Adobe Lightroom, final

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.603 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:11

Acid_Burn

uhuh

Siparti schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:53:
Err vraagje :)
Ik heb een map en daarin staan 8 submapjes met elk één JPGtje.
Die wil ik even allemaal importeren, kan dit ook ik één keer?

-edit- Ik heb het al handmatig gedaan, maar ik wil het wél graag nog weten :)
code:
1
2
3
4
5
\a
  \b
    \1
    \2
    \3

Kiezen voor import, ga in a staan, wijs naar b en klik op "choose selected"
BasieP schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:04:
mja ook een stom vraagje.

ik heb een 90 foto's ofzo geimporteerd, en heb er een aantal (paar mooie) van bewerkt. Nu wil ik deze gewoon saven...
kan dit niet ofzo?
ik kan alleen exporteren.. en dan krijg je geen jpgjes...
* BasieP snapt er geen drol van..
wat is er nou zo lastig aan 'open' en 'save'?? waarom moet het nou weer anders :|
File-export en dan halverwege staat fileformat. Die moet je ff op jpeg zetten.

[ Voor 98% gewijzigd door Acid_Burn op 07-04-2007 22:09 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:06:
Gewoon exporteren en je kunt gewoon als jpeg exporten :?
mm oke, ik dacht dat je dan alle foto's ging exporteren.. er staat namelijk 'photos' en niet 'photo' of 'selection' oid

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/LR/

Voor de liefhebber: foto's geconverteerd met LR en C1 op de default settings. LR levert meer verzadiging, maar zit met de WB vaak richting het rood. Soms geeft hij echter juist weer te weinig rood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Hmm, van die verschillen wordt ik eerlijk gezegd niet erg vrolijk, toch maar weer met C1 aan de slag, kom nu vaker output trouble tegen bij LR.. Scherpte is soms nog minder dan C1 :/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:56:

Voor de liefhebber: foto's geconverteerd met LR en C1 op de default settings. LR levert meer verzadiging, maar zit met de WB vaak richting het rood. Soms geeft hij echter juist weer te weinig rood :)
Als je het verschil bekijkt, lijk het wel dat Lightroom 'lichter is beter' hanteert. Gewoon alles flink licht maken dan is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Mischien bij Canon plaatjes, maar bij mijn Nikon plaatjes zie ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waar ik me de laatste tijd steeds meer aan erger, als ik een cardreader aansluit en een CF kaartje erin stop, dan plopt er meteen een schermpje van lightroom open of ik die foto's wil importeren. NEE!
Nog niet kunnen vinden waar ik dat kon uitzetten :X

damn, heb er echt mega overheen gekeken;
bij preferences; tabblad file management; When a memorycard is inserted.
Maar dan nog start LR automatisch op, alleen dan _zonder_ import schermpje 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door jules op 08-04-2007 21:13 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
jules schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:03:
Waar ik me de laatste tijd steeds meer aan erger, als ik een cardreader aansluit en een CF kaartje erin stop, dan plopt er meteen een schermpje van lightroom open of ik die foto's wil importeren. NEE!
Nog niet kunnen vinden waar ik dat kon uitzetten :X
En heb je zelf gezocht? ;)

http://www.google.de/sear...official&client=firefox-a

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ah, het progje Adobe Photo Downloader in je taakbalk > disable. Should do the trick...

Hmz, alleen m'n memorycard reader drives komen nog steeds niet te voorschijn in explorer. Vreemd dat LR ze wel ziet :?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zit een beetje met het probleem dat als ik een image export in Lightroom, en gewoon sRGB selecteer als kleurprofiel, hij her toch automatisch een ander profiel van maakt, namelijk "sRGB IEC61966-2.1".

Wat ik wil is het volgende: RAW importeren en bewerken in LR, vervolgens exporteren als JPG, en deze via een droplet aanapssen in PS, alwaar ik via een 'Save for web' mijn foto opsla met wat compressie, zodat ze een beetje handelbaar blijven voor op een website.

Waar het mis gaat is bij 'Save for Web'. Na deze bewerking zijn de kleuren van de foto ineens veel anders en fletser dan daarvoor. Nu schijnt dit te komen omdat ik eerst de foto moet converteren naar sRGB in photoshop, maar ook dit lost het probleem niet op.

Mijn doel is dus om uiteindelijk met een JPEG bestand te komen zitten wat er qua kleur precies zo uit ziet als ik hem in Lightroom heb bewerkt. Of dit nu na een photoshop droplet is of direct na de export uit LR zelf, dat maakt niet uit, in beide gevallen krijg ik nu fletse kleuren in plaats van wat ik normaal op het scherm zie. Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Kurkentrekker schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:23:
Ik zit een beetje met het probleem dat als ik een image export in Lightroom, en gewoon sRGB selecteer als kleurprofiel, hij her toch automatisch een ander profiel van maakt, namelijk "sRGB IEC61966-2.1".
Dat is gewoon sRGB. Correct dus.
Wat ik wil is het volgende: RAW importeren en bewerken in LR, vervolgens exporteren als JPG, en deze via een droplet aanapssen in PS, alwaar ik via een 'Save for web' mijn foto opsla met wat compressie, zodat ze een beetje handelbaar blijven voor op een website.

Waar het mis gaat is bij 'Save for Web'. Na deze bewerking zijn de kleuren van de foto ineens veel anders en fletser dan daarvoor. Nu schijnt dit te komen omdat ik eerst de foto moet converteren naar sRGB in photoshop, maar ook dit lost het probleem niet op.
Waarom moet je die eerst converteren in sRGB dan? Het is reeds sRGB. Als je in PS de foto bekijkt, is hij dan identiek aan die van LR? Zo ja, probeer dan nog eens een extra stap voordat je opslaat. Nl. Convert to Profile in PS (zit onder EDIT) en selecteer sRGB. Doe daarna save to web en kijk of het kleuren probleem er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Als ik hem in PS bekijk is hij identiek aan LR. Het profiel is dan nog steeds sRGB IEC61966-2.1. Als ik hem via Edit --> Convert to profile aanpas naar 'gewoon' sRGB, dan verandert er (voor het oog) niets.

In beide gevallen verlies ik bij een Save for Web echter wel de kleuren. Ik krijg bij Save for Web dus in geen enkel geval de kleuren te zien zoals ik ze in Lighrtroom heb achtergelaten. Ook als ik ze vanuit Lightroom direct exporteer niet, ook dan maken mijn browsers er crap van, waarschijnlijk vanwege die ' IEC61966-2.1' toevoeging achter sRGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
Kurkentrekker schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:38:
Als ik hem in PS bekijk is hij identiek aan LR. Het profiel is dan nog steeds sRGB IEC61966-2.1. Als ik hem via Edit --> Convert to profile aanpas naar 'gewoon' sRGB, dan verandert er (voor het oog) niets.

In beide gevallen verlies ik bij een Save for Web echter wel de kleuren. Ik krijg bij Save for Web dus in geen enkel geval de kleuren te zien zoals ik ze in Lighrtroom heb achtergelaten. Ook als ik ze vanuit Lightroom direct exporteer niet, ook dan maken mijn browsers er crap van, waarschijnlijk vanwege die ' IEC61966-2.1' toevoeging achter sRGB?
Ik blijf geniaal ;). Heb je zelf al gezocht?
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Die toevoeging heeft er dus niks mee te maken, zoals eerder gezegd in dit topic: Dat is gewoon sRGB.

En voor je probleem zelf:
http://www.google.nl/sear...+to+web&btnG=Zoeken&meta=

1e/2e hit, als je die bekijkt, is dat een oplossing?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:56:

Heej Sander,

Ik ben ook even weer aan het klooien geweest met Capture One en ben weer omgeslagen.

Capture One heeft 1 nadeel, dat is de manier waarop je de foto bekijkt, inzoomt en scrolled in de foto, dat moet met de balken, maar aan de andere kant viel me dit op:

Als je de sharpening op standard zit (default is Soft). En vervolgens de noise filter uit (Bij de 5D staat ie default op standje 3 (hoog!!). Vind ik het resultaat van C1 een stuk mooier als LR.

Ik hoop dat C1 versie 4 een betere interface heeft, dan laat ik vanaf dan LR links liggen. C1 resultaten ogen mij prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tip voor het zoomen in C1: Focustab gebruiken, daar kun je meteen op 100% kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Hee, maak dan een C1 draadje aan. Het gaat hier om LR :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Devian schreef op maandag 09 april 2007 @ 04:32:
[...]

Ik blijf geniaal ;). Heb je zelf al gezocht?
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Die toevoeging heeft er dus niks mee te maken, zoals eerder gezegd in dit topic: Dat is gewoon sRGB.

En voor je probleem zelf:
http://www.google.nl/sear...+to+web&btnG=Zoeken&meta=

1e/2e hit, als je die bekijkt, is dat een oplossing?
Dat zijn geen oplossingen. Ik kan photoshop inmiddels wel zo instellen dat ik de foto in sRGB bekijk, en zonder kleurprofiel kan opslaan, maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat mijn foto er in LR andrs uitziet dan in PS. Als ik de Proofing Setup van PS verander naar 'Monitor RGB', dan lijkt mijn eindresultaat ook daadwerkelijk op wat ik in PS van de foto gemaakt heb. Mijn probleem ligt dus onder andere ook bij Lightroom, welke ik blijkbaar niet kan instellen op de colorspace van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

breinonline schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:56:
Het gaat om LR vs C1 vs ..., lijkt mij toch aardig LR gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Fairy schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:52:
[...]

Het gaat om LR vs C1 vs ..., lijkt mij toch aardig LR gerelateerd.
De tip van Neo niet ;) Maar je hebt wel gelijk...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
breinonline schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:56:
Eén post om iemand te helpen, help! :P Komop brein, niet zo druk maken :)

Ik heb trouwens vanmiddag wat foto's van een badmintonwedstrijd gemaakt waarbij het hele WB-geneuzel ook weer aan bod kwam. Ik zal ze straks ook weer bij Adobe plaatsen, ik ben benieuwd wat ze ermee kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik ben bezig met wat avond foto's en zie nu bij donkere foto's enorme compressie, zowel in de preview als in de 'actual'. Als ik de foto eenmaal exporteer dan is de compressie verdwenen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik gebruik een P4 met HT en 1,5 Gb geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://87.212.25.249/picz/images/GoT/LRCompressie.jpg

[edit]

Nu ik het screenshot op de monitor op mijn werk bekijk lijkt de compressie veel minder dan dat ik het op mijn scherm thuis zie. Zou het aan mijn videokaart kunnen liggen?

[ Voor 24% gewijzigd door DeFeCt op 10-04-2007 10:31 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan ook de kwaliteit v/d previews wijzigen bij de opties, misschien dat dat meespeelt?
Ik zie overigens geen compressie, maar heb een hele slechte monitor hier.

Waar kan je trouwens de presets wijzigen van bijv. de metadata die tijdens het importeren wordt toegepast? Of een preset verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Werk je op een TFT thuis? en wat op werk?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Simon schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:52:
Werk je op een TFT thuis? en wat op werk?
Ik werk thuis op een 24" TFT van Dell en op mijn werk op de 19" variant, daar zou het m.i. dus niet aan moeten liggen. De compressie is vooral te zien in het lichtschijnsel in de linker bovenhoek. Volgens mij kan ik er beter een foto van maken want zo lijkt het helemaal weg te vallen :?

Bekijk ik hier e.e.a. op mijn laptop dan lijkt het ook allemaal mee te vallen. Zal vanavond de laptop eens aan de monitor hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeFeCt op 10-04-2007 13:12 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou willen dat ze het makkelijker zouden maken om te synchroniseren tussen twee computers (één library dus voor twee computers).

Het is nu wel mogelijk, maar ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem. Zodra ik in lightroom foto´s importeer van mijn camera (Canon Powershot G5, foto´s in RAW), dan verkloot lightroom iedere keer de white balance.
Ik importeer alle foto´s, ga naar de library, en iedere keer als ik een nieuwe foto selecteer, ziet de preview er correct uit, en als de foto geladen is dan is de white balance te warm.
Handmatig corrigeren lukt wel, maar is onhandig veel werk. Wat gaat er mis?

De foto´s zijn trouwens van Praag, met veel blauwe pola luchten en gele zandsteenachtige gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:55:
ziet de preview er correct uit, en als de foto geladen is dan is de white balance te warm.
Doe me eens een lol en post dit hier eens. Exact hetzelfde probleem hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 10:38
Ben nu met de trial aan het stoeien, maar de snelheid van het progsel is even wennen als je doorgaans je zaken met Picasa doet :D

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:28:
Nu ik het screenshot op de monitor op mijn werk bekijk lijkt de compressie veel minder dan dat ik het op mijn scherm thuis zie. Zou het aan mijn videokaart kunnen liggen?
Laptop aangesloten op monitor thuis maar helaas blijft het probleem bestaan, op 19" zie ik dus geen compressie, op de 24" wel. Ik had nog even de hoop dat het aan de videokaart van mijn desktop zou liggen, maar daar lijkt het niet op... maar hoe kan het dan aan de monitor liggen vraag ik me af?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Blijkbaar kan die LCD dus niet genoeg kleuren weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:03:
[...]

Doe me eens een lol en post dit hier eens. Exact hetzelfde probleem hier :)
Hmz mijn probleem lijkt wel iets anders dan het jouwe. De voorbeelden die je op de adobe forums hebt gepost zijn een stuk minder verschillend dan de resultaten die ik krijg. Ik zal vandaag eens wat voorbeelden opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb hetzelfde ook wanneer ik de pre-preview zie tov de preview van Lightroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Argh, dat USB-import-progsel werkt op zich prima, ware het niet dat het bij alles opstart wat je in je USB-poort plugt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad! Ik wil helemaal niet importeren van mijn usb-stick, mijn ipod shuffle, of mijn externe schijf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Of printer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/LR/secondset/

Tweede set in elkaar gedraaid voor de persoon op de Adobe forums en deze set laat nog veel duidelijker zien wat ik bedoel :) Veel te weinig rood waardoor mensen vaak groenig zien, tenzij de WB van de camera ernaast zat en sowieso teveel rood rekende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb nog niet zo veel foto's gemaakt & bewerkt met lightroom, maar de witbalans bij m'n 400D foto's klopt behoorlijk.

@ Neo, heb je foto's nog ff bekeken, maar ik vind die loaded er natuurlijker uitzien om eerlijk te zijn. Wel een beetje té weinig rood/een beetje groenig, maar hier zien die preload er (veel) te rood uit.

Zeker bij foto 4, meisje links onderaan zie ik het erg goed.

[ Voor 55% gewijzigd door sOid op 11-04-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

neographikal schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:00:

Tweede set in elkaar gedraaid voor de persoon op de Adobe forums en deze set laat nog veel duidelijker zien wat ik bedoel :) Veel te weinig rood waardoor mensen vaak groenig zien, tenzij de WB van de camera ernaast zat en sowieso teveel rood rekende :)
Dat probleem ken ik, heb dit ook al eens gemeld, maar toen kreeg ik de indruk dat ik de enige was die liep te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sOid schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:12:
Ik heb nog niet zo veel foto's gemaakt & bewerkt met lightroom, maar de witbalans bij m'n 400D foto's klopt behoorlijk.

@ Neo, heb je foto's nog ff bekeken, maar ik vind die loaded er natuurlijker uitzien om eerlijk te zijn. Wel een beetje té weinig rood/een beetje groenig, maar hier zien die preload er (veel) te rood uit.

Zeker bij foto 4, meisje links onderaan zie ik het erg goed.
Hou er rekening mee dat mensen die met hun hoofd onder een rode lamp lopen er rood uit _moeten_ zien, en niet oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Fairy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:06:
[...]

Hou er rekening mee dat mensen die met hun hoofd onder een rode lamp lopen er rood uit _moeten_ zien, en niet oranje.
Tsja, das waar. Maar ik kan niet uit de foto opmaken dat ze onder een rode lamp staan. Zie wel wat rode lampen hangen tho. Anyways, witbalans is altijd moeilijk om te bepalen vind ik. Vooral omdat het zoals jij ook al zegt, afhankelijk is van de kleuren op dat moment, dus ik gok dat neographikal het het beste kan bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:35
neographikal schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:00:

Kun je dit niet het beste even bewijzen met foto's van een gretag-macbeth kleurenkaartje ofzo? Dat is een stuk objectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Fairy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:05:
[...]

Dat probleem ken ik, heb dit ook al eens gemeld, maar toen kreeg ik de indruk dat ik de enige was die liep te klagen!
Enige wat helpt is om mij daar te helpen en erachter te gaan staan :)
- J.W. - schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:40:
[...]

Kun je dit niet het beste even bewijzen met foto's van een gretag-macbeth kleurenkaartje ofzo? Dat is een stuk objectiever.
Helaas, die dingen zijn prijzig en ik heb er geen voorhanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
neographikal schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:43:
Helaas, die dingen zijn prijzig en ik heb er geen voorhanden. :)
Nah, valt wel mee. Je kunt sowieso gewoon eentje door een professionele afdrukcentrale laten afdrukken (even 1 zelf maken of ergens downloaden).

En ik heb net 2 goeie kleurenkaarten binnen voor 23,49 euro incl. verzenden ;)

En het kan nog wel goedkoper...

Een echte gretag-macbeth is wel duur ja.

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 12-04-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 11:00

Spotter

Lichtnicht

sOid schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:12:
Zelfde hier, maar dan met een 30D. Vind het over het algemeen wel ok, soms wat aan de koele kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door - J.W. - op 11-04-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Zijn er meer mensen bij wie Lightroom zich soms bijna ophangt en er vervolgens in de taskmanager de applicatie "Bezel" opdoemt die not responding is? Op het forum van Adobe zie ik maar een paar mensen die er last van hebben, maar er wordt geen oplossing geboden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, toen ik nog 512MB had wel, nu met 1GB werkt het lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Aikon schreef op donderdag 12 april 2007 @ 07:40:
Ja, toen ik nog 512MB had wel, nu met 1GB werkt het lekker soepel.
Hmm ik heb 1,5 Gb dus daar lijkt het -bij mij- niet aan te liggen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb er met een trage processor en een enorme library wel last van gehad, maar inmiddels niet meer. (Library van >120k foto's, C2D 2,33Ghz, 2GB)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Floris schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:11:
Ik heb er met een trage processor en een enorme library wel last van gehad, maar inmiddels niet meer. (Library van >120k foto's, C2D 2,33Ghz, 2GB)
Maar wat heb je er aan gedaan dan dat je er nu geen last meer van hebt?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DeFeCt schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:28:
[...]

Maar wat heb je er aan gedaan dan dat je er nu geen last meer van hebt?
Je moet sowieso 1:1 preview dingen maken, gaat het allemaal al een stuk sneller mee :)

Hier staan misschien nog wat tips voor je: http://photoshopnews.com/...eta-4-the-library-module/

[ Voor 17% gewijzigd door sOid op 12-04-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Als ik render 1:1 previews doe, gebeurd er niks, cpu usage gaat ook niet omhoog ofzo...

Ook onthoudt LR de view options niet. Er is ook geen apply of ok knop ofzo. Het vinkje bij Loupe View > Show info overaly verdwijnt telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aikon schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:02:
Als ik render 1:1 previews doe, gebeurd er niks, cpu usage gaat ook niet omhoog ofzo...

Ook onthoudt LR de view options niet. Er is ook geen apply of ok knop ofzo. Het vinkje bij Loupe View > Show info overaly verdwijnt telkens.
Je kan er ook voor kiezen om al 1:1 previews te laten maken bij het importeren, als je dat aan hebt staan gebeurt er waarschijnlijk niks als je het nogmaals doet :)

Dat van die view options weet ik niet, bij mij onthoud hij het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb bij het importeren wel 'render standard sized previews' aangevinkt, maar dat zijn dus niet de 1:1 previews. Bij het inzoomen naar 1:1 moet LR ook nog een flinke tijd laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aikon schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:59:
Ik heb bij het importeren wel 'render standard sized previews' aangevinkt, maar dat zijn dus niet de 1:1 previews. Bij het inzoomen naar 1:1 moet LR ook nog een flinke tijd laden.
Vreemd. Ik heb hier ook een paar rare dingen.
Het duurt soms letterlijk 5 minuten voordat lightroom opgestart is, heel vreemd. Ook duurt het soms bijna een kwartier(!!) om een foto te laden in de develop module, ook compleet zonder reden want de andere keer doe hij het in een aantal seconden.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:37:
[...]

Hmz mijn probleem lijkt wel iets anders dan het jouwe. De voorbeelden die je op de adobe forums hebt gepost zijn een stuk minder verschillend dan de resultaten die ik krijg. Ik zal vandaag eens wat voorbeelden opzoeken.
Het heeft tien dagen geduurd, maar ik heb voorbeelden. In deze screenshots kun je duidelijk de verschillen tussen de jpg´s en raw opnamen zien.
Duidelijk is dat lightroom iedere keer de witbalans totaal verkloot. Kijk naar de verschillen tijdens het berekenen in de library, en de screenshots na de automatische correctie door lightroom. De wb settings staan keurig op automatisch, maar alles is consequent te warm.
Wat gaat hier mis?!

De screenshots staan hier:
http://www.clouso.nl/jelmer/lightroom_wb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kicken mag, toch?
Is er echt niemand die van mijn screenshots kan bedenken wat er mis gaat in mijn lightroom?
RAW files processen duurt echt lang op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heb je mijn eerdere rants ook al gelezen? :P WB van Lightroom is bagger, simple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Dat mag je wel nuanceren dan. Jij hebt een probleem, anderen ook en heel veel anderen niet. Geen enkel probleem hier. Ik snap dat het niet fijn werkt voor jou, maar voor mij is LR perfect. Ook op het gebied van WB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het programma echt niet meteen bagger op het gebied van WB noemen, maar er moet toch een reden zijn dat het zo grondig fout gaat bij AL mijn raw files?
Een beetje off, of ernaast zitten in bepaalde situaties, pas de probleme. Maar fout bij alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

neographikal schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:46:
Heb je mijn eerdere rants ook al gelezen? :P WB van Lightroom is bagger, simple :)
Het is misschien ook een kwestie van smaak. Ik heb persoonlijk niet zo'n zin in een ellenlange discussie (omdat het me verder weinig uitmaakt), maar als ik naar een aantal van jouw voorbeeldfoto's kijk heb ik keer op keer een sterke voorkeur voor de foto's uit LR t.o.v. die uit C1. Dat geld ook voor de foto's van Dimension, waar ik de jpg versies erg kil vind overkomen en waar LR het wel bij het juiste eind lijkt te hebben.

Het is in ieder geval te kort door de bocht om de WB als bagger af te doen alleen maar omdat jij het niet mooi vind, of omdat je 'vertrouwde programma' het anders doet :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat voor kleurtemperatuur staat jouw monitor afgesteld Zoefff?
Die van mij staat op 6500K, misschien zit hier het verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zoefff schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:35:
[...]

Het is misschien ook een kwestie van smaak. Ik heb persoonlijk niet zo'n zin in een ellenlange discussie (omdat het me verder weinig uitmaakt), maar als ik naar een aantal van jouw voorbeeldfoto's kijk heb ik keer op keer een sterke voorkeur voor de foto's uit LR t.o.v. die uit C1. Dat geld ook voor de foto's van Dimension, waar ik de jpg versies erg kil vind overkomen en waar LR het wel bij het juiste eind lijkt te hebben.

Het is in ieder geval te kort door de bocht om de WB als bagger af te doen alleen maar omdat jij het niet mooi vind, of omdat je 'vertrouwde programma' het anders doet :)
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:58:
Op wat voor kleurtemperatuur staat jouw monitor afgesteld Zoefff?
Die van mij staat op 6500K, misschien zit hier het verschil in?
Vraagje, heb jij je monitor gecalibreerd met een calibrator?

Ik wel, en ben het met Neo eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 23-04-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er hiet ook totaal niet uit.Als je scherm op 9200K zet dan lijkt de WB nog wel ergens op maar dat lijk me niet echt de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:15:
Ziet er hiet ook totaal niet uit.Als je scherm op 9200K zet dan lijkt de WB nog wel ergens op maar dat lijk me niet echt de bedoeling ;)
Ik neem aan dat je de screenshots van mij/neo bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Fairy schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:09:
[...]

[...]

Vraagje, heb jij je monitor gecalibreerd met een calibrator?

Ik wel, en ben het met Neo eens.
Ik ook (hoewel dat wel enige tijd geleden is), en ben het niet met Neo eens. Volgens mij is het wel een leuk testje om op de volgende meet printjes te maken van beide versies en dan de favoriet te laten kiezen zonder dat men weet welke versie uit welk programma komt. Ik ben oprecht reuze benieuwd naar de uitslag.

Helaas ben ik er de eerstvolgende keer niet bij, zit dan lekker in Barcelona ofzo :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm.. Ik weet al waar mijn problemen door kwamen. FTD v3 sloot om de een of andere reden niet goed af steeds, waardoor hij 99% van m'n CPU in gebruik nam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Vanaf deze week is het product Adobe Photoshop Light Room UK te bestellen op SURFSPOT.NL voor € 143,25

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-01-2017
Schonhose schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:21:
Vanaf deze week is het product Adobe Photoshop Light Room UK te bestellen op SURFSPOT.NL voor € 143,25
Tegenvaller dus. Via de Adobe Education Store betaal je € 127. (inc. btw en verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Mis ik wat? Nederland heeft toch geen educational store?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Er is gewoon een Europe education store hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb dit weekend XP opnieuwe en meteen maar CS3 geinstalleerd en even snel door Bridge Camera Raw 4.0 geklikt, maar wat ik op het eerste oog zie doet me afvragen of ik Lightroom ook opnieuw moet installeren, alle must have functionaliteit lijkt nu ook in Bridge te zitten... of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door DeFeCt op 02-05-2007 01:08 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug een backup locatie van mijn library bestand in gesteld voor LR. Ik wil deze locatie nu even wijzigen maar kan niet meer vinden waar/hoe ik dit had gedaan :? Weet iemand dit toevalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geniaal programma is dit zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:55:
Ik heb een tijdje terug een backup locatie van mijn library bestand in gesteld voor LR. Ik wil deze locatie nu even wijzigen maar kan niet meer vinden waar/hoe ik dit had gedaan :? Weet iemand dit toevalig?
Probeer eens ctrl inhouden bij het opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, dat was et idd volgens mij :) Pfff daar heb ik gisteren toch echt veel te lang naar gezocht. Je vraagt je toch af waarom dat niet gewoon onder preferences is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tell me about it, zelfs in de handleiding stond het niet. Simon wist het mij op IRC gelukkig te vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemiddag,
ben sinds kort aan de slag met lightroom en ben bijzonder enthousiast;
echter, in library view krijg ik het niet meer voor elkaar dat ik 3 of 4 thumbnails naast elkaar zie, ik zie er telkens maar 1, met de volgende eronder etc.;
het komt misschien suf over maar kan iemand mij tippen hoe ik meer thumbnails tegelijk zichtbaar maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Onder de foto zit een balk, links daarin 4 knoppen. De meest linkse is toch gewoon de grid view?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoeld de Grid View? Links onder staat deze knop. Met de thumbnail slider kun je de thumbs preview vergroten/verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

- J.W. - schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:36:
[...]

Ja, je moet calibreren, vooral rood is way off met een 20D/350D.

Hier heb je een draadje: Klik

En een methode: Klik
Bestaan er geen profielen die je kan downloaden, of schilt elke canon van hetzelfde type zo hard van elkaar? Ik neem aan dat er misschien enkele waardes niet 100% hetzelfde zijn. Maar het is toch beter dan zonder profiel te werken. Want het rood lijkt way off!

Als iemand zo'n RaW profielen weet staan. plz let me know.
http://www.ejphoto.com/acr_order_page.htm Deze verkoopt ze, maar is is geen profiel. Gewoon een mail met de settings die je zelf moet ingeven. :) Dus waarschijnlijk zijn die settings ook wel ergens te vinden. Maar er zijn zoveel forum's. Iemand al ooit iets tegengekomen?

[ Voor 16% gewijzigd door multipasser op 13-05-2007 13:27 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:11:
Je bedoeld de Grid View? Links onder staat deze knop. Met de thumbnail slider kun je de thumbs preview vergroten/verkleinen.
Grid View gaat het om ja. Maar die slider waarmee je ze groter en kleiner kunt maken zie ik niet meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ligt het aan mij of in LR rete traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:44:
[...]

Grid View gaat het om ja. Maar die slider waarmee je ze groter en kleiner kunt maken zie ik niet meer... :(
wist je dat je de toolbar kunt verbergen, zodat je die slider niet meer ziet?
ik nu wel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Beertjeman schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:57:
Ligt het aan mij of in LR rete traag?
De eerste keer dat je het runt, of kort nadat je een directory ge-import hebt: ja. Daarna vind ik het eigenlijk best wel snel :) Slurpt overigens wel rustig 500M geheugen hier. Als je wat krap zit in je geheugen zou dat een probleem kunnen zijn?

Je draait niet per ongeluk de beta? Die was inderdaad wel (heel, heel, heel veel) trager dan de release...

[ Voor 13% gewijzigd door Dannr op 14-05-2007 10:01 . Reden: geheugen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:01:
[...]

wist je dat je de toolbar kunt verbergen, zodat je die slider niet meer ziet?
ik nu wel... 8)7
Je kan alles verbergen met de volgende knoppen:

T, F6, F7, F8 of de laatste twee in 1 keer doen met tab :)
En dan nog twee keer op F rammen en gaan met de banaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Ik zit met een probleempje met de keywords.

Ik heb keywords die uit meerdere woorden bestaan. Als ik hierop zoek (Find, in keywords, containing all), krijg ik netjes de resulataten, maar ook die de 2 woorden wel in de keywords hebben staan, maar niet dat ene keyword hebben. Hoe bereik ik dat ik met find alleen het keyword krijg dat ik zoek (vb, bij google met "keyword1 keyword2")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb bij bijna elke import een aantal foto's die LR niet kan inladen omdat ze 'niet leesbaar zijn'. Als ik daarna deze zelfde foto's met de hand importeer gaat het wel. Kan het zijn dat dit komt doordat ik mijn library van beta4 naar release heb geupgrade?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

multipasser schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:21:
[...]

Bestaan er geen profielen die je kan downloaden, of schilt elke canon van hetzelfde type zo hard van elkaar? Ik neem aan dat er misschien enkele waardes niet 100% hetzelfde zijn. Maar het is toch beter dan zonder profiel te werken. Want het rood lijkt way off!

Als iemand zo'n RaW profielen weet staan. plz let me know.
http://www.ejphoto.com/acr_order_page.htm Deze verkoopt ze, maar is is geen profiel. Gewoon een mail met de settings die je zelf moet ingeven. :) Dus waarschijnlijk zijn die settings ook wel ergens te vinden. Maar er zijn zoveel forum's. Iemand al ooit iets tegengekomen?
Ik heb via die site idd een keer een "profiel" (of liever instellingen) gemaild gekregen. Voor die US 10$ wilde ik wel een poging wagen. Verwacht geen wonderen, maar het is wel wat beter geworden. Ik zou toch wel eens een keer de truc met de chart willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Naast dat ik mijn vraag van 3 posts hierboven nog wil herhalen is er een sneak peek geweest van LR 1.1, met een aantal handigheidjes. Schijnt een gratis update te worden.

Meer op: http://www.scottkelby.com/blog/2007/archives/211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Quote van die site:
But the big, big hit of his presentation was definitely the new Sharpening panel, which pretty much blew everybody away, especially when used with the new Clarity control. This brought cheers from the crowd, which were only matched by Tom?s announcement that Adobe was making this update available for free!!! (we don?t have an official release date, other than ?it?s coming soon).
Zijn we meteen af van de mensen die klaagden dat Lightroom geen goede sharpening kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik hoop dat deze update een beetje snel komt. Ben namelijk niet erg onder de indruik van de skintones in sommige foto's. Ik krijg vaak té gele gezichten te zien die er in de preview wél goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Die sharpening zou inderdaad welkom zijn, want als je dat goed wilt hebben moet je toch nog via een andere tool. Dat kost gewoon veel tijd. Maar overige zaken als barrel/pincussion correctie zou helemaal geweldig zijn (liefst iets zoals in DXO Optics).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nu nog wat bugs in de interface aanpakken en als het even kan de snelheid, dan hebben ze de boel redelijk op orde :) Voor degenen die hun LR-performance willen verbeteren, haal een raptor voor de library:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/lr-db.jpg

De gele lijn is m'n library-schijf die het dus enorm zwaar heeft. De schijf met de RAW's staat relatief gezien érg weinig te doen :) De blauwe lijn krijgt het nu trouwens ook redelijk zwaar, kortom, scheid sowieso je library en raw's op aparte fysieke schijven en gooi er een raptor tegenaan voor die library. Ik zit er in ieder geval over te denken...

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 26-05-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 05:43

Tarin

Just plain weird.

Oe, dan ga ik toch het een en ander verplaatsen inderdaad. Zou het nog een beetje werken als de Library op dezelfde schijf staat als Windows/Program Files? Da's nl. m'n Raptor, en om er nou nog een te halen.. ;).

Overigens erger ik me momenteel aan 2 dingetjes:
- De scrollsnelheid van m'n muiswieltje (door de gallery view) is erg laag (tov de snelheid in Windows - 6 lines), en ik kan nergens een instelling hiervoor vinden (heb uiteraard gegoogled).
- Lightroom opent standaard als ik een verwisselbare schijf inplug, of het nou een CF-kaartje is of een MP3-speler, of een USB-geheugending. Hij staat op 'Do Nothing', en ik heb geprobeerd de Photo Downloader te killen, maar dat helpt niet; de laatste zet zichzelf ook weer terug in de Run-map als ik hem probeer te verwijderen. Het is op zich wel praktisch enzo, maar ik gebruik m'n pc voor meer dingen dan foto's uitzoeken :P.

[ Voor 62% gewijzigd door Tarin op 26-05-2007 13:32 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Lightroom verpest op de een of andere manier mijn fel belichtte geel van een 400D. Had dit ook met een macrofoto van een bloem. Kleuren zijn trouwens ook wel erg verschillend, maar goed dat is 1, dat het geel clipped bij Lightroom gaat nergens over.

Afbeeldingslocatie: http://www.erikkok.nl/div/07/fiets_geel3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@Aikon: Ik had je vraag al es beantwoord in het solo testcase topic, maar ik wil het best nog es doen :)

"The red/green clipping in the highly saturated bright yellows is a bug that only happens on processors that have neither SSE2 or Altivec (G4/G5) instructions. This bug will be fixed in Camera Raw 4.1/Lightroom 1.1."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Mijn excuses, had je reactie wel gelezen, maar niet die edit ofzo. Das duidelijk dan, dan heb ik er ook geen last van op mijn laptop die ik binnenkort ga halen :) Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is er al enig zicht op wanneer de update beschikbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Aikon schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:54:
Mijn excuses, had je reactie wel gelezen, maar niet die edit ofzo. Das duidelijk dan, dan heb ik er ook geen last van op mijn laptop die ik binnenkort ga halen :) Bedankt.
Hehe maakt niet uit hoor :)
Fairy schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:04:
Is er al enig zicht op wanneer de update beschikbaar zal zijn?
Geen idee ;)

Wel wat onofficiele info:
----------------------
Hello all. I attended the lightroom seminar today with Scott Kelby in Boston and he had Tom Hogarty speak for about 20 minutes on the FREE updates to lightroom. On his comupter it looked like it was called Lightroom 1+ but Scott referred to it as 1.1.

Anyways, he didn't give us a time table but these are the new features that he showed us:

1) Easier to merge libraries - he actually called them catalogues and you can export images or a subset of images as a catalogue and they should merge seamlessly with existing libraries. He didn't get into too much detail but looked like it solved a lot of the issues with merging separate databases from different computers.

2) Sharpening - Tool now has amount, radius, detail and masking. Only viewable at 1:1 but definitely at least as good as USM.

3) Clarity Slider - In addition to Saturation and Vibrance, there is a slider called "clarity". This looked really neat. It might have something to do with saturation but he described it as a large radius unsharp mask like thing and it looked like it really worked well on the image he showed us.

4) Can categorize presets now in every module.

5) You can edit your metadata presets instead of having to redo the whole thing if you made a mistake or wanted to change something.

6) Spraypaint can - They got rid of the keyword stamper but added this tool. This is like the stamper but you can just "spray" or apply it to a number of images very easily. And you can choose to spray a number of things such as keywords, flags, rotations, etc..

These were the main things he told us about. Again, no concrete date but sounds like it'll be very soon and will be a free upgrade.
------------------------
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.