This footer is intentionally left blank

[ Voor 10% gewijzigd door AugmentoR op 05-08-2008 23:58 . Reden: beetje glas opgepoetst ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Verwijderd
Onze kat toby gemaakt met een ef-s 17-85 is usm en toenmalige eos 350d
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 16:54 ]
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:52 . Reden: Check Images! ]
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:53 . Reden: Check images! ]

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:53 . Reden: Check images! ]
Verwijderd
Die is echtajhaverkamp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:10:
Dan doe ik nog een Binti:
[afbeelding]
Haar goede moeder-voorbeeld heeft ervoor gezorgd dat we nu 3 gorillababies hebben die Artis die elk perfect bemoederd worden door hun moeder.
Verwijderd

Groter formaat: http://www.flickr.com/photos/timsterrr/2768666632/sizes/o/
2. Koe

Groter formaat: http://www.flickr.com/photos/timsterrr/2768167696/sizes/o/
3. Koe kakkuh

Groter formaat: http://www.flickr.com/photos/timsterrr/2768167852/sizes/o/
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:54 . Reden: Check images! ]
Door de marcherende pose vind ik deze hier wel aardig, maar hoe zou ik de haan er wat meer uit het beeld laten springen? Hoor graag suggesties...

Even poseren.. (groter: http://www.flickr.com/pho...7/sizes/l/in/photostream/ )

Die uitdrukking :-) (groter: http://www.flickr.com/pho...4@N02/2787668792/sizes/l/ )

Iets te donker wellicht maar toch mooi (groter: http://www.flickr.com/pho...4/sizes/l/in/photostream/ )
Commentaar is uiteraard welkom!
[ Voor 36% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:55 . Reden: Check images! ]
Verwijderd
@Blablable: De eerste vind ik wel grappig, hoe die kijkt dus.
Sprintertje is al best groot en vindt zijn mama gelukkig nog steeds lief

Staat nog een kleine serie met ''diertjes'' hier.

Hier staat tekst
Verwijderd

[ Voor 36% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:56 . Reden: Check images! ]

Geschoten tijdens de vakantie in Belgie
[ Voor 15% gewijzigd door WhiskyPhreak op 25-08-2008 08:54 ]

[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:58 . Reden: Check images! ]
Zie net deze tussen je foto's staan:Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:18:
@AugmentoR: Als je hem meer eruit wil laten springen, kan je hem iets lichter maken. Wellicht de rode kleur van zijn kop iets meer satureren tegenover de achtergrond en de veren iets meer detail geven.
@Blablable: De eerste vind ik wel grappig, hoe die kijkt dus.
Sprintertje is al best groot en vindt zijn mama gelukkig nog steeds lief![]()
[afbeelding]
Staat nog een kleine serie met ''diertjes'' hier.

Meesterlijke plaat
Heb je die ook groter dan 1024 om als wallpaper te gebruiken?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:58 . Reden: Check images! ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Je bedoelt het waarschijnlijk niet verkeerd, maar wat hebben wij aan zo'n opmerking? Probeer op zijn minst te omschrijven waarom jij die foto nu net zo mooi vindt, dan steekt de rest er misschien iets van op?
Om de boel even te chargeren: Waardeloos
Dat zegt net zo weinig, maar omdat het negatief is, kan je wachten op commentaar. Geen reden om een positieve opmerking zonder toelichting of onderbouwing anders te bezien, IMHO.
Verwijderd
Haha, DeMoN bedoelt het inderdaad niet verkeerd. Ik had gister vol trots verteld dat ik mijn eerste foto die ik heb genomen met mijn nieuwe camera hier heb 'durven' plaatsen. Ennieweejz, dankje wel DeMonToff schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 02:26:
[...]
Je bedoelt het waarschijnlijk niet verkeerd, maar wat hebben wij aan zo'n opmerking? Probeer op zijn minst te omschrijven waarom jij die foto nu net zo mooi vindt, dan steekt de rest er misschien iets van op?
Om de boel even te chargeren: Waardeloos![]()
... (let op. ik geef slechts een voorbeeld!)
Dat zegt net zo weinig, maar omdat het negatief is, kan je wachten op commentaar. Geen reden om een positieve opmerking zonder toelichting of onderbouwing anders te bezien, IMHO.
Van mij ook maar even een bijdrage:

(klik voor groot)
Sinds 4 dagen hebben we eindelijk een hond, hij is echt super lief
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 11:59 . Reden: Check images! ]
Verwijderd
Het was dan ook een chaos in werkelijkheidRonnieB82 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:12:
@ Koeitje: leuk moment, maar ik vind het wel een beetje een chaos op de foto, ik moet een aantal keer kijken om te zien wat er nou precies gebeurt.
Ik vind het erg geslaagde foto's van je pup Honnepon.honnepon schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:31:
Dit is mijn pup May-Lee (Cavalier King Charles Spaniel), ruim 9 weken oud nu.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij de eerste foto vind ik de compositie leuk van May Lee, maakt het wat leuker.
Jammer dat deze niet zo heel superscherp is, maar komt vast wel een keer, hahaha...
Bij de tweede foto spreekt de scherpte mij erg goed aan moet ik zeggen.
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 03-09-2008 14:59 ]
Dank je welGJtje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:46:
[...]
Ik vind het erg geslaagde foto's van je pup Honnepon.
Bij de eerste foto vind ik de compositie leuk van May Lee, maakt het wat leuker.
Jammer dat deze niet zo heel superscherp is, maar komt vast wel een keer, hahaha...
Bij de tweede foto spreekt de scherpte mij erg goed aan moet ik zeggen.
* Ranewen verliefdhonnepon schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:31:
Dit is mijn pup May-Lee (Cavalier King Charles Spaniel), ruim 9 weken oud nu.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hebben er 12 jaar 1 gehad, helaas op 13 juni in moeten laten slapen
Het zijn prachtige beestjes met een heerlijk karakter. Prijs je gelukkig met zo'n lieve doerak
If you can't write, there is nothing left.
Verwijderd

Onze Tijger die de wacht aan het houden is
Sorry van de kwaliteit (was met een Nokia 3220), maar ik vond hem zo mooi poseren.
Verwijderd

Gemaakt met een Panasonic DMC-FZ8
[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:00 . Reden: Check images! ]
1e: jammer van het groene ervoor...
2e: het beest heeft teveel bewogen
3e: HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR. leuk

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:01 . Reden: Check images! ]
Etuuuuuh!

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:01 . Reden: Check images! ]
Religion is Opium for the Masses
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Ik heb totaal geen fotografische ervaring, maar probeer wel wat verder te komen dan de standaardplaatjes. Als één van jullie (opbouwende) kritiek of tips om het beter te doen heeft, hoor ik dat erg graag!
No #1 (met rietstengels waar ik achteraf niet zo blij mee ben):

No #2:

No #3:

No #4:

No #5:

No #6:

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:02 . Reden: Check images! ]

Uw advertentie hier?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:03 . Reden: Check images! ]
1
2
3
4
5
[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:03 . Reden: Check images! ]
@Koeitje: Chaos
@RonnieB82: De compositie vind ik wel leuk zo in het hoekje maar hij is net wat te gefixeerd op z'n baasje. Hierdoor krijg ik een beetje een 'in scene gezet' gevoel, de ketting draagt daar aan bij.
@Gonaz: Ik vind de kwaliteit idd wel erg slecht. Ook had de poes wat minder in het midden gemogen van mij.
@Ria1953: Mooi scherp allemaal en mooie ogen. Wel jammer dat z'n pootjes afgehakt zijn en de achtergrond wat rommelig is.
@Beathover. 1 en 3 zijn gaaf. Bij die eerste vind ik het frontfocus bokeh en het contrastverlies wat hiermee gepaard gaat mooi uitpakken. Drie is gewoon een mooi portret en idd wat een haarbal
@Crypter: Mooie scene. Wel vond ik hem wat aquarellerig (ruisreductie?) overkomen en is ie erg oranje op de hond.
@Hoholi: Goeie kadering
@Goku: 3 vind ik er uitspringen en leuk parmantig kauwtje.
@RAJH: Mooi warm licht. Ik heb er weinig op aan te merken.
@CyPh: Stoer beest. Je onderwerp iets naar rechts kijkt denk ik net wat lekkerder weg. Ben je eventueel ook dat oranje speelgoed(?) kwijt.
@Riske_007: mooi portret en lekker scherp. Buiten z'n groene ogen lijkt hij wat groenig in de highlights van de vacht. Zat hij op een groen oppervlak ofzo?
@Freezerator: Echte vakantieplaatjes waarvan ik de laatste mooist vind. Een aantal foto's kunnen nog wel wat opgeknapt worden met wat nabewerking.
@ajhaverkanp: De eerste voor mij. De tweede wringt qua compositie een beetje linksonder en ik vind de uitsnede niet alles.
@Jeroenz18: De vogel staat er mooi op maar wel jammer van de gebouwen op de achtergrond. Het is natuurlijk de Photokina dus waarschijnlijk heb je het niet helemaal voor het uitkiezen. Heb je in het origineel nog ruimte voorde vogel? Het is namelijk zo'n afwijkende maat.
Gisteren op bezoek geweest bij Beer. Over een weekje worden hij en zijn zusje mijn huisgenootjes.

De DOF is echt maar doordat zijn koppie naar voren komt en door de OOF pootjes lijkt het idd een beetje zo. Ook is het bokeh wat streperig waardoor het wat geblurred lijkt.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden, ben nog een beginnend fotograaf en wil graag dingen bijleren.
#1: Geschoten in een dierentuin

#2: De kat van mijn vriendin (vond hem er wel spooky uitzien met die donkere ogen)

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:05 . Reden: Check images! ]
Inderdaad ze liep over het gazon.
Verwijderd
The_Invincible, de eerste foto is wel grappig, had misschien van nog wat korter bij genomen mogen worden (indien dat mogelijk was geweest natuurlijk). De tweede doet me eigenlijk niks, tevens ziet de foto op mijn scherm wat te blauw (koeltjes) uit...
hier nog eentje van gisteren, 17mm f/2.8 (1D mkIII):

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:05 . Reden: Check images! ]
Hier staat tekst
Verwijderd
Verwijderd
Wat een héér.lijk.ke foto! Echt waar, showcase materiaal als je het mij vraagt!
Het was helaas niet mogelijk om hem van dichterbij te nemen, er zat een vijver tussen..Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:34:
The_Invincible, de eerste foto is wel grappig, had misschien van nog wat korter bij genomen mogen worden (indien dat mogelijk was geweest natuurlijk).
[ Voor 42% gewijzigd door The_Invincible op 29-09-2008 14:48 ]

[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:06 . Reden: Check images! ]
-- All science is either physics or stamp collecting

geschoten in de dierentuin van Antwerpen met een sigma 17-70
[ Voor 4% gewijzigd door madmaus op 30-09-2008 09:31 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
@ Jasper91: Het beestje staat wel erg centraal met zijn koppie in het midden. Waarom niet een spannender compositie geprobeerd? Al dat groen voegt 0,0 toe, dus weg ermee!
# madmaus: Als je vis wat meer in de camera had gekeken, had ik het niet erg gevonden dat hij er niet helemaal opstaat. Nu lijkt het eerder een slechtgetimede opname dan een voor Time-Life, maarja, het is moeilijk genoeg om sowieso een scherp plaatje te schieten in een aquarium, dus je krijgt van mij toch een zesplus.
Koraalduivel.madmaus schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:12:
Als ik het me goed herinner is dit een schorpioen vis.
[afbeelding]
Zoals hierboven al gezegd: koraalduivel. Hier is nog een exemplaar, dezelfde locatie.madmaus schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:12:
Als ik het me goed herinner is dit een schorpioen vis koraalduivel.
[afbeelding]

1/40 - f/4 - 70mm

Vind je dat nou zelf een mooie foto?Remy!!!! schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 01:54:
[afbeelding]
Zijn dooie dieren ook toegestaan?![]()
Vindd het een beetje jammer dat z'n rechterachterpoot + staart onscherp is.
Als ze er helemaal opstaan maakt het het plaatje net wat meer af. Mijn enige echt scherpe foto was helaas die van zijn hoofd. Maar ik vind hem zelf wel goed gelukt.
Even wat anders

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:06 . Reden: Check images! ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Spijtig dat de staart er niet helemaal op staat.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:07 . Reden: Check images! ]
[ Voor 34% gewijzigd door MBV op 02-10-2008 22:40 ]
@Rikske_007: met MBV dat het jammer is dat niet de hele kop scherp is, zou bijvoorbeeld prachtig zijn met die rand van licht aan de rechterkant, maar wow wat een ogen heeft zo'n beest
Onze hond lag te slapen/luieren in zo'n veredelde handtas met een gat erin voor de kop, best handig voor kleine hondjes

Maakt soms wel eens een foto ...
Ik zie nu ook dat hij te groot is, zal hem vanavond aanpassen naar een kleiner formaat.
@Mr B
Lief snuitje en blik hoor
[ Voor 15% gewijzigd door Rikske_007 op 03-10-2008 10:12 ]

5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850
Tekstobject als in lolcats? Of bedoel je daadwerkelijk testobject?een geschikt tekstobject
Maar ik bedoel inderdaad testobject
5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850
Ben vandaag naar Mondo Verde geweest in Landgraaf.
1. Baal ervan dat deze niet scherp is

2. Mr houdt de wacht

3. vogeltjes waren er ook

4. De Lama , erg jammer dat hij zat, en ik tussen 2 balken door moest fotograferen

Heb er nog een reeks daarvan in mijn flickr staan
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:08 . Reden: Check images! ]
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Hier mijn hond genaamd Honey:

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:08 . Reden: Check images! ]

Had nog geen tijd om ze te na te bewerken.
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:08 . Reden: Check images! ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Beetje erg klein zo om te beoordelen. Zien er zo wel leuk uit.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Leuke compositie. Ik zelf zou er alleen iets meer shadows/darks ingooien.qadn schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:18:
neo: groter! groter!
[afbeelding]
waar zijn de poten van dat geitje gebleven?qadn schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:18:
neo: groter! groter!
[afbeelding]
Hallo met Tim
Dinner
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik vond ze wel leif zo, he verder verdonkeren van de donkere delen maakt de kleuren minder natuurlijk.
Overgiens zijn geiten iet de makkelijkste beesten om vast te leggen (maar ook niet de moeilijkste). Ze komen wel veel op je af. (toegegeven er waren toen nog geen bezoekers op de boerderij, met bezoekers erbij werkt het vast beter).
Hij is in Zuid-Afrika gemaakt op mijn vakantie. Dit was in het Addo park.

Iets groter
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:10 . Reden: Check images! ]
@qadn: had je foto al op dpz gecomment
@jordy5: wel ontzettend gaaf dat je daar zo dicht bij kon komen.
Aan de andere kant , als je zo dicht bij kon komen , had je vast nog een sterkere compositie kunnen pakken

[ Voor 25% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 12:10 . Reden: Check images! ]
www.degroot-it.nl
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door AugmentoR op 19-10-2008 05:02 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Labrador pup, 4 weken oud geloof ik.
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 22:45 . Reden: Check images! ]
1.

2.

3.

4.

De rest van de verzameling staat hier
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 19-10-2008 22:46 . Reden: Check images! ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

deze bewerking is uiteraard een quick & dirty
[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 20-10-2008 19:22 ]
Hier staat tekst
Ok ik zie wat je bedoelt. Bedankt voor de tip. Ik zal er thuis inderdaad wat mee gaan bewerken.Sjaak_Afhaak schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:18:
@Postman_Pat: de foto is wel heel erg flets, bovendien overbelicht (zie de highlights rechts), en niet helemaal scherp. Met een beetje bewerking kun je de foto al een stuk levendiger maken. Je krappe compositie maakt het overigens niet gemakkelijker
[afbeelding]
deze bewerking is uiteraard een quick & dirty
Zou kunnen, maar het ziet er niet logisch uit. Fout van de fotograaf dus. Verder vind ik het - ook met pootjes - een foto die in geen enkel plakboek hoort. Van bovenaf gekiekt en veel te veel omgeving (dat hek...) om voor mij "pakkend" te zijn, om maar wat te noemen.qadn schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:58:
@degroot: het geitje heeft wel poten hoorDie vallen toevallig weg achter de moeder.
Persoonlijk ben ik geen fan van beesten heel erg groot in beeld en vind ik dit juist een rustige symetrische compositie. Dat van de pootjes doet wat mij betreft geen afbreuk aan de foto.
En om het nu fout te noemen vind ik wel heel ver gaan, hoe weet jij nu wat ik met die foto wil? tsk.
Nou, laat dat wel of niet bestaande hiernamaals er maar buiten...qadn schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:34:
@toff: hoe kom je in hemelsnaam met "van bovenaf gekiekt"? Ik zat juist precies op ooghoogte van de moeder. (met de camera dus bijna horizontaal).
Persoonlijk ben ik geen fan van beesten heel erg groot in beeld en vind ik dit juist een rustige symetrische compositie. Dat van de pootjes doet wat mij betreft geen afbreuk aan de foto.
En om het nu fout te noemen vind ik wel heel ver gaan, hoe weet jij nu wat ik met die foto wil? tsk.
Je camera was niet horizontaal, want de spijlen van het hek "vallen om" en het ontbreken van de pootjes vind ik fout. Als je dat laatste expres gedaan hebt, mijn complimenten, het is perfect gelukt, maar het ziet er niet uit (lees anders even de commentaren van anderen hier). "Bijna" is niet goed genoeg, wat mij betreft. Persoonlijk ben ik juist wel fan van beesten heel groot in beeld en ik heb een hekel aan symetrische composities, maar dat is persoonlijk natuurlijk, daar gaat het niet over hier. Natuurlijk ligt de lat hier @ "(huis)dieren" wat lager dan elders op T.net, maar dat wil niet zeggen dat er aan jouw foto niets mankeert. Als je niet met eerlijke en serieuze kritiek kan omgaan, dan kan je misschien beter op anders sites posten? tsk...
Dit topic is gesloten.
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.