Sony Vaio FE11M

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 7.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 07:53
ik hoop wel QWERTY eigenlijks... zit ook te denken om deze laptop te kopen

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is UK engels, niet international. Dat vind ik dan ook het enige nadeel, maar ik type toch blind, dus het zal me worst wezen, heb 'm dus ook gewoon op international gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:55
Ik heb contact gehad met de webshop en Sony, en het geheugen dat ik erin heb laten zetten (1Gb, 667mhz) is inderdaad niet nodig. 533mhz was genoeg geweest omdat de laptop toch niet hoger aan kan.
Nu hebben ze een voorstel gedaan om deze modules te behouden en me 2 x 512Mb 533mhz extra toe te zenden en ook nog 50,00 ex btw terug te storten. Vind ik een nette oplossing, ik heb dan in elke laptop 1Gb 667mhz + 512Mb 533mhz zitten. Dat is dan toch 1,5Gb aan geheugen en altijd wel weer lekker bij het foto/video bewerken :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40
Sony heeft weer een nieuwe update... dit maal voor de Nvidia 7400 grafische kaart. Go Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
testen die keet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Wat zijn tot nu toe de ervaringen van de gebruikers.

Las dat er bijv. een 'tik' te horen was - is dit opgelost / te verhelpen ?
Heeft het opnieuw installeren van MCE zonder die overbodige dingen nog uiteindelijk problemen opgeleverd ?

Twijfel namelijk nog even over de aankoop.
Heb het gevoel dat ik voor ~2000 euro een dikkere/betere kan halen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
'k heb zelf ook lang getwijfeld, nu heb ik er zeker geen spijt van.
Ik bewonder het apparaat nog elke dag,

Contra's:
- De lagere scherm resolutie (gewoon van op 1600x1200 te werken)
- De grote oplader adapter (ben kleinere gewoon ;) )
- Windows MC preinstalled

Pro's:
- Supersnel
- Mooiste beeldscherm dat'k ooit heb gezien
- Lekker design en stevig!
- Schappelijke prijs (voor duo core)
- Sony Vaio :)
- Lichtgewichtje
- Toetsenbord typt lekker
- Bleutooth (superhandig met SE gsms als Remote)
- ...

Heb de preinstalled volledig leeggemaakt, alles van Sony eraf gedaan gecleaned etc... en mag niet klagen.
Spijtig genoeg kreeg ik WinXP Pro SP2 niet alles aan de praat zoals ik het wenste,
binnekort doe ik nog eens een poging.

Ik denk dat je hiervan niet snel spijt krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor iedereen er over dat zijn vaio supersnel is, maar de mijne is echt traag. Als ik catia opstart moet ik bijna 5 min wachten. Ook bij andere handelingen duurt het soms even.
Ik zie vaak dat de processor op 100 % loopt maar ik doe dan helemaal niets intensief.
Van dual core had ik toch wel beter verwacht.

Ik heb wel de bios update en de driver update van de vaio site geinstalleerd maar merk niet echt een verschil.
Hebben jullie nog veel wijzigingen ingevoerd waardoor hij sneller werd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zou iemand een foto kunnen posten van de toetsenbord lay-out ? want als ik op sommige plaatjes kijk, is het gewoon een qwerty lay-out indeling

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Foto

(met gsm)

[ Voor 102% gewijzigd door jverdeyen op 10-03-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Heb je m in belgie gekocht ofzo? Azerty..

Als je hier kijkt: http://www.vaiopro.sony-e...llery/index.php?s=fe&c=nl
Zie je bij de foto's dat het gewoon Qwerty is in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:10:
ik hoor iedereen er over dat zijn vaio supersnel is, maar de mijne is echt traag. Als ik catia opstart moet ik bijna 5 min wachten. Ook bij andere handelingen duurt het soms even.
Ik zie vaak dat de processor op 100 % loopt maar ik doe dan helemaal niets intensief.

Ik heb wel de bios update en de driver update van de vaio site geinstalleerd maar merk niet echt een verschil.
Als er iets is wat hem tegen houd zal het de schijf wel zijn, maar nadat ik alle troep software er af gegooid heb werken dingen zoals photoshop en solidworks prima.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:10:
. Als ik catia opstart moet ik bijna 5 min wachten. Ook bij andere handelingen duurt het soms even.
Ik zie bij Catia ook Solidworks staan... vind je het gek dat het lang duurt met opstarten?

Hoe staat je powermanagement? ik heb hem op thuis/kantoor staan en altijd aan de adapter hangen wanneer ik met Vectorworks en Cinema4D aan het werk ben. Het is niet bloedsnel, maar ik kan er heel goed mee werken, idem voor de CS2 suite, het opstarten duurt wat langer, maar mijn workstation doet er maar iets korter over(seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
xAndyx schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:47:
[...]

Heb je m in belgie gekocht ofzo? Azerty..

Als je hier kijkt: http://www.vaiopro.sony-e...llery/index.php?s=fe&c=nl
Zie je bij de foto's dat het gewoon Qwerty is in nederland.
Dit vroeg ik mij dus ook af, als je de laptop in Nederland koopt, of je dan een qwerty indeling krijgt of een Azerty... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Possible schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:53:
[...]

Dit vroeg ik mij dus ook af, als je de laptop in Nederland koopt, of je dan een qwerty indeling krijgt of een Azerty... :)
Naar mijn kennis krijg je in Nederland QWERTY, 'k ben Belg en heb hem dus in AZERTY gekocht (lijkt me logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
dat is mooi om te horen als dat zo is:) Verder zie ik dat de leverdatum verschoven is naar 24 maart :x (Bij computerpirates) dat is wel minder... Zijn er mischien andere webwinkels waar deze laptop al te koop is en op voorraad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tik is er nog heel af en toe, waarschijnlijk komt dit doordat de kop van de harde schijf vaak moet recaliberen, aangezien de fe11s een perpendiculaire harde schijf heeft (de bits staan recht op) om 160GB mogelijk te maken is de positionering van de kop erg belangrijk. Ik snap niet waarom het dan pas naar een hele lange tijd aan staan begint maar dit soort geluiden komen veel vaker voor bij laptops en desktops vaak ook veel harder dan het mijne. Ik kan met niet voorstellen dat het een fout is, als een kop maar een paar 100nm boven de platter staat is er weinig plaats voor foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Oftewel, de tik is makkelijk te verhelpen door de HD te vervangen met bijv. een ander merk/type?

Verder nog andere bevindingen erover? en dan met name de prestaties.
Want hoor van andere dat de videokaart net niet snel genoeg is om 'zware' dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb geen tik hoor......mijn HDD ook niet trouwens.

Hoezo zou je er dan al vanuit moeten gaan dat je de HDD moet vervangen ?!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:48:

de s serie heeft een andere type hardeschijf, ik d8 dat jij de m versie had. die heeft de 5400rpm uitvoeren. die heb ik ook en die tikt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
'k heb de s versie, na 14 dagen nog geen tik te horen :)

[ Voor 7% gewijzigd door jverdeyen op 10-03-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

M.v.Veelen schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:48:

Nou, stel dat alleen de HD niet zo goed werkt, dan kan ik deze alsnog voor mijn OTG 2.5" storage device gebruiken, en hang ik gewoon een iets betere HD in de laptop.
jverdeyen schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:16:
'k heb de s versie, na 14 dagen nog een tik te horen :)
Wel of Geen tik ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Geen excusus, nou net moet ik die essentiele letter vergeten.
Mijn laptop is superstil. Alleen cd/dvd lezen/branden maakt wat meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr paaj schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:50:
[...]

Ik zie bij Catia ook Solidworks staan... vind je het gek dat het lang duurt met opstarten?

Hoe staat je powermanagement? ik heb hem op thuis/kantoor staan en altijd aan de adapter hangen wanneer ik met Vectorworks en Cinema4D aan het werk ben. Het is niet bloedsnel, maar ik kan er heel goed mee werken, idem voor de CS2 suite, het opstarten duurt wat langer, maar mijn workstation doet er maar iets korter over(seconden).
Mijn powermanagement staat op "vaio optimaal", ik dacht dat dit de beste optie was op het gebied van prestatie.
De 3d instellingen in het nvidia control panel heb ik nu verandert. Ze stonden allemaal op beste beeldkwaliteit. Nu de bleedkwaliteit instellingen lager staan zijn de prestaties wel merkbaar verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Dat dacht ik ook, maar na de deinstallatie van het powermanagement en deze op thuis/kantoor gezet te hebben, was het een stuk beter. Grafische kaart instellingen heb ik niets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Weet er trouwens iemand of er een versie uitkomt met de t2500? Ik ben van plan deze laptop te kopen, maar ik zal waarschijnlijk nog een 2 a 3 maand moeten wachten.

Hier staat een artikel dat intel de prijzen eind mei zal verlagen. Zijn deze prijsdalingen normaal vrij snel zichtbaar op de laptopmarkt of heeft het geen zin om daar op te wachten?

[ Voor 3% gewijzigd door mr_star op 13-03-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikey143
  • Laatst online: 10-09-2020
Ik heb de Sony nu een paar weken, hij bevalt prima echt een goede keus geweest.
Het enige nadeel is dat ik niet echt een goede laptoptas kan vinden, die een beetje bij de "stijl"
van de laptop past.

Iemand een goed idee?

Wat hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Ik heb die neopreen tas van sony, maar dit is een bagger hoes, te groot en te slap, geen mooie pasvorm. Daarnaast heb ik nog een tas bij Bever bergsport gekocht van Eagle Creek en deze bevalt super, ik neem mijn laptop veel los mee en dan is deze perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, kheb dit topic zowat doorgelezen, maar ik vraag me af hoe deze laptop is bij games?

Ik zou voornamelijk Flightsimulator spelen (vraagt wel wat van de grafische kaart) en battlefield 2.

Ik heb nu een Acer 1692WLMi en ben er ABSOLUUT niet tevreden over...

Iemand benchmarks... ervaringen?? Vooral de ervaringen interesseert me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:21:
Ok, kheb dit topic zowat doorgelezen, maar ik vraag me af hoe deze laptop is bij games?

Ik zou voornamelijk Flightsimulator spelen (vraagt wel wat van de grafische kaart) en battlefield 2.

die vraag is zeker in dit topic terug te vinden. de videokaart presteerd gelijk aan mijn vorige mobility radeon 9700 128 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kheb het gezien, 4100 punten, maar ik snap dus echt niets van dat puntensysteem.

Voor mij is het enkel belangrijk hoeveel frames ik zal hebben als ik flightsimulator 2004 speel en daarbij ook nog enkele randprogramma's (vluchtplan, route, online vliegen etc...)

Kun je me eens uitleggen wat die 4100 inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
iemand die over update drivers beschikt voor de dvd schrijven ? want een constante snelheid van 8.0X i zelden mogelijk, meestal hangt hij even rond de 2.0X en naar het einde toe gaat hij naar 6.0X.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Laatst online: 11-09 09:07
Heb de originele intallatie terug gezet, kijken hoe dat werkt maar is echt een drama in een bedrijfs netwerk, je blijft passwords intypen. Heeft iemand het misschien voor mekaar om de application recovery dvd te draaien onder Windows XP Pro? Bij mij werkt die Lan switch niet onder XP (dat groene blokje) heb alle suggesties al geprobeerd. Misschien nog maar eens proberen met de howto aan het begin van dit forum. Weet iemand misschien hoe je kan zorgen hoe onder MCE de passwords voor het mounten van network drives onthouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Niet... heb hetzelfde probleem, dus daarom komt er snel XP pro erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:21:

Hoor verschillende meningen over de laptop en weet nog steeds niet of het nu zo handig is om deze laptop te halen.
Vooral dat je niet zo 1-2-3 een SCHONE installatie van Win XP Pro erop kan zetten.

Zat ook te kijken naar de SZ Serie (wie opent die thread ? :)) maar er schijnt een hele vage electrical probleem te zijn waarbij er gewoon stroom op de behuizing zit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een schone installatie is echt geen probleem. als je het niet in de goeie volorde doet dan komt je een beetje aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Zou je die mooie skin weer onder XP Pro aan de praat kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teek2 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:03:
Zou je die mooie skin weer onder XP Pro aan de praat kunnen krijgen?
ja die is online wel te vinden, hij heet royale. ah wacht ik mail hem wel

edit : hm geen emailadres

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Misschien kan je posten waar ik hem kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
iemand al een met nlite geprobeerd om een windows xp sp2 versie te maken met al de nodige drivers voor de fe11m/s, en update etc... ?

'k zou echt graag een xp pro aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jverdeyen schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:55:
iemand al een met nlite geprobeerd om een windows xp sp2 versie te maken met al de nodige drivers voor de fe11m/s, en update etc... ?

'k zou echt graag een xp pro aan de praat krijgen.
xp pro is geen probleem, vandaag nog maals gedaan na een paar dagen fedora testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er bij deze laptop ook een recovery cd/dvd mee geleverd zodat je alle fabrieksinstellingen weer kunt herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Die moet je zelf maken, zoals meerdere malen in dit topic vermeld is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Fedora wordt wel een probleem, nvidia ondersteunt de videokaart nog niet, ik krijg max (met de in kernel nv driver) een resolutie van 1024x768. Wireless heb ik nog niet aan de praat maar de rest lijkt te werken (ok, modem niet getest :)). Ik heb zelf een kernel gemaakt, het kan zijn dat de fedora kernel beter werkt aangezien die wat wijzigingen heeft ten opzichte van de vanilla smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teek2 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:55:
Fedora wordt wel een probleem, nvidia ondersteunt de videokaart nog niet, ik krijg max (met de in kernel nv driver) een resolutie van 1024x768. Wireless heb ik nog niet aan de praat maar de rest lijkt te werken (ok, modem niet getest :)). Ik heb zelf een kernel gemaakt, het kan zijn dat de fedora kernel beter werkt aangezien die wat wijzigingen heeft ten opzichte van de vanilla smaak.
videokaart was hier geen probleem, wireless en geluid wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Geluid inderdaad ook, ik zie alleen het PCM kanaal en die heeft geen effect... maar welke driver heb je dan gebruikt voor de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ik wil het gewoon ff uitschreeuwen... YIPPIEEEE IK HEB EEN SONY VAIO A617B _/-\o_ GEKOCHT !!!!!!

Ben er super tevreden van...

uhum sorry.. nu ff terug on topic.... 8)7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Nog even over de click in de hdd die ik hoorde (voor verklaring lees hieronder), ik heb hem opgenomen en hier online gezet:

http://home.wanadoo.nl/yvonne_en_freek/hddclick.wav

Misschien weet iemand wat het is? Moet ik hierover naar sony bellen? Het geluid is vrij zacht, de eerst klik is een muisklik de tweede is het hdd geluid, de derde is de klik waarmee ik de recorder stop. Het geluid is opgenomen met de interne microfoon waardoor het misschien harder lijkt. Zoals ik al eerder zei (toen ik nog teek zonder 2 heette) is het volume van de klik vergelijkbaar met het zachtjes indrukken van de spatiebalk (tja, moeilijk om een indicatie te geven, de opname geeft misschien een vertekend beeld).

Ik vind het vreemd dat zo'n delicaat apparaat als de hdd een geluid kan maken zonder kapot te gaan, het luistert allemaal zo nauw daarbinnen. Misschien hoor ik het steeds heropstarten na het down spinnen van de hdd? Het geluid komt ongeveer om de 10 sec maar niet als de laptop met iets intensiefs bezig is, dan hoor je alleen zacht gepruttel (met je oor op het toetsenbord amper te horen dus dat is wel ok denk ik).

Hoort niemand dit, voor de duidelijkheid, ik heb een fe11s dus met de 160 GB harde schijf, trouwens daarover wil ik nog even kwijt dat als je denkt dat die langzaam is met 4200 toeren, bedenkt dan wel dat de datadichtheid veel groter is en de snelheid waarmee de bits langskomen dus ongeveer een factor 1.6 sneller is vergeleken met de 100GB variant, de zoek tijden zijn waarschijnlijk wel wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
teek2 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:14:
ik heb een fe11s dus met de 160 GB harde schijf, trouwens daarover wil ik nog even kwijt dat als je denkt dat die langzaam is met 4200 toeren, bedenkt dan wel dat de datadichtheid veel groter is en de snelheid waarmee de bits langskomen dus ongeveer een factor 1.6 sneller is vergeleken met de 100GB variant, de zoek tijden zijn waarschijnlijk wel wat langer.
Zou je als je eenst een vrije moment hebt een benchmark willen draaien voor de harde schijf? Bijvoorbeeld met atto. Ik kan namelijk nergens vinden wat de exacte snelheid van die hdd is.

Je ziet zelf maar als je er tijd voor hebt. Je zou mij in ieder geval een groot plezier doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Here ya go:
Hd Bench FE11S.

Heb ook eens gekeken en er steenkt een Fujitsu HD SATA in.

Zet hier ook even je conclusie.

(let wel: niet al men programma's waren afgesloten)

[ Voor 3% gewijzigd door jverdeyen op 21-03-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
De resultaten lijken mij vrij goed vergelijkbaar met een gemiddelde 5400tpm schijf. Dat de zoektijden waarschijnlijk groter zijn vind ik wel jammer. Het liefst zou ik gewoon een 7200tpm schijf hebben in een laptop, maar die verbruiken dan weer meer stroom.

iig bedankt om de benchmark te draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Hoeveel garantie zit er standaard op de VGN-FE11S? 1 jaar? ZO ja, wat kost dan extra garantie van 1 of 2 jaar?

Zie het bij de eerste 5 webshops van de pricewatch niet staan.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
1 jaar is standaard, op www.computerpirates.com is 3 jaar pick-up en return €199.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
mr_star schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:56:
De resultaten lijken mij vrij goed vergelijkbaar met een gemiddelde 5400tpm schijf. Dat de zoektijden waarschijnlijk groter zijn vind ik wel jammer. Het liefst zou ik gewoon een 7200tpm schijf hebben in een laptop, maar die verbruiken dan weer meer stroom.

iig bedankt om de benchmark te draaien!
Ik las laatst in een of ander online artikel (dacht zelf op notebookreview.com maar kan het artikel niet meer vinden) dat het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm harde schijfen qua stroomverbruik heel klein is. In iedergeval klein genoeg om de betere harde schijf niet te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Ik ga nog eens proberen windows xp pro 2 aan de praat te krijgen en alles werkende.
Wish me goodluck :)

ohja, was er al een fix op het probleem dat xp niet wou afsluiten ?

[ Voor 26% gewijzigd door jverdeyen op 25-03-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Heb een gewone Windows XP Pro SP2 installatie uitgevoerd,
daarna het volledige stappenplan dat hier in deze topic staat uitgevoerd.
Alles werkt perfect.
Alleen het OSD van geluid, en de FN toetsen weigeren nog.

edit:

alles werkt perfect nu.
Na een util 5 te installeren werken de OSD functies etc perfect!
sweet!

[ Voor 21% gewijzigd door jverdeyen op 25-03-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik heb sinds vrijdag ook de FE11S. Bevalt me prima. Alleen heb ik hetzelfde verschijnsel als teek2, een tik in de HDD.

Kan me bijna niet voorstellen dat het schadelijk is. Wat ik me alleen nog afvraag, de recovery DVD's, zetten die het OS ook terug of alleen de geinstalleerde programma's? Zo ja, wordt dan ook de D: partitie overschreven of alleen de C: ?

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
- Ik heb de tik ook af en toe

- De recovery DVD's zetten alles terug, zowel OS al programma's.
Dus de toestand waarin je hem gekocht hebt.

- Naar mijn weten alleen C:

[ Voor 14% gewijzigd door jverdeyen op 27-03-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
"Gellukig" ben ik niet de enige met een tikje :) ik moet zeggen, nu heb ik het alweer een paar dagen niet gehoord en hij staat toch hele dagen aan.

Je kunt bij system recovery kiezen voor een C schijf recovery, de D wordt dan met rust gelaten, of, in mijn geval, de nieuwe primary en de extend en logical parties waarop Gentoo Linux staat ook. C drive recovery laat de partitietabel dus gewoon met rust (mijn C is wel 40GB zoals ik bij de instalatie heb aangegeven), zelfs grub stond nog gewoon geinstalleerd na mijn C-drive recovery (Het kan wel zijn dat de D ineens geen D meer heet maar dat is uiteraard te veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
teek2 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:28:
"Gellukig" ben ik niet de enige met een tikje :) ik moet zeggen, nu heb ik het alweer een paar dagen niet gehoord en hij staat toch hele dagen aan.

Je kunt bij system recovery kiezen voor een C schijf recovery, de D wordt dan met rust gelaten, of, in mijn geval, de nieuwe primary en de extend en logical parties waarop Gentoo Linux staat ook. C drive recovery laat de partitietabel dus gewoon met rust (mijn C is wel 40GB zoals ik bij de instalatie heb aangegeven), zelfs grub stond nog gewoon geinstalleerd na mijn C-drive recovery (Het kan wel zijn dat de D ineens geen D meer heet maar dat is uiteraard te veranderen).
okee.

nu heb ik nog 1 probleem, sinds ik logitech iTouch geinstalleerd heb ivm extern toetsenbord en muis, werken de functietoetsen voor geluid niet meer. ook werkt het Tappen van de touchpad niet meer.

het rare is, dat Mute en de S1 en S2 nog wel werken, alleen de Volume + en Volume - werken niet meer. iemand enig idee? heb bij mijn weten de nieuwste versie van iTouch.

[ Voor 3% gewijzigd door MA®K op 27-03-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Kan je met die recovery ook van je ingestelde os een recovery cd maken?
Of moet ik daar Norton Ghost voor gebruiken?

Heb namelijk wat rommel verwijderd en wat eigen apps geinstalled.
Zou fijn zijn als ik m weer in deze huidige staat kon recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
@mark:
probeer eens een herinstallatie van die functie knopjes?

@andy:
ik denk dat je een image moet maken met norton ghost...

@ diegene met het MotionEye-Won'tShutdown-Syndroom:
Na een clean install van windows xp sp2 + alle nodige utils,drivers,hotfixes sluit mijn laptop perfect af.
Na een dag vraagt windows dan om updates uit te voeren, sinds een van die (20 tal ...) updates weigerde windows pas met vanzelf af te sluiten.
Een goed idee om ze allemaal één voor één te uninstallen? en te zien of het nu net deze is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
jverdeyen schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:09:
@mark:
probeer eens een herinstallatie van die functie knopjes?
enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen? zie ze iig niet tussen de drivers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Mark Oosterhuis schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:43:
[...]

enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen? zie ze iig niet tussen de drivers staan.
jep,
Dit staat in de Utils, ik denk 5, en het noemt Event Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
ah, thnx werkt weer.

ook nog een idee hoe ik het ''tappen'' met de touchpad weer aan de praat ga krijgen?

en nog een vraagje, ik heb de recovery disks gemaakt, kan ik nu die recovery partitie verwijderen of is deze nog vereist tijdens het ''recoveren''?

[ Voor 47% gewijzigd door MA®K op 27-03-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Als je de DVD's hebt gemaakt kan je de recovery partitie deleten, dit kan je doen als je van de system recovery DVD boot, wijst zichzelf eigenlijk. Alle utils en drivers staan dan ook op 1 van de recovery DVD's. Ik denk dat voor dat tappen, je een util moet instaleren of de driver van de touchpad. In de default instalatie heet ie Alps pointing device voor Vaio (misschien kan je daar wat mee, bij bij werkte het gewoon, ik had alle utils, hotfixes en alle drivers geinstalleerd, mooie daarvan is dat je ook vaio-updater hebt voor eventuele driver/bios updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb een paar audiocd's geprobeerd te branden mbv. mp3 bestanden (dus van mp3 naar gewone audio zodat ik deze in elke cd speler kan afspelen). Nu heb ik alleen bij vrijwel alle nummers dat ze overslaan. Ik heb het al op 4x speed geprobeerd, maar evengoed....overslaan.

Dit heb ik eigenlijk nooit eerder gehad. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen ?

De mp3 bestanden zijn overigens wel goed, volgens mij wel VBR, maar dat zou niet uit mogen maken denk ik.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Laatste nieuwe Nero ? Zit namelijk in een bepaalde versie een bug, had dit ook.
Zoek een nieuwere versie en normaal heb je dit niet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
[b]jverdeyen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:05
alles werkt perfect nu.
Na een util 5 te installeren werken de OSD functies etc perfect!
sweet!
Hè hè, eindelijk, ik kon met mijn laptop op accu nog hooguit 1,5 à 2 h werken.
Ik heb een tijd terug veel vaio software gedeinstalleerd, maar ook Util5, nu werken dus de Fn+helderheid ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 08:34:
Laatste nieuwe Nero ? Zit namelijk in een bepaalde versie een bug, had dit ook.
Zoek een nieuwere versie en normaal heb je dit niet maar.
7.0.5.4..........?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
OK, zojuist geupdate. Thuis maar eens proberen dan maar.
Is deze "bug" ergens terug te vinden op de Nero site ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
M.v.Veelen schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:22:
OK, zojuist geupdate. Thuis maar eens proberen dan maar.
Is deze "bug" ergens terug te vinden op de Nero site ??
heb het ergens op een forum gelezen, denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ M.v.Veelen:

op pagina 14 staat dat je de aangepaste videodrivers hebt geinstalleerd van www.laptopvideo2go.com. Als ik ga kijken bij de omschrijving van de laatste drivers 84.25 staat de 7400 Turbocache er niet tussen.

Weet je nog welk type driver je hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 08:46:
@ M.v.Veelen:

op pagina 14 staat dat je de aangepaste videodrivers hebt geinstalleerd van www.laptopvideo2go.com. Als ik ga kijken bij de omschrijving van de laatste drivers 84.25 staat de 7400 Turbocache er niet tussen.

gebruik je wel de gemodde inf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:29:
[...]

heb het ergens op een forum gelezen, denk ik ...
meuktracker: Nero 7.0.8.2

:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 08:46:
@ M.v.Veelen:

Ik heb deze laatste toevallig gisteren ook geinstalleerd. En idd. wel de gemodde .inf gebruiken !!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ M.v.Veelen:

als ik in die inf kijk staat daar alleen maar de Nvidia Geforce Go 7400. Maar moet er niet Turbocache achterstaan? Dit is namelijk wel het geval bij de 6200 en 6200SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:10:
@ M.v.Veelen:

als ik in die inf kijk staat daar alleen maar de Nvidia Geforce Go 7400. Maar moet er niet Turbocache achterstaan? Dit is namelijk wel het geval bij de 6200 en 6200SE.
Waarom moet dat ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eerst omdat er geen Turbocache achter stond dat het misschien een andere type 7400 zou kunnen zijn, maar na verder gezocht te hebben, zie ik dat er maar 1 type van 7400 mobile is.

Is de performance van je 7400 met deze nieuwe driver ook beter? :P
Op mijn desktop-pc heb ik net getweakte ATI drivers geinstalleerd, en hiermee werkt de videokaart wel beter. (laatste zin is misschien beetje off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
ik heb zojuist de overstap ook gedaan naar XP pro. Alleen, ik ben het mapje Utils kwijt. Heb nu al een restore gedaan van de recovery maar hij komt niet terug. Iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen om de installatie compleet te maken? Of wil iemand zo aardig zijn deze even ter beschikking te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Ga naar de vaio support website.
Geef je serienummer in.
Download de Utils.
Done!
Goodluck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
thnx voor de snelle reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik wilde gisteren op de laptop van m'n vriendin de S1 en S2 knop aan de praat proberen te krijgen. Nu moet ik daar in ieder geval de Vaio Event Service tool (mapje 5 van de utils) installeren, alleen als ik dat wil installeren krijg ik vrijwel meteen de melding : Vaio Event Service is niet geinstalleerd op deze machine. Het bijwerken van Vaio Event Service is niet gelukt.
Ja, dat is nogal logisch, ik wil het namelijk gaan installeren ! Het is nergens terug te vinden, dus het is idd. nog niet geinstalleerd, dus eerst een deinstallatie en daarna een herinstallatie wil dus niet lukken.

Heeft iemand een manier om de Vaio Event Service alsnog geinstalleerd te krijgen zonder dat ik de hele machine opnieuw in moet gaan richten ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
misschien iets in je registry wat is blijven staan op 1 ipv 0 met betrekking tot Event Service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Inderdaad, zoek met Regcleaner (gratis te vinden op het net) eens naar entry's voor vaio.
Delete alles wat met event service te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Zijn er al mensen die XP Pro geinstalleerd hebben en de problemen met het afsluiten gefixt hebben? Ik heb nu dus ook dit verschijnsel.

Heb het vermoeden dat het komt door bepaalde Windows Updates, want eerst werkte alles, ook met de USB camera geinstalleerd en wel. Na rebooten na updates kwam het verschijnsel naar voren.

Iemand een idee welke update ik er weer af moet gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Hoi,

dat is net wat ik zeg enkele posts terug.
Alles werkt perfect, tot de windows update een 2e keer wordt uitgevoerd.
Tering want ik zou niet weten welke update het is!
Nu kan je de Camera gewoon uit zetten, en sluit hij perfect af.
Hopelijk komt hiervoor snel een hotfix ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
ok. dan maar vanavond 1 voor 1 de hotfixes de-installeren. zodra ik weet welke de boosdoener is post ik het hier wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Het werkt!

Heb de workaround gebruikt, dus alle USB devices weigeren om uit te gaan om stroom te besparen.

Hierna werkte het, heb dus geen hotfox hoeven de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje...hoeveel betaal je op dit moment ongeveer voor de FE11M (in de winkel,niet online)? En verwachten jullie een prijsdaling in de komende maand(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:10:
Ik heb een vraagje...hoeveel betaal je op dit moment ongeveer voor de FE11M (in de winkel,niet online)? En verwachten jullie een prijsdaling in de komende maand(en)?
Als je in de Pricewatch kijkt, pricewatch: Sony Vaio FE11M (P-M Duo T2300; 1024MB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP MCE) zie je dat hij daar 1471 € kost. Denk dat je bij een ''normale'' winkel daar minimaal 50 bij op moet tellen gemiddeld. Dus kom je rond de 1525 uit voor de M versie.

Ik heb alleen nog maar weinig winkels gezien die hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Mark Oosterhuis schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:21:
Het werkt!

Heb de workaround gebruikt, dus alle USB devices weigeren om uit te gaan om stroom te besparen.

Hierna werkte het, heb dus geen hotfox hoeven de-installeren.
Idd!!! Ik heb dit alleen bij men laatste USBHub gedaan, waar de cam op aangesloten is! nice

[ Voor 13% gewijzigd door jverdeyen op 05-04-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Weet iemand een manier om Sony te mailen, ik kan echt nergens een e-mail adres vinden! Heb overal gezocht op de vaio-link site. Ik zit nog steeds met die tik die ik wel vervelend vind. Af en toe hoor ik hem, maar dan ook echt om de 10 seconden, leidt echt af.
(tik: http://home.wanadoo.nl/yvonne_en_freek/hddclick.wav)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teek2 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:21:
Weet iemand een manier om Sony te mailen, ik kan echt nergens een e-mail adres vinden! Heb overal gezocht op de vaio-link site. Ik zit nog steeds met die tik die ik wel vervelend vind. Af en toe hoor ik hem, maar dan ook echt om de 10 seconden, leidt echt af.
(tik: http://home.wanadoo.nl/yvonne_en_freek/hddclick.wav)
check:

http://www.vaio-link.com/...ts.asp?l=en&tp=vaio&cn=NL

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
Laat je het misschien even weten als je feedback krijgt van Sony op je vraag ivm die 'tik' - heb er ook wat last van, al moet ik zeggen dat dit bij mij slechts om de 5 minuten is of zo, geen echte regelmaat.

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um! Net bij paradigit gekocht voor 1699! Belde vandaag naar sony nederland...ze zijn op! Er wordt niks meer geleverd...dus als je er nog eentje wilt moet je snel naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:04:
Inderdaad, zoek met Regcleaner (gratis te vinden op het net) eens naar entry's voor vaio.
Delete alles wat met event service te maken heeft.
Heeft niets geholpen.

Evengoed weer de melding :

VAIO Event Service is niet op deze computer geinstalleerd.
VAIO Event Service kan niet worden bijgewerkt.

Wat nu ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Niemand een idee hoe dit valt te omzeilen ?

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste