Het ontwerp is klaar. Inc de aansturing van de IO, SMS ondersteuning, GPS ondersteuning, OBD ondersteuning.
MP3 speler is bijna af, nog enkele bugs.
IO aanstuing (voertuigbediening) is bijna af, nog wat kleine bugs.
De GUI voor de rest is bijna helemaal af, buiten dat ik nog het e.a. aan de performance en modulairiteit wil verbeteren.
De classes die voor de interfacing tussen de GUI het aansturen van de IO (ik gebruik remote io via ethernet) geef ik vrij daar kun je je eigen DLL van bouwen voor je eigen hardware. Zelfde voor de SMS (gebruik oude siemens gsm) functionaliteit, GPS (NMEA) functionaliteit en de elmscan (gebruik een ELMSCAN adapter). De GUI is skinnable.
Na mijn assesments volgende week volgen filmpjes van het inbouwen en het systeem in actie! Het is allemaal opgebouwd rond een Phoenix Contact IL 24 BK PAC met digitale in en uitgangs kaarten en een ILC 200 UNI die ik ga gebruiken om de servo's voor de verwarming en de blower aan te sturen, een CarTFT mechanisch uitklappend touchscreen en een Jetway J7F2 bord met 1,2GHz C7 LV CPU. Dan zal al werken:
- De softeware vanaf CF kaart, applicatie op RAM DISK gebruik Windows XP embedded POS
- Het aansturen van de ramen
- Het uitlezen van de status van de deuren
- De MP3 speler
- Startonderbreking
- Losse startknop (voor de auto, niet de PC natuurlijk)
- Vingerscan ondersteuning ter uitbreiding van de PIN code of vervanging ervan.
De rest van de features volgt dan geleidelijk
Als ik trouwens zo'n systeem commericieel op de markt zou zetten, compleet met al die mooie features. Wat zou je er dan voor betalen (niet de software maar het hele pakket, als een soort after market alarmsysteem)?
Edit hier krijg je een idee van de DLL indeling kwa classen (ze zitten nu nog in mijn applicatie trouwens, maar als het getest en af is verplaats ik het na DLLs). Mijn ontwerp zal ook hier en daar nog wat aangepast worden, heb het nog niet overal naar perfectie ontwerpen, maar de classes uit hardware namespace bijvoorbeeld gaat er wel zo uitzien definitief.
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 28-10-2007 13:54
]