[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 240.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 13:58

seninha

god's right foot

Als ik jou was zou ik echt voor een Touchscreen gaan. Gaat echt vele malen beter dan met een trackbal of muis.
Helemaal als je aan het rijden bent en je op zoek bent naar de juiste muziek.

Met je vinger ben je gewoon sneller.

Ik zelf ga wel een muis in de outo houden (draadloos) alleen voor instellingen of muziek verplaatsen.
Muis ga ik ook in mn armsteun bewaren tot ik het nodig heb. :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Anoniem: 133472 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:35:
Voor mijn carpc heb ik een 15" monitor op 't oog. (http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx) Kost (maar) 225 euries, maar heeft een helderheid van 250 cd/m2. Dat lijkt mij wat magertjes voor in de auto. Contrast ratio is dan weer wel 1:450. Heeft iemand ervaring met een scherm met een dergelijke beperkte helderheid? Andere 15" schermen met een hogere helderheid zijn sowieso moeilijk te krijgen en dan ook nog eens best wel prijzig.

De reden waarom ik een 15" scherm op het oog heb is omdat ik:
a.) een 7" zo klein vind en een 10" of 12" zo verrekte duur is :(
b.) ik ook de ruimte heb voor een 15" (althans dat denk ik... :+ )

Gaarne wat ervaringen/opinies...
Ik vind 7" ook altijd zo magertjes.

Ik heb hier een 12" TFT touchscreen liggen die ik voorheen heb gebruikt voor me carpc. Ik heb pas een andere auto en heb de carpc niet overgezet van mijn oude in die nieuwe omdat ik geen ruimte meer heb voor zo'n groot 12" scherm. Interesse...? Mail me ff.
seninha schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:21:
Als het goed is gebeurt dat niet als je deM1-ATX gebruikt.
Weet het niet zeker want dat heb iik nog niet geprobeerd.

Maar zover ik weet ik de witte draad van deze voeding juist bestemd om aan de contactsleutel aangesloten te worden.
Voeding heeft namelijk een vertraging en gaat niet gelijk uit bij lage of helemaal spanning weg.
Pas als er meer dan 5 sec geen spanning is dan gaat deze afsluiten.

Aangezien starten geen 5 sec in beslag neemt (en je ook geen spanningsuitval heb) zal de PC misschien wel een signaal krijgen , maar dan ziet de voeding dat de spanning er nog is en zal de PC niet uitgaan.
Die 5 sec. regel is alleen maar om te bepalen wanneer de voeding de pc moet afschakelen dmv het shutdown-signaal naar de motherboard op een DOELBEWUSTE manier. Daar komt geen enkele vorm van het ophouden van de hoofdspanning bij kijken. Dus indien in die 5 sec. je accuspanning net ff teveel inzakt dan reboot je pc vanzelf door de spanningsdip. En reken er maar op dat die dip groot genoeg is als je je auto wilt starten.
Heb zelf lange tijd met een carpc rondgereden (VIA Nehemia 1GHz en speciaal 12v-auto-boardje erop ipv standaard 12v voedingsprint van VIA) en alles werkte perfect....totdat ik me motor uit deed en moest starten.
En mocht je van mening zijn dat de jouwe wel aan blijft.......zou zeggen give it a try... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lamborghini op 06-02-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Lamborghini schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:25:
..... Dus indien in die 5 sec. je accuspanning net ff teveel inzakt dan reboot je pc vanzelf door de spanningsdip. En reken er maar op dat die dip groot genoeg is als je je auto wilt starten.
Heb zelf lange tijd met een carpc rondgereden (VIA Nehemia 1GHz en speciaal 12v-auto-boardje erop ipv standaard 12v voedingsprint van VIA) en alles werkte perfect....totdat ik me motor uit deed en moest starten.
En mocht je van mening zijn dat de jouwe wel aan blijft.......zou zeggen give it a try... :)
Daarom heb ik dus een grote condensator (68000uF) en een kleine (2Ah) accu in mn voedingsblok verwerkt. (met diode om terugloop te voorkomen). Kan vrolijk starten zonder dat ie uitvalt ;)
Als je denkt: Ach, ik start auto eerst wel en dan de PC, daar kom je van terug. Denk aan rustpauzes tijdens vakantie, en een stop bij tankstation (of ga je dan je pc eerst afsluiten, tanken, en weer starten, kun je je route weer opnieuw plannen en verder gaan....)

Een ouwe notebook is ideaal, daar zit zo'n backup al in (genaamd: accu). Alleen was die van mij totaal dood dus dat werd toch ff klussen in mijn geval.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 06-02-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Als ik het goed begrepen heb heeft de M1-ATX juist zo een beveiliging voor als je je auto start. Voeding kan met deze piekspanning omgaan.

Dit staat er op de site:

Smart Car PC Power Supply
- ATX, 6-24V wide input range
- Intelligent shutdown controller
- ON/OFF motherboard control
- Survives vehicle engine cranks
- Battery deep discharge prevention
- High efficiency, 90 watts output
- Works with 12V / 24V car batteries
- "Anti-Thump" Amplifier remote control
- Automotive fuse (mini-blade)
- Works with all VIA mini_ITX M/B

Dus ik ga er vanuit dat het moederbord aanblijft als ik start.

Ik vraag me 1 ding af. Aangezien ik nog steed niet uit ben hoe ik de spanning voor het opstarten uit de deur vergrendling moet halen (zodat de PC aangaat als ik met de remote de deur opendoe)
wil ik de PC tijdelijk op de geschakeld 12V van de ISO blok aansluiten.

Dat betekend dus dat als ik start de PC aangaat. Maar stel , ik parkeer en draai de slutel 1 tik om zodat de motor uitgaat , maar er spanning blijft gaat de PC dan uit :?
Of moet de sleutel helemaal om voor deze uitgaat/
Op dit moment doe ik het namelijk op deze manier als de kleine achterin een DVD kijkt en we stoppen ergens, dan draai ik de sleutel dus 1 tik naar links , motor uit maar speler blijft aan.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

Ik heb samen met een maat bij hem ook een car-pc ingebouwd..
Alles werkt, alles mooi weg gewerkt. 7" Touchscreen met een Epia bordje 1.2 Ghz.
Allemaal leuk en aardig.

We hebben er nu ook Destinator 3 opgezet doormiddel van een BlueTooth GPS'je werkt dit ook. :)
Alleen is er een mogelijkheid dat Destinator 3 het geluid mute van bijvoorbeeld
Windows Mediaplayer 10?
Wat ook nog een probleem is met Destinator 3 is dat die balk boven in niet alles goed instaat. De pijltjes links boven staan er voor 3 kwart wel, maar het andere kwart valt weg, zo valt ook de 'M' van meter af en toe eronder (als het meer dan 100 meter is).

Ik weet niet of hier oplossingen voor zijn? Vooral het muten van het geluid zou wel makkelijk zijn. ;)

Edit:
Is er ook een mogelijkheid om Destinator 3 fullscreen te draaien? (Zonder dat de startbalk in beeld is..)

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_G-nius op 08-02-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 22:33
Daar zit ik dus ook mee.

ALs ik bij de benziepomp ff wil tanken wil ik niet dat me pc gelijk weer helemaal uitschakeld. daarnaast als je stil staat en je wil een keer muziek luistere zonder dat je motor draait (voor een brug bijv) is dat toch wel idiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Sir_G-nius schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:53:
knip...

Ik weet niet of hier oplossingen voor zijn? Vooral het muten van het geluid zou wel makkelijk zijn. ;)

Edit:
Is er ook een mogelijkheid om Destinator 3 fullscreen te draaien? (Zonder dat de startbalk in beeld is..)
eens kijken naar frontplayers zoals frodoplayer, roadrunner, ...
die zijn meestal instaat om de gps software te integreren zonder beeldverlies en dan ook de muziek te muten voor de gps-aanwijzigingen, maar dan moet je car-pc natuurlijk ook diegene zijn die de muziek afspeelt.
Anders moet je eens kijken of je radio een zogenaamd gsm-handfree ingang heeft.
sommige radio's gaan dan automatisch in mute of att (tijdelijke volume beperking) zolang er signaal op die ingang staat (geen stereo mogelijk, maar da's mogelijk combineerbaar natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133472

whocarez schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:53:
Daar zit ik dus ook mee.

ALs ik bij de benziepomp ff wil tanken wil ik niet dat me pc gelijk weer helemaal uitschakeld. daarnaast als je stil staat en je wil een keer muziek luistere zonder dat je motor draait (voor een brug bijv) is dat toch wel idiaal.
Dit kan door een relais te gebruiken dat je M1-ATX continue 12V geeft. Het eerste door het relais-geschakelde contact staat dan in feite parallel aan je contactslot. Je kunt het relais middels 2 druktoets schakelaars schakelen; 1 voor aan (maakcontact), 1 voor uit (breekcontact). Je hebt dus wel een 2x-om relais nodig. Het tweede geschakelde contact van de relais komt parallel aan de aan-schakelaar te staan zodat hij zichzelf in stand houdt als je de aanknop loslaat. De uit-schakelaar verbreekt de stroom naar het relais zodat het geheel ook nog kan worden uitgeschakeld. Mocht het starten een te grote dip veroorzaken voor het relais om ingeschakeld te blijven dan heb je de uit-schakelaar niet nodig, de contactslot-overbrugfunctie wordt dan 'automatisch' uitgeschakeld bij de 1e keer opnieuw starten >:) .

Een andere simpelere oplossing is gewoon middels een aan/uit wip of tuimelschakelaar die je M1-ATX continue stroom kan geven, parallel aan je contactslot, ideaal voor test doeleinden. :Y) Neem je een mooie nette schakelaar met lampje die je netjes integreerd met je dash, dan zul hem ook niet vergeten.

Als ik straks tijd heb kan ik wel effe een schakelschemaatje fotosjoppen. (indien hier tenminste behoefte aan is :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Dus ik zou bijv 1 van me dashboard knoppen kunnen gebruiken om me pc te voorzien van continue spanning of contact spanning.

Met andere woorden ff voor de leek.

ik krijg een 12 volt lijn vanaf me accu die geschakeld staat via me contact (net als radio) en ik krijg een directe lijn met een schakelaar er tussen die continue of geen spanning geeft. zie ik het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:04
Ik zag in de startpost dat destinator gratis zou zijn, ik kan hem echter nergens vinden. Weet iemand de directe link naar de downloadlocatie?

Ik heb wel tomtom naviagtor, maar vraag me af of ik die ook onder xp kan gebruiken.. Of zou ik alleen de mappen kunnen gebruiken?

Ik ben van plan de boel op een tabletpc te gaan draaien..

begrijp ik het goed dat ik bijvoorbeeld:

-frodoplayer
- -Mapmonkey
-- -destinator
-- - kaarten

nodig heb, of zijn mapmonkey en destinator hetzelfde?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whocarez schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:26:
Dus ik zou bijv 1 van me dashboard knoppen kunnen gebruiken om me pc te voorzien van continue spanning of contact spanning.

Met andere woorden ff voor de leek.

ik krijg een 12 volt lijn vanaf me accu die geschakeld staat via me contact (net als radio) en ik krijg een directe lijn met een schakelaar er tussen die continue of geen spanning geeft. zie ik het zo goed?
Voor de "simpele" oplossing: ja.

Voor de andere oplossing zal ik later een schemaatje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
tomtom kan je wel via een emulator op je screen krijgen maar dan hebbie nog je pocketpc nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Anoniem: 133472 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:34:
[...]

Voor de "simpele" oplossing: ja.

Voor de andere oplossing zal ik later een schemaatje posten.
Dat zou sweeet zijn, echt ik ben wat dat betreft het maken van die schema's een leek maar het in elkaar solderen als ik weet wat ik moet halen is der niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze het schema wat ik in gedachten had.

De M1-ATX heeft 3 ingangs-draden:
- 12V continue
- 12V geschakeld (contactslot/ISO-blok van de radio)
- massa (min)
De bedoeling is de geschakelde 12 volt te overbruggen zodat de M1-ATX denkt dat het contact nog volledig aan staat. Voor de duidelijkheid heb ik de uitgaande aansluiting (naar je carpc) niet getekend.
Afbeeldingslocatie: http://www.kronckle.nl/GoT/schema12V_override.jpg

Denk erom dat je met dit schema nog geen indicatie hebt dat je M1-ATX is 'doorgeschakeld'. Als je per ongeluk op het aan-knopje hebt gedrukt zal je pc dus niet meer automatisch afsluiten!! Dat doet hij pas (vertraagd uiteraard) als je weer op het uit-knopje drukt.

Met deze schakeling kun je dus ook je carpc aanzetten als je stil staat en je het contact niet aan hebt staan.

De schakelaar met het sleuteltje is uiteraard je contactslot... :+

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
hang er een ledje tussen en je hebt een idicator of hij aanstaat ja of nee. dit is wel leuk heb namelijk nog 1 standaard knop van me dashboard beschikbaar. (zo'n zelfde als je achterruit verwarming) aan ingedrukt ledje derin dat brand uit knop uitgezet met geen ledje brandend.

Maar dit kan dus ook met de m2 voeding van 160 watt zoals ik het nu zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 30-05 07:18
roborobbie schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:32:
begrijp ik het goed dat ik bijvoorbeeld:

-frodoplayer
- -Mapmonkey
-- -destinator
-- - kaarten

nodig heb, of zijn mapmonkey en destinator hetzelfde?
Je kan/moet MapMonkey en/of Freedrive downloaden + werkende Destinator SDK DLL + mappen. Die laatste 2 zal je of moeten kopen of ergens vandaan moeten trekken (Usenet ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:04
bedankt, Ik heb nu mijn fujitsu stylistic 400 tablet binnen en die moet alles gaan draien. 400 mhz 192mb 6gig. Gaat dat lukken??? we zullen zien..
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsupc.com/images/pentablets/gal_sty3400_series.jpg
Iemand ervarig met een tabletpc carputer? Ik heb wel problemen met de gevoeligheid van het touchscreen. ik moet behoorlijk hard mijn pen in het scherm zetten om reactie te krijgen.

Ik zal de vooruitgang hier bijhouden..

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135965

Het heeft even geduurd maar m'n systeempje is zo goed als af:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pcrodent/images/AX/c07.jpg
Het afwerken gaat nog even wat tijd & denkwerk kosten maar we zijn onderweg.

Nu heb ik alleen de volgende kwestie: m'n BU-303 raakt mij wat te snel z'n satellieten kwijt. Of het is MapMonkey die er niet goed mee omgaat, want soms heb ik 9 satellieten en plaatst MapMonkey me nog steeds niet op de kaart... Weet iemand hoe dit komt en/of wat ik eraan kan doen?

Vraag 2, als mogelijk antwoord op de vorige vraag: zou het helpen om 'm in te pakken in een plastic zakje en 'm met de magneet op het dak van de auto te plakken? Of loop ik het risico zo m'n ontvanger onverhoopt te slopen?

Nog een antwoord op een eerdere vraag: ik heb een M1-ATX-voeding en m'n computer blijft altijd lopen als ik de auto start. Echter, zet ik de auto uit (de computer gaat pas uit als ik het zeg, dus niet als de auto uit gaat) en start ik 'm daarna weer, dan denkt de M1-ATX "hey, contactspanning", geeft een signaal aan de powerknopingang van het moederbord en "plop!" computer uit.
Dit heb ik ondervangen door een schakelaar in de contactsignaalkabel van de M1-ATX te zetten. Als ik de auto herstart en de computer niet, zet ik de schakelaar uit zodat de computer niet automatisch per ongeluk uitgezet wordt. Dan heb ik 2 uur de tijd om de computer af te sluiten en eventueel te herstarten, want na die tijd haalt M1-ATX alle spanning eraf.

Dit werkt voor mij prima. Trouwens, ik ben toch niet zo'n fan van gebruiksvriendelijke apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

zot, zo'n enorm scherm :o ik zie er echt het nut niet van in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

En hoe wou je dat ding nou bedienen :? Volgens mij staat de monitor nou niet echt op een plek dat je er ff snel in kijkt!!

Even wat anders:

Ik ben bezig met software aan het installeren en nou valt het me op dat ik nog al storing op het beeld krijg :?
Kabels van de monitor en de voeding lopen wel door elkaar want ik heb niet echt veel ruimte op mn tafel.

Vraag me af als ik dit ook in de auto heb hoe het beste op te lossen is.

[ Voor 59% gewijzigd door seninha op 10-02-2006 22:00 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 02:30

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
seninha schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:57:
En hoe wou je dat ding nou bedienen :? Volgens mij staat de monitor nou niet echt op een plek dat je er ff snel in kijkt!!
Inderdaad zeg! Neem het niet persoonlijk op, maar als je hiermee de weg op gaat hoop ik dat je heel snel aan de kant gezet wordt en een dikke boete krijgt, want dit is gewoon gevaarlijk!

Buiten het feit dat je totaal niet op de weg kan letten als je zover naar rechts moet kijken, is mijn gok dat je een scherm met TN-panel gebruikt, en dus ook nog eens een zeer belabberd beeld hebt van opzij... Bigger is not always better, schroef dat ding er snel uit en neem een normaal 7 inch schermpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 20:30
Ik ga me nu niet voordoen als electronica expert, maar kun je niet dat dubbele relais vervangen door een enkele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FYI
Ik had een 8-inch-scherm besteld in de (hier bekende?) IA die vet is misgelopen.
Toen kon ik voor hetzelfde bedrag een 12"-scherm krijgen, en dat vond ik een goed plan.

Ja, het scherm is eigenlijk te groot.
Ja, hij wordt beter weggewerkt dan dit, zodra ik tijd en inspiratie heb.
Nee, het is geen touchscreen dus hoef ik niet met m'n hand naar rechts om 'm te bedienen. Ik bedien 'm sowieso niet onder het rijden. GPS stel ik niet al-rijdend in maar van tevoren, bijrijders mogen er natuurlijk wel mee spelen. :)
En toch: ja, zicht op het scherm is prima vanaf de bestuurdersplaats, zelfs als ie staat zoals op de foto.

Ik voor mij hoop dat mensen die bellen met een telefoontje in hun hand of die het vooruitziend vermogen van een zoetwatergarnaal hebben snel van de weg worden gehaald. Iedereen vindt wel iets gevaarlijk op de weg, iedereen ergert zich wel ergens aan, lijkt het. Hier een tip, je rijdt een stuk vrolijker rond als je je niet kwaad maakt op mensen die je toch niet kent...

Liever dan jullie "opbouwende kritiek" had ik een antwoord gehad op m'n vraag: hoe verbeter ik ontvangst van de GPS-ontvanger? (zie m'n vorige post voor uitgebreider verhaal hierover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d0rk schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:04:
[...]

Ik ga me nu niet voordoen als electronica expert, maar kun je niet dat dubbele relais vervangen door een enkele?
Het linkse contact is voor de M1-ATX, met het rechtse houdt het relais zichzelf onder spanning. Zoals je ziet zijn de 'onderkanten' van de schakelkontacten niet met elkaar verbonden. Ze staan dus niet parallel, waardoor je het met 1x om af zou kunnen. Maar als het simpeler kan dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 19:32

Epsilon

Anoniem: 133472 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:25:
[...]

Het linkse contact is voor de M1-ATX, met het rechtse houdt het relais zichzelf onder spanning. Zoals je ziet zijn de 'onderkanten' van de schakelkontacten niet met elkaar verbonden. Ze staan dus niet parallel, waardoor je het met 1x om af zou kunnen. Maar als het simpeler kan dan houd ik me aanbevolen.
Klopt, als het relais open is kan het wenselijk zijn dat die twee onderste draden elkaar niet raken.

Om antwoord op de vraag te geven: Veel relais hebben een dubbel contact, je kan dus 2 schakelaars tegelijk bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Liever dan jullie "opbouwende kritiek" had ik een antwoord gehad op m'n vraag: hoe verbeter ik ontvangst van de GPS-ontvanger? (zie m'n vorige post voor uitgebreider verhaal hierover)
Het is mij nog niet helemaal duidelijk weer je nu je gps ontvanger hebt eigenlijk, misschien heb ik daar overheen gelezen...
Ik heb zelf ook die bu303 en hebbum achter het klokje van mn dashboard (dus onder een kunststof kapje zodat je hem niet ziet) en dat ligt precies onder het voorruit... Het signaal gaat makkelijk door dat kunststof heen dus altijd goede ontvangst... Als je hem meer 'in' je auto hebt liggen zal je idd de problemen krijgen die jij beschrijft... Ik zou hem niet op je auto plakken, je weet nooit wat er gebeurt en strax istie idd kapot (bijv. lek plastic zakje oid) en dan moet je hem of iedere keer er op plakken of hij word een x gejat ofzo...

Wat betreft jullie voeding verhaal, ik heb een toggle switch aan gesloten op die witte draad van de m1 voeding, als ik die dus omlaag haal gaat na een paar seconden mn pc booten... Om hem uit te zetten moet ik gewoon in windows naar afsluiten gaan... Want als ik de toggle switch terug haal geeftie natuurlijk geen signaal oid dus blijft de pc gewoon runnen.... (fm modulator en schermpje zitten er ook op die die gaan dan wel aan/uit)
En dan kan ik gewoon de motor starten/uitzetten whatever allemaal geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54899

pinominie schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:32:
[...]

heb je geen foto? dan kunnen we wat photoshoppen...
Hij staat er al een tijdje.
Iemand zin om te sjoppen

edit: http://www.autoweek.nl/images/480/2019.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 54899 op 13-02-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54899 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:13:
[...]

Hij staat er al een tijdje.
Iemand zin om te sjoppen
Als je wilt dat andere mensen voor jou gaan fotosjoppen (volgens mij niet de bedoeling van GoT forums, maar goed) kun je beter even opnieuw de link naar het plaatje plaatsen in je post. Deze is namelijk alweer 2 weken oud. Ik heb even moeten zoeken en de foto staat in een post van jou waarop jij reageert op een andere post. Dat is niet duidelijk. |:(

Edit: Da's beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140965

Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een mooie 8" touchscreen met VGA aansluiting.. Hier staat er eentje te koop:
http://koopjes.marktplaat..._flatpanels/22092966.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nealzie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:47:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk weer je nu je gps ontvanger hebt eigenlijk, misschien heb ik daar overheen gelezen...
Ik heb zelf ook die bu303 en hebbum achter het klokje van mn dashboard (dus onder een kunststof kapje zodat je hem niet ziet) en dat ligt precies onder het voorruit... Het signaal gaat makkelijk door dat kunststof heen dus altijd goede ontvangst... Als je hem meer 'in' je auto hebt liggen zal je idd de problemen krijgen die jij beschrijft... Ik zou hem niet op je auto plakken, je weet nooit wat er gebeurt en strax istie idd kapot (bijv. lek plastic zakje oid) en dan moet je hem of iedere keer er op plakken of hij word een x gejat ofzo...
Bedankt voor je reactie! :)
Ik had inderdaad inmiddels al besloten de ontvanger niet op het dak te plakken. Had nog niet aan verkeersdrempels gedacht namelijk.... Het zou sowieso niet bedoeld zijn als permanent opplakken, dat is vragen om diefstal.

Momenteel ligt ie op de hoedenplank vlak onder de achterruit. Deze is vrij verticaal (hatchback). Gisteren een ritje gemaakt en een minuut of tien wist Map Monkey me te vinden, zelfs met maar 3 satellieten, maar na een tijdje raakte ie me kwijt en hij heeft me de hele dag niet meer teruggevonden.
Op een iets ongunstiger plekje van de hoedenplank was het eigenlijk niet beter of slechter.
Ik heb 'm ook onder de voorruit gehad maar ook daar deed het probleem zich voor. Het leek alsof ie daar meer satellieten vond maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik ga denk ik weer proberen om 'm weer onder de voorruit te plaatsen, nu op een optimaal plekje met zoveel mogelijk uitzicht.

Een TomTom ONE deed het midden in de auto (bijrijdersstoel) wel gewoon, en de hele tijd, dus hij raakte me niet af en toe kwijt of zo.

Ligt het aan de ontvanger (lijkt me niet :?)? Ligt het aan de software (Map Monkey met laatste hotfix, Destinator 3 SDK)? Ligt het aan de rest van m'n computer? Processor- en geheugenbelasting zijn minimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:23
Anoniem: 140965 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:36:
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een mooie 8" touchscreen met VGA aansluiting.. Hier staat er eentje te koop:
http://koopjes.marktplaat..._flatpanels/22092966.html
Op e-Bay nog goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 20:43
dan zit je wel met invoerrechten, hogere portokosten en verhoogd risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zoek nog altijd een griffin powermate in nederland of belgie ergens ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:06:
ik zoek nog altijd een griffin powermate in nederland of belgie ergens ..
Ik heb hem zelf bij mail-a-mac besteld. Hij kost daar 35 of 37 euro ex btw afhankelijk van de kleur (zwart of alu). Levering was snel en correct.
Je moet wel even 'powermate' in het zoekvenster ingeven, anders vindt je hem niet! |:(

De powermate is best een geil ding voor in je auto en voelt super solide aan! >:) Nadeel is toch wel dat er een (USB-)draad aan zit die je netjes moet wegwerken. De onderzijde is van dat transparante rubberachtig spul (anti-slip) waardoor je wel even moet opletten met monteren. Zelf ben ik nog niet zo ver waardoor ik nog niet weet of hij goed blijft zitten met dubbelzijdige tape. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 16:20
voor de liefhebber: ik heb nog een 12,1" touchscreen uit de welbekende IA. native res is 800x600.
Ikke wil m ruilen tegen een 7" liliput scherm of verkopen voor (240 180 eu? oid)

werkt prima, is alleen te groot voor mn corsa :P

offtopic:
spacejam is right

[ Voor 24% gewijzigd door Rein_stein op 14-02-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de 12,1 touch was 180 euro in de IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Bestaat er eigenlijk een front end die je ook gewoon met knoppen aan kan sturen, zoals wat je vaak ziet bij die touchscreen modules van factory build enzo is dat ze naast of onder het scherm knoppen hebben zitten om snel te navigeren of instellingen aan te passen.

DAt zou mooi zijn want ik heb nog een com poort over en dus zou je dan apparaten aan kunnen sturen enzo (neon voor in de kofferbak ik noem maar wat)

Of ff snel het geluid muten voor je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Anoniem: 135965 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:45:
[...]

Bedankt voor je reactie! :)
Ik had inderdaad inmiddels al besloten de ontvanger niet op het dak te plakken. Had nog niet aan verkeersdrempels gedacht namelijk.... Het zou sowieso niet bedoeld zijn als permanent opplakken, dat is vragen om diefstal.

Momenteel ligt ie op de hoedenplank vlak onder de achterruit. Deze is vrij verticaal (hatchback). Gisteren een ritje gemaakt en een minuut of tien wist Map Monkey me te vinden, zelfs met maar 3 satellieten, maar na een tijdje raakte ie me kwijt en hij heeft me de hele dag niet meer teruggevonden.
Op een iets ongunstiger plekje van de hoedenplank was het eigenlijk niet beter of slechter.
Ik heb 'm ook onder de voorruit gehad maar ook daar deed het probleem zich voor. Het leek alsof ie daar meer satellieten vond maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik ga denk ik weer proberen om 'm weer onder de voorruit te plaatsen, nu op een optimaal plekje met zoveel mogelijk uitzicht.

Een TomTom ONE deed het midden in de auto (bijrijdersstoel) wel gewoon, en de hele tijd, dus hij raakte me niet af en toe kwijt of zo.

Ligt het aan de ontvanger (lijkt me niet :?)? Ligt het aan de software (Map Monkey met laatste hotfix, Destinator 3 SDK)? Ligt het aan de rest van m'n computer? Processor- en geheugenbelasting zijn minimaal...
hmm ik vind het heel vreemd, als ik nu de auto zou pakken en ik start mn navi op weetie meteen waar ik ben, en als ik eerst zou gaan rijden en na een half uur de gps er in plug weetie het ook binnen en paar seconden :?
Ik gebruik echter wel Iguidance ipv. MM, en met alturion deetie het ook prima, misschien ligt het toch aan je software, als ik destinator had kon ik het ff testen maargoed...

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

whocarez schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:32:
Bestaat er eigenlijk een front end die je ook gewoon met knoppen aan kan sturen, zoals wat je vaak ziet bij die touchscreen modules van factory build enzo is dat ze naast of onder het scherm knoppen hebben zitten om snel te navigeren of instellingen aan te passen.

DAt zou mooi zijn want ik heb nog een com poort over en dus zou je dan apparaten aan kunnen sturen enzo (neon voor in de kofferbak ik noem maar wat)

Of ff snel het geluid muten voor je telefoon.
Ik heb dat zelf gemaakt! Met de meeste front-ends is het mogelijk om sneltoetsen in te stellen. Nou, het is een koud kunstje om op het moment dat je een knop indrukt van een module die aan een com-port hangt een key-press event te genereren in Windows. Dat werkt perfect! Ik gebruik het nog niet op een pc in de auto, maar dat komt omdat ik niet echt de tijd heb om aan dit project verder te gaan.

Ik heb trouwens die knoppenpaneeltje voor in mijn middenconsole:

Afbeeldingslocatie: http://www.biersteker.be/navswitch1.jpg

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 16:20
wtf, dat is nice. Heb je dat zelf gemaakt of bestond t al?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Dit paneeltje komt uit een iets nieuwer type A4 dan dat ik heb. Ik moet dus mijn middenconsole een klein beetje aanpassen, ik moet wat ruimte om dit paneeltje heen opvullen. Ik denk dat dat wel gaat lukken. Ik heb nog iets soortgelijks, maar dan ipv een draaiknop (die ook in te drukken is) een ronde knop met 4 pijltjes erop. Dat laatste paneeltje heb ik nog niet aangeslingerd. Misschien dat ik dat ook nog doe...
Een collega van mij heeft dit paneeltje zodanig aangepast dat het via een PIC letters uitspuugt, die corresponderen met de knoppen. Ik heb dan zelf weer een stukje applicatie wat de com-poort afluistert en er key-press events van maakt. Ik kan er bijvoorbeeld ook tekst-invoer mee doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Rum op 16-02-2006 22:36 ]

Zo ik ben na het maken van een plan de campagne ook begonnen met mijn carproject.
De basis onderdelen van de pc:
- Via Epia M1000 moederbord met 1 ghz processor en audio en grafische kaart onboard
- 512 mb DDR ram
- 40 gb 2,5 " HD
- Slimline DVD/CDrw
- M1-ATX voeding
- 7 " touchscreen Super scherm uit Hong Kong

Budget: 400 euro
Inmiddels uitgegeven aan de onderdelen hierboven: 380,- euro (na veel zoeken op marktplaats en E-bay :D )

Middels een speciaal kastje op de aux in van mijn huidige autoradio aangesloten. En dit alles word in een VW Polo uit '99 ingebouwd. Scherm word helemaal geintegreerd in het dashboard.

Binnnenkort als het goed is foto's!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 140965 op 16-02-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 01-06 16:34
ik zit ook langzaam te denken aan zoiets.
even paar dingen op een rijtje voor mijn plan in duigen valt.

als het goed is binnekort een nieuwe laptop :).
op deze laptop sluit ik een 7" tft touchscreen aan. en laat de laptop al carputer funtioneren kan dit ?
kan ik mijn laptop dan bedienen via het touchscreen en is het een veilig idee, ivm rijden en laptop die aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
wd200 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:35:
ik zit ook langzaam te denken aan zoiets.
even paar dingen op een rijtje voor mijn plan in duigen valt.

als het goed is binnekort een nieuwe laptop :).
op deze laptop sluit ik een 7" tft touchscreen aan. en laat de laptop al carputer funtioneren kan dit ?
kan ik mijn laptop dan bedienen via het touchscreen en is het een veilig idee, ivm rijden en laptop die aanstaat?
Jahoor, kan, alleen zul je je notebook wel een beetje moeten vastzetten (anders rolt ie door je auto). Ook is een autovoeding wel handig (lange ritten houd je notebookaccu niet vol). Tevens moet je opletten dat je de notebook niet op je (stoffen) stoel legt als ie z'n fan (aanzuiging koele lucht) aan de onderkant heeft.

HDD enz overleven het wel, mijn ouwe IBM thinkpadje doet het inmiddels al 1,5 jaar prima.

Temperatuur -12: Ding draaien, HDD ook, alleen TFT reageerde met 5sec responsetijd ofzo, kwam beetje op gang toen ie op temperatuur was. (maar werkte wel)

Temperatuur +50 ofzo (Vorig jaar zomer, zwarte afgesloten auto @ volle zomerzon in Hongarije): Ook werken, alleen weigerde touchscreen, die doet t ongeveer tot een graad of 35 gok ik, daarboven laat ie t afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
-12 en +50 hoop ik niet mee te maken eerlijk gezegd 8-)....

maar ook natuurlijk ff steuntje in de auto maken dat laptop goed klem zit maar ruimte voor de fan(s) vrij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
wd200 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:45:
-12 en +50 hoop ik niet mee te maken eerlijk gezegd 8-)....
Dat maak je dus wel mee hoor..

Welke temperatuur denk je dat een auto heeft na een nacht strenge nachtvorst? (of hij moet altijd in een garage staan)
En wat denk je wat de temperatuur doet als ie afgesloten in de volle zomerzon staat (Stap zelf maar eens in dan.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
8-) ja ok daar zit wat in al laat ik dan niet mijn goede laptop in de auto zitten, en het scherm.. tja als die er niet af kan blijfd die wel zitten.

daar heb ik niet aangedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist een Mini itx Voom carpc behuizing besteld + een M1-ATX voeding. Kan niet wachten om te gaan beginnen met bouwen
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
:9~

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 140965 op 17-02-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Zit ff te stoeien met hoe ik me dashboard opnieuw inricht. van het accent.

me Hu gaat er uit daar komt dan een liliput voor in de plaats.

Me knoppen van achterruimt verwarming mistlichten en waarschuwingslichten om laag. net boven me verwarmings knoppen.

En dan kijken of me slim line drive netjes achter men beker houder geplaatst kan worden want die gebruik ik toch niet.

Zit ik alleen nog even met de reflectie van zon. want als ik het scherm precies onder dezelfde hoek laat staan als me dashboard dan zie je dus geen reet (maar goed ook eigenlijk) zie toch liever me navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whocarez schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:21:
Zit ff te stoeien met hoe ik me dashboard opnieuw inricht. van het accent.

me Hu gaat er uit daar komt dan een liliput voor in de plaats.

Me knoppen van achterruimt verwarming mistlichten en waarschuwingslichten om laag. net boven me verwarmings knoppen.

En dan kijken of me slim line drive netjes achter men beker houder geplaatst kan worden want die gebruik ik toch niet.

Zit ik alleen nog even met de reflectie van zon. want als ik het scherm precies onder dezelfde hoek laat staan als me dashboard dan zie je dus geen reet (maar goed ook eigenlijk) zie toch liever me navi.
picturez pleaze...

(voor de beeld-vorming ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 140965 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:31:
Zojuist een Mini itx Voom carpc behuizing besteld + een M1-ATX voeding. Kan niet wachten om te gaan beginnen met bouwen
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
:9~
die ziet er idd leuk uit :).
dat kastje waar ga je die maken. voor of achterin de auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Anoniem: 133472 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:37:
[...]

picturez pleaze...

(voor de beeld-vorming ;) )
http://us.autos1.yimg.com..._dashboard_11_346x270.jpg

hierboven de link zit ffies zonder webspace om het plaatje te hosten dus dan maar zo.

Met wel spul lijmen jullie eigenlijk je monitor in je dash want dat plamuur gaat naar mijn weten op ten duur scheuren. op mp3car.com praten ze over bondo maar wat dat nou weer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-05 20:48

chaser

Bondo is een soort autoplamuur

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kastje komt voorin de auto. Zal net in de holle ruimte van het dashboard passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
mensen bekent met de psx schermen zijn die makkelijk op de carputer aan te sluiten

http://www.inkoopacties.net/ia/3sll7l8j/1/nrfp2bn5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 20:43
wd200 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:18:
mensen bekent met de ps2 schermen zijn die makkelijk op de carputer aan te sluiten

http://www.inkoopacties.net/ia/3sll7l8j/1/nrfp2bn5
welkom op GoT,
[rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml]

[ Voor 62% gewijzigd door Ghannes op 20-02-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met dashboard ben ik inmiddels begonnen. Eerst alles netjes met supermontagekit vastgezet voordat ik met polyster plamuur en glasvezel aan de gang ga.....

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/38/103839243_11e7b93ccd.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/29/103839244_79c726b831.jpg?v=0

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 140965 op 24-02-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:
Inmiddels bezig met de polyester plamuur. Helaas ging het niet in 1 keer goed, dus straks moet het nog een keer met een dun laagje.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/45/112601199_2a067b92f5.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/55/112600701_5842ff8d55.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/40/112600704_9885dae9b1.jpg?v=0

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 140965 op 14-03-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Helaas zie ik niets...

Ik kan nu aan een laptop komen (gratis) 1,2 Ghz P3 met 40 GB HDD
Probleem is tot nu toe even de voeding. Er zit een adapter bij van 230~ naar 20vdc, lijkt mij een beetje onzinnig om van 12vdc naar 230vac naar 20vdc te gaan.

Kan ik daar gewoon de volgende adapter op aansluiten? deze

[ Voor 24% gewijzigd door Extera op 07-03-2006 14:00 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extera schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:58:
Helaas zie ik niets...

Ik kan nu aan een laptop komen (gratis) 1,2 Ghz P3 met 40 GB HDD
Probleem is tot nu toe even de voeding. Er zit een adapter bij van 230~ naar 20vdc, lijkt mij een beetje onzinnig om van 12vdc naar 230vac naar 20vdc te gaan.

Kan ik daar gewoon de volgende adapter op aansluiten? deze
Het is inderdaad wat onzinnig om eerst naar 230 te gaan en dan weer terug. Naast dat het omslachtig is en nogal wat ruimte kost, is het rendement ook niet om over naar huis te schrijven.

Dit zou een veel betere oplossing zijn. Ik zou wel even informeren of dit omzettertje geschikt is voor vol-continu gebruik en niet bedoelt is om sporadisch je laptop op te laden. Daarnaast moet je ook controleren of dit ding geschikt is qua stroomverbruik. Deze DC-DC converter kan maximaal 3,5 A leveren bij 20 volt. Als je laptop 3 ampere nodig heeft zou ik er nog eens over nadenken omdat de converter dan bijna continu "op z'n tenen moet lopen". Heeft je laptop 2,5 A of minder nodig dan zou ik het wel aandurven.

Sowieso moet je die sigarettenaansteker-plug er af knippen en de kabel gewoon aan je bestaande bedrading van je auto solderen. Die sigarettenaansteker-pluggen zijn shit en maken vaak slecht contact en zijn daardoor eigenlijk niet betrouwbaar genoeg voor het voedingscircuit van je laptop. Helemaal als je een laptop zou gebruiken zonder of met een slechte accu.

En een gratis laptop die goed werkt moet je niet afslaan. Kijk wel even of dat ding voldoende geheugen heeft en of je dat (tegen niet al te astronomische kosten) nog kunt uitbreiden indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Daar heb ik wat aan :) mijn eerste gedachte er achter was ook het rendement er achter. Ik kan niet veel stroomgebruikers meer gebruiken omdat er al een behoorlijke audio in de kofferbak zit.

Overigens lijkt het mij ook slim om hier een condensator tussen te zetten, de accu kan dan aan de overige gebruikers constanter stroom leveren omdat deze niet constant word leeggetrokken.
(Gaat om een versterker van 720w rms/2400watt piek en een woofer van 600w rms en 1200w piek, hier komt later nog een 4 kanaals bij)

op de adapter staat 20Vdc - 3,5A dus dan zou deze adapter die 6.0A kan leveren ruim voldoende zijn.

Over de sigarettenaansluiting; ik heb 12V uit m'n dashbordkast-verlichting gehaald, hier komt spanning op zodra ik het contact aanzet. (misschien een goede tip die ik in de startpost kan opnemen) ik bedoel dan de draadje's die naar het lampje toegaan, dus voor de schakelaar die aangaat als je het kastje opent.

Ik ga hier 2 draadje's aan vastsolderen en een blokje maken (kroonsteentje's) zodat ik makkelijk 12v heb. De laptop komt denk ik in een docking station onder mijn stoel of die van de bijrijder.

In de laptop zit een dvd-rom/cd-rw slimline. Als ik hier een verlengkabel voor kan vinden/maken zou het natuurlijk top zijn deze onder het scherm weg te werken.

voorlopig gaat mijn geld eerst in een ander project. Hierna een scherm aanschaffen :) een vga verlengkabel heb ik ook al liggen. Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 29% gewijzigd door Extera op 08-03-2006 09:15 . Reden: Tekstopmaak, toevoegingen en leestekens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken de specs niet van je laptop wat betreft de voeding, maar ik zou dan zeker voor de iets zwaardere gaan. Die is niet zo heel veel duurder en biedt meer zekerheid.

Wat betreft de aansluiting van de verlichting van je dahboardkastje nog even dit:
- Ook je binnenverlichting is afgezekerd voor een bepaald amperage. Als je daar meerdere stroomverbruikers op aan gaat sluiten (laptop, beeldscherm, etc.) heb je kans dat de zekering springt. Dit zal dan bijvoorbeeld kunnen zijn als je laptop draait en je de deur open doet waardoor je binnenverlichting gaat branden. Er van uitgaande natuurlijk dat het lampje in je dashboardkastje op de binnenverlichting zit, net als vaak de verlichting van het instrumentenpaneel.
- Kijk ook naar de bedrading naar dit lampje mocht je een zwaardere zekering willen gaan gebruiken.
- Omdat de aansteker veel stroom trekt (en dus zwaarder gezekerd is), is dit vaak de ideale plek om stroom voor je carPC van af te tappen. Er vanuit gaande dat je de aansteker niet gebruikt. :Y)

Voor je DVD-Rom/CDRW-drive kun je het beste een budget USB-kastje kopen plus een IDE naar laptopaansluiting converter. USB kun je namelijk veel makkelijker verlengen dan IDE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 19:32

Epsilon

Persoonlijk zou ik de stroom direct van de accu halen (met een zekering er tussen uiteraard) maar pas aan laten gaan zoals je wilt (dus met de binnenverlichting / dashbord / contact etc) door middel van een relais. Zo belast je de originele lijnen nauwelijks en kun je de boel appart afzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Daar heb ik nog niet aan gedacht.

Wat dus minder is, is dat mijn sigaretten aansteker niet werkt. Ik ben gister achter het dashbord gedoken, en zag dat hier geen draadje's op aan waren gesloten, ook zag ik toevallig wat stekkers losbungelen (ik keek niet met het doel stroom ergens vandaan te halen, maar tbv m'n audio.)
Ik zal vanavond even kijken of ik de sigaretten aansteker weer werkend krijg (goede kabels erbij zoeken en aansluiten.)

Ik heb ben nog bezig met een project ( zie DOC) wat voorrang heeft. Ik ben maar een student ;) en een lilliput scherm schud ik niet zomaar uit m'n mouw. Maar door deze laptop heb ik toch de mogelijkheid gekregen om vrij goedkoop een car-pc te bouwen.

Spec's van de laptop nog even:

Dell Latitude C610
1,2 Ghz P3 Mobile
512 MB Intern
DVD rom/Cd-rw
40 GB HDD
Misschien met dockin station (zou mooi zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 08-03-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
goed topic dit, erg mooie en uitgebreide startpost ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Gistere begonnen met het aanpassen van me dash.

Zodra ik webspace heb zal ik wat posten hierzo of op het carputerforum.nl misschien is het handig om die in de startpost op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 11:42
Als iemand nog een soort van startscherm/programma nodig heeft die opstart na het booten van je pc, mail me dan even. Je kan daarmee elk programma starten die je regelmatig gebruikt in je auto.

Ik kan menu's bouwen, zoals je zelf wilt. En die zijn ook nog makkelijk te bedienen met je vingers :) .

Wat het kost? >:) nop .... is een hobby van me! :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Jeroenz18 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:28:
Als iemand nog een soort van startscherm/programma nodig heeft die opstart na het booten van je pc, mail me dan even. Je kan daarmee elk programma starten die je regelmatig gebruikt in je auto.

Ik kan menu's bouwen, zoals je zelf wilt. En die zijn ook nog makkelijk te bedienen met je vingers :) .

Wat het kost? >:) nop .... is een hobby van me! :9 :*)
Wat maak je dan en waarmee? Het klinkt een beetje overbodig namelijk, de meeste van de carpcs laden na het opstarten een Frontend (Roadrunner, Frodo, etc) die ook alle programa's kunnen starten. Of bedoel je wat anders?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 11:42
Edit... never mind...

[ Voor 96% gewijzigd door jeroenzelle op 11-03-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 17:12
Mensen ik heb een probleempje

Nu (met die kou) heb ik even in mijn auto gezeten achter die carpc zonder de motor aan(+per ongeluk mijn koplampen aan) voor 20 minuten...
En nu is mijn accu leeg :'( .
Het systeempje is een 1000 mhz duron zonder veel extra poespas op een 160w M2 voeding...
Hoe kan dit?????

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 21:02

Guldan

Thee-Nerd

Nouja blijkbaar trekt het dan toch meer stroom.. wat ik uit sommige topics ook begreep is dat mensen nbijv. een extra accu en dynamo inbouwen zodat je dit soort dingen niet meer zo makkelijk hebt. Anders dan dit ben ik bang dat je er niets meer aan kunt doen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

160w voeding is wat de voeding maximaal kan leveren... wat ie daarvoor uit je accu haalt is een ander verhaal ;) En uiteraard trekt je schermpje ook nog wel een paar wattjes weg... en ik neem dan maar even voor het gemak aan dat je ook je geluid had aanstaan ? Eventueel via een versterker ?

Moet ik doorgaan ?

ICE aan hebben staan op een accu die niet bijgeladen word is gewoon niet snugger, leer je meestal "the hard way" ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Gewoon vuist regel hanteren, spelen met ice dus ook je carpc motor aan. Het spaart je versterkers het spaart je accu en het scheelt je gewoon het gezeur van een lege accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Zoals ik al een aantal post hier boven heb beloofd zou ik pics posten wanneer ik hosting zou hebben gevonden.

Zie hier het topic:
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=1604

Wel lid worden en ook posten natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whocarez schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:38:
Zoals ik al een aantal post hier boven heb beloofd zou ik pics posten wanneer ik hosting zou hebben gevonden.

Zie hier het topic:
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=1604

Wel lid worden en ook posten natuurlijk >:)
done... :*)

Alleen jammer dat RSS niet ondersteund wordt. Via abonneren natuurlijk wel e-mail notificatie, maar RSS is toch wat makkelijker... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
INderdaad mgoed zo kan het ook het is alleen wat omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ziet er allemaal goed uit :)

Als er geen gekke dingen gebeuren kan ik eind deze maand misschien aan de slag met het inbouwen van mijn laptop. Als alles goed draait en allemaal bevalt ga ik deze nog wel vervangen in de toekomst voor een Epia bordje met betere geluidskaart denk ik.

Eerst de basis maar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

DonnieD en whocarez... Hebben jullie nog iets anders gebruikt dan puur en alleen die vezelloze plamuur ? Ik snap wel dat het makkelijk te verwerken is... maar besef heel goed dat vezelloze plamuur een afwerkmiddel is... geen modelleermiddel. Je moet zorgen dat je een stevige (polyester == hars + vezelmatten) verbinding hebt tussen je scherm en het dash. Omdat dat meestal wel wat oneffenheden vertoont kun je daarna gaan afwerken met vezelloze plamuur.

Waarom zeg ik dit ? Je bevestiging krijgt nogal wat trillingen en gerammel te verduren... en vezelloze plamuur kan zoiets dus absoluut niet langdurig opvangen.

[ Voor 16% gewijzigd door C.44 op 15-03-2006 01:14 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Aan de achterkant van de plamuur ligt een dikke laag hars + vezels dus dat moet wel lukken denk ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door whocarez op 15-03-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherm past op 1-2mm na precies in het dashoboard na wat gedremel. Het scherm heb ik daarna vastgezet met montagekit. Toen dan droog was op 6 plaatsen het scherm met schroefjes aan het dashboard vastgeschroefd (aan de zijkant). en dat zit stevig vast. Dus de plamuur gebruikt waarvoor het gemaakt is: het afwerken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Alrighty, just checking.kheb wel eens mensen complete bouwwerken zien maken van dat spul... wat vervolgens na een x aantal dagen/uren stuk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164709

Beste carputer gebruikers,

Graag wou ik jullie attenderen op het programma PCM Scan, ik zag iemand vragen over OBD-II. Klik deze link voor meer informatie over het programma. Zowel voor Windows als Linux gebruikers tevens open-source software en meer mogelijkheden voor programmeurs.
Hierbij wil ik vermelden dat ik er zelf werk, ik wist niet hoe het hier precies werkt dus heb alvorens even geïnformeerd. De apparatuur is zo compact dat het, indien de temperatuur het toelaat, in je carputersysteemkast kan worden weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me allang geinteresseerd in een carpc maar nog niet de energie en tijd en geld over voor hetgeen wat ik wil (prioriteiten!!)

Maar...

mijn laptop scherm is bijna overleden, ik heb MM werkend gekregen met een aantal maps, een BlauwTand bungle gekocht, een GPS gekocht dus dacht ik laten we het eens gaan proberen.

Ik zoek nog:
een scherm

Ik wil nog weten:
waar loop je tegenaan als je een laptop gebruikt als carpc.
start ie toch automatisch op?
kan ik de auto-adapter van de laptop gebruiken (+ daar evt. de power voor het scherm van af halen?)

Wie heeft er antwoord op mijn vragen, tips, of al eerder een carpc gemaakt met een laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Mensen ik heb ook een vraagje.. ik gebruik nu een jaar of 2 a 3 (mss langer :?) al TomTom Navigator voor de PPC.. Alleen is die natuurlijk niet zo 123 te porten naar een programma bruikbaar voor een x86 pc.

Nu gaat het mij voornamelijk om het navigeren op huisnummer niveau, maar nog meer om de 3d visualisatie. En dan met name het meedraaien van de kaart als je een bocht maakt. En dat is iets wat ik destinator nog niet heb zien doen.

Zijn jullie mss op de hoogte van een dergelijk programma dat eventueel ook nog met RoadRunner overweg kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:35
is een PPC emulator dan niets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 11:23
Nu ik de installatie zo goed als klaar heb en bijna ga inbouwen vroeg ik me nog af wat goede hulpprogramma's zijn voor WIFI onderweg. Wat kan ik gebruiken om onderweg zoveel mogelijk 'bereik' te hebben zonder gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

ppc emulator zou inderdaad een mogelijkheid zijn, alleen moet je er dan nog 1 vinden die dan ook nog kan samenwerken met roadrunner

edit:
Beetje geblaat voor m'n beurt. Het blijkt dat er een aantal mensen op mp3car dit al geprobeerd hebben maar dat een emulater icm tomtom zoveel resources gebruikt dat er nauwelijks ruimte over is voor iets anders. Ik ben uiteraard stronteigenwijs en ga het toch zelf eerst proberen (gewoon op m'n desktop pc) 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door C.44 op 29-03-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom toch niet gewoon mapmonkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Persoonlijke voorkeur. Ik werk al met tomtom sinds v2 en dan is MapMonkey een hele verandering. En in mijn ogen is dat geen vooruitgang.

Maar goed dat is mijn mening.

Ik heb echter ook nog iets zinnigs te melden. Het emuleren van een ppc met tomtom 5 is te doen. Alleen:
- het is niet vooruit te branden (opstarten en afsluiten emu)
- roadrunner accepteert voor zover ik weet geen switches/flags aan een opstartcommando voor de gpssoftware.

Ik ga vandaag nog even aan de gang met Alturion, kijken of me dat enigsinds kan bevallen en anders zal ik toch verder gaan met tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gebruik dan op z'n minst de nieuwe versie van Freedrive. Gebruikt ook de destinator maps en is een stuk mooier/functioneler als MM.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meelobee schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:49:
[...]

Gebruik dan op z'n minst de nieuwe versie van Freedrive. Gebruikt ook de destinator maps en is een stuk mooier/functioneler als MM.
Omdat mapmonkey stukken beter is dan freedrive, zowel op eenheden als op werkings vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

En beiden doen niets met straatnamen ;) Dat is 1 van de nadelen die ik aan Destinator based programma's vind. Als ik ergens rijd dan wil ik op z'n minst weten waar ik ergens uithang... Aan wat lijntjes op een scherm heb ik vrij weinig.

Daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar een programma wat op dezelfde 3d manier als TomTom naar een kaart kijkt. In 3D automatisch pannend en roterend. En dat ben ik bij nog niet 1 programma tegen gekomen.

Ben nog steeds aan het kijken (tijdsgebrek) in hoeverre roadrunner zich leent om bij skins aan knoppen een cmd te hangen. Mocht dat lukken dan ga ik dus gewoon icm PocketController Pro of Enterprise een vnc achtige verbinding opbouwen en dat venster embedden in een skin.

Maar voordat ik daaraan begin wil ik eerst bekijken of het mogelijk is om PocketController een macro te laten uitvoeren zo gauw als je een ppc connect. De macro op zich is het probleem niet.. het on_connect verhaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

links bovenin staat gewoon in welke straat je rijdt hoor, tenminst bij MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
C.44 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:59:
En beiden doen niets met straatnamen ;) Dat is 1 van de nadelen die ik aan Destinator based programma's vind. Als ik ergens rijd dan wil ik op z'n minst weten waar ik ergens uithang... Aan wat lijntjes op een scherm heb ik vrij weinig.
....
Mapmonkey geeft dat gewoon aan hoor. (ik heb 'm in Roadrunner draaiend en daar geeft ie t ook netjes weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ik begrijp wel dat de straatnaam waar je momenteel bent en evt de straatnaam waar je naartoe moet (volgende waypoint) zijn weergegeven. Maar wat ik bedoel is dat wanneer je naar de weergave van de kaart kijkt (dus niet in het "frame") dat er in elke straat staat ingetekend welke naam die straat heeft.

TomTom heeft die functie en ik vind het gewoon fijn om te weten waar ik ergens rondrijd. Ik heb zelf ook roadrunner op m'n desktop draaiend met een demoversie van mapmonkey/destinator3 maar die mist die functionaliteit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Oke jongens. Afgelopen vrijdag de hele dag bezig geweest om m'n case z'n laaste rustplaats te geven in de auto.
De uiteindelijke plek is een ruimte aan de zijkant van mn koffer bak. Hier zit mn krik en nog wat gereedschap. Case kan zo opzij dus dat is geen probleem.

Zal maar wat foto's laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918364/s7L8uC.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918365/LKkDF8.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918375/7jYx7P.jpg.jpg

EN NU IS DIE WEG :*)

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918376/IEknef.jpg.jpg

Natuurlijk heb ik fotos van het systeem draaiend.. Ik maak gebruik van RoadRunner met MAURI z'n skin.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918385/YCaitD.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918402/saEXJ7.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918403/vu6zBo.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918413/BvO6W1.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918414/fzwb9U.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/570/918420/edWE3o.jpg.jpg

Volgende wat ik moet doen is een PCI videokaart halen, want ik krijg met geen mogelijkheid op mn tweede scherm wat ik voor zie. Wel kan ik achter een fil draaien maar dan is het beeld voor weg. Erg lastig als ik de film uit wil zetten.

Daarom wordt het een ATI kaart , kan ik lekker clonen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer anders ultramon eens.
daar kun je ook veel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Kan ik daarme een tweede monitor aansturen, of is het gewoon een programma die zorg dat je meerdere dingen ka doen met beiden monitoren.

Want als ik zo lees via Google is ultramon alleen te gebruiken ism je videokaart drivers. Aangezien ik met mn huidige drivers mn tweede monitor niet goed aan de praat krijg, vraag ik me af of ik hiermee kan clonen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Je zou het allicht eens kunnen proberen. Ik meen te kunnen herinneren dat ultramon zelf ook een clone systeem heeft.

Nog even over TomTom in RoadRunner. Ik heb het voor elkaar gekregen dat pocketcontroller embedded kan draaien in hetzelfde venster waar normaal destinator/mapmonkey/mappoint zit. Door de fixed aspect ratio is het wel zo dat er qua ruimte nog iets gesleuteld moet gaan worden, maar dat zal waarschijnlijk wel uitlopen op een totaal nieuwe skin.

Nu moet ik alleen nog een manier vinden om Pocket Controller zodanig te starten dat het opstarten verborgen gebeurt. En dat er vervolgens direct een macro word uitgevoerd. Ik heb SOTI hierover al een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen reply erop gehad.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste