Hehe, wat denk je van mij ik zit de dagen ook al af te tellen
Anoniem: 26474
En ja hoor, weer een preview
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=249613
En hij zegt ook op het forum dat er een release date bij stond, maar die geeft ie helaas niet, omdat er nog geen officiele is zucht..
maar het toont wel aan dat het langzaam dichterbij komt
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=249613
En hij zegt ook op het forum dat er een release date bij stond, maar die geeft ie helaas niet, omdat er nog geen officiele is zucht..
maar het toont wel aan dat het langzaam dichterbij komt
Ik ga dalijk een nieuw moederbord en processor bestellen en op de dag van de release knal ik er een dikke videokaart en 1 gieg ram extra bij 
Laat maar komen zou ik zeggen
!
Laat maar komen zou ik zeggen
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=249750
Kan niet wachten,...
Kan niet wachten,...
[ Voor 44% gewijzigd door Distortion op 02-03-2006 18:31 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
dat ziet er verdacht veel uit al een gold melding mensen
de 21 in de vs, europa dus wrsch de 24ste
ik zeg laat het feestje beginnen en slaap allemaal goed uit de komende weken, want daarna zal de nachtrust ruw verstoord worden door wat daedra en een vermiste troonopvolger
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Kijk elke dag ff maar had nooit zin me in de eindeloze discussie te mengen over PC/Xbox en whatever. Vorige deel nooit gespeeld, vraag niet waarom maar in de 18 jaar dat ik game heb ik geen van de vorige delen mogen spelen maar dit doet mijn op een enigzins verknalde dag toch glimlachen. De kogel is door de kerk dus, gelukkig heb ik in de week van uitkomen bijna elke dag vrij dus dat komt goed uit.
Super!!!jpiwf schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:48:
[...]
dat ziet er verdacht veel uit al een gold melding mensen![]()
de 21 in de vs, europa dus wrsch de 24ste![]()
![]()
![]()
ik zeg laat het feestje beginnen en slaap allemaal goed uit de komende weken, want daarna zal de nachtrust ruw verstoord worden door wat daedra en een vermiste troonopvolger
Gelukkig is dan net mijn 3e blok afgelopen, dus dan kan ik de eerste 2 weken erg veel tijd besteden aan oblivion! Dat is echt vet relaxed! Nu nog hopen dat hij een beetje redelijk draait op mijn computertje. Ooooh, dit is echt té gaaf!
THE ELDER SCROLLS IV: OBLIVION TO SHIP MARCH 20
The Elder Scrolls IV: Oblivion has gone to GOLD master. Look for it in stores in North America and Europe beginning the week of March 20.
YES !
Homepage: Http://www.elderscrolls.com/home/home.htm
Press: http://www.elderscrolls.com/news/press_030206.htm
The Elder Scrolls IV: Oblivion has gone to GOLD master. Look for it in stores in North America and Europe beginning the week of March 20.
YES !
[ Voor 15% gewijzigd door StarWolfer op 02-03-2006 19:51 ]
Wou ook net posten dat ie Gold was 
Hij komt waarschijnlijk in het begin van de week van de 20'ste Maart.
Hij komt waarschijnlijk in het begin van de week van de 20'ste Maart.
Gefeliciteerd mensen... het is het wachten waard geweest...
Nu gaan we aan de grote activiteit van het dagelijkse om de 5 min refreshen van FTD beginnen
Wat was het nou volgens de geruchten, want 20 Maart is sneller als gedacht toch?
(oh fiddle, ben ik je nou voor, who's the real fan
)
Nu gaan we aan de grote activiteit van het dagelijkse om de 5 min refreshen van FTD beginnen
Wat was het nou volgens de geruchten, want 20 Maart is sneller als gedacht toch?
(oh fiddle, ben ik je nou voor, who's the real fan
[ Voor 40% gewijzigd door krouwen op 02-03-2006 20:10 ]
Beter nieuws! Hahah, de 21e m'n eindpresentatie van afstudeerscriptie, me 's avonds flink stuk zuipen, een dagje herstellen en dan Oblivion op mn deurmat!! Ik zou er bijna gelovig van gaan wordenStarWolf schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:49:
THE ELDER SCROLLS IV: OBLIVION TO SHIP MARCH 20
YES !
PSN: Geengrenzuh
Geengrenzuh schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:09:
[...]
Beter nieuws! Hahah, de 21e m'n eindpresentatie van afstudeerscriptie, me 's avonds flink stuk zuipen, een dagje herstellen en dan Oblivion op mn deurmat!! Ik zou er bijna gelovig van gaan worden![]()
Ik zit dan middenin een casus!
Dag studieresultaten, dag sociaal leven
Wat is een FTD?krouwen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:07:
Maar anyway:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gelukkig heb ik dan geen tentamens
Wordt lekker gamen...ik kan niet wachten

Wordt lekker gamen...ik kan niet wachten
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
YEEEEEEEJ
Ik wist het ik wist het ik wist het !!!!!!!!!
. Het is dat ik moest werken vanavond anders was ik zeker de 1e geweest met de gold-meling melding
.... Dus ik blijf de Die hard Fan Kenneth
Ik wist het ik wist het ik wist het !!!!!!!!!
Mijn voorspelling kwam weer helemaal uitkrouwen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:07:
Wat was het nou volgens de geruchten, want 20 Maart is sneller als gedacht toch?![]()
(oh fiddle, ben ik je nou voor, who's the real fan)
[ Voor 50% gewijzigd door curry684 op 02-03-2006 22:01 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Tjezus, snelle figuren, ik had om 18:59 een mailtje van Take-Two maar jullie trekken het alweer uit de F5-kanalen

Eindelijk kunnen we spelen, kan de rest van me game collectie wel van de pc verwijderen. Als het net zo gaat als bij morrowind ben ik de aankomende 2 jaar nog bezig met oblivion + de mods en eventuele expensions die er bij horen. Ik kan niet wachten tot de postbode aan de deur komt om mij specail het pakketje te overhandigen met het spel er in.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Voor wie nog een beetje opgegeild wil worden heeft Gammo een stream van de uitzending online staan met de oblivion preview, ziet er wel grapzig uit:
http://www.gammo.tv/streams.php
http://www.gammo.tv/streams.php
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
heb jij een direct lijntje naar take2 liggen ofzo? en nee, ik kwam het toevallig tegen tijdens mijn pre diner surf sessie. helaas was Flyby_Wire mij voorcurry684 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:58:
Tjezus, snelle figuren, ik had om 18:59 een mailtje van Take-Two maar jullie trekken het alweer uit de F5-kanalen
Geweldig nieuws!!!
Nu alleen maar hopen dat mijn systeem het een beetje trekt
www.frees-it.com
Ik krijg press releases van een aantal publishers en developers in m'n mailbox. Ik run een newssite en zo zoals je in m'n sig kunt zienjpiwf schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:01:
[...]
heb jij een direct lijntje naar take2 liggen ofzo?
Kan nog later hoor
Nou eindelijk... kijk ik een keertje niet s'avonds is ie eindelijk gold
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 26474 op 03-03-2006 08:02 ]
eindelijk gold
hoop dat ik datzelfde morrowind gevoel weer terug krijg, dat unieke gevoel dat de rest van de wereld even niet bestaat.
een soort "tijdelijk gelukkig zijn" gevoel, enigzins vergelijkbaar met toen je nog jong was.
lekker binnen met de gordijnen dicht doorgaan tot je moet eten, drinken of slapen...heerlijk.
dit klinkt allemaal wat melodramatisch maar ik denk dat dit de eigenschappen van een goed spel zijn.
hoop dat ik datzelfde morrowind gevoel weer terug krijg, dat unieke gevoel dat de rest van de wereld even niet bestaat.
een soort "tijdelijk gelukkig zijn" gevoel, enigzins vergelijkbaar met toen je nog jong was.
lekker binnen met de gordijnen dicht doorgaan tot je moet eten, drinken of slapen...heerlijk.
dit klinkt allemaal wat melodramatisch maar ik denk dat dit de eigenschappen van een goed spel zijn.
ja hey! Shit!
Da's eerder dan ik dacht; nu heb ik niet genoeg tijd meer om te upgraden
!
Kan ie niet nog een maandje worden uitgesteld?
Da's eerder dan ik dacht; nu heb ik niet genoeg tijd meer om te upgraden
Wil je even je mond houdenvosss schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:39:
ja hey! Shit!
Da's eerder dan ik dacht; nu heb ik niet genoeg tijd meer om te upgraden!

[ Voor 23% gewijzigd door krouwen op 03-03-2006 12:44 ]
je kan ook een maandje wachten op het kopen van het spel, upgrade je in die tijd je pc.vosss schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:39:
ja hey! Shit!
Da's eerder dan ik dacht; nu heb ik niet genoeg tijd meer om te upgraden!
Anoniem: 91635
http://xbox360.ign.com/articles/693/693203p1.html
Wie kan dit raadsel omtrent oblivion oplossen.
Ik ben tot zover gekomen.
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<title>AESS DENIED</title>
ACCESS DENIED
CLUES BEGIN TO
CONTACT
FOR DVDVD ME
FIND THE KEY
<param name=text value="WHAT YOU KNOW">
<param name=year value=2006>
<param name=month value=4>
<param name=day value=01>
OF REQ
OFF
CLOSELY
TAFFUZ
MISSINGLETTERS;
YOURTIMEIS3YA
CLUESVANISHING
CYA
OBLIVION
Hello?Is this message getting through?please help its dark and I cannot find a way out they are coming pl****TERMINATE
HAVE
TAKEHEADTIME
CLUESFOUNW
<embed src="soon.mp3"
De missende letters zijn bij mij dan CC (hoofdtekst) en D (cluesfounw)
ACCESS DENIED
CLUES BEGIN TO
CONTACT
FOR DVDVD ME
FIND THE KEY
OF REQ
OFF
CLOSELY
TAFFUZ
MISSINGLETTERS;
YOURTIMEIS3YA
CLUESVANISHING
CYA
OBLIVION
Hello?Is this message getting through?please help its dark and I cannot find a way out they are coming pl****TERMINATE
HAVE
TAKEHEADTIME
CLUESFOUNW
<embed src="soon.mp3"
Eindelijk is deel 4 gold gegaan
Weet iemand trouwens of er een Nederlandstalige site komt voor de community zoals het bij Morrowind.nl het geval was.
Weet iemand trouwens of er een Nederlandstalige site komt voor de community zoals het bij Morrowind.nl het geval was.
Soms vraag ik me wel eens af op welke planeet jij woontcurry684 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 01:24:
[...]
Ik krijg press releases van een aantal publishers en developers in m'n mailbox. Ik run een newssite en zo zoals je in m'n sig kunt zien
/slijm
Oblivion komt voor mij nu ook net te vroeg. Heb ik net bij gebrek aan beter 2 Xbox RPG's via eBay, moet ik alweer terug naar de next-gen games.
De teller gaat tot 1 april, is natuurlijk een mooie datum voor een hoaxAnoniem: 91635 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:05:
http://xbox360.ign.com/articles/693/693203p1.html
ACCESS DENIED
CLUES BEGIN TO
CONTACT
FOR DVDVD ME
FIND THE KEY
OF REQ
OFF
CLOSELY
TAFFUZ
MISSINGLETTERS;
YOURTIMEIS3YA
CLUESVANISHING
CYA
OBLIVION
HAVE
TAKEHEADTIME
CLUESFOUNW
<embed src="soon.mp3"
zeker nu bekend is dat het spel in de week van de 20ste uitkomt. een releasedate teller is het dus al niet meer.Anoniem: 26474 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:10:
[...]
De teller gaat tot 1 april, is natuurlijk een mooie datum voor een hoax
paknaald schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:21:
[...]
Soms vraag ik me wel eens af op welke planeet jij woontEn een drukke baan, én mod op GoT, én een 360-crack
![]()
offtopic:
Ik ben niet voor niets op GoT een stapje terug gegaan
Ik ben niet voor niets op GoT een stapje terug gegaan
Dit geloof je toch niet dat hier mensen tussen zitten die vinden dat die te vroeg uitkomt
Jullie kopen het spel maar gewoon later, wij willen gamen

Hey mafkees; dat was cynisch bedoeld hoor.krouwen schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:48:
Dit geloof je toch niet dat hier mensen tussen zitten die vinden dat die te vroeg uitkomt![]()
Ik heb hem ook liever vandaag dan morgen, wat denk jij nou!?
Speciaal voor de mensen die te lui zijn om te klikken (Requiem19 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:52:
http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=58576
Was deze preview al voorbij gekomen?
hebbe hebbe hebbePreview: The Elder Scrolls IV: Oblivion
Beste bezoekers van GameZ.nl: de beste RPG van 2006 is nu al bekend en heeft de naam The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Ik heb sneeuwstormen en treinstoringen moeten trotseren om het kantoor van Take 2 Nederland te bereiken. Gelukkig was de beloning die op me wachtte mijn eerste speelsessie met de RPG Oblivion, het vierde deel in The Elders Scrolls-reeks. En dan vergeet je maar al te snel alle vertragingen en onderkoeling die je te verduren hebt gehad en droom je weg in de geweldige wereld van Oblivion.
In Oblivion begin je als onbekend personage in een donkere gevangenis. Al snel komt de keizer je cel bezoeken. Blijkbaar herkent de man je uit zijn dromen en vervolgens beveelt hij de wachters om je vrij te laten. Hierna is het de bedoeling om uit de kerkers te geraken en ondertussen is het zaak om de keizer te beschermen. En dat is nodig ook, aangezien de keizer al snel het doelwit is van flink wat tegenstanders en met alleen de hulp van zijn wachters zal hij het niet overleven.
Voorzetje
Een prima voorzetje dus om de speler bekend te maken met de game en dit kerkergedeelte kan worden gezien als een tutorial. Langzaam wordt uitgelegd hoe je moet bewegen, vechten, sneaken, lockpicken en toveren. Spelers die bekend zijn met het vorige deel Morrowind zullen zonder al te veel moeite zich aanpassen. Tevens heb je de toevoegingen als lockpicken en sneaken zo onder de knie en heb je in no time alle controls door. Daarnaast worden tijdens deze tutorial een aantal specifieke kenmerken van je personage vastgelegd.
Je ras, geslacht en uiterlijk had je al bepaald aan het begin van de game, maar aan het einde van het kerkergedeelte zal je ook kunnen kiezen welk klasse je personage is en onder welk teken je bent geboren. De game geeft je naar aanleiding van jouw speelstijl zelfs advies over, maar uiteindelijk kies je natuurlijk zelf. Je kunt ook een eigen klasse aanmaken, door zelf punten te verdelen onder de verschillende kenmerken van je personage.
In de kerkers wordt al duidelijk dat Oblivion op grafisch gebied behoorlijk wat in huis heeft. Zo zien de personages er bijzonder realistisch uit en zijn vooral de gezichten indrukwekkend. Tevens zijn de physics geweldig en zijn ook de lichteffecten bijzonder mooi. Als je bijvoorbeeld een pijl op een hangend voorwerp schiet, dan zal het voorwerp heen en weer wiegen. Vervolgens kun je de pijl weer uit het voorwerp halen voor hergebruik. De indrukkwekkende lichteffecten komen nog het beste tot uiting als je een fakkel aansteekt. Alles om de fakkel heen wordt realistisch belicht en tevens zullen schaduwen natuurgetrouw vervormen naarmate je verder loopt.
Buitenwereld
Als je een beetje bijgekomen bent van het kerkergedeelte, dan is het tijd voor de volgende klap van verbazing. De buitenwereld van Oblivion is namelijk mogelijk nog mooier dan de binnenwereld. De lucht is helderblauw, het water schittert in de zon en het gras ziet er levensecht uit. Het wordt allemaal nog mooier als opvalt dat de struiken wuiven in de wind en er daadwerkelijk kleurrijke vlinders rondvliegen. Het is trouwens ook mogelijk dat je in de nacht in de buitenwereld terecht komt en dan zal je omgeving compleet donker zijn. In beide gevallen zijn de graphics simpelweg fenomenaal en voor mijn gevoel was dit de eerste game voor de Xbox 360 die ik gespeeld heb die echt next gen aanvoelt.
Ok, we weten dus dat grafisch alle dik in orde is, maar hoe zit het eigenlijk met de gameplay? Eigenlijk kan ik daar kort over zijn, aangezien er weinig verandert lijkt te zijn ten opzichte van Morrowind. Toch zijn er flink wat puntjes op de i gezet en speelt Oblivion duidelijk weer wat lekkerder dan zijn voorganger. Je journal, waar alle Quests in verschijnen, is veel overzichtelijker en ook de Fast Travel Map is een welkome toevoeging. Hierdoor kun je snel je personage van een plek naar een andere plek verplaatsen. Handig als je bijvoorbeeld net van een stad naar een ander bent gereisd en weer terug moet.
Je kunt echter niet zomaar naar een plek afreizen en zult wel eerste de plek moeten ontdekken. Elke keer als je een plek ontdekt, dan zal dit verschijnen op het scherm en tevens aan je map worden toegevoegd. Een verademing, aangezien het nu niet meer voorkomt dat je dagen naar een of andere grot aan het zoeken bent en later blijkt dat je er al twaalf keer langs bent gelopen. Ik zal vast niet de enige zijn die dit meerdere malen heeft meegemaakt bij de voorganger van Oblivion.
Een ander element van de game waar ik tot nu toe weinig veranderingen in waar heb genomen is het combat-systeem. En dat vond ik eigenlijk nogal jammer, aangezien dit een mijn weinige kritiekpunten was op het vorige deel. Zo hadden je slagen vrijwel geen variatie en werden de gevechten op den duur nogal repetitief. De makers van Oblivion hebben echter beloofd dat je allerlei verschillende speciale moves kan verkrijgen als je personage hogere levels heeft bereikt.
Jammer genoeg ben ik dit echter nog niet tegengekomen, aangezien mijn personage simpelweg nog niet sterk genoeg was geworden in de uren die ik de game heb gespeeld. We nemen dan ook maar aan dat de ontwikkelaar het bij het rechte eind heeft. Daarnaast is het Level Up-systeem min of meer gelijk gebleven en daar had ik zelf totaal geen problemen mee. Het upgraden in Morrowind was in beleving als zeer goed geregeld en dan lijkt de juiste keuze om daar met je poten vanaf te blijven.
Ik kan nog uren doorpraten over Oblivion, maar daar is simpelweg de plek niet voor. En eigenlijk is dat niet eens nodig, aangezien het voor mij nu al duidelijk is dat we hier praten over de beste RPG van 2006. Of er moet zomaar een andere verassende RPG uitkomen. Al met al ben ik erg onder de indruk van Oblivion en vaste bezoekers van GameZ.nl weten dat ik niet zo snel in te pakken ben. Ik zou zeggen tegen alle RPG-fans: ‘breek je spaarpot maar alvast open, want deze game moet je gewoon hebben’.
tsja, wat kan ik daar nou nog aan toevoegen...
owjah, heeft er iemand een onopvallend busje en wat oude bivakmutsen + wapens liggen? if so, dan lijkt mij het een goed plan om het kantoor van take2 nederland maar eens te gaan overvallen
inschrijvingen in dit topic svp
Oblivion definitief op 24 maart
Bron: Ownage.nlHet hing al een tijdje in de lucht, maar nu heeft 2K Games eindelijk de definitieve releasedatum bekend gemaakt. Op 24 maart zal The Elder Scrolls IV: Oblivion in de winkels liggen. Tot voor kort stond de release gepland in de week van 20 maart.
I knowvosss schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:56:
[...]
Hey mafkees; dat was cynisch bedoeld hoor.
Ik heb hem ook liever vandaag dan morgen, wat denk jij nou!?

Even een poll, ben benieuwd namelijk nu vlak voor de release.
Poll: Hoe schaf jij TE4S: Oblivion aan?
• NE - In de winkel
• NE - Pre-order/bestellen
• CE - In de winkel
• CE - Pre-order/bestellen
• Anders
Ook een poll maken? Klik hier
Hierbij staat NE voor normal edition en CE voor (duh!) collectors edition.
Zou trouwens niet weten hoe je hem anders kunt aanschaffen als kopen in de winkel of bestellen, maar is dit van toepassing, kies dan "anders".
EDIT: "Anders" staat denk ik voor de manier die niet helemaal legaal is

[ Voor 8% gewijzigd door krouwen op 04-03-2006 10:45 ]
ik denk de Fiddle manier, i.e. van internet (maar dat mag ik hier eigelijk niet zeggen)
of niet natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door jpiwf op 04-03-2006 09:41 ]
En nu maar hopen dat de winkel waar ik gepre-orderd hebt een beetje fatsoenlijk en optijd levert, heeft iemand ervaringen met game24/7.nl ?
in de shopsurvey staat maar 1 beoordeling, gelukkig positief en redelijk recent
[ Voor 23% gewijzigd door Bladeslayer op 04-03-2006 10:41 ]
www.frees-it.com
Als je hem niet aanschaft hoef je vanzelfsprekend niet te stemmenjpiwf schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:41:
[...]
ik denk de Fiddle manier, i.e. van internet (maar dat mag ik hier eigelijk niet zeggen)
of niet natuurlijk
Omg eindelijk! Terug van wintersport en dan gold bericht lezen
. Ik zit nog te twijfelen of ik mijn 9800 pro 128 mb ram ga verwissellen voor een 200 euro ati kaart (weet nog niet welke).
Gepolled, CE via internet ge pre-ordered bij GCShop
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik ga binnenkort ok speciaal voor dit spel een nieuwe kaart kopen.DeepSeven schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:59:
Omg eindelijk! Terug van wintersport en dan gold bericht lezen. Ik zit nog te twijfelen of ik mijn 9800 pro 128 mb ram ga verwissellen voor een 200 euro ati kaart (weet nog niet welke).
En omdat dat ws een pci-e kaart word heb ik zojuist een asrock 939dual sata2 kaart gekocht......daar kan voorlopig nog even mn ati9800pro in, en dalijk ook een snellere kaart
Ik heb er nu al zin in
Iemand die dit spel download en niet koopt mogen ze wmb een nekschot geven.krouwen schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 01:32:
[...]
EDIT: "Anders" staat denk ik voor de manier die niet helemaal legaal is
Ik ben ook niet heiliger dan de paus en download ook meer dan genoeg, maar de grote titels die koop ik ook altijd (al dan niet nadat ik ze gedownload heb).
Een download doet het net zo goed, maar voor zulks spellen ben ik meer dan bereid om de ontwikkelaars te steunen en belonen voor alle tijd en energie die ze erin gestopt hebben
Denk dat ik ook dat doe, eerst downloaden, kijken of die echt zo leuk is en dan zeker kopen. Vooral voor het boekje enzo, ik geef niet echt om een verzameling en ga niet me spellen uitstallen op me kamer, dat staat te nerdyvosss schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:20:
[...]
Iemand die dit spel download en niet koopt mogen ze wmb een nekschot geven.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus en download ook meer dan genoeg, maar de grote titels die koop ik ook altijd (al dan niet nadat ik ze gedownload heb).
Een download doet het net zo goed, maar voor zulks spellen ben ik meer dan bereid om de ontwikkelaars te steunen en belonen voor alle tijd en energie die ze erin gestopt hebben
Ik zal niet liegen. De Amerikaanse release is enkele dagen eerder dus zal ik Oblivion eerst downloaden. Maar zodra hij in de winkels ligt zal ik hem zeker gaan kopen!
Ik denk dat ik het gewoon bij mn 9800pro ga houden. Maar als jij idd een nieuwe kaart gaat aanschaffen zou ik overduidelijk voor de Nvidia 7800GS gaan. 275 Euro maar met enorme(!) afstand de beste AGP kaart die bestaat (en zal waarschijnlijk niet meer voorbijgestreefd gaan worden door enige andere AGP-kaart).DeepSeven schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:59:
Omg eindelijk! Terug van wintersport en dan gold bericht lezen. Ik zit nog te twijfelen of ik mijn 9800 pro 128 mb ram ga verwissellen voor een 200 euro ati kaart (weet nog niet welke).
Dat zegt steeds iedereen, maar het is toch gewoon 20 maart wereldwijd?DutchCommando schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:54:
Ik zal niet liegen. De Amerikaanse release is enkele dagen eerder dus zal ik Oblivion eerst downloaden. Maar zodra hij in de winkels ligt zal ik hem zeker gaan kopen!
Anoniem: 159492
heb 4 scans van oxm gevonden op het gamespot forum

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 159492 op 04-03-2006 14:58 ]
Dat zwaard op het 3e plaatje onderaan
hehe het ziet er echt geweldig uit, (maar dat wisten we onderhand wel
)
www.frees-it.com
pfff maar een 9.5 gegeven van die scans? niet meer?
"mijn pctje :D" MK:ds friendcode: 429557057186
Net even de PC vs Xbox360 vergelijking op IGN. Staat eigenlijk niks nieuws in, maar goed ik moet toch wat doen om me bezig te houden 
Ben alleen benieuwd wat er in die scans staat bij 'Unique Marketplace downloads'.
Ben alleen benieuwd wat er in die scans staat bij 'Unique Marketplace downloads'.
dat horse armor ziet er echt cool uit, en ik zie dat de spriggans uit bloodmoon weer terug zijn. die waren irritant, want je moest ze 3 keer verslaan voordat ze dood bleven...
ook eindelijk een plaatje van de eenhoorn, en een soort dreugh op poten geloof ik (2e screen, onderaan). daarnaast eindelijk een screenshot van de lockpicking minigame. lijkt wel wat op het systeem uit splintercell.
rolf
de eerste kende ik al, de rest is zo mogelijk nog hilarischer
ook eindelijk een plaatje van de eenhoorn, en een soort dreugh op poten geloof ik (2e screen, onderaan). daarnaast eindelijk een screenshot van de lockpicking minigame. lijkt wel wat op het systeem uit splintercell.
as you wish:Wekko schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:05:
@ hieronderIn our october 2005 cover story, we told you about some downloadable goodies that would be available for oblivion. Since the, plans have changed, and we got a look at what will be online when the game ships and what is coming shortly thereafter. We previously mentioned horse armor (ie. Steel or elven flavours), but the planned in-game holidays didn’t pan out. However, we were promised that several other downloads will take its place. Stay tuned…
rolf
de eerste kende ik al, de rest is zo mogelijk nog hilarischer
[ Voor 52% gewijzigd door jpiwf op 04-03-2006 15:16 ]
Ik geloof dat ik gewoon PCI express heb, dus het hoeft niet perse agp te zijn (kent iemand een prog die checkt of je pci express heeft?).UltraR-pc schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:25:
[...]
Ik denk dat ik het gewoon bij mn 9800pro ga houden. Maar als jij idd een nieuwe kaart gaat aanschaffen zou ik overduidelijk voor de Nvidia 7800GS gaan. 275 Euro maar met enorme(!) afstand de beste AGP kaart die bestaat (en zal waarschijnlijk niet meer voorbijgestreefd gaan worden door enige andere AGP-kaart).
En verder, wat een sfeer op die scans man! En idd, dat zwaard ziet er zeer goed uit, en horse armor schaf ik aan de minuut dat het kan
rmb en dan view image klikken (in firefox that is) dan kun je de text gewoon lezen
ik lees net dat de framerate gelockt is op 60 fps. zit je daar met je 7900gtx 512 SLI straks, en dan staan ze een deel van de tijd uit hun neus te eten
ik lees net dat de framerate gelockt is op 60 fps. zit je daar met je 7900gtx 512 SLI straks, en dan staan ze een deel van de tijd uit hun neus te eten
[ Voor 50% gewijzigd door jpiwf op 04-03-2006 15:26 ]
http://img230.imageshack....345/oblivion1large7ad.jpg
http://img398.imageshack....583/oblivion2large7im.jpg
http://img136.imageshack....123/oblivion3large9sv.jpg
http://img398.imageshack....158/oblivion4large3yb.jpg
dit zijn de links naar de scans in hogere resolutie
thanks 
Godver, wat ziet dat er geil uit......ik kom bijna klaar!!!
Godver, wat ziet dat er geil uit......ik kom bijna klaar!!!

Ik heb Oblivion (NE) net besteld bij GCshop
. Hoop dat hij op de dag van de release op de mat valt hier. Ik hoop dat mijn 6800GT deze game redelijk voluit aan kan
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Wat een onzin, Oblivion is niet voor iedereen zo'n grote titel als het voor jou is.vosss schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:20:
[...]
Iemand die dit spel download en niet koopt mogen ze wmb een nekschot geven.
Everest downloaden, kijken wat voor moederbord je hebt. Ik weet niet uit mijn hoofd of daar ook bij staat of je PCI-e of AGP hebt, maar ik geloof het wel. Anders gewoon even op internet zoeken naar de specs.DeepSeven schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:15:
[...]
Ik geloof dat ik gewoon PCI express heb, dus het hoeft niet perse agp te zijn (kent iemand een prog die checkt of je pci express heeft?).
En verder, wat een sfeer op die scans man! En idd, dat zwaard ziet er zeer goed uit, en horse armor schaf ik aan de minuut dat het kan. Heb je misschien hogere resolutie scans?
Waah...ik ga geen screenshots meer kijken! Ik heb zojuist een unicorn gezien, maar dat wil ik helemaal niet! 
Ik wil juist dat alles een verassing is/blijft.
je videokaart zal wel voluit gaan denk ik, het is dan maar de vraag of je t'spel wel voluit kan laten gaanLefty_38 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:26:
Ik heb Oblivion (NE) net besteld bij GCshop. Hoop dat hij op de dag van de release op de mat valt hier. Ik hoop dat mijn 6800GT deze game redelijk voluit aan kan
Verwacht maar dat er juist nu heel veel reviews met nieuwe content gaan uitkomen.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:48:
Waah...ik ga geen screenshots meer kijken! Ik heb zojuist een unicorn gezien, maar dat wil ik helemaal niet!
Ik ben vooral benieuwd naar de score's die het krijgt, zijn er al meer reviews bekent, kunnen we niet iets van een review score lijstje bijhouden, en evt vergelijken met andere sp rpg's.
[ Voor 21% gewijzigd door krouwen op 04-03-2006 16:41 ]
ja die is al langs geweest, heb 'm al een keer gepost in dit topic
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 159492 op 04-03-2006 17:22 ]
Voor zover ik weet bestaat de 9800pro alleen in AGP versie, maar ik kan het mis hebben.DeepSeven schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:15:
[...]
Ik geloof dat ik gewoon PCI express heb, dus het hoeft niet perse agp te zijn (kent iemand een prog die checkt of je pci express heeft?).
En verder, wat een sfeer op die scans man! En idd, dat zwaard ziet er zeer goed uit, en horse armor schaf ik aan de minuut dat het kan. Heb je misschien hogere resolutie scans?
Klopt,
Mensen die denken dat de 7800GS de beste agp kaart is en blijft is mis.
Van de gf2mx400 werd ook gedacht dat het de laatste pci kaart ging zijn, er zijn zelfs 9550 kaarten op pci.
Natuurlijk heeft dat ook wat te zien met de vraag naar meerdere displays.
Echter zullen er zeker nog beter agp kaarten komen dan de 7800GS, niet vergeten dat de jongens in het 6800GS topic ook dachten dat die kaart de laatste agp kaart zou zijn.
Ik durf wedden dat er midrange kaarten van de volgende generatie in agp versie komen.
Mensen die denken dat de 7800GS de beste agp kaart is en blijft is mis.
Van de gf2mx400 werd ook gedacht dat het de laatste pci kaart ging zijn, er zijn zelfs 9550 kaarten op pci.
Natuurlijk heeft dat ook wat te zien met de vraag naar meerdere displays.
Echter zullen er zeker nog beter agp kaarten komen dan de 7800GS, niet vergeten dat de jongens in het 6800GS topic ook dachten dat die kaart de laatste agp kaart zou zijn.
Ik durf wedden dat er midrange kaarten van de volgende generatie in agp versie komen.
Als je dit uit het artikel hebt gehaald, moet je volgens mij nog maar eens een keer lezen. Sowieso gaat de review over het XBOX spel, dus dan hoeft het nog niet eens bij de pc zo te zijn. Maar er staat volgens mij gewoon dat dat wishfull thinking is, framerate gelocked op 60 FPS, omdat je nu op de X360 die framedrops had.jpiwf schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:17:
rmb en dan view image klikken (in firefox that is) dan kun je de text gewoon lezen
Daar net voor staat ook nog dat ze de laadtijden er wel uit zouden willen hebben, maarja, je kan natuurlijk niet alles hebben.
ThanksAnoniem: 159492 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:18:
http://img230.imageshack....345/oblivion1large7ad.jpg
Ik kan niet wachten!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
best mogelelijk, ik heb het artikel snel doorgescand, moest naar een feestje en had niet al teveel tijd. ik zag gelockt en 60 fps in 1 zin staan, logische conclusie: een op 60 fps gelockte framerate. die is namelijk bij wel meer spellen gelockt, dus zo raar zou het niet zijn.Finch85 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:22:
[...]
Als je dit uit het artikel hebt gehaald, moet je volgens mij nog maar eens een keer lezen. Sowieso gaat de review over het XBOX spel, dus dan hoeft het nog niet eens bij de pc zo te zijn. Maar er staat volgens mij gewoon dat dat wishfull thinking is, framerate gelocked op 60 FPS, omdat je nu op de X360 die framedrops had.
Daar net voor staat ook nog dat ze de laadtijden er wel uit zouden willen hebben, maarja, je kan natuurlijk niet alles hebben.
Ik geloof dat de developers op het officiele forum eens hebben gezegd dat de Xbox360 versie gecapped is op 30fps, om framerate drops niet erg te laten opvallen. (dus op de xbox360 zul je op momenten zelfs minder dan 30fps halen)jpiwf schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:36:
[...]
best mogelelijk, ik heb het artikel snel doorgescand, moest naar een feestje en had niet al teveel tijd. ik zag gelockt en 60 fps in 1 zin staan, logische conclusie: een op 60 fps gelockte framerate. die is namelijk bij wel meer spellen gelockt, dus zo raar zou het niet zijn.
Ik had gehoord (van fiddle) dat een xtx1900xt het spel met framedrops onder de 30 draait wanneer alles aanstaat op een standaard res van 1280*1024 ZONDER de funties AA en AF. Dat stelt me wel een beetje teleur, ook omdat zogenaamd de performance verbeterd is. Wil ik niet weten hoe het eerst was. Aan de andere kant vind ik het nooit zo erg dat een game veeleisender is op het hoogste detail dan de huidige hardware aankan, beter aan de hoge kant en denken van, het kan zelfs nog mooier dan een spel wat minder kwaliteit bied en waarbij de snelste pc's onder hun maximale capiciteit werken.
[ Voor 37% gewijzigd door krouwen op 05-03-2006 01:39 ]
hmmz dan zou ik wel willen weten hoe watered down de 360 versie zal zijn. ik heb hem al gepreordered, niet dat ik hem niet op de PC zou kunnen draaien, maar anders heb ik die 360 ook voor niets gekocht
Want Fiddle heeft de complete game al?krouwen schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:37:
Ik had gehoord (van fiddle) dat een xtx1900xt het spel met framedrops onder de 30 draait wanneer alles aanstaat op een standaard res van 1280*1024 ZONDER de funties AA en AF. Dat stelt me wel een beetje teleur, ook omdat zogenaamd de performance verbeterd is. Wil ik niet weten hoe het eerst was. Aan de andere kant vind ik het nooit zo erg dat een game veeleisender is op het hoogste detail dan de huidige hardware aankan, beter aan de hoge kant en denken van, het kan zelfs nog mooier dan een spel wat minder kwaliteit bied en waarbij de snelste pc's onder hun maximale capiciteit werken.
Vertrouw niet op wat je zomaar hoort.
Zoals Armageddon zegt: lulkoek of stierenvlaaikrouwen schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:37:

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Zal wel kloppen: Oblivion is namelijk al in de illegale circuit verschenen:/
[ Voor 95% gewijzigd door PcManiaxx op 05-03-2006 11:21 ]
Volgende de altijd betrouwbare bron nforce nog niet. Bovendien snap ik nog steeds niet wat iedereen altijd loopt te klagen over systeemeisen en framerates. Speel dat spel, koop eventueel een nieuwe videokaart als je het niet mooi genoeg vindt, maar al dat gespeculeer, dat heeft vrij weinig zinPcManiaxx schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:21:

ik denk dat hij dit in een review/preview heeft gelezen, wat hij zelf heeft toch 2x7800GT ?krouwen schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:37:
www.frees-it.com
lijkt me sterk, kan niks vindenPcManiaxx schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:21:
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Hmm, ik heb hem gepre-ordered, maar mocht ie nu al minder legaal verschijnen dan weet ik niet of ik de verleiding kan weerstaan om hem te previewen :\
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik las op de forums iets over een 1.2 gig soort demo versie van een promo dvd, bedoel je dat?PcManiaxx schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:21:
Nforce is ook niet altijd de snelstennk schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:33:
[...]
Volgende de altijd betrouwbare bron nforce nog niet. Bovendien snap ik nog steeds niet wat iedereen altijd loopt te klagen over systeemeisen en framerates. Speel dat spel, koop eventueel een nieuwe videokaart als je het niet mooi genoeg vindt, maar al dat gespeculeer, dat heeft vrij weinig zin
Neem maar van mij aan dat hij al rondzwerft en dan heb ik het met name over de private ftp's.
Toch wacht ik lekker tot 20 maart en koop het spel!
als dat zo is zal die wel snel op usenet ect verschijnen
maar ik geloof niks zonder bewijs (evilpin0 referesht de hele dag door de illigale jopie sites)
maar ik geloof niks zonder bewijs (evilpin0 referesht de hele dag door de illigale jopie sites)
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Spreek net fiddle @ msn:
"Arnobius Leander :: BROTHERS TONIGHT zegt:
zeg ff in het tweakers obl topic dat ik dat uit zo'n beetje een alle previews heb. Van mensen die het gespeeld hebben bij Bethesda, dat was op zo'n PC...
Arnobius Leander :: BROTHERS TONIGHT zegt:
Alle mensen die het mochten spelen voor release deden dat op zo'n pc...."
"Arnobius Leander :: BROTHERS TONIGHT zegt:
zeg ff in het tweakers obl topic dat ik dat uit zo'n beetje een alle previews heb. Van mensen die het gespeeld hebben bij Bethesda, dat was op zo'n PC...
Arnobius Leander :: BROTHERS TONIGHT zegt:
Alle mensen die het mochten spelen voor release deden dat op zo'n pc...."
Misschien is het een idee om met een paar mensen op teamspeak te zitten en een beetje te praten over het spel, ook wanneer die al uit is. Ik heb een private TS met 50 slots waarvan ik er 40 niet gebruik
.
IP: 82.192.85.31:8787
Pass: lethal

IP: 82.192.85.31:8787
Pass: lethal
Alsie illegaal uitkomt ga ik hem denk ik ook eerst even previewen.

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661
Kopen zul jeVuurvoske schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:49:
nee ik weet al zeker dat ik het ga kopen, dit is mijn geld wel waard
Jij zat net op TSVuurvoske schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:49:
Dit topic is gesloten.