Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 18 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.711 views sinds 30-01-2008

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

heeft er toch echt opgestaan...

in abo kosten 10Mbit
tot 20Mbit extra kosten van 7,95 of 9,95.

maarja, de abo namen heten ook elke maand anders :P

(sry beetje traag vandaag... :( )

[Voor 12% gewijzigd door Quakie op 04-02-2006 11:29]

Ik teken nergens meer voor

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:43
ja die diccusie had ik gister ook in het tweakdsl irc kanaal blijkbaar is dat veranderd te goede van de mensen :D

• Smooth2K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Zet firewall van je ZyXEL eens uit? Met zo'n hoge linesync gaat die je tegenwerken misschien nu.
Die stond al uit voor ik naar ADSl2 ging omdat ik moeite had om een High-ID te houden in P2P.

Maar wat is het nut van de firewall als je NAT gebruikt ?
Het lijkt me een nutteloos ding in routermode

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wildfire schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:25:
[...]

Als je ADSL2+ hebt èn tot maximaal 20mbit wilt leechen vanaf news.tweakdsl.nl dan moet je E7.95 p/m extra overleggen :)

Er wordt gezegd dat de snelheidscap (max. 10mbit/sec) nog niet is geïmplementeerd dus tot aan dat tijdstip is het natuurlijk een beetje weggegooid geld.

Maar ach, ik betaal het graag want ik download regelmatig dus als het dan meer dan 2x zo snel binnen is vind ik dat toch wel zo prettig :)
Dit heeft op de site gestaan ja. Maar nu is het niet meer terug te vinden.
Dus dat zou inhouden dat dit weer veranderd is. Dat zou wel beter zijn, want waarom zou je een 20mbit abbo nemen als je niet met die snelheid kan leechen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:49:
Ok komt het verhaal ;) :

Volgende week wordt er een TweakDSL B10 bij mij opgeleverd met een Copperjet 1616-2p.
Ik heb hier alleen een vraag over. Ik heb namelijk 4 telefoonnummers hier en deze wil ik allemaal gaan gebruiken icm VoiP. Deze nummers gebruik ik nu icm een ISDN abonnement.
Het ISDN abonnement wil ik volgende week opzeggen na portering van 3 nummers naar TweakDSL.
het hoofdnummer komt een belbudget abonnement op te staan van KPN.
De copperjet heeft zoals jullie weten twee VoiP poorten. Volgens de helpdesk van TweakDSL is het mogelijk om alle nummers op het modem aan te sluiten. Dus ik vroeg hoe ik dat dan moest doen, maar daarvoor verwezen ze me door naar de handleiding. In de handleiding kan ik het echter niet vinden.
Ik vermoed dat je dan met een dialplan moet gaan werken. Dat je dan de volgende situatie krijgt:

Nummer 1 en 2 sluit ik aan op poort 1 dmv een simpel verloopstekkertje.
Nummer 3 en 4 idem alleen dan op poort 2.

Vervolgens stel ik dmv een dialplan in dat als je een 0 belt met het nummer er achter dat je dan met nummer 1 belt. En als je een 1 belt met het nummer erachter dat je dan met nummer 2 belt.
En zo voort.

Alleen ik heb geen idee of dit uberhaubt mogelijk is, en als het mogelijk is hoe ik dit zou moeten instellen.

Iemand een idee?

Bedankt alvast _/-\o_
Nobody?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Zo gaat het vast niet werken. Je maakt het jezelf wel enorm ingewikkeld....

Je momet VoIP nummers los zien van het aantal poorten. Een modem kan bijvoorbeeld (als ze dat implementeren) wel 10 nummers hebben en maar twee poorten voor toestellen.

En je nu ISDN2 (gezien de 4 nummers) lijn kan je niet naar BelBudget laten zetten, dat is analoog en je hebt er ADSL op zitten. Die kan dus niet van lijntype veranderen zolang er ADSL op die lijn zit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nee het migreren naar BelBudget gebeurt pas ook op het moment dat ik ADSL2+ van TweakDSL heb, en 3 van de 4 nummers geporterd naar TweakDSL.
Op dat moment heb ik nog 1 nummer op ISDN en dat nummer wordt omgezet naar BelBudget.
Dus dan heb ik 3 VOIP ip nummers en 1 belbudget. Ik wil wel dan met alle 4 de nummers VOIP bellen.

Ik weet dat ik VOIP los moet zien van het aantal poorten, maar ik wil graag weten, hoe ik kan bepalen met welk nummer ik naar buiten bel?

Wat betreft het gedeelte:

"Die kan dus niet van lijntype veranderen zolang er ADSL op die lijn zit."
Dit is voor mij nieuw. Aangezien TweakDSL mij verteld heeft, dat ik mijn ISDN verbinding moet behouden totdat ik TweakDSL heb en 3 nummers heb laten porteren naar TweakDSL en als dat gebeurt is de lijn om laten zetten naar BelBudget. Dit is dus niet mogelijk zeg je?

[Voor 29% gewijzigd door Mister I op 04-02-2006 12:07]

• bjck
Mister I schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:03:
Nee het migreren naar BelBudget gebeurt pas ook op het moment dat ik ADSL2+ van TweakDSL heb, en 3 van de 4 nummers geporterd naar TweakDSL.
Op dat moment heb ik nog 1 nummer op ISDN en dat nummer wordt omgezet naar BelBudget.
Dus dan heb ik 3 VOIP ip nummers en 1 belbudget. Ik wil wel dan met alle 4 de nummers VOIP bellen.
Dit gaat echt niet werken allemaal, zeker niet als je op die ISDN lijn ADSL hebt aangevraagd en niet ernaast op een andere koperlijn.

• Als je 1 nummer weg migreert (porteert naar andere partij) van die ISDN2 lijn heft KPN hem automatisch helemaal op.
• Als je ISDN linesharing hebt kan je niet naar Belbudget, dat is een analoge lijn en dat kan niet omgezet worden als je er ADSL op hebt zitten. ISDN1 zou wel kunnen dan, als hij nog niet is opgeheven (zie punt 1).

Denk goed na en overleg met alle partijen, wat je hier wilt wordt een puinhoop.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:07:
[...]

Dit gaat echt niet werken allemaal, zeker niet als je op die ISDN lijn ADSL hebt aangevraagd en niet ernaast op een andere koperlijn.

• Als je 1 nummer weg migreert (porteert naar andere partij) van die ISDN2 lijn heft KPN hem automatisch helemaal op.
• Als je ISDN linesharing hebt kan je niet naar Belbudget, dat is een analoge lijn en dat kan niet omgezet worden als je er ADSL op hebt zitten. ISDN1 zou wel kunnen dan, als hij nog niet is opgeheven (zie punt 1).

Denk goed na en overleg met alle partijen, wat je hier wilt wordt een puinhoop.
Zie ook mijn edit, maar daar geef je dus al antwoord op eigenlijk hier.
Hoe denk jij dan dat ik het het beste kan doen? (en het liefst voor zo min mogelijk geld ;) )

• bjck
• Belbudget bestaat niet voor ISDN, wel een ISDN1 abonnement. Iets goedkoper en 2 nummers minder dan ISDN2.

• Lijntype 'remigreren' (terug omzetten van ISDN naar analoog) kan niet als er linesharing is (dus ADSL over die lijn).

• Bij mijn weten heft KPN de hele lijn (en abonnement) op als je ook maar 1 nummer porteert naar een andere partij. Of dit nu een hoofdnummer of MSN nummer is van die lijn, maar dit zou je met KPN moeten kunnen kortsluiten.

• Remigreren (wat dus niet kan) kost ook €75 euro, overstappen naar ISDN1 kost een stuk (heel stuk) minder. Maar de maandlasten zijn wel hoger...

Als je nu dus al DSL hebt op die lijn, of wordt al aangelegd kan je BelBudget vergeten. Denk dan na over ISDN1 en daar kunnen twee nummers op zitten. Overleg met KPN wat er gebeurt als je twee nummers zou laten porteren en of ze dan niet je hele abonnement opheffen. Dan ben je ook de andere nummers namelijk kwijt!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
digiben schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:22:
[...]
Ja ik heb het hier nu een paar maanden via budgetphone...werkt allemaal wel goed maar zo af en toe in eens een keer weg en of reboot het modem,al is dat wel heel af en toe in de twee a drie maanden dat ik het gebruik.
Nu heb ik de nieuwe firmware er in en leek goed te gaan .......alleen tot nu net geen verbinding meer bij budgetphone.
Kan ook storing zijn bij budgetphone maar dat zie ik morgen wel .
Laat even alle voip instellingen zo staan en kijken wat die morgen weer doet !!

ps hier nog nooit gehad dat die met op pakken van de telefoon reboot maar zo maar in een gesprek ...zit je een half uur a een uur dan knalt die ineens weg,moet ik wel zeggen dat het heel af en toe is en best wel goed werkt voip .
Het is hier ook een paar keer gebeurd maar ik heb die Zyxel nog niet zolang en dus ook de VoIP nog niet zo lang in gebruik.
Ik probeer nog wel eens wat en kijk of het probleem helemaal te verhelpen is.

Ik ben ook wel benieuwd of er een relatie is met ADSL1 en ADSL2+, ik hoop de komende week toch wel eens over te gaan dus dan weet ik het.

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:26:
[...]

Het is hier ook een paar keer gebeurd maar ik heb die Zyxel nog niet zolang en dus ook de VoIP nog niet zo lang in gebruik.
Ik probeer nog wel eens wat en kijk of het probleem helemaal te verhelpen is.

Ik ben ook wel benieuwd of er een relatie is met ADSL1 en ADSL2+, ik hoop de komende week toch wel eens over te gaan dus dan weet ik het.
Heb je daar bericht over gehad of is het inderdaad hopen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02-2021
bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:23:
Speedtouch modems rapporteren een onmogelijke hoeveelheid errors. Deze stopt na verloop van tijd met oplopen in belachelijke hoeveelheden. Niet je modem herstarten dan, begint het weer opnieuw. Lijkt ook dat een Speedtouch (mogelijk hierdoor) eenpaar keer je lijn opnieuw opbouwt binnen 48 uur, daarna gaat het prima. Tot je modem herstart, begint het weer opnieuw ;)

En bij een 716v5 moet je Web Browsing Interception uitzetten:

[pre]
Het kan in sommige gevallen inderdaad voorkomen dat u niet de snelheid ervaart die u zou moeten hebben. Dit wordt veroorzaakt door de functie Web Browsing Interception. Wanneer u deze functie uitschakeld dan kan dit probleem worden opgelost.

LET OP! Door het uitschakelen van de functie Web Browsing Interception zal de functie Parental Control niet meer werken.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

Onderstaand stappenplan beschrijft hoe u Web Browsing Interception uitschakeld.

# Klik in het menu SpeedTouch op Configuration.
# Klik rechtsboven in de pagina op Configure.
# Blader in de webinterface naar System Configuration.
# Ga naar Web Browsing Interception.
# Zet de Web Browsing Interception op Disabled.
Sorry maar dit helpt bij mij niets (dat mailtje heb ik ook van Speedtouch.nl ontvangen).

Het record bij mij is 5 dagen zonder reconnect, daarna begon hij weer met reconnecten.
De meeste reconnects liggen tussen 1900-2400 uur en tussen 0600-0800 uur.
Gemiddeld heb ik zo'n 4 - 5 reconnects per dag.

Do as I say, don't do as I do.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:14:
• Belbudget bestaat niet voor ISDN, wel een ISDN1 abonnement. Iets goedkoper en 2 nummers minder dan ISDN2.

• Lijntype 'remigreren' (terug omzetten van ISDN naar analoog) kan niet als er linesharing is (dus ADSL over die lijn).

• Bij mijn weten heft KPN de hele lijn (en abonnement) op als je ook maar 1 nummer porteert naar een andere partij. Of dit nu een hoofdnummer of MSN nummer is van die lijn, maar dit zou je met KPN moeten kunnen kortsluiten.

• Remigreren (wat dus niet kan) kost ook €75 euro, overstappen naar ISDN1 kost een stuk (heel stuk) minder. Maar de maandlasten zijn wel hoger...

Als je nu dus al DSL hebt op die lijn, of wordt al aangelegd kan je BelBudget vergeten. Denk dan na over ISDN1 en daar kunnen twee nummers op zitten. Overleg met KPN wat er gebeurt als je twee nummers zou laten porteren en of ze dan niet je hele abonnement opheffen. Dan ben je ook de andere nummers namelijk kwijt!
Dat is inderdaad een optie bedankt :)

Een gedachtenkronkel van mij (geen idee of dit mogelijk is):

Ik laat het hele proces volgende week zaterdag migreren, dus ik heb dan een TweakDSL abbo op mijn ISDN abbo. Vervolgens laat ik de 3 nummers porteren.
Ik vraag aan TweakDSL of ze mijn ADSL signaal willen slopen, maar wel mijn abbo laten voortduren, zodat die nummers behouden blijven. Dan heb ik dus geen ADSL signaal meer op mijn abbo.Ik vraag aan KPN of ze willen remigreren naar een analoge Belbudget lijn. Op het moment dat dat gebeurt is vraag ik aan TweakDSL of ze weer een signaal op de lijn willen zetten. En dan moet het wel werken denk ik zo?

Of is dit niet te doen?

--------------

Stel dat het dalijk allemaal werkt en dergelijke. Ik heb 4 nummers over VOIP.
Hoe kan ik dan op mijn Copperjet instellen met welk nummer ik naar buiten bel?

[Voor 6% gewijzigd door Mister I op 04-02-2006 12:47]

• bjck
Mister I schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:36:
[...]

Dat is inderdaad een optie bedankt :)

Een gedachtenkronkel van mij (geen idee of dit mogelijk is):

Ik laat het hele proces volgende week zaterdag migreren, dus ik heb dan een TweakDSL abbo op mijn ISDN abbo. Vervolgens laat ik de 3 nummers porteren.
Ik vraag aan TweakDSL of ze mijn ADSL signaal willen slopen, maar wel mijn abbo laten voortduren, zodat die nummers behouden blijven. Dan heb ik dus geen ADSL signaal meer op mijn abbo.Ik vraag aan KPN of ze willen remigreren naar een analoge Belbudget lijn. Op het moment dat dat gebeurt is vraag ik aan TweakDSL of ze weer een signaal op de lijn willen zetten. En dan moet het wel werken denk ik zo?

Of is dit niet te doen?
Hangt er vanaf of ze dat willen doen. Het slopen en weer aanleggen van een DSL signaal kost ook geld natuurlijk. Dit is ergens een beetje gelijk aan een verhuizing, alleen is het op dezelfde lijn weer aanleggen. Dit zou je kunnen overleggen met de helpdesk natuurlijk.

Let wel op dat na het slopen van je DSL signaal KPN al minimaal 5 werkdagen nodig heeft voor de remigratie en daarna je weer een DSL aanleg krijgt van 1 a 2 weken ook.
Stel dat het dalijk allemaal werkt en dergelijke. Ik heb 4 nummers over VOIP.
Hoe kan ik dan op mijn Copperjet instellen met welk nummer ik naar buiten bel?
Ik ken de Copperjet niet goed en zeker de telefonie mogelijkheden niet met VoIP wat ze kunnen en niet kunnen.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:52:
[...]

Hangt er vanaf of ze dat willen doen. Het slopen en weer aanleggen van een DSL signaal kost ook geld natuurlijk. Dit is ergens een beetje gelijk aan een verhuizing, alleen is het op dezelfde lijn weer aanleggen. Dit zou je kunnen overleggen met de helpdesk natuurlijk.

Let wel op dat na het slopen van je DSL signaal KPN al minimaal 5 werkdagen nodig heeft voor de remigratie en daarna je weer een DSL aanleg krijgt van 1 a 2 weken ook.

[...]

Ik ken de Copperjet niet goed en zeker de telefonie mogelijkheden niet met VoIP wat ze kunnen en niet kunnen.
Enorm bedankt _/-\o_
Ik ga volgende week wel overleggen met beide partijen en ik hou je op de hoogte :)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:34
Wildfire schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:25:
[...]
Er wordt gezegd dat de snelheidscap (max. 10mbit/sec) nog niet is geïmplementeerd dus tot aan dat tijdstip is het natuurlijk een beetje weggegooid geld.
Ah, dát verklaart het dus. :) Mijn modem traint in op ongeveer 13mbit, lijkt me een beetje zonde om voor 3 mbit/s extra snelheid € 10 per maand te betalen. :P

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 20:08
Zondagskindje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:29:
[...]

Ik heb het een aantal paginas eerder al gepost maar door al die upgrade verhalen van de TIS klanten is het misschien niet opgevallen.

Ik ben laatst overgestapt van Demon en wacht nu nog op de upgrade van ADSL1 naar 2+. Van de week kreeg ik een email dat de verwachte opleverdatum 08-02 is. Gezien het feit dat ik al een maand op het tweak netwerk zit ga ik ervan uit dat dit om de upgrade naar ADSL2+ gaat.

Het gaat hier om de stap van ADSL1 8mbit naar B10 (10 mbit) via BBned. Ik denk dat je dus vanzelf een email krijgt wanneer je aan de beurt bent.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Kid_E schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:15:
[...]

Ik heb het een aantal paginas eerder al gepost maar door al die upgrade verhalen van de TIS klanten is het misschien niet opgevallen.

Ik ben laatst overgestapt van Demon en wacht nu nog op de upgrade van ADSL1 naar 2+. Van de week kreeg ik een email dat de verwachte opleverdatum 08-02 is. Gezien het feit dat ik al een maand op het tweak netwerk zit ga ik ervan uit dat dit om de upgrade naar ADSL2+ gaat.

Het gaat hier om de stap van ADSL1 8mbit naar B10 (10 mbit) via BBned. Ik denk dat je dus vanzelf een email krijgt wanneer je aan de beurt bent.
En wanneer heb jij de upgrade aangevraagd?
Dan heb ik een indicatie :)

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38
bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:23:
Speedtouch modems rapporteren een onmogelijke hoeveelheid errors. Deze stopt na verloop van tijd met oplopen in belachelijke hoeveelheden. Niet je modem herstarten dan, begint het weer opnieuw. Lijkt ook dat een Speedtouch (mogelijk hierdoor) eenpaar keer je lijn opnieuw opbouwt binnen 48 uur, daarna gaat het prima. Tot je modem herstart, begint het weer opnieuw ;)

En bij een 716v5 moet je Web Browsing Interception uitzetten:
Thx! Errors zijn verdwenen. Mijn modem traint nu in op 1.003 / 20.834, Scheelt toch weer 3 mbit :9

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 20:08
Zondagskindje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:26:
[...]

En wanneer heb jij de upgrade aangevraagd?
Dan heb ik een indicatie :)
Ik heb geen upgrade aangevraagd B)

Ik kwam van Demon en ben naar B10 overgestapt. Sinds 03-01 verbinding via tweak op 8mbit. En zover ik het begrijp volgende week de stap naar ADSL2+ :>

Anoniem: 111186

Ik weet dat modem's of kabeltje kan uit maken in snelheid maar hoe zit met de splitters.
Is daar ook verschiel in met een noname spliter of een alcatel ADSL splitter.
Alcatel splitter
http://www.keyshop.nl/easyshopmaker/e10_25.jpg
Sitecom splitter
http://data.icecat.biz/img/norm/high/139039-1882.jpg
Trust splitter
http://www.sallandautomatisering.nl/files/11309.gif

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 04-02-2006 14:08]

• bjck
Een splitter doet niets tussen 'line' en 'dsl' eigenlijk. Die Alcatel splitter is door LEA gefabriceerd en zijn een van de betere bij mijn weten ook. Ik zou daar meer op inzetten dan op die van sitecom ;)

Gewoon zonder splitter testen, is je lijn dan veel beter dan is het of dat ene kabeltje dat je minder gebruikt of je splitter die iets verlies geeft op signaal.

• E-jey
  • Niet online
Ik ben ook overgezet. Ik haal maar 1200k/sec. Valt natuurlijk toch een beetje tegen. Het viel me op dat ik met 900k aan het downloaden was ipv 850. Dus ik modem opnieuw aan en uit doen. Nu haal ik dus 1200k. Ik ga maar even met een laptop bij de meter kast zetten. Kijken of het dan sneller gaat. Ik woon overigens tussen de 700 en 1000 meter van de centrale.

• bjck
Altijd goed om het nog eens na te lopen en zeker voor ADSL2+ kan het veel uitmaken om het netjes en kort bij je ISRA aan te sluiten. Geen lange verleng stukken tussen ISRA --> splitter --> modem, geen vertakkingen die ongebruikt zijn. Dat stukje gewoon netjes, kort, optimaal aansluiten.

Zie een paar pagina's terug iemand die 3Mbps won door modem andere plaats aan te sluiten ..

En als je een ZyXEL2602R hebt moet je even geduld hebben. Daar komt nog nieuwe firmware voor zodat je wel optimaal van de snelheid kan genieten. Ook je linesync snelheid wordt nog beter dan.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 04-02-2006 15:18]

• E-jey
  • Niet online
ik zit nu naast de meterkast. Ik haal nog steeds exact de zelfde snelheid. Ik heb wel al de firmware van de tweakdsl site afgehaald en alles opnieuw ingesteld. Ik heb een 2602R, hopelijk brengt de nog nieuwere firmware betere snelheden. Ik had toch op meer snelheid gehoopt omdat ik redelijk dicht bij de centrale woon. Maja het blijft een luxeprobleemtje :)

Bjck, bedankt voor alle info en hulp die je constant geeft.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

E-jey schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:44:
ik zit nu naast de meterkast. Ik haal nog steeds exact de zelfde snelheid. Ik heb wel al de firmware van de tweakdsl site afgehaald en alles opnieuw ingesteld. Ik heb een 2602R, hopelijk brengt de nog nieuwere firmware betere snelheden. Ik had toch op meer snelheid gehoopt omdat ik redelijk dicht bij de centrale woon. Maja het blijft een luxeprobleemtje :)

Bjck, bedankt voor alle info en hulp die je constant geeft.
volgens mij maakt een kabel lengte niet veel uit. ik heb 10 meter wit snoer.. plat, en haal op 8 mbit.. 810 kb per sec. download.. das het zelfde als ik bij de meterkast ga zitten..

You are NIJL-ed!

• bjck
Nijl schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:19:
[...]

volgens mij maakt een kabel lengte niet veel uit. ik heb 10 meter wit snoer.. plat, en haal op 8 mbit.. 810 kb per sec. download.. das het zelfde als ik bij de meterkast ga zitten..
Je hebt twee snelheden waar je naar kan/moet kijken. De linesync snelheid en de 'behaalde snelheid'.

Je behaalde snelheid zal nooit hoger zijn dan je linesync natuurlijk. Maar je linesync kan wel veel beter worden door je modem toch op de juiste plaats aan te sluiten. Een verleng kabel is niet een groot probleem, mits deze maar 1 stuk is en de juiste type kabel en de koppelingen optimaal zijn.

Zoals eerder in dit topic iemand die meerdere wandcontact dozen achter elkaar heeft zitten in een soort 'slinger' en modem op de laatste aansluit maakt veel verschil met die 'slinger' los koppelen en dan modem direct op ISRA.

Dan mis je heel veel koppelingen en loze aftakkingen immers.

Nu is het met de ZyXEL2602R nog een beetje anders. Die mist nog wat snelheid op de linesync door de oudere firmware en de snelheid zal ergens stagneren bij 12Mbps in routermode als de linesync wel hoger is. Dit komt goed binnenkort mailde ZyXEL al ook voor de 2602R versie net als nu al de H(W) versie.

edit:

.oisyn in "TweakDSL *new and/or improved* deel 18"

Hier het voorbeeld (was even ver terug bladeren).

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 04-02-2006 16:26]

• Nijl

Nijl

bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:24:
[...]

Je hebt twee snelheden waar je naar kan/moet kijken. De linesync snelheid en de 'behaalde snelheid'.

Je behaalde snelheid zal nooit hoger zijn dan je linesync natuurlijk. Maar je linesync kan wel veel beter worden door je modem toch op de juiste plaats aan te sluiten. Een verleng kabel is niet een groot probleem, mits deze maar 1 stuk is en de juiste type kabel en de koppelingen optimaal zijn.

Zoals eerder in dit topic iemand die meerdere wandcontact dozen achter elkaar heeft zitten in een soort 'slinger' en modem op de laatste aansluit maakt veel verschil met die 'slinger' los koppelen en dan modem direct op ISRA.

Dan mis je heel veel koppelingen en loze aftakkingen immers.

Nu is het met de ZyXEL2602R nog een beetje anders. Die mist nog wat snelheid op de linesync door de oudere firmware en de snelheid zal ergens stagneren bij 12Mbps in routermode als de linesync wel hoger is. Dit komt goed binnenkort mailde ZyXEL al ook voor de 2602R versie net als nu al de H(W) versie.

edit:

.oisyn in "TweakDSL *new and/or improved* deel 18"

Hier het voorbeeld (was even ver terug bladeren).
ja ok daar zit wat in :) als ik op 24mbit zit, herhaal ik de testen, ook met kabels. ik heb drie soorten splitters.

1. alcatel speedtouch (is geleverd bij de PRO)
2. asus splitter, bij tweakdsl BBNED asus adsl1 8 mbit geleverd
3. splitter speedtouch 716 v5 TISCALI 8/24 mbit

ik heb ook UTP liggen vanaf de meterkast, een telefoon lijn

ik kan dus testen wat de invloeden zijn :)

You are NIJL-ed!

• gakkethijs
mijn dsl lampje ging net voor een kwartier er uit :( naja hopen dat hier bij blijft

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:02:
Ik weet dat modem's of kabeltje kan uit maken in snelheid maar hoe zit met de splitters.
Alcatel splitter
Ikzelf heb de sitecom splitter. Ik merkt wel een verschil met de splitter die ik van tweak kreeg bij mijn abbo. De sitecom gaf een beetje betere resultaat. Al moet ik zeggen dat het in de [mierenneuk] modus is. :P

To boldly go where no man has gone before...

• Anoniem: 150297
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb sinds 2 dagen nu ook mijn upgrade van TisAdsl2,ik haal hele mooie snelheden denk ik zo.
Ik zit 2100 meter van de centrale vandaan,en haal op de newsgroepen 1750Kb/sec(nu niet wat volgens mij is er een storing). Modem traint op 969/16776.
Had er een tijdje geleden over met BJCK,over de afstand van mijn centrale,maar mag best tevreden zijn met dit,ik had het namelijk wat lager verwacht.BTW woon wel in een nieuwbouwwijk,dus misschien goed ivb nieuwe koperdraad naar de centrale. :Y) ;)

• Smooth2K

Smooth2K

Ik heb geen splitter
Gaat als een zonnetje

• E-jey
  • Niet online
Ik heb me firewall uitgezet. Nu haal ik 1350k/sec ipv 1100. Toch een leuke vooruitgang. Hopelijk komt de nieuwe firmware snel uit. Misschien is het handig om een lijstje te maken van zaken waar de trage verbinding aan kan liggen. Die kun je dan in de startpost zetten.

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:29:
[...]

Nee ik heb nog geen bericht gehad van TweakDSL maar wacht dus nog om omgezet te worden naar een B10. De modem heb ik al (Zyxel 2602HW) incl. splitter en kabeltjes, betaald heb ik ook al. De centrale is aangepast met ADSL2+ dus het enige wat nog moet gebeuren is het profiel aanpassen.
Ik neem aan dat dit een vrij simpele handeling is en dat hiervoor geen monteur naar een centrale hoeft te rijden.
TweakDSL heeft toegezegd dat dit uiterlijk half februari uitgevoerd zou moeten zijn. Dat is volgende week dus ongeveer. Ik ben wel benieuwd of men in één keer alle profielen gaat aanpassen of dat dit ook in fases gaat gebeuren.
Het kan ook zijn dat het in volgorde van bestellen gaat. Ik weet het echt niet. Ik heb eind december besteld, dus misschien zegt dat nog iets.

• HoppyF
Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:02:
Alcatel splitter
Ik heb hier een "gecertificeerde" splitter welke door TweakDSL is geleverd met het migratie pakket naar ADSL2+. Het is een Valadis PF270AA.

Geen plaatje helaas maar het is een klein kastje met drie rj45 rj11aansluitingen, twee aansluitingen hiervan kunnen ook aangesloten worden met een losse draadjes. (er zitten 2 gaatjes naast elkaar waar je de draadjes in kunt steken).

[Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 04-02-2006 23:38. Reden: rj11 en rj45 is niet hetzelfde!!!]

• FeTT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-03 16:50
Yeah,

vanmiddag rond een uur of 4 overgegaan. Up 988, down 18.836. Valt een beetje tegen omdat ik op 107 meter van de centrale woon. Morgen maar eens kabeltje van ISRA naar modem vervangen.

System specs

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:38:
[...]

Ik heb hier een "gecertificeerde" splitter welke door TweakDSL is geleverd met het migratie pakket naar ADSL2+. Het is een Valadis PF270AA.

Geen plaatje helaas maar het is een klein kastje met drie rj45 aansluitingen, twee aansluitingen hiervan kunnen ook aangesloten worden met een losse draadjes. (er zitten 2 gaatjes naast elkaar waar je de draadjes in kunt steken).
De grootste fout die men dan weer gaat maken alleen is dat je gaat proberen een plat telefonie snoertje te strippen en die losse mini koperdraadjes (met die nylon vezeltjes ertussen) in zo'n gaatje te proppen.

Deze snoertjes zijn alleen en specifiek alleen voor RJ11 plugjes bedoeld, niet om onder klemmetjes of schroefjes vast te maken. Je kijkt er naar en het valt allemaal al uit elkaar immers als je het stript zo'n snoertje ;)

@ HoppyF

Met het testen van splitters laat je dan wel je modem bij elke splitter even 3 tot 5x opnieuw intrainen en pak je daar het gemiddelde van? Anders ga je uitspraken doen en conclussies trekken die er helemaal niet zijn en door toevalligheid totstand komen.

@ TheSixt

Als een nieuwbouwwijk op een reeds bestaande centrale is aangesloten kan het best zijn dat tot aan een kabelverdeelstation er gebruik gemaakt is van de reeds aanwezige kabel. Dan is alleen het laatste stuk nieuw immers. Nieuwbouwwijken liggen meestal aan de rand van bestaande bouw waar een/de/die centrale ergens in het midden staat, lijnen zijn dan vaak al langer naar nieuwbouw wijken toe. Die 16Mbps is behoorlijk netjes mijn inziens. Bevalt wel blijkbaar dus, je werd aardig ongeduldig als ik het topic terug lees de laatste week ;)
FeTT schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:18:
Yeah,

vanmiddag rond een uur of 4 overgegaan. Up 988, down 18.836. Valt een beetje tegen omdat ik op 107 meter van de centrale woon. Morgen maar eens kabeltje van ISRA naar modem vervangen.
ADSL2+ werkt niet zo dat het afloopt netjes van 24Mbps naar 16Mbps met kabel lengte van 0 naar 1500 meter toe. Eigenlijk zie je dat tussen 20 en 24Mbps bijna een zeldzaamheid is en alleen op de bijna 'perfecte' koperlijnen te halen is met beperkte lengte. Je bent meer aangewezen op de kwaliteit op korte lijnen en er is maar weinig nodig om van 20 naar 18 te gaan al.

Als je naast de centrale woont kan je nog de 'pech' hebben dat je lijn eerst naar een verdeelstation ergens in de wijk gaat en daarna pas via een kleinere kabel door je straat komt waar jij aan zit. Dan heb je toch nog 1000m koperlijn ipv de 107 meter die het wandelen is. In de centrales zelf heb je ook nog eens soms wel 200 meter lijn voordat het naar buiten gaat natuurlijk.

ADSL2+ maakt gebruik van de hogere frequenties en daar zie je in dat de laatste 8Mbps heel snel weg kan vallen toch. Rond de 16Mbps komt als ik het zo lees iedereen een beetje gemiddeld wel.

En misschien zou een ander modem er al meer uit halen uit die lijn. Of als je een ZyXEL 2602R hebt dat je met de komende firmware nog een aardig stukje snelheid wint.

[Voor 36% gewijzigd door bjck op 04-02-2006 20:29]

Anoniem: 85656

FeTT schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:18:
Yeah,

Hmm blijbaar gaat het overzetten echt per gebruiker een niet per centrale. Ik zit op 175 meter van diezelfde centrale, maar mijn 716v5WL traint nog steeds op 7776/1024.
Ik vind je snelhheid overigens nog best redelijk, maar je kan altijd een nieuw kabeltje proberen, of je modem dichter op het isra zetten.

Anoniem: 111186

Is er ergens site waar ze test hebben van adsl modem's ik heb er 1 gehad jaartje terug ging toen om, adsl 1 modem's en daar zat best verschil tussen die modem's.
Zou wel makelijk zijn maar voor de modem's van nu voor adsl2+ B) .

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:28:
[...]

Nee ik heb nog geen bericht gehad van TweakDSL maar wacht dus nog om omgezet te worden naar een B10. De modem heb ik al (Zyxel 2602HW) incl. splitter en kabeltjes, betaald heb ik ook al. De centrale is aangepast met ADSL2+ dus het enige wat nog moet gebeuren is het profiel aanpassen.
Ik neem aan dat dit een vrij simpele handeling is en dat hiervoor geen monteur naar een centrale hoeft te rijden.
TweakDSL heeft toegezegd dat dit uiterlijk half februari uitgevoerd zou moeten zijn. Dat is volgende week dus ongeveer. Ik ben wel benieuwd of men in één keer alle profielen gaat aanpassen of dat dit ook in fases gaat gebeuren.
Het kan ook zijn dat het in volgorde van bestellen gaat. Ik weet het echt niet. Ik heb eind december besteld, dus misschien zegt dat nog iets.
Ik heb nog niets ontvangen. Ik zit dan ook niet op een modem te wachten, want ik heb al 1 die geschikt is voor ADSL2+. Het is gewoon afwachten wanneer ik aan de beurt ben.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In juni kan ik overstappen naar een andere internet-aanbieder (wat dus TweakDSL gaat worden), bij die overstap wil ik meteen mijn ISDN-lijn opzeggen.

Mijn inziens is het dan het verstandigst om een 'kaal koper'-lijn naast mijn ISDN-lijn in gebruik te nemen, om te voorkomen dat ik zonder internet kom te zitten. Daarnaast wil ik mijn hoodnummer van mijn ISDN-lijn mee overnemen naar VoIP.

Is het idd het verstandigst om eerst een 'kaal koper'-lijn te regelen, voordat ik ISDN-lijn op ga zeggen? En is het met het oog op de financieën verstandig om dit op deze manier te doen?

[Voor 6% gewijzigd door pven op 04-02-2006 22:27]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Over het algemeen is het iets goedkoper om Belbudget te nemen in plaats van kaalkoper. Het voordeel is dat je dan ook nog een extra (belbudget) telefoonnummer krijgt dat je kunt gebruiken mocht VoIP down zijn.

Nadeel is dat je dan alsnog een rekening van KPN krijgt, naast TweakDSL. In het geval van kaalkoper krijg je alleen nog maar een rekening van TweakDSL.

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:15:
[...]

Ik heb nog niets ontvangen. Ik zit dan ook niet op een modem te wachten, want ik heb al 1 die geschikt is voor ADSL2+. Het is gewoon afwachten wanneer ik aan de beurt ben.
Heb je wel een modem besteld dan?
Ik heb gekozen voor de Zyxel omdat er ook draadloos op zit + VoIP.
Kost wel wat meer maar goed die extra's ga ik ook wel gebruiken.
Ik had ook gevraagd aan TweakDSL om die modem alvast te versturen, dat is ook wel handig omdat ik nu met mijn ADSL1 lijn ook de extra's al kan gebruiken. Ik heb nu ca 3 weken geleden de modem ontvangen en dat gaat dus wel goed zo.
Zodra men het profiel aanpast zal de modem wel een reset doen en op de ADSL2+ snelheid trainen.
Dat merk ik dan vanzelf.
Eigenlijk zit ik niet eens zo zeer om de snelheid te springen maar meer om de prijsverlaging naar Euro 34,95 per maand ipv. 59,95. Hoe eerder hoe beter dus.
Maar daar zal BBned + TweakDSL wel anders over denken .... Elke week langer uitstel is kassa!

• FeTT
Anoniem: 85656 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:31:
[...]

Hmm blijbaar gaat het overzetten echt per gebruiker een niet per centrale. Ik zit op 175 meter van diezelfde centrale, maar mijn 716v5WL traint nog steeds op 7776/1024.
Ik vind je snelhheid overigens nog best redelijk, maar je kan altijd een nieuw kabeltje proberen, of je modem dichter op het isra zetten.
Ja natuurlijk mag ik niet klagen, ik ken de beperkingen van ADSL2+ maar als ik de centrale in de straat heb staan dan mag je wel op het beste hopen natuurlijk....

Modem staat naast ISRA, zonder splitter (kaalkoperlijn), maar het telefoonkabeltje waarmee ie is ingeplugd heb ik ergens uit een oude doos en is iets meer dan een meter lang. Ik ga dus nog wel op zoek naar een technisch iets verantwoorder kabeltje en dan kijk ik even wat t wordt.

En Bart, ik heb een 716v5WL...laatste firmware (5.4.0.11).

System specs

Anoniem: 167608

Sinds mijn geactiveerde adsl2 lijntje kan ik online gamen wel vergeten.

ping van 150 (was tussen de 90 en 110 op mijn amerikaanse gameservers) en een FPS van 40 (was 100)
Ik heb een zyxel 2602R-61, firewall uit.

Modem staat op 17.000 nogwat down en 1000 up. Maar downloaden gaat niks sneller dan met 8Mbit.
Speedtests zeggen ook dat ik maximaal een 9Mbit lijn heb, en meestal ver daaronder zelfs. Zo rond de 5Mbit.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 167608 op 05-02-2006 00:01. Reden: toevoeging]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik ben ook over,

Centrale: Tb-Reh
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2421 meter

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 996 / 15302

Properties
Output Power (dBm) up/down = 0.0 / 23.0
Attenuation (dB) up/down = 12.0 / 34.5
Noise Margin (dB) up/down = 6.5 / 7.0

Ik heb een Speedtouch 516.
Splitter en modem staan ver weg van ISRA, dus ik ga dat zeker nog even optimaliseren.

Maar mijn god, wat is dat lastig om bovenstaande gegevens te krijgen. Heb de speedtouch-kabel uit m'n router moeten halen en rechtstreeks aan m'n computer moeten hangen, en toen nog mijn IP vast zetten op 10.0.0.1 Kan dat niet makkelijker?

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:44:
[...]
Eigenlijk zit ik niet eens zo zeer om de snelheid te springen maar meer om de prijsverlaging naar Euro 34,95 per maand ipv. 59,95. Hoe eerder hoe beter dus.
Maar daar zal BBned + TweakDSL wel anders over denken .... Elke week langer uitstel is kassa!
reden dat ik vertrokken ben bij bbned. Triest geheel in mijn ogen
Vatt schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:09:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2421 meter

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 996 / 15302
wonderlijn heb je daar :)

[Voor 27% gewijzigd door kamphuis op 05-02-2006 00:18]

• bjck
Jawel, maar dan moet je de Speedtouch als router instellen en gebruiken met een switch in plaats van een losse router.

Of je losse router zou je naast het dhcp verkruigen van een WAN/internet IP ook nog een statisch IP moeten kunnen geven in de range van de Speedtouch. Maar eigenlijk kunnen bij mijn weten geen van de verkrijgbare consumenten router(tjes) dit. Zelfs in Windows kan het niet om naast DHCP nog een statisch tweede IP te configureren. Enige waar ik het zou verwachten als mogelijkheid is in de Linksys WRT producten, maar dan niet gewoon in de webinterface als keuze optie.

• Quakie

Quakie

quakelen

:S Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt....ineens is mijn lijn dood, echter ook mijn interne netwerk.
Ik kon niet in mijn speedtouch komen via web of via telnet.
Alles branden goed op de speedtouch en zag er normaal uit.
Helaas was ik dus genoodzaakt om modem uit aan te zetten. Ik ga dus weer van vooraf alle disconnects meemaken nu.
Hij doet het weer maar toch?

Iemand ook meegemaakt?
Is er een fix voor? Kijk dat je even geen internet hebt ala... maar als heel je netwerk plat ligt word je toch een beetje droevig...

• Nijl

Nijl

Quakie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:36:
:S Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt....ineens is mijn lijn dood, echter ook mijn interne netwerk.
Ik kon niet in mijn speedtouch komen via web of via telnet.
Alles branden goed op de speedtouch en zag er normaal uit.
Helaas was ik dus genoodzaakt om modem uit aan te zetten. Ik ga dus weer van vooraf alle disconnects meemaken nu.
Hij doet het weer maar toch?

Iemand ook meegemaakt?
Is er een fix voor? Kijk dat je even geen internet hebt ala... maar als heel je netwerk plat ligt word je toch een beetje droevig...
heb ik ook gehad gisteren, de 1e keer met de nieuwe firmware.. de oudere deed dit constant..

You are NIJL-ed!

• Quakie

Quakie

quakelen

Enige idee hoe het komt? Komt het voor bij bepaalde handelingen? zoals max download en ineens je netwerk belasten ofzo? Ben al niet vreden over de LAN krachten van dit apart.

BAH geef mij maar gewoon een simpele modem... die werkt.. of die werkt niet...

Ik draai:

Software Release: 5.3.3.4

Software Variant: AA

Boot Loader Version: 1.0.1

• Nijl

Nijl

Quakie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:45:
Enige idee hoe het komt? Komt het voor bij bepaalde handelingen? zoals max download en ineens je netwerk belasten ofzo? Ben al niet vreden over de LAN krachten van dit apart.

BAH geef mij maar gewoon een simpele modem... die werkt.. of die werkt niet...

Ik draai:

Software Release: 5.3.3.4

Software Variant: AA

Boot Loader Version: 1.0.1
nee geen verklaring voor.. misschien heb ik een piek gehad in het stroomnet.. en heb jij dat ook even gehad..

You are NIJL-ed!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja misschien is dat het..

R5.4.0 voor VoIP-SIP zie ik op www.speedtouch.nl staan onder 716v5.

Is dit laatse goede versie? Zal ik die erin pompen? Helaas moet ik opnieuw configuren en gezien eerste keer het nou ook niet al te vlot ging doe ik het liever niet...
Zoals ik het lees is het meer voor VoIP settings ofzo.

• bjck
Ze adviseren nu expliciet om modem na het upgraden te resetten naar de fabrieks instellingen en opnieuw in te stellen. Als je firmware update van adsl modem/routers adviseert eigenlijk altijd iedereen het. Mijn ervaring als je het toch niet doet is altijd vreemde klachten en vastlopers kan prima in dat rijtje.

Opnieuw instellen kan niet heel moeilijk zijn. Gewoon die nieuwe configuratie tool klaar hebben op je Pc en gaan. Speedtouch rechtstreeks aan je PC natuurlijk eventjes en desnoods een vast IP geven in dezelfde reeks. Resetten naar de defaults moet je wel in de webinterface down en kan niet met de configuratie tool (helaas dat niet alles gewoon kan in de web interface bij de ST).

Blijft het zo kan je hem altijd nog als alleen modem gebruiken met een losse router. Echter had je dan net zo goed de veel goedkopere 516 kunnen kopen en maak je alle functies onbruikbaar van de 716....

Meldt klachten met duidelijke beschrijving ook altijd bij Speedtouch support! Anders kunnen ze het ook niet oplossen immers ;)

Maar eerst hun laatste software en resetten naar de fabrieks instellingen natuurlijk. (en niet daarna weer een opgeslagen config terug zetten, dan doe je het weer te-niet). Anders gaan ze dat adviseren ;)

[Voor 17% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 01:00]

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:44:
[...]

Heb je wel een modem besteld dan?
Ik heb gekozen voor de Zyxel omdat er ook draadloos op zit + VoIP.
Kost wel wat meer maar goed die extra's ga ik ook wel gebruiken.
Ik had ook gevraagd aan TweakDSL om die modem alvast te versturen, dat is ook wel handig omdat ik nu met mijn ADSL1 lijn ook de extra's al kan gebruiken. Ik heb nu ca 3 weken geleden de modem ontvangen en dat gaat dus wel goed zo.
Zodra men het profiel aanpast zal de modem wel een reset doen en op de ADSL2+ snelheid trainen.
Dat merk ik dan vanzelf.
Ik heb geen modem besteld. Je "krijgt" de Copperjet 816-2P, voor die € 89,95, er automagisch bij.
Zoals altijd denken wij het zelfde want de prijsverlaging vind ik ook belangrijker dan de snelheid. Ik betaal nu € 69,95 en ik wil wel € 20,- (TweakDSLB16WO) naar beneden.
Dus wat mij betreft mag het morgen gaan gebeuren. :Y)

• Quakie

Quakie

quakelen

Oke net een support form ingevuld. Man wat haat ik die dingen... de gekste dingen willen ze weten, maar nog net je pincode niet. Ik kreeg geen bevestiging van verzending dus ik hoop maar dat het goed gegaan is.

Ik neem aan dat hetzelfde config tool is dat jij bij mij gebruikt hebt, begin dit jaar?

Ik zal het vanavond eens gaan doen, hopelijk is het iets verbeterd.

Nou sinds do/vrij VoIP aan de praat gekregen en ik vind gratis bellen ook wel lekker :P
Nu had ik wel wat anders in mijn hoofd en gaat een beetje offtopic ben ik bang.

/offtopic/
Dacht aan het volgende:

speedtouch modem/router - SMC router as switch - naar 3 pcs via 100Mbit
(eigenlijk zoals het nu is)
daarnaast elke pc voorzien van een crosscable en die naar elkaar trekken. Een deze dagen komt er een nieuwe pc en ik zorg er voor dat deze twee gigalans heeft... Bovenstaande wil ik dan gebruiken voor internet (100Mbit nic in elke pc naast 1000Mbit) en daarnaast cross voor interne netwerk.

Nu heb ik dit ongeveer ook nu op mijn laptop (100Mbit en 54Mbit (heheehe haal draaid los eergisteren ook 2000kB)), maar daar gaat ie over naar mijn draadloos terwijl draadje erin zit en kan nergens vinden waar ik kan instellen dat draad voor draadloos gaat.

Is bovenstaande te bouwen? Tis een hobby dus moet wel tegen normale prijzen te doen zijn. Ik denk dat ik hiermee een snelle lan bouwt en mijn internet niet in de weg zit. Komen raid0 dingen in pcs dus het zou theoretisch heel heel erg snel moeten zijn

• Nijl

Nijl

moet het modem nog gereset worden ofzo> of gaat je profiel automatisch om>

You are NIJL-ed!

• Quakie

Quakie

quakelen

Met de speedtouch gaat het automatisch. Ik heb wel modem gereset erna en hij trainde 4Mbit hoger in. ;)

[Voor 4% gewijzigd door Quakie op 05-02-2006 12:36]

• bjck
Quakie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:46:
Oke net een support form ingevuld. Man wat haat ik die dingen... de gekste dingen willen ze weten, maar nog net je pincode niet. Ik kreeg geen bevestiging van verzending dus ik hoop maar dat het goed gegaan is.

Ik neem aan dat hetzelfde config tool is dat jij bij mij gebruikt hebt, begin dit jaar?

Ik zal het vanavond eens gaan doen, hopelijk is het iets verbeterd.

Nou sinds do/vrij VoIP aan de praat gekregen en ik vind gratis bellen ook wel lekker :P
Nu had ik wel wat anders in mijn hoofd en gaat een beetje offtopic ben ik bang.

/offtopic/
Dacht aan het volgende:

speedtouch modem/router - SMC router as switch - naar 3 pcs via 100Mbit
(eigenlijk zoals het nu is)
daarnaast elke pc voorzien van een crosscable en die naar elkaar trekken. Een deze dagen komt er een nieuwe pc en ik zorg er voor dat deze twee gigalans heeft... Bovenstaande wil ik dan gebruiken voor internet (100Mbit nic in elke pc naast 1000Mbit) en daarnaast cross voor interne netwerk.

Nu heb ik dit ongeveer ook nu op mijn laptop (100Mbit en 54Mbit (heheehe haal draaid los eergisteren ook 2000kB)), maar daar gaat ie over naar mijn draadloos terwijl draadje erin zit en kan nergens vinden waar ik kan instellen dat draad voor draadloos gaat.

Is bovenstaande te bouwen? Tis een hobby dus moet wel tegen normale prijzen te doen zijn. Ik denk dat ik hiermee een snelle lan bouwt en mijn internet niet in de weg zit. Komen raid0 dingen in pcs dus het zou theoretisch heel heel erg snel moeten zijn
D'r staat een nieuwe config tool op speedtouch.nl die ook geschikt is voor de nieuwe 5.4 firmware versie. Wat ik begrijp is dat nu ook als je Tiscali kiest (qua instellingen heb je die nodig natuurlijk) ook de 'Webbrowser interception' die zo lekker vertraagt nu uit staat default.

En waarom een aparte netwerk connectie tussen de PC's? Als alle PC's in een switch hangen is dat exact hetzelfde effect. En als je echt vlot wil tussen de PC's kan je beter een Gigabit switch aanschaffen en die tussen je modem en je PC's hangen. Dus alle PC's in de Gbit swtitch en die met 1 link naar een ethernet poort van je Speedtouch.

Speedtouch gewoon het router werk laten doen.
Nijl schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:28:
moet het modem nog gereset worden ofzo> of gaat je profiel automatisch om>
Modem trained opnieuw in vanzelf op dat moment met TisDSL.

[Voor 18% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 12:40]

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:38:
[...]

D'r staat een nieuwe config tool op speedtouch.nl die ook geschikt is voor de nieuwe 5.4 firmware versie. Wat ik begrijp is dat nu ook als je Tiscali kiest (qua instellingen heb je die nodig natuurlijk) ook de 'Webbrowser interception' die zo lekker vertraagt nu uit staat default.

En waarom een aparte netwerk connectie tussen de PC's? Als alle PC's in een switch hangen is dat exact hetzelfde effect. En als je echt vlot wil tussen de PC's kan je beter een Gigabit switch aanschaffen en die tussen je modem en je PC's hangen. Dus alle PC's in de Gbit swtitch en die met 1 link naar een ethernet poort van je Speedtouch.

Speedtouch gewoon het router werk laten doen.

[...]

Modem trained opnieuw in vanzelf op dat moment met TisDSL.
Mooi ga ik even die nieuwe config tool pakken voor vanavond..

Oke misschien begrijp ik het verkeerd dan. Ik dacht omdat die SMC nu als switch gaat dat alles eerst naar de speedtouch ging en daarna terug naar SMC om vervolgens door te sturen naar juiste PC. Als ik die zou vervangen door een Gigaswitch zou het nog via de speedtouch gaan en dus 100Mbit. Ik ben niet tevreden over de router mogelijkheden van de speedtouch en wil die zeg maar buiten sluiten door de cross netwerkje. Dus ik zie het verkeerd?

Edit: oja, en heb WiFi nodig voor mijn laptop. Zover ik weet zijn er geen betaalbare 1000Mbit router+WiFi

[Voor 6% gewijzigd door Quakie op 05-02-2006 12:49]

• Nijl

Nijl

ben nog op 8 mbit, dus zal ik voor woensdag wel aan de beurt zijn.

You are NIJL-ed!

• bjck
Quakie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:47:
[...]

Mooi ga ik even die nieuwe config tool pakken voor vanavond..

Oke misschien begrijp ik het verkeerd dan. Ik dacht omdat die SMC nu als switch gaat dat alles eerst naar de speedtouch ging en daarna terug naar SMC om vervolgens door te sturen naar juiste PC. Als ik die zou vervangen door een Gigaswitch zou het nog via de speedtouch gaan en dus 100Mbit. Ik ben niet tevreden over de router mogelijkheden van de speedtouch en wil die zeg maar buiten sluiten door de cross netwerkje. Dus ik zie het verkeerd?

Edit: oja, en heb WiFi nodig voor mijn laptop. Zover ik weet zijn er geen betaalbare 1000Mbit router+WiFi
Tuurlijk gaat dat verkeer niet eerst langs je Speedtouch. Je Speedtouch deelt wel de IP's uit, maar die PC's zien elkaar direct via de switch. Alleen IP's buiten de range van je netwerk wordt door een PC naar de 'default gateway' gestuurd wat je Speedtouch is.

Dat tweede netwerk wat je gaat bouwen is vrij zinloos dus ;)

De nieuwe firmware voor de Speedtouch lijkt mij veel zinniger. Houd je wel aan hun advies door hem weer opnieuw te configureren met die nieuwe configtool en niet een oude, eerder opgeslagen config (.ini) terug zetten in je modem.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 12:58]

• Quakie

Quakie

quakelen

ohh wist ik niet....
maar hoe komt het dan, dat mijn netwerk zo traag is geworden sinds deze setup? Ik gaf de schuld aan de Speedtouch.... Als ik mijn SMC weer als router instelt dan gaat mijn snelheid weer naar de 100Mbit toe. Hoe het nu zit is het 50 a 70Mbit.

Even mijn andere pc opstarten en testen... zo zweren dat LAN poort knippert op de speedtouch.

• bjck
Ik heb het bericht nog even aangepast hierboven.

Zelfs als je alle PC's in de switch van de Speedtouch zou prikken zou je ook gewoon op die switch zitten en doet de router functie van de Speedtouch er niets mee (als het goed is).

• Xandrios
Je hebt natuurlijk de kans dat de Switch op de speedtouch simpelweg niet van zulke goede kwaliteit is - 70Mbit is geen heel vreemd getal voor een budget switchje :)

Wil je echt een heel snelle LAN setup hebben, kun je het beste de volgende setup aanhouden:

Speedtouch
|
Gbit switch
| | | | | |
Clients

Dan gaat alleen het internetverkeer over de switch van je speedtouch, maximaal 24Mbit dus :)

• Quakie

Quakie

quakelen

Oke nu begrijp ik er helemaal niks van..
Wie of wat doet nu wat? :P

http://www.quakie.tweakdsl.nl/pics/netwerk.jpg

Dit is 5x100mb bin files in een rar bestand.
Van pc naar laptop.

Oke, blijkbaar gaat het niet via de speedtouch, lampje ging inderdaad niet knipperen.. maar toch raar dat die SMC het als switch het zo beroerd doet en als router gewoon super.

Probleem is dat ik ook WiFi wil. Een nieuwe 1000Mbit switch valt dus af. Als ik dit had geweten van te voren had ik wel die 716 met WiFi genomen maarja had niet verwacht dat ie in mijn woonkamer zou staan (meterkast meer)

euh 7% vind ik beetje laag.

edit:
Kan het een settings kwestie zijn? Alles is namelijk aangepast op kabel settings via PPPOE. Dit is gedaan omdat Wifi niet hoger kwam dan 600kB met internet. Op dit moment werkt dat nog steeds goed. Ik haal gewoon 2000kB draadloos (bijna max wat me draadloos verbinding aan kan.. gemid. 2500 a 3000kB)

[Voor 20% gewijzigd door Quakie op 05-02-2006 13:50]

Anoniem: 385

Ik zie dat mijn modem op zich snel zat moet zijn, maar toch haal ik niet als 500 KB/s . Iemand een id ? 100MB.bin/tweaknews/speedtest komen allemaal niet hoger ?? Het gaat om een speedtouch 716

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.014 / 19.379

• bjck
Quakie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:46:
Oke nu begrijp ik er helemaal niks van..
Wie of wat doet nu wat? :P

[afbeelding]

Dit is 5x100mb bin files in een rar bestand.
Van pc naar laptop.

Oke, blijkbaar gaat het niet via de speedtouch, lampje ging inderdaad niet knipperen.. maar toch raar dat die SMC het als switch het zo beroerd doet en als router gewoon super.

Probleem is dat ik ook WiFi wil. Een nieuwe 1000Mbit switch valt dus af. Als ik dit had geweten van te voren had ik wel die 716 met WiFi genomen maarja had niet verwacht dat ie in mijn woonkamer zou staan (meterkast meer)

euh 7% vind ik beetje laag.

edit:
Kan het een settings kwestie zijn? Alles is namelijk aangepast op kabel settings via PPPOE. Dit is gedaan omdat Wifi niet hoger kwam dan 600kB met internet. Op dit moment werkt dat nog steeds goed. Ik haal gewoon 2000kB draadloos (bijna max wat me draadloos verbinding aan kan.. gemid. 2500 a 3000kB)
Dit is tussen twee PC's neem ik aan? En even los van WiFi in deze test?

Kan prima dat ergens netwerk settings niet optimaal staan voor 100Mbit ethernet en het nog op PPPoE staat (dan is MTU vaak 1492 ipv 1500 ook). Zet dat als eerste terug zou ik zeggen ;)

Wat ook nog kan is dat er een netwerk kaart wat errors heeft op ethernet door een slechte kabel ergens of dat het auto-sensing en/of auto-negotiating proces niet lekker werkt. Zet de netwerk kaart dan gewoon vast op 100-fullduplex.
Anoniem: 385 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:53:
Ik zie dat mijn modem op zich snel zat moet zijn, maar toch haal ik niet als 500 KB/s . Iemand een id ? 100MB.bin/tweaknews/speedtest komen allemaal niet hoger ?? Het gaat om een speedtouch 716

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.014 / 19.379
Je kan het ook doen, las ik ergens, door de nieuwe firmware van speedtouch.nl er in te zetten en hem daarna met de nieuwe configtool te configureren. Ik las ergens dat het dan standaard uit staat (verstandig van ze).

Nogmaal wellicht:

http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-st716.html#25
Het kan in sommige gevallen inderdaad voorkomen dat u niet de snelheid ervaart die u zou moeten hebben. Dit wordt veroorzaakt door de functie Web Browsing Interception. Wanneer u deze functie uitschakeld dan kan dit probleem worden opgelost.

LET OP! Door het uitschakelen van de functie Web Browsing Interception zal de functie Parental Control niet meer werken.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

Onderstaand stappenplan beschrijft hoe u Web Browsing Interception uitschakeld.

# Klik in het menu SpeedTouch op Configuration.
# Klik rechtsboven in de pagina op Configure.
# Blader in de webinterface naar System Configuration.
# Ga naar Web Browsing Interception.
# Zet de Web Browsing Interception op Disabled.

[Voor 37% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 15:12]

Anoniem: 385

Aaaaargh wat een gans ben ik ook, op een heel oud 10 Mbit kaartje kan ik ook niks verwachten. Ik heb alles nu aangesloten op de Gigabit LAN controller en voila 1900 KB/s van de van de TweakFTP.

• Nijl

Nijl

volgens mij ben ik nu ook over..

Link Information

Uptime: 1 day, 17:05:25
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.776
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 185,48 / 2,51

You are NIJL-ed!

• bjck
G.992.1 = ADSL1 = G.DMT gewoon ;)

Wachten tot er G.992.5 staat ;)

[Voor 35% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 15:56]

• Nijl

Nijl

bjck schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:55:
G.992.1 = ADSL1 = G.DMT gewoon ;)
ow.. dus deze centrale is nog niet omgebouwd?

You are NIJL-ed!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 21:20
HET TWEAKDSL DRAMA.

toen tweak met de adsl 2+ aanbieding kwam besloot ik en nog 4 vrienden van me om over te stappen naar tweakdsl bij 3 van hen ging de overgang redelijk zonder problemen maar bij 2 anderen is het gruwelijk fout gegaan.

dus 24mbit tis adsl2 aangevraagd echter na 3 weken nog niets gehoord te hebben werd er eindelijk gebeld met de mededeling dat alleen bbned leverbaar was op hun adres,iets wat we zelf ook al wisten maar volgens de dame aan de telefoon was tiscali geen probleem en dus heeft ze gewoon tiscali aangevraagd.

dus nieuwe aanvraag nu echter voor bbned maar helaas gaat het weer fout en na 3 weken komen ze erachter dat beide 2500 meter van de centrale zitten en dat 24mbit er dus niet inzit.

en voor de 3e maal word de aanvraag gedaan maar nu voor een b10 lijn en ja hoor na wederom 3 weken wachten gaat het dan uiteindelijk goed bij 1 van de 2 en krijgt ie zelfs 2 modems opgestuurd,
na tel contact met tweak zegt iemand doodleuk hou dat modem maar gewoon die hoeven we niet terug.

echter de laatste heeft nog niets geen modem en zelfs geen inlog gegevens na diverse malen bellen en mailen komt ie erachter dat zn modem al is verstuurd maar naar een geheel ander adres als waar ie woont en word er even doodleuk gezegd zoek het even uit.

dus uit nood maar even het 2e modem van die andere vriend geleend want gek genoeg staat al sinds de zn oude provider was afgesloten het tweak signaal er al op niet dat iemand dit wist bij tweak en geloven deden ze het ook niet echt.
iets wat simpel te achterhalen was via het ip nummer,echter mail gegevens ontbraken dus ook niet geheel bruikbaar.

na weer veel bellen en mailen krijgt dan eindelijk via mail zn gegevens en zijn de gegevens via de post nog steeds niet gearriveerd net als het modem trouwens,deze is vrijdag weer opgestuurd hopelijk nu naar het goede adres.

waar ze geen problemen mee hebben is het afhalen van geld van je rekening en dan ook nog het verkeerde bedrag,beide personen hebben de b10 aanbieding genomen dat de eerste 6 maanden een bedrag van 20 euro word afgeschreven en daarna 34,95 maar tot hun stomme verbazing werd er direct al 34,95 afgehaald.

na tel contact word er dan even doodleuk gezegd ze niet op de hoogte zijn van deze regeling en dus niet van plan zijn dit als nog te corrigeren,zelfs bij de persoon waar het nu nog niet in orde is word er gewoon al geld van zn rekening gehaald.

al met al maakt het geheel een zeer amateuristische indruk en is het personeel blijkbaar zo achter een schoolbank vandaan gerukt want ze zijn echt voor geen meter op de hoogte van wat er in het bedrijf speelt.

als de persoon die de modems uitdeelt al naar huis is dan heb je bv pech en weet niemand hoe het verder moet,ook de dames weten er geen bal vanaf en nemen zelfs niet de moeite om je een normaal antwoord te geven,als je een verhaal verteld dan hoor je aan de andere kant huh huh of een ander soort van gekreun van daar heb je weer zo'n zeikerd.

duidelijk is wel dat er nog heel veel bij tweak moet veranderen qwa opleiding van het personeel want die is ver onder de maat de kennis is ver te zoeken net als het fatsoen van div dames.

• bjck
Nijl schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:56:
[...]

ow.. dus deze centrale is nog niet omgebouwd?
Dat kan, maar dan zou je daar mail over hebben gehad. Gewoon nog niet omgezet vermoed ik en nog even nagelsbijten tot woensdag.

• Nijl

Nijl

monterey schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:00:........want die is ver onder de maat de kennis is ver te zoeken net als het fatsoen van div dames.
werken er DAMES dan ? tweak me UP baby! :9

You are NIJL-ed!

• Nijl

Nijl

bjck schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:06:
[...]

Dat kan, maar dan zou je daar mail over hebben gehad. Gewoon nog niet omgezet vermoed ik en nog even nagelsbijten tot woensdag.
fuck.. heb jij hier een webcam hangen. hoe weet je dat van mijn nagels? je hebt toch niet gezien he hoe ik mijn teennagels bijwerk.. :Y)

[Voor 10% gewijzigd door Nijl op 05-02-2006 16:18]

You are NIJL-ed!

Anoniem: 166059

De hele week al weer problemen met de VoDSL aansluiting van Tweakdsl. Als we iemand bellen krijgen we altijd ingesprek. Via een andere provider is dezelfde telefoonaansluiting op dat moment gewoon bereikbaar. Op mailtjes naar de helpdesk van Tweakdsl krijg je nooit een echt antwoord met wanneer de VoDSL problemen echt zijn opgelost. Weet iemand hier waar Tweakdsl of bbned nu mee bezig is om het hele VoDSL verhaal ooit eens goed werkend te krijgen?

• Nijl

Nijl

Anoniem: 166059 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:26:
De hele week al weer problemen met de VoDSL aansluiting van Tweakdsl. Als we iemand bellen krijgen we altijd ingesprek. Via een andere provider is dezelfde telefoonaansluiting op dat moment gewoon bereikbaar. Op mailtjes naar de helpdesk van Tweakdsl krijg je nooit een echt antwoord met wanneer de VoDSL problemen echt zijn opgelost. Weet iemand hier waar Tweakdsl of bbned nu mee bezig is om het hele VoDSL verhaal ooit eens goed werkend te krijgen?
vodsl was vanaf 1 maart toch pas in het pakket? of was dat voip

You are NIJL-ed!

Anoniem: 166059

Nijl schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:27:
[...]

vodsl was vanaf 1 maart toch pas in het pakket? of was dat voip
Onze VoDSL aansluiting is nog van begin vorig jaar, voordat Tweakdsl is gestopt met de levering van VoDSL omdat hier te veel problemen mee zijn. Het is alleen zo dat Tweakdsl deze klanten gewoon als proefkonijn blijft gebruiken. Af en toe heb je dus een werkende telefoonlijn. Het kan zijn dat Tweakdsl denkt dat vanaf maart de kwaliteit van VoDSL weer op een acceptabel nivo is om dit weer als dienst aan te kunnen bieden.

• Nijl

Nijl

ik krijg net een mail binnen (OP ZONDAG NOG WEL! :P :P) met een korte toelichting op een vraag! zie je wel! het zijn kanjers bij TWEAK!

You are NIJL-ed!

• bjck
BBned was alle VoDSL gebruikers toch naar een ander platform aan het overzetten? Misschien dat het hiermee te maken heeft, maar dan nog moet de helpdesk je kunnen helpen.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Nijl schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:46:
ik krijg net een mail binnen (OP ZONDAG NOG WEL! :P :P) met een korte toelichting op een vraag! zie je wel! het zijn kanjers bij TWEAK!
Tweak = liev O+
Soms wordt je zelfs 's avonds laat nog terug gemaild als je probs hebt met je verbinding.

• Striker2k2
  • Laatst online: 19:58
zijn er hier meer mensen die net over zijn op tis adsl2+ met een 716v5 en die last hebben van niet kunnen internetten terwijl de 716 zegt wel een dsl verbinding te hebben?
gister trainde hij zelf 2x opnieuw in, en 's avonds laat deed hij niets meer.
telefoonkabel lostrekken en er weer in deed wonderen alhoewel hij erg laag intrainde

vandaag de firmware geupdate naar 5.4, maar nu heb ik er weer last van...
verder wel tevreden met 15mbit op 2km afstand
nou alleen nog stabiel zien te krijgen...

Anoniem: 60783

Ik snap er nog steeds niets van.. dan verbind mijn modem weer op adsl1 en dan weer op adsl2 met bijna de zelfde connection speeds rond de 7200 kbit/ 7500 kbit (2415 meter.) Is hier een logica voor? of is het gewoon nog even wachten tot woensdag? en dan verder kijken ?

• Xandrios
Als hij nu al af ent oe op ADSL2+ connect, ben je al omgezet. Dan is het probleem dat de afstand te groot is, en waarschijnlijk zit je precies op het punt waar het modem besluit geen ADSL2+ te gebruiken wegens slecht signaal.

Je kunt proberen je bekabeling affectiever te maken, anders is dit denk ik zo'n beetje het maximale dat je kunt halen...

• gakkethijs
Ik heb een raar probleem met de volgende setup:
-TweakDSL B16WO
-zyxel 2602R-61

Ik woon in doetinchem (dslam dtc-c) en af gelopen 2 uur was het dsl lampje gewoon uit net als gister toen heb ik een uur lang ook geen internet gehad. Ik heb de draaden voor de modem gecheckt en verwisselt. Dit hielp niks.

Ik heb mijn oude demon splitter geprobeerd ook dit hielp. Zou het nut hebben om het te proberen met mijn oude zyxel 650?

status:
ftp werkt
nieuwsgroepen werken
www.google.nl werkt
www.tweakers.net werkt niet
irc kan niet connecten zowel als quakenet als tweakers ircnet en gamesurge

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Link Status: Up
Upstream Speed: 1024 kbps dit was voor de downtime 1023
Downstream Speed: 6432 kbps dit was voor de downtime 85xx

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 19 db 
attenuation upstream: 13 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db 
attenuation downstream: 28 db

ping en tracert naar www.tweakers.net
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Pingen naar www.tweakers.net [207.69.188.186] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 207.69.188.186: bytes=32 tijd=115 ms TTL=45
Antwoord van 207.69.188.186: bytes=32 tijd=115 ms TTL=45
Antwoord van 207.69.188.186: bytes=32 tijd=275 ms TTL=45
Antwoord van 207.69.188.186: bytes=32 tijd=114 ms TTL=45

Ping-statistieken voor 207.69.188.186:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 114ms, Maximum = 275ms, Gemiddelde = 154ms

C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [207.69.188.186]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms     1 ms   <1 ms  192.168.2.1
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     9 ms     9 ms     9 ms  84.245.2.1
  4     9 ms     9 ms     9 ms  extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

5     9 ms    10 ms     9 ms  core1-eth2.tc2.cambrium.net [217.19.16.1]
  6    10 ms    11 ms    10 ms  portch1.core01.ams03.atlas.cogentco.com [195.69.
144.124]
  7    10 ms    10 ms    10 ms  t2-0-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.
0.33]
  8    17 ms    17 ms    17 ms  p5-0.core01.lon02.atlas.cogentco.com [130.117.1.
225]
  9    25 ms    41 ms    24 ms  p6-0.core01.par01.atlas.cogentco.com [130.117.1.
122]
 10   104 ms   104 ms   104 ms  p14-0.core02.dca01.atlas.cogentco.com [66.28.4.2
06]
 11   105 ms   105 ms   105 ms  p14-0.core01.iad01.atlas.cogentco.com [154.54.2.
198]
 12   101 ms   101 ms   101 ms  bor02-so3-6-2.va-ashburn0.ne.earthlink.net [209.
165.109.109]
 13   115 ms   115 ms   115 ms  209.165.110.77
 14   115 ms   115 ms   115 ms  cor02-vl-11.ga-atlanta0.ne.earthlink.net [207.69
.223.190]
 15   116 ms   115 ms   115 ms  dir02-vl67.ga-atlanta0.ne.earthlink.net [209.86.
66.35]
 16   115 ms   116 ms   115 ms  ns2.mindspring.com [207.69.188.186]

De trace is voltooid.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
C:\Documents and Settings\Administrator>ping www.google.nl

Pingen naar www.l.google.com [66.249.93.99] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=13 ms TTL=246
Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=12 ms TTL=247
Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=12 ms TTL=247
Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=13 ms TTL=246

Ping-statistieken voor 66.249.93.99:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 12ms, Maximum = 13ms, Gemiddelde = 12ms

C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.google.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.l.google.com [66.249.93.99]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.2.1
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     9 ms     8 ms    10 ms  84.245.2.1
  4     9 ms    10 ms     9 ms  extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

5     9 ms    10 ms     9 ms  core1-eth2.tc2.cambrium.net [217.19.16.1]
  6    10 ms     9 ms    10 ms  core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
  7    30 ms    12 ms    12 ms  72.14.232.141
  8    13 ms    13 ms    22 ms  66.249.94.54
  9    37 ms    17 ms    16 ms  66.249.94.46
 10    13 ms    12 ms    13 ms  66.249.93.99

De trace is voltooid.

Een kennis 2 blokken verder had vanmidag met wannado via kpn ook een tijd geen internet.

Heeft dit alles verband of wordt er simpel weg gewerkt aan routergebeuren in dtc-c?

• bjck
code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [207.69.188.186]

Heb je niet een wonderlijk stukje spyware of virus opgelopen? Dit is niet het juiste IP voor tweakers.net immers. Doe anders even in een command prompt (start -> uitvoeren -> cmd ):

ipconfig /flushdns

Of je hebt hele rare dingen staan in je windows hosts bestand.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 19:45]

• gakkethijs
http://tweakers.net werkt wel :S oke wazig ik ga nu ff scannen met microsoft antispy. maar kan spyware de oorzaak zijn van het dood gaan van het dsl lampje op de modem?

C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /flushdns

Windows IP-configuratie

Kan de DNS-omzettingscache niet leegmaken: Functie is mislukt tijdens uitvoering
.

[Voor 95% gewijzigd door gakkethijs op 05-02-2006 20:00]

• bjck
DSL lampje op je modem geeft aan of je modem verbonden is met de apparatuur op de telefooncentrale aan de andere kant van de koperdraad. Dat is de eerste stap die moet werken en wordt niet beinvloed door door de software op je PC.

Daar moet je naar andere dingen gaan zoeken zoals:

• Juiste firmware?
• Na het updaten van modem naar fabrieks instellingen gereset?
• Juist aangesloten? Geen aftakkingen voor je modem/splitter?
• Geen verleng kabels gebruikt naar je modem toe?

[Voor 37% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 20:16]

• gakkethijs
bjck schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:15:
DSL lampje op je modem geeft aan of je modem verbonden is met de apparatuur op de telefooncentrale aan de andere kant van de koperdraad. Dat is de eerste stap die moet werken en wordt niet beinvloed door door de software op je PC.

Daar moet je naar andere dingen gaan zoeken zoals:

• Juiste firmware?
• Na het updaten van modem naar fabrieks instellingen gereset?
• Juist aangesloten? Geen aftakkingen voor je modem/splitter?
• Geen verleng kabels gebruikt naar je modem toe?
• firmware versie is: System Name: ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL_G.dmt volgens mij de nieuwste
• Dus niet geupdate
• aansluitpunt -> 1meter telefoonkabel -> splitter -> 1.5meter telefoon kabel (zat in het pakket)-> modem -> 15 meter utp 2 pairs cat5 -> sweex router -> 2 computers met eentje nforce 2 nic andere marvel nic
• Zit dus gewone aansluitingen op. met demon haalde ik de 850 kb/s zelfs toen de 15 meter utp nog 20meter telefoon kabel was. Alle kabels zijn standard niet zelf gemaakte. Zou mijn splitter kapot/slecht zijn?

[Voor 7% gewijzigd door gakkethijs op 05-02-2006 20:31]

• bjck
irc.tweakers.net #tweakdsl?

Als je ZyXEL als router staat te draaien zou ik zeker de tussen liggende sweex router vervangen door een switch. Als de ZyXEL als bridge staat ingesteld is het prima zo, maar dat even terzijde.

Een stuk terug had iemand een mail van ZyXEL dat er voor de 2602R versie nog een nieuwe firmware op komst is binnenkort. Deze zal de verbeteringen brengen dat je van het disconnect probleem (vermoed BBned aansluiting B10?) en dat hij op ADSL2+ blijft lopen. Mogelijk dat je ook hogere snelheden gaat halen dan ;)

• Smooth2K

Smooth2K

Afkloppen jongens
Maar met de nieuwe firmware voor de 2602HW en de upgrade naar TisADSL2 loopt alles onvoorstelbaar lekker hier. Ik kan tegelijkertijd veel up- en ook downloaden met heerlijke snelheden.zonder dat die twee veel last van elkaar hebben (full duplex). En alle rare NAT problemen die ik had zijn (voorlopig?) weg terwijl ik al de hele dag heel veel connecties maak. Die nieuwe firmware is echt a grote verbetering.

Ik ben pas een paar weken lid en nog steeds diep onder de indruk van de TweakDSL newsserver.
Nu nog het WiFi signaal ietsjes boosten en ik ben helemaal gelukkig

Groetjes, een tevreden Tweaker

Anoniem: 60783

Xandrios schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:25:
Als hij nu al af ent oe op ADSL2+ connect, ben je al omgezet. Dan is het probleem dat de afstand te groot is, en waarschijnlijk zit je precies op het punt waar het modem besluit geen ADSL2+ te gebruiken wegens slecht signaal.

Je kunt proberen je bekabeling affectiever te maken, anders is dit denk ik zo'n beetje het maximale dat je kunt halen...
Zou een ander modem een uitkomst kunnen bieden?
Heb nu nog de standaard copperjet 819-2p.

• FeTT
<knip>
dus 24mbit tis adsl2 aangevraagd echter na 3 weken nog niets gehoord te hebben werd er eindelijk gebeld met de mededeling dat alleen bbned leverbaar was op hun adres,iets wat we zelf ook al wisten maar volgens de dame aan de telefoon was tiscali geen probleem en dus heeft ze gewoon tiscali aangevraagd.

dus nieuwe aanvraag nu echter voor bbned maar helaas gaat het weer fout en na 3 weken komen ze erachter dat beide 2500 meter van de centrale zitten en dat 24mbit er dus niet inzit.
Wat ik niet snap is dat je wel een heel verhaal op dit forum kan posten, maar dat jij en je vrienden kennelijk niet even vooraf kunnen controleren op hoeveel afstand je van je wijkcentrale zit. Met een beetje snuffelen op dit forum had je dan wel geweten dat 24Mbit feitelijk onmogelijk zou zijn.

System specs

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Volgens mij zijn er op dit moment problemen met een router bij TweakDSL.

Heb gigantische packetloss van zo'n 88% bij deze router:

extreme-vlan211.tc1.cambrium.net (82.197.223.25)

• SteveV
  • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

El Cid schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:34:
Volgens mij zijn er op dit moment problemen met een router bij TweakDSL.

Heb gigantische packetloss van zo'n 88% bij deze router:

extreme-vlan211.tc1.cambrium.net (82.197.223.25)
Heeft dat te maken met mijn disconnects ?
Zojuist lag ik er voor een aantal minuten af terwijl mijn router zei dat de verbinding up was.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Jep.
Schijnbaar werd die router geddost.
Probleem zou verholpen moeten zijn.

http://specs.tweak.to/5253

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02-2021
SteveV schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:38:
[...]

Heeft dat te maken met mijn disconnects ?
Zojuist lag ik er voor een aantal minuten af terwijl mijn router zei dat de verbinding up was.
Als dat om 21:17 was is dat opmerkelijk: toen verloor mijn Speedtouch716V5 ook de DSL connection terwijl hij aangeeft dat de Internetconnectie nog bestond.

Het is misschien eens handig om te kijken of die disconnects voor eenieder op hetzelfde tijdstip gebeuren.
Ik heb het voor de sinds 16 dec bijgehouden (zoveel mogelijk dan)

[Voor 18% gewijzigd door Bart-01 op 05-02-2006 21:48]

Do as I say, don't do as I do.

• SteveV
  • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Bart-01 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:46:
[...]

Als dat om 21:17 was is dat opmerkelijk: toen verloor mijn Speedtouch716V5 ook de DSL connection terwijl hij aangeeft dat de Internetconnectie nog bestond.

Het is misschien eens handig om te kijken of die disconnects voor eenieder op hetzelfde tijdstip gebeuren.
Ik heb het voor de sinds 16 dec bijgehouden (zoveel mogelijk dan)
Is mijn eerste pas sinds ik om ben naar tweakdsl 10mbit abbo.
De disconnect was om 21:31 en duurde een x aantal minuten.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee