Sony Vaio FE11M

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 7.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:40
|:(

dus ik zoek eigenlijk naar iets wat helemaal niet kan........ 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Iemand TV-OUT al aan de praat gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linux op de fe11s

Ik heb gelezen op een forum dat er vooralsnog geen driver voor wifi zit in de nieuwste kernel en dat de normale (nieuwe) NVidia driver de GeForce 7400 ergens volgende maand zal gaan ondersteunen. Op dit moment krijg ik met de vesa driver een X resolutie van 1024x768, verre van optimaal dus. De module (of in-kernel) voor de ethernet kaart heet "e100".

Het geluid krijgen andere mensen ook niet aan de praat, slechts 1 kanaal (pcm) is de regelen maar geluid komt er niet uit, de kernel module voor de geluidskaart heet "hda-intel".

Ik heb deze dingen op een forum gevonden door bij google "linux on fe11s" te typen, helaas kan ik het niet meer terug vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:21:
Iemand TV-OUT al aan de praat gekregen ?
Nog niet geprobeerd eigenlijk.

Wat doe je precies en wat doet ie wel / niet ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:23:
Ik vraag me werkelijk af waarom ze er nou niet gewoon een GPU in konden zetten met dedicated memory, wat een zonde, wellicht verklaard dit de lage prijs. Deze laptop is voor de rest skitterend; design, geile specs, en normaal van formaat (17" is achterlijk, koop dan een desktop).

Een leuk alternatief maar een stuk duurder is die van Dell, die Inspiron 9400. Maar niet interessant in mijn optiek want, 17", dik, zwaar 3.6 kg tegen 2.8 van de sony, en het is dell :D

Nu maar wachten op de eerste reviews van de Sony, ik ben erg benieuwd naar de prestaties en batterij duur.
heb je weleens drivers van de sony site proberen te halen?? vorige jaar kon dat alleen via het bestellen van een cd via sony benelux.. .wachtijd 5 maanden.. welke chipset sorry kunnen we niet vertellen... etc etc.. dan liever een dell... servicetag(serienr) invullen en meteen alle drivers op een rijtje...

Om maar niet te spreken van alle voorgeinstalleerde trial versies die sony "gratis" meeleverd.....(hoeft van mij echt niet!!)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Het signaal is duidelijk niet stabiel, het valt soms weg.
Ik krijg het niet degelijk op mijn tv.
Nu is het ook in zwart/wit.

Het programma lijkt me ook niet meteen zeer stabiel te zijn (nvidia config).
Nu heb ik al met tv-tool geprobeerd, ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:41:
Het signaal is duidelijk niet stabiel, het valt soms weg.
Ik krijg het niet degelijk op mijn tv.
Nu is het ook in zwart/wit.

Het programma lijkt me ook niet meteen zeer stabiel te zijn (nvidia config).
Nu heb ik al met tv-tool geprobeerd, ook niets.
Welke NVidia drivers / tool gebruik je precies. De gemodde, of de originele ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:40:
[...]

heb je weleens drivers van de sony site proberen te halen?? vorige jaar kon dat alleen via het bestellen van een cd via sony benelux.. .wachtijd 5 maanden.. welke chipset sorry kunnen we niet vertellen... etc etc.. dan liever een dell... servicetag(serienr) invullen en meteen alle drivers op een rijtje...

Om maar niet te spreken van alle voorgeinstalleerde trial versies die sony "gratis" meeleverd.....(hoeft van mij echt niet!!)
Het is tegenwoordig anders heel goed / eenvoudig te doen hoor. Pakketje drivers en een pakketje utilities, klaar :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
M.v.Veelen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:51:
[...]

Welke NVidia drivers / tool gebruik je precies. De gemodde, of de originele ??
Heb beide geprobeerd.
Ben nu een clean install aan het doen van Windows XP Pro.
Want al die pre-installed rommel zegt me niets.
Hopelijk is het probleem daarmee misschien opgelost, maar dat zou wel bizar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:40:
[...]

En hier? http://www.vaio-link.com/...egister.asp?l=nl&p=select

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nou, hou ons op de hoogte, want ik heb dan ook een clean install gedaan (XP Pro Media Center), maar weet niet of het bij mij werkt. Zal morgen, op m'n vrije dag, eens even kijken of het lukt :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Ok doe ik zeker,
nu de laptop heeft een s-video uitgang,
mijn A/V receiver werkt met composite, en 'kheb daar zo een omzettertje tussen steken.
(gewoon een kabeltje dat dus de plug veranderd) nu mag dit geen probleem geven omdat op mijn andere laptop (ati) hij dit perfect doet en in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
Waarschijnlijk een domme vraag, maar heb ik nog een USB adapter nodig om Wifi te gebruiken of is dit geïntegreerd ?

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:01:
Ok doe ik zeker,
nu de laptop heeft een s-video uitgang,
mijn A/V receiver werkt met composite, en 'kheb daar zo een omzettertje tussen steken.
(gewoon een kabeltje dat dus de plug veranderd) nu mag dit geen probleem geven omdat op mijn andere laptop (ati) hij dit perfect doet en in kleur.
Nou, volgens mij kan dit dan toch wel problemen opleveren hoor. De signalen zijn toch wel degelijk anders, ondanks zo'n omvormertje.
Kun je het niet op de video / HDD / DVDrecorder proberen om het signaal toch via deze s-video aansluiting weer te geven (de meeste van die apparaten hebben toch wel zo'n aansluiting tegenwoordig) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
GeeForce23 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:04:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar heb ik nog een USB adapter nodig om Wifi te gebruiken of is dit geïntegreerd ?
Geïntegreerd :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
M.v.Veelen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:05:
[...]

Nou, volgens mij kan dit dan toch wel problemen opleveren hoor. De signalen zijn toch wel degelijk anders, ondanks zo'n omvormertje.
Kun je het niet op de video / HDD / DVDrecorder proberen om het signaal toch via deze s-video aansluiting weer te geven (de meeste van die apparaten hebben toch wel zo'n aansluiting tegenwoordig) ?
Ja idd er zijn ook andere aansluiteingen van 3 aparte componenten:
http://yamaha-hifi.com/do...es-new/rx-v357_review.jpg
rechts.
Dat geheel ter zijde zou het toch geen probleem mogen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb je helemaal geen s-video aansluiting op je tv ofzo ? Dan weet je of het wél een probleem oplevert ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
nope :) maar op men ati kaart ging ie wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook het probleem dat er 1 apparaat bij de "device manager" als vraagteken blijft staan. Hij staat onder "other devices">"network controller", ik heb het idee dat dit de wifi kaart is omdat ik als ik de wlan schuif knop aanzet hij alleen een icoontje van blue tooth laat zien, gevolgt door een "cable not connected" icoon een tijdje later, als ik hier click krijg ik de eigenschappen van het bluetooth local area network... niets wat met een 802.11 netwerk te maken heeft, heeft iemand al succesvol via wifi contact gehad met internet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nou, ik ga het wel even proberen met s-video naar s-video en zal m'n bevindingen dan wel hier plaatsen.
Dat het met een andere pc / laptop / kaart wel goed ging zegt niet zoveel over of het met deze dan ook zou moeten werken. Misschien is dat een uitgebreidere kaart met andere settings en misschien wel een ander signaal, dat weet ik verder ook niet.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:12:
Heeft iemand anders ook het probleem dat er 1 apparaat bij de "device manager" als vraagteken blijft staan. Hij staat onder "other devices">"network controller", ik heb het idee dat dit de wifi kaart is omdat ik als ik de wlan schuif knop aanzet hij alleen een icoontje van blue tooth laat zien, gevolgt door een "cable not connected" icoon een tijdje later, als ik hier click krijg ik de eigenschappen van het bluetooth local area network... niets wat met een 802.11 netwerk te maken heeft, heeft iemand al succesvol via wifi contact gehad met internet?
Je kunt de drivers van Intel hiervoor gebruiken. Deze vind je op :

http://support.intel.com/...centrino/sb/cs-008170.htm

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laatst een FE11H klaargemaakt voor iemand. Zeer mooi ding.

Ik heb ipv een her-install gewoon alle software die niet nodig was verwijderd. En jeemigdepeemig wat zit er veel troep op, STUITEND gewoon. En het erge is dat alles er gewoon trager van werd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:12:
Als het goed is start als je de wlan schuif open hebt staan een groen icoontje op met LAN en als je bluetooth aan hebt staan wordt deze groen/blauw. Je kunt ook je settings eens nalopen met de wlan utility van Sony.
Van het weekend heb ik succesvol via de wifi van de buren op het internet gesurtf, dus ja het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is start als je de wlan schuif open hebt staan een groen icoontje op met LAN en als je bluetooth aan hebt staan wordt deze groen/blauw. Je kunt ook je settings eens nalopen met de wlan utility van Sony.
Van het weekend heb ik succesvol via de wifi van de buren op het internet gesurtf, dus ja het werkt
Ik heb een herinstall gedaan (WinXP Pro) en sinds dien het icoontje dat jij beschijft niet meer gezien! Weet je hoe ik het terug krijg? Als dat niet lukt zal ik de drivers opzoeken van Intel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Iemand die tijd/interesse heeft om een stappenplan online te zetten hoe je de Sony opnieuw kan installeren met Windows Pro Sp2 waarbij ook rekening gehouden wordt met alle toeters en bellen (drivers etc) die de laptop bevat zodat de laptop en de functies perfect werken, maar zonder overbodige software/programma's ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ZOMERZON schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:25:
Iemand die tijd/interesse heeft om een stappenplan online te zetten hoe je de Sony opnieuw kan installeren met Windows Pro Sp2 waarbij ook rekening gehouden wordt met alle toeters en bellen (drivers etc) die de laptop bevat zodat de laptop en de functies perfect werken, maar zonder overbodige software/programma's ? :)
ja, dahaaaag !

Dat heb ik enkele pagina's terug al gedaan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • install XP Media Center
  • copy directories DRIVERS and UTILS to C:\
  • Copy HSF_CNXT.sys to C:\DRIVERS
  • install Intel chipset drivers
  • reboot
  • Devicemanager : videocontroller : update driver , do not connect to the internet , choose driver yourself, direct to c:\drivers\video (NVIDIA GForce Go 7400 is recognised and installed)
  • same for : Ethernet controller : C:\Drivers\Network2
  • then go to C:\Drivers\Bluetooth and run BtSwInst.exe to install Bluetooth (no reboot needed at this time)
  • go to |C:\Drivers\WirelessLAN\ and run iProInst.exe (default installation) (no reboot needed at this time)
  • go to C:\Utils\Utils Installer 1 and run the setup for Sony Utilities DLL
  • go to C:\Utils\Utils Installer 2 and run the setup for Sony Shared Library for XP
    reboot
  • Devicemanager : USB2.0 Web camera : update driver , do not connect to the internet , choose driver yourself, direct to C:\Drivers\Camera\VGP-VCC1 (Webcam will be installed)
  • go to C:\Utils\Utils Installer 4 and run the setup for Sony Setting Utility
  • go to C:\Utils\Utils Installer 8 and run the setup for Sony ISB Utility
  • go to C:\Utils\Utils Installer 9 and run the setup for Sony Video Shared Library
  • go to C:\Utils\Utils Installer 10 and run the setup for Sony MP4 shared library
  • go to C:\Utils\Utils Installer 14 and run the setup for Lan Setting Utility
  • go to C:\Utils\Utils Installer Vaio Camera Utility and run the setup
  • go to C:\Utils\Utils Installer Wireless Switch Setting Utility and run the setup
  • Devicemanager : Controller for mass storage : update driver , do not connect to the internet , choose driver yourself, direct to c:\drivers\flashmedia (Texas Instruments PCIxx12 integrated Flashmedia Controller is recognised and installed)
  • install KB888111-x86-NLD-forsp2 (this is the dutch version), the modem will be recognised and the installation will ask for HSFHWAZL.sys (this is lokated in c:\drivers\modem !)

download : http://support.asus.com/d....aspx?product=3&model=W3V
  • go to |C:\Drivers\Audio\ and run the setup, the audio drivers will be installed
Hierna heb ik nog de aangepastte NVidia drivers erop gegooid :

http://www.laptopvideo2go.com/ (laatste versie uiteraard !)

vervolgens de Intel drivers voor de WiFi kaart eroverheen gegooid :

http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/cs-010623.htm

en een truukje uitgehaald om het icoontje van de kaartlezer aan te passen :

Download het volgende bestandje :

http://vaio.pcking.net/Download/Msicon.zip en pak het uit.

Kopieer het .dll bestandje naar C:\Windows
run ms.reg
run ms-mg.reg

Dit alles is terug te lezen in dit topic overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-03-2006 16:17 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
heb ik ook net allemaal gedaan, alleen wil hij mijn audio driver niet installeren, en blijft er een PCI device open staan in hardware (wrs de soundcard) ... een idee hoe dit op te lossen valt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dit zijn écht de stappen die ik heb genomen. Loop stap voor stap door en lees goed wat ik heb gedaan. Desnoods opnieuw de audiodrivers installeren ?

Het bestandje HSF_CNXT.sys ook gebruikt ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
ieman die dit even naar me door wil mailen ?
joeriverdeyen ad gmail dot com thx!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
deze staat ook in je map van de modem driver......

[ Voor 9% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-03-2006 15:54 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
idd, maar daar doet hij niets mee.

Mijn sound werkt niet, S1 en S2 knop, OSD van de volume, en de FN toetsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hij is identiek aan degene die te downloaden was via die URL die je opgaf.

Met de stappen hierboven beschreven draait bij mij alles als een zonnetje.

Heb je écht geen stap overgeslagen ? Intel chiposet drivers misschien ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jverdeyen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:40:
heb ik ook net allemaal gedaan, alleen wil hij mijn audio driver niet installeren, en blijft er een PCI device open staan in hardware (wrs de soundcard) ... een idee hoe dit op te lossen valt ?
hiervoor moet je die ene windows hotfix installeren, staat een aantal pagina's terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
KB888111-x86-NLD-forsp2 deze ? maar die heb ik niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend heb ik succesvol via de wifi van de buren op het internet gesurtf, dus ja het werkt
Yes het werkt, nu werkt alles (alleen nog geen blauw/groen icoontje om blue tooth apart van wifi aan te zetten maar ok), ik heb ook ongeveer het stappen plan gevolgd (zie begin forum). FN toetsen werken denk ik door de nvidia driver van sony (de display gerelateerde dan).

Het stappen plan is volgens mij perfect. Al die stappen heb ik ook genomen, zei het in een andere volgorde hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:20:
KB888111-x86-NLD-forsp2 deze ? maar die heb ik niet ...
http://support.asus.com/d....aspx?product=3&model=W3V

kijk daar eens.......ik heb de link in de beschrijving er even bij gezet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:22:
[...]

Yes het werkt, nu werkt alles (alleen nog geen blauw/groen icoontje om blue tooth apart van wifi aan te zetten maar ok), ik heb ook ongeveer het stappen plan gevolgd (zie begin forum). FN toetsen werken denk ik door de nvidia driver van sony (de display gerelateerde dan).

Het stappen plan is volgens mij perfect. Al die stappen heb ik ook genomen, zei het in een andere volgorde hier en daar.
Als je alle stappen hebt gevolgd, dan zou je ook dat vierkantje moeten hebben rechtsonderin. Weet even niet wel tooltje dat is, maar die zit er wel degelijk tussen.....

edit :

het is de :

Wireless Switch Settings Utility

mapje 4 van de utils.....

[ Voor 7% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-03-2006 16:25 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die staat geinstalleerd als ik kijk bij add/remove programs, vreemd he? Ik zal jullie er niet meer mee lastig vallen, misschien moet ik die util maar even opnieuw instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm net begint de laptop een "tik" geluid te maken om de 10 seconden ofzo, het is niet de cd-drive want als ik die open zet is het geluid er nog, het lijkt op de hardeschijf (logisch, enige bewegende deel erin naast cd-drive). Heeft iemand anders dit al eens gehoord? Het geluid gaat ook door als ik de laptop schuin houd, het stop soms wat langer dan anders. Het geluid is wel zacht maar in een stille omgeving wel hinderlijk. Wat zou het zijn en hoe gaat het weg en waarom heb ik dit weer :? Alles werkt nog wel gewoon, dus misschien is het normaal en attendeer ik jullie erop en zijn jullie daarom pissed ;). De laptop staat al ongeveer 8 uur aan. Of zou het een fan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, wij zijn pissed.... :(

Nee hoor :)

Het is een beetje lastig te bepalen : hoe hard is het, wat voor tik is het. Ik neem aan dat je het wel zou herkennen als het de HDD zou zijn ?

Als het echt heel zacht is, dan lijkt het me de HDD, maar deze zou dan meer heel zacht moeten ratelen ofzo.

Nogmaals, het is voor ons eigenlijk niet te doen om even te bepalen wat het is voor je......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik vraag me alleen wel af of het nog gelukt is met dat tooltje opnieuw installeren.......wel zo handig namelijk, want je kunt dan je bluetooth uitzetten als je dat niet nodig hebt. Scheelt weer in evt. storingen met je Wireless.......tenminste, daar waarschuwen ze voor :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een tok geluidje gevolgt door heel zacht geratel, het geratel zou ik als karakteristiek voor de hdd beschrijven dus het lijkt met de hdd, mij oude hdd in mijn desktop deed dit ook maar dan veel harder. Het is wel iritant want ik hoor het goed terwijl ik zo zit te typen. Ik zie het alweer aankomen, ik naar sony "tja, dat hoort gewoon zo" "maar eerst deed ie het niet", "tja we kunnen er niets aan doen, hij doet het toch gewoon?". Ik ben nou eenmaal zo'n zeikert.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:02:
het is een tok geluidje gevolgt door heel zacht geratel, het geratel zou ik als karakteristiek voor de hdd beschrijven dus het lijkt met de hdd, mij oude hdd in mijn desktop deed dit ook maar dan veel harder. Het is wel iritant want ik hoor het goed terwijl ik zo zit te typen. Ik zie het alweer aankomen, ik naar sony "tja, dat hoort gewoon zo" "maar eerst deed ie het niet", "tja we kunnen er niets aan doen, hij doet het toch gewoon?". Ik ben nou eenmaal zo'n zeikert.
lijkt mij de hdd, ik heb het geluid niet dus ik gok een dood gaande hdd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Ok, thx voor de hulp.
Audio etc werkt perfect nu. Zelfs S1 en S2 knoppen.
Nu wilt alleen de Fn knop niet werken bij de brightness van de display voor de rest werkt hij wel.
thx!

[ Voor 81% gewijzigd door jverdeyen op 01-03-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Oók dat werkt bij mij. Je zou toch zeggen dat dit dan ook bij jou moet werken......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
idd :p nu ga ik nogmaals een clean install doen.
:) wish me goodluck, en de tv out werkt nog steeds niet.
Het beeld komt er soms perfect op maar het valt gewoon weg.
Alsof hij steeds deconnecteerd en dan weer connecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
En ? Klaar ?

:P

Ben benieuwd of het gelukt is. Ik ga morgenochtend even testen. Zit nu voetbal te kijken met één oog B)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jverdeyen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:34:
Ok, thx voor de hulp.
Audio etc werkt perfect nu. Zelfs S1 en S2 knoppen.
Nu wilt alleen de Fn knop niet werken bij de brightness van de display voor de rest werkt hij wel.
thx!
de brightness niet kunnen veranderen een een videokaart driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Daarom denk ik dat niet alle stappen zijn doorlopen..........

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Bedankt M.v.Veelen voor de stappenplan.

Maar ik begrijp dus dat jullie weer naar Windows Media Center zijn gestapt ipv Windows XP Pro Sp2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nou, ik wel.

Het is eigenlijk hetzelfde als XP Pro SP2, maar dan met een toevoeging : Media Center.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen hier draaien media center op xp pro, wat ook kan. De fabrieks-install draait het op home, volgens mij werkt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gewoon xp pro sp2. dat media center gebruik ik niet. media center is geen applicatie dus die kan je niet appart op home of pro installeren.

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
ik krijg niet alles aan de praat op Win xp pro sp2, ik heb een slipstream cd gemaakt met alle hotfixes.
Dan krijg ik ales geinstallleerd, maar hij wou niet meer afsluiten + de fn knoppen en de volume knoppen deden het niet. (ik heb volledig het stappen plan gevolgd).
Nu draai ik trug de orginele versie die erop stond (recovery), en 'kheb alle rommel eraf gedaan.
En alles werkt nu weer, toch spijtig want ik heb die media center echt niet nodig en 'k zou gewoon een xp pro sp2 willen draaien.

btw ik heb wel en FE11S, maar dat maak volgens mij niets uit.

:( :( :(

ohja m v veelen? jij gebruikt niet de orginele media center dan ?
Welke dan wel ?

[ Voor 9% gewijzigd door jverdeyen op 02-03-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik gebruik XP Pro SP2 Media Center, deze kun je her en der wel vinden denk ik.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Enig idee met wat je de fn knopjes aan de praat hebt gekregen ? Of wat hier verantwoordelijk voor is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nou, nee eigenlijk. Met de beschreven stappen had ik pas in de gaten dat het werkte toen iemand erover begon en ik het ging testen. Dit bleek bij mij dus gewoon te werken.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Nice :),
nou blijf ik gewoon in media center werken, als ik functionaliteit mis ofzo probeer ik het nogmaals met win xp pro sp2.

Tot nu toe gaat hij terug op normale snelheid, alle preinstalled shizzle eraf, registraties gekuist en alles wat niet moet opstarten uit startup gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Denk niet dat je iets zult missen........

Ik draai, om precies te zijn, Windows XP Professional Build 2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519 (Service Pack 2) (Media Center)

Ik vraag me alleen af : de licentie die bij de laptop zit, is dat nu een OEM, of een VLK ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:43:
Denk niet dat je iets zult missen........

Ik draai, om precies te zijn, Windows XP Professional Build 2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519 (Service Pack 2) (Media Center)

Ik vraag me alleen af : de licentie die bij de laptop zit, is dat nu een OEM, of een VLK ??
Ik vermoed OEM, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Sony toestaat om de meegeleverde XP-MCE op andere computers te installeren behalve dan de gekochte laptop.

Retail licentie = 1 licentie voor 1 computer (je mag dus je licentie meenemen naar een nieuw systeem).
OEM = 1 licentie die alleen op dat geleverde systeem mag worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ok, nu heb ik een versie erop gezet met een ander reg.nummer dan dat er op de sticker staat onderop de laptop (tijdens de installatie werd geen serienummer gevraagd, dus er is op deze cd al voor gezorgd dat er een nummer ingevuld staat, alleen is dat afwijkend van het nummer onderop). Hoe kan ik dit evengoed aanpassen zodat ie geregistreerd kan worden ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:14:
Ok, nu heb ik een versie erop gezet met een ander reg.nummer dan dat er op de sticker staat onderop de laptop (tijdens de installatie werd geen serienummer gevraagd, dus er is op deze cd al voor gezorgd dat er een nummer ingevuld staat, alleen is dat afwijkend van het nummer onderop). Hoe kan ik dit evengoed aanpassen zodat ie geregistreerd kan worden ?
ik mail je even een tooltje, wat is je adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
mvveelen ed wxs punt nl

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met mijn VAIO FE11M

wanneer ik mijn laptop wil uitschakelen, hoor ik hem duidelijk uitvallen maar het aan/uit lampje en het batterijlampje blijven branden, net zoals het aan/uitlampje op de aan/uit knop.... als ik de aan/uitknop een 5tal seconden ingedrukt hou, vallen pas alle lampjes uit....heb dit nog nooit eerder voorgehad.... iemand raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:39:
[...]

ik mail je even een tooltje, wat is je adres?
:*)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:30:
ik heb een probleem met mijn VAIO FE11M

wanneer ik mijn laptop wil uitschakelen, hoor ik hem duidelijk uitvallen maar het aan/uit lampje en het batterijlampje blijven branden, net zoals het aan/uitlampje op de aan/uit knop.... als ik de aan/uitknop een 5tal seconden ingedrukt hou, vallen pas alle lampjes uit....heb dit nog nooit eerder voorgehad.... iemand raad???
Hoe staan je settings van energiebeheer, en hoe doe je 'm precies uit ? Wat is je besturingssysteem ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me ook zo'n schoon beestje gekocht, en natuurlijk ook direct format gedaan zonder te backuppen

nu krijg ik alles terug prima geinstalleerd
alleen wil ie nie heropstarten, in standby gaan of uitschakelen
het scherm blijft gewoon staan, en ik moet de uitknop voor 5 seconden indrukken

help iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Alles geïnstalleerd volgens de stappen hierboven beschreven ? Welk besturingssysteem heb je ? Hoe doe je 'm uit : met de aan/uit knop of via Start.......
Wat doet ie nu wel / niet, je zegt dat ie niet aan wil, maar ook niet uit ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 08:05:
[...]

Hoe staan je settings van energiebeheer, en hoe doe je 'm precies uit ? Wat is je besturingssysteem ?
mijn energiebeheer staat op Vaio optimaal
ik sluit mijn laptop af met start-> uitschakelen -> uitschakelen
OS is diegene die er op stond, win XP mediacenter

heb het net nog eens geprobeerd en nu valt hij wel normaal uit, ben er gisteren wel een aantal uren op bezig geweest met de adapter constant in het stopcontact...moest het nog eens voorvallen zal ik het laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eum , dus, alles werkt normaal, als ik hem uitschakel met start , dan blijft hij staan op het windows word afgesloten scherm, en hij valt nie uit,

da i het enigste probleem die ik heb, hij valt niet uit , of heropstart of eender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:35:
eum , dus, alles werkt normaal, als ik hem uitschakel met start , dan blijft hij staan op het windows word afgesloten scherm, en hij valt nie uit,

da i het enigste probleem die ik heb, hij valt niet uit , of heropstart of eender
Dat is wel vreemd te noemen. Heb je er zelf software opgezet onlangs waarna dit probleem is ontstaan ?
Misschien eens kijken of er tweaks zijn om het systeem snel af te sluiten. Ik weet dat die er zijn, en misschien helpt dat het probleem te omzeilen (workaround).

Misschien helpt dit : http://www.blindsupport.be/windows_afsluiten.php

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik las dit net ook nog ergens :

"Bij windows xp kan het afsluiten nog wel eens lang duren. Het kan daarom ook handig zijn voor als u haast heeft uw computer snel af te sluiten.

Dit kunt u eenvoudig doen door de control toets ingedrukt te houden terwijl u het systeem afsluit.
U moet er echter wel op letten dat u alle programma's hebt afgesloten omdat er anders werk verloren kan gaan. "

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dus niks lukt, kga hem nog es formatteren en terug mijn favoriete retestrak erop gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook afsluit problemen, ik dacht dat ik deze nog niet had met de orginele videokaart driver. ik wacht even op een nieuwe driver pack van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat ik het heb gevonden, alles stap per stap geinstalleerd , en iedere keer mooi kunnen rebooten

nu heb ik die webcam geinstalled, en yep, daar is ie, hij start nie meer her op

hmmmmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
'k denk datik op het club vaio forum al eens iets gelezen heb dat dat voorvalt.

ohja ivm de TV-OUT.
Ik heb 2 verlengstukken op die composite kabel lopen, zonder het verlengstuk naar de versterker, doet hij het prima (met de niet officiele nvidia driver). Want volgens mij zit die orginele nvidia driver vol bugs en het is ook totaal niet overzichtelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door jverdeyen op 03-03-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:01:
denk dat ik het heb gevonden, alles stap per stap geinstalleerd , en iedere keer mooi kunnen rebooten

nu heb ik die webcam geinstalled, en yep, daar is ie, hij start nie meer her op

hmmmmmz
hmz en als je de webcam disables in het apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja , da is het dus, heb hem nu compleet met alles erop en eraan, alle knopen werken , alles werkt, alleen die webcam moet ik disablen om goed te kunnen afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb gisteren een uur lopen zoeken naar m'n s-video kabel en heb 'm niet kunnen vinden. Maar als ik het zo begrijp, dan werkt het dus wel met deze driver. Mooi zo.

Verder begrijp ik het probleem met de webcam niet zo goed. Hoe kan het toch dat ik verder nergens last van heb met afsluiten enzo.....?

Nou ja, dit zal vast ook wel weer opgelost worden voor jullie denk ik :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik kwam dit tegen op de Vaio site :
Hi,

I found a patch (http://support.microsoft.com/?id=909667) that solved in my case the Turn Off / Restart problem on XP Pro.

You can download it from here:

http://rapidshare.de/files/11297617/KB909667.exe.html
en / of :
For other languages and to work around this problem, disable the Allow the computer to turn off this device to save power option for all USB Ports in Device Manager.

[ Voor 30% gewijzigd door M.v.Veelen op 03-03-2006 14:23 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nu had ik de mogelijkheid om m'n officiële XP code in te geven, geeft ie aan dat die onjuist is ! Ik controleren, blijk ik een andere versie te hebben, namelijk de XP Pro Media Center 2002, terwijl ik toch echt dacht dat ik 2005 had geïnstalleerd en daar dus de code voor heb.
Enig idee of ik dit kan "upgraden" naar 2005 zonder dat ik allerlei zaken kwijt ben ?
Het draait allemaal wel prima zo, maar wil eigenlijk toch wel graag de boel "officieel" hebben......

[ Voor 5% gewijzigd door M.v.Veelen op 03-03-2006 15:38 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:04:
ja , da is het dus, heb hem nu compleet met alles erop en eraan, alle knopen werken , alles werkt, alleen die webcam moet ik disablen om goed te kunnen afsluiten
gelukkig het is dus de webcam, die gebruik ik toch nooit. hiermee kan ik wel leven tot er een nieuwe driver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:42:
[...]

gelukkig het is dus de webcam, die gebruik ik toch nooit. hiermee kan ik wel leven tot er een nieuwe driver komt.
Heb je de patch geprobeerd of de workaround die ik hierboven gepost heb ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:43:
[...]

Heb je de patch geprobeerd of de workaround die ik hierboven gepost heb ??
top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup, patch geprobeerd, maar alles blijft hetzelfde

dus webcam disable en alles draait terug super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:50:
yup, patch geprobeerd, maar alles blijft hetzelfde

dus webcam disable en alles draait terug super
En de settings, heb je die aangepast ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nu heb ik XP MCE 2005 hier en wil ik een upgrade doen, zegt ie dat de serial (op de sticker) niet goed is ?!? Hoe kan dat nu weer.....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:12:
Nu heb ik XP MCE 2005 hier en wil ik een upgrade doen, zegt ie dat de serial (op de sticker) niet goed is ?!? Hoe kan dat nu weer.....?
de key van de installatie die jij nu hebt is waarschijnlijk geen oemkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
niets meer aan te doen dus ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Iedereen dus tevreden ? Geen tips & tricks meer (nodig) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:04:
Iedereen dus tevreden ? Geen tips & tricks meer (nodig) ?
Ik heb um pas een week of 3 dus ik kan er nog zo weinig over zeggen. Ja ik ben heel erg tevreden met de laptop. Tips en tricks? tot nu toe niet, ik heb een beetje het standpunt van why fix it.. if it ain't broke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Je moet eens op de vaio club website de high definition film afhale (1280x800), en fullscreen op je laptop afspelen. Amazing :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, dat ziet er prachtig uit.

Als je het filmpje afspeelt van MCE (als je MC gaat installeren, en dan bij : afstellen tv/monitor), dan weet je helemaal niet meer wat je ziet. Hier op het werk zijn er al diverse wezen kijken en hun monden vielen telkens open van de kwaliteit.

Probeer het maar eens......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een laptop te kopen. Nu viel mijn oog op de VGN-FE11M. Ziet er strak uit, heeft een strak beeldscherm en nog een aantal andere positieve dingen die ik heb kunnen lezen in dit topic.

Nu had ik toch een aantal vragen.

Er is een dockingstation beschikbaar. Kan ik daarop een keyboard en muis aansluiten en dus de vaio eigenlijk alleen als systeemkast gebruiken. Want aangezien ik wil gamen lijkt mij een extern toetsenbord wat fijner. Ik speel nu battlefield 2 en ik vroeg mij af of dit goed speelbaar is op deze laptop. Ik heb een duitse site gevonden met daarop de cpu belasting tijdens bf2 maar goed het gaat mij meer om het grafische gedeelte.

http://www.notebookjournal.de/tests/88/4

En dan de batterijduur. Ik wil de laptop ook gaan gebruiken voor school dus ik vroeg mij af hoe lang ik op een accu kan doen wanneer er alleen gebruik wordt gemaakt van office. Hoeft niet precies te zijn maar een schatting is goed.

Zijn er verder nog reviews gemaakt van deze laptop, ik kan behalve die link hierboven via google niet veel vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je wil goed kunnen gamen en een lange accuduur. dit is opzich al moeilijk maar dat zijn ook de 2 punten waar de fe11m niet in uitblinkt. de gforce7400 go trekt bf2 wel maar niet hoger dan 800x600 (soepel) en de accu duur ligt hooguit op 2.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil kunnen gamen, ik snap dat dan de accuduur niet zo lang is.
Voor office gebruik wil ik het liefst zo'n lang mogelijke accuduur.

Ik weet ook niet of de sony werkt met profielen, dus dat je cpu en zo langzamer/sneller gaan draaien afhankelijk van het profiel. Asus heeft dat volgens mij wel.

p.s. ik speel bf2 nu ook op 800x600 :D maar dat is puur vanwege het sneller laden van de maps :D. Dus dat is denk ik niet het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen, waar ik de toetsenbordinstellingen kan aanpassen ?
Dus van Engels naar US of andersom. Ik ben even kwijt waar ik dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

XP:
Configuration Panel --> Regional and Language Options ---> tabblad Language --> Details

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
wat is het eigenlijk voor toetsenbordindeling ??

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste