Sony Vaio FE11M

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 7.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:00:
[...]

Zou je hiervoor niet even een nieuw topic openen ?!?!?!
of de laatste 10 reply's uit dit topic eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
ok doe ik ...

die vaio FE reeks ziet ie er net hetzelfde uit als de FS reeks ? of zijn ze veel groter (lees dikker) ?
ohja en kan iemand een fotootje van de adapter online zetten ? is hij groot ?

[ Voor 106% gewijzigd door jverdeyen op 20-02-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jverdeyen schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:21:
ok doe ik ...

die vaio FE reeks ziet ie er net hetzelfde uit als de FS reeks ? of zijn ze veel groter (lees dikker) ?
ohja en kan iemand een fotootje van de adapter online zetten ? is hij groot ?
het is idd de zelfde behuizing, maar zoek eens wat dan vindt je genoeg foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
De adapter is lomp groot, maar als je hem gebruikt ben je vergeten dat ie zo lomp is...
De behuizing is bijna identiek aan de FS serie, maar er zit meer onder, dit merk je alleen als je het echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
ok thx

[ Voor 98% gewijzigd door jverdeyen op 21-02-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
jep kheb al fotootjes naast elkaar gelegd en de FE lijkt me iets groter dan de FS,
maar waarschijnlijk niet storend.
Ik vind wel online vervangende adapters, en deze lijken niet zo groot.
Het is wel irritant als je altijd een grote adapter moet meenemen naar school bijvoorbeeld...
Nujah

Is er bij sony ook zoiets als bij IBM en Apple , iets dat je harde schijf even stopzet bij het waarnemen van schokken ?

thx alvast,

probeer me eens te overtuigen dat ik een Vaio FE11S zou kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga je niet overtuigen, misschien is de fs11m niks voor jou.

maar ik weet zeker dat alle andere merken ook een dikke adapter bij hun duo core model hebben omdat een duocore laptop nou eenmaal rond de 90 watt vreet (hele dothan/sonema laptop vreet ongeveer 60 a 70 watt). en ik weet dat sony laptops met de zelfde specs altijd een stuk slanker zijn dan de concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Nee, daar begin ik niet aan. Ik ga niet in een FE11M topic jou aanraden om een FE11S aan te schaffen :P

Goed, werkt de Vaio update - tool eigenlijk bij iemand ? Zodra ik de link volg, opent de webbrowser met de volgende link :

http://www.vaio-link.com/vu.asp?l=nl&u=m&h=0413

en na een paar seconden opent de volgende link :

http://www.vaio-link.com/vu/index.asp?l=nl

en die is "dood".......

edit :

ik zie trouwens dat de gewone link (bovenste) hiervoor op de Vaio-site ook dood is :

http://www.vaio-link.com/downloads/downloads.asp?l=nl

[ Voor 21% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-02-2006 10:11 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook de Vaio FE11M aangeschaft. Wat een geweldige laptop met een prachtig scherm. Zoals eerder in deze topic aangehaald, is wordt er door Sony veel te veel onzinnige software geinstalleerd.

Aangezien dit mij eerste Vaio is even de volgende vraag:
Klopt het dat je bij een volledig zwart scherm (bv. bij het opstarten), onderaan het scherm de lichtbundel ziet van de lampen ? M.a.w. onder aan het scherm is het nooit pik zwart door de straling van de lampen.

Gaarne jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
Canaria schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:41:
Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, af en toe een game, en Office toepassingen. Daarnaast worden er wat apparaatjes via Bluetooth aan gekoppeld, zoals een pda en mobiele telefoon.
En dat lukt niet met een powerbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:56:
Ik heb inmiddels ook de Vaio FE11M aangeschaft. Wat een geweldige laptop met een prachtig scherm. Zoals eerder in deze topic aangehaald, is wordt er door Sony veel te veel onzinnige software geinstalleerd.

Aangezien dit mij eerste Vaio is even de volgende vraag:
Klopt het dat je bij een volledig zwart scherm (bv. bij het opstarten), onderaan het scherm de lichtbundel ziet van de lampen ? M.a.w. onder aan het scherm is het nooit pik zwart door de straling van de lampen.

Gaarne jullie ervaring.
Nee dat heb ik helemaal niet, zwart is ook echt zwart.

De meeste software van vaio heb ik uitgezet, waaronder ook de update functie. Na de eerste dag opgestart en alles uitgeschakeld en/of verwijderd is het geheugengebruik van 450 naar 270 gedaald. Dit is met een herinstallatie nog minder. De accuduur neemt dan ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

TukkerTweaker schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:20:
[...]

En dat lukt niet met een powerbook?
Oh dat lukte wel, maar ik begon Windows af en toe best wel te missen. Niet omdat het beter is, maar omdat veel software en tools niet werken op een Apple.
Dat was ook de reden dat ik in eerste instantie alleen naar Sony laptops keek, vanwege het uiterlijk en de stevigheid. Want ik ben gewend aan mooie laptops en denk nog met gruwel terug aan de Toshiba laptop van enkele jaren geleden, waar de multimediatoetsen zomaar afvielen, en de HP laptop van m'n werk waarvan ook de behuizing kapot ging.

Maar uiteindelijk heb ik toch verder gekeken dan het uiterlijk. Ik vind de Sony nog steeds mooi, maar ik zou de dvi-aansluiting teveel missen. Verder was ik bij de Sony erg gecharmeerd van de bijgeleverde softwarebundel en Windows MCE. Tot ik bedacht dat het eerste wat ik zou doen een complete herinstallatie met m'n eigen XP Pro is en ik veel van die bijgeleverde programma's eigenlijk helemaal niet nodig heb.

Ik had nooit gedacht dat ik ooit een Acer zou kopen, maar hij bevalt echt meer dan uitstekend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:39
Canaria schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:43:
[...]

Oh dat lukte wel, maar ik begon Windows af en toe best wel te missen. Niet omdat het beter is, maar omdat veel software en tools niet werken op een Apple.
Dat was ook de reden dat ik in eerste instantie alleen naar Sony laptops keek, vanwege het uiterlijk en de stevigheid. Want ik ben gewend aan mooie laptops en denk nog met gruwel terug aan de Toshiba laptop van enkele jaren geleden, waar de multimediatoetsen zomaar afvielen, en de HP laptop van m'n werk waarvan ook de behuizing kapot ging.

Maar uiteindelijk heb ik toch verder gekeken dan het uiterlijk. Ik vind de Sony nog steeds mooi, maar ik zou de dvi-aansluiting teveel missen. Verder was ik bij de Sony erg gecharmeerd van de bijgeleverde softwarebundel en Windows MCE. Tot ik bedacht dat het eerste wat ik zou doen een complete herinstallatie met m'n eigen XP Pro is en ik veel van die bijgeleverde programma's eigenlijk helemaal niet nodig heb.

Ik had nooit gedacht dat ik ooit een Acer zou kopen, maar hij bevalt echt meer dan uitstekend.
Ik eigenlijk precies dezelfde argumenten waarom ik niet voor een Powerbook heb gekozen. Ik had zelf een iBook te leen en ik was eigenlijk helemaal verslaafd in het begin. ik vermoed een onzichtbare hypnose die door Jobs van achter zijn desk in Californie wordt uitgevoerd :>
Echter na een tijdje begon ik ook een aantal windows programma's te missen, ik kon namelijk geen echte goede vervangers vinden.
Ik heb dus daarom ook maar gekozen voor een Sony Vaio laptop en tot nu toe geen minuut spijt gehad. Het scherm is prachtig, afwerking subliem en ook de bijgeleverde software is niet karig. Ik ben zeer blij met de Adobe suite waarin Elements 4.0 in zit. Wat minder blij met Norton troep en Office 60 dagen versie maar met uninstall is dat ook geen zwaar probleem

Uit de handleiding van de recovery procedure kan ik opmaken dat je voor/tijdens de herinstallatie kunt kiezen of je alle applicaties erbij wilt intstalleren of achteraf installeerd. Echter heb ik dit nog niet geprobeerd dus of het echt zo is weet ik helaas niet.

@Tevjor:
Mijn scherm is tijdens het opstarten ook "verlicht" aan de onderkant. Ik denk dat dit te maken heeft met de lampen die dit scherm zo licht maken. In windows zelf heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik probeer het nog eens :

Werkt de Vaio update - tool eigenlijk bij iemand ? Zodra ik de link volg, opent de webbrowser met de volgende link :

en die is "dood".......

edit :

ik zie trouwens dat de gewone link (bovenste) hiervoor op de Vaio-site ook dood is :

http://www.vaio-link.com/...ownloads.asp?l=nl[/quote]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:34:
Ik probeer het nog eens :

Werkt de Vaio update - tool eigenlijk bij iemand ? Zodra ik de link volg, opent de webbrowser met de volgende link :

en die is "dood".......

edit :

http://www.vaio-link.com/downloads/downloads.asp?l=nl
Mijn link is niet dood helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 21-02-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:29:
[...]

@Tevjor:
Mijn scherm is tijdens het opstarten ook "verlicht" aan de onderkant. Ik denk dat dit te maken heeft met de lampen die dit scherm zo licht maken. In windows zelf heb ik er geen last van.
Miki, ik ben blij te horen dat jij dit ook hebt. Je ziet het inderdaad niet als Windows helemaal is opgestart, maar wel als je een zwarte wallpaper hebt of iedergeval een zwarte achtergrond op hebt staan.

Mogelijk dat je dit licht minder fel wordt, als je de beeldinstellingen aanpast. Mogelijk dat het vanuit de fabriek op heel fel staat. Even de beeldinstellingen zoeken.......ik heb mijn FE tenslotte nog maar 1 dag........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zit te kijken voor een Sony laptop en dan wel naar de Vaio FE11S.
Ik zag dit topic en ik heb me gelijk even geregistreerd.
Nu wil ik er een aanschaffen, maar ik zie dat ik kan kiezen tussen verschillende types namelijk.:
VGN-FE11S
VGN-FE11S-2
VGN-FE11S-3
Kan iemand mij het verschil uitleggen, want ik kom er niet uit.
En mijn belangrijkste vraag: Kun je er een beetje lekker op gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:15:
Hallo, ik zit te kijken voor een Sony laptop en dan wel naar de Vaio FE11S.
Ik zag dit topic en ik heb me gelijk even geregistreerd.
Nu wil ik er een aanschaffen, maar ik zie dat ik kan kiezen tussen verschillende types namelijk.:
VGN-FE11S
VGN-FE11S-2
VGN-FE11S-3
Kan iemand mij het verschil uitleggen, want ik kom er niet uit.
En mijn belangrijkste vraag: Kun je er een beetje lekker op gamen?
Is geen verschil, je hebt vast op computerpirates.nl gekeken. s s2 s3 betekent dat ze van een andere toeleverancier komen (vandaar ook de verschillende prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk de FE11S kopen, alleen vraag ik me af of deze de extra kosten wel waard is, ten opzichten van de FE11M. Voor zover ik weet zit het enige verschil tussen de FE11M en Fe11S in de proccesor. Merk je dat die extra 0,2 GHz?
Want bij dual core is het toch zo dat de tweede core het over neemt als je meer rekencapaciteit nodig hebt?
Ook is de harde schrijf slechts 4200 rpm bij de FE11S.

Heeft iemand hier antwoord op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Is het niet handiger als er gewoon even een topic geopend wordt voor dit soort vragen over de FE11S ? Ik kijk iedere keer of er zaken gemeld worden die interessant zijn over de FE11M en dan krijg je alleen dit soort reakties. Of de FE11S een beetje een goed apparaat is, of dat ie misschien iets beter is, enz. Open een topic en stel je vragen daar. Dit topic gaat, zoals je in de topictitel kunt lezen, over de FE11M...........thanx.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 07:22:
Is het niet handiger als er gewoon even een topic geopend wordt voor dit soort vragen over de FE11S ? Ik kijk iedere keer of er zaken gemeld worden die interessant zijn over de FE11M en dan krijg je alleen dit soort reakties. Of de FE11S een beetje een goed apparaat is, of dat ie misschien iets beter is, enz. Open een topic en stel je vragen daar. Dit topic gaat, zoals je in de topictitel kunt lezen, over de FE11M...........thanx.
Ik ben het niet met je eens, het verschil tussen deze twee notebooks is heel klein. Wat echter wel zo is, is dat degene die deze vragen stelt niet in dit topic hoort. Deze zijn namelijk eenvoudig te vinden via Google.
De meeste andere topics van notebooks gaan ook over verschillende modellen in dezelfde serie. Ik ben dan ook meer voorstander van een "Het grote Sony FE notebook" topic. Het grote voordeel aan dit topic is dat vooral op softwaregebied en instellingen deze hetzelfde zullen zijn en we dus elkaar meer kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sony fe11m heeft de hele nacht aan de oplader gehangen en was de accu was nog maar voor 92% opgeladen. Nu gaat die wel weer verder met opladen. Maar het lampje knippert niet van dat die aan het opladen is? :?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
mmmmhhh.....zoiets had ik ook vanochtend. Had 'm gisteravond aan laten staan met branden en automatisch laten afsluiten door Nero.
Vanmorgen sluit ik 'm aan en geeft ie 97% aan.
Hij moet toch niet aan staan om te kunnen laden, of wel soms ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:03
Zouden de mensen die nu in het bezit zijn van deze laptop nog wat nadere informatie willen geven over hun ervaringen? :?

Ik heb gelezen dat de behuizing van de FE vrijwel gelijk is aan de FS serie. Er zijn op de verschillende fora nogal wat negatieve berichten geweest over de FS serie, vooral betreffende de zeer snelle slijtage van het toetsenbord. :|

Ook zijn er over de FE-serie her en der wat negatieve reacties opgedoken over de batterij. Kunnen jullie je ervaring hierover nog wat toelichten?

Ik heb zelf ook geen enkele ervaring met Windows Media Center, is dit zoveel waardelozer dan in vergelijking met WinXP, aangezien iedereen weer XP installeerd? Op de Sony site staat overal verder namelijk dat zij MCE adviseren.

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mce is gewoon xphome met een home entertainment applicatie (aka media center).
Over het toetsenbord heb ik weinig te klagen, knoppen zijn erg groot wat wel even wennen was maar aan de andere kant ook wel erg fijn. De accu zit wat losjes maar ik zie daar geen probleem want de accu is gewoon vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb zelf ook XP Media Center geïnstalleerd (schone installatie) en dat werkt nu naar behoren. Wil juist de extra's kunnen benutten van deze machine.
Accu : ik merk geen problemen, vind dat hij lang genoeg meegaat en hoef geen uren zonder netspanning te kunnen werken.
Kast is stevig, voelt stevig en over het loszitten van de accu....ja, dat is zo. Hij zit alleen stevig genoeg en als het me echt gaat soren heb ik al gelezen dat je met een klein stukje binnenband (of vilt) de accu vast kunt zetten. Hoort niet natuurlijk, maar als dát nu het enige probleem moet zijn ?

Ik denk dat je op je gemak even de hele topic moet lezen want er zijn al meerdere ervaringen aangegeven hier over de accu, behuizing, enz.

Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
M.v.Veelen schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:17:
Ik heb zelf ook XP Media Center geïnstalleerd (schone installatie) en dat werkt nu naar behoren. Wil juist de extra's kunnen benutten van deze machine.
Accu : ik merk geen problemen, vind dat hij lang genoeg meegaat en hoef geen uren zonder netspanning te kunnen werken.
Kast is stevig, voelt stevig en over het loszitten van de accu....ja, dat is zo. Hij zit alleen stevig genoeg en als het me echt gaat soren heb ik al gelezen dat je met een klein stukje binnenband (of vilt) de accu vast kunt zetten. Hoort niet natuurlijk, maar als dát nu het enige probleem moet zijn ?

Ik denk dat je op je gemak even de hele topic moet lezen want er zijn al meerdere ervaringen aangegeven hier over de accu, behuizing, enz.

Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval.
Me too...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
'k ben echt aan het twijfelen of ik het toestelletje zou aanschaffen,
ben net in de mediamarkt wat gaan checken, hoewel dat het scherm zo klein lijkt tov de grote van het klavier. Het klavier (gehele onderkant) lijkt zo breed (ruim) ofwel komt dat misschien door de witte kleur :)

Over de software maak ik geen problemen een clean install is meestal wel perfect mogelijk.
De batterij ... ook niet meteen een punt waarom ik het niet zou kopen, maar de resolutie van het scherm misschien, hoewel het het beeld waarschijnlijk helderder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb hem gisteren ook bekeken bij RAF in Utrecht. Toen ik even het startmenu opende schrok ik echt even: een tweekoloms startmenu met echt heel veel onderdelen :X Ik zou echt direct een schone installatie doen.

offtopic:
Waarom is er geen laptopleverancier/fabrikant die niet aan recovery cd's/dvd's/partities doet, maar gewoon een kale Windows OEM cd levert, en een aparte cd met de afzonderlijke tools, drivers en software? Die zou zich bij mij direct positief onderscheiden.

De behuizing viel me ook eigenlijk een beetje tegen, vooral de breedte van het scharnier, maar dat is typisch Sony design. Dichtgeklapt blijft het natuurlijk een prachtig apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
De breedte van het toestenbord is idd, valt mij ook een beetje tegen, maar zet hem dan aan en het scherm maakt alles goed. Zwart is echt zwart en helder.
We hebben ook een paar acers en toshiba's en deze vallen mij tegen als ik deze oppak. De vaio is hard en buigt niet, de acers en toshiba's doen dat wel.

De software is erg veel onzin, daar kan echt veel van weg. De schone installatie wacht ik nog even mee, hij hoeft nog niet in het domein. Al die media extra's gebruik ik toch niet.

Het scharnier vind ik niet breed en ik klap hem liever open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Canaria schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:03:
De behuizing viel me ook eigenlijk een beetje tegen, vooral de breedte van het scharnier, maar dat is typisch Sony design. Dichtgeklapt blijft het natuurlijk een prachtig apparaat...
De scharnieren zien op de volgende afbeelding vrij 'klein' uit.... niet echt hinderlijk (lijkt mij)

http://news.sel.sony.com/...ges/2006/56/75/185675.jpg

Nog een andere pic met dock.station
http://news.sel.sony.com/...ges/2006/56/63/185663.jpg

Vraag me toch echt af wanneer de 17" laptops komen.
(Aangezien ik voor 20 maart een laptop moet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren ook bekeken bij RAF in Utrecht. Toen ik even het startmenu opende schrok ik echt even: een tweekoloms startmenu met echt heel veel onderdelen :X Ik zou echt direct een schone installatie doen.

offtopic:
Waarom is er geen laptopleverancier/fabrikant die niet aan recovery cd's/dvd's/partities doet, maar gewoon een kale Windows OEM cd levert, en een aparte cd met de afzonderlijke tools, drivers en software? Die zou zich bij mij direct positief onderscheiden.

en jij bent een moderator van tweakers.net? een echte tweaker gooit het pre installed os er direct af. die maken zich daar totaal niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:41:
[...]

en jij bent een moderator van tweakers.net?
:? Wat heeft dat ermee te maken?
een echte tweaker gooit het pre installed os er direct af. die maken zich daar totaal niet druk om.
Dat zeg ik toch ook:
Ik zou echt direct een schone installatie doen.
Natuurlijk heb ik op mijn laptop direct m'n Windows XP Prof cd geïnstalleerd nadat ik de hele partitie-indeling had veranderd. Maar een losse cd met alle tools en bonussoftware zou wel heel makkelijk zijn, want er stond bijvoorbeeld een versie van PowerProducer op m'n laptop en die kan ik met geen mogelijkheid van de recoverydvd los installeren.

De 'echte tweaker' weet daar uiteraard wel een oplossing voor, maar op mijn laptop wil ik alleen legale software.
Dat is ook een reden waarom een losse cd met Windows OEM handig zou zijn, zodat je zelf kunt bepalen welke bijgeleverde tools en software je daarnaast installeert. Niet iedereen heeft zomaar een (legale) Windows cd liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Canaria op 22-02-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan gewoon een gedownloade winxpmce installeren en de key die onderop je laptop staat gebruiken. zover ik weet ben je dan gewoon legaal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Volgens mij kun je ook gewoon je Vaio laten recoveren. In de handleiding staat dat je de keus hebt om de applicaties los te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
wil iemand eens een fototje van zijn vaio fe11m maken met de adapter ernaast :*) zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
is er al iemand die een Linux-smaakje heeft draaien op de FE11, of oudere Vaio modellen? :?

Ik zit zwaar te tweifelen tussen deze laptop namelijk en een iBookje, en het liefst heb ik een dualboot-combinatie van Win/Linux. Ik heb alleen hier, en op notebookreview, niks kunnen vinden over ervaringen van de recente Sony Vaio modellen in combinatie met Linux. ;(

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de ingebouwde Memorystick Pro Duo een geheugenkaartje stopt. En daar je internet browser op installeert (Opera) bespaart dat dat in batterij duur of kraam ik nu onzin uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt vanwege het niet gebruiken van de HDD? Dat lijkt me vrij stug, wanneer een programma wordt opgestart, wordt 't als proces in het geheugen geplaatst, daarna maakt het al niet meer uit waar het programma geinstalleerd staat. Bovendien kan je denk ik weinig invloed uitoefenen op het geheugen management van Windows (ervan uitgaande dat dat je OS is), en daarmee het swap-gedrag.

Verwijderd

Ik heb hier nu Gentoo linux erop draaien, met GenKernel een kernel gemaakt omdat lspci nogal veel onbekende apparaten uitspuugde. Ik krijg het geluid niet aan de praat (kaart wordt wel herkend door alsaconf) en de nvidia drivers werken niet (ook niet de nieuwste), met de enlightenment live cd krijg ik ook geen goed beeld. De nieuwste nvidia driver zorgt voor groene vakjes op mijn scherm... erg mooi. Ik ben dus ook wel benieuwd naar mensen die alles aan de praat krijgen ermee. (Met de vesa driver, maximaal 640x480 maar wel beeld)

Verder vroeg ik me af of er iemand dat groene icoontje in de taskbar (in windows) waarmee je bluetooth en wifi apart van elkaar kan bedienen weer aan de praat heeft gekregen in winXP pro.

Verder, de laptop voelt erg stevig en het toetsenbord vind ik erg fijn (wel UK!), Ik heb ook het idee soms dat de buitenkant van een metaal is maar ik kan er nergens wat over vinden.

• Savages
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:24:
...Ik heb ook het idee soms dat de buitenkant van een metaal is maar ik kan er nergens wat over vinden.
De meeste sites maken melding van een magnesium-behuizing... :)

ps. Meld het even hier als je meer progressie maakt met Linux@vaio.. :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Savages op 23-02-2006 12:59 ]

• jverdeyen
jverdeyen schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:55:
wil iemand eens een fototje van zijn vaio fe11m maken met de adapter ernaast :*) zou handig zijn.
no one ?

Verwijderd

Ik twijfel ook tussen deze sony en de asus a6ja. Ik ben benieuwd hoeveel mensen extra garantie hebben bijgekocht voor de vaio. Bij de asus krijg je 2 jaar standaard (oke, 1 jaar batterij) maar als ik extra garantie bij de vaio moet bijkopen twv 250 euro is dat toch niet ene heel klein bedrag.

Ik ben benieuwd dus hoeveel mensen het erop wagen en gewoon uitgaan van de standaard 1 jaar garantie op de fe11..

• Miki
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:14:
Ik twijfel ook tussen deze sony en de asus a6ja. Ik ben benieuwd hoeveel mensen extra garantie hebben bijgekocht voor de vaio. Bij de asus krijg je 2 jaar standaard (oke, 1 jaar batterij) maar als ik extra garantie bij de vaio moet bijkopen twv 250 euro is dat toch niet ene heel klein bedrag.

Ik ben benieuwd dus hoeveel mensen het erop wagen en gewoon uitgaan van de standaard 1 jaar garantie op de fe11..
Garantie of geen garantie ik ga er niet vanuit dat deze laptop binnen een jaar stuk gaat. Mocht dit wel zo zijn dan vraag ik me af of Sony er wel onder uit komt. Je mag van een product met dit prijskaartje wel enige levensduur verwachten.

Verwijderd

Miki schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:17:
[...]

Garantie of geen garantie ik ga er niet vanuit dat deze laptop binnen een jaar stuk gaat. Mocht dit wel zo zijn dan vraag ik me af of Sony er wel onder uit komt. Je mag van een product met dit prijskaartje wel enige levensduur verwachten.
Binnen een jaar zit je nog in de standaardgarantie, maar vraag ik me idd ook af wat na meer dan een jaar...???

En kan je de laptop ook ergens anders bestellen en dan los garantie bij Sony kopen..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de consumenten bond mag je van bepaalde producten een bepaalde levensduur verwachten, met garantie koop je vaak alleen gezeik omtrent de verplichtingen van de fabrikant af. Ik weet niet wat de verwachte levensduur van een laptop is maar vast meer dan een jaar.

P.s. de standaard nvidia drivers werken ook niet onder windows! En als je een sd kaart invoert, kom je er achter dat dat icoontje wat ervoor staat in my computer erg nutteloos is... er wordt gewoon een verwisselbare schijf gemount met eigen icoontje. Verder, positief aan deze laptop de snelheid!! Rete snel veel apllicaties naast elkaar (en ik kan het weten, ik moet het apparaat heel veel laten rekenen voor mijn werk). Ik zal even kijken of ik later een foto kan posten maar de adapter is precies even lang als het verlaagde stuk voor het toetsen bord en zo breed als drie toetsen (uio) en een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:45:
volgens de consumenten bond mag je van bepaalde producten een bepaalde levensduur verwachten, met garantie koop je vaak alleen gezeik omtrent de verplichtingen van de fabrikant af. Ik weet niet wat de verwachte levensduur van een laptop is maar vast meer dan een jaar.

P.s. de standaard nvidia drivers werken ook niet onder windows! En als je een sd kaart invoert, kom je er achter dat dat icoontje wat ervoor staat in my computer erg nutteloos is... er wordt gewoon een verwisselbare schijf gemount met eigen icoontje. Verder, positief aan deze laptop de snelheid!! Rete snel veel apllicaties naast elkaar (en ik kan het weten, ik moet het apparaat heel veel laten rekenen voor mijn werk). Ik zal even kijken of ik later een foto kan posten maar de adapter is precies even lang als het verlaagde stuk voor het toetsen bord en zo breed als drie toetsen (uio) en een beetje...
lees het hele topic eens, de probemen zijn eerder al genoemd en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:45:
En als je een sd kaart invoert, kom je er achter dat dat icoontje wat ervoor staat in my computer erg nutteloos is... er wordt gewoon een verwisselbare schijf gemount met eigen icoontje.
Dat icoontje wat ervoor staat is niet voor de SD kaart, maar voor het MS Duo (Pro) slot dat naast het wlan/bt schuifje zit. Als je een SD via de adapter in de expresscard-slot duwt, wordt er uiteraard een schijf gemount, de controller zit namelijk in die adapter. Maar het expresscard slot is dus niet degene waar dat MS icoontje voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ja, ik zie het, ik heb nu de nvidia driver in windows aan de praat maar ik kan de scherm helderheid nu niet instellen met de sneltoetsen, weet iemand misschien hoe dat gaat? Ik las dat iemand het aan de praat heeft gekregen maar ik kan het niet meer vinden.

(Hetzelfde geld voor het mmc/sd icoontje trouwens, die reageert net als het memorystick icoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:10:
[...]

Binnen een jaar zit je nog in de standaardgarantie, maar vraag ik me idd ook af wat na meer dan een jaar...???

En kan je de laptop ook ergens anders bestellen en dan los garantie bij Sony kopen..??
Wat veel consumenten niet weten is, dat er inzake garantiebepaling in de Europese wetgeving al heel veel is geregeld. De Nederlandse wetgeving is zelf nog wat uitgebreider.
Ook al geeft de fabrikant maar 1 jaar garantie, wettelijk gezien moet hij 2 jaar garantie gegeven.
M.a.w. krijg je een defect in het 2e jaar, dan zal de fabrikant het defect moeten repareren (ook al geeft hij maar 1 jaar garantie). Men maakt gebruik van de onwetendheid van de consument, dus veel consumenten zullen zich neerleggen bij de garantiebepaling die de fabrikant communiceert.
Kijk dus ook goed uit met het bijkopen van extra garantie, want deze garantie overlapt vaak de wettelijke bepalingen en ben je dus dief van je eigen portemonnee.
Zie verder onderstaande artikelen:

Europese garantierichtlijn
De komst van een Europese garantie-richtlijn had voor de Nederlandse praktijk niet al te veel consequenties. Waar de Europese richtlijn bepaalt dat een consument ten minste twee jaar recht heeft op ongestoord gebruik van het gekochte, ging de Nederlandse wet Consumentenkoop al veel verder met de bepaling dat men recht heeft op ongestoord functioneren gedurende de gemiddelde, reguliere gebruiksduur. De Nederlandse wet voldeed dus al ruimschoots aan de Europese richtlijn. Toch heeft de richtlijn in de praktijk wel iets veranderd. De richtlijn bepaalt namelijk, dat bij een storing in het eerste half jaar na de aanschaf, ervan wordt uitgegaan dat het om een fabrieksfout gaat. De consument hoeft dus niet te bewijzen dat hem niets te verwijten valt. (bijvoorbeeld geen acht slaan op de gebruiksaanwijzing) Daarna, in de volgende 18 maanden moet dat wel worden aangetoond door de consument en dat is èn was ook het systeem van de Nederlandse Wetgeving. Mede als gevolg daarvan hebben fabrikanten hun fabrieksgarantie verlengd tot 2 jaar; de 'Europese garantietermijn'. Zo ontstond ook een gelijke situatie voor de consumenten in alle Europese landen.

Garanties
De verkoper kan de koper extra garanties geven, bovenop de wettelijke rechten. Een garantiebewijs kan de wettelijke rechten van de koper echter niet inperken. Als de garantie bijvoorbeeld vermeldt dat het product gedurende één jaar na aanschaf gratis wordt gerepareerd, ontneemt dit de koper niet het recht om de vervanging van het product te eisen.

De verkoper of de producent garandeert bijvoorbeeld dat een horloge zeker 40 jaar zal werken. Gaat het horloge eerder stuk, dan krijgt de koper een nieuwe. De koper kan, indien reparatie mogelijk is, ook verlangen dat het horloge wordt gerepareerd.

Vaak biedt een verkoper tegen een extra bedrag bovenop de koopsom een aanvullende garantie in de vorm van een service-verzekering. Een koper doet er verstandig aan goed te overwegen wat hij hierdoor extra krijgt bovenop de wettelijke rechten die de consument al heeft. De service-verzekering biedt mogelijk niet veel meer dan de koper al aan wettelijke rechten heeft.

De garantie moet op duidelijke en begrijpelijke wijze de rechten of vorderingen van de koper bevatten. Voorts moet de garantie de naam en het adres van de verkoper of de producent vermelden en de duur en het gebied waarvoor de garantie geldt.

Reclame-uitingen vallen eveneens onder de garantie. Bij de aanschaf van het product kan de koper verlangen dat deze garantie op papier wordt verstrekt. De verkoper of fabrikant mag deze gegevens echter ook per e-mail of per diskette verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Damn..ik zat zo laatst eventjes te kijken naar een leuke notebook, en toen kwam ik deze Sony tegen. Wat een specificaties :9~. En die prijs valt ook hardstikke mee.
Ik ga (hopelijk :P) over iets meer dan een jaar op kamers (Universiteit Delft ofzo ;)) en wil dan een notebook aanschaffen voor mijn studie. Waarschijnelijk zal dit ding dan nog maar 1000 ~ 1100 euro kosten.
Er zullen tegen die tijd wel betere notebooks uit zijn, maar gezien de specificaties is dit al meer dan zat voor een "studenten-notebook" :D

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 24-02-2006 14:48 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dev icey schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:13:
[...]

Volgens mij is het juist dat de S versie bluetooth en een camera heeft en de M versie dus niet. Zoals ook te lezen valt in je link. De H versie ken ik niet?
de h heeft geen cam en bluetooth, de m en s wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
jverdeyen schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:55:
comm'on FE11 owners :), tis vrij belangrijk voor ik hem bestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOFI, maar loop even een winkel in die hem heeft en je hebt geen fotootje meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
was het maar zo makkelijk ... 'k heb al heel Leuven afgezocht.
In België komt precies alles wat later uit ... tering!
Maar op een online shop staat ie al ... daarmee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

hier wat meer pics (ook 1 van de voeding)

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=40456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Laatst online: 18:26

Nimrod

King in the land of Shinar

wat maakt zoiets als een adapter een doorslaggevend criterium?

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
neen dat niet .. maar het is handig om te weten, als het een huge blok is ... ik moet die dagelijks mee vervoeren...

anyway in de loop van de week ga'k em halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij met een werkende s1 en s2 knop de snyutils.dll uit de C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\Sony Utilities willen mailen?

ik zou dit zeer op prijs stellen.

geertterharmsel@planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikey143
  • Laatst online: 10-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:08:
zou iemand mij met een werkende s1 en s2 knop de snyutils.dll uit de C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\Sony Utilities willen mailen?

ik zou dit zeer op prijs stellen.

geertterharmsel@planet.nl
Heb hem zojuist naar je verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:36:
Oh, ja, ik zie het, ik heb nu de nvidia driver in windows aan de praat maar ik kan de scherm helderheid nu niet instellen met de sneltoetsen, weet iemand misschien hoe dat gaat? Ik las dat iemand het aan de praat heeft gekregen maar ik kan het niet meer vinden.

(Hetzelfde geld voor het mmc/sd icoontje trouwens, die reageert net als het memorystick icoon)
Heb je gedaan wat ik enkele pagina's geleden heb gepost ? Ik heb hier namelijk geen enkel probleem mee. Dit werkt gewoon bij mij.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde met een niet meegeleverde driver, je moet eerst de meegeleverde driver installeren en dan een andere driver er overheen installeren. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
er overheen ? welke driver heb jij het over dan ?

Oh, en iemand al gekeken hoe het zit met het laden : moet de laptop aan staan om de accu te laden, of lijkt dat maar zo ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de standaard partitionering van de harddisk bij aankoop?

Zitten er recovery cd's bijgeleverd of moet je deze zelf maken met een programma wat er op geïnstalleerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:52:
er overheen ? welke driver heb jij het over dan ?

Oh, en iemand al gekeken hoe het zit met het laden : moet de laptop aan staan om de accu te laden, of lijkt dat maar zo ?
http://www.laptopvideo2go.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb die er ook even overheen gezet en eigenlijk "zie" ik geen verschil, behalve dan dat ik nu het nvidea icoontje rechtsonderin heb en zo diverse settings kan instellen.
Ik ga er maar vanuit dat dit dan ook "beter" is ;)

Misschien nog meer tips / tricks / tweaks die we kunnen delen ?!

edit :

oh ja, ik kreeg tijdens de installatie 'tig meldingen over bestanden die recenter waren en of die evengoed moesten worden overschreven, ik heb daar maar "ja" op geantwoord. Ik neem aan dat dit de juiste manier was / is om het te doen, of had ik juist de recentere bestanden moeten laten staan ?

[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-02-2006 11:40 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet welke versie je hebt gebruikt, als je de nieuwste neemt zou je die meldingen niet mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb de 8198.exe gedownload, deze uitgepakt en het .inf bestandje overschreven.
Daarna heb ik de driver "geupdate" en kreeg ik vervolgens die meldingen.

Ik heb het idee dat ik dus eigenlijk een vrij recente versie had voordat ik de 8198 er overheen ging zetten.

Het werkt allemaal wel nu, maar ik vraag me af of dit wel de juiste manier was / is.

Stuurprogrammaversie : 8.1.9.8 (10-12-2005)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nog even een andere vraag : m'n wireless wordt nu bestuurd door de Intel PROSet/Wireless - tool en ik heb aangegeven in de Windows settings dat ik het icoontje van het wireless-gebeuren dat door Windows wordt bestuurd NIET weergegeven wil hebben rechtsonderin het scherm. Nu heb ik op dit moment geen draadloos netwerk in de buurt en tóch zie ik dat windows icoontje met een rood kruisje erdoorheen. Dat vind ik een beetje dubbelop, want het Intel PROSet/Wireless tooltje geeft ook al een rood signaal.

Hoe krijg ik dan toch dat windows icoontje weg ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:59:
Ik heb de 8198.exe gedownload, deze uitgepakt en het .inf bestandje overschreven.
Daarna heb ik de driver "geupdate" en kreeg ik vervolgens die meldingen.

Ik heb het idee dat ik dus eigenlijk een vrij recente versie had voordat ik de 8198 er overheen ging zetten.

Het werkt allemaal wel nu, maar ik vraag me af of dit wel de juiste manier was / is.

Stuurprogrammaversie : 8.1.9.8 (10-12-2005)
probeer 83.90 eens

en ik gebruik de wireless software van intel niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Done. Verliep feilloos, geen veranderingen te zien (misschien wel als ik een benchmark zou draaien....?).

Stuurprogrammaversie : 8.3.9.0 9-2-2006

Als ik je mag adviseren : de Intel software voor wireless is écht goed. Je mist nu misschien niets, maar voor de ingebouwde adapter is deze software / drivers uitermate geschikt.

[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-02-2006 14:14 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:12:
Done. Verliep feilloos, geen veranderingen te zien (misschien wel als ik een benchmark zou draaien....?).

Stuurprogrammaversie : 8.3.9.0 9-2-2006

Als ik je mag adviseren : de Intel software voor wireless is écht goed. Je mist nu misschien niets, maar voor de ingebouwde adapter is deze software / drivers uitermate geschikt.
als het goed is heb je nu ook weer de oude/vertrouwde nvidia controle panel. daar valt ook veel meer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:34:
[...]

als het goed is heb je nu ook weer de oude/vertrouwde nvidia controle panel. daar valt ook veel meer in te stellen.
Ja, dat klopt. Ik had niet begrepen dat de bovenste gewoonweg de nieuwste versie was. "Ik was een beetje dom ;)"

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Sony heeft zo juist een bios update uitgebracht, via update kunnen je deze downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil iemand mij zijn serienummer enzo mailen want ik heb mijn doos niet meer en die lelijke sticker aan de onderkant is ook al weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:54:
wil iemand mij zijn serienummer enzo mailen want ik heb mijn doos niet meer en die lelijke sticker aan de onderkant is ook al weg :/
Als het goed is heb je toch je laptop geregistreerd bij sony online? Dat moet je zo ie zo om de updates te verkrijgen, anders kun je die ook niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb je de 1e keer idd ingevoerd. maar na een reinstall vraagt hij er weer om. ik heb inmiddels het serie nummer niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:43:
ik heb je de 1e keer idd ingevoerd. maar na een reinstall vraagt hij er weer om. ik heb inmiddels het serie nummer niet meer.
Als het goed is heb je je ook geregistreerd op club vaio, volgens mij kun je daar wel je gegevens ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me nergens geregistreerd. ik doe zoiets nooit vanwege de spam die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:34:
mce is gewoon xphome met een home entertainment applicatie (aka media center).
ehm.......kleine aanvulling.....:

XP Professional met een home entertaiment applicatie (media center).....tenminste, de versie die ík heb draaien.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
goed om weten, dus eigenlijk is het gewoon XP PRO met een applicatie, maar is die ook appart te verkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:02:
goed om weten, dus eigenlijk is het gewoon XP PRO met een applicatie, maar is die ook appart te verkrijgen ?
Niet dat ik weet. Ik heb dat nog nooit als losse aanvulling zien staan ergens.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Bestaat er nog de mogelijkheid hier in NL dat de FE serie gecustomized kan worden - net als de USA versie ?

Als je hier kijkt zie je dat je de laptop naar wens kan personaliseren.
http://www.sonystyle.com/...tebookComputers_FE_Series

Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar over het algemeen merk ik niet dat het customizen van laptops hier niet echt gangbaar is.

Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
klopt wel denk ik.
Ik heb dan zelf wel gekozen om de 2 x 512Mb eruit te laten en er een 1Gb in te plaatsen (667Mhz), maar verder is het redelijk summier wat je ermee kunt.
Op www.computerpirates.nl kun je enkele zaken aanpassen zoals een tas, geheugen en software, maar verder geen bijzondere dingen als een andere HDD ofzo.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:18:
klopt wel denk ik.
Ik heb dan zelf wel gekozen om de 2 x 512Mb eruit te laten en er een 1Gb in te plaatsen (667Mhz), maar verder is het redelijk summier wat je ermee kunt.
Op www.computerpirates.nl kun je enkele zaken aanpassen zoals een tas, geheugen en software, maar verder geen bijzondere dingen als een andere HDD ofzo.
zou jij voor mij eens willen testen met alleen het 1 gb (667mhz) bankje, en dan kijken op hoeveel mhz de geheugen bus dan draait. ik ben bang dat sony hem vast heeft gezet op 533. de geheugen snelheid kan je checken met cpu-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
'k ga mijn vaio FE11S nu halen, hopelijk kan ik hier binnen enkele dagen een paar goede dingen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:22:
[...]

zou jij voor mij eens willen testen met alleen het 1 gb (667mhz) bankje, en dan kijken op hoeveel mhz de geheugen bus dan draait. ik ben bang dat sony hem vast heeft gezet op 533. de geheugen snelheid kan je checken met cpu-z
wattis cpu-z ?

Oh, gevonden.

Welke gegevens wil je weten, welk tabblad vind je interessant ;) ?

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-02-2006 14:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nou goed, hij geeft op het eerste tabblad, linksonderaan bij Bus Speed aan : 665.0Mhz

Ik neem aan dat je dat wilde weten ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:15:
[...]

wattis cpu-z ?

Oh, gevonden.

Welke gegevens wil je weten, welk tabblad vind je interessant ;) ?
tabblad memory en dan frequency. en ben vooral benieuwd of dit op 667mhz staat met alleen het 1GB 667 geheugen bankje in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als ik daar kijk, dan staat er 266.0Mhz, dat lijkt me niet te kloppen ;)

Overigens heb ik alleen maar dit 1Gb geheugenbankje er in zitten hoor. Vind dat voor nu wel even voldoende.

[ Voor 44% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-02-2006 16:24 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:23:
Als ik daar kijk, dan staat er 266.0Mhz, dat lijkt me niet te kloppen ;)

Overigens heb ik alleen maar dit 1Gb geheugenbankje er in zitten hoor. Vind dat voor nu wel even voldoende.
jawel want het is ddr 266x 2 en 533. dus 667 mhz geheugen in deze laptop drukken heeft totaal geen zin. thx voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
hmmm....dus dan is het zaak dat Sony dit dan aanpast ofzo ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:28:
hmmm....dus dan is het zaak dat Sony dit dan aanpast ofzo ?
ja lijkt me een bios setting, die wij niet kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
mmmhhhh.....afwachten dan maar denk ik. Heb wel even de leverancier gemaild met de vraag waarom dit dan evengoed aangeboden wordt. Heb er toch behoorlijk voor bijbetaald (2 laptops, dus ook 2 geheugenbankjes....).

Ach ja..... misschien gewoon geduld hebben ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
aan diegene die een vaio in bezit hebben:

is het veilig van de stickers er gewoon af te trekken, want deze zijn wel leuk :) maar mogen er uiteindelijk toch wel af.
Blijft er geen plak achter ofzo ?

En voor de tv out, ik heb die laatste nieuwe driver geinstaleerd van de website die hier gegeven werd, nu krijg ik alleen maar zwart wit signaal door. Pal staat al ingesteld.

[ Voor 31% gewijzigd door jverdeyen op 28-02-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alle sticker eraf gehaald, en na de tijd met sticker remover (wasbenzine) de lijm resten verwijderd. ik zou niet weten waarom je de sticker erop zou moeten laten zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb de stickers er ook allemaal afgehaald. De kleintjes laten wat plaksel achter, maar als je de grote stickers gebruikt en die op het achtergebleven plaksel plakt, dan trek je dat er heel eenvoudig vanaf. Herhalen totdat het helemaal weg is. Je hoeft dan geen goedjes te gebruiken om de boel eraf te krijgen.

Vraag :

Ik heb nu thuis 2 van deze apparaten draaien maar krijg als ik bestanden ga overzetten een snelheid die maar niet boven de 1,3Mb uitkomt. Het netwerk (wireless) is via een Zyxel 2602 HW (54g), maar evengoed haal ik niet een snelheid die hoger ligt dan die 1,3Mb. Lukt het jullie wel, en zo ja : HOE ?????

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:33:
Ik heb de stickers er ook allemaal afgehaald. De kleintjes laten wat plaksel achter, maar als je de grote stickers gebruikt en die op het achtergebleven plaksel plakt, dan trek je dat er heel eenvoudig vanaf. Herhalen totdat het helemaal weg is. Je hoeft dan geen goedjes te gebruiken om de boel eraf te krijgen.

Vraag :

Ik heb nu thuis 2 van deze apparaten draaien maar krijg als ik bestanden ga overzetten een snelheid die maar niet boven de 1,3Mb uitkomt. Het netwerk (wireless) is via een Zyxel 2602 HW (54g), maar evengoed haal ik niet een snelheid die hoger ligt dan die 1,3Mb. Lukt het jullie wel, en zo ja : HOE ?????
1.3 mb/s? dat is vrij normaal. 54 mbit klinkt heel erg verleidelijk maar theoretisch kan je zelfs maar 27 mbit halen. dan moet je nog een keer de bandbreedte door 2en delen omdat je waarschijnlijk met 2 laptops tegelijk aan het copyeren bent. dan is 1.3 mb/s vrij normaal/goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:55:
[...]

1.3 mb/s? dat is vrij normaal. 54 mbit klinkt heel erg verleidelijk maar theoretisch kan je zelfs maar 27 mbit halen. dan moet je nog een keer de bandbreedte door 2en delen omdat je waarschijnlijk met 2 laptops tegelijk aan het copyeren bent. dan is 1.3 mb/s vrij normaal/goed
Als ik zo reken, dan kom ik uit op zo'n ruim 10Mb toch ? Ik vind het zo tegenvallen die 1,3Mb maximaal........

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 Mbit ja, dat is 1,25 MB/s

1 byte is 8 bit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 11:15 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste