Nederlands is makkelijker als je denkt.
Misschien volgende week al.
Verwijderd
Als je de Yonah vergelijkt met de P4. En hoe de G5 "meester" is over de P4... volgens Apple.... Er klopt gewoon niets van.
OF
Apple heeft alles prachtig laten optimaliseren voor x86 en weet veel meer rendement te halen?
Verwijderd
Maar is het niet wat makkelijker om een apart topic te maken over de MacBook Pro!
Verwijderd
En 512mb standaard voor een laptop van 2200 euro?

"What's an Intel chip doing in a Mac?
A whole lot more than it's ever done in a PC."
Ze wilden nog iets overhouden voor de volgende key-note in juni.Ecteinascidin schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:06:
Wel een enorme domper trouwens, wel enkele nieuwe productlijnen, maar echte innovatie... ik had toch wel graag een soort mediacenter gezien. Datgene wat iedereen van de Macmini verwacht, een Mac met Viiv van Intel die de huiskamer kon veroveren. Nu stappen ze hooguit over op nieuwe laptops die wel een heeeel stuk sneller zijn, maar toch....
Misschien volgende week al.
Ze updaten eerst de pro-range (iMacs zie je heel vaak in de grafische indurstrie) en de powerbook Macbook Pro die mini komt echt wel, niet alles tegelijk.
Verwijderd
[rml]JeroenGans in "[ Apple] MacBook Pro"[/rml]Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:08:
Er staat nergens iets geschreven hoe lang de accu meegaat.
Maar is het niet wat makkelijker om een apart topic te maken over de MacBook Pro!
Ogenglik.. bezig met nieuwe.. in NL
Verwijderd
Hehe, schijnbaar was daar ook een mooie reclame van. Iemand een linkje?vooghel schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:09:
LOL, op de Apple Store:
"What's an Intel chip doing in a Mac?
A whole lot more than it's ever done in a PC."
Verwijderd
Voor de keynote sprak iedereen anders ... de pro-range juist NIETPeentje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:10:
[...]
Ze wilden nog iets overhouden voor de volgende key-note in juni.
Ze updaten eerst de pro-range (iMacs zie je heel vaak in de grafische indurstrie) en de powerbook Macbook Pro die mini komt echt wel, niet alles tegelijk.
1,999.00 USD = 1,655.74 EUR
(volgens xe.com)
Maar op de NL-site staat doodleuk: MacBook Pro is al verkrijgbaar voor € 2.689.-
MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II
Verwijderd
1 655.74 * 1.09 = 1 804.7566 (douane-rechten)AntonicKnight schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:13:
Wat een prijsverschil tussen de U.S. en NL stores toch weer. Echt heel frustrerend.
(volgens xe.com)
Maar op de NL-site staat doodleuk: MacBook Pro is al verkrijgbaar voor € 2.689.-
1 804.76 * 1.19 = 2 147.66 (BTW)
Het komt dus redelijk overeen met het model van 2130 euro.
Die 1999 dollar is overigens zonder amerikaanse BTW he
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:16 ]
C/p dan van http://www.apple.com/nl/macbookpro/
En van http://www.apple.com/nl/macbookpro/whatsinside.html
[ Voor 13% gewijzigd door vooghel op 10-01-2006 20:17 . Reden: Linkje toegevoegd ]
Verwijderd
Ja. ik vind het ook maar raar. voor die 1000 euro verschil boek ik wel even een mooie vakantie naar Amerika.AntonicKnight schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:13:
Wat een prijsverschil tussen de U.S. en NL stores toch weer. Echt heel frustrerend.
(volgens xe.com)
Mja, hoor nog steeds niets over de batterijduur
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:17 ]
(nu was die 256 wel hopeloos ook hoor)
Hmm, zo spectaculair is het verschil dan idd nietVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:15:
[...]
1 655.74 * 1.09 = 1 804.7566 (douane-rechten)
1 804.76 * 1.19 = 2 147.66 (BTW)
Het komt dus redelijk overeen met het model van 2130 euro.
Die 1999 dollar is overigens zonder amerikaanse BTW he
Wel inconsequent dat Apple in nederland inclusief btw prijst en in Amerika exclusief.
MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II
Was al een tijdje bekend hoor dacht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:12:
En geen firewire 800. En dat voor een pro machine. Apple Lijkt firewire af te bouwen.
* Peentje zoekt naar een bron maar kan er geen vinden
*zucht* Die btw verschild per staat daarom *zucht*AntonicKnight schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:18:
[...]
Hmm, zo spectaculair is het verschil dan idd niet
Wel inconsequent dat Apple in nederland inclusief btw prijst en in Amerika exclusief.
Verwijderd
Dat is omdat in Amerika dat heel normaal is, het heeft er volgensmij ook mee te maken dat de tax in elke staat verschillend is (maar ook in de offline-shops zijn alle prijzen zonder BTW)AntonicKnight schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:18:
[...]
Hmm, zo spectaculair is het verschil dan idd niet
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
nieuws: '1394b zorgt voor hernieuwde populariteit Firewire'Peentje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:18:
[...]
Was al een tijdje bekend hoor dacht ik.
* Peentje zoekt naar een bron maar kan er geen vinden
en
nieuws: Geen FireWire-poort op iBooks met Intel-processor
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Och, ze hebben lang geprobeerd een G5 processor in de PowerBook te krijgen, dat had wel wat gescheeld. Maar als die processoren tegen de max aanlopen en amper te koelen zijn moeten ze wat anders.. Dus overstappen naar de processorbakker met (voor hen) de beste toekomst.. De dualcore laptopprocessor van intel lijkt wel goed te werken ookdomi235 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:27:
IMO hadden ze hier veel eerder moeten komen en houden ze hiermee zichzelf en iedereen voor de gek die in de afgelopen tijd een Apple pc heeft gekocht, that would include me, ik bedoel je koopt een mac voor osx, en de stijl. Maar Apple had ook gewoon eerder na kunnen gaan denken en beginnen met de implementatie van de x86 processor. Ze zijn na mijn weten ook vrij op tijd begonnen. Was alles dus een kwestie van tijd voordat we een snelheidswinst van 500% kregen, of is het alleen maar marketingtechnisch zo allemaal gebeurd?
Had bush Senior in de Golfoorlog door Irak heen gewalst (gelijk meegepakt ze waren toch in de buurt) en Saddam gevangen genomen dan hadden we nu geen, iraqi Freedom gehand!domi235 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:27:
IMO hadden ze hier veel eerder moeten komen en houden ze hiermee zichzelf en iedereen voor de gek die in de afgelopen tijd een Apple pc heeft gekocht, that would include me, ik bedoel je koopt een mac voor osx, en de stijl. Maar Apple had ook gewoon eerder na kunnen gaan denken en beginnen met de implementatie van de x86 processor. Ze zijn na mijn weten ook vrij op tijd begonnen. Was alles dus een kwestie van tijd voordat we een snelheidswinst van 500% kregen, of is het alleen maar marketingtechnisch zo allemaal gebeurd?
Ook daar heb jij weer gelijk in, ma kdenk dat ik toch wel mag aannemen dat er meerdere Mac gebruikers zijn die dit een beetje zuur vinden of niet?Obi schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:30:
[...]
Och, ze hebben lang geprobeerd een G5 processor in de PowerBook te krijgen, dat had wel wat gescheeld. Maar als die processoren tegen de max aanlopen en amper te koelen zijn moeten ze wat anders.. Dus overstappen naar de processorbakker met (voor hen) de beste toekomst.. De dualcore laptopprocessor van intel lijkt wel goed te werken ookDenk ook wel dat het een goed moment is nu. Eind van het jaar hebben ze de boel wel op de rit en wordt het pas echt leuk.
Verder denk ik zelf dat de overstap op snellere processors alleen maar voordelen hebben, meer snelheid, meer kracht, hoger in de strijd tegen concurrentie en hiermee (hopelijk) meer appelende mensen
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Die snelheidswinst van 500% is dan ook zwaar overdreven. De nieuwe iMac met 2.0 Ghz Core Duo is 2 keer zo snel als een oude 2.1 Ghz G5. Als je bedenkt dat er twee 'processoren' (zoals Apple het zelf noemt) op zitten valt dat verschil nog best mee.domi235 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:27:
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Je zult het altijd houden.. Ik tiep dit nu op een PowerBook 17" van een maandje of twee oud.. Heb geen spijt hoor, voorzie op dit moment toch nog wel wat gezeik met Rosetta en ben sowieso alleen geinteresseerd in een 17". Later dit jaar wordt hety zeker interessant te 'upgraden' naar Intel, eindelijk snelle laptops bij Apple. Je kunt lullen wat je wilt, maar racen is het niet met m'n 1,67 met twee gig ram. Verre van dat zelfs. Maar goed, daar heb ik 'm ook niet voor.domi235 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:33:
[...]
Ook daar heb jij weer gelijk in, ma kdenk dat ik toch wel mag aannemen dat er meerdere Mac gebruikers zijn die dit een beetje zuur vinden of niet?
Verder denk ik zelf dat de overstap op snellere processors alleen maar voordelen hebben, meer snelheid, meer kracht, hoger in de strijd tegen concurrentie en hiermee (hopelijk) meer appelende mensen
Mis twee dingetjes bij de MacBook Pro; Wat degelijkere speakers in het apparaat (echt 3x niks nu) en een stylus voor het touchpad zodat je kunt 'wacommen'. Had jaren geleden een Sony Vaio die dat kon; ideaal.
Dat zou mij heel goed uitkomen. Maar het zou me ook niet verbazen als ze tegelijk met de pro applicaties worden uitgebracht. Er was sprake van dat die in maart op universal binaries over zouden zijn gezet...zAo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:41:
Als ik het erop gok dat de PowerMacs in juni op x86 worden gezet; ben ik dan gek?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/
De vorige keer kwam de stream rond 00:22 online te staan.
Dus na de kroeg achter je apple
Even om de populariteit aan te geven van apple (op tweakers). De vorige keer waren er tot nu toe ongeveer 3 pagina's over de WWDC van 2005. Nu 12!
[ Voor 32% gewijzigd door Ma_rK op 10-01-2006 20:58 ]
Vorig jaar (rond deze tijd) wilde ik een iMac of Powerbook kopen. Maar toen was er het gedoe met Tiger die bijna uitkwam en updates die er aan kwamen.
Uiteindelijk koos ik ervoor om mijn AMD1900+ te upgraden naar Intel P4 3.0ghz.
Nu wil ik, naast mijn PC, graag een iBook kopen. Maarja... dat ga ik natuurlijk niet doen omdat er waaschijnlijk binnen aanzienlijke tijd een intel iMacBook uitkomt. Dan ga ik nu geen geld uitgeven.
Bash denkt dat hij helaas geen Mac gaat kopen. Tenzij iemand hem omlult met sterke argumenten.
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Gewoon niet zeiken en kopen.the_bash schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:05:
Wat ik wel een nadeel van de srategie van Apple vind is dat je bang bent om een miskoop te doen.
Vorig jaar (rond deze tijd) wilde ik een iMac of Powerbook kopen. Maar toen was er het gedoe met Tiger die bijna uitkwam en updates die er aan kwamen.
Uiteindelijk koos ik ervoor om mijn AMD1900+ te upgraden naar Intel P4 3.0ghz.
Nu wil ik, naast mijn PC, graag een iBook kopen. Maarja... dat ga ik natuurlijk niet doen omdat er waaschijnlijk binnen aanzienlijke tijd een intel iMacBook uitkomt. Dan ga ik nu geen geld uitgeven.
Bash denkt dat hij helaas geen Mac gaat kopen. Tenzij iemand hem omlult met sterke argumenten.
Heb nog een PowerBook van drie jaar oud liggen, zou ik zo op kunnen pakken en mee gaan werken. ZEER degelijke apparaten. Verouderen een stuk minder snel dan PC laptops waar slijtage er duidelijk insluipt.
Ik gok dat dat geen TiBook is?Obi schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:12:
[...]
Gewoon niet zeiken en kopen.
Heb nog een PowerBook van drie jaar oud liggen, zou ik zo op kunnen pakken en mee gaan werken. ZEER degelijke apparaten. Verouderen een stuk minder snel dan PC laptops waar slijtage er duidelijk insluipt.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
http://macworld.apple.com.edgesuite.net/mw/index.html
ps. even een uurtje wachten natuurlijk, anders wordt het zo druk
[ Voor 30% gewijzigd door Ma_rK op 10-01-2006 21:16 ]
Nope, Alu. Wel 1,2 GHz geloof ik. Maar goed, zo zie je maar. Een PC laptop van dezelfde leeftijd kun je als onderzetter gebruiken
Maar dan is-ie nog geen drie jaar oud...Obi schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:18:
[...]
Nope, Alu. Wel 1,2 GHz geloof ik. Maar goed, zo zie je maar. Een PC laptop van dezelfde leeftijd kun je als onderzetter gebruiken
Anyway, ik noemde de tiBook omdat dat een hele mooie laptop is, maar degelijkheid is er niet bepaald het sterkste punt van, ik heb er hier een gehad waarvan na drie jaar gebruik binnen enkele maanden na elkaar beide scharnieren afbraken. Apple's oplossing: vervang het hele scherm, kassa...
Die laptop heb ik dus niet meer.
De aluminium Powerbooks zijn inderdaad wel superdegelijk, net als de iBooks trouwens.
Anyway, mijn computer waar ik dagelijks op werk is een net zo oude, 867 MHz PowerBook G4 (12") en ik red me daar nog zeer prima mee. Fijn apparaat nog steeds.
[ Voor 11% gewijzigd door Luke_msx op 10-01-2006 21:26 ]
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
[offtopic]MS komt ook ff met een nieuwsflash. Windows Live.. wat een timing. [offtopic]
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Heb 4 dagen geleden een G5 20 inch gekocht en voel me nu zoals al genoemd.. meer dan zuur... Ik ga morgen direct terug en hem inleveren ivm niet verwachte prestaties of zo : ( Doom wil niet werken. in elk geval (loopt traag) ga er van uit dat o die intel wel goed loopt..
in elk geval voel ik me klote...
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
anders kun je altijd nog http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php gebruikenRobbertC schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:23:
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, is of je iWeb ook kan gebruiken om te uploaden naar je eigen server/hosting/domeinnaam via FTP. Het zou zonde zijn dat je dat .Mac gebeuren nodig hebt terwijl je eigenlijk zelf al alles hebt.
.Mac account required for iPhoto Photocast publishing and recommended for iWeb
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Dat zou ik me dan ook voelen ja, maar waarom heb je dan niet even gewacht-nickx- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:33:
Heb 4 dagen geleden een G5 20 inch gekocht en voel me nu zoals al genoemd.. meer dan zuur
Zoals het er nu naar uitziet wordt het imho een Imac aangezien de MacBook gewoon veel te duur is. Erg interessant ding maar veel te duur.
Dat kan ik me voorstellen; maar is dat reëel?-nickx- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:33:
Zoals ook op macosx verteld.
Heb 4 dagen geleden een G5 20 inch gekocht en voel me nu zoals al genoemd.. meer dan zuur... Ik ga morgen direct terug en hem inleveren ivm niet verwachte prestaties of zo : ( Doom wil niet werken. in elk geval (loopt traag) ga er van uit dat o die intel wel goed loopt..
in elk geval voel ik me klote...
Als je een powermac G5 hebt gekocht, dan is er geen vervanging; dat kan nog maanden duren. Als je een iMac G5 hebt gekocht, dan had je dit op je klompen aan kunnen voelen, en moet je je afvragen of je nou wel echt een kat in de zak hebt gekocht - de iMac Intel wordt nog niet geleverd en een nieuwe bestellen en concreet afgeleverd krijgen kan nog wel enkele weken zo niet maanden duren; hoeveel sneller/beter is die nieuwe iMac, wat is het prijsverschil en is het reëel om Apple dan de schuld te geven?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
ik koop een auto, 2 dagen later kondigt de dealer aan dat dezelfde auto voor dezelfde prijs 2x zo snel rijd + navigatie gratis heeft.. hoe voel je je dan.. lullig of niet...
Verwijderd
Heb je op dergelijke dingen geen 2 weken inruilgarantie?SmartDoDo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:37:
[...]
Dat zou ik me dan ook voelen ja, maar waarom heb je dan niet even gewacht
Werkt ie bij jou uberhaupt?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:39:
Keynote valt al te bezichtigen
Verwijderd
Apple is naar mijn ervaring vrij soepel in het terugnemen van producten vooral in dit soort gevallen. Succes en sterkte!
Was een beetje voorbaring, geluid valt telkens weg.....ik kan wel wachten tot morgen.quote:
Avensys schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:39:
Werkt ie bij jou uberhaupt?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 21:45 ]
Ik gebruik al Wordpress en ik spreek ook prima (X)HTML & CSS, dus ik heb niet persé zoiets nodig. Maar als ik dan iLife 06 aanschaf, wil ik er ook helemaal gebruik van maken ookchem schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:34:
[...]
anders kun je altijd nog http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php gebruiken
[...]
Bedankt voor de link naar de requirements @ de Apple site, had ik zelf ook wel kunnen bedenken eigenlijk
Hm, ipv dat ze ff een torrent met de wmv mov op gooienVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:39:

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick op 10-01-2006 22:14 . Reden: Dat heb ik niet getyped : X ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Je mag nog steeds maar 120 km/h-nickx- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:41:
Ik had begrepen dat ze vanaf morgen worden verscheept. Het enige wat ik nu denk is ...
ik koop een auto, 2 dagen later kondigt de dealer aan dat dezelfde auto voor dezelfde prijs 2x zo snel rijd + navigatie gratis heeft.. hoe voel je je dan.. lullig of niet...
Maar je hebt zeker een punt. Volgens mij is er zelfs wet- en regelgeving voor dit soort zaken. Check het bij de consumentenbond zou ik zeggen.
Verwijderd
Mischien dat ik in de tussentijd uit verveling/frustratie maar zo'n nieuwe 17 inch Intel Imac ga kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:30 ]
(volledig offtopic, Nee, als je iets gekocht hebt, en het is een dag later goedkoper, heb je geen recht op vergoeding. Want als het de volgende dag duurder is, mag de winkelier ook niets extra's verwachten. Tip: Als je iets gekocht hebt, 3 maanden lang alle folders / nieuwsitems vermijdenthe_bash schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:09:
[...]
Je mag nog steeds maar 120 km/h![]()
Maar je hebt zeker een punt. Volgens mij is er zelfs wet- en regelgeving voor dit soort zaken. Check het bij de consumentenbond zou ik zeggen.
Damn, geen nieuwe Nano..
Dan maar bestellen.
[ Voor 39% gewijzigd door weeraanmelden op 10-01-2006 22:28 ]
Nou goed, opzich niet verkeerd dat de powerbook eerst aan de beurt is. had het alleen niet verwacht.
[ Voor 65% gewijzigd door Christoph op 10-01-2006 22:30 ]
Hmmm...
Ik wil wel een PowerBook kopen hoor
Mits ie 12 inch is en laatste rev
2600 euries heb ik niet... maar wel 1000
[/offtopic]
Dude, zelfs ik weet dat Apple twee keer per jaar met veel poeha nieuwe producten levert. Een beetje research voor je meer dan 500 euro uitgeeft kan toch geen kwaad?-nickx- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:41:
Ik had begrepen dat ze vanaf morgen worden verscheept. Het enige wat ik nu denk is ...
Maar, da's een beetje zout in de wonden, sorry ... positiever dan: een nieuw product kent altijd kinderziektes, wees blij dat je niet de allereerste Intel iMac koopt.
En: de waarde van je product is toch geen relatief gegeven? Of word je iMac trager zodra er een nieuwe in de winkel staat
Mijn PC is over vier maanden eindelijk drie jaar oud, en dan mag ik van mezelf een nieuwe kopen. Dat wordt dus een iMac, nadat de kinderziektes eruit gehaald zijn
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd

Ik weet dat het al 10x gezegd is, maar ik moest het gewoon even kwijt.
Verwijderd
Verwijderd
Goed, dit gezegd zijnde...
Kleine vaststelling: de prijzen van de iMacs zijn niet veranderd. Dat wil dus zeggen dat die chip van ibm wel zwaar overpriced was.
Mhz'en zeggen niets, maar iedereen is het er over eens dat een pentium m met veel lagere clock van het niveau was van een 2.8Ghz pentium IV daaromtrent. Of anders gezegd, in de buurt van de een G5. (iMac)
Eén core is al sneller dan wat er tot nu toe in de iMac zat, en dan zitten er nog twee in ook. De conclusie spreekt voor zichzelf denk ik. Verder is trouwens geweten dat die dual core chips zeker niet goedkoop zijn. Maw ofwel had apple ten tijde van de G5 een veel grotere marge, ofwel waren de G5 chips van ibm onproportioneel duur. (ibm dacht waarschijnlijk dat ze apple voorgoed in hun binnenzak hadden en een prijs politiek mochten voeren zoals het hen uitkwam. Wel, das dan slecht bekeken, want apple heeft zn koffers gepakt en is naar intel gegaan. Het zal ze leren bij ibm)
En dus alleen al voor de prijs (niet meteen absoluut, maar eerder relatief als in meer performance voor de prijs) is het een goede zaak dat ze bij intel zijn gaan aankloppen. Goed voor de mac, en goed voor de consument.
En als je het bekijkt zijn de iMacs eigenlijk wel heel gunstig geprijsd ivm met een gewone pc. Dat is echt de sweet spot, if you ask me.
Probeer maar eens een pc samen te stellen met tft scherm, dual core processor, legale xp licentie, een soort multimedia pakket, enz... Voor 1400€ (ok je kan nog iets goedkoper, maar toch...)
Probeer die ook maar zo stil te maken en zo...
Heb onlangs 900€ uitgegeven voor alleen een pc (zonder scherm wat dan ook): een amd3500+ single core, case, dvd brander, enz... en dat dus zonder OS!
iMacs zijn nu echt wel value for the money. (MacBook eigenlijk ook, maar die is in absolute prijzen minder betaalbaar voor veel mensen, ik denk aan studenten)
Enige nadeel van de iMac is dat je het scherm niet extern kan gebruiken. (mijn setup zou dan bvb iets kunnen zijn in de aard van een iMac+ console voor de games, misschien met een usb 2 kastje eraan of zo, later maar eens uitzoeken)
Ja dat is wel jammer. Er zijn wel allemaal opties voor video uit (via de mini-dvi-uitgang) maar video in zou ook leuk zijn. Er zijn vast wel mogelijkheden via usb of firewire voor de aansluiting van consoles, bijvoorbeeld via een externe tvkaart, maar een rechtstreekse aansluiting was handig geweest.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:29:
Enige nadeel van de iMac is dat je het scherm niet extern kan gebruiken. (mijn setup zou dan bvb iets kunnen zijn in de aard van een iMac+ console voor de games, misschien met een usb 2 kastje eraan of zo, later maar eens uitzoeken)
Heb net wel even mijn (net een maand oude) powerbook 12" geupdate naar 10.4.4, ik merk er niet zo veel van qua snelheid, alleen Iphoto start volgens mij sneller op. Alleen jammer dat er gerestart moest worden, had net een leuke uptime van 24 dagen.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
De iMac had ik zelf niet verwacht als eerste die de overgang naar Intel ondergaat.
Verwijderd
Hulde Apple!
Mijn iCal widget sluit niet meer aan bij mijn datum-widget! Qua vormgeving...koornee schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:43:
Heb net wel even mijn (net een maand oude) powerbook 12" geupdate naar 10.4.4, ik merk er niet zo veel van qua snelheid, alleen Iphoto start volgens mij sneller op. Alleen jammer dat er gerestart moest worden, had net een leuke uptime van 24 dagen.
in 10.4.4 zijn paar widgets veranderd. Jammer van adresboek widget die heeft nu alleen zoekfunctie?
......
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Ik heb het probleem opgelost! 'k moest m'n stream settings even op http zetten!Mouse! schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:14:
Heeft inmiddels al iemand de keynote kunnen nakijken? Bij mij blijft quicktime maar laden en gebeurd er niets.
......
iWork.KeeZ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:25:
Jep KeeZ heeft m zonet helemaal bekeken, zag er weer erg gelikt en grappig uit... ff wachten tot de nieuwe iLife en iWorks hier binnen gaan komennet besteld !
[/pedant]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Bij mij doet ie het nog steeds niet, In Quicktime staat steeds 'Bad Request'Mouse! schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:09:
[...]
Ik heb het probleem opgelost! 'k moest m'n stream settings even op http zetten!
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:23:
[...]
Bij mij doet ie het nog steeds niet, In Quicktime staat steeds 'Bad Request'
hmm.. ik gebruik Win XP Pro met Quicktime 6.04.-nickx- schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:42:
Hier ook : ) 400 lijkt me iets vol te zijn niemand nog een mirror?
Bij Quicktime Settings heb ik bij tabblad Streaming allereerst mijn Streaming Speed geselecteerd (1.5 Mbps T1 etc. 'k heb veel sneller maar over het algemeen werkt dit bij mij het meest vloeiend).
Bij het tabblad File Types heb ik Streaming geslecteerd.
Bij het tabblad Advanced heb ik bij Transport Setup: Custom... geselecteerd -> Transport Protocol HTTP met Port ID: 80. (Stond eerst op UDP maar ik gebruik een f*ck LiveBox en had geen zin om daarin weer de instellingen te veranderen)
Daarna ff Quicktime afgesloten en opnieuw gestart en de Keynote aangeklikt op de Apple-website.
Werkt nu vloeiend, iedere keer als ik het probeer.
update: nu ik weer probeer, is het beeld nogal schokkerig. Ik denk dat de server nu toch wel overbelast is.
[ Voor 6% gewijzigd door Mouse! op 11-01-2006 12:57 . Reden: opnieuw getest met teleurstellende resultaten ]
......
Verwijderd
Heel erg bedankt voor de uitleg.Mouse! schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:54:
[...]
[...]
hmm.. ik gebruik Win XP Pro met Quicktime 6.04.
Bij Quicktime Settings heb ik bij tabblad Streaming allereerst mijn Streaming Speed geselecteerd (1.5 Mbps T1 etc. 'k heb veel sneller maar over het algemeen werkt dit bij mij het meest vloeiend).
Bij het tabblad File Types heb ik Streaming geslecteerd.
Bij het tabblad Advanced heb ik bij Transport Setup: Custom... geselecteerd -> Transport Protocol HTTP met Port ID: 80. (Stond eerst op UDP maar ik gebruik een f*ck LiveBox en had geen zin om daarin weer de instellingen te veranderen)
Daarna ff Quicktime afgesloten en opnieuw gestart en de Keynote aangeklikt op de Apple-website.
Werkt nu vloeiend, iedere keer als ik het probeer.
update: nu ik weer probeer, is het beeld nogal schokkerig. Ik denk dat de server nu toch wel overbelast is.
Heb de instellingen die jij hier genoteerd hebt toegepast en nu doet de Keynote het!
Simpel maar geniaalEcteinascidin schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:48:
[afbeelding]
Als je tegen het snoer aanloopt laat de magneet los ipv de laptop van de tafel......
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Een magneet kan heel stevig aantrekken hoor. Het gaat er met name om dat als iemand struikelt over je snoer, dat een ruk geeft. Met zo'n ruk schiet die magneet wel los, maar bij normaal verplaatsen zal dat echt niet gebeuren.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:31:
Maar zit hij dan niet te losjes? Stel je voor dat je je laptop van plek verschuift, en je de kabel even mee wilt trekken. Plop, los.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Andere kanshebbers zijn iMacBook of MacBook ExpressMa_rK schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:43:
Waarschijnlijk gaat het iBook dan MacBook heten?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
Zou dat een lang verhaal kunnen gaan worden? Wanneer verwacht men de i386 programmatuur gereed te hebben? M.a.w. gaan fabrikanten nu massaal porteren?Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:28:
Werkt onder Rosetta (PPC emulator) totdat de i386 versie gereed is.
Betekent dit nu overigens ook dat Linux software veel eenvoudiger te porteren zal zijn naar OS X?
Verwijderd
Meer informatie is te vinden in de volgende column: Over naar intel: best lastig
Yep. Het wordt EFI. Da's, zeg maar, de Intel tegenhanger van OpenFirmware. Ik vindt het een erg sterke zet van Apple (toch weer een stukje innovatie wat je niet vindt in generieke X86 klonen) maar het betekent wel dat Windows installeren misschien niet zondermeer mogelijk is. Daarvoor zal namelijk een aangepaste HAL nodig zijn. De vraag is natuurlijk of Microsoft daarvoor gaat zorgen.Hertog schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:36:
Is eigenlijk al bekend overof de Intel Macs Open Firmware of een of ander BIOS gebruiken?
Verwijderd
damned/downtime/ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:59:
[...]
Yep. Het wordt EFI. Da's, zeg maar, de Intel tegenhanger van OpenFirmware. Ik vindt het een erg sterke zet van Apple (toch weer een stukje innovatie wat je niet vindt in generieke X86 klonen) maar het betekent wel dat Windows installeren misschien niet zondermeer mogelijk is. Daarvoor zal namelijk een aangepaste HAL nodig zijn. De vraag is natuurlijk of Microsoft daarvoor gaat zorgen.
Que?/downtime/ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:59:
[...]
Yep. Het wordt EFI. Da's, zeg maar, de Intel tegenhanger van OpenFirmware. Ik vindt het een erg sterke zet van Apple (toch weer een stukje innovatie wat je niet vindt in generieke X86 klonen) maar het betekent wel dat Windows installeren misschien niet zondermeer mogelijk is. Daarvoor zal namelijk een aangepaste HAL nodig zijn. De vraag is natuurlijk of Microsoft daarvoor gaat zorgen.
nieuws: Apple: Windows op Intel-Mac geen probleem
http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/1/10/2446
"Enige technische kennis", kan volgens mij niet meer zijn dat het partitioneren van je hard-drive (zoals arstechnica ook zegt).
[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 11-01-2006 15:19 ]
Verwijderd
Niet perse. Er schijnen meer X86 machines te zijn (van SGI o.a.) die EFI gebruiken. Als de HAL van zulke machines ook op een Apple bruikbaar is dan zou het misschien voldoende zijn om tijdens de installatie van XP aan te geven welke HAL er gebruikt moet worden.HyperioN. schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:19:
"Enige technische kennis", kan volgens mij niet meer zijn dat het partitioneren van je hard-drive (zoals arstechnica ook zegt).
Het is niet het topic hiervoor maar ik had het ook, even een harde reboot doenVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:25:
Ik heb net Mac OS 10.4.4 geinstalleerd, en nu werkt de vergroting in mn dock niet meer. Weet iemand hoe dat kan ??
Over de belangrijkste nieuwe producten zijn inmiddels aparte topic geopend, waarin verder kan worden gediscussieerd:
[rml][ MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ[/rml]
[rml][ Intel iMac] Discussietopic en Mini-FAQ[/rml]
[rml][ iLife '06] Discussietopic en Mini-FAQ[/rml]
Over iWork '06 kan nog een nieuw topic worden geopend.
Ook over de Intel transitie (waaronder de ontwikkeling van nieuwe processoren, Rosetta, Universal Applications en overgang van programma's naar Universal Binaries) in het algemeen is een nieuw topic toegestaan, mits de topicstart voldoende (achtergrond-) informatie bevat. Aan speculatie doen we nog steeds niet, dus houd het onderbouwd op de feiten.
Neem voordat je een topic hierover start even contact op met de Apple Talk moderatoren, anders gaat je topic dicht.
Dit topic is gesloten.
Graag aandacht voor http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1101652 :)
Nieuwe topics over de nieuwe producten graag even afstemmen met de moderatoren.