Zoals iemand hier al aangaf (en ik ook al aangaf in het 'grote intel mac topic'):
Ze kunnen het niet maken om de nieuwe powerbook niet samen met de nieuwe ibook te introduceren. Het 'lagere model' dat op alle gebieden (behalve IO misschien) de veel duurdere powerbook gewoon wandelen stuurt. Niet logisch. (want die bejaarde G4 gaat het echt wel afleggen tegen welke pentium proc dan ook)
Dus daarom denk ik er het volgende over:
-De geruchten kloppen en er komt een dual core intel yonah in de ibook. Dan moet de nieuwe powerbook lijn ook gepresenteerd worden. (en het is alvast zo dat de single core yonah pas rond mei leverbaar zal zijn, dus als er een yonah in een apple komt is het wel de dual core)
wat mij brengt tot
-Op de keynote worden alleen de nieuwe laptops globaal besproken (design, techniek) met de melding dat ze vanaf juni-juli beschikbaar zullen zijn, met een single core yonah voor de ibook, en een dual core yonah voor de powerbook.
-ofwel wordt de eerste generatie ibook nog geleverd met de ouwe vertrouwde pentium M dothan core (centrino platform). Lijkt ook logisch, aangezien ze met de conversie toch al verschillende maanden moeten bezig zijn, de productie van de yonah pas gestart is, en ze liefst al wat ibook in de stores hebben bij aankondiging. Blijft dus alleen over te werken met de bestaande dothan's. Tegelijk worden de powerbooks aangekondigd die later met dual core yonah zullen uitkomen.
We weten zowieso dat apple graag introduceert (voorstelt) gevold door onmiddelijke beschikbaarheid. In dat licht is de hypothese van de dothan (spijtig genoeg

) de meest waarschijnlijke. (ze kunnen nu nog echt niet massaal ibooks gebouws hebben rond de yonahs denk ik dan)
Ik denk niet dat ze iets gaan aankondigen voor over zoveel maand, dat is niet de apple-stijl. Dus als ze iets tonen zal het binenkort beschikbaar zijn, en dat verwacht iedereen ook, en marketing gewijs is dat het meest zinvolle. (als het nog fris in de gedachten en geheugens van de consument zit)
In het algemeen: kan je je voorstellen hoe prachtig het zou zijn. Een ibook met dual core pentium centrino platform. Daar begin ik meteen voor te sparen. (op voorwaarde dat windows kan gebruikt worden, naast eventueel osx. Het gaat mij nu vooral even om de hardware en de techniek van de laptop, die bij apple onnavolgbaar zijn)
Iemand liet zich uit over het design... Mijn opinie: laat alstublieft dat prachtige moderne wit niet vallen (dus absoluut geen zwart , voor mij toch niet) Ik zie mij geen zwarte apple laptop gebruiken (ik weet dat ze vroeger bestonden maar die tijd is voorbij.) Stel je ook eens voor hoe snel die er gekrast uit zou zien met een coating zoals die van de ibook. Verder valt aan het design weinig aan te passen denk ik en moeten we daar weinig nieuws van verwachten. (een rechthoek met scherm, tobo, touchpad en IO, op hoeveel manieren kan dat anders mooi ineengestoken worden dan de huidige ibook) Dus wit en met dezelfde polcarbonaat finish als de ibooks.
Wat volgens mij ook een optie is, is dat de huidige opsplitsing in de laptop lijn niet meer zal bestaan. Het aanbod zou dan kunnen bestaan uit één laptop lijn, van intro en instap tot power en high end, alles over dezelfde lijn. Let wel, dit is gewoon een bedenking, en niet gesteund op welke roddel dan ook. Maar think about it: makes perfect sense. Ze hebben toch ook maar één desktop model (van 'traag' naar 'power/high end'. Eén design line, dus waarom niet één laptop line.)
edit: zoals begintmeta hierboven ook al aangeeft, ik sta dus niet alleen
Zeker als ze nu een ibook zouden introduceren met dual core yonah (tragere modellen, laat ons zeggen 1.4-1.6 Ghz) zonder een powerbook te introduceren zit het er dik in dat die gewoon vervalt vanaf morgen, en geleidelijk de specs van de nieuwe 'ibook' verder opgedreven worden in dezelfde laptop naar high end toe.
Als ze dan toch één design zouden houden, dan liefst het ibook design (ik weet het velen zullen het niet eens zijn) maar geef mij toch maar een laptop gemaakt uit heel stevig polymeer materiaal, wat er ook nog eens modern en sleek uitziet, dan een laptop gemaakt uit aluminium. Dat ziet er misschien heel sjiek uit, maar de toekomst licht bij de polymeren en de polycarbonaat coating die ze nu hebben (slagvaster, krasvaster, lichter. Beter voor wifi ed)
Anyway, morgen weten we alles, spannend spannend
En ik hoop ook dat de ibooks standaard uitgerust worden met DVI uitgang:
want nu kan je een ibook nog niet eens koppelen aan het eigen cinema display van apple. Hoe dwaas is dat nu niet? Zowieso worden lcd's steeds meer gemeengoed, DE connector voor lcd is dvi, apple moet daar gewoon in meegaan, willen of niet. Er is echt geen excuus meer om een dvi out alleen op high end te zetten, tenzij om gewoon express de low end onaantrekkelijk te maken, en dat is bijzonder lame)
2.1 geluid zou ook fijn zijn.
De rest van de aankondigingen interesseert me minder, het gaat me vooral om de laptops
edit: een nieuwe draadloze bluetooth (mighty) muis voor de laptops zou ook welkom zijn
en laat dit waar zijn:
It also suggested a price drop of as much as $200 USD was possible.
en
Most recently, ThinkSecret claimed that Apple will release new iBooks at Macworld, using a dual-core low-voltage 1.5 GHz Yonah processor.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 09-01-2006 10:40
]