Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Maakt niet heel veel verschil. Enige voordeel als je de schijf op zijn kant zet, is dat op- en neer schokken er niet voor zorgen dat de leeskop tegen de schijf aanbotst. Desondanks kan een HD een hoop hebben, deze zit er nu een dik half jaar in, geen probleem. Daarbij heeft de Caddy een zéér stugge vering, waardoor de boel altijd flink door elkaar wordt geschud.Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:53:
[...]
Nu is is op de foto dat Chrishgk zijn hdd op de kant heeft liggen. Is dit beter voor de schijf in verband met de schokken. of is dit gewoon voor de show?
Voor de voeding werd aangeraden om een M2-atx 160 Watt en een M1-atx 120 Watt te kopen. De M2-atx is dat voor het mobo, graka, proc, creative geluid en de wireless pci adapter. De hardeschijven en de dvd brander wordt dan gevoed door de M1-atx. Weet niet of de 160 watt voeding dit trekt (de preciese spec staan een paar berichten eerder).
Over de voedingen: Gewoon 1 M2-ATX kopen. Geloof me, hij trekt het makkelijk. Ik ken iemand zijn hele PC op deze voeding heeft draaien (ook al een half jaar), met de volgende hardware:
ASUS moederbord
Intel P4 2,8Ghz
512MB
160GB Maxtor
NEC DVD-RW
GPS Ontvanger
Linksys WLAN adapter
Bluetooth dongle
Audigy 2
2x 8cm fans met leds
Radio tuner
Ook heeft hij zijn Lilliput scherm (net als ik) ook op de voeding aangesloten. Deze trekt ook iets van 20watt. Nog nooit problemen gehad, draait super stabiel. De M2-ATX is krachtig genoeg!
begint zelf ook wel te kriebelen om zoiets te maken.
ik heb bijna een systeem over(als ik zelf nieuw koop
om mee te beginnen dus de aanschaf is dan een scherm een convert 12->230.
ik ga me eerst goed orienteren om het inbouwen van het scherm en de mogelijkheden in mijn mondeo.
(waar de radio erin kan blijven zitten. heeft aux -in dus dat is makkelijk, kan jack plugje in)
[ Voor 13% gewijzigd door wd200 op 27-10-2006 13:13 ]
Verwijderd
Linkje!!!
Ik heb dus een 7"TFT in mn dashboard ingebouwd. Nu is het zo dat sinds een paar dagen ik niets meer te zien krijg.
Als de PC aan zet krijg ik de melding NO VGA SIGNAL
Het uitvallen van het scherm is al eens eerder gebeurt, maar ik had steeds de gedachten dat mn blacklite het niet deed.
Normaal krijg ik namelijk de melding OUT OF RANGE, maar nu dus NO VGA SIGNAL.
Als ik de kabel ui de PC trek krijg ik deze melding ook, dat betekend dus dat het scherm de PC ziet, maar als ik deze er weer in doe krijg ik de zelfde melding.
Is mn scherm nou overleden (touchscreen gedeelte doet het gewoon) of moet ik het ergens anders zoeken. VGA kabel is verlengt ,aansluitingen zijn aan elkaar verbonden zodat ze niet los kunnen
[ Voor 64% gewijzigd door seninha op 27-10-2006 19:24 ]
Verwijderd
Hang eens het scherm van je thuis-PC aan je carPC. Krijg je dan wel beeld? Probeer het ook eens zonder verlengkabel; goedkope VGA kabels kunnen behoorlijk signaalverlies geven, waardoor het signaal te zwak bij het scherm aankomt. Met goede (afgeschermde) kabels kun je makkelijk een afstand van 25m overbruggen, zonder merkbaar verlies.seninha schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:14:
Kijken of iemand me even kan helpen.
Mogelijke oorzaken voor je probleem:
1. Je VGA input van je scherm is stuk. Je scherm geeft nog wel aan dat hij geen signaal krijgt. Hierdoor mag ik aannemen dat het beeld zelf nog wel goed is, anders kon je deze melding natuurlijk niet lezen.
2. De VGA uitgang van je videokaart is stuk. Zeker niet onwaarschijnlijk, dit kun je dus testen door er een andere monitor aan te hangen.
3. Je kabels zijn slecht, of stuk. Misschien slechte contactjes, of losse draadjes, of gewoon slecht afgeschermd.
Ik heb natuurlijk al een ander scherm aan gehangen en die geeft wel beeld dus VGA kaart is goed (gelukkig
Aangezien de scherm helemaal uit lekaar geweest is vermoed ik dus dat een van de connectoren niet goed is. Ik ben ze allemaal nagegaan en ze zaten goed aangesloten.
Ben van plan om morgen de hele zooitje er uit te halen ( dat wordt wat, panelen enzo moeten er uit

Zal de tip om de VGA verlengkabel er tussen uit halen zeker gebruiken.
Ik hoop toch echt dat ik hem aan de praat krijg, anders ben ik bang dat als er een nieuwe scherm moet komen ik ook mn dashboard frame moet aanpassen
Voor je 2de display op je pc heb ik gewoon een vga-splitter gebruikt weet niet meer exact waar ik die vandaan heb, maar wel via google aangekomen :-)
Hier nog een link naar mijn project.........nog niet af.........maar het idee is er........................
http://www.opelpowerforum.nl/viewthread.php?tid=5056
in dash lekker makkelijk:)(en diefstal gevoelig)
http://www.gigagood.com/i...cPath=104&products_id=578
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
http://www.gigagood.com/i...cPath=107&products_id=259
Ik kan niets vinden over de maten van het ding. Een Liliputh is eenvoudig in te bouwen maar deze is goedkoper. Hoe breed is het LCD element en hoe breed die zwarte rand?
Scherm presteert prima, zeker gezien zijn prijs, heb hem nu al 6 maanden in de auto hangen, ondanks dat ik meest mijn wireless kb gebruik werkt het scherm 100% (mits je de software niet installeert maar alleen de driver)
Verwijderd
- Aansluitingen:boner schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:12:
heeft er iemand ervaring met deze?
http://www.gigagood.com/i...cPath=107&products_id=259
Ik kan niets vinden over de maten van het ding. Een Liliputh is eenvoudig in te bouwen maar deze is goedkoper. Hoe breed is het LCD element en hoe breed die zwarte rand?
- VGA input 640x480/60 Hz
- USB Touch screen
- Audio uitgang max. 150 mW
- Video
- Stroomverbruik 10W, Spanning DC+12V
- System PAL/NTSC Auto switch
- OSD
Win 98/2000/NT/XP/Win CE-
Afmetingen 203x164x28 mm (BxHxT) -
Nettogewicht 630 g
Zat er ook naar te kijken maar hij is te groot om hem in het dashbord te krijgen dus ik ga waarschijnlijk voor de liliput.
misschien dat hier wat meer mensen aanwezig zijn die mij kunnen en willen helpen
met dit topic aangezien , ik hoop dat hier ook mensen zijn met hetzelfde probleem ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158681
Ik heb een HP Netstation die op 12 volt draait.........p3-1ghz/512/80Gb-Samsung/dvd-lopro
Verder achterin een hercules prophetview 15" (standaard 12Volt) en zo'n Gigagood touchscreen, beide aangesloten met een simpele vga-splitter............de powerswitch heb ik doorgelust naar voren, samen met 1 usb poort, werkt perfect................
Overigens, de HDD is dmv Stukken fietsband en een zelfgemaakt frame opgehangen :-)
[ Voor 9% gewijzigd door snark80 op 29-10-2006 18:38 ]
kan zo scherm moeilijk inbouwen
maar hoe voer ik navigatie dan in, heb je contant een toetsenbord nodig
Ik heb deze: http://www.dreamgear.net/ps2minikey.htmwd200 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:45:
ik zit toch eerder te denken aan een klapscherm.
kan zo scherm moeilijk inbouwen.
maar hoe voer ik navigatie dan in, heb je contant een toetsenbord nodig
Superklein, zit gewoon achter mijn middenconsoleklepje, en kan het zo pakken als het nodig is.
Nope
Verwijderd
Moederbord
Gigabyte GA-K8NE N-Force 4 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Processor
Amd Sempron 2600 S754 1600 MHz (8 x 200) Cool en Quit supported!!
Geheugen
Twinmoss 512 Mb module
Graka
Gigabyte RADEON X600 PRO (128 MB)
DVD brander
NEC DVD_RW ND-3540A
Hdd
Maxtor 6Y200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Geluidskaart
Creative 5.1 SB Live! PCI
Draadloze netwerkkaart
Linksys Pci Adapter 54 Mbit
GPS Ontvanger
Deze doet meteen dienst als invoer voor alle geinstalleerde emulators, plus dat er multimedia-toetsen opzitten die erg handig zijn
Overigens ben ook ik er nog niet uit welke nav-software het best is, reeds afgevallen zijn:
Microsoft autoroute 2005/2006 (op het moment dat je een afslag voorbij rijdt hoor je pas dat je er afmoet)
Alturion Pro, hier kom ik dus net niet uit hoe deze aan de praat te krijgen
[ Voor 40% gewijzigd door snark80 op 30-10-2006 08:25 ]
Mag ik vragen waarom je een DVD brander in je auto wilt hebben?? Ik zelf heb geen eens een DVD of CD-rom en ik mis het geen moment. Alle films gaan als Divx op mn HD.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:43:
Ik heb wat powercalculators geprobeerd en er kwam steeds er op neer dat het systeem 190 watt verbruikt onder volledige load. Dus dat betekend dat ik dvd moet fikken navigeren en gamen. Nou is mij de vraag of een m2-atx 160 watt het gaat trekken. Ik denk het zelf van wel. Proc ondersteund cool en quit. Maar heb voor de rest geen verdere ervaringen met een m2-atx voeding.
Moederbord
Gigabyte GA-K8NE N-Force 4 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Processor
Amd Sempron 2600 S754 1600 MHz (8 x 200) Cool en Quit supported!!
Geheugen
Twinmoss 512 Mb module
Graka
Gigabyte RADEON X600 PRO (128 MB)
DVD brander
NEC DVD_RW ND-3540A
Hdd
Maxtor 6Y200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Geluidskaart
Creative 5.1 SB Live! PCI
Draadloze netwerkkaart
Linksys Pci Adapter 54 Mbit
GPS Ontvanger
Verder zie ik het nut niet van een Radeon X600 Pro. Als het puur alleen gaat om films af te spelen , heb je aan een simpele 64mb kaart meer dan genoeg. Ik neem aan dat je niet gaat gamen in je auto??
Verwijderd
hij hoord hiet niet echt thuis maar hier vast wel iemand het.
ik gebruik me autoradio gewoon in de kamer zeg maar dus niet in me auto.
maar nu komt de vraag dan
ik vroeg me af of ik mijn normale huis tuin en keuke radio signaal via de kabel zeg maar aan mn autoradio mag hangen?
omdat de kabel zeg maar met spanningen werkt enzo en de ether niet zag ik hier een probleem maar wie weet weet hiet iemand een oplossing?
---edit----
nevermind, had intusse ook een vraag gezet in het electronica stukje, daar wisten ze het me al te vertelle
----
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 11:00 ]
€189.00
8 inch Touchscreen met VGA aansluiting
(Vga 600*480/60 input Hz:) 800*600 aangeraden
USD touchscreen functie (ondersteunt windows98/2000/nt/xp/win-ce)
Energieverbruik: 10 W
Spanning: DC + 12 V
Werkspanning: de 0.8MA
Systeem: Pal/NTSC/VGA/automatisch
OSD menu
ALs ik zo lees, dat het alleen aangesloten kan worden in aansteker? of kan het ook met omvormer 12+ volt naar 230 volt?
Verwijderd
Het probleem is dat ik alles al heb in me oude server. Dvd branden doe ik toch niet maar een dvd afspelen is altijd handig. De X600 heb ik dus nog liggen en wil geen andere graka kopen. Het voordeel is dat ik kan gamen (zoals need for speed).seninha schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:02:
[...]
Mag ik vragen waarom je een DVD brander in je auto wilt hebben?? Ik zelf heb geen eens een DVD of CD-rom en ik mis het geen moment. Alle films gaan als Divx op mn HD.
Verder zie ik het nut niet van een Radeon X600 Pro. Als het puur alleen gaat om films af te spelen , heb je aan een simpele 64mb kaart meer dan genoeg. Ik neem aan dat je niet gaat gamen in je auto??
Zit ook een voeding bij dat schermpje voor 220V, maar direct op 12V in de auto kan dus ook
Bedankt voor de bevestigingAMD 64 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:59:
Het schermpje wat ik gekocht heb zat gewoon een universele aansluiting bij 230V AC naar 12V DC
Verwijderd
Nee misschien is chloroform een goed idee. Plastic smelt maar glas niet. (Voor zover ik weet dan). Even kijke of de rest hier op GoT het met me eens is
Verwijderd
Meestal lukt het door er hard op de duwen van buiten naar binnen. Vastzetten kan dan weer door de randjes voorzichtig vast te smelten met een soldeerbout of even te kliederen met een lijmpistool. 2-componentenlijm gaat ook goed en blijft (mist goed ontvet) goed zitten.
Verwijderd
Ik kreeg ze er ook niet uit, dus heb ik ze gewoon meegespoten. Ziet er prima uit.Volgens mij zijn die 'glaasjes' voor het IR signaal van de afstandsbediening. Na het spuitet werkt de afstandsbediening nog net zo goed. Alleen gebruik ik 'em nooit.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:39:
Ik ben nu bezig om mijn liliput schermpje in mijn dashbord te bouwen. Heb het schermpje er al uit maar het enigste probleem is dat ik de 2 witte dingetjes waar het licht van de ledjes doorheen komt niet uit de omhulsing krijg. Volgens mij is het vast gesmolten maar weet niet zeker. Hoe krijg je dit het mooist eruit?

Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een Toyota Starlet 1.3 DLX uit 1986 en het lijkt mij leuk om ook eens een PC in m'n auto te integreren. Heb alleen een aantal vraagjes...
1. Hoe integreer je een kleine pc in een auto (dashboard of iets dergelijks...autoradio kan er eventueel uit) met maar zeer beperkte ruimte?
2. Hoe zit het met de compatabilieit van stroomaansluitingen in oude auto's?
3. Wat zijn ongeveer de totale kosten (aan hardware) voor zo'n project? (Mag een lichte pc zijn, is namelijk alleen voor wat office werk en eventueel een simpel kaartspelletje...Een Celeron, 512 meg geheugen, 40gb hd of iets in die trant)
4. Is er iemand die e.v.t. geïnteresseerd is om te helpen want ik weet wel veel van computers en computer hardware, maar geen drol van auto's
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 23:12 ]
1. Je komt al gauw in de buurt van een via epia moederbordje met een 12 volt voeding, zijn je eisen niet zo groot, kijk dan eens bij die linkdie ik eerder heb gepost, daar haal je een HP Netstation die perfect op 12 volt draait, de adapter zit er zelfs bij, enige minpunt van hun pc is dat er maar 256Mb inzit en een schamele 20 Gb schijf, deze zijn uiteraard te vervangen, voor de rest heb je dan een 1Ghz p3 of celeron (is maar net welke ze uit het vak trekken)
2. Compatibiliteit van stroomaansluitingen is gewoon goed, hier en daar een draadje trekken
3. Tussen de 400 en associaal grote zak euries, naar gelang van radio/versterker/etc........
4. Als je in de buurt van aalsmeer woont is er misschien wel wat te regelen
Groeten.......................
Verwijderd
Heb van het project foto's gemaakt die ik met jullie wil delen.

Hier zie je dat ik de alarm schakelaar, de klok en het scherm heb uitgezaagd en ingeplakt met een 2 compnenten lijm. De lijm wordt gebruikt om bumpers te repareren. Het heeft als eigenschap dat het zich gedraagt als plastic en ook kunt schuren.

Hier ben ik al bezig geweest met het plamuren van het geheel. Het plamuren doe ik met plastic plamuur (ook weer 2 componeten van de Kent) die wordt gebruikt in de autoschade branche.
Volgend weekend ga ik weer verder met schuren en dan kan de boel naar de spuiter.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 19:35 ]
Verwijderd
Nu kom ik de volgende problemen
1. De pc met name de printplaten en hdd zou kapot gaat doordat de sub ernaast staat. Het mobo wordt warm en in combinatie met trillingen gaan de printbanen stuk. Ik wil wel de hoedenplanboxen en de pc in dezelfde kist maken. Weet niet of dit kan. Boxen gaan hard maar zijn geen JBL's
2. Nu wil ik alles met stekkers vast zetten. Dus mocht ik op vakantie willen gaan of ruimte nodig hebben kan ik de boel eruit halen. Nu wordt er gezegt dat je dit 10 keer kunt doen met de versterker en dat hij dan kapot gaat omdat hij dan erg op zijn donder krijgt van het in en uitschakelen.
3. Er zou storing optreden doordat de dynamo een sinus spanning geeft. Zowel op het scherm als het geluid. Ik heb een m2-atx voeding dus denk dat die wel de klappen opvangt.

Plaatje zoals het eruit komt te zien.
Bij de verschillende audiozaken zeiden ze van, "ik kom het nooit tegen ook niet ergens op shows dus het zal wel niet werken of er zit een adertje onder het gras". Nu is mij de vraag hebben meer mensen hier last van en hoe is dit te voorkomen.
Ik weet niet of je dat project van mij hebt bekeken op het opelpowerforum, maar zoals je daar kunt zien heb ik mijn pc ook bij 1 van de speakers zitten..............dit gaat tot nog toe goed.........
Overigens, mijn versterker doet 4x175Watt RMS
Voor het gemak nogmaals de link:
http://www.opelpowerforum.nl/viewthread.php?tid=5056
[ Voor 24% gewijzigd door snark80 op 07-11-2006 06:58 ]
Verwijderd
hier net zo iemand maar zoals ik het zie is centrafuse inderdaad een mooi compleet en geheel systeem. Mijn advies, ga hier mee verder en probeer geen andere dingen uit. Ik heb zelf ook lopen klooien met emulator voor PPC maar dat is het allemaal niet.
Heb nu centrafuse gedownload en ga zoeken naar kaarten. Wordt vervogld.....
Kan iemand mij vertellen hoe de skin veranderd kan worden en de taal?
Ik heb al wel gezien dat er met SDK veel veranderd kan worden, echter moet je dan bijvoorbeeld VB installeren en gebruiken. Kan het ook anders / makkelijker?
Greetz
Verwijderd
Hoi,LEiPiE schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:02:
Iemand ervaring met de 300W 12V ATX voeding die bijvoorbeeld bij picco te vinden is (zie hier)?
Heb 'm al wel wat goedkoper gezien dan dat gelukkig.
Ik ga in eerste instantie uitproberen met een normale ATX voeding en 300W inverter, maar dat vind ik zelf een vrij nutteloze oplossing... 8-14V -> 230V -> 12+5+etc. Liever die 230V stap er uit (al zal die 12V ATX bak ook wel zo'n stap doen, maar dan allicht efficiënter)
Of iemand deze zelfbouw voeding van een mp3car member gemaakt? (maar ja, kost je aan onderdelen net zo veel als een kantenklare)
Ben ondertussen weer wat verder met mijn carputer, alleen nog niet veel bijzonders om te laten zien... hardware gewijzigd, is nu een Asus P4B266 + Northwood 1.8GHz + op dit moment nog 128MB + 30GB Maxtor desktopschijf. ... en dat alles in mijn dashboardlade![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
(klik voor groot, of zie fotoalbum)
Hoe is de skin veranderd van centrafuse?
Groet
Dat was al eerder gevraagd naar aanleiding van mijn post en daar heb ik op geantwoord, notabene twee posts onder mijn originele post...Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:37:
[...]
Hoe is de skin veranderd van centrafuse?
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Verwijderd
Ben nu goed bezig de boel te veratalen voor CENTRAFUSE, jawel een NEDERLANDSE VERSIE!!!!
Maar is iemand al zelf eens zo nobel geweest de boel te veratalen ?
PS: ben zelfs van plan om de navigatie-audio te vervangen door de nederlands gesproken
versie van HENK-HENK (t-t)
Groet,
Manolito / pcmobiel
Verwijderd
Ik die in mn auto geinstalleerd en ik wist niet wat ik zag
Echt TOP.
Mn vorige scherm was zo dof dat ik overdag echt niets meer te zien kreeg. De nieuwe is vele malen beter. Voorkant spiegelt tov de oude wel meer, maar omdat het TFT scherm meer licht produceerd is het overdag toch goed leesbaar.
En dat allemaal voor $107 +$50 verz
Het gaat trouwens om deze scherm :
http://cgi.ebay.com/ebaym...ewitem=&item=300042990148
Normaal kun je die kopen voor $157 +$50 verzend , maar zo om de tijd doen ze een paar artikelen voor $1 tussen en men mag er op bieden. Daarom was die van mij $107
Na betaling had ik het scherm drie dagen later in huis (week-end meegerekend)
Verwijderd
1ste Wil deze dvd speler/brander halen voor in me auto. Er zit een voeding bij die 12 en 5 volt levert. Nu is mij de vraag kan ik deze op een molex aansluiten en welke draadjes moet ik dan pakken van de dvd brander en verbruikt een externe dvd brander meer stroom dan een interne?
2de Ik wil een AMD CPU Sempron 3000+ 35 Watt 1.6 GHz, 2000 MHz, Boxed in me systeem hebben. Voordeel is dat hij goedkoop, snel en zuinig is. Het grote probleem is alleen dat hij overal slecht te leveren is. Weet iemand waar ze hem sneller kunnen leveren. Heb de pricewatch al bekeken.
Das knap
Edit:
Mijn fout
[ Voor 13% gewijzigd door AMD 64 op 22-11-2006 21:48 ]
Verwijderd
Kloksnelheid is 1,6 ghz en de systeembus is 2000 MHz.AMD 64 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:15:
"AMD CPU Sempron 3000+ 35 Watt 1.6 GHz, 2000 MHz"
Das knap. 1,6 ghz en 2000 mhz verschilt maar 400 mhz
wat foto's van de test opstelling

de hardware
Mobo: Via EPIA M10000G 1.0 GHz
Geheugen: 1024MB Crossair
TFT: 7" lilliput
Voeding: M2-ATX 160W
HD: 250GB Maxtor
iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com
ik heb de pc van een maatje besteld.
1 x VIA PC2500 CPU 1,5 GHz Micro-ATX
1 x Corsair 1024MB, DDR2, 128MX64, PC533, C4, 2X512MB, Value Select
1 x DVD+-R/RW Slimline Sony SlotIn DWQ78A BK
1 x 080 Gb Toshiba notebook SATA HDD 2,5" 9,5mm 5400rpm 8mb
1 x GPS Sony CXD2951 NL-209PU USB Navilock
1 x M1-ATX DC-DC ATX Automotive Computer (car PC) Power Supply
1 x Converter USB2.0 to IDE extern.
1 x HUB USB2.0 4 poorten ext. "Slim"
1 x Bluetooth USB Mini Class 2 50m
1 x Mini Toetsenbord met backlight
schermpje heeft hij al liggen, een 7" touchscreen. Lijkt me best een aardig systeempje zo.
En komt nog een X-fi geluidskaart in, hiermee willen we 5.1 geluid (versterkte met 2 monoblocks en 2 stereo versterkers) aansturen.
Het is weer een tijdje geleden dat ik zelf wat gedaan heb aan mijn carpc project, maar alles lijkt erop dat er tegen kerst (week vakantie
Ik heb toch besloten mijn oude mobo te gaan gebruiken met P4 1,5Ghz / 384 MB RDRAM. niet dat dit verder zo een speciaal bord is (eigenlijk zit er maar bar weinig op) maar ik had het toch liggen en kost dus verder niks
Tevens heb ik de raad van LEiPiE gevolgd en ook zo;n 300W voeding aangeschaft. Nog niet binnen, maar komt eraan. Ook heb ik een en ander aan kabels en connectors besteld, om seriele en vga kabels te kunnen verlengen van OBDII uitlezing (die ik dus ook meteen besteld heb) en de kabel van mijn schempje in het dash te kunnen verlengen naar de kattenbak. Om ook wat aansluitmogelijkheden in de auto te creeren en omdat de USB kabel van mijn lilliput schermpje niet lang genoeg is, heb ik er ook maar 2 USB verlengkabels bij besteld (zelf maken zag ik niet echt zitten en de kosten zijn nou ook niet

Ohja, ik zie nu dat dat apparaat hier in NL dus zonder verzending in EURO net zo duur is als wanneer je het uit USA laat komen inclusief verzending in USD (146 USD = 111 EUR) scheelt dus ook weer 35+ euro...
Omdat ik verder lekker ga aankloten met mijn ATX bordje heb ik toch besloten de gok te nemen met een Maxtor 160GB 3,5" HDD. daarnaast plant ik dan maar een NEC AD5170. Waarschijnlijk alleen om dingen af te spelen, maar is wel leuk voor de heb (gewoon het idee dat je ff wat kunt branden in de kattenbak)..
Om geluid uit het hele apparaat te krijgen komt er nog een SB Audigy SE 7.1 in, er zit nl. geen geluid op het bordje
Nou zit ik alleen nog met het punt dat ik niet echt een duidelijk idee heb over hoe ik het geluid wil hebben in de auto. Moet ik mijn radio laten zitten of niet?
Voor:
- handig voor losse cd's onderweg
Tegen:
- kan er maar uit zijn, ziet er opgeruimder uit, zoveel plek heb ik nou ook weer niet in mijn bmw 323 coupe met foutmeldingapparaat (hoe heet zo'n ding nou ook alweer?);
- volgens mij heeft mijn radio geen ingang? JVC KD-G511 Dus dat wordt weer extra aansluitgebeuren;
- kabels voor boxen en versterkers lopen dan van voor naar achter enz enz en heen weer.
Ik wil eigenlijk met mijn carpc straks 2 versterkers aansturen.
1 4-kanaals versterker voor de 4 boxen in de auto
1 2-kanaals versterker voor een dubbelspoels woofer die in dezelfde kist wil hebben als mijn carpc.
Dit gaat (naast enig aansluitwerk) ook wat inzicht vergen in een loshangende carpc kist geloof ik. Ik wil eigenlijk een kist maken die de hele breedte van de kattenbak beslaat en waar dan uit het midden een woofer in komt te zitten. (netjes op volume afgekit vanbinnen)
de ruimte die ik dan over heb wil ik voorzien van een losse kist (in de grote kist) die daar in hangt (met isolatiemateriaal of stieken of ander dempend materiaal) ik weet niet of een mobo en andere spullen zo goed tegen trillingen kunnen. volgens mij geldt hier wel minder is beter. Daarnaast wou ik mijn HDD nog los van alles apart ophangen.
Klinkt best interessant he? Ga er zelf ook wel steeds meer van kijken wat ik allemaal al niet verzonnen krijg.
Had al een test opstelling gemaakt van de onderdelen, maar de videokaart is overleden en nu moet ik dus w88 tot ik een nieuwe heb (is onderweg, lang leve Azerty)
Daarna wilde ik eigenlijk eerst XP kaal plukken, zodat overbodige zooi eraf is en hij lekker snel blijft functioneren. XPlite heb ik al gevonden en geinstalleerd, dus dat is fixed. kan iemand mij misschien nog op de link van centrafuse wijzen? ik weet dat ik hem ergens heb gezien, maar kan hem zo 1-2-3 niet meer terugvinden. Stond die ook niet hier ergens in dit topic?
Als ik dat heb kan ik dat ook eens gaan uitpluizen. Tegen die tijd zijn we wel een paar dagen verder en zal ik nog wel wat foto's posten van hoe het er nu uitziet en waar het in moet.
Keep you all informed. Als ik verder vragen heb, horen jullie het wel.
Sorry, lomp en niet goed gekeke. Heb centrafuse ook gevonden, ga ik vant weekend eens van naderbij bekijken. Als ik echt weer wat te vragen heb horen jullie het wel.
[ Voor 1% gewijzigd door dreku88000 op 01-12-2006 16:06 . Reden: Soep in m'n ogen... ]
Lenovo Thinkpad Yoga X380
Verwijderd
Ik zelf doe kabels van de geluidskaart naar de versterker. Dit schijnt te werken maar het geluid gaat wat zachter naar horen zeggen.
Verwijderd
Je pakt de geschakelde plus ergens van je oude radio vandaan. Deze zeker je vervolgens af op 0,5 ampere.Extera schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:37:
hoe kan je eigenlijk de remote van je de versterker aansluiten? de versterkers moeten wel uit als je de pc uitzet natuurlijk. Ik zal eens een keer opmeten hoeveel stroom er door de remote word gestuurd in aan en uit toestand
het mobo net vast geschroeft

De HDD op een schroef met rubber ertussen voor het absorberen

paar overal foto's

v/d week even spul bijhalen en het afmaken
grotere foto's en wat filmpjes van software+touchscreen werkend
www.furr.nl/carpc
[ Voor 5% gewijzigd door GNML op 03-12-2006 20:17 ]
nopes heb hoekprofieltjes gemaakt van aluminium en voor in de hoeken zal vanavond wel effe foto's van de bevestegings hoekjes online zetten (zodra mijn host weer online is)Extera schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:52:
Ik zie alleen plexiemaar heb je draad getapt in t plexie ofzo?
Nou ja, "raad", "tip"dreku88000 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:55:
Tevens heb ik de raad van LEiPiE gevolgd en ook zo;n 300W voeding aangeschaft. Nog niet binnen, maar komt eraan.
Moet 'm zelf nog steeds bestellen, maar ben nog in prototype-stadium op dit moment en met 2x100Ah boeit het niet zoveel wat het rendement is van inverter+atx
Ben benieuwd hoe ie bevalt!
Speaking of m'n prototype... volgens mij had ik nog helemaal geen plaatjes gepost hier van de testopstelling
De patient (bij m'n ouders voor de deur, enige foto van z'n laatste outfit tot nu toe in het zonnetje
Tijdelijke montage in de dashboardlade (midden op de rechterfoto hierboven) en prachtige rechte (

Windows XP in een 34 jaar oude bus, profi ondervanging van een te slappe verbinding van beugel aan bus en wat je ziet als je lade opent:
En de hightech spulletjes: 1 van de 2 erg lichtgevoelige zw/w camera's, boordaccu's en eigen CentraFuse skin (alleen mainpage op dit moment):

Voor nog meer foto's, zie m'n CarPC fotoalbum binnen m'n galery (kijk gerust ook rond naar de andere pagina's
Specs:
- Asus P4B266 met Pentium 4 Northwood 1.8GHz
- 2x 256MB + 1x 128MB PC2700 DDR
- Geforce GF4 440MX 64MB (wordt misschien nog m'n Radeon 8500Pro, ben ATi-fan
- Maxtor 30GB 7200rpm... is al bagger, maar PowerMax geeft 'm nog wel een factory-certification, dus het zal wel. Is een opofferingsschijf... gaat ie naar z'n mallemoer, jammer dan
- PCTV capture kaart
- 15" Neovo F15 TFT met GroovyTouch PS/2 touchscreen, compleet gevoed vanuit de PC zelf (gaat dus ook keurig mee aan en uit met de PC)
- 3Com 100mbit netwerkkaartje
- BlueTooth dongel waar ik nog niks mee gedaan heb voor m'n telefoon (K800)
- 2 zw/w PAL composite camera's waarvan een met een bolle spiegel voor achteruit en de tweede voor dode hoek (moet ook nog met spiegel worden).
- voeding op dit moment dus bog standard 300W ATX via een 300W 12-220V inverter op 2x100Ah boordaccu
- audio met een Kenwood 2ch caramp met daaraan op dit moment de Pioneer satellites die bij m'n DTS set horen
En het leuke is... prototype is als niet-OK bevonden... PC zit niet lekker daar in de lade, omdat het voor de vooras zit krijgt het veel meer te verduren wat betreft schokken... een spoorwegovergang zorgt er dan ook voor dat de schijf hangt (de schijf staat rechtop, zodat kop-stuiteren niet kan voorkomen, hij kan echter dus wel compleet mislezen en dan is het aan windows om er iets mee te doen - over het algemeen crashen).
Daarnaast zit de lade onder de motorkap, dit betekent bij motor uit net te koud om goed te starten heb ik het idee (harde schijf wil niet lijkt het, al kon het ook geheugen zijn wat niet helemaal lekker zat). Bij hete motor wordt het daar wel wat aan de warme kant. Ook is het kabelmanagement niet zo lekker op die plek, veel te veel draden die er uit komen en ergens anders heen moeten. Liever VGA+PS/2+voeding+eventueel knopjes naar voren toe.
Plan is nu 'm achter de bestuurdersstoel te monteren, of op de plank onder het dak, maar die laatste optie is denk ik te krap daarvoor. Heb nu dus maar een oude desktopkast gepakt en daar alles weer in gebouwd. Die hele kast komt uiteindelijk op rubberen schokdempers te staan (misschien van die dingen voor wasmachines ofzo) in een nog te bouwen vaste kast (voor de nog steeds aan te schaffen LPG installatie...).
(testopstelling met verlengkabels voor video en PS/2 er tussen, werkt keurig, hopelijk niet te veel storing straks (gelukkig heeft mijn wagen zo goed als geen electronische circuits
Maar ja, is nu weer te koud om te klussen (moet alles buiten doen!), ben al blij dat ie nog redelijk wil rijden op dit moment na alles wat ik aan de motor heb moeten doen. Plannen zat, nu nog uitvoeren
Verwijderd
Ik krijg dus niet psies duidelijk hoe ik van mn accu, naar mn M2-ATX ga en hoe ik het TFT goed aangesloten krijg qua stroom en aangaan op contact en hoe het toekomstige Epia systeem hier in aangesloten gaat worden.
Hou je ons op de hoogte?dreku88000 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:55:
Gegroet CarPC-ers en ander enthousiast volk,
Tevens heb ik de raad van LEiPiE gevolgd en ook zo;n 300W voeding aangeschaft. Nog niet binnen, maar komt eraan. Ook heb ik een en ander aan kabels en connectors besteld, om seriele en vga kabels te kunnen verlengen van OBDII uitlezing (die ik dus ook meteen besteld heb) en de kabel van mijn schempje in het dash te kunnen verlengen naar de kattenbak.
eerste 8 foto's zijn van het knutselen daarna een paar dat die aan het sap zit
http://members.home.nl/gnml/tweakers
Status update 7 december:
OBD II : mailtje gekregen gisteren. betaling is binnen, wordt verzonden, zal waarschijnlijk nu binnen een week aankomen denk.
Voeding: binnen. was eigenlijk nog supersnel geleverd (< 1 week!)
Verder nog spullen binnengekomen:
ronde IDE kaels, DVD brander, geluidskaart, case fans (2*80 mm zwart / 2*120 mm blauw led) videokaart, HDD
zoals je ziet zou ik nu alles eigenlijk wel moeten hebben. Het wil echter nog niet echt lekker lukken met de hele zooi. *zucht*
ik heb het mobo (met 1,5 Ghz P4 en 384 MB RDRAM) aangesloten op een 235 W netvoeding (geaard stopcontact). Daarna heb ik de videokaart erin gestopt en mijn 7" tft aangesloten. op de hdd had ik op mijn andere pc alvast een nieuwe install van windows XP gezet. hierna op master gezet en aan het mobo gehangen. verder was alleen een toetsenbord aangesloten. Dit startte dus niet op.
Vervolgens een oude cd brander eraan gehangen en met windows install cd opgestart. install draaide, ging installen, maar bij de eerste reboort koos ik per ongeluk voor [opstarten van cd rom]. toen ging hij dus opnieuw aan de install beginnen.... nou zoals jullie wel weten volgt er dan een zwart scherm met de melding dat de hardwareconfiguratie gecontroleerd wordt. Hier houdt het dan op! Het beeld wordt zwart en er gebeurd niets meer. geen cd activiteit, geen hdd activiteit en verder ook niets nieuws meer op het scherm.
zou dit aan het mobo kunnen liggen? hier heb ik al eerder problemen mee gehad, maar dacht dat die door andere hardware gekomen waren, omdat hij het daarna toch nog goed gedaan heeft. denken jullie dat dit verder schadelijk is voor de nieuwe spullen die ik eraan heb gehangen?
Zit er zwaar over te denken om alles maar nieuw te nemen. Dan heb ik dus nog een mobo, proc en geheugen nodig... achja, een hobby mag geld kosten he? Ik wil er eigenlijk wel zeker van zijn dat straks alles wel stabiel blijft draaien.
Ideen of suggesties zijn van harte welkom!!
Hij ondersteund ook USB.. hij noemt het alleen COM poortenGNML schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:44:
GPS muis binnen.. krijg het alleen niet werkend met MapMonkey.. iemand een idee aangezien map monkey alleen maar COM porten ondersteund ??
Welke GPS muis heb je?
Meestal zit er software bij die je kan vertellen onder welke com poort hij draait
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
zo'n BU-303 als in post van TSSpike_wolf schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:10:
[...]
Hij ondersteund ook USB.. hij noemt het alleen COM poorten
Welke GPS muis heb je?
Meestal zit er software bij die je kan vertellen onder welke com poort hij draait
zal eens die driver meuk opnieuw installeren misschien dat die dan werkt
maar hij zeurde ook bij elke com port dat die busy was
[ Voor 6% gewijzigd door GNML op 09-12-2006 18:44 ]
Diezelfde heb ik idd ook. daar zat als het goed is een CDtje bij met drivers en een progje.. dat programma leest de GPS muis uit en geeft je een hele zut info..GNML schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:36:
[...]
zo'n BU-303 als in post van TS
zal eens die driver meuk opnieuw installeren misschien dat die dan werkt
maar hij zeurde ook bij elke com port dat die busy was
In het eersta tabblad kun je hem laten zoeken naar je GPS ontvangen.. dan gaat hij elke aanwezige 'com' poort af.. en vertelt hij je netjes op welke hij aangesloten zit
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
jup GPS werkt maar in MapMonkey blijft die zeggen COM PORT BUSY.. iemand een idee??Spike_wolf schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:03:
[...]
Diezelfde heb ik idd ook. daar zat als het goed is een CDtje bij met drivers en een progje.. dat programma leest de GPS muis uit en geeft je een hele zut info..
In het eersta tabblad kun je hem laten zoeken naar je GPS ontvangen.. dan gaat hij elke aanwezige 'com' poort af.. en vertelt hij je netjes op welke hij aangesloten zit
niemand ?
Je hebt niet per ongeluk gpsinfo of een ander progje dat de gps muis gebruikt nog open staan?GNML schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:15:
[...]
jup GPS werkt maar in MapMonkey blijft die zeggen COM PORT BUSY.. iemand een idee??
niemand ?
Want dan is ie inderdaad busy.
Ik geloof dat MapMonkey ook nog wel eens de verkeerde compoort wil pakken, was bij mij tenminste. Heb 't al een tijdje niet meer gebruikt (ben CentraFuse fan geworden
Misschien dat je hier wat aan hebt:GNML schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:15:
[...]
jup GPS werkt maar in MapMonkey blijft die zeggen COM PORT BUSY.. iemand een idee??
niemand ?
Set your gps on a free com port. then open settings.ini and set manually the number of port. Save the file and start again.
Van: http://www.mp3car.com/vbu...60262&highlight=PORT+BUSY
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
YEAH het werkt dankjewel manMeelobee schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:04:
[...]
Misschien dat je hier wat aan hebt:
Set your gps on a free com port. then open settings.ini and set manually the number of port. Save the file and start again.
Van: http://www.mp3car.com/vbu...60262&highlight=PORT+BUSY
* LEiPiE is ondertussen weer even nergens mee bezig, te veel andere zaken en de motor loopt toch weer bagger dus rijden zit er ook ff niet in.
Van Accu naar M2-ATX:Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:16:
Ik ben me hier nu ook op aan t orienteren en heb alles wel duidelijk, alleen hoe je alles moet bekabelen is me een raadsel. Welke kabels, hoe aansluiten etc. Moet er veel gesoldeerd worden?
Ik krijg dus niet psies duidelijk hoe ik van mn accu, naar mn M2-ATX ga en hoe ik het TFT goed aangesloten krijg qua stroom en aangaan op contact en hoe het toekomstige Epia systeem hier in aangesloten gaat worden.
Kan met een dikke kabel, met een goeie zekering erin aan de accukant. Ik had een Versterker kabelset van Halfords liggen die ik heb gebruikt, je kan ook een losse kabel halen. Voordeel van de set is dat er een zekeringhouder bijzit. Nadeel is dat de set wel prijzig is (34,95)

TFT aansluiten:
Zo goed als alle TFT's werken op 12v, maar worden geleverd met een adapter die 220v omzet naar 12v. Je kan in veel gevallen de adapter weglaten, en de tft rechtstreeks (met zekering uiteraard) op een 12v aansluiting in je auto hangen, bijvoorbeeld een geschakelde 12v van de autoradio. (Ikzelf heb het scherm op een constante 12v aangesloten, dan kan het scherm ook aan als de motor niet loopt.)
Epia
Ehm das een beetje een dubbele vraag, je Epia krijgt toch zijn voeding van de M2-ATX?!
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Heb ik zelf ook en werkt erg goed.
kun je daar misschien een foto van laten zien?seninha schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:41:
Je TFT kun je ook aan een molex van je M2ATX aansluiten. Hierdoor gaat de scherm aan zodra er spanning op je PC komt.
Heb ik zelf ook en werkt erg goed.
Wat wil je op de foto hebben dan? Is niet veel aan te fotograferen lijkt meGNML schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:49:
[...]
kun je daar misschien een foto van laten zien?
Kabeltje van je 220V adapter er af knippen of (zoals ik heb gedaan) netjes lossolderen uit de adapter, kijken welke de plus moet zijn, een van je molexen (die witte stekkers met geel, twee keer zwart en rood) van je voeding afknippen en dan dus de plus aan de gele draad en de min aan een zwarte draad. Of een contra-molex vinden (zie oude 486/Pentium coolers bijvoorbeeld) en die er aan hangen. Met een kroonsteentje heb ik op dit moment, moet nog even even een snugger plugje vinden... heb alleen tulp stekers liggen, maar is zo slordig als je dan de audio verkeerd aansluit
Misschien dat ik wel gewoon standaard boord(sigarettenaansteker)pluggen gebruik, hoewel die wel wat aan de grote kant zijn. BNC is eigenlijk wel een aardige optie, zit ook meteen lekker vast, kan ie er niet uitvallen, heb daar nog wel genoeg van liggen eigenlijk en kan dan desnoods een T-stukje gebruiken als stroomsplitter
Verwijderd
ik ben naar al deze zaken ook aan't kijken/maken/kopen.
Nu kwam ik op internet laatst een 7" touchscreen (via USB) met VGA aansluiting tegen In Dash.
Dus zo'n uitklapscherm, 1 DIN hoog.
En dat voor een prijs van 299euro.
Dit is aardig goedkoop in vergelijking met andere dingen (welke vaak rond de 500 euro liggen).
Wat zijn de nadelen van zo'n scherm, iemand ervaring?
Zou een slechte constructie van het scherm kunnen zijn, maar ook echt hardwarematig van mindere kwaliteit. Dode pixels, lage resolutie, slecht werkende touchscreen, lelijke kleuren...
Kan van alles zijn waarop bespaard wordt door de fabrikant.
Ik zou hierop zeker niet besparen en bijvoorbeeld voor een mooie Lilliput gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Spiller op 26-12-2006 01:38 ]
Ioniq 5 P45
Verwijderd
was ergens een advertentie.Spiller schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:38:
Heb je link daarvan?
Zou een slechte constructie van het scherm kunnen zijn, maar ook echt hardwarematig van mindere kwaliteit. Dode pixels, lage resolutie, slecht werkende touchscreen, lelijke kleuren...
Kan van alles zijn waarop bespaard wordt door de fabrikant.
Ik zou hierop zeker niet besparen en bijvoorbeeld voor een mooie Lilliput gaan.
Het scherm zag er mooi uit.
Resolutie, constrast,.. heb ik naar gevraagd, nog geen antwoord gehad.
verder 2 video ingangen + 1 vga. Scherm zag er ook wel stevig uit.
Hier enkele foto's van exact dezelfde kastjes langs de buitenkant:
http://www.ipcmax.com/ima...7inch_vga_touchscreen.jpg
http://intechshop.com/TSM700/TS7C1600.jpg
Ik denk dat dit trouwens dezelfde is:
http://cgi.ebay.co.uk/7-I...egoryZ32826QQcmdZViewItem
Foto's, achterkant, voorkant komen overeen met hetgeen wat ik heb gezien. Prijs is ook ongeveer hetzelde.
Van deze is resolutie, etc wel inorde.
Het is iniedergeval aardig goedkoop en volgens mij heel handig voor mensen die niet al teveel geld/inbouw ruimte hebben
schopje
Wacht nog steeds op ervaringen (misschien screenshots/foto's
Ik snap dat het allemaal wat lang duurt, maar het wilde niet echt vlotten. Om maar met OBD II te beginnen, daar ga ik deze week mee aan de gang. Eerst duurde het enige tijd voordat ik mijn OBD II uitleeskastje binnen had uit de US of A. Toen ik dat ding eindelijk binnen had, meteen mijn laptop gepakt, software geinstalleerd (fluitje van E 0,01) en naar buiten. Daar mijn dashboard zowat half open gemaakt om erachter te komen dat in mijn auto toch niet een OBD II aansluiting zit bij de bestuurder... (zucht) dus: een verloopstekker zoeken om het apparaat onder de motorkap aan te kunnen sluiten.
Dit verloop heb ik weer gevonden in een of andere winkel in Duitsland en ook maar meteen besteld. (verzending en buitenlandse betaling tarief waren ongeveer even duur als het verloop, maar goed).Dat apparaat heb ik dus 18 december besteld en afgelopen weekend pas binnen gekregen (hehe).
Dus van de week maar eens kijken of ik er wat data uit kan trekken.
Verder was het ook (nog steeds) de bedoeling om een carpc te gaan maken. Nou had ik ongeveer alle benodigdheden wel besteld, maar kreeg ik het moederbord niet opgestart. Dit ligt nu terug bij Azerty (DOA). Dus hiermee ligt het even stil.....
Zodra ik van de week wat geprobeerd heb met het OBD II tooltje, zal ik wel wat foto's posten.
Hasta la Pasta
-- update --
Kreeg net een mail van Azerty dat mijn mobo getest is en dat alles naar behoren werkt bij hun....

[ Voor 8% gewijzigd door dreku88000 op 08-01-2007 14:10 . Reden: mail van Azerty ]
Verwijderd
Wat ik heb:
Laptop:
700 Mhz, 504 MB RAM, onboard video en sound
1 USB1, cd-rom player
hard disk 10 GB
accu stuk
CMOS batterij stuk. Kan ik deze gewoon vervangen ?
----
Denken jullie dat dit voldoende is ? Ik wil wel gebruik gaan maken van USB2.0
Of is het misschien beter dat ik helemaal van 0 begin met het kopen van een nieuw Mb etc
als je dezelfde batterij neemt, waarschijnlijk wel ja.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:19:
Ik ga ook eens beginnen een oude laptop om te bouwen naar een car pc.
Wat ik heb:
Laptop:
700 Mhz, 504 MB RAM, onboard video en sound
1 USB1, cd-rom player
hard disk 10 GB
accu stuk
CMOS batterij stuk. Kan ik deze gewoon vervangen ?
----
Denken jullie dat dit voldoende is ? Ik wil wel gebruik gaan maken van USB2.0
Of is het misschien beter dat ik helemaal van 0 begin met het kopen van een nieuw Mb etc
USB 2.0 pcmcia kaartje kost op ebay niet zo veel, doen dus

als ik dus realtime info van de auto wil hebben zal ik het er dus op een andere manier uit moeten gaan halen. dit betekent dus ook dat dit verhaal op low priority komt te staan (had wel mooi gweest als het wel gewerkt had)
verder mijn mobo terug gehad en na een avond lang naar de voeding gekeken te hebben (en eerst alles aangesloten te hebben, en hij dus nog niet opstarte

windows xp installeren wilde hij nog steeds niet (blijft nog hangen op controle van hardwareconfiguratie), dus nu is hij bezig om windows 98 te installeren (als ik de tijd van leven heb, want wat duurt dat formatteren toch lang...

Nou goed, als er weer eens nieuws is houd ik jullie wel op de hoogte. het wordt toc h onderhand eens tijd dat er eens iets constructiefs gedaan wordt.. toch nog snel een paar plaatjes van de opstelling voor die ingebouwd gaat worden:

ken ik iig nog binnen blijven zitten tot alles naar wens is
[ Voor 0% gewijzigd door dreku88000 op 12-01-2007 14:42 . Reden: link naar 2e foto opnieuw geplaatst ]
Verder geen ontwikkelingen hiero, genoeg andere zaken aan m'n hoofd helaas.
Ik heb er bij het bestellen van de auto al rekening mee gehouden dat ik er een display moest inbouwen dus ik heb de factory stereo achterwege gelaten en ervoor gezorgd dat ik een DIN inbouw frame kreeg die mijn eigendom is zodat ik die lekker kan aanpassen.
Inmiddels zit er al een Sony CDX500 headunit in. Deze heeft een line-in zodat ik van de FM-transmitter af ben.
voor het TFT scherm ga ik een uitklap constructie maken. Bij het proefdraaien in m'n vorige auto heb ik gemerkt dat het soms erg onprettig is je auto ergens achter te laten met zo'n display in plain sight.
Voor de PC is waarschijnlijk net genoeg ruimte onder de bestuurders stoel. Makkelijk met evt. DVD invoeren en kabels kort houden.
Als voeding ga ik de M2 bestellen. Vooral het beschermen tegen een discharge van de accu is erg belangerijk. Mijn huidige zelfbouw 2 stage voeding vind ik toch niet je van het.
Alleen zit ik nu weer in Korea dus ligt het project weer 2/3 mnd stil
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Mag je knutselen aan Lease-auto?Dr.DNA schreef op zondag 14 januari 2007 @ 03:07:
In januari m'n nieuwe (lease) auto gekregen dus ik kan eindelijk beginnen met het plannen van de final setup.
Ik heb er bij het bestellen van de auto al rekening mee gehouden dat ik er een display moest inbouwen dus ik heb de factory stereo achterwege gelaten en ervoor gezorgd dat ik een DIN inbouw frame kreeg die mijn eigendom is zodat ik die lekker kan aanpassen.
Inmiddels zit er al een Sony CDX500 headunit in. Deze heeft een line-in zodat ik van de FM-transmitter af ben.
voor het TFT scherm ga ik een uitklap constructie maken. Bij het proefdraaien in m'n vorige auto heb ik gemerkt dat het soms erg onprettig is je auto ergens achter te laten met zo'n display in plain sight.
Voor de PC is waarschijnlijk net genoeg ruimte onder de bestuurders stoel. Makkelijk met evt. DVD invoeren en kabels kort houden.
Als voeding ga ik de M2 bestellen. Vooral het beschermen tegen een discharge van de accu is erg belangerijk. Mijn huidige zelfbouw 2 stage voeding vind ik toch niet je van het.
Alleen zit ik nu weer in Korea dus ligt het project weer 2/3 mnd stil
Tuurlijk. Zolang je alles maar in orginele staat terug kan brengen
Het hele radio frame gaat eruit en daar ga ik (proberen) een custom van te maken voor radio + inklapbaar TFT scherm. Hoedeplank eruit en MDF+speakers en versterkers erin. Paar kabeltjes door de auto voor voeding + audio.
En over een paar jaartjes de originele onderdelen er weer terug inzetten
Verwijderd
Ik ben van plan om een carpc te gaan bouwen en daarop wil ik een Getweakte versie van Windows Xp gaan draaien. Alleen heb ik zelf de keuze uit deze 2 motherboarden:
- Pentium III Tulatin Celleron 1200Mhz
- Via Epia MII 10000
Welk motherboard zal mij de beste performace bieden voor mij Carpc als je rekent houd met Stroomverbruik, hitte, etc ect?
Alvast bedankt
Maar denk ook eens aan ruimte. Epia bordjes zijn lekker klein.
En duurzaamheid. Het gaat we in de auto dus veel krachten/trillingen. Ik denk dat een proc met een flinke zware koeler erop redelijk wat de verduren krijgt in een car environment.
--edit--
Nu ik toch aan het posten ben: Wat gebruiken jullie als output ? Ik heb een via bordje maar heb eigenlijk nog niet geprobeerd hoeveel ruis er op de audio uitgang zit. (omdat ik een FM transmitter gebruikte en het geluid toch brak was)
Geven USB Audio devices beter (lees minder ruis) geluid ?
[ Voor 32% gewijzigd door Martkrui op 15-01-2007 08:11 ]
Nou, proberen we weer maar netjes te formatteren en nog eens kijken of we er nou gvd wel windows op kunnen jassen... Dit begint slecht te worden voor mijn humeur...
Verder nog gekeken voor wat laatste spullen, maar eerst maar eens die pc aan de gang zien te krijgen, dan kijken we weer wel verder.. *zucht*
Verwijderd
nu nog meer geheugen en grotere hdd, (muziek) minimaal 40gb aan muziek in mn auto enzow
maarjah zijn nu paar problemen helaas
ik heb ooit dezelfde frustratie gehad en een collega ook.dreku88000 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:22:
Nou, proberen we weer maar netjes te formatteren en nog eens kijken of we er nou gvd wel windows op kunnen jassen... Dit begint slecht te worden voor mijn humeur...
bij ons was de optie een nieuwe IDE / SATA kabel.
ik had gezeur half wel half niet installeren nieuwe kabel en werken als een trein.
collega, starte niet goed op / crashte nieuwe Sata kabel en nergens last vast.
miss een tip om eens een andere kabel te proberen, kost toch niet zoveel
Nu ook voorzien van de 12V ATX voeding en werkt perfect. Heb de PC in een desktop kast die op z'n kant achter de voorstoel staat, parallel aan de zijwand. Hierdoor ligt de harde schijf op z'n lange zijkant. PC is met spanbanden strak aan de vloer vastgesjord. (onthou even dat het om een bestelbus gaat, zo voor de visualisaties
Spoorwegovergangen, onverharde wegen en flauwe hobbels in snelwegen, geen enkel probleem tot nu toe. Ga zo nog wat foto's maken want die heb ik nog niet bij daglicht kunnen maken en die zeggen toch meer dan zo'n uitleg.
Het scherm word door een bedrijf erin gezet (polyester)
Als alles eenmaal werkt gaan we langzaam naar 5.1 geluid werken. Hij is nu MTX dealer geworden, dus er zal denk ik best een leuke audio install inkomen.
Heerlijk, lekker kloten in iemand anders zijn auto
Verwijderd
http://www.marktplaats.nl...mputer-hardware/c322.html
en een tft scherm genoeg hebben voor in de auto
ik heb een versterker met subwoofer die er ook op moeten
wil dvd's kunnen kijken en muziek kunnen afspelen
hmmm marktplaats laat home pagina zien maar als je zoekt op "Mini PC Intel dvd" krijg je de juiste mini-pc te zien
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 22:48 ]