Sony VAIO FE20

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brussels, 2 May 2006 - Key VAIO lines have been upgraded for Summer 2006. The slim, stylish and colourful third-generation FJ3-Series now boasts more and faster memory, larger hard disks and a new DVD drive. The technically sophisticated FE-Series – now the FE20 - offers even more graphics power and features to home users wanting the best. Professionals get the SZ2-Series, the second incarnation of the super-secure, super-light carbon fibre portable. Alongside significant memory increases, the range now includes the most powerful Intel® Core™ Duo CPU currently available.

“As always, we are listening to our customers and providing the market with what it wants,” says Jun Koyama, Director of IT for VAIO Operations Europe (VOE). “By building on proven designs in this way we can develop each range in line with buyers’ needs.” more..

knip
Op GoT verwachten we dat je fatsoenlijke afbeeldingen plaatst. Als je hier een nieuwe afbeelding wilt hebben dien je deze te resizen en in bytes terug te dringen. Gezien je deze post nu niet meer kan editten kun je m.b.v. de TR (topic report) functie de nieuwe link doorgeven.

Het blijkt dus dat de populaire FE11 modellen en opvolger krijgen, nu officieel de FE20 reeks genaamd. (al stonden op computerpirates al een tijdje een paar modellen). Zelfs zijn de specs hier en daar wat verbeterd.

Zou trouwens tegek zijn als je je FE20 model kan customizen, zoals dat in de USA kon met de FE590..mensen al meer informatie?

Ik zou graag een FE20 model zien met de volgende specs:

T2500 2.0ghz (667mhz fsb)
2x 1024 mb ddr2 sdram
100 gb 5400rpm hd (of zelfs 7200 rpm)
Geforce GO videokaart met 256mb dedicated + s-video
8x dual layer dvd speler/brander
dvi uitgang
wireless en bluetooth
en een slijtvast toetsenbord! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 05-06-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:53
wil deze serie laptop ook kopen zit alleen te twijfelen,

Go 7600 of 100Gb 5400, wil eigenlijk allebij maar dat gaat niet

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe hdd kan je er altijd in zetten, een vga kaart gaat wat lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:46:
Nieuwe hdd kan je er altijd in zetten, een vga kaart gaat wat lastiger ;)
Ja daar dacht ik ook al aan. denk ook dat ik dat ga doen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen nog steed 533 :/ terwijl de chipset toch echt 667 mhz ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

resize het plaatje even, want dit ziet er niet uit zo :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:47
ik ben erg benieuwd wanneer deze laptop in Nederland komt... ik wou de FE11M al maar die was amper leverbaar... :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 20:48
ik heb mijn FE21M al in bestel staan :) ... krijg hem alleen pas over 2 weken :( hij is namelijk nog niet zo goed leverbaar bij mijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
atomic frogger schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:40:
ik heb mijn FE21M al in bestel staan :) ... krijg hem alleen pas over 2 weken :( hij is namelijk nog niet zo goed leverbaar bij mijn leverancier.
Laat wat meer weten als je hem hebt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie wil zijn fe20 moederbord ruilen voor mijn fe11m? ik wil ook een geforce go 7600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:10:
wie wil zijn fe20 moederbord ruilen voor mijn fe11m? ik wil ook een geforce go 7600
wat is er mis met een geforce go 7400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
ik ben nu sinds een week trotse eigenaar van ee FE21M. Echt een relaxt ding, alleen als ik mijn laptop start vanuit slaapstand mode start msn erg traag.... verder bevalt hij heel goed. zit regelmatig te nfsu2 in de trein :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om de FE21B aan te schaffen. Op de site van sony staat alleen dat het scherm van deze notebook een 'gewoon' X-black LCD scherm heeft, terwijl alle andere notebooks van dit type 2 lampen hebben. Zou dit een verschil uitmaken voor de helderheid of iets dergelijks? Want als ik voor sony kies, dan is het met name het scherm dat voor mij de doorslag geeft.
Heeft iemand al ervaringen met de FE21B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mssn is het een typfout ?
het lijkt me wel stug dat deze het niet heeft ??
mssn kan je het vragen bij klantenservice van sony ?

als je op de link klikt zoe je geen verschil in lampen ?? http://www.vaio-link.com/...ory=0&serie=VGN-FE&m=2278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:40:
mssn is het een typfout ?
het lijkt me wel stug dat deze het niet heeft ??
mssn kan je het vragen bij klantenservice van sony ?

als je op de link klikt zoe je geen verschil in lampen ?? http://www.vaio-link.com/...ory=0&serie=VGN-FE&m=2278
Dat is zo, maar op sony's eigen staat er bij de FE21H achter X-Black-LCD: met 2 lampen.
Bij de FE21B staat dat er niet. :?
Zie:
http://vaio.sony-europe.c...iew&category=VN+FE+Series

Ik ga er maar vanuit dat het een typefout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
volgens mij heeft de F21B geen dubbele lamp... want andere website's geven namelijk dat ook niet aan...
Mischien makkelijk om even een mail te sturen naar sony support... O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Possible op 08-06-2006 12:49 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
in de (papieren) sony folder bij de mediamarkt staat ook dat de FE21B geen dubbele lamp heeft.
lijkt dus de kloppen. hetzelfde staat ook op de stickers op de laptops.

het prijsverschill tussen de FE21B en de andere is ook een paar 100 euro, dus zal haast wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga voor die fe21h. alleen nogsteeds jammer van dat geheugen, dat je dat niet up kan graden. had er graag 2x 1024 667mhz in gehad :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:32:
ik ga voor die fe21h. alleen nogsteeds jammer van dat geheugen, dat je dat niet up kan graden. had er graag 2x 1024 667mhz in gehad :S
edit: hail to c0nd0r ^^ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:39:
in de (papieren) sony folder bij de mediamarkt staat ook dat de FE21B geen dubbele lamp heeft.
lijkt dus de kloppen. hetzelfde staat ook op de stickers op de laptops.

het prijsverschill tussen de FE21B en de andere is ook een paar 100 euro, dus zal haast wel kloppen
Bij vobis is het verschil 150 euro.
Zie: http://www.vobis.nl/?ID=p...=115465&product2ID=115473

Maar de FE21H bied ook wel wat meer dan alleen een dubbele lamp, zoals een 100 GB harde schijf i.p.v een 80 GB, ingebouwde webcam, bluetooth en als ik me niet vergis een geluidskaart:
(Sound Chip: Sigmatel CXD9872 High Definition Audio Codec). Ik weet of dat een voordeel is :/ (mooier geluid??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:58:
[...]

bij computerpirates gaat het wel kost alleen 450 euro extra, denk niet dat je daar op zit te wachten
Bij laptops4u.nl maar 149 meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
atomic frogger schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:53:
ik ben nu sinds een week trotse eigenaar van ee FE21M. Echt een relaxt ding, alleen als ik mijn laptop start vanuit slaapstand mode start msn erg traag.... verder bevalt hij heel goed. zit regelmatig te nfsu2 in de trein :D.
Wat voor toetsenbord heeft die ? en waar besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de batterijduur van de sony vaio's.

Ik ben van plan er ook eentje aan te schaffen, maar als de batterijduur slecht is dan koop ik wel een Asus met dezelfde specs alleen wat "lelijker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:37:
[...]

Wat voor toetsenbord heeft die ? en waar besteld ?
ik geloof dat het een engelse indeling is (was wel even wennen) het Engelse pond tekentje staat op de plaats van het @ en ik heb hem bij me werk besteld (Expert Tromp)

[ Voor 49% gewijzigd door atomic frogger op 12-06-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, Atomic Frogger.

Zou jij mij misschien wat kunnen vertellen over jou ervaringen met betrekking tot de batterijduur?

Alvast bedankt,

Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kick*

Graag wat meer activiteit en antwoorden in dit topic.

Ik ben namelijk ook nog van plan een FE21H te bestellen als mijn aller eerste laptop, en ik denk dat vele andere mensen dit ook doen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:53
ditto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ik heb hem besteld al idd.. maar het wachten is op de levering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:44:
Hey, Atomic Frogger.

Zou jij mij misschien wat kunnen vertellen over jou ervaringen met betrekking tot de batterijduur?

Alvast bedankt,

Tim.
als ik aan het gamen was dan was hij binnen een uur leeg... normaal gebruik rond de 2 uren soms wat meer wat meer soms wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o, dat is niet lang!

Is er geen performance optie op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:06:
:o, dat is niet lang!

Is er geen performance optie op ofzo?
je kan het wel afstellen. maar zodra je gaat gamen moet je wel op vol vermogen, anders trekt hij het niet. De batterij gaat met internetten geloof ik wel wat langer mee. ik zal het eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat begrijp ik, maar ik dacht aan 1,5 uur wanneer je alleen office werk aan het doen bent.

Ik wacht op het resultaat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukdalf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 00:09
Weee!

Net gebeld door leverancier en hij is binnengekomen. Ik kan hem morgen of zaterdag verwachten!

FE21M+ met 7200RPM HD en 2 gieg geheugen!

Beetje gemod dus! Voor nog wat betere prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!

Laat wat horen zodra je hem binnen heb plz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu ook eindelijk de FE21H bestellen nu ik geslaagd ben voor havo.
Ook voor mij is dit m'n eerste laptop. Ik kies hem vooral voor de looks en voor een sony een redelijke prijs/prestatie verhouding.

Ik zal het laten weten wanneer ik hem krijg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Waar heb je hem besteld? ik wacht nu sinds 9 juni op mijn laptop bij laptops4u maar het schiet maar niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:40:
Waar heb je hem besteld? ik wacht nu sinds 9 juni op mijn laptop bij laptops4u maar het schiet maar niet op :(
Ik haal hem gewoon bij Vobis. Daar is die wel iets duurder, maar ik heb het niet zo op die internetwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukdalf
Ik heb hem bij De Greef Computers besteld. Erg goede zaak, belde af en toe ook op of ik misschien een iets duurdere leverancier zou accepteren. Maar uiteindelijk kregen ze gewoon van de eerste leverancier alles gister binnen. Kon ook gewoon geheugen en hardisk upgraden. Alles doet het pikobello.

Zal binnenkort even de batterij uittesten. Het beeld is erg goed, en uit elke hoek goed te bezichtigen, je hoeft does niet je hoofd te bewegen om alles goed te kunnen zien. Vind ik erg belangrijk.

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Ik heb hem zojuist besteld, en hij zou in de loop van volgende week binnen komen :) Ik heb de FE21M besteld, ik ben van plan het gewoon ff een tijdje aan te kijken met de volgens vele hier "trage" hd, ik denk niet dat ik daar ZO een erge last van ga hebben, en anders vervang ik hem over een tijdje gewoon.

Ik heb hem uiteindelijk wel gewoon bij een lokale pc boer besteld, misschien iets duurde, maar dan heb ik iig het gezeik niet met opsturen etc, en ligt dat probleem bij hun. En ik heb het gewoon niet zo op internetwinkels als het om dit soort bedragen gaat.

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukdalf schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:44:
Weee!

Net gebeld door leverancier en hij is binnengekomen. Ik kan hem morgen of zaterdag verwachten!

FE21M+ met 7200RPM HD en 2 gieg geheugen!

Beetje gemod dus! Voor nog wat betere prestaties!
Waar heb je hem besteld? Ik wil namelijk ook een andere harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
waarom loopt iedereen zo te zeuren over die hardeschijf... ik heb er totaal geen problemen mee dat hij minder snel is... je merkt het amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
atomic frogger schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:26:
waarom loopt iedereen zo te zeuren over die hardeschijf... ik heb er totaal geen problemen mee dat hij minder snel is... je merkt het amper.
Dat is mooi om te weten, scheelt me dan weer in de kosten van een 7200rpm hdd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atomic frogger schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:26:
ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
In hoeverre merk je het?

Wanneer heb je er "last" van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br men schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:30:
[...]

In hoeverre merk je het?

Wanneer heb je er "last" van?
gewoon overal, een notebook schijf is toch al een stuk trager. zelfs een 7200 rpm blijft trager dan een desktop schijf. het is maar hoeveel eisen je steld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.

Het is toch wel gewoon mogelijk Windows Media Center eraf te pleuren en er een frisse Windows XP Professional erop te zetten?

Want ik heb nou eenmaal Pro nodig voor mijn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:12:
Even een vraagje.

Het is toch wel gewoon mogelijk Windows Media Center eraf te pleuren en er een frisse Windows XP Professional erop te zetten?

Want ik heb nou eenmaal Pro nodig voor mijn studie.
Tuurlijk als je een Pro licentie hebt.
Waarom zit er eigenlijk MCE op? Er zit toch geen TV kaart in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, dat begrijp ik ook niet helemaal :P.

Ik heb persoonlijk niks met Windows Media Center, maar wel met de Sony Vaio FE21H :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Dukdalf schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:54:
Ik heb hem bij De Greef Computers besteld. Erg goede zaak, belde af en toe ook op of ik misschien een iets duurdere leverancier zou accepteren. Maar uiteindelijk kregen ze gewoon van de eerste leverancier alles gister binnen. Kon ook gewoon geheugen en hardisk upgraden. Alles doet het pikobello.

Zal binnenkort even de batterij uittesten. Het beeld is erg goed, en uit elke hoek goed te bezichtigen, je hoeft does niet je hoofd te bewegen om alles goed te kunnen zien. Vind ik erg belangrijk.

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
Hmm... precies de reden waarom ik deze laptop wil. :) Wel jammer dat de FE21B een lamp minder heeft en dus een lager contrast en helderheid, want ik heb die extra 20 GB hdd, webcam en bluetooth van de FE21H niet nodig. Echt stom dat ze dat customizen alleen voor klanten in de VS doen. :|

Trouwens, je hebt toch geen 667 MHz geheugen gekocht hoop ik? De FE21 ondersteunt niet hoger dan 533 MHz dacht ik...

De FE21H staat nu overigens in de Mediamarkt in Rijswijk. Daar heb ik 'm dus een tijdje staan bewonderen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 21-06-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Aham brahmasmi schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:29:
[...]
Hmm... precies de reden waarom ik deze laptop wil. :) Wel jammer dat de FE21B een lamp minder heeft en dus een lager contrast en helderheid, want ik heb die extra 20 GB hdd, webcam en bluetooth van de FE21H niet nodig. Echt stom dat ze dat customizen alleen voor klanten in de VS doen. :|

Trouwens, je hebt toch geen 667 MHz geheugen gekocht hoop ik? De FE21 ondersteunt niet hoger dan 533 MHz dacht ik...

De FE21H staat nu overigens in de Mediamarkt in Rijswijk. Daar heb ik 'm dus een tijdje staan bewonderen. ;)
Wat kostte ie daar?

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Ik ga ook de FE21M bestellen.
Echter wil ik niet de buitensporige bedragen voor een sony geheugenupgrade betalen.

Op internet heb ik al gezocht naar de benodigde geheugenmodules voor de VAIO, maar ik kan hier niets over vinden.

Op de site van Sony staat bij de specificaties dat er DDR2 533Mhz gebruikt wordt. Betekend dat, dat ik in de pricewatch gewoon een willekeurige set DDR2 PC4200 reepjes kan uitzoeken? Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten?

Ik heb er een paar gevonden, kunnen jullie aangeven of die zekerweten gaan werken?
OCZ Gold PC4200 DDR2 2048MB Dual Pack - pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL3 (OCZ, OCZ25332048ELGEGXT-K)
Kingston 1GB PC4200 DDR2 ECC CL4 - pricewatch: 1GB PC4200 DDR2 ECC CL4 (Kingston KVR533D2E4/1GI)

Ook zit ik aan een hard disk upgrade te denken. Ook hier weer weinig info over kunnen vinden.
Iemand enig idee of deze compatibel is?

Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB):
pricewatch: Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

Het zou leuk zijn als ik voor het geld dat Sony voor 1024 MB extra geheugen vraagt, ik 2GB EN een 7200 rpm schijf kan kopen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Veel natuurlijk. 1529 als ik het me goed herinner.

@Nixsos: nooit gehoord van SO-DIMM's? :) Gewone dimms zijn veel te groot en passen niet in laptops. In de pricewatch staat gewoon de categorie "SO DIMM (Laptopgeheugen) (153)". Daar staat echter niets bij over compatibiliteit met bepaalde laptops. Mijn broer had wel geheugen gevonden dat compatible is met zijn Dell Inspiron 9400 dus het moet wel uit te vinden zijn...

Wat betreft die harddisk: je moet niet de ATA maar de SATA interface hebben. Deze dus: pricewatch: Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, SATA150, 8MB)

Deze Seagate wordt waarschijnlijk wel een stuk minder warm dan die Hitachi, die dan wel wat sneller zal zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-06-2006 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukdalf
Ben ik weer,

Na een weekje zijn hier dan mijn ervaringen.

Ik speel Everquest2 op de laptop en dat gaat echt zonder problemen. Ik vindt de prestaties net iets beter dan mijn athlon xp 64 3200+ met x800 kaartje erin. Daar ben ik dus zeer tevreden mee. Als je gamed dan doet de batterij het echt niet lang, maar als je gewoon wat office gebruikt of beetje aan het programmeren bent dan gaat de batterij best lang mee. Ga regelmatig van Amsterdam naar Vlaardingen en het komt er opneer dat ik zonder problemen kan werken op mijn laptop op de heen en terug weg. Ook nog wat fotoes geslideshowt en toen ik terug was was er nog 25% batterij over. Voor mij is dit genoeg, maar als je echt mobiel wilt werken dan is deze computer niet ideaal. Ik schat zo een 3 uur officen moet toch wel lukken.

Het toetsenbord is engels, dat was wel even wennen. Ik weet niet wat ik hier aan kan doen. Ik wil eigenlijk de gewone layout van de toetsen. Het is echter niet een grote ramp, want zo erg verschilt het nou ook weer niet.

Windows Media Center zorgt voor nog geen speciale nadelen. Het ziet er veel mooier uit dan Windows XP.

Verder zit er een hele hoop suffe trialware op. Die heb ik er allemaal meteen af geknalt. Ga toch echt niet betalen voor half slechte software, zoals norton firewall en anti software, of ghost.

Verder draait ie als een trein en wordt ie niet belachelijk warm als je dat vergelijkt met een apple van dezelfde prijsklasse.
Hier nog de specs:
  • Sony Vaio FE21M
  • ipv 2 reepjes 512 533 geheugen - 2 reepjes 1024 533 geheugen
  • 80g harddisk 7200 RPM ipv de 160g harddisk 4200RPM
heb er 1909 euro voorbetaald. en kreeg er nog een tas bij ook. Super geregeld door De Greef Computers.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook te twijffelen over een FE 21H maar toen ik van de week bij paradigit even binnenstapte vond ik hem toch vrij zwaar en dik ,

ik heb besloten nu voor een 13.3inch vaio te gaan , de nieuwe SZ2M/B , hij bevat eigenlijk dezelfde specs als de FE 21 maar is alleen wel ruim een kilo lichter met een gewicht van 1.85 KG en de accuduur zou veel langer zijn.

PS : aan het scherm van de FE21 H kan hij NET niet tippen , dat ziet er echt perfect uit zeg !! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Euc- schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:48:
Ik heb hem zojuist besteld, en hij zou in de loop van volgende week binnen komen :) Ik heb de FE21M besteld, ik ben van plan het gewoon ff een tijdje aan te kijken met de volgens vele hier "trage" hd, ik denk niet dat ik daar ZO een erge last van ga hebben, en anders vervang ik hem over een tijdje gewoon.

Ik heb hem uiteindelijk wel gewoon bij een lokale pc boer besteld, misschien iets duurde, maar dan heb ik iig het gezeik niet met opsturen etc, en ligt dat probleem bij hun. En ik heb het gewoon niet zo op internetwinkels als het om dit soort bedragen gaat.
Helaas nog steeds niks gehoord, ik wacht vandaag nog af en anders hang ik morgenvroeg aan de telefoon

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik vandaag heb ik mijn Sony VAIO FE21H binnen gekregen. Ik zal deze week nog een kleine review maken met foto's erbij etc :D
In tegensteling wat maxi_mus zei: ik vind deze laptop dus echt NIET dik... heel plat en helemaal niet zwaar 2,8kg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:12:
Ik zat ook te twijffelen over een FE 21H maar toen ik van de week bij paradigit even binnenstapte vond ik hem toch vrij zwaar en dik ,

ik heb besloten nu voor een 13.3inch vaio te gaan , de nieuwe SZ2M/B , hij bevat eigenlijk dezelfde specs als de FE 21 maar is alleen wel ruim een kilo lichter met een gewicht van 1.85 KG en de accuduur zou veel langer zijn.

PS : aan het scherm van de FE21 H kan hij NET niet tippen , dat ziet er echt perfect uit zeg !! _/-\o_
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de SZ2M/B. Ik wil graag een nieuwe laptop, maar geen 15,4 inch. 13,3 zou ideaal zijn voor mij.

Alleen vraag ik mij af of die Geforce 7400 dedicated geheugen heeft ofniet. Ik wil er namelijk wel af en toe een spelletje op kunnen spelen....

Heeft iemand misschien ergens een review van deze laptop? ik kan er namelijk geen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spydoggie schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:43:
[...]

Ik ben ook zeer geinteresseerd in de SZ2M/B. Ik wil graag een nieuwe laptop, maar geen 15,4 inch. 13,3 zou ideaal zijn voor mij.

Alleen vraag ik mij af of die Geforce 7400 dedicated geheugen heeft ofniet. Ik wil er namelijk wel af en toe een spelletje op kunnen spelen....

Heeft iemand misschien ergens een review van deze laptop? ik kan er namelijk geen vinden.
Op de sony site staat dat de kaart maximaal 192MB geheugen kan aanspreken ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
De videokaart heeft 64mb dedicated geheugen (64 bit met 4 pipelines) en als ie het nodig heeft trekt ie nog eens max 192 uit je ram geheugen. Voor af en toe een spelletje moet dit genoeg zijn. Kies je voor de FE21m dan heb je de geforce 7600 en die heeft 128 mb dedicated geheugen (128 bit met 8 pipelines) en is wel een stukje sneller!
Correct me if im wrong.

[ Voor 57% gewijzigd door Stephanoff op 01-07-2006 23:12 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Euc- schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:31:
[...]

Helaas nog steeds niks gehoord, ik wacht vandaag nog af en anders hang ik morgenvroeg aan de telefoon
Maandag ga ik hem ophalen als het goed is, ik kan niet wachten :)

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
weet iemand mischien hoe ik de FN knoppen kan gebruiken? Ik heb Windows XP + SP2 geinstalleerd alles werkt nu, beeld geluidn wifi bluetooth etc alleen ik kan de FN knoppen niet gebruiken. Weet iemand mischien welke utils je daar voor moet hebben ? Als ik ze van de sony site download krijg je een hele lijst met programma's
PS: Ik heb de Sony FE21H

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 02-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Euc- schreef op zondag 02 juli 2006 @ 02:01:
[...]

Maandag ga ik hem ophalen als het goed is, ik kan niet wachten :)
En de eerste post van de FE21M, super! Scherm is super, zit nu in de tuin een beetje te internetten. Zal later van de week eens een uitgebreidere review schrijven :)

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuecy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 05:16
Ik wil ook zoon vaio FE21H alleen wel met linux...

Maar kan iemand vertellen welke netwerk kaart of netwerk driver er wordt gebruikt. Daar hangt het een beetje van af. Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 22:17
Ik zit te twijfelen tussen de 'M' en de 'H' variant. Belangrijkste verschillen tussen die 2:
  • Grafische kaart: M heeft GeForce 7600 waar de H maar een 7400 heeft
  • M Harddisk: M groter maar trager; H kleiner maar sneller
Dat is wat ik heb kunnen vinden; mis ik nog iets? En wat is het effect van die tragere disk; is dat merkbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 04-07-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
edit: al gevonden :)

[ Voor 91% gewijzigd door Possible op 05-07-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Ik ben ook van plan de M versie te kopen. Ik zat eerst ook te denken aan de H of die andere omdat ze goedkoper zijn maar achteraf wil ik niets inleveren aan kwaliteit. Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat de 4200 rpm disk stiller en koeler is en dat het snelheidsverschil niet erg merkbaar is. Daarbij is de 7600 stukken beter dan 7400. Lees mijn post hiervoor.
En volgens mij heeft de M versie twee lampen oid... maar ik ben er nog niet uit wat dat inhoud en of dat wel zo is. Iemand enig idee hoe dat zit?
Ook dacht ik gelezen te hebben dat de batterij van M versie iets van een kwartiertje langere meegaat t.o.v. de andere 2.

[ Voor 11% gewijzigd door Stephanoff op 05-07-2006 17:09 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukdalf
twee lampen betekend dat het scherm beter belicht is; namelijk van onder af en van boven af.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de andere 2 laptops in hoeverre de batterij langer stand houdt. Maar als je echt voor batterij duur gaat, moet je niet deze laptop hebben.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Stephanoff schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:51:
En volgens mij heeft de M versie twee lampen oid... maar ik ben er nog niet uit wat dat inhoud en of dat wel zo is. Iemand enig idee hoe dat zit?
Ook dacht ik gelezen te hebben dat de batterij van M versie iets van een kwartiertje langere meegaat t.o.v. de andere 2.
Heeft de FE21H ook. Alleen de FE21B heeft slechts een lamp, helaas.

Ik heb ook nog wat zitten zoeken naar andere goedkopere laptops (MSI laptopjes), maar ik ben bang dat ik toch aan een Sony ' vast zit', omdat ik gewoon de beeldkwaliteit het belangrijkste aan een laptop vind. De lage resolutie van 1280x800 vind ik alleen een behoorlijk groot nadeel bij een 15,4" scherm. Waarom kunnen ze niet een (optioneel) 1400x1050 paneeltje maken ofzo, want 800 beeldlijnen is gewoon erg weinig... :/ De Dell Inspiron 6400 kun je krijgen met 1680x1050 paneel, maar de kijkhoek zal daarbij wel net zo slecht zijn als bij de 1920x1200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:45
Ik weet dat dit geen topic over de SZ2M/B is, maar ik heb deze laptop op het oog en kan echt nergens een review ervan vinden, ook zag ik hier al eerder reacties over deze bak en het leek me onnodig om er zelf een apart topic over te openen aangezien ik er nog niets over kan verkondigen.

Mijn vraag is dan ook of er iemand deze laptop al in huis heeft en er misschien een klein stukje over wilt schrijven. Dingen zoals de werkelijke batterijduur met gebruik van photoshop en office lijken me wel interessant om van mensen te horen die er echt wat over te vertellen hebben.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Weet iemand toevallig hoe je het opstart scherm van de FE21H/M series sneller kan laten opstarten? je krijgt zeg maar eerst een scherm te zien met VAIO Phoenix bios en into logo's. Aangezien dit best lang duurt met opstarten vroeg ik me af of dit te versnellen is, want ik heb helaas niks in de bios kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Possible schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:56:
Weet iemand toevallig hoe je het opstart scherm van de FE21H/M series sneller kan laten opstarten? je krijgt zeg maar eerst een scherm te zien met VAIO Phoenix bios en into logo's. Aangezien dit best lang duurt met opstarten vroeg ik me af of dit te versnellen is, want ik heb helaas niks in de bios kunnen vinden.
Onnodige troep die automatisch opstart verwijderen/uitschakelen en BootVis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
en hoe verwijder ik dit dan? aangezien ik niks in de bios kan vinden die alles kan disablen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat er nog steeds vaio FE20 in de TT. het moet toch FE21 zijn :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merkbaar verschil is er tussen een 4200 rpm en een 5400 rpm harde schijf?
Alles gaat trager, maar is dat echt serieus trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:45:
weet iemand mischien hoe ik de FN knoppen kan gebruiken? Ik heb Windows XP + SP2 geinstalleerd alles werkt nu, beeld geluidn wifi bluetooth etc alleen ik kan de FN knoppen niet gebruiken. Weet iemand mischien welke utils je daar voor moet hebben ? Als ik ze van de sony site download krijg je een hele lijst met programma's
PS: Ik heb de Sony FE21H
Hey ik zag dat je de software voor de knoppen had gevonden , kun je me misschien vertellen waarik ze kan downloaden , of als je ze misschien kunt mailen ?

Alvast bedankt,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hier nog een aankomend student die <3 is op deze Sony-reeks... 8)

Ik twijfel eigenlijk nog behoorlijk, ik wilde eerst een Asus van 1100€ kopen, maar deze Sony's zien er veel steviger en mooier uit. Ook is het scherm heel fijn :)
Het probleem is echter, kies ik de B, de H, of de M-versie? (http://tweakers.net/pricewatch/cat/505, FE21 dus)

De B is lekker goedkoop, 1 lamp is toch voldoende, HDD groot genoeg, en de accuduur zal dus nét iets langer zijn.
Wat ik eigenlijk erbij wil is Bluetooth, om een draadloze muis te kunnen gebruiken zonder zo'n stom ontvangertje wat buiten de laptop hangt.
Als ik echter de versie met deze blauwe tandjes wil moet ik er wel dik 100 euro extra voor betalen, ik las namelijk n pagina terug dat alleen de H en M-versies Bluetooth hebben.

Zijn er andere verschillen waar ik op moet letten, en is Sony wel echt beter?
Mensen die hem hebben: Hoe 'voelt' de behuizing, is het plastic of is het metaal? Voelt hij comfortabel (vooral ivm warmte)?
En vooral: Is het misschien beter om 100 euro te besparen en voor Asus te gaan (die al wel Bluetooth heeft!) ipv deze Sony's, of een laptop uit de FS-serie van Sony te nemen?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukdalf
De behuizing voelt goed aan, heb geen idee of het metaal is.
Zoals je al aangaf is het scherm erg fijn, en ik heb de versie met 2 lampen dus weet niet precies het verschil, maar het scherm is voor mij 1 van de belangrijkste dingen voor een laptop. Ik kan bijna vanuit elke hoek het scherm duidelijk zien, alleen verkleuren de kleuren in extreme hoeken.
De warmte valt bij normaal gebruik enorm mee; je kan hem gewoon op je schoot houde, maar ikzelf vind dat niet de beste positie om lang te tikken. Alleen als ik spellen speel is het op je schoot zetten van de computer niet aan te raden.;-)

Succes met kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vooral: Is het misschien beter om 100 euro te besparen en voor Asus te gaan (die al wel Bluetooth heeft!) ipv deze Sony's, of een laptop uit de FS-serie van Sony te nemen?
Zelf raad ik je aan als je de bluetooth zo belangrijk vind (muis gebruik), om maar voor een Asus te gaan. Reden hiervoor is omdat de meeste 15.4 inch Sony laptops niet echt zuinig zijn met de accu. (dacht max 3 uur)

Aantal laptops die aardig aan jou wensen kunnen voldoen:Nou ligt de keus bij jou, ga je voor de beauty (Sony) or the beast (Asus) :P

Als het aan mij lag, wist ik het wel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:02:
[...]

Zelf raad ik je aan als je de bluetooth zo belangrijk vind (muis gebruik), om maar voor een Asus te gaan. Reden hiervoor is omdat de meeste 15.4 inch Sony laptops niet echt zuinig zijn met de accu. (dacht max 3 uur)

Aantal laptops die aardig aan jou wensen kunnen voldoen:Nou ligt de keus bij jou, ga je voor de beauty (Sony) or the beast (Asus) :P

Als het aan mij lag, wist ik het wel. >:)
Hm, ik heb ze idd allemaal eens doorgekeken, ik denk dat ik dan toch een Asus ga kiezen, maar op het moment dat ik weer zo'n O+ - Sony zie zal ik gelijk weer overstappen... :X

Maarja, één ding weet ik zeker, ik blijf nog zeker een paar weken op mn 'oude' laptop werken (Compaq P4-M 2Ghz dingetje, werkt opzich wel aardig), later maak ik wel een apart topicje aan voor de precieze keus.

Voorlopig blijft het echter tussen deze twee: Sony FE21B en een Asus A6 *
* De Asus A6JC-Q097P is weer wat sneller, maar heeft geen BT dacht ik, A6KT-Q006H heeft dit weer wel, maar heeft 'maar' een Turion, ik weet niet hoe de prestaties zich vehouden bij die twee, maar ik heb nog veel uit te zoeken als ik een Asus wil. Kunnen ze bij Asus niet gewoon een notebook-selector programmatje maken die vanzelf de beste laptop uit hun mega-assortiment kiest? :/

Nu ik deze post getypt heb denk ik opeens weer aan die Sony, it almost makes me switch again :X

edit: Welke zou jij dan eigenlijk kiezen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 13-07-2006 13:31 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthPlastic schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:30:
[...]

Hm, ik heb ze idd allemaal eens doorgekeken, ik denk dat ik dan toch een Asus ga kiezen, maar op het moment dat ik weer zo'n O+ - Sony zie zal ik gelijk weer overstappen... :X

Maarja, één ding weet ik zeker, ik blijf nog zeker een paar weken op mn 'oude' laptop werken (Compaq P4-M 2Ghz dingetje, werkt opzich wel aardig), later maak ik wel een apart topicje aan voor de precieze keus.

Voorlopig blijft het echter tussen deze twee: Sony FE21B en een Asus A6 *
* De Asus A6JC-Q097P is weer wat sneller, maar heeft geen BT dacht ik, A6KT-Q006H heeft dit weer wel, maar heeft 'maar' een Turion, ik weet niet hoe de prestaties zich vehouden bij die twee, maar ik heb nog veel uit te zoeken als ik een Asus wil. Kunnen ze bij Asus niet gewoon een notebook-selector programmatje maken die vanzelf de beste laptop uit hun mega-assortiment kiest? :/

Nu ik deze post getypt heb denk ik opeens weer aan die Sony, it almost makes me switch again :X

edit: Welke zou jij dan eigenlijk kiezen O-)
Als ik tussen de Asus en de Sony moest kiezen zal ik voor de A6T-AP008B. Dit vanwege de 64bits voorbereiding (Vista), duo core van AMD en de grafische kaart (presteert beter dan de ATI x1600). Bluetooth is niet zo belangrijk voor mij.( je krijgt trouwens bij deze laptop een muis en een Asus tas kado) bespaar je daar weer kosten op :+

Trouwens, vergeet niet dat je een laptop koopt voor een aantal jaartjes, beter nu goede specificaties uitkiezen en geen design nemen dan over een aantal jaartje mee zitten dat de design niet meer in is en wat mindere specificaties. Verder is de support van Asus volgens vele topics zeer goed te noemen.

Off topic, het bedrag voor garantie verlenging van Sony vindt ik ook weer belachelijk duur. bijna 250 euro voor het verlengen 1 jaar naar 3 jaar garantie.

Wat betreft deze probleem:
Gewoon voor een Asus gaan, probleem opgelost >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook al naar de Toshiba Satellite A100-253 gekeken. Deze biedt misschien nog wel betere specificaties dan de sony voor een veel lagere prijs.
http://nl.computers.toshi...vice=NL&PRODUCT_ID=116161
Het is maar een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuecy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 05:16
heej heb net zoon sony ding in huisgekregen, dus ik heel braaf images maken van alle partities en tijdelijk maar even op de d schrijf laten staan. Er stond trouwens ook nog een of andere sony cd op de d schrijf. Wat doet dat k* ding tijdens de installatie. Formateert ie de D schrijf alle orginele images weg. 8)7 Geen idee wat die sony tools op de d schrijf waren, maar ben wel nieuwschierig. Dus als je images maakt voordat je de eerste keer windows opstart, doe dat dan niet op de D schrijf.. :+

Voor de rest prima apparatie met goede hardware en intel netwerkkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:24:
heb je ook al naar de Toshiba Satellite A100-253 gekeken. Deze biedt misschien nog wel betere specificaties dan de sony voor een veel lagere prijs.
http://nl.computers.toshi...vice=NL&PRODUCT_ID=116161
Het is maar een idee ;)
Een sony vaio koop je ook niet omdat hij zo goedkoop is, maar om zijn uitstekende scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als student zou ik zeggen, neem die Asus! We hebben zelf ook een Vaio, waar nog nooit iets mis mee is gegaan, hij is nog zoals nieuw.

Maar, hij moet wel een jaar of 3 meegaan voor een student, en je neemt hem elke dag mee. De vaio gaat ook iedere dag op stap, maar wel met de auto.Als je je laptop iedere dag meeneemt met het openbaar vervoer, moet hij wel goed stevig zijn. En er kan als student ook meer gebeuren.

Daarom neig ik zelf ook naar een Asus ipv Sony. Want de garantie is bij Asus wel beter, en naar het schijnt is de aftersales bij Sony schandalig slecht.

Maar aan de andere kant, de Vaio's zijn :9~ , alleen ben ik bang dat er in die 3 jaar tijd iets ermee gebeurd en dat ik dan niet kan terugvallen op een deftige aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Heeft iemand enig idee of de toetsen van de vaio snel vies worden omdat ze behoorlijk wit zijn en of de verf niet loslaat(wat ik eerder ergens heb gelezen)?

Ik zit ook te twijfelen tussen de A6Ja-Q073h, Toshiba A100-159 en de FE21m... De eerste twee hebben betere specs en zijn goedkoper maar halen het niet bij de schoonheid, stilte en lage warmteproductie van de VAIO. Ik zit echt zwaar te twijfelen. :X

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Stephanoff schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:21:
Ik zit ook te twijfelen tussen de A6Ja-Q073h, Toshiba A100-159 en de FE21m... De eerste twee hebben betere specs en zijn goedkoper maar halen het niet bij de schoonheid, stilte en lage warmteproductie van de VAIO. Ik zit echt zwaar te twijfelen. :X
Het grootste verschil tussen Sony VAIO laptops en alle andere laptops is de beeldkwaliteit van het scherm. Dit geldt zeker voor de FE21H/M die twee lampen voor de backlight hebben. Als je voor een ander merk kiest heb je gewoon sowieso een scherm met een fors minder grote kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Stephanoff schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:21:
Heeft iemand enig idee of de toetsen van de vaio snel vies worden omdat ze behoorlijk wit zijn en of de verf niet loslaat(wat ik eerder ergens heb gelezen)?

ik heb nu ongeveer 2 maanden de Fe21M en mijn keyboard is nog helemaal schoon en de verf zit er allemaal nog netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag gehoord dat het type VGN-FE21M in september zou vervangen worden door een nieuwer type... klopt dit?
Want ik ben namelijk van plan me er zo eentje aan te schaffen maar als er nu volgende maand een nieuw en verbeterd type voor in de plaats komt, dan wacht ik misschien beter nog even...

Hopelijk weet er iemand hier iets meer over.

Greetingz en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:53:
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag gehoord dat het type VGN-FE21M in september zou vervangen worden door een nieuwer type... klopt dit?
Want ik ben namelijk van plan me er zo eentje aan te schaffen maar als er nu volgende maand een nieuw en verbeterd type voor in de plaats komt, dan wacht ik misschien beter nog even...

Hopelijk weet er iemand hier iets meer over.

Greetingz en alvast bedankt!
Het zou inderdaad wel logisch zijn als tegen die tijd de eerste Core2Duo's in de nieuwe Vaio's verschijnen. Waar heb je dat gelezen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een infomailtje gestuurd naar mijn lokale pc-verkoper over de FE21M...
Een extractje uit het antwoord dat ik van hem kreeg:
"Bij mijn normale leverancier namen ze hem nog 1 keer binnen, maar deze waren allemaal al besteld door andere winkels. Daarna kwam hij niet meer op stock omdat het type in september door een ander type zou vervangen worden."

EDIT: ik heb net getelefoneerd met een Sony Center hier in de buurt en die vertelden me dat ze dat type niet meer binnennemen en dat ze begin september uitgenodigd zijn op de voorstelling van het nieuwe gamma waarbij ze dan zelf pas alle informatie zullen krijgen.

Ik zal dus best nog even wachten met m'n laptop aan te schaffen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd met welke nieuwe modellen ze op de proppen komen. Ik verwacht als vervanging voor de FE21M een Core2Duo variant (E6300 of E6400) met minstens een 80 gb 5400rpm hdd erin.
Aan de videokaart zullen ze niet veel veranderen verwacht ik. Een 7600Go met 256mb ipv 128 zou wel mooi wezen trouwens :P Als dit alles een prijskaartje van rond de 1600 euro krijgt ben ik dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hopen dat de nieuwe modellen niet al te prijzig worden dan... Ik vind het een beetje zonde om nu een laptop met een Core T2300 (2400?) te kopen als deze zeer binnenkort vervangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Hmm sony's FExxx series hebben ook een korte levensduur zeg. Ik heb zelf een FE11M (Februari 06) en na amper 3 maanden werd deze opgevolgd door FE20M en nu dan weer een nieuwe type na amper 3 maanden? Wat zijn ze ingodsnaam aan het doen daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Miki schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:45:
Hmm sony's FExxx series hebben ook een korte levensduur zeg. Ik heb zelf een FE11M (Februari 06) en na amper 3 maanden werd deze opgevolgd door FE20M en nu dan weer een nieuwe type na amper 3 maanden? Wat zijn ze ingodsnaam aan het doen daar 8)7
Heeft te maken met de processoren van Intel denk ik he? Ze kunnen natuurlijk niet met een Pentium M blijven aankloten als iedereen al een Core Duo heeft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orgus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01-2020
Hallo,

ben al een tijdje bezig aan een clean install voor deze laptop. Maar momenteel heb ik nog enkele problemen:

- het programma voor de S knoppen in te stellen wil niet werken (foutmelding: "Toepassing kan niet worden gestart", deze foutmelding is wel in hetzelfde design als alle andere VAIO programma's)

- het programma van de Webcam wil ook niet werken, normaal gezien startte het automatisch op wanneer de webcam gebruikt werd...

Ik heb volgende applicaties geïnstalleerd (in volgorde):
- Sony_Shared_Library
- SonyUtils_DLL
- Setting_Utility_Series
- Camera_Utility
- Event_Services
- Wireless_Switch_Setting_Utility

De rest zou normaal gezien niet nodig zijn denk ik. Ook het control center installeren was geen oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt!

(topic zonder succes dat ik ervoor had hier: Sony VAIO FE21M Clean install denk dat ik in dit topic beter zal kunnen geholpen worden... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bij sommige shops bieden ze de FE31-serie al aan. Hier staan ze bijvoorbeeld, maar de levertijd is natuurlijk niet duidelijk aangegeven. Ben benieuwd wat ze morgen antwoorden op mijn e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Aham brahmasmi schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:05:
Bij sommige shops bieden ze de FE31-serie al aan. Hier staan ze bijvoorbeeld, maar de levertijd is natuurlijk niet duidelijk aangegeven. Ben benieuwd wat ze morgen antwoorden op mijn e-mail.
Vind alleen de T5600 tegenvallen in het topmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Net even met plovershop.nl gebeld over de FE31; volgens de leverancier worden de FE31H en M in de eerste of tweede week van oktober verwacht, aldus de meneer die ik aan de telefoon kreeg. Jammer dat ik nu meteen een laptop nodig heb... denk dat ik maar voor een Compal of Zepto laptop ga met Core 2 Duo en 1680x1050 scherm. Tenzij die een levertijd van meer dan een week heeft bij zepto / laptops4u. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
orgus schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:44:
Hallo,

ben al een tijdje bezig aan een clean install voor deze laptop. Maar momenteel heb ik nog enkele problemen:

- het programma voor de S knoppen in te stellen wil niet werken (foutmelding: "Toepassing kan niet worden gestart", deze foutmelding is wel in hetzelfde design als alle andere VAIO programma's)

- het programma van de Webcam wil ook niet werken, normaal gezien startte het automatisch op wanneer de webcam gebruikt werd...

Ik heb volgende applicaties geïnstalleerd (in volgorde):
- Sony_Shared_Library
- SonyUtils_DLL
- Setting_Utility_Series
- Camera_Utility
- Event_Services
- Wireless_Switch_Setting_Utility

De rest zou normaal gezien niet nodig zijn denk ik. Ook het control center installeren was geen oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt!

(topic zonder succes dat ik ervoor had hier: Sony VAIO FE21M Clean install denk dat ik in dit topic beter zal kunnen geholpen worden... ;) )
Wat ik heb gedaan is een Clean install met alleen de eerste recovery CD en de tweede niet gebruikt. Op deze manier heb je zeer weinig meuk al voorgeinstalleerd. De paar dingetjes die er staan kun je eenvoudig verwijderen. Hij vraagt na de eerste keer opstarten om de tweede DVD maar deze hoef je niet te gebruiken. Dit werkt prima bij mij! 8)7

Ik zit nu alleen zelf te twijfelen of ik mijn FE21H zal upgraden met een Core 2 processor... Iemand enig idee of dit wel de moeite waard is( tijd + geld + perfomance winst meegenomen)?

[ Voor 6% gewijzigd door Stephanoff op 29-09-2006 17:42 ]

Gasloos sinds 2018.

Pagina: 1 2 Laatste