Sony Vaio FE11M

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 7.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:26:
[...]

als ik er aan denk zal ik even een stukje schrijven en wat foto's schieten
En heb je hem al opgehaald? En hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem! Wat mij direct opvalt is hoe dun hij is en natuurlijk het scherm. Al heb ik wel 2 donkere flekken in de hoeken onderaan het scherm. videokaart prestaties lijken gigantisch slecht (800 3dmark 2003 punten) maar dit lijkt mij een driver probleem. behuizing is super solide, beter dan mijn vorige m30x (en die was al stevig) ik kan de behuizing misschien wel vergelijken met een ibm t41. gister op bed wat zitten proberen en het viel mijn toen ook op dat hij niet warm word. je kan hem gerust op je bed laten draaien. ik ben nu de accu aan het testen en na 30 min. zit ik al op 60% (pin me er niet op vast want het scherm staat vol uit en ik heb het idee dat de accu nog gecalibreert moet worden. want hij na 10 uur aan de adapter bleef hij nog steeds laden) toetsenbord heeft een wat rare indeling, het is geen us standaart maar ook geen nl. toetsen zijn btw erg 'groot'. voor de rest ben ik nog aan het testen. vaanvond gaat het preinstalled os eraf, wat overigens media center edition is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:26

Nimrod

King in the land of Shinar

met zo'n mager mark prestaties: toch 4200 rpm (nog steeds volgens sony.be)?

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 5400 rpm variant. maar kijk niet naar de score, ik weet zeker dat het niet de definitiefe score is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom op 2 uur accutijd met lcd op hoogste birghtness. dus ik gok dat de 2.5 a 3 uur wel te halen is als je het scherm op het laagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Dat is best netjes voor een Duocore, maar wat voor werkzaamheden had je? Veel installeren of alleen internetten? Heb je de 3d score al omhoog kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.debeppies.nl/vaio/DSC01242.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.debeppies.nl/vaio/DSC01243.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.debeppies.nl/vaio/DSC01244.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:13:
Dat is best netjes voor een Duocore, maar wat voor werkzaamheden had je? Veel installeren of alleen internetten? Heb je de 3d score al omhoog kunnen krijgen?
voor hoge 3d score heb ik waarschijnlijk nieuwere drivers nodig, ik heb de nieuwe beta driver uit de meuktracker geprobeerd maar dat geeft allerlij problemen (alleen 16 kleuren). dus even wachten op nieuwere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Eskimootje schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:13:
Ik vind dat anders zwaar tegenvallen. Ik had het toch wel iets hoger gehoopt. De Sony-site zegt 3:40 uur. Nu weet ik wel dat die waardes altijd met een korreltje zout moeten worden genomen, maar 2u vind ik toch wel laag. :|
Waarschijnlijk was dit zelfs nog met Wifi uit!?

edit:
Zit Windows MCE er trouwens als losse installatie-cd bij?

Ik heb hier op mijn vaste pc WinXP Pro staan, en ik wil daar eigenlijk MCE ophebben vanwege de Hauppage 500 kaart. Idee is om deze installaties om te wisselen dus.... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Savages op 10-02-2006 18:51 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop blinkt idd niet uit in accuduur, maar dat was bekend bij de fs/fe serie. mce zit er niet bij als losse cd maar die is heel eenvoudig te vinden via de p2p netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Savages schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Ik vind dat anders zwaar tegenvallen. Ik had het toch wel iets hoger gehoopt. De Sony-site zegt 3:40 uur. Nu weet ik wel dat die waardes altijd met een korreltje zout moeten worden genomen, maar 2u vind ik toch wel laag. :|
Waarschijnlijk was dit zelfs nog met Wifi uit!?
De helderheid verminderen zal erg veel schelen voor de accuduur, daarentegen als idd WiFi en BT uit stonden val het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:04:
De laptop blinkt idd niet uit in accuduur, maar dat was bekend bij de fs/fe serie. mce zit er niet bij als losse cd maar die is heel eenvoudig te vinden via de p2p netwerken.
Ja oke, maar de licentie key is dus wel meegeleverd? (deze is niet gebonden aan de meegeleverde laptop toch!? :?)

En hoe is verder de degelijkheid van de laptop? Op de plaatjes lijkt het namelijk dat de monitor via 2 hele smalle scharnierpunten vastzit, is dit wel stevig?

[ Voor 18% gewijzigd door Savages op 11-02-2006 16:46 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al meer details over de accutijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Woohooo ik heb er ook 1 :9~

Vanmiddag bij de mediamarkt gekocht. Het eerste wat me opvalt is, hoe goed het scherm is. Het eerste wat me tegen staat is alle pre-installed meuk, maar das gelukkig snel te verwijderen. Ik zal straks meer info posten nadat ik er verder mee heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Miki schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:54:
Woohooo ik heb er ook 1 :9~

Vanmiddag bij de mediamarkt gekocht. Het eerste wat me opvalt is, hoe goed het scherm is. Het eerste wat me tegen staat is alle pre-installed meuk, maar das gelukkig snel te verwijderen. Ik zal straks meer info posten nadat ik er verder mee heb gespeeld.
Welke heb je percies de M of de S en wat heb je betaald. ?

Zitten er verder ook nog spullen bij tas ofzo ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:04:
[...]

Welke heb je percies de M of de S en wat heb je betaald. ?

Zitten er verder ook nog spullen bij tas ofzo ?
Ik heb de FE11M, er zit geen tas of extra spullen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Miki schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:11:
[...]

Ik heb de FE11M, er zit geen tas of extra spullen bij.
En wat heb je er voor betaald ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
1699 euro incl. btw. Bij computerpirates lijkt ie goedkoper (1299 ex btw.) maar dan moet je wel de btw er nog bij doen en eigenlijk ook de pixelgarantie (75 euro voor 1 dag!!!!). Ik kan de laptop ongeacht welke reden terugbrengen en mijn geld terug krijgen. Dus uiteindelijk ietsjes meer betaalt en meer zekerheid genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je laptops ook gebruikt gewoon terug geven bij de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:56:
Kan je laptops ook gebruikt gewoon terug geven bij de mediamarkt?
Van wat de verkoper mij zei kan het dus binnen 14 dagen na aankoop ongeacht de reden. In die 2 weken gebruik je dus je laptop en als ie niet bevalt breng je um terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de schanieren zijn juist erg solide. ik heb er overigens 1469 voor betaald. ik kan hem voor inkoopprijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
erg mooie laptop inderdaad, gefeli met de aankoop :)

ik ga em toch niet kopen, de snelheid(of beter, het gebrek eraan) van de videokaart is toch de dooddoener voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb het probleem met de driver gevonden. ik haal nu 4100 punten, dat is ongeveer gelijk aan mijn vorige mobility radeon 9700 128 mb. mijn vorige 9700 haalde 3500 punten. op een of andere manier staat de videokaart na het booten op maximun powersaving. dit is met de standaart driver niet te veranderen. gebruik daarvoor de volgende driver.

http://www.laptopvideo2go.com/nvidia/80series/8198.exe

en gooi daar de volgende gemodde inf in

http://www.laptopvideo2go...ries/8198inf/nv4_disp.inf

succes

edit : probleem zit in vaio powermanagement. die heb ik er nu vanaf gegooit. alle opties ervan kan je ook gewoon met de windows poermanagement instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:21:
ok ik heb het probleem met de driver gevonden. ik haal nu 4100 punten, dat is ongeveer gelijk aan mijn vorige mobility radeon 9700 128 mb. op een of andere mannier staat de videokaart na het booten op maximun powersaving. dit is met de standaart driver niet te veranderen. gebruik daarvoor de volgende driver.

http://www.laptopvideo2go.com/nvidia/80series/8198.exe

en gooi daar de volgende gemodde inf in

http://www.laptopvideo2go...ries/8198inf/nv4_disp.inf

succes
Ik neem aan dat nvidia zelf ook "normale" drivers uitbrengt? Het verbouwen van drivers geniet niet mijn voorkeur.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 12-02-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia brengt zelf geen drivers voor notebooks uit, dat moeten de notebookfabrikanten zelf doen, maar die zijn altijd een beetje traag. Dus kan je beter zelf een normale nvidia driver verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

In de FE serie was ik ook zeer geinteresseerd, maar twijfel nog om te 'wachten'.
Een 15,5 inch scherm vind ik toch net iets te klein.

Weet iemand wanneer er 17 or 20" laptops met dual core komen van Sony ? :D
Of is dit pas eind 2006 beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ZOMERZON schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:39:
In de FE serie was ik ook zeer geinteresseerd, maar twijfel nog om te 'wachten'.
Een 15,5 inch scherm vind ik toch net iets te klein.

Weet iemand wanneer er 17 or 20" laptops met dual core komen van Sony ? :D
Of is dit pas eind 2006 beschikbaar
Ik kom zelf van een 17" tft monitor af en ik wil eigenlijk niet meer terug. Het scherm is zo scherp en het is ook nog eens breedbeeld. Als ik jou was zou ik even een winkel opzoeken die deze laptop als demo heeft opgesteld, je zult versteld staan van de kwaliteit van dit scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor 17" heb je gehad? een los tft scherm aan je pc of een laptop. 17 is namelijk al erg lop voor een laptop. en ik weet niet of je dit serieus meent maar een 20" laptop :? zoiets is echt niet meer op te tillen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik heb 'm ook, alleen heb ik problemen met het installeren van de drivers voor het modem en de audio. Ook blijft hij roepen dat hij een PCI device niet heeft herkend.
Ik heb alle drivers en utilities van de vaio-link site gebruikt, maar ik kom er niet uit. Iemand tips ?

Oh ja, ik heb XP Media Center NL zelf geinstalleerd en de recovery partitie verwijderd......kan dus ook niet meer terug (alsof ik dat zou willen met al die bende die ze er standaard op zetten....)

[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 13-02-2006 11:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:54:
wat voor 17" heb je gehad? een los tft scherm aan je pc of een laptop. 17 is namelijk al erg lop voor een laptop. en ik weet niet of je dit serieus meent maar een 20" laptop :? zoiets is echt niet meer op te tillen,
Ik heb voor deze sony laptop een midi-tower met los tft scherm gehad. Het scherm wat ik had was een samsung TFT scherm 17" 171P res. 1280*1280, de vaio laptop res. 1280*800.
Het verschil (2,4") in grote merk je niet omdat de sony laptop een breedbeeld scherm is waardoor de verhouding zo ie zo anders is. Naar mening is de laptop kwa verhouding net goed, die 17" laptops vind ik echt extreem groot en zijn eigenlijk alleen nog verplaatsbaar i.p.v. dat ze portable zijn.
Ik heb mijn keuze gemaakt in de MediaMarkt, daar heb je bijna alle merken laptops op een rij en kun je direct zien wat het verschil is kwa grootte en kwa kwaliteit scherm.

De punten wat ik belangrijk vondt bij het uitzoeken:
* De processor, ik wilde minimaal een intel centrino dual core
* Afmetingen
* Afwerking, het moet degelijk en solide aanvoelen. Ik heb een hekel aan Dell-plastic laptops, het voelt zo goedkoop en breekbaar aan.
* overige specs, snelheid hd + connectiviteit (wlan/bluetooth/ir/usb poorten/etc. etc.)
M.v.Veelen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:07:
Ik heb 'm ook, alleen heb ik problemen met het installeren van de drivers voor het modem en de audio. Ook blijft hij roepen dat hij een PCI device niet heeft herkend.
Ik heb alle drivers en utilities van de vaio-link site gebruikt, maar ik kom er niet uit. Iemand tips ?

Oh ja, ik heb XP Media Center NL zelf geinstalleerd en de recovery partitie verwijderd......kan dus ook niet meer terug (alsof ik dat zou willen met al die bende die ze er standaard op zetten....)
Heb je ook de intel-chipset drivers geinstalleerd? Deze zorgen ervoor dat het moederbord correct wordt herkend, daarna kun je de componenten apart installeren waaronder je audio en modem.

[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 13-02-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Die chipset drivers heb ik ook al geinstalleerd (nu net nog eens, alleen is ie dan binnen een paar tellen klaar). Daarna audio geprobeerd, en de setup draait totdat de melding komt :

apparaatobject niet aanwezig....enz.

Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd, maar wat....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:18:
[...]

Ik heb voor deze sony laptop een midi-tower met los tft scherm gehad. Het scherm wat ik had was een samsung TFT scherm 17" 171P res. 1280*1280, de vaio laptop res. 1280*800.
Het verschil (2,4") in grote merk je niet omdat de sony laptop een breedbeeld scherm is waardoor de verhouding zo ie zo anders is. Naar mening is de laptop kwa verhouding net goed, die 17" laptops vind ik echt extreem groot en zijn eigenlijk alleen nog verplaatsbaar i.p.v. dat ze portable zijn.
Ik heb mijn keuze gemaakt in de MediaMarkt, daar heb je bijna alle merken laptops op een rij en kun je direct zien wat het verschil is kwa grootte en kwa kwaliteit scherm.

* Afmetingen
* Afwerking, het moet degelijk en solide aanvoelen. Ik heb een hekel aan Dell-plastic laptops, het voelt zo goedkoop en breekbaar aan.
* overige specs, snelheid hd + connectiviteit (wlan/bluetooth/ir/usb poorten/etc. etc.)

[...]

Heb je ook de intel-chipset drivers geinstalleerd? Deze zorgen ervoor dat het moederbord correct wordt herkend, daarna kun je de componenten apart installeren waaronder je audio en modem.
er zijn ook 15,4 laptops met resoluties als 1680x1050 of en 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Afmetingen
Hoe is de snelheid van de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:51:
[...]

er zijn ook 15,4 laptops met resoluties als 1680x1050 of en 1920x1200.
Moet zeggen dat ik 1280*800 precies goed vind. 1680*1050 of 1920*1200 lijkt me niet echt fijn werken op een 15,4". Door de hoge reso. wordt namelijk alles kleiner en op zo'n scherm.
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:16:
[...]
Hoe is de snelheid van de HD?
5400rpm, das voor laptops aan de snelle kant :> Meeste modellen moeten het doen met 4200rpm namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
[...]

Ik heb e.e.a. geprobeerd en er wordt wel e.e.a. uitgepakt in C:\program files\Intel maar wat nu ?

Als ik de setup draai van de audio krijg ik eerder vermelde foutmelding en als ik de HFXSetup draai van het modem gebeurt er gewoon niets.

Welke stappen vergeet ik ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Miki of G33R7, jullie is het wél gelukt dus om de audio en modem aan de praat te krijgen : hoe precies ?

Kan één van jullie mij op weg helpen, want ik raak behoorlijk gefrustreerd nu ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
M.v.Veelen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:55:
Miki of G33R7, jullie is het wél gelukt dus om de audio en modem aan de praat te krijgen : hoe precies ?
Er is dus al allemaal zut geïnstalleerd? Laat 'm dan eens automatisch zoeken naar drivers via Apparaatbeheer in het configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Serenity schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:11:
[...]
Er is dus al allemaal zut geïnstalleerd? Laat 'm dan eens automatisch zoeken naar drivers via Apparaatbeheer in het configuratiescherm.
Ja, dat heb ik al diverse keren gedaan. Hij vindt wel een PCI device (maar weet niet welk apparaat dat moet zijn), en de audio / modemhardware vindt hij zowiezo al niet.
Ik heb de intel chipset drivers geinstalleerd, gereboot, en al dat soort dingen al geprobeerd maar het lijkt wel alsof je een bepaalde volgorde moet aanhouden ofzo.
Kan alleen niet ontdekken welke.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb nog geen schone windows installatie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Miki schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:57:
[...]
Ik kom zelf van een 17" tft monitor af en ik wil eigenlijk niet meer terug. Het scherm is zo scherp en het is ook nog eens breedbeeld. Als ik jou was zou ik even een winkel opzoeken die deze laptop als demo heeft opgesteld, je zult versteld staan van de kwaliteit van dit scherm!
Heb hem zelf nog niet gezien in de Mediamarkt A'dam toen ik voor de laatste keer langs kwam, maar zal zeker even kijken en "aanschouwen" zodra ze deze hebben.

Heb zelf thuis namelijk een 21" Eizo monitor staan en ik weet hoe 'klein' een 14" is - dus een 15,5" is ietsje groter.
Zelf vind ik het ook prettiger werken als het scherm wat groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ZOMERZON schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Heb hem zelf nog niet gezien in de Mediamarkt A'dam toen ik voor de laatste keer langs kwam, maar zal zeker even kijken en "aanschouwen" zodra ze deze hebben.

Heb zelf thuis namelijk een 21" Eizo monitor staan en ik weet hoe 'klein' een 14" is - dus een 15,5" is ietsje groter.
Zelf vind ik het ook prettiger werken als het scherm wat groter is.
Ik heb mijn laptop afgelopen zaterdag gekocht in de Mediamarkt A' dam Arena :P
M.v.Veelen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:55:

Kan één van jullie mij op weg helpen, want ik raak behoorlijk gefrustreerd nu ;)
Ik heb geen nieuwe installatie gedaan. Ik heb alle programma's eraf gegooid die overbodig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FE11M afgelopen weekend gekocht 1595 eur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand al meer zeggen over de accutijd? Aangezien ik hem mee naar school wil nemen wil ik toch wel dat die 2+ uur mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
WAARSCHUWING ; heb net een uur aan de lijn gehangen met Sony en als je een schone installatie van XP of Media Center erop wilt zetten, dan heb je gewoon pech als niet alles gaat werken (audio en modem).
Ze ondersteunen alleen maar HUN installatie, dus maak recovery cd's aan (heb ik dus NIET gedaan) en je bent dus beperkt tot dit OS.

Op mijn vraag of Vista straks wel gaat werken konden ze geen antwoord geven.

Ik kan eventueel wel cd's bij hun bestellen (heb 2 laptops met een schone installatie), maar dat gaat ook weer geld kosten. Alsof zo'n 3-en-een-half duizend euro al niet genoeg is voor 2 laptops !!

Mocht iemand recovery cd's willen ....delen....dan hou ik me aanbevolen.

Wat een zooitje, als ik dit had geweten denk ik niet dat mijn keuze op de Sony was gevallen.

Of er moet iemand zijn die de audio / modem aan de praat weet te krijgen ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:59:
WAARSCHUWING ; heb net een uur aan de lijn gehangen met Sony en als je een schone installatie van XP of Media Center erop wilt zetten, dan heb je gewoon pech als niet alles gaat werken (audio en modem).
Ze ondersteunen alleen maar HUN installatie, dus maak recovery cd's aan (heb ik dus NIET gedaan) en je bent dus beperkt tot dit OS.

Ik kan eventueel wel cd's bij hun bestellen (heb 2 laptops met een schone installatie), maar dat gaat ook weer geld kosten. Alsof zo'n 3-en-een-half duizend euro al niet genoeg is voor 2 laptops !!

Wat een zooitje, als ik dit had geweten denk ik niet dat mijn keuze op de Sony was gevallen.

De verkoper van de mediamarkt had mij extra benadrukt om een back-up te maken. Heeft jouw verkoper dit ook gemeldt? Ps. wat ik wel voor je kan doen is de desbetreffende drivers die ik hier op mijn laptop heb staan door sturen. De drivers worden standaard opgeslagen in de map c:\drivers. Ik heb 2 dvd's aan back-up gemaakt dus deze even over de mail sturen is er niet bij. Ik weet dat de drivers van sigmatel zijn, heb je daar al toevallig gekeken?

Misschien heb je wat aan deze link:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=23073

Gaat over een clean install met een ander type sony laptop. Meer te vinden hier: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=35572

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 13-02-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:59:

maak je niet druk, deze geluidschip en modem worden ook in andere laptops gebruikt. dus drivers vinden moet geen probleem zijn. logisch dat sony zegt dat ze alleen de pre install ondersteunen. ik zal morgen mijn laptop ook herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Misschien is dit de oplossing voor de mensen die een clean install willen doen waarbij het geluid en de modem het niet doen:

Arnouk: driver problems when installing xp pro sp2 instead of original OS (MCE)
(copy/paste uit Vaio forum: http://www.club-vaio.com/...m/viewthread?thread=31016 )

hello,

All my problems are solved - the drivers issue was resolved by installing the KB888111 patch which is in fact the HD Audio Bus Driver for XP Pro w SP2 followed by the modem and audio drivers.

In my case the rebooting and shutting down problems are due to the VGP-VCC1 built-in video camera which seems to cause the problem. The only way to avoid these problems is to disable the camera in the Device Manager.

I am still searching for appropriate drivers that does not cause Windows to crash during shut down...maybe one day.

I have made a bootable DVD with XP Pro SP2 with the KB888111 fix and it works perfectly. Just need to find the correct camera drivers...

Update KB888111 is dus waarschijnlijk de oplossing!

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 13-02-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Maar waar is die patch te vinden ?

Oh ja, als iemand een clean install maakt, hou dan aub. stap voor stap bij wat je doet want het heeft denk ik toch ook echt te maken met de volgorde waarin je de drivers installeert...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
M.v.Veelen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:32:
Maar waar is die patch te vinden ?

Oh ja, als iemand een clean install maakt, hou dan aub. stap voor stap bij wat je doet want het heeft denk ik toch ook echt te maken met de volgorde waarin je de drivers installeert...
http://support.asus.com/d....aspx?product=3&model=W3V

Asus biedt um als download aan, staat ook iets interesants bij: UAA bus driver and Audio driver
Universal Audio Architecture bus driver and Audio driver for WinXP
(Please instal UAA driver before Audio driver)

Ergens halverwege de pagina te vinden, good luck!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Met de patch evengoed : no-go

Clean install gestart, maar loop weer stuk op audio en modem. Ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen met een clean install....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://esupport.sony.com/...90P&UpdateType=Everything

staan daar misschien wat bruikbare drivers tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem hier ook staan, had domein ondersteuning nodig dus verse WinXP erop... minder, niets werkte tot ik de chipsetdriver had geinstalleerd van de vaio website (moet je je wel registeren, driver staan ook op recovery dvd's! Maak die dingen!!!). Daarna alle utils en drivers van de recovery dvd's geinstalleerd, problemen met reboot, liep vast. Toen alle hotfixes van de resque dvd geinstalleerd, toen deed het geluid het pas. Nu doet alleen het modem het niet (HSF_CNXT.sys kan ie niet vinden, moet overal betalen!) en hibernate werkt niet, verder alles (zelfs webcam).

Cons:
Viao specfieke hardware
Batterij beweegt beetje
UK toetsenbord (even wennen)
Uren kloten om WinXP aan de praat te krijgen
Speakers erg zacht (jaja tis een laptop...)
1 haakje om beeld vast te zetten
Nogmaals, viao: werkt lekker maar t zit overal in met z'n tentakels
Veel nutteloze software standaard geinstalleerd zonder optie dit niet te instaleren

Pro's
Bloedmooi
super scherm
DVD dual layer +/- alles brander
webcam
Werkt erg goed met originele OS
Alle aansluitingen die je maar wil
haakje om beeld vast te zetten valt weg in laptop (geen uitstekende haakjes)

Als ik hibernate aan de praat krijg ben ik erg blij. Verder echt een genot om mee te werken!! Ben er erg blij mee (Cons wegen zeker niet op tegen Pro's).

Edit: Update: Ik heb hibernate aan de praat!!! Ik denk dat je gewoon alle utils, drivers en alle hotfixes moet instaleren, dan komt t goed, een geest dodend werk maar toch heerlijk om dat ding te zien winterslapen.

Als er mensen zijn die Linux al aan de praat hebben erop dan hoor ik dat graag aangezien deze fe11s binnenkort zeker wat alternatieve besturingsystemen zal gaan ervaren.

Edit2: Nee, die drivers (zie hierboven) zijn helaas niet bruikbaar voor dit model.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Teek, is er misschien een bepaalde volgorde aan te geven in welke je de installatie hebt gedaan zodat ik (en evt. anderen) dit ook kunnen volgen ?

Welke hotfixes heb je gebruikt (ik heb geen recovery cd's en ook niet meer de mogelijkheid om deze te maken) ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Gran-di-oos !!

Met dit ene bestandje is de sneeuwbal aan het rollen gegaan en nu werken alle componenten : geluid, modem, alles !!

Nog één dingetje : kan het zijn dat de wireless verbinding niet heel stabiel is (de ene keer heb ik wel netwerk, de andere keer bij het booten vindt ie niets) ? Ik heb bluetooth dan uit staan in de tool omdat ik zag dat de verbinding dan inderdaad een beetje instabiel kan zijn.

Verder ben ik heeeeeeeel blij nu !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) die .sys komt rechtstreeks uit mijn preinstalled windows. nu kan ik met een gerust hart windows prof eropgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Goed man, ik ga vanavond die van mijn vriendin installeren :)

THANX !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
M.v.Veelen schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:09:
Goed man, ik ga vanavond die van mijn vriendin installeren :)

THANX !
Ehh heeft jouw vriendin dan ze zelfde ? zo ja kun je daar toch backup dvd's van maken en zo.

Volgens mij werkt vista niet op deze laptop, want windows vista is 64-bit en weet niet of er een 32 bit versie van uit komt of heb ik het nou fout ?

[ Voor 24% gewijzigd door Cyrus The Virus op 14-02-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vista gaat gewoon werken, er kom idd een 32 bit variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:16:
[...]

Ehh heeft jouw vriendin dan ze zelfde ? zo ja kun je daar toch backup dvd's van maken en zo.

Volgens mij werkt vista niet op deze laptop, want windows vista is 64-bit en weet niet of er een 32 bit versie van uit komt of heb ik het nou fout ?
Ze heeft dezelfde en ja, ik heb daar ook de boel vanaf gedonderd. Ik heb nog nooit een default installatie aangehouden. Gelukkig werkt nu alles en kan ik haar laptop ook helemaal inrichten naar haar wensen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt een volgorde aangehouden op de helft dacht hmm ik hoef die security updates denk ik niet te installeren en heb voor de rest alleen hotfixes geinstalleerd. Nou ja, volgorde was ongeveer zo:

Als eerste de chipset driver (van www.vaio-link.com -> aanmelden!!)
Toen alle drivers via device manager
Toen ALLE utilities (adobe premiere elements hoeft denk ik niet maar weet niet zeker, directx wordt dan ook geinstaleerd...)

Bedankt voor dat filetje voor de modem maar hij vraagt gelijk naar weer een andere file... heb nu maar gewoon het device gedisabled, wie heeft er nu een modem nodig, toch, wellicht bespaar ik zelfs weer een paar seconden batterijtijd ;) en het komt nog wel, iig is de fout melding weg.

Succes allemaal en laat het een les zijn ;) eerst recovery dingen doen (okok, een beetje uitdaging is ook leuk).

Hmm nu ik zo typ begint er een piepje uit sommige toetsen te komen, het typt heerlijk verder hopelijk gaan die piepjes weg na een tijdje...

Edit: Sorry, hotfixes weet ik niet, hebben jullie wat aan de namen? dan zoek ik ze ff op of probeer ze downloadbaar te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik raad aan om geen een utility van sory te installeren, de powermanagement sloopt de snelheid van je videokaart en bied geen 1 extra optie tegenover de standaard windows powermanagement. ok had ik de standaart videokaart driver niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:25:

Bedankt voor dat filetje voor de modem maar hij vraagt gelijk naar weer een andere file... heb nu maar gewoon het device gedisabled, wie heeft er nu een modem nodig, toch, wellicht bespaar ik zelfs weer een paar seconden batterijtijd ;) en het komt nog wel, iig is de fout melding weg.

Hmm nu ik zo typ begint er een piepje uit sommige toetsen te komen, het typt heerlijk verder hopelijk gaan die piepjes weg na een tijdje...

Edit: Sorry, hotfixes weet ik niet, hebben jullie wat aan de namen? dan zoek ik ze ff op of probeer ze downloadbaar te maken.
Het bestandje dat hij zoekt staat ergens op je C: schijf, doe een search en verwijs hem daar naar. Je zult zien dat ie dan verder loopt en de boel installeert.
Hierna had ik de set.exe uit de audio directory gedraaid waarna hij de audio verder installeert.

Bij mij werkt nu ALLES, ook het modem, camera, enz. En dat alles zonder pieptoontjes uit het toetsenbord ;)

Verder heb ik eigenlijk geen hotfixes gebruikt.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb xp prof ook draaien, al was het niet zo makkelijk als ik had gehoopt. vooral de smartdimmer optie en de FN combinatieknoppen heeft me veel prutswerk gekost.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
En, zijn er ondertussen wat meer ervaringen met deze laptop?

Ik ben vooral geinteresseerd in de meningen over de behuizing en eventuele nieuwe ervaringen met betrekking tot de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de accu tijd moet je deze laptop zeker niet kopen, ik heb het nog niet helemaal uitgeprobeerd maar ik denk dat 2.5 tot 3 uur zeker goed te doen is. de behuizing is super, het voelt allemaal heel stevig aan en vraag me af of het weleens plastic is want het voelt vrij koud aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, dat heb ik nou ook. Het is echt een stevige bak en de accuduur....tsja.....ik hecht daar zelf niet zoveel waarde aan, want het is ook zeer afhankelijk van wat je precies ermee doet en hoe de settings staan. 2 uurtjes vind ik al zat, al heb ik dat nog niet getest. Na 1,5 uur vond ik het tijd om 'm op het lichtnet aan te sluiten, want ik zat midden in een installatie ;)

Vraagje aan de heren die een clean-install hebben gedaan :

Memorystick0 device geeft bij mij een onherkenbaar icoontje, welk apparaat en welke driver dien ik hiervoor te update / installeren om het juiste icoon (en eventueel werking) te krijgen ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:07:
Ja, dat heb ik nou ook. Het is echt een stevige bak en de accuduur....tsja.....ik hecht daar zelf niet zoveel waarde aan, want het is ook zeer afhankelijk van wat je precies ermee doet en hoe de settings staan. 2 uurtjes vind ik al zat, al heb ik dat nog niet getest. Na 1,5 uur vond ik het tijd om 'm op het lichtnet aan te sluiten, want ik zat midden in een installatie ;)

Vraagje aan de heren die een clean-install hebben gedaan :

Memorystick0 device geeft bij mij een onherkenbaar icoontje, welk apparaat en welke driver dien ik hiervoor te update / installeren om het juiste icoon (en eventueel werking) te krijgen ??
dat heb ik ook maar het boeid me niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Helaas,

Dit account is afgesloten.
Waarschijnlijk is er teveel bandbreedte verbruikt.
Neemt u contact op met de hosting provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
sandz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:19:
[...]

Helaas,

Dit account is afgesloten.
Waarschijnlijk is er teveel bandbreedte verbruikt.
Neemt u contact op met de hosting provider!
Ik wil het wel mailen, maar waar naartoe......?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag gister dat het bestand ook gewoon inde drivermap van de modem staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb in ieder geval gedocumenteerd wat ik precies heb gedaan om zover te komen. Voor als het eens fout gaat ;)

Ik hoop nu nog op een oplossing voor dat MemoryStick icoontje, maar dat is gelukkig niet zo belangrijk :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb em nu ook binnen, ben nu de recovery dvd's aan het branden.

Wat ik me afvroeg is, als ik het huidige OS eraf gooi en WinXP prof. installeer, of ik dan tegen veel problemen aanloop als ontbrekende drivers etc....

Of hebben jullie inmiddels alles werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
MaKK0 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:59:
Ik heb em nu ook binnen, ben nu de recovery dvd's aan het branden.

Wat ik me afvroeg is, als ik het huidige OS eraf gooi en WinXP prof. installeer, of ik dan tegen veel problemen aanloop als ontbrekende drivers etc....

Of hebben jullie inmiddels alles werkend?
Als je de thread had gelezen, had je gezien dat er nog wel wat dingetjes niet helemaal soepel verlopen, maar het is te doen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:52:
Ik heb in ieder geval gedocumenteerd wat ik precies heb gedaan om zover te komen. Voor als het eens fout gaat ;)

Ik hoop nu nog op een oplossing voor dat MemoryStick icoontje, maar dat is gelukkig niet zo belangrijk :)
zou je deze documentatie hier kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, dat kan.

Het is alleen in (gebrekkig) engels :
  • install XP Media Center
  • copy directories DRIVERS and UTILS to C:\
  • Copy HSF_CNXT.sys to C:\DRIVERS
  • install Intel chipset drivers
  • reboot
  • Devicemanager : videocontroller : update driver , do not connect to the internet , choose driver yourself, direct to c:\drivers\video (NVIDIA GForce Go 7400 is recognised and installed)
  • same for : Ethernet controller : C:\Drivers\Network2
  • then go to C:\Drivers\Bluetooth and run BtSwInst.exe to install Bluetooth (no reboot needed at this time)
  • go to |C:\Drivers\WirelessLAN\ and run iProInst.exe (default installation) (no reboot needed at this time)
  • go to C:\Utils\Utils Installer 1 and run the setup for Sony Utilities DLL
  • go to C:\Utils\Utils Installer 2 and run the setup for Sony Shared Library for XP
    reboot
  • Devicemanager : USB2.0 Web camera : update driver , do not connect to the internet , choose driver yourself, direct to C:\Drivers\Camera\VGP-VCC1 (Webcam will be installed)
  • go to C:\Utils\Utils Installer 4 and run the setup for Sony Setting Utility
  • go to C:\Utils\Utils Installer 8 and run the setup for Sony ISB Utility
  • go to C:\Utils\Utils Installer 9 and run the setup for Sony Video Shared Library
  • go to C:\Utils\Utils Installer 10 and run the setup for Sony MP4 shared library
  • go to C:\Utils\Utils Installer 14 and run the setup for Lan Setting Utility
  • go to C:\Utils\Utils Installer Vaio Camera Utility and run the setup
  • go to C:\Utils\Utils Installer Wireless Switch Setting Utility and run the setup
  • Devicemanager : Controller for mass storage : update driver , do not connect to the internet , choose driver yourself, direct to c:\drivers\flashmedia (Texas Instruments PCIxx12 integrated Flashmedia Controller is recognised and installed)
  • install KB888111-x86-NLD-forsp2 (this is the dutch version), the modem will be recognised and the installation will ask for HSFHWAZL.sys (this is lokated in c:\drivers\modem !)
  • go to |C:\Drivers\Audio\ and run the setup, the audio drivers will be installed
Mochten er dingen zijn die iemand ter verbetering kan aandragen : post het hier :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik weet niet of iemand er al op gelet heeft, maar op sony.nl staat dat de FE11M slechts een 4200 rpm HD heeft. Iemand vond de HD van de Aspire 5672 slechter, maar als het juist is wat op sony.nl staat, dan is hij gewoon beter (5400 rpm tov. 4200 rpm). In het andere geval is hij enkel 20 GB kleiner, wat nu ook niet het grote verschil gaat maken (als je 80 GB vol hebt, is 100 ook zo vol).

Stel dat de informatie op sony.nl fout is, dan nog snap ik niet waarom ze een duurder model (FE11S) zouden uitrusten met een tragere HD dan de FE11M. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:00:
voor de accu tijd moet je deze laptop zeker niet kopen, ik heb het nog niet helemaal uitgeprobeerd maar ik denk dat 2.5 tot 3 uur zeker goed te doen is. de behuizing is super, het voelt allemaal heel stevig aan en vraag me af of het weleens plastic is want het voelt vrij koud aan.
2,5 tot 3u is voor mij voldoende. Alleen minder, dan wordt het voor mij toch een andere... Dat koude kan wel kloppen, ik las op notebookreview dat de buitenkant grotendeels van magnesium-iets gemaakt is... ;)

Ik zit nu heel erg te tweifelen om deze laptop te kopen. Deze staat nu bovenaan mijn lijstje, maar inclusief de +2 waranty van Sony en het docking station wordt ie wel erg duur.... :/

Ik had in eerste instantie ongeveer 2k te besteden, voor een laptop, wireless accesspoint en nieuw beeldscherm (min 19")...
Ik ben alleen bang als ik voor de Asus of Acer kies, dat ik hier over een tijdje spijt van krijg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LievenD schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:08:
Ik weet niet of iemand er al op gelet heeft, maar op sony.nl staat dat de FE11M slechts een 4200 rpm HD heeft. Iemand vond de HD van de Aspire 5672 slechter, maar als het juist is wat op sony.nl staat, dan is hij gewoon beter (5400 rpm tov. 4200 rpm). In het andere geval is hij enkel 20 GB kleiner, wat nu ook niet het grote verschil gaat maken (als je 80 GB vol hebt, is 100 ook zo vol).

Stel dat de informatie op sony.nl fout is, dan nog snap ik niet waarom ze een duurder model (FE11S) zouden uitrusten met een tragere HD dan de FE11M. :?
de 160gb versie maakt gebruik van een of andere vage techniek. als het goed is is hij niet veel trager. en alsjeblieft ga geen sony en een acer aspire vergelijken op prijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:33
Vergelijken op prijsgebied deed ik toch niet? (het prijsverschil is nu ook niet gigantisch ;) )

En als het goed is, dan is de HD van de Sony idd niet veel trager, maar als het niet goed is, kan het toch zo'n 15% schelen in de totale prestaties, zie deze pagina. (dit zegt uiteraard niets over het scherm en het design, deze zijn wellicht beter bij Sony dan bij Acer).

• M.v.Veelen
Om het icoontje te herstellen van de MemoryStickDuo Pro :

Download het volgende bestandje :

http://vaio.pcking.net/Download/Msicon.zip en pak het uit.

Kopieer het .dll bestandje naar C:\Windows
run ms.reg
run ms-mg.reg

en ziedaar : icoontje hersteld !

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

top hoe heb je die gevonden, heb je trouwens ook al je combinatie knoppen weten te installeren.

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:34:
top hoe heb je die gevonden, heb je trouwens ook al je combinatie knoppen weten te installeren.
Op het Vaio forum.

De combinatie knoppen ? Wat bedoel je daarmee : de volume knoppen en de S1 en S2 knop ? Die doen het gewoon bij mij (als je dat bedoelt).

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:06:
[...]

Op het Vaio forum.

De combinatie knoppen ? Wat bedoel je daarmee : de volume knoppen en de S1 en S2 knop ? Die doen het gewoon bij mij (als je dat bedoelt).
de s1 en s2 doen hier niet, waar stel jij die in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:04:
[...]

de s1 en s2 doen hier niet, waar stel jij die in.
Geen idee, als ik erop druk krijg ik de mogelijk de funkties in te stellen, het is een Sony tooltje wat er opgestart wordt.
Kijk even wat ik allemaal geinstalleerd heb in de lijst die ik heb bijgehouden en kijk wat jij (nog) niet hebt geinstalleerd, misschien zie je dan welk tooltje er opgestart wordt ?

Oh ja, hebben jullie ook dat regelmatig geen draadloos netwerk gevonden wordt en je dan soms wel 5 - 6 keer moet rebooten voordat je iets vindt ?
Het gekke is dat hij dan dus helemaal niets vindt, terwijl er zo'n 4 draadloze netwerken in de buurt zijn. En opnieuw zoeken levert geen resultaat op.
Een reboot heeft dan meestal nog wel effekt, maar om dat nu elke keer zo'n 5 -6 keer te moeten doen....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Welke driver heb je gebruikt? Die van Sony? Het is toch een intel draadloze netwerk kaart, gebruik de intel driver eens? Ik heb hier met een acer ook veel problemen mee gehad. De inteldriver uiteindelijk gebruikt en nu werkt het zonder problemen.

Ik hoop mijne vandaag in ontvangst te nemen, met AZERTY toetsenbord B)

Meteen XP pro erop en maandag terug in het domein, dus hoop dat de installatie gaat lukken met alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
dr paaj schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:53:
Welke driver heb je gebruikt? Die van Sony? Het is toch een intel draadloze netwerk kaart, gebruik de intel driver eens? Ik heb hier met een acer ook veel problemen mee gehad. De inteldriver uiteindelijk gebruikt en nu werkt het zonder problemen.

Ik hoop mijne vandaag in ontvangst te nemen, met AZERTY toetsenbord B)

Meteen XP pro erop en maandag terug in het domein, dus hoop dat de installatie gaat lukken met alle tips.
Als ik het nakijk, dan is het inderdaad de INTEL driver.

Dus dan zou ik het eigenlijk misschien met een andere driver moeten proberen ofzo ?

Meer mensen met suggesties ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Goed, ik heb nu een recentere versie gedownload, kijken of dat beter gaat (kan ik thuis pas testen, zit nu op m'n werk....).

Zat eerst versie 10.1.0.11 op van 27-11-2005 en nu versie 10.1.0.13 van 4-12-2005

linkje :

http://support.intel.com/...centrino/sb/cs-008170.htm

[ Voor 18% gewijzigd door M.v.Veelen op 17-02-2006 11:58 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikey143
  • Laatst online: 10-09-2020
Heeft iemand enig idee hoe ik bij deze laptop de processor op volle kracht kan laten werken als hij niet aan de adapter hangt?

Ik kan die instelling nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spikey143 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:29:
Heeft iemand enig idee hoe ik bij deze laptop de processor op volle kracht kan laten werken als hij niet aan de adapter hangt?

Ik kan die instelling nergens vinden.
powerschema "altijd aan" kiezen. maar waarom zou je dan doen. de cpu word er niet sneller van en alleen maar warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikey143
  • Laatst online: 10-09-2020
Hoezo niet sneller?
Als die powersave aan staat geeft hij maar 0.98 GHz aan.

Op adater 1.66GHz, dit is dan toch sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee als de cpu weinig load heeft staat hij op 980mhz, zosnel jij een applicatie start die de cpu belast dan zal hij tijdelijk switchen naar 1666. als de cpu dan weer idle is gaat hij terug naar 980mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

De FE serie ziet er goed uit idd... maar waarom zoveel problemen bij een clean install eigenlijk ?

Had voorheen (ja al een tijdje terug) een SR31K laptop en had daar zonder moeite Windows XP sp2 kunnen installeren.

Uit al de bovenstaande berichten moet ik dus opmaken dat ik een hele stappenplan moet volgen voor een clean install...

Misschien het gehele stappenplan in de beginpost zetten ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn wat kleine probleempjes met de te downloaden drivers die je nodig hebt na een clean install. ik ga ervanuit dat sony binnekort een nieuwe driverpack uitbrengt.

(en een laptop die ouder is dan het os zelf geef eigelijk nooit problemen)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
He He ik heb hem... Qua snelheid doet deze echt niet onder dan een simpele desktop. Aan de adapter al helemaal niet. Ik vind hem super, alleen de accu hangt erg los.

De clean install maak ik pas later. Eerst uitzoeken welke vaio software ik echt nog nodig heb.

Draadloze Lan problemen heb ik niet, ik wel een Belgische uitvoering AZERTY tb indeling. Ik weet ook niet of daar verschillen zitten in software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Draadloze problemen zijn bij mij nu ook verdwenen met die nieuwere drivers zoals ik eerder heb beschreven.

Het is echt een topmachine en het enige nadeel is idd de losse accu. Ik ga er maar vanuit dat dit verder geen kwaad kan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dr paaj schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:21:
He He ik heb hem... Qua snelheid doet deze echt niet onder dan een simpele desktop. Aan de adapter al helemaal niet. Ik vind hem super, alleen de accu hangt erg los.

De clean install maak ik pas later. Eerst uitzoeken welke vaio software ik echt nog nodig heb.

Draadloze Lan problemen heb ik niet, ik wel een Belgische uitvoering AZERTY tb indeling. Ik weet ook niet of daar verschillen zitten in software.
Mensen die vinden dat hun accu los hangt.. let op!!! Op de accu bevinden zich 2 schuifjes. Eén van van de 2 schuifjes moet je weer dicht duwen op het moment dat je de accu ehbt geplaatst. Je zult zien dat de accu dan steviger zit. Misschien zit de accu nog niet muur vast maar al een groot verschil zonder het schuifje dicht te doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Dat klopt idd, maar dan zit deze nog redelijk los, met een stukje binnenband(fiets) zit deze al veel beter op zijn plek. Als je hem oppakt aan de achterkant, lijkt het wel of de accu loslaat.

Maar ik heb gisteren 2,5 uur zitten tekenen zonder adapter. Het scherm is zo fel, dat ik de brightness bijna minimaal heb gezet, dus voor internet enzo kan ie al veel langer mee.

Heb ook maar de VGPCP10 besteld, nergens is een fatsoendelijke 15.4" sleeve te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door dr paaj op 20-02-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Laatst online: 11-07-2024
Iemand de FE11S al in België gekocht ? Zoja, waar? en prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jverdeyen schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:50:
Iemand de FE11S al in België gekocht ? Zoja, waar? en prijs?
Zou je hiervoor niet even een nieuw topic openen ?!?!?!

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste