Show your I.C.E.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Interessant topic dit! Kan hier wel wat leuke ideëen opdoen voor in mijn AX'je... 8)
*bookmarked*

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mja, als er heel groot Caliber op je sub of amp staat hoef je daar ook niet bepaald trots op te zijn ;) Vind het spuiten eigenlijk wel geslaagd, vooral de amp ziet er mooi uit.

Ik heb sinds kort ook een actieve sub achterin liggen, ter aanvulling van de 6 speakers die standaard al ingebouwd zijn. 't Mag geen naam hebben met 120W RMS, maar ik heb het ter aanvulling van het geluid en niet voor DB drags :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

JT schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:41:
[...]

Eh, ik had het over de woofer he, niet de amp :P Die woofer spuiten is nou niet bepaald bevorderend voor de geluidskwaliteit :o
dat zou goed kunnen, maar het is hier niet merkbaar ;)
een vriend van me heeft het ingeregeld, en die heeft heel wat ervaring/verstand van car-audio en hij vond erg goed klinken :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Uhm, nofi maar het veranderen van je driver eigenschappen zoals bewegende massa kan je niet compenseren met filter, gain en time allignment. Dat heeft er allemaal geen flikker mee te maken :) en hij vond het goed klinken, dat zal gerust maar naast het feit dat dat mij niks zegt gaat het er vooral om of je het zelf fijn vind klinken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MadMarky schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:59:
Mja, als er heel groot Caliber op je sub of amp staat hoef je daar ook niet bepaald trots op te zijn ;) Vind het spuiten eigenlijk wel geslaagd, vooral de amp ziet er mooi uit.

Ik heb sinds kort ook een actieve sub achterin liggen, ter aanvulling van de 6 speakers die standaard al ingebouwd zijn. 't Mag geen naam hebben met 120W RMS, maar ik heb het ter aanvulling van het geluid en niet voor DB drags :)
Ach ja, ik heb nu ruim 700w continu voor de bas, maar gebruik ik het? Zou wel gek zijn :X Had meer met cosmetische en praktische overwegingen te maken: 1 woofer, die ik op de een of andere manier moest vastzetten dan of 2 woofers, wat veel vetter staat en een kist die precies tussen de veerpoten past waardoor ik helemaal niks hoef vast te zetten...ach doe er maar 2 :+

Met als gevolg dat mijn amp nu op 2 ohm draait en meer vermogen levert maar met 1 woofer en ruim 350w zou ik ook DIK genoeg hebben. En dat is dan nog gesloten, open heb je nog minder vermogen nodig om hard genoeg te gaan. Al zou ik er 200w aan hangen dan zou ik denk ik nog genoeg hebben.

Bekabeling is veel belangrijk; voorheen had ik een Hollywood subamp aan 6mm2 kabeltje (was tijdelijk), daarna m'n Audison op datzelfde kabeltje. Ik kon snel op vervorming rekenen. Nu hangt er 35mm2 tussen (wel voor 2 amps nu) en ik heb nooit meer vervorming (althans, zolang je op niveau's blijft die nog enigzins verantwoord zijn voor je oren en auto :+) Ik denk dat je met 120w en de juiste apparatuur prima toe komt :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

M'n zwager is nogal into car-hifi en heeft hem aangesloten + ingeregeld. Ik moet zeggen dat de lage tonen echt netjes in balans zijn met de reeds bestaande 4 midrange speakers en de 2 tweeters.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/GoT/GS/sub.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/GoT/GS/amp.jpg

En wat betreft de looks:
Er kan een kist achterin die 2x zo breed is, maar deze kan ik tenminste eenvoudig eruit halen als ik de ruimte nodig heb. Ik moet alleen nog een keer nette stekkers hebben voor de voedingskabels, als ik ze nu van de sub afhaal moet ik ze isoleren met tape oid :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

JT schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:54:
Uhm, nofi maar het veranderen van je driver eigenschappen zoals bewegende massa kan je niet compenseren met filter, gain en time allignment. Dat heeft er allemaal geen flikker mee te maken :) en hij vond het goed klinken, dat zal gerust maar naast het feit dat dat mij niks zegt gaat het er vooral om of je het zelf fijn vind klinken.
ik kan wel begrijpen dat het de eigenschappen van de sub niet verbetert, maar persoonlijk ben ik er tevreden mee, dus wat dat betreft, operatie geslaagd ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

As I said :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
MadMarky schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:39:
M'n zwager is nogal into car-hifi en heeft hem aangesloten + ingeregeld. Ik moet zeggen dat de lage tonen echt netjes in balans zijn met de reeds bestaande 4 midrange speakers en de 2 tweeters.
Blijft die kist op de plek staan zo? De mijne heb ik vast moeten zetten met een span bandje anders ging ie de hele kofferbak door (en de ground kabel is niet al te lang :X ). Dit vind ik eigenlijk geen top oplossing (vind het niet mooi staan iig) dus ik ben eigenlijk nog opzoek naar wat anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Ik heb ergens een paar meter klittenband/velcro vandaan gehaald en de "harde" kant ervan tegen de onderkant van de sub genageld. Blijft perfect staan, zowel op de standaard stoffen mat van een Renault Laguna (oud model) als de plastic/rubber mat van een Astra G Station. In die laatste blijft hij waarschijnlijk zelfs zonder het velcro wel staan :+

Als je bodem niet te glad is kom je met klittenband dus al een heel eind :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb vrij ruwe bekleding achterin en op de sub. Ik heb het al eens voor elkaar gekregen dat ie 15cm verschoof in een bocht, maar het ding kan sowieso nergens heen. De kabels zijn lang genoeg en als ik het helemaal bont maak komt ie misschien tegen de andere kant te staan. So what :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Of doe net zoals ik, koop 2 subs zodat je sub zo groot wordt dat hij ergens tussen klemt :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:30:
Ik heb vrij ruwe bekleding achterin en op de sub. Ik heb het al eens voor elkaar gekregen dat ie 15cm verschoof in een bocht, maar het ding kan sowieso nergens heen. De kabels zijn lang genoeg en als ik het helemaal bont maak komt ie misschien tegen de andere kant te staan. So what :P
Een luidspreker maakt geluid door lucht weg te duwen, een woofer al helemaal. Als je nu je luidspreker ergens 'los' neerzet, waar hij vrij kan bewegen, zal hij door 'actie=-reactie' niet alleen lucht wegduwen, maar zichzelf ook. Hierdoor komt er een minder strakke bas uit.

Nu zal dat allemaal best meevallen, maar er is dus wel wat te zeggen voor het vastzetten van zo'n ding. Afgezien daarvan; als je een aanrijding hebt en er komt een paar kilo woofer in je nek gevlogen, denk ik dat je 'm ook wel vast zult gaan zetten, als je nog leeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:13

Nevada

UT

Kwoot van een poosje geleden..

Maar op het einde van dat filmpje zie ik dat je je kofferbak lekker hard dicht gooit, volgens mij kan dat nooit lekker voor je subs zijn als ze op een lekker volume bezig zijn? Te veel luchtdruk in één keer :?

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat hoort thuis in het rijtje der fabels:

- Je kan beter een woofer hebben met meer vermogen dan je versterker
- De woofers waren opgeblazen omdat de kofferbak open stond
- 150w? Mwoah matig....300w? Wow, dat gaat vet hard!

Enz enz

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Weet hier misschien iemand een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb een Inifinity Basslink achterin mijn 206, maar heb soms wat meer kofferbakruimte nodig. Nu is het geen probleem de tulpen los te koppelen van de sub, maar de voeding/remote/ground moeten ook los en afgeschermd worden!
Nu zoek ik een soort stekker verbinding, die de voltages en amperages van de voeding aankan... Maar zelfs auto audiozaken kunnen me niet helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kijk is bij de pro-audiozaken voor stekkers e.d., die kunnen het meestal wel aan. En pro is niet goede hifi, maar voor PA, wat wordt gebruikt bij concerten e.d. Misschien dat New-Line wat heeft.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Kun je niet de amp ergens in de auto kwijt zodat je alleen de bananen maar ergens kwijt hoeft? Zo'n sub biedt een zeer makkelijke plaats om je amp kwijt te kunnen, maar dan zit je dus inderdaad met dit soort dingen :)

1x inbouwen en je hebt je sub er in het vervolg in 10 seconden uit wanneer je wat meer ruimte nodig hebt.

Edit: Hmm, dat is dus een sub met ingebouwde amp. Die amp zet je dus niet zomaar even ergens anders 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Paul op 27-06-2007 20:15 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Op het moment is mijn ice:
headunit: een blaupunkt travelpilot e1
Speakers: standaard 205 :P

maar binnen nu en korte tijd ga ik het volgende halen bij rondevries:
compo: lanzar hr5.1
Woofer: MTX XT12-04
Versterker: Blaupunkt GTA 2 special
(versterker en woofer zitten in een pakket)

dit zal wel een verbetering zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:13:
Kun je niet de amp ergens in de auto kwijt zodat je alleen de bananen maar ergens kwijt hoeft? Zo'n sub biedt een zeer makkelijke plaats om je amp kwijt te kunnen, maar dan zit je dus inderdaad met dit soort dingen :)

1x inbouwen en je hebt je sub er in het vervolg in 10 seconden uit wanneer je wat meer ruimte nodig hebt.

Edit: Hmm, dat is dus een sub met ingebouwde amp. Die amp zet je dus niet zomaar even ergens anders 8)7
Inderdaad, ingebouwde Amp, dacht dat het makkelijk was ;)
Heb hem trouwens voor schandalig weinig gekocht (90 euro :P)

Edit:

Ps, JT thanks, Neutrik zat ik ook al aan te denken, maar een XLR plug zou de voltages niet aankunnen. Nu ga ik kijken naar de PowerCon van Neutrik. Beetje prijzig, maar dat heb ik er wel voor over.

[ Voor 13% gewijzigd door Boeie op 29-06-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
DaViDoViTsCh schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:49:
Interessant topic dit! Kan hier wel wat leuke ideëen opdoen voor in mijn AX'je... 8)
*bookmarked*
Ik zal vanavond wel wat foto's neerzetten van de ax van me broertje dat is een erg leuk voorbeeld van
hoe het extreem kan in een ax.

Dit was b.v mijn oude ax, Afbeeldingslocatie: http://image2.showyoursound.nl/Da_drake/SyS_2005_9_14_16_47_50.jpg
maar die heb ik al 1,5 jaar niet meer. was een leuke budget install, 10" knakending en toch goed voor 136db op de oude meter.

[ Voor 30% gewijzigd door _Drake_ op 29-06-2007 10:43 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
JT schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 02:20:
Dat hoort thuis in het rijtje der fabels:

- Je kan beter een woofer hebben met meer vermogen dan je versterker
- De woofers waren opgeblazen omdat de kofferbak open stond
- 150w? Mwoah matig....300w? Wow, dat gaat vet hard!

Enz enz
Dat kan dus werkelijk waar zijn :)

Als ik op max volume draai met gesloten koffer, trekken mijn subs het vanzelf.
Als ik dan ineens mijn koffer opengooi, dan hebben de subs geen weerstand meer en gaan over hun Xmax. Vinden ze in het algemeen niet liev :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Boeie schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:42:
[...]
Ps, JT thanks, Neutrik zat ik ook al aan te denken, maar een XLR plug zou de voltages niet aankunnen. Nu ga ik kijken naar de PowerCon van Neutrik. Beetje prijzig, maar dat heb ik er wel voor over.
Gaat eerder om de amperes, voltage is gelijk ;) Maar hoeveel watt is dat ding continu? Want als dat 50 ofzo is dan denk ik dat het met XLR wel goed komt.
Jellabie schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:42:
[...]

Dat kan dus werkelijk waar zijn :)

Als ik op max volume draai met gesloten koffer, trekken mijn subs het vanzelf.
Als ik dan ineens mijn koffer opengooi, dan hebben de subs geen weerstand meer en gaan over hun Xmax. Vinden ze in het algemeen niet liev :)
Klopt, vinden ze niet lief. Maar het is utterly bullshit om te beweren dat op het moment dat je de kofferbak opentrekt je woofers dan gelijk opgeblazen zijn (zo heb ik er dus vaker van gehoord). En of die weerstand daadwerkelijk zo groot is weet ik niet. Maar je woofers zijn iig niet ineens opgeblazen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
en nog even de install van de andere ax grotendeels door mij in elkaar gezet, vrij eenvoudige opbouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/PJ673952B662/730w.jpg

Specs:
-15" Earthquake DBXI-15D 1000 rms draaid @ 2 ohm
(http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=110)

-Earthquake phd 10000w/2 RED 3.000 watt rms @ 2 ohm mono
(http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=697)

-Ground Zero GZUC 1200 condensator.
-simpele lanzar vibe 431 4 kanaler voor de compo.
-Oude oldskool lanzar dc 5.1 compo.
-Pioneer 7600mp

Geen idee wat het doet kwa db, speeld erg leuk geeft zeer veel druk ramen klapperen vrolijk mee.
Voor mij is dit overgens een beetje te :P ik speel zelf met een 8" puur voor muziek.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Nice!
Ik ga niet speciaal voor de dB's, maar wil wel goed geluid erin voor een niet al te gekke prijs... Het is maar een oude AX, die hoeft nóg niet helemaal uit elkaar te trillen... >:)
Ben alleen benieuwd hoe zo'n kist vast te maken aan de bodem van de kofferbak...

[ Voor 96% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 29-06-2007 23:57 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Schopje :D

Heb vandaag een andere versterker in de auto gehangen. De oude was helaas stuk.

De oude versterker:
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/versterker/DSC00576_.jpg

De "nieuwe" versterker:
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/versterker/DSC00575_.jpg

Met de "nieuwe" versterker gaat hij weer een stukje harder. Ben niet zo veeleisend maar dit verschil was wel te merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Wat doe je met de oude kapotte versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
LeonM schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:44:
Wat doe je met de oude kapotte versterker?
Weet het nog niet, kijken of ik hem kan maken, anders gaat hij weg
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/versterker/DSC00573_.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door GH45T op 14-09-2007 20:46 ]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
GH45T schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:45:
[...]

Weet het nog niet, kijken of ik hem kan maken, anders gaat hij weg
[afbeelding]
Mail maar als je er vanaf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Iemand hier ervaring met een Infinity Basslink T? Wil dat namelijk in mijn auto omdat dat precies achter mijn stoelen zou passen (2 zittertje) en ik niks in mijn kofferbak wil omdat er 2 metalen schotten tussen zitten en dus weinig van merk in tegenstelling tot de mensen buiten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Joh... leeft dit topic ook nog?

Nouja. ik ben de hobby aan het "afbouwen" en verkoop mijn install. Zoek je nog wat? Mail het me, de kans is groot dat ik het heb liggen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
LeonM schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:00:
[...]

Mail maar als je er vanaf wilt.
Je hebt mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorige week een setje Infinity Reference 5012i en een setje 6510CS binnengehad...
Benieuwd hoe het klinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 13-09 10:17
GH45T schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:57:
Schopje :D

Heb vandaag een andere versterker in de auto gehangen. De oude was helaas stuk.

De oude versterker:
[afbeelding]

De "nieuwe" versterker:
[afbeelding]

Met de "nieuwe" versterker gaat hij weer een stukje harder. Ben niet zo veeleisend maar dit verschil was wel te merken ;)
Is dat besmettelijk ofzo, die van mij is vorige week ofzo ook al stuk gegaan :( Kep er nu ook en zwaardere in liggen voor weinig :9

Mensen achterin zijn er wat minder blij mee >:) Ik zit er er nu alleen nog ff over te denken om m'n gewone speakers ook te vervangen door betere exemplaren maar ik ben niet van plan om er honderden euro's in te steken.
Iemand tips voor goede maar toch relatief goedkope speakers voor in m'n Vectra A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Laatst online: 09:46
Mijn kofferbak 2 weken nadat ik m`n auto kocht. ;-)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/pumasite/foto/puma15.jpg

Hier is de hele fotoshoot te vinden van m`n auto met inbouw:
www.paletus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Speakertjes:

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07415/DSC00386.JPG

En voor:
Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07415/DSC00387.JPG

Ben tevreden...
Ga alleen wel even kijken of ik een in-dash versterker kwijt kan ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
Ik heb 1 van mijn Kickers opgeblazen... jammer maar helaas, mijn domme schuld iig :)

400watt rms op papier zijn ze;.. als je er 500 opzet, dat trekken ze ook wel... maar geen +1000 rms :X
Dreunde wel erg hard voor bijna een volle minuut :P

Maar nu komt er een vervanger, namelijk de Kicker S15L7

Afbeeldingslocatie: http://images.andale.com/f2/109/116/19875310/2006/10/24/IMG_5653.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images.andale.com/f2/109/116/19875310/2006/10/24/IMG_5654.JPG

1000watt rms op 1ohm 8)

Maar mijn vraag, zou ik hem gewoon steken? Dus met de magneet naar binnen? of met de magneet naar buiten?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij die Kickers gaat het om de conus en niet om de magneet, magneet naar binnen dus.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
Jeej... pakketje uit Amerika is aangekomen met mijn Kicker S15L7.
Ineens netjes inbouwen!

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/prelude/inbouw/DSC00215.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/prelude/inbouw/DSC00216.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/prelude/inbouw/DSC00217.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/prelude/inbouw/DSC00218.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/prelude/inbouw/klein%20inbouw.jpg

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Tja, ik ben zelf een berg kofferruimte kwijt aan de audio, maar zo'n bekisting zal ik niet zo snel maken.

Bij mij valt alles er nog makkelijk uit te halen, 2 minuten en het ligt naast de auto, dus als ik een keer de ruimte nodig heb is het zo omgetoverd.

Niet dat ik het niet mooi uit vind zien hoor, zeker wel, maar je offert je kofferbak zo echt helemaal op aan de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is die kist helemaal dicht? Geen poorten ofzo?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23
Is je kist wel a-symmetrisch?? Da's volgens mij ook vrij belangrijk bij basskisten.

De ruimte achterin m'n Vectra... ag, heb het nooit netjes weggebouwd. Bass-tube (zo'n buis) van 65 cm lang en 35 cm doorsnede) gewoon langszij vastknopen met een oud stuk snoer zodatie niet alle kanten van de achterbak ziet :P en de versterker achterop de rugleuning van de achterbank geschroefd.

Ik wilde wel plek achterin houden om veel zooi mee te kunnen nemen, en snoertje losknopen en de basstube is eruit dus sjah :)

Leuk en aardig al die super mooi afgewerkte achterbakken, maar bij 9 van de 10 zie je ze toch niet 8)7 dus lekkah belangrijk hoe het er uit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me altijd af hoeveel extra kilo je nou wel niet meezeult met een bekisting + grote speakers + amps + bekabeling enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Bij mij persoonlijk ligt dat rond de 55 kilo aan bekisting+amps+speakers/woofers

Je hebt altijd van die mensen die het nog wel gekker weten te maken, maar het scheelt wel ja :P 0-100 is iets trager en top ligt 4km/u lager (gps)

maarja,. wanneer accelereer je nu voluit en ga je opzoek naar je topsnelheid? Op weg naar het circuit gaat het merendeel er netjes uit, dus is de auto weer wat sneller :D

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

persoonlijk vind ik die kist echt te dun voor de woofer. Dikkere wanden, of meer bracen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
De kist is helemaal dicht idd, wil ik een gepoorte kist maken, dat gaat niet passen en dan moet mijn achterbank eruit, en dat zie ik dus niet zitten :)

Symetrisch, maakt helemaal niets uit, zolang het aantal liters maar klopt.

Het gewicht, best veel... ik gok rond de 50kg ofzo.

Te dun? Is gemaakt met 18mm MDF met een hoop schroeven en tek7. Stevig zat lijkt me.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ben je met een DB drag bezig, vliegt er ineens een achterlicht uit :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

hoe zit het met die condensator?
moet die er verplicht tussen? en waarom zijn die krengen zo duur +-80 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Verplicht niet, het is meer om een constante stroom te hebben voor je versterkers. Zeker als je een beetje dikke versterker gebruikt voor voornamelijk je subwoofer. Bij een hele zware bas trekt ie veel stroom, als je voltage dan inzakt heb je minder vermogen. Met een (goede!) powercap ertussen heb je dat niet, die vangt dat netjes op.

Let wel, de meeste powercaps die te koop zijn hebben totaal geen nut. Als je er al eentje neemt neem er dan een van een fatsoenlijk merk. Ik heb zelf een 1.5 Fahrad Dietz powercap ertussen hangen en ik durf te wedden dat die het beter doet dan een 10 Fahrad Climax/Toxic of ander B-merk ding.

Als je bekabeling naar achteren dik genoeg is heb je al minder last van een vallend voltage overigens, ik weet niet hoe zwaar je versterker is? Vanaf grofweg 500W RMS zou ik pas gaan denken aan een condensator, daaronder is het zonde van het geld als je het mij vraagt (tenzij je voor een show install gaat, dan ziet het er wel leuk uit natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ja ik weet het zo uit mijn hoofd niet meer helemaal

BOSCHMANN PCH 868 atx

Systeem: 4 kanalen
Vermogen: 1300 watts
Extra: H/F/L pass crossover (80 Hz – 1.2 KHz high 40 Hz – 150 Hz low)
Superbass (0 / 6 / 12 dB)
Afbeeldingslocatie: http://www.boschmann.nl/produkten/images/versterkers/15boschmannpch868atx.jpg
2x audiosystems co609 140Watt rms
Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/18/1878/18789031_1.jpg
1x MTX Thunder 4500(dacht ik) 225Watt rms
Afbeeldingslocatie: http://www.mercadolibre.com.mx/jm/img?s=MLM&f=13710687_7984.jpg&v=P

hu is een Roadstar CD-852USMP/FM
Afbeeldingslocatie: http://www.rueducommerce.fr/automobile/images/produits/info/big/ROADSTAR-CD852USMP_FM__new.jpg
hu had ik als eerste gekocht en niet veel aandacht aan geschonken, ik mis dat ik mijn rear speakers onafhankelijk af kan stellen met mijn sub maarja ik had hem toendertijd gekocht omdat hij niet zo duur was, en usb sticks en sd kaartjes kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Bij zo'n setup zou ik geen powercap er tussen hangen, steek dat geld dan liever in een andere radio. Daar ga je het meeste verschil in merken.
Maar je gaat dus je achterspeakers en de subwoofer versterken en de voorspeakers op die radio laten? Dan gaat het niet echt in balans klinken, het zal wel hard gaan (daar zijn die ovaaltjes voor) maar mooi? Nee waarschijnlijk niet omdat dan 75% of meer van het geluid van achteren komt terwijl je juist geluid van voren wilt lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Sick Nick schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:18:
Bij zo'n setup zou ik geen powercap er tussen hangen, steek dat geld dan liever in een andere radio. Daar ga je het meeste verschil in merken.
Maar je gaat dus je achterspeakers en de subwoofer versterken en de voorspeakers op die radio laten? Dan gaat het niet echt in balans klinken, het zal wel hard gaan (daar zijn die ovaaltjes voor) maar mooi? Nee waarschijnlijk niet omdat dan 75% of meer van het geluid van achteren komt terwijl je juist geluid van voren wilt lijkt me?
ja je hebt helemaal gelijk, maar deze setup heb ik al langer als een jaar (kwam ik net achter)
en toen had ik er helemaal geen verstand van, maar in mijn auto vw jetta heb ik aan de voorkant geen speakers alleen in het dashbord kleine 8cm speakertjes.
maar niet in de deur, daar zou ik wel bakken kunnen maken, maar dat is me veel te veel werk, en daar heb ik geen zin in.
Die verkoper waar ik het bij kocht vertelde me dit namelijk ook al, maar ik dacht toen ag, komt later wel als ik het niet mooi vind klinken...
die opmerking over dat die ovaaltjes hard gaan heb ik al vaker gehoord, waarom is dat?

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-11-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Zit voor mijn auto ook te kijken naar een set.
Heb een aldi radio 4x55watt RMS alleen geluid is wel goed eruit maar nog niet super.

Nu zit ik eens te kijken of alles via een 4 kanaals versterker te laten verlopen met nieuwe boxen alleen dan kan ik geen subwoofer kwijt. Of de 4 nieuwe boxen op de radio koppelen en een 2 kanaals versterker met sub kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
55watt rms uit een radiotje?

Geloof ik niet zo erg hard eigenlijk :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Hier nog iemand die dat niet helemaal gelooft ;).

Daarom wil ik ook lieft alles via een versterker gooien. Maar ben wel nieuw hiermee allemaal.
Wil alleen voorkomen dat ik een verkeerde investering doe daarom wil ik het gelijk goed doen

4 kanaals versterker met 4 nieuwe boxen dacht ik aan maar wil ook nog een sub. Dus ben een beetje radeloos op het moment

Auto is btw Daewoo espero 1.8CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
Spendeer een beetje meer en neem een 5 kanaals amp?

klik

[ Voor 42% gewijzigd door Jellabie op 19-11-2007 21:35 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
topic kick, zal van de week mijn eigen foto's plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 11-09 09:30
Mijn ice in opbouw :P Het ging mij er in eerste instantie om dat ik beter geluid zou hebben dan de standaard kraak boxjes van een 205 :P. Alles zit dus in een peugeot 205 1.1i accent

radio: jvc kdpdr51 met directe ipod aansturing + remote
voor: Ground Zero Titanium composet 13 cm 90watt rms
achter: Ground Zero Titanium 6x9 120watt rms

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/qsumno.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/6iqt6e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/3164s9k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/v2r6vk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even een vraag?

Hoe moet ik de audio upgraden van mijn lease auto?

Ik mag geen gaten boren, en gok ook geen kabels trekken.

Ik heb een Peugeot 308 met standaard mp3 spelert radio. En 6 speakers. Ik vind dat de voordeurluidsprekers onderin te veel tonen missen. Ik dacht dit op te kunnen lossen met een Pioneer actieve versterker +speaker in een. Maar hoe krijg ik die daar zonder boren en schroeven?

heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

911GT2

en blazen maar!

Een kabel trekken kan toch nooit kwaad :S Dat kan in alle auto's die ik gehad heb bijna onzichtbaar zonder iets te beschadigen.

Daarnaast is een upgrade van de standaard speakers naar goede van bijvoorbeeld pioneer ook al een behoorlijke winst.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met de Parrot KMi9200 Dat ding ziet er goed uit en zou een goede oplossing zijn voor een apparte parrot en een Icelink.

De kosten vallen ook behoorlijk mee, maar er is nog niet zo veel info over te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door 911GT2 op 05-11-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:46

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Zit je niet met je been tegen die speaker aan? Juist die speaker wordt veel geblokkeerd.

- Je kan natuurlijk de speaker zelf altijd vervangen en de "oude" bewaren.
- Leg een huis/tuin/keuken speaker achter je stoel of zet deze voor de passagiersstoel of doe dat met die Pioneer, beetje rommel er om heen om de speaker klem te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom een el cheapo radio kopen, ten eerste je hebt weinig en slechte afstel mogelijkheden, slechte geluidskwaliteit en de levensduur van die dingen is vaak ook niet super. :X
Ok je hebt vaak voor 100 euro een radio met usb, sd kaart lezer en alles erbij, maar dan wel een hakkie takkie merk van hier tot ginder. 8)7

Mag duidleijk zijn dat ikzelf niet kapot ben van goedkope prut.
Zelf heb ik nog geen rijbewijs en heb nog geen auto maar zit er wel aan te komen, maar heb wel al een leuke setup gekocht waarmee ik goed mee kan beginnen, geen rommel voor mij. :)
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Fotoos/P1010049.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Fotoos/P1010145.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Fotoos/P1010192.jpg
- Pioneer DEH2920MP Headunit met 1 uitgang (word gesplit op ingang versterker)
- Kicker C10 subwoofer in volledig gesloten kist (komt gebrugd op de versterker)
- JBL GTO 75.4 4 kanaals versterker
- Mtx Thunder 13cm speakers

En hier een kort filmpje van een test in de auto van een maat van mij:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zLXmDrmESMg]

Leuke setup vind ik zelf om mee te beginnen, goede versterker met genoeg vermogen om gebrugd een leuke subwoofer aan te kunnen, 2 goede speakers erbij voor voorin (stereo is voor mij zat met bass van achter) en een goede radio met geen luxe, maar wel veel instelmogelijkheden en super geluidskwaliteit. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:51:

Mag duidleijk zijn dat ikzelf niet kapot ben van goedkope prut.
Zelf heb ik nog geen rijbewijs en heb nog geen auto maar zit er wel aan te komen, maar heb wel al een leuke setup gekocht waarmee ik goed mee kan beginnen, geen rommel voor mij. :)
Hehehe..... wat was er eerder het kip of het ei? Je hebt nog niet een auto en zelfs nog niet je rijbewijs, maar wel al een volledige installatie gekocht.....

Tank je ook al iedere week een paar jerrycans vol om ook dat alvast in huis te hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach audio is toch al een hobby van mij en het kan toch geen kwaad om alvast goed spul te hebben liggen, toch? :+

Maar alvast benzine inslaan, nee doe maar niet. :+
Onderlip voor de voorbumper en metertjes voor mijn toekomstige auto heb ik wel al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Blasterxp schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:05:
Even een vraag?

Hoe moet ik de audio upgraden van mijn lease auto?

Ik mag geen gaten boren, en gok ook geen kabels trekken.

Ik heb een Peugeot 308 met standaard mp3 spelert radio. En 6 speakers. Ik vind dat de voordeurluidsprekers onderin te veel tonen missen. Ik dacht dit op te kunnen lossen met een Pioneer actieve versterker +speaker in een. Maar hoe krijg ik die daar zonder boren en schroeven?

heeft iemand een tip?
Ik heb een Pioneer TS-WX22a aangesloten op mijn standaard radio. Ook in een leaseauto. Je kunt gewoon alles aanleggen zonder te schroeven of te boren, allerlei delen in je interieur zijn los te klikken. Moet je alleen even iemand vinden die het kan of wil doen voor je (als je niet naar je dealer wilt ivm kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

kan trouwens geen kwaad om benzine in te slaan momenteel :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:54:
[...]

Ik ken het apparaat...
Het versterkt signaal... Als het 5aardappelen binnenkrijgt en 5aardappelen versterkt zijn dat 10aardappelen... Tis niet dat er na een versterkingsproces ineens hetzelfde uitkomt... Simpel gezegd...

Het apparaat werkt ook daadwerkelijk, zoveel is duidelijk. En voor een sony is het zeker geen slecht apparaat... Vroeg me alleen af of de wat "betere" merken ook zoiets hadden...
Dat kan natuurlijk niet he? Ook dit apparaat heeft gewoon een maximaal vermogen en volgens de eerder genoemde specificaties is dat dus 4x19 Watt RMS en 4x55 Watt max, niet veel meer dan een normale (goede) autoradio. Zo'n ding is dus leuk als je een 2x2 Watt radio hebt, maar verder niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

In mijn Z4 zitten tien speakers (optie Hifi Professional). Waar ze ze laten weet ik niet in, in zo'n kleine tweezits cabine. Het was best een dure optie en geluid is behoorlijk goed. Mooiste is dat het allemaal zo geregeld is dat het met kap open ook goed te horen is. Ik stond er versteld van, gewoon 140km/u rijden (open) en je muziek goed (dus niet op de achtergrond!) kunnen horen. Ik meen dat het ook werkt met echo oid zodat je het optimaal kan horen. Er is in ieder geval over nagedacht en het werkt in de praktijk :)

Bij m'n vorige auto had ik wel (helaas maar erg kort) een leuke installatie. Een vierkanaals Ground Zero versterker met twee Focal composets erop en een tweekanaals Ground Zero versterker met een Rockford Fosgate sub. Dat klonk echt helder en hard. Enige nadeel vind ik dat je met afstelling loopt te kloten en na een paar weken nog rammeltjes hebt. Geluidskwaliteit is wel super natuurlijk. Heb de RF-subwoofer en versterker nog te koop trouwens.

Vind goed geluid in de auto in ieder geval wel belangrijk! :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 05-11-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat trillen bij een nette install is altijd wel jammer :+ Vooral m'n nummerplaat begint echt snel te trillen en m'n binnenspiegel zakt ook naar beneden. Bij m'n volgende auto ga ik denk ik ook de deuren dempen en wat meer aandacht besteden aan afstellen (vooral gain en de HP/LP filters afstellen vond ik lastig).

Mijn setup is overigens:
Pioneer DEH-P6000UB HU
Fusion PP-CM525 13cm composet
Fusion PP-AM8004 4-kanaals amp
JBL GTO1264 12'' sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Tom schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:47:
In mijn Z4 zitten tien speakers (optie Hifi Professional). Waar ze ze laten weet ik niet in, in zo'n kleine tweezits cabine. Het was best een dure optie en geluid is behoorlijk goed. Mooiste is dat het allemaal zo geregeld is dat het met kap open ook goed te horen is. Ik stond er versteld van, gewoon 140km/u rijden (open) en je muziek goed (dus niet op de achtergrond!) kunnen horen. Ik meen dat het ook werkt met echo oid zodat je het optimaal kan horen. Er is in ieder geval over nagedacht en het werkt in de praktijk :)

Bij m'n vorige auto had ik wel (helaas maar erg kort) een leuke installatie. Een vierkanaals Ground Zero versterker met twee Focal composets erop en een tweekanaals Ground Zero versterker met een Rockford Fosgate sub. Dat klonk echt helder en hard. Enige nadeel vind ik dat je met afstelling loopt te kloten en na een paar weken nog rammeltjes hebt. Geluidskwaliteit is wel super natuurlijk. Heb de RF-subwoofer en versterker nog te koop trouwens.

Vind goed geluid in de auto in ieder geval wel belangrijk! :Y
Er zitten er in ieder geval twee onder je stoelen in de bodemisolatie. De rest waar je ze verwacht/kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik doe het stapje voor stapje... Maar wel "goed" voor mijn beperkte budget.

Ik heb gekozen voor Pioneer omdat in de auto van mijn moeder ik hier al eerder een set (aanbieding: radio + 2 speakers) heb in gebouwd. Het geluid hiervan was voor de prijs echt super en ik blijf gewoon bij Pioneer. Happy with it. Onder het motto: "Wat een boer nie kent luustert hij ook niet!"

Begonnen met een "standaard" Pioneer radio ter vervanging van de standaard radio-cassete die er inzat.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/deh_2000mpb_ew_r_gallery.jpg
T.z.t. gaat deze naar de auto van me ma want haar CD speler werkt ook niet erg lekker meer. Tegen die tijd hoop ik dan een wat ruimer budget te hebben voor me audio.

Deze radio ging gepaard met een setjes 6"x9" speakers aan de achterzijde (hoedenplank):
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/ts-a6902i_gallery.jpg

Waar overmorgen als het goed is deze bij komen aan de voorzijde tervervanging van de standaard speakers (heb er eentje opgeblazen bij installeren van me radio... 1e keer contact omdraaien radio aan: Volume 100!!! Dat is niet goed voor standaard Opel Corsa boxjes ;)!)

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/ts-a1303i_gallery.jpg
Voor deze moest ik wel eerst een setje adapterringen aanschaffen natuurlijk...

Vrijdag heb ik dus "top" geluid.

Deze combinatie gaat wel lekker geluid geven. Een Bassbox in de kofferbak zie ik niet zo zitten aangezien ik de kofferbak vaakgenoeg vol heb met surfspullen...

Of ik moet een Slimline woofer nemen en een kleine versterker die ik beide in de hoeken bij de achterlichten kan inbouwen. Dit zou mij amper ruimte verlies geven terwijl er toch geluidskwaliteit winst is.

[ Voor 10% gewijzigd door Pat-Juh op 19-11-2008 20:41 . Reden: toevoeging/foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Ik heb na aanschaf van mijn auto een Pioneer TS-WX205A sub in de kofferbak gestopt, voor weinig overgenomen van mn broer.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiophile.pl/upload/Pioneer%20subwoofery/PIONEER%20TS-WX205A.jpg

En wegens het brakke standaard geluid een hoedenplank gemaakt uit een mdf plaat, gaten erin en strak bekleding erover. Vervolgens deze JVC ovaaltjes eronder, en je ziet er niets van zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/108106_cs-v6935_e.jpg

Eind van deze maand ook de huidige radio vervangen door iets goeds, ik heb de JVC KD-AVX11 in gedachten, past erg mooi bij het volledig zwarte dashboard, bovendien leuke specs en goede versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/109126_kd-avx11_e.jpg

Tot einde van deze maand nog even mn oude kenwood blijven gebruiken. In de nabije toekomst moet ik ook nog de deurspeakers vervangen, het is alleen irri dat er maar heel ondiepe speakertjes in passen...

[ Voor 0% gewijzigd door Ben1985 op 19-11-2008 21:05 . Reden: plaatje gefixt ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

als je portier bekleding uit meerdere delen bestaat kan je het gedeelte waar de speaker in zit zelf opnieuw kunnen maken met een wat grotere diepte...

Met een houten frame, wat doek, glasvezel en polyester/epoxy en een hele hoop gedult kom je een heel end :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Is niet het geval, de speakerplekken zijn niet bekleed, zo'n moderne auto heb ik niet ;) Ik zou wel eventueel opvulringen kunnen gebruiken, maar het liefst schroef ik ze achter het originele roostertje. Of ik vervang de speakers in het dashboard, maar dat zijn 10cm plekken, de deuren 13. Scheelt alleen wel een paar draden trekken, al moet dat geen enorme klus zijn.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ja dat kan je ook doen ja :).... Er zijn ook ondiepe 13cm speakers hè... Kosten wat meer maar dan hoef je niet te klieren en klooien :).

Ik ga morgen maar eens me oude voor speakers er uithalen zodat ik vrijdag gelijk me nieuwe er in kan zetten :). Heb ik morgen ook nog wat te doen :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Schop. :)

Ik heb een andere auto gekocht en wil hier een fatsoenlijke geluidsset inbouwen.
Hiervoor ben ik op zoek naar een compo of coaxiaalset, een subwoofer en een versterker die de boel kana aansturen. Het budget wat ik hier aan uit wil geven is ongeveer 450 euro incl. bekisting voor de subwoofer en aansluitmateriaal.

Zie ook Audio installatie voor Peugeot 206 voor een gedetailleerde post

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje eenzelfde eisen pakket als ik had, ik luitser ook wat stevige muziek en voor mij was iig een goede sub erg belangrijk en voor het diepere bass geluid heb ik een kicker comp c10 (10 inch 300watt) in een gesloten kist gekocht. 13 cm 2 weg speakers van mtx voorin etc.

Denk dat jij voor zo'n lijstje kunt gaan:
- Pioneer 16,5cm compo set met liefst rond de 70/80watt
- Kicker comp series c12 300watt subwoofer in kist
- Jbl gto 75.4 versterker 4 kanaals en 105watt rms per kanaal dacht ik (ook goed 2e hands te vinden voor niet teveel)
- Necom NE4 of NE2 versterker aansluit set (extra rca kabel regelen of rca splitter) zodat je al het aansluit spul compleet hebt
- 2,5mm2 audio kabel voor de speakers en 3,5 of 4,5mm2 voor de sub

In de deuren zou ik nog iets van demping regelen, dat je nog een beetje kick bass van de compo set hebt. En verder netjes wegwerken, mdf ring voor de speaker maken, etc.

Dan heb je wel een leuke set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zijn die Pioneer speakers de betere compospeakers dan? Die JBL versterker ziet er trouwens wel goed uit, meer vermogen gebrugd dan de GTO 1004 die je veel ziet. Dan een JBL 1204BR sub er bij, wordt het wel geinig. Versterker kan ik wel 2dehands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die jbl versterker heeft heeft voordeel dat ie erg goed instelbaar is, en de kwaliteit is erg goed ervan.
De pioneer speakers vind ik persoonlijk het beste klinken na mtx, maar vond ik iets te duur, ook de mtx compo's zijn redelijk duur nog, dus ik heb mtx 2 weg speakers gekozen, ook leuk, maar compo's zijn toch wel stukken beter! Vooral gezien dat hoge en midden tonen gefilterd worden, en pioneer in het algemeen klinkt mooi en helder. mtx kan schel klinken op een verkeerde versterker (niet bij deze jbl versterker merk ik), jbl speakers klinken mij niet fijn in de oren, etc.

Blijf trouwens weg van boschman speakers en die meuk! Sony ook niet doen, kenwood en die merken zijn toch wat meer ter vervanging van de standaard radio speakers. Ik zou mtx, pioneer en de daarop volgende hogere (en duurdere) merken kiezen. En het liefst met iets meer wattage omdat hij ook op je versterker worrd aangesloten. Beste is wel om er echt naar de gaan luisteren eigenlijk, mijn voorkeur voor pioneer en mtx is mijn smaak! Luisteren is het advies!

Kicker subwoofers zijn voor mij ook een persoonlijke smaak, maar ik hou ook van deze van de klank en de diepe bass die de 10 incher in een gesloten kist voortbrengt. En met hardcore/hardstyle beukt het goed.

Versterker 2e hands moet je rekenen op 100-150 euro voor een jbl gto 75.4, ik heb het geluk gehad met ene kennis met bon en alles en zelfs extra kabels erbij voor 100 euro en nog geen jaar oud! Subwoofer heb ik in kist zgan gekocht voor 80 euro, dus de kist gratis. Speakers bij een webwinkel in de opruiming gekocht, radio zgan 2e hands.
Als je een beetje goed zoekt, en geduld hebt kan je leuk spul van markplaats afhalen voor niet teveel!
Speakers liever wel nieuw kopen, subwoofoer eigenlijk ook, zgan kan opzich ook wel maar brengt toch meer risico met zich mee. Versterker maakt niet vele uit, scheelt alleen wel flink in de prijs. Aansluit spul nieuw kopen etc. Via marktplaats zijn wel zat handelaren te vinden die voor minder hoge prijzen spul verkopen, dus beetje in de gaten houden is het advies!

Hier versterker voor 100 euro:
http://link.marktplaats.nl/220631608

Subwoofer (kist kan je er wel bij pingelen):
http://link.marktplaats.nl/217684501

Mtx speakers, pioneers kon ik zo snel niet vinden:
http://link.marktplaats.nl/220024046
http://link.marktplaats.nl/220022672

Aansluitset:
http://link.marktplaats.nl/215260573

Speakerkabels en andere spullen kan je bij de betere audio zaken halen en hoeven niet veel te kosten.

Denk dat je dan zo wel een erg goede setup bij elkaar hebt.
Dit is wel naar mijn smaak, maar ik hoor van meerdere mensen dat het goed klinkt!

Het aansluiten?
1 of 2 rca uitgangen op de radio, splitten kan wel maar is eigenlijk niet het beste. Dan is het belangrijk dat je goede instel mogelijkheden op de radio hebt.
Op de versterker op rear gebrugd de subwoofer aansluiten, instellen op low pass en mono!
Speakers voor op front, beide kanalen gebruiken per speaker, instellen op high pass en stereo.

Voedingskabels langs de linkel dorpel als daar een gat in het schutbord zit, signaal kabel voor de versterker van de radio kan je erbij leggen opzich, maar de nenom rca kabels hebben een signaal kabel erin zitten. Rca kabel door het midden is het makkelijkst, en langs de andere dorpel de speaker kabels leggen. Zorgen dat ze uit elkaar blijven anders krijg je ruis! Netjes wegwerken en vast maken, in de kofferbak ook netjes wegwerken, als is het onder een verhoogde vloer of what ever.

Afstellen? Radio alles op 0, treble bass op 0 of equalizer alle 9 kanalen op 0.
Dan begin met door de subwoofer los te koppelen, voorspeakers afstellen dat ze geen bass hebben door de schroef op de versterker te verdraaien, dan radio op 80% en gain open draaien tot ie gaat vervormen en dan kwart slag terug draaien. Zelfde doe je bij de subwoofer, loskoppelen en afstellen. Dan op de radio volume en alles goed zetten, mss bass vervroegen of what ever.

Dan ligt het eraan of je bass/treble of handmatige equalizer hebt. Eerste is makkelijk, treble op 0 en bass instellen op het niveau wat je wilt.

Laatste word moeilijker en daarbij moet je veel nummers afspelen om het goed te krijgen, en ook veel verschillende nummers, als is het klassiek tot house!
Je begint met de eerste 3 kanalen langzaam aflopend in te stellen, begint het te vervormen iets terug, word het weer anders iets omhoog dat je er precies tussen zit per kanaal. Dan de laatste 3 oplopend instellen en altijd iets lager houden als dat je de eerste 3 hebt gedaan! Spiegelbeeld beetje dus. Niet onder de nul instellen bij deze het liefst, de middelste 3 kanalen die je als laatste doet mag wel. Als je alles netje shebt ingesteld, veel nummers luisteren en blijven afstellen.

Onthoud 1 ding, gain is geen volume knop!

Verder staat er overal wel genoeg info met aansluiten en alles, doe het netjes, label je kabels anders kom je er niet uit. Massa doe je liefst met iets dikkere zwarte kabel, maar een goede bout in het chassis en maak het ijzer eromheen iets kaal en bevestig de kabel stevig met een oog of wat dan ook!
Massa is erg belangrijk, eveneens dat de kabels niet langs elkaar of wat dan ook liggen of elkaar raken.
En altijd werken met de plus én min losgekoppeld, just to be safe. :)

Succes! :+

[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 12-01-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
Voor de sub kan je imo beter de CompVR nemen. Gaan toch wat harder voor een weinig meer geld.

Over die powerkabel van 36€. Laat die aub links liggen. Als je een 4 kanaals amp + monoblokje wil. Moet je echt wel minstens 25mm² nemen. In die pakketjes hierboven is het 10, hooguit 15mm².

10mm² is zelfs te weinig voor een serieus 4 kanaalsampje.

Maar 25mm² kost wel geld... ik heb de mijn 12€/meter betaald.

[ Voor 66% gewijzigd door Jellabie op 12-01-2009 18:31 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met een goede kist kan het harder gaan, alleen die serie trekt mij persoonlijk niet echt. Vond de klank van de gewone comp c10 beter...

Edit:
Ok, voor db drags en dat soort ongein is het mss te dun, maar voor gewoon gebeuren is deze kabel van 10mm2 (20qmm) meer dan zat hoor. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 12-01-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zo blij dat ik maar 1 meter nodig had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Joopieboy:
Ik weet niet of dit is wat je zoekt maar ik heb nog een subwoofer van Rockford Fosgate met versterker van Ground Zero liggen:
http://link.marktplaats.nl/217732572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Tom, dankje maar ik ben voorzien met die kicker c10, misschien wel een idee voor NeopZor?
Leuk ding die sub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Sorry, bedoelde NoepZor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik zoek een 4 channel amp liefst. Ik heb ook nog steeds dat Ground Zero setje in overweging uit de Titanium Mk2 lijn. Schijnt erg goede value for money te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ground Zero is idd ook erg leuk spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
You can call me stupid. Maar afgelopen weekend wilde ik autowassen, zette een emmer in de kofferbak gevuld met 1/10 heet water. Maar nooit gedacht dat hij overheen zou gaan. Afijn, deel van de woofer was nat. Ik denk de conus niet, maar toch. Hij speelt nu wel, maar zacht en niet meer mooi. Als ik hem open gooi speelt hij wel gewoon, dus denk dat iets vast zit oid? Wat is nu beste om te doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even goed laten drogen binnen lijkt mij, en dan nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn setupje;

Auto: Golf 3 TDI

Pioneer P88RS:
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacaraudio.co.uk/images/OLDSITE/dehp88rs.jpg

AudioSystem Helon 165 compo in de deuren
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-music.de/shop/bilder/produkte/gross/47_1.jpg

Audio System Radion sub:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-music.de/shop/bilder/produkte/gross/77_1.jpg

AudioSystem F4 amp:
Afbeeldingslocatie: http://www.autosecurity.ru/images/UF/Image/audio/twister_f4_240_sm.jpg

Verder een custom hoedenplak van mdf, de deuren gedempt en de deurpanelen versterkt met glasvezel + gedempt.
Wil eigenlijk naar 2 amps toe, maar nog geen idee welke. iig een mono en een 4 kanaler.. Iets van 300W rms op de sub en ruim 150W rms op de compo. Zit nu op 100W rms en 200W rms.

Klinkt opzich goed. Lekkere kick (tnx voor de tip Strider). Mid en hoog is niet super, maar acceptabel. Loep zuiver iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
AudioSystem, mooi spul, nette setup ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 13-09 23:08
Ik heb in mijn auto:

Radio:
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/2/910
Omdat ik geen draai knoppen wil :P

Voor:
JBL Power serie, 10cm. Oude versie, kan er geen eens meer een plaatje van vinden :')
Veel te dure speakers voor het geluid dat er uit komt, echt een miskoop geweest.

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/catalog/images/xt693.jpg
Zeer leuke prijs/pret verhouding en komt een leuk geluid uit.

En dat alles op de volgende versterker:
Afbeeldingslocatie: http://hifionwheels.com/shop/b_24.jpg
Niet duur en kwam zeer goed uit de test van een (Duits?) audiomagazine.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Radio heb ik alvast aangeschaft, een Sony CDX-GT620U voor €119. Voor het geld een leuk ding, USB/MP3+WMA ondersteuning, iPod ondersteuning en 3 versterkeruitgangen. Daarnaast wel vrij makkelijke bediening en goed afleesbaar display.

http://www.sony.nl/produc...-made-for-ipod/cdx-gt620u

Afbeeldingslocatie: http://www.automaterialenreijnders.nl/osc/images/620u.jpg

Qua verdere setup wordt het waarschijnlijk een Ground zero 4000TX amp, GZTA30T woofer en een GZTA 165 composet. Wooferbehuizing ga ik zelf timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dit zit er bij mij in:
- Alpine 9887R (Headunit)
- Alpine APF-S100BM (Interface voor Stuurwielbediening)
- Alpine APF-R100BM (Interface voor Achteruitrijsensor)
- Alpine KCE-422i (Interfacekabel voor Apple iPod)
- DLS A7 Ultimate (Versterker)
- DLS UR10 (Subwoofer)
- Exact! HighComp BMW (Pasklare 3-weg Speakerset)
- Parrot 3100 (Carkit)
- Apple iPod Classic 120GB

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j75/fantastik_badr/IMG_8601.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j75/fantastik_badr/IMG_8589.jpg

Alles zelf ingebouwd, was wel even wat werk omdat de 18cm kicks onder de stoelen zitten in speciale behuizingen ed. Daarbij is het ook een BMW dus alles zit ook echt doordacht vast met 1500 schroefjes. Enneuh in delen neerklapbare achterbanken zijn gay! Ik zal nog wel een paar inbouwfoto's posten een keer.

[ Voor 17% gewijzigd door ConZito op 17-01-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hubba hubba :9~ Erg fraai geheel.

Ik heb overigens ook weer een nieuwe toevoeging. Net terug van Caradio na een kleine luistersessie. Heb gekozen voor de Phonocar 2/838 16,5cm composet. Vond 'm verreweg het beste klinken. Heel erg gebalanceerd. Overigens was ook blij verrast van de 16,5 composet van Aviator (onderdeel van Dragster) voor 60 euro, klonk ERG goed voor het geld. JBL vond ik niet echt lekker klinken, schel en zelfs een beetje vervelend om naar te luisteren. Earthquake was ook niet mij ding, maar klonk wel mooi helder.

Rest van m'n setup wordt (in nieuwe auto):
Pioneer DEH-P6000UB HU
Fusion PP-AM8004 4-kanaals amp
JBL GTO1264 12'' sub in gesloten behuizing
Verder worden de deuren gedempt met bitumen en komen er mdf-ringen voor de woofers. Bekabeling gaat bestaan uit 20mm² stroom- en massakabel, 60A zekering, 2,5mm² speakerkabel en 2x Hyperwire RCA kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Het is uiteindelijk dit geworden:

Sony CDX-GT620U (zie eerdere post)
Afbeeldingslocatie: http://www.automaterialenreijnders.nl/osc/images/620u.jpg

Hifonics Zeus Z6400 4x85 rms versterker
Afbeeldingslocatie: http://ampguts.realmofexcursion.com/Hifonics_Zeus_Z6400/outside1.jpg

Ground Zero GZTW 30T subwoofer 400W RMS
Afbeeldingslocatie: http://magma-audio.nl/images/product/tw30t.jpg

Ground Zero GZRC 16X composet 16,5 cm 120W RMS voor in voordeuren
Afbeeldingslocatie: http://magma-audio.nl/images/product/gzrc16xsystem.jpg

Ground Zero GZRF 52X 60W RMS voor achterin
Afbeeldingslocatie: http://magma-audio.nl/images/product/gzrf52xsystem.jpg

Kist voor de subwoofer bouw ik zelf. Volgens mij moet dit voor het geld erg leuk gaan klinken :) power genoeg voor mij, hoeft toch geen dB drag ding te worden :P gewoon net geluid voor een leuk budget.

Van het weekend spul inbouwen etc, dan heb ik iets om te showen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 22-01-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mooie combinatie wel, goed klinkend geluid moet er wel inzitten, wel denken aan demping voor de compo voorin, anders mis je heel veel strakheid van je kick en dat zou zonde zijn. Ook goed de gain van je amp installen voor je sub, die Hifonics is nieuw of tweedehands? Tegenwoordig heb ik zo m'n twijfels wat betreft kwaliteit, vroeger was het iig beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
2dehands. Is de eerste uit die serie. Z6400 is eerste, toen de ZX6400 en tegenwoordig zit ie op de ZXi 6400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
NoepZor schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:48:
2dehands. Is de eerste uit die serie. Z6400 is eerste, toen de ZX6400 en tegenwoordig zit ie op de ZXi 6400.
Goed bezig, zolang dat ding speelt niet wegdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Eerste begin is gelegd aan de sub:

Materiaal 22mm MDF. Bassreflexpoort is 20 cm lang en binnendiameter 10cm. Voorgeschreven formaat vanuit Ground Zero. De kist is ongeveer 42 liter.
Ik moet de kist nog mooi stofferen. De rest van de audio bouw ik van de week in :) Maar plaatjes zeggen meer :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/audio/sub1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/audio/sub2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/audio/sub3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/audio/sub4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/audio/sub5.jpg

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste