Zo, eindelijk na veel maanden af en toe wat prutsen heb ik dan eindelijk m'n systeempje ingebouwd. Ik ben er in oktober aan begonnen en heb elke zaterdag wat gedaan (en soms savonds)
Het hele geheel zit in een fiat punto SX 75 uit 08-1996:
en daar zit nu deze hardware in:
-MB: VIA epia sp130000 (1.33ghz nehemiah, vga, audio en lan Onboard)
-MEM: Twinmos 512mb cl2.5 ddr400
-HD: 2.5" Toshiba 40gb 5400rpm 8mb cache
-PSU: M1-ATX 90watt
-Scherm: liliputt 7" tft touchscreen
-GPS: BU-303
-WIFI: Etech 54mps USB
-Custom built case
-en een usb hubje in m'n dashboard
Software:
-Windows XP sp2 EN (gestripped met xplite)
-Centrafuse 1.7 RC1 voor de media en navigatie
Freedrive 0.9 beta omdat de navigatie in centrafuse nog niet werkt met mijn gps
-Syncback om m'n mp3-collectie te syncen
Overig/audio
-JBL GTO 75.4 versterker
-Kicker sub 125 watt rms
-4x 40watt rms andere speakers
Verder ben ik nog bezig om op de plek van de autoradio een slimline dvdrom/cdrw te maken.
En nu hieronder wat fototjes van het project. Ze zijn helaas slecht in kwaliteit omdat ze allemaal met een mobiel zijn gemaakt. Wel modemvriendelijk

Een paar foto's heb ik de vorm van
een link neergezet om de post wat in te korten...
De donorkast
De donorkast
Helemaal kapotgezaagd en begonnen met eigen behuizing
De behuizing helemaal klaar (op bekleden na)
De eerste test/boot in de auto met nog een mooi crt scherm
Klik!
Poging 1 voor behuizing tft scherm
M'n eerste plan was om van kippengaas een frame te bouwen en daarom heen te polyesteren. Het is alleen gigantisch mislukt en ook in de prullenbak terecht gekomen (4 zaterdagen verder)
Kartonnen probeersel
Ik ben daarna eerst van karton maar een voorbeeld/probeersel gaan maken en verder aan de hand daarvan met hout wat gaan doen.
Poging 2 voor behuizing tft scherm
De eerste 3 houten onderdelen van het frame
Klik!
Hier zijn de 3 delen in elkaar gelijmd en is het voorste frampje van het tft scherm zelf erin gelijmd.
Klik!
Polyesteren, Plamuren en schuren
Klik!
Het frame nu met dak en helemaal klaar om gespoten te worden. Ook laat ik gelijk wat interieurdelen meespuiten. Want het is toch gratis
het eindresultaat
het eindresultaat
En een before plaatje
Ik heb er al wat rij uurtjes mee gemaakt en het bevalt me prima. Op wat bugjes na in centrafuse (waarvan ik hoop dat die opgelost worden in 2.0) werkt het echt prachtig. Het enigste wat me tegenvalt is hoe heet het spul wordt in de auto. Bij warmweer dagen (25+) wordt de cpu tussen de 55 en 60 tijdens het navigeren en mp3 luisteren.
De/het chipset/moederderbord wordt rond de 45 en de harde schijf ook 54-55 graden. Dit is nog niet eens echt stressed. Maar het blijft wel stabiel draaien verder.. en zovaak is het ook niet warm.
laat de meningen/opmerkingen/vragen maar komen. of niet..
[
Voor 5% gewijzigd door
SuperPietje op 24-07-2006 15:15
]