Ik moet zeggen dat ik hem erg mooi vind hoor! Ik zie de onscherpte ook niet helemaal.... Maar dat is misschien omdat ik een echte amateur ben?!Bob Popcorn schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:23:
[afbeelding]
Een kikkertje in de sloot bij mijn stageplek. Ik baal er een beetje van dat ik ze niet écht haarscherp krijg.
Nouja, ik ben minstens even amateur als jij, ik ben net een weekje actief bezig met fotografie, maar misschien stel ik wel (te) hoge eisen aan m'n plaatjesslash24 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:46:
[...]
Ik moet zeggen dat ik hem erg mooi vind hoor! Ik zie de onscherpte ook niet helemaal.... Maar dat is misschien omdat ik een echte amateur ben?!
Kan niet stoppen met ontploffen!
Vorige week een D50 met kitlens gekocht. Zie hier het resultaat van de derde foto die ik met de camera nam. Ik ben nieuw in de dSLR fotografie, maar vind het resultaat best geslaagd.
@TMasterT: mooie angle en belichting; jammer dat oortje er nét niet helemaal opstaat.
Na 't overlijden van het dwergkonijn Tommy heeft m'n zusje weer een nieuw huisdiertje: Knabbel
Even snel wat indoorpics gemaakt:

Na 't overlijden van het dwergkonijn Tommy heeft m'n zusje weer een nieuw huisdiertje: Knabbel
Even snel wat indoorpics gemaakt:

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 04-06-2006 13:02 ]
Onze hond Chicka. Een 1,5 jaar jonge boxer. Ik ben eigenlijk geen FG'er maar ik vond deze foto's wel goed gelukt:

Vandaag voor het eerst mijn PowerShot A540 getest op een paar luie fretten, namelijk:
Yamato op weg naar bad

Yamato tijdens middagdutje

Pacinko tijdens een middagdutje

Pacinko tijdens het knippen van de nagels (en net na het bad).
Yamato op weg naar bad
Yamato tijdens middagdutje
Pacinko tijdens een middagdutje
Pacinko tijdens het knippen van de nagels (en net na het bad).
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Gizmo, mijn jackfrutsel die vorige week is ingeslapen
I am the great Cornholio!
Gecondeleerd...was echt een liefje...MaNiC_MiNd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:53:
[afbeelding]
Gizmo, mijn jackfrutsel die vorige week is ingeslapen
Mooie foto ook
Hier 2 foto's van mijn katten.

Life is complicated
Hey,
Hier een foto van Terra, een cairn terrier, een lief en ondeugend beestje.
Hier een foto van Terra, een cairn terrier, een lief en ondeugend beestje.

Mijn hond Bo, druk vogelspottend richting het vogelhuisje. Ik wil hier nog iets mee photoshoppen, ben er alleen nog niet uit wat 

opzich kan ik hem heel langwerpig uitknippen, en enkel het hondje met het nestkastje op de foto nemen. Ik ben geloof ik alleen niet zo tevreden met mijn perspectief, dat mag van mij nog wat lager. Probleem is alleen dat het nogal een nerveus hondje is en ze niet echt goed kan foto-zitten

opzich kan ik hem heel langwerpig uitknippen, en enkel het hondje met het nestkastje op de foto nemen. Ik ben geloof ik alleen niet zo tevreden met mijn perspectief, dat mag van mij nog wat lager. Probleem is alleen dat het nogal een nerveus hondje is en ze niet echt goed kan foto-zitten
[ Voor 43% gewijzigd door Henk op 14-06-2006 19:31 ]
Golden Retrievers zijn liev
hier een foto van Luca, sinds vorige kerst bij ons (overgeplaatst), ze is nu 1.5 jaar

Hehe, die van mij is inderdaad alleen maar _lief_. Niet eigenwijs of wat dan ook, eigenlijk best wel een beetje saai...
(2 jaar oud btw)
Maar we hebben onze handen vol aan onze nieuwe hond (nog geen jaar oud), een flatcoated retriever, Ellis
Een tijdje terug was ik druk bezig met het bijsnoeien van onze tuin, en zij besloot op de stapel te klimmen.
Maar we hebben onze handen vol aan onze nieuwe hond (nog geen jaar oud), een flatcoated retriever, Ellis

[ Voor 15% gewijzigd door Henk op 14-06-2006 20:40 ]

Grote Versie
dit is een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe Canon 350D
Dit is een van mijn twee katten, deze heet Pluis

Een meeuw die op de luchtstroom van de veerboot naar Terschelling meelift
Verwijderd
Dude echt een monsterlijk mooie foto. Welke instellingen heb je gebruikt en wat heb je met de nabewerking gedaan?Bob Popcorn schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:12:
[afbeelding]
Een meeuw die op de luchtstroom van de veerboot naar Terschelling meeliftVorige week gemaakt.
S 1/250 en F/11, Nikon D50 met een Sigma 55-200 op 62mm. Nabewerking wat levels en contrast, en natuurlijk geresized.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:54:
[...]
Dude echt een monsterlijk mooie foto. Welke instellingen heb je gebruikt en wat heb je met de nabewerking gedaan?
-edit-
linkje naar groot
[ Voor 13% gewijzigd door Bob Popcorn op 21-06-2006 12:48 ]
Verwijderd
Mijn 8 jarige Kat Taz
Met Canon Ixus 65
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 15:28 ]
damn, wat lijkt die kat veel op onze kat.....Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:49:
Hier een foto van nog een van m'n katten, genomen met mijn nieuwe Nikon d50!(waarwel coolpix 2000!)
Hij ligt hier in zijn mand te "chillen" met z'n ietwat dikke lichaam.
[afbeelding]
Weer in de mand, dit keer net ietsje anders. (Afgekeken van een foto 2 pages terug)
[afbeelding]
Wat een ontzettend lelijke bokeh zeg.....
MartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 01:39:
Wat een ontzettend lelijke bokeh zeg.....

Ik dacht dat hij ondanks dat wel voldeed aan de "minimale fotografische kwaliteit" uit de startpost, maar als dat niet het geval is haal ik hem wel weg...
Je zou kunnen proberen om alleen de vogels te verscherpen en de achtergrond niet. Kun je ze misschien ook meteen wat lichter maken.
Daar was ik al een poging toe aan het doen ja, maar dat lukte niet echt.... (kwartiertje later) Ok, met 3456px plaat aan de gang ipv 600 scheelt alMartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 02:02:
Je zou kunnen proberen om alleen de vogels te verscherpen en de achtergrond niet. Kun je ze misschien ook meteen wat lichter maken.
Heb nu de achtergrond ge-gaussian-blurt, de voorgrond (op opacity 50%) ge-shadow-highlight en ge-unsharp-masked, daarna naar 600 px verkleint en de voorgrond nog eens flink geunsharp-masked. Wat vind je er zo van? (ik heb de originele post ge-edit om de topic vervuiling een beetje te beperken).
Ongeacht het oordeel was het een leerzaam half uurtje voor mij, dankjewel
(hmm... ja... als ik het origineel met deze versie vergelijk was de bokeh inderdaad wel ontzettend lelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Dannr op 26-06-2006 02:35 ]
Verwijderd
Nou vooruit, even een paar foto's van mij.

Grote Versie
Dit vind ik een nette foto, maar volgens mij is de focus niet helemaal goed. Lijkt ook een beetje onscherp in deze thumb.

Grote Versie
Beetje gecropt, was lastige foto vanwege tegenlicht

Grote Versie
Ook gecropt. Helaas ook niet helemaal goed gefocust.

Grote Versie
Dit vind ik een nette foto, maar volgens mij is de focus niet helemaal goed. Lijkt ook een beetje onscherp in deze thumb.

Grote Versie
Beetje gecropt, was lastige foto vanwege tegenlicht

Grote Versie
Ook gecropt. Helaas ook niet helemaal goed gefocust.

Majin
Macconner! | speed 733@1007 :)
Je hebt net 1px te veel ge-shadow-highlight, aan de onderkant van de tak. Iig lijkt het daarop. Verder is hij nu best te doenDannr schreef op maandag 26 juni 2006 @ 02:33:
[...]
Daar was ik al een poging toe aan het doen ja, maar dat lukte niet echt.... (kwartiertje later) Ok, met 3456px plaat aan de gang ipv 600 scheelt al
Heb nu de achtergrond ge-gaussian-blurt, de voorgrond (op opacity 50%) ge-shadow-highlight en ge-unsharp-masked, daarna naar 600 px verkleint en de voorgrond nog eens flink geunsharp-masked. Wat vind je er zo van? (ik heb de originele post ge-edit om de topic vervuiling een beetje te beperken).
Ongeacht het oordeel was het een leerzaam half uurtje voor mij, dankjewel
(hmm... ja... als ik het origineel met deze versie vergelijk was de bokeh inderdaad wel ontzettend lelijk)
Ach ja, katten fotograferen is mijn grootste hobby, erg leuk om achter die beesten aan te hobbelen met verschillende lenzen
Foto's zijn clickable....
1x een obi

1x een Hummel
Foto's zijn clickable....
1x een obi

1x een Hummel

[ Voor 5% gewijzigd door MALobert op 28-06-2006 18:52 ]
Verwijderd
Oke.. ik ben een 'nieuwe'.. ;-)
Ik ben al jaren in het bezit van de Fuji S5000 (2002) en hij bevalt mij prima!!
Hier 2 foto's van een kat van mij!

Kom maar op met het commentaar ;-)
*heb ze bewerkt met Paint Shop Pro X, de laatste nieuwe 'hobby' van mij*
Gr. Sher

Gr. Sher
Ik zag net ook al in je groente/fruit topic dat er een soort heel fijn raster over je foto ligt. Is dit een "bewerking"? Zoja, het doet je foto's niet echt eer aanVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:59:
Oke.. ik ben een 'nieuwe'.. ;-)
[afbeelding]
[afbeelding]
Gr. Sher

En die kaders, daar was je ook al door iemand anders op gewezen, maar damn, vooral die bovenste. Er is meer kaderoppervlak dan foto.
'k vind het 3x niks.
1: de bovenste border, komop zeg, dat ziet er toch niet uit? De onderste kan op zich wel met de foto, alleen moet je hem dan wel met een wit randje doen als je hem op een wit forum post.
2: De 'canvas'-bewerking die je hebt gedaan komt écht niet mooi over op 800px breed.
3: De copyright-logo's zijn wel heel opvallend groot en te ver naar het midden toe.
En de foto's? Mwoah, niet echt geweldig. Mede door het canvas-ding lijkt de 2e onscherp, ook al is dat misschien niet zo. De 1e is misschien wel mooi.
Zoals je waarschijnlijk al merkt is op dit forum dit soort bewerkingen niet gebruikelijk. Een dunne border, kleine copyright-melding, mag nog net. Maar verder worden alleen 'basis'-bewerkingen echt gewaardeerd in FGS. Dingen waarvan de foto niet verandert, maar wel mooier wordt
1: de bovenste border, komop zeg, dat ziet er toch niet uit? De onderste kan op zich wel met de foto, alleen moet je hem dan wel met een wit randje doen als je hem op een wit forum post.
2: De 'canvas'-bewerking die je hebt gedaan komt écht niet mooi over op 800px breed.
3: De copyright-logo's zijn wel heel opvallend groot en te ver naar het midden toe.
En de foto's? Mwoah, niet echt geweldig. Mede door het canvas-ding lijkt de 2e onscherp, ook al is dat misschien niet zo. De 1e is misschien wel mooi.
Zoals je waarschijnlijk al merkt is op dit forum dit soort bewerkingen niet gebruikelijk. Een dunne border, kleine copyright-melding, mag nog net. Maar verder worden alleen 'basis'-bewerkingen echt gewaardeerd in FGS. Dingen waarvan de foto niet verandert, maar wel mooier wordt
Verwijderd
oke oke.. jullie hebben volkomen gelijk voor wat betreft de bewerking, maar ja.. ik heb net PSP 10 en ja......dan ga je weleens TEVER ;-) das duidelijk hahahaha
hier onder de originele foto''s!

de onderste foto wilde ik jullie ook niet onthouden, deze hangt posterformaat in de huiskamer hier ;-)
ondanks dat niet de hele kop erop staat vond ik um wel geinig
hier onder de originele foto''s!

de onderste foto wilde ik jullie ook niet onthouden, deze hangt posterformaat in de huiskamer hier ;-)
ondanks dat niet de hele kop erop staat vond ik um wel geinig
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 22:32 ]
kijk ... dat fleurt de boel gelijk op 
ik gooi er gelijk ook even 1 tegenaan:

ik gooi er gelijk ook even 1 tegenaan:

[ Voor 77% gewijzigd door CRpt3r55 op 30-06-2006 00:45 ]
Etuuuuuh!
Net lucky shot net in de tuin

Comments welkom natuurlijk.

Comments welkom natuurlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door ThomasW op 30-06-2006 12:50 ]
Verwijderd
Geweldig die kikker... hier zitten ze ook regelmatig in de tuin.. maar dat niet alleen... ook een keer onder mijn bed hahaha, de kat had um gevangen en vloog er in 1 keer mee naar mijn slaapkamer boven....... nou dat was dus een heel karwei om die kikker onder een bed uit te krijgen ;-)
Laatst nog 1 maar gelukkig had ik net de tussendeur in de kamer dicht gedaan zodat ie niet naar boven kon.. toen kon ik gelukkig die kikker zo oppakken en bij de sloot zetten....
Volgende keer zal ik ook eens proberen een foto te maken, mits de kat mij niet voor is ;-)
Foto's van de honden zijn overigens ook geweldig...
Laatst nog 1 maar gelukkig had ik net de tussendeur in de kamer dicht gedaan zodat ie niet naar boven kon.. toen kon ik gelukkig die kikker zo oppakken en bij de sloot zetten....
Volgende keer zal ik ook eens proberen een foto te maken, mits de kat mij niet voor is ;-)
Foto's van de honden zijn overigens ook geweldig...
Ik heb sinds eergister een 'Canon Powershot S3 IS'. Ik heb even gebruik gemaakt van het mooie weer en de speelse bui van de kat met het volgende als resultaat:

Plaatjes zijn klikbaar voor (hele) grote versies. Wel even opslaan en openen met windows picture en fax viewer of iets dergelijks.. Browser resizing ziet er niet uit
Commentaar is uiteraard welkom; houdt er wel rekening mee dat dit mijn 1ste try-out is

Plaatjes zijn klikbaar voor (hele) grote versies. Wel even opslaan en openen met windows picture en fax viewer of iets dergelijks.. Browser resizing ziet er niet uit

Commentaar is uiteraard welkom; houdt er wel rekening mee dat dit mijn 1ste try-out is
[ Voor 78% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-07-2006 14:13 ]
@Silent Thunder: erg mooi. Precies op de goede punten scherpgesteld.
@Bouwfraude: helemaal top! Erg leuk gedaan met die wuppies op de achtergrond.
@Dannr: hartstikke mooi! Alleen jammer dat die takken te veel aandacht trekken. Zou misschien een betere foto zijn als de lucht de enige achtergrond was...
@Macconner: volgensmij is die foto van jou totaal onscherp? In ieder geval, als ik hem vergroot, dan zie ik niet echt een scherp punt. Misschien even unsharp mask eroverheen gooien...
Foto #1

EXIF: DPI: 230 | Resolutie: 600x451 pixels | Sluitertijd: 1/250 | Diafragma: F/3.6 | Focus: 51 mm
Misschien een beetje te onderbelicht, maarja, zoveel keus heb je 's avonds niet.
Wat vindt men hiervan? Wat kan beter? Zeg het me... hier leer ik van
@Bouwfraude: helemaal top! Erg leuk gedaan met die wuppies op de achtergrond.
@Dannr: hartstikke mooi! Alleen jammer dat die takken te veel aandacht trekken. Zou misschien een betere foto zijn als de lucht de enige achtergrond was...
@Macconner: volgensmij is die foto van jou totaal onscherp? In ieder geval, als ik hem vergroot, dan zie ik niet echt een scherp punt. Misschien even unsharp mask eroverheen gooien...
Foto #1

EXIF: DPI: 230 | Resolutie: 600x451 pixels | Sluitertijd: 1/250 | Diafragma: F/3.6 | Focus: 51 mm
Misschien een beetje te onderbelicht, maarja, zoveel keus heb je 's avonds niet.
Wat vindt men hiervan? Wat kan beter? Zeg het me... hier leer ik van
[ Voor 80% gewijzigd door flo_ op 02-07-2006 17:21 ]
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
Een lief klein brutaal speels stuiterkatje:

Van de achterburen van mn ouders, maar hij zit liever in de tuin van mn ouders. Het is de vraag of ie wel aandacht krijgt thuis

Van de achterburen van mn ouders, maar hij zit liever in de tuin van mn ouders. Het is de vraag of ie wel aandacht krijgt thuis
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Heb je die ook groter?zomertje schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:20:
[afbeelding]
http://dekleinekunstenaar...tories/katjes/grijsje.jpgKoetjeboe schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:26:
[...]
Heb je die ook groter?Zou een mooie achtergrond hier worden....
Wat een geweldige foto!zomertje schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:20:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Quadro! op 02-07-2006 17:55 ]
Ach, moest er voor met mn buik in het gras, maar dat geeft niet als het dit oplevert. Het was een gaaf klein ding, had hem zo meegenomen.Quadropluxor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:55:
[...]
Wat een geweldige foto!lekkere houding van die kat en mooi depth of field
Verwijderd
Niet alleen mensen hebben het warm, de hond ook (tja wat wil je met zo'n dikke jas aan)

hijg hijg hijg

huh? had je wat?
Het blijft leuk, dieren fotograferen.
Ooh ja voor degene die het willen weten, de hond heet Max, is 9 jaar oud, bij ons geboren.
Moeder was kruising: Rottweiler - Ierse Wolfshond
Vader was kruising: Rottweiler - New Foundlander
Max is 75 cm hoog en weegt zo'n 65 kg.
(schoothondje)

hijg hijg hijg

huh? had je wat?
Het blijft leuk, dieren fotograferen.
Ooh ja voor degene die het willen weten, de hond heet Max, is 9 jaar oud, bij ons geboren.
Moeder was kruising: Rottweiler - Ierse Wolfshond
Vader was kruising: Rottweiler - New Foundlander
Max is 75 cm hoog en weegt zo'n 65 kg.
(schoothondje)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 22:21 ]
Die eerste, heb je die misschien in 1240*1024
prachtige foto
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
U vraag wij draaiensnake903 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:04:
[...]
Die eerste, heb je die misschien in 1240*1024
prachtige foto
http://www.justawitte.nl/background/kikker.jpg
@ Justawitte: Mooie foto van die kikker
Verwijderd
Onze kat Nala, ze eet nog wel eens graag met ons mee...

gemaakt met de digi-cam van mn ouders, Olympus C-770

gemaakt met de digi-cam van mn ouders, Olympus C-770
Mijn kat Binck:

Flash 25
Focal length 12.12mm
Exposure time 1/60s
Aperture 4.0
Metering Mode Evaluative
Camera make Canon
Camera model Canon DIGITAL IXUS 40
Sensor type OneChipColorArea
Flash 25
Focal length 12.12mm
Exposure time 1/60s
Aperture 4.0
Metering Mode Evaluative
Camera make Canon
Camera model Canon DIGITAL IXUS 40
Sensor type OneChipColorArea
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
ik wou deze hier ook even showen:

klik voor een iets grotere versie, excuses voor de border en scaling, ik moet nog even een got-compatible scriptje maken.

klik voor een iets grotere versie, excuses voor de border en scaling, ik moet nog even een got-compatible scriptje maken.
[ Voor 50% gewijzigd door Magic op 12-07-2006 17:47 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Pas geschoten, in de buurt van mn huis. Alleen 2 is (een klein beetje) bewerkt. Ik zou zeer graag commentaar willen, positief of negatief.
# 1

# 2

# 3
# 1

# 2

# 3

[ Voor 27% gewijzigd door Siparti op 12-07-2006 19:25 ]
Nou omdat je het zo lief vraagt 
#1 een scherpe foto van een grappig kijkende eend. Lekkere neutrale kleuren. Wellicht de volgende keer wat meer inzoomen en door de knieen om op dezelfde hoogte te komen.
#2 je bent met bewerken wat te ver doorgeschoten, je hebt nu een overbelichte koe die tegen een lelijk hek aan staat.
#3 standaard kiekje van koeien. Doordat links veel ruimte zit lijkt het wel of je te vroeg hebt afgedrukt. Om een interessante foto te maken zou je wat dichter bij kunnen gaan staan, of eens door de knieen om hun koppen van onder op de foto te zetten.
Als tip kan ik je meegeven: probeer eens met ongebruikelijke standpunten te spelen.
#1 een scherpe foto van een grappig kijkende eend. Lekkere neutrale kleuren. Wellicht de volgende keer wat meer inzoomen en door de knieen om op dezelfde hoogte te komen.
#2 je bent met bewerken wat te ver doorgeschoten, je hebt nu een overbelichte koe die tegen een lelijk hek aan staat.
#3 standaard kiekje van koeien. Doordat links veel ruimte zit lijkt het wel of je te vroeg hebt afgedrukt. Om een interessante foto te maken zou je wat dichter bij kunnen gaan staan, of eens door de knieen om hun koppen van onder op de foto te zetten.
Als tip kan ik je meegeven: probeer eens met ongebruikelijke standpunten te spelen.
Ah bedankt, ik ben het met je eens, behalve bij foto # 2 maar dat lijkt me gewoon een kwestie van smaak. Vooral bij de eerste nuttig commentaar, ik zal de volgende keer wat meer tijd nemen bij het kiezen van (de hoogte van) m'n standpunt.
Wow, die eerste! Erg mooi hoor.
Heb je nog ruimte bovenin (ik zou hem namelijk iets minder krap croppen dan)?
Heb je nog ruimte bovenin (ik zou hem namelijk iets minder krap croppen dan)?
Verwijderd
mooie fotos van dat schaap, alleen jammer dat de rand die door de zon belicht wordt, net iets té fel is.
Mooie schaapjes, de bovenste is net wat mooier imho.
nu alleen nog de tekst "...Groeten van Texel!" toevoegen.
nu alleen nog de tekst "...Groeten van Texel!" toevoegen.
Now go away or I shall taunt you a second time!
Zelf ook even wat foto's gemaakt de aftelopen dagen met mijn Canon EOS 350D - 18 / 55 mm lens
De poes:

De Koeien:

Het Hert:

Commentaar is altijd welkom, naast de tips & trics
De poes:
De Koeien:
Het Hert:
Commentaar is altijd welkom, naast de tips & trics
[ Voor 10% gewijzigd door Macsylver op 14-07-2006 14:45 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

De kat, Kazimier.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd

ik heb trouwens vraagke: Welke grote is het handigs om zo de foto;'s hier te plaatsen (bijv. 500x500 of 600x...)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 14:38 ]
600 pix breed maximaal
Die lijkt wel heel erg veel op de kat die hier rond looptPreatorium schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:20:
Mijn kat Binck:
Mijne is wel wat ouder maar verder lijken ze echt veel op elkaar.

Verwijderd
Mijn eerste post op de fotografie afdeling.. . Dus mijn excuses als de foto niet aan de criteria voldoet..
Dit is 1 van mijn diertjes. Het is een tam albino ratje.

Foto gemaakt op iso400. Zwart wit is een modus van de camera, dus niet gesoept
Reacties plz
Dit is 1 van mijn diertjes. Het is een tam albino ratje.
Foto gemaakt op iso400. Zwart wit is een modus van de camera, dus niet gesoept
Reacties plz
Verwijderd
8 weken oude Berner Sennen pup, fractie van een seconde voor impact op de fotograaf 

Helaas is de grond beetje overbelicht (en er zit een blaadje op zn poot)
Als je goed kijkt, is een klein beetje ruis zichtbaar. De foto was nogal onderbelicht, bij RAW verwerking heb ik dat digitaal opgelost.
Focal length: 75mm
Shutter speed: 1/250sec
Aperture: F/11
Iso-200

Helaas is de grond beetje overbelicht (en er zit een blaadje op zn poot)
Als je goed kijkt, is een klein beetje ruis zichtbaar. De foto was nogal onderbelicht, bij RAW verwerking heb ik dat digitaal opgelost.
Focal length: 75mm
Shutter speed: 1/250sec
Aperture: F/11
Iso-200
Katten zijn populair zie ik, zal ik onze "katten" ook ff plaatsen

Mijn eigen huisdier:

Daarnaast de dieren die bij ons op de boerderij rondstruinen:

In de planning staat om binnenkort eens een testcase op te zetten met de varkens in de hoofdrol.
Commentaar is altijd welkom!!!

Daarnaast de dieren die bij ons op de boerderij rondstruinen:

In de planning staat om binnenkort eens een testcase op te zetten met de varkens in de hoofdrol.
Commentaar is altijd welkom!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Pete op 25-07-2006 22:20 ]
@Robin_NL: geweldige timing! Overbelicht gras moet je toch wel kunnen corrigeren, zeker als hij onderbelicht was? Beetje met Shadow/Highlights, of fill light werken.
Verwijderd
Vandeweek ook maar eens aan het prutsen gegaan, en jawel de eerste poging gewaagd om serieus te fotograferen met eigen instellingen (dus van de auto stand af gezet). De foto's zijn gemaakt met een Canon IXUS v3. De omgeving is eigenlijk erg slecht gekozen, maar hoe zitten deze foto's technisch in elkaar? Onderbouwde kritiek graag

Verwijderd
Daar kom ik zelf ook niet even op heMBV schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:10:
@Robin_NL: geweldige timing! Overbelicht gras moet je toch wel kunnen corrigeren, zeker als hij onderbelicht was? Beetje met Shadow/Highlights, of fill light werken.

beter?
@remczero:
Je eerste foto vind ik compositioneel wel goed, alleen de achtergrond stoort. Je zei zelf al, niet zo beste plek om foto's te maken
Op de tweede foto is tommy te donker, de belichting is geloof ik goed ingesteld op het raam. Deze had je dus iets moeten overbelichten, maar liever had ik gezien dat je deze niet tegen het licht in zou fotograferen, dat gaat nu ten koste van contrast.
Hoop dat je dr wat mee kan
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 11:35 ]

dit was onze kat voor het eerst buiten bij de vijver.
Die foto ziet er nogal bewerkt uit, klopt dat? Of doen die oogjes vanzelf zo?
die doen vanzelf zo ja... katteogen staan er zowiezo om bekend nogal veel licht 'terug te kaatsen'.zomertje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:35:
als je in het (schemer)donker een kat aankijkt, en hij jou, dan zie je een lichte vorm van dit effect zonder dat je er een flits ofzo voor nodig hebt. dat zal dan wel zijn omdat het een nachtdier is ofzo.
*edit*
quote van deze fantastische site:
Het licht wordt weerkaatst tegen de achterwand van het ,en naar buiten weerspiegeld.
Daardoor lijkt het oog in het donker te gloeien.
Zo kunnen katten heel goed kijken als het voor mensen te donker is om iets te zien.
[ Voor 29% gewijzigd door MicroWhale op 28-07-2006 15:45 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
ja dat is vanzelf gebeurd, zelfs zonder flits! het licht weerkaatst via het water in zn ogen, als je goed kijkt zie je ook dat er een licht puntje op zn echte oog zit.zomertje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:35:
Het zijn altijd weer die katten, maar jah het zijn nou eenmaal één van de populairste huisdieren.
Ik heb een Canon powershot A510 gebruikt en omgekeerde poster als witte achtergrond.
Bouwlamp rechts en boven object. ISO waarde op 50.
Volgende dingen met Photoshop aangepast.
- remove noise (despeckle)
- Shadow/highlight
- Levels (witbalans opnieuw gepakt)
- Beetje Healing brush

Zou wel op- of aanmerkingen willen hebben
Ik heb een Canon powershot A510 gebruikt en omgekeerde poster als witte achtergrond.
Bouwlamp rechts en boven object. ISO waarde op 50.
Volgende dingen met Photoshop aangepast.
- remove noise (despeckle)
- Shadow/highlight
- Levels (witbalans opnieuw gepakt)
- Beetje Healing brush

Zou wel op- of aanmerkingen willen hebben
[ Voor 10% gewijzigd door intermusic op 29-07-2006 22:34 ]
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor ras is dit?WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:34:
[afbeelding]
dit was onze kat voor het eerst buiten bij de vijver.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.