[MWSF 2006] Nabeschouwing keynote*

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:03:
Hoop in elk geval dat die Intel Macbook helemaal wit wordt. De Ibook tegenwoordig is grijs van binnen en de Powerbooks heb ik altijd al lelijk gevonden.
Ik denk dat die dingen met opzet niet helemaal wit van binnen zijn. Dat wordt 1 plekkenboel, op wit zie je alles, een beetje naar de grijze kant camoufleert toch al wat beter :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:14
cailin_coilleach schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:03:
[...]

Jij bedoelt OSX.5 snugger :P

OSX4.4 zou best eens kunnen als er nieuwe hardware komt die extra ondersteuning nodig heeft vanuit het OS.
Oeps... Sorry ja, X.4.4 zou zeker kunnen.
Hoop in elk geval dat die Intel Macbook helemaal wit wordt. De Ibook tegenwoordig is grijs van binnen en de Powerbooks heb ik altijd al lelijk gevonden.
Als ze de laptop-lijnen gaan samenbrengen (in 1 uiterlijk dus) gaat er altijd een groot deel gebruikers zwaar teleurgesteld zijn. (Jij wil iBook looks, ik Powerbook looks...) Zullen straks zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Sowieso zullen beide laptops blijven. Waarschijnlijk wordt wel langzamerhand eindelijk een wat duidelijker verschil aangebracht in iBooks en PowerBooks (begin is al het afschaffen van de FW800 poort op de iBook). Laat ze nou het touchpad op de poserbook gevoelig voor een stylus worden zodat je een beetje kunt wacommen en we zijn nog wat verder op weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

FW800 heeft sowieso nooit op de iBook gezeten. Je bedoelt FW400, maar het gerucht dat dat zou verdwijnen is nooit echt bevestigd. Dat idee van een sylus op je trackpad is wel cool. Maar we zullen vanavond zien wat Steve voor ons in petto heeft.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

domi235 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:05:
[...]

Ik denk dat die dingen met opzet niet helemaal wit van binnen zijn. Dat wordt 1 plekkenboel, op wit zie je alles, een beetje naar de grijze kant camoufleert toch al wat beter :)
De oude ibooks hadden ook witte toestenborden. daar zijn ze pas sinds een jaar vanaf gestapt. Blijkbaar hebben dat weinig mensen maar in de gaten gehad.

Overigens MSI en Asus hebben notebooks die wel helemaal wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt die Keynote eigenlijk? Wegens gebrek aan ervaring van vorige jaren...
Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het nieuws weten!
Zelf hoop ik op een vernieuwde laptop- lijn. Omdat ik van plan ben een Powerbook te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:39:
Hoe lang duurt die Keynote eigenlijk? Wegens gebrek aan ervaring van vorige jaren...
Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het nieuws weten!
Zelf hoop ik op een vernieuwde laptop- lijn. Omdat ik van plan ben een Powerbook te kopen...
Wisselt heel erg, soms maar 30min maar MacWorld keynotes zijn ±90minuten
Met alle poespas mee getelt dan he, want meneer Bruce Chizen van Adobe zal wel ff weer wat te lullen hebben :o Mister Intel inside zou er ook wel zijn.

Vaak nog een of ander Programma van het Jaar gozertje....
En natuurlijk onze grootste vrienden :P uit Redmond :+ Die even komen vertellen dat Office 2005 Nog veel beter is, iets minder vaak vastloopt en het helemaal compatible is met INTEL :P

Verder verwacht ik dat Mister, (ben naam ff kwijt) van Product Marketing ons een nieuwe PBtje gaan showen :o

[ Voor 38% gewijzigd door Qorne op 10-01-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Wedden dat bill gates komt met vista op macintel ?? ;)

Overigens hoop ik op meer dan wat de geruchten doen, wat meestal ook zo is ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

KeeZ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:45:

Zou ik wel doen als ik MS was, omdat MS streeft naar zoveel mogelijk MS licentie verkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

KeeZ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:45:

Zou niet de eerste keer zijn (zie Pirates Of The Silicon Valley) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet via een stream te volgen. Wel kun je de websites macosx.nl, macfreak.nl en macwereld.nl in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt een video 9 uur later dan de keynote zelf online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 19:45
Store is closed >:) Damn.. ik hoop op intel iBook's/Powerbook's wil er een voor mn studie volgend jaar aanschaffen dus zou wel lekker zijn zo'n spiksplinter nieuw ding :+

(offtopic: financiele windowspakketten op mac via VMware voor mac mogelijk??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

beetje beter zoeken: daar heb je Virtual PC of Qemu voor

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
waarom kunnen ze het bij macosx.nl wel volgen wat er is getoond en wij niet ? ik bedoel ze moeten de informatie ergens vandaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via telefoons/pda vanuit de zaal naar buiten. Misschien komt dit nog van pas: http://www.macrumorslive.com/web/ en http://www.appletje.be/keynote/

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22
;( Ik wil een stream, 9 uur wachten is wel erg lang :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
dsonnaville schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:56:
waarom kunnen ze het bij macosx.nl wel volgen wat er is getoond en wij niet ? ik bedoel ze moeten de informatie ergens vandaan halen :)
Er zitten mensen in de zaal met laptops, die "relayen" live op IRC wat er gezegd en getoond wordt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel balen, ik heb geen IRC.. dat kan cker niet in Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:10:
Wel balen, ik heb geen IRC.. dat kan cker niet in Safari?

[ Voor 1% gewijzigd door dawuss op 10-01-2006 18:12 . Reden: rml blaat ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
bdankt en sry voor mn offtopic geblaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://www.macrumorslive.com/ voor live updates, en voor de IRC versie: http://www.macrumorslive.com/irc/login/ :)

--- update

MacRumor: Announcing a new accessory for the iPod. a remote control with FM Tuner.
MacRumor: Works with current models. New radio screen on the iPod to tune radio through the iPod screen. $49

[ Voor 49% gewijzigd door Thunder op 10-01-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Das een verrekte gaaf dingetje :+. Straks maar eens kijken hoe die er uit ziet en wat de levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we hier ook een logje bijhouden? Ik heb het gevoel dat de Tweakersservers beter tegen drukte kunnen dan die van andere Macsites..

18.00: De keynote begint, de mensen gaan allemaal op hun plaats zitten, er wordt gevraagd of iedereen de mobiele telefoons uitschakeld.

18.05: Aankondiging dat het programma begint, het publiek begint te klappen, de lichten worden gedimd. Steve Jobs komt nu het podium op. Hij begint over de retailers te praten.

18.07: Retailers kregen in totaal 26 miljoen bezoekers tijdens de feestdagen, de omzet van retail stores was $1 billion, het afgelopen kwartaal. Hij begint nu over de iPod.

18.11: 4,5 miljoen iPods verkocht gedurende de feestdagen, en 14 miljoen verkocht in 2005. Elke minuut worden er 100 iPods verkocht.

18:12: 850 miljoen nummers verkocht (itunes), per dag worden er 3 miljoen nummers verkocht. 83% marktaandeel. Ook de video?s doen het goed. Sinds 12 oktober zijn er 8 miljoen video?s via itunes verkocht.

18:14 Er worden nu een aantal video?s geshowed, waaronder blues brothers, SNL, coneheads en Bowl games (nieuwe videocontent iTMS)

18:17: Een nieuwe fm receiver voor de iPod, werkt met alle recente modellen. Het gaat om een accessoire waar ook een afstandbediening bijzit. Een nieuw menu in de iPod om te tunen door de radiofrequenties, prijs: 49$

Ah.. ze gaan nu over naar de Mac..

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I've heard:
15" intel Macbook - order tomorrow, ships Feb (thinner, dual core)
iPod FM receiver
iWork/Life '06
New remote of some type
Photocasting (iPhoto)
OS X.4.4 w/new widgets

Kevin
kevin lijkt gelijk te hebben...

de fm receiver is er in elk geval

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen powerbooks of iBooks meer, alleen nog Macbooks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Nope.. still offline de site onloine ja.. maar shop is still off! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De store niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:22:
[...]

kevin lijkt gelijk te hebben...

de fm receiver is er in elk geval
en de rest ook al zowat :/ 10.4.4 iLife :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep en nu iPhoto

Dit wordt zeer teleurstellend :(

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 11:18

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dat "power" niet meer in de naam zou zitten was te verwachten, aangezien power naar powerpc verwijst uiteraard. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mOrPhie schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:34:
Dat "power" niet meer in de naam zou zitten was te verwachten, aangezien power naar powerpc verwijst uiteraard. :)
Dus een powermac wordt danmaar een x86Mac? Ik denk niet dat de merknaam Power* van het platform waarop het draaide is afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten is nu nog op de remote en de Macbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/2006/01/10/g454707_IMG_0625.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 14:54
Het kan zijn dat er zo af en toe nutteloze reacties verdwijnen, dit om het topic een beetje interesant te houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 06-10 19:53
Ik verwacht nog een nieuwe remote, horend bij het nieuwe MediaCenter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macosx.nl lijkt het hebben te begeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:49:
Hier kun je alles volgen: http://www.macrumorslive.com/web/ & dan niet handmatig gaan f5'en zodat deze site zodadelijk ook down is he ;).

[ Voor 16% gewijzigd door leon1e op 10-01-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Laatst online: 19-09 13:48
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:49:
was te denken na de problemen van paar dagen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
www.macguardians.de en www.macnews.de doen het ook nog (wel duits naturlijk)

(dit bericht mag zo natuurlijk wel weg :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik wacht op een 'One more thing...'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macrumors is echt geweldig.. Ik heb net tijdens het eten gekeken,er zit een refreshteller op, dus als iedereen zich er aan houdt, krijg ie elke minuut nieuw nieuws.. :)

macosx.nl lag er al ff uit, hier hun update, voor de mensen die er niet in kunnen komen.. :

[19.03] We zitten nu al een uur lang 'in' de keynote, en nog steeds alleen maar software..! Laten we hopen dat Steve de hardware niet vergeet (of vooruitschuift naar een ander groot Mac-event)
[19.02] Verder komt er een iLife media browser. Steve toont iWeb: drag en drop-gebieden, alignment guides, iWeb is geïntegreerd met de muziekbibliotheek.
[19.00] Steve: er zijn nu 5 mooie applicaties in iLife, maar er is nu iets nieuws: nieuwe applicatie om foto's, films, muziek, blogs te delen: iWeb. Elke browser kan de iWeb-pagina's correct tonen. Steve geeft een demo van iWeb. De 'slideshow viewer' van iWeb gebruikt AJAX-technologie.
[18.54] Steve maakt de rumorsites belachelijk met de melding 8 pound iPod met 10 inch scherm.
[18.50] De demo is afgelopen.
[18.50] Steve geeft een demo van Podcast studio. Recording - "Hi, I'm Steve, welcome to my podcast of Super Secret Apple Rumors" he's got "Pretty good sources in Apple". 100 gratis jingles en en 200 royalty free sound effecten in garageband.
[18.50] Het is nu ook mogelijk iChat te gebruiken voor remote interviews!
[18.48] Steve gaat door met Garageband. Nieuw: podcaststudio; podcast artwork.
[18.46] Steve gaat verder met iDVD: Nieuw: widescreen menu's, Magic iDVD. De slideshows zijn enorm verbeterd, ook worden DVD-branders van derde partijen ondersteund.
[18.46] Het geheel ziet er sterk verbeterd uit, de demo is nu afgelopen.
[18.38] Steve gaat verder met iMovie: Nieuw: animated themes voor films, real time effecten, nieuwe audio tools. Het is nu mogelijk meer dan 1 project tegelijk te openen, er zijn realtime effecten mogelijk voor de titels. Ook is er export naar iPod en is het mogelijk video podcasts te maken. Steve geeft een demo van iMovie.
[18.38] Iemand heeft snel een foto kunnen schieten en online kunnen zetten. Zie hier!
[18.38] iPhoto heeft verder een nieuwe look, Apple laat de brushed metal look links liggen
[18.38] Steve gaat verder met Photocasting.
[18.35] Steve geeft een demo van iPhoto. Steve laat zien hoe je een verjaardagskaartje maakt.
[18.27] Steve gaat verder met iLife! Hij toont een afbeelding van een doos met een filmrolletje erop. iPhoto kan nu 250.000 foto's aan, dankzij een nieuwe update, waardoor de snelheid van iPhoto verbetert. iPhoto biedt nu ook full-screen editiing. iPhoto krijgt één-klik effecten. Sephia, zwart/wit, nieuwe kaarten, kalenders en foto albums om te maken en te kopen. Hard en soft cover albums met verbeterde kwaliteit. Nieuw iPhoto-functionaliteit: kies een album, druk op een knop en upload je foto's naar .Mac >> "Photocasting" (beveiligd met wachtwoord). Andere mensen kunnen (uiteraard) abonneren op je photocast. Je moet wel .Mac-lid zijn om photocasts te maken en uiteraard wordt RSS gebruikt om de foto's te ontvangen.
[18.26] Zoals voorspeld zal Mac OS X 10.4.4 vandaag uitkomen. Evenals een verzameling nieuwe widgets. Google Widget, extra Adresboeken, Kalender en een voor ESPN (Amerikaans sportkanaal).
[18.24] De video is afgelopen. Steve gaat over naar de widgets. Er zijn er nu meer dan 1500.
[18.20] Tot zover de iPod, de rest van de keynote zal over 'de Mac' gaan. Steve gaat verder met Aperture. "Aperture is voor de camera wat FCP voor video is". Steve geeft een demo video van Aperture. De video gaat over de ervaringen met Aperture en toont wat er met Aperture gedaan kan worden.
[18.19] Er komt een nieuwe afstandbediening voor de iPod. Afstandsbediening werkt met de huidige modellen. Op de iPod komt een nieuw Radio scherm om zenders te kiezen. De afstandsbediening gaat $49,- kosten. Afstandsbediening werkt met de bestaande modellen.
[18.18] de Saturday Night Live-shows (Steve geeft demo) komen beschikbaar voor de iPod
[18.14] Verder met iTunes: per dag worden er 3 miljoen nummers verkocht, iTunes heeft nu 83% marktaandeel (van de legale muziekdownloads in Amerika?). Ook de televisieshows doen het goed; er zijn 8 miljoen TV-programma's verkocht sinds 12 oktober. Steve geeft wat demo's van iTunes videomateriaal.
[18.14] Verder met iTunes: per dag worden er 3 miljoen nummers verkocht, iTunes heeft nu 83% marktaandeel (van de legale muziekdownloads in Amerika?)
[18.13] Apple heeft in het laatste kwartaal van 2005 1 miljard omzet gedraaid. Apple heeft tijdens de vakantieperiode meer dan 14 miljoen (Amerikaans) iPods verkocht. Vorig jaar was dat 4,5 miljoen (Amerikaans).
[18.09] Steve geeft een update over de Apple Stores. Apple heeft nu 135 winkels, Steve meldt dat er 26 miljoen bezoekers die winkels tijdens de feestdagen bezocht hebben.
[18.08] Steve Jobs is op het podium gekomen.
[18.07] Het podium is verlicht met blauw licht; wel witte Apple-logo's, maar niet op een blauwe achtergrond. Het publiek applaudiceert, het licht dimt.
[18.06] Wees een beetje vriendelijk voor onze servers, refresh niet elke 10 seconden. Tot nu toe gaat alles nog goed.
[18.01] Mac OS X 10.4.4 is klaar en zal naar verwachting vandaag uitgebracht worden.
[18.00] Keynote is van start gegaan: muziek speelt, mensen lopen de zaal in en gaan zitten.
[17.50] Online Apple Store is down.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt de keynote (1.5h?) en wanneer ongeveer zal de stream beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://news.com.com/i/ne/p/2006/110apple4_550x367.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ie ook werken op een iPod Photo? Oohh.. ik hoop het ..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:04:
Hoelang duurt de keynote (1.5h?) en wanneer ongeveer zal de stream beschikbaar zijn?
duurt meestal een paar dagen. er moet natuurlijk een beetje leuk gemonteerd worden want ze nemen met een aantal camera's op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
10:07 am iLife and .Mac. One more product... iWork '06.

NEE NEE NEE! Ik wil nieuwe Apple Laptops! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Now... lets' talk about systems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
JeroenGans schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:08:
10:07 am iLife and .Mac. One more product... iWork '06.

NEE NEE NEE! Ik wil nieuwe Apple Laptops! :(
Rustig, inmiddels gaan ze beginnen met de hardware. Dus hou je vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:09:
Now... lets' talk about systems...
Yeah 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
10:08 am Now... lets' talk about systems...

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:05:
Zou ie ook werken op een iPod Photo? Oohh.. ik hoop het ..
[18.19] Er komt een nieuwe afstandbediening voor de iPod. Afstandsbediening werkt met de huidige modellen. Op de iPod komt een nieuw Radio scherm om zenders te kiezen. De afstandsbediening gaat $49,- kosten. Afstandsbediening werkt met de bestaande modellen.

heel lastig dat lezen, echt iets voor mensen met een hogere opleiding...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sttttt, het begint: Otellini op het podium en een Intelkonijn.... het is klaar of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Eerste Mac met Intel is een iMac !
17 en 20", compleet met afstandsbediening...
Het is nu een volledige standaard desktop PC.

Intel Core Duo. an amazing chip. Two cores. each one faster than the G5.

[ Voor 134% gewijzigd door objectief2 op 10-01-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

argh, breng me een laptop!!

edit; macrumors.com werkt echt perfect :)
daarnaast heb ik macfreaks.nl

ik denk dat 't niet veel sneller gaat dan dit :)

[ Voor 71% gewijzigd door RSP op 10-01-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 15:54
"First Mac with Intel processor today." Nou, kom maar op!

Het is, een iMac! Hmm, wacht eens even. De geruchten gingen of over een Mac Mini of over laptops ;)

[ Voor 39% gewijzigd door RobbertC op 10-01-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een iMac die geupgrade is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#^%#$%@*@!! Nu heb ik alweer een Appleproduct gekocht dat een week later verbeterd wordt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

ai, 2 tot 3x sneller dan een G5... dat moet pijn doen bij mensen die onlangs een nieuwe iMac hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:14:
argh, breng me een laptop!!

edit; macrumors.com werkt echt perfect :)
daarnaast heb ik macfreaks.nl

ik denk dat 't niet veel sneller gaat dan dit :)
engadget.com lijkt mij completer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

RobbertC schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:14:

Het is, een iMac! Hmm, wacht eens even. De geruchten gingen of over een Mac Mini of over laptops ;)
Jammer, had erg graag een mediacenterdingetje gehad, dus zeg maar iMac zonder scherm en met mogelijkheid hem aan te sluiten op je tv-meuk. Tot nu toe nogal teleurstellend helaas. En met een '10:13 am No other desktop PC can match it.' als verkoopargument ben je ook weinig zinvol bezig.

Wel eerlijk dat ze zeggen dat ie 2-3x sneller is dan de iMac G5. Figures :) Maar dat wordt leuk met de uiteindelijke desktops denk ik :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen wonder dat ze het goed geheim houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:16:
ai, 2 tot 3x sneller dan een G5... dat moet pijn doen bij mensen die onlangs een nieuwe iMac hebben gekocht.
Inderdaad, voor dezelfde prijs zelfs... aj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
RobbertC schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:14:

haha, best mooi, de geruchten kloppen dus niet altijd ;)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay intel proc in iMac verder geen nieuwe hardware :(

Zeer teleurstellend, geen ibooks, mac mini's, etc. iMacs met zelfde design

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De iMac is toch wel het model waarvan je het minste verwacht dat er als eerste een Intel in komt, zeker omdat deze net vernieuwd was. Als Jobs daarbij ook nog claimt dat de Intel 2-3 keer zo snel is als een G5, dan zullen een hoop mensen zich genaait voelen :X

edit:
hmm, de volgende keer maar 'ns wat sneller tikken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 10-01-2006 19:19 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik baal echt ontzettend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:16:
oei oei oei: hoe moet de prestatie van de G5 Powermac dan zijn?

De dualcore G5 zou dan de prestatie bijna kunnen evenaren van een Yonah ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De intel iMac loopt de powermac G5 er waarschijnlijk makkelijk uit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

argh, ze hebben nu al "universal binary" gelul... ik had toch echt op een laptop gehoopt.
Ik denk dat ze met die 2 tot 3x een iMac G5 bedoelen? ik neem aan dat de prestatie van een Powermac G5 nog wel een stukje hoger ligt dan die van de iMac? Grafiekjes zullen 't vanzelf duidelijk gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:18:
Okay intel proc in iMac verder geen nieuwe hardware :(

Zeer teleurstellend, geen ibooks, mac mini's, etc. iMacs met zelfde design
Is het al afgelopen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, zo blijf je wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 15:34

Nietzman

Woei!

Nou ben ik best nieuwsgierig naar zijn 'one more thing.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Er moet nog wel een "One more thing" komen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Dancing_Animal schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:00:
Ik wacht op een 'One more thing...'.
Kan nog steeds.. laptops!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu zijn natuurlijk ook nieuwsgierig of we windows kunnen laten lopen op die nieuwe intel iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:27
En andersom, OSX op een windowsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Dat andersom zal niet gebeuren er komt een hardware matige soort van chip tegen beveiliging voor installeren van OS X, zodat het alleen op Macs kan worden geinstalleerd :)

Ik hoop toch echt op een Mac mini met afstandsbediening... hoeft nog niet eens een intel in te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:19:
De intel iMac loopt de powermac G5 er waarschijnlijk makkelijk uit
Ik vroeg me altijd al af wie dit soort plaatjes aan het Photoshoppen was...

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/perf.jpg

Niet om te narren overigens, maar ging destijds (2004) al nergens over. Wel leuk zo'n web archive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
All products will be transitioning through the end of the year. (note iMac has ATI x1600, reportedly)

Betekent dat er nu niks meer komt lijkt me ;) One more thing....! (toch nog mss) Showing a Powerbook G4. Trying to shoehorn a G5 into the Powerbook. We've done everyhing possible...

[ Voor 33% gewijzigd door objectief2 op 10-01-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Shipping today, dat is snel zeg. Ben benieuwd of dat ook is bij de lappers.. als die er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Van alle dingen waarvan ik dacht dat je die veilig kon aanraden bij andere mensen... de iMac..... en dan toch
17" iMac, 20" iMac; 2-3x faster. Shipping Today.
Het is wel goed dat Apple het spel zo speelt, maar het is wel iedere keer duidelijk een flinke pijnscheut door je giro....

[edit]
Powerbook? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 10-01-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:27:
Dat andersom zal niet gebeuren er komt een hardware matige soort van chip tegen beveiliging voor installeren van OS X, zodat het alleen op Macs kan worden geinstalleerd :)
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

One.
More.
Thing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
OMG... OMT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

huzzah! laptops! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerbook?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ja dit gaat echt leuk worden (zeker omdat ik ook een apple wil :P ) :D _O_ voor apple alvast :)

w00t :| dualcore MacBook, en 4 tot 5 keer sneller dan de huidige powerbook (ik ga er dan maar vanuit dat t over de 12 inch gaat :P ). Dat is echt ZIEKE shit, maar wel relaxt

[ Voor 29% gewijzigd door _Mystikal_ op 10-01-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Er komt een laptop! "Showing a Powerbook G4. Trying to shoehorn a G5 into the Powerbook. We've done everyhing possible..."

Daar zit ik dan met m'n net aangeschafte (2 maanden ofzo) Powerbook 12" :P

[ Voor 29% gewijzigd door RobbertC op 10-01-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

MacBook Pro!
dual core P5 in elke MacBook Pro! :)
15.4 inch, 4 tot 5x sneller .... dunner dan de 17"
en even helder als de cinema's

dang

die moet wel duur zijn

[ Voor 117% gewijzigd door RSP op 10-01-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

4 tot 5 keer sneller... so, die ouwe *Books waren dan inderdaad outdated....

10:33 am iSight Camera.
10:32 am 15.4inch LCD. bright as cinemas.
10:32 am Hair thinner than the 17".
10:32 am Fastest notebook ever.
10:31 am 4-5x faster.

[ Voor 52% gewijzigd door Delerium op 10-01-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevin had gelijk. Zelfs de naam Macbook!

Nu nog hopen dat ie er mooi uitziet

Plaatjes?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze praten hier over een 15.4" LCD, komt er ook een 12". 4-5 times faster! ik dacht dat die G4 al snel was:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Remote, Isight

het klinkt allemaal prima, maar volgensmij is dit de vervanger voor de powerbook, dat wordt een 2k euro prijskaartje als ik dit zo aanhoor. Ik had op 'n vervanger van de 1k iBook gehoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:34:
ze praten hier over een 15.4" LCD, komt er ook een 12". 4-5 times faster! ik dacht dat die G4 al snel was:S
Sorry, maar dan ben je echt nix gewend. En jah, heb een G4 PB. :)

Maar wel erg mooi dat ze met nieuwe modellen komen. Ben wel erg benieuwd naar de looks. Poweradapter weggewerkt is ook wel erg strak als ik dat zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:35:
Remote, Isight

het klinkt allemaal prima, maar volgensmij is dit de vervanger voor de powerbook, dat wordt een 2k euro prijskaartje als ik dit zo aanhoor. Ik had op 'n vervanger van de 1k iBook gehoopt
Ja daarom heet ie ook de MacBook Pro,
dus dan zal de vervanger van de iBook wel gewoon Macbook heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

shippen in februari. nu bestellen. die kevin gast was spot-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

ongeveer 2050 pleuro dus... pfff
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag aandacht voor http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1101652 :)
Nieuwe topics over de nieuwe producten graag even afstemmen met de moderatoren.