Leuk om te zien dat het hier weer mensen mee bezig zijn.
Een wegwerp camera gebruikt toch geen thyristor? Ik dacht dat die dingen gewoon een mosfet + trafo waren.
Probeer het eens met minder condensatoren, kans dat hij dan sneller gaat.SA007 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:49:
K, heb zelf 's wat geprutst
5x 6800µF @ 25V
Spoel om een plastic buis, diameter 10mm en een lengte van ~5cm.
En hij is net krachtig genoeg om een hol stukje schroefdraad van ~2cm lng uit de loop te krijgen
't is een begin he
Ziet er erg professioneel uit. Mooi spul heb jij trouwens, zulke scopes wil ik ookFull_hyperion schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:37:
Ik ben 3 jaar geleden ook bezig geweest met het maken van een coilgun voor mijn profielwerkstuk. Voor wie het leuk of interesant vind om te lezen is het verslag als pdf te lezen: http://www.full-hyperion.nl/profielwerkstuk.pdf
(Ik kom niet zo vaak hier op het forum dus verwacht geen snelle reacties van mij)
Of het hier verboden is hangt van je intentie af, als jij het leuk vind om te kijken wat voor mogelijkheden electromagnetisme heeft mag het, als jij de kat van de buren er mee af gaat schieten mag niet niet.termination schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:52:
Ik zal zometeen deze post editen en een paar fototjes uploaden.
Ik heb ook nog een vraagje, aangezien ze op www.circuitsonline.com geen normale antwoorden kunnen geven omdat een coilgun een "verboden wapen" is (ligt volgens mij aan de kracht die zo'n ding levert, but correct me if i'm wrong).
De vraag luid: Hoe maak ik een DC-AC onverter met een thyristor (zo'n ding als in een wegwerpcamera zit bvb.) Dan kan ik mijn spanning (NIET voltage, mag je niet zeggen) flink opkrikken, naar de max van mijn cap's
Een wegwerp camera gebruikt toch geen thyristor? Ik dacht dat die dingen gewoon een mosfet + trafo waren.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld