Sony Vaio FE11M

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 7.014 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
FE11M wil bij mij niet booten van een bootable USB stick.
Op andere pc's hier op het werk (Dell) kan ik op F12 drukken en dan kiezen voor de USB stick. Hij boot dan netjes.
Op m'n FE11M heb ik die keuze niet, en ik heb al van alles geprobeerd, maar booten werkt niet.
Bios heb ik al geprobeerd aan te passen, maar ook daar zie ik geen optie voor USB.

Weet iemand wat ik nog kan proberen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:24:
ik heb vorige weer de laatste beta (5384.4) van vista geprobeerd. ik kreeg alle hardware prima aan de praat. een krijg ik er geen geluid uit. ondanks dat de geluidskaart automatisch word herkend. performance waren ook perfect en de glass look welke direct al.
Zojuist Vista erop gegooid : alles werkt. Ook het geluid. Wat een strakke interface zeg !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
M.v.Veelen schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:07:
[...]

Zojuist Vista erop gegooid : alles werkt. Ook het geluid. Wat een strakke interface zeg !
Met alles werkt bedoel je ook de camera, multi-card reader, enz. enz.? Daarbij welke drivers heb je gebruikt voor de ingebouwde videokaart Go7400?

Ben wel zeer benieuwd, dit zou betekenen dat we straks niet afhankelijk zijn van Sony ten tijde dat Vista in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:07:
[...]

doet het geluid standaard bij jou al? bij mij pakt hij de geluidskaart wel maar en komt geen geluid uit. ik gebruik nu een kleine externe geluidskaart. de rest van de hardware word standaard gepakt en anders makkelijk te installeren met de xp drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:53:
[...]

doet het geluid standaard bij jou al? bij mij pakt hij de geluidskaart wel maar en komt geen geluid uit. ik gebruik nu een kleine externe geluidskaart. de rest van de hardware word standaard gepakt en anders makkelijk te installeren met de xp drivers.
Ja, heb wel de setup gedraaid uit de drivers directory voor de Simtel.
Verder stond de led aan van het speakertje (dus op mute) en zodra ik die indrukte en rechtsonderin softwarematig het geluid ook even aanzette, was alles in orde en had ik geluid.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:56:
[...]

Sorry, zal het warme weer zijn :/
Zal G33R7 dan ook last van gehad hebben, aangezien hij op een post van 25 januari reageerde. ;)

Jammer dat de FE21 laptops bij zo weinig winkels uitgestald zijn. Ik heb alleen laptops uit de FS-serie gezien.

Klopt het trouwens dat FE21H twee lampen als backlight heeft en de FE21B slechts één? Het prijsverschil is ongeveer 135 euro, wat misschien wat veel is voor alleen de Bluetooth en ingebouwde webcam...

Op de website van vaio.sony-europe staat dit wel zo gespecificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:33:
[...]
Zal G33R7 dan ook last van gehad hebben, aangezien hij op een post van 25 januari reageerde. ;)

Jammer dat de FE21 laptops bij zo weinig winkels uitgestald zijn. Ik heb alleen laptops uit de FS-serie gezien.

Klopt het trouwens dat FE21H twee lampen als backlight heeft en de FE21B slechts één? Het prijsverschil is ongeveer 135 euro, wat misschien wat veel is voor alleen de Bluetooth en ingebouwde webcam...

Dat vroeg ik me dus ook al af. Kijk maar in het FE21 forum: ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1131216
Maar de FE21H heeft ook een 20GB grotere harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:33:
[...]

Inderdaad jammer, er waren hier nog één of twee personen die hun bevinden wel willen posten!
Ik ga van het weekend kijken naar een FE21M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
MCE ervanaf, XP pro erop, alleen de grafische kaart drivers laten de Fn toetsen niet werken en de volume knoppen werken niet.

Maar dit is veeeel beter dan MCE, ik kon er niet meer mee werken, dat na 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de FS415B. Het is m'n eerste laptop naast m'n gewone (stokoude) desktop. Ik heb flink zitten twijfelen tussen een Ibook en dit ding, maar uiteindelijk heb ik toch een Vaio gekozen. Ik heb het geinstalleerde systeem er vanaf gekiept en (zoals meer mensen) enkele sony-drivers moeten installeren om dingen aan de gang te krijgen. Nu wil ik al die sony-drivertjes zoveel mogelijk beperken, maar ik vind de mogelijkheid om met een paar drukken op de knop je LCD-helderheid te reguleren wel erg handig. Nu heb ik al die utils gedownload. Die hebben echter alleen maar nummers en ik heb dus geen flauw idee welke ik moet hebben. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuus, het is nummer 4. Echter; ik krijg de functie niet geinstalleerd. Hij geeft een foutmelding bij de setup van utils 4. Ik weet zeker dat ik de downloads voor het juiste type heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Onlangs heb ik m'n systeem opnieuw ingericht en alles, op slechts 1 dingetje na, werkt :

Wireless Switch Setting Utility

Ik had voorheen een icoontje rechtsonderin staan, waar ik m'n bluetooth kon aanvinken of uitvinken.
Ik heb verder alle utilities geinstalleerd, maar krijg dat tooltje niet gestart c.q. het icoontje niet te zien.

Iemand een tip hoe ik dit kan herstellen ?

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 05-07-2006 09:14 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:13:
Onlangs heb ik m'n systeem opnieuw ingericht en alles, op slechts 1 dingetje na, werkt :

Wireless Switch Setting Utility

Ik had voorheen een icoontje rechtsonderin staan, waar ik m'n bluetooth kon aanvinken of uitvinken.
Ik heb verder alle utilities geinstalleerd, maar krijg dat tooltje niet gestart c.q. het icoontje niet te zien.

Iemand een tip hoe ik dit kan herstellen ?
Ik heb jou vraag laatst voorbij zien komen in het club-vaio forum. Als ik vanavond thuis ben zal ik de link even posten.
Van wat ik er van had gelezen had werkt het nauw samen met de meegeleverde intel-drivers. Hou in iedergeval vanavond deze post in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik zag die post idd ook staan en ben nu wat aan het proberen.
Heb zelf idd ook de Intel drivers gebruikt van de Intel site en misschien is daar iets "scheef" waardoor het niet werkt. De oplossing die ze beschrijven begrijp ik niet erg goed, maar ik ga es wat proberen.

Ik hou dit topic zeer zeker in de gaten ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb het inmiddels aan de praat en zal thuis eens kijken of m'n wireless nog wel naar behoren werkt. Zal dan evt. nog een update moeten draaien, maar die heb ik al lokaal staan.

Oh ja : http://www.club-vaio.com/...m/viewthread?thread=33652

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Hebben er nog meer mensen moeite met het update van Adobe Acrobat 7.0 elements? Hij vraagt naar een cd, ik kan dan kiezen voor een file (ergens moet de installatie file staan) maar ik kan niet de juiste vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ehm....nee, maar heeft dat niet meer te maken met de software dan met de laptop an sich ?
Heb op beide laptops geen enkel probleem gehad hiermee in ieder geval.

Oh, iedereen de laatste updates weer geinstalleerd (Bios firmware en VAIO Event Services) ?

Probleemloos weer :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
Ik heb de laptop fe11m inmiddels ongeveer een half jaartje en ook bij mij laat de verf op de volume knopje los, heb hier contact over gehad met sony en de laptop wordt morgen door een koerier opgehaald en ze repareren het onder garantie....

Gelijk nog even een vraagje, ik heb met succes ubuntu kunnen installeren waar alles ook direkt werkt met uitzondering van de webcam , iemand een idee hoe deze aan de gang te krijgen is onder ubuntu ?

Joecks

• M.v.Veelen
Geen idee, maar heb wel een andere vraag.

Heb de Intel Proset wireless geinstalleerd en de laatste versies laten een verslechtering zien van de ontvangst. Helaas kan ik de oudere versie nergens meer downloaden dus zit ik met de vraag hoe ik dit kan verbeteren.

Het duurt nogal lang voordat hij het signaal van de router oppakt, ik moet soms echt de laptop heen en weer halen om de verbinding tot stand te brengen en dat wordt nu vervelend.

Tips anyone ??

¯\_(ツ)_/¯

• Miki
M.v.Veelen schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:43:
Geen idee, maar heb wel een andere vraag.

Heb de Intel Proset wireless geinstalleerd en de laatste versies laten een verslechtering zien van de ontvangst. Helaas kan ik de oudere versie nergens meer downloaden dus zit ik met de vraag hoe ik dit kan verbeteren.

Het duurt nogal lang voordat hij het signaal van de router oppakt, ik moet soms echt de laptop heen en weer halen om de verbinding tot stand te brengen en dat wordt nu vervelend.

Tips anyone ??
Volgens mij kun je de basis drivers downloaden van de sony site voor je FE11M. Daar moeten volgens mij ook de bijgeleverde wlan drivers zitten. Mocht dat niet het geval zijn dan zal ik is kijken of we die drivers jou kant op krijgen.
teek2 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:27:
Hebben er nog meer mensen moeite met het update van Adobe Acrobat 7.0 elements? Hij vraagt naar een cd, ik kan dan kiezen voor een file (ergens moet de installatie file staan) maar ik kan niet de juiste vinden.
Kijk op de eerste herstel DVD, daar moet je in 1 van de mapjes elements kunnen vinden.

• M.v.Veelen
Heb nu wel de oudere versie gevonden, maar hij blijft de nieuwe versie pakken, ook de kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar evengoed vindt ie dan ergens nog de nieuwe drivers. Zelfs als ik hem verwijs naar de oudere versie pakt hij die nieuwe ergens vandaan.........damn........

[ Voor 9% gewijzigd door M.v.Veelen op 07-09-2006 23:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
M.v.Veelen schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:04:
Heb nu wel de oudere versie gevonden, maar hij blijft de nieuwe versie pakken, ook de kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar evengoed vindt ie dan ergens nog de nieuwe drivers. Zelfs als ik hem verwijs naar de oudere versie pakt hij die nieuwe ergens vandaan.........damn........
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen en terug kan gaan naar de oudere versie (die beviel mij beter) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Whaaaa,........helemaal niemand die weet hoe ik XP kan "dwingen" om de oude(re) driver te gebruiken ?

Al geprobeerd in safe-modus, maar geen resultaat.

Met zoveel tweakers hier is er toch wel iemand die iets weet ;) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ok, dan gooi ik het over een andere boeg. Inmiddels ben ik weer een stapje verder, maarrrrr nu wil ik weten welke versie er hoort te staan voor de Wireless adapter.

Ik heb nu namelijk

Datum : 27-11-2005
stuurprogramma : 10.1.0.11

Maar volgens mij hoort dit oorspronkelijk nog "ouder" te zijn met stuurprogramma 9.0.4.17 of zoiets ?

Wie wil er even in zijn / haar oorspronkelijke installatie kijken welke versie dit hoort te zijn en dat hier posten zodat ik daarnaar op zoek kan ?

¯\_(ツ)_/¯

• Miki
M.v.Veelen schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:55:
Ok, dan gooi ik het over een andere boeg. Inmiddels ben ik weer een stapje verder, maarrrrr nu wil ik weten welke versie er hoort te staan voor de Wireless adapter.

Ik heb nu namelijk

Datum : 27-11-2005
stuurprogramma : 10.1.0.11

Maar volgens mij hoort dit oorspronkelijk nog "ouder" te zijn met stuurprogramma 9.0.4.17 of zoiets ?

Wie wil er even in zijn / haar oorspronkelijke installatie kijken welke versie dit hoort te zijn en dat hier posten zodat ik daarnaar op zoek kan ?
Sinds dag 1 dat ik mijn FE11M heb, staat versie 10.1.0.11 d.d. 27-11-2005 erop. Deze versie is dus standaard. Mocht je nog meer standaard drivers nodig hebben mail me dan even.

• M.v.Veelen
Ok, dan houdt dat in dat ik die er dus op heb staan............ik meen me te herinneren dat ik begon met versie 9....... maar goed, dan zit ik er dus naast.

Thanx in ieder geval, ik ga dan maar eens kijken wat ik nog meer kan veranderen thuis, want op sommige plekken in de huiskamer (op zo'n 6 meter afstand van de wireless router) heb ik gewoon niet meteen signaal en moet ik eerst de laptop(s) even heen en weer halen om een signaal op te pikken. Heb ik die eenmaal, dan blijft het signaal wel stabiel, maar voorheen had ik dat "probleem" niet.

Misschien de router maar eens op een andere plek hangen dan ofzo.

¯\_(ツ)_/¯

• Miki
M.v.Veelen schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:42:
Ok, dan houdt dat in dat ik die er dus op heb staan............ik meen me te herinneren dat ik begon met versie 9....... maar goed, dan zit ik er dus naast.

Thanx in ieder geval, ik ga dan maar eens kijken wat ik nog meer kan veranderen thuis, want op sommige plekken in de huiskamer (op zo'n 6 meter afstand van de wireless router) heb ik gewoon niet meteen signaal en moet ik eerst de laptop(s) even heen en weer halen om een signaal op te pikken. Heb ik die eenmaal, dan blijft het signaal wel stabiel, maar voorheen had ik dat "probleem" niet.

Misschien de router maar eens op een andere plek hangen dan ofzo.
Speel anders ook even met de instellingen van de wireless intel ding. Deze zijn te vinden onder:

configuratie scherm >> netwerkverbindingen >> bij draadloze netwerkverbinding (intel 3945ABG) recvhtsklikken en eigenschappen kiezen >> tabblad algemeen klik Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Net configureren >> tabblad Geavanceerd.

Hier kun je verschillende instellingen wijzigen waaronder energie instellingen.

• M.v.Veelen
Heb ik gedaan, ik heb daar een paar dingen anders ingesteld en laat 'm "aggressief roamen".
Denk dat ik maar eens ga kijken of ik de router op een iets andere plek kan hangen en/of een extender erbij kan aansluiten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Matig, bij mij begint nu ook de verf van de mute knop te komen. Slechte zaak, morgen maar even naar Sony bellen.

• teek2
Ik heb vaio-link gebeld voor het knopjes probleem:

"Het is een bekend probleem maar het is een cosmetische reparatie, daar doen wij in principe niets aan"
"Wat, maar ik sta volgens mij in mijn recht als ik zeg, dit is een fabricage fout, jullie gaan dit maken en wel gratis"
"Meneer ik vraag aan u wat geduld, ik neem uw nummer en bel u terug wanneer er een intern een oplossing is gekomen voor dit probleem"

Daar moet ik het mee doen :|
Binnen een maand maar eens terug bellen en als er dan nog geen oplossing is ga ik boos worden.

[ Voor 10% gewijzigd door teek2 op 27-09-2006 10:12 ]

• Miki
teek2 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:10:
Ik heb vaio-link gebeld voor het knopjes probleem:

"Het is een bekend probleem maar het is een cosmetische reparatie, daar doen wij in principe niets aan"
"Wat, maar ik sta volgens mij in mijn recht als ik zeg, dit is een fabricage fout, jullie gaan dit maken en wel gratis"
"Meneer ik vraag aan u wat geduld, ik neem uw nummer en bel u terug wanneer er een intern een oplossing is gekomen voor dit probleem"

Daar moet ik het mee doen :|
Binnen een maand maar eens terug bellen en als er dan nog geen oplossing is ga ik boos worden.
Das vreemd... bij mij was de verf aan het vervagen op mijn lettertoetsen en na een telefoontje met vaio-link heb ik gratis nieuwe toetsen ontvangen via de post. In iedergeval moet sony dit toch wel kosteloos gaan repareren, dit mag niet voor een latop met deze prijs.

• teek2
Hij vroeg specifiek of het de toetsen waren boven het toetsenbord, als de letters vervagen heb je wel echt problemen, met wat verf van de mute knop is de laptop nog even functioneel, ik denk dat ze zo redeneren om deze reden is het waarschijnlijk een cosmetische reparatie (daarbij zijn de volume- en s- knoppen waarschijnlijk veel moeilijker zelf te vervangen).

Maar goed, als ik niet wou dat de laptop cosmetisch dik in orde was had ik geen Vaio genomen (ok, het was ook een van de eersten met een core duo) en inderdaad voor deze prijs mag zoiets echt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door teek2 op 28-09-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Een update, ik ben zojuist door Vaio link gebeld en de laptop wordt kosteloos gemaakt op een tijd dat ik wil. Toch best netjes, jammer dat ik het niet zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Keurig !

Vond het al een raar "einde" ;) Alleen lastig idd. dat je 'm even moet missen. Plan je het gewoon als je een weekje weg gaat ofzo :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Voor mensen die een Sony Vaio FE31H hebben en ook met audio problemen kampen --> Sony Vaio fe31h Ervaringen

• jverdeyen
  • Laatst online: 11-07-2024
Iemand een idee waar ik het best 2x 1GB ram koop voor mijn Vaio FE11S ?
Richtprijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Ik ben nu een tijdje aan het spelen geweest met mijn s-video uitgang maar hij lijkt het niet te doen, ik heb de kabel getest en de scart aansluitingen op mijn tv, die werken goed. Heeft iemand een idee, ik heb bij de nvidia settings gezegd dat ik een tv eraan heb hangen maar de tv wordt niet automatisch gedetecteerd. Zou de s-video uitgang kapot zijn? Iemand ervaringen hiermee? Verder iemand de microfoon, blue tooth en de webcam al aan de praat in Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
teek2 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:12:
Ik ben nu een tijdje aan het spelen geweest met mijn s-video uitgang maar hij lijkt het niet te doen, ik heb de kabel getest en de scart aansluitingen op mijn tv, die werken goed. Heeft iemand een idee, ik heb bij de nvidia settings gezegd dat ik een tv eraan heb hangen maar de tv wordt niet automatisch gedetecteerd. Zou de s-video uitgang kapot zijn? Iemand ervaringen hiermee? Verder iemand de microfoon, blue tooth en de webcam al aan de praat in Linux?
De meeste hardware/randapparatuur heb ik wel in linux aan de praat gekregen. De ingebouwde camera, FN keys (incl. beeldscherm dimmer), stroombesparingsopties (incl hibernate) niet.
Grotendeels heeft dit te maken met de sony hardware die afwijkt van de gewone hardware. Helaas zullen we moeten wachten totdat er volledige support voor onze hardware zal komen. De problemen zijn wel bekend bij de linux community zie hier bijvoorbeeld: http://bugzilla.kernel.org/show_bug.cgi?id=6203
Op sony zelf hoef je niet te rekenen, die geven geen support op non-windows installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Afgelopen week de vervangende accu's ontvangen (vrijwillige omruiling). Deze is zelfs nog ietsje zwaarder dan de originele :) Goede actie van Sony.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Ik heb wel hibernate aan de praat maar als hij terug komt werkt de synaptics driver (hiermee kan je scrollen met je touchpad enzo) niet goed meer en lijkt het systeem instabiel... niks aan te doen denk ik, heeft ook te maken met de nvidia driver, die ondersteunt eigenlijk geen hibernate. Beeldscherm dimmen heb ik wel aan de praat met smartdimmer, zie deze pagina:
Link
Standby werkt default met de nieuwe gnome (2.16), deze bied ook grafische ondersteuning voor hibernate maar zoals ik al zei is hibernate niet echt aan te raden.

Ik gebruik trouwens Gentoo Linux, als je interesse hebt in configuratie scripts, vraag maar, dan post ik ze ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
teek2 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:11:
Ik heb wel hibernate aan de praat maar als hij terug komt werkt de synaptics driver (hiermee kan je scrollen met je touchpad enzo) niet goed meer en lijkt het systeem instabiel... niks aan te doen denk ik, heeft ook te maken met de nvidia driver, die ondersteunt eigenlijk geen hibernate. Beeldscherm dimmen heb ik wel aan de praat met smartdimmer, zie deze pagina:
Link
Standby werkt default met de nieuwe gnome (2.16), deze bied ook grafische ondersteuning voor hibernate maar zoals ik al zei is hibernate niet echt aan te raden.

Ik gebruik trouwens Gentoo Linux, als je interesse hebt in configuratie scripts, vraag maar, dan post ik ze ergens.
Ik heb ook interesse om er linux op te gooien, echter is zoals je zelf al aangaf is er nog geen volledige ondersteuning. Kan het weten omdat ik alle Ubuntu en Gentoo forums al bekeken heb die over VGN-FE11X/21X/31X laptop problemen gaan. Ik weet wel dat inmiddels de webcam het ook zou moeten doen, de orginele vendor is namelijk achterhaald. Info is te vinden op het Ubuntu forum en dan search "vaio". Als je het niet kan vinden PM of geef het even aan dan post ik de link.

Ben zeer benieuwd of er in de toekomst wel volledige support zal zijn. Het grootste probleem ligt in de ACPI die niet volledig herkend en ondersteund wordt door de linux kernel (de sony-pi patch werkt trouwens ook niet). Daarom doen de FN-keys en hibernate functie niet wat ze zouden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
teek2 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:11:
Link

Werkt je motion eye (webcam)al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
joecks schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:52:
Ik heb de laptop fe11m inmiddels ongeveer een half jaartje en ook bij mij laat de verf op de volume knopje los, heb hier contact over gehad met sony en de laptop wordt morgen door een koerier opgehaald en ze repareren het onder garantie....
Ga morgen maar eens bellen met Sony, mijn volume knopje wil ook reparatie. :-)
En nog altijd de harde schijf, dat getik. En de vlek op het scherm. :')

Hoe snel is het bij jou gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nog iemand aan het stoeien met Vista ? En gebruik je de upgrade of de full install ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Webcam werkt nog niet in Linux, Vista nog niet geprobeerd, even wachten tot hij via mijn werk zonder licentie kosten beschikbaar komt.

Het knopje wordt volgende week kosteloos vervangen. Ze halen hem op waar je wilt en na 5-10 werkdagen is hij terug.

Tikkende harddrive is nog maar heel af en toe, de smart waarden zeggen dat de schijf perfect is. Een vriend van me heeft een MacBook pro met hetzelfde geluid, ook geen probleem.

Vlek op het scherm? Bedoel je die lichtere delen onderin bij het opstarten? Dat is een effect van de lamp, daar kom je niet onderuit. Bij een zwart scherm heb ik er geen merkbare last van.

Mijn accu viel trouwens niet onder de vrijwillige inruil actie (ik heb een FE11S), het model nummer was net anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb zelf Vista (full install) geprobeerd, en ben zeer te spreken over de snelheid van de FE11M met Vista (Ultimate).
Denk dat ik over een poosje toch maar voor de OEM ga, deze heb je al voor zo'n 160 euro en dan hoef je ook niet te rommelen met allerlei niet werkende cracks enzo.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mocht iemand de functie-toetsen aan de praat hebben onder Vista, dan hoor ik dat graag :) En liefst ook HOE.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:07
M.v.Veelen schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:29:
Mocht iemand de functie-toetsen aan de praat hebben onder Vista, dan hoor ik dat graag :) En liefst ook HOE.....
Ik neem aan dat je de FN en de S toetsen bedoeld ?
Die werken op mijn vaio ( SZ2M ) perfect onder een draaiende Vista Premium.

Je kan via www.vaio-link.com de drivers downloaden voor de buttons.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb ze inderdaad aan de praat dankzij de volgende pagina :

http://support.vaio.sony.ie/downloads/os/vista/upgrade.html

Je vindt daar de Vista drivers en utilities die je nodig kunt hebben. Overigens wordt pas eind maart alles gereleased, maar je kunt nu al aan de slag.

Ik heb nu alles aan de babbel, op de camera na. Als ik die utility wil installeren, stopt de installatie na een paar seconden zonder ook maar enige (fout)melding. Vervolgens zie ik nergens iets terugkomen mbt. de camera en is het dus niet geinstalleerd.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen ?

Laat maar, het werkt WEL. Alleen krijg je in de browser niet meer een linkje naar de camera. In MSN kan ik 'm echter wel gewoon gebruiken, dus het werkt wel degelijk.

Dus....eigenlijk.....werkt alles nu :) !

[ Voor 15% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-02-2007 10:14 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:07
M.v.Veelen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:51:
Ik heb ze inderdaad aan de praat dankzij de volgende pagina :

http://support.vaio.sony.ie/downloads/os/vista/upgrade.html

Je vindt daar de Vista drivers en utilities die je nodig kunt hebben. Overigens wordt pas eind maart alles gereleased, maar je kunt nu al aan de slag.

Ik heb nu alles aan de babbel, op de camera na. Als ik die utility wil installeren, stopt de installatie na een paar seconden zonder ook maar enige (fout)melding. Vervolgens zie ik nergens iets terugkomen mbt. de camera en is het dus niet geinstalleerd.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen ?

Laat maar, het werkt WEL. Alleen krijg je in de browser niet meer een linkje naar de camera. In MSN kan ik 'm echter wel gewoon gebruiken, dus het werkt wel degelijk.

Dus....eigenlijk.....werkt alles nu :) !
Gefeliciteerd !!

Heb jij trouwens op je Vaio ook een knopje voor Stamina en Speed ? Als ik hem normaal gesproken in Stamina zetten dan schakelde hij mijn videokaart uit en werkte ik via de onboard chip.
Alleen sinds vista is het niet meer mogelijk om hem op stamina te zetten anders krijg ik een heel klein beeld....

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dennis_sla schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:36:
[...]

Gefeliciteerd !!

Heb jij trouwens op je Vaio ook een knopje voor Stamina en Speed ? Als ik hem normaal gesproken in Stamina zetten dan schakelde hij mijn videokaart uit en werkte ik via de onboard chip.
Alleen sinds vista is het niet meer mogelijk om hem op stamina te zetten anders krijg ik een heel klein beeld....
hmmm, nee, die knopjes heb ik niet op m'n FE11M zitten.

Ik kijk het nog even aan en ga dan maar een OEM versie van Vista Ultimate aanschaffen. Toen ik ging testen met de Beta versie waren er nog teveel zaken die niet gingen werken, maar nu ben ik al heel tevreden over de werking. En dat terwijl eind maart "pas" de release is van de juiste drivers door Sony.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Heb nu een week Ubuntu 6.10 draaien op mijn FE11M en tot mijn verbazing werkt het meeste wel "out of the box". Zelfs mijn webcam heb ik aan de praat gekregen. Voor de brightness settings wordt nu gebruik gemaakt van smartdimmer maar ik heb al een patch voorstel gezien om via FN+F5/F6 smartdimmer aan te sturen om brightness level te veranderen.

Wat mij het meest opvalt is de snelheid, dit is echt een wereld van verschil met XP. Lijkt erop alsof de dual-core echt tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Heb je misschien een link over hoe je de webcam aan de praat hebt gekregen? Mij is het nog niet gelukt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
teek2 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:56:
Heb je misschien een link over hoe je de webcam aan de praat hebt gekregen? Mij is het nog niet gelukt namelijk.
Drivers voor je webcam voor het Linux OS vind je hier http://mxhaard.free.fr/download.html

installeren is vrij eenvoudig, compileren met "make" en en daarna met "make install" installeren.

Ps. ik heb gezien dat nu alle sony FE11M vista drivers te downloaden zijn via de gangbare link: http://support.vaio.sony....x.asp?site=voe_nl_NL_cons

Ook heb ik nieuwe biosupdate gevonden versie : R0172J3 van 21/2/2007 9:08:31 AM. Zou wat zijn als hiermee ook de ACPI problemen in linux mee zijn opgelost. Ik ga um zo ie zo even installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 25-02-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zijn er ook al aangepaste videodrivers voor Vista (FE11M) ?
Heb nu Ultimate aangeschaft en wil natuurlijk alles even finetunen ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:05:
Zijn er ook al aangepaste videodrivers voor Vista (FE11M) ?
Heb nu Ultimate aangeschaft en wil natuurlijk alles even finetunen ;)
Volgens mij wel, dit zijn namelijk de video drivers die nu te vinden zijn: Nvidia versie 7.15.10.9746

Meer info is hier te vinden: http://support.vaio.sony.nl/downloads/os/vista/upgrade.html (let ook op onderaan tabje voor utilities!!!! De info valt onder kolom VGN-FE1 series wat niet logisch is maar wel correspondeerd!!!

Alle downloads zijn weer te vinden via bovenstaande link http://support.vaio.sony....x.asp?site=voe_nl_NL_cons en dan model VGN-FE11M. Mocht je er niet bij kunnen meld het dan even, regel ik wel wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 25-02-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Die drivers en utilities had ik al gevonden en gebruikt, maar de videodriver is niet "je van het". Ik bedoelde meer zoals de drivers op laptopvideo2go.com , maar als ik het goed heb begrepen komen die er zeer binnenkort aan.

Wat me nu alleen nog niet lukt is het aan de praat krijgen van de S1 en S2 toetsen. Had dit met de vorige installatie wel aan de praat, en nu ik de Ultimate heb aangeschaft en geactiveerd lukt het me niet om deze toetsen aan de praat te krijgen. Als iemand hier een goede tip voor heeft : graag :)

Voor wat betreft de videodriver : nog even geduld hebben denk ik......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hoe draait Vista eigenlijk op deze laptop? Is die 1gb ram samen met de centrino duo T2300 voldoende om Vista soepel en " snappy" te laten draaien?

Er kriebelt de laatste tijd iets om ook over te stappen op Vista, weet niet wat maar ik wil het wel graag :P

[ Voor 27% gewijzigd door Miki op 26-02-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nadat het bij mij kriebelde heb ik me eerst gekrabt door een Ultimate te installeren en eens te kijken hoe dat beviel. Afgelopen vrijdag de Ultimate aangeschaft en tot nog toe loopt het als een zonnetje.
Ik heb 1,5Gb geheugen erin zitten, maar met 1Gb moet het ook meer dan voldoende zijn.

Ben alleen nog niet tevreden over de videodriver die Sony beschikbaar heeft op dit moment maar ik denk dat daar nog wel verandering in zal komen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Heb net Vista geinstalleerd en alles werkt redelijk goed. Echter de speciale functie knoppen zoals scherm dimmer, volume controle en S-knoppen werken niet. Heb netjes de vista drivers geinstalleerd die sony aanbied.
Daarnaast is de Alps touchpad driver die wordt aangeboden ook niet handig. De driver is niet digitaal ondertekend wat betekend dat bij iedere herstart je 3 schermpjes moet weg klikken met "ja" om je driver op te starten.

Iemand ervaring hoe ik dit kan op te lossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik had dit nadat ik Vista opnieuw had geinstalleerd ook (met de S-knoppen) en heb toen de utilities verwijderd en in de volgende volgorde opnieuw geinstalleerd :

01 Setting Utility Series
02 Sony Shared Library
03 Sony Utils DLL
04 Sony Video Shared Library
05 VAIO Event Service
06 VAIO Control Center
07 VAIO Power Management
08 Battery Checker
09 VAIO Camera Utility
10 Wireless Switch Setting Utility

Dat met het touchpad heb ik niet, geen probleem mee (volgens mij ook niet geinstalleerd....).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Wel nog even wat anders : welke videodriver gebruik jij ? Die Sony heeft staan ? Heb jij dezelfde slechte performance vwb. de video(weergave) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:52:
Wel nog even wat anders : welke videodriver gebruik jij ? Die Sony heeft staan ? Heb jij dezelfde slechte performance vwb. de video(weergave) ?
EH ja... een score van 3.2 :(

Ik gebruik zelf de sony drivers die op de vista upgrade site zijn te vinden. Drivers lijken behoorlijk stabiel al werkt het nvidiamenu niet denderend, er ontbreekt compleet menu. Binnenkort wil ik is gaan kijken bij laptop2go om te zien of er al nieuwe WHQL drivers zijn.

Zelf ben ik na prutsen er ook achter gekomen dat ik die lijst zoals je hierboven hebt geplaatst moet afwerken in die volgorde. Wijk je van die volgorde af dan klopt er helemaal niks meer, zelfs mijn wireless switch utilty gaf verkeerde opties weer. Spijtig om te zien dat Sony niet zijn best doet om goed deze volgorde aan te geven d.m.v. nummering. Maar gelukkig werkt alles nu.

Ps.
Ik heb voor mijn card-reader (texas instruments) trouwens de oude xp drivers gebruikt. Er zijn geen vista drivers en ook nog geen sony drivers. Als je deze niet hebt geinstalleerd krijg je in vista's "apparaatbeheer" een vraagteken bij "mass storage controller". Na installatie krijg je net zoals in XP bij "deze computer" het memorystick icoontje te zien. Krijg je geen icoontje te zien dan moet je nog de registrypatch installeren van de memorystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Miki schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:19:
[...]

EH ja... een score van 3.2 :(

Ik gebruik zelf de sony drivers die op de vista upgrade site zijn te vinden. Drivers lijken behoorlijk stabiel al werkt het nvidiamenu niet denderend, er ontbreekt compleet menu. Binnenkort wil ik is gaan kijken bij laptop2go om te zien of er al nieuwe WHQL drivers zijn.
Zit er dagelijks te kijken, maar tot op heden nog niets voor de GeForce Go 7400 :(
Is eigenlijk het enige wat me nu nog tegenvalt......
Denk overigens dat we daar meer kunnen verwachten dan op de Sony website |:(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik draai ook sinds kort vista ultimate maar de sony utils en drivers vallen me een beetje tegen dat het allemaal een beetje krakkemikkig werkt (misschien die volgorde verkeerd gebruikt?).

Ik heb tot nu toe mijn S1 & S2 toetsen nog niet aan de praat en mn keyboard indeling nog niet voor elkaar (wat indirect ook betekend dat mn FN toets combinaties niet werken).

Ook ik heb een 3.2 score kwa prestatie index. En 3.3 als ik alle thema's en eye candy uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Iemand al eens met de meest recente drivers zijn FE11M van Vista Ultimate voorzien ?

Zit er nu toch aan te denken om weer es Vista naast XP erop te zetten. Er zijn namelijk toch wel wat drivertjes vrijgegeven in de afgelopen maandag.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 07:49:
Iemand al eens met de meest recente drivers zijn FE11M van Vista Ultimate voorzien ?

Zit er nu toch aan te denken om weer es Vista naast XP erop te zetten. Er zijn namelijk toch wel wat drivertjes vrijgegeven in de afgelopen maandag.
Mis ik wat? Zoveel nieuwe drivers zijn er niet bij gekomen behalve een bios-update in juli. Nog steeds is de support voor Vista mager te noemen. Mijn systeem reageerd bijvoorbeeld poep traag als ik het geluid of scherm dim. Het lijkt wel of het systeem er over moet nadenken, iets wat ik in XP niet gewend was. Ook de stroombesparingsfuncties werken niet naar behoren. Als je de stekker eruit trekt blijft je scherm op 100% helderheid staan terwijl in XP deze naar 70% ging. Je kunt dit wel met de hand instellen door het sony profiel aan te passen, maar dit komt wel heel knullig over.

Als je daarnaast nog eens de support van vaio europa vergelijkt met sony america dan vraag je je af wat ze hier aan het doen zijn:
http://support.vaio.sony....-1&s=-1&m=2151&os=7&osl=6
http://esupport.sony.com/...660G&UpdateType=Migration

Beide laptops zijn nagenoeg gelijk aan elkaar op video-chipset na. Het verschil zegt me genoeg als je er naar kijkt. Met dat betreft ben ik zwaar teleurgesteld in deze laptop en al helemaal in Sony. Die geeft werkelijk niks om haar klanten met dat betreft. Ik koop ook daarom absoluut geen Sony meer :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Grrrrr......gisteren haalde ik m'n stekker van de voeding even uit de laptop om zo de laptop onder de arm even mee te nemen naar de auto (wilde m'n bluetooth carkit updaten) : POEFFF !!!

Laptop uit.....voeding er weer in, gelukkig ging ie weer aan. Accu van de laptop van m'n vriendin omgeruild : werken. Dus is m'n accu waarschijnlijk naar de knoppen.

Nu gaat het hier om een accu die een tijd geleden is omgeruild naar aanleiding van een vrijwillige omruilactie omdat de kans bestond dat de in eerste instantie meegeleverde accu niet veilig zou zijn.

Ik kan me zo indenken dat je dan eigenlijk wel weer garantie krijgt op die nieuwe accu, of niet ?
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan zou kunnen pakken in dit geval ?

edit :

heb inmiddels een nieuwe accu én netadapter voor 4 tientjes op de kop getikt. Hoop die vandaag of morgen binnen te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-01-2008 08:23 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Het is alweer een tijdje stil in dit topic, maar hoop toch een reaktie te krijgen :

Ik wil de capaciteit van m'n HDD uitbreiden en zat te kijken naar een grotere, maar ook snellere schijf.

Kan ik een 7200rpm / 350Gb SATA schijfje er zonder meer inzetten ?

Kan het niet proberen omdat ik het schijfje (nog) niet heb, maar als iemand het me kan vertellen : graag.

En, profiteer ik dan ook van de (veel) hogere schijfsnelheid ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hmmmm......ik heb zojuist (omdat de laptop me nog steeds goed bevalt) een ander WLAN kaartje besteld om de hogere snelheid te kunnen halen en nu zit ik te kijken wat ik nog aan de CPU kan upgraden.
Iemand een idee hoe ik daarachter kom ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

CPU zal niet zo makkelijk gaan in een laptop. Het zal vast wel mogelijk zijn, maar het zal best lastig zijn om die erin te zetten. De cooler zit er vaak zo op gemonteerd dat die er niet zo makkelijk afgaat.
En daarbij weet ik niet of je nog wel een processor kan vinden die op die socket past. :)

Denk dat dit wel interessant kan zijn voor je. Iemand die in een Dell laptop zelfde soort processor wil upgraden.

[ Voor 23% gewijzigd door Xof op 17-08-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Grappig na al die jaren vindt ik dit forum ineens weer, ik moest eraan denken omdat mijn harde schijf een tik gaf, haha daar maakte ik me toen druk om. HDD doet het er nu al meer dan 5 jaar mee :)

Mijn fe11s draait nog steeds, alleen de webcam werkt niet meer, ik denk omdat de schermrand ingedeukt is. Ook werkt het wireless knopje zo slecht dat het soms ineens uitvalt.

Verder... top apparaat geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
teek2 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:34:
Grappig na al die jaren vindt ik dit forum ineens weer, ik moest eraan denken omdat mijn harde schijf een tik gaf, haha daar maakte ik me toen druk om. HDD doet het er nu al meer dan 5 jaar mee :)

Mijn fe11s draait nog steeds, alleen de webcam werkt niet meer, ik denk omdat de schermrand ingedeukt is. Ook werkt het wireless knopje zo slecht dat het soms ineens uitvalt.

Verder... top apparaat geweest ;)
Familie van mij werkt nog steeds met dit apparaat. Is alleen wel rete langzaam, maar voor de rest draait het als een zonnetje.
Aardig wat games mee gespeeld, (CS 1.6, Source, RT, COD, NFS Pro street) en de meeste spellen draaien op medium gewoon nog aardig.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
M.v.Veelen schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:53:
Het is alweer een tijdje stil in dit topic, maar hoop toch een reaktie te krijgen :

Ik wil de capaciteit van m'n HDD uitbreiden en zat te kijken naar een grotere, maar ook snellere schijf.

Kan ik een 7200rpm / 350Gb SATA schijfje er zonder meer inzetten ?

Kan het niet proberen omdat ik het schijfje (nog) niet heb, maar als iemand het me kan vertellen : graag.

En, profiteer ik dan ook van de (veel) hogere schijfsnelheid ?
Hoi M.v.Veelen,

Misschien een extreem late reactie, maar het kan nog nuttig zijn voor mede-tweakers.
Zolang je de 2,5" inch grote aanhoudt met S-ATA 2, kan er prima een 7,2k schijf in.
Het verschil zou je wel moeten merken met 5,4k, maar je blijft wel afhankelijk van de snelheid die de chipset en South-bridge ondersteunen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste