[MWSF 2006] Nabeschouwing keynote*

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/dawuss/topics/mwsf2006/mwsf2006-header.png
Op dinsdag 10 januari aanstaande zal Steve Jobs om 18:00 (Nederlandse Tijd) weer de openingskeynote verzorgen van de Macworld Expo. Zoals altijd gonst het weer van de geruchten, en dit is de plaats om daarover te praten.
De verwachtingen in het kort:
Intel Macs
Op de vorige keynote is aangekondigd dat Apple gaat overstappen van het PowerPC naar het Intel platform. Verwacht wordt dat er op deze keynote nieuwe intel iBooks (13" widescreen) zullen worden aangekondigd, en een Intel Mac mini.
Voor meer informatie over de PPC -> Intel transitie, zie MacRumors' Guide en ThinkSecret's artikel.
Tevens is er een topic op GoT over de Intel Macs.
Nieuwe iPod Shuffle
Aangezien de rest van de iPod lijn recentelijk updates heeft mogen ontvangen, zijn er alleen verwachtingen voor de iPod Shuffle.
iLife '06
Ook iLife is weer eens aan een update toe. Verwacht wordt dat er een applicatie met de naam "iWeb" toegevoegd gaat worden aan het pakket. Zie wederom MacRumors en deze screenshot.
En verder...
Wellicht krijgen we nog previews te zien van iWork '06 en Leopard, de opvolger van Tiger.
Leesvoer
Officiële MacWorld Expo website
MacRumors MWSF pagina
MacRumers MWSF06 Rumor Roundup
MacRumors over de 13.3" Widescreen iBook
ThinkSecret over iBook updates
MacRumors over product updates op MWSF06
(natuurlijk zijn toevoegingen aan deze lijst van harte welkom!)
Tot slot...
Na de keynote komt er zoals gebruikelijk een stream online waarop je het geheel nog eens rustig kunt bekijken. Tot die tijd heeft het geen zin hier om te vragen.

Het doel van dit topic is discussiëren over de mogelijke updates voor en tijdens de keynote. Naderhand kunnen er een aantal degelijke topics gestart worden over de daadwerkelijke updates.

Nog even wat spelregels:

• Geen slow-chat. Daarvoor hebben we het IRC kanaal #apple op irc.tweakers.net
• Speculaties en discussie omtrend de MSWF conferentie blijven binnen dit topic.
• Na de keynote gaat dit topic op slot en kunnen we verder gaan met feitelijke informatie in nieuwe topics.

Let hier AUB op, dan blijft dit topic open en is het een leuke plaats om het over de nieuwste geruchten te hebben.

[ Voor 95% gewijzigd door leon1e op 10-01-2006 08:21 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het wordt me vast wel vergeven als ik mijn hart lucht over het alsmaar 'updaten' van software op een manier dat je kunt denken "leuke melkkoe, zo elk jaar een nieuwe versie" ;)

Ik geloof dat van gebruikerskant niet echt iemand zat te springen om een nieuwe versie van iLife :?
Je software kun je uiteraard blijven gebruiken, maar ik neig te geloven in een vervelende marketingtruc. Je kunt er uiteraard weer méér mee, en het is ook vast weer duurder. Oftewel, je gaat toch weer méé. Kassa.

[/einde rant] ;)

Verder: heldere TS. Ik ben net zo benieuwd als ieder ander wat die Intel-versies voor moois gaan brengen. Misschien maar eens - zij het voorzichtig - gaan nadenken over een vervanging van mijn iBookje :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ik ben zeer benieuwd wat het dinsdag gaat worden.

Let wel, waarschijnlijk weten we dinsdag alleen of die intel er nu al in gaat komen of niet. Of Apple feitelijk ook gestopt is met hardware designs (moederboard, chipset, algehele architectuur) weten we pas als die apparaten pas echt te koop zijn.

Afhankelijk van de leverbaarheid zou het nog wel eens tenminste een paar weken tot na de keynote kunnen duren voordat we de nieuwe machines ook echt kunnen bekijken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb de heisa bij al die vorige Keynotes niet begrepen, deze keer zit ik zelf op het puntje van m'n stoel omdat ik inmiddels redenen zie om eens echt aan de Apple te gaan ruiken. Alleen spijtig dat het om een, voor ons Europeanen, onhandig tijdstip begint. Ik hoop in ieder geval wel dat de werkelijkheid niet teveel achter gaat lopen op de geruchten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ik ben zeer benieuwd naar wat Apple gaat doen met de Final Cut Studio producten. Op ThinkSecret stond hier een leuk artikel over. Het jammere is wel dat er spullen worden besproken die toch iets te ver gaan, zoals de red camera met 4k pixels en Final Cut Extreme. Ik zie het nog niet gebeuren dat dit ook daadwerkelijk uitgebracht gaat worden, maar wel iets in die richting. Link.

Dit gaat alleen niet bij MacWorld gebeuren maar bij de NAB. Vorig jaar zijn hier ook nieuwe produchten van Apple aangekondigd.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

.Mac is offline op het moment van de keynote, daar is dus ook wel wat voor te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Wat voor mij meestal een teken is dat er van een bepaald product iets nieuws komt:
Bij mijn leveranciers (van Apple spullen) staat de voorraad op die dag meestal op 0 of worden artikelen tijdelijk gelocked of gebounced zodat je ze niet kan bestellen.
9 van de 10x komt er dan diezelfde dag nog een nieuwere versie van dat product uit.
Ik zal dit in de gaten houden!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:21
Is dat 18:00 CET of PST?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:54
We hebben het al omgerekend in de startpost: "Op dinsdag 10 januari aanstaande zal Steve Jobs om 18:00" NL tijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54

Bob Popcorn

Plop!

Spannend! :)

Ik hoop snel op visuals van de nieuwe iBooks, ik hoop dat ze dit design in stand houden. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 08:48
En is deze keynote wel weer live te volgen via het Grote Boze Internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:04:
En is deze keynote wel weer live te volgen via het Grote Boze Internet?
Anders lees je de startpost even ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:21
Bob Popcorn schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:03:
Spannend! :)

Ik hoop snel op visuals van de nieuwe iBooks, ik hoop dat ze dit design in stand houden. :)
Lijkt me sterk om twee redenen; ten eerste is het huidige design inmiddels al weer heel wat jaartje in gebruik, en ten tweede schreeuwt een radicale vernieuwing aan de binnenkant ook om een radicale vernieuwing aan de buitenkant.

Persoonlijk ben ik heel erg benieuwd naar wat het gaat worden en heb ik er het volste vertrouwen in dat het de speekselklieren behoorlijk zal gaan stimuleren :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:22:
[...]

Lijkt me sterk om twee redenen; ten eerste is het huidige design inmiddels al weer heel wat jaartje in gebruik, en ten tweede schreeuwt een radicale vernieuwing aan de binnenkant ook om een radicale vernieuwing aan de buitenkant.

Persoonlijk ben ik heel erg benieuwd naar wat het gaat worden en heb ik er het volste vertrouwen in dat het de speekselklieren behoorlijk zal gaan stimuleren :)
Laat de iBooks in ieder geval een stuk platter worden. Ik vind het nu best logge apparaten vergeleken met de Powerbooks.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwarte iBook!

Lees de topic start nog eens duidelijk na, dan weet je ook dat deze reacties nogal "overdone" zijn zonder een fatsoenlijke onderbouwing.

[ Voor 88% gewijzigd door leon1e op 08-01-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

iPod Nano zwart? Dat zou best gaaf zijn.

Ik heb me al voorgenomen om in te springen bij deze generatie iBooks, als de Powerbooks ook een behoorlijke update krijgen wordt de keuze nog wel even lastig, maar aangezien menig ibook al even snel is als mijn huidige desktop PC, denk ik dat de iBook me niet zal tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteyP
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-09-2021
Ben erg benieuwd naar de expo, ik verwacht er persoonlijk best veel van. De geruchten dat Apple alle hardware waar een G4 in zit update naar Intel spul spreekt mij wel erg aan. De Robson techniek zou ook erg stoer zijn als die meteen in de notebooks gestopt worden. Een iBook is leuk maar zelf hoop ik ook op een introductie van een Intel Powerbook.

De Apple plasma schermen waar geruchten ook ineens over opduiken zou ook wel heel tof zijn. OS X op je TV, maakt die mac mini die beneden naast de TV staat ook meteen overbodig....

Ben benieuwd wat Apple kwa hardware voor 2006 in petto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 08:48
dawuss schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:09:
[...]

Anders lees je de startpost even ;)
Woops.. daar had ik dus overheen gelezen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Persoonlijk vermoed ik dat als men nieuwe iBooks gaat aankondigen, dat dan de PowerBooks ook meteen een update krijgen. Waarom? Simpel: je kan het niet maken om een 'budget-notebooklijn' te hebben die beter presteert dan je 'professional-notebooklijn' :P Een Intel-iBook zal sneller zijn dan een PowerBook G4, tenzij Apple bewust gaat snijden in de performance - wat ik niet verwacht.

Ik verwacht dan dat de iBooks een singlecore Yonah CPU krijgen, 512MB DDR2, standaard Superdrive, Intel GMA900 graphics, standaard Airport (of opvolger) en bluetooth, en een 13" widescreen scherm.
De PowerBooks zullen dan dualcore Yonah CPU's krijgen, een high-end GPU (denk aan een 7800 Go) en ik vermoed dat de 12" PowerBook vervangen zal worden door een 13,3" widescreen model. Tevens verwacht ik dat de Robson techniek in de PowerBook wel eens op zou kunnen duiken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

SmartDoDo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:35:
Ik heb de heisa bij al die vorige Keynotes niet begrepen, deze keer zit ik zelf op het puntje van m'n stoel omdat ik inmiddels redenen zie om eens echt aan de Apple te gaan ruiken. Alleen spijtig dat het om een, voor ons Europeanen, onhandig tijdstip begint. Ik hoop in ieder geval wel dat de werkelijkheid niet teveel achter gaat lopen op de geruchten :)
Same thing for me. Ik ben iemand die graag met OS'en prutst. Tot nu toe had ik me puur gericht op de x86 OS'en zoals Windows, Linux (verschillende distro's), FreeBSD, NetBSD... noem maar op. MacOSX heb ik nog maar weinig mee kunnen doen, maar wat ik ervan heb gezien vind ik het een zeer interessant OS en zo niet het beste bedrijfsmodel dat ik kan bedenken. Een goede mix van Open Source en commerciele software, technisch hoogstaand aan de binnenkant en mooi en gebruiksvriendelijk aan de buitenkant. Een aantal redenen, waarom ik de switch ook wel zou willen maken, zij het in stappen wellicht.

Maar wat de echte doorslag zou geven, en dat is waarom ik dit hier post, is de overstap naar intel. Het zal naar verwachting snellere mac's brengen, met een lagere prijs. Dat dat de doorslag zou geven voor de switch, geldt niet alleen voor mij, maar voor een heleboel mensen denk ik. Ik denk ook dat deze overstap naar intel ongeveer dezelfde impact zal hebben als het uitkomen van de Mac Mini, welke ook een behoorlijke boost in het aantal switchers gaf.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben erg benieuwd naar een nieuwe iBook (zeker gezien mijn G3 nu in de reparatie is, en toch wel hoe dan ook een beetje aan vervanging toe is. De belangrijkste eisen die ik heb: goede onafhankelijkheid van het stroomnet en goed scherm. Helaas heb ik wat dat laatste betreft een beetje mijn twijfels. Het oude iBook 12"-scherm was niet echt een topper, ik kon helaas vanwege de lage maximale helderheid niet eens buiten in de schaduw werken. Hoewel de schermtechnologie in de tussentijd natuurlijk wel vooruit is gegaan, zal bij het verwachte prijsspectrum van de Intel-iBook geen echt geod scherm te verwachten zijn. Ook was ik toenemend teleurgesteld in Apple, dat ook in zijn latere iBooks en zelfs 12"-PowerBooks een bepaald niet mooi TFT-tje verwerkte. Ik ben benieuwd of ze in de toekomst Power- en iBooks meer gaan differentieren of of ze een vernieuwde productmatrix gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Zou iLife gratis zijn? ik weet niet hoe het zit wat dat betreft. Niet dat ik het erg vind om et te kopen. Zeker als er een webdesign tool bij zit:D
Verder is mijn iBook goed genoeg dus voorlopig geen nieuwe nodig. Ik hoop eigelijk dat ze een totaal nieuw product uitbrengen, dus geen update maar iets wat we nog niet eerder hebben gezien. ik ben iig zeer benieuwd:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
iLife is nooit gratis, hence de AppleStore

@ Ramzz: Ook dan betaal je ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Matias op 09-01-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Behalve als je er een*Mac of een *Book bijkoopt ;)

Niet extra... je krijgt het er 'gewoon' bij. Wleeens een aankoopmogelijkheid zónder software en mét restitutie gezien? Ik niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Ramzzz op 09-01-2006 09:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals iemand hier al aangaf (en ik ook al aangaf in het 'grote intel mac topic'):

Ze kunnen het niet maken om de nieuwe powerbook niet samen met de nieuwe ibook te introduceren. Het 'lagere model' dat op alle gebieden (behalve IO misschien) de veel duurdere powerbook gewoon wandelen stuurt. Niet logisch. (want die bejaarde G4 gaat het echt wel afleggen tegen welke pentium proc dan ook)

Dus daarom denk ik er het volgende over:

-De geruchten kloppen en er komt een dual core intel yonah in de ibook. Dan moet de nieuwe powerbook lijn ook gepresenteerd worden. (en het is alvast zo dat de single core yonah pas rond mei leverbaar zal zijn, dus als er een yonah in een apple komt is het wel de dual core)

wat mij brengt tot
-Op de keynote worden alleen de nieuwe laptops globaal besproken (design, techniek) met de melding dat ze vanaf juni-juli beschikbaar zullen zijn, met een single core yonah voor de ibook, en een dual core yonah voor de powerbook.

-ofwel wordt de eerste generatie ibook nog geleverd met de ouwe vertrouwde pentium M dothan core (centrino platform). Lijkt ook logisch, aangezien ze met de conversie toch al verschillende maanden moeten bezig zijn, de productie van de yonah pas gestart is, en ze liefst al wat ibook in de stores hebben bij aankondiging. Blijft dus alleen over te werken met de bestaande dothan's. Tegelijk worden de powerbooks aangekondigd die later met dual core yonah zullen uitkomen.

We weten zowieso dat apple graag introduceert (voorstelt) gevold door onmiddelijke beschikbaarheid. In dat licht is de hypothese van de dothan (spijtig genoeg :( ) de meest waarschijnlijke. (ze kunnen nu nog echt niet massaal ibooks gebouws hebben rond de yonahs denk ik dan)

Ik denk niet dat ze iets gaan aankondigen voor over zoveel maand, dat is niet de apple-stijl. Dus als ze iets tonen zal het binenkort beschikbaar zijn, en dat verwacht iedereen ook, en marketing gewijs is dat het meest zinvolle. (als het nog fris in de gedachten en geheugens van de consument zit)

In het algemeen: kan je je voorstellen hoe prachtig het zou zijn. Een ibook met dual core pentium centrino platform. Daar begin ik meteen voor te sparen. (op voorwaarde dat windows kan gebruikt worden, naast eventueel osx. Het gaat mij nu vooral even om de hardware en de techniek van de laptop, die bij apple onnavolgbaar zijn)

Iemand liet zich uit over het design... Mijn opinie: laat alstublieft dat prachtige moderne wit niet vallen (dus absoluut geen zwart , voor mij toch niet) Ik zie mij geen zwarte apple laptop gebruiken (ik weet dat ze vroeger bestonden maar die tijd is voorbij.) Stel je ook eens voor hoe snel die er gekrast uit zou zien met een coating zoals die van de ibook. Verder valt aan het design weinig aan te passen denk ik en moeten we daar weinig nieuws van verwachten. (een rechthoek met scherm, tobo, touchpad en IO, op hoeveel manieren kan dat anders mooi ineengestoken worden dan de huidige ibook) Dus wit en met dezelfde polcarbonaat finish als de ibooks.

Wat volgens mij ook een optie is, is dat de huidige opsplitsing in de laptop lijn niet meer zal bestaan. Het aanbod zou dan kunnen bestaan uit één laptop lijn, van intro en instap tot power en high end, alles over dezelfde lijn. Let wel, dit is gewoon een bedenking, en niet gesteund op welke roddel dan ook. Maar think about it: makes perfect sense. Ze hebben toch ook maar één desktop model (van 'traag' naar 'power/high end'. Eén design line, dus waarom niet één laptop line.)

edit: zoals begintmeta hierboven ook al aangeeft, ik sta dus niet alleen :)

Zeker als ze nu een ibook zouden introduceren met dual core yonah (tragere modellen, laat ons zeggen 1.4-1.6 Ghz) zonder een powerbook te introduceren zit het er dik in dat die gewoon vervalt vanaf morgen, en geleidelijk de specs van de nieuwe 'ibook' verder opgedreven worden in dezelfde laptop naar high end toe.

Als ze dan toch één design zouden houden, dan liefst het ibook design (ik weet het velen zullen het niet eens zijn) maar geef mij toch maar een laptop gemaakt uit heel stevig polymeer materiaal, wat er ook nog eens modern en sleek uitziet, dan een laptop gemaakt uit aluminium. Dat ziet er misschien heel sjiek uit, maar de toekomst licht bij de polymeren en de polycarbonaat coating die ze nu hebben (slagvaster, krasvaster, lichter. Beter voor wifi ed)

Anyway, morgen weten we alles, spannend spannend :)

En ik hoop ook dat de ibooks standaard uitgerust worden met DVI uitgang: want nu kan je een ibook nog niet eens koppelen aan het eigen cinema display van apple. Hoe dwaas is dat nu niet? Zowieso worden lcd's steeds meer gemeengoed, DE connector voor lcd is dvi, apple moet daar gewoon in meegaan, willen of niet. Er is echt geen excuus meer om een dvi out alleen op high end te zetten, tenzij om gewoon express de low end onaantrekkelijk te maken, en dat is bijzonder lame)

2.1 geluid zou ook fijn zijn.

De rest van de aankondigingen interesseert me minder, het gaat me vooral om de laptops :)

edit: een nieuwe draadloze bluetooth (mighty) muis voor de laptops zou ook welkom zijn
en laat dit waar zijn:
It also suggested a price drop of as much as $200 USD was possible.
en
Most recently, ThinkSecret claimed that Apple will release new iBooks at Macworld, using a dual-core low-voltage 1.5 GHz Yonah processor.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:11
.Mac is offline op het moment van de keynote, daar is dus ook wel wat voor te verwachten
Zou gerelateerd kunnen zijn aan die geruchten rond het vergemakkelijken van het maken van je eigen Podcast... Dat je het dus makkelijk kan opnemen (Garageband) en dan publiceren (iWeb). Waarbij iWeb de upload naar .Mac en de koppelingen in iTunes meteen maakt... Lijkt me niet al te ver gezocht..

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Ik ben ook benieuwd hoe fabrikanten van software uit de hoek komen; leuk als alles op Intel gaat maar je moet ook de software voor Intel hebben dan :X
Hopelijk laten die ook nog wat van zich horen morgen!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ballebek schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:18:
Ik ben ook benieuwd hoe fabrikanten van software uit de hoek komen; leuk als alles op Intel gaat maar je moet ook de software voor Intel hebben dan :X
Dat hoop ik ook, want als het nog een half jaar duurt voordat Creative Suite of Studio MX uitkomt voor Intel, dan duurt het dus ook nog een half jaar voordat ik een nieuwe Ibook aanschaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Los van de opmerkingen over de lak van de iBook (lak? het is massief polycarbonaat! - dat lak je niet) en de inhoud (waar ik de ballen verstand van heb ;) ) kan ik me evenmin voorstellen dat er iBooks op de markt zouden komen die een pBook in 't stof zouden laten happen, dus er zal direct van beide een nieuwe lijn worden gepresenteerd óf men gaat met slechts één lijn verder, met meer varianten, van langzaam en simpel tot superuitgebreid en multi-proc of dualcore. Zijn we ook meteen van die screenspanhack-ongein af die je moest uitvoeren om je iBook dual-split-screen te gebruiken, en andere achterhaalde beperkingen (de hardware - Radeon 9200 - kon het prima aan, werd alleen doelbewust beperkt - je betaalde er wel gewoon voor maar 'het mocht niet', evenals tv-out) die doelbewust van de iBook een 'tweederangs-serie' maakte waar alleen accesoires het nog konden oplossen (tv-out). Ik denk dus eerder: exit verschillen, en een volledig nieuwe lijn. Hopelijk wel een keuze waarin de designgedachte die Apple de laatste jaren voorstaat doorzet, en niet op de iPod-zuurstokkentoer. Ik verwacht eerder een volledige aluminium-serie.

Maar: ik heb geen kristallen bol... B)

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 09-01-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 04-10 09:14

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ze hebben nu ruim een half jaar de tijd gehad om hun software in universal binary formaat om te zetten. Wolfram heeft het met Mathematica en een bak hulp van Apple in 1 week voor elkaar gekregen, dus Adobe moet het ook lukken (en ook zij krijgen gegarandeerd een flinke portie hulp van Apple).

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 16:19

chem

Reist de wereld rond

Ballebek schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:18:
Dan hebben jullie niet opgelet ;)

Developers hebben zich al een maand of wat op bv. http://developer.apple.co...iversal_binary/index.html kunnen stukbijten; voor niet-vertaalde (opnieuw gecompilede) applicaties heeft Apple een stuk software aangekocht, genaamd Rosetta. Zie daarvoor bv. http://developer.apple.co.../chapter_7_section_3.html

Op dit moment zijn er al vele applicaties als 'Universal Binary' te downloaden; bijna alle actieve developers hebben er al mee gespeeld en hebben als UB-compatible builds.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 03:28:
En ik hoop ook dat de ibooks standaard uitgerust worden met DVI uitgang: want nu kan je een ibook nog niet eens koppelen aan het eigen cinema display van apple. Hoe dwaas is dat nu niet? Zowieso worden lcd's steeds meer gemeengoed, DE connector voor lcd is dvi, apple moet daar gewoon in meegaan, willen of niet. Er is echt geen excuus meer om een dvi out alleen op high end te zetten, tenzij om gewoon express de low end onaantrekkelijk te maken, en dat is bijzonder lame)
De iBook heeft naar mijn weten expres een VGA-uitgang die expres gelimiteerd is op 1024*768. Hardware-matig is het namelijk prima mogelijk op een hogere resolutie te werken (kijk maar eens naar de spanning-hack), maar het word software-matig/firmware-matig beperkt.

Dus ja, ze hebben dit expres low-end gemaakt om het onaantrekkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:32:
Los van de opmerkingen over de lak van de iBook (lak? het is massief polycarbonaat! - dat lak je niet) en de inhoud (waar ik de ballen verstand van heb ;) ) kan ik me evenmin voorstellen dat er iBooks op de markt zouden komen die een pBook in 't stof zouden laten happen, dus er zal direct van beide een nieuwe lijn worden gepresenteerd óf men gaat met slechts één lijn verder, met meer varianten, van langzaam en simpel tot superuitgebreid en multi-proc of dualcore.
ok, ik weet ook wel dat het geen lak is, ik heb het aangepast naar coating (twas ook nogal laat gisteren). Mijn punt blijft. En je veronderstelt hetzelfde als ik.
In mijn ogen heeft de powerbook trouwens al een vrij slecht imago, door de te dure prijzen en het doelbewust functies afromen van de ibook om in een underachieving powerbook te plaatsen. Ik weet wel dat jullie apple-adepten hierover niet objectief kunnen zijn (zeker niet als je er zelf één gekocht hebt, je moet toch al die gespendeerde centes kunnen verantwoorden)
Misschien toch als volgt dan: oude pentium M voor iBook en nieuwe yonah dual core voor powerbook.
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:02:
[...]

De iBook heeft naar mijn weten expres een VGA-uitgang die expres gelimiteerd is op 1024*768. Hardware-matig is het namelijk prima mogelijk op een hogere resolutie te werken (kijk maar eens naar de spanning-hack), maar het word software-matig/firmware-matig beperkt.

Dus ja, ze hebben dit expres low-end gemaakt om het onaantrekkelijk te maken.
Wat dus ronduit belachelijk is he. De iBooks zijn voor veel normale mensen ook al meer dan duur genoeg. (ik ben zelf student, een iBook is dan ook een hele dure aankoop)
Om dan op zo een kinderachtige wijze die express in te perken getuigt van weinig respect voor de persoon die veel heeft moeten neerleggen voor dat ding. (en welke indruk heeft dat nu ook? Maar ik heb de indruk dat ze zich bij apple veel meer kunnen permitteren op dat gebied en dat de userbase veel vergevender is. Ze mogen van geluk spreken dus bij apple. Dell moest het eens proberen om van die belachelijke truukjes uit te halen: het eerste wat je hoort is: "voor mij nooit geen dell meer" Apple mag blijkbaar iets meer dan de rest. Vreemd)
Ofwel richten ze zich toch alleen maar op de consument die powerbooks kan betalen alsof het niets was.

Als de Mac mini voor die prijs een dvi out kan krijgen, dan de gelijk welke pc dat ook. (en DVI-out vertegenwoordigt helemaal geen meerprijs)

Over breedbeeld versus gewoon kan ik zeggen dat 4:3 mij, op een laptop althans, meer aanspreekt. Wie kijkt nu immers films op zn laptop. En 4:3 is voor gewoon werk toch net iewat handiger, maar het is voor mij niet doorslaggevend

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor niemand over de Mac Mini?

Zou wel mooi zijn als deze binnenkort geleverd kan worden met front-row, bijbehorende afstandbediening etc.

Alleen moeten ze er dan wel een TV-kaart inzetten. (En bij voorkeur één die ook DVB snapt) Dan is het pas echt een multimedia monster.

Ik ga in ieder geval geen mini bij mijn tv en stereo apparatuur zetten als er geen fatsoenlijke TV-tuner in zit met bijbehorende software-integratie in front-row.

Lijkt mij dan wel een MCE killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:01:

Ik ga in ieder geval geen mini bij mijn tv en stereo apparatuur zetten als er geen fatsoenlijke TV-tuner in zit met bijbehorende software-integratie in front-row.
En wie zegt dan dat je dat zou moeten doen? Of dat dit uberhaupt al de bedoeling was? Men ziet een kleine stille computer en men denkt meteen: HTPC. 8)7

De mini is bedoeld als pc en doet zn werk in die omschrijving naar behoren. Dat jij geen mini naast je tv en stereo kan plaatsen is dan spijtig voor jou. (zit geen video-in op, dus het is in de verste verte zelfs niet bedoeld als MC)

En voor mij hoeft het ook niet per se. Er is wel wat meer nodig om van een mini een goede media center te maken, behalve een tuner dan. Als je iets wil opnemen moet ook nog de power aan boord zijn om real time te coderen en op te slaan en zo.

En apple doet het liever rustig aan. Als ze nu nog geen mediacenter solution kunnen bieden zullen ze niet erg vinden. Zie maar eens: hoelang worden al HTPC's gemaakt? En hoeveel heeft apple al lostgelaten over media centers? Niets... One step at a time. Liever met een volmaakte en afgewerkte oplossing komen dan van die halfgare toestanden. Kijk maar naar de cyclus van de ipod. Ze lopen net iets achter de concurrentie aan (met kleurenscherm, video) maar toch verkoopt het als zoete broodjes.
En zelf moet ik ook constateren dat de markt nog niet rijp is voor mediacenter pc's. Dat kan best nog één jaar of zelfs langer op zich laten wachten. En voor die 0.01% tweakers op de markt zullen ze zich ook niet haasten. Wie ziet zn ouders hier (neem nu eens aan dat ze je niet kennen :p ) uit zichzelf een mediacenter pc kopen en aansluiten op de tv in de woonkamer. Heel weinig.

Maar goed, veronderstellingen he :) .Kan evengoed zijn dat ze daar morgen staan met een Multimedia Mac mini. Kan niet slecht zijn ;) maar ik zou er dan ook niet te hard op hopen. Er is al geweten dat er een ipod dock in komt. Wat voor mij het apparaat al onaantrekkelijk maakt. Ik hoef geen nette mac mini als daar aan de bovenkant een 'slot' in zit voor een ipod die ik niet heb. (en ook niet hoef voorlopig) tenzij de die gratis cadeau doen bij een mac mini natuurlijk. (als accessoire :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Over breedbeeld versus gewoon kan ik zeggen dat 4:3 mij, op een laptop althans, meer aanspreekt. Wie kijkt nu immers films op zn laptop.
Tja ach... Dat extra beetje ruimte in de breedte vind ik ook wel fijn om mee te werken hoor :)

En die limitatie van de iBook is er gelukkig heel snel en makkelijk vanaf te halen. Neemt niet weg dat dit natuurlijk in den beginne al een beetje een klote move van Apple is... Daar ga ik in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:01:
Ik hoor niemand over de Mac Mini?

Zou wel mooi zijn als deze binnenkort geleverd kan worden met front-row, bijbehorende afstandbediening etc.

Alleen moeten ze er dan wel een TV-kaart inzetten. (En bij voorkeur één die ook DVB snapt) Dan is het pas echt een multimedia monster.

Lijkt mij dan wel een MCE killer.
Leuke Mini dan, 14cm hoog, 21cm diep. prijskaartje van rond de 800 euro? ;) Whishfull thinking zou dit topic genoemd mogen worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:50:
[...]
Wat dus ronduit belachelijk is he. De iBooks zijn voor veel normale mensen ook al meer dan duur genoeg. (ik ben zelf student, een iBook is dan ook een hele dure aankoop)
Om dan op zo een kinderachtige wijze die express in te perken getuigt van weinig respect voor de persoon die veel heeft moeten neerleggen voor dat ding. (en welke indruk heeft dat nu ook? Maar ik heb de indruk dat ze zich bij apple veel meer kunnen permitteren op dat gebied en dat de userbase veel vergevender is. Ze mogen van geluk spreken dus bij apple. Dell moest het eens proberen om van die belachelijke truukjes uit te halen: het eerste wat je hoort is: "voor mij nooit geen dell meer" Apple mag blijkbaar iets meer dan de rest. Vreemd)
Ofwel richten ze zich toch alleen maar op de consument die powerbooks kan betalen alsof het niets was.

Als de Mac mini voor die prijs een dvi out kan krijgen, dan de gelijk welke pc dat ook. (en DVI-out vertegenwoordigt helemaal geen meerprijs)
Waarom getuigt het in het geval van Apple van weinig respect als ze alleen de duurdere modellen uitrusten met dvi en wordt het in het geval van andere laptopfabrikanten door iedereen geaccepteerd? Apple richt zich bepaald niet alleen maar op de consumenten die PowerBooks kunnen betalen.

Juist de iBooks hebben op dit moment een goede prijs-uitrusting verhouding, in tegenstelling tot de PowerBooks (volgens velen). Het verschil tussen high-end (PowerBooks) en low-end (iBooks) is echt heel klein. Vergelijk maar met de gemiddelde Windows laptop lijnen. De processor van een iBook is van hetzelfde type als bij de PowerBook, de grafische kaart is zelfs moderner.

Daarentegen worden low-end pc laptops vaak uitgerust met een matige Celeron processor en geïntegreerde graphics met gedeeld geheugen. Uiteraard zijn low-end Windows laptops goedkoper dan iBooks, maar het ging hier niet om de directe vergelijking tussen Apple laptops en Windows laptops, maar om het verschil tussen low-end en high-end bij Apple laptops vergeleken met het verschil tussen low-end en high-end bij Windows laptops.

Als de verwachtingen kloppen is het ook de iBook die als eerste een upgrade krijgt naar het Intel platform, dan kan je toch onmogelijk zeggen dat Apple zich alleen maar richt op de PowerBook doelgroep. Overigens zou het niet geheel onwaarschijnlijk zijn als het onderscheid tussen de PowerBook lijn en de iBook lijn verdwijnt, zoals meerdere mensen in dit topic hebben voorspeld. Die keuze zou zeker toe te juichen zijn. En dan nog steeds is het logisch dat er op de duurdere modellen betere specificaties te vinden zijn. Maar bij elke betere uitrustingsmogelijkheid kan iemand natuurlijk zeggen: "Arrogant van Apple, dat ze dat alleen op het duurdere model doen!" - dat is niet te voorkomen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zozeer het probleem dat ze de duurdere lijn (powerbooks) uitrusten met DVI, maar dat ze de goedkopere lijn expres limiteren, terwijl het hardwarematig allemaal prima mogelijk is. Ik denk dat alvi dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Canaria schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:00:
[...]
Overigens zou het niet geheel onwaarschijnlijk zijn als het onderscheid tussen de PowerBook lijn en de iBook lijn verdwijnt, zoals meerdere mensen in dit topic hebben voorspeld. Die keuze zou zeker toe te juichen zijn.
En wel omdat het onderscheid nu in geval van alleen upgraden van de iBook zou betekenen dat de pBook een totaal zinloze inverstering zou betekenen (tenzij de iBook/Intel duurder wordt dan de pBook G4). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:00:
[...]
Juist de iBooks hebben op dit moment een goede prijs-uitrusting verhouding, in tegenstelling tot de PowerBooks (volgens velen).
helemaal akkoord.
Als de verwachtingen kloppen is het ook de iBook die als eerste een upgrade krijgt naar het Intel platform, dan kan je toch onmogelijk zeggen dat Apple zich alleen maar richt op de PowerBook doelgroep. Overigens zou het niet geheel onwaarschijnlijk zijn als het onderscheid tussen de PowerBook lijn en de iBook lijn verdwijnt, zoals meerdere mensen in dit topic hebben voorspeld. Die keuze zou zeker toe te juichen zijn.
Ik hoop het zeker. (ook omdat ik zelf graag eens goede prognose zou gemaakt hebben ;) , al sinds het 'grote intel mac topic' ) Zowel productie technisch als op het gebied van marketing zou dit alleen maar positief zijn. Allemaal gelijkaardige laptops, een heel eenvoudig aanbod. Het zou typisch apple-style zijn om dat zo te doen en dat spreekt consumenten aan. Want met teveel onderscheid twijfel je vaker of je wel de goede keuze maakt. En de iPod heeft uiteindelijk ook maar één 'formfactor' over alle modellen heen (met uitzondering van de shuffle). Ook de powermac wordt in één versie ook low end aangeboden. Dus welke powermac je ook koopt, hij ziet eruit als de enige echte, ook al is die misschien wat trager. (wat niemand van buiten af ziet, toch staat er een stoere G5 op je desk)
En dan nog steeds is het logisch dat er op de duurdere modellen betere specificaties te vinden zijn. Maar bij elke betere uitrustingsmogelijkheid kan iemand natuurlijk zeggen: "Arrogant van Apple, dat ze dat alleen op het duurdere model doen!" - dat is niet te voorkomen.
Ik ben het eens (je verwacht ook immers niet de uitrusting van een 7 serie in de 1 serie van bmw.)

Maar sta mij toe het op zijn minst een beetje raar te vinden dat je nog niet eens het (enige!) scherm dat in-house door apple ontworpen is niet kunt aansluiten op alle mac's in het aanbod? :?

Ga je voor een zo eenvoudig mogelijk design van het eigen scherm (alleen dvi) prima, dat is alleen maar toe te juichen, maar zet dan op zijn minst een dvi out op al uw mac's! (en zoiets kost echt niets, de mac mini wordt er ook niet aanmerkelijk duurder op) Ik verwacht idd ook geen surround sound op een ibook, of tv out, of meer van die exclusieve IO van de powerbooks, maar een dvi om zo zuiver mogelijk te kunnen werken op een tft is toch wel het minste voor een duur en prestigeus merk als apple.

Ik denk dat ik niet de enige ben die graag een laptop op die manier zou gebruiken. Namelijk als gedockte desktop op vaste locaties.Dus goede ergonomie qua toetsenbord muis en scherm. Maar wel met het voordeel on the go gebruik te kunnen maken van je pc en alles ineens mee te hebben. Daarom dat ik persoonlijk, gezien de manier waarop ik het zou gebruiken, voor de kleinste apple laptop zou gaan: 12" (of waarschijnlijk vanaf morgen 13"). Echt ideaal lijkt me dat, zo een setup

Edit: morgen zullen we hopelijk antwoord krijgen op alle vragen. Ik kijk er al naar uit. Ik ben volledig neutraal windows-osw, ms-apple, maar die keynotes zijn toch wel steeds een bijzondere ervaring vind ik. En steve Jobs presenteert met veel gedrevenheid en klasse. Toch iets anders dan die dikke zweter (balmer) van ms ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat de mac mini in de vorm zoals hij nu wordt aangeboden gaat sterven. Hij zou moeten concureren met oa de Aopen mini pc zie deze link:
nieuws: AOpen presenteert Viiv-mini-PC met Yonah-cpu
Deze kost met alles erop en eraan momenteel 699 bij Mycom. Aangezien Apple altijd hogere winstmarges dan PC's bouwers wenst, zal de Mac mini in huidige staat weggeconcurreerd worden door de PC wereld al is het maar puur op specs.

Mijn idee is dat de mini richting media hub gaat omdat ze zo een nieuwe markt kunnen afromen. Dus met ipod slot en tv out. De prijs zal echter eerder naar 1000 euro gaan, iets wat mensen met een smaak voor goed design en de aangeboden mogelijkheden er wel voor over zullen hebben.

Ben trouwens zelf meeste benieuwd of er nieuwe iBooks komen en de de prijs stelling ervan. Ze moeten nu echt richting Dell prijzen, of iets duurder (Apple bied toch iets extra kwa design) gaan wil de computertak gezond blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:33:
[...]

Ik denk persoonlijk dat de mac mini in de vorm zoals hij nu wordt aangeboden gaat sterven. Hij zou moeten concureren met oa de Aopen mini pc zie deze link:
nieuws: AOpen presenteert Viiv-mini-PC met Yonah-cpu
Deze kost met alles erop en eraan momenteel 699 bij Mycom. Aangezien Apple altijd hogere winstmarges dan PC's bouwers wenst, zal de Mac mini in huidige staat weggeconcurreerd worden door de PC wereld al is het maar puur op specs.

Mijn idee is dat de mini richting media hub gaat omdat ze zo een nieuwe markt kunnen afromen. Dus met ipod slot en tv out. De prijs zal echter eerder naar 1000 euro gaan, iets wat mensen met een smaak voor goed design en de aangeboden mogelijkheden er wel voor over zullen hebben.

Ben trouwens zelf meeste benieuwd of er nieuwe iBooks komen en de de prijs stelling ervan. Ze moeten nu echt richting Dell prijzen, of iets duurder (Apple bied toch iets extra kwa design) gaan wil de computertak gezond blijven.
Wel heel speculatief om te zeggen dat de Mac Mini weggeconcureerd wordt door de AOpen clone. Verder zullen de specs vrijwel niet verschillen en koopt de windows gebruiker een AOpen, en de osx gebruiker een mini. De Mini is in mijn ogen een van apple's sterkste producten. Haal (windows) gebruikers over met een cheapass, maar goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah gadverdamme, scheer je een eind weg met die vieze Aopen kloon. Zelfs dolly is nog beter geslaagd.

Modbreak:laten we deze discussie wel serieus houden...

[ Voor 26% gewijzigd door chem op 09-01-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik liet mij even gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Geen woord over de Nano he?
De nano's zijn tot op heden compleet uitverkocht (4GB) en pas volgende week weer leverbaar.
De Shuffle gaat 100% vervangen worden, al 3 maanden out of stock, maar de capaciteit van de nano was zelfs kleiner dan de mini (4 en 6 GB) en de nano 2 en 4 GB.
Ik zit me al 3 maanden in te houden als ik langs een electrozaak wandel, want de accu van mijn mini is helemaal op. MAar ik ga geen 4GB nano aanschaffen,als er kans is op een nieuwe.
(meer capaciteit)
Maar het wordt toch maar de 4 GB bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou wel erg snel zijn, de nano is pas sinds augustus op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik kan niet wachten, omdat ik graag een iBook aan wil schaffen. Met de Intel's is het leuk dat ik dan ook een ander OS (windows?) kan draaiern voor bijv. wat games. Daarmee kom ik gelijk uit op mijn vraag, wat denken jullie dat de grafische kaart wordt? Uiteraard zijn kaarten in de meeste lappers nooit geschikt voor echt gamen, het is voor mij meer incidenteel. Wordt het een (brakke?) Integraded Intel geval, of een betere met in ieder geval nog los geheugen? Ik ben benieuwd!
Trouwens, kun je die keynote morgen ook live volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De Mini is wat mij betreft ook uniek qua hardware. Er ontbreken een heleboel dingen aan zodat de PC-gebruiker 'm niet wil en een echte PC-kloon dus onverkoopbaar wordt. Ik denk dat een mini met Intel-spul net zo goedkoop zou worden, dan stoppen ze er maar een hele goedkope Dothan in of zo.

En er zijn 2 lijnen notebooks. Qua hardware zijn ze vrijwel identiek, dus zit de meerwaarde i de extra's. Je gaat toch geen DVI inbouwen in je pauperboek als je daarnaast je dure model met DVI probeert te verkopen? Idem met videoRAM gebruik, hardwarematige castraties enz. Als iBook voldoet het goedkope model an sich prima en is nog redelijk marktconform de prijs.... dan kan je niet zomaar verwachten dat er specs inzitten die melkkoe Powerbook kapot maakt.

Wat dat betreft kan ik mij niet voorstellen dat Apple morgen alleen de iBook upgrade. Indien er een PentiumM ingaat is het hoe dan ook een snellere CPU. En qua graphics is zelfs de GMA-900 nog een redelijke match voor de Geforce5200.... dus zelfs als een Ibook Intel's sloomste hardware heeft, hij zal toch nog steeds sneller zijn dan een normale iBook. Indien de Powerbooks dan wederom geen upgrade krijgen is het verschil in prijs en prestatie dermate dramatisch dat je beter gelijk aan een gemodde Xbox kan beginnen. Ik denk dus dat er ook wel nieuw Powerbookmateriaal verschijnt, want de melkkoe van Apple moet weer gaan grazen. En waarom niet? Als de iBook vernieuwd kan worden kan de PB dat ook? Yonah erin en klaar.....

Ik voorspel dat indien de iBook intel wordt..... dat er dan iig GMA inzit. Graphics heb je nodig voor andere dingen dan een goedkoop laptopje dat voor het meeste voldoet. En een X700 in de Powerbooks maakt zowel de iBooks als de pBooks uitermate respectabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 09-01-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
MacNed heeft er vertrouwen in zo te zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 13:22
thinksecret heeft nog ff een overzichtje van de geruchten voor morgen: http://www.thinksecret.com/news/0601expo.html

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Laatst online: 26-09 23:14
Ik heb heel lang toegekeken, alle forums doorzocht en ben al maanden aan het wachten op de intel *books (en dan vooral een Powerbook). De meningen zijn zeer verspreid, degenen die er een willen denken dat er nieuwe aankomen, anderen dat ze enkel aangekondigt worden.
Zelf behoor ik natuurlijk tot het eerste kamp, vooral de logische gedachte dat met nieuwe iBooks ook wel zeker nieuwe Powerbooks moeten komen. Helaas zijn er meer punten die dit tegenspreken: Pas geupdate, geen echte geruchten over (itt de iBooks) en belangrijkst: de Yonah CPU is nu pas geintroduceerd door Intel. En ik heb nog nooit een introductie van een cpu gezien/meegemaakt waarbij er al onmiddelijk notebooks/desktops in massaproductie beschikbaar waren.

Mijn gok op de keynote inhoud: Nieuwe shuffle en iLife, misschien geupdate Mac Mini en een aankondiging van geupdate *Books later op het jaar.

Jammer, maar helaas. (Zo kan ik morgen niet te teleurgesteld zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Afbeeldingslocatie: http://www.tuaw.com/media/2006/01/dual_apple_logo.gif
Het nieuwe apple logo, verwijzend naar dualcore? Tuaw speculeert:http://www.tuaw.com/2006/01/09/new-apple-logo-and-ad-campaign-for-first-intel-macs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 06-10 19:53
Eens met Kiff: als er nu nieuwe iBooks gelanceerd worden, dan ook nieuwe Powerbooks, anders zijn laatstgenoemde minder interessant. Er zit nu al zo weinig verschil in de iBooks en Powerbooks. Dus een upgrade aan de iBooks overstijgen automatisch de Powerbooks. Bij lancering van nieuwe books zouden er dus gelijk 2 nieuwe producten geswitcht worden naar Intel. Plus dat de Powerbooks net ge-update zijn. Of je moet de iBook wel heel anders maken en niet te krachtig, maar da's dan niet zo'n sterke zet lijkt me.

iPods : Nano en Video te nieuw, misschien de shuffle, betwijfel het.

iMac : te nieuw, alhoewel volgens sommigen het moederbord wel erg veranderd zou zijn en volgens hen ook voorbereid op een nieuwe processor, ook dat betwijfel ik.

Mac Mini : deze maakt volgens mij wel kans op een intel processor.

PowerMac : zou kunnen, tijd niks aan veranderd, behalve de snelheid. Wel gelijk de krachtigste bak waar je je nieuwe processor op loslaat, werken veel bedrijven mee. Als je met de mini begint loop je mijns inziens minder risico.

Een nieuw product : zou wel tof zijn. En dan bedoel ik ook iets moois, mediacenter ofzo.
Verder misschien een ontvangertje voor alle Macs om de remote op te gebruiken (en als ze die PC compatible zouden maken weten we gelijk welke kant we in de toekomst opgaan ;) )

iLife : het zou wenselijk zijn als die eens normaal breedbeeld video ging ondersteunen (we leven tenslotte in het breedbeeldtijdperk, niet waar?) en dat iPhoto weer z'n normale interface krijgt. Ik heb laatst iLife 05 gekocht en had echt zoiets van: tja...

Een muziekprogramma. Waarom? Gewoon omdat Apple daar volgens mij recent niet zoveel aandacht aan heeft geschonken op de keynotes.

Zo, mijn 2 centen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-01-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dancing_Animal schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:11:
PowerMac : zou kunnen, tijd niks aan veranderd, behalve de snelheid. Wel gelijk de krachtigste bak waar je je nieuwe processor op loslaat, werken veel bedrijven mee. Als je met de mini begint loop je mijns inziens minder risico.
:? In oktober hebben ze nog een switch naar de dualcore G5 processoren meegekregen. Daarnaast de overstap van PCI-X naar PCI-e, en naar ddr2 geheugen, bij elkaar toch wel aanzienlijke veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Maverick schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:04:
[afbeelding]
Het nieuwe apple logo, verwijzend naar dualcore? Tuaw speculeert:http://www.tuaw.com/2006/01/09/new-apple-logo-and-ad-campaign-for-first-intel-macs/
Ik vind het persoonlijk een lelijk logo. Te vol, de randen zien er niet mooi uit, en het is niet duidelijk 1 'vorm'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

San Francisco, Golden Gate Bridge: Een brug bouwen naar een nieuwe processor?

Of denk ik nu te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

"Think twice" komt mij als heel erg cynisch over, als tegenhanger (in plaats van opvolger) van "think different", als in: Ga niet direct aan de mac, denk na voor je dat besluit zomaar neemt. Of zo. ;) Ik verwacht niet dat apple dat effect wil hebben met een leus, dus ik denk dat het artwork is van 1 van de editors van de site waar tuaw naartoe linkt. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Powermacs worden op zijn vroegst eind dit jaar geswitcht naar Intel
Waarom? Reden van Apple is, Adobe is nog niet helemaal klaar met de intel switch, aangezien de Pro users veel Adobe software nodig hebben en gebruiken is het niet handig om de Pro line te gaan vervangen voor een nieuwe intel lijn, ik denk zelf dat het met de PowerBooks ook niet zal gebeuren...

Ik verwacht meer een nieuwe Laptop van Apple die begint met een basis model, en die doorloopt naar de Power serie, en dat die in de toekomst volledig de Powerbooks gaan vervangen.

Mac mini zal worden geupdate met een intel CPU, en wellicht met het Viiv.
Dat er en Media Center Mac achtig apparaat komt moet wel, intel heeft al veel laten lekken over een deal wat betreft Viiv.
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:44:
San Francisco, Golden Gate Bridge: Een brug bouwen naar een nieuwe processor?

Of denk ik nu te ver?
Ik denk van wel, omdat ze altijd keynotes in San Francisco houden :)
Maar leuk bedacht :P

[ Voor 18% gewijzigd door Qorne op 09-01-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet nu al wel dat het voor mij heel moeilijk wordt om straks geen intel notebook te kopen, mochten deze uitkomen...

De speculatie dat ze met 1 type notebook zullen komen in plaats van de scheiding tussen 'i' en PowerBook lijkt me toch wat onlogisch. Een upgrade van beide modellen lijkt me meer voor de hand liggen. Overzicht tussen de twee lijnen is er nu toch al, iedere user die zich een beetje laat inlichten weet dat bij Apple de 'Power' voor de veeleisende gebruiker is, en de 'i' voor de normale gebruiker. Het lijkt me niet verstandig om deze duidelijkheid te laten vervagen.

Daarbij, kijk eens naar een fabrikant als Acer. Zijn die overzichtelijk met hun naamgeving? Welke van de twee is beter, de 1694WLMi of de 1892WSMiB? Misschien de de 3616LMi iets voor je? Lekker duidelijk allemaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Kurkentrekker op 10-01-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:04:
[afbeelding]
Dit is de weblog die een tijdje geleden ook met het nieuws kwam dat firewire 400 uit toekomstige "i" producten zou verdwijnen. Dit claimden zij zonder enige vorm van bron en veroorzaakte wereldwijde internetale (bestaat dat? :D ) opschudding. Niet heel erg betrouwbaar lijkt me. Daarnaast is het logo een duidelijk geval van fanart imo, net als al die 1000 walpapertjes met een mooi apple logotje, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens met hierboven ergens. We hopen natuurlijk allemaal dat de dual core yonah ergens in een mac terecht komt, maar we moeten realistisch zijn. De yonah is pas geïntroduceerd, en van daar tot massaproductie in laptops en desktops is nog wel een hele stap. We lopen dus een beetje te hard van stapel (alhoewel een dell met yonah al aangekondigd is, de nieuwe dual core dan)

Als er al een intel binnenkort in een mac zal verschijnen kunnen we er maar best vanuit gaan dat het een 'oude' (slechte woordkeuze: beter de 'laatste') pentium M dothan single core zal zijn. (P IV is officieel dood, dus daar hoeven we ons al geen zorgen over te maken)

En we kunnen maar best dit veronderstellen dan is de ontchoogeling minder groot. Als ze er toch in geslaagd zouden zjin een partij yonah's te laten opzij leggen in in te bouwen in één van hun mac's: respect!!

(als hun imac nu trouwens ook eens beeldsignalen kon aanvaarden van externe apparaten zou het toch ook al veel aantrekkelijker zijn. als student kan je daar dan gemakkelijk een spelconsole of zo op aansluiten. Verder is het een compacte design pc zonder de nadelen van laptops, dus zeker interessant. En eenmaal er 'ook' windows op kan draaien is het al helemaal in orde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
mOrPhie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:52:
"Think twice" komt mij als heel erg cynisch over, als tegenhanger (in plaats van opvolger) van "think different", als in: Ga niet direct aan de mac, denk na voor je dat besluit zomaar neemt. Of zo. ;) Ik verwacht niet dat apple dat effect wil hebben met een leus, dus ik denk dat het artwork is van 1 van de editors van de site waar tuaw naartoe linkt. :)
Think Twice? Wat doet het denken in je Mac? Juist, de processor... En met dual-core denkt die dus dubbel 8)7

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Is die 18.00 NL tijd of San Fran tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 14:54
Bob Popcorn schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:12:
Is die 18.00 NL tijd of San Fran tijd?
Anders lees je het topic even door, dit staat in de 3de posting O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

leon1e schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:19:
[...]

Anders lees je het topic even door, dit staat in de 3de posting O-).
Ohja, in de daadwerkelijk 3e post staat nl: "Alleen jammer dat het voor ons Nederlanders op zo'n onhandig tijdstip begint", dus ik dacht ergens 's nachts ofzo. Idd, nog een paar posts verder staat dat het 18.00 Nederlandse tijd is. :)

Nouja, dan lees ik het wel als ik terug kom van m'n werk vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 09:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Aanschouw de PowerMac Mini ;)

http://applexnet.com/imag...behindscenes%20-%2015.jpg

Meer behind-the-scenes-foto's op www.applexnet.com.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me erg denken aan die casemod waarbij iemand een G5 verkort had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Dat is gewoon een externe hd van een 3rd party (Apple's nieuwigheden zitten achter de "Black Curtains™"), geen hele powermac... Zou wel leuk zijn als mediacenter thans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 09:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Kiff schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:33:
[...]

Dat is gewoon een externe hd van een 3rd party (Apple's nieuwigheden zitten achter de "Black Curtains™"), geen hele powermac... Zou wel leuk zijn als mediacenter thans!
Zie de knipoog :Y)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:{

You sneaky b**** :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik uiteindelijk toch niet snap, is dat Apple alles tot op het laatste moment geheim kan houden. Nieuwe machines en onderdelen moeten ergens gemaakt worden (China/ Taiwan/ etc.) een plaatje met een mobieltje is zo gemaakt. Komt dit omdat Apple je gewoon kapot maakt als je iets lekt (zelfs de kleine hobbyist wordt nog aangepakt)? Echter speculeren schijnt wel te mogen zolang het, daar lijkt het op, geen kern van waarheid heeft. Met andere woorden er lijkt vanavond toch weer iets heel anders te gaan gebeuren dan de geruchten doen vermoeden. Waarschijnlijk (helaas ;( ) slechts wat software updates en een nieuwe versie van de shuffle.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat alle medewerkers een heel mooi contractje getekend hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Een NDAtje (Non Disclosure Agreement) verbreken kan je je baan kosten en dat zullen de meesten er niet voor over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, als ik in een of andere shitty fabriek in Taiwan heel de dag Shuffle Color's in elkaar zat te prutsen voor een uurloon van 3 eurocent, dan zou ik mijn baan er wel voorover hebben, die 3 minutes of fame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:39:
Och, als ik in een of andere shitty fabriek in Taiwan heel de dag Shuffle Color's in elkaar zat te prutsen voor een uurloon van 3 eurocent, dan zou ik mijn baan er wel voorover hebben, die 3 minutes of fame :P
Makkelijk gedacht. Maar als jij dat contract tekent en je doet contractbreuk alleen maar zo'n stomme foto, zal je bloeden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het ook van de andere kant bekijken, hoeveel denk je dat een bedrijf als Engadget voor zo'n foto over heeft? Ik gok toch echt meerdere honderden dollars. En dat is al snel een maand danwel jaarsalaris.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:44:
Je moet het ook van de andere kant bekijken, hoeveel denk je dat een bedrijf als Engadget voor zo'n foto over heeft? Ik gok toch echt meerdere honderden dollars. En dat is al snel een maand danwel jaarsalaris.
In de meeste contracten zit een clausule over non-disclosure. In die clausule is meestal ook een boete opgenomen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat als ik bedrijfsgevoelige informatie lek dat ik dan minstens een 5000 euro kostend probleem heb, en ik een andere baan mag gaan zoeken. Ik vermoed dat die bedragen bij Apple nog iets hoger liggen. ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:24:
Wat ik uiteindelijk toch niet snap, is dat Apple alles tot op het laatste moment geheim kan houden.
Afgezien van de NDA's verder zoals hierboven al benoemd. Wanneer blijkt dat de geruchten kloppen en dus de bronnen kloppen, dan is het ergens gelekt en is het dus niet helemaal geheim gehouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft een gerucht altijd een bron dan? Ik dacht zelf altijd dat een gerucht uit de lucht gegrepen was, of uit aannemingen samengesteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

ThinkSecret spreekt vaak van "sources" en zegt er ook bij of meerdere bronnen het hebben bevestigd. "Een 13.3 inch iBook" kun je niet zomaar uit de lucht grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Mja, kijk naar de Google keynotes, een eigen PC, OS noem het maar op. Allemaal je reinste larie gebleken.
Maar bij Apple keynotes is het leuke dat mensen hopen op iets, en het dan ook echt uitkomt, of meer. Zie nano 5G ipod. Niemand teleurgesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Eens, maar ThinkSecret is al 'ns eerder een betrouwbare bron gebleken. Dat maakt het al een stuk aannemelijker. Bovendien zeg ik ook niet dat het klopt, ik zeg alleen dat als het klopt, dat ze het dus niet zo stil hebben kunnen houden als dat lopez9 dacht. Dat was de context van mijn reactie op hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nano had niemand voorspelt, toch?

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat bijna niemand spoiler tags gebruikt, nu is het net alsof het einde van een boek al verklapt is (mits alles uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:18:

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat bijna niemand spoiler tags gebruikt, nu is het net alsof het einde van een boek al verklapt is (mits alles uitkomt).
Nano is verspelt weet niet door wie maar een week van te voren stond het al op Page2 van Macrumors.com zelfs de naam en de specs :) Was dus voorspelt, de Headless iMac (lees Mac mini) is eigenlijk voorspelt door Thinksecret.

Ben benieuwd of die gitaar input ooit nog eens komt, daar was alles van bekent Apple was pissed en heeft het product nooit uitgebracht... (zo ken ik het verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan was het een ander product waar ik een hoog "OMG dat had ik niet voorspelt" gehalte bij had, maar mijn gevoel zegt toch echt de nano!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens de frontpage: asus laptop met core duo, core duo los verkrijgbaar in de winkel
(en dell, acer en gigabyte hebben ook al laptops met core duo blijbkaar)

Ten eerste dacht ik dat het niet de gewoonte was om laptop proc's los te verkopen, maar goed, dit terzijde. Als enkele winkels al bevoorraad zijn en er al laptops verkrijgbaar zijn. Het zou misschien toch nog kunnen, maar niet op hopen denk ik...

Iig kost die acer iets van een 1500€ wat op zich nog meevalt als je bedenkt dat er een x1600mobilty bijzit. Apple doet zoiets nooit bij zn laptops (en terecht, laptop is niet om te gamen) dus kan zeker nog wat af. Gebruik dan nog de goedkoopste core duo en ik denk wel dat een *book met goedkoopste core duo en onboard grapics toch rond de 1100*1200 zou moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig is het heel normaal je laptop zelf te upgraden :) Daarnaast passen laptop-cpu's vaak ook prima op aangepaste moederborden of "omzetkaarten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat merken als Asus nu al laptops kunnen leveren met dual core, betekent niet dat Apple automatisch ook die mogelijkheid heeft. Als Jobs nu roept dat die iBook te krijgen is, dan zal de eerste maand de vraag veel groter zijn dan wanneer Asus een dual core uitbrengt.

Misschien hebben Apple en Intel wel een dealtje, dat Apple eerder en meer spullen kan inkopen, maar dat lijkt me heel sterk. Apple is vergeleken met de markt die Intel bedient toch maar een hele kleine speler. Wel eentje die Intel er graag bij heeft, maar qua afzet markt gewoon niet zo groot in vergelijking met Acer, Dell, HP, en Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:18:

Hij was wel voorspeld door iemand, hij heetf nu btw weer een voorspelling:
I've heard:
15" intel Macbook - order tomorrow, ships Feb (thinner, dual core)
iPod FM receiver
iWork/Life '06
New remote of some type
Photocasting (iPhoto)
OS X.4.4 w/new widgets
via: http://digg.com/apple/Tom...*leaked_-_digg_exclusive*

Maar de meesten wisten van niets, ik bedoelde er meer mee dat je bij apple keynotes nooit zoiets hebt van... ze hebben minder verteld dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-geen offtopic dus-

Bij deze weggehaald, waarvoor mijn excuses.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

"That item was not found" Is dus al offline gehaald, die mensen zijn veel te snel :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
domi235 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:02:
[...]

"That item was not found" Is dus al offline gehaald, die mensen zijn veel te snel :)
hm vreemd, het digg artikel linkte iig naar hier: http://krose.typepad.com/...006/01/macworld_2006.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:52:
Maar heeft een gerucht altijd een bron dan? Ik dacht zelf altijd dat een gerucht uit de lucht gegrepen was, of uit aannemingen samengesteld was.
In veel gevallen is dat ook zo. Als je maar genoeg dingen uit de lucht grijpt, zit er altijd wel iets tussen wat waar blijkt te zijn. Dan is het leuk om te zeggen: "Had ik het niet voorspeld? :*)" maar na de daadwerkelijke aankondigingen zijn opeens alle niet-uitgekomen voorspellingen verdoezeld. Of wordt ervan gezegd dat Apple er later mee zal komen.

Bij veel nieuwe dingen vormen de huidige technologische ontwikkelingen wel een aanwijzing. De keuze van de processor zal bijvoorbeeld niemand verbazen. Bij andere is het niets meer dan een keuze uit twee opties, met een à priori kans omdat er nauwelijks aanwijzingen zijn, van 1 op 2 dat de voorspelling klopt (iBook en PowerBook in aparte productlijnen of in één nieuwe, nieuwe iMacs of geen nieuwe iMacs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:49:
Dat merken als Asus nu al laptops kunnen leveren met dual core, betekent niet dat Apple automatisch ook die mogelijkheid heeft. Als Jobs nu roept dat die iBook te krijgen is, dan zal de eerste maand de vraag veel groter zijn dan wanneer Asus een dual core uitbrengt.

Misschien hebben Apple en Intel wel een dealtje, dat Apple eerder en meer spullen kan inkopen, maar dat lijkt me heel sterk. Apple is vergeleken met de markt die Intel bedient toch maar een hele kleine speler. Wel eentje die Intel er graag bij heeft, maar qua afzet markt gewoon niet zo groot in vergelijking met Acer, Dell, HP, en Asus.
Tuurlijk heeft Intel Apple graag als partner. Apple is één van de enige bedrijven die bijzonder high-end producten (de power reeks) aan een grote markt kwijt kan. Bij de introductie van hip nieuw spul als dual-core processoren is dat echt wel belangrijk.
Valt hier dan ook maar iets te zeggen dat niet voor spoiler tags in aanmerking komt dan? 8)7

Als je het niet wil lezen, open dan het topic niet :*

[ Voor 14% gewijzigd door dawuss op 10-01-2006 14:17 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:16:
Valt hier dan ook maar iets te zeggen dat niet voor spoiler tags in aanmerking komt dan? 8)7

Als je het niet wil lezen, open dan het topic niet :*
Ik doel dus ook op RSS-feeds van bijvoorbeeld thinksecret en engadget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Maverick schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:52:
quote:
I've heard:
15" intel Macbook - order tomorrow, ships Feb (thinner, dual core)
iPod FM receiver
iWork/Life '06
New remote of some type
Photocasting (iPhoto)
OS X.4.4 w/new widgets
Had ik deze morgen ook gelezen. OSX.4.4 zal zowiezo niet gereleased worden maar hopelijk wel een preview van te zien zijn. De rest lijkt heel realistisch, en daar zit ik dan ook echt op te hopen. Een 15" MacBook is wat ik wil (en hopelijk hebben ze dan de looks van de Powerbook overgenomen en niet van de iBook), maar dan natuurlijk liever vroeger dan februari!

Ik zal straks in ieder geval met mijn kredietkaart in de hand gereedzitten! :)

PS: is het niet zo dat de Apple store tijdens de keynote is gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Had ik deze morgen ook gelezen. OSX.4.4 zal zowiezo niet gereleased worden maar hopelijk wel een preview van te zien zijn.
Jij bedoelt OSX.5 snugger :P

OSX4.4 zou best eens kunnen als er nieuwe hardware komt die extra ondersteuning nodig heeft vanuit het OS.

En idd: de Apple Store is online gesloten tijdens de Keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop in elk geval dat die Intel Macbook helemaal wit wordt. De Ibook tegenwoordig is grijs van binnen en de Powerbooks heb ik altijd al lelijk gevonden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag aandacht voor http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1101652 :)
Nieuwe topics over de nieuwe producten graag even afstemmen met de moderatoren.