Sony Vaio fe31h Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 21:09
Sony Vaio Fe31H (VGN-FE31H)

Afbeeldingslocatie: https://product.onetrail.net/3party/Cnet/large/4968CE70-2EA4-4368-8696-936D4A2635FD.jpg

* Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
* Intel Centrino Duo
* Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T5500 (1.66Ghz)
* Bussnelheid: 667Mhz
* L2 Cache: 2MB
* Chipset: Intel 945PM
* Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
* Videokaart: nVidia GeForce Go 7400 256MB
* Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.90
* LAN 100Mbit
* WLAN 54Mbit
* 1x PCMCIA II, 1x Express Card
* 3x USB2.0
* 1x Firewire
* TV-Out: S-VHS
* 5 in 1 Card Reader
* Webcam 0.3 Megapixel
* Bluetooth
* Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005
* Afmetingen: 366x274x26mm
* Gewicht: 2,8kg

Sinds gisteren heb ik een FE31h.

Hij ziet er echt prima uit echt een prima apparaat, maar out of the box is het nou niet echt fijn qua software. Er zit echt zoveel troep op dat ding niet tegeloven. Het maakt hem traag als stront, er liepen na de eerste keer booten al 63 taken!!
Waar ik me over verbaasde was dat de dvd drive het niet bleek te doen in Sony's Windows MC :| daar blijken meer mensen last van te hebben. Ik dacht eerst nog dat ik een kapotte drive had maar dat bleek na een test in dos niet zo te zijn.

Ik was bij een vriend om wat te doen voor een website maar dat ging niet echt door want ik kon weinig met het netwerk/internet.
Internetten ging nog prima maar zodra ik me bezig wou houden met ftp en dergelijke kapte hij er gewoon mee. Bestanden delen net zo, hij wou gewoon niet doen wat ik wou :( ik kwam niet eens op mijn eigen gedeelde mappen! Ik had het helemaal gehad met de voor geïnstalleerde software van Sony zelf.

Toen ik weer thuis was heb ik hem meteen geformatteerd en er een schone OS op gezet.
Bijna alles deed het meteen zoals ik dat wou :) (tijdelijke) opluchting.

Na wat ge vogel had ik eindelijk alle drivers geïnstalleerd, op een na.....de geluidskaart drivers van Sigmatel.

Zodra ik de Audio drivers wil installeren dan krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.djzeec.nl/CC/Sigmatel.jpg

Zoals je op het plaatje kan zien moet ik rebooten en nog is proberen maar dat helpt niet.
Iemand hier een oplossing voor? of met het zelfde probleem?

zou een admin Ervaringen uit de topic titel willen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192158

Ik heb zelf ook een sony 31h mijn ervaringen zijn dat het scherm een zeer slechte inkijkhoek heeft
ik had eerst een 31m en die had donkere hoeken op het scherm maar wel een veel betere in kijk hoek.

De 31h heeft ook maar 1 lamp in tegenstelling tot wat op div website's staat.

Het probleem met je geluids driver's is dat je 1 van je hotfix moet installeren ik weet niet precies welke.

MVG Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Wow, dit klinkt echt als een slecht geconfigureerd systeem wat je daar zo uit de doos haalt. Lijkt me niet dat Sony dit nastreeft bij de ontwikkeling van de VAIO's. Een VAIO kwam altijd nog op de tweede plaats (na een Apple) op mijn verlanglijstje, maar ik begin nu toch te twijfelen.
Jammer ook weer dat een DVI uitgang mist, dat is niet waarom ik een DVI monitor heb gekocht, begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat had die fe21h die ik even onder handen had ook. Ik heb nog nooit zo veel nutteloze software gezien, dramatisch was het. Het had een snelle laptop moeten zijn maar uit de doos was het 3 keer niks. Alles handmatig zitten verwijderen en nu is hij/zij wel snel :) Valt me wel erg tegen van sony..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Anoniem: 192158 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:41:
Ik heb zelf ook een sony 31h mijn ervaringen zijn dat het scherm een zeer slechte inkijkhoek heeft
ik had eerst een 31m en die had donkere hoeken op het scherm maar wel een veel betere in kijk hoek.

De 31h heeft ook maar 1 lamp in tegenstelling tot wat op div website's staat.

Het probleem met je geluids driver's is dat je 1 van je hotfix moet installeren ik weet niet precies welke.

MVG Ruud.
Dat van de inkijk hoek ben ik niet met je eens. Want ik heb veeeeel slechtere gezien, zoals de Fujitsu Siemens laptop van een vriend van me. Dat is pas een drama.

Dus een hotfix maar welke? :) hehe

Wat ik nog het meest storend aan het software pakket vond was Norton's gekloot, die liet me dus gewoon het netwerk niet op.

Op een forum kwam ik bij deze hotfix kb865321 maar die kan ik nergens downloaden.

http://www.hwupgrade.it/f.../index.php/t-1148899.html ken geen Italiaans maar het is het enigste forum over de fe31h volgens mij?

Owja is er ook een hotfix voor de webcam? want als je die niet uitgeschakeld hebt dan wil windows niet afsluiten of wat dan ook....

[ Voor 16% gewijzigd door SoeperKees op 27-10-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Nou ik heb opgelost lijkt het.

In het FE11B topic werd er gezegd dat de packard bell/realtek drivers zouden helpen en dat blijkt ook nog te werken ook :)

Ik heb het gedaan als volgt:

1. De Realtek packard bell drivers realtek_hda_audio_5301.exe geinstalled
2. Vroeg hij paar keer om bestanden die in je Driver pakket zit die op je hd stonden (Modem dir en Audio dir)
3. Setup.exe laten lopen van de drivers die echt bij de SigmaTel horen (die in de audio dir zit), toen kreeg ik de fout melding dat hij niet aanwezig was op me systeem niet meer. Blijkbaar zit die hotfix in die packard bell setup.

Ik heb hem nog niet uitvoerig getest, maar het lijkt er op dat hij het gewoon goed doet.

Edit:

Ok ik heb even in de map gekeken van die realtek installatie en daar zit dus die fix in kb835221.exe om precies te zijn.

Die fix zit op mijn server: http://www.djzeec.nl/CC/kb835221.exe

[ Voor 16% gewijzigd door SoeperKees op 29-10-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Hmm ben er achter gekomen dat sony een partitie maakt waar recovery spul op staat van 8 gig maar ik krijg die partitie niet aan de praat :(

Ook niet met partition magic. Dus daar staan waarschijnlijk belangrijke bestanden op die ik toch wel nodig heb voor een aantal problemen, zoals de camera....

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk heb je geen recovery DVD gemaakt, maar op de sony site staan volgens mij alle drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij het formateren heb je toen C geformateerd of ook de D partitie.
Als alleen C is geformateerd dan moet je bij het opstarten wachten op het Vaio logo en dan F10
of F11 indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Als je een sony laptop koopt dan zal hij bij de eerste start een aantal vragen stellen van de setup. (taal, keuze toetsenbord indeling, netwerk instellingen, etc...)Daarna kom je in windows en zal er een windows-ballontje komen met de vraag of je een mediakit wilt maken. Dit zijn de recoverycd's. Dat is simpel een lege dvd in het laadje leggen en twee keer op [ok] drukken ofzow. Met die dvd's kan je dus je ook je laptop 'orgineel' maken. (zoals je hem kocht).

Wat ik niet van je snap is dat je niet gewoon metteen terug ging naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Daar komen dit soort problemen wel eens voor en binnen een dag zullen ze daar echt wel een oplossing voor weten of ze zullen hem zelf recovery uitvoeren. (om te kijken of dat helpt, of voor een andere oplossing zorgen)

Nu hangt het totaal vanaaf (en dat meldt je niet in je post) hoe je die nieuwe windows hebt geinstaleerd. Is dit met die recoverycd's/mediakit die je hebt gemaakt? Of met een eigen XP? Want als het dat laatste is, heb je misschien ook de toegang tot de recovery partitie aangepast waardoor hij misschien niet meer daarvan is op te starten.

Mijn advies, niet verder klooien en gewoon teruggaan naar de winkel.

edit:
F10 proberen bij opstarten is inderdaad de methode op de recovery op te starten.
Bij sommige vaio's kan dit nog wel gewoon opgestart worden.
Knowledge Article C395761
How to create the Recovery Media Kit.

There are no System Recovery CDs (SRCDs) included with the computer. The recovery data required to return the computer to the original, factory-installed condition is included on a special partition of the hard drive. Follow this procedure to create the Recovery Media Kit (a set of Recovery Discs), which can be used to restore the recovery partition and return the computer to the original, factory-installed condition.

IMPORTANT:

Rewritable media can be used to create the Recovery Discs, but are not recommended.
Not all computers have the capability to write to DVD media. Consult the specifications for the computer for additional information.
Do not interrupt the power during the recovery process.

NOTE:The Recovery Media Kit is not a backup utility. Personal data and software installed after purchase, or since the last system recovery, is not saved by the Recovery Media Kit.

1. Ensure all open programs are closed.
2. Ensure all network connections are disconnected.
3. Ensure all peripheral devices are disconnected.
NOTE: If the computer uses an external CD/DVD drive, ensure the drive is plugged in according to the instructions in the VAIO User Guide.

4. From within the VAIO Recovery Wizard application, in the Create Recovery Discs window, click Next.
NOTE: The Create Recovery Discs window can be reached through the VAIO Recovery Wizard main menu or by selecting the Create Recovery Discs option on the Start Menu.

5. Under Create Recovery Discs (Step 1 of 3), click to select the option to use either DVD or CD media.
NOTE: The type of media that can be used and the number of discs required may vary depending on the type of disc drives present and the specific model used. Details are provided in the VAIO Recovery window.

6. Click the Next button.
7. At the Insert a blank... dialog box, insert the appropriate disc.
NOTE: The appropriate drive will open to receive the disc.

8. Click the OK button.
NOTE: If a This disc is not empty dialog box is displayed, click the OK button.

9. Insert a new disc when necessary as instructed.
10. When all the disks have been created, click the Finish button.
NOTE: After the Recovery Media Kit has been created the first time, any disc can be created again by selecting the disc from the list and clicking Next.

[ Voor 52% gewijzigd door T-Junkie op 29-10-2006 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Mee terug naar de winkel? heb hem bij een web winkel vandaan.

Ik heb een eigen OS er opgezet, en hij is nooit vanaf die sony partitie geboot.

Ik heb hem nu bijna goed draaien op webcam hotfix na.

Waarom zou ik niet verder kloten? :) als ie echt stuk zou zijn dan ga ik hem terug brengen maar als het iets software matig is dan doe ik dat natuurlijk niet :)

Ik zal dat van F10 is proberen en kijken of ik daar de hotfixes misschien terug kan vinden. tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi soeperkees

Ik heb nog een vraagje heb jij ook zo veel rest licht bij een donker scherm (vooral bij opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Anoniem: 192158 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:48:
Hoi soeperkees

Ik heb nog een vraagje heb jij ook zo veel rest licht bij een donker scherm (vooral bij opstarten).
Rest licht?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zit serieus te overwegen om deze laptop te gaan kopen. Eigenlijk had ik liever de FE31M gehad, maar die hebben ze om een onverklaarbare reden uitgerust met een 4200 rpm schijf. :(

Hoe zijn jullie ervaringen met deze laptop? Voldoet ie aan de verwachtingen, is de FE-31H lekker vlot, draaien spelletjes goed en als laatste hoe erg swapt die Geforce Go 7400 nou? Zeker dadelijk met Vista waar 1 Gieg geheugen een must is, is ieder stukje geheugen dat je grafische kaart gebruikt weer een verloren stukje...

Ik ben benieuwd!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
*kick* (mag wel imho :P)

Is er al iemand die ervaring heeft met Vista op deze laptop? :) Ik heb net Vista gratis besteld via de Sony website, maar wil toch eerst eens weten of alles werkt zoals het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 23:07

duderuud

Sliden is koel

Er zijn nog geen fatsoenlijke drivers voor Vista helaas. Heel irritant dat de fn-knoppen niet goed werken (helderheid, volume).

Als die drivers er zijn dan wil ik wel proberen over te stappen.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 19:32

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Sorry voor de kick, maar wellicht een goede toevoeging aan het topic.

Ik zou als ik jou was even kijken welke Vista modellen van Sony ongeveer dezelfde hardware hebben als die van jou.
Ik heb namelijk met de drivers van jouw laptop XP perfect aan de praat gekregen op mijn VGN-FE41M.

Wat betreft de foutmelding met de geluidsdrivers, zou ik de High Definition Audio patch voor Windows XP SP2 installeren. Daarna zou je de drivers wel goed moeten kunnen installeren.
En als je XP SP3 hebt zouden ze ook gewoon zonder deze patch moeten kunnen installeren.

Ik hoop dat je probleem hiermee opgelost is :)

[ Voor 4% gewijzigd door NaoPb op 21-06-2008 12:34 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

Srry voor kick.

Volgens de site van vaio waar je je drivers download staat er een driver voor bleuthoot, maar ik kan deze niet installeren heeft iemand dit nog voor?
Pagina: 1