[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 241.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik geprobeerd, is al stukken beter maar is het toch net niet voor me.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 16:37 . Reden: Anders geformuleerd :-P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik dacht altijd dat je touchscreen ook als muis kon gebruiken, dan werkt het toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik moet niet de muis vervangen, maar het toetsenbord. Die Media-Portal heeft grofweg 5-6 knoppen nodig om volledig te besturen, daarom zat ik aan zo'n Shuttle Xpress te denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb nou de mappen van Destinator en ik heb FreeDrive.
Maar hoe kan ik in freedrive instellen dat hij die mappen moet gebruiken?
Want je kan toch de mappen van Destinator in Freedrive gebruiken?
In welke folder moet ik die mappen dan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
-DG- schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:45:
Ik heb nou de mappen van Destinator en ik heb FreeDrive.
Maar hoe kan ik in freedrive instellen dat hij die mappen moet gebruiken?
Want je kan toch de mappen van Destinator in Freedrive gebruiken?
In welke folder moet ik die mappen dan zetten?
In c:\DestinatorApps\Destinator zetten. Staat nu het voorbeeldmapje "London"

Je kan dan in freedrive bij settings de map kiezen.

Let wel op: nieuwere maps werken dus helaas niet, je moet destinator3 kaarten hebben. De nieuwste hiervan zijn 2004.Q3 (tenminste, die ik heb kunnen scoren).
De 2006.Q1 kaarten zijn Destinator PN en die heb ik niet aan de gang kunnen krijgen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het vorige deel kwam ik een vraag tegen die ik zelf ook graag wilde stellen, maar geen antwoord op gegeven. Ik ben van plan met een EPIA bordje een ICPC te gaan maken. Omdat ik erg van efficiency houd wil ik een M1-ATX gaan gebruiken. Na een hoop te hebben gelezen is me het een en ander duidelijk geworden, op 1 ding na. Iedereen beschrijft dat je delays kan instellen om aan te geven dat je pc, bijvoorbeeld, 3 minuten moet wachten voordat ie volledig gaat hibernaten ofzo. Wat ik me afvraag: is dit softwarematig, door middel van drivers of tools? Of is het solderen, jumpertjes steken en kabeltjes aansluiten?

Mocht het antwoord al ergens gepost zijn, mijn excuses, ik heb naar mijn idee werkelijk alles gelezen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 11:40 . Reden: Spelfoutjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Gewoon door een ppaar jumpers om te zetten. Erg makkelijk.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn carpc had ik de M2-ATX 160W Automotive Intelligent PSU in gedacht, maar in de handleiding staat:
Ignition=ON.M2-ATX waits for 2-3 seconds then turns on the 5Vsb rail.After another second M2-ATX
sends an “ON ”signal to the motherboard via the 2 wires connected to the motherboard ’s ON/OFF pins.
The motherboard will turn ON and your system should start booting.
Nu wil ik de 'ignition' niet gebruiken, maar een aparte schakelaar gebruiken om te zorgen dat de computer aangaat ( en ik heb m`n 'hardoff' direct door deze schakelaar )

Wie weet of dit mogelijk is met deze voeding? Is het 'ignition' signaal persé nodig om ervoor te zorgen dat deze voeding het 'on'-signaal geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
als jij een schakelaar op je ignition zet dan pas zal je pc aangaan op moment dat je contact aanstaat en dat je de schakelaar in de juiste stand hebt staan. werkt wel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-never mind-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Kleine toevoeging voor de startpost. bij links www.carputerforum.nl

erg handige site moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:43
Zo, ik heb ook een 7" touchscreen aangeschaft (zo een als in de startpost te zien is) om een begin te maken met mijn eigen carpc project. Door het lezen van diverse fora en andere zaken op internet ben ik ondertussen erg geinteresseerd geraakt. Het plan is dus om een zo functioneel mogelijke carpc in mijn 1996 BMW 323i coupe te bouwen.

Behalve een scherm heb je nog meer nodig, dus heb ik nog wel het een en ander op mijn verlanglijstje staan maar ik zit ook nog met enkele vragen die mij (nog) niet geheel duidelijk zijn (zelfs na het lezen van onder andere dit forum).

Eerst mijn lijstje om ook meteen basis te laten zien waar meteen mijn vragen bij staan:

Scherm dus al aangeschaft, 7" touchscreen, hangt nu aan mijn thuis-pc (op aparte partitie win XP pro) om diverse applicaties te testen en gevoel qua werking en feeling op te bouwen.

verder:

* Moederbord; ik kan er een Epia moederbord in stoppen, maar waarom maakt niemand gebruik van een mATX moederbord (bv. Asus P5P800-VM)? Voor de ruimtebesparing hoef ik het niet te doen, wil de gehele pc toch in een self made box wegstoppen in de kofferbak. Verder passen alle standaard zaken op een 'gewoon' moederbord en zitten hier ook wat uitbreiding betreft alle mogelijkheden op. ook kun je (vooral ik met m'n grote handen) nog goed bij. Is het dan het stroomverbruik misschien?

Komen we meteen op het volgende punt,

* Voeding: ik zit te denken aan een M2 ATX voeding, is 160W volgens mij. moet wel voldoende zijn voor een systeem met DVD brander en wat usb spulletjes (BT & WiFi) verder probeer ik toch zoveel mogelijk alles een eigen aansluiting op de accu te geven (die overigens ook in de kofferbak ligt, dus da's handig)

* HDD zit ik te denken aan een laptop schijf, maar zijn alle 2,5" schijven laptop schijven? Of kan ik die herkennen aan een bepaalde term of code in de beschrijving of artikel nummer? zit nu te denken aan een SAMSUNG SPINPOINT 2,5" 80 GB 5400 RPM, reacties?

* DVD brander: hiermee heb ik eigenlijk hetzelfde punt als het moederbord, ik vind het geen probleem als dit geen laptop small-size-drive is, wat betreft ruimte gebruik. Zit er veel verschil in energieconsumptie van die dingen? Een 3,5" DVD brander kost geen drol tegenwoordig en ik ga toch geen schijfjes branden als ik aan het rijden ben, dus voor trillingen tijdens branden zie ik ook geen problemen.

Verdere opties en extra's

Als dit spel compleet is ben ik van plan om dit eerst samen te bouwen en te testen naast mijn thuis pc, zodat ik ook meteen WiFi interactie goed kan regelen en beveiligen. Iemand al eens geprobeerd om via WiFi WOL te regelen, zodat je met je thuis pc je carpc kunt opstarten, zonder dat je auto open hoeft ofzo en zodat je dan meteen beide pc's kunt syncen en mp3's over kunt gooien? Ben benieuwd of dit kan nl.

Dan nog een vraag mbt tot inbouwen, ik heb ergens gelezen (volgens mij op meerdere reacties) dat men een extra buitenkantje van het touchscreen aangeschaft heeft om in te bouwen en dus het origineel te behouden voor eventuele miskleunen en latere verkoop. Waar kan ik zo's framepje aanschaffen? Dit heb ik niet echt kunnen vinden... Een extra dashboard deel om inbouw te verwezenlijken zal ik wel kunnen vinden (@ de sloperij) schat ik.

Als het werkt en het is ingebouwd (netjes, dus kan wel ff duren), wil ik ook nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor wat betreft uitlezing van OBDII met carpc. Zie ik wel leuke zaken in die me ook extra inbouwwerk van oliedruk en -temp meters (heb ook clio 1.8 16v RSI en 205 1.9 GTI gehad en vond de genoemde meters wel handig) kunnen besparen (als dit realtime onder het rijden uit te lezen is natuurlijk...)

Verder komt de audio uiteindelijk ook geheel aan de carpc te hangen dus aansturen van versterkers is ook een punt waar ik me nog in moet verdiepen. Als je een interessante link met voorbeelden of aansluitschemas weet (van meerdere versterker aansluitingen op 1 pc) zou ik die graag eens doornemen.

Volgens mij had ik nog meer vragen, maar daar kom ik nog wel op. Ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de genoemde punten. Als er foto's komen (duurt nog effe) zal ik ze zeker posten. Tot die tijd alvast bedankt voor alle reacties!!

:P

@ Seninha: ik volg met grote belangstelling wat jij allemaal aan het doen bent, klasse!

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Het is wel rustig ineens, iedereen met andere zaken bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
dreku88000 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:37:
* Moederbord; ik kan er een Epia moederbord in stoppen, maar waarom maakt niemand gebruik van een mATX moederbord (bv. Asus P5P800-VM)? Voor de ruimtebesparing hoef ik het niet te doen, wil de gehele pc toch in een self made box wegstoppen in de kofferbak. Verder passen alle standaard zaken op een 'gewoon' moederbord en zitten hier ook wat uitbreiding betreft alle mogelijkheden op. ook kun je (vooral ik met m'n grote handen) nog goed bij. Is het dan het stroomverbruik misschien?
Het hangt er maar net van af wat je allemaal van plan bent te gaan doen met je carpc. Als je alleen een mp3'tje wilt afspelen, divxje spelen of navigatie doen, heb je ruim voldoende aan een Via bordje van bovende 1Ghz. Wil je ook echt gaan gamen (wie, ingodsnaam, doet dat toch in een auto!?) is het misschien handig om voor een Pentium-M processor te gaan. Ikzelf heb net een Via 1.5Ghz gekocht.
Komen we meteen op het volgende punt,

* Voeding: ik zit te denken aan een M2 ATX voeding, is 160W volgens mij. moet wel voldoende zijn voor een systeem met DVD brander en wat usb spulletjes (BT & WiFi) verder probeer ik toch zoveel mogelijk alles een eigen aansluiting op de accu te geven (die overigens ook in de kofferbak ligt, dus da's handig)
Voeding hangt natuurlijk ook af wat voor moederbord+proc je gebruikt. Mocht je voor een normale P4 of zelfs AMD64 gaan, zou ik inplaats van een DC-DC een DC-AC convertor gebruiken, en daarop een normale 300+watt voeding aansluiten.
Mocht je voor DC-DC gaan, is een Opus 150watt aan te raden. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
* HDD zit ik te denken aan een laptop schijf, maar zijn alle 2,5" schijven laptop schijven? Of kan ik die herkennen aan een bepaalde term of code in de beschrijving of artikel nummer? zit nu te denken aan een SAMSUNG SPINPOINT 2,5" 80 GB 5400 RPM, reacties?
Alle 2.5" hardeschijven zijn laptop schijven, waar je dus een 2,5" -> 3,5" convertor voor nodig hebt.
2,5" Schijven zijn minder schokgevoelig dan 3,5", maar ook stukken duurder. Als ruimte geen probleem is, kun je zelf een schokdempende constructie bouwen, met, bijvoorbeeld, hulp van elastieken. Als je alles goed vast maakt, lijkt me dit een goede optie. Niet alleen goedkoper, ook verkrijgbaar in veel grotere maten (as in GB's). Verbuik van een 3,5" is tov een 2.5" wel hoger.
* DVD brander: hiermee heb ik eigenlijk hetzelfde punt als het moederbord, ik vind het geen probleem als dit geen laptop small-size-drive is, wat betreft ruimte gebruik. Zit er veel verschil in energieconsumptie van die dingen? Een 3,5" DVD brander kost geen drol tegenwoordig en ik ga toch geen schijfjes branden als ik aan het rijden ben, dus voor trillingen tijdens branden zie ik ook geen problemen.
2.5" branders zijn zeker verkrijgbaar, maar schreeuwend duur (zeker in vergelijking met normale 3,5") maar ook hier heb je weer convertors voor nodig. Deze zijn overigens wel goed verkrijgbaar.
Verdere opties en extra's

Als dit spel compleet is ben ik van plan om dit eerst samen te bouwen en te testen naast mijn thuis pc, zodat ik ook meteen WiFi interactie goed kan regelen en beveiligen. Iemand al eens geprobeerd om via WiFi WOL te regelen, zodat je met je thuis pc je carpc kunt opstarten, zonder dat je auto open hoeft ofzo en zodat je dan meteen beide pc's kunt syncen en mp3's over kunt gooien? Ben benieuwd of dit kan nl.
Na veel modden zou dit natuurlijk mogelijk kunnen zijn, maar het probleem is dan, dat je ten alle tijden stroom op je voeding moet hebben. Het voordeel van een DC-DC voeding is, dat wanneer je de auto start, de computer automatisch aangaat, en wanneer je de auto uitzet, de voeding de computer zelf afsluit. Mocht je WOL willen, zit je dus met het probleem dat de voeding je accu 'drained'.
Overigens weet ik niet of je überhaupt WOL via wlan kunt doen, aangezien je niet connected bent als de pc uit staat. Het is niet zo dat er een stroompje van buitenaf door kan komen, zoals bij een normale netwerkkabel.
Dan nog een vraag mbt tot inbouwen, ik heb ergens gelezen (volgens mij op meerdere reacties) dat men een extra buitenkantje van het touchscreen aangeschaft heeft om in te bouwen en dus het origineel te behouden voor eventuele miskleunen en latere verkoop. Waar kan ik zo's framepje aanschaffen? Dit heb ik niet echt kunnen vinden... Een extra dashboard deel om inbouw te verwezenlijken zal ik wel kunnen vinden (@ de sloperij) schat ik.
Meeste ontwerpen die ik ken, hebben het echte scherm zelf, uit de behuizing gehaald en vervolgens ingebouwd achter het console. Zo behoud je dus ook de behuizing. Ziet er ook een stuk netter uit.
Als het werkt en het is ingebouwd (netjes, dus kan wel ff duren), wil ik ook nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor wat betreft uitlezing van OBDII met carpc. Zie ik wel leuke zaken in die me ook extra inbouwwerk van oliedruk en -temp meters (heb ook clio 1.8 16v RSI en 205 1.9 GTI gehad en vond de genoemde meters wel handig) kunnen besparen (als dit realtime onder het rijden uit te lezen is natuurlijk...)

Verder komt de audio uiteindelijk ook geheel aan de carpc te hangen dus aansturen van versterkers is ook een punt waar ik me nog in moet verdiepen. Als je een interessante link met voorbeelden of aansluitschemas weet (van meerdere versterker aansluitingen op 1 pc) zou ik die graag eens doornemen.
OBD-II
Car-Audio
Vrijwel alles te vinden wat je zoekt, daar.
Volgens mij had ik nog meer vragen, maar daar kom ik nog wel op. Ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de genoemde punten. Als er foto's komen (duurt nog effe) zal ik ze zeker posten. Tot die tijd alvast bedankt voor alle reacties!!
Veel succes ermee, laat weten wat je er van gebakken hebt!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik zit er ook al even aan te denken een PC in m'n auto te gaan stoppen.. mede omdat ik altijd verdwaal O-) en navigatie wel makkelijk zou zijn, en dat ik nog een casette speler gebruik.. dat laatste was nooit zo'n probleem, ik heb er zo'n casette bandje in zitten met een jackplug en die aangesloten op m'n 20Gig MP3 speler, dus goeie muziek had ik altijd wel.. alleen is die casette speler aan het dood gaan nu :/
En ik heb geen zin om 300 euro uit te geven aa'n zo'n tomtom ding, en nog is 130 aan een radio cd speler.

Ik heb hier nog wel een Laptop (pentium 3 1ghz als ik me niet vergis) liggen die ik niet meer gebruik.
Nu was ik van plan om de monitor van de latop eraf te slopen, of in ieder geval uit te schakelen, omdat die toch niet meer goed werkt en niet nodig is, er dan windows embedded op te zetten om hem lekker snel te kunnen laten opstarten, en dan met een 7" touchscreen tft te bedienen..

Ik heb dit topic een groot stuk doorgelezen nu, maar heb nog een aantal dingen waar ik niet helemaal zeker van ben..

De makkelijkste manier om de laptop van stroom te voorzien.. is denk ik via de sigaret aansteker?

Verder ben ik ook opzoek naar een goed schermpje en twijfel een beetje, de gene die hier in de ts genoemd word is wel goed natuurlijk, maar op de site van de makers staat ook deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.lilliputweb.net/big/gl701-np.jpg
Deze heeft al een radio tuner, hoef je de radio dus niet te missen, ook nog :) plus dat die gelijk al vast zit in je dash natuurlijk, wat weer een hoop moeite scheeld.

Alleen kan ik deze nergens vinden...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Bij mp3car.com vind je die en op ebay... ff zoeken naar in-dash lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

In-dash LCDs zijn er genoeg idd.. maar niet met ingebouwde radio... wel genoeg die je in kan klappen naar binnen.. maar op deze manier heb je ook gelijk een radio :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Spiller schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:08:
[...]
2.5" branders zijn zeker verkrijgbaar, maar schreeuwend duur (zeker in vergelijking met normale 3,5") maar ook hier heb je weer convertors voor nodig. Deze zijn overigens wel goed verkrijgbaar.
DVD's zijn 8 of 12 cm. Een 2,5" brander bestaat dus niet, want dat gaat nooit passen. ;)

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Bjorker schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:28:
[...]

DVD's zijn 8 of 12 cm. Een 2,5" brander bestaat dus niet, want dat gaat nooit passen. ;)
Klopt, foutje van mij. Bedoelde gewoon een laptop-brander, zo'n platte ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Spiller schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:08:

OBD-II
Car-Audio
Vrijwel alles te vinden wat je zoekt, daar.

[...]

Veel succes ermee, laat weten wat je er van gebakken hebt!
Inderdaad een overdaad aan info, thanks! Daar ben ik nog wel ff zoet mee... ;)

Ohja, nog een andere vraag: externe harde schijven, zijn die een beetje schokbestendig denken jullie? Lijkt me beter dan 3,5"schijf, omdat ze bedoeld zijn om mee te nemen (duh). zou zoiets niet handig zijn om met USB en aparte voeding (met eventuele omvormer) aan te sluiten op je carpc? zo belast je de voeding van je carpc ook minder en kun je makkelijk je schijf meenemen om data (mp3 / films) over te gooien ofzo. Ook deze schijven zijn best betaalbaar en qua gigs ook interessant.

[ Voor 34% gewijzigd door dreku88000 op 08-08-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hm.. okay.. ik heb hier nu een laptop geinstalld.. zo klein mogelijk (alle onnodige dingen uit windows gesloopt) en heb een GPS ontvanger besteld... maar wat ik me nou afvraag, welke navigatie software is het beste te gebuiken?
In de TS staat Destinator 3 vermeld, als zijnde gratis en windows versie.. alleen kan ik dit nergens vinden? ik vind hiervan alleen commerciele versies voor PDAs en Telefoons? :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06
dreku88000 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:02:
[...]

Inderdaad een overdaad aan info, thanks! Daar ben ik nog wel ff zoet mee... ;)

Ohja, nog een andere vraag: externe harde schijven, zijn die een beetje schokbestendig denken jullie? Lijkt me beter dan 3,5"schijf, omdat ze bedoeld zijn om mee te nemen (duh). zou zoiets niet handig zijn om met USB en aparte voeding (met eventuele omvormer) aan te sluiten op je carpc? zo belast je de voeding van je carpc ook minder en kun je makkelijk je schijf meenemen om data (mp3 / films) over te gooien ofzo. Ook deze schijven zijn best betaalbaar en qua gigs ook interessant.
2.5" externe schijven worden gevoed via de USB poort. Dat lijkt me toch eigenlijk de beste manier: je zult die 5 volt toch ergens vandaan moeten halen, en een aparte omvormer voor alleen de harde schijf is niet erg efficient.

Externe harde schijven heb je in 3.5" en 2.5" formaat. de 3.5" versies bevatten gewoon dezelfde schijven als die in de desktop worden geplaatst, en zijn dus net zo schok(on)gevoelig. 2.5" schijven zijn wat dat betreft iets beter.

BTW: booten vanaf een USB schijf kan soms wat lastig zijn (zeker met Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal ongetwijfeld voorbij zijn gekomen, maar ik ben zo tevreden na mijn te lange zoektocht naar de perfecte frontend (na de, imho, crappy troep van frodoplayer en roadrunner): CentraFuse. Dit is een erg strak ontworpen en technisch uiterst uitgebreid staaltje frontend. Ik heb voor mijn Car-Pc vrijwel elke frontend getest en moet zeggen dat ik met mijn EPIA VIA de beste resultaten krijg en het meest gebruikvriendelijk vindt. met CentraFuse Er is net een RC1 uitgebracht die heel erg stabiel is.

Hierboven werd gevraagd wat nou beste navigatiesoftware is, en ik ben van mening dat destinator 3 erg goed werkt. Overigens is Destinator 3 volledig in CentraFuse geintegreerd, wat het allemaal wat fijner gebruiken maakt. LIjkt me een vermelding waard... test het zelf!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:15
bednkt voor de tip
hoelang gebruik je het al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Ik geloof niet dat destinator 3 volledig is geintergreerd in RC1. (zonder volledige kaarten)

Het is een probeerversie met een paar steden (berlijn, london en new york)

Wil je het goed gebruiken zul je destinator 6 kaarten moeten hebben.

Ik vind ook dat Centrafuse een geniale front end is.

Timing is everything and I'm bad at it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghannes schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:07:
bednkt voor de tip
hoelang gebruik je het al?
Nu een weekje (omdat ik alle mogelijke frontends wilde testen), en ik ben er dus erg over te spreken. Versie 2.0 zal wel geld gaan kosten, maar als je het forum bekijkt loopt dat allemaal wel los. Donatie schijnt voldoende te zijn tegen die tijd. Er wordt op dit moment erg hard aan gewerkt, elke tip of suggestie die gepost wordt, komt vrijwel direct op de work-in-progress-list.
FJ1200 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:16:
Ik geloof niet dat destinator 3 volledig is geintergreerd in RC1. (zonder volledige kaarten)

Het is een probeerversie met een paar steden (berlijn, london en new york)

Wil je het goed gebruiken zul je destinator 6 kaarten moeten hebben.

Ik vind ook dat Centrafuse een geniale front end is.
Tja, tis maar wat je verstaat onder "volledig". De kaarten zijn inderdaad minimaal, maar Destinator 3 kaart van BeNeLux werkt hier wel aardig. Er zijn nog wat bugs, maar dat is niet bijzonder aangezien de navigatie functie nog in ontwikkeling is. Wat ik bedoelde met volledig geintegreerd is dat het binnen CentraFuse draait, wat mij erg aanspreekt omdat ik ziek wordt van de losse applicaties in een frontend...

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Je hebt gelijk. Dat vindt ik ook.

Als ik jou was zou ik ergens de destinator 6 kaarten vandaan halen (marktplaats).

Binnen centrafuse werken deze perfect (bij mij tot nu toe zonder bugs)

Verwijderd

Edit: werkt inderdaad een stuk beter zeg! Hij vindt nu netjes alles wat ik invoer. Super! Nu nog me GPS dongle vervangen....

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Yay! * Spike_wolf heeft z'n GPS mouse binnen :*)
Nu nog navigatie software.. ik heb alleen de grootste moeite om windows versies te vinden :/ Weet iemand of je ergens trials kunt downloaden ofzo?
Destinator is naar ik overal lees dus een erg goed programma? Hier kan ik verder ook alleen maar commerciele versies voor PDA en telefoon voor vinden :/

Hmmz.. heb blijkbaar met m'n neus gezocht ofzo :/
K heb nu MapMonkey geinstalleerd staan.. hij pakt m'n GPS muis (USB) alleen niet :/ Ik heb de GPS muis uit de TS... volgens het software progje dat bij de muis zit zit hij op Com19... maar in MapMonkey , kan ik alleen kiezen tussen com 3 t/m 9 :/

[edit2]
En nu wil MM niet meer opstarten :? Krijg een of andere vage error :/

[edit3]
K snap nu wel waarom MM niet meer wilde opstarten.. als ik hem afsluit blijft hij aan staan... hij is alleen wel weg, maar in taakbeheer zie je hem nog staan, en daar mag ik hem niet afsluiten :(
Krijg een toegang geweigerd melding.. en als ie dus nog aan staat kan hij niet nog een keer opstarten...

[ Voor 51% gewijzigd door Spike_wolf op 11-08-2006 20:16 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
Kan iemand mij een beetje wegwijs maken in alle via epia series ?

M, MII, ML, SP, EN.....ik kan het allemaal eve niet volgen.

Ik heb al een 7" TS en een voeding dus nu alleen nog een bordje.

Bij Salland heb ik deze gezien : VIA Moederbord EPIA M10000G (1.0 GHz CPU)

En wat wil ik ermee doen ? MP3 + NAV + DVD en evt. : DivX.

Is 256 MB mem dan voldoende ?
Misschien iemand nog tips voor een shop ?

[ Voor 5% gewijzigd door Martkrui op 12-08-2006 14:34 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb een M-10000 LVDS (ook 1 ghz) met 256MB en dat werkt allemaal prima. Door de MPEG-2 encoder draait DVD prima, DiVX ook gewoon lekker met VLC Player. Ik heb XP wel erg gestript en draai CentraFuse als frontend. Maar al met al loopt het prima. Heb hier nog wel ergens 512 PC2100 liggen en ga die er wel inzetten, puur omdat ik em al heb liggen en het alleen maar beter kan worden. Let er wel op dat de M-serie een C3 Unichrome graphics-card heeft (correct me if I'm wrong here) en (mijn bordje iig) geen directx 9 ondersteund, en daarom wat beperkingen legt op grafisch gebied. Oplossing is echter vrij simpel: grafische kaart (PCI) kopen en die gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou MapMonkey doet nu weer redelijk normaal, zomaar spontaan ineens :?
K heb het comnummer van de USB poort waar de GPS muis aanhangt veranderd van COM19 naar COM2.. MM ziet hem nu wel als ik hem laat zoeken.. alleen hem gebruiken lukt niet omdat COM2 blijkbaar ALTIJD in gebruik is volgens hem :?
Verder nog de standaard problemen dat ik geen Nederlandse kaart heb die hij wil slikken en dat hij andere maps niet wil openen doordat ik de SDK (nog) niet gekocht heb.. maar ik wil eerst zeker weten dat het allemaal goed werkt voor ik 50 dollar neer ga leggen voor een simpel DLL bestandje :/ :P
Iemand enig idee wat een NL/Benelux kaart voor destinator 6/MM kost?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Laatst online: 12-09 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Die $50 dll wordt niet meer verkocht: "As per the decision made by Destinator Technologies as of June 2, 2006; effective immediately the SDK trial software program has been terminated, we will no longer be selling or supporting the trial version of the software. The $50 SDK trial software is no longer been offered by Destinator Technologies"
Het was toch al een aflopende zaak. De laatste kaarten die probleemloos met die dll werkten waren 2004-Q3.
Recentere PN en zeker de destinator 6 kaarten werken zover ik weet op dit moment alleen goed met centrafuse 1.7

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net getest met CentraFuse 1.96 RC2 en de Destinator 6 kaarten werken daar ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50
Even een update.. ik ben aan het experimenteren voor een pc in mijn auto.
Heb daarvoor een ouwe intel 800 pc (jaja, eerst proberen) gepakt en een M2-ATX voeding van 160 watt gekocht via Ebay (61 euro inclusief verzending). Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. PC draait perfect met 1 HD, geluidskaart, netwerkkaart en cd-speler. Zelfs bij het starten van de auto blijft de pc perrfect aan (wel flikkeren van het beeld, maar die wordt niet gevoed via de M2-ATX). Dus wat mij betreft is die voeding een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:57:
Net getest met CentraFuse 1.96 RC2 en de Destinator 6 kaarten werken daar ook prima.
Ik heb nu de nieuwste beta van CentraFuse draaien en dat werkt allemaal super.. alleen heb ik kaarten voor Destinator 3.. en die werken niet lekker :/
Kaart werkt prima.. k kan alleen geen adressen opgeven.. dus navigeren werkt voor geen kanten.. eens zien hoe ik goedkoop aan een NL kaart voor D6 kom :P
Verder ziet het er allemaal toppie uit :)

Binnenkort maar een schermpje bestellen :)
Dan nog een versterkertje nodig om m'n speakers aan te sluiten op de flaptop.. en dan zien hoe ik flaptop en versterker handig van stroom voorzie.. kabeltjes trekken en inbouwen die hap :9~

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Okay, dinsdag komt mijn nieuwe VIA EPIA MS-12000.. :P

Maar.... ik snap het niet meer :'( :$
Volgens de manual moet dit ding een DDR266 SODIMM in... Bij funprice staat alleen in de details iets van 266 MHz.. Bij Paradigit hebben ze het over DDR333 PC2700 :?

Klopt het dat 266 de minimum eis is en alles wat sneller is (zoals DDR333) ook werkt ?

Dinsdag wil ik alles in huis hebben. Custom case bouwen en m'n 2e scherm behuizing afmaken...
Alles inbouwen... Nog genoeg te doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:15
Dr.DNA schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:39:

Klopt het dat 266 de minimum eis is en alles wat sneller is (zoals DDR333) ook werkt ?
ja dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf is helemaal tevreden over die beta van Centrafuse :)
Alleen hier spontaan ineens een wazig probleem... sinds vanochtend kan ik niet meer navigeren :?
Als ik centrafuse opstart werkt alles zoals het hoort... alleen het navigeren niet, als ik nav open krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/centrafuse/thumb_nav01.jpg

Links boven in de hoek en zwart en wit vlak... :?
En dit blijft gewoon zo staan.. veranderd verder niks... en als ik rechts onder op het pijltje terug klik zit ik weer gewoon normaal in het menu en werkt dat prima :?
Iemand dit eerder gehad?
K kan er niks over vinden op het centrafuge forum :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:51:
* Spike_wolf is helemaal tevreden over die beta van Centrafuse :)
Alleen hier spontaan ineens een wazig probleem... sinds vanochtend kan ik niet meer navigeren :?
Als ik centrafuse opstart werkt alles zoals het hoort... alleen het navigeren niet, als ik nav open krijg ik dit te zien:

[afbeelding]

Links boven in de hoek en zwart en wit vlak... :?
En dit blijft gewoon zo staan.. veranderd verder niks... en als ik rechts onder op het pijltje terug klik zit ik weer gewoon normaal in het menu en werkt dat prima :?
Iemand dit eerder gehad?
K kan er niks over vinden op het centrafuge forum :/
Post dit probleem in het Engels even op hun forum. De ontwikkelaar (david) is erg snel met reageren en voegt elk probleem dat ie tegenkomt direct toe aan de lijst met bugs. Hij doet er echt iets mee.
Spike_wolf schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:03:
[...]

Ik heb nu de nieuwste beta van CentraFuse draaien en dat werkt allemaal super.. alleen heb ik kaarten voor Destinator 3.. en die werken niet lekker :/
Kaart werkt prima.. k kan alleen geen adressen opgeven.. dus navigeren werkt voor geen kanten.. eens zien hoe ik goedkoop aan een NL kaart voor D6 kom :P
Verder ziet het er allemaal toppie uit :)

Binnenkort maar een schermpje bestellen :)
Dan nog een versterkertje nodig om m'n speakers aan te sluiten op de flaptop.. en dan zien hoe ik flaptop en versterker handig van stroom voorzie.. kabeltjes trekken en inbouwen die hap :9~
Wat is je email adres, ik heb net een advertentie op marktplaats gezien, die mail ik dan wel ff naar je.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Er staat op mp3cars.com (dacht ik) een onderwerp hoe je dit met een commando in je prompt kunt veranderen
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=68

Is een bekend probleem (had ik ook)

even zoeken met "navigation problem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:43:
[...]

Post dit probleem in het Engels even op hun forum. De ontwikkelaar (david) is erg snel met reageren en voegt elk probleem dat ie tegenkomt direct toe aan de lijst met bugs. Hij doet er echt iets mee.

[...]

Wat is je email adres, ik heb net een advertentie op marktplaats gezien, die mail ik dan wel ff naar je.
M'n mail staat in m'n profiel... Roelveldhuyzen -apenstaartjuh- planet -puntje- nl :)
Thanks

En k ga die thread even doorlezen.. tanks FJ1200 :)
[Edit]
Yay.. t navigatie probleem is opgelost :) Thanks FJ :)

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 14-08-2006 11:33 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

gebeurt niet vaak dat ik kan helpen.

Ik ben meestal de vragende partij.

Ben blij dat ik nu eens een keer mijn steentje kan bijdragen.

Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wat ik me nu even aan het afvragen ben.. software matig heb ik inmiddels alles op orde :)
K heb m'n laptop vandaag in de bijrijders stoel mee genomen naar m'n werk om alles eens te testen, navigatie in combo met muziek gaat echt subliem met Centrafuse :) _O_
Nu heb ik dus alleen een scherm, versterker, kabels nodig om alles aan te sluiten..
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor een soort versterker of iets ik nodig heb om de autoradio speakers aan die flaptop aan te sluiten...
Er een jackplug aan solderen zou werken als ze kleiner waren.. maar aangezien die speakers groter zijn dan oordopjes/headfones lijkt het me sterk dat de koptelefoon uitgang genoeg power heeft om ze aan te sturen, en zal er echt een versterker nodig zijn op de een of andere manier.

Iemand hier een linkje naar webshop met versterkers die jullie gebruiken? Ik heb echt alleen basic speakers in m'n auto.. niks fancys dus :P

En hoe hebben jullie alles van stroom voorzien?
De laptop heeft stroom nodig, de versterker, en het scherm ook neem ik aan.. op de pics van het scherm uit de ts staan er overal alleen kabels op de pic voor usb en vga.. :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Voor de stroom zou ik het niet te ingewikkeld maken. Voor je laptop gewoon de daarvoor bedoelde autolader kopen (zou je voor elke laptop moeten kunnen krijgen.

Voor de autoradio zijn er verschillende oplossingen. Het ligt er een beetje aan wat voor een autoradio je hebt. De meeste autoradios hebben een manier om externe (aux) signalen binnen te krijgen. Via een ipbus of een tullipstekker aan de achterkant. Soms hebben ze een aux 3,5mm input aan de voorkant. dan wordt het helemaal makkelijk.

Wat voor een radio heb je??

Wil je een versterker (meer power) dan is het nog niet makkelijk want je kunt dan misschien wel via een tullip de laptop aansluiten maar dan kun je niet direct het volume regelen (natuurlijk wel via de laptop). Bijna alle versterkers hebben een tullip input (waar je je autoradio op aansluit) gewoon een tullip splitter kopen en aansluiten maar.

Ik zou gaan voor het aansturen van de autoradio (indien mogelijk) dan kun je alsnog een versterker aansluiten voor meer vermogen maar is niet nodig voor je externe geluidsbron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

FJ1200 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:44:
Voor de stroom zou ik het niet te ingewikkeld maken. Voor je laptop gewoon de daarvoor bedoelde autolader kopen (zou je voor elke laptop moeten kunnen krijgen.

Voor de autoradio zijn er verschillende oplossingen. Het ligt er een beetje aan wat voor een autoradio je hebt. De meeste autoradios hebben een manier om externe (aux) signalen binnen te krijgen. Via een ipbus of een tullipstekker aan de achterkant. Soms hebben ze een aux 3,5mm input aan de voorkant. dan wordt het helemaal makkelijk.

Wat voor een radio heb je??

Wil je een versterker (meer power) dan is het nog niet makkelijk want je kunt dan misschien wel via een tullip de laptop aansluiten maar dan kun je niet direct het volume regelen (natuurlijk wel via de laptop). Bijna alle versterkers hebben een tullip input (waar je je autoradio op aansluit) gewoon een tullip splitter kopen en aansluiten maar.

Ik zou gaan voor het aansturen van de autoradio (indien mogelijk) dan kun je alsnog een versterker aansluiten voor meer vermogen maar is niet nodig voor je externe geluidsbron
Autolader voor de laptop.. op de site van acer staat zoals gewoonlijk niks :/ K wandel vanavond wel even langs de locale PC shops om te informeren daarover :)

En de autoradio zelf wil/hoef ik niet meer te gebruiken, ik luister toch nooit radio :P En het is een el cheapo ding van 10-15 jaar oud ofzo... cassette deck, meer niet.. en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat hij ingangen heeft aan de achterkant, maar ik kan natuurlijk altijd kijken, want als hij kan functioneren om het geluid van de laptop naar de speakers te gooien is dat natuurlijk alleen maar mooi..
Maar omdat ik de radio in princiepe niet nodig zou hebben leek mij dat er een versterker nodig was om de speakers direct op de laptop te zetten..
Maar ik zal vanavond eens kijken of ik de radio even los kan halen en inspecteren.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Spike_wolf schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:05:
[...]

En de autoradio zelf wil/hoef ik niet meer te gebruiken, ik luister toch nooit radio :P En het is een el cheapo ding van 10-15 jaar oud ofzo... cassette deck, meer niet.. en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat hij ingangen heeft aan de achterkant, maar ik kan natuurlijk altijd kijken, want als hij kan functioneren om het geluid van de laptop naar de speakers te gooien is dat natuurlijk alleen maar mooi..
Zelfs als de radio geen ingangen heeft kan je em dmv een fm-modulator (zit op de antenne ingang) nog steeds gebruiken om het geluid van je pc op de speakers te krijgen. De geluidskwaliteit is wel iets minder als een line in, persoonlijk heb ik er geen problemen mee.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Das een goed advies Meelobee,

Je kan bij de plaatselijke electronicahandel ook een casseteadapter kopen welke je direct kan inpluggen op je laptop.

Bij diezelfde handelaar kun je ook een autolader kopen mat een plug die past op je Acer.
http://www.pixmania.nl/nl...tte-adapter-autoradi.html
http://www.plentyparts.nl/

Succes

[ Voor 31% gewijzigd door FJ1200 op 16-08-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:05:
[...]
Autolader voor de laptop.. op de site van acer staat zoals gewoonlijk niks :/ K wandel vanavond wel even langs de locale PC shops om te informeren daarover :)

Maar omdat ik de radio in princiepe niet nodig zou hebben leek mij dat er een versterker nodig was om de speakers direct op de laptop te zetten..
Maar ik zal vanavond eens kijken of ik de radio even los kan halen en inspecteren.
Ik heb een aantal maanden geleden ook een oude autoradio (uit '88 oid) opengemaakt, cassettedeck eruit gesloopt, intern het versterker-circuit opgezocht, en daar gewoon een 3.5mm aansluiting opgemaakt. Vervolgens kon ik met een schakelaartje switchen tussen de radio & home-made line-in. Werkte perfect :D

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Gisteren m'n EPIA MS-12000 binnengekregen.. Mooi bordje met alles erop en eraan voor nog geen EUR 140 dus dat is niet slecht.. En vooral stukken sneller dan mijn eerste test opstelling (P200 :+ )

Die CentralFuse frontend vind ik er ook erg strak uitzien... Vanavond maar eens uitproberen met een BT dongle om de telefoon features te proberen.

Hoe zijn de NAV kaarten te krijgen. Zitten die erbij ? Ik kon bij destinator van alles kopen maar ik heb geen losse kaarten gezien ? (Moet nog een GPS regelen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Ik weet alleen dat de kaarten van destinator 6 werken. Er worden nu nog geen kaarten bij geleverd omdat Centrafuse rc2 een probeerversie is. Er worden nu alleen 2 steden meegeleverd (new york en Berlijn) Als je daar woont en je wilt alleen in de stad blijven heb je geluk ;)

Je zult destinator 6 op de kop moeten tikken of wachten op de commeciele versie van Centrafuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Meelobee schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:59:
[...]

Zelfs als de radio geen ingangen heeft kan je em dmv een fm-modulator (zit op de antenne ingang) nog steeds gebruiken om het geluid van je pc op de speakers te krijgen. De geluidskwaliteit is wel iets minder als een line in, persoonlijk heb ik er geen problemen mee.
FM modulator klinkt verder super simpel en handig, maar die zijn nogal _nietl_ legaal enzo toch? :P
Maar opzich wel een goed idee misschien...
FJ1200 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:31:
Das een goed advies Meelobee,

Je kan bij de plaatselijke electronicahandel ook een casseteadapter kopen welke je direct kan inpluggen op je laptop.

Bij diezelfde handelaar kun je ook een autolader kopen mat een plug die past op je Acer.
http://www.pixmania.nl/nl...tte-adapter-autoradi.html
http://www.plentyparts.nl/

Succes
Zo'n casette heb ik al.. die heb ik maanden gebruikt in de auto met m'n MP3 speler :P Wil nu alleen een stapje verder :P En ik begon me te ergeren aa ndat casette bandje.. hij begint herrie te schoppen :/ de tandwieltjes die er in zitten.. ik heb die tandwielen er al eens uit gesloopt omdat ze verder niks doen, alleen maar weerstand leveren voor de speler, maarja.. mijn radio denkt dan dat er niks in zit en speelt dus niks af :(
SlinkingAnt schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:45:
[...]

Ik heb een aantal maanden geleden ook een oude autoradio (uit '88 oid) opengemaakt, cassettedeck eruit gesloopt, intern het versterker-circuit opgezocht, en daar gewoon een 3.5mm aansluiting opgemaakt. Vervolgens kon ik met een schakelaartje switchen tussen de radio & home-made line-in. Werkte perfect :D
Das opzich ook wel een strak plan :D
Alleen ben ik dan altijd weer bang de radio te slopen en zo toch duurder uit te zijn enzo :P

[edit]
Ik heb vanmorgen trouwens m'n autoradio nog even los gepeuterd, maar die heeft geen line in aan de achterkant.. alleen twee tulpjes voor de achter speakers...
Verder wel ontiegelijk veel loze kabels daar achter zeg :X :X

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 16-08-2006 19:03 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Spike_wolf schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:50:
[...]
FM modulator klinkt verder super simpel en handig, maar die zijn nogal _nietl_ legaal enzo toch? :P
Maar opzich wel een goed idee misschien...
Misschien dat ze in het schemer gebied tussen legaal en illegaal vallen, het is tenslotte wel een soort zender, met heel weinig vermogen. (Of zeg ik nou hele rare dingen? :+ ) Ze zijn gewoon te koop bij o.a. Halfords en electronica zaken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Nu online

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Even over de FM-Modulators, er bestaan 2 typen:
1) De inline, deze stop je in de antenne ingang, en de antenne stop je weer in de modulator, deze zijn in Nederland legaal, omdat het geen zender is.
2) De " draadloze", deze zenden zelf uit op een frequentie, deze zijn in Nederland niet legaal, omdat het zender is, en daar heb je een vergunning voor nodig.

Dit weet ik toevallig omdat ik dit jaren geleden eens uit heb moeten zoeken in de tijd dat ik nog actief was met mijn CB spul.

Doe er wat nuttigs mee (of niet natuurlijk).

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Angelfire schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:20:
Even over de FM-Modulators, er bestaan 2 typen:
1) De inline, deze stop je in de antenne ingang, en de antenne stop je weer in de modulator, deze zijn in Nederland legaal, omdat het geen zender is.
2) De " draadloze", deze zenden zelf uit op een frequentie, deze zijn in Nederland niet legaal, omdat het zender is, en daar heb je een vergunning voor nodig.

Dit weet ik toevallig omdat ik dit jaren geleden eens uit heb moeten zoeken in de tijd dat ik nog actief was met mijn CB spul.

Doe er wat nuttigs mee (of niet natuurlijk).
Hm.. thanks voor de info, k ga morgen hier de stad in, opzoek naar goeie onderdelen, zal bij de lokale hardware boer een informeren ernaar :) Misschien wel zo handig, als het niet te duur is natuurlijk :P
Scheelt me weer een gat in m'n dash :+
Hoewel ik dara ook een CD speler in had kunnen stoppen... bedacht ik me net...
Eens zien hoe ik dat ga doen...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Nu online

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Je kan ook op ebay zoeken, ik had er zelf 2 nodig, voor in totaal 18 dollar uit Hong-Kong laten komen, kwam nog 10 dollar verzendkosten bij en ik was klaar. Zeker met de huidige wissel koers kan het haalbaar/rendabel zijn.

I play my enemies like a game of chess...

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Misschien nog een handige tip.

Als je een stapje verder wilt dan je radio met cassettespeler kun je ook nog overwegen om een nieuwe autoradio te kopen.

denk voor jouw probleem aan: Lenco, maquant oid. Deze zijn cheapo en hebben meestal wel de aansluitingen die jij nodig hebt. Kun je gelijk cd afspelen :)

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
Spiller schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 06:26:
[...]

Klopt, foutje van mij. Bedoelde gewoon een laptop-brander, zo'n platte ;)
Dat heet Slim-line

• Spike_wolf

Spike_wolf

Slim line is idd voor laptops.. kun jij mij ook helpen aan de naam voor spelers zonder lade.. dus alleen zo'n gleuf waar je je disc in stopt die hem zelf vreder trekt?
K probeer me dat al twee dagen te herinneren.. maar k kan er niet meer op komen :/

Humankind… be both.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Spike_wolf schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:15:
[...]

Slim line is idd voor laptops.. kun jij mij ook helpen aan de naam voor spelers zonder lade.. dus alleen zo'n gleuf waar je je disc in stopt die hem zelf vreder trekt?
K probeer me dat al twee dagen te herinneren.. maar k kan er niet meer op komen :/
Slot-In :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wat mij verder nog niet helemaal duidelijk is..:
Het lilliput scherm uit de TS.. super dingetje, deze wil ik gaan gbruiken (eerst eens kijken waar ik hem het beste kan aanschaffen)..

Dit scherm werkt op 12 volt... vga aansluiting voor beeld, geluid zit er op, en een USB voor het touch gedeelte, en daarnaast ook nog antenne ingang voor TV.. maar ik zie NERGENS dat ie ook een power kabel heeft.. alle pics die ik kan vinden heeft het scherm maar één of twee (USB/VGA) kabel :?
En bij beschrijvingen op internet shops word er ook niks gemeld over de voeding kabel.. en het lijkt me heel sterk dat het scherm via USB gevoedt word..

Ik neem dus aan dat er gewoon een kabeltje in zit voor stroom, maar heeft deze een adapter, of zit die in het scherm?
En wat zou de beste manier zijn om het aan te sluiten..

Waar ik aan zat te denken is de laptop die ik gebruik voeden met een auto lader (siegaret aansteker) en dan met zo'n ding :
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/8000_8999/8500/8520/8526/852678_RB_00_FB.EPS.jpg
de laptop aan de ene, en dan scherm en versterker op de andere aansluiten...

Dan kan ik als ik de auto uit ga die enkele stekker er uit trekken.. --> Geen last dat het scherm of versterker per ongeluk m'n accu leeg trekt, en de laptop kan via zijn eigen accu heel lang in hibernation staan zonder m'n auto accu leeg te trekken :)

Of denk ik nu heel erg dom en omslachtig?

[edit]
Okay, volgens Deze site zit er zowel een AC als een car adapter bij, dus daar komt de stroom vandaan (mensen hier die dit kunnen bevestigen?).

Dat zou dan alleen nog de versterker over laten die stroom nodig heeft..
De autoradio kan er uit, dus daar is een stroombron over, maar die is continu.. als ik het frontje van m'n radio er in click gata ie gelijk aan.. dus als ik daar een versterker op aan zou sluiten trekt die non stop m'n accu leeg :/
Ik ben niet helemaal thuis in die bekabeling in de auto, ik weet wel dat er ontiegelijk veel kabels achter de radio zitten die niet aangesloten zijn..
En als ik me niet vergis is het zo dat je kunt kiezen voor twe verschillende stroom toevoers voor de radio toch? een continu (waar ie nu op zou zitten) en een die alleen stroom levert als je contact maakt?
Als ik hem op die 2e aansluit zou het geen probleem moeten zijn toch? (mits de versterker 12 v gebruikt).

[ Voor 25% gewijzigd door Spike_wolf op 18-08-2006 14:09 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Okay.. ben ik weer eens :P

Begint wel een eenzijdig gesprek te worden hier :/
Maargoed.. ik heb inmiddels m'n versterker netjes in de auto weg gewerkt nu :)
En wacht tot de postbode m'n schermpje komt brengen :)
Maar wat ik me net ineens bedacht... ik had dus in gedachte om laptop en scherm in de sigaret aansteker te steken voor stroom.. maar het scherm (die uit deTS) werkt op 12 V toch?
Nu heb ik in m'n dashboard een digitale klok zitten die ik niet meer ga gebruiken om dat het scherm daar voor komt... die klok moet ook op 12v werken lijkt me.. zou ik de klok daar niet rechtstreeks op kunnen hangen? Scheelt weer een hoop geouwehoer me kabels enzo :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel interessant allemaal!!!

En met respect voor een aantal forumleden inzake wat die hebben gemaakt! PRACHTIG.

Ik zit uitereerd ook over zoiets te brainstormen. Ik heb nu een dvd-speler, met 10 discs, achter inliggen.
Maar zou toch graag een soort PC-tje willen hebben met daarop dvd filmpjes, dus geen speler en een mogelijkheid voor navigeren.

Ik heb dus bij deze ook een vraag.

Is het mogelijk om zonder problemen gelijk tijdig te navigeren, op een scherm voor en een dvd (op de HD) te bekijken op de achterschermen?

Ik bedoel navigatie via beeldscherm output en dvd via bijv. TV-output. En dan uiteraard het geluid van beide! Kan dat over 1 kanaal? Dus je hoort het geluid van de film en dan tussendoor linksaf etc.
Of zou je dan een extra geluidskaart er in moeten proppen die het geluid rechtstreeks naar je voorscherm stuurt die dan uiteraard een boxje bevat?

Groeten,

Paul

p.s. zo ziet het er nu uit; volvo 850 R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Om op de digitale klok terug te komen: (van Spike_wolf)

Ik denk wel dat dat moet kunnen. Normaal gesproken zijn alle gebruikte componenten in een auto gemaakt om op 12V te werken. Later ingebouwde spullen kunnen op een ander voltage werken, meestal zit daar dan een trafo in verwerkt (zoals bij sommige sigaretten-aansteker-stekkers van mobiele telefoon houders)
Ik zou alleen wel even controleren of de bedrading van je klokje nog netjes in tact is en dik genoeg. Hele dunnen draadjes leveren meer weerstand en worden warmer als er een hoger amperage doorheen moet dan waarvoor het oorspronkelijk bedoeld is.

Uiteindelijk denk ik wel dat het moet kunnen, scheelt je ook weer een stekker.

<quote>
.. dus als ik daar een versterker op aan zou sluiten trekt die non stop m'n accu leeg :/
</quote>

Een versterker wordt in het algemeen 'vast' aangesloten op +12V en Massa (dikke kabels) en door een dun draadje vanuit de autoradio geschakeld (ingebouwd relais). Daar is het dunne blauwe draadje vanuit je autoradio voor bedoeld... een versterker zal dus niet zo snel je accu drainen ;)
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:22:
Wat mij verder nog niet helemaal duidelijk is..:
Het lilliput scherm uit de TS.. super dingetje, deze wil ik gaan gbruiken (eerst eens kijken waar ik hem het beste kan aanschaffen)..

Dit scherm werkt op 12 volt... vga aansluiting voor beeld, geluid zit er op, en een USB voor het touch gedeelte, en daarnaast ook nog antenne ingang voor TV.. maar ik zie NERGENS dat ie ook een power kabel heeft.. alle pics die ik kan vinden heeft het scherm maar één of twee (USB/VGA) kabel :?
En bij beschrijvingen op internet shops word er ook niks gemeld over de voeding kabel.. en het lijkt me heel sterk dat het scherm via USB gevoedt word..

Ik neem dus aan dat er gewoon een kabeltje in zit voor stroom, maar heeft deze een adapter, of zit die in het scherm?
En wat zou de beste manier zijn om het aan te sluiten..

Waar ik aan zat te denken is de laptop die ik gebruik voeden met een auto lader (siegaret aansteker) en dan met zo'n ding :
[afbeelding]
de laptop aan de ene, en dan scherm en versterker op de andere aansluiten...

Dan kan ik als ik de auto uit ga die enkele stekker er uit trekken.. --> Geen last dat het scherm of versterker per ongeluk m'n accu leeg trekt, en de laptop kan via zijn eigen accu heel lang in hibernation staan zonder m'n auto accu leeg te trekken :)

Of denk ik nu heel erg dom en omslachtig?

[edit]
Okay, volgens Deze site zit er zowel een AC als een car adapter bij, dus daar komt de stroom vandaan (mensen hier die dit kunnen bevestigen?).
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van zo'n scherm. onlangs aangeschaft. Bij mij werd deze netjes geleverd (standaard) met 220V adapter en 12V adapter (met sigarettenaansteker dingetje).. achter het power ledje, aan de zijkant zit de ingang voor het stekkertje van de adapter. Die zie je dus niet op de meeste foto's.

[ Voor 48% gewijzigd door dreku88000 op 22-08-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Thanks voor de info dreku88000 :)
Ik heb de versterker inmiddels al netjes aangesloten en weg gewerkt, deze zit nu op de bekabeling van de autoradio (die is er toch niet meer :P ), en via m'n contact geschakeld.. dus zonder sleutel gaat ie gewoon uit :)

Ik denk dat ik dan zo eens ga kijken of ik die klok er even uit kan halen om de bekabeling te controleren, even multimetertje er op om er zeker van te zijn dat ie 12 volt is, maar dat zal idd wel :)
En het zou heel mooi zijn als ik het scherm idd daar op krijg :D Scheelt weer een hoop werk :)

Verder ben i kredelijk aan het opschieten, het systeem zlf is zo goed als klaar.. ik moet alleen de power voor de laptop nog in de auto gooien en weg werken, en een manier vinden hoe ik het makkelijkste de powerknop van de laptop kan verlengen..
dat ding zit nu rechtstreeks op een printplaat gesoldeerd... zonder draadjes er tussen dus.. dus die moet ik even los zien te slopen dan :)

En verder hopen dat de postbode snel langs komt metm'n schermpje :D

[edit]
Ik weet dat ik ergens iets gelezen heb over geluids storing.. ik kan het alleen niet meer vinden,
Wat ik net mertkte is dat zodra ik m'n laptop aansluit op de voeding (12v adapter via sigaret aansteker) dat ik ineens een hele harde brom door m'n speakers krijg :o
Hoe komt dit en hoe los ik het op? :P
Ik kan me iets herinneren over dat het met de stroom toevoer te maken had en dat er dan een spliter ofzo tussen moest :?

[edit2]
Dit is een Aardlus isolator en deze zou de brom moeten weghalen :?
Het is echt een harde brom, maar dit zou het moeten vrehelpen dus...
Iemand ervaring met een harde brom door de speakers en een aardlus isolator?

[ Voor 43% gewijzigd door Spike_wolf op 23-08-2006 16:36 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Spike_wolf, kun je niet 2 draden aan de huidige powerswitch solderen met hieraan je nieuwe powerknop? Zo blijf je de huidige houden (misschien ooit handig, zit verder niet in de weg) en kun je parallel hieraan je verlengde power switch ergens in je auto plaatsen waar het jou uitkomt. Niet hakken en zagen maar gewoon er omheen..? Tis een id

Owja, ik kan me nog wel herinneren dat ik met mijn eerste versterker ook een brom had (zonder laptop btw). Ikke terug naar de shop: "Beter aarden."

Ik alle aarde aansluitingen van de radio en de versterker (dat waren toen alle aangesloten apparaten) nagekeken en pronto: geen brom meer. Ik ken meer voorbeelden en vaak blijkt het in de aarding van aangesloten apparaten te zitten. Ik weet niet of je je laptop (chassis) gemakkelijk op de massa van je auto aan kunt sluiten? Dat zou ik als eerste proberen. :)

Laat het maar weten als je hier weer verder mee bent, ben wel benieuwd hoe je uiteindelijk die brom wegkrijgt.

[ Voor 48% gewijzigd door dreku88000 op 25-08-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb het gebrom inmiddels verholpen met behulp van de aardlus isolator van Conrad... maar die 15 euro had ik dus ook kunnen uitsparen :/ Hmmz.. nouja :P Het werkt nu, en ik heb de isolator mooi weg gewerkt achter het dashboard, zie je helemaal niks van :)
Hij zit samen met de versterker en de adapter van de stroomvoorziening voor m'n laptop in het midden van het dashboard achter de plek waar de radio zat, alleen wat lager.. er past nog steeds een radio in eventueel, dus het zit helemaal niet in de weg..
Ik heb alle kabels tot nu toe mooi onder het middenconsole weg gewerkt, behuizing om m'n handrem en versnellingspook los geschroefd, daar de kabels onder gelegd, en het zooitje weer vast geschroefd.. en daarvandaan gelijk onder de bijrijders stoel, zie je helemaal niks van :)
De draden gaan ook onder de reling van de stoel door, dus de bijrijder kan naar hartelust zijn stoel verzetten zonder m'n kabels door te snijden :+

Verder heb ik het probleem met de power schakelaar ook opgelost :)
Ik heb het knopje dat er op zat half gesloopt, en met veel moeite de draden aan de contacten gesoldeerd zonder kortsluiting te veroorzaken :Y) Even netjes met isolatie tape omwikkeld en het zit nu muur en muurvast.. komt niet zomaar meer los :)

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0543.jpg

Verder kreeg ik dankzij m’n pa een goed idee om de power button te monteren, links van het stuur zitten twee afdekplaatjes, die er ongeveer zo uit zien als de knoppen aan de rechterkant van het stuur (mistlampen, achterruit verwarming) , daar kun je voor luxere modellen nog twee knoppen in (laten) zetten… ik heb een van die afdek plaatjes er uit gehaald.. en ik had bij conrad een aantal druk knoppen besteld, en laten die drukknoppen nou net 2 millimeter minder breed zijn dan dat afdek plaatje :D

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0541.jpg

Ik heb dus het opstaande stukje van het afdekplaatje er uit gesneden met een scherp mesje.. een beetje bij geschuurd, en ik kon de drukknop er met een klein beetje moeite inschuiven, en die zit ook goed vast nu :)

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0541-2.jpg

Toen heb ik een kabel door m’n dashboard heen gehaald, van die knop, weer langs m’n versnellings pook en naar onder de bijrijders stoel, en die kan ik nu zo connecten aan de laptop als die op z’n plaats komt :)

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0545.jpg

Eenvoudig weg de draadjes op de plek van de knop aangesloten op de drukknop en lekker omwikkeld met isolatie tape, zit goed vast, kan ook niks meer mee gebeuren, en toen het afdekplaatje weer terug geklikt op zijn plaats en voila:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0546.jpg

Ziet er best netjes uit al zeg ik het zelf :)

Nu is het nog steeds wachten op het scherm, voor ik daar weer echt mee verder kan :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik ben dit weekeinde ook weer lekker druk geweest.

Ik heb nu een EPIA MS-12000 in een koffer gebouwd inclusief dvd drive, 12v PSU, FM transmitter, en HD.
TFT Scherm is even vastgezet aan de beugel waar normaal de carkit zit.

Todo :
* Vanavond nog even fan halen en erin zetten en de boel kan in de auto..
* Moet ook nog even GPS'je regelen....
* Startknop maken

pics volgen nog als het in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi.. mooi.. ben erg benieuwd naar de eind resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:09
Ik moet zeggen dat knopje is echt heeel mooi gedaan, alleen als newbie zou je echt nooit raden waarvoor dat knopje zou kunnen zijn, Auto starten :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als ik er een rood knipperend ledje boven in maak denken dieven misschien dat het een of ander big ass alarm is ofzo :9

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb vandaag op de sloop een gedeelte van m'n dashboard geregeld :)
Hiervan wil ik gebruik maken om de verwarmings knoppen te slopen en deze op de plaats van de auto radio te stoppen (een stukje lager dus), maar nu moet ik het gedeelte waar deze knoppen in zitten dus los maken, dit moet op de een og andere manier gesneden of gezaagd worden ofzo..
Tijdens mijn avontuur om van het afdek plaatje een knopje te maken heb ik ondervonden dat het geen doen is om dit met een scalpel of ander vlijm scherp mes te doen :/
Iemand enig idee hoe ik dit het beste op kan knappen?

[edit]
Ik wil het dus zegmaar zoals hier onder, langs de rode lijn 'uitsnijden'
Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/got/carpc/knoppen.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 29-08-2006 20:33 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Dremel, figuurzaag, decoupeerzaag, you name it....

Persoonlijk zou ik gaan voor een figuurzaag, wel een tyfusklus om te doen, maar minimale afwerking nodig en je kan in een hoop kleine hoekjes komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hmm.. figuurzaag... das een goeie :D
Dat ik daar niet aan gedacht heb :/ Thanks :)

K zal zo nog even een pic maken van m'n projectje van gister avond.. ik heb nog zo'n afdek plaatje als waar ik m'n powerknop van gemaakt heb een stukje gesloopt.. ik heb er een gleufje in gemaakt, en daar een USB verleng kabel in gemonterd.. nu heb ik dus zo'n afdekplaatje met een USB poort er in :+
Kan ik gemakkelijk nieuwe muziek via USB stick op m'n systeem zetten :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Hmm... gisteren m'n car-koffer-pc in de auto gezet en even ge-showed aan iemand.. ging prima...
Vanmorgen zette ik 'm weer aan... kreeg ik alleen maar piep...piep....piep.. :(

Net weer geprobeerd en nu werkt hij weer :? Alleen is Centrafuse in de war.. (wil iedere keer setup doen).

Naja.. straks maar even wat spul op nieuw installeren...

GPS ontvanger gekocht op ebay.... Dus bijna compleet....

Is er een goede oplossing om radio te ontvangen ? Op car-pc.info lees ik veel verschillende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Radio.. ja, ik ben ook nog opzoek naar (het liefst) een USB radio tuner.. maar die zie je nergens.. alleen Radio TV combo.. beetje over kill.. maargoed... ik vraag me alleen af welke merken goed werken met centrafuge..

En ik vraag me ook nog steeds af waarom de blazer in m'n auto het niet meer doet :/
Ik ben net lekker bezig in m'n auto.. de verwarmings knoppen naar beneden gebonjourd..
Zit allemaal weer vast... ik draai m'n sleutel om, en de blazers gingen blazen :)
Dus ik wil het frontje er voor schroeven, stopt ie met blazen :/
Doet niks meer :/
Euh... :?
Geen zekering d'r uit.. gewoon zomaar spontaan gestopt met blazen..
wtf kan dat nou weer zijn :? :? :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Slecht contactje ofzo? Het punt met radio-tuners is dat ze eigenlijk allemaal bedoelt zijn voor een vaste aansluiting of een antenne met coax-aansluiting. Punt hiervan is dan weer dat je niet echt een stabiel signaal krijgt. Als ik binnenkort een auto heb (en dus begin aan m'n car-pc project) ga ik denk ik een schakeling maken aan de paralelle poort zodat ik knopjes kan aansturen met de pc en dan deze doorsolderen met de knoppen van een simpele autoradio met alleen tuner o.i.d.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zoals beloofd hier nog even een pic van m'n USB poort :)

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_usb.jpg

Hier heb ik gewoon op dezelfde manier als met m'n power knop, een stuk plastic uit het afdek plaatje gesneden met behulp van een vlijm scherp mes.. een usb verleng kabel met aan het uiteinde een aantal opstaande randjes, de randjes recht gebogen, stekker erdoor gestoken en toen de randjes weer terug gebogen zodat je de poort er niet achter kan duwen... vervolgens deze metaal kleurige randjes zwart geverfd, en dat valt nu in de auto helemaal niet meer op :)
Aan de achterkant heb ik de stekker met een fikse klodder lijm vast gezet, en voor de zekerheid heb ik door de zijkant van het afdek plaatje een punaise gestoken die ook een stukje het plastic van de usb poort in gaat.. (heb wel de helft van de punt van de punaise af geknipt omdat ie anders niet paste) zodat ie helemaal niet meer kan bewegen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Heeft er iemand hier ervaring met Myelectronics.nl en het bestellen van het scherm uit de TS daar? :/
Ik heb op 18-08-06 het scherm daar besteld, okay k zag later pas dat ze toen op vakantie waren en de 25e terug kwamen :/ Nja... de 25e dat is toch al een week geleden, en ik heb er verdre nog niks van vernomen, ik heb ze een dag of wat geleden gemaild over de status van m'n bestelling, maar ook daar heb ik nog niks van gehoord :(

Beetje jammer, ik wil toch wel verder eigenlijk :/ en zonder scherm zit ik een beetje vast nu :/

Inmiddels zijn m'n knopjes op hun plaats gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_links.jpg
Links van het stuur zitten nu de power knop en de knop voor de mistlampen, vroeger zat er hier niks, alleen twee afdek plaatjes... de powerknop is dus vervaardigd uit een van die afdek plaatjes en de mistlamp knop zat oorspronkelijk rechts van het stuur...

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_rechts.jpg
Rechts ziten nu de achterruit verwarming, en de USB poort, ik heb de achterruit opzei gezet, om zo een beetje een gelijkheid te maken, nu zijn de middelste knoppen orgineel, en de buitenste voor de PC... de USB poort om gemakkelijke via USB Stick MP3s over te zetten naar de laptop :) , de kabel hiervoor loopt achter de ruimte voor de autoradio langs en verdwijnt net als de andere kabels onder de behuizing om m'n versnellings pook enzo, om vervolgens onder de bijrijders stoel uit te komen waar de laptop ook komt te zitten :)

[edit]
K Kreeg net een mailtje van MyElectronics dat ze m'n schem maandag op sturen *O*
Maar dat het scherm tegenwoordig lastig te verkrijgen is wegens een of andere import ban ofzo :o
Dus als jullie er nog een nodig hebben.. snel bestellen dus :P

[ Voor 58% gewijzigd door Spike_wolf op 01-09-2006 18:22 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

[kick]

Daar was ik weer :P
Ik heb het probleem dat m'n aanjager het niet meer deed inmiddels ook op gelost *O* Er zat een kabelbreuk in de bekabeling :/
Ook vanmiddag het bevestigingsmailtje gekregen dat MyElectronics m'n scherm opgestuurd heeft vandaag *O*
Ik heb de knoppen van m'n verwarming ook vast gezet op de plek van de auto radio..
Nu heb ik dus alleen nog een gat op de plek waar de blaasgaten komen met er boven het schermpje.. dus als ik die morgen binnen heb kan ik daar gaan sleutelen om dat netjes op hun plek te krijgen, de laptop onder de stoel vast maken en ik ben klaar :D :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint een one-man topic te worden! :P

Maar leuk dat je zo happoy bent. Ik ben zelf ook begonnen aan een ICPC, heb nu continu stroom schakelaar in me dashboard, alsmede een powerswitch, powerled en HDD led, is erg goed gelukt, zal binnenkort eens wat fotos posten.

Wel eindresultaat showen he Spike_wolf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Idd een beetje jammer dat deintresse een beetje afgewaterd lijkt te zijn :/
De pics van het eind resultatt komen uiteraard ook :P
Ik zit nu op school, maar als ik thuis kom licht als het goed is het scherm op me te wachten :D En dan kan ik dus weer verder :P

Zelfde geldt voor jou natuurlijk.. ook pics posten :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Wordt idd wel rustig hier... zou willen dat ik al meer kon neerzetten over mijn setup, die wordt redelijk, erm, "apart" :D
Gaat bestaan uit:
- een willekeurig rondslingerend ATX board met cpu*,
- 15" touchscreen op 1024x768,
- waarschijnlijk 300W 9-18V ATX voeding (maar in eerste instantie 12-220 inverter + normale ATX).
- 2x 100Ah boordaccu's (al binnen, alleen nog geen scheidingsrelais)
- USB-GPS muis (de bu303, werkt voor mij goed genoeg tot nu toe)
- achteruitrijcamera (rijd ik al een tijdje mee op dedicated schermpje, moet centraal worden)
- dodehoekcamera (nog in te bouwen)

Frontend ben ik op dit moment CentraFuse aan het uitproberen en dat bevalt wel. Echter ook andere progjes aan 't proberen.
Waar ik dat allemaal ga laten? Geen probleem als je een klassieke bestelbus hebt met een slordige 7kuub laadruimte :D
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/photo/d/21-10/murphy.jpg?g2_GALLERYSID=144a12fe069dd29a7f6801b484075568

* het systeem is op dit moment aan verandering onderhevig... m'n laptop blijkt te weinig prik op de PS/2 poort te geven voor het touchscreen... een externe 5V pullup hielp helaas niet en via USB-to-PS2 aansluiten werkt niet met de touchscreendrivers. Gisteravond en -nacht een duron 1300 die hier nog lag compleet geinstalleerd om er vervolgens achter te komen dat de PS/2 poort daar blijkbaar stuk is ofzo, deed het heel even en daarna niks meer. Eerst nog maar een keer opnieuw installeren en anders dan maar een duron 700 die niks ligt te doen proberen (eigenlijk op zoek naar een 1GHz Pentium 3).
Klein detail echter wat even wat meer prio heeft: de wagen heeft op dit moment even geen motorblok wegens een geperforeerde zuiger en cilinderkop waardoor ik er dus een ander blok in zet (ja...).
Enniewee, ik lurk voorlopig nog wel lekker rond hier en post wel als er echt iets noemenswaardigs is :D

Misschien trouwens nog een idee om in de startpost allerlei handige (NL) winkels op te nemen met carpc stuff?

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

ik wil ook wel eens een keertje zo iets doen maar dan wil ik het ook meteen zo doen dat al mijn wensen en eisen zijn ingevuld. Mijn grootste wens nu is dat ik mijn GSM wil aansluiten op de computer en liefst dmv een USB aansluiting. Dus dan ik dan de telefoon volledig door de pc laat besturen en opladen en dan ook zo dat ik de microfoon van de computer als microfoon van de gsm dienst wil laten doen.

Dus carkit/oplader functies door deze compu. Zijn er telefoons die dit ondersteunen en onderstuent het aangeraadde progamma ditr ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Via Centrafuge kun je wel met Bluetooth je telefoon bedienen op de manier die jij wil.. alleen dan zonder de telefoon op te laden dan...

*O* *O*
M'n schermpje is net bezorgd *O* :

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_scherm.jpg

Nu nog het touch gedeelte zien te installen.. alleen ziet m'n laptop op t moment m'n USB poorten niet :/

En eens zien hoe ik in windows de resolutie forseer naar 800x480.. dat wil die standaard ook niet natuurlijk :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
heeft iemand een goed en goed adresje / website voor indash 1 din 7" tft scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

http://www.rondevries.nl/ Heeft er een hoop.. heb zelf verder geen ervaring met de shop, aangezien ze de gene die ik wilde hebben niet hebben :P

Dan nog eens wat anders.. ik wil dat schermpje rechtstreeks op de bekabeling van de auto gooien, zodat ie daar z'n stroom vandaan krijgt, en niet ook in de sigaret aansteker hoeft..
Nu heeft het schermpje zo'n ronde stekker die in het scherm gaat.. en daaraan zitten twee draadjes.. een +12 en een - dus..
Maar hoe weer ik nou welke welke is? :?

[ Voor 53% gewijzigd door Spike_wolf op 05-09-2006 19:36 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:24:
Dan nog eens wat anders.. ik wil dat schermpje rechtstreeks op de bekabeling van de auto gooien, zodat ie daar z'n stroom vandaan krijgt, en niet ook in de sigaret aansteker hoeft..
Nu heeft het schermpje zo'n ronde stekker die in het scherm gaat.. en daaraan zitten twee draadjes.. een +12 en een - dus..
Maar hoe weer ik nou welke welke is? :?
Het pinnetje aan de voorkant is de + de 2 aan de zijkant zijn voor de -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dus met die dingen zit dat zo?:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/Got/carpc/adapter.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Ja, het lijkt idd een beetje een one man show te worden hier. Ben overigens wel blij dat er nog iemand serieus lol heeft en lekker aan het bouwen is (-> Spike_wolf)..

Zit zelf ff met heeel weinig vrije tijd en een beetje laag op budget, maar dat moet binnen nu en een week of 2 wel weer veranderen.

Ben toch uiteindelijk meer gaan voelen voor een 12V voeding en een Epia M10000 bordje... Ik heb nou wel een los moederbord liggen met XP erop, maar ik weet niet of ik dit wil houden...tja, lastig al die keuzes. Het is btw een P4 1,5 GHz met 384 MB RDRAM. Nadeel hiervan is dat er bijna niks onboard zit en je dit niet echt in het zicht in kunt bouwen (of versieren met wat slingers??) Op zich qua performance natuurlijk wel ok...

Als ik er uit ben, laat ik het nog wel weten. Verder aan iedereen die nog bezig is: succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Nog steeds geen pics van mijn setup maar dat komt omdat het ook allemaal nog een test setup is in m'n auto.

Binnenkort een nieuwe auto bestellen en daar gaat alles netjes ingebouwd worden.

Ondertussen werkt m'n setup ( MS-12000 / 7" TS / Centrafuse ) eigenlijk wel goed. GPS ontvanger is opgestuurd dus dat is de volgende stap.

Gisteren even kort geprobeerd m'n 6310i mbv BT te configgen, maar dat werke (nog) niet, dus daar moet ik nog wat meer tijd insteken. (iemand een goede howto gezien ? )

Maar ik heb een probleem met USB2.0 en m'n MS-12000 bord. Als ik mijn USB mem stick erin prop ziet hij 'm even, laat de drive zien met dirs maar daarna freezed de boel. En nu wil hij de device helemaal niet meer kennen (lampje op usb stick gaat na 1 sec weer uit)

Via een USB1.0 unpowered hub werk het wel ?

Kent iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zo.. ik heb het hele zaakje inmiddels in de auto zitten :D
Het werkt allemaal prima en ik ben de hele dag al supper happy *O*
K heb net even een zo goed als compleet verslag geschreven over mijn werkzaamheden van de afgelopen weken/maanden:

Sorry voor de brakke snelheid van de pics.. ze staan op m’n thuis server.. maargoed, dat zijn jullie wel gewend van me denk ik O-)

Spike's Car PC

Meet Ginger:
Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_01.jpg
Ginger was altijd een hele fijne en trouwe, maar ietwat ouderwetse auto.. tot ik ineens briljante plannen kreeg dan >:)

* Spike_wolf kreeg namelijk het briljante idee om een ongebruikte laptop te slopen en in Ginger in te bouwen om te gebruiken voor het afspelen van muziek, navigatie doeleinden en het incidentele potje Patience zo nu en dan :+
De hardware

De laptop die ik nog had liggen, het was een 15” P4 2Ghz met 512 MB DDR geheugen.. dit beestje werd altijd gebruikt door m’n ma, maar de laptop begon kuren te krijgen en m’n ma kocht een nieuwe.. sinds ik de computer nerd in huis ben mocht ik dat oude ‘klote ding’ wel hebben :)
Na een beetje tweakern deed het beestje het weer prima, draaide soepel met een temp van ronde de 38 graden.. niks mis mee..

Hier heb ik met dank aan nLite een uitgeklede versie van XP Pro op gezet om zoveel mogelijk schijfruimte te besparen voor muziek enzo :P
Het plan was naar aanleiding van [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4 een 7” touch screen TFT schermpje te kopen, deze op een mooie manier IN m’n dashboard te verwerken, zodat het er niet als een pda of tomtom OP zit :/ wat ik ontzettend lelijk en diefstal gevoelig vindt..

De laptop zelf zou onder de bijrijders stoel komen, de kabels zou ik onder het voetenmatje door leggen naar het dashboard naar het scherm toe…
Powerknop

Aangezien de laptop onder de bijrijders stoel terecht zou komen zou dat lastig aanzetten worden natuurlijk :/ Maar daar vond ik al snel een oplossing voor :*)
Bij Conrad bestelde ik een paar druk knopjes…

Ginger had in haar dashboard 4 plekken voor druk knoppen.. rechts van het stuur zaten de knoppen voor de mistlamp en de achterruitverwarming…
Links van het stuur zaten twee uitsparingen voor nog twee dezelfde knoppen, maar daar zaten afdekplaatjes overheen..

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_knopjes.jpg
Deze afdek plaatjes zouden natuurlijk ideaal zijn om een knopje in te fabriceren.. dus zo gedacht zo gedaan.. De druk knopjes die ik van Conrad kreeg waren exact de goeie grootte.. dus ik pakte een scherp mes en ben het opstaande rondje in een van de afdekplaatjes er uit gaan snijden… heeft me een uur gekost :/ taai spul zeg, dat plastic :/ :+

Maargoed:
Hier begon ik dus mee:
Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0541.jpg
En toen ik daar na ruim een uur mee klaar was had ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0541-2.jpg
:)

Na dit gedaan te hebben moest ik natuurlijk wel iets hebben om deze knop aan te verbinden zodat ie ook nog wat zou doen :+
Dus maakte ik de laptop open en ging opzoek naar de connector van de power knop van dat ding :/

Na een beetje geklooid te hebben kwam ik bij die knop uit.. dat knopje was nogal klein en zat direct op de printplaat… na het knopje er zelf vanaf gehaald te hebben had ik dit over:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/powerbutton/thumb_Foto162.jpg
Tja.. en op dat stukje van een halve cm breed zaten drie connectie punten.. het middelste rondje de + pool.. de buitenste twee rechthoekjes allebei de – pool …
Daar moesten dus twee draden aan gesoldeerd worden :|
Tja.. duurde ook even voor ik dit goed voor elkaar had, maar dat is gelukt, beetje isolatie tape er omheen voor de zekerheid en stevigheid en voila:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0543.jpg
Twee draden aan de powerknop vast welke er samen in contact voor zorgden dat de laptop netjes opstartte :*)

Vervolgens heb ik een stuk netwerk kabel door m’n dashboard hen gegooid:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0545.jpg
Van de plek waar de power knop zou komen, door het middenconcole heen, langs de versnellingspook (onder de afdekplaat heen) en onder de bijrijders stoel, wel onder de rail door zodat deze stoel nog steeds naar voren en achteren kan zonder de kabel door te snijden :+ de hele kabel zie je dus niet meer :)

Vervolgens naast het stuur deze twee draadjes aan de druk knop aangesloten en het afdekplaatje met druk knop en al weer op z’n plaats gestoken:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_PICT0546.jpg
:)
USB Support

Na deze knop gemaakt te hebben kreeg ik het briljante idee om ook en USB poort in m’n dashboard te maken, zo kan ik met USB stick gemakkelijk nieuwe muziek op het systeem zetten :) En tja, ik had nog zo’n afdek plaatje over >:) Dus heb ik weer het zelfde gedaan als hiervoor, een stuk plastic weg gesneden ter grootte van een USB poort, en hier een USB verleng kabel doorheen gestoken welke aan het uiteinde een aantal opstaande randjes had, deze randjes recht gebogen.. ding er doorheen, en randjes weer terug gebogen, nu kun je de poort dus niet meer naar binnen drukken :) Nog wel even goed vast gelijmd voor de zekerheid. Die randjes een likje zwarte verf gegeven en ik kwam tot dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_usb.jpg
Dit afdekplaatje wilde ik aan de rechterkant van het stuur hebben, dus heb ik de originele knop van de mistlampen er uit gesloopt, kabels verlengd en deze naar de linkerkant van het stuur gedaan, en vervolgens de USB poort op z’n nieuwe plekje gestopt:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_rechts.jpg
Ook hiervan heb ik de kabel langs de versnellingspook uit het zicht weg gewerkt naar de bijrijders stoel..

De andere kant van het stuur ziet er nu dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_links.jpg
MiddenConsole

Toen was het tijd om aan de plek van het schermpje te denken..
M’n autoradio wilde ik er helemaal uit halen, dus die plek was leeg.. eronder zat een bakje wat er ook uit zo kunnen.. maar die plek zat zo laag dat ik heel erg ver omlaag zou moeten kijken om op het scherm te kunnen zien.. geen optie dus.. Dan maar een stuk hoger.. boven het dashboard aan een zuignap was ook geen optie.. tja, dan gaan we de huidige layout van het dashboard maar om zeep helpen >:)
Ik wilde de knoppen van de verwarming omlaag halen naar de plek van de radio, dan het scherm op de plek van die knoppen en de blaasgaten..

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/knoppen.jpg
Het rood omlijnde stuk moest ik er dus uit zagen..
Ik ben dus maar even langs de sloop gereden om een zelfde stuk dashboard te bemachtigen om daarmee aan de slag te gaan.. ik ken mezelf :+
Dus de dremel in een ander stuk dash gezet,

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_dash.jpg
Dat ging makkelijker dan ik had durven hopen, en nog heel netjes ook :)
Vervolgens konden de knoppen voor de verwarming samen met het stukje dash op hun plek een stukkie omlaag:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_dash2.jpg
Best netjes zo toch? :)
Geluid en Power

Om de speakers van m’n autoradio te blijven gebruiken had ik uiteraard een kleine versterker nodig.. deze heb ik dus aangeschaft… een simpele van XXL van 25 euro ofzo… niks bijzonders… hier kon ik doormiddel van een jackplug de laptop op aansluiten :) en vervolgensging deze versterker dan weer door naar de speakers :)

En om de laptop te voorzien van stroom heb ik een auto lader van trust gekocht, kostte 35 euro, en leverde verschillende voltages, en had verschillende opzet stukjes zodat hij in ongeveer elke laptop/ander apparaat kon :)

Alleen bleek dat de versterker en adapter op dezelfde ground zaten waardoor de speakers ontiegelijk gingen brommen als de laptop aan de adapter zat :/
Hiervoor dus maar een aardlus isolator van 15 euro gekocht, deze tussen de laptop en de versterker en dat probleem was opgelost :)

Nu moest ik dit allemaal wel ergens kwijt, dus heb ik ze allemaal gemonteerd in de ruimte achter de radio en het bakje er onder, hier was een zee van ruimte en kon ik alles netjes vast zetten zonder er last van te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_rommel.jpg
Achter nummer 1 zit de aardlus isolator, die heb ik met twee boutjes vast gezet aan de binnenkant van dat schot.. de boutjes heb ik een likje zwarte verf gegeven en die vallen helemaal niet meer op :)
Nummer 2 is de versterker welke met een aantal tiewrapjes vast zit aan een metale constructie daar achter…
En nummer 3 is de adapter welke ik heb voorzien van een metalen strip er omheen zodat ik ook deze met twee boutjes vast kon zetten aan dat schot, en ook deze zijn zwart geverfd om niet op te vallen..
Alle drie deze apparaten zijn omwikkeld met een stuk schuimrubber zodat ze niet kunnen gaan rammelen tijdens het rijden :)
Het Scherm

Na lang… erg lang wachten kreeg ik dan eindelijk mijn schermpje van de postbode *O*
Lilliput scherm van 7”, besteld bij MyElectronics voor 260 euro inc BTW en verzend kosten.. kost wat, maar dan heb je ook wat :)
Hier het scherm aangesloten op de laptop (rechter)

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_scherm.jpg
Erg leuk dingkie :D
Dankzij dit scherm kon ik dus inmiddels de 15” monitor van de laptop zelf af slopen :) En hierna heb ik ook het toetsenbord er vanaf gehaald..

Toen kwam de tijd om het scherm op zijn plek te zetten in de auto..
Van de constructie er achter heb ik helaas geen pics gemaakt omdat ik het er erg snel in gezet heb omdat ik al te laat was voor school :+
Maar het principe is simpel, het scherm heeft zijn eigen standaard, welke voorzien was van een aantal gaatjes om hem vast te schroeven…
In de auto zaten een aantal bouten en gaten aan/in het metalen frame onder/in het dashboard…
Ik heb twee aluminium latjes genomen, deze een beetje gebogen enzo, zodat ik een kruis kon maken in het midden van het gat waar het scherm moest komen, welke ik dus vast gemaakt heb met een stel bouten aan het bestaande frame, dit zit nu dus muur vast..
In deze aluminium latten heb ik een stel gaten geboord.. duurde 2 uur voor 7 gaten :/ ($%#$&@%@%$ boor :( :/ ).. en hier heb ik de standaard van het scherm dan weer mee vast gemaakt met wat boutjes… hier tussen wel wat extra moeren gedaan om de standaard op de juiste plek te krijgen :)

En nu ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_scherm01.jpg
Scherm net op zijn plek, uit.

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_scherm02.jpg
Main screen van Centrafuge, een erg goeie front end voor car PCs, voor het beluisteren van muziek, en navigatie.. en beide tegelijk :P

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/CarPC/thumb_scherm03.jpg
En hier dan met het navigatie scherm aan :)

Ik heb alleen nog geen pic van het patience scherm :/ Maar ik kan dus ook IN dit programma zelf solitaire openen en spelen in de file ofzo :p
Ook kan ik er DVDs mee afspelen, en een hoop telefoons mee aansturen door middel van een BlueTooth connectie.
Navigatie

Om te kunnen navigeren is natuurlijk wel een GPS muis nodig, ik heb een simpele USB GPS muis gekocht van 65 euro.. deze boven op m’n dashboard gelegd, in het dashboard een klein gaatje gemaakt en daar de kabel doorheen gestoken.
De kabel net als alle andere kabels langs de versnellingspook geleid naar de bijrijders stoel.. in de auto zie je GEEN ENKELE kabel lopen _O_
Alleen op het kleine stukje tussen het afdek stuk van de pook en de bijrijdersstoel.. maar das maar 2 of 3 cm :)
Securing de Laptop

Uiteraard moest de laptop goed vast zitten.. onder de bijrijders stoel had ik dus genoeg ruimte om de laptop netjes te kunnen plaatsen, dat heb ik dan ook gedaan, onder de laptop wat schuimrubber gelegd zodat ook deze geen geluid kan maken tijdens het rijden.. vervolgens de bouten van de stoel los gedraaid en hier onder vier bouten een oogje gedaan en ze vervolgens weer goed vast gedraaid… aan deze oogjes heb ik een paar spanbanden bevestigd, en deze in een kruis over de laptop heen getrokken, waardoor deze zo vast als een huis zit :) die gaat geen kant meer op.. en de kabels zitten allemaal netjes onder de rail van de stoel zodat er geen een door gesneden kan worden bij het verzetten van de stoel :)
To Do:

Het enige wat me nu nog rest is een beetje afwerking, ik moet de randen om het scherm nog dicht maken met polyester of schuimrubber ofzo.. ook zit er boven de knoppen van de verwarming nog een kiertje wat nog dicht moet…
Verder ben ik eigenlijk wel klaar :)
Oh ja.. Ginger mag nog wel een grondige wasbeurt krijgen, van binnen en buiten..
Gaan we morgen maar eens doen :)

Nou dat was het dan wel zo’n beetje…
Is nog een best verhaal geworden :o
Volgende week eens zien of ik dit als project voor school kan gebruiken voor extra punten ofzo O-)

Maar nu eerst eens alle overige zooi van dit project opruimen en een lekkere kop thee zetten :)

:o 6 A4tjes in Word zie ik net :o (lettertype 10 Verdana)… damn :P

En heb er zo'n anderhalf uur over gedaan :/ :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Spike, dat zit er allemaal netjes uit :) Denk dat als je de scherm afgemaakt heb het helemaal top gaat worden.
Ben alleen benieuwd waarom je de laptop niet vanzelf laat starten zodra je de sleutel omdraaidt :?

Kan je verzekeren dat dat erg lekker is. Maar ja ik maak gebruik van een M1-ATX voeding en ik weet niet of er zo iets bestaat voor een laptop :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

seninha schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:05:
Spike, dat zit er allemaal netjes uit :) Denk dat als je de scherm afgemaakt heb het helemaal top gaat worden.
Ben alleen benieuwd waarom je de laptop niet vanzelf laat starten zodra je de sleutel omdraaidt :?

Kan je verzekeren dat dat erg lekker is. Maar ja ik maak gebruik van een M1-ATX voeding en ik weet niet of er zo iets bestaat voor een laptop :?
Tja, is leuk als je dat doet, maar ga is tanken.. mot dat ding weer uit.. en weer aan als je klaar ben.. nu laat ik hem gewoon aan staan.. scheelt toch weer 10 seconden opstart tijd enzo :P

Humankind… be both.

Verwijderd

Spike_wolf schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:07:
[...]

Tja, is leuk als je dat doet, maar ga is tanken.. mot dat ding weer uit.. en weer aan als je klaar ben.. nu laat ik hem gewoon aan staan.. scheelt toch weer 10 seconden opstart tijd enzo :P
Waarom moet ie uit als je gaat tanken? Volgens mij kan je bij die M1-ATX voeding instellen dat ie na paar minuten pas uitgaat. (heb voeding zelf niet hoor, maar dacht dat ik dat ergens gelezen had)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:57:
[...]

Waarom moet ie uit als je gaat tanken? Volgens mij kan je bij die M1-ATX voeding instellen dat ie na paar minuten pas uitgaat. (heb voeding zelf niet hoor, maar dacht dat ik dat ergens gelezen had)
Hmm okay.. maargoed.. zo'n M1-ATX past niet in een laptop enzo :P
En opzich vind ik het prima werken zo :) en k vind het knopje wel stoer :+

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste