[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 241.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben student wtb/autotechniek, en volg dit onderwerp met zeer veel interesse. Ook ben ik me wat aan het orienteren in hetgeen er op de markt is..

Ik ben de volgende 2 schermpjes tegengekomen:

1:
http://cgi.ebay.com/ebaym...t_widget#ebayphotohosting

2:
http://cgi.ebay.com/ebaym...525QQrdZ1#ShippingPayment

(ik weet niet hoe ik die link zo maak dat je alleen een beschrijving leest..)

Het zijn dus 2 schermpjes, de 701 en de 702. Scheelt aardig wat in prijs, maar zover ik kan zien zijn de technische specificaties hetzelfde...

Om het maar ff zo te vragen.. welke is nou "beter"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LEiPiE schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 02:00:
knipknip

Specs:
- Asus P4B266 met Pentium 4 Northwood 1.8GHz
- 2x 256MB + 1x 128MB PC2700 DDR
- Geforce GF4 440MX 64MB (wordt misschien nog m'n Radeon 8500Pro, ben ATi-fan ;))
- Maxtor 30GB 7200rpm... is al bagger, maar PowerMax geeft 'm nog wel een factory-certification, dus het zal wel. Is een opofferingsschijf... gaat ie naar z'n mallemoer, jammer dan })
- PCTV capture kaart
- 15" Neovo F15 TFT met GroovyTouch PS/2 touchscreen, compleet gevoed vanuit de PC zelf (gaat dus ook keurig mee aan en uit met de PC)
- 3Com 100mbit netwerkkaartje
- BlueTooth dongel waar ik nog niks mee gedaan heb voor m'n telefoon (K800)
- 2 zw/w PAL composite camera's waarvan een met een bolle spiegel voor achteruit en de tweede voor dode hoek (moet ook nog met spiegel worden).
- voeding op dit moment dus bog standard 300W ATX via een 300W 12-220V inverter op 2x100Ah boordaccu
- audio met een Kenwood 2ch caramp met daaraan op dit moment de Pioneer satellites die bij m'n DTS set horen :) Heb oude Wharfedales liggen die er hopelijk in gaan passen.

knipknip
dat touchscreen, zit dat bij die monitor of moet je het touch-deel apart aanschaffen?

welke software/os gebruik jij trouwens voor navigatie en muziek?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie last van straling op je monitor?
ik wel, al alu folie geprobeerd om dr compleet omheen te doen maar ik zie duidelijk strepen heen en weer gaan op mijn monitor.

iemand zelfde probleem? en hoe opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11
http://www.inkoopacties.net/ia/79728frc

Kleine pc, misschien wel genoeg voor een pc voor in je auto.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 01:42:
hebben jullie last van straling op je monitor?
ik wel, al alu folie geprobeerd om dr compleet omheen te doen maar ik zie duidelijk strepen heen en weer gaan op mijn monitor.

iemand zelfde probleem? en hoe opgelost.
Is waarschijnlijk geen straling maar storing op je voeding...

kan je de strepen veranderen door gas te geven ?
Gebruik je de bij het scherm geleverde voeding of direct op je pc voeding ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.DNA schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 06:00:
[...]

Is waarschijnlijk geen straling maar storing op je voeding...

kan je de strepen veranderen door gas te geven ?
Gebruik je de bij het scherm geleverde voeding of direct op je pc voeding ?
ik weet nu niet of het op de maat van de muzkiek gaat of op maat van gas.
lijkt meer op maat van muziek.

nee, het scherm gaat direct naar mijn auto radio stekker (12v+ en min)

storing op mijn voeding, dat kan best (denk ik) alleen de monitor staat best ver (1 meter schuin) van de voeding af..

da's btw precies het zelfde als versterker + speakers
ook weer rare piep op maat van gas

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Laatst online: 15:52

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik ben mijzelf een beetje aan het oriënteren op het carpc gebeuren. De hardware zal allemaal wel lukken, maar wat betreft de software ben ik een beetje het spoor bijster.

Qua gratis pakketten is er volgens mij niet echt heel erg veel keuze. Ik heb MapMonkey, Freedrive en CentraFuse net even gedownload en uitgeprobeerd. Van deze drie gaat mijn voorkeur uit naar CentraFuse. Er zijn mij alleen nog een aantal dingen onduidelijk:

CentraFuse is nog bèta, maar het is een trial. Ik kan nergens vinden wat een licentie kost/gaat kosten

Bevat geen kaarten van Europa. Hoe kom ik hier aan? Is hier een universele standaard voor? Zijn kaarten van tomtom te gebruiken?

Mocht er iemand nog suggesties hebben voor een ander pakket, wat qua "afwerking" in de buurt komt van centrafuse, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

deWit schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:23:
Ik ben mijzelf een beetje aan het oriënteren op het carpc gebeuren. De hardware zal allemaal wel lukken, maar wat betreft de software ben ik een beetje het spoor bijster.

Qua gratis pakketten is er volgens mij niet echt heel erg veel keuze. Ik heb MapMonkey, Freedrive en CentraFuse net even gedownload en uitgeprobeerd. Van deze drie gaat mijn voorkeur uit naar CentraFuse. Er zijn mij alleen nog een aantal dingen onduidelijk:

CentraFuse is nog bèta, maar het is een trial. Ik kan nergens vinden wat een licentie kost/gaat kosten

Bevat geen kaarten van Europa. Hoe kom ik hier aan? Is hier een universele standaard voor? Zijn kaarten van tomtom te gebruiken?

Mocht er iemand nog suggesties hebben voor een ander pakket, wat qua "afwerking" in de buurt komt van centrafuse, dan hoor ik het graag.
Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

bartgrefte schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:35:
[...]

dat touchscreen, zit dat bij die monitor of moet je het touch-deel apart aanschaffen?

welke software/os gebruik jij trouwens voor navigatie en muziek?
Staat op zich ook wel op m'n site, maar voor de volledigheid:
de monitor is door een bedrijf voorzien van een GroovyTouch touchscreen. Vrij simpel gedaan: monitor openschroeven, drukgevoelige scherm op de monitor en de kabeltjes naar buiten routen en een en ander met wat tape vast zetten :)
Kabeltje gaat naar een kastje wat 't omzet naar PS/2 en waar je ook nog een normale muis aan kunt hangen om door te lussen.
Heb gemerkt dat ie 't bij lage temperaturen niet altijd doet, maar aan de andere kant wel met handschoenen aan te bedienen is als ie eenmaal wil :+
Ik gebruik op dit moment Windows XP Pro met als frontend CentraFuse van Fluxmedia. Is alleen nog steeds beta en da's af en toe te merken ook... na terugkomen uit hibernation kan CentraFuse geen muziek meer af spelen en moet je 't programma dus afsluiten en weer starten. Maar goed, op 't mp3car forum is de ontwikkelaar (hij zegt vaak "we" maar volgens mij is 't een eenmansbedrijfje ;)) erg actief en neemt alle bugs en featurerequests mee. Erg handig.
Is ook het enige frontend dat *goed* met Destinator 6 kaarten overweg kan en 't bevalt me erg goed. Alleen de default skin is niet zo super als je een 4:3 monitor hebt, is namelijk meer bedoeld voor een 7" breedbeeld. Ik heb een eigen skin als work-in-progress (wil ook altijd kunnen schakelen tussen media/cam/nav en alle knoppen aan de linkerkant van het scherm hebben), maar ja tijd he? :)

Zit er nu trouwens over te denken het scherm naar boven te verplaatsen, had vandaag continue de zon er in en al heeft dit scherm een flinke contrastratio, er zijn grenzen.

oh en met betrekking tot je opmerking iets verder op ("Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)"... er zijn niet zoveel mensen in staat om even iets te schrijven dat ook OS is hoor :)
Op een uitgeklede linux misschien, maar ik zie niet iemand "even" een compleet OS schrijven.
CentraFuse kan wel zo ingesteld worden dat ie opstart in plaats van de standaard Windows Explorer (ofwel "het bureaublad + startbalk").

@deWit: CentraFuse prijzen wordt al tijden om gevraagd, maar David van FluxMedia wil 't nog niet vrij geven ofzo, zie mp3car forum.

[ Voor 22% gewijzigd door LEiPiE op 28-01-2007 00:29 . Reden: aanvullingen ]

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:07:
[...]

ik weet nu niet of het op de maat van de muzkiek gaat of op maat van gas.
lijkt meer op maat van muziek.

nee, het scherm gaat direct naar mijn auto radio stekker (12v+ en min)

storing op mijn voeding, dat kan best (denk ik) alleen de monitor staat best ver (1 meter schuin) van de voeding af..

da's btw precies het zelfde als versterker + speakers
ook weer rare piep op maat van gas
Storing op de voeding komt niet van straling van de motor oid. De 12V van de auto is gewoon een "vieze" voedingsspanning. Daarom is het starten van de motor vaak een probleem. Dit zorg voor een enorme dip in de spanning.

Probeer daarom eens je scherm te voeden van je PC voeding. Deze is beter gelijkgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
bartgrefte schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:47:
[...]

Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)
Ik heb overwogen om zelf een shell voor windows te schrijven, hier gaat alleen zo verschrikkelijk veel tijd in zitten. Ik heb eens iets gemaakt met HTA (html application)

Deze kon de exprorer.exe vervangen, en zag er best netjes uit (was een schoolproject)
je heb echter wel windows nodig.
Misschien bouw ik ooit nog eens iets :) dan post ik het uiteraard hier.

Verder houd ik me nog aanbevolen voor tips voor goede software :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LEiPiE schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:24:
Staat op zich ook wel op m'n site, maar voor de volledigheid:
de monitor is door een bedrijf voorzien van een GroovyTouch touchscreen. Vrij simpel gedaan: monitor openschroeven, drukgevoelige scherm op de monitor en de kabeltjes naar buiten routen en een en ander met wat tape vast zetten :)
Kabeltje gaat naar een kastje wat 't omzet naar PS/2 en waar je ook nog een normale muis aan kunt hangen om door te lussen.
Heb gemerkt dat ie 't bij lage temperaturen niet altijd doet, maar aan de andere kant wel met handschoenen aan te bedienen is als ie eenmaal wil :+
is dat prijzig? dat laten voorzien van touchscreen?
Ik gebruik op dit moment Windows XP Pro met als frontend CentraFuse van Fluxmedia. Is alleen nog steeds beta en da's af en toe te merken ook... na terugkomen uit hibernation kan CentraFuse geen muziek meer af spelen en moet je 't programma dus afsluiten en weer starten. Maar goed, op 't mp3car forum is de ontwikkelaar (hij zegt vaak "we" maar volgens mij is 't een eenmansbedrijfje ;)) erg actief en neemt alle bugs en featurerequests mee. Erg handig.
Is ook het enige frontend dat *goed* met Destinator 6 kaarten overweg kan en 't bevalt me erg goed.
Zal eens op dat forum gaan rondneuzen.
Alleen jammer dat hibernation (nog?) niet goed werkt, werkt het wel als je CF van te voren afsluit?
Alleen de default skin is niet zo super als je een 4:3 monitor hebt, is namelijk meer bedoeld voor een 7" breedbeeld. Ik heb een eigen skin als work-in-progress (wil ook altijd kunnen schakelen tussen media/cam/nav en alle knoppen aan de linkerkant van het scherm hebben), maar ja tijd he? :)
7" breedbeeld.... lijkt me beetje klein, of valt dat mee?
oh en met betrekking tot je opmerking iets verder op ("Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)"... er zijn niet zoveel mensen in staat om even iets te schrijven dat ook OS is hoor :)
Op een uitgeklede linux misschien, maar ik zie niet iemand "even" een compleet OS schrijven.
CentraFuse kan wel zo ingesteld worden dat ie opstart in plaats van de standaard Windows Explorer (ofwel "het bureaublad + startbalk").
Ja ok, maar als CF vanzichzelf al een os zou zijn maakt het het wel makkelijker, je hoeft dan namelijk niet al een os draaiende te hebben én zo kun je ipv een normale hd wel een compactflashkaartje gebruiken omdat alleen centrafuse (met kaarten voor nav) denk ik niet zoveel (<5GB?) in neemt. Gebruik van compactflash heeft weer als voordeel géén bewegende delen dus door een stel kuiltjes rijden zou geen probleem (crashende pc) moeten opleveren...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

bartgrefte schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:48:
is dat prijzig? dat laten voorzien van touchscreen?
Geen idee, maar als indicatie: ik heb 200 euro betaald voor dit 2e hands scherm en dat vond ik een schappelijke prijs. Nieuw zullen ze flink duurder zijn (maar als je bijvoorbeeld een ELO (?) neemt dan zijn ze ook nog eens tegen van alles beschermt. Mijne is vrij simpel en is niet vandalisme-proof ofzo.
Die van mij is in ieder geval oorspronkelijk bij ID+D in Nijmegen in elkaar gezet.
Zal eens op dat forum gaan rondneuzen.
Alleen jammer dat hibernation (nog?) niet goed werkt, werkt het wel als je CF van te voren afsluit?
Hibernation an sich werkt perfect (en is met 640MB RAM ook niet echt langzaam ofzo), maar in de nieuwste beta werkt het geluid van CentraFuse dan niet meer. Als ik CF eerst afsluit en dan hibernate (doe ik liever vanuit CF zelf, want onder windows kun je niet bij die optie komen zonder toetsenbord :)) werkt alles goed.
7" breedbeeld.... lijkt me beetje klein, of valt dat mee?
Geen idee, maar dat is wat volgens mij het grootste deel hier in z'n dashboard heeft zitten :D
Ik had 2x 7" maar daar dan weer geen windows op, dus ik kan er niks over zeggen. Bij mij was het vooral "ik heb een f-ing grote bus"...

Compact Flash vertrouw ik zelf nog niet zo, het heeft nog steeds een beperkt aantal read/write cycles voor zover ik weet, in elk ander opzicht is het de perfecte optie. Een adaptertje om CF op IDE aan te sluiten is vrij makkelijk en goedkoop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreku88000 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:59:
misschien is min beemer van 96 toch te oud voor dit apparaat.
Dat heb je helemaal goed. Zeker BMW liet zich in 1996 nog niet dwingen tot het inbouwen van OBD-II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Laatst online: 06-08 08:43
wd200 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:37:
[...]

ik heb ooit dezelfde frustratie gehad en een collega ook.
bij ons was de optie een nieuwe IDE / SATA kabel.

ik had gezeur half wel half niet installeren nieuwe kabel en werken als een trein.
collega, starte niet goed op / crashte nieuwe Sata kabel en nergens last vast.

miss een tip om eens een andere kabel te proberen, kost toch niet zoveel
Nou, ik heb het eens een kans gegeven, maar het lijkt er nog steeds op dat ik met hetzelfde probleem zit... geformatteerde hdd wordt gezien, opstarten van cd (win xp pro) - check- installatie xp aan de gang - check- nou, formatteren (ntfs, snel) - check - opnieuw opstarten - hang. bij hardware controle blijft ie weer hangen.

heb ook al een blik in de bios geworpen, maar volgens mij wordt de hdd goed gedetecteerd..

iemand misschien nog ideeen? zal vd week weer eens verder gaan zoeken hier en op google... nou ja, moed blijven houden he? ;)

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
misschien moet je drivers van het bordje met F6 installeren?
Helemaal in het begin van de setup.

dreku88000 in "[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - D..."
na deze post te hebben gelezen....

het beeld word zwart als hij je hardware configuratie gaat scannen, installeer je met het 7" scherm eraan? (zo te zien wel)
Probeer eens met een normaal scherm te installeren anders. En dan na de installatie, als dit lukt je 7" schermpje eraan hangen.

[ Voor 64% gewijzigd door Extera op 30-01-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf bezig aan zoon soort project, op basis van windows xp embedded. De shell wordt niet gestart en de besturing wordt helemaal afgehandeld door mijn progje.

Ben in een vroeg stadium en nu aan het wachten tot ik mn garage kan betrekken, tft en pc inbouwen (tft is er al) en de auto uit elkaar kan schroeven om te meten welke stromen ik moet schakellen en zo de juiste voorschakel circuits voor mn I/O modules te solderen en hoe ik mijn anologe ingangen moet gebruiken.

Kan al (experimentatie fase voor het opzetten van de classes en programma opzet):
- Multimedia (Mp3 / Ogg / Wma)
- GPS met autoroute (ben aan bezig met alturion omdat die een sdk heeft maar nog niet gevorderd)
- Ramen open / dicht, voor en achter
- Temperaturen uitlezen

Nog op het programma staat:
- ECU uitlezen
- Climate control
- Spiegels aansturen
- Lampen automatisch aansturen
- Ruitenwissers automatisch aansturen
- Intergratie met alarm icm sms en gps

De hardware:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/cid_06012007.jpg
- Conrad USB I/O modules
- Cartft.com 7" indash gemotoriseerd display
- Testpctje met atx voeding op testplank is n PIII
maar wordt vervangen zodra de financiele middellen in overvloed zijn
(ben net verhuisd en een arme student he >:))

De software:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/1.pngAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/2.pngAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/3.png
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/4.pngAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/5.pngAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/6.png
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/7.png

Maar heb nu stage en 3 baantjes dus het gaat allemaal wat langzamer omdat ik zelden vrijetijd heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, de rode draad op je pc voeding is de plus toch 12v

en de gele de min 12v ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:48:
vraagje, de rode draad op je pc voeding is de plus toch 12v

en de gele de min 12v ?
Absoluut niet!
Rood: +5V
Geel: +12V
-12V zou ik zo niet weten, google even zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

LEiPiE schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:45:
[...]

Absoluut niet!
-12 kan je alleen bij een ATX stekker vandaan halen, en die is maar in zeer beperkte mate belastbaar.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEiPiE schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:45:
[...]

Absoluut niet!
dat probeerde ik al maar kon ik niet vinden
maar waarmoet ik dan de min vandaan halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Waarom heb je -12 nodig ? -12 zit enkel op de ATX stekker, ik denk dat het de paarse draad is (niet zeker, kijk eens op het forum: zoekknop en dan "voeding ombouwen"; mooie schemaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:34:
maar waarmoet ik dan de min vandaan halen?
De min (0 volt) is gewoon de zwarte draad. Jij hebt dus voor jouw toepassing de gele en zwarte draad nodig.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen -12 en 12 zitten er nog altijd 24 :P. Zou die -12 maar met rust laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 08:49
Tip, gebruik ff meer dan 1 lijntje voor de min (0 volt).. ik spreek uit ervaring :o 8)7

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjorker schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:15:
[...]

De min (0 volt) is gewoon de zwarte draad. Jij hebt dus voor jouw toepassing de gele en zwarte draad nodig.
er zijn 2 zwarte draden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
een min kan je in theorie toch overaal vandaan halen, volgens mij werkt het zelf als je een draad op je carrosorie aansluit is ook 1 grote min .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Ik zou als 0 voor computeronderdelen niet de carrosserie gebruiken eigenlijk, zou het liever gescheiden houden. Heb je er een mooie voeding tussen zitten die alles mooi filtert en stabiel houdt, waarom zou je 't dan aan de carrosserie knopen? En als je toch draden moet trekken, waarom dan niet meteen twee draden? (al kunnen beide mogelijkheden zo hun eigen storingen introduceren natuurlijk)

Ik heb zelf vanaf de ATX voeding dubbel draad lopen naar de verbruikers. De ATX voeding is overigens zelf geaard aan de carrosserie (de 0 is met de - van de accu verbonden, die uiteindelijk ook aan de carrosserie hangt trouwens, dus 't nut van die extra aansluiting betwijfel ik, misschien voor het geval er problemen zijn).

Voor de min meer dan 1 draad gebruiken is vrij onzinnig als je voor de plus ook maar 1 draad gebruikt overigens :) as in: door beiden gaat dezelfde stroom... als je echter meerdere 12V lijnen gaat gebruiken gebruik dan inderdaad ook meerdere 0 lijnen - dat is precies waarom er op een molex 2 zwarte 0 draden zitten, om de twee plus lijnen te complementeren. Het maakt niet uit welke van de zwarte draden je gebruikt als 0.
NB: de zwarte draden die uit je voeding komen, over andere zwarte draden kan ik niks zeggen, als is het *over het algemeen* zo dat zwarte draden neutrale draden zijn. Het boordsysteem van je auto *kan* echter andere kleurcoderingen hebben en zal dat voor de niet-nul lijnen vrij zeker ook hebben... vaak zijn ze dan allemaal 12V maar elk voor een ander doel of alleen aanstaan bij het contact etc. Daarvoor moet je de auto documentatie zien op te snorren.
Dit als algemeen verhaal.

Asmoohtjuh: je stelt erg basic vragen, absoluut geen probleem uiteraard, maar mag ik je voorstellen dat als je gaat knutselen dat je er iemand bij haalt die ietsje thuis is hierin? Niet om je te dissen ofzo en blijf asjeblieft doorvragen hier! Liever iets te vaak gevraagd dan iets te vroeg geprobeerd ;)
* LEiPiE vindt op zich foto's van uitgebrande auto's ook wel leuk op z'n tijd maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou sorry maar jullie vertellen echt alleen maar onzin.

Ik sluit het allemaal netjes aan en mn scherm stoort nogsteeds.
lopen gewoon horizontale strepen over mn scherm
en dan heb ik het nie eens in de auto aangesloten :(:(:(

daarbij, ik heb "opeens" mijn agp kaart opgeblazen? ga me niet vragen hoe dat kan maar hij werkt opeens niet meer terwijl andere het wel doen

fijn bedankt mensen !

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Ik denk dat je met iets meer informatie moet komen wil je de mensen hier zo even beschuldigen van het opblazen van je agp kaart of ben ik nou erg onredelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:09:
nou sorry maar jullie vertellen echt alleen maar onzin.
Toch raar dat al die mensen die onzin praten het zelf wel op die manier aan de gang krijgen.

Het is natuurlijk erg vervelend als je lekker met je project verder wilt en er gaan dingen fout of zelfs kapot, maar op deze manier reageren zal je niet verder helpen.

Als ik je vragen lees n.a.v. mijn antwoord over het aansluiten van het scherm direct op de voeding lijkt het mij dat je niet veel ervaring hebt met electronica. Misschien was het advies van LEiPie wel het goede.
fijn bedankt mensen !
Laten we het constructief proberen te houden. Wat voor scherm heb je precies, en hoe heb je het precies aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.DNA schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Toch raar dat al die mensen die onzin praten het zelf wel op die manier aan de gang krijgen.

Het is natuurlijk erg vervelend als je lekker met je project verder wilt en er gaan dingen fout of zelfs kapot, maar op deze manier reageren zal je niet verder helpen.

Als ik je vragen lees n.a.v. mijn antwoord over het aansluiten van het scherm direct op de voeding lijkt het mij dat je niet veel ervaring hebt met electronica. Misschien was het advies van LEiPie wel het goede.

[...]

Laten we het constructief proberen te houden. Wat voor scherm heb je precies, en hoe heb je het precies aangesloten ?
LAATMAAR!

Hoeft al niet meer
ik heb hele setje tekoop aangeboden gezet
geen zin meer in!

Marktplaats voor de mensen die het willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
@ dreku88000

al wat verder gekomen?

en @ pieter. heb je die software zelf geschreven? Ik zal zelf te denken aan simpel .hta bestandje wat als shell kon dienen. Hier kun je best grappige dingen mee doen, maar ik ben benieuwd hoe jij het geschreven hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahwoll, homebrew vb.net / C# software projectje geschreven in VS.NET 2005. Als deze versie af is en de basics (ramen, verstelbare koplampen / spiegels, verlichting en ruitenwissers) en multimedia (done as we speak, qua muziek dan) werken wil ik gaan porten van XP embedded (toch te zwaar) naar CE of linux met mono, maar dat duurd nog even en het mono project moet nog wat rijpen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:30:
[...]

LAATMAAR!

Hoeft al niet meer
ik heb hele setje tekoop aangeboden gezet
geen zin meer in!
Kom op man, niet bij de eerste de beste tegenslag opgeven, voor niets gaat de zon op. Hoe denk je dat de carpc van vele anderen tot stand is gekomen? Echt niet in een keer, maar door trail and error.
Dus geef niet meteen op, van je fouten moet je leren...
Verder is het natuurlijk handig om wat electro en pc kennis te hebben, zodat je in ieder geval het hele zooitje goed kan aansluiten. Jammer om te zien dat je zo snel opgeeft, nog erger is het om te zien dat je de schuld van de door jou gemaakte fout in de schoenen van je mede-gotters wilt schuiven, terwijl iedereen het beste met je voor heeft en probeert te helpen..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Even een update van mijn bezigheden...

Met mijn carpc heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan. Intussen wilde ik in mijn laptop een grotere hdd monteren. Toen dat niet lukte (monteren wel, maar opstarten niet) :( , besloot ik om de laptop schijf eens aan min carpc te hangen. Mocht ie het dan wel doen, heb ik meteen een degelijker hdd in mijn carpc hangen. :P

Dit lukte dus wel :*) :> (wel met oude IDE kabels, want de nieuwe (foto) hadden een dicht gaatje in het midden en pastten dus niet op het verloopje dat volledig van pinnen voorzien is) . Windows cd erin en installeren maar!!! Yes!! eindelijk iets dat wel lukt (was nodig hoor ;) )

Nou, verder heb ik die 160 gig Maxtor schijf met een USB verloop en externe voeding als extra opslag aan mijn laptop hangen. Kan die 's nachts lekker d/l want die is lekker stil (mijn eigen pc niet zo en heb geen zin om die stil te maken :P )

Dus nu kan ik eindelijk eens verder gaan kijken naar welke software er op mijn carpc komt te staan. Kan ik eindelijk eens iets productiever worden als de laatste maanden :*) )

Mijn OBD-II uitlezing doet het dus niet op mijn BMW :'( . Nou zit ik dus met een nieuwe OBD-II uitlezer (met software en kabels) en met een nieuw verloop voor dat apparaat dat zo bij BMW onder de motorkap op de uitleesstekker past. Iemand interesse? Mail me maar, voor € 140,- is het all yours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
LEiPiE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:53:
...
* LEiPiE vindt op zich foto's van uitgebrande auto's ook wel leuk op z'n tijd maar toch
Nou ik kan je vertellen dat als je je eigen auto voor je neus af ziet branden, de moed in je schoenen zakt, wat voel je je dan machteloos... :'(

Zomer 2005 is het mij overkomen bij mun BMW 325i coupe die ik precies 1 maand had. Kortsluiting bij de accu. Hij was net die week ervoor gekeurd, ik denk nog steeds dat de monteur de accuklemmen niet goed heeft vastgezet nadat hij met de accu bezig is geweest. Deze moest los om een nieuwe beugel te maken om hem vast te zetten en er is gelast aan de auto. Velen trekken dan ook wel eens een accupool los ipv een overspanningsbeveiliging te gebruiken (die je parallel over de accu kunt zetten).

In ieder geval we stonden bij een stoplicht en hoorden 'tikken' even later, bij het wegrijden, zag een vriend van me de rook onder de hoedenplank uitkomen. Meteen aan de kant gezet en de brandweer gebeld. Die waren er heel snel, maar er was geen redden meer aan... :'(

Niet verzekerd tegen brand, dus dan weet je het wel. Om eea duidelijker te maken kun je hier de foto's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

dreku88000 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:44:
[...]
Nou ik kan je vertellen dat als je je eigen auto voor je neus af ziet branden, de moed in je schoenen zakt, wat voel je je dan machteloos... :'(
Ik weet 't, gelukkig niet uit eigen ervaring (alleen m'n vaders auto total loss gereden :/ ). Was voor de duidelijkheid absoluut niet bedoeld om dat soort gebeurtenissen te bagatelliseren, meer om "subtiel" duidelijk te maken niet zomaar dingen te gaan doen op elektragebied :)
* LEiPiE heeft foto's gezien van een prachtige Citroen Dyane, in de fik gestoken en totaal uitgebrand nadat de klootviolen die wilden joyriden zelfs een Dyane niet aan de praat konden krijgen. Eigenaar had haar net een paar weken en had al vele uren in restauratie gestoken. Moet ook nog steeds m'n bus meer dan WA verzekeren, maar ja... wil 'm eerst "af" hebben.

Enniewee, ontopic: heb ontdekt dat zo rond de nul graden m'n touchscreen er niet zoveel zin in heeft. Denk dat ik 't controllerkastje maar moet isoleren ofzo. Kan ook moeizame start uit hibernation zijn natuurlijk, heb iig wel een flinke noodzaak voor een resetknop onder handbereik heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
@LEiPiE: Meer schermen hebben last van deze temperaturen wat betreft traag reageren. Als 't geheel wat op temperatuur is, zou 't wel weer goed moeten gaan. Klopt?

* Harry neust sinds recent in dit (en andere) topic..
Projectje op poten staan
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harmo/resized.jpg

Primaire functie is navigatie (separate navigatie comp), maar ga er een carputer bij/naast/aan hangen.
Vanavond even getest met de laptop er aan, werkt goed en mooi beeld.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harmo/video-at-tft2.jpg

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Soulfly schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:04:
@LEiPiE: Meer schermen hebben last van deze temperaturen wat betreft traag reageren. Als 't geheel wat op temperatuur is, zou 't wel weer goed moeten gaan. Klopt?
Yup, duurt bij mij alleen wat langer voordat 't uberhaupt warmer wordt in die 7 kuub omringd door 0.75mm staal op wielen ;)
(ach met handschoenen achter het stuur past bij een oldtimer toch? Alleen dan geen leren auto-rij-handschoentjes maar fleece :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Ondertussen eens begonnen mijn dash aan te passen...

De oude situatie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harmo/navigatie-3.jpg

En een WiP
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harmo/dash_mondeo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harmo/dash_radio.jpg
helaas wat onscherp

Het aluminum is gebruikt als frame & bevestiging van de TFT, dit gaat ook, gezien 't feit dat de radio op een ongebruikelijke plaats komt, deels als bevestiging daarvoor dienst doen. Dit moet nog op maat gemaakt worden.

Als alles goed past, ga ik d.m.v. glasvezel het "gat" rond de TFT afwerken, maar wel dusdanig dat de hele zaak demontabel is. De TFT blijft dus los van het (zwarte) voorfront & glasvezel.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps deze is fout!

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T_B3nK schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:38:
Ik volg al een tijdje deze forum ( paar maanden) en ikzelf zat er ook aan te denken om een carpc te bouwen. Eerste poging was mislukt. Ik had een 11" touchscreen gekocht zonder behuizing. Deze was uiteindelijk te groot en heb ik door verkocht.

Wat ik nu heb om mee te beginnen zijn het volgende:
- Itx mobo van iBASE, de MB870.
- P4 S478 proc. 1,8 Ghz
- DDR 512Mb

Hier wat foto's voor degene die fotogek zijn ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wil nu graag zo'n slot-in slimline dvd speler aanschaffen. Maar worden deze geleverd met een slimline ide kabel 44?? Weet iemand dit?

De reden waarom ik geen converter haal is omdat om mijn mobo al een slimline ide aansluiting op zit. Waarom een omweg als het makkelijker kan :*)

[afbeelding]

Wat betreft de voeding wil ik ook een M2-ATX. Deze wordt dat rechtstreek op de accu aangesloten met een zekering ertussen. Zowel de continu als de geschakelde kabels komen op de accu. Daartussen plaats in een aan/uit switch.

Maar ff terug op mn vraag: waar kan ik een slimline kabel kopen/krijgen etc.???
:)
Hoi,

ik ben zelf aan het denken een mini-itx media systeempje te maken en heb hier nog een socket 478 mobile Centrino 2,5 Ghz CPU liggen en was daarom op zoek naar een 478 itx bordje. Zou ik mogen vragen waar jij de jouwe hebt gevonden en wat deze gekost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
is het mogelijk om een aan/uit en volumeregelings knop in het dashbord in te bouwen en zo ja zijn deze knoppen ergens te koop???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:13:
[...]

:)
Hoi,

ik ben zelf aan het denken een mini-itx media systeempje te maken en heb hier nog een socket 478 mobile Centrino 2,5 Ghz CPU liggen en was daarom op zoek naar een 478 itx bordje. Zou ik mogen vragen waar jij de jouwe hebt gevonden en wat deze gekost heeft?
Volgens mij zoek je een S479 bordje, een centrino gaat niet werken op een normaal S478 bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
seninha schreef op zondag 04 maart 2007 @ 08:44:
Voeding:

M2-ATX. Is een 120Watt voeding plus een shutdowncontroller.Sleutel omdraaien, 5seconden later PC uit slaapstand (of aan,het is net maar hoe je het ingesteld heb).
Motor uit 5 sec. later PC in slaapstand :)

MP3's afspelen:

Gewoon touchscreen scherm nemen. Een frontend software pakket downloaden bv RoadRunner (is gemaakt om je PC in de auto te bedienen via touch) en dan een mooie skin uitkiezen die je het beste bevalt.
Geen gezeur met toetsenboard en/of muis :)

Wat hardware betreft.
Ik heb zelf een VIA EPIA 1000mhz systeem.Hiermee kan ik op dit moment:
MP3's luisteren
Avi's afspelen (heb geen DVD aangesloten)
Radio luisteren
Telefoon bedienen
OBDII gebruiken (auto computer aflezen)

Aan deze systeem hangen nu 2 monitoren , de touchscreen voor en een 7"scherm achterin.

Omdat ik uiteindelijk naar 3 schermen achterin wil (3 kids :) ) en omdat de oudste ook de ROMS wilt afspelen wat hij nu op de Xbox doet (Nintendo 64, Sega gamegear enz), ga ik het hele systeem vervangen voor een AMD XP2500+ laptop met een Radeon 9600 ATI kaart.

Hou er wel rekening mee dat je er wel tegen moet kunnen dat niet alles gaat zoals je wilt.
Je zal echt vaak aan je systeem moeten sleutelen voor alles nara behoren draait.

Maar als het eenmaal goed werkt, dan kan geen OEM systeem tegenop _/-\o_
Dan OBD-II, dat klinkt wel interessant. Ik heb op dit moment nog geen auto (zelfs nog geen rijbewijs), maar ik wil na mijn laatste examen (1 juni) al wel beginnen aan mijn rijles. Daarna wil ik een auto gaan kopen, maar dat zal waarschijnlijk niet zo een dikke bak worden. Dan denk ik meer aan een Golfje oid. Werkt dat systeem ook met wat oudere auto's of moet je daarvoor een dikke bak rijden?

Verder is het systeem wat jij gebruikt een systeem wat ik ook zou gebruiken. Een leuk ander systeempje op zijn tijd lijkt me ook wel leuk maar dat wil ik pas in een grotere auto gaan gebruiken.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

oversightt schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:41:
is het mogelijk om een aan/uit en volumeregelings knop in het dashbord in te bouwen en zo ja zijn deze knoppen ergens te koop???
Die zijn er zeker. Je moet op zoek naar een Phidgets USB encoder.
hiermee kun je via USB je volume en mute regelen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Helaas is vorige week de Windows install van mn carpc overleden. Denk dat ie te vaak hard uit is gezet tijdens het booten. :( Dus van het weekend een nieuwe XP geinstalleerd en nou heb ik alles weer draaien.
Ik mis nu alleen de kaarten voor Freedrive (Destinator) weet iemand waar ik die vandaan kan halen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Stomme vraag misschien.

Kon het zo in die topics niet echt terug vinden. Ben zelf vanplan een carpc te maken. Maar die moet een aantal dingen kunnen. Belangrijkste voor mij is. Een OS vinden waar ik TOMTOM op kan installeren. Ik ben namelijk al heel lang gewend met tomtom software, en wil deze graag blijven gebruiken. Dus ik vroeg me af, of er iets bestond om bijv. Windows CE of Windows Mobile te installeren op een SD-kaart.

En dan natuurlijk, een Mini ITX bordje die kan booten van een SD kaart (of iets gelijks).

Is dit mogelijk? Kan Windows Mobile of CE geinstalleerd worden op een SD kaart, en hoe krijg je Windows dan compatible met een ITX moederbordje?

Of heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Waarschijnlijk niet, tenzij er een of andere emulator is.
Het windows Mobile platform is heel wat anders dan het Windows XP/Vista Platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Was ik al bang voor....... En een emulator is nou niet echt ideaal, vanwege een langzame opstart

Maar iets laten opstarten vanaf een SD, is dat wel mogelijk? En wat is hiervoor een goed Mini ITX bordje?

[ Voor 36% gewijzigd door Raikkonen_WC op 05-03-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

SpamLame

niks

Raikkonen_WC schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:47:
Was ik al bang voor....... En een emulator is nou niet echt ideaal, vanwege een langzame opstart

Maar iets laten opstarten vanaf een SD, is dat wel mogelijk? En wat is hiervoor een goed Mini ITX bordje?
Opstarten van CF kan zeker, zijn ook speciale convertors voor op de markt oa op http://www.cf2ide.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Weet iemand trouwens waar ik een 5inch TFT kan vinden? & inch vind je op elke hoek van de straat, maar 5 inch niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raikkonen_WC schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:21:
Weet iemand trouwens waar ik een 5inch TFT kan vinden? & inch vind je op elke hoek van de straat, maar 5 inch niet....
ps one schermpje??

^^^
Heeft iemand vandaag de computer totaal gelezen?? Ik zag hem net ligen en het ging over Car-pc's
volgens mij ook artikelen van mensen die hier z'n project gepost hebben met die ene bus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:34:Heeft iemand vandaag de computer totaal gelezen?? Ik zag hem net ligen en het ging over Car-pc's
volgens mij ook artikelen van mensen die hier z'n project gepost hebben met die ene bus!!
Nu al? Da's snel :)
Ben benieuwd welke van de foto's ze gebruikt hebben.
Hoop dat ze me er nog eentje opsturen in ieder geval (al zouden m'n ouders 'm ook moeten krijgen, die zijn hccnetlid en volgens mij krijgt een huisgenoot 'm ook).
* LEiPiE hoort bij de bus 8)

[ Voor 1% gewijzigd door LEiPiE op 29-05-2008 13:09 . Reden: naam gequote persoon op verzoek verwijderen al staat de originele post er nog gewoon :? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Hey Leipie , ik zie dat onze ruil nog goed van pas is gekomen toen. Leuk dat je bus nog goed aan het verbouwen bent. Is de motor al gefixt ? :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Is er niks anders te krijgen dan een 5 inch PS one scherm? Die wil ik absoluut niet. Ik wil gewoon net als die 20.000.000 verschillende 7inch tft-tjes, gewoon zo'n simpel 5 inch tft tje. Touchscreen maak ik erzelf wel van met een touchscreen kit ofzo. Wil gewoon een 5 inch scherm die ik zo kan inbouwen in de console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raikkonen_WC schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:46:
Is er niks anders te krijgen dan een 5 inch PS one scherm? Die wil ik absoluut niet. Ik wil gewoon net als die 20.000.000 verschillende 7inch tft-tjes, gewoon zo'n simpel 5 inch tft tje. Touchscreen maak ik erzelf wel van met een touchscreen kit ofzo. Wil gewoon een 5 inch scherm die ik zo kan inbouwen in de console
zijn er denk wel.. alleen een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Prijs maakt me niet zoveel uit, maar de enige die ik kan vinden zijn imports uit china en dat vertrouw ik niet zo...... Ik heb ze hier op internet of in de winkel nog nergens gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Misschien een aardige tip voor de mensen die een pc in hun auto aan het bouwen zijn.

Op het moment loopt er een inkoopactie op het carputer forum voor M2-atx voedingen.

Dat zijn 120watt DC-DC voedingen, die "slim" zijn en schommelingen in de voltage opvangen.
Ook heeft hij een hogere efficientie, omdat het direct DC naar DC is.
Ook kan je hem instellen, zodat hij gelijk of iets later pas helemaal uit gaat. (en dan ook echt uit, dus niet dat hij langzaam je accu leeg trekt.)

Best een handige voeding dus, en hijs ook nog vrij klein.

Betreffende topic:

http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=2925

(dit is trouwens geen spam, want ik verdien niet aan die aktie, maar hij kan alleen doorgaan bij 10 man of meer)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ik heb me ook zo zitten verdiepen in de carputer materie en vroeg mij af of ik dingen nog vergeet wil het naar mijn wens gaan werken:

specs:
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/3803/computerni8.jpg
DELL mini PC
Pentium 4 2.6 ghz INTEL processor
512mb ram (1028mb max)
40gb hard drive
DVD drive
6 built in USB ports
Integrated Video Card
Integrated Audio
Windows XP Home
Manufactured By Dell Computers Leader in Technology

Power supply
* Dual Output Regulator for automotive, RV, truck, taxi, and marine applications
* Total output power up to 250 Watts (24Vin/20Vout) or 185 Watts (12Vin/20Vout)
* Compatible with 12V OR 24V systems (auto ranging, no jumper changing)!
* Jumper selectable main output of +12V/+18.5V/+20V
* Primary output capable of up to 11 amps at +12V (130 watts) or 7.5 amps @ 20V (150 watts)
* Jumper selectable secondary output of +12V/+13.5V or +5V at up to 3 amps (36 or 15 watts)
* Optional 3rd output using CNX-P5V/15 watt regulator
* Includes sturdy aluminum chassis and variable speed fan.
* Survives Engine Cranking under full load over entire temperature range
* Includes sophisticated Startup/Shutdown Controller (SSC) with USB interface to your CarComputer
* INCLUDES PSUmoni(tm) POWER SUPPLY MONITOR APPLICATION PROGRAM!
* Firmware upgrdable using USB port. No PIC programmer required!
* Low battery monitor (user settable threshold) prevents drained battery, even during Standy/Sleep
* "Anti Thump" delayed remote control (DLYON) for audio amplifiers (user settable delay time)
* "Deadman Timer" to cut power if your system remains in sleep/standby for too long (user settable time)
* Remote "Pulse Start" from wireless device or car alarm/remote start system
* Over current protection on both outputs with graceful forced shutdown of main output
* Powers both your computer AND your screen or USB devices
* Full, safe support for Windows Standby mode including auto shutdown if PC fails to shutdown
* Over voltage surge suppression on battery input for protection of harsh automotive environment
* User replaceable fuse on battery input to protect your car from internal short circuits
* Very compact design measuring 4.6" x 3.25" x 1.75" (L x W x H) or 117mm x 83mm x 45mm.

Touchscreen specs

Afmeting: 18x12x25 (mm)
Resolutie: 1,152,000 pixels
Contrast: 200:1
Brightness: 400 nits
inkijkhoek:65/65 (R/L) 60/50(B/O)

- VGA aansluiting
- USB aansluiting
- 2 Video aansluitingen (Tulp/)
- 1 Audio aansluiting (Tulp)
- Audio earphone uitgang
- afstandbediening

GPS USB antenne
Bluetooth USB dongle
Radio FM moduul ?!?

Wat wil ik ermee kunnen doen

Navigeren
Muziek luisteren MP3 en radio FM
Aansturen versterker

Zie ik nog dingen over het hoofd ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
18x12x25 (mm)???

Dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel klein, ik denk dat die cm zijn niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
shuttle komt met een speciale CarPC: http://www.engadget.com/2...ant-spell-car-without-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb net even gekeken bij centrafuse, en de prijzen zijn eindelijk bekend :

$349 voor XE+GPS -O-

Dat vind ik toch wel heel erg veel. $200 had ik denk ik nog wel gedaan omdat het programma gewoon erg goed is, maar dit gaat me wel heel er ver.

Nu zit ik eigenlijk behoorlijk te balen want ik zit nu te twijfelen of ik nog wel zin heb alles in te bouwen in m'n auto. Het gemak van een CarPC staat of valt met het gemak van het frontend. En voor die prijs kan ik een kant en klare nav kopen.

Toch maar even kijken naar een ander frontend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Dr.DNA schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:34:
Ik heb net even gekeken bij centrafuse, en de prijzen zijn eindelijk bekend :

$349 voor XE+GPS -O-

Dat vind ik toch wel heel erg veel. $200 had ik denk ik nog wel gedaan omdat het programma gewoon erg goed is, maar dit gaat me wel heel er ver.
$200 van die prijs is voor 't destinator deel inclusief kaarten als ik het goed heb (had ff niet opgelet dat er allerlei nieuwe versies uit waren, ik draai nog RC5.1 geloof ik :))
Vraag me alleen af of er ook een versie is met destinator en dan zonder kaarten, want kaarten heb ik al tenslotte. Ben eigenlijk op zoek naar een echt europees kaartensysteem (as in: als CF nou TomTom kaarten zou kunnen lezen ofzo). iGuidance moet ik nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:24:
Ben zelf bezig aan zoon soort project, op basis van windows xp embedded. De shell wordt niet gestart en de besturing wordt helemaal afgehandeld door mijn progje.

Ben in een vroeg stadium en nu aan het wachten tot ik mn garage kan betrekken, tft en pc inbouwen (tft is er al) en de auto uit elkaar kan schroeven om te meten welke stromen ik moet schakellen en zo de juiste voorschakel circuits voor mn I/O modules te solderen en hoe ik mijn anologe ingangen moet gebruiken.

Kan al (experimentatie fase voor het opzetten van de classes en programma opzet):
- Multimedia (Mp3 / Ogg / Wma)
- GPS met autoroute (ben aan bezig met alturion omdat die een sdk heeft maar nog niet gevorderd)
- Ramen open / dicht, voor en achter
- Temperaturen uitlezen

Nog op het programma staat:
- ECU uitlezen
- Climate control
- Spiegels aansturen
- Lampen automatisch aansturen
- Ruitenwissers automatisch aansturen
- Intergratie met alarm icm sms en gps

De hardware:
[afbeelding]
- Conrad USB I/O modules
- Cartft.com 7" indash gemotoriseerd display
- Testpctje met atx voeding op testplank is n PIII
maar wordt vervangen zodra de financiele middellen in overvloed zijn
(ben net verhuisd en een arme student he >:))

De software:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Maar heb nu stage en 3 baantjes dus het gaat allemaal wat langzamer omdat ik zelden vrijetijd heb.
W000t >:)

Zoiets wil ik dus ook gaan bouwen.Zoveel mogelijk erbij integreren. Geeft wel een beetje het idee van een NIght Rider auto (maar dan zonder spraakaansturing). Maarja, eerst maar even mijn rijbewijs halen en een auto kopen. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:24
Heej iedereen ik heb een probleem. Ik heb een touchscreen gekocht: http://www.gigagood.com/i...cPath=107&products_id=630

alleen nu zat de driver cd er niet meer bij en deze wordt naar mij opgestuurd maar dat is pas maandag of dinsdag dat ik hem heb. Heeft iemand van jullie toevallig ook dit schermpje en zou die dan de driver kunnen delen met mij via msn ofzo.

Groet robert :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb de drivers voor mijn scherm hier ge-download : http://www.eeti.com.tw/web20/eg/drivers.htm

Was een ander scherm (liliput) , maar je kan het natuurlijk gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
Dr.DNA schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 03:54:
Ik heb de drivers voor mijn scherm hier ge-download : http://www.eeti.com.tw/web20/eg/drivers.htm

Was een ander scherm (liliput) , maar je kan het natuurlijk gewoon proberen.
]
Geweldig ik heb het geprobeert en het werkt gewoon perfect :*) Bedankt man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
@Re-Activity

Hoe goed is het schermpje? En wat zijn de afmetingen? Want ik ben opzoek naar een 7" tft touchscreen, maar die moet zo smal mogelijke rand hebben, en deze lijkt dunner dan dat lilliput scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
Raikkonen_WC schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:34:
@Re-Activity

Hoe goed is het schermpje? En wat zijn de afmetingen? Want ik ben opzoek naar een 7" tft touchscreen, maar die moet zo smal mogelijke rand hebben, en deze lijkt dunner dan dat lilliput scherm?
Heej, kwaliteit is super daar ben ik zeer tevreden mee.. Kijk hoek is ook zeer groot en blijft goed.

Zonder inbouwframe is hij ong 17,6 cm breed en met inbouwframe 19,5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik was net bij mp3car.com aan het lezen over glasvezel e.d. toen ik http://www.streetdeck.com/index.php zag.

Ziet er erg leuk uit en is een stuk goedkoper ($199) dan centrafuse ($350). Alleen maps kunnen een probleem zijn. Ik hoop dat ze de destinator maps gebruiken. (blijkbaar niet, Nav mbv mappoint)

Zelf kan ik het nog niet uitproberen, maar er is een demo te downloaden op de site voor de liefhebbers.

Aangezien er wel alternatieven zijn voor centrafuse ga ik toch wel door met het inbouwen van m'n car-pc.
Als ik volgende week thuis ben proberen met glasvezel e.d. een custom mount te maken voor m'n TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Re-Activity schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:49:
[...]

Heej, kwaliteit is super daar ben ik zeer tevreden mee.. Kijk hoek is ook zeer groot en blijft goed.

Zonder inbouwframe is hij ong 17,6 cm breed en met inbouwframe 19,5 cm.
En hoe zit het met de hoogte? En dit scherm heeft 1 vga ingang en 2 video ingangen he?En als ik het goed bekijk, zie je dat inbouwframe dus op de foto erbij, dat is het laatste zwarte gedeelte, waar hij als het ware inzit he?

Denk dat ik me deze dan ga bestellen. Past namelijk beter in mijn auto

Wat voormerk en type is het eigenlijk? Dat staat op de site niet erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
Raikkonen_WC schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:54:
[...]

En hoe zit het met de hoogte? 12,5 zonder frame en met frame 14,5 met
En dit scherm heeft 1 vga ingang en 2 video ingangen he? Ja
En als ik het goed bekijk, zie je dat inbouwframe dus op de foto erbij, dat is het laatste zwarte gedeelte, waar hij als het ware inzit he? Ja

Wat voormerk en type is het eigenlijk? Dat staat op de site niet erbij....Het is merkloos daarom is hij goedkoper. Hij komt wel uit china bij een bedrijf vandaan wat zeer veel verschillende schermen maakt.http://carav.en.alibaba.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
:( ik kan echt nergens een gratis versie van centrafuse vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik weet niet of het al eerder gepost is maar hierbij nog een keer:

Iedereen die nog een omvormer moet kopIk weet niet of het al eerder gepost is maar hierbij nog een keer:

Iedereen die nog een omvormer moet kopen, bij de action is een 150watt omvormer voor 18 of 19 euro.en, bij de action is een 150watt omvormer voor 18 of 19 euro.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Nou, niet echt veel nieuws te vertellen, maar heb onlangs een draadloze router gekocht, zodat mijn carpc nu draadloos kan wifi-en met thuis (makkelijk bestanden overgooien).

Ook hadden ze op het werk enkele kisten over (dik triplex) met roze esd veilig isolatie schuim erin. Dus meteen misbruik van gemaakt en 2 meegenomen klein en groot (40x40x50 cm en 100x100x150cm) ;) daar kan ik dus mee gaan constructen _/-\o_ .

Verder heb ik eigenlijk nog wat verloopkabels nodig en de extra versterker en woofers die ik in de kofferbak wil bouwen om compleet te zijn. Ik wil eigenlijk wel alles in huis hebben voordat ik daadwerkelijk wat ga bouwen. Voorlopig blijft het dus nog bij bedradingsschema's tekenen en op papier passen en meten hoe ik het erin wil hebben.

Als ik hier voorbeelden van heb, post ik ze wel. Komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Verdomme, heb ik het Gigigood tft touchscreen scherm in de winkelmand staan (maandagavond erin gezet, 2 op voorrraad), wil ik hem gisteravond bestellen, staat hij niet meer op de website. Met hun gebeld, en weten ze niet of hij nog binnen gaat komen, en als ze hem misschien toch bestellen, dan duurt het minimaal 1 maand!!!!

Iemand een ander idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
http://www.dwcarstyling.nl/index.php?cPath=43_158

Hier staat hij er ook op. Zelfde prijs dus veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Extera schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:33:
:( ik kan echt nergens een gratis versie van centrafuse vinden :9
AAhh! :o
Hij heeft hem eindelijk echt af en commercially availeble gemaakt :)
Ik heb een hoop beta's van Centrafuse gedraaid... en het bevoel me prima, en ik ben zo'n cheapass nederlander die alles gewoon download, maar hier zat ik toch wel over te denken om de uitgebreide versie te kopen.. het beviel me goed.. maar 350 dollar? :X Damn..
K hoop dat ik terug in Nederland de laatste installer nog op een PC heb staan :X :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Indien ja, please DM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Mja... k zit nu nog een paar maanden op Aruba zonder mogelijkheid het te checken... geduld hebben dus :+

Neej, maar 350 dollar is een hoop... het mooie aan een carpc is dat het goedkoper kan dan een standaard navigatie, en dan je er meer mee kan enzo.. maar met zulke prijzen kun je net zo goed een tomtom kopen ofzo :X

Als die uitgebreide versie tot 100 dollar gekost had ofzo had ik hem wel gekocht.. maar 350 is wel een hoop :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Spike_wolf schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:47:
[...]
Als die uitgebreide versie tot 100 dollar gekost had ofzo had ik hem wel gekocht.. maar 350 is wel een hoop :X
Ik heb dus precies hetzelfde..... Scheelt natuurlijk wel dat het 350 dollar is en geen euro, maar toch.

De demo versies hadden trouwens een expirydate, dus die kan je ook niet oneindig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dr.DNA schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:26:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde..... Scheelt natuurlijk wel dat het 350 dollar is en geen euro, maar toch.

De demo versies hadden trouwens een expirydate, dus die kan je ook niet oneindig gebruiken.
Die beta's hadden idd maar 30 dagenna installatie..
Maar die checkte hij alleen als hij opstartte.. en aangezien ik mijn systeem altijd in Hybernation gooide had ik daar geen last van O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Re-Activity schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:08:
Raikkonen_WC schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:54:
[...]
Hij komt wel uit china bij een bedrijf vandaan wat zeer veel verschillende schermen maakt.http://carav.en.alibaba.com/
Ken je dit bedrijf? Hoe is de service ervan. Heb gisteren contact met ze gehad (via e-mail, ze liggen dus echt in Hongkong), en ze willen me dit scherm opsturen. Kost me inclusiefverzendkosten omgerekend 125 eur...... Goedkoper dan dat ze bij gigagood te krijgen zijn.....

Maar, heb nog nooit iets gekocht in China ofzo, dus vraag me af, hoe vertrouwd het is, en hoe goed het gaat. Niet dat ik dadelijk ene doos met stenen ofzo krijg gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Ik ben momenteel bezig met het klussen van een car pctje.. (nou ja eigenlijk meer een bus pctje.)

In een oude T3 bus wil ik graag de mogelijkheid hebben lekker muziek te luisteren, films kijken en fotos opslaan.

Ik ga de volgende hardware gebruiken

PIII 866mhz
512mb SDRAM
TNT2 32 mb
20gb HDD 5400rpm

Als scherm heb ik hier nog een iiyama 15 inch tft liggen. Deze werkt normaal met een 12v adapter en trekt op de 12v maximaal 2,5 ampere.

Ik wil mn carpc gaan voeden met een M2-atx voeding. Het scherm weet ik nog niet en daar gaat ook mijn vraag over:

- kan ik de 12v van de m2-atx hiervoor gebruiken, of blijft er dan te weinig (8 - 2,5 = 5,5A) over voor de rest van de pc. Of kan ik net zo goed direct mn tft aansluiten op de 12v met een zekering ertussen.

Dat laatste schijnt te werken lees ik hier en daar. Maar omdat het een bus betreft met 2 accus (56A), koelkast enz... ben ik bang dat de 12v te weinig zal zijn op sommige momenten (aanslaan koelkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heerlijk topic! Doet me denken aan de tijd dat ik bezig was een voeding te bouwen voor een (desktop) Pentium (met 7805 IC's en dikke koelblokken om de 5 en 12 V te krijgen). De -5 volt was niet nodig op de meeste mainboards, maar het project strandde uiteindelijk omdat ik het niet klein genoeg kreeg om het in de bekleding van mijn deur weg te werken...

Jeugdsentiment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

tijmeng schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:06:In een oude T3 bus wil ik graag de mogelijkheid hebben lekker muziek te luisteren, films kijken en fotos opslaan.
Yeuh, nog een bus, welkom :P
[..] Maar omdat het een bus betreft met 2 accus (56A), koelkast enz... ben ik bang dat de 12v te weinig zal zijn op sommige momenten (aanslaan koelkast)
Niets verplicht je die accu's te gebruiken toch?
Accu's kun je altijd bijplaatsen of vervangen door zwaardere (doch op een gegeven moment houdt je dynamo het natuurlijk niet bij om ze ook weer vol te krijgen).
Ik heb een 70Ah start/voertuigelectronicaaccu en 2x100Ah huishoudaccu waarop onder andere de PC (een P4 1.7, niet de meest zuipende P4, maar toch al gauw 65W). Er moet ook nog wel eens een koelkast komen (al zou ik dan denk ik een gasexemplaar nemen).
Thuis hangt de bus af en toe eens aan de lader (een tijd lang elke dag gedaan, maar dat bleef zo'n gedoe en huisgenoten die zeuren over de kabels...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
Raikkonen_WC schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:24:
[...]

Ken je dit bedrijf? Hoe is de service ervan. Heb gisteren contact met ze gehad (via e-mail, ze liggen dus echt in Hongkong), en ze willen me dit scherm opsturen. Kost me inclusiefverzendkosten omgerekend 125 eur...... Goedkoper dan dat ze bij gigagood te krijgen zijn.....

Maar, heb nog nooit iets gekocht in China ofzo, dus vraag me af, hoe vertrouwd het is, en hoe goed het gaat. Niet dat ik dadelijk ene doos met stenen ofzo krijg gestuurd :)
Haha umm ik heb geen idee hoe het zit met dat bedrijf ik had nog wel een link neergezet voor je.

is in nederland ook voor 189,-

ik denk wel dat als het uit china kopmt je kans hebt o pimport kosten en dergeleijke als het tegen gehouden word bij de duane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

LEiPiE schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:22:
[...]

Yeuh, nog een bus, welkom :P

[...]

Niets verplicht je die accu's te gebruiken toch?
Accu's kun je altijd bijplaatsen of vervangen door zwaardere (doch op een gegeven moment houdt je dynamo het natuurlijk niet bij om ze ook weer vol te krijgen).
Ik heb een 70Ah start/voertuigelectronicaaccu en 2x100Ah huishoudaccu waarop onder andere de PC (een P4 1.7, niet de meest zuipende P4, maar toch al gauw 65W). Er moet ook nog wel eens een koelkast komen (al zou ik dan denk ik een gasexemplaar nemen).
Thuis hangt de bus af en toe eens aan de lader (een tijd lang elke dag gedaan, maar dat bleef zo'n gedoe en huisgenoten die zeuren over de kabels...).
ideale combo busje en pc!

ja dat begrijp ik opzich wel en was ik na even zoeken achter. maar ik vroeg me eerder af of mn tft op de m2-atx voeding kon of dat ie net zo goed direct op de accu kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Re-Activity schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:39:
[...]

Haha umm ik heb geen idee hoe het zit met dat bedrijf ik had nog wel een link neergezet voor je.

is in nederland ook voor 189,-

ik denk wel dat als het uit china kopmt je kans hebt o pimport kosten en dergeleijke als het tegen gehouden word bij de duane
Ik had de link inderdaad gezien ja. Maar probeer het eens via China. Ben namelijk benieuwd hoe het gaat, en scheelt veel geld. Ik zie het wel wat er op me af komt. Ik laat het weten zodra ik iets weet of hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb al een aardig tijdje in gedachte om ook een carputer in mijn auto te bouwen, maar ik wil deze enkel gebruiken om muziek af te spelen.
Het zorgen voor geluid (kabels, omvormers etc) is het probleem niet, maar het enigste is dat ik een klein LCD scherm wil waar enkel Winamp te zien is (oude look) en dat er naast het scherm simpele knoppen die ik in mijn interieur kan bouwen zoals volume/shufle/next/pauze/stop etc, en dan kan ik dus nergens vinden enkel via toetsenborden etc.
Wie heeft er mogelijkheden en hoe moet je het dan aansluiten via USB?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Hari-Bo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:30:
Ik heb al een aardig tijdje in gedachte om ook een carputer in mijn auto te bouwen, maar ik wil deze enkel gebruiken om muziek af te spelen.
Het zorgen voor geluid (kabels, omvormers etc) is het probleem niet, maar het enigste is dat ik een klein LCD scherm wil waar enkel Winamp te zien is (oude look) en dat er naast het scherm simpele knoppen die ik in mijn interieur kan bouwen zoals volume/shufle/next/pauze/stop etc, en dan kan ik dus nergens vinden enkel via toetsenborden etc.
Wie heeft er mogelijkheden en hoe moet je het dan aansluiten via USB?
als je zoekt in de search staat een topic over het aansturen van winamp over de compoort.
je kan dan dus gewonen (ik dacht pulse schakelaar)knoppen gebruiken en die op de comppoort aansluiten.

maar waarom alleen muziek maak ook gebruik van de navigatie optie als je toch die mogelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
wd200 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:39:
[...]

als je zoekt in de search staat een topic over het aansturen van winamp over de compoort.
je kan dan dus gewonen (ik dacht pulse schakelaar)knoppen gebruiken en die op de comppoort aansluiten.

maar waarom alleen muziek maak ook gebruik van de navigatie optie als je toch die mogelijk hebt.
Omdat ik al in bezit ben van een TomTomGo en een Parrot Nomad (bluetooth carkit) en het niet nodig vindt om alles in 1 apparaat te integreren.
Ik wil gewoon een simpele opstelling maken om al mijn 120Gig aan muziek af te spelen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Hari-Bo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:46:
[...]

Omdat ik al in bezit ben van een TomTomGo en een Parrot Nomad (bluetooth carkit) en het niet nodig vindt om alles in 1 apparaat te integreren.
Ik wil gewoon een simpele opstelling maken om al mijn 120Gig aan muziek af te spelen.
dat is duidelijk argomentatie :) was even niewsgierig.
er zijn wel kleine 3/4" in schermen maar probeer daar eens windows op te draaien :S.

en zoiets
http://www.gigagood.com/images/medium/NL1084_MED.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 04-04-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
wd200 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:47:
[...]

dat is duidelijk argomentatie :) was even niewsgierig.
er zijn wel kleine 3/4" in schermen maar probeer daar eens windows op te draaien :S.

en zoiets
http://www.gigagood.com/images/medium/NL1084_MED.jpg
Als ik gebruik maak van autologon dus dat os automatisch inlogd en automatisch Winamp opstart het moet toch zo kunnen dat Winamp dan zichtbaar is in dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Hari-Bo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:29:
[...]

Als ik gebruik maak van autologon dus dat os automatisch inlogd en automatisch Winamp opstart het moet toch zo kunnen dat Winamp dan zichtbaar is in dat scherm?
volgens mij moet dat goed mogelijk zijn idd..
goedkoop AB 'tje er bij en je kan alles bedienen met AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
wd200 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:35:
[...]

volgens mij moet dat goed mogelijk zijn idd..
goedkoop AB 'tje er bij en je kan alles bedienen met AB.
Daar zou ik het liefst vaste knoppen voor hebben, want een AB is natuurlijk wel makkelijk maar de AB-ontvanger moet op de PC dan heb je te maken met ontvangst (of een USB verleng kabel en dan een gat maken voor de ontvanger, is wel een mogelijke optie trouwens).
Maar zoals ik al aangaf ik geef meer voorkeur voor vaste knoppen, links knoppen en rechts een klein display waar winamp classis look in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Hari-Bo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:43:
[...]

Daar zou ik het liefst vaste knoppen voor hebben, want een AB is natuurlijk wel makkelijk maar de AB-ontvanger moet op de PC dan heb je te maken met ontvangst (of een USB verleng kabel en dan een gat maken voor de ontvanger, is wel een mogelijke optie trouwens).
Maar zoals ik al aangaf ik geef meer voorkeur voor vaste knoppen, links knoppen en rechts een klein display waar winamp classis look in zit.
ok naja dat zijn jou voorkeuren is allemaal prima.
als alles gaat zoals jij wilt (opstarten etc) een PSONE scherm nemen en dan winamp over je com poort aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Niet meer nodig. :)

[ Voor 255% gewijzigd door DHerbig op 04-04-2007 21:16 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste