[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 241.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:57:
[...]

Waarom moet ie uit als je gaat tanken? Volgens mij kan je bij die M1-ATX voeding instellen dat ie na paar minuten pas uitgaat. (heb voeding zelf niet hoor, maar dacht dat ik dat ergens gelezen had)
Dat klopt ook wel maar als je de auto weer opstart dan start de PC opnieuw op.
Ik heb dat nu ook.
Als de PC aan staat en ik de auto uit zet en dan weer opstart dan wordt de PC afgesloten en opnieuw opgestart. Het is net of de spanning op dat moment wegvalt. :( Dit is zo al vanaf het begin.

Ik merk trouwens dat de voeding niet echt goed meer werkt.
Normaal kan ik de PC opstarten door de sleutel 1 stap te draaien.Zodat de muziek alvast begin. Als ik dan de motor aanzet dan wordt de PC opnieuw opgestart. Terwijl deze aan het begin gewoon aanbleef :(

iRacing Profile Flickr

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

de startmotor verbruikt ook heel wat stroom, ik zou je accu eens bekijken.

[ Voor 1% gewijzigd door abaart op 07-09-2006 15:49 . Reden: typo ]

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25
ik heb een m2-atx, dan is het probleem van pc die uitgaat bij starten weg :)

Verwijderd

Ik heb een constante 12 volt naar me PC, heb het probleem nooit gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Gisteren m'n GPS ontvanger ontvangen :P

Eigenlijk werkte hij gelijk. Centrafuse even geprobeerd maar de scherm updates zijn nogal langzaam vind ik zelf. vooral in 3D view. 2D is een stuk soepeler.

Iemand dit ook wel eens gezien ?

En vanmorgen wilde het navigeren helemaal niet meer lukken |:( dus ik heb vanavond weer wat te doen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dr.DNA schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:40:
Gisteren m'n GPS ontvanger ontvangen :P

Eigenlijk werkte hij gelijk. Centrafuse even geprobeerd maar de scherm updates zijn nogal langzaam vind ik zelf. vooral in 3D view. 2D is een stuk soepeler.

Iemand dit ook wel eens gezien ?

En vanmorgen wilde het navigeren helemaal niet meer lukken |:( dus ik heb vanavond weer wat te doen.
Bij mij update het scherm zo ongeveer iedere seconde.. af en toe beetje lastig maar vind het reuze mee vallen :) De tomtom van een vriend van me is langzamer :P
En af en toe duurt het een minuut voor hij weer goed verbinding maakt, heb ik ook wel eens last van.. wat dan ook helpt is even naar de instellingen gaan en hem opnieuw op de com poort instellen waar je GPS aan hangt.. doet ie het gelijk :?
Is nog een bug in centrafuge.. zou in de volgende versie weg moeten zijn :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:02:
Ik heb een constante 12 volt naar me PC, heb het probleem nooit gehad :P
Ja, ik ook. Dat is de continu PLUS.
Maar je heb op de M1-ATX voeding een derde aansluiting en die moet je op de geschakeld PLUS.
En die zorgt ervoor dat mn PC opnieuw opstart zodra ik de motor start.
Dat zou dus niet moeten gebeuren.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:'(
Mijn laptop is 's ochtends met dit weer te koud ofzo :?
Hij wilde het hele weekend de rit naar m'n werk niet aan.. zaterdag de laatste 10 minuten wel..
Maar de terugweg is er niks aan de hand...
Laptop geeft geen kik :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Zit zo eens te kijken op de frontpage en daaar kwam ik giga-byte i-ram tegen. dit is toch wel heel erg leuk voor in de auto alleen loop ik tegen het feit aan dat als ik me auto een dag laat staan me geheugen leeg is en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

misschien weet hier iemand daar een mogelijke oplossing voor want volgens mij vreet dat niet zo heel erg veel spanning van je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

seninha schreef op zondag 10 september 2006 @ 07:44:
[...]

Ja, ik ook. Dat is de continu PLUS.
Maar je heb op de M1-ATX voeding een derde aansluiting en die moet je op de geschakeld PLUS.
En die zorgt ervoor dat mn PC opnieuw opstart zodra ik de motor start.
Dat zou dus niet moeten gebeuren.
Ik had hetzelfde probleem, de pc herstartte op het moment dat ik de motor van de auto startte. Na lang zoeken en alles doormeten, bleek het te liggen aan m'n bekabeling die te veel weerstand had.

Bij mij ging het specifiek om een 12v kabel vanaf de kofferbak naar een on/off schakelaar op mn dashboard en weer terug naar de kofferbak. (ondanks dat ik een M1-ATX heb, zet ik de pc toch handmatig aan, maar das persoolijke voorkeur.)
Na het vervangen van die kabel gaat het starten van de auto zonder problemen, de pc blijft netjes aan.
Waar ik nog wel mee zit is dat m'n carpc niet wilt opstarten als de motor van de auto eenmaal loopt. Ik moet dus altijd eerst mn pc aanzetten, en dan pas de motor starten..Iemand een idee hoe dat zou kunnenn komen??

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Spike_wolf schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:46:
[...]

Bij mij update het scherm zo ongeveer iedere seconde.. af en toe beetje lastig maar vind het reuze mee vallen :) De tomtom van een vriend van me is langzamer :P
Ik heb m'n nu ook een keer "echt" getest ipv rondjes om het huis... En dan is het inderdaad snel genoeg. En super fijn om een kruispunt verder te kunnen kijken in 3D mode. Navigeren met zo'n map view is echt beter dan de VDO-Dayton pictogram view die ik nu ook nog heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_B3nK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09-2017
Ik volg al een tijdje deze forum ( paar maanden) en ikzelf zat er ook aan te denken om een carpc te bouwen. Eerste poging was mislukt. Ik had een 11" touchscreen gekocht zonder behuizing. Deze was uiteindelijk te groot en heb ik door verkocht.

Wat ik nu heb om mee te beginnen zijn het volgende:
- Itx mobo van iBASE, de MB870.
- P4 S478 proc. 1,8 Ghz
- DDR 512Mb

Hier wat foto's voor degene die fotogek zijn ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.bkalyon.tweakdsl.nl/DSC01146.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bkalyon.tweakdsl.nl/DSC01147.JPG

Ik wil nu graag zo'n slot-in slimline dvd speler aanschaffen. Maar worden deze geleverd met een slimline ide kabel 44?? Weet iemand dit?

De reden waarom ik geen converter haal is omdat om mijn mobo al een slimline ide aansluiting op zit. Waarom een omweg als het makkelijker kan :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.bkalyon.tweakdsl.nl/DSC01148.JPG

Wat betreft de voeding wil ik ook een M2-ATX. Deze wordt dat rechtstreek op de accu aangesloten met een zekering ertussen. Zowel de continu als de geschakelde kabels komen op de accu. Daartussen plaats in een aan/uit switch.

Maar ff terug op mn vraag: waar kan ik een slimline kabel kopen/krijgen etc.???

• T_B3nK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09-2017
Er is niet veel leven op de forum merk ik :O :X

Ik heb ondertussen ook al een HD gekocht :*)

Het is een WD600UE van Western Digital

60 gigbytetjes

Afbeeldingslocatie: http://www.bkalyon.tweakdsl.nl/DSC01149.JPG

best klein zo'n 2,5" HDD'tje

Afbeeldingslocatie: http://www.bkalyon.tweakdsl.nl/DSC01150.JPG

Er is op 22-23-24 september een pc beurs in Eindhoven. Ik denk dat ik es een bezoekje breng.
De man die de HDD heeft verkocht zei dat op de beurs wel van die slimline kabeltjes te vinden zijn.

Ik ga es kijken daar ;)

• Martkrui
We zijn er wel hoor :P

Net Centrafuse RC3 ge-installed... werkt weer net wat beter dan RC2 ( Duh...) Vooral een paar kleine glitches ivm de navigatie zijn er nu uit dus ik ben weer blij.

Enige uitdaging die ik nu nog heb is het wegwerken van het scherm en directe sound verbinding met de head unit ipv de FM zender die ik nu heb. Geluid met kraakjes en af en toe een beetje storing maakt het systeem gewoon net niet bruikbaar eigenlijk...

• seninha

seninha

god's right foot

Zal ook maar een updat egeven over mijn systeem.

Aangezien ik toch een nieuwe HD wou hebben, en daarom een nieuwe install ging doen heb ik een paar dagen lang Phonecontrol uit zitten proberen.
Na lang uitzoeken heb ik eindelijk alles werkend. :*)

Ik kan nu via mn car touchscreen een nummer kiezen , zodra ik contact heb neemt de Bluetooth carkit die al in de auto zit het over.
Om de verbinsding te verbreken kan ik dus de carkit indrukken of of mn CarPC scherm gebruiken.
Ik maak dus alleen gebruik van de BT van de PC om de phonebook te tonen en om verbinding te maken.
Want dat vond ik irritant. Als ik gebeld werd was het makkelijk, gewoon opnemen door de groene knop te drukken van de carkt. Maar als ik moest bellen dan moest de telefoon in de hand genomen worden :( om het nummer te draaien of te keizen uit mn Contacts.

Verder is mn HQCT USB radio module binnen. Hiervoor moest ik een USB kabel maken. Die is klaar.Module gelijk in de kast ingebouwd.
Morgen ga ik verder met uitzoeken hoe het softwaremattig werkt, want daar ben ik nog niet over uit.
Jammer genoeg wordt er geen HOWTO meegeleverd.
En als laatste moet ik alleen nog de antenne kabel verlengen. Want de CarPC ligt in de kofferbak en de kabel loopt van de antenne naar voren.
Jammer genoeg kan ik niet rechtstreeks een kabel maken van de antenne naar de PC want er zit een versterker er tussen en die gebruikt en NIET STANDAARD aansluiting.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik hoop dat ik heel binnenkort ook aan de slag kan gaan. Heb afgelopen vrijdag via ebay een 7" lilliput touchscreen gekocht, en 220watt DC-DC psu. De DSATX om presies te zijn.
Moederbordje heb ik al maanden liggen, Via Epia 1.5GHz; gekocht in Japan, hoop dat ie het na de reis hier naar toe nog doet :P
Console waar hij in moet komen is donderdag besteld bij BMW. Als alles binnen is en ik daadwerkelijk ga beginnen met modden, zal ik wat foto's gaan posten :)
Zo moet het er ongeveer uit komen te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.mission-bmw.de/bogo/Bilder/front1.jpg
Alles komt dus in een BMW E34 525i.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Let wel op dat navigatie enzo erg lastig en gevaarlijk kan zijn als je scherm zo laag zit!!
Je moet ontzettend ver naar beneden kijken waardoor het steeds lastiger word om op de weg te letten enzo.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Spike_wolf schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:09:
Let wel op dat navigatie enzo erg lastig en gevaarlijk kan zijn als je scherm zo laag zit!!
Je moet ontzettend ver naar beneden kijken waardoor het steeds lastiger word om op de weg te letten enzo.
hij heeft een automaat dus hij heeft daar wel weer wat meer tijd voor onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Vand e week bezig geweest met het herstellen van me dashboard door barstjes in de gespoten lak. dus nu maar een laag epoxy hars er over heen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ghannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:33:
[...]

hij heeft een automaat dus hij heeft daar wel weer wat meer tijd voor onderweg
Automaat of niet, dat maakt niet uit.. Als jij op de weg zit, en je moet helamaal naar bendeden kijken, kan het een paar secondn duren voor je weer voor je kunt kijken... en een ongeluk is zo gebeurd hoor.. als jij naar beneden kijkt en je drijft van jouw weg helft af.. zit je zo op een tegen ligger.. of je voorganger gaat ineens vol op de rem staan, zit je daar acherop.. dan is je reactie tijd geen 2 seconden meer..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Achja, heb regelmatig met een laptop op de bijrijdersstoel rond gereden, dat ging ook goed :P
Maar je hebt natuurlijk gelijk hoor Spike, ik zorg dat een vriendelijk meisje me de weg verteld ;)
Mn pakketje uit de States is vandaag aangekomen in NL. Vrijdag avond besteld, redelijk snel! Hopelijk komt het snel door de douane heen...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
Ik moet zeggen Spike_wolf, dat heye netjes gedaan. Ik zou zelf persoonlijk denk ik gaan voor zo'n inschuifbaar screen, heb jij speciale reden waarom je dat niet hebt gekozen, ipv een scherm dat eigenlijk altijd in het zicht zit?

Je zet me serieus aan het denken ook zoiets te ondernemen, want volgens mij kan ik met wat logisch nadenken, goede research en wat handige vingertjes zoiets best realiseren :D

Zal het wel pas in mijn volgende auto doen, hehehe, deze heeft zijn beste tijd gehad ;)

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Bestaat er een algemeen programma om Bluetooth connecties af te handelen? Het bijgeleverde programmatje bij de driver is een beetje brak waardoor af en toe de navigatie het niet meer begrijpt. Of heeft iemand nog een goeie tweedehandse USB GPS-muis?

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Iemand ervaring met de 300W 12V ATX voeding die bijvoorbeeld bij picco te vinden is (zie hier)?
Heb 'm al wel wat goedkoper gezien dan dat gelukkig.
Ik ga in eerste instantie uitproberen met een normale ATX voeding en 300W inverter, maar dat vind ik zelf een vrij nutteloze oplossing... 8-14V -> 230V -> 12+5+etc. Liever die 230V stap er uit (al zal die 12V ATX bak ook wel zo'n stap doen, maar dan allicht efficiënter)

Of iemand deze zelfbouw voeding van een mp3car member gemaakt? (maar ja, kost je aan onderdelen net zo veel als een kantenklare)

Ben ondertussen weer wat verder met mijn carputer, alleen nog niet veel bijzonders om te laten zien... hardware gewijzigd, is nu een Asus P4B266 + Northwood 1.8GHz + op dit moment nog 128MB + 30GB Maxtor desktopschijf. ... en dat alles in mijn dashboardlade 8)
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/photo/d/3347-2/IM023950.JPG Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/photo/d/3350-2/IM023949b.jpg Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/photo/d/3324-2/centrafuse-main.jpg
(klik voor groot, of zie fotoalbum)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Heeft iemand hier ervaring met CompactFlash als HD gebruiken ?

Mijn mobo heeft een CF slot. Nu lijkt het mij handig om een 2 of 4 Gig CF kaart voor het OS te gebruiken en een losse schijf voor data. Evt. via USB zodat ik gemakkelijk nieuwe muziek erop kan zetten.

Maar zou ik dan bij het opstarten van de pc ook nog snelheidswinst hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

leipie: Hoe heb je dat logo in Centrafuge veranderd? :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Spike_wolf schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:36:
leipie: Hoe heb je dat logo in Centrafuge veranderd? :?
Heel simpel: er staat in je CF dir een dir Skins en elke skin heeft een logo.png...
Simpelweg die aanpassen (met transparante achtergrond is het mooist, maar hoeft niet natuurlijk)
(moest bij mij wat spelen met de hoogte, die standaard skin is bedoeld voor breedbeeld en ik draai 4:3)

Zie ook dit topic op mp3car voor allerlei kant en klare automerklogo's.

Ben gisteravond aan een volledige skin begonnen, maar dat gaat nog wel een boel tijd kosten denk ik zo. Die standaard Onyx WS skin werkt verder wel fijn en ziet er strak uit, maar is bij mij dus lichtelijk opgerekt (ik gebruik dus geen standaard 7" Lilliput breedbeeld ofzo, ik heb een 15" desktop LCD :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

leipie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:36:
[...]
Heel simpel: er staat in je CF dir een dir Skins en elke skin heeft een logo.png...
Simpelweg die aanpassen (met transparante achtergrond is het mooist, maar hoeft niet natuurlijk)
(moest bij mij wat spelen met de hoogte, die standaard skin is bedoeld voor breedbeeld en ik draai 4:3)

Zie ook dit topic op mp3car voor allerlei kant en klare automerklogo's.

Ben gisteravond aan een volledige skin begonnen, maar dat gaat nog wel een boel tijd kosten denk ik zo. Die standaard Onyx WS skin werkt verder wel fijn en ziet er strak uit, maar is bij mij dus lichtelijk opgerekt (ik gebruik dus geen standaard 7" Lilliput breedbeeld ofzo, ik heb een 15" desktop LCD :))
Hmmm.. skins heb ik idd wel gevonden en een beetje aangepast.. maar dan heb ik glad over dat logo heen gekeken :D
Vanavond thuis maar eens kijken :P
Thanks...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Netjes man, ik ga binnekort een maatje helpen met een car-pc in zijn auto zetten. Zal op basis zijn van een VIA bordje, met slot-in dvd drive, compleet met polyester enz. Gelukkig hoef ik alleen het computer verhaal te doen.

Zal natuurlijk een verslagje hier posten :)
kan ik mooi ervaring opdoen voor als ik zelf aan de slag ga.... maar dat duurt nog wel een jaar of 2 :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al tijdje hier aan het rond snuffelen, maar niks gepost.
Ik zie iedereen met via C3 bordjes en chipsetjes en stuff.
Ik heb gewoon gekozen om een " Pentium III 667Mhz met 512MB ram, 80GB hdd, 32mb non shared vga ram" te gebruiken.
Voordeel hiervan is dat ik hem nog had liggen, dus gratis.

als scherm heb ik een 7" scherm, verder komt er nog in:

- Dual layer dvd drive
- card reader
- harddisk bay (verwisselbare harddisks, vrienden komen vaak in de auto van hier een hdd met muziek.. in toekomst kunnen ze dus gewoon hdd dr in en klaar)
- 4x usb 2 in voor frontje van carpc.
- 2x usb in midden console bij handrem daaro
- 1x firewire op dezelfde plek
- 4x USB achter in de kofferbak

verder was mijn idee nog om 2 extra 7" TFT schermen te maken achterin de auto, alle 2 worden ze 7".
Ik weet nog niet of ik deze ga doen in de stoel er voor, of in de deur :) ik zie wel

verder.. momenteel bezig met het deshboard kastje op maat maken, het standaard deshboard kastje gaat er uit en dr komt een compleet nieuw hand gemaakt kastje in :)

update nieuwe deshboard kastje aan het bouwen

Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610081807_00144.jpg
Gaten voor het moederbord..

Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610081808_00146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610081808_00147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610081808_00148.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610081812_00150.jpg
en het past..

wat natuurlijk niet de bedoeling is dat mijn pc opeens overhit zou zijn, dus wat doe ik.. ik monteer 2 grote casefans in de zijkanten van de "case" zodat alle warme lucht uit de pc gaat, of juist koude lucht toevoer..

ik denk dat ik de ene kant laat blazen en de andere kant zuigen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610081838_00152.jpg

(on) afgewerkte versie hoe het "pc" gedeelte er uit komt te zien..
Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610082103_00153.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610082104_00154.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.alexmeijer.com/calibra/carpc/200610082127_00158.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Laatst online: 13-09 02:15
klinkt leuk, maar eerst zien dan geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:56
Ik ben benieuwd :D

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
ik heb een vraagje, ik heb zo'n beetje het hele topic doorgelezen maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden.

Ik wil een systeem in mijn auto gaan inbouwen (nieuwe auto = grotere kofferbak) maar ik weet nog niet hoe ik het met de voeding moet gaan doen. Moet ik nu een omvormer kopen die de stroom van mijn accu (ik dacht 12V) omzet naar 230 en daar mijn voeding op aansluiten (wat vervolgens dacht ik weer terug gaat naar 12v) of is er ook een mogelijkheid deze direct om mijn accu aan te sluiten.

En dan de volgende vraag, moet daar nog iets tussen. bijvoorbeeld een condensator om ervoor te zorgen dat ik geen stroom storingen/fluctuaties krijg?

Thanks voor jullie hulp.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

@tree: Dan heb je niet goed gekeken ;) Is ook veel leeswerk.

Het ligt er een beetje aan wat voor een MB je gaat gebruiken. Is dit er een die weinig stroom verbruikt dan kun je ziezen voor een fanless 12v ATX voeding de M2 van mini-box is dan een goede keus. Zeker ivm overspanning en powersoak tijdes het starten e.d.

http://www.mini-box.com/M...r-Supply?sc=8&category=13

Als je de beschrijving leest dan beantwoord deze al je vragen (positief)

Timing is everything and I'm bad at it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
FJ1200 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:00:
@tree: Dan heb je niet goed gekeken ;) Is ook veel leeswerk.

Het ligt er een beetje aan wat voor een MB je gaat gebruiken. Is dit er een die weinig stroom verbruikt dan kun je ziezen voor een fanless 12v ATX voeding de M2 van mini-box is dan een goede keus. Zeker ivm overspanning en powersoak tijdes het starten e.d.

http://www.mini-box.com/M...r-Supply?sc=8&category=13

Als je de beschrijving leest dan beantwoord deze al je vragen (positief)
Thanks mate!!! We gaan eens even aandachtig lezen op me werk:P

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

ik zit net even te kijken op de sites over de maten van de onderdelen.

Een autoradio is 178 * 50 * 160 mm. Een liliput scherm is 187 * 125 * 35. uitgaand van twee radio hoogte (dus 100 mm) kom ik 9 resp 25 mm te kort voor inbouw in een dashbord.

hoe hebben jullui dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
nou gewoon ffies flink poly harsen en je dash aanpasssen tot hij er wel in past kijk maar even op carputerforum.nl daar staan een aantal goeie voorbeelden onder under contruction en show off.

nieuw logo ontworpen voor mijn case

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jthderuyter/logo.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door whocarez op 11-10-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Hey mensen, ik volg al een tijdje de fora over de carputers en vooral de VIA EPIA / EDEN Moederbordjes.
Ik ben nu opzoek naar het minst verbruikende systeem, maar bij de meeste sites word dit niet of slecht vermeld (Vaak het warmte vermogen).
Aangezien er hier al veel mensen ervaring hebben met de carputer is mijn vraag: Hoeveel verstoken die kastjes van jullie eigenlijk en wat zijn de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
kijk effe op www.mini-itx.com voor alle moederplankjes en hun specs ;)

bij mobo is 't meestal zo: verbruik = warmte productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Ik moet mijne nog nameten, maar ik gok dat het bij mij zo'n dikke 100W zal zijn... P4 1.8 Northwood heeft een tdp van 50W, naar ik aanneem full-load en dat issie zelden. HDD is een 3.5" Maxtor op dit moment, piek zal tegen de 30W liggen en dan nog dingetjes als VGA kaart (GF4, geen idee wat die zuipt, toch alleen 2D 1024x768), RAM, onboard sound, gps muisje en ik voed vanuit de ATX voeding nog een b/w camera en een 15" touchscreen (30W). Helaas nog even via 300W inverter -> bog standard ATX300W (moet nog een efficientere 12V ATX voeding worden, jammer dat niemand er hier ervaring mee heeft blijkbaar).
Een Via EPIA + 2.5" disk + onboard graphics + 7" scherm zal een stuk zuiniger zijn, ik gok in de orde van 60W totaal, zo'n beetje wat een laptop verstookt zeg maar.

Maar goed, geen hoge dunk van Via, geen probleem met ruimte voor inbouw en 't hangt aan 2x 100Ah accu die gescheiden zijn van de 70Ah startaccu.
Zou goed moeten gaan, helaas nog niet in de praktijk kunnen testen (heb sinds vanochtend eindelijk weer lasgas zodat ik de monitorsteun af kan maken, nu de tijd nog...).
Bij de meeste mensen zal het audio systeem meer verstoken ;)
Da's bij mij een simpele 2x30W RMS (dacht ik, zal dus zo'n 80 a 90W verbruik zijn op vol volume) Kenwood amp op dit moment (en op vol volume moet ie wel vaak, geen geluidsisolatie in m'n bus :z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

whocarez schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:21:
nou gewoon ffies flink poly harsen en je dash aanpasssen tot hij er wel in past kijk maar even op carputerforum.nl daar staan een aantal goeie voorbeelden onder under contruction en show off.

nieuw logo ontworpen voor mijn case

[afbeelding]
Gaaf >:)
Zo iets zou ik wel willen hebben voor als mn PC uit slaapstand komt. :*)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

boner schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:29:
ik zit net even te kijken op de sites over de maten van de onderdelen.

Een autoradio is 178 * 50 * 160 mm. Een liliput scherm is 187 * 125 * 35. uitgaand van twee radio hoogte (dus 100 mm) kom ik 9 resp 25 mm te kort voor inbouw in een dashbord.

hoe hebben jullui dat opgelost?
De maten die je hebt van een lilliput scherm zijn de buitenmaten. Als je de behuizing openmaakt kan je makkelijk de randen afzagen/vijlen en zo het scherm passend maken. Dat is tenminste wat ik heb gedaan:

Lilliput 7" in Double din (VW Golf 5):

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/3440/image00075lw1.jpg

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand intresse in een carputer?
heb een ezgo+ mini pc liggen die door het overlijden van mijn motor niet meer ingebouwd gata worden. ( pc is zo groot als 5 cd doosjes op elkaar )
specs:
1000mhz
128 mb ( uitbreidbaar naar 256)
20 gb
dvd
zit een 12 volt adapter bij en eentueel ook te leveren met liliputter touchscreen compleet met alle kabels zo aan te sluiten, gps module is ook beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb ook bijna alle spulletjes om een carputer te maken. Ik zit enkel nog met het geluid (heb er ook een topic over geopend, wat ik eigenlijk niet had moeten doen.). Ik heb een laptop als carputer met normale audio output. Ik wil het zo doen carputer >>> radio >>> speakers. Dus stel ik hoef maar 10 min te rijden, dan heb ik toch muziek. Niet dat ik eerst de pc op moet starten. Dus ik moet een radio input hebben die het signaal van de computer kan verwerken. Weten jullie misschien merk/type radio's die dat kunnen.

Liefst een simpele radio natuurlijk aangezien ik al een pc heb voor de moeilijker dingen :P (mp3 etc). Misschien meteen handig om dat te vermelden in de TS.

Edit:

Ik ben nu aan het informeren naar een JVC KD-S641. Voor AUX dat zou moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door AMD 64 op 13-10-2006 13:08 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je kan daar in principe elke radio met een AUX ingang voor gebruiken. Als je geen Aux hebt kan je een FM modulator gebruiken om het geluid van je pc toch naar je radio te krijgen, via de antenne.

[ Voor 84% gewijzigd door Meelobee op 13-10-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te denken om een carputer te bouwen, nu heb ik veel hardware al en was ik een beetje bezig met me verdiepen in de software, dat lukt ook allemaal wel aardig.... ik loop echter alleen tegen 1 probleem aan... Ik snap geen f*ck van hoe het nou moet met die navigatie, ik heb destinator voor de ppc, maps heb ik dus al... en dan? wat kan ik waar kijgen, hoe heet het en hoe werkt het allemaal...

Het is de bedoeling dat het straks allemaal met centrafuse gaat werken...

wie kan mij uit de brand helpen mbt destinator of een ander goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Oke, ben met een maatje in de "bedenk" fase aanbeland :P

we hebben wat hardware uitgezocht. Dit moet allemaal wel lukken. Maar ik snap even iets niet met de aansturing van het geluid.

De auto is nu leeg (geen audio ingebouwd)

In de caputer willen we een Xfi geluidskaart zetten. 7.1 dus.
In de auto willen we denk ik 5.1 gaan draaien, maar hoe regelen we dit met de versterkers?

Voor 5.1 heb je 3 jack-stekkers nodig:
uit mn hoofd zwart/groen/oranje
* Groen: uitgang voor de speakers. Line-Out of Front-Out.
* Zwart: (voor 5.1 surround-systeem) Rear-Out uitgang voor speakers die achter je staan.
* Oranje: (voor 5.1 surround-systeem) uitgang voor center-speakers en subwoofer.

Kan ik nu per jackplug naar een versterker gaan?

Dus van groen --> versterker 1 --> voordeuren links en rechts
Zwart --> versterker 2 --> Hoedenplank links en rechts
Oranje --> Spliten --> monoblok 1 & naar een aparte mono voor de center speaker

gaat dit werken?
Vooral het splitsen van de Oranje kabel lijkt me tricky, welke gaat nu naar de sub? of maakt dit niet uit. De center en sub hebben beide nix met links en rechts te maken, dus zou het alleen de filter zijn die de sub van de centerspeaker onderscheid?

Als dit werkt soldeer ik een blokje die van alle jackplugs tulp maakt.

Verder de hardware maar even:

Moederbord:
VIA PC2500 CPU 1,5 GHz Micro-ATX
Ddr2 mem
2x pci
sata
onboard video

Geheugen
Corsair 1024MB DDR2 PC533, C4 2X512MB Value Select

Geluidskaart
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic

DVD Writer
DVD-R/RW Slimline Matshita UJ825S Slot-in

Harde schijf
80 Gb Toshiba notebook SATA HDD 2,5" 9,5mm 5400rpm 8mb

GPS module
GPS SIRF II BU-303 USB Globalsat

Voeding
M1-ATX DC-DC ATX Automotive Computer (car PC) Power Supply

Mogelijk nog een wifikaart en een extra videokaart mochten er nog beeldschermen in de hoofdsteunen komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Extera op 15-10-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele audio gedeelte begrijp ik ook niet zo goed. Als je Carputer gebruikt wordt als vervanger voor de autoradio weet ik niet hoe je je PC zo kunt inrichten/aansluiten dat je het gleuid in perfecte kwaliteit over je audioinstall hoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
De autoradio komt te vervallen, maar met een normale install kan je toch gewoon de line-ou van je geluidskaart pakken en hiermee naar je versterker gaan?

Zonder versterker word het moeilijk denk ik. Omdat je radio normaal gesproken de versterker is. Dus zou je een radio met line-in / aux moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet nadelig voor je overall geluidskwaliteit?
Stel:

Ik heb een versterker (2 ch.) voor mijn composet voor en een versterker (monoblock) voor mijn sub. Hoe fix ik dat zaakje op de carputer met behoud van goede kwaliteit?

Als ik dit duidelijk heb kan ik me richten op de daadwerkelijk hardware zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Als ik het goed heb (denk van wel) kan je de line out splitsen van jack naar 2x jack of, nog beter, je maar zelf een verloop stekkertje van jack naar tulp en gaat met 1 tulp kabel naar je koffer, waar je de tulp splitst naar 2x tulp. (dit laatste staat in het boekje van mijn amp ook zo)

Hierna filter je beide amps natuurlijk anders af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje: als je je CarPC aanzet duurt het wss een behoorlijke tijd voordat alles in de lucht is. Hoe kun je t spul veilig in Standby of Hibernate zetten zonder dat t je accu leegtrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:20:
Nog een vraagje: als je je CarPC aanzet duurt het wss een behoorlijke tijd voordat alles in de lucht is. Hoe kun je t spul veilig in Standby of Hibernate zetten zonder dat t je accu leegtrekt?
Hybernation trekt geen accu... hj zet je geheugen op de HDD en zet het systeem uit.. bij het starten kopieert hij het stukje vande hdd weer terug naar het geheugen en je gaat weer verder waar je gebleven was.. kost dus helemaal geen stroom :)

Ik heb de laatste tijd wat problemen... de afgelopen twee dagen wilde het systeem amper opstarten :?
En na een kwartiertje ofzo sloeg het systeem (beide dagen) spontaan uit :?
Zou dat door de kou of de vochtigheid komen ofzo?...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Door de kou lijkt me eerlijk gezegt sterk omdat de meeste componenten wel blijven werken tot 0 graden (zoiezo werkt alles wel onder 0, alleen de hdd en misschien je voeding zou problemen kunnen hebben) vochtigheid zou misschien wel kunnen. Misschien een vochtvreter bij je kast leggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zo.. probleem gefix0red :D

de draden van m'n aanknop trilden blijkbaar nogal heen en weer.. zaten minder goed vast dan ik had verwacht.. en zo af en toe maakte ze dus kortsluiting of raakte ze geen contacten waardoor ie niks deed..
Heb het zaakje nu helemaal goed vast zitten :)

Ik heb ook een oude kussensloop om de laptop heen gewikkeld, met wat gaten bij de blow-holes en stekkers enzo... dit zal een hoop vocht opnemen en weg houden bij de laptop hoop ik :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

je kunt beter een bak silicagel bij je bordje leggen. Een lappendeken maakt het alleen maar vochtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

boner schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 07:08:
je kunt beter een bak silicagel bij je bordje leggen. Een lappendeken maakt het alleen maar vochtiger.
Is dat zo? :?
Hmmz.. okay dan... maar eens naar dat andere spul kijken dan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:52:
De autoradio komt te vervallen, maar met een normale install kan je toch gewoon de line-ou van je geluidskaart pakken en hiermee naar je versterker gaan?

Zonder versterker word het moeilijk denk ik. Omdat je radio normaal gesproken de versterker is. Dus zou je een radio met line-in / aux moeten hebben.
Klopt inderdaad.
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:06:
Is dat niet nadelig voor je overall geluidskwaliteit?
Stel:

Ik heb een versterker (2 ch.) voor mijn composet voor en een versterker (monoblock) voor mijn sub. Hoe fix ik dat zaakje op de carputer met behoud van goede kwaliteit?

Als ik dit duidelijk heb kan ik me richten op de daadwerkelijk hardware zelf.
Gewoon inpluggen op de uitgang van je geluidskaart. Gebruik wel goede afgeschermde kabels die je bij voorkeur niet langs voedingskabels legt. Je monoblock sluit je op dezelfde aansluiting aan als je versterker (mbv 2 standaard tulpsplittertjes voor stereo-aansluiten op mono-bron hoef je maar 1 (stereo) draad te trekken voor versterker en monoblock). De kwaliteit is afhankelijk van je geluidskaart in je carpc. Kies indien mogelijk voor (bv) een audigy pci-kaart ipv onboard-geluid, heb je ook meteen mooie EAX-effecten ed.

Als je je headunit (autoradio) wilt behouden moet je 2 twee-kanaals versterkers gebruiken, 1 voor je headunit en 1 voor je carpc. Tenzij jij een goede audio-switch kunt vinden. Voor je monoblok geldt hetzelfde.

Andere 'oplossing' is de uitgang van je radio aansluiten op de IN-gang van je geluidskaart en de UIT-gang van je geluidskaart op je versterker aansluiten. Groot nadeel is dat je carpc toch moet aanstaan om radio te kunnen luisteren. Goede radiokaarten/usb-oplossingen ben ik voor de auto nog niet tegengekomen waardoor er voor radio luisteren buiten je headunit eigenlijk geen goede alternatieven zijn. DAB-oplossingen voor in de auto heb ik ook zo mijn twijfels over en dat is nog immer niet landelijk gedekt.

Maar waarom niet meteen 5.1 in de auto gemaakt? Praktisch nut is misschien niet zo hoog, maar de cool-factor (veel belangrijker voor tweakertjes) echter wel! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Kan je misschien ook bevestigen dat mijn manier van 5.1 in de auto aansluiten werkt?
Ik denk zelf heel sterk van wel. Proberen zal ik toch wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:51:
Kan je misschien ook bevestigen dat mijn manier van 5.1 in de auto aansluiten werkt?
Ik denk zelf heel sterk van wel. Proberen zal ik toch wel doen :)
Voor 2-kanaalsstereo + sub werkt dat ja.
Echter een scheidingsfilter (wat ik denk dat jij bedoelt) is om je geluid te verbeteren door aparte speakers te gebruiken voor hoge, midden en lage tonen. (woofers / tweeters). Het is geen 5.1 decoder! Deze zijn wel los te krijgen maar zover ik weet erg duur. Deze hebben een digitale ingang (optisch of coax) en 6 analoge uitgangen die naar je versterkers/monoblock gaan.

Veel makkelijker (en goedkoper!) is om de 5.1 decoder van je geluidskaart te benutten en inderdaad de 6 aparte kanalen (links voor, rechts voor, links achter, rechts achter, midden-voor en subwoofer) apart naar je versterkers te sturen.

Wat ik ga doen is voor de links/rechts kanalen een 4-kanaals versterker nemen, voor de centerspeaker een kant en klare speaker met lichte versterker en een monoblock voor de sub.

Echter door chronisch tijdsgebrek is die carpc van mij (net als de auto) een meerjaren project geworden. Echter met de komst van Windows Vista moest ik maar eens haast gaan maken met de hardware aanschaf. :|

Edit:
Sorry, je voorgaande post niet gelezen (die met die kleurenstekkers). Ja, dat is eigenlijk wat ik hier net heb staan te oreren... 8)7
Van je geluidskaart naar je amps.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze configuratie (nog orientatie-fase):

VIA EPIA SP13000G
NEC ND-6650A Black SlimLine
KVR400X64C3A/1G
Seagate Momentus 5400.2 120 GB
Trust USB2 Mini Hub HU-4445P
Vantec Tornado TD9238H 92mm (x2)
US Robotics WiFi MAXg 5421A

Ik mis alleen nog een GPS ontvanger en zo'n M1 voedinkje. Ook weet ik nog niet precies wat ik moet kiezen mbt de audio. Ik ga later nog een composet plaatsen en 2 subs. Ook een radiokaart weet ik niet te vinden.

De 2x fans heb ik nodig omdat t spul in een dubbele bodem komt. Geluid maakt niet uit dus deze Tornado fans gekozen ivm extreem hoge CFM.

Graag opmerkingen en/of aanvullingen aangezien ik compleet nieuw ben op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Alsje een radio zoekt moet je even naar de HQCT module kijken. Dit is een USB radio die door een paar gasten in Belgie ontwikkeld is.

Ik heb hem zelf al twee weken en na een moeizaam start draait deze op dit moment erg goed. Moet aleen nog iets aan mn antenne doen (module is hiervoor erg gevoelig) want ontvangst is soms niet echt top.
Radio wordt al door Roadrunner goed ondersteunt. Drivers worden ook op dit moment door gebruikers aangepakt om een beter aansturing te verzorgen.

Wat je hardware betreft, is die HD een 3.5" ? Ik zelf heb een laptop 5400rpm genomen van 40gb. Is op dit moment groot genoeg. en ik heb er nog een zooitje Divx in omdat ik geen DVD speler heb.
Kwaliteits veschill tussen een DVD en een Avi zie je toch niet op z'n 7" scherm ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een andere oplossing gevonden; bij www.mp3car.nl is er een Lilliput touch-scherm (in-dash), motorized met radio er al in :)

HDD is "2,5". Klopt de config een beetje?

edit

Ik zie dat bij de in-dash schermen er achter een soort PCI-Expresse achtige stroomconnector zit; waar/hoe/waarmee voorzie je die aansluiting van stroom?

edit2

komt er bij dit alles nog soldeerwerk kijken? Die skills heb ik namelijk _niet_

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb sinds kort een paar vagen dingen,waar ik denk dat het door de voeding komt. (het gaat om een M1-ATX 90W voeding)

Ten eerste werkt al een paar weken de functie dat het systeem aanblijft zodra ik de motor start niet.
Als ik nu bv de sleutel omdraai dan start de PC op. Motor is op dat moment uit. Start ik deze dan weer op , dan krijg ik een her-start van de PC.

en als tweede.

Ik heb al twee dagen achter elkaar dat ik tijdens het rijden zomaar spontaan de PC abrupt afgesloten wordt en dan weer opstart.
Omdat dit in een keer gebeurt weet ik bijna zeker dat het met spanning te maken heeft.
Het is niet iets dat door XP gedaan wordt.
Tevens heb ik vanmorgen gemerkt dat precies op het zelfde punt als gister ochtend het systeem uitviel. Nou heb ik gistermiddag onderweg naar huis ook al een her-start gehad , zal vanmiddag kijken of het ook gebeurt.
Steeds gebeurt het als ik van de snelweg afrij en moet stoppen voor het stoplicht. Ik ga dus van mn gas af. (weet niet of het daar aan ligt of dat het gewoon toeval is :? )

Spanningskabels (Continu, geschakeld en nul) haal ik uit de ISO stekker die (aangezien ik geen radio gebruik was deze werkloos ;) ) die normaal dus de radio ingaat.
Hiervoor heb ik gewoon een contra stekker gebruik en daar de kabels vanuit de voeding op gesoldeerd.
Spanning komt dus niet rechtstreeks van de accu.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik zou even de bekabeling nagaan, klinkt als een los/slecht contact

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nou, gister middag onderweg naar huis weer een spontane reset :(

en vanmorgen ook weer. Dit gebeurde na ongeveer 15 a 20 minuten onderweg. PC valt uit, kwam opnieuw op. XP was bijna klaar met laden en viel dan weer weg.
PC start weer op en blijft gewoon aan.

Nadat ik de auto geparkeerd had en de motor uit deed, begon de PC na 5 seconden af te sluiten maar opeens viel die in een keer helemaal uit.Alsof de spanning te kort was.
Begin me af te vragen of het niet aan de bekabeling ligt :? Nou heb ik niet zo veel verstand van bekabeling dus ik weet niet of het daar aan kan liggen?

Ik heb ooit eens de spanningskabel die de ISO stekker ingaat (normaal voedt deze dus alleen een radio) gevoelt , maar deze was niet overdreven warm of zo.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op dit forum aan het kijken. Nu wil ik zelf ook beginnen met een carputer en wil ook een liliput schermpje aanschaffen om het netjes in het dashbord te verwerken van mijn Ford focus. Nu is mij de vraag kun je niet ergens van die losse framepjes bestellen mocht ik het orginele framepje van me liliput verkl**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:54:
:'( Ik ben al een tijdje op dit forum aan het kijken. Nu wil ik zelf ook beginnen met een carputer en wil ook een liliput schermpje aanschaffen om het netjes in het dashbord te verwerken van mijn Ford focus. Nu is mij de vraag kun je niet ergens van die losse framepjes bestellen mocht ik het orginele framepje van me liliput verkl**t.
intresse in mijn systeem? liliput scherm met een pc zo groot als 5 cd doosjes hoog ;)
( zoals die bij www.mycom.nl op de startpagina staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

weet iemand of double-DIN sledes te koop zijn? tweedehands is ook goed. Kan ze niet vinden met google of sow.

ik ben van plan om het mobo diagonaal in de slede te bouwen. disk bovenin hangen en eventuele radio module en USB hub onderin.

zou dat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:01:
[...]

intresse in mijn systeem? liliput scherm met een pc zo groot als 5 cd doosjes hoog ;)
( zoals die bij www.mycom.nl op de startpagina staat)
Kan hem nie zo snel vinden op de mycom site. Kun je er anders geen foto van maken? En wat wil je er voor hebben. Op zich heb ik wel een pc over thuis maar het probleem is hoe ga ik hem voeden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:35:
[...]

Kan hem nie zo snel vinden op de mycom site. Kun je er anders geen foto van maken? En wat wil je er voor hebben. Op zich heb ik wel een pc over thuis maar het probleem is hoe ga ik hem voeden.
hier zo is ie te vinden:
http://rhyreapccases.com/products.php?p=4610cb

hij is compleet met voedingsbron en alle kabels om het aan te sluiten :)

incl liliput schermpje dacht ik aan zo'n 350 euro :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:27:

[...]

hier zo is ie te vinden:
http://rhyreapccases.com/products.php?p=4610cb

hij is compleet met voedingsbron en alle kabels om het aan te sluiten :)

incl liliput schermpje dacht ik aan zo'n 350 euro :*)
mail mij eens wat echte foto's van dat systeempje.. :)

heb wel intresse

heb zelf all een in dash scherm in de auto zitten deze pakt helaas alleen video in.. geen vga zit dit er ook op ofniet ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

mail mij eens wat echte foto's van dat systeempje.. :)

heb wel intresse

heb zelf all een in dash scherm in de auto zitten deze pakt helaas alleen video in.. geen vga zit dit er ook op ofniet ?
Dit is op zich een best aantrekkelijk systeem. Vreet niet zo veel stroom zo te zien en is lekker klein. Enig nadeel is dat je er geen games mee kunt spelen. Wat draai jij op dat systeem eigenlijk? Win Xp of iets anders en liep dat soepel?

Ben ook aan het kijken om mijn server in me auto te krijgen maar stuit ik op een probleem, namelijk kan geen perfecte voeding vinden. Mocht dit niks worden hoor je het van mij woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai er windows xp tablet edition op zodat je ook mooi een onscreen keyboard hebt ;)
daaroverheen draait media car en dat draait allemaal soepel genoeg, heb er paar weken geleden een dvd speler in gezet ipv de cd speler die erin zat.

het systeempje heeft vga out en video in.
heb het systeem nu niet hier liggen, maar foto's zijn wel te maken als het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik wacht nog steeds op de laptop, maar voor de rest heb ik alles!

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/4553/afbeelding136ix5.jpg

Leuk schermpje niet?. Ik heb er nog een over voor geintresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om mijn server die ik tegenwoordig niet meer gebruik door tijdgebrek in mijn auto te zetten. Ik weet niet of dit haalbaar wordt anders komt er een ander systeem in die steve-a17 te koop heeft staan.
Ik heb zelf een ford focus station en ben van plan om er een soort van kist in te zetten die je er ook weer gemakkelijk uit kan halen door middel van stekkers. In deze kist komen gelijk 2 versterkers, 1 voor alle 4 de deuren en 1 voor de sub + hoedenplank boxen.

Moederbord

Gigabyte GA-K8NE N-Force 4 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Processor

Amd Sempron 2600 S754 1600 MHz (8 x 200) Cool en Quit supported!!

Geheugen

Twinmoss 512 Mb module

Graka

Gigabyte RADEON X600 PRO (128 MB)

DVD brander

NEC DVD_RW ND-3540A

Voeding

Dat is nu juist de vraag

Hdd

Maxtor 6Y080M0 (80 GB, 7200 RPM, SATA)
Maxtor 6Y200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Geluidskaart

Creative 5.1 SB Live! PCI

Draadloze netwerkkaart

Linksys Pci Adapter 54 Mbit

GPS Ontvanger

Heb geen idee wat een beetje een goeie is. Heb wel dacht ik zonewerend glas.

Scherm

7 Inch Liliput scherm. Weet niet of dit een goed scherm en of er goedkopere (betere) zijn. Wil dit scherm in me dashbord integreren. Weet niet of er een “How To” is op internet waarin uitgelegt wordt hoe dit wordt gedaan.

Joystick

Verder wil ik er een joystick in zetten. Muis en Tobo wil ik er niet standaart in hebben zitten Weet niet of dit handig is of dat er andere opties zijn.

Wat wil ik er mee gaan doen.

Ik wil dit systeem hoofdzakelijk gebruiken voor het afspelen van DVD’s MP3’s en navigatie. Ook wil ik het systeem gebruiken om er af en toe een spelletje mee te spelen. Bijvoorbeeld need for speed.

- Nu heb ik een lijstje gemaakt met alles wat in de carputer komt. Alleen zit ik met 1 probleem en dat is de voeding. Ik weet niet welke voeding genoeg vermogen leverd en ook nog eens 12 Volt ondersteunt. Zie wel van die kleine voedingen die maar maximaal 150 watt aan kunnen. Ook de oplossing om van 12 ---> 230 ---> 12 vind ik zinloos. Kost een boel extra vermogen en je moet de pc handmatig uitzetten. Ik vind het makkelijker dat de pc zichzelf uitschakeld en aanzet als je de auto weer uit of aan zet. Weet niet of het mobo dit moet ondersteunen. De grote van de voeding maakt niet veel uit. De kist in de kofferbak wordt 80 x 35 x 35. Dus ruimtegebrek heb ik dus niet.

- Ook is de vraag of ik de uitgangen van me geluidskaart direct op de versterker kan koppelen of dat je de boel eerst moet voorversterken.

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qua GPS kan ik je wel een beetje opweg helpen, warmtewerend glas zit meestal alleen in de voorruit.
als je een bt dongle neemt kun je een bt GPS gebruiken en leggen waar je wilt in de auto ;)
deze heb ik eventueel ook nog wel liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien domme vraag maar kun je ipv een gewone hd niet beter een grote flashkaart gebruiken als hd voor in de auto? die zijn namelijk wel schokbestendig

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 24-10-2006 15:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:31:
mischien domme vraag maar kun je ipv een gewone hd niet beter een grote flashkaart gebruiken als hd voor in de auto? die zijn namelijk wel schokbestendig
Heb ik ook aan zitten te denken of aan een laptop schijf. Het grote nadeel is dat je weinig ruimte hebt voor mp3's en weer een dikke 100 euro voor moet neertellen. De 2 hdd's die ik heb liggen heb ik gewoon over. Dus mocht eentje het begeven is het geen ramp.

De tip van steve-a17 is wel een mooie oplossing. Maar moet je dan in je GPS ontvangen batterijen in doen of hoe werkt het dan?

Nu kwam ik deze voeding tegen op picco . Nu is mij de vraag bestaan er niet meer van zulke voedingen en trekt zoiets niet te veel stoom als je ook nog 2 versterkers wilt aansturen? Als ik het goed bekijk wordt de voeding door de geschakelde plus aangestuurd. Weet niet of ik dit goed heb. Regeld de voeding dan dat de pc uit gaat of moet je iets op het moederbordt hebben zitten om dit aan te sturen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan ev ook een usb-gps ontvanger gebruiken - is afh. waar je pc komt natuurlijk in je auto
of anders een verlengkabel gebruiken ofzo ?

(wederom afh. van auto en plaats waar pc komt)

en ja bt-gps-ontvangers hebben een batterij nodig, maar kunnen daar meestal wel een tijdje op 'overleven' hoor

sorry @ hier beneden, maar de foto's doen het niet goed ... (of toch niet nu)

[ Voor 34% gewijzigd door soulrider op 24-10-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem komt dus in de kattebak. Op het plaatje zie je de kist. Daarin wil ik dus de pc bouwen met daarop de versterkers en 2 hoedenplank boxen omdat ik geen hoedenplank meer heb. De Gps kan dus bij het zijraampje geplaatst worden. Weet niet of het ideaal is.

Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/my.php?image=kattebakaq9.jpg

Het scherm wil ik nu op de plaats van de radio maken. Dit wil ik netjes samen integreren. Ik wil dus het frondje van het scherm eraf halen en een geheel maken met het dashbord. Kan zelf geen topic vinden hoe ja dat het beste kan doen maar wil het met een soort hars doen.

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/my.php?image=6196gifem9.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:20:Heb ik ook aan zitten te denken of aan een laptop schijf. Het grote nadeel is dat je weinig ruimte hebt voor mp3's en weer een dikke 100 euro voor moet neertellen. De 2 hdd's die ik heb liggen heb ik gewoon over. Dus mocht eentje het begeven is het geen ramp.
Naast duur zijn flashkaarten ovet het algemeen idd net te klein en vooral: ze hebben een beperkt aantal lees/schrijfcycli.
Ik ben van plan een laptopschijfje te gebruiken, eerst even kijken of ik de huidige brakke Maxtor 30GB 3.5" kapot kan krijgen :D
Nu kwam ik deze voeding tegen op picco . Nu is mij de vraag bestaan er niet meer van zulke voedingen en trekt zoiets niet te veel stoom als je ook nog 2 versterkers wilt aansturen? Als ik het goed bekijk wordt de voeding door de geschakelde plus aangestuurd. Weet niet of ik dit goed heb. Regeld de voeding dan dat de pc uit gaat of moet je iets op het moederbordt hebben zitten om dit aan te sturen?
Die heb ik ook al twee keer genoemd in dit topic, maar niemand schijnt er ervaring mee te hebben en ik heb nog even geen zin om 'm te kopen (picco is duur trouwens, heb 'm al voor 140 gezien, moet alleen weer vinden waar :)).
Een ATX voeding trekt iig over het algemeen net zoveel als er gevraagd wordt (+overhead, want zijn natuurlijk ook niet 100% effectief), dus een 300W voeding trekt dus maar 150W als er er zeg 130 gevraagd wordt.
Op dit moment hangt er bij mij een ATX voeding + inverter aan, zijnde testopstelling en dat op twee aparte accu's. Heb nog niet gemeten wat het systeem op dit moment zuipt (P4 1.8, 30GB desktop en de monitor wordt ook gevoed vanuit de ATX voeding (mooi stabiele spanning + beveiligingen), trekt 3A...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:50

the mod man

iets van beeldmaker

@ amd 64

ik zoek nog een mooi schermpje kan je de preciese specificaties geven en ook de afmetingen.
maail me maar op superfalco003 at hotmail dot com

[ Voor 21% gewijzigd door the mod man op 24-10-2006 17:32 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:20:
[...]

Heb ik ook aan zitten te denken of aan een laptop schijf. Het grote nadeel is dat je weinig ruimte hebt voor mp3's en weer een dikke 100 euro voor moet neertellen. De 2 hdd's die ik heb liggen heb ik gewoon over. Dus mocht eentje het begeven is het geen ramp.

De tip van steve-a17 is wel een mooie oplossing. Maar moet je dan in je GPS ontvangen batterijen in doen of hoe werkt het dan?

de meeste gps ontvanger houden het wel een tijdje vol en zijn oplaadbaar via je sigaretaansluiting, deze kun je desnoods schakelen via je contact dat deze altijd geladen wordt als de auto aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:20:
[...]

ruimte zou in mijn geval geen issue zijn daar de autopc alleen voor navigatie en wardriven gebruikt zou worden...

Maar ff uit nieuwschierigheid: zou die laptop hd het uit houden als ik a la dukes of hazzard ga karren? (vraag puur uit nieuwschierigheid 8) )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
help vast als je de hdd "inpakt" in iets schok besstendig.

mooiste is als je hem op kan hangen in elastiekjes ofzo dat veert mooi en en krijgt je geen grote klappen.

alleen de Dukes landen nog wel eens in het water.. dus zorg dat de kist water dicht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEiPiE schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:19:
[...]

[...]

Die heb ik ook al twee keer genoemd in dit topic, maar niemand schijnt er ervaring mee te hebben en ik heb nog even geen zin om 'm te kopen (picco is duur trouwens, heb 'm al voor 140 gezien, moet alleen weer vinden waar :)).
Een ATX voeding trekt iig over het algemeen net zoveel als er gevraagd wordt (+overhead, want zijn natuurlijk ook niet 100% effectief), dus een 300W voeding trekt dus maar 150W als er er zeg 130 gevraagd wordt.
Op dit moment hangt er bij mij een ATX voeding + inverter aan, zijnde testopstelling en dat op twee aparte accu's. Heb nog niet gemeten wat het systeem op dit moment zuipt (P4 1.8, 30GB desktop en de monitor wordt ook gevoed vanuit de ATX voeding (mooi stabiele spanning + beveiligingen), trekt 3A...)
Zit zelf ook aan te denken om een 12 ---> 230 te kopen. probleem is hoe schakel je dan de pc aan en uit? Doe jij het dan steeds handmatig? Heb ook even zitten te googlen maar kan hem nie vinden voor 140 euro. Ik vind 196 ook een beetje te duur.

De vraag blijft dan ook kan ik niet mijn systeem op zo'n kleine voeding laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:10:
[...]

Zit zelf ook aan te denken om een 12 ---> 230 te kopen. probleem is hoe schakel je dan de pc aan en uit? Doe jij het dan steeds handmatig? Heb ook even zitten te googlen maar kan hem nie vinden voor 140 euro. Ik vind 196 ook een beetje te duur.

De vraag blijft dan ook kan ik niet mijn systeem op zo'n kleine voeding laten draaien?
Op dit moment handmatig, plus dat ik heb ontdekt dat 50 over een dubbele spoorwegovergang al genoeg is om 't systeem te laten crashen :)
Hibernation werkt helaas voor geen meter, systeem crasht als je hibernation kiest.
Maar goed, is testopstelling :)

Ah die direct op 12V werkende ATX voeding (die dus juist de stap met 230V overslaat), 149 euro en dan nog verzendkosten vanuit Duitsland... cartft.com en dan nog steeds zo'n 30 euro goedkoper dan bij picco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
@ Hanna_6

Heb je al een powercalculator gebruikt om te berekenen welk vermogen je eigenlijk nodig hebt? Volgens mij moet het ook mogelijk zijn voedingen parallel aan elkaar te gebruiken. Dus een M2 voor t moederbord en een voor de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
LEiPiE schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:08:
[...]

Op dit moment handmatig, plus dat ik heb ontdekt dat 50 over een dubbele spoorwegovergang al genoeg is om 't systeem te laten crashen :)
Hibernation werkt helaas voor geen meter, systeem crasht als je hibernation kiest.
Maar goed, is testopstelling :)

Ah die direct op 12V werkende ATX voeding (die dus juist de stap met 230V overslaat), 149 euro en dan nog verzendkosten vanuit Duitsland... cartft.com en dan nog steeds zo'n 30 euro goedkoper dan bij picco...
Maar goed dat het een test opstelling is dan! Bij mij werk hibernation perfect en ook van hobbels, sporen en drempels nog geen uitvallers gehad terwijl de pc toch aardig wat te verduren krijgt in mijn verlaagde auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

pinominie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:41:
[...]
Maar goed dat het een test opstelling is dan! Bij mij werk hibernation perfect en ook van hobbels, sporen en drempels nog geen uitvallers gehad terwijl de pc toch aardig wat te verduren krijgt in mijn verlaagde auto...
Ik heb niet de meest standaardauto ;)
34 jaar geleden was de manier om hobbels op te vangen door simpelweg de stoelen zachter te maken (al heb ik voor dubbele wishbones + dwarse torsieveren + schokbrekers), ofwel als inzittende veer je lekker mee, maar de carpc zit in een lade in het dashboard en dat gaat wat harder te keer. Daarnaast denk ik dat op dit moment de motorvibraties ook een probleem vormen. De hardeschijf zelf zit niet bijster vast ofzo, staat wel in de rijrichting op z'n kant, dan zou de kans op een headcrash minimaal moeten zijn, maar leesfouten zijn dan natuurlijk niet zo vreemd.
Moet gewoon een laptopschijfje worden in een blok foam (maar wel zo dat ie z'n warmte nog kwijt kan).
Alleen wat er nou met die hibernation mis is... heeft volgens mij gewoon goed gewerkt, dus wat windows nou weer bedacht heeft, is al eens op een blauw scherm uitgelopen en de keren dat hij wel hibernate dan gaat het systeem niet uit maar start door. Standby wilde gister ook niet, als in: ik kreeg 'm er niet meer uit :) Gelukkig is heel het systeem binnen een minuut compleet opgestart, is nog net niet zo dat ie bij een stoplicht gereset kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wd200 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:37:
help vast als je de hdd "inpakt" in iets schok besstendig.

mooiste is als je hem op kan hangen in elastiekjes ofzo dat veert mooi en en krijgt je geen grote klappen.

alleen de Dukes landen nog wel eens in het water.. dus zorg dat de kist water dicht is :P
goeie!

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinominie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:39:
@ Hanna_6

Heb je al een powercalculator gebruikt om te berekenen welk vermogen je eigenlijk nodig hebt? Volgens mij moet het ook mogelijk zijn voedingen parallel aan elkaar te gebruiken. Dus een M2 voor t moederbord en een voor de rest...
Jah is een idee, maar probleem is eigenlijk zit alles op het mobo, proc, graka, wifi en alle usb apparaten. dus de verdeling is niet gelijk. Heb al wat powercalculators gebruikt maar zijn meestal verouderd en geven niet allemaal dezelfde waarde aan. Ik denk dat een M2 150 wat niet genoeg is.

Voor de rest denk ik wel dat ik er ongeveer uit ben. Het scherm wil ik van liliput hebben. Weet niet of dit goeie schermen zijn voor de prijs of dat er beteren zijn voor dezelfde prijs. Ook wil ik het scherm hetzelfde in bouwen als deze focus. . Weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Moet ff naar de sloop om een dashbord te regelen maar weet alleen niet hoe ik het zo mooi krijg. Het spuiten is geen probleem. Dat kan ik bij een gecertificeerd focwa bedrijf doen. Denk dat je het met een soort hars moet doen maar weet niet waar je dat moet halen.

Weet iemand waar ergens een how to te staan op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn setup ook maar eens plaatsen...

Setup:

AMD Sempron 3000+
512MB DDR
Soundblaster Live 5.1
Linksys WLAN USB
Lilliput 7" TS
15" TFT monitor
80GB 3,5" HD
BU-353 GPS ontvanger

De fotooooo's!

De auto waar het allemaal om draait:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/caddy.jpg

Zo was het dashboard origineel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/dashboardoud.jpg

Zo is het geworden met het scherm erin verwerkt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/scherm%20uit.jpg

Als hij aan staat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/scherm%20aan.jpg

De hele binnenkant, gezien vanuit de laadbak:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/voor.jpg

Dit is het deel wat binnenkort nog word afgewerkt, al het hout wordt netjes bekleed zodat alles er mooi strak uitziet. Uiteraard afwerken met wat lichtjes e.d. Op deze foto zie je nog mijn oude setup, een VIA Epia M10000. Deze is nu vervangen door een AMD Sempron 3000+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/computer.jpg

De complete laadbak:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/laadbak.jpg

En hier staat zo'n beetje de hele setup op de foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/alles.jpg

Sinds vorige week heb ik ook 2 Infinity subs geplaatst, heb hier nog geen foto's van, maar zal er snel een paar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Jij zit dus op die houten bank te gamen/film te kijken in je bus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke setup zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD 64 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:59:
Jij zit dus op die houten bank te gamen/film te kijken in je bus? :P
Ach, 't is eigenlijk meer voor de leukigheid :) Het AsRock moederbord heeft 2 VGA uitgangen, ook zo zonde om er eentje niet te gebruiken. Laatst wel ff een film gekeken met een paar vrienden, volume goed hard, maar was meer om te testen hoe lang de accu het uithield met de nieuwe setup. Ik ben de PC wel eens vergeten uit te zetten toen ik nog de VIA Epia setup gebruikte, heeft de hele nacht muziek gespeeld, volgende ochtend kon ik zonder problemen weer starten.

Nieuwe setup verbruikt uiteraard wat meer stroom, maar na Saw 2 volledig uit te hebben gedraaid op flink volume (dus ook de subs goed hard), en vervolgens tijdens een potje old-skool voetbal nog een uurtje muziek laten spelen (ook met flink volume) starte de auto weer probleemloos. Veel mensen maken zich druk om het verbruik van de pc, maar het valt best mee hoor. Ik heb ook geen speciale accu zoals een yellow-top.

Moet er wel bij zeggen dat er (uiteraard) een diesel-accu in zit, die over het algemeen wat meer power heeft dan de accu's die je in benzine-auto's ziet. Toch maakt het volgens mij nog steeds weinig verschil, omdat een diesel accu alleen meer ampére kan leveren, en niet 'voller' zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

waarschuwing.

Op mp3car kwam ik dit tegen:
Hi Guys,

I'm a computer tech over here in Aus and have had a lot of experience with the jetway boards. I use to work for a company where these were u only boards we used for out builds.

IMHO, they are ok cheap boards, BUT, the components on them are cheap. Basically, from the figures i have at work 1 in 10 will make it past 18 months of operation before the caps start to swell. Then when they pop, bye bye board.

Now this is just my opinion from what i have seen and experienced. Feel free to disagree with me guys. You may not beleive me seeing this is my 1st post on here. Just starting with the whole car pc thing. Hope to see some of u guys around.

Cheers,
Kym
Hier is de url naar dit draadje:
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=81852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig hier heb ik wat aan!!

Nu is is op de foto dat Chrishgk zijn hdd op de kant heeft liggen. Is dit beter voor de schijf in verband met de schokken. of is dit gewoon voor de show?

Heb net picco even gebeld om te vragen naar de voeding en het scherm. Voor de voeding werd aangeraden om een M2-atx 160 Watt en een M1-atx 120 Watt te kopen. De M2-atx is dat voor het mobo, graka, proc, creative geluid en de wireless pci adapter. De hardeschijven en de dvd brander wordt dan gevoed door de M1-atx. Weet niet of de 160 watt voeding dit trekt (de preciese spec staan een paar berichten eerder). Het voordeel van een M2-atx is dat de pc zich automatisch weer uitschakeld als ik de auto aanzet.

Het scherm bevolen ze me deze en deze aan. Weet niet of deze ongeveer het zelfde presteren als een liliput. kon weinig ervaringen vinden. Voordeel is wel dat ik bij de eerste een extra behuizing voor kan bestellen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 17:29 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste