op 01-07-2009 13:36 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

kipusoep schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:12:
[...]

Als je in dit topic zou zoeken kom je er achter dat je niet zomaar even online kunt komen, maar dat er nog extra stappen nodig zijn
Je bedoeld dat e.e.a. nog geactiveerd moet worden door de UPC helpdesk? Dat wist ik wel ja. Ging me meer om het feit dat ze het openstaande bedrag blijkbaar laten voor wat het is. 3500 euro is toch geen kattenpis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vanochtend is de monteur langs geweest en heeft alles vrij snel (telefonie en internetmodem, de router, plus een aantal splitters) aangelegd en van de 60 hou ik 57,8 over volgens zijn laptop, als ik draadloos met mijn laptop (inclusief de USB wireless-N adapter), krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/507701706.png

Mwaoh, niet slecht. Usenet via eweka trek ik de 40 Mbit/s (max snelheid van eweka zelf) praktisch geheel vol, dus tot nu toe tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:51
Niemand ervaring met televisie van digi tv van UPC ben benieuwd hoe goed dit werkt je leest namelijk veel tegenstrijdige verhalen op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Voor tv verwijs ik je door naar deze topic: UPC Digital TV - Deel 5

Maar om je vraag te beantwoorden, d'r zitten dagen tussen dat alles prima werkt, maar d'r zijn ook dagen dat ik die mediabox door de ruit wil donderen omdat het simpelweg niet ophoud met haperen, interactieve diensten niet werken, en omdat ie nog wel eens vast wil lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
kazuka schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:54:
Ging me meer om het feit dat ze het openstaande bedrag blijkbaar laten voor wat het is.
Dat lijkt me zeer, zeer (om niet te zeggen zeer!) onwaarschijnlijk.
Dat je die doos hebt ontvangen komt omdat er bij UPC heel veel dingen fout gaan. De interne communicatie binnen die organisatie is nogal gebrekkig. Dankzij die gebrekkige communicatie kreeg ik drie keer zo'n doos thuis.
Maar als er een cent bij jou valt te halen, dan weten ze je te vinden. Ik zou dus maar vast dat kopietje gaan maken, dat scheelt je zo weer een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoraTDI
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo,

Binnenkort ga ik verhuizen en dat lijkt me een mooi moment om mijn internetconnectie eens onder de loep te nemen. Op dit moment heb ik Direct ADSL van KPN en mijn iMac (gekocht in januari 2009) maakt verbinding met internet met de wireless router welke door KPN is meegeleverd 4 jaar geleden. Het abonnement wat ik heb, is internet extra van €35,- per maand. (zie http://www.kpn.com/web/in...e-telefoonaansluiting.htm).
Ik denk ook dat ik in het nieuwe huis de computer weer via een draad aan de router verbind ivm de snelheid. Met m’n iPhone en de laptop kan ik dan draadloos internetten.
Op de site staat dat er tot 8Mb/s kan worden gehaald. Is dit 8 Megabyte of 8 Megabit? Das nogal een verschil. Ik denk zelf het laatste want 8 Megabyte per seconde is wel erg veel. Via de nieuwsgroepen (SABnzb) haal ik rond de 500 kB/sec en met normaal downloaden, afhankelijk van de server, 800 kB/sec.

Nu lees en hoor je veel over de nieuwe internetconnectie van UPC, Fiber power. De 30 is wel vergelijkbaar met wat ik nu heb denk ik. Alleen daar staat een downloadsnelheid van 30 Mbps. Mijn vraag is nu, hoeveel sneller is deze lijn van UPC in vergelijking met mijn huidige internetaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
30/8 = 3,75 keer sneller :P
Afhankelijk wat je download natuurlijk. UPC knijpt soms de snelheid hoor ik veel, maar zelf (usenet/ssl) geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
BoraTDI schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:15:
Op de site staat dat er tot 8Mb/s kan worden gehaald. Is dit 8 Megabyte of 8 Megabit? Das nogal een verschil. Ik denk zelf het laatste want 8 Megabyte per seconde is wel erg veel.
Klein b in Mb/s, is dus bit, byte is met hoofletter, dus MB/s.
BoraTDI schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:15:
Nu lees en hoor je veel over de nieuwe internetconnectie van UPC, Fiber power. De 30 is wel vergelijkbaar met wat ik nu heb denk ik. Alleen daar staat een downloadsnelheid van 30 Mbps. Mijn vraag is nu, hoeveel sneller is deze lijn van UPC in vergelijking met mijn huidige internetaansluiting?
30mbit > 8mbit....
En ADSL is ook nog eens erg gevoelig voor je afstand tot de centrale, kabel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izard_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 09:48
We zitten hier nu bijna een week op fiberpower 60 te wachten.
Eerste modem waar de monteur mee kwam was defect, 2e modem kregen we geen verbinding mee.
Nou blijkt dat upc een storing heeft met het swappen van de nieuwe modems, en ze kunnen helaas niet vertellen wanneer het wel zou gaan werken.
Ben benieuwd hoe lang dit geintje gaat duren, begint toch wel te kriebelen ondertussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoraTDI
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Mijn broer had Chello in Nijmegen en daar merkte je bij de nieuwsgroepen dat de lijn werd geknepen. Bij de nieuwe verbinding toch maar een usenet-accountje regelen....! :-) Als dat over een half jaar nog bestaat.
Voor een tientje meer heb je de 60 ipv 30. Dus voor 5 euro per maand meer ten opzichte van mijn huidige abonnement, heb ik een 60/8 = 7.5 keer sneller internet. In theorie dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
kazuka schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:54:
[...]Ging me meer om het feit dat ze het openstaande bedrag blijkbaar laten voor wat het is. 3500 euro is toch geen kattenpis.
ik zou alsnog dat koop bewijs versturen, want het zou me verbazen als ze zo'n bedrag zo maar zouden laten liggen.
kan jezelf ook een hele hoop problemen schelen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

LB06 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:07:
D-Link DIR-655. Ideale router voor (surrogaat) glasvezel ;)

Throughput van 260mbit
Thx, ben voor deze gegaan :) Geen verkeerde keuze: Redelijk rap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Wits schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:13:
[...]

Thx, ben voor deze gegaan :) Geen verkeerde keuze: [afbeelding] :D
Netjes. Is dat draadloos of bedraad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:47
Ik download altijd vis SSL van newsgroups, maar wordt net zo goed geknepen. Ze checken de bekende IP adressen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Probeer Newsleecher 4 beta 3 dan zijn je problemen opgelost :P whehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:34
Fatal Mind schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:14:
Probeer Newsleecher 4 beta 3 dan zijn je problemen opgelost :P whehe
Echt niet.... ze weten gewoon de IP's van je usenet provider en daar wordt dan op geknepen.
Ik heb allerlei programma's getest. en ja ik gebruik encryptie.
Zelfs met proxy getest. Maakt niets uit.
Al het internet verkeer (getest met speedtest, 100 mb files etcetc) gaat op volle snelheid.
Maar usenet valt gewoon terug naar 400 kb/sec. Ik heb een 25 Mbit verbinding.
Na 23:00 schiet hij weer terug naar 2,5 mb/sec.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Weet je zeker dat je newsleecher 4 beta 3 geprobeerd heb ? heb hier gisteren met dit programma ( en vele andere met mij in dit topic ) gewoon tijdens de knijpuren met volle speed kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 10:18

GekkeR

key = key

driel24 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:49:
[...]

Echt niet.... ze weten gewoon de IP's van je usenet provider en daar wordt dan op geknepen.
Al het internet verkeer (getest met speedtest, 100 mb files etcetc) gaat op volle snelheid.
Ook fout.
Ze knijpen SSLv3

Vooralsnog knijpen ze SSLv2 niet.
SSLv2 clients :

http://www.newsbin.com/downloads/nb554B1.exe - NewsBin Pro 5.54b
http://www.newsleecher.com/old/nl_setup_40003.exe - Newsleecher 4.0b3
http://www.netwu.com/ue/UE_SSLv2.rar - Usenet Explorer

Makkelijkste is NBP, want met die kan je switchen tussen sslv2 en v3.
Daarnaast kunnen linux mensjes spelen met stunnel.

Oh en IPv6 knijpen ze ook niet, dus maak eventueel een ipv6 tunnel (http://www.sixxs.net).
En zoek een IPv6 usenet provider.

Have fun while it lasts (zal niet lang zijn).

Iemand ondertussen al een meer permanente oplossing ? (vpn service ?)
Aangezien ze ook torrents/xdcc en wie weet wat nog meer knijpen zoek ik iets wat alles kan omzeilen (mag eventueel een 10-20 euro p/m kosten).

[ Voor 5% gewijzigd door GekkeR op 02-07-2009 17:07 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je hebt allerlei progjes getest zeg je,je bent dan wel de beta 4 van newsleecher vergeten anders had je dit hele verhaal hier niet neergezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

LB06 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:37:
[...]
Ja, dat heb ik zojuist gedaan in een UPC center:

In eerste instantie (en zonder nadenken) gaf de baliemedewerker aan dat UPC niet knijpt. Dit zou door de uploaders van de content aangegeven worden bij het uploaden, om zo te voorkomen dat iedereen 'heel de nieuwsgroep in één keer leeg trekt' 8)7

Nadat ik hem vriendelijk uitgelegd heb dat dat natuurlijk onzin is, werden het de usenet providers die niet wilden dat hun verbindingen maximaal belast werden.
Wederom heb ik hem uitgelegd dat dat bewezen onzin is.

Op dat moment is de medewerker naar zijn filiaalleider / manager gegaan voor overleg. Toen een paar minuten later terug kwam, werd mij verteld dat UPC een capaciteitsprobleem kent in sommige gebieden, waardoor als een aantal grootverbruikers zijn abo volledig gebruikt, de lijn in de centrale dichtslibt en voornamelijk de kleine abo-houders niets meer kunnen.
Om deze reden worden op spitsuren de volledige nieuwsgroepen range geknepen om stabiliteit voor het overige verkeer te kunnen verkrijgen.

Op directieniveau van UPC zou thans worden nagedacht / overlegd op welke wijze de huidige problemen zouden kunnen worden aangepakt.

(de medewerker kwam plots op zijn praatstoel)

Op mijn vraag waarom UPC dan, ondanks het bekende capaciteitsprobleem, toch adverteert met zijn grote abo's, terwijl iedere nitwit weet dat die abo's vrijwel uitsluitend voor het downloaden genomen worden, antwoordde hij dat dat klantenbinding is;
op veel meer plaatsen dan men denkt in de UPC regio's ligt al glas, dit wordt echter niet verteld (veel FiberPower abo's zijn dus wel degelijk glas abo's). De huidige ontwikkeling vanuit onze overheid is dat UPC (en andere aanbieders) hun netwerken beschikbaar moet gaan stellen aan concurenten. Hoe meer mensen nu een UPC abo hebben, hoe minder er direct over kunnen stappen...

Klaarblijkelijk heeft UPC nooit over de gevolgen nagedacht van het aanbieden van snelle verbindingen op het moment dat hun infrastructuur dit nog niet kan behappen. En nu steeds meer mensen een snelle verbinding nemen verergert dit probleem alleen maar.... Stel dat 50% van de mensen in een UPC regio een FiberPower abo zouden nemen, dan kan je er de donder op zeggen dat hele dagen het net gekenepen gaat worden....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
AllSeeyinEye schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:59:
[...]

Ja, dat heb ik zojuist gedaan in een UPC center:

In eerste instantie (en zonder nadenken) gaf de baliemedewerker aan dat UPC niet knijpt. Dit zou door de uploaders van de content aangegeven worden bij het uploaden, om zo te voorkomen dat iedereen 'heel de nieuwsgroep in één keer leeg trekt' 8)7

Nadat ik hem vriendelijk uitgelegd heb dat dat natuurlijk onzin is, werden het de usenet providers die niet wilden dat hun verbindingen maximaal belast werden.
Wederom heb ik hem uitgelegd dat dat bewezen onzin is.

Op dat moment is de medewerker naar zijn filiaalleider / manager gegaan voor overleg. Toen een paar minuten later terug kwam, werd mij verteld dat UPC een capaciteitsprobleem kent in sommige gebieden, waardoor als een aantal grootverbruikers zijn abo volledig gebruikt, de lijn in de centrale dichtslibt en voornamelijk de kleine abo-houders niets meer kunnen.
Om deze reden worden op spitsuren de volledige nieuwsgroepen range geknepen om stabiliteit voor het overige verkeer te kunnen verkrijgen.

Op directieniveau van UPC zou thans worden nagedacht / overlegd op welke wijze de huidige problemen zouden kunnen worden aangepakt.

(de medewerker kwam plots op zijn praatstoel)

Op mijn vraag waarom UPC dan, ondanks het bekende capaciteitsprobleem, toch adverteert met zijn grote abo's, terwijl iedere nitwit weet dat die abo's vrijwel uitsluitend voor het downloaden genomen worden, antwoordde hij dat dat klantenbinding is;
op veel meer plaatsen dan men denkt in de UPC regio's ligt al glas, dit wordt echter niet verteld (veel FiberPower abo's zijn dus wel degelijk glas abo's). De huidige ontwikkeling vanuit onze overheid is dat UPC (en andere aanbieders) hun netwerken beschikbaar moet gaan stellen aan concurenten. Hoe meer mensen nu een UPC abo hebben, hoe minder er direct over kunnen stappen...

Klaarblijkelijk heeft UPC nooit over de gevolgen nagedacht van het aanbieden van snelle verbindingen op het moment dat hun infrastructuur dit nog niet kan behappen. En nu steeds meer mensen een snelle verbinding nemen verergert dit probleem alleen maar.... Stel dat 50% van de mensen in een UPC regio een FiberPower abo zouden nemen, dan kan je er de donder op zeggen dat hele dagen het net gekenepen gaat worden....
Dat zijn tenminste eerlijke antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
[...]

Het is al meerdere malen bewezen dat de nieuwe NL 4.0 beta 3 (nog) wel werkt.

Als je met proxy ook niet de volledige snelheid dicht hebt kunnen trekken heb je toch echt iets verkeerd gedaan. Als je een socks proxy over SSH gebruikt kan UPC namelijk alleen zien dat er verkeer gaat van jouw PC naar een proxy. Ze zien niet wat voor verkeer het is en zie zien ook niet wat de uiteindelijk bestemming is.

Vanaf je proxy tot aan de usenetserver ben je simpelweg afhankelijk van de ISP van die proxy. Daar heeft UPC totaal geen invloed op. Dat is simpelweg onmogelijk (tenzij je natuurlijk een UPC proxy gebruikt :z). Het enige wat UPC zou kunnen doen is verkeer van en naar bekende snelle proxy's cappen. Hier is echter geen enkele reden voor. Bovendien zijn de meeste p2p proxy's toch in non-public en in privaat beheer (colocated in een datacentrum of de server van iemand met een 100/100 glasverbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
kipusoep schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:01:
[...]

Dat zijn tenminste eerlijke antwoorden :)
Whoah!!! Zo tussen neus en lippen door geven ze zomaar even informatie weg die veel belangrijker is dan het hoe en het waarom van het cappen. Klaarblijkelijk heeft UPC gegronde redenen om aan te nemen dat binnen nu een jaar de kabelmarkt wordt geliberaliseerd. Dat is het beste nieuws wat ik dit jaar heb gehoord. Weg met het monopolie. Lang leve de concurrentie. Het zou helemaal leuk worden als een partij als KPN nu ook op de kabelmarkt zou gaan opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

In Arnhem (6846LC) geen last van knijpen. Zowel met NewsLeecher 3.9 als 4.0b4. Gisteravond tot 22:00 gaf NL in ieder geval 2,5MB aan. (AstraWeb met SSL op een Fiber30 abo) Soms kakt de verbinding wel in, varierend van 400K-1,5MB, maar dat is meestal zo weer voorbij.

Edit: al beweert een buurman van 4 huizen verderop dat ie zelfs met SSL wordt geknepen met z'n Fiber25 abo.

[ Voor 17% gewijzigd door Apie! op 02-07-2009 14:02 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
LB06 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Whoah!!! Zo tussen neus en lippen door geven ze zomaar even informatie weg die veel belangrijker is dan het hoe en het waarom van het cappen. Klaarblijkelijk heeft UPC gegronde redenen om aan te nemen dat binnen nu een jaar de kabelmarkt wordt geliberaliseerd. Dat is het beste nieuws wat ik dit jaar heb gehoord.
De kabelTVmarkt wordt inderdaad dit jaar geliberaliseerd. Dat is niets nieuws. Andere diensten over de kabel gaan de komende drie jaar niet geliberaliseerd worden, aangezien de OPTa met driejarenplannen werkt en die andere diensten niet meegenomen zijn in de 2009 plan.

Vergeet niet dat het niet om één product gaat. Iemand een snelle internetverbinding voor een mooie prijs leveren kan ervoor zorgen dat die klant niet naar een andere TV leverancier over gaat stappen (die mogelijk z'n product bundelt met bijv een ADSL internetverbinding). Ik denk dat je die uitspraken vooral zo moet bekijken :z
Weg met het monopolie. Lang leve de concurrentie. Het zou helemaal leuk worden als een partij als KPN nu ook op de kabelmarkt zou gaan opereren.
Concurrentie is goed. KPN op de kabel is werkelijk het meest rampzalige wat je voor de concurrentie kunt wensen. Ze hebben al de koperparen en glasvezel in handen en zijn als bedrijf vele malen groter dan alle kabelaars in NL bij elkaar. Als je hen erop toelaat gaan ze eerst de concurrenten doodconcurreren (de reserves om dat te doen hebben ze), dan stopt het abrupt met de prijsverlagingen/snelheidsverhogingen en ga je Belgische toestanden krijgen.

Nee, hou KPN vooral verre van de kabel, laat concurrentie komen van kleinere bedrijven die het daadwerkelijk van innovatie moeten hebben :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

LB06 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Whoah!!! Zo tussen neus en lippen door geven ze zomaar even informatie weg die veel belangrijker is dan het hoe en het waarom van het cappen. Klaarblijkelijk heeft UPC gegronde redenen om aan te nemen dat binnen nu een jaar de kabelmarkt wordt geliberaliseerd. Dat is het beste nieuws wat ik dit jaar heb gehoord. Weg met het monopolie. Lang leve de concurrentie. Het zou helemaal leuk worden als een partij als KPN nu ook op de kabelmarkt zou gaan opereren.
Leuk, maar is ook niet waar, het is een backbone probleem, ik doe (nog) mee met de UPC adsl test programma en die heeft geen tot nauwelijks overboeking, dus kan het bij mij geen regionaal probleem zijn, aangezien Utrecht geen UPC gebied is.
Dat ze agressief leden binnen willen hengen was me al duidelijk bij een collega, daar zei de UPC monteur letterlijk dat ze ADSL kapot wilde concureren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
MeNTaL_TO schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:32:
[...]
Dat ze agressief leden binnen willen hengen was me al duidelijk bij een collega, daar zei de UPC monteur letterlijk dat ze ADSL kapot wilde concureren.
Ik snap niet waarom ze dan niet op tv reclame maken voor het feit dat bij ADSL de afstand tot de centrale je verbinding nekt en dat dat bij kabel niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
dion_b schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:14:
[...]

De kabelTVmarkt wordt inderdaad dit jaar geliberaliseerd. Dat is niets nieuws. Andere diensten over de kabel gaan de komende drie jaar niet geliberaliseerd worden, aangezien de OPTa met driejarenplannen werkt en die andere diensten niet meegenomen zijn in de 2009 plan.

Vergeet niet dat het niet om één product gaat. Iemand een snelle internetverbinding voor een mooie prijs leveren kan ervoor zorgen dat die klant niet naar een andere TV leverancier over gaat stappen (die mogelijk z'n product bundelt met bijv een ADSL internetverbinding). Ik denk dat je die uitspraken vooral zo moet bekijken :z

[...]

Concurrentie is goed. KPN op de kabel is werkelijk het meest rampzalige wat je voor de concurrentie kunt wensen. Ze hebben al de koperparen en glasvezel in handen en zijn als bedrijf vele malen groter dan alle kabelaars in NL bij elkaar. Als je hen erop toelaat gaan ze eerst de concurrenten doodconcurreren (de reserves om dat te doen hebben ze), dan stopt het abrupt met de prijsverlagingen/snelheidsverhogingen en ga je Belgische toestanden krijgen.

Nee, hou KPN vooral verre van de kabel, laat concurrentie komen van kleinere bedrijven die het daadwerkelijk van innovatie moeten hebben :)
Jammer. Nogal voorbarig dus.

Mbt KPN: je zou gelijk kunnen hebben. Maar aan de andere kant is het zo dat te kleine spelers weer niet genoeg gewicht in de schaal leggen of van betekenis te kunnen zijn. Persoonlijk denk ik dat er speler van formaat nodig is om de machtsblokken van UPC en Ziggo omver te werpen. Bovendien is het juridisch gezien denk ik onhoudbaar om KPN buiten te sluiten zodra de kabel/TV-markt wordt vrijgegeven. En KPN staat al 10 jaar te springen om te worden toegelaten op de coax van de kabelaars, terwijl ze al evenlang tandenknarsend hebben moeten toezien dat ze wel worden verplicht hun netwerk open te stellen voor de kabelaars :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Bovendien is het juridisch gezien denk ik onhoudbaar om KPN buiten te sluiten zodra de kabel/TV-markt wordt vrijgegeven.
Toch is dat exact wat de OPTa gedaan heeft voor analoge kabelTV. Het moet open voor iedereen (ook andere kabelaars) behalve KPN, omdat zij nu al een te dominante marktpositie hebben.

Wederom, je hebt het over "machtsblokken" van UPC en Ziggo, maar ga eens kijken naar de omzet van die twee vs KPN :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 21:38

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Vandaag een half uur aan de telefoon gehangen met 4 verschillende helpdeskmedewerkers die beweren dat ze hier usenet niet afknijpen - lijkt me van wel want ik haal niet meer dan 8 Mbit/s terwijl ik nu nog een 25 Mbit abbo heb. Als dit bij het 60 Mbit ook zo blijft, dan zie ik af van die upgrade en blijven we lekker op 25 Mbit zitten. ADSL is hier momenteel een beetje lastig, dus ben voorlopig helaas aangewezen op UPC.
De verschillende andere newstrackers helpen ook niet, heb newsbin en newsleecher 4.0b3 geprobeerd, beiden geven ook dezelfde maximale snelheid.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Heb je op speedtest.net wel een hogere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Nitroglycerine schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:57:
Als dit bij het 60 Mbit ook zo blijft, dan zie ik af van die upgrade en blijven we lekker op 25 Mbit zitten.
Zie er dan maar nu vast van af :)
Nitroglycerine schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:57:
De verschillende andere newstrackers helpen ook niet, heb newsbin en newsleecher 4.0b3 geprobeerd, beiden geven ook dezelfde maximale snelheid.
Wel met SSL? Want Newsleecher beta 3 icm. SSL == bij iedereen normale snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 21:38

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Met speedtest heb ik normale snelheden. Ook met SSL zit ik op 8 Mbit (heb het niet zonder getest).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

kipusoep schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:56:
[...]

Ik snap niet waarom ze dan niet op tv reclame maken voor het feit dat bij ADSL de afstand tot de centrale je verbinding nekt en dat dat bij kabel niet het geval is...
Omdat dat de gemiddelde man met de pet niet boeit? Downloadsnelheid!
Dat die 90 Mb geknepen word omdat UPC zijn zaakjes niet op orde heeft merken ze toch niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica